Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 24 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:48
Trackerfire schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:58:
Mooi nieuws. Vandaag opent Infineon, 3 maanden eerder dan verwacht, haar grote chipfabriek in Oostenrijk. De eerste leveringen worden volgende gedaan voor met name de auto industrie (o.a. Audi en Volkswagen zijn grootafnemers). Er wordt nu vooral geproduceerd voor auto’s en windmolens.

https://www.infineon.com/...2021/INFXX202109-098.html
Had ik ook gelezen,
Sterker nog. Ze zijn al sinds augustus aan het produceren.
Deze firma maakt veel componenten voor power conversie (o.a. power FET's) en aansturing van motoren etc.
Dit helpt, maar een groot deel andere componenten komt o.a. uit Maleisië, waar ze net aan het herstellen zijn van een grote lockdown. Sensoren is ook drama.
Ik weet er alles van :(

[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 17-09-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Zijn er nog mensen die recent besteld hebben en een leverdatum hebben doorgekregen?

Ik heb de Van Mossel Q4 40 Launch Edition Advanced Plus vorige week besteld en volgens de lease maatschappij (Athlon) wordt deze auto dit jaar uitgeleverd want de productieplek is gereserveerd door Van Mossel. Als ik sommige berichten hier lees heb ik hier een hard hoofd in. Heb bij de lease maatschappij ook aangegeven dat ik de auto mogelijk weiger bij latere levering gezien de 4% extra BPM. Bij de dealer geven ze voor normale uitvoering nu een levertijd voor "Eind februari".

Hebben hier al mensen contact gehad met Athlon of Van Mossel? Alphabet biedt overigens dezelfde auto aan met "levering dit jaar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:37
deboss65 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 09:22:
Dit zijn de gemiddelde levertijden afgegeven door de VAG dealers in Frankfurt:

[Afbeelding]

Dus ik houd rekening met januari . (besteld half augustus)
Dankzij dit bericht uitgekomen bij: https://www.fleet.business/liefertermin-abfrage.html#nwkomm

Mijn komnr heb ik, dus dan kan ik iig iets checken. Helaas komt er nog geen leverdatum uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:10
Figlio39 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:31:
[...]

Het lijkt me toch niet dat de auto al af is als er nog gewacht moet worden op een chip. Dat zou betekenen dat de gehele productie lijn stopt, of dat de parkeerplaats voor de fabriek heel vol komt te staan…
Ik ga het weekend ook maar weer eens lang de dealer voor een kopje koffie. Ben benieuwd wat de huidige status is…
Ik kreeg toch echt een bericht op 7 juli dat de auto gebouwd was en dat hij binnenkort op transport zou gaan.
Gisteren "pas" een mail gehad dat de auto bij de importeur is aangekomen. Zal me niks verbazen als het verhaal wel klopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-07 13:20
-Wing- schreef op woensdag 15 september 2021 @ 16:37:
Ik had gehoopt mijn Q4 vorige week binnen te krijgen. Helaas niet gelukt. Hopelijk deze week bij de dealer en volgende week ophalen...
Volgens mijn informatie zijn de koplamp- en achterlicht units bij de edition one nog donkerder gemaakt, maar ben benieuwd of dit echt zo is...wellicht kun je dit tzt bevestigen.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
DmC1982 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:59:
[...]

Ik kreeg toch echt een bericht op 7 juli dat de auto gebouwd was en dat hij binnenkort op transport zou gaan.
Gisteren "pas" een mail gehad dat de auto bij de importeur is aangekomen. Zal me niks verbazen als het verhaal wel klopt..
In dat geval snap ik waarom die Audi's zo duur zijn... 8)7

anyway... mooi dat jouw auto in ieder geval bijna in jouw bezit is. Veel fijne kilometers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
pschouten schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:08:
Net update gekregen vanuit de dealer. Mijn Q4 wordt volgende week geproduceerd. Was bestelt op 24-juni. Uitlevering staat vooralsnog gepland op december en eventueel uitloop naar januari, omdat er veel auto’s waarschijnlijk december in NL komen die op kenteken gezet moeten worden en worden uitgeleverd.
Wat is dit nu voor een gek bericht. Productie volgende week is toch gewoon medio oktober rijden?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Ook dan toch maar vandaag een update gevraagd aan mijn dealer. De productieweek staat nog steeds op volgende week, week 38. Echter, door vertragingen in onderdelen kan het zijn dat gereedmelding toch later komt, bijvoorbeeld week 39.
Als dat de tegenvaller is die ik nog moet pakken dan teken ik daar direct voor. Besteld 28 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 11:27

Trackerfire

BTC HODLER

vincentvs93 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:57:
[...]

Dankzij dit bericht uitgekomen bij: https://www.fleet.business/liefertermin-abfrage.html#nwkomm

Mijn komnr heb ik, dus dan kan ik iig iets checken. Helaas komt er nog geen leverdatum uit...
Denk niet dat er iets te checken valt voor ons. Mijn komnr geeft ook niks.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-oeroPqxOLpq2C4ov6t_KRrhPE0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VF761AtBfNGauY7dbiGq9Woy.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaHTps26iKR6eUkLugtXqErV1ZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SNE3C4SpRxKv2aKGR1KGtoGh.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VhZrpiEn6jCDa9KoKFHV9MMvy-s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3RZgvwuqqwI5O6iIAEPynJfp.jpg?f=user_large

Nog anderhalf weekje en dan afhalen in Neckarsulm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 23:18

Aldmar

Niks...

Motjoo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ziet er goed uit!

