Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 23 ... 137 Laatste
Acties:

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:38
boyd91 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 22:07:
[...]

Adaptive cruise control remt en accelereert tot en vanuit stilstand. Als je langer dan 10 seconden stilstaat moet je hem weer even activeren door het cruise control pookje of je gaspedaal een tikje te geven. Lane assist doet corrigeren als je de baan dreigt te verlaten, dus niet zelf actief met de baan meesturen. Maar overall is mijn file rij ervaring enorm veel comfortabeler geworden (ik kom van handgeschakeld zonder adapt. cruise control).

Wat het advanced pakket je nog extra geeft is zelf meesturen met de rijbaan, meer niet volgens mij.
Bij de reguliere E-tron schakelt de ACC uit onder de 60km/h zonder advanced.
Ik vermoed dat dit bij de Q4 niet anders is.
Je hebt dus wel ACC maar geen file assistent zonder advanced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 14:22
GeeMoney schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:50:
[...]

Bij de reguliere E-tron schakelt de ACC uit onder de 60km/h zonder advanced.
Ik vermoed dat dit bij de Q4 niet anders is.
Je hebt dus wel ACC maar geen file assistent zonder advanced.
Hij blijft echt werken onder de 60km/u.. ik kan iedere snelheid instellen en rijdt dus ook vanuit stilstand weer weg. In de file hoef ik de pedalen niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
boyd91 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:55:
[...]

Hij blijft echt werken onder de 60km/u.. ik kan iedere snelheid instellen en rijdt dus ook vanuit stilstand weer weg. In de file hoef ik de pedalen niet te gebruiken.
En jij hebt niet het advanced pakket?
In de brochure pagina 21 staat alleen bij het assistentie advanced pakket:
*file assistent .
Net zoals bij de reguliere E-tron dus.
Bij gewoon assistentie zou je geen file assistent moeten hebben of het zit ergens anders in een pakket verweven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-07 10:20
Nee. Niet besteld. Geen melding gekregen dat de phonebox er niet in zou zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
boyd91 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 23:55:
[...]

Dan werk het identiek aan mijn Passat met enkel ACC. Standaard doet ACC het tot stilstand (dus ook in de file), het uitgebreidere pakket geeft ook actief meesturen in de file.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Msts schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:29:
[...]

Dealer is van Mossel.

Van Mossel Automotive Partner
Kleiweg 5, 5145 NA Waalwijk
Inmiddels de bevestiging van Athlon ontvangen.
In mijn geval is Ames in Dordrecht de dealer van de Athlon Edition.
Levering is te verwachten vanaf week 48.
Aankomende week ga ik nog even direct met Ames contact opnemen om te horen wat ze zelf aangeven. Kan ik meteen even horen of ze er een kentekenplaat met opgelegde letters op doen (al zal dat vermoedelijk standaard zijn).

[ Voor 14% gewijzigd door Speedfight op 12-09-2021 10:53 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
Speedfight schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:33:
[...]

Aankomende week ga ik nog even direct met Ames contact opnemen om te horen wat ze zelf aangeven. Kan ik meteen even horen of ze er een kentekenplaat met opgelegde letters op doen (al zal dat vermoedelijk standaard zijn).
Hier hetzelfde, ook een van Athlon via Ames en levering week 42. En tot nu toe met panoramadak en phonebox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advision
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-12-2021
Nog een draadje van de Q4 50 S-line in het wit. Een kleur die volgens mij niet veel besteld is.

YouTube: 2022 Audi Q4 50 e-tron S line quattro (300 HP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-07 15:32
djrvdj schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:19:
Ik kreeg dinsdag een mail van Athlon met vertraagde levering naar 4 november. Gisteren een belletje gedaan met de dealer en blijkbaar stond hij zonder melding al op de trein naar Nederland. De informatiestroom blijft vaag maar ik mag niet klagen. Verwachte aflevering nu binnen 2 weken. Ik heb 19 mei een 40 Launch edition advanced besteld.
Dan zal die van mij ook niet lang duren hopelijk. Mijn datum staat ook begin november. Ik heb ook op 19 mei de 40 Launch edition advanced besteld. Ik ga eens bellen ;)

Update: zojuist gebeld. Huidige week is productie week. Week 41 verwacht in NL. Week 43 levering klant. Ik hoopte stiekem op eerder. Hoe kan het dat wij dezelfde datum besteld hebben bij Athlon en daarin toch zoveel tijd tussen zit? Ik heb dezelfde launch edition advanced. Ik heb geen extra opties behalve het assistentie plus pakket. Dealer is Ames Dordrecht.

[ Voor 22% gewijzigd door zokiz op 13-09-2021 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 03-07 09:17
https://www.audi.nl/nl/we....html#nm-anchor1415295835

Ben benieuwd welke on Demand functies beschikbaar worden voor de Q4. Voordeel lijkt mij dat je dan geen bijtelling betaalt?

Normale e-tron:
Digitale radio (DAB+) (vanaf modeljaar 20)
Matrix-ledkoplampen (vanaf modeljaar 20)
Lichtpakket (vanaf modeljaar 20)
Parkeerassistent (vanaf modeljaar 21)
Audi smartphone interface (vanaf modeljaar 21)*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 15:51
Tweakx schreef op maandag 13 september 2021 @ 14:01:
https://www.audi.nl/nl/we....html#nm-anchor1415295835

Ben benieuwd welke on Demand functies beschikbaar worden voor de Q4. Voordeel lijkt mij dat je dan geen bijtelling betaalt?

Normale e-tron:
Digitale radio (DAB+) (vanaf modeljaar 20)
Matrix-ledkoplampen (vanaf modeljaar 20)
Lichtpakket (vanaf modeljaar 20)
Parkeerassistent (vanaf modeljaar 21)
Audi smartphone interface (vanaf modeljaar 21)*
Doe mij straks maar het 11" scherm via Functions On Demand en leren interieur :+
Maar vermoedlijk zal het alleen de meer-zone airco zijn en evt cruise control features die geen andere hardware nodig hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:33:
[...]

Inmiddels contact gehad met Ames: Begin november verwachten ze de auto binnen, uitlevering zal eind november worden. Definitief is het nog niet. Stiekem hoopte ik eerder omdat hij geen glazen dak en phonebox heeft.
Standaard krijgt de auto 'luxe kentekenplaten', dus met opgelegde letters.
Zelfs mobiele nummer gekregen van de contactpersoon zodat ik hem ook per app kan bevragen.

