Dank je. Van het percentage wist ik het zeker, de cap niet.Speedfight schreef op woensdag 22 september 2021 @ 21:03:
[...]
Bijtelingsregels gelden voor de lease periode (dacht max 5 jaar) van het moment dat hij op kenteken staat. Dus deze wijzigen dus niet meer zodra de auto op kenteken staat.
Vandaag de afspraak gemaakt om hem komende dinsdag op te halen! Ik had hem 20 mei besteld.djrvdj schreef op maandag 20 september 2021 @ 23:18:
[...]
Prachtig! Ik krijg dezelfde en ben benieuwd of ze mij deze week ook bellen voor aflevering!
Weet iemand meer over beschikbaarheid het optiepakket PYM (active lane assist, 360 camera) en het grotere MMI scherm?
Mijn dealer gaf eerder aan dat dit in december beschikbaar komt en daar wacht ik nu op.
Heb nu autopilot en wil graag weer iets wat er enigzins op lijkt.
Mijn dealer gaf eerder aan dat dit in december beschikbaar komt en daar wacht ik nu op.
[ Voor 5% gewijzigd door streetwise op 23-09-2021 07:46 ]
Active lane assist zit in het assistentie pakket advanced.streetwise schreef op donderdag 23 september 2021 @ 07:45:
Weet iemand meer over beschikbaarheid het optiepakket PYM (active lane assist, 360 camera) en het grotere MMI scherm?
360 camera zit in assistentie pakket pro welke er nu nog niet is. Ook het grotere mmi is nog niet beschikbaar
Klopt, alleen de remklauwen!sbin schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:48:
[...]
Je weet toch dat op de achterwielen trommels zitten? Of laat je alleen de remklauwen voor spuiten? Vind het er een beetje raar uitzien om rood gespoten trommelremmen te zien nl, maar das persoonlijk
Audi Q4 Sportback S Competition
In het advanced pakket spreekt men alleen van Adaptive cruise assist met emergency assist. Geen active lane assist. Verder is alleen nu lane departure warning beschikbaar in andere pakketten (zeg maar ping pongen tussen wegmarkering ipv autosteer). Ik las dat PYM met active lane assist ingetrokken na april vanwege chiptekort.vincentvs93 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 08:12:
[...]
Active lane assist zit in het assistentie pakket advanced.
360 camera zit in assistentie pakket pro welke er nu nog niet is. Ook het grotere mmi is nog niet beschikbaar
Maar als er mensen zijn met "Assistentie advanced" die daadwerkelijk meer een soort autopilot dan ping pong ervaren, hoor ik het graag.
Mid juli 2021 een Q4 bij onze leasemaatschappij besteld. Was een pre-configured batch met leuke korting. Deze stond al bij Audi ingepland voor productie. Kon alleen de kleur kiezen... 
Betreft Q4 40 e-tron, Launch Edition S Competition, mythos zwart perel effect, 20" 5-Y (niet de mooiste maar goed, kon de two-tone niet meer bijbestellen; wellicht dippen?), pano-dak, getinte ramen en een hele boel andere opties. Erg zwart maar ben benieuwd. Ik laat mij verrassen.
Plus: mooie, grote, prima luxe, ruime bak met goed(e genoeg) range en performance. My first electric. Opvallend/mindere punten: vind de grille aan de voorkant erg goedkoop/plastic uitzien (zeker de non-black uitvoering), 50-tinten grijs interieur, plat logo op stuur ook niet zo fraai en 'premium'. Snap ook niet dat er gekozen is voor trommels achter en geen frunk.
Ik heb de 5G4 (5x4mm2, met oog op toekomst) reeds aangelegd voor een wallbox. Overweeg de Easee; iemand ervaring mee?
Van de week emailtje gekregen om de aflevering in te plannen. Da's erg snel! Moet helaas tot mid december wachten voor aflevering wegens huidig contract.
Betreft Q4 40 e-tron, Launch Edition S Competition, mythos zwart perel effect, 20" 5-Y (niet de mooiste maar goed, kon de two-tone niet meer bijbestellen; wellicht dippen?), pano-dak, getinte ramen en een hele boel andere opties. Erg zwart maar ben benieuwd. Ik laat mij verrassen.
Plus: mooie, grote, prima luxe, ruime bak met goed(e genoeg) range en performance. My first electric. Opvallend/mindere punten: vind de grille aan de voorkant erg goedkoop/plastic uitzien (zeker de non-black uitvoering), 50-tinten grijs interieur, plat logo op stuur ook niet zo fraai en 'premium'. Snap ook niet dat er gekozen is voor trommels achter en geen frunk.
Ik heb de 5G4 (5x4mm2, met oog op toekomst) reeds aangelegd voor een wallbox. Overweeg de Easee; iemand ervaring mee?
Van de week emailtje gekregen om de aflevering in te plannen. Da's erg snel! Moet helaas tot mid december wachten voor aflevering wegens huidig contract.
Logisch want de remmen worden nauwelijks gebruikt en met trommels heb je geen kans op roestvorming op de schijven en vastlopen van de remblokken, puur omdat je vrijwel altijd regenereert ipv remt. Pas bij x remdruk rem je daadwerkelijk op de remmen.greg schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:45:
Snap ook niet dat er gekozen is voor trommels achter
Helaas ziet het er inderdaad minder mooi uit, maar het is wel functioneler.
[ Voor 5% gewijzigd door Isheara op 23-09-2021 11:54 ]
Keep rolling sixes!
Als je dacht dat het hier erg was:
Zie dit net op een Duits forum. Alles productiecapaciteit uitverkocht voor 2022. Bizar hoor. Verkoopbommetje voor Audi dit.Ich habe meinen Q4 vor 2 Wochen bestellt. Liefertermin: 2023.
Kontigent 2022 ist offensichtlich komplett ausgebucht. Dazu die Halbleiterproblematik.
Bei dieser langen Lieferzeit kommt noch mind. eine Preiserhöhung hinzu und wenn es blöd läuft noch der Wegfall der Förderung.
So wird es schwierig, wenn wir am Klima was ändern wollen.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
zo dat is serieus langTrackerfire schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:01:
[...]
Zie dit net op een Duits forum. Alles productiecapaciteit uitverkocht voor 2022. Bizar hoor. Verkoopbommetje voor Audi dit.

krijg overigens hier ook steeds meer een onbehaaglijk gevoel over het wel of niet leveren in 21.