Even voor mijn beeld: wat moeten ze precies doen in die anderhalve week? Welke werkzaamheden, naast het op kenteken zetten? In een dag, misschien 2, zouden ze toch al een heel eind moeten kunnen komen..? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:09
Motjoo schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor het eerste dat ik mijn exterieur configuratie op echt beeld zie op de modelaanduidingen op de achterklep na. Erg mooi! Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
Trackerfire schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:51:
[...]

Denk niet dat er iets te checken valt voor ons. Mijn komnr geeft ook niks.
ik heb in duitsland besteld dus hoop voor mij wel :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
Ziet er goed uit!

Even voor mijn beeld: wat moeten ze precies doen in die anderhalve week? Welke werkzaamheden, naast het op kenteken zetten? In een dag, misschien 2, zouden ze toch al een heel eind moeten kunnen komen..? O-)
[/quote]

Afhalen Audi Forum Neckarsulm. Gaat via afspraak, en eerder kon helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
De foto's zijn nodig voor de RDW. Dat gaat allemaal online tegenwoordig (voor erkende bedrijven).
Audi was zo vriendelijk deze foto's te maken en op te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommen
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
sohus schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 14:46:
Zijn er nog mensen die recent besteld hebben en een leverdatum hebben doorgekregen?

Ik heb de Van Mossel Q4 40 Launch Edition Advanced Plus vorige week besteld en volgens de lease maatschappij (Athlon) wordt deze auto dit jaar uitgeleverd want de productieplek is gereserveerd door Van Mossel. Als ik sommige berichten hier lees heb ik hier een hard hoofd in. Heb bij de lease maatschappij ook aangegeven dat ik de auto mogelijk weiger bij latere levering gezien de 4% extra BPM. Bij de dealer geven ze voor normale uitvoering nu een levertijd voor "Eind februari".

Hebben hier al mensen contact gehad met Athlon of Van Mossel? Alphabet biedt overigens dezelfde auto aan met "levering dit jaar".
Ik heb dezelfde besteld via Alphabet bij van Mossel een week of vier geleden. Vandaag nog even gebeld met van Mossel: levering vindt plaats in week 46. Niet te veel naar die datum kijken. Dat verandert toch niets. Hij komt vanzelf, ergens eind van het jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Isheara schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 15:02:
[...]

Volgens mijn informatie zijn de koplamp- en achterlicht units bij de edition one nog donkerder gemaakt, maar ben benieuwd of dit echt zo is...wellicht kun je dit tzt bevestigen.
Het schijnt dat het zo is, ik kan het einde volgende week bevestigen. Even vergelijken met een andere auto als die er staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIwIUYELWXEsf2uh1tyFJryZMGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQNjpUpnpeAvNX0FDruUqCtp.jpg?f=fotoalbum_large

Foto van mijn auto die nog ergens in NL staat, op weg naar de dealer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Heeft iemand ervaring met Honeymoonnet van A-point? En welke stappen worden daar allemaal doorlopen? Ik zit nu bij stap 2 waar de productieweek bekend is gemaakt.

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Actuva
  • Laatst online: 05-10-2021
Ik heb de Sportback 40 S-Edition vorige maand besteld, en kreeg vorige week te horen dat hij in week 49 wordt geleverd. Dat wordt dus vrij krap allemaal, al zeggen ze dit zeker goed komt.

Ik moest hiervoor wel helaas de Phonebox en het panorama dak laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
-Wing- schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:08:
Het schijnt dat het zo is, ik kan het einde volgende week bevestigen. Even vergelijken met een andere auto als die er staat.
Je kunt het op deze foto al duidelijk zien hoor…de achterlichten zijn nog spectaculairder :)

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rommen
Lastig te verstaan voor velen maar de beelden spreken voor zich; een korte anti-slip test.

YouTube: Prova di stabilità: Audi Q4 e-tron Sportback

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mversluijs55
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 27-06 15:54
MV999 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 19:45:
Heeft iemand ervaring met Honeymoonnet van A-point? En welke stappen worden daar allemaal doorlopen? Ik zit nu bij stap 2 waar de productieweek bekend is gemaakt.
De URL eindigt op 'step_num=2', wanneer je dit aanpast naar 'step_num=9' kun je de andere stappen al bekijken. Al zal hij daar nog geen data voor hebben. ;)

• Danzelll
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
Top.. net een mail in m’n inbox dat de auto wederom vertraagd is. Eerste aflevering zou 20 september zijn, toen 5 november en nu 10 december.

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 14:43
Danzelll schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 08:31:
Top.. net een mail in m’n inbox dat de auto wederom vertraagd is. Eerste aflevering zou 20 september zijn, toen 5 november en nu 10 december.
Blijf me hier toch over verbazen.
Ik zie constant (helaas meestal wel negatieve) updates langs komen maar als ik het aan mijn dealer vraag zeggen ze dat ze het helemaal niet meer weten en dat schijnbaar niemand het op dit moment weet (fabriek, importeur, dealer).
Daarom heb ik dus geen enkele update gekregen sinds mijn bestelling half juli.
Of ze weten het echt niet of ze durven zich aan geen enkele uitspraak meer te wagen....

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
Ik doe de aanname dat als je auto eenmaal geproduceerd is dat dan de onzekerheid weg is en dat je redelijk kan uitrekenen wanneer je de auto kan berijden. De productieweek is dus erg spannend en of de auto vervolgens gereed wordt gemeld Zijn jullie het eens met deze redenatie?

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 14:43
sixgirls schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 10:50:
Ik doe de aanname dat als je auto eenmaal geproduceerd is dat dan de onzekerheid weg is en dat je redelijk kan uitrekenen wanneer je de auto kan berijden. De productieweek is dus erg spannend en of de auto vervolgens gereed wordt gemeld Zijn jullie het eens met deze redenatie?
Zou kunnen maar ik heb (voor zover ik weet en ik heb het al tig keer gevraagd) niet eens een productieweek :X .