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 13-09-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 19:11
sbin schreef op maandag 13 september 2021 @ 15:32:
[...]

Doe mij straks maar het 11" scherm via Functions On Demand en leren interieur :+
Maar vermoedlijk zal het alleen de meer-zone airco zijn en evt cruise control features die geen andere hardware nodig hebben.
De meerzone Airco heeft toch wel andere hardware nodig lijkt me (oa. uitstroom openingen achter en knopjes om de temperatuur in te stellen). Ik kan me wel voorstellen dat bepaald online zaken als dienst achteraf verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
  • Laatst online: 16-08-2022
verbaanr schreef op maandag 13 september 2021 @ 22:44:
[...]

De meerzone Airco heeft toch wel andere hardware nodig lijkt me (oa. uitstroom openingen achter en knopjes om de temperatuur in te stellen). Ik kan me wel voorstellen dat bepaald online zaken als dienst achteraf verkocht worden.
ik 'dacht' dat zelfs dual zone airco niet standaard was? En misschien bedoelt hij dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07 10:04
Ik heb de meervoudige klimaat zone niet genomen. Ik heb het in 10 jaar nog nooit gebruikt... Scheelt toch weer in aanschaf. Of mis ik iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024

_Oldie_

Are you local?

Ik wil dit jaar nog een Q4 e-tron als nieuwe leaseauto en ik heb bij twee verschillende dealers een configuratie kunnen reserveren. De ene is een showroomauto dus direct leverbaar, de andere is een bestelling die bij de dealer status "productie ingepland" heeft. De tweede heeft een hele lichte voorkeur, maar ik vind het erg belangrijk dat hij dit jaar al op kenteken komt. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Laatst online: 02-03 10:29
_Oldie_ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:17:
Ik wil dit jaar nog een Q4 e-tron als nieuwe leaseauto en ik heb bij twee verschillende dealers een configuratie kunnen reserveren. De ene is een showroomauto dus direct leverbaar, de andere is een bestelling die bij de dealer status "productie ingepland" heeft. De tweede heeft een hele lichte voorkeur, maar ik vind het erg belangrijk dat hij dit jaar al op kenteken komt. Wat zouden jullie doen?
Ik zou geen risico nemen als je een voorraad auto kunt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
sohus schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:12:
[...]

Ik zou geen risico nemen als je een voorraad auto kunt hebben.
Wat is de productieweek van de nog te bouwen auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Dan zou ik voor het voorraad model gaan. Dan weet je het echt zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Waarom heeft de tweede je voorkeur? Welke opties zitten daarop die je bij de voorraad niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Vandaag update gekregen van de dealer. Oorspronkelijke productieweek was week 36 (vorige week). Dit is uitgesteld naar deze week (week 37).

Launch edition advanced plus 50 Navarro Blue (zonder panoramadak en phone box).

Definitief besteld op 5 juli bij Ames Dordrecht via LM Arval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
robertolli schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:16:
Vandaag update gekregen van de dealer. Oorspronkelijke productieweek was week 36 (vorige week). Dit is uitgesteld naar deze week (week 37).

Ik krijg precies dezelfde uitvoering :) half juli besteld, planning was/is week 47.
Besteld bij Athlon, wel bijzonder dat je zo'n korte levertijd hebt gekregen. Hopelijk blijft het bij week 37.

[ Voor 10% gewijzigd door Peter_i4M50 op 14-09-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

mtlife schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 11:50:
[...]

Waarom heeft de tweede je voorkeur? Welke opties zitten daarop die je bij de voorraad niet hebt?
De voorraad heeft Dynamic en een warmtepomp, de auto in bestelling MMI Pro (head-up display) en Assistentie Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzelll
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
Peter_i4M50 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:29:
[...]

Ik krijg precies dezelfde uitvoering :) half juli besteld, planning was/is week 47.
Besteld bij Athlon, wel bijzonder dat je zo'n korte levertijd hebt gekregen. Hopelijk blijft het bij week 37.
Hier ook rond de zelfde tijd besteld. Levering +- week 44. Zo te lezen heeft Ames er een hoop een de pijplijn zitten. Heb het vermoeden dat zij levertijden momenteel heel ruim aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Auto is gearriveerd in Neckarsulm. Afhalen 28/09.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 18:50
Om ook even bij te dragen aan dit topic:
  • 31-08: auto besteld bij Ames Sliedrecht (voorraadmodel 35 launch edition)
  • 01-09: Leasemaatschappij ontvangt bevestiging van bestelling vanuit Ames
  • 02-09: Telefoontje van Ames: productie gepland in week 37, levering in week 41
Vooralsnog geen melding gehad over vertragingen - auto wordt wel zonder phonebox e.d geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
_Oldie_ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:52:
[...]

De voorraad heeft Dynamic en een warmtepomp, de auto in bestelling MMI Pro (head-up display) en Assistentie Plus.
Ja ik snap je voorkeur dan heel goed. Ik zou even bij de dealer vragen of ze hem kunnen leveren in 2021. Ik heb zwart op wit dat ze kunnen leveren in 2021. Hoeveel dat waard is als dat niet lukt weet ik niet, maar ik heb het in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
  • Laatst online: 16-08-2022
mtlife schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 14:25:
[...]

Ja ik snap je voorkeur dan heel goed. Ik zou even bij de dealer vragen of ze hem kunnen leveren in 2021. Ik heb zwart op wit dat ze kunnen leveren in 2021. Hoeveel dat waard is als dat niet lukt weet ik niet, maar ik heb het in ieder geval.
Lijkt me eerder verkoopspraatje. Maar wel gedurfd van hem... Maar een verkoper heeft (volgens mij) énorm weinig zicht, en nog minder invloed, op levertijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 14:02
Danzelll schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:37:
[...]

Hier ook rond de zelfde tijd besteld. Levering +- week 44. Zo te lezen heeft Ames er een hoop een de pijplijn zitten. Heb het vermoeden dat zij levertijden momenteel heel ruim aangeven.
Zelf Q4 40 (launch editions advanced zonder panorama dak) besteld op13 juli. Laatste info was productieweek 42 / aanleverweek 45. Die laatste is m.i. aanlevering bij dealer dus zal afleverweek nog +\- 3 weken verder zijn. Helaas geeft dealer Audi centrum Rotterdam aan dat verder communicatie via LM (Arval) loopt omdat deze de klant is en het voor hen niet te doen is iedereen steeds te informeren.

