Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 20 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

deboss65 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 16:08:
Sorry,

Was al gemeld.
Aan weekend toe

Ter info:

https://www.mdr.de/nachri...ips-lieferengpass100.html

sinds gisteren t/m maandag a.s. wordt er niet geproduceerd.
Meine güte :D excuses @wimbre

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
De koffie heeft weer prima gesmaakt. Ook nog maar weer even een proefritje gemaakt. Wat is het toch een geweldige auto... kan niet wachten. Nog geen nieuws omtrent de auto. Nog steeds de geplande levering half oktober incl. een panoramadak en phonebox.... Duimen...
JandV schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:37:
Vanmiddag maar weer eens op de koffie bij de dealer. Eens even navragen of er nog een status update is over de levering van m'n Q4, alsmede eens polsen of er nog een beetje gewerkt wordt in Zwickau ;)

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:49

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Volgens mij heeft slechts 1 Tweaker hier al zijn/haar Q4. ZIjn er nog meer mensen die deze auto al hebben? Zijn er nog meer ervaringen om te delen? En zijn er al problemen geweest die met een update van de software bijv verholpen kunnen worden? Lees hier nog helemaal niets over, terwijl bijv bij een aantal andere merken best wel wat problemen en bijbehorende updates voorbij komen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
-Wing- schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:02:
Volgens mij heeft slechts 1 Tweaker hier al zijn/haar Q4. ZIjn er nog meer mensen die deze auto al hebben? Zijn er nog meer ervaringen om te delen? En zijn er al problemen geweest die met een update van de software bijv verholpen kunnen worden? Lees hier nog helemaal niets over, terwijl bijv bij een aantal andere merken best wel wat problemen en bijbehorende updates voorbij komen...
Ik vraag mij hetzelfde af. Iig wat betreft problemen etc. In Q4 2021 komen er veel Q4s op de weg. Dus ff wachten nog.

Ik lees idd best wat (kleine) dingetjes. Maar vooral bij Ford E-Mach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Avigoorn schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Ik vraag mij hetzelfde af. Iig wat betreft problemen etc. In Q4 2021 komen er veel Q4s op de weg. Dus ff wachten nog.

Een Q4 is een gerebadgde Enyaq/ID4, die lijken de laatste tijd vrij probleemloos te zijn, dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
Over een week krijg ik de mijne :D

In eerste instantie zou ik voor een nieuwe bestelling gaan (40 advanced plus) maar ben toch voor een voorraad model (35 launch edition met opties) gegaan vanwege de levertijd en de bijtelling die zeer waarschijnlijk al niet meer in 2021 zou vallen.

Hij is wat soberder en de kleinere accu heb ik vrede mee gesloten omdat ik vooral korte afstanden rij en thuis en op werk kan laden. Daarnaast gaven kennissen met vergelijkbare rit afstanden en een Model 3 aan achteraf gezien prima met een veel kleinere range te kunnen en verzekerden me dat het geen probleem zou zijn.

Bijkomend voordeel is weer dat er gewoon een phonebox in zit en dat ie toch weer een stuk goedkoper is dan mijn oorspronkelijke bestelling. Het enige wat ik echt afschuwelijk vind zijn die standaard velgen.. iemand nog tips voor mooie after market velgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:59:
[...]

Bij Mach-E best een waslijst, maar daar zijn al een stuk meer van verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
boyd91 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:59:
Over een week krijg ik de mijne :D

In eerste instantie zou ik voor een nieuwe bestelling gaan (40 advanced plus) maar ben toch voor een voorraad model (35 launch edition met opties) gegaan vanwege de levertijd en de bijtelling die zeer waarschijnlijk al niet meer in 2021 zou vallen.

Hij is wat soberder en de kleinere accu heb ik vrede mee gesloten omdat ik vooral korte afstanden rij en thuis en op werk kan laden. Daarnaast gaven kennissen met vergelijkbare rit afstanden en een Model 3 aan achteraf gezien prima met een veel kleinere range te kunnen en verzekerden me dat het geen probleem zou zijn.

