Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 21 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Trench schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:25:
[...]

Bij mij is het: 1.241,46€ voor naplaatsing trekhaak, en 200€ voor trekhaak voorbereiding. Dus 1441.46€ in totaal om een trekhaak te hebben (die afneembaar is, niét wegklapbaar, niét elektrisch)

Originele offerte van anderhalve maand terug(met elektrische trekhaak optie vanuit fabriek) was: 1.150,00€ (en dan was/is er geen trekhaak voorbereiding nodig uiteraard)
Niet leuk!

Ik had trouwens wel voordat het bekend werd dat bepaalde zaken niet geleverd konden worden wel de vraag aan de dealer gesteld: kunnen er zaken ook achteraf gemonteerd worden om de fiscale waarde te drukken. Bijv trekhaak achteraf, velgen etc etc... Maar hij gaf destijds al aan dat het wel kan, maar dat het monteren meestal duurder is. Of dat een standaard antwoord is, weet ik niet, maar heb wel op basis daarvan wel afgezien van achteraf montage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-06 20:45
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 17:59:
[...]

Niet leuk!

Ik had trouwens wel voordat het bekend werd dat bepaalde zaken niet geleverd konden worden wel de vraag aan de dealer gesteld: kunnen er zaken ook achteraf gemonteerd worden om de fiscale waarde te drukken. Bijv trekhaak achteraf, velgen etc etc... Maar hij gaf destijds al aan dat het wel kan, maar dat het monteren meestal duurder is. Of dat een standaard antwoord is, weet ik niet, maar heb wel op basis daarvan wel afgezien van achteraf montage.
Eenzelfde vraag heb ik ook ik ook begin mei aan de dealer gesteld. Hij adviseerde mij toch echt om een trekhaak af fabriek te bestellen. Met als reden: achteraf inbouwen kan wel eens heel lang gaan duren. Bij de introductie van de e-tron was de trekhaak alleen af fabriek leverbaar. Nu lijkt het juist andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 29-05 21:06
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:50:
[...]

Het doorlopende achterlicht zit niet op de goedkoopste Q4 uitvoering (nu is dat de Edition uitvoering). Deze zit standaard op de Advanced edition en hoger. Deze doorlopende lichtbalk is een onderdeel van de matrix led pakket.
Ik zie nu inderdaad dat een "verlichte lichtband" een optie is. Vindt er iemand een foto of video van de achterkant van een Audi Q4 met brandende achterlichten en zonder verlichte lichtband?

Ik heb die optie niet. Ik ben benieuwd hoe de auto er achteraan in het donker zal uit zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
Nevermind. Is gelukt met de 3D configurator op audi.nl (hebben we niet in .be)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:23

Trackerfire

BTC HODLER

De eerste 7 Sportbacks staan op kenteken in NL. Waarschijnlijk dealer demo’s. Ben zeer benieuwd. Hopelijk snel in het echt te aanschouwen.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
janbus schreef op woensdag 1 september 2021 @ 20:45:
Nevermind. Is gelukt met de 3D configurator op audi.nl (hebben we niet in .be)
Van de configurator, zonder de optie "verlichte lichtband":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ObuYnyn2u2HFuT4DmCivswFRwRI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KFoAhn0C9gqC0A5mv4JHgrHt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h-QHBo0Hfb0OoP0ceWOs7y1o448=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kw7djNTePazCJaomCfMAbrz4.png?f=fotoalbum_large

Echte foto's blijven welkom, natuurlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-06 20:22
De eerste review is geplaatst op autoweek. Leuk om t lezen.

https://www.autoweek.nl/r...ition-s-competion-2021-2/

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-04 20:17
Kijk dat is wat ik (we) willen horen en lezen. Leuk:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:37
De review is van vandaag, ik vraag mij af of dan de Q4 anders in de Audi app werkt dan zijn grotere broer de E-tron.
De Audi app is namelijk vorig jaar behoorlijk vernieuwd en werkt hij voor iedereen zo goed als feilloos. Ook de app op de Watch is fantastisch.
In het begin (eind 2019) van mijn E-tron was de functionaliteit beperkt maar daar kwam snel verandering in en sinds juni 2020 is hij uitgebreid met allerlei functies en werkt hij ook altijd snel en goed.

Voor wat betreft zijn airco opmerking, heeft de Q4 ook 3 standen voor zijn airco net als de grotere E-tron ?
Ik heb namelijk: Uit - AC Eco - AC .
Die AC Eco koelt wel maar met zeer hoge buiten temperaturen schakel ik hem om naar AC om dan inderdaad beter te koelen. Als de Q4 dit ook heeft had hij waarschijnlijk een keer op die knop moeten drukken ipv zijn temp te verlagen of handmatig de fans te gaan bedienen :) .

[ Voor 31% gewijzigd door GeeMoney op 02-09-2021 10:06 ]

• vriej29
Wij hebben als 2e auto een BMW I3 en deze heeft ook een 'eco' en zelfs een ' eco pro' stand.
De i3 reduceert de airco stevig in de eco stand en zet hem zelfs geheel uit in de eco pro stand. Toen we de auto kregen heb ik de garage gebeld en een afspraak gemaakt om de airco te laten bijvullen :-), wat totaal niet nodig bleek te zijn.
Op erg warme dagen zet ik de auto dan ook in de 'comfort' stand voor een goed werkende airco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
janbus schreef op donderdag 2 september 2021 @ 08:02:
[...]

Van de configurator, zonder de optie "verlichte lichtband":

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Echte foto's blijven welkom, natuurlijk.
Is een filmpje ook goed? ;)
Filmpje toont een Q4 zonder de Matrix LED lichten.
Tevens zie je kort het derde remlicht branden.
YouTube: Audi Q4 e-tron

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 23:21
Ben ik nou gek ? dat is toch geen sportback op de foto's?

Nevermind! staat in de tweede zin van de review :P

[ Voor 8% gewijzigd door Msts op 02-09-2021 11:41 ]

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 23:56
Ik zie veel mensen die de optie akoestische ramen.

Waarom kiezen mensen dit? Een elektrische auto is toch al stil van zichzelf of mis ik iets?

En, kan je zulke ramen ook na levering laten monteren bij bijvoorbeeld een carglass oid?

[ Voor 23% gewijzigd door iweq op 02-09-2021 12:03 ]

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
iweq schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:03:

Waarom kiezen mensen dit? Een elektrische auto is toch al stil van zichzelf of mis ik iets?

En, kan je zulke ramen ook na levering laten monteren bij bijvoorbeeld een carglass oid?
Omgeveingsgeluid... Dus het verkeer naast jou bijvoorbeeld.. Ik heb op één voormiddag testrit gedaan met Q4 en Skoda Enyaq. En de Q4 was merkbaar stiller/aangenamer.

(er loopt hier nog discussie of de akkoustische ramen nu wel/niet wegvallen door wegvallen van phonebox. Phonebox zou gsm bereik verberteren en akkoustische ramen zou slechtere gsm ontvangst geven... Op mijn offerte staat alvast dat die akkoustische ramen nog wél geleverd worden)

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik ben ook in de markt voor een EV dit jaar en koop mijn huidige lease auto daarvoor af. Onderdeel van de business case is dat hij dan nog wel dit jaar geleverd moet zijn :-)

Daarom met Ahtlon contact opgenomen voor de (reeds bestelde) Athlon editions o.b.v. de Advanced Plus:
- De 'goedkoopste' Athlon edition heeft geen panoramadak en phonebox, de prijs is daarop dan ook aangepast. Dit model komt gegarandeerd nog op kenteken dit jaar.
- De kleur Typhoon Grijs is uitverkocht in deze variant (of althans hij komt dan niet meer gegarandeerd op kenteken dit jaar).

Nu begint de lastige keuze want dan blijven de onderstaande kleuren over:
- Gletsjerwit: Geeft wel mooi contrast met de zwarte details maar is voor mij gevoel geen "echte" Audi kleur
- Navarrablauw: Iets te heftig blauw voor mij persoonlijk.
- Floretzilver: Deze kleur lijkt te vloeken met de Manhatten grijze grill van de Advanced editie.
- Mythoszwart: Een echte Audi kleur, prima contrast met de grill, maar de vormen van de auto komen dan toch wat minder uit de verf.

Mijn vrouw stemt op zwart, maar ik ben nog niet helemaal om (ondanks bekijken van een hoop real life foto's en filmpjes).

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Msts
Ik heb precies dezelfde keuze moeten maken bij Athlon omdat de kleur die ik initieel wilde er ook niet was in de Athlon Edition. Uiteindelijk voor Navarra gekozen terwijl ik normaal van de zwart/wit/grijs ben :)

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik voor zwart gaan. Is altijd mooi en heb ik ook nog lang over getwijfeld. Ik vond het voor deze auto het moeilijkste om een kleur te kiezen van alle auto's die ik gehad heb.

Ook hier was de vrouw voor zwart :P

[ Voor 5% gewijzigd door Msts op 02-09-2021 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:51
Ik juist voor wit gekozen omdat je dan wat meer contrast hebt in de auto. Bij zwart valt dat allemaal weg. En ik heb nu een grijze 3008 en wil wat anders. Grijs is zo grijs....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
marcelmg2 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:38:
Ik juist voor wit gekozen omdat je dan wat meer contrast hebt in de auto. Bij zwart valt dat allemaal weg. En ik heb nu een grijze 3008 en wil wat anders. Grijs is zo grijs....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/INN9zSqf_X0vqIcSjYn96UvaEMQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7Qw5rzS5ravdlbJUOVAhGeIx.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door sixgirls op 02-09-2021 13:43 ]

• Trench
Het is hier al vaker gepost, maar als je graag kleuren ziet/vergelijkt is deze link wel handig: https://electrichasgoneau...q4-e-tron/exterior/paint/

Ohja, en je kan een optie selecteren dat je wielbogen en bumpers (bij sommige kleuren?) in koetswerkkleur gespoten worden. Dat had ik pas héél laat door dat dat kon.. Ik ga dat laten doen, want ik vind dat persoonlijk écht niet mooi dat wielbogen een andere kleur hebben (bumpers tot daaraan toe)

• -Wing-
iweq schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:03:

Van de omgevingsgeluid is de grootste boosdoener rijwind (zeker bij hogere snelheden). Vooral bij de zijruiten en spiegel kan er wat geluid optreden.

Bij motorrijden bijv is het ook verstandig om oordopjes te dragen. Niet vanwege de herrie van de motor maar tegen de rijwind. Je gehoor loopt beschadiging op. Natuurlijk loop je dat natuurlijk niet op in een auto met dicht dak.

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 02-09-2021 13:53 ]

• -Wing-
Msts schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:20:
Ik heb precies dezelfde keuze moeten maken bij Athlon omdat de kleur die ik initieel wilde er ook niet was in de Athlon Edition. Uiteindelijk voor Navarra gekozen terwijl ik normaal van de zwart/wit/grijs ben :)

Als ik jouw verhaal zo lees zou ik voor zwart gaan. Is altijd mooi en heb ik ook nog lang over getwijfeld. Ik vond het voor deze auto het moeilijkste om een kleur te kiezen van alle auto's die ik gehad heb.

Ook hier was de vrouw voor zwart :P
Opvallend zeg, dat al die vrouwen voor zwart kiezen >:) (sorry children)

• -Wing-
Trench schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:45:
[...]

Het is hier al vaker gepost, maar als je graag kleuren ziet/vergelijkt is deze link wel handig: https://electrichasgoneau...q4-e-tron/exterior/paint/

Ohja, en je kan een optie selecteren dat je wielbogen en bumpers (bij sommige kleuren?) in koetswerkkleur gespoten worden. Dat had ik pas héél laat door dat dat kon.. Ik ga dat laten doen, want ik vind dat persoonlijk écht niet mooi dat wielbogen een andere kleur hebben (bumpers tot daaraan toe)
Bij de S Competition zijn de wielbogen e.d. meegespoten. Opvallend dat slechts een beperkt aantal kleuren dit hebben. Dacht misschien zal dat wel met de hechting van de lak te maken hebben...

De andere uitvoeringen hebben manhattan grijs als kleur. Op sommige foto's ziet dat er bijna zwart uit, maar in het zonlicht is het echt grijs. Ik vond het jammer dat dat niet gelijk is aan het zwart van het optiek zwart pakket. De 'lichtste' editie bevat ongespoten kunststof wielbogen.

Ik vind zelf de contrasterende kleur wel weer mooi, de auto lijkt wat slanker en (optisch) hoger op de wielen staan. Gelukkig vinden we allemaal wat anders mooi.

• -Wing-
Speedfight schreef op donderdag 2 september 2021 @ 12:09:
Ik ben ook in de markt voor een EV dit jaar en koop mijn huidige lease auto daarvoor af. Onderdeel van de business case is dat hij dan nog wel dit jaar geleverd moet zijn :-)

Daarom met Ahtlon contact opgenomen voor de (reeds bestelde) Athlon editions o.b.v. de Advanced Plus:
- De 'goedkoopste' Athlon edition heeft geen panoramadak en phonebox, de prijs is daarop dan ook aangepast. Dit model komt gegarandeerd nog op kenteken dit jaar.
- De kleur Typhoon Grijs is uitverkocht in deze variant (of althans hij komt dan niet meer gegarandeerd op kenteken dit jaar).

- Gletsjerwit: Geeft wel mooi contrast met de zwarte details maar is voor mij gevoel geen "echte" Audi kleur
- Floretzilver: Deze kleur lijkt te vloeken met de Manhatten grijze grill van de Advanced editie.
- Mythoszwart: Een echte Audi kleur, prima contrast met de grill, maar de vormen van de auto komen dan toch wat minder uit de verf.

Mijn vrouw stemt op zwart, maar ik ben nog niet helemaal om (ondanks bekijken van een hoop real life foto's en filmpjes).
Hebben ze geen kieselgrijs? Dat was namelijk mijn originele bestelling en in het echt een plaatje... (icm zwart optiek, wel meegespoten wielbogen in kieselgrijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29

Wij hebben Floretzilver, zie foto maar wel met zwarte accenten, Duitse uitvoering
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL2TItzhmr4MkxyPsgAPTMgUJjI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/toTml7oZHUhwHAwjHmpKjePE.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
-Wing- schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:03:
[...]

Hebben ze geen kieselgrijs? Dat was namelijk mijn originele bestelling en in het echt een plaatje... (icm zwart optiek, wel meegespoten wielbogen in kieselgrijs)
De Athlon Editions is enkel metallic op beschikbaar, dus kieselgrijs helaas niet.
Doordat de Athlon Editons al voorgeconfigureerd en besteld zijn is het helaas niet mogelijk nog zwart optiek pakket etc. toe te voegen.
Anders waren er inderdaad wat mooiere combi's te maken met de wit en zilveren kleur.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• -Wing-
vriej29 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:16:
[...]

Wij hebben Floretzilver, zie foto maar wel met zwarte accenten, Duitse uitvoering
[Afbeelding]
Naar mijn weten zijn alle Duitse versies ook met Manhattan grijs (bij bewolkt weer lijken deze bijna zwart). Alleen de Edition One Typhoongrijs heeft mythos zwarte wielbogen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Deze combi is inderdaad wel erg mooi! Zou bijna gaan twijfelen nu de mijne nog niet in productie is...
Maar ik hou het maar gewoon bij zwart .. ik lees dat dat populair bij de dames is :+

Nog een ander vraagje.. heeft iemand een foto van een (liefst mythoszwarte) uitvoering met de zwarte ringen?)
https://shop.audi.nl/auto...q4?q=ringen+zwart&o=score

[ Voor 19% gewijzigd door Hupsel op 02-09-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hupsel schreef op donderdag 2 september 2021 @ 15:07:
[...]

Deze combi is inderdaad wel erg mooi! Zou bijna gaan twijfelen nu de mijne nog niet in productie is...
Maar ik hou het maar gewoon bij zwart .. ik lees dat dat populair bij de dames is :+

Nog een ander vraagje.. heeft iemand een foto van een (liefst mythoszwarte) uitvoering met de zwarte ringen?)
Over 3 maandjes heb ik de foto’s daarvan haha!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
-Wing- schreef op donderdag 2 september 2021 @ 10:40:
[...]

Is een filmpje ook goed? ;)
Filmpje toont een Q4 zonder de Matrix LED lichten.
Tevens zie je kort het derde remlicht branden.
YouTube: Audi Q4 e-tron
Dankjewel voor het filmpje!

Valt nog wel mee. Is uiteraard mooier mét, maar het blijft een mooie auto, ook zonder.

Ik begin de opmerkingen rond de optielijst te snappen.

• vriej29
-Wing- schreef op donderdag 2 september 2021 @ 14:59:
[...]

Naar mijn weten zijn alle Duitse versies ook met Manhattan grijs (bij bewolkt weer lijken deze bijna zwart). Alleen de Edition One Typhoongrijs heeft mythos zwarte wielbogen?
Het schijnt dat ongeveer 25% van de mannen kleurenblind is maar ik durf je te verzekeren dat deze echt zwart is, niet donker grijs. :) Mijn dochter was ook mee, en die zij ook dat de onderkant zwart was _/-\o_

Het contrast me zilvergrijs en donkergrijs lijkt mij persoonlijk ook niet zo mooi, vandaar dat ik blij was te ontdekken dat deze zwart was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GeeMoney
Een Manhattan Grey (weliswaar het grote broertje maar de lak zal hetzelfde zijn) met zwart optiek trouwens.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• -Wing-
vriej29 schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:43:
[...]

Het schijnt dat ongeveer 25% van de mannen kleurenblind is maar ik durf je te verzekeren dat deze echt zwart is, niet donker grijs. :) Mijn dochter was ook mee, en die zij ook dat de onderkant zwart was _/-\o_

Het contrast me zilvergrijs en donkergrijs lijkt mij persoonlijk ook niet zo mooi, vandaar dat ik blij was te ontdekken dat deze zwart was.
Haha ik ben niet kleurenblind hoor, maar wel bijzonder, want officieel zou die niet geleverd kunnen zijn met mythos zwart wielkasten. Mooi dat je er toch eentje hebt ;) Voor mij was het een van de redenen om de S Competition te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbus
-Wing- schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:55:
[...]

Opvallend zeg, dat al die vrouwen voor zwart kiezen >:) (sorry children)
Mijn vrouw wou ook zwart. :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Wing-
janbus schreef op donderdag 2 september 2021 @ 18:49:
[...]

Mijn vrouw wou ook zwart. :-)
Zal je wat verklappen, de mijne ook… ‘once you go black…’ is ook van toepassing op auto’s blijkbaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Heeft iemand kennis van de actieradius als je 150kmh gaat rijden?? Zou je dan nog 200km kunnen halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:05
Avigoorn schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 06:55:
Heeft iemand kennis van de actieradius als je 150kmh gaat rijden?? Zou je dan nog 200km kunnen halen?
Vergelijkbaar: https://www.autoreview.nl...emeten-bij-100-en-130-kmh
Zal rond de 30 kWh/100 km uitkomen gok ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Als de leveringsproblemen continueren, dan kunnen we bijna net zo goed wachten op en bestellen van deze van Audi (wel concept nog) ;) :
YouTube: Audi A8 EV or Audi A9 e-tron? This will be the future Audi luxury EV...

[ Voor 4% gewijzigd door -Wing- op 03-09-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
GeeMoney schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:45:
Een Manhattan Grey (weliswaar het grote broertje maar de lak zal hetzelfde zijn) met zwart optiek trouwens.

***members only***
Thanks! Die wil ik wel ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Haha… de dames hebben veel invloed op de kleur. Ook bij mij het geval hoor 😉 Alleen is het hier kieselgrijs geworden!
-Wing- schreef op donderdag 2 september 2021 @ 19:47:
[...]

Zal je wat verklappen, de mijne ook… ‘once you go black…’ is ook van toepassing op auto’s blijkbaar…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-08-2024
200km zou net moeten lukken denk ik
Uit filmpje Auto Motor & Sport. Is wel voor de Q4 50 natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U8AXGeVUESBxhVCDW23BR3OWvZY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TYvbdiVjxEytcb7RVo8apCKs.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8uPVwunpRjkUpuzLU8yWz9Udas=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lNOa1qNbWxt4K9ArJwf7UgRZ.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
de_gizmo schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:20:
[...]

200km zou net moeten lukken denk ik
Uit filmpje Auto Motor & Sport. Is wel voor de Q4 50 natuurlijk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja met de 40 ga je dan 200kmh wel halen lijkt het, moet het niet 10 graden vriezen natuurlijk. Interessante grafiek. Dus...Heb je een keer serieus haast dan kan je toch die keer even gassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:05
JandV schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:09:
Haha… de dames hebben veel invloed op de kleur. Ook bij mij het geval hoor 😉 Alleen is het hier kieselgrijs geworden!

[...]
Vrouw heeft een eigen auto en dus helemaal niets te zeuren over de kleur van "mijn" auto })
Maar toevallig vind ze Typhoon Grey ook het mooist, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dencowboy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-05-2023
@Trackerfire De zwarte ringen gaan enkel bij de garage verstond ik, maar welke andere configuratie gebruik je voor een volledig zwarte wagen?

Ik ga namelijk ook voor Mythoszwart metaalkleur en vertrek van een SLine.

- Wielbogen en bumpers in koetswerkkleur (heb ik dit nodig?)
- Shadowlook nodig?
- Buitenspiegelbehuizingen in zwart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
dencowboy schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 14:44:
@Trackerfire De zwarte ringen gaan enkel bij de garage verstond ik, maar welke andere configuratie gebruik je voor een volledig zwarte wagen?

Ik ga namelijk ook voor Mythoszwart metaalkleur en vertrek van een SLine.

- Wielbogen en bumpers in koetswerkkleur (heb ik dit nodig?)
- Shadowlook nodig?
- Buitenspiegelbehuizingen in zwart?
S Line is een pakket van Audi.be.
Om deze helemaal zwart te laten zijn heb je nodig:

Shadow look (daarmee wordt je front, dakrails en de sierlijsten rondom je ramen zwart).
Buitenspiegels worden meegespoten met lakkleur. Je kan bij mythos zwart niet kiezen voor hoogglans zwart spiegels.
Wielbogen en bumpers met koetswerkkleur meespuiten, anders blijven ze contrasterend (namelijk manhattan grijs ipv mythoszwart).

Wat je nog kan kiezen:
Verduisterde ruiten (vanaf B-stijl) en en achterruit (privacy glass)
Audi ringen in zwart

[ Voor 4% gewijzigd door -Wing- op 03-09-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dencowboy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-05-2023
@-Wing- Erg bedankt! Heel duidelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:32

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Vandaag een voorraadmodel via Alphabet kunnen bestellen. 40, Pakket advanced plus (zonder dakraam), Typhoon Grey, geplande aflevering week 44. Best blij dat het nog gelukt is. Nu hopen dat ze ook echt uitleveren …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rommen
  • Laatst online: 08-09-2024
LoeiOrdinair schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 18:33:
Vandaag een voorraadmodel via Alphabet kunnen bestellen. 40, Pakket advanced plus (zonder dakraam), Typhoon Grey, geplande aflevering week 44. Best blij dat het nog gelukt is. Nu hopen dat ze ook echt uitleveren …
Dan gaan we elkaar zien 29 oktober. Ik heb namelijk dezelfde Q4 van Alphabet zij het in Navvarablauw. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Laatst online: 19:32

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Rommen schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 19:23:
[...]

Dan gaan we elkaar zien 29 oktober. Ik heb namelijk dezelfde Q4 van Alphabet zij het in Navvarablauw. _/-\o_
Ja ik was echt enorm aan het twijfelen tussen die twee kleuren. Maar nice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik heb dan gewoon (zelf! _/-\o_ ) kiezelgrijs gekozen met black optics en spiegels in hoogglans etc.
Vrouw heeft een eigen car. Een polo... maar straks wss een Kona electric, die sneller is dan mijn 40, dat dan weer wel 8) 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JandV
  • Laatst online: 10-01-2024
Klinkt goed, heb precies dezelfde besteld 😉👍🏻
Avigoorn schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 21:06:
Ik heb dan gewoon (zelf! _/-\o_ ) kiezelgrijs gekozen met black optics en spiegels in hoogglans etc.
Vrouw heeft een eigen car. Een polo... maar straks wss een Kona electric, die sneller is dan mijn 40, dat dan weer wel 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Laatst online: 23-08-2024
Hier nog een filmpje voor de 50 quattro.
Q4 50 quattro

Niets van te verstaan, maar verbruik gaat toch onder de 16Kwh/100km.
Niet slecht toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rommen
Iemand al ervaring met de WiFi-hotspot m.b.v. een eigen SIM-kaart in de auto? Of m.b.v. “Cubic Telecom“, de telecompartner van Audi voor databundels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Rommen schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 15:11:
Iemand al ervaring met de WiFi-hotspot m.b.v. een eigen SIM-kaart in de auto? Of m.b.v. “Cubic Telecom“, de telecompartner van Audi voor databundels?
Ik heb de free trial proberen te activeren op m'n Audi A4 begin dit jaar, maar dat lukte niet met m'n Belgische identiteitskaart via het automatische registratiesysteem. Dat moest met een internationaal paspoort, maar dat moest m'n vrouw even zoeken wegens pas verhuisd, dus is er niet van gekomen ... Dat interesseerde mij ook en ik vond er weinig over terug qua gebruikerservaringen. ('k Kende dit forum nog niet, denk ik.)

Ondertussen hebben we de gewoonte dat ik de iPhone personal hotspot aan heb staan op m'n GSM voor de twee iPads van de kinderen. De limiet oo m'n GSM-abonnement is 25 GB, dus zolang ze hun Netflixseries op voorhand downloaden, lukt dat wel.

Zelf gebruik ik in de praktijk uitsluitend Apple Carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rommen
@janbus: Dacht er aan om het goedkoopste abbo bij mijn tel. provider te nemen. De SIM in de Q4 te plaatsen en vervolgens (ik heb 72Gb tot mn beschikking) mijn databundel te delen met de nieuwe SIM. Daarmee heb ik dan een WiFi-netwerk met lekker veel data voor de inzittenden, (door de auto antenne) een beter en stabieler bereik tegen acceptabele kosten per maand. Simpel idee. Zal vast iemand hier al hebben geprobeerd. Ben benieuwd of je dan nog ergens tegen aan loopt of dat het misschien nog simpeler kan. Zo’n WiFi-netwerk zit er niet voor niets in, daar moeten we op eenvoudige wijze het maximale uithalen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08-06 19:22
Rommen schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:25:
@janbus: Dacht er aan om het goedkoopste abbo bij mijn tel. provider te nemen. De SIM in de Q4 te plaatsen en vervolgens (ik heb 72Gb tot mn beschikking) mijn databundel te delen met de nieuwe SIM. Daarmee heb ik dan een WiFi-netwerk met lekker veel data voor de inzittenden, (door de auto antenne) een beter en stabieler bereik tegen acceptabele kosten per maand. Simpel idee. Zal vast iemand hier al hebben geprobeerd. Ben benieuwd of je dan nog ergens tegen aan loopt of dat het misschien nog simpeler kan. Zo’n WiFi-netwerk zit er niet voor niets in, daar moeten we op eenvoudige wijze het maximale uithalen, toch?
Zou door het vervallen van de phonebox met antenne ook deze antenne vervallen? Of is dat een aparte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommen
@ vincentvs93: Staat los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Kan dat? Waar zit die sim ergens?

Zou leuk zijn als dat gewoon werkt. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
@Rommen houd er rekening mee dat dit een data-only SIM moet zijn, dit is een aparte SIM bij je provider met dito aparte kosten. Er gaat geen gewone SIM in.
Hint: zo’n SIM kost je vaak 25 euro per maand extra. (los van een databundel)

[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 06-09-2021 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
Rommen schreef op zondag 5 september 2021 @ 09:25:
De SIM in de Q4 te plaatsen en vervolgens (ik heb 72Gb tot mn beschikking) mijn databundel te delen met de nieuwe SIM.
Dat zou volgens de website van Audi moeten lukken.

https://www.nl.audi.be/be/web/nl/connect/good-to-know.html

Enige nadeel die ik zie: "De verbinding werkt via een in de auto ingebouwde simkaart. De kosten voor deze dataverbinding zijn inbegrepen in de prijs van de Audi connect-toepassingen.
[...]
Als er een externe simkaart in de kaartlezer zit, gaat alle datagebruik (zowel voor de Audi connect-toepassingen als voor de wifi-hotspot) via deze externe simkaart. De daarmee gemoeide kosten zijn dan uitsluitend voor rekening van de simkaartabonnee."

Het is dus de vraag hoeveel die ingebouwde toepassingen verbruiken. Ik vermoed dat dat meevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rommen
Ja, die pagina had ik gezien en er lijken geen problemen te zijn. Daarom ben ik benieuwd of iemand hier (in eerdere auto’s) al eens zoiets heeft gedaan en wat de ervaringen daarmee zijn. Als het weinig kost, stabiel en eenvoudig te realiseren is, willen we allemaal wel gebruikmaken van deze optie, toch? Zou jammer zijn als niemand hier iets mee doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincentvs93
Ik heb het niet in de Q4 maar wel in andere audi's gebruikt met een losse simkaart. Werkt verder prima, en inderdaad het verbruik van de auto zelf is verwaarloosbaar. Enige "nadeel" is dat de hotspot uit gaat als het contact uit gaat. Ik gebruik het ook voor mijn werk rondom de auto en voor mijn dashcam in park modus voor notificaties. Daarom heb ik uiteindelijk een losse 4g router ingebouwd. Maar als dat geen probleem voor je is werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Rommen schreef op maandag 6 september 2021 @ 08:57:
Ja, die pagina had ik gezien en er lijken geen problemen te zijn. Daarom ben ik benieuwd of iemand hier (in eerdere auto’s) al eens zoiets heeft gedaan en wat de ervaringen daarmee zijn. Als het weinig kost, stabiel en eenvoudig te realiseren is, willen we allemaal wel gebruikmaken van deze optie, toch? Zou jammer zijn als niemand hier iets mee doet.
Bijna niemand gebruikt het omdat die SIM kaarten zo achterlijk duur zijn per maand ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
Hangt heel erg vanaf wat je hebt. hoeft soms maar een paar euro per maand te kost als je een databundel kunt delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
simkaart discussie vanuit kamp ID.x/Enyaq:
Betreft een interne E-sim. Geen mogelijkheid om deze te vervangen.

Ik verwacht dat het hetzelfde is met de Q4 etron ivm security.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Lees de laatste tijd veel leveringen en weinig spookverhalen meer - zou de productie op gang zijn en daarmee de leveringen :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
Iemand al (wireless) android getest metauto op de Q4? Ik vind nergens een filmpje (of toch niet van de Q4). Ik had ergens gelezen dat dat sowieso mogelijk is, maar je android versie zou ook 10 of 11 ofzo moeten zijn? (ik heb android 9 nog, en daar zou het zeker niet mee kunnen). Tijdens testrit wou ik het eens proberen op de skoda enyaq,maar het lukte me niet meteen (waarschijnlijk ook door mn android versie dus)

Momenteel heb ik op mn tiguan wired android auto. En dat is vaak verschrikkelijk. Ten eerste moet ik 3x proberen voor het android auto opstart (ligt waarschijnlijk mede aan kabel en/of usb poort van mn gsm). Als het eenmaal werkt, vind ik het wel super. Spotify/waze. Maar als ik (soms) over een verkeersdrempel rijdt of passagier stoot tegen mn kabel, valt het uit. Dus het systeem vind ik top, maar het zou wireless nog 10x beter zijn naar mijn gevoel. Ohja, ik weet niet hoe wired/wireless android auto bepaald wordt. Is dat hardware of software? Maar zou mijn Tiguan dat ondertussen misschien ook wireless android auto ondersteunen? Ik 'gok' van niet. Ik zou denken dat er ook in de auto-unit aanpassingen zijn hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
Simply1337 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:24:
simkaart discussie vanuit kamp ID.x/Enyaq:
Betreft een interne E-sim. Geen mogelijkheid om deze te vervangen.

Ik verwacht dat het hetzelfde is met de Q4 etron ivm security.
Bij andere audi's is het los van elkaar, en verwacht dat bij de Q4 eigenlijk ook. Er zit sowieso een interne Esim in voor de app functies etc, maar voor de hotspot een aparte sim slot(zo was het in ieder geval bij alle andere audi's)
Trench schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:49:
Iemand al (wireless) android getest metauto op de Q4? Ik vind nergens een filmpje (of toch niet van de Q4). Ik had ergens gelezen dat dat sowieso mogelijk is, maar je android versie zou ook 10 of 11 ofzo moeten zijn? (ik heb android 9 nog, en daar zou het zeker niet mee kunnen). Tijdens testrit wou ik het eens proberen op de skoda enyaq,maar het lukte me niet meteen (waarschijnlijk ook door mn android versie dus)

Momenteel heb ik op mn tiguan wired android auto. En dat is vaak verschrikkelijk. Ten eerste moet ik 3x proberen voor het android auto opstart (ligt waarschijnlijk mede aan kabel en/of usb poort van mn gsm). Als het eenmaal werkt, vind ik het wel super. Spotify/waze. Maar als ik (soms) over een verkeersdrempel rijdt of passagier stoot tegen mn kabel, valt het uit. Dus het systeem vind ik top, maar het zou wireless nog 10x beter zijn naar mijn gevoel. Ohja, ik weet niet hoe wired/wireless android auto bepaald wordt. Is dat hardware of software? Maar zou mijn Tiguan dat ondertussen misschien ook wireless android auto ondersteunen? Ik 'gok' van niet. Ik zou denken dat er ook in de auto-unit aanpassingen zijn hiervoor?
Volgens mij is het een combinatie van Hardware in de auto en telefoon software die het mogelijk maakt. Ik heb ook ergens gelezen dat het met de q4 mogelijk moet zijn maar nog nergens gezien. Lijkt mij fantastisch als dat draadloos kan, Heb als backup een AA Wireless besteld;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
Op zich zal het waarschijnlijk hetzelfde werken als op de VW ID 4 (en/of enyaq) denk ik. Hier filmpje van VW: YouTube: Wireless Connecting to Apple Carplay & Android Auto | VW ID.4 1st Max Lijkt wel heel makkelijk allemaal. (er staat ook een lijst aan welke voorwaarden je telefoon moet voldoen. Android 11+ (of google/samsung), 5ghz wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommen
vincentvs93 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:06:
Ik heb het niet in de Q4 maar wel in andere audi's gebruikt met een losse simkaart. Werkt verder prima, en inderdaad het verbruik van de auto zelf is verwaarloosbaar. Enige "nadeel" is dat de hotspot uit gaat als het contact uit gaat. Ik gebruik het ook voor mijn werk rondom de auto en voor mijn dashcam in park modus voor notificaties. Daarom heb ik uiteindelijk een losse 4g router ingebouwd. Maar als dat geen probleem voor je is werkt het prima.
Okee, namens iedereen hier: bedankt voor het delen! Ik zal het zelf ook eens proberen zo gauw ik de Q4 voor de deur heb staan en dan mijn ervaringen hier delen. Tot die tijd zijn andere reacties op mijn initiële vraag nog steeds welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
heeft iemand beelden van de sportzetels leder/kunstleder?
heb een S-line besteld via lease maar iets verkeerd gedaan denk, heb sportzetels aangeklikt in leder/kunstleder en denk nu binnen afwerking in sport ipv S-line!
nog iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trench
kurtjeG schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
heb een S-line besteld via lease maar iets verkeerd gedaan denk, heb sportzetels aangeklikt in leder/kunstleder en denk nu binnen afwerking in sport ipv S-line!
nog iemand ervaring mee?
De NL site laat het niet echt zien blijkbaar. Maar de BE site kan je misschien toch zien/vinden wat je wil. Want daar zie je de verschillen volgens mij wel: https://www.nl.audi.be/be...figurator/interieur.html# Druk op de 'i' voor grotere (en soms extra) foto's

EDIT: ik vind het echt spijtig dat ze tegenwoordig geen leuke/mooie boekjes meer drukken. Zowel voor opties als voor bijvoorbeeld foto's van zetelsbekleding enzo vond ik dat erg fijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Trench op 06-09-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
Deels ben ik dat wel met je eens, hoewel ik dat wel begrijp. Wat ik wel jammer vind is de tamelijk slechte uitvoering van de Nederlandse prijslijst. Als je de Duitse prijslijst pakt zie je wat jij bedoelt: Veel mooie plaatjes, hele complete uitleg over elk individueel onderdeel, functies en inhoud van pakketten. Kijk je naar de Nederlandse, dan is het letterlijk enkel een prijslijst zonder informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtlife
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik vind vooral de Belgische prijzen wel leuk. Is gewoon goedkoper met zo'n pack dan allemaal losse opties zoals in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
In duitsland hetzelfde, sommige opties en of pakketten zijn daar gewoon goedkoper. Blijf dat bijzonder vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
the-hyrax schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:48:
Lees de laatste tijd veel leveringen en weinig spookverhalen meer - zou de productie op gang zijn en daarmee de leveringen :)?
  • 17/06: Dealer laat weten dat de verwachte leverdatum op dat moment was tussen 11/10 en 14/11 (week 41 en week 45).
  • 25/06: bestelling geplaatst
  • 10/07: Dealer laat weten dat verwachte leverdatum half september is (week 37)
  • 10/08: Dealer laat weten dat de wagen verwacht wordt op 02/09 in Brussel (week 35). (Dealer ligt in Antwerpen.)
  • 20/08: Dealer laat weten "Voor zover we weten is er met jouw auto geen probleem."
  • 06/09: Dealer laat weten "Productie vertraagd wegens chiptekorten. Geplande aankomst in Brussel op 25/10."
Ik heb niet de vraag gekregen of de wagen zonder trekhaak mag geleverd worden of niet, maar ik voel die vraag al komen ... Ik gebruik minstens wekelijks m'n trekhaak, dus dat zie ik echt niet zitten, ook niet tijdelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
janbus schreef op maandag 6 september 2021 @ 16:56:
[...]
  • 17/06: Dealer laat weten dat de verwachte leverdatum op dat moment was tussen 11/10 en 14/11 (week 41 en week 45).
  • 10/08: Dealer laat weten dat de wagen verwacht wordt op 02/09 in Brussel (week 35). (Dealer ligt in Antwerpen.)
  • 20/08: Dealer laat weten "Voor zover we weten is er met jouw auto geen probleem."
  • 06/09: Dealer laat weten "Productie vertraagd wegens chiptekorten. Geplande aankomst in Brussel op 25/10."
Ik heb niet de vraag gekregen of de wagen zonder trekhaak mag geleverd worden of niet, maar ik voel die vraag al komen ... Ik gebruik minstens wekelijks m'n trekhaak, dus dat zie ik echt niet zitten, ook niet tijdelijk.
Als ze die vraag zouden stellen, gaan ze je een voorstel doen met 'trekhaak voorbereiding' en dan in de garage (of brussel? dat was niet zeker) monteren. Dus naar mijn gevoel ga je altijd een trekhaak hebben hoor. (bij mijn offerte was het wel opeens 300€ duurder en geen elektrische trekhaak... maar kom.. ik had nog geen definitieve bestelling..)

[ Voor 18% gewijzigd door Trench op 06-09-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Laatst online: 09-06 11:18
[...]
Dit doet mij denken aan mijn scenario. Is ook een beetje zo gegaan. Ik heb geen trekhaak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
vincentvs93 schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:10:
Hangt heel erg vanaf wat je hebt. hoeft soms maar een paar euro per maand te kost als je een databundel kunt delen.
Heb je het al uitgezocht? Ik wel namelijk.
Prepaid kaarten met 1GB per maand kosten 10,- per maand bij ale aanbieders en 5GB komt meestal op 17,50 per maand.
Bij Vodafone en T-Mobile kost een extra data only SIM kaart (waarmee je dus je primaire bundel kunt delen) allebei 25,- per maand in de BTW en bij T-Mobile heb je dan in de luxe uitvoering “onbeperkt” data.

Een reguliere extra SIM kaart op je primaire bundel is vaak maar 2,50 maar die werken dus niet omdat je een data-only moet hebben.
In de E-tron en alle vorige Audi’s is er een SIM slot beschikbaar naast de ingebouwde (e)SIM dir Audi zelf gebruikt.
De interne diensten nemen hooguit 2 tot 500MB per maand in beslag afhankelijk hoevaak je navigeert bijvoorbeeld en de online traffic gebruikt of met je telefoon routes verstuurd of navi updates ophaalt.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 06-09-2021 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-06 20:45
[...]
Ik heb afgelopen weekend nog contact gehad met de dealer. Auto wordt bij dealer aangeleverd in week 41-2021 (was oorspronkelijk week 30-201). Althans dit is de planning. Ik heb zo’n vermoeden dat ze maar iets roepen. Het kan meevallen maar ook tegenvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
GeeMoney schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:21:
[...]

Heb je het al uitgezocht? Ik wel namelijk.
Prepaid kaarten met 1GB per maand kosten 10,- per maand bij ale aanbieders en 5GB komt meestal op 17,50 per maand.
Bij Vodafone en T-Mobile kost een extra data only SIM kaart (waarmee je dus je primaire bundel kunt delen) allebei 25,- per maand in de BTW en bij T-Mobile heb je dan in de luxe uitvoering “onbeperkt” data.

Een reguliere extra SIM kaart op je primaire bundel is vaak maar 2,50 maar die werken dus niet omdat je een data-only moet hebben.
In de E-tron en alle vorige Audi’s is er een SIM slot beschikbaar naast de ingebouwde (e)SIM dir Audi zelf gebruikt.
De interne diensten nemen hooguit 2 tot 500MB per maand in beslag afhankelijk hoevaak je navigeert bijvoorbeeld en de online traffic gebruikt of met je telefoon routes verstuurd of navi updates ophaalt.
Toevallig wel, Wij gebruiken ook zakelijk vrij veel simkaarten;) alles van kleine multiprovidor kaarten tot echt unlimited data kaarten.

Bij je databundel kan prima. Het apparaat weet niet het verschil tussen een data only of ook een telefoonkaart. Bij oudere abonnementen(waar ik er toevallig nog een van heb) kon je voor paar euro 1-2 kaarten erbij nemen om de bundel te delen. Beide werkt prima. Daarnaast zijn er abonnementen waarbij je betaald voor gebruik(bijv 4 euro per gig)

Dus ja, ik heb het ook uitgezocht en geprobeerd;)

[ Voor 4% gewijzigd door vincentvs93 op 06-09-2021 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
vincentvs93 schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:32:
[...]

Toevallig wel, Wij gebruiken ook zakelijk vrij veel simkaarten;) alles van kleine multiprovidor kaarten tot echt unlimited data kaarten.

Bij je databundel kan prima. Het apparaat weet niet het verschil tussen een data only of ook een telefoonkaart. Bij oudere abonnementen(waar ik er toevallig nog een van heb) kon je voor paar euro 1-2 kaarten erbij nemen om de bundel te delen. Beide werkt prima. Daarnaast zijn er abonnementen waarbij je betaald voor gebruik(bijv 4 euro per gig)

Dus ja, ik heb het ook uitgezocht en geprobeerd;)
Mijn MY18 en huidige E-tron pakken geen normale SIM kaarten ook omdat er dus geen PIN op mag zitten. In welk model kreeg jij het wel werkend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
kurtjeG schreef op maandag 6 september 2021 @ 14:31:
nog iemand ervaring mee?
Ik kan je uitleggen hoe de zetels eruit zien, evt plaatje erbij...

Gewone stoelen hebben bij de hoofdsteun 2 metalen stangen. Hoofdsteun kan je namelijk omhoog/omlaag schuiven. De sportstoelen, daarvan kan je niet de hoofdsteunen omhoog of omlaag doen.

De standaard sportstoelen (dus niet S-Line) zijn geheel stof (met die witte horizontale band, stof Dynamic).
De S-Line sportstoelen zijn gedeeltelijk kunstleer (mono.pur) en in het midden stof.

Als je leder/kunstleder kiest dan krijg je de stoelen waarbij de rugleuning in 2 rechthoekige vlakken zijn verdeeld (https://www.audi.nl/nl/we...ek_infolayer.GPWLPWL.html)

Het verschil met de S-line is dan vervolgens alleen maar het logo net onder de hoofdsteun gedrukt/embossed.

De stoelen met dynamica kunstleer en echt leder is naar mijn weten met de ruitjes...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trench
https://electrichasgoneau...q4-e-tron/interior/seats/ hier kan je misschien ook wel iets terugvinden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
GeeMoney schreef op maandag 6 september 2021 @ 17:41:
[...]

Mijn MY18 en huidige E-tron pakken geen normale SIM kaarten ook omdat er dus geen PIN op mag zitten. In welk model kreeg jij het wel werkend?
Werkend in A3 en A8 o.a. Pincode kun je er met een smartphone zo vanaf halen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommen
GeeMoney schreef op maandag 6 september 2021 @ 07:01:
@Rommen houd er rekening mee dat dit een data-only SIM moet zijn, dit is een aparte SIM bij je provider met dito aparte kosten. Er gaat geen gewone SIM in.
Hint: zo’n SIM kost je vaak 25 euro per maand extra. (los van een databundel)
Thanks, alhoewel bij KPN lijkt dat heel erg mee te vallen: €10,- per maand waar je nog €5,- korting op kan krijgen:
https://shop.kpn.com/mobiel/mobiel-internet/
Moet nog nagaan of ik dan mijn bundel met die SIM kan delen. Zou mooi zijn, alle Q4’s met een werkende WiFi-hotspot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
vincentvs93 schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:36:
[...]

Werkend in A3 en A8 o.a. Pincode kun je er met een smartphone zo vanaf halen;)
Bouwjaren?
Naar mijn weten kan het vanaf 2017-2018 ofzo niet meer. Vroeger werkte het inderdaad gewoon maar in mijn 2018 Tiguan en huidige E-tron 2020 kreeg ik het niet werkend. Ik kreeg gewoon een SIM foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Hier nog een filmpje van iemand met een Q4 50 die zijn auto heeft teruggebracht ivm defecten... Laten we hopen dat er niet teveel maandagmorgen modellen zijn gemaakt...