Men heeft blijkbaar niet door dat (in mijn geval) ik als berijder de keuze maak welke dealer ik kies.

De LM heeft ook geen actuele info. Misschien ben ik ten onrechte wantrouwig maar krijg het gevoel dat na zetten handtekening voor bestelling de dealer minder moeite doet voor de toekomstige berijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeRoi_vanOranje
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09-2021
Vandaag bericht ontvangen van de dealer. Auto is onderweg naar Nederland. Auto eind mei besteld. Er staat nog steeds dat de levering staat voor week 44, maar de aanname is dat dit niet klopt. Ik ga ervan uit dat levering naar de dealer en rijklaar maken geen 50 dagen duurt.

Launch Edition Advanced (40) via A-point

[ Voor 7% gewijzigd door LeRoi_vanOranje op 14-09-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Zijn er nog meer (toekomstige) Q4 rijders die worden geconfronteerd met de 4 a 5 maanden wachttijd voor een laadpaal bij Athlon (Newmotion paal). Hoe denken jullie hiermee om te gaan?

Levering voor eind december is uiteraard een must, maar zie op tegen het voor een langere periode openbaar moeten laden. De laadplekken zijn dun gezaaid hier in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• advision
  • Laatst online: 26-12-2021
Motormuis69 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:45:
Zijn er nog meer (toekomstige) Q4 rijders die worden geconfronteerd met de 4 a 5 maanden wachttijd voor een laadpaal bij Athlon (Newmotion paal). Hoe denken jullie hiermee om te gaan?

Levering voor eind december is uiteraard een must, maar zie op tegen het voor een langere periode openbaar moeten laden. De laadplekken zijn dun gezaaid hier in de buurt...
Is er geen alternatieve paal mogelijk. Ik heb zelf bewust gekozen voor een ev-box Elvi boven een NM. Hou rekening dat je met een NM gebonden bent aan een NM abo. Overigens vond ik de Elvi ook net even wat strakker ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10:24
wimbre schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:17:
[...]

Zelf Q4 40 (launch editions advanced zonder panorama dak) besteld op13 juli. Laatste info was productieweek 42 / aanleverweek 45. Die laatste is m.i. aanlevering bij dealer dus zal afleverweek nog +\- 3 weken verder zijn. Helaas geeft dealer Audi centrum Rotterdam aan dat verder communicatie via LM (Arval) loopt omdat deze de klant is en het voor hen niet te doen is iedereen steeds te informeren.

Men heeft blijkbaar niet door dat (in mijn geval) ik als berijder de keuze maak welke dealer ik kies.

De LM heeft ook geen actuele info. Misschien ben ik ten onrechte wantrouwig maar krijg het gevoel dat na zetten handtekening voor bestelling de dealer minder moeite doet voor de toekomstige berijder.
Tot aan bestelling ben je klant, hierna is LM dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
advision schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:57:
[...]

Is er geen alternatieve paal mogelijk. Ik heb zelf bewust gekozen voor een ev-box Elvi boven een NM. Hou rekening dat je met een NM gebonden bent aan een NM abo. Overigens vond ik de Elvi ook net even wat strakker ogen.
Helaas geen eigen keuze vanwege Athlon thuislaadpakket :-(.

Athlon onderzoekt wel of ze (al dan niet tijdelijk) willen uitwijken naar Eneco of Vattenfall. Zal echter wellicht ook daar tot oplopende levertijden gaan lijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 23:18

Aldmar

Niks...

Motormuis69 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:03:
[...]

Helaas geen eigen keuze vanwege Athlon thuislaadpakket :-(.

Athlon onderzoekt wel of ze (al dan niet tijdelijk) willen uitwijken naar Eneco of Vattenfall. Zal echter wellicht ook daar tot oplopende levertijden gaan lijden
Bij mij is half augustus een laadpaal (Alfen ProLine) via Vattenfall geïnstalleerd vanuit Athlon. Zonder een probleem mbt levertijd. Verder nooit Eneco of NewMotion ter sprake geweest. Of zijn hierover misschien ook afspraken gemaakt tussen LM en werkgever?

PS: Mijn Q4 40 Advanced staat nog steeds voor week 42 leveren (zonder phonebox). Ongewijzigd sinds half juni bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Oldie_

_Oldie_

Are you local?

sixgirls schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:16:
[...]

Wat is de productieweek van de nog te bouwen auto?
Net gebeld, is is gepland voor productie week 45. Dat vind ik vrij spannend klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
Aldmar schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:25:
[...]

Bij mij is half augustus een laadpaal (Alfen ProLine) via Vattenfall geïnstalleerd vanuit Athlon. Zonder een probleem mbt levertijd. Verder nooit Eneco of NewMotion ter sprake geweest. Of zijn hierover misschien ook afspraken gemaakt tussen LM en werkgever?

PS: Mijn Q4 40 Advanced staat nog steeds voor week 42 leveren (zonder phonebox). Ongewijzigd sinds half juni bestellen.
Hi Aldmar, nu ik dit zo lees denk ik dat dit inderdaad ligt aan de afspraken tussen Athlon en werkgever. Hopelijk wordt er snel een ei gelegd zodat ik niet maandenlang zonder eigen oplaadpunt zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
LeRoi_vanOranje schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 15:36:
Vandaag bericht ontvangen van de dealer. Auto is onderweg naar Nederland. Auto eind mei besteld. Er staat nog steeds dat de levering staat voor week 44, maar de aanname is dat dit niet klopt. Ik ga ervan uit dat levering naar de dealer en rijklaar maken geen 50 dagen duurt.

Launch Edition Advanced (40) via A-point
Waar staat nog steeds dat levering gepland staat voor week 44?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:29
Hier ook een update ontvangen. M'n eind juni bestelde Q4 Advanced is van productieweek 34 naar 37 (is toch nu?) gegaan. Levering 1-12 lijkt gewoon haalbaar. Een beetje in m'n voordeel afgerond is ie er over 2 maandjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
marcelmg2 schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 21:45:
Hier ook een update ontvangen. M'n eind juni bestelde Q4 Advanced is van productieweek 34 naar 37 (is toch nu?) gegaan. Levering 1-12 lijkt gewoon haalbaar. Een beetje in m'n voordeel afgerond is ie er over 2 maandjes...
Week 37 is deze week, dan staat je q4 toch over 1 maand al op de stoep lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:29
1-12 mag ik pas mn nieuwe lease auto. Laadpaal (NewMotion Duitsland) als het goed is 1/2 oktober.

