Toon posts:

Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste
Acties:

• Msts
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 19-09 23:21
T7D_Sneezy schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:44:
[...]

Dat is het logistieke centrum van Van Mossel. Je kan daar dus geen auto's zien als in een showroom.
Ook vinden vanuit deze locaties de leveringen met transport richting de leasemaatschappijen/berijders plaats.
Klopt, maar dat is wel waar Athlon ze besteld heeft voor zover ik weet.

• wimbre
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 19:58
theHoff schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:43:
[...]

Iets meer dan 100 tenaam gesteld de afgelopen 30 dagen https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2
Klopt, maar de afgelopen 2 weken zie ik er 13 op kenteken gezet op 27/8 en vervolgens van 27/8 t/m 3/9 24 stuks. In de laatste 3 weken was de fabriek dicht en lag de productie stil. Ik zou verwachten dat er nu wel meer afleveringen zouden zijn maar nogmaals de info van kentekenradar is wellicht nog niet bijgewerkt. Ik begreep dat mijn dealer er 120 besteld had dus landelijk gezien zal dat een veelvoud zijn. Dus vandaar dat ik aangaf dat circa 50 in de afgelopen 2 weken niet veel is.

• Motjoo
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 11:40
Eindelijk verlossende mail van Audi. Auto is gebouwd (met alle bestelde opties) en onderweg naar Neckarsulm.
Over een week of 2 hopelijk afhalen en invoeren. Met een beetje geluk nog deze maand de weg op.

• JandV
  • Registratie: augustus 2021
  • Laatst online: 15:33
Dat zijn de betere berichten! Wanneer heb je de auto besteld? Fijn ook dat jouw exemplaar met alle opties geleverd zal worden ☺️
Motjoo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:21:
Eindelijk verlossende mail van Audi. Auto is gebouwd (met alle bestelde opties) en onderweg naar Neckarsulm.
Over een week of 2 hopelijk afhalen en invoeren. Met een beetje geluk nog deze maand de weg op.

• Motjoo
JandV schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 17:08:
Dat zijn de betere berichten! Wanneer heb je de auto besteld? Fijn ook dat jouw exemplaar met alle opties geleverd zal worden ☺️

16 mei besteld.

[...]

• Avigoorn
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 20:02
Motjoo schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 16:21:
Toevallig Met accoustische zijruiten? 8)

• sohus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 17:54
Ik lees dit bij Alphabet:
Audi Q4 E-tron 40 Launch Edition Advanced (Plus)
De Audi Q4 E-tron 100% EV, is onderweg en bijna bij de dealer. Zeer korte levertijd!

Deze auto heeft 12% bijtelling, actieradius is maximaal 511 km!

Extra korting: €38,- exclusief btw per maand*.

Er is zeer beperkte voorraad met beperkte kleurkeuze bij een door Alphabet geselecteerde dealer.

Registratie uiterlijk 31-12-2021.

Let op: auto's worden geleverd zonder smartphone integratie en panorama dak. Vanwege chiptekort worden deze opties door Audi in 2021 niet geproduceerd.

Heb je interesse? Maak een berekening op My Alphabet of neem contact op met je leaseadviseur!

Nog geen klant? Bel ons voor meer informatie of een vrijblijvende offerte op (076) 5793810.
Betekent dit geen Apple Carplay? Dat zou ik wel erg verrot vinden.

• JandV
Thx voor de tip! Nog even vragen aan Alphabet of de €38 extra korting ook voor de reeds bestelde Q4’s gaat gelden :p

Op zich lijkt het er dan op dan ze toch zeker zijn dat de auto’s geleverd zullen worden bij Alphabet
sohus schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 23:52:

[...]

• -Wing-
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 20:09
Indien de auto smartphone interface heeft, dan zit er carplay op. In dit optiepakket zat ook phonebox en die zit er niet meer in wegens chiptekort (draadloos laden).

Expecting Q4 E-Tron 50 Edition One Typhoon Grey

• Avigoorn
Mijn Audi dealer noemde gisteren niks over het niet verkrijgen van akoestisch glas als er geen phonebox geleverd wordt. Dat even ter info. Wat het waard is weet ik niet overigens :D

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:13
Inmiddels is het akoestische glas voor de zijruiten gewoon leverbaar zonder phonebox. Alleen de verwarmbare voorruit is niet leverbaar als geen phonebox.

Bron: mijn eigen bestelling en de dealer die met de importeur overlegt heeft :)

[Voor 21% gewijzigd door Trackerfire op 08-09-2021 09:25]

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20 | Expecting Q4 E-Tron Sportback 50 S-Competition Quattro Mythos Zwart

• vriej29
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 18:09
Leuk filmpje over de botsveiligheid. Vijf sterren behaald bij de NCAP.

YouTube: Euro NCAP Crash & Safety Tests of Audi Q4 e-tron 2021

• -Wing-
En dit is de echte reden dat al onze auto's vertraagd zijn, ze zijn eerst naar NCAP gegaan...

Maar goed om te zien dat de auto behoorlijk veilig is! Fietsers moeten wel oppassen ;)

[Voor 10% gewijzigd door -Wing- op 08-09-2021 11:44]

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Net bericht ontvangen dat mijn Q4 geproduceerd is en spoedig naar Nederland komt. Dan is het nog even afwachten op het inbouwen van het leer :)

XXXV

• Hupsel
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21-09 08:36
Haha.. gelukkig hebben ze geen exemplaren met panorama dak gebruikt 8)7 |:(

• vriej29
ephymerous schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:44:
Net bericht ontvangen dat mijn Q4 geproduceerd is en spoedig naar Nederland komt. Dan is het nog even afwachten op het inbouwen van het leer :)
Interessant, leer achteraf inbouwen?
Nieuwsgierig wat het resultaat daarvan is en wat het ongeveer kost?
Zelf krijg ik de sportstoelen maar met stof bekleed met grijze striping, niet de mooiste combi. Ik overweeg dan ook deze achteraf met leer te laten bekleden, vandaar mijn interesse

• Motjoo
Avigoorn schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 21:12:
[...]

Toevallig Met accoustische zijruiten? 8)
Zeker. En phonebox, pano en verwarmbare voorruit.