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Vandaag toch maar even naar garage geweest en stukje gereden. Voor mijn auto is nu productieketen gepland in week 40, levering week 45 (zolang er geen VIN nummer is, is alles nog onzeker).
Mijn bestelde kleur:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rv89YObxIRbh7GFKfTdu0rZHs88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uilqB1rvftfm0xVWypPJIR6g.jpg?f=fotoalbum_large

De proefrit auto: (dag geleden op kenteken gezet, met 62km op de teller!)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qn0jJ36jPqUZP8bcDEm12jRDI6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lc9hjBANiA2PGxxdcL4A2wyc.jpg?f=fotoalbum_large

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Overigens kwam ik in Duitsland bij een auto show deze beauty tegen. Had ik graag willen hebben!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQlDZDrjBgQizeZ5QcGtpGwaVk4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rFjtbCgGiIzvyZzU6sAciuMJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VXUIo1X0aiMXRgH4y_UvHdr7Hzw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I534XVN1wtB2xTgzsHt8LbyP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ccPyiA2oziAVrrHdv_QvayW80gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cwSAMYLWvFtuJp1ob9yDOVPr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVi6QgSzYwDjEfpKcpCkJIxhoYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UKAID1Gi9ePYxKtEEdb4OywL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Isheara op 18-09-2021 15:17 ]

Keep rolling sixes!

• MV999
Isheara schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:04:
Vandaag toch maar even naar garage geweest en stukje gereden. Voor mijn auto is nu productieketen gepland in week 40, levering week 45 (zolang er geen VIN nummer is, is alles nog onzeker).
Mijn bestelde kleur:[Afbeelding]

De proefrit auto: (dag geleden op kenteken gezet, met 62km op de teller!)[Afbeelding]
Die zwarte grill is wat mij betreft echt een verbetering. Helaas nog geen geheel zwarte sportback inclusief zwarte velgen en audi ringen mogen aanschouwen op het internet. Kan niet wachten tot ik die van mij in ontvangst mag nemen!

• sohus
MV999 schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:59:
[...]

Die zwarte grill is wat mij betreft echt een verbetering. Helaas nog geen geheel zwarte sportback inclusief zwarte velgen en audi ringen mogen aanschouwen op het internet. Kan niet wachten tot ik die van mij in ontvangst mag nemen!
Is dat een optie of voortaan standaard?

• MV999
sohus schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 19:16:
[...]

Is dat een optie of voortaan standaard?
Deze is onderdeel van optiekpakket zwart

• Msts
  • Laatst online: 09-07 16:25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OvcxYoG4JwjZ_X7a94Y4myYbRDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gM5rajDTbmK0Eabdv7LSwx3O.jpg?f=fotoalbum_large

Weet iemand of die lichtstrip ook in het dashboard zit als je niet die extra kleuren verlichting optie hebt ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Wing-
Msts schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 20:08:
[Afbeelding]

Weet iemand of die lichtstrip ook in het dashboard zit als je niet die extra kleuren verlichting optie hebt ?
Die lichtbalk in het dashboard is onderdeel van het lichtpakket ambient light en deze wordt op de versies Advanced en hoger specifiek benoemd. Op de Edition is het een keuze (meerprijs 0 euro)…

Het lijkt erop dat deze dus niet er altijd op zit…

[ Voor 16% gewijzigd door -Wing- op 18-09-2021 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
Lijkt er dus op dat de launch edition advanced plus de witte contour verlichting heeft in het dashboard. Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 15:32
Zojuist een mail ontvangen dat ze vandaag zijn gestart met de bouw van mijn auto. Iemand enig idee hoe lang van start bouw tot levering ongeveer tegenwoordig? Ik lees op de forum verschillende verhalen (2 tot 6 weken) van productie tot levering.

[ Voor 25% gewijzigd door zokiz op 19-09-2021 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
zokiz schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:11:
Zojuist een mail ontvangen dat ze vandaag zijn gestart met de bouw van mijn auto. Iemand enig idee hoe lang van start bouw tot levering ongeveer tegenwoordig? Ik lees op de forum verschillende verhalen (2 tot 6 weken) van productie tot levering.
Bij mij staat 6 weken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-07 10:20
Zonet de eerste Q4 in het wild gespot in Rotterdam 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
the-hyrax schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:31:
Nog geen Q4 gezien hier. Zuid Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Ik heb maar 1x eentje (een demo) gezien in Rotterdam en omstreken. Tot en met 16 sept maar 283 op kenteken, echt weinig nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 10:04
Motjoo schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:20:
[...]

Nog geen Q4 gezien hier. Zuid Limburg.
ja 1 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Eind juli zag ik er eentje met een Deens kenteken in Noord-Italie geparkeerd staan. Mijn vrouw spotte hem en we hebben er uiteraard goed naar staan kijken. Wel een basis uitvoering, maar toch... ze worden blijkbaar gebouwd, geleverd en gereden.

Ook geruststellend dat je er dus vanuit Denemarken Italie mee kunt bereiken. No range anxiety :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
zokiz schreef op zondag 19 september 2021 @ 08:11:
Werken ze in Zwickau ook op zondag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Er staat er hier een in t dorp. Navarra Blauw. Net teruggekomen van vakantie. Mooi om te zien 😃 kan ik er iedere dag ff langs fietsen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rommen
Deze stond afgelopen week voor me bij een stoplicht in Nijmegen. In navarra blue, mijn kleur! Leuk toeval. Mooie bak.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sounbt30CcJzoj4hy_pLnfOKxl4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i27cyoQNmSzyjxSmWCvZvjm6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door Rommen op 19-09-2021 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 10:04
Rommen schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 07:54:
Lastig te verstaan voor velen maar de beelden spreken voor zich; een korte anti-slip test.