[ Voor 61% gewijzigd door marcelmg2 op 14-09-2021 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbaanr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06 19:11
Avigoorn schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:08:
Ik heb de meervoudige klimaat zone niet genomen. Ik heb het in 10 jaar nog nooit gebruikt... Scheelt toch weer in aanschaf. Of mis ik iets? :)
Op zich is het apart kunnen instellen van de temperatuur niet het belangrijkste punt. Sterker nog dat zou er wat mij betreft niet op hoeven te zitten. Met de sync knop heb je (denk ik) de mogelijkheid om alles op 1 temperatuur te houden, anders moet je altijd meerdere instellingen veranderen en dat is irritant (had ik bij een vorige auto). Maar het ontbreken van uitstroom openingen achterin voor de kinderen in de vakantie is de reden dat ik deze optie juist wel genomen heb. Het was of dit of getinte ruiten achter. Dat laatste vind ik niet echt mooi...

• Avigoorn
verbaanr schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 23:06:
[...]

Op zich is het apart kunnen instellen van de temperatuur niet het belangrijkste punt. Sterker nog dat zou er wat mij betreft niet op hoeven te zitten. Met de sync knop heb je (denk ik) de mogelijkheid om alles op 1 temperatuur te houden, anders moet je altijd meerdere instellingen veranderen en dat is irritant (had ik bij een vorige auto). Maar het ontbreken van uitstroom openingen achterin voor de kinderen in de vakantie is de reden dat ik deze optie juist wel genomen heb. Het was of dit of getinte ruiten achter. Dat laatste vind ik niet echt mooi...
Volgens mij is de sync knop juist nodig om bij meerdere zones 1 temp te houden. Dat heb ik niet nodig omdat het al 1 zone is. Verder gaat alles gewoon automatisch. De meerdere instellingen heb ik denk ik geen last van. Hoe bedoel je dat?
Volgens mij heb ik ook (gewoon?! een uitblaasrooster achter. Alleen niet apart te verstellen. Ik zal dat eens opzoeken. Heb geen kinderen dus in die zin niet belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
Avigoorn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:46:
[...]

Volgens mij is de sync knop juist nodig om bij meerdere zones 1 temp te houden. Dat heb ik niet nodig omdat het al 1 zone is. Verder gaat alles gewoon automatisch. De meerdere instellingen heb ik denk ik geen last van. Hoe bedoel je dat?
Volgens mij heb ik ook (gewoon?! een uitblaasrooster achter. Alleen niet apart te verstellen. Ik zal dat eens opzoeken. Heb geen kinderen dus in die zin niet belangrijk.
Zo gewoon is dat niet. Ik heb geen Triple Airco besteld, alles standaard gelaten (Advanced) en ik krijg geen rooster achter. Ik vind dat toch echt wel heel bijzonder voor een auto van 60k.. Best triest eigenlijk.

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-07 23:18

Aldmar

Niks...

[...]

Onderstaande is een quote eerder uit dit topic over hoe het er 'standaard' achterin uit ziet.
spreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:54:
Zo ziet het het achterin uit als je geen 3 zone airco hebt.

[Afbeelding]
En als je op de sync knopt drukt
spreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:40:
Wat gebeurd er als je sync indrukt als je geen 3 zonde airco hebt besteld. Dit wel heel erg amateuristisch zeg. even erin wrijven dat je te gierig bent geweest.

of het suggereert dat je dit later bij kunt kopen en alle sensoren etc er gewoon in zitten.

[Afbeelding]

• Avigoorn
Aldmar schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:15:
[...]

Onderstaande is een quote eerder uit dit topic over hoe het er 'standaard' achterin uit ziet.

[...]

En als je op de sync knopt drukt

[...]
hihihi :O

Jeetje, geen rooster achter is wel heel erg karig als je bedenkt dat de auto idd 60k+ is. @DmC1982
Nu mis ik er gelukkig helemaal niks aan, en heb dus een mooi plekje voor mijn hardeschijf :)

En altijd goed om eraan herinnerd te worden dat je iets niet hebt, ;)

Is dat ook weer helder

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

DmC1982 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 07:54:
[...]

Zo gewoon is dat niet. Ik heb geen Triple Airco besteld, alles standaard gelaten (Advanced) en ik krijg geen rooster achter. Ik vind dat toch echt wel heel bijzonder voor een auto van 60k.. Best triest eigenlijk.
Zo werkt Audi/BMW/Mercedes nu eenmaal. Het liefst laten ze ook duidelijk de knoppen zitten, zodat je er aan wordt herinnerd dat je toch die optie had moeten kopen.

Je kunt een A3 voor tig duizend euro aankleden, en dan toch nog tegen lege knoppen aankijken...

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• sbin
Dat is het dus. Gewoon psychologie. Je wordt ge body car shamed om die opties toch te nemen. Doe je dat niet dan zit je met dummy knoppen, meldingen op je display of zielige lege vakjes waarvan je denkt "ja dat kan toch niet in een auto van >60k". En als je daar een beetje gevoelig voor bent dan ga je maar opties aanklikken.

• GeeMoney
sbin schreef op woensdag 15 september 2021 @ 08:38:
Dat is het dus. Gewoon psychologie. Je wordt ge body car shamed om die opties toch te nemen. Doe je dat niet dan zit je met dummy knoppen, meldingen op je display of zielige lege vakjes waarvan je denkt "ja dat kan toch niet in een auto van >60k". En als je daar een beetje gevoelig voor bent dan ga je maar opties aanklikken.
Uit de reacties die daar verbaasd over zijn kan je in ieder geval vertellen dat dit hun eerste echte Duitse auto is. Dit "model" hebben ze namelijk al zeker 15 jaar want zolang ik mij kan herinneren met VAG/BMW is dit zo en ik heb toch al heel wat auto's versleten.
Heerlijk die brochures doorpluizen en helemaal zelf samenstellen exact wat je wilt hebben :) .

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:29:
[...]

Uit de reacties die daar verbaasd over zijn kan je in ieder geval vertellen dat dit hun eerste echte Duitse auto is. Dit "model" hebben ze namelijk al zeker 15 jaar want zolang ik mij kan herinneren met VAG/BMW is dit zo en ik heb toch al heel wat auto's versleten.
Heerlijk die brochures doorpluizen en helemaal zelf samenstellen exact wat je wilt hebben :) .
Mijn probleem is dat ik dan altijd uit kom op "alles" :+
Ik houd meer van de alternatieve aanpak, 3 trim levels, cheap, normaal, en luxe. Mits het daar goedkoper van word natuurlijk :9

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:36
[...]