• Avigoorn
Motjoo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:31:
[...]

aha, jij speelt vals met gewoon alle opties van weleer ;) :*) :*) :*)

• MarcCar
  • Registratie: juni 2021
  • Laatst online: 12:07
ephymerous schreef op woensdag 8 september 2021 @ 11:44:
Gefeliciteerd!

Kun je aangeven in welke week je besteld hebt (bevestigd door Audi) en wat de meest recent bekende productie en/of afleverweek was? Dit omdat die van mij al vaak is gewijzigd.

Dankjewel alvast!

• Jope3
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 20:17
Motjoo schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:31:
[...]

Ik heb ook een q4 met panoramadak begin mei besteld. Eerst levering week 30 toen levering bij dealer in week 41.
Was jouw huidige productie datum ruim van te voren al bekend of is dit opeens naar voren geschoven (wat mij weer hoop geeft😂).

• hens72
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 20:04
Hier ook nogmaals naar de levertijd van de auto gevraagd, initieel stond deze op week 31 afleveren 33.
Dit is de laatste status:

Geen vermelding dat er zaken niet geleverd worden.

besteld via Leasplan bij van Udenhout Den Bosch, verplicht door de werkgever.
Q4 e-tron 40 launch edition advanced
Typhoongrijs metalic. (kieselgrijs was heel mooi maar werkgever verplicht metallic lak)
assitstentiepakket plus
comforpakket
privacyglas
20 inch velgen 5 y-spaak grafietgrijs
Besteld en bevestigt eerste week van juni

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
MarcCar schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:52:
[...]

Gefeliciteerd!

Kun je aangeven in welke week je besteld hebt (bevestigd door Audi) en wat de meest recent bekende productie en/of afleverweek was? Dit omdat die van mij al vaak is gewijzigd.

Dankjewel alvast!
Uit mijn hoofd begin mei besteld. De productieweek was in juni :o en de afleverweek wijzigt zovaak dat ik dat niet meer actief volg. Ik geloof dat dat midden oktober was :)
vriej29 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:22:
[...]

Interessant, leer achteraf inbouwen?
Nieuwsgierig wat het resultaat daarvan is en wat het ongeveer kost?
Zelf krijg ik de sportstoelen maar met stof bekleed met grijze striping, niet de mooiste combi. Ik overweeg dan ook deze achteraf met leer te laten bekleden, vandaar mijn interesse
Yes achteraf, alles om de bijtelling te drukken ;) De kosten zijn 2.000 euro. Ik zal na aflevering foto's maken.

[Voor 34% gewijzigd door ephymerous op 08-09-2021 13:14]

XXXV

• Motjoo
Jope3 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 12:52:
[...]

Ik heb ook een q4 met panoramadak begin mei besteld. Eerst levering week 30 toen levering bij dealer in week 41.
Was jouw huidige productie datum ruim van te voren al bekend of is dit opeens naar voren geschoven (wat mij weer hoop geeft😂).
Ik heb in Duitsland rechtstreeks bij Audi bestelt. Toen was de 50 in Nederland nog niet te bestellen.
Levering was bij bestelling september 2021. Meteen bij de bevestiging kreeg ik te horen week 6 2022. Een week later weer een update met week 29 2021. Daarna weer minimaal 2 weken vertraging. Dat werd levering eind september. En nu is de auto geproduceerd. Afhalen dus inderdaad eind september.
Al met al 4 maanden. Redelijk snel voor een nieuw model Audi.

• Avigoorn
Hier een youtube filmpje van een Q4 kiezelgrijs met black optics inclusief spiegels dus.
Dit is de enige die ik heb gevonden, ook naast fotos.

• -Wing-
Avigoorn schreef op woensdag 8 september 2021 @ 14:39:
Hier een youtube filmpje van een Q4 kiezelgrijs met black optics inclusief spiegels dus.
Dit is de enige die ik heb gevonden, ook naast fotos.

[YouTube: Brand New Audi Q4 E-Tron 35 Edition 1 - Crewe Audi]
Audi De Koning in Capelle heeft een demo kieselgrijs zwart optiek pano staan. Die gebruiken ze voor proefritten...

• sohus
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een Q4 E-Tron 40 Advanced Edition, Navarro Blauw. Heerlijke auto en rij ervaring. Even kijken of ik nog een Launch Advanced Edition Plus te pakken kan krijgen via onze lease maatschappij. 2% extra bijtelling bij levering in 2022 zit ik niet echt op te wachten.

Trouwens belachelijk dat volgend jaar de bijtelling op elektrisch alweer op 16% zit voor de eerste 40.000 EURO en op 22% voor alles daarboven. Effectief zit je dan al op iets van 18% bijtelling dus het feest is bijna over.

• -Wing-
sohus schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:00:
Ik heb vandaag een proefrit gemaakt in een Q4 E-Tron 40 Advanced Edition, Navarro Blauw. Heerlijke auto en rij ervaring. Even kijken of ik nog een Launch Advanced Edition Plus te pakken kan krijgen via onze lease maatschappij. 2% extra bijtelling bij levering in 2022 zit ik niet echt op te wachten.

Trouwens belachelijk dat volgend jaar de bijtelling op elektrisch alweer op 16% zit voor de eerste 40.000 EURO en op 22% voor alles daarboven. Effectief zit je dan al op iets van 18% bijtelling dus het feest is bijna over.
Klopt, maar EV wordt steeds meer nieuwe normaal, dus snap het ook wel. En ze hebben ook eindelijk een subsidie voor particulieren, maar als het goed is is die pot op. Overigens is betelling bij levering in 2022 niet extra 2% maar 4%.

• -Wing-
Hier een foto van de zwarte ringen (voorkant)

Gewone ringen:

• JandV
Thx voor het delen van de foto’s vwb het logo! Ziet er goed uit!
-Wing- schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:49:
[...]

Klopt, maar EV wordt steeds meer nieuwe normaal, dus snap het ook wel. En ze hebben ook eindelijk een subsidie voor particulieren, maar als het goed is is die pot op. Overigens is betelling bij levering in 2022 niet extra 2% maar 4%.

• Motormuis69
  • Laatst online: 18:06
Wellicht enigszins off- topic maar zag al een berichtje over laadpalen (neem aan dat hier net als ik veel EV nieuwkomers zijn zonder bestaande laadpaal). Sprak Athlon vandaag over de leveringsproblemen van Newmotion. Zij gaan ook samenwerken met Eneco als leverancier

• Yeahroon
  • Registratie: september 2021
  • Laatst online: 10-09 18:28
Weet iemand hoe het zit met het vermogen van de Q4 50? Moet je altijd meer dan 88% opgeladen zijn? In hoeveel seconden ga je naar de 100 km/u als de lading bijvoorbeeld 50% is?