YouTube: Prova di stabilità: Audi Q4 e-tron Sportback
Gaaf om te zien! Het lijkt een Q4 50 te zijn? In de slomo draaien de wielen allemaal door?

Ook gaaf om te zien, de 5 spaaks 21 velgen, laat ik die nu gekozen hebben :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Trackerfire schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 13:58:
Mooi nieuws. Vandaag opent Infineon, 3 maanden eerder dan verwacht, haar grote chipfabriek in Oostenrijk. De eerste leveringen worden volgende gedaan voor met name de auto industrie (o.a. Audi en Volkswagen zijn grootafnemers). Er wordt nu vooral geproduceerd voor auto’s en windmolens.

https://www.infineon.com/...2021/INFXX202109-098.html
Het nieuwe systeem van Infineon zal de wereldwijde schaarste aan chips voorlopig waarschijnlijk niet veranderen. In Villach worden immers vermogenshalfgeleiders vervaardigd en niet de microprocessors die in de auto-industrie hard nodig zijn. De autofabrikanten verwachten geen normalisatie tot 2022. Daimler-baas Ola Källenius verwacht niet eens dat de situatie tot 2023 zal versoepelen. Alleen al dit jaar worden er door het gebrek aan chips waarschijnlijk ruim vijf miljoen auto's minder gebouwd.
https://www.tagesschau.de...hips-fuer-europa-101.html

Inderdaad dus de bevestiging dat zij NIET de microprocessors die zo hard nodig zijn produceren :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Trackerfire op 20-09-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
Ja heel irritant maar er staat er al 1 ca 3 weken in onze straat😂😂. Rij ik iedere dag langs😩. Is wel een standaard versie met 0 opties dus had niet willen ruilen maar toch.
Tot Week 49 wachten terwijl eind mei besteld🥲

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
-Wing- schreef op zondag 19 september 2021 @ 15:24:
[...]

Ik heb maar 1x eentje (een demo) gezien in Rotterdam en omstreken. Tot en met 16 sept maar 283 op kenteken, echt weinig nog.
Ik heb er al een paar in het wild mogen aanschouwen, helaas nog niet 'mijn' volledige zwart geconfigureerde Competition S uitvoering. Aan de andere kant wel fijn, want er rijden al genoeg zwarte Audi's rond >:)
Navarra blauw is ook echt wel een mooie kleur.

Nog een leuke tip voor je passagiers / kinderen (indien niet snel wagenziek)
https://nieuws.audi.nl/ho...laar-voor-serieproductie/

YT: YouTube: holoride – Turning vehicles into moving theme parks

[ Voor 22% gewijzigd door Hupsel op 20-09-2021 19:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Hupsel schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:34:
[...]
Nog een leuke tip voor je passagiers / kinderen (indien niet snel wagenziek)
https://nieuws.audi.nl/ho...laar-voor-serieproductie/
Haha, de combi elektrische auto (misselijk bij medepassagiers door hard optrekken en remmen) en VR (waar sommigen ook kotsmisselijk van worden) in je nieuwe Q4 is (ook al heb je lederen bekleding) vragen om problemen... :+ :r

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 20-09-2021 18:45 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:10
Vandaag aangekomen bij de dealer! :) a.s. vrijdag mag ik hem ophalen.
12 mei besteld. Phonebox is gewoon inclusief!

Edit. Wat me meteen opvalt zijn de parkeersensoren voor. Klopt dat?
Deze optie heb ik niet bijbesteld. Kan dit misschien achteraf dan gekocht/geactiveerd worden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUxUD-i23AaAzD5aWIwDHcMSzc8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NiI5LMGViS4L9YSFHclU2uWC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZkhssgSFg3jizLYMF2k2yYmGOZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/imi13RakhJNnh2n9ELV9miuL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door DmC1982 op 20-09-2021 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
DmC1982 schreef op maandag 20 september 2021 @ 19:57:

Deze optie heb ik niet bijbesteld. Kan dit misschien achteraf dan gekocht/geactiveerd worden?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Is het geen Advanced Plus uitvoering want daarop zijn sensoren voor standaard voor zover ik weet.
Edit: Heb even teruggelezen en lees dat je een non-plus hebt, daarvan weet ik het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 20-09-2021 20:12 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!! De parkeersensoren zullen er inderdaad niet inzitten waarschijnlijk (helaas en anders geluk). Ze hebben simpelweg niet een aparte voorbumper voor niet sensoren en wel sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 15:51
Neem aan dat het gewoon "dummy" sparingen/kapjes zijn, zelfde als de camera onder het Audi logo? In de YT videos zit daar een camera in voor de 360 areaview, maar is volgens mij nog op geen enkel productiemodel uitgeleverd ivm tekorten. Zelfde geldt voor het 11" MMI scherm.

Gefeliciteerd overigens! Dat zijn er nu iig al 2? die echt uitgeleverd zijn onder de Tweakers hier.