Precies dit. Onze vorige Audi was hetzelfde. Bijvoorbeeld de analoge cockpit met zwart-wit schermpje. Wilt u kleur dan moet je dokken, wilt u virtual cockpit dan kost het nog meer. Dan moet u ook gelijk het duurste infotainment erbij nemen. Maar de adaptive cruise control zit er niet bij. U krijgt ook een handbediende airco ;). Als regel nam ik de «kale» prijs en telde daar 30% bij op voor opties.

Wat me echter niet lekker zit is dat een premium merk dit model aanhoud, maar vervolgens niet levert. Panaromadak, nee sorry. Draadloos laden, nee sorry. Trekhaak, ja afneembaar modelletje 2001, elektrisch kunnen we niet leveren. Wilt u dit wel, dan kan je 14 maanden wachten 8)7

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Hmm.. mijn honeymoonpagina ^) is recent aangepast naar afleverdatum week 50... van week 1, naar week 46, 47, 49 en nu 50.. hoor ook al 2 weken niets van de lease omtrent mijn verzoek tot wijziging van opties door het ontbreken van het panoramadak en phonebox.
Leuk die spanning om te wachten op een nieuwe auto.. :? de lol oOo is er wel redelijk af zo. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DmC1982
[...]

Ik begrijp de opties.. Maar standaard geen luchttoevoer achterin? En dan heb ik de Advanced model gekozen.
Ik vind dat echt wel opmerkelijk.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 11:27

Trackerfire

BTC HODLER

Hupsel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:55:
Hmm.. mijn honeymoonpagina ^) is recent aangepast naar afleverdatum week 50... van week 1, naar week 46, 47, 49 en nu 50.. hoor ook al 2 weken niets van de lease omtrent mijn verzoek tot wijziging van opties door het ontbreken van het panoramadak en phonebox.
Leuk die spanning om te wachten op een nieuwe auto.. :? de lol oOo is er wel redelijk af zo. :-(
Is jouw Honeymoon pagina nog niet aangepast naar de nieuwe codes die er komen als je bestelling aangepast wordt a la de mijne?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OJLvzQk8bLMOIGFUrPU9Edpt7E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s7Yvgm41uh2iq66bt7dkSTSI.png?f=fotoalbum_large

Als nog niet aangepast heeft je dealer dit ws nog niet in orde gemaakt :'(

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

DmC1982 schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:17:
[...]

Ik begrijp de opties.. Maar standaard geen luchttoevoer achterin? En dan heb ik de Advanced model gekozen.
Ik vind dat echt wel opmerkelijk.
Nope, alleen met de optie 3-zone airconditioning helaas... anders zo'n opbergvak(je).

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• sbin
Het vern**keratieve is mi dat Pon met de "dik aangeklede" Launch Editions je in de waan liet dat dat ook was. Maar vooral van buiten dik aangekleed en van binnen helemaal karig. Dan liever géén Launch Editons en helemaal zelf samenstellen - zoals het nu is - zodat je weet wat je hebt en inderdaad lekker kan klikken (en de prijs ineens 10k meer is)

• Avigoorn
[...]

Als Skoda ook VAG is dan klopt je redenatie niet. Dit is wel mijn eerste Audi. Maar dat staat los van of je snapt hoe zoiets werkt, daar heb je geen ervaring voor nodig. Gewoon lezen toch?

Hoewel ik het echt verder totaal niet belangrijk vind voor mij persoonlijk, ik mis het niet. Vind ik het wel raar dat 3 zone aansturing wel/niet gelijk wordt getrokken met de gehele auto ventileren of alleen de voorzijde. Dat is wat anders.

Mijn bestelde auto kost 73.5K en heeft dus geen actieve ventilatie achter... :+ 8)7
Wel een extra vakje _/-\o_

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-07 20:25
Ik heb de 3-zone airco niet gekozen, maar wel de verduisterde achterruiten. Ik wou vermijden dat we voor de kinderen achteraan van die zonneweringen met zuignappen zouden moeten hangen tegen felle zon (wat in België niet zo heel vaak voorkomt, maar heel soms toch wel eens ...). Een vorige auto had ingebouwde gordijntjes. Dat werkte ook wel goed.

De 2-zone airco die we nu hebben, is heel soms handig wanneer we met twee in de wagen zitten, maar al even onhandig wanneer ik alleen zit: dan moet ik het terug syncen.
Dat de kinderen achteraan een andere temperatuur zouden hebben met 3-zone airco, zag ik niet als voordeel, want nu klagen ze niet, maar dan hebben ze weer iets om ruzie over te maken. :-p

Ik ging ervan uit dat er wel onder de zetels of zo airco-uitlaten zouden zitten. Ben ik verkeerd? Er is toch airco achteraan? De achterpassagiers zullen toch ook verkoeling/verwarming hebben? Alleen geen extra ventilatierooster in het midden en niet de mogelijkheid om een andere temperatuur in te stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
Avigoorn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 12:00:
[...]

Als Skoda ook VAG is dan klopt je redenatie niet. Dit is wel mijn eerste Audi. Maar dat staat los van of je snapt hoe zoiets werkt, daar heb je geen ervaring voor nodig. Gewoon lezen toch?

Hoewel ik het echt verder totaal niet belangrijk vind voor mij persoonlijk, ik mis het niet. Vind ik het wel raar dat 3 zone aansturing wel/niet gelijk wordt getrokken met de gehele auto ventileren of alleen de voorzijde. Dat is wat anders.

Mijn bestelde auto kost 73.5K en heeft dus geen actieve ventilatie achter... :+ 8)7
Wel een extra vakje _/-\o_
Skoda heeft het in (mindere) mate ook gewoon.
Ook bij VW en net als bij Audi zijn er wel versies met al een aantal pakketten daarin maar je moet gewoon goed opletten wat er allemaal wel of niet in valt en wat je nog extra aan kan vinken.
Een Launch Edition bevat al redelijk wat pakketten maar lang niet alle, net als Business uitvoeringen bij Skoda, redelijk compleet maar er kan nog genoeg extra's op. (Parkeer assistenten, andere stoelen, Head Up display, extra USB-C aansluitingen voor achterin etc.)