• vincentvs93
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19:03
Ik kan het filmpje zo snel niet meer vinden, maar het vermogen neemt inderdaad wat af op basis van State of charge. Uit mijn hoofd zeg ik dat snelste tijd helemaal vol iets van 6.15 was, rond de 6.50 bij 50-60% batterij en richting de 6.9 met rond de 15-20% batterij.

CORRECTIE: Video gevonden van de ID.4 GTX : YouTube: VW ID4 GTX acceleration and noise test

[Voor 21% gewijzigd door vincentvs93 op 08-09-2021 18:14]

• boyd91
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21-09 21:00
Gisteren heb ik mijn Q4 opgehaald bij de dealer!

Nadat duidelijk werd dat levering in 2021 onzeker was heb ik toch gekozen voor een voorraad model. Vandaar de snelle levering. Het is een typhoon grijze 35 Launch Edition met Assistentie en Dynamic pakket geworden (en phonebox :))

De eerste ervaring is zeer goed! Hij rijdt heerlijk en ondanks ontbreken van akoestische zijruiten ook erg stil binnen. Alleen de velgen ben ik wat minder enthousiast over, wellicht kan ik daar nog wat mee.

Voor een ieder die vragen heeft, stel ze gerust!

• Rommen
  • Laatst online: 09:12

[...]

Dat betekent dat draadloos opladen er niet bij zit. De functionaliteit is gewoon aanwezig alleen moet je een oplaadkabeltje gebruiken. ‘Old school’, niet wat je graag zou willen in een auto van 60K maar werkt wel gewoon.

• Rommen
boyd91 schreef op woensdag 8 september 2021 @ 18:29:

Nadat duidelijk werd dat levering in 2021 onzeker was heb ik toch gekozen voor een voorraad model. Vandaar de snelle levering. Het is een typhoon grijze 35 Launch Edition met Assistentie en Dynamic pakket geworden (en phonebox :))

De eerste ervaring is zeer goed! Hij rijdt heerlijk en ondanks ontbreken van akoestische zijruiten ook erg stil binnen. Alleen de velgen ben ik wat minder enthousiast over, wellicht kan ik daar nog wat mee.

Gefeliciteerd!! Wat zal jij een grote glimlach hebben vandaag (en de rest van de maand).

Ben benieuwd naar de WiFi hotspot functionaliteit (zie eerdere posts van afgelopen zondag) maar ik kan me voorstellen dat je je daar nog niet mee bezig hebt gehouden en de komende tijd ook niet zal doen 😉

Om die reden wens ik je veel plezier en schrijf binnenkort nog maar eens wat over je rij-ervaringen. Ben heel benieuwd!

• verbaanr
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:21

Ik heb een groot deel van mijn muziek op een USB stick staan (64Gb - vele honderden nummers/albums). Bij mijn huidige auto (BMW i3s met Harman Kardon) kan ik zoeken in mappen etc en luister veel naar de USB stick. Ik heb het helemaal niet gevraagd bij de proefrit, maar kan dit ook bij de Q4 (gaat er uberhaupt ergens een USB-tje in)? Ik heb overigens met Sonos besteld, ik weet niet of dat uitmaakt...

• Rommen

Ja, ik heb toch een vraag: mag ik hem een keer lenen? 🤪

• the-hyrax
  • Registratie: mei 2021
  • Laatst online: 00:08
-Wing- schreef op woensdag 8 september 2021 @ 15:49:
[...]

Als we dan toch muggenziften: 4%-punt extra 😆

• Avigoorn
verbaanr schreef op woensdag 8 september 2021 @ 19:00:
[...]

Ik heb een groot deel van mijn muziek op een USB stick staan (64Gb - vele honderden nummers/albums). Bij mijn huidige auto (BMW i3s met Harman Kardon) kan ik zoeken in mappen etc en luister veel naar de USB stick. Ik heb het helemaal niet gevraagd bij de proefrit, maar kan dit ook bij de Q4 (gaat er uberhaupt ergens een USB-tje in)? Ik heb overigens met Sonos besteld, ik weet niet of dat uitmaakt...
Goeie vraag, wil ik ook wel weten.

• sohus
Avigoorn schreef op donderdag 9 september 2021 @ 08:38:
[...]

Goeie vraag, wil ik ook wel weten.
Het model van mijn proefrit had 2 USB-C aansluitingen. Dus lijkt me wel ook gezien Carplay/Android auto.

• deboss65
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 22:15
Maar zit er niet ergens een SD slot ?
Dat is fijner dan dat er continue een usb stick in een poortje moet hangen. Gaat geheid een keer mis.

Lastige is dat ik in tegenstelling tot mijn huidige Octavia nergens een handleiding voor het multimedia systeem van de Q4 kan vinden. Zou het heel interessant vinden om daar eens lekker in te gaan bladeren.
(in tegenstelling tot de meerderheid van de bevolking lees ik altijd de gebruiksaanwijzingen van voor tot achter. O-) )

• Motormuis69
  • Laatst online: 18:06
In de Audi shop wordt een sd card aangeboden welke ook geschikt is voor Q4. Wellicht een indicatie dat er ergens een card slot verstopt zit

• Msts
Er staat in het instructieboekje niks over het afspelen van media via een sd card alleen via usb.

• Avigoorn
deboss65 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 09:09:
Maar zit er niet ergens een SD slot ?
Dat is fijner dan dat er continue een usb stick in een poortje moet hangen. Gaat geheid een keer mis.

Lastige is dat ik in tegenstelling tot mijn huidige Octavia nergens een handleiding voor het multimedia systeem van de Q4 kan vinden. Zou het heel interessant vinden om daar eens lekker in te gaan bladeren.
(in tegenstelling tot de meerderheid van de bevolking lees ik altijd de gebruiksaanwijzingen van voor tot achter. O-) )
De Octavia had een mooi systeem met 2 sd slots, dvd en usb. Zoiets heeft de Audi ook hopelijk. Wellicht met de Sonos, die ik wel heb besteld. Ben overigens super nieuwsgierig naar het geluid uit de Sonos. Maar dat terzijde,

• sbin
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
Avigoorn schreef op donderdag 9 september 2021 @ 10:35:
[...]