Deel 1
YouTube: Audi Q4 50 e-tron defekt - Teil 1/3 : Feuerwerk an Fehlermeldungen u...
Deel 2
YouTube: Audi Q4 50 e-tron defekt - Teil 2/3 - Störung in Antrieb, Bordnetz, ...
Deel 3
YouTube: Audi Q4 50 e-tron - Teil 3/3 - Fahrzeug geht zurück und wie geht es ...

Daarvoor heeft hij ook wat filmpjes gemaakt wat ie goed en minder goed vindt aan de Q4. Ik vond ze wel de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gukkoo
  • Laatst online: 22-02-2022
Kan de warmtepomp ook later ingebouwd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Gukkoo schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:23:
Kan de warmtepomp ook later ingebouwd worden?
Nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
Zat wat video’s op YouTube te kijken en volgens mij zijn dit de donkere Audi ringen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a56mS9xmDtIS-CXeNoyXu3RwDLo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z1iAJxt3lY0LDd1kObBXPHKY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
the-hyrax schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:34:
Zat wat video’s op YouTube te kijken en volgens mij zijn dit de donkere Audi ringen

[Afbeelding]
Ik denk dat je wel gelijk hebt. De gewone ringen zijn chroom en glimmen veel meer dan deze, ik had ook gehoord dat de ringen vóór niet echt zwart zijn maar antraciet. Het zijn in ieder geval de ringen van een Edition One Typhoon/Bronze. Eigenlijk moeten we nog van iemand hier een real life foto ontvangen die de zwarte ringen uit de Audi shop hebben besteld. Dan weten we of die ringen gelijk zijn aan deze of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door -Wing- op 07-09-2021 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
the-hyrax schreef op maandag 6 september 2021 @ 23:34:

[Afbeelding]
Zelfde als op de accessoire pagina inderdaad, ik dacht nog dat het wellicht een standaard foto was:

Tja, ze zijn idd iets donkerder.. maar echt veel verschil zie je niet met de zwarte achtergrond tussen de ringen op een S Competion. Dan zou je 187 euro puur voor achter betalen.. (die heb ik nog niet gezien, maar neem aan dat die gewoon wel helemaal zwart zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door Hupsel op 07-09-2021 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Hupsel schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:11:
[...]

Zelfde als op de accessoire pagina inderdaad, ik dacht nog dat het wellicht een standaard foto was:

Tja, ze zijn idd iets donkerder.. maar echt veel verschil zie je niet met de zwarte achtergrond tussen de ringen op een S Competion. Dan zou je 187 euro puur voor achter betalen.. (die heb ik nog niet gezien, maar neem aan dat die gewoon wel helemaal zwart zijn)
Achter is wel helemaal zwart, gelijk aan de modellen die met zwarte ringen rijden. Deze ringen voor lijken grijs mat te zijn ipv glimmend chroom. We weten gauw wat meer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online

Uiteindelijk toch voor Navarra blauw gegaan.
In het echt kunnen zien bij van den Udenhout in Den Bosch.
Kleur geeft mooi contrast en staat hem toch echt wel goed. Weer eens wat anders dan zwart/grijs/zilver.
Dank voor jullie reacties.

Voor wie het interesseert: Athlon heeft nu nog 1 blauwe en 2 zwarte “op voorraad” (van de zilver en wit weet ik het niet). Betreft de goedkoopste 40 Launch Edition Advanced Plus versie zonder glazen dak / trekhaak / phonebox.
Nu alleen nog achterhalen welke dealer erachter zit.

Voor de laadpaal is NewMotion verantwoordelijk, begreep al dat de laadpaal pas in januari geplaatst kan worden ook ivm chiptekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
the-hyrax schreef op maandag 6 september 2021 @ 09:48:
Waar lees jij dat er de laatste tijd veel leveringen zijn?

Ik lees wel minder verhalen over opties etc. maar dat kan ook komen omdat er meer over te lezen is en dus minder te vragen. Op de site https://www.kentekenradar.nl/auto/audi/q4/#dag

zie ik geen actuele info over op kenteken gestelde Q4’s.

Van mijn dealer/LM hoor ik ook geen nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
wimbre schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:35:
[...]

Waar lees jij dat er de laatste tijd veel leveringen zijn?

Ik lees wel minder verhalen over opties etc. maar dat kan ook komen omdat er meer over te lezen is en dus minder te vragen. Op de site https://www.kentekenradar.nl/auto/audi/q4/#dag

zie ik geen actuele info over op kenteken gestelde Q4’s.

Van mijn dealer/LM hoor ik ook geen nieuws.
Iets meer dan 100 tenaam gesteld de afgelopen 30 dagen https://opendata.rdw.nl/widgets/m9d7-ebf2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-monkey
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-03 09:28
Speedfight schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:30:
[...]

Kleur geeft mooi contrast en staat hem toch echt wel goed. Weer eens wat anders dan zwart/grijs/zilver.

Voor wie het interesseert: Athlon heeft nu nog 1 blauwe en 2 zwarte “op voorraad” (van de zilver en wit weet ik het niet). Betreft de goedkoopste 40 Launch Edition Advanced Plus versie zonder glazen dak / trekhaak / phonebox.

Voor de laadpaal is NewMotion verantwoordelijk, begreep al dat de laadpaal pas in januari geplaatst kan worden ook ivm chiptekorten.
Is er een reden om een dure lader te nemen waar je lang op moet wachten ;)? Zijn zat leveranciers die snel kunnen leveren en je veel geld kunnen laten besparen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
J-monkey schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:05:
[...]

Is er een reden om een dure lader te nemen waar je lang op moet wachten ;)? Zijn zat leveranciers die snel kunnen leveren en je veel geld kunnen laten besparen!
Helaas heb ik het niet voor het kiezen. Werkgever/Athlon heeft contract met NewMotion en de kosten daarvoor zitten al in het leasebedrag verwerkt.
Gelukkig genoeg openbare laadplekken in de buurt.
Eerst maar eens zien dat de auto zelf dit jaar komt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Msts
Speedfight schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 14:30:
[...]

Dealer is van Mossel.

Van Mossel Automotive Partner
Kleiweg 5, 5145 NA Waalwijk

[ Voor 3% gewijzigd door Msts op 07-09-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:07
Msts schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 15:29:
[...]

Dealer is van Mossel.

Van Mossel Automotive Partner
Kleiweg 5, 5145 NA Waalwijk
Dat is het logistieke centrum van Van Mossel. Je kan daar dus geen auto's zien als in een showroom.
Ook vinden vanuit deze locaties de leveringen met transport richting de leasemaatschappijen/berijders plaats.
Pagina: 1 ... 21 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.