Vanochtend contact gehad met dealer. Mijn Q4 s competition met panoramadak en trekhaak verwacht hij in week 45/46 2021 uit te kunnen leveren. Besteld begin mei 2021. Gaat lekker bij Audi.advision schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:09:
[...]
zo dat is serieus lang![]()
![]()
krijg overigens hier ook steeds meer een onbehaaglijk gevoel over het wel of niet leveren in 21.
Als ik vragen mag, welke dealer en LM heb jij jope?Jope3 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:21:
[...]
Vanochtend contact gehad met dealer. Mijn Q4 s competition met panoramadak en trekhaak verwacht hij in week 45/46 2021 uit te kunnen leveren. Besteld begin mei 2021. Gaat lekker bij Audi.
Best vreemd dat er zoveel verschillen qua besteldatum vs leveringsdatum. Ik heb mijn Q4 19 mei besteld en de levering zou week week 43 moeten worden…
Jope3 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:21:
[...]
Vanochtend contact gehad met dealer. Mijn Q4 s competition met panoramadak en trekhaak verwacht hij in week 45/46 2021 uit te kunnen leveren. Besteld begin mei 2021. Gaat lekker bij Audi.
Q4 50 S Comp 3 juni besteld, 9 juni bevestigd door LMJope3 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:21:
[...]
aflevering staat nu half nov (wk 46)
Van den Udenhout/ Leaseplanhens72 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:26:
[...]
Als ik vragen mag, welke dealer en LM heb jij jope?
Hier ook op 19 mei besteld. Ik verwacht de levering ook rond week 43. Hij zou vorige week in productie zijn genomen. Heb jij iets over productie al gehoord?JandV schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:27:
Best vreemd dat er zoveel verschillen qua besteldatum vs leveringsdatum. Ik heb mijn Q4 19 mei besteld en de levering zou week week 43 moeten worden…
Grofweg genomen lijkt het er toch sterk op dat wij (als NL) zo'n beetje de hele productie krijgen vanaf Q4. Zie alleen maar afleverweken tussen week 40 en 50. Verwacht een shitload aan Q4's in Q4
dit bevestigt ook het orderboek van mijn dealer trouwens. Ook vrijwel alle afleveringen tussen week 40-50.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
nais. congrats !Joho82 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:25:
Kreeg zojuist bericht dat de auto bij de dealer staat. Wordt toch pas volgende week ophalen.[Afbeelding]
zou PON zo'n grote vinger in de pap hebbenTrackerfire schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:25:
Grofweg genomen lijkt het er toch sterk op dat wij (als NL) zo'n beetje de hele productie krijgen vanaf Q4. Zie alleen maar afleverweken tussen week 40 en 50. Verwacht een shitload aan Q4's in Q4dit bevestigt ook het orderboek van mijn dealer trouwens. Ook vrijwel alle afleveringen tussen week 40-50.

staan nu op 102 registraties in sept, t.o.v. 96 in aug.
Gaan we Tesla 3 praktijken zien straks...
Ok, Den Bosch? ik ook namelijk en eerste week van juni besteld en bevestigd. Dus goed om te horen dat er daar ook de uitlevering gestart wordt.
Goed om te horen dat een aantal van jullie snel kan genieten van de Q4!
Iemand hier die een Athlon edition heeft besteld en al zicht heeft op een bevestigde datum van levering?
Iemand hier die een Athlon edition heeft besteld en al zicht heeft op een bevestigde datum van levering?
Grappig! De mijne zou volgende week in productie gaan. Verder windstil nog, dus afwachten. Ook geen belletje gehad qua panoramadak etc, dus ga er vooralsnog vanuit dat ie compleet is. Maar jij dus ook geen nieuws gehad verder?
zokiz schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:10:
[...]
Hier ook op 19 mei besteld. Ik verwacht de levering ook rond week 43. Hij zou vorige week in productie zijn genomen. Heb jij iets over productie al gehoord?
Op 20 augustus bij dealer geweest. Stond in het systeem dat hij die dag in productie zou gaan. Op 9 september opnieuw geweest, productiedatum stond op 10 september. Systeem lijkt weinig geloofwaardig. Inmiddels afleverweek nl. verschoven van 43 naar 46 naar 47 (volgens honeymoon).JandV schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:42:
Grappig! De mijne zou volgende week in productie gaan. Verder windstil nog, dus afwachten. Ook geen belletje gehad qua panoramadak etc, dus ga er vooralsnog vanuit dat ie compleet is. Maar jij dus ook geen nieuws gehad verder?
[...]
Begin Juli een Athlon editie besteld. Levereng was eerst 10 September, toen 20 Oktober en nu eind November… Maar heb een idee dat dat een gok is van de dealer, Ames. Tot nu toe nog wel met trekhaak, panoramadak en phoneboxDanzelll schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:54:
Nope, nog niks bekend helaas. Staat nog steeds op “verwacht begin november”.Danzelll schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:54:
Mooi voor je! Hij is er...greg schreef op donderdag 23 september 2021 @ 09:45:
Mid juli 2021 een Q4 bij onze leasemaatschappij besteld. Was een pre-configured batch met leuke korting. Deze stond al bij Audi ingepland voor productie. Kon alleen de kleur kiezen...
Wel vervelend dat wachten natuurlijk... ik heb het andersom. De mijne wordt geleverd in december met bijna dezelfde config, en mijn contract loopt over 2 weken af... RUILEN? (krijg je wel Sonos ipv een pano dak)
Heb vernomen dat audi NL vol in de levering gaat tm einde jaar om targets te halen. Dit ten nadele van andere markten. Dus dat wordt een feest voor allen in november/december!
Ik moet zeggen dat sinds de wijziging in juli, er geen wijzigingen meer zijn opgetreden. Maar goed, eerst volgende week maar eens afwachten….
Boskamp66 schreef op donderdag 23 september 2021 @ 17:24:
[...]
Op 20 augustus bij dealer geweest. Stond in het systeem dat hij die dag in productie zou gaan. Op 9 september opnieuw geweest, productiedatum stond op 10 september. Systeem lijkt weinig geloofwaardig. Inmiddels afleverweek nl. verschoven van 43 naar 46 naar 47 (volgens honeymoon).
Raar. Op mijn bestelbon van deze week stond als uiterste datum eind april 2022.Trackerfire schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:01:
[...]
Zie dit net op een Duits forum. Alles productiecapaciteit uitverkocht voor 2022. Bizar hoor. Verkoopbommetje voor Audi dit.
Ook Duitsland dan of België?davidvandemaele schreef op donderdag 23 september 2021 @ 19:59:
[...]