De Octavia had een mooi systeem met 2 sd slots, dvd en usb. Zoiets heeft de Audi ook hopelijk. Wellicht met de Sonos, die ik wel heb besteld. Ben overigens super nieuwsgierig naar het geluid uit de Sonos. Maar dat terzijde,
Ja mijn Passat heeft in dashboard ook zo'n mediabox met dvd/sd slots etc. Vrees dat de Q4 dat niet heeft, dus geen idee waar je dan een sd kaart in moet stoppen. Niet dat ik het ooit gebruikt heb, want Spotify
De Sonos optie betekent iig alleen andere/meer speakers en versterker. Verder niets, dus geen andere settings/modules/opties/knopjes etc.

• Tweakx
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-09 09:46

Tof! Veel plezier. Heb je een foto? :)

• janbus
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 08:32
Een collega van mij (in BE) heeft afgelopen maandag z'n Audi Q4 opgehaald.
Hij had quasi geen opties gekozen (geen trekhaak, geen phonebox, geen panoramadak, ...)
Ik weet niet met zekerheid wanneer hij besteld heeft. Het schijnt begin juni.
De effectieve levering was maar drie weken later dan de initieel beloofde leverdatum.

• deboss65
Op een Duitse website worden voor de Q4 levertijden tot 12 maanden aangegeven.
Waar ik wel benieuwd naar ben is de correlatie tussen bepaalde opties en de levertijden.

Bekend zijn natuurlijk de phonebox, de trekhaak en het panoramadak.
Wat is er door de dealer gecommuniceerd ? Laat je die vervallen is je levertijd X weken, wil je die per-se dan is je levertijd Y weken. (misschien wel die aangegeven 12 maanden)

Is het bijvoorbeeld zo dat als er een "gangbaar" type zonder veel opties besteld wordt (geen voorraadmodel of LM voorbestelling) deze snel geleverd wordt. En dat als je wat opties hebt aangevinkt die componenten bevatten die door de halfgeleider crisis getroffen zijn, de levering veel vertraagt.
Ik denk dan aan complexe zaken als het head-up display en allerlei assistent systemen.

Ikzelf heb een standaard 40 advanced edition besteld waarbij ik geen head-up display en assistentsystemen als optie genomen heb. Alleen Velgen, comfortpakket, 40-20-40 deelbare achterbank, 3 zone airco , opbergpakket , parkeerhulp, het e-tron laadsysteem compact en de warmtepomp.
Tot nu toe leverdatum eind november / begin december, (echter niet bevestigd)
Edit: besteld half augustus..

[Voor 3% gewijzigd door deboss65 op 09-09-2021 15:03]

• pschouten
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:46
Oops, mijn Q4 auto is besteld eind juni en de leverdatum wordt steeds een aantal weken opgeschoven... :O hierbij de vertragingen.
  • 24 juni bestelt
  • wk41 initiële leverdatum
  • wk45 tweede leverdatum
  • wk49 vandaag gezien in honeymoon website
Ik heb ook nog geen productieweek o.i.d., dus zou ik me nu zorgen moeten maken of hij dit jaar nog komt? Wat denken jullie?

Al paar weken geleden Audi gemaild over voortgang, maar nog geen reactie gehad.

[Voor 9% gewijzigd door pschouten op 09-09-2021 14:56]

• deboss65
pschouten schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:55:
Oops, mijn Q4 auto is besteld eind juni en de leverdatum wordt steeds een aantal weken opgeschoven... :O hierbij de vertragingen.
  • 24 juni bestelt
  • wk41 initiële leverdatum
  • wk45 tweede leverdatum
  • wk49 vandaag gezien in honeymoon website
Ik heb ook nog geen productieweek o.i.d., dus zou ik me nu zorgen moeten maken of hij dit jaar nog komt? Wat denken jullie?

Al paar weken geleden Audi gemaild over voortgang, maar nog geen reactie gehad.
Welke opties zijn aangevinkt?

• Avigoorn
Wie weet of deze optie op de Q4 aanwezig is. Heb er mijn twijfels over of ik dit handig vind namelijk...
Op de Enyaq dus een optie. HOD. Hands off detectie

.

[Voor 3% gewijzigd door Avigoorn op 09-09-2021 15:12]

• kurtjeG
  • Laatst online: 16:16
2 weken geleden garage aan de lijn gehad met de melding dat ik phonebox en trekhaak niet laat vallen, een extra 12maanden minimum moet wachten, dus eruit laten halen en vermoedelijke leverdatum is niet vooruit geschoven! blijft op 11febr. staan. besteld op 8juli. :-(

• -KRZ-
  • Laatst online: 11-09 09:30
deboss65 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 14:47:
Is het bijvoorbeeld zo dat als er een "gangbaar" type zonder veel opties besteld wordt (geen voorraadmodel of LM voorbestelling) deze snel geleverd wordt. En dat als je wat opties hebt aangevinkt die componenten bevatten die door de halfgeleider crisis getroffen zijn, de levering veel vertraagt.
Ik denk dan aan complexe zaken als het head-up display en allerlei assistent systemen.
Begin juli heb ik gezien dat de dealers een overzicht krijgen met de verwachte productieweek voor een nieuwe bestelling. De levertijd van een Q4 50 e-tron was toen 2 weken korter dan voor een Q4 35 of 40 e-tron. Ook was het toen al zo dat bepaalde opties bij de Q4 35 en 40 e-tron tot een langere levertijd leidden, maar bij de Q4 50 e-tron niet (restrictievrij). Overigens ging het toen niet om phonebox, panoramadak of trekhaak en ook niet om enorme vertragingen.

• -KRZ-
  • Laatst online: 11-09 09:30
kurtjeG schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:12:
2 weken geleden garage aan de lijn gehad met de melding dat ik phonebox en trekhaak niet laat vallen, een extra 12maanden minimum moet wachten, dus eruit laten halen en vermoedelijke leverdatum is niet vooruit geschoven! blijft op 11febr. staan. besteld op 8juli. :-(
Dat is balen! Had jij in eerste instantie de phonebox en trekhaak laten staan of is dit het eerste wat je van je garage hoort hierover?

• pschouten
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:46
deboss65 schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:02:
[...]