Bijkomend voordeel is weer dat er gewoon een phonebox in zit en dat ie toch weer een stuk goedkoper is dan mijn oorspronkelijke bestelling. Het enige wat ik echt afschuwelijk vind zijn die standaard velgen.. iemand nog tips voor mooie after market velgen?
Vind het een logische keuze wat je hebt gedaan. En zoals je zegt, als je thuis (en op je werk) kan laden hoeft de kleinere accu geen probleem te zijn. Alvast gefeliciteerd en laat ons gauw je bevindingen/ervaringen horen!

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 28-08-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
MLLL schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 09:26:
[...]

Een Q4 is een gerebadgde Enyaq/ID4, die lijken de laatste tijd vrij probleemloos te zijn, dus daar hoef je niet bang voor te zijn :)
Ja klopt idd. Echter lees ik echt (te) veel navigatie issues in de ID.4. Ben dan toch echt blij dat Audi een eigen navigatie heeft, en zoals ik lees een veel beter systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:04
Avigoorn schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:25:
[...]

Ja klopt idd. Echter lees ik echt (te) veel navigatie issues in de ID.4. Ben dan toch echt blij dat Audi een eigen navigatie heeft, en zoals ik lees een veel beter systeem is.
Ik gebruik al sinds het begin Waze en ik ben benieuwd of de Audi navigatie mij kan laten overstappen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rommen
  • Laatst online: 08-09-2024
Weet een van jullie wat ook al weer de inhoud is van het ‘ Assistentiepakket plus’? Ik kan het niet meer terugvinden. Een goed werkende link is uiteraard ook 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:21
Rommen schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:39:
Weet een van jullie wat ook al weer de inhoud is van het ‘ Assistentiepakket plus’? Ik kan het niet meer terugvinden. Een goed werkende link is uiteraard ook 😊
In de configurator kun je de info opvragen:

In assistentiepakket plus zitten de volgende rijhulpsystemen:

Adaptive cruise control en snelheidsbegrenzer
Lane departure warning
Parkeerhulp plus
Achteruitrijcamera

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel.monikes
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-10-2024
Ik heb de mijne nu 2 weken. Er is eigenlijk maar 1 dingetje: ondanks alle pogingen blijft de MMI me als gast beschouwen en verdwijnen eens op de zoveel tijd al mijn favorieten en laatste bestemmingen. Ook krijg ik elke keer een melding dat de auto verbonden is met online diensten, en als ik dan op “niet meer tonen” druk krijg ik een melding dat dit alleen bij de heeft gebruiker kan.

Beetje irritant omdat zelfs de dealer t tot nu toe niet gefixt krijgt. Er ontbreken daardoor ook een paar opties in de MMi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Hier kun je zien hoeveel er in NL op kenteken zijn gezet, inclusief de kleur e.d.
https://www.kentekenradar.nl/auto/audi/q4/#jaar
In de eerste weken zullen het vooral demo modellen voor de dealers zijn geweest verwacht ik.
Afgelopen vrijdag is de grootste aflevering geweest tot nu toe met 13 stuks op kenteken op een dag.

Hopelijk gaan de aantallen snel oplopen en krijgen we hier meer forumleden die hun ervaringen kunnen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
hens72 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

Hier kun je zien hoeveel er in NL op kenteken zijn gezet, inclusief de kleur e.d.
In de eerste weken zullen het vooral demo modellen voor de dealers zijn geweest verwacht ik.
Afgelopen vrijdag is de grootste aflevering geweest tot nu toe met 13 stuks op kenteken op een dag.