@sbin een Launch Edition betekend eigenlijk alleen maar dat je er wat pakketten extra op hebt zitten tov de standaard uitvoering tegen een gereduceerde prijs omdat het dus als een nieuwe Launch/eerst bestelde editie uitkomt, niets meer en niets minder.
Als je de standaard versie pakt en daar dezelfde uitvoering van maakt als je Launch Edition dan ben je duurder uit.
Heel soms krijg je iets extra's (een logo bijvoorbeeld) welke niet los te bestellen is en die jouw Launch Edition dus feitelijk "uniek" maken maar dat beperkt zich tot een badge/logo ergens of gekleurde pedalen bijvoorbeeld.
Er is toch gewoon een brochure waarin exact staat wat er wel en niet in je Launch Edition zit?

@Rene dat komt natuurlijk door de huidige (wereldwijde) chip tekorten. Reken maar dat Audi stevig baalt dat ze de opties niet kunnen uitleveren die jij wel hebt aangeklikt, dat is natuurlijk geen opzet. En als ze echt zo belangrijk zijn kan je natuurlijk altijd wachten tot maart 2022 maar ik vermoed dat voor iedereen de bijtelling toch stiekem belangrijker is ;) . Een kleine troost is dat je bij BMW/Mercedes ook niet beter uit bent momenteel en dat ook zelfs Tesla tegen bepaalde chip tekorten aanloopt zegt ook wel iets.

[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 15-09-2021 15:20 ]

• JandV
Daar is nog geen touw aan vast te knopen op deze manier. Zeker spannend!

Is honeymoon een website van de dealer waar je de auto hebt besteld, of kan iedereen hier terecht met een bestelde (Q4) auto?
Hupsel schreef op woensdag 15 september 2021 @ 09:55:

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10:20
Net contact gehad met de dealer

Besteld: begin Aug
Productie: bevestigd, begin Oktober
Levering in NL: begin Nov
Levering aan mij: halverwege Nov

• Avigoorn
the-hyrax schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:20:

Dat lijkt bijna to good to be true? ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
Ik durf niet meer te bellen. 1x bij de dealer gevraagd: 2 weken erbij, 1x gebeld: 1 week erbij. Logische redenatie: Als ik niet bel of informeer komt er ook niks meer bij

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
[...]

Uitblaasrooster achter is alleen bij een 3 zone airco (aan het blok van de middenarmsteun)...
Update: Ah zie dat er al voldoende op gereageerd is ;)

Persoonlijk vind ik dat je gewoon de brochure goed moet doorlezen en moet kijken wat je echt nodig hebt. Deze auto's en andere (premium) merken werken eenmaal zo. Tuurlijk hoop je dat de basisuitrusting behoorlijk compleet is. En als de basisuitrusting compleet is, dan heb je daar toch op de een of andere manier al voor betaald... Vind het juist leuk om een auto samen te stellen en uit te zoeken welke opties je erbij wilt. Enige wat echt jammer is dat de dure merken er zoveel voor vragen.

We hebben ook een ander merk auto (japans) en daar zit alles erop en eraan voor dat model (inbegrepen in bepaalde pakketten, >60k), maar het gaat daarbij ook om de uitwerking daarvan. Het is een prima auto en lekker ruim, maar komt in de verste verte niet bij een Audi.

Ik had gehoopt mijn Q4 vorige week binnen te krijgen. Helaas niet gelukt. Hopelijk deze week bij de dealer en volgende week ophalen...

[ Voor 44% gewijzigd door -Wing- op 15-09-2021 16:50 ]

• the-hyrax
Avigoorn schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:53:
[...]

Dat lijkt bijna to good to be true? ;)
Bijna wel he? Hij zei in ieder geval dat het al heel wat dat 'ie was ingeplanned voor productie en hij zei dat als alles goed gaat (als in: geen tekorten of productiestops) hij begin november dus in Nederland aankomt.

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 14:02
Lugt schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 15:14:
[...].

De auto ook in bestelling staan via de LM bij Audi Center Rotterdam, helaas ook geen honeymoon ik heb de dealer vorige week nog gesproken.

[...]

Heb jij al reactie van gekregen ?
Ik kreeg vandaag de navolgende mail van de LM:
Beste Wim,
We hebben contact gehad met de dealer en zij geven aan dat de link niet mogelijk is. Dit omdat Hoogenboom ervoor heeft gekozen om alle informatie via de leasemaatschappij te vertrekken.
Hoogenboom heeft ons elke drie weken een update over de levering van jouw nieuwe Q4 dus je wordt vanuit ons op de hoogte gehouden.

Heb jij al statusupdate gehad van deze dealer?

[ Voor 8% gewijzigd door wimbre op 15-09-2021 20:08 ]

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-07 14:43
the-hyrax schreef op woensdag 15 september 2021 @ 15:20:

Gisteren na 1,5 maand toch maar weer eens bij de dealer binnen gelopen omdat ik helemaal niets hoorde en ook mijn mails niet beantwoord werden.

Betreft: 40 Launch Edition Competition S.
Besteld: Begin/half Juli.
Productie: onbevestigd.
Levering in NL/aan mij: Onbekend.

Dus 2 maanden geleden week van 19 november gekregen van dealer/LM en daarna helemaal, maar dan ook helemaal niets meer.
Ik hoor van mensen met (veel) latere bestelling dat ze update krijgen of dat productie bevestigd wordt maar in mijn geval weet schijnbaar niemand iets.
Volgens de dealer is dit bij veel bestelde auto's het geval.
Meer mensen hier die in hetzelfde schuitje zitten want ik weet ook niet meer wat te doen (behalve wachten en bidden)??

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• Danzelll
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
mouse1277 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:21:
[...]

Gisteren na 1,5 maand toch maar weer eens bij de dealer binnen gelopen omdat ik helemaal niets hoorde en ook mijn mails niet beantwoord werden.

Dus 2 maanden geleden week van 19 november gekregen van dealer/LM en daarna helemaal, maar dan ook helemaal niets meer.
Ik hoor van mensen met (veel) latere bestelling dat ze update krijgen of dat productie bevestigd wordt maar in mijn geval weet schijnbaar niemand iets.
Meer mensen hier die in hetzelfde schuitje zitten want ik weet ook niet meer wat te doen (behalve wachten en bidden)??
We blijven nummers voor een hoop bedrijven zeker orders via LM’s. Kan me er wel iets bij voorstellen. Zeker om die honderden mensen op de hoogte te houden elke week.