Welke opties zijn aangevinkt?
Ik heb een Q4 e-tron 35 Launch edition Advanced Plus, zonder enige andere optie, behalve de kleur dan. Ik heb ook al doorgekregen dat phone-box en panoramadak niet leverbaar zijn (of 40wk extra wachten).

• mouse1277
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 17:31
België heeft schijnbaar sowieso (gemiddeld) wat langere levertijden want de meeste posts van mensen die rond die datum besteld hebben in Nederland (waaronder ik) hebben (in 1e instantie) leverweken in oktober/november doorgekregen. Ik ben nu al al een tijdje om een update aan het vragen (ook ik heb dak en phonebox laten vervallen) maar dit schijnt nagenoeg onmogelijk te zijn.
Dealer blijft garanderen dat hij dit jaar geleverd gaat worden maar ik denk dat afwachten het enige is.....

Xiaomi Mi 11 || Samsung Galaxy Watch Active2 || Xiaomi Mi Box S || Expecting E-Tron 40 S-Competition Mythos Zwart

• -Wing-
Hier een filmpje van de rijimpressie van een Skoda Enyaq Coupe.
Het interessante aan dit filmpje is dat er gesproken wordt over een software update ME3.
Dit zorgt er onder andere voor dat de DC lader (voor alle VW groep auto's op MEB platform) sneller kan laden.
Hoeveel sneller is nog niet bekend, maar het wordt geen over the air update.

https://www.youtube.com/watch?v=JHlhLflE5pM

• vincentvs93
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 19:03
Ik heb wat geruchten begrepen van richting de 170-175 KW met die update. Ben heel benieuwd hoe de curve dan wordt.

• sohus
Ik heb hem vandaag besteld via Athlon. Gaat dit jaar 95% zeker nog geleverd worden, zo niet dan mag ik hem ook gewoon annuleren (moet ik dan eens goed over nadenken). Het is de Van Mossel Launch Edition Advanced Plus en de productiecapaciteit is al gereserveerd voor dit jaar dus ik ga ervan uit dat deze ook gewoon geleverd gaat worden gezien de nauwe banden. En omdat de BPM in Nederland omhooggaat is de vraag goed en stiekem verwacht ik dat ze ook de productiecapaciteit tijdelijk wat meer richting Nederland alloceren om aan die vraag te voldoen en niet met veel annuleringen te komen zitten.

• sohus
Mid-Februari is wat mijn garage ook doorgeeft voor een nieuwe bestelling. Maar ben dus direct via de lease maatschappij gegaan die hebben andere afspraken met importeur/Audi.

[Voor 9% gewijzigd door sohus op 09-09-2021 20:59]

• Rommen
sohus schreef op donderdag 9 september 2021 @ 20:57:
Ik heb hem vandaag besteld via Athlon. Gaat dit jaar 95% zeker nog geleverd worden, zo niet dan mag ik hem ook gewoon annuleren (moet ik dan eens goed over nadenken). Het is de Van Mossel Launch Edition Advanced Plus en de productiecapaciteit is al gereserveerd voor dit jaar dus ik ga ervan uit dat deze ook gewoon geleverd gaat worden gezien de nauwe banden. En omdat de BPM in Nederland omhooggaat is de vraag goed en stiekem verwacht ik dat ze ook de productiecapaciteit tijdelijk wat meer richting Nederland alloceren om aan die vraag te voldoen en niet met veel annuleringen te komen zitten.
Ik heb ook de ‘van Mossel Q4’. Vandaag mee gebeld: aflevering bij van Mossel: wk 44, wk 46 rijden!

• Trench
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 13:10
sbin schreef op donderdag 9 september 2021 @ 11:42:
[...]

Ja mijn Passat heeft in dashboard ook zo'n mediabox met dvd/sd slots etc. Vrees dat de Q4 dat niet heeft, dus geen idee waar je dan een sd kaart in moet stoppen. Niet dat ik het ooit gebruikt heb, want Spotify
De Sonos optie betekent iig alleen andere/meer speakers en versterker. Verder niets, dus geen andere settings/modules/opties/knopjes etc.
Er moet hier toch al iemand zijn met de Q4 in zijn/haar bezit die dit even kan bevestigen of er wel/niet een SD slot beschikbaar is? Ik las ook (en ik herinner me het vaag) dat er ook een SSD harde schijf in zit. Maar dit was volgens mij vooral voor de navigatie kaarten. Maar misschien kan er ook muziek op gezet worden (dat was bij mn vorige audi a4. een harde schijf van 20gb).

Maar indien er USB aansluiting is, is dat op zich ook een goede optie. Tegenwoordig heb je (heel) kleine thumbdrives die maar een paar milimeter uitsteken he...

• ziconl
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15:14
Waarom de behoefte aan muziek op een usb drive? Integratie van Apple music/ Spotify etc is toch meer dan prima? Heeft dit te maken met geluidskwaliteit?

• Msts
-Wing- schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:31:
Het interessante aan dit filmpje is dat er gesproken wordt over een software update ME3.
Dit zorgt er onder andere voor dat de DC lader (voor alle VW groep auto's op MEB platform) sneller kan laden.

Hier wordt Oktober genoemd voor het uitkomen van de update :

https://www.auto-motor-un...-id4-update-over-the-air/

• Motjoo
Trench schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:48:
[...]

Er moet hier toch al iemand zijn met de Q4 in zijn/haar bezit die dit even kan bevestigen of er wel/niet een SD slot beschikbaar is? Ik las ook (en ik herinner me het vaag) dat er ook een SSD harde schijf in zit. Maar dit was volgens mij vooral voor de navigatie kaarten. Maar misschien kan er ook muziek op gezet worden (dat was bij mn vorige audi a4. een harde schijf van 20gb).

Maar indien er USB aansluiting is, is dat op zich ook een goede optie. Tegenwoordig heb je (heel) kleine thumbdrives die maar een paar milimeter uitsteken he...
Is dit misschien een oplossing?
https://www.allekabels.nl...BEPHAYJ-7zDxoCuXgQAvD_BwE

• sbin
  • Registratie: maart 2016
  • Nu online
ziconl schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:54:
Waarom de behoefte aan muziek op een usb drive? Integratie van Apple music/ Spotify etc is toch meer dan prima? Heeft dit te maken met geluidskwaliteit?
Snap het ook niet helemaal.. Ik zou niet eens meer een usb stick kunnen vinden in huis al zou ik het willen :)
Kan me voorstellen dat je "eigen" muziek wil afspelen, of geen abo wil nemen, maar dan zet je die mp3tjes toch gewoon op je mobiel en speel je af over Bluetooth,

• deboss65
Ik zou dat wel willen. Ik heb geen spotify en daar helemaal geen behoefte aan.
Ook heb ik geen apple spul.
Ik heb gewoon een hele verzameling mp3''s met o.m. muziek die niet op spotify is te vinden.
sbin schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:23:
[...]