Raar. Op mijn bestelbon van deze week stond als uiterste datum eind april 2022.
België. Zal dan per land zijn dat ze capaciteit voorzien?
Dit lijkt me vrij sterk gezien het grote aanbod aan EV's momenteel die voor veel zakelijk leaserijders een stuk voordeliger zijn. Gros van de zakelijk leaserijders wilt een aantrekkelijke range met veel ruimte voor een bedrag wat zo dicht mogelijk bij de 40K blijft hangen.. Dan zit je toch bij verschillende andere modellen die geclassificeerd zouden kunnen worden als iets minder 'premium' beter op je plek lijkt mij..
Gaan we Tesla 3 praktijken zien straks...
Daarnaast is wat mij betreft de configuratie wat de auto maakt. Ik zie vaak genoeg een E-tron 50/55 rijden waar het bijtellingspercentage 4% vanaf spat, ten opzichte van sommige configuraties waar ik echt wel warm van wordt en denk zoooooo..
ja daar lijkt het wel enorm op, wat ik deels snap maar deels ook onlogisch vind. Ik heb in juni een Q4 in duitsland besteld, toen was eigenlijk al vrij snel zeker dat deze niet meer dit jaar kwam. terwijl bestellen in nederland in juli/augustus etc gewoon nog dit jaar leveren betekende...davidvandemaele schreef op donderdag 23 september 2021 @ 20:16:
[...]
België. Zal dan per land zijn dat ze capaciteit voorzien?
Mijn Q4 besteld begin juli, maar er zitten een paar schijven tussen de daadwerkelijke bestelling bij de dealer/Audi en mijn 'bestelopdracht' (interne afdeling, Lease Mij, Dealer, etc). Dus wat de exacte datum is van 'bestellen' kan verschillen hoe je het bekijkt.
Via de dealer heb ik wat info gekregen over de data.
Er zijn verschillende fases:
Fase 1 LIB (weet iemand wat deze afkorting betekend
?), LIB productieweek is 46 en LIB aanleverweek is 49.
Fase 2 Productie Er is een productienummer en productieweek start/eind is week 40.
Fase 3 Transport Fabriek-Pon geen nadere info.
Fase 4 Transport Pon-Dealer geen nadere info.
Fase 5 Aflevering geen nadere info.
Het kwam er kortom op neer in dat ik hem in week 49 kan verwachten. Als die week niet gehaald wordt, zal het kenteken op tijd worden aangevraagd voor bijtellingsregels van 2021...
Het is dus nog even wachten, maar ik maak me niet echt zorgen over de bijtelling.
Fase 1 LIB (weet iemand wat deze afkorting betekend
Fase 2 Productie Er is een productienummer en productieweek start/eind is week 40.
Het kwam er kortom op neer in dat ik hem in week 49 kan verwachten. Als die week niet gehaald wordt, zal het kenteken op tijd worden aangevraagd voor bijtellingsregels van 2021...
Het is dus nog even wachten, maar ik maak me niet echt zorgen over de bijtelling.
[ Voor 3% gewijzigd door verbaanr op 23-09-2021 23:23 ]
Goede vraag, heb ook geen idee wat LIB betekend. Ik heb dezelfde info gekregen, ook met de 5 fases, productieweek 39 😊
verbaanr schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:17:
Mijn Q4 besteld begin juli, maar er zitten een paar schijven tussen de daadwerkelijke bestelling bij de dealer/Audi en mijn 'bestelopdracht' (interne afdeling, Lease Mij, Dealer, etc). Dus wat de exacte datum is van 'bestellen' kan verschillen hoe je het bekijkt.
Fase 1 LIB (weet iemand wat deze afkorting betekend?), LIB productieweek is 46 en LIB aanleverweek is 49.
Toevallig vanochtend een mail dat ze gestart zijn met de productie. Mijn levering staat vanuit dealer nog op 10 december. Daar ga ik maar vanuit en als de termijn inderdaad +- 6 weken is van productie tot levering dan is dat een meevaller.Danzelll schreef op donderdag 23 september 2021 @ 15:54:
[ Voor 4% gewijzigd door Danzelll op 24-09-2021 09:53 ]
Ik ben wellicht een beetje achterdochtig maar opeens krijgt bijna iedereen dit soort mails (voorheen helemaal niets). Ik weet niet hoeveel auto’s een beetje autofabrikant normaliter per dag produceren maar binnen een week staat het hele terrein helemaal vol met nieuwe auto’s. En bij ons duurt de productie weken. Beetje raar allemaal.Danzelll schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:52:
[...]
Toevallig vanochtend een mail dat ze gestart zijn met de productie. Mijn levering staat vanuit dealer nog op 10 december. Daar ga ik maar vanuit en als de termijn inderdaad +- 6 weken is van productie tot levering dan is dat een meevaller.
Maar uiteindelijk komt alles goed (is alleen de vraag wanneer).
Ik hoop niet dat LIB Lithium Ion Battery betekent...verbaanr schreef op donderdag 23 september 2021 @ 23:17:
Fase 1 LIB (weet iemand wat deze afkorting betekend?), LIB productieweek is 46 en LIB aanleverweek is 49.
Er kunnen 1000 auto's per dag worden geproduceerd in Zwickau. Let wel, dit zijn ID4's én Q4's.Jope3 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:18:
[...]
Ik ben wellicht een beetje achterdochtig maar opeens krijgt bijna iedereen dit soort mails (voorheen helemaal niets). Ik weet niet hoeveel auto’s een beetje autofabrikant normaliter per dag produceren maar binnen een week staat het hele terrein helemaal vol met nieuwe auto’s. En bij ons duurt de productie weken. Beetje raar allemaal.
Maar uiteindelijk komt alles goed (is alleen de vraag wanneer).
https://insideevs.com/new...oduction-1000-ev-per-day/
[ Voor 7% gewijzigd door Trackerfire op 24-09-2021 10:25 ]
Dat bijna iedereen neem ik met een korreltje zoutJope3 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:18:
[...]
Ik ben wellicht een beetje achterdochtig maar opeens krijgt bijna iedereen dit soort mails (voorheen helemaal niets).
Zoals aangegeven heb ik sinds mijn bestelling (begin/midden juli) helemaal maar dan ook helemaal niets gehoord (behalve 1 telefoontje om phonebox en panoramadank te laten vervallen).
En bij de dealer is mijn gezicht inmiddels een bekende verschijning want ik kom regelmatig langs voor een update.