[ Voor 15% gewijzigd door sbin op 20-09-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djrvdj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-04-2024

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Prachtig! Ik krijg dezelfde en ben benieuwd of ze mij deze week ook bellen voor aflevering! :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
Gefeliciteerd allemaal. In een klein weekje gereed maken zou toch wel moeten lukken...
De mijne is gisteren ook bij de dealer aangekomen. Binnenkort kunnen we hier nog meer gebruikerservaringen en hopelijk minder uitstelervaringen lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

-Wing- schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:30:
Gefeliciteerd allemaal. In een klein weekje gereed maken zou toch wel moeten lukken...
De mijne is gisteren ook bij de dealer aangekomen. Binnenkort kunnen we hier nog meer gebruikerservaringen en hopelijk minder uitstelervaringen lezen...
Had jij nou ook het Dynamic Plus pakket (adaptieve demperregeling) op de Edition One zitten? Ik ben hier heel benieuwd naar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:55:
[...]

Had jij nou ook het Dynamic Plus pakket (adaptieve demperregeling) op de Edition One zitten? Ik ben hier heel benieuwd naar. :)
Ja dynamic plus zit er ook op. Ik heb proefgereden zonder. Geen idee of ik het erg merk. Als ik ergens speciaal op moet letten, kan je gerust vragen. Enige wat er niet op zit is de Assistentiepakket Advanced ofzoiets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

-Wing- schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:07:
[...]

Ja dynamic plus zit er ook op. Ik heb proefgereden zonder. Geen idee of ik het erg merk. Als ik ergens speciaal op moet letten, kan je gerust vragen. Enige wat er niet op zit is de Assistentiepakket Advanced ofzoiets...
Mooi! Ik ben vooral benieuwd of je het in de praktijk écht goed merkt de verschillende rijmodi. Verder (nog) geen specifieke dingen. Ben ook wel benieuwd naar het performance verschil tussen de 40 (daar heb je waarschijnlijk in proefgereden) en de 50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Speedfight schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:10:
[...]

Nice! Is het geen Advanced Plus uitvoering want daarop zijn sensoren voor standaard voor zover ik weet.
Edit: Heb even teruggelezen en lees dat je een non-plus hebt, daarvan weet ik het niet.
Wordt er met non-plus de Advanced bedoeld?
Afgaande op de wielkastbumpers kan het geen Launch Edition zijn.
Maar op de Advanced is parkeerhulp achter en audi pre sense front standaard.
Er zit op de Advanced geen parkeerhulp vóór standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
-Wing- schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:16:
[...]

Wordt er met non-plus de Advanced bedoeld?
Afgaande op de wielkastbumpers kan het geen Launch Edition zijn.
Maar op de Advanced is parkeerhulp achter en audi pre sense front standaard.
Er zit op de Advanced geen parkeerhulp voor standaard.
Volgens mij zit op de Launch Edition Advanced Plus standaard parkeersensoren voor.
De versies die daarna kwamen (niet-Launch) hebben het niet meer standaard en toen is het een optie geworden.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Joho82
  • Laatst online: 03-07 13:43
Zoals het er nu uit ziet druppelen de 40 versies mondjesmaat binnen. De 35 versies is wat meer voorraad van (wat minder interessant voor de lease markt).

Heb op 28 april besteld. (daadwerkelijk de allereerste bestelling gedaan door Leaseplan; volgens leaseplan)

Uitvoering:
  • 40 Launch Edition Advanced Plus (dus met panorama en phone box)
  • 20" 5 spaaks velgen
  • Tyfoon grijs
  • Zwart optiek (dakreling ook zwart)
  • Zwarte ringen (voor en achter)
  • Privacy glas
  • Trekhaak
In eerste instantie levering eerste week juli, werd al snel eind juli, waarna ineens de verwachtte levertijd week 43 werd.

In juni gebeld door de dealer dat de auto gewoon geleverd ging worden met alles erop en er aan.

De auto is inmiddels gemaakt en bij PON afgeleverd, kwestie van een aantal dagen totdat ik hem mag ophalen. Het schijnt dat kenteken aanvragen ook een aantal werkdagen in beslag neemt. Hopelijk nog ophalen voor het weekend. Fingers crossed!

Zal wat foto's plaatsen zodra deze er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 14:02
Speedfight schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:41:
[...]

Volgens mij zit op de Launch Edition Advanced Plus standaard parkeersensoren voor.
De versies die daarna kwamen (niet-Launch) hebben het niet meer standaard en toen is het een optie geworden.
Klopt, ik heb de Launch Edition Advanced besteld en als optie “assistentiepakket plus” waarin o.a. de parkeersensoren voor” zittenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrmfQDJAaa15obsFN250h7wccvc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zPAhEpM1PUNzUhmZVqecTUHO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Goed nieuws! Fijn dat ie compleet is ook!
Joho82 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:41:
Zoals het er nu uit ziet druppelen de 40 versies mondjesmaat binnen. De 35 versies is wat meer voorraad van (wat minder interessant voor de lease markt).

Heb op 28 april besteld. (daadwerkelijk de allereerste bestelling gedaan door Leaseplan; volgens leaseplan)

Uitvoering:
  • 20" 5 spaaks velgen
  • Tyfoon grijs
  • Privacy glas
  • Trekhaak
In eerste instantie levering eerste week juli, werd al snel eind juli, waarna ineens de verwachtte levertijd week 43 werd.

In juni gebeld door de dealer dat de auto gewoon geleverd ging worden met alles erop en er aan.

De auto is inmiddels gemaakt en bij PON afgeleverd, kwestie van een aantal dagen totdat ik hem mag ophalen. Het schijnt dat kenteken aanvragen ook een aantal werkdagen in beslag neemt. Hopelijk nog ophalen voor het weekend. Fingers crossed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-07 10:24
Joho82 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:41:

Uitvoering:
  • 20" 5 spaaks velgen
  • Tyfoon grijs
  • Privacy glas
  • Trekhaak

Dan is mijn hoop op jou gevestigd (40 S competition met panoramadak en trekhaak). 12 mei bevestigd door Leaseplan en Audi dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Speedfight schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:41:
[...]