Ze geven bij mij aan dat ze het gewoon echt niet weten. Alleen dat gegeven indicatie, de indicatie blijft. Ik vraag er niet meer naar, wacht wel af. Kan er toch niks aan veranderen.

• Hupsel
Wie belt er even met Sabine of Maximilian voor een statusupdate?

https://www.audi-mediacenter.com/en/zwickau-13861

#geenjournalisteninonsmidden? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hupsel op 16-09-2021 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWXx34rU47Xlq87ZlnzsuQVhsvo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UF4iyYBfYskJMnk1W3yY2lt4.jpg?f=user_large

Duidelijk toch wie er mag bellen.....?

• kingknoest
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:51
mouse1277 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 09:21:
[...]

Same here. Begin augustus besteld, nog helemaal niks wijzer. Afleverweek 48 werd toen gesteld. Billen knijpen nu.

• Hupsel
Trackerfire schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:31:
[...]

Is jouw Honeymoon pagina nog niet aangepast naar de nieuwe codes die er komen als je bestelling aangepast wordt a la de mijne?

[Afbeelding]

Als nog niet aangepast heeft je dealer dit ws nog niet in orde gemaakt :'(
Ja, die is al aangepast voor zover ik weet. Althans panoramadak was al even verwijderd en dealer gaf ook aan dat ze vanuit Audi gewoon uit zichzelf dit hebben veranderd. Als ik er zelf niet achteraan was gegaan nav deze post was ik waarschijnlijk nog steeds niet 'officieel' op de hoogte gesteld...

heb alleen 3 wijzigingen gevraagd bij de lease (2 weken geleden):
  • Sonos geluidsysteem
  • Zwarte ringen (accessoire)
  • "10-spaak-ster-aero"-design zwart (56J)
nog niks gehoord, dus hoop dit nog voor elkaar te krijgen voordat het te laat is...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MJUX_74c8CYFbYC-9VybzX0-Dw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y5DF9qp8y1eaBF4UGaQDD0x1.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Hupsel op 16-09-2021 17:25 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:33
Vandaag kwam ik deze tegen. Helaas maar een vrachtwagen. Misschien staat er een van jullie op…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6G_3B5DQVj9NZIVtsGVoVmouxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GykIE6RwIXzBcDD77WovnfpF.jpg?f=fotoalbum_large

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:36
Hier in Noorwegen hebben (bijna) alle toekomstige Q4 eigenaren een brief gehad dat levering in 2021 er niet meer inzit. Hoop dat jullie die ellende bespaart blijft.

https://www.tek.no/nyhete...nte-til-2022-paa-levering
(Wel even door translate halen)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Rene schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:19:
Hier in Noorwegen hebben (bijna) alle toekomstige Q4 eigenaren een brief gehad dat levering in 2021 er niet meer inzit. Hoop dat jullie die ellende bespaart blijft.

https://www.tek.no/nyhete...nte-til-2022-paa-levering
(Wel even door translate halen)
Voor zover ik begrepen heb wordt vanaf nu tot einde jaar vrijwel alleen maar voor de NL markt geproduceerd (70-80%). Ivm bijtellingsregels hier. Dus dan gaat er idd heel wat verloren voor andere landen. Gelukkig maakt het voor hen fiscaal niet uit, wel balen van vertraging natuurlijk!

[ Voor 11% gewijzigd door Trackerfire op 16-09-2021 19:37 ]

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-07 22:35
Trackerfire schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:36:
[...]

Voor zover ik begrepen heb wordt vanaf nu tot einde jaar vrijwel alleen maar voor de NL markt geproduceerd (70-80%). Ivm bijtellingsregels hier. Dus dan gaat er idd heel wat verloren voor andere landen. Gelukkig maakt het voor hen fiscaal niet uit, wel balen van vertraging natuurlijk!
Heb je daar concrete info van? Zou best belachelijk zijn...

• deboss65
vincentvs93 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:57:
[...]

Zou best eens een economische afweging kunnen zijn. Alleen kunnen leveren in 2022 zou voor een aantal zakelijke klanten reden zijn geen Q4 te bestellen. Dus omzet verlies.

Maar ben ook heel benieuwd naar de echte reden..

[ Voor 6% gewijzigd door deboss65 op 16-09-2021 20:13 ]

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

deboss65 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:11:
[...]

Zou best eens een economische afweging kunnen zijn. Alleen kunnen leveren in 2022 zou voor een aantal zakelijke klanten reden zijn geen Q4 te bestellen. Dus omzet verlies.

Maar ben ook heel benieuwd naar de echte reden..
Precies dit. Of dit de echte reden is, geen idee maar dit is wat ik via via heb vernomen. Hetzelfde geldt voor de Enyaq en ID4 trouwens.

• Jope3
NRJ020 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:08:
Vandaag kwam ik deze tegen. Helaas maar een vrachtwagen. Misschien staat er een van jullie op…[Afbeelding]
Ik hoop dat je de vrachtauto in de buurt van Den Bosch hebt zien rijden dan kan het mijn zwarte S line zijn😂
Maar hoop is vaak uitgestelde teleurstelling 😩

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:33
Jope3 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:36:
[...]

Ik hoop dat je de vrachtauto in de buurt van Den Bosch hebt zien rijden dan kan het mijn zwarte S line zijn😂
Maar hoop is vaak uitgestelde teleurstelling 😩
Dit was op de A12 net voor Zevenaar. Dus wie weet is hij daarna naar Den Bosch gereden ;)

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
NRJ020 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:08:
Vandaag kwam ik deze tegen. Helaas maar een vrachtwagen. Misschien staat er een van jullie op…[Afbeelding]
Nou die van mij niet. Slecht nieuws vandaag.

Besteld launch edities advance. Dus enkel phonebox box probleem zou je zeggen.
Verder standaard.
Eind mei via leaseplan besteld
Originele levertijd week 31 begin aug
Verzet naar week 41
Vandaag gebeld
Verzet naar week 49.
En wittebrug weet niks. OF hij dit jaar geleverd wordt. WANNEER hij geleverd wordt. Of hij volledig geleverd wordt. Ze weten het niet. Ze weten niet of week 49 realistisch is of wat de verkoper ook zegt: er staan tientallen on afgebouwde audi,s klaar te wachten om afgebouwd te worden.. iemand daar eerder van gehoord?

Het kan ook zijn dat er badges gefabriceerd worden en dat hij net in de verkeerde badge valt. Wat is dit nou voor communicatie?

Bizar wat een puinhoop!