Maar telkens hetzelfde antwoord: "we weten (nog) niets, wij houden u op de hoogte (niet dus!) maar alles komt goed en u krijgt dit jaar zeker uw auto".
Iemand hier die WEL ooit op de hoogte wordt gehouden door Van Mossel?
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Nope, sinds bestelling half Juni helemaal niets van zowel leasemij als van Mossel. Ben in Aug eens langs de dealer gegaan en de vriendelijke verkoper heeft toen in het systeem gekeken voor me. Gaf aan dat er iets vertraging was, maar wel met Phonebox. Mijn auto stond iig niet op "de lijst".mouse1277 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:26:
Iemand hier die WEL ooit op de hoogte wordt gehouden door Van Mossel?
Ik weet niet hoe het met lease is, maar als prive klant is de behandeling bij de lokale dealer werkelijk afschuwelijk.
Geen interesse om een EV te verkopen. Kreeg letterlijk te horen dat er voor hun geen marge op zit. En ze verdienen er ook niks op met onderhoud.
Ik koop al jaren geen auto meer in NL. Was tegen beter weten in toch maar weer eens gaan kijken in de showroom. Gelukkig woon ik niet ver van Duitsland.
Geen interesse om een EV te verkopen. Kreeg letterlijk te horen dat er voor hun geen marge op zit. En ze verdienen er ook niks op met onderhoud.
Ik koop al jaren geen auto meer in NL. Was tegen beter weten in toch maar weer eens gaan kijken in de showroom. Gelukkig woon ik niet ver van Duitsland.
Je zou verwachten dat de leasemaatschappij je zo nu en dan op de hoogte stelt.
In mijn geval Broekhuis Lease, zij hebben naar ik begreep 'contact' met PON over bestellingen.
Stand van zaken : levering vanuit PON week 42 (medio okt), aflevering medio nov.
Betreft Q4 50 S , besteld begin juni
(vervallen pano, trekhaak af fabr en phone box)
In mijn geval Broekhuis Lease, zij hebben naar ik begreep 'contact' met PON over bestellingen.
Stand van zaken : levering vanuit PON week 42 (medio okt), aflevering medio nov.
Betreft Q4 50 S , besteld begin juni
(vervallen pano, trekhaak af fabr en phone box)
Moet zeggen dat bij mijn dealer ze redelijk bereid zijn om mij te voorzien van antwoorden. Echter ben ik verbaasd over het gebrek aan kennis bij de sales medewerkers. Ik moest zelf achterhalen wat het type velgen was dat ik had gezien en had bijna geen zwarte audi ringen doordat ze beweerden dat dit niet mogelijk was op de Q4.. (dit is het dus wel..)Motjoo schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:44:
Ik weet niet hoe het met lease is, maar als prive klant is de behandeling bij de lokale dealer werkelijk afschuwelijk.
Eind goed al goed.. Alleen lijkt het een beetje zo dat de dikke auto's zichzelf tegenwoordig verkopen door al dat zakelijk leasen en de incentive bij de sales medewerkers ver te zoeken is.
Nog wat plaatjes doorgestuurd gekregen van de dealer om mij zoet/koest te houden
Had verzocht om alle badges eraf te halen (ook de s-line en de quattro aanduiding en ze waren zo assertief om ook de bronzen audi ringen sticker weg te halen).
Mocht je daarover getwijfeld hebben om het wel of niet te doen, hier een plaatje om de keuze eenvoudiger te maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0yyhA6qWcjZ2HVhdr9VK37UG.jpg?f=user_large)
Grille zonder lelijke kentekenplaat, donkere lampen, 'zwarte' (niet chromen) ringen...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xL4Eb3FmTx6wN8YbO6HUernS.jpg?f=user_large)
Geen s-line badges
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RbjQvUNlHugqKQ1FaMEa7o8a.jpg?f=user_large)
Geen type, motor en quattro aanduiding, zwarte ringen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PWv0L5ED6J9gTQtx4BFf0TOw.jpg?f=user_large)
Pano dakje
Had verzocht om alle badges eraf te halen (ook de s-line en de quattro aanduiding en ze waren zo assertief om ook de bronzen audi ringen sticker weg te halen).
Mocht je daarover getwijfeld hebben om het wel of niet te doen, hier een plaatje om de keuze eenvoudiger te maken.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/0yyhA6qWcjZ2HVhdr9VK37UG.jpg?f=user_large)
Grille zonder lelijke kentekenplaat, donkere lampen, 'zwarte' (niet chromen) ringen...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xL4Eb3FmTx6wN8YbO6HUernS.jpg?f=user_large)
Geen s-line badges
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RbjQvUNlHugqKQ1FaMEa7o8a.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PWv0L5ED6J9gTQtx4BFf0TOw.jpg?f=user_large)
Pano dakje
[ Voor 15% gewijzigd door -Wing- op 24-09-2021 12:46 ]
Mooie bak hoor-Wing- schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:42:
Nog wat plaatjes doorgestuurd gekregen van de dealer om mij zoet/koest te houden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen s-line badges
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pano dakje
Keurige bak! Dit is inclusief de optie zwarte ringen, tenminste die zie ik op de achterkant wel terug komen? En wat bedoel je precies met de bronzen audi ringen? Of zitten die alleen op de 50 quattro?-Wing- schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:42:
Nog wat plaatjes doorgestuurd gekregen van de dealer om mij zoet/koest te houden![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen s-line badges
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pano dakje
Bij de Edition One (alleen in Duitsland leverbaar geweest) zitten er standaard bronzen ringen "op" de auto geplakt rechts bovenin:MV999 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:51:
[...]
Keurige bak! Dit is inclusief de optie zwarte ringen, tenminste die zie ik op de achterkant wel terug komen? En wat bedoel je precies met de bronzen audi ringen? Of zitten die alleen op de 50 quattro?
:strip_exif()/f/image/tFPOKcSDVu3ZfZFPpHFFX2Aa.jpg?f=fotoalbum_large)
Thanks! Bij deze auto zijn de ringen ‘standaard’ zwart.MV999 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:51:
[...]
Keurige bak! Dit is inclusief de optie zwarte ringen, tenminste die zie ik op de achterkant wel terug komen? En wat bedoel je precies met de bronzen audi ringen? Of zitten die alleen op de 50 quattro?
De voorkant heeft ook ‘zwarte’ ringen al zijn deze meer antraciet. Echt zwarte ringen voor kan niet omdat de achtergrond zwart al is. Dan krijg je een groot swart bolletjesvlak. De standaard ringen vóór in chroom glimmen veel harder en is echt blinkend chroom.