Klopt, ik had het nog over de versies Launch Edition, Launch Edition Advanced, Launch Edition Advanced Plus en Launch Edition S Competition omdat er in een eerdere post stond dat de desbetreffende persoon het een tijdje geleden besteld heeft. Op de eerste versies zit het standaard op de Advanced Plus en S Competition.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
BaZZeHH schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 09:45:
[...]

De auto is rond 17 mei besteld. De toezegging was levering eind augustus als ik voor 20 mei had besteld. Daar blijft dus weinig van over. Kijk ook wel weer met een schuin oog naar andere EV's, maar deze blijft toch wel mijn voorkeur hebben.
Vandaag de afspraak voor levering van de auto gemaakt op 7 oktober as. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 10:15:
[...]

Mooi! Ik ben vooral benieuwd of je het in de praktijk écht goed merkt de verschillende rijmodi. Verder (nog) geen specifieke dingen. Ben ook wel benieuwd naar het performance verschil tussen de 40 (daar heb je waarschijnlijk in proefgereden) en de 50.
Op mijn vorige Audi merkte ik de verschillende rijmodi wel (zonder adaptieve dempers). Begreep van de dealer dat Dynamic Plus (en iets anders Magnetic Ride) niet zo heel vaak worden besteld (weet niet wat ervan waar is). Op mijn configuratie had ik het niet aangevinkt, op deze auto zit het Dynamic Plus er wel op. Volgens de reviews zou je er wel wat van moeten merken. Ik zal eens kijken of ik wat merk van de adaptieve dempers.

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 21-09-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ben zo benieuwd naar de Sportbacks. Nog geen enkele voorbij zien komen tot nu toe. Op Facebook forum wel eentje in de showroom, maar echt met zwart-zwart. Duurt lang ;-)!

Edit: Iemand vroeg zich af of de edition one inderdaad donkerdere lampen had. Jep:

- abgedunkelte Matrix-LED-Scheinwerfer mit digitalen Lichtsignaturen, dynamischer Lichtinszenierung und dynamischem Blinklicht
- abgedunkeltes Heckleuchtenband mit LED-Leuchte, Lichtfunktionen animiert

[ Voor 46% gewijzigd door Trackerfire op 21-09-2021 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• john5413333
  • Laatst online: 21-10-2022
sbin schreef op maandag 20 september 2021 @ 20:44:
Neem aan dat het gewoon "dummy" sparingen/kapjes zijn, zelfde als de camera onder het Audi logo? In de YT videos zit daar een camera in voor de 360 areaview, maar is volgens mij nog op geen enkel productiemodel uitgeleverd ivm tekorten. Zelfde geldt voor het 11" MMI scherm.

Gefeliciteerd overigens! Dat zijn er nu iig al 2? die echt uitgeleverd zijn onder de Tweakers hier.
Morgen de derde😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Trackerfire schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 14:21:
Ben zo benieuwd naar de Sportbacks. Nog geen enkele voorbij zien komen tot nu toe. Op Facebook forum wel eentje in de showroom, maar echt met zwart-zwart. Duurt lang ;-)!

Edit: Iemand vroeg zich af of de edition one inderdaad donkerdere lampen had. Jep:

- abgedunkelte Matrix-LED-Scheinwerfer mit digitalen Lichtsignaturen, dynamischer Lichtinszenierung und dynamischem Blinklicht
- abgedunkeltes Heckleuchtenband mit LED-Leuchte, Lichtfunktionen animiert
Helaas zijn deze mooiere lichten niet apart te bestellen....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 08-06 11:38
ApOE schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:30:
[...]

YES! Hele middag rond gebeld opzoek naar reeds in productie genomen voorraad modellen en rond half vijf was het raak. Exact mijn configuratie met een paar iets wat dure extra's (Sonos, ledere stoelen en nog wat) even getwijfeld over de fiscale waarde ivm. de bijtelling welke ca.40€ hoger wordt maar ik denk dat dat de pret niet mag drukken 8)
Net gebeld door Audi Alkmaar, mijn Q4 is klaar!
6-oktober ophalen 🥰

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
MarcCar schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:20:
[...]

Helaas zijn deze mooiere lichten niet apart te bestellen....
Je kan altijd nog denken aan folie (smoke/tinted) als hetzelfde effect wilt bereiken, echter ik heb geen idee wat het met de lichtopbrengst van je koplampen doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
-Wing- schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:51:
[...]

Je kan altijd nog denken aan folie (smoke/tinted) als hetzelfde effect wilt bereiken, echter ik heb geen idee wat het met de lichtopbrengst van je koplampen doet...
Tx voor de tip. Ik wacht eerst de aflevering maar eens af... vandaag weer een weekje vertraagd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

ApOE schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 15:30:
[...]

Net gebeld door Audi Alkmaar, mijn Q4 is klaar!
6-oktober ophalen 🥰
Spannend! Klaar als in geproduceerd, anders is t best nog wel even wachten toch voor als hij al klaar staat bij de Dealer.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ApOE
  • Laatst online: 08-06 11:38
Trackerfire schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:28:
[...]

Spannend! Klaar als in geproduceerd, anders is t best nog wel even wachten toch voor als hij al klaar staat bij de Dealer.
Yes klaar en op transport!
Ben onwijs blij, alles zit er op: trekhaak, pano dak, phonebox etc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
ApOE schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 17:44:
[...]

Yes klaar en op transport!
Ben onwijs blij, alles zit er op: trekhaak, pano dak, phonebox etc!
Ben blij voor je! Het wordt tijd voor wat positieve geluiden😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Vanaf wanneer gaat de sportback eigenlijk in productie? Deze is nog niet eens beschikbaar voor een proefrit bij mijn dealer. Wie o wie gaat ons voorzien van een foto van een zwarte Q4 sportback met zwart optiekpakket?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wimbre
MV999 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:32:
Vanaf wanneer gaat de sportback eigenlijk in productie? Deze is nog niet eens beschikbaar voor een proefrit bij mijn dealer. Wie o wie gaat ons voorzien van een foto van een zwarte Q4 sportback met zwart optiekpakket?
Deze? Weet niet of die het zwarte optiepakket heeft.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gUIptJk57V-7SADpR4uoVNjVTGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rXKFi4AK4NphhG3cIBqqkRyz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mDPwwjM-YGm_bd1th7bN7-IrcTk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nw45oJuktPvxXQKOwWfvvW2B.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JAPXITVrelBky53PpRiv66l-Qu4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hwjE7Hazy1n3vhf0eSxnA7YQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

wimbre schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:42:
[...]

Deze? Weet niet of die het zwarte optiepakket heeft.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi! Helaas niet het zwarte optiekpakket. Te herkennen aan de zwarte grill :)

Zo dus (net geplaatst op E-tron Facebook pagina). Hier ontbreken alleen de donkere ringen. Pohhh, hij wordt wel écht zwart/zwart :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yIUU_NPENBcQqnDc-RONOBgL-k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kVTOFddXBU9HQjA3vIi9szCS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtQ1IqLNzAyzc4OFMECHusffo-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eUhwlDnfM4ZIa7esQOH98LcW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Es-DzLL7_0s18WEIpMI4lX3wKlw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dL8W8kbc9acWvJetu1c8IzoQ.jpg?f=fotoalbum_large O-) O-)

Nog een mooi filmpje over de Matrix-lichten 's nachts: Impressive

[ Voor 44% gewijzigd door Trackerfire op 21-09-2021 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Nu maar hopen dat iedereen die zijn of haar auto dit jaar verwacht, het ook dit jaar krijgt.. Extra confronterend dit: https://www.autoblog.nl/n...ndelijk-duidelijk-1038855

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
Ja ik vind het echt belachelijk. Ik vind de bijtelling in sommige situaties sowieso al idioot. Als je het als werknemer van je werkgever krijgt en je daar dan een stukje prive over moet bijbetalen kan ik inkomen. Maar in mijn geval koop ik de auto welliswaar zakelijk, maar op mijn eigen bedrijf. Ik mag dus eerst de volledig auto zakelijk aftikken, om vervolgens prive ook nog eens flink af te tikken. Dat vind ik een erg kromme constructie, zeker met deze bedragen. Ik ben serieus aan het overwegen zonder bijtelling te gaan rijden op deze manier, zeker aangezien mijn auto vrijwel zeker volgend jaar pas komt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
vincentvs93 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 21:57:
Ja ik vind het echt belachelijk. Ik vind de bijtelling in sommige situaties sowieso al idioot. Als je het als werknemer van je werkgever krijgt en je daar dan een stukje prive over moet bijbetalen kan ik inkomen. Maar in mijn geval koop ik de auto welliswaar zakelijk, maar op mijn eigen bedrijf. Ik mag dus eerst de volledig auto zakelijk aftikken, om vervolgens prive ook nog eens flink af te tikken. Dat vind ik een erg kromme constructie, zeker met deze bedragen. Ik ben serieus aan het overwegen zonder bijtelling te gaan rijden op deze manier, zeker aangezien mijn auto vrijwel zeker volgend jaar pas komt...
Je kan er ook voor kiezen om hem prive te kopen. Bijtelling is er juist om het verschil te overbruggen van zakelijke koop en prive aankoop, dus om dit eerlijker te maken. Dus het is dan je eigen afweging om zakelijk te kopen wat al 20% goedkoper is omdat het ex. btw is en van geld is waar nog geen IB vanaf is, plus alle overige auto kosten kan je nog aftrekken.
Of het goedkoper is dan prive kopen is vooral afhankelijk van hoeveel je rijdt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincentvs93
Deels ben ik dat met je eens, maar het is niet in verhouding met deze regels...

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:44

MLLL

Palm Treo 650

Je bent toch zelf werknemer in je eigen bedrijf?
Eigenlijk geen verschil dus.
Je hebt extra belastingvoordeel dus ik zie het probleem niet.

• sohus
Ok, dus BPM 2022 is nog ongunstiger dan al gedacht:

16% (was 12%) over eerste 35.000 EURO (was 40.000 EURO), 22% over de rest.

Inderdaad hopen dat mijn auto dit jaar nog op kenteken wordt gezet gaat zoals beloofd.

• MV999
wimbre schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:42:
[...]

Deze? Weet niet of die het zwarte optiepakket heeft.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is inderdaad zonder optiekpakket zwart, echter geeft het wel een indicatie hoe de zwarte sportback eruit zal zien. Persoonlijk vind ik die alluminium details bij deze auto (geen zwart optiekpakket) een hoop afdoen van de auto.

• -Wing-
MV999 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:53:
[...]

Dit is inderdaad zonder optiekpakket zwart, echter geeft het wel een indicatie hoe de zwarte sportback eruit zal zien. Persoonlijk vind ik die alluminium details bij deze auto (geen zwart optiekpakket) een hoop afdoen van de auto.
Het is een beetje waar je voorkeur naar uitgaat. Ik vind het zwart optiek (zonder chromen details) wat sportiever uitzien. Chromen details wordt/werd beschouwd als chique. Mijn voorkeur gaat overigens ook uit naar de sportievere look.