Snap het ook niet helemaal.. Ik zou niet eens meer een usb stick kunnen vinden in huis al zou ik het willen :)
Kan me voorstellen dat je "eigen" muziek wil afspelen, of geen abo wil nemen, maar dan zet je die mp3tjes toch gewoon op je mobiel en speel je af over Bluetooth,
Gebrek aan je voorstellingsvermogen ? ;)
Dat via je mobiel afspelen is leuk maar betekend dat je altijd een betrouwbare koppeling moet hebben (wat niet vanzelfsprekend is) en zuigt wel je batterij sneller leeg.
Dus moet je constant de usb kabel als voeding aansluiten.
Heb ik allemaal geen zin in. Ik flikker de mobiel ergens in een vakje en kan via de bluetooth smartphone koppeling er mee bellen.

Als ik muziek wil druk ik op de mmi op een knopje en ik heb de hele riedel vanaf de SD meteen beschikbaar.
Werkt nu zo in mijn Octavia en is rete betrouwbaar,

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 16:26
Gozer, telefoonverbinding is altijd goed met apple / of andere telefoon. Telefoon laadt op tijdens de verbinding en muziek spelen. Mooi he die moderne techniek haha

Heb je de gouden gids ook nog thuis liggen?

• Avigoorn
-Wing- schreef op donderdag 9 september 2021 @ 17:31:

Dat is toch wel een dikke plus want simpelweg... sneller laden! En gezien we volgend jaar de Tesla gebruikers gaan pesten op hun dikke 350kw "monopolie" palen _/-\o_

• kurtjeG
  • Laatst online: 16:16
-KRZ- schreef op donderdag 9 september 2021 @ 15:54:
[...]

Dat is balen! Had jij in eerste instantie de phonebox en trekhaak laten staan of is dit het eerste wat je van je garage hoort hierover?
was eerste maal dat ik ervan hoorde, heb de phone box en trekhaak vanuit fabriek er uit laten halen. maar tot op heden geen juiste datum.

• deboss65
Sjefkeeee schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 10:39:
Gozer, telefoonverbinding is altijd goed met apple / of andere telefoon. Telefoon laadt op tijdens de verbinding en muziek spelen. Mooi he die moderne techniek haha

Heb je de gouden gids ook nog thuis liggen?
Nope... gouden gids is ouderwets.. internet is wel betrouwbaar.
Laden tijdens verbinding ? Dus toch kabeltje aansluiten want phonebox is niet leverbaar :'(

Moderne techniek is mooi maar moet wel betrouwbaar werken. Wat ik al schreef: SD kaart is rete betrouwbaar, al het andere minder.
Ben ik ouderwets ? misschien wel. Heb ik er last van ? nuuuuh niet 8)

• deboss65
Trench schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 09:48:
[...]

Er moet hier toch al iemand zijn met de Q4 in zijn/haar bezit die dit even kan bevestigen of er wel/niet een SD slot beschikbaar is?

Wie van de gelukkigen kan de eerste vraag beantwoorden ? Of zijn jullie helemaal beneveld door de eerste rijervaringen ?

Kleine thumbdrives zijn er voor de "ouderwetse" USB connectoren.
Ik heb ze nog niet gezien voor USB-C

Leuk dat moderne spul...... :+

• advision
  • Laatst online: 12:58
Heeft iemand nog een goede tip voor een mobiele thuislader (stopcontact 6A-16A 1 fase).
Altijd handig voor op de camping of tijdens vakantie.

- hoge IP waarde ivm regen
- trapsgewijze instelbaarheid 6A tot 16A

ik kwam deze tegen:
https://www.accu-machine....ah-10ah.html?id=205092000

• vriej29
advision schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:59:
Heeft iemand nog een goede tip voor een mobiele thuislader (stopcontact 6A-16A 1 fase).

ik kwam deze tegen:
Marktplaats. Staan er veel op en rond de 150 euro kun je er daar 1 kopen, toeval wil dat ik er daar 1 te koop heb staan van onze BMW die nooit is gebruikt :-)

• J-monkey
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 13:49
advision schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:59:

ik kwam deze tegen:
16A door een Schuko? Sterkte ;)

• mtlife
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21-09 15:30
deboss65 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:06:
[...]

Wie van de gelukkigen kan de eerste vraag beantwoorden ? Of zijn jullie helemaal beneveld door de eerste rijervaringen ?

Kleine thumbdrives zijn er voor de "ouderwetse" USB connectoren.
Ik heb ze nog niet gezien voor USB-C

Leuk dat moderne spul...... :+
Toevallig laatst een usb drive met usb c getest door tweakers. Verder kan je altijd een verloopstekker kopen, die zijn er genoeg, en sommige ook vrij compact en makkelijk op de stick te zetten zonder dat de stick groter wordt.

edit: reviews: Kingston DataTraveler Max - 1TB en 1GB/s in een USB-stick

[Voor 12% gewijzigd door mtlife op 10-09-2021 14:44]

• jeroenkb
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 18:58
Dat gekoppeld aan de max capaciteit van een telefoon. Ik heb een (vooral klassieke) muziek collectie in FLAC van meer dan 1 TB. Gaat niet passen op mijn telefoon (en wil ik ook niet via BT naar mijn auto hebben ivm kwaliteit). Dus alles op een SSD in de auto.

Geen gedoe met af en toe haperende telefoonverbinding en altijd de beste kwaliteit.

• boyd91
Zojuist gechecked; er zit geen SD kaart slot in de auto. Wel zijn er de vier (twee voor en twee achter) USB-C poorten.