Over de bronzen ringen heeft Trackerfire een keurig juist antwoord gegeven
@-Wing- Ik vond de type- en motor aanduiding in het zwart juist mooi, alle andere auto's behalve deze Q4 edition heeft zilveren typering, dus best jammer dat je het er af hebt laten halen.
Keep rolling sixes!
Vandaag de auto opgehaald. Hij rijdt toch wel erg goed en comfortabel (dynamic pakket plus).
Ook de phonebox er in. Volgens de dealer is dit erg schaars en zul je dit niet vaak zien. Wel prettig hoor!
Ik probeer de Audi connect in te stellen op het systeem, maar ik kan nergens vinden waar. Op een youtube filmpje zou ik naar rechts moeten swipen om daar een gebruiker toe te voegen. Ik heb alleen geen knop Gebruiker. Iemand een idee?
Ook de phonebox er in. Volgens de dealer is dit erg schaars en zul je dit niet vaak zien. Wel prettig hoor!
Ik probeer de Audi connect in te stellen op het systeem, maar ik kan nergens vinden waar. Op een youtube filmpje zou ik naar rechts moeten swipen om daar een gebruiker toe te voegen. Ik heb alleen geen knop Gebruiker. Iemand een idee?
Gefeliciteerd met de wagen! Wellicht heb je dit probleem: https://www.e-tronforum.com/threads/user-selection.2780/ ?DmC1982 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:15:
Vandaag de auto opgehaald. Hij rijdt toch wel erg goed en comfortabel (dynamic pakket plus).
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Je kunt het proces in werking zetten via de myAudi app, maar de dealer moet jou registreren als hoofdgebruiker in het systeem van Audi om het af te ronden.DmC1982 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 18:15:
Ik heb die Gebruiker knop ook niet in de MMI interface.
[ Voor 3% gewijzigd door boyd91 op 24-09-2021 19:01 ]
Leuk om andere/ander meningen/geluid te horenIsheara schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 16:39:
@-Wing- Ik vond de type- en motor aanduiding in het zwart juist mooi, alle andere auto's behalve deze Q4 edition heeft zilveren typering, dus best jammer dat je het er af hebt laten halen.
Klopt, deze type en motoraanduiding is ook zwart en ziet er best goed uit qua kleur. De 50 aanduiding (net als de 35, 40 en 45) echter vind ik bij Audi niet zo fraai (nummers vind ik nietszeggend)…
Maar de Q4 typering is voor anderen ook in het zwart te bestellen in de webshop, dus helemaal uniek voor deze uitvoering is deze niet meer
Werkt het bij jou dan wel, ondanks dat je geen gebruiker kunt toevoegen in MMI interface?boyd91 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:01:
[...]
Je kunt het proces in werking zetten via de myAudi app, maar de dealer moet jou registreren als hoofdgebruiker in het systeem van Audi om het af te ronden.
Ik heb die Gebruiker knop ook niet in de MMI interface.
Als dit het geval is, moet ik terug naar de dealer.
Mijn dealer heeft me wel ergens geregistreerd als hoofdgebruiker op een systeem. Blijkbaar werkt het niet. Of ik moet wachten tot de software update zoals in de post van Speedfight (dank je wel!).
Edit: Vanmorgen de dealer een mail gestuurd. Ze hebben wat aangepast en nu werkt het top!
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik een adres vanuit Google Maps naar de auto kan sturen. Ik heb ergens gezien dat dit kon. Als ik dit doe en deel naar MyAudi app via google maps, krijg ik een bericht dat het voertuig dit niet ondersteunt. Klopt dit? Of dit ik iets verkeerd?
Verder heb ik net even een stukje gereden. Echt ongelooflijk hoe comfortabel en stil de Q4 rijdt.
Ik heb hiervoor een A6 met luchtvering gehad (weliswaar uit 2005) en ik durf echt te beweren dat deze Q4 veel beter en comfortabeler rijdt dan de A6.
Ook hebben we vorige maand een splinternieuwe 5008 (model 2021) gekocht. Deze rijdt prima alleen veel minder stil en comfortabel dan de Q4. Heel bijzonder en erg blij mee!
[ Voor 36% gewijzigd door DmC1982 op 25-09-2021 11:17 ]
Ik heb geen MMI navigatie pakket, dus daarover kan ik niks zeggen. Maar de myAudi app doet het, ik kan de accustatus zien en climate control bedienen en timen.DmC1982 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:13:
[...]
Werkt het bij jou dan wel, ondanks dat je geen gebruiker kunt toevoegen in MMI interface?
Als dit het geval is, moet ik terug naar de dealer.
Mijn dealer heeft me wel ergens geregistreerd als hoofdgebruiker op een systeem. Blijkbaar werkt het niet. Of ik moet wachten tot de software update zoals in de post van Speedfight (dank je wel!).
Hou ons op de hoogte v.w.b. het MMI (en de app) instellen, liefst een beetje gedetailleerd zodat we niet allemaal in dezelfde ‘valkuilen’ hoeven te stappen 😉 Ik weet nu dat ik, voordat ik bij de dealer wegrijd, even moet checken of ik als ‘hoofdgebruiker’ ben aangemeld in MMI.DmC1982 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 07:13:
[...]
Edit: Vanmorgen de dealer een mail gestuurd. Ze hebben wat aangepast en nu werkt het top!
Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik een adres vanuit Google Maps naar de auto kan sturen. Ik heb ergens gezien dat dit kon. Als ik dit doe en deel naar MyAudi app via google maps, krijg ik een bericht dat het voertuig dit niet ondersteunt. Klopt dit? Of dit ik iets verkeerd?
[ Voor 9% gewijzigd door Rommen op 25-09-2021 13:00 ]
Ik ben zojuist gebeld door Ames dat ze de auto binnen hebben. Aanstaande donderdag ga ik hem afhalen!Chirezza schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:18:
Om ook even bij te dragen aan dit topic:Vooralsnog geen melding gehad over vertragingen - auto wordt wel zonder phonebox e.d geleverd.
- 31-08: auto besteld bij Ames Sliedrecht (voorraadmodel 35 launch edition)
- 01-09: Leasemaatschappij ontvangt bevestiging van bestelling vanuit Ames
- 02-09: Telefoontje van Ames: productie gepland in week 37, levering in week 41
Q4 35 is beter leverbaar dan de Q4 40, ook bij de dealers. Maar hoopvol, mijn auto is ook bij Ames besteld door Athlon dus wie weet gaat het sneller dan ik verwacht (indicatie: week 52). Op zich boeit het mij ook niet heel veel, zolang de auto maar in 2021 op kenteken gezet gaat worden.Chirezza schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:35:
[...]
Ik ben zojuist gebeld door Ames dat ze de auto binnen hebben. Aanstaande donderdag ga ik hem afhalen!
[ Voor 28% gewijzigd door sohus op 25-09-2021 15:43 ]
Gaaf. Ook even randloze kentekenhouder erop om t af te toppen.-Wing- schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:42:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen s-line badges
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Pano dakje
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Ik heb het navigatiepakket wel besteld, maar eigenlijk heb ik er een beetje spijt van. Ik gebruik dat letterlijk nooit. Altijd Apple CarPlay. Voor die prijs had ik andere opties kunnen nemen ... :-/boyd91 schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:14:
[...]
Ik heb geen MMI navigatie pakket, dus daarover kan ik niks zeggen.
Nog wat foto's van een Audi Q4 bij de dealer, voor als iemand daar iets aan heeft? (Is niet de mijne)
:strip_exif()/f/image/eQCa45yFDdz1JwCZLKiMHHYo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v1PS8Ing5bqiIuIItcYIPKxg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gcrYgoODD6M9AnE7RDoAhKac.jpg?f=fotoalbum_large)
Er stond (sinds vrijdag) ook een Sportback bij de dealer. Daar heb ik stomweg geen foto's van gemaakt.
Voor de rest vernam ik van een verkoper dat ze van de Q4 stockwagens wel bestellingen mochten aannemen, maar geen stockwagens uitleveren, omdat ze anders bang zijn dat er in de toonzalen geen meer zullen staan.
Mijn wagen is eind juni besteld en - volgens info van begin september- verwacht ik die eind oktober, tot nader order met phonebox en wegklapbare trekhaak. 'k Heb gisteren toch nog maar een mailtje gestuurd naar de dealer of dat allemaal nog wel klopt. Ik kon het niet laten. :-)
:strip_exif()/f/image/eQCa45yFDdz1JwCZLKiMHHYo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v1PS8Ing5bqiIuIItcYIPKxg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gcrYgoODD6M9AnE7RDoAhKac.jpg?f=fotoalbum_large)
Er stond (sinds vrijdag) ook een Sportback bij de dealer. Daar heb ik stomweg geen foto's van gemaakt.
Voor de rest vernam ik van een verkoper dat ze van de Q4 stockwagens wel bestellingen mochten aannemen, maar geen stockwagens uitleveren, omdat ze anders bang zijn dat er in de toonzalen geen meer zullen staan.
Mijn wagen is eind juni besteld en - volgens info van begin september- verwacht ik die eind oktober, tot nader order met phonebox en wegklapbare trekhaak. 'k Heb gisteren toch nog maar een mailtje gestuurd naar de dealer of dat allemaal nog wel klopt. Ik kon het niet laten. :-)
Zijn er toevallig Tesla rijders die zijn overgestapt naar de Q4?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Etron uit 2019 vanwege de 4% bijtelling, maar dat wil niet vlotten. Zou gaan om een instapper, dus redelijk kale 50. Daar willen ze niet echt vanaf helaas 🤣
Zou een Q4 Etron misschien een optie zijn. Mijn Model 3 is echt een rammel bak aan het worden, met ook nog een brakke accu.
Vandaar dat ik verder aan het kijken ben. Etron heb ik een aantal keer gereden en rijdt heerlijk. Misschien toch eens een balletje opgooien.
Ik ben al een tijdje op zoek naar een Etron uit 2019 vanwege de 4% bijtelling, maar dat wil niet vlotten. Zou gaan om een instapper, dus redelijk kale 50. Daar willen ze niet echt vanaf helaas 🤣
Zou een Q4 Etron misschien een optie zijn. Mijn Model 3 is echt een rammel bak aan het worden, met ook nog een brakke accu.
Vandaar dat ik verder aan het kijken ben. Etron heb ik een aantal keer gereden en rijdt heerlijk. Misschien toch eens een balletje opgooien.
Jazeker! Afgelopen januari mijn model 3 via een forum van de hand gedaan. Was er niet tevreden over, met name over de zitting. Na een uur rijden al rugpijn, verder ook veel rammeltjes.
Een Etron 50 is prima te vinden (qua lease), kijk bijv op leasetrader. Ik vond de 50 qua actieradius echt niet oké en de 55 te duur. Bovendien vind ik de Q4 fraaier ogen en de Etron is al weer verouderd.
Een Etron 50 is prima te vinden (qua lease), kijk bijv op leasetrader. Ik vond de 50 qua actieradius echt niet oké en de 55 te duur. Bovendien vind ik de Q4 fraaier ogen en de Etron is al weer verouderd.
Italia schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:51:
Zijn er toevallig Tesla rijders die zijn overgestapt naar de Q4?
Fiscale waarde loopt te ver op 😅JandV schreef op zondag 26 september 2021 @ 10:32:
Jazeker! Afgelopen januari mijn model 3 via een forum van de hand gedaan. Was er niet tevreden over, met name over de zitting. Na een uur rijden al rugpijn, verder ook veel rammeltjes.
[...]
Maat heeft één uit 2019 met een fiscale waarde van €62k.
Die wil ik ook wel.
Bij leasetrader zitten ze ver in de €70k en daarboven.
Toch maar eens de Q4 bekijken als optie dan.
[ Voor 3% gewijzigd door Italia op 26-09-2021 10:41 ]
Welke dealer is dit? Gezien ik dan mijn bestelde velgen eens in het echie zie:)janbus schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:35:
Zonet even onderweg gestopt voor wat foto's van de Sportback bij de dealer. :-)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Edit: Ik zie nu dat het Delorge is, in Hasselt, België. Daar woon ik vlak bij vanuit Z. Limburg.
Dus daar rijdt ik eens even heen binnenkort
[ Voor 8% gewijzigd door Avigoorn op 26-09-2021 12:41 ]
Is Delorge in Pelt. Ze hebben meerdere vestigingen.Avigoorn schreef op zondag 26 september 2021 @ 12:38:
[...]
Welke dealer is dit? Gezien ik dan mijn bestelde velgen eens in het echie zie:)
Edit: Ik zie nu dat het Delorge is, in Hasselt, België. Daar woon ik vlak bij vanuit Z. Limburg.