• pielie8520
  • Laatst online: 23-01-2023
Trackerfire schreef op donderdag 16 september 2021 @ 21:05:
[...]

Precies dit. Of dit de echte reden is, geen idee maar dit is wat ik via via heb vernomen. Hetzelfde geldt voor de Enyaq en ID4 trouwens.
Dit heb ik ook vernomen van mijn dealer.

Al staat die van mij nu op afleveren week 46.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DmC1982
Gisteravond bericht gekregen dat de Q4 (besteld 12 mei) gisteren is aangekomen bij de importeur en dat ie spoedig naar de dealer gaat. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt :) Wel fijn nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Dat zijn de betere berichten 👍🏻
DmC1982 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:40:
Gisteravond bericht gekregen dat de Q4 (besteld 12 mei) gisteren is aangekomen bij de importeur en dat ie spoedig naar de dealer gaat. Ben benieuwd hoe lang dat nog duurt :) Wel fijn nieuws!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
robertolli schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:16:

Helaas minder leuke update ontvangen per Whatsapp van Ames.

De auto is nog niet geproduceerd.. Wij hebben vernomen dat er op dit moment een mega te kort is aan onderdelen. Jouw auto is ingepland voor productie dit jaar dus dat moet helemaal goed gaan. Wel verwacht ik dat de auto rond November binnen komt. De data in de systemen zijn niet meer correct vandaar dat ik eerst dacht dat de auto deze week of volgende week geproduceerd word

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Dit zijn de gemiddelde levertijden afgegeven door de VAG dealers in Frankfurt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ap8zQ83zU4152cnWnCxLUZ0l97M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d66w6tadprBpVS3dBAGuCv75.jpg?f=fotoalbum_large

Dus ik houd rekening met januari . (besteld half augustus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-07 22:35
ik vraag mij af hoever dat klopt. Ik heb in juni in duitsland besteld, voorlopige verwachting was vooralsnog maart 2022 en nog niks zeker. Ik zit te wachten op een update, omdat ze vorige week aangaven met 1-2 weken mogelijk wat meer weten over de levertijd. dus ben heel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Toch vreemd dat de ene een gigantische vertraging krijgt en de ander (o.a. ik) niet verandert of zelfs eerder wordt.

Zou het met configuratie te maken hebben? Met de variant?

Ikzelf heb overigens een 40 Sportback Competition S - geen HUD, zou dat het zijn? Want ik hoorde dat daar ook issues mee waren maar dat is al een tijdje terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
  • Laatst online: 02-11-2022
Zojuist update gekregen dat mijn Q4 sportback in week 41 geproduceerd zal worden. Wat is doorgaans de levertijd na produceren?

Audi Q4 Sportback S Competition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommen
  • Laatst online: 08-09-2024
MV999 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:50:
Zojuist update gekregen dat mijn Q4 sportback in week 41 geproduceerd zal worden. Wat is doorgaans de levertijd na produceren?
Ik heb ergens gelezen dat dat 5 weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
Rommen schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:58:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat dat 5 weken is.
Dank voor de snelle reactie. Als ik de berichten hierboven lees mag ik van geluk spreken dat het zo loopt bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
DmC1982 schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 07:40:
Ik heb ook op 12 mei via Leaseplan besteld. S competition met oa schuifdak en trekhaak. Ik heb nog niets vernomen. Mijn uitleverweek aan dealer stond op week 41.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

the-hyrax schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 11:44:
Toch vreemd dat de ene een gigantische vertraging krijgt en de ander (o.a. ik) niet verandert of zelfs eerder wordt.

Zou het met configuratie te maken hebben? Met de variant?

Ikzelf heb overigens een 40 Sportback Competition S - geen HUD, zou dat het zijn? Want ik hoorde dat daar ook issues mee waren maar dat is al een tijdje terug
Waarschijnlijk met specifieke onderdelen/chips die wel of niet nodig zijn. Vandaar dat ze ook beginnen met het laten vervallen van bepaalde onderdelen. De auto zal wel af zijn, maar als ze net de chip missen voor het draadloos opladen of de HUD, dan kan die config niet afgemaakt worden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:50
Net update gekregen vanuit de dealer. Mijn Q4 wordt volgende week geproduceerd. Was bestelt op 24-juni. Uitlevering staat vooralsnog gepland op december en eventueel uitloop naar januari, omdat er veel auto’s waarschijnlijk december in NL komen die op kenteken gezet moeten worden en worden uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Ook een update van mijn dealer, iets minder lekker. Wederom vertraagd nu naar week 46 (initieel was het week 35). Besteld begin juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Tja, jullie krijgen tenminste updates, dat is al een groot goed tegenwoordig. Ik rijd morgen wel even langs de dealer om een update te vragen. Kan ik er ook nog even inzitten als hij vertraagd blijkt te zijn. Dat verzacht de pijn een beetje.

[ Voor 51% gewijzigd door sbin op 17-09-2021 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
Jeroenneman schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:29:
[...]

Waarschijnlijk met specifieke onderdelen/chips die wel of niet nodig zijn. Vandaar dat ze ook beginnen met het laten vervallen van bepaalde onderdelen. De auto zal wel af zijn, maar als ze net de chip missen voor het draadloos opladen of de HUD, dan kan die config niet afgemaakt worden.
Het lijkt me toch niet dat de auto al af is als er nog gewacht moet worden op een chip. Dat zou betekenen dat de gehele productie lijn stopt, of dat de parkeerplaats voor de fabriek heel vol komt te staan…
Ik ga het weekend ook maar weer eens lang de dealer voor een kopje koffie. Ben benieuwd wat de huidige status is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MV999
[

[ Voor 99% gewijzigd door MV999 op 17-09-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
vincentvs93 schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:57:
[...]

eindejaarspush zie je altijd in NL door meeste leveranciers, maar dat betekend ook meestal als je auto niet meer een kenteken krijgt in 2021 dat de eerst volgende levering meestal tegen eind Q1/begin Q2 is voor nederland omdat ze andere landen moeten voorzien van autos.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Mooi nieuws. Vandaag opent Infineon, 3 maanden eerder dan verwacht, haar grote chipfabriek in Oostenrijk. De eerste leveringen worden volgende gedaan voor met name de auto industrie (o.a. Audi en Volkswagen zijn grootafnemers). Er wordt nu vooral geproduceerd voor auto’s en windmolens.

https://www.infineon.com/...2021/INFXX202109-098.html

Pagina: 1 ... 23 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.