Als ik mijn iPhone verbind met de MMI telefoon koppeling (dus geen Carplay) dan kan ik via de MMI media browser door de muziek, luisterboeken en podcasts op mijn telefoon browsen (zie foto). Ik kan me voorstellen dat dit vergelijkbaar is wanneer je een USB stick aansluit via USB-C. Als iemand mij kan voorzien van een collectie mp3's dan wil dat best testen, ik luister al jaren exclusief via Spotify.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

en nog een foto van de auto zelf 8)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Algemene indruk tot nu toe is erg positief, hij rijdt heerlijk! Adaptive cruise control (uit het assistentie plus pakket) is ook erg prettig en is "slim" in de zin dat ie niet rechts zal inhalen. In de file kan de auto praktisch zelfstandig rijden, omdat ie ook vanuit stilstand weer zelf optrekt en lane assist corrigeert je mocht je de baan dreigen te verlaten.

Inmiddels heb ik ook de MyAudi app werkend, niets bijzonders maar wel erg praktisch. Je kunt de laadstatus zien en het klimaatsysteem bedienen (ook vanaf een Apple Watch).

Wat betreft de hotspot, ik heb dat nog niet getest omdat mijn eigen telefoon daar niet mee verbind (waarschijnlijk omdat ie al direct aan MMI gekoppeld is). Er is ook een WiFi Hotspot menu met daarin het SSID en wachtwoord, dus hij zal vast werken. In het boekje staat dat met de hotspot tot 6 apparaten kunnen verbinden.

• john5413333
  • Laatst online: 21-09 20:48
Rommen schreef op donderdag 9 september 2021 @ 22:26:
[...]

Ik heb ook de ‘van Mossel Q4’. Vandaag mee gebeld: aflevering bij van Mossel: wk 44, wk 46 rijden!
Same here! En wanneer heb jij deze besteld?

• deboss65
boyd91 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:04:
Zojuist gechecked; er zit geen SD kaart slot in de auto. Wel zijn er de vier (twee voor en twee achter) USB-C poorten.
Dank _/-\o_
Is niet wat ik wilde horen 8)7 maar patchen we omheen.

Nog even wat anders:
Ik zie dat de airco een enkel zone systeem is.
Wat gebeurt er als er op de "sync" knop gedrukt wordt ?

• boyd91
deboss65 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:14:
[...]

Dank _/-\o_
Is niet wat ik wilde horen 8)7 maar patchen we omheen.

Nog even wat anders:
Ik zie dat de airco een enkel zone systeem is.
Wat gebeurt er als er op de "sync" knop gedrukt wordt ?
Dan staat er “Deze functie is niet aangekocht”

• deboss65
Dan popt de volgende vraag op:
Kun je een 2 zone airco online aankopen zoals je bij zijn grote broer de gewone e-tron ook functies voor bepaalde of onbepaalde tijd kunt doen?

• boyd91
deboss65 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:47:
Dan popt de volgende vraag op:
Kun je een 2 zone airco online aankopen zoals je bij zijn grote broer de gewone e-tron ook functies voor bepaalde of onbepaalde tijd kunt doen?
De myAudi app toont een sectie voor Functions on Demand op de pagina van mijn auto. Maar als je er op klikt staat er dat er “momenteel geen functies beschikbaar zijn voor aanschaf”. Wellicht dat dit later dus nog komt.

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 20:13
Foutje. Verkeerd gelezen :)!

[Voor 92% gewijzigd door Trackerfire op 10-09-2021 19:36]

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20 | Expecting Q4 E-Tron Sportback 50 S-Competition Quattro Mythos Zwart

• verbaanr
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 14:21

Als ik mijn iPhone verbind met de MMI telefoon koppeling (dus geen Carplay) dan kan ik via de MMI media browser door de muziek, luisterboeken en podcasts op mijn telefoon browsen (zie foto). Ik kan me voorstellen dat dit vergelijkbaar is wanneer je een USB stick aansluit via USB-C. Als iemand mij kan voorzien van een collectie mp3's dan wil dat best testen, ik luister al jaren exclusief via Spotify.
Dank voor het checken!! Ik denk dat ik dan maar een USB-C drive aanschaf (of een verloopje). Ik heb veel unieke muziek (gedigitaliseerde platen, CD's en bijzondere opnames) op mijn USB stick in de auto.

In reactie op een andere post: nee ik gebruik niet meer de Gouden Gids, maar ook niet alle vernieuwing is een verbetering. Ik begrijp dat sommige techbedrijven en aanbieders mij graag aan hun ecosysteem willen binden. De manieren waarop ze dat doen, is niet altijd in mijn belang. Ik wil ook gewoon de vrijheid hebben om te luisteren naar muziek waar ik al eens voor betaald heb. Dus ik heb mijn oude verzameling gedigitaliseerd. Het gewoon meenemen van dat USB-stickje zou het makkelijkste zijn. Spotify is daarnaast voor sommige zaken ook niet echt een alternatief en ik vind het eerlijk gezegd ook zonde van de databundel. Ook heb ik vraagtekens bij de Bluetooth verbinding. Is er dan niet teveel sprake van compressie (de bestanden zijn allemaal MP3 @ 320b en ik heb ook Flac maar dat speelt hij vast niet af)?

Edit: Mooie kar trouwens. Ik zag er vandaag een rijden in het Geiserblauw (die heb ik ook besteld). De tweede die ik in het wild op de weg heb gezien :)

[Voor 4% gewijzigd door verbaanr op 10-09-2021 19:47]

• deboss65
Volgens de Audi shop kun je met deze kabel in het handschoenkastje een usb stick aansluiten:
(weet niet of dit klopt maar de Q4 staat in het lijstje)

dit zou betekenen dat je stick veilig opgeborgen kan worden en de usb-c poorten in de console vrij blijven.
Zit er een connector in het handschoenkastje ?

Update: een paar youtube video's bekeken maar ik vermoed dat er niets zit.

[Voor 13% gewijzigd door deboss65 op 10-09-2021 21:34]

• Hupsel
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 21-09 08:36
Ik gebruik in principe nu (nog GLA) altijd Spotify via Carplay (bedraad), maar er hangt ook nog een externe HD bekabeld onder mijn. armsteun. omdat ik de bediening via Bluetooth naar mijn telefoon maar drama vind. En ik was ook wel fan van muziek welke online in mindere mate beschikbaar is.. Al moet zeggen dat die hdd al 2 jaar niet is gebruikt is.

Het is wel een Seagate Wireless (voorbeeld) harde schijf. Zou die direct te koppelen zijn in de Q4 zodat je via het scherm kan browsen (en dus zonder kabel je HDD ergens in de auto kan wegstoppen)?