Dus daar rijdt ik eens even heen binnenkort
De Sportback is er vrijdag geleverd, dus ik veronderstel dat ie nog niet meteen daar weg is. :-)
Afgelopen week hebben we een mooie Sportback laten samenstellen. Bij de eerste "onderhandeling" werd aangegeven dat er maximaal 2% korting voor BTW gegeven kan worden. Zijn er anderen die de auto privé hebben gekocht en wat is jullie ervaring wat betreft mogelijke korting?
Het zal ook komen door de enorme belangstelling maar ik vind €950 korting op een auto van €61.500 wel erg mager.
Het zal ook komen door de enorme belangstelling maar ik vind €950 korting op een auto van €61.500 wel erg mager.
Dealer heeft geen marge op EV’s. Ook weinig onderhoud.
Heb bij Audi Duitsland 15% gekregen, maar ook alleen maar omdat ik voor een Europese organisatie werk.
Heb bij Audi Duitsland 15% gekregen, maar ook alleen maar omdat ik voor een Europese organisatie werk.
Ook hier werkt het mechanisme vraag en aanbod..
Door de component crisis is er minder aanbod terwijl de vraag hoog is. Dus zal er voor de dealer geen reden zijn scheutig te zijn met kortingen. Ik denk dat er op termijn eerder een prijsverhoging in het vat zit.
(gebeurt al in vele industrie markten)
Het enige wat in je voordeel kan werken is het inruilen van een goede, courante auto. Daar is nu vraag naar.
Dus bijvoorbeeld geen diesel. Ik kreeg als particuliere koper een relatief goede prijs voor mijn huidige Octavia.
Maar inderdaad, op een auto van 60k zijn de kortingen marginaal.
Door de component crisis is er minder aanbod terwijl de vraag hoog is. Dus zal er voor de dealer geen reden zijn scheutig te zijn met kortingen. Ik denk dat er op termijn eerder een prijsverhoging in het vat zit.
(gebeurt al in vele industrie markten)
Het enige wat in je voordeel kan werken is het inruilen van een goede, courante auto. Daar is nu vraag naar.
Dus bijvoorbeeld geen diesel. Ik kreeg als particuliere koper een relatief goede prijs voor mijn huidige Octavia.
Maar inderdaad, op een auto van 60k zijn de kortingen marginaal.
Enige tijd terug ongeveer 1.100 euro korting gekregen op de 40 Launch. Tevens kun je de 6 jaar (gratis?) onderhoud laten varen. Dat levert je meen ik ook ruim 600 euro op, zie kleine lettertjes in de prijslijst.Maurice- schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:59:
Afgelopen week hebben we een mooie Sportback laten samenstellen. Bij de eerste "onderhandeling" werd aangegeven dat er maximaal 2% korting voor BTW gegeven kan worden. Zijn er anderen die de auto privé hebben gekocht en wat is jullie ervaring wat betreft mogelijke korting?
Wij hebben geen nieuwe maar een demo uit Duitsland gekocht \, dat scheelde nog veel meer.
Kan het zijn dat privacy glass per auto verschilt hoe donker het is? Deze lijken veel donkerder dan die Edition 1 van @-Wing- of ligt het aan lichtinval?janbus schreef op zondag 26 september 2021 @ 08:34:
Nog wat foto's van een Audi Q4 bij de dealer, voor als iemand daar iets aan heeft? (Is niet de mijne)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
P6 MY22
Dat is naar mijn weten per model gelijk ook tussen DE en NL modellen. (In ieder geval de afgelopen 14 jaar).Hakuna_Matata schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:29:
[...]
Kan het zijn dat privacy glass per auto verschilt hoe donker het is? Deze lijken veel donkerder dan die Edition 1 van @-Wing- of ligt het aan lichtinval?
Dus ik verwacht lichtinval/kijkhoek en ook de kleur van de auto kan het wat vertekenen.
[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 26-09-2021 21:42 ]
Er zit 3% op voor de dealer. Met in het achterhoofd dat onderhoud ook nog eens niks oplevert, heeft de dealer je al meer dan de helft van z’n marge weggegeven. Bij een dealer van een luxemerk als Audi is het echt massa is kassa. Dunne marge, dus aantallen draaien.Maurice- schreef op zondag 26 september 2021 @ 13:59:
Hoe kan het zijn dat van productie naar levering 2 weken tussen zit? Normaal is het 6 weken. Ik heb met Ames vorige week gebeld en die van mij was in week 38 in productie. Levering week 44 door Ames Dordrecht.Chirezza schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 13:35:
[...]
02-09: Telefoontje van Ames: productie gepland in week 37, levering in week 41
Ik ben zojuist gebeld door Ames dat ze de auto binnen hebben. Aanstaande donderdag ga ik hem afhalen!
Ik heb ze een week nadat de auto in productie genomen gebeld. Daarbij kreeg ik weer een andere afleverdatum te horen wat nog verder in november zit. Eerst was het begin november en nu opeens richting midden/eind. Merk dat je beter niet kan bellen.JandV schreef op donderdag 23 september 2021 @ 16:42:
[...]
"Voorlopig is de datum nog ongewijzigd."Mijn wagen is eind juni besteld en - volgens info van begin september- verwacht ik die eind oktober, tot nader order met phonebox en wegklapbare trekhaak. 'k Heb gisteren toch nog maar een mailtje gestuurd naar de dealer of dat allemaal nog wel klopt. Ik kon het niet laten. :-)
Ik blijf er niet echt gerust op. :-/
Mijn auto werd 28mei besteld en is vorige week in productie gegaan. Dealer geeft aan dat leveren dit jaar nog gaat lukken! Naast dat dat natuurlijk erg mooi is voor de bijtelling, na alle onzekerheid, …is het toch wel teleurstellende berichtgeving allemaal. Oorspronkelijk zou ik gaan ophalen op 4 aug!janbus schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:49:
[...]
"Voorlopig is de datum nog ongewijzigd."
Ik blijf er niet echt gerust op. :-/
Oef, mijne zojuist opgeschoven naar week 7- 2022 van week 47 - 2021

en nu ga je hem afbestellen ?Trackerfire schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:14:
Oef, mijne zojuist opgeschoven naar week 7- 2022 van week 47 - 2021
Nog niet, hij schijnt van hot naar her te vliegen qua data. Hij heeft vorige week ook even op week 41 gestaan (origineel 47). Dus blijkbaar is het op de fabriek ook (georganiseerde) chaos. Kijk het nog een maandje aan.