Hopelijk gaan de aantallen snel oplopen en krijgen we hier meer forumleden die hun ervaringen kunnen delen.
Ik hoop het met je. Echter helaas is hoop vaak uitgestelde teleurstelling. Ik krijg het idee dat dealer, Pon en Audi het ook niet meer weten en dat Audi maar een paar dagen tot een week vooruit kan kijken.
Opeens ziet Pon en de dealer dat een bepaalde auto geproduceerd is. Goed nieuws voor diegene die deze auto mag gaan rijden. Anderen zullen helaas moeten blijven wachten op het goede (of slechte) nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Even voor de duidelijkheid.. De dodehoek-waarschuwing (lampje in spiegel als er iemand naast je rijdt), die zit toch alléén in het Veiligheidspakket Plus? Ik heb wel Assistentiepakket Plus, maar volgens mij zit het daar niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
sbin schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 23:55:
Even voor de duidelijkheid.. De dodehoek-waarschuwing (lampje in spiegel als er iemand naast je rijdt), die zit toch alléén in het Veiligheidspakket Plus? Ik heb wel Assistentiepakket Plus, maar volgens mij zit het daar niet in.
Dat klopt inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Ik ben eigenlijk eens benieuwd of ik als enige zo denk. Wat betreft de elektrisch verstelbare stoelen.

Ik heb, zoals velen, geen oneindig budget. Gelukkig kon ik toch behoorlijk ver gaan. Echter moest ik voor mezelf kiezen tussen elektrisch verstelbare stoelen (comfort plus pakket) of de dikke 21 inch velgen. Ik ben voor de velgen gegaan. Dit omdat ik de stoel haast nooit verzet en vind 1000 euro dan veel geld. Mijn huidige octavia heeft wel elektrisch verstelbare stoelen op sleutel herkenning ook. Leuk... maar niet echt nodig. Mijn vrouw heeft haar eigen auto ook, dus dat scheelt ook.

Maken met forumers en dergelijke keuze om deze niet te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Avigoorn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:21:
Ik ben eigenlijk eens benieuwd of ik als enige zo denk. Wat betreft de elektrisch verstelbare stoelen.

Ik heb, zoals velen, geen oneindig budget. Gelukkig kon ik toch behoorlijk ver gaan. Echter moest ik voor mezelf kiezen tussen elektrisch verstelbare stoelen (comfort plus pakket) of de dikke 21 inch velgen. Ik ben voor de velgen gegaan. Dit omdat ik de stoel haast nooit verzet en vind 1000 euro dan veel geld. Mijn huidige octavia heeft wel elektrisch verstelbare stoelen op sleutel herkenning ook. Leuk... maar niet echt nodig. Mijn vrouw heeft haar eigen auto ook, dus dat scheelt ook.

Ik heb de losse electrisch verstelbare bestuurdersstoel genomen icm normale Comfort pakket. En ja het is allemaal passen en meten, dat maakt het ook wel leuk om te doen. Alleen jammer als achteraf blijkt dat sommige andere opties handiger waren geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21

Ik begrijp jou helemaal. Tot mijn laatste auto had ik jarenlang elektrisch verstelbare stoelen. Voor mij is nu gebleken dat ik deze praktisch nooit gebruik. Alleen de elektrisch verstelbare lendensteun is voor mij cruciaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
MarcCar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Ik begrijp jou helemaal. Tot mijn laatste auto had ik jarenlang elektrisch verstelbare stoelen. Voor mij is nu gebleken dat ik deze praktisch nooit gebruik. Alleen de elektrisch verstelbare lendensteun is voor mij cruciaal.
Als je vaak je auto deelt met je vriendin, vind ik elektrisch verstelbare zetels van belang. Ik 'dacht' dat ik dan genoeg had aan het comfort plus pakket. Maar nee hoor, dan heb je nog geen geheugenfunctie. En zonder geheugenfunctie heb ik er amper iets aan (de verkoper zei me dat elektrisch verstelbaar één extra manier heeft om de zetels in te stellen wel..). Maar dus, ik heb wel het comfort pack pro genomen omdat ik dat persoonlijk belangrijker vind dan velgen. Ik heb graag dat ik mijn zetel elke keer ingesteld heb zoals ik wil.. (dus nadat mn vriendin ermee gerende heeft). Want als je die zelf telkens handmatig (of elektrisch) terug instelt, gaat de zetel telkens net wat anders staan dan de vorige keer...

Wel zonde dat dit zo'n dure optie is. Bij mn huidige vw tiguan was dit standaard én had ik rijdersprofielen die aan de sleutel gekoppeld konden worden (of manueel selecteerbaar waren).

Terzijde, waarom heeft nog niemand (of volkswagen/audi alvast niet) ook de achteruitkijk spiegel niet gekoppeld aan een geheugenfunctie (en elektrisch)? Dat is de enige spiegel die ik nu telkens handmatig moet goedzetten wanneer mn vriendin ermee gereden heeft... Dat lijkt me nu eens een 'klein beetje' innovatie! Dat is nu wel een makkelijke spiegel om handmatig te doen, maar toch zou dat een vorm van luxe uitstralen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
MarcCar schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:34:
[...]

Ik ga nog een stapje verder. Vond elektrische stoelen nooit zo fijn. Wij wisselen vaak van bestuurder, mijn vrouw en dochters maken allen gebruik van de auto. Handmatige verstelling is, althans bij onze vorige mercedes, veel langzamer. De geheugenfunctie en profiel gekoppeld aan de sleutel had voordelen maar zelf vind ik middels een hendel snel naar achteren of voren velen malen prettiger.
Maar zoveel mensen zoveel wensen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Trench schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Als je vaak je auto deelt met je vriendin, vind ik elektrisch verstelbare zetels van belang. Ik 'dacht' dat ik dan genoeg had aan het comfort plus pakket. Maar nee hoor, dan heb je nog geen geheugenfunctie. En zonder geheugenfunctie heb ik er amper iets aan (de verkoper zei me dat elektrisch verstelbaar één extra manier heeft om de zetels in te stellen wel..). Maar dus, ik heb wel het comfort pack pro genomen omdat ik dat persoonlijk belangrijker vind dan velgen. Ik heb graag dat ik mijn zetel elke keer ingesteld heb zoals ik wil.. (dus nadat mn vriendin ermee gerende heeft). Want als je die zelf telkens handmatig (of elektrisch) terug instelt, gaat de zetel telkens net wat anders staan dan de vorige keer...

Wel zonde dat dit zo'n dure optie is. Bij mn huidige vw tiguan was dit standaard én had ik rijdersprofielen die aan de sleutel gekoppeld konden worden (of manueel selecteerbaar waren).

Terzijde, waarom heeft nog niemand (of volkswagen/audi alvast niet) ook de achteruitkijk spiegel niet gekoppeld aan een geheugenfunctie (en elektrisch)? Dat is de enige spiegel die ik nu telkens handmatig moet goedzetten wanneer mn vriendin ermee gereden heeft... Dat lijkt me nu eens een 'klein beetje' innovatie! Dat is nu wel een makkelijke spiegel om handmatig te doen, maar toch zou dat een vorm van luxe uitstralen vind ik.
Ik snap het punt met je vriendin. Mijn vrouw is een stuk kleiner, en die keer dat ze rijdt is het idd handig dat ze dan een eigen profiel/sleutel heeft.

De geheugenfunctie is dan idd onontbeerlijk. Doe heb je nu dus niet?

De binnenspiegel eerder al eens over gehad. Ik neem mij te herinneren dat duurdere merken dit hadden maar dat het te gevoelig is (iig toen was) en de stand van die spiegel niet precies terug kwam. Relatie Gevoeligheid servomotoren en spiegel mechaniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Comfort Plus heeft wel een geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel. Met 2 geheugensettings. Niet gekoppeld aan sleutel, maar knopje in portier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
Avigoorn schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:50:
[...]

Ik snap het punt met je vriendin. Mijn vrouw is een stuk kleiner, en die keer dat ze rijdt is het idd handig dat ze dan een eigen profiel/sleutel heeft.

De geheugenfunctie is dan idd onontbeerlijk. Doe heb je nu dus niet?

De binnenspiegel eerder al eens over gehad. Ik neem mij te herinneren dat duurdere merken dit hadden maar dat het te gevoelig is (iig toen was) en de stand van die spiegel niet precies terug kwam. Relatie Gevoeligheid servomotoren en spiegel mechaniek.
Grappig dat dat te gevoelig zou zijn zo'n achteruitkijk spiegel. Ze kunnen tegenwoord allés lijkt me. Maar een speigeltje goed zetten :D ? Ik vermoed dat het voor de meesten gewoon de prijs niet waard is. Of ze moeten er weer 500€ extra vragen.

Ik heb dus wél de optie met geheugenfunctie genomen. Omdat voor mij de meerwaarde van énkel elektrisch heel klein is (en dus die prijs niet eens waard). Al vind ik het wel een héél dure optie voor wat het is. Maar ik ben een beetje autistisch, dus heb ik graag het gevoel dat mn stoel helemaal staat zoals ik wil/gewoon ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sbin schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:53:
Comfort Plus heeft wel een geheugenfunctie voor de bestuurdersstoel. Met 2 geheugensettings. Niet gekoppeld aan sleutel, maar knopje in portier.
Is er geen mogelijkheid tot koppelen aan sleutel? En... gaat bij deze functie de stoel ook naar achteren bij instappen of?

[ Voor 10% gewijzigd door Trackerfire op 30-08-2021 08:57 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
Trackerfire schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:57:
[...]

Is er geen mogelijkheid tot koppelen aan sleutel? En... gaat bij deze functie de stoel ook naar achteren bij instappen of?
In belgie is de 'plus' elektrische zetel. En de 'pro' is elektrisch+geheugen. En de verkoper zei me dat die niét te koppelen is aan een sleutel en/of profiel als ik mij goed herinnere.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Wing-
hens72 schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

Ja deze site kende ik al en gezien hoeveel Q4 er al uitgegeven zijn (vandaar dat ik ook wist dat er een behoorlijk aantal Mach-E op kenteken is gezet). Alleen was me opgevallen dat er hier nog weinig deze auto heeft en/of nog niet hun ervaringen hier gedeeld hebben. Met een beetje mazzel heb ik de mijne in 3 weken. Dan zal ik ook wat ervaringen neerzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-

Ik heb deze optie uiteindelijk wel genomen. Hoewel mijn vrouw ook haar eigen auto heeft (PHEV), zal ze deze ook wel gaan pakken... Dan is een elektrische stoel met geheugenfunctie ook wel handig. Mijn vorige auto pakte ze ook weleens. Vrouwen zetten nooit de stoel terug, en met die lage instap van de vorige auto, knalde mijn hoofd weleens tegen het dak aan 8)7 (gelukkig 'softtop')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trench schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 08:45:
[...]

Zou wel het pakket afmaken, maar zelf vind ik het niet erg. In mijn vorige auto maakte het zelfs al uit wat voor kleding ik aan had in de auto om de binnenspiegel te verstellen, bijv t-shirt vs trui of jas. Dat kwam echt nauw kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Laatst online: 05-09 23:43
Ook ik deel de auto en er is best wat lengteverschil (bijna 20cm) maar ik heb het pakket niet genomen. Die tien seconden dat je bezig bent met de stoel naar beneden zetten en verschuiven naar achter is me de 1K niet waard. In plaats daarvan heb ik de Lane Trace Assist gekozen (á 1.3K...). Tja, ook dat zat standaard in mijn Corolla hiervoor, maar goed.

En ja, zo veel mensen zo veel wensen. Zo was er in de facebook groep iemand die twijfelde tussen de Q4 en Model 3. Reactie daarop was in lijn met "ja maar die auto's KUN je niet vergelijken ze zijn echt TOTAAL anders, in de Model 3 heb je véééél minder laadruimte dus niet te vergelijken!" - ja, maar als dat je niet boeit (zoals bij mij) dan is het toch een afweging die je kunt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:59
Net nog even een update gevraagd aan mijn dealer aangezien vorige week de productie week was en de oorspronkelijke levering week 40 was.
De levering is nu naar week 42 gegaan.
Dus zal ik wel mazzel hebben dat er bij iedereen 8-10 weken bij komt en bij mij maar 2 weken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
  • Laatst online: 30-07 00:19
Hi allen!

Begin mei de Audi Q4 e-tron 40 Launch Edition S Competition (Gletsjer White) besteld met als extra opties:

Sonos Sound System
Ambiente Lichtpakket

29 juli bericht gekregen dat het bestelde niet geleverd kan worden, er ontbreken de volgende opties:

Warmtepomp
Panoramadak
Privacy Glass

Ik kon kiezen voor bestelling annuleren, wachten totdat opties wel beschikbaar zouden zijn (2022) of bestelling doorgang laten vinden zonder deze opties.

Volgende aangegeven:

Panoramadak: heel jammer
Warmtepomp: tja, niet heel spannend
Privacy glass: die zetten jullie er na levering maar in uit coulance

3257 euro minder fiscale waarde, dus minder bijtelling.

Toen dit allemaal geregeld was: verwachte levering week 37

Op moment van schrijven is de verwachte levering week 41 geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Zolang de auto nog niet geproduceerd is denk ik dat het allemaal erg onzeker blijft. De mijne staat gepland voor productieweek 38. Ik heb besloten dat ik de dealer niet meer ga vragen naar de status totdat ik week 39 heb bereikt. Soort 'all or nothing'.

[ Voor 4% gewijzigd door sixgirls op 30-08-2021 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Sorry...

Geen privacy glass of bedoel je akoestisch? En warmtepomp? Aangezien alle S competition met Privacy glass en warmtepomp zouden moeten worden geleverd is dit weer een nieuwe toevoeging... 8)7
iweq schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:08:
Hi allen!

Begin mei de Audi Q4 e-tron 40 Launch Edition S Competition (Gletsjer White) besteld met als extra opties:

Sonos Sound System
Ambiente Lichtpakket

29 juli bericht gekregen dat het bestelde niet geleverd kan worden, er ontbreken de volgende opties:

Warmtepomp
Panoramadak
Privacy Glass

Ik kon kiezen voor bestelling annuleren, wachten totdat opties wel beschikbaar zouden zijn (2022) of bestelling doorgang laten vinden zonder deze opties.

Volgende aangegeven:

[ Voor 3% gewijzigd door Hupsel op 30-08-2021 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
Hi allen!

Sonos Sound System
Ambiente Lichtpakket

Warmtepomp
Panoramadak
Privacy Glass

Volgende aangegeven:

Ook geen warmtepomp? Dat is nieuw voor mij. Het lijkt nog steeds te bestellen in de configurator.

Zoals je al aangeeft valt het af te vragen of dat heel spannend is maar ik heb hier niets van gehoord. Scheelt inderdaad wel in de kosten...

Zijn er meer die dit bericht hebben gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Figlio39 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:28:
[...]

Ook geen warmtepomp? Dat is nieuw voor mij. Het lijkt nog steeds te bestellen in de configurator.

Zoals je al aangeeft valt het af te vragen of dat heel spannend is maar ik heb hier niets van gehoord. Scheelt inderdaad wel in de kosten...

Zijn er meer die dit bericht hebben gekregen?
Er zijn wat gevallen bekend dat er een aantal modellen zijn uitgeleverd zonder de bestelde warmtepomp. Volgens mij is dat ook in deze thread aan de orde geweest. Voor mij niet nieuw iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Hi allen!

Sonos Sound System
Ambiente Lichtpakket

Warmtepomp
Panoramadak
Privacy Glass

Volgende aangegeven:

Heel raar. Ik heb ook 40 LE S competition begin mei besteld en deze zou volgens de dealer weliswaar veel later doch compleet geleverd worden. Ik heb deze via Leaseplan besteld. Kan het zijn dat Leaseplan een voorkeursbehandeling krijgt t.o.v. bijv een particulier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gottimaster
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-11-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Jope3 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:00:
[...]

Heel raar. Ik heb ook 40 LE S competition begin mei besteld en deze zou volgens de dealer weliswaar veel later doch compleet geleverd worden. Ik heb deze via Leaseplan besteld. Kan het zijn dat Leaseplan een voorkeursbehandeling krijgt t.o.v. bijv een particulier?
We hebben de lijn in dit verhaal van aangepaste orders gezamnelijk niet kunnen ontdekken. Dit laatste voorbeeld bewijst dat orders besteld voor 1 juni 2021 ook aangepast worden. Daarmee is 1 juni dus ook niet de logische datum om wel of niet geleverd te krijgen conform order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
Hupsel schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 14:22:
Sorry...