• Rommen
john5413333 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 16:05:
[...]

Same here! En wanneer heb jij deze besteld?
Ik heb de Q4 ongeveer drie weken geleden besteld. Afgelopen maandag was hij nog niet geproduceerd. Zal niet lang meer duren. Heb ergens gelezen dat er vijf weken zitten tussen het moment dat hij van de band rolt tot het moment dat hij bij de dealer staat (week 44) dus… 🤗

• sohus

***members only***

***members only***
Is dit Typhoon Grijs of Floret Zilver?

• Jope3
Zijn er ook nog forumleden die ook nog in afwachting zijn van een Q4 inclusief panoramadak, phonebox en trekhaak? Doordat ik al begin mei via Leaseplan heb besteld zou mijn auto nog compleet geleverd worden. Echter sindsdien is het erg rustig (wellicht te rustig🤔). Het enige wat ik van de dealer hoor is een verwachte aanleverweek 41 (bij dealer). Heel concreet is dit nu ook weer niet. Hebben anderen wellicht andere ervaringen met met name panoramadak en trekhaak?

• JandV
Ik heb ‘m ook in mei besteld via Alphabet. Geen trekhaak alleen, de rest wel. In jouw geval denk ik geen bericht goed bericht, anders had je al wel een belletje gehad. De dealer kan de definitieve productie week opzoeken. In mijn geval week 39
Jope3 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:48:
Zijn er ook nog forumleden die ook nog in afwachting zijn van een Q4 inclusief panoramadak, phonebox en trekhaak? Doordat ik al begin mei via Leaseplan heb besteld zou mijn auto nog compleet geleverd worden. Echter sindsdien is het erg rustig (wellicht te rustig🤔). Het enige wat ik van de dealer hoor is een verwachte aanleverweek 41 (bij dealer). Heel concreet is dit nu ook weer niet. Hebben anderen wellicht andere ervaringen met met name panoramadak en trekhaak?

• djrvdj
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:06
Ik kreeg dinsdag een mail van Athlon met vertraagde levering naar 4 november. Gisteren een belletje gedaan met de dealer en blijkbaar stond hij zonder melding al op de trein naar Nederland. De informatiestroom blijft vaag maar ik mag niet klagen. Verwachte aflevering nu binnen 2 weken. Ik heb 19 mei een 40 Launch edition advanced besteld.

• boyd91
sohus schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 08:17:
[...]

Is dit Typhoon Grijs of Floret Zilver?
Typhoon Grijs

• DmC1982
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 19:23
Dit bericht kreeg ik van de week. Besteld, 16 mei:

De actuele status is dat deze Q4 ingepland staat om in week 37 naar Pon getransporteerd te worden.
Daarna zal deze spoedig onze kant op komen en daarna aflevering klaar gemaakt wordt.

Ben benieuwd :)

• Rommen
djrvdj schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:19:
Ik kreeg dinsdag een mail van Athlon met vertraagde levering naar 4 november. Gisteren een belletje gedaan met de dealer en blijkbaar stond hij zonder melding al op de trein naar Nederland. De informatiestroom blijft vaag maar ik mag niet klagen. Verwachte aflevering nu binnen 2 weken. Ik heb 19 mei een 40 Launch edition advanced besteld.
Is dat Athlon i.s.m. van Mossel?

• Jope3
DmC1982 schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 09:55:
Dit bericht kreeg ik van de week. Besteld, 16 mei:

De actuele status is dat deze Q4 ingepland staat om in week 37 naar Pon getransporteerd te worden.
Daarna zal deze spoedig onze kant op komen en daarna aflevering klaar gemaakt wordt.

Ben benieuwd :)
Met panoramadak?

• boyd91
Is er iemand die weet hoe ik de privésfeer popup kan uitschakelen? Nu moet ik iedere keer als ik de auto start op OK klikken om de schermvullende popup weg te krijgen..

• Nismod
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 17:28

***members only***

***members only***

Algemene indruk tot nu toe is erg positief, hij rijdt heerlijk! Adaptive cruise control (uit het assistentie plus pakket) is ook erg prettig en is "slim" in de zin dat ie niet rechts zal inhalen. In de file kan de auto praktisch zelfstandig rijden, omdat ie ook vanuit stilstand weer zelf optrekt en lane assist corrigeert je mocht je de baan dreigen te verlaten.

Inmiddels heb ik ook de MyAudi app werkend, niets bijzonders maar wel erg praktisch. Je kunt de laadstatus zien en het klimaatsysteem bedienen (ook vanaf een Apple Watch).

Wat betreft de hotspot, ik heb dat nog niet getest omdat mijn eigen telefoon daar niet mee verbind (waarschijnlijk omdat ie al direct aan MMI gekoppeld is). Er is ook een WiFi Hotspot menu met daarin het SSID en wachtwoord, dus hij zal vast werken. In het boekje staat dat met de hotspot tot 6 apparaten kunnen verbinden.
Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!

Vraag; heb je alleen het assistentie plus pakket met adaptieve cc nodig om automatisch file te rijden? Hier was ik me totaal niet bewust van. Zou dan toch nog een leuke verrassing zijn _/-\o_

• boyd91
Nismod schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 19:45:
[...]

Gefeliciteerd en veel veilige kilometers!

Vraag; heb je alleen het assistentie plus pakket met adaptieve cc nodig om automatisch file te rijden? Hier was ik me totaal niet bewust van. Zou dan toch nog een leuke verrassing zijn _/-\o_
Adaptive cruise control remt en accelereert tot en vanuit stilstand. Als je langer dan 10 seconden stilstaat moet je hem weer even activeren door het cruise control pookje of je gaspedaal een tikje te geven. Lane assist doet corrigeren als je de baan dreigt te verlaten, dus niet zelf actief met de baan meesturen. Maar overall is mijn file rij ervaring enorm veel comfortabeler geworden (ik kom van handgeschakeld zonder adapt. cruise control).

Wat het advanced pakket je nog extra geeft is zelf meesturen met de rijbaan, meer niet volgens mij.

• djrvdj
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 00:06
Rommen schreef op zaterdag 11 september 2021 @ 10:14:
[...]

Is dat Athlon i.s.m. van Mossel?
Ik heb hem besteld bij Audi muntstad.
Pagina: 1 ... 22 23 24 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee