Avigoorn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:00:
[...]
Als Skoda ook VAG is dan klopt je redenatie niet. Dit is wel mijn eerste Audi. Maar dat staat los van of je snapt hoe zoiets werkt, daar heb je geen ervaring voor nodig. Gewoon lezen toch?
Hoewel ik het echt verder totaal niet belangrijk vind voor mij persoonlijk, ik mis het niet. Vind ik het wel raar dat 3 zone aansturing wel/niet gelijk wordt getrokken met de gehele auto ventileren of alleen de voorzijde. Dat is wat anders.
Mijn bestelde auto kost 73.5K en heeft dus geen actieve ventilatie achter...
Wel een extra vakje

Skoda heeft het in (mindere) mate ook gewoon.
Ook bij VW en net als bij Audi zijn er wel versies met al een aantal pakketten daarin maar je moet gewoon goed opletten wat er allemaal wel of niet in valt en wat je nog extra aan kan vinken.
Een Launch Edition bevat al redelijk wat pakketten maar lang niet alle, net als Business uitvoeringen bij Skoda, redelijk compleet maar er kan nog genoeg extra's op. (Parkeer assistenten, andere stoelen, Head Up display, extra USB-C aansluitingen voor achterin etc.)
@
sbin een Launch Edition betekend eigenlijk alleen maar dat je er wat pakketten extra op hebt zitten tov de standaard uitvoering tegen een gereduceerde prijs omdat het dus als een nieuwe Launch/eerst bestelde editie uitkomt, niets meer en niets minder.
Als je de standaard versie pakt en daar dezelfde uitvoering van maakt als je Launch Edition dan ben je duurder uit.
Heel soms krijg je iets extra's (een logo bijvoorbeeld) welke niet los te bestellen is en die jouw Launch Edition dus feitelijk "uniek" maken maar dat beperkt zich tot een badge/logo ergens of gekleurde pedalen bijvoorbeeld.
Er is toch gewoon een brochure waarin exact staat wat er wel en niet in je Launch Edition zit?
@
Rene dat komt natuurlijk door de huidige (wereldwijde) chip tekorten. Reken maar dat Audi stevig baalt dat ze de opties niet kunnen uitleveren die jij wel hebt aangeklikt, dat is natuurlijk geen opzet. En als ze echt zo belangrijk zijn kan je natuurlijk altijd wachten tot maart 2022 maar ik vermoed dat voor iedereen de bijtelling toch stiekem belangrijker is

. Een kleine troost is dat je bij BMW/Mercedes ook niet beter uit bent momenteel en dat ook zelfs Tesla tegen bepaalde chip tekorten aanloopt zegt ook wel iets.
[
Voor 33% gewijzigd door
GeeMoney op 15-09-2021 15:20
]