Ja ik ben ook benieuwd naar de sportback. Over het algemeen vind ik de sportback een mooiere carrosserie variant. Bij de Q4 had ik dat in eerste instantie niet, maar wellicht dat het zien van deze auto in real life dit kan veranderen. Overigens was ik helemaal weg van de Q3 Sportback. Maar hoe meer de tijd vordert hoe mooier ik de Q4 vind. Vooral de lichten en de schuin van achter hoek vind ik erg fraai.

• MV999
-Wing- schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:02:
[...]

Het is een beetje waar je voorkeur naar uitgaat. Ik vind het zwart optiek (zonder chromen details) wat sportiever uitzien. Chromen details wordt/werd beschouwd als chique. Mijn voorkeur gaat overigens ook uit naar de sportievere look.

Ja ik ben ook benieuwd naar de sportback. Over het algemeen vind ik de sportback een mooiere carrosserie variant. Bij de Q4 had ik dat in eerste instantie niet, maar wellicht dat het zien van deze auto in real life dit kan veranderen. Overigens was ik helemaal weg van de Q3 Sportback. Maar hoe meer de tijd vordert hoe mooier ik de Q4 vind. Vooral de lichten en de schuin van achter hoek vind ik erg fraai.
Helemaal mee eens. Het is me ook nog eens gelukt om voor aflevering met de dealer af te spreken de remklauwen rood te kunnen spuiten. Jammergenoeg was dit geen standaardoptie! Echter naar mijn insziens een mooie toevoeging op de sportiviteit :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:52
Nee het is inderdaad oneerlijk dat je die zakelijk kan kopen zonder BTW en vervolgens als kosten op mag voeren om je winst te drukken, dat ding in 5 jaar volledig af te schrijven om hem vervolgens goedkoop privé over te nemen en na 6 maanden weer te kunnen verkopen en het geld dan in privé beschikbaar te hebben.
Wat een prutsers daar in Den Haag, dat je daarin getrapt bent zeg :+ . Ik zou snel weer in loondienst gaan.

• -Wing-
MV999 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:57:
[...]

Helemaal mee eens. Het is me ook nog eens gelukt om voor aflevering met de dealer af te spreken de remklauwen rood te kunnen spuiten. Jammergenoeg was dit geen standaardoptie! Echter naar mijn insziens een mooie toevoeging op de sportiviteit :)
Ah, ik ben wel benieuwd naar het resultaat. Heb er kort over nagedacht, maar ik laat even voor wat het is. Kan evt later nog een keer gebeuren.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 15:51
MV999 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:57:
[...]

Je weet toch dat op de achterwielen trommels zitten? Of laat je alleen de remklauwen voor spuiten? Vind het er een beetje raar uitzien om rood gespoten trommelremmen te zien nl, maar das persoonlijk :)

• -Wing-
sbin schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:48:
[...]

Je weet toch dat op de achterwielen trommels zitten? Of laat je alleen de remklauwen voor spuiten? Vind het er een beetje raar uitzien om rood gespoten trommelremmen te zien nl, maar das persoonlijk :)
Ik denk ook dat ie alleen de remklauwen vóór bedoelt om te spuiten. Zou de trommelremmen ook niet spuiten... Scheelt weer de helft in kosten in spuiten, al had ik liever 4 remklauwen gehad.

Net berichtje gehad van de dealer, deze week uitleveren lukt niet. Zelfs voorraadauto's zijn vertraagd... :(

[ Voor 13% gewijzigd door -Wing- op 22-09-2021 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-07 10:37
Vrijdag wordt mijn 40 Launch Edition S Competition Gletsjer White geleverd. Volgende week hopelijk ophalen. (lease maatschappij doet nog beetje moeilijk over contract wat tot 15 oktober loopt)

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:28
Vandaag het bericht ontvangen dat mijn Q4 naar Zwolle wordt afgeroepen. Het leer komt voorlopig niet binnen en dat wordt dus eerst met stof rijden :)

XXXVI

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

-Wing- schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:51:
[...]

Ik denk ook dat ie alleen de remklauwen vóór bedoelt om te spuiten. Zou de trommelremmen ook niet spuiten... Scheelt weer de helft in kosten in spuiten, al had ik liever 4 remklauwen gehad.

Net berichtje gehad van de dealer, deze week uitleveren lukt niet. Zelfs voorraadauto's zijn vertraagd... :(
Pff wat balen zeg. Dat is al de tweede keer uitstellen toch? Toch jammer!!

• -Wing-
Trackerfire schreef op woensdag 22 september 2021 @ 19:57:
[...]

Pff wat balen zeg. Dat is al de tweede keer uitstellen toch? Toch jammer!!
Ja ik denk dat iedereen hier liever vandaag rijdt dan morgen, alleen zitten sommigen nog behoorlijk in de onzekerheid (levering dit jaar, wel of niet alle bestelde opties), dus relatief gezien is dit peanuts...

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-07 09:17
Vraag: blijft de 40.000 bijtelling cap wel als je de Q4 dit jaar krijgt of gaat deze elk jaar omlaag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Tweakx schreef op woensdag 22 september 2021 @ 20:36:
Vraag: blijft de 40.000 bijtelling cap wel als je de Q4 dit jaar krijgt of gaat deze elk jaar omlaag?
Bijtelingsregels gelden voor de lease periode (dacht max 5 jaar) van het moment dat hij op kenteken staat. Dus deze wijzigen dus niet meer zodra de auto op kenteken staat.

Pagina: 1 ... 24 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.