[ Voor 9% gewijzigd door Trackerfire op 27-09-2021 14:38 ]
Iemand die toevallig kan meegeven hoeveel cm breed de 2de zitrij is? Kwestie te begrijpen of we onze 3 monsters op de achterbank kwijtkunnen... Heb me al rotgezocht op google, maar geen details te vinden.
Zojuist mail gekregen om levering in te plannen. De eerstvolgende datum is 12 oktober.
Nog even gebeld met de dealer. Hij gaf aan dat de auto in NL is bij de importeur.
Besteld 19 mei
In productie genomen week 38 (zondag 19 september mail ontvangen)
Levering 12 oktober
Nog even gebeld met de dealer. Hij gaf aan dat de auto in NL is bij de importeur.
Besteld 19 mei
In productie genomen week 38 (zondag 19 september mail ontvangen)
Levering 12 oktober
[ Voor 3% gewijzigd door zokiz op 27-09-2021 22:37 ]
Nogmaals contact opgenomen met Ames om order week en productieweek te achterhalen maar helaas hebben ze geen specifieke status per auto:Speedfight schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:04:
[...]
Inmiddels contact gehad met Ames: Begin november verwachten ze de auto binnen, uitlevering zal eind november worden. Definitief is het nog niet. Stiekem hoopte ik eerder omdat hij geen glazen dak en phonebox heeft.
Standaard krijgt de auto 'luxe kentekenplaten', dus met opgelegde letters.
Zelfs mobiele nummer gekregen van de contactpersoon zodat ik hem ook per app kan bevragen.
“Momenteel verwachten wij de auto einde jaar te kunnen leveren.
Hier kan ik echter geen toezegging op geven, aangezien de verwachting niet definitief is en dus nog kan wijzigen.
Helaas kan ik de spanning dus niet helemaal wegnemen, maar de huidige verwachting is momenteel wel levering dit jaar.
Wij krijgen ergens in de komende weken een definitieve lijst van Audi met de productieplekken voor levering in 2021.
Zodra er meer bekend is nemen wij contact met u op.“
Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD
Grappig, mijne is ook besteld op 19 mei. Productie week 39 en verwachte levering 20 oktober. Mooi dat jouw levering inmiddels geagendeerd is 😀
zokiz schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:13:
Zojuist mail gekregen om levering in te plannen. De eerstvolgende datum is 12 oktober.
Nog even gebeld met de dealer. Hij gaf aan dat de auto in NL is bij de importeur.![]()
Besteld 19 mei
In productie genomen week 38 (zondag 19 mei mail ontvangen)
Levering 12 oktober
Dit geeft mij ook hoop:) mijn dealer is ook Ames en auto is vorige week in productie gegaan. Wel pas vrijdag de productiemail ontvangen!zokiz schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:13:
Nog even gebeld met de dealer. Hij gaf aan dat de auto in NL is bij de importeur.![]()
Besteld 19 mei
In productie genomen week 38 (zondag 19 mei mail ontvangen)
Levering 12 oktober
"Tot 14 maanden wachten: de levertijden van nieuwe (elektrische) wagens"
https://www.knack.be/nieu...article-news-1782903.html
https://www.knack.be/nieu...article-news-1782903.html
Vandaag maar is even gaan koekeloeren bij de dealer.
Op de honeymoon page staat week 49 maar de dealer gaf al aan:
We zetten hem sowieso op kenteken dit jaar maar het uitleveren kan wel is tot de 2de of 3de week januari gaan duren.
Verder geen opties zoals panorama dak of de trekhaak. Wel jammer als je een auto van 72K besteld en dit de service is maar daar is al genoeg over gezegd.
Btw hij is besteld begin juli.
Op de honeymoon page staat week 49 maar de dealer gaf al aan:
We zetten hem sowieso op kenteken dit jaar maar het uitleveren kan wel is tot de 2de of 3de week januari gaan duren.
Verder geen opties zoals panorama dak of de trekhaak. Wel jammer als je een auto van 72K besteld en dit de service is maar daar is al genoeg over gezegd.
Btw hij is besteld begin juli.
ik heb een Komm nr. ontvangen! kan je hier de wagen mee opvolgen? bv in productie en dergelijke...
Wil ik ook graag weten, via de link elders op dit forum is het me niet gelukt.kurtjeG schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:24:
ik heb een Komm nr. ontvangen! kan je hier de wagen mee opvolgen? bv in productie en dergelijke...
Heeft iemand de link hier gepost? Heb er op gezocht, maar niet gevonden.... Wel nieuwsgierig....
sixgirls schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 08:31:
[...]
Wil ik ook graag weten, via de link elders op dit forum is het me niet gelukt.
Inmiddels gevonden, niet goed gezocht. Helaas werkt de link niet...JandV schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:26:
Heeft iemand de link hier gepost? Heb er op gezocht, maar niet gevonden.... Wel nieuwsgierig....
[...]
Vanmorgen ook maar weer eens contact opgenomen met de dealer. De lease tool staat aflevering op week 43, met nog maar een maandje begint dat toch een beetje te kriebelen. Helaas slecht nieuws de auto is vertraagd naar week 48. De auto heeft een bestel datum van 21 mei en wordt daaarom wel compleet Phonebox en Panorama dak geleverd.
Hoe meer contact ik met de dealer opneem, hoe later het lijkt te worden...... ik bel echt niet meer
Hoe meer contact ik met de dealer opneem, hoe later het lijkt te worden...... ik bel echt niet meer

Dat zei zokiz ook maar check zijn laatste posts 😅Lugt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:59:
Vanmorgen ook maar weer eens contact opgenomen met de dealer. De lease tool staat aflevering op week 43, met nog maar een maandje begint dat toch een beetje te kriebelen. Helaas slecht nieuws de auto is vertraagd naar week 48. De auto heeft een bestel datum van 21 mei en wordt daaarom wel compleet Phonebox en Panorama dak geleverd.
Weet jij @Lugt in welke week de auto is/wordt geproduceerd?Lugt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 09:59:
Heb zelf getest met kinderzitje, maxicosi, en een volwassen persoon bij de dealer. Dat past (net), drie kids lijkt me geen probleem.weezer666 schreef op maandag 27 september 2021 @ 16:07:
Iemand die toevallig kan meegeven hoeveel cm breed de 2de zitrij is? Kwestie te begrijpen of we onze 3 monsters op de achterbank kwijtkunnen... Heb me al rotgezocht op google, maar geen details te vinden.
Nee dit heb ik ook niet gevraagd.sixgirls schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:35:
[...]
Weet jij @Lugt in welke week de auto is/wordt geproduceerd?

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.