Geen privacy glass of bedoel je akoestisch? En warmtepomp? Aangezien alle S competition met Privacy glass en warmtepomp zouden moeten worden geleverd is dit weer een nieuwe toevoeging... 8)7

[...]
Specifiek privacy glass is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
Jope3 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 15:00:
[...]

Ik heb deze via VWPFS, kortom ook lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Geinig... zou wel leuk (gratis tip voor Audi) zijn om van je eigen auto een een linkje te krijgen en dan het filmpje van het productieproces te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hupsel schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Geinig... zou wel leuk (gratis tip voor Audi) zijn om van je eigen auto een een linkje te krijgen en dan het filmpje van het productieproces te zien.
Hier zijn ze mee bezig. Dit wordt een toevoeging op Honeymoonnet (wat sommige klanten van dealers nu al krijgen om hun status te volgen). Als de auto in productie gaat kun je hem dan volgen in de fabriek. Duurt nog wel een jaar naar verwachting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
Euh wacht. Geen warmtepomp? Idd niet Heel spannend, behalve als het toch erg koud wordt en je ver gaat rijden.
Zou dat wel echt een reden vinden om hem bij aflevering te laten staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:06
Trackerfire schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 16:13:
[...]

Hier zijn ze mee bezig. Dit wordt een toevoeging op Honeymoonnet (wat sommige klanten van dealers nu al krijgen om hun status te volgen). Als de auto in productie gaat kun je hem dan volgen in de fabriek. Duurt nog wel een jaar naar verwachting.
Met de huidige vertragingen maak ik dat misschien nog wel mee🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

vincentvs93 schreef op maandag 30 augustus 2021 @ 19:11:
[...]

Met de huidige vertragingen maak ik dat misschien nog wel mee🤣
Elk nadeel heb ze voordeel. Of ging ie niet zo :w

[ Voor 97% gewijzigd door Trackerfire op 31-08-2021 12:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hier is mijn configuratie inmiddels officieel aangepast. Verwachte afleverweek onaangetast week 47.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OJLvzQk8bLMOIGFUrPU9Edpt7E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/s7Yvgm41uh2iq66bt7dkSTSI.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Trackerfire op 31-08-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Wanneer had jij ook alweer besteld @Trackerfire? Mijn levering staat ook nog steeds op 48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:41:
Hier is mijn configuratie inmiddels officieel aangepast. Verwachte afleverweek onaangetast week 47.

[Afbeelding]
Vette configuratie! (Nagenoeg) alle hokjes aangevinkt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:05:
Wanneer had jij ook alweer besteld @Trackerfire? Mijn levering staat ook nog steeds op 48
Week 30 (26 juli)... valt eigenlijk wel mee 4 maanden wachten in deze tijd. Maargoed, hij staat nog niet op de stoep ;-)!

[ Voor 18% gewijzigd door Trackerfire op 31-08-2021 14:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
Vandaag nog contact gehad met mijn dealer. Uitlevering zou over 2 weekjes moeten kunnen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
-Wing- schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:23:
Vandaag nog contact gehad met mijn dealer. Uitlevering zou over 2 weekjes moeten kunnen…
Nice, we zien de verslagjes wel tegemoet! Dagelijks dezelfde YT videos kijken gaat inmiddels aardig vervelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Dat klinkt goed hoor! Keep us posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Top! Wanneer had jij ook alweer besteld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sbin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

Nice, we zien de verslagjes wel tegemoet! Dagelijks dezelfde YT videos kijken gaat inmiddels aardig vervelen :)
Deze al gezien? Best een leuke, alleen niks van te verstaan. Wel o.a. de HUD goed in beeld incl. pijlen vanaf 16:30 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Trackerfire op 31-08-2021 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
sbin schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 14:53:
[...]

En er komen eigenlijk geen nieuwe meer bij helaas. Was wel benieuwd naar een filmpje van een off road met Q4, alleen versta er de ballen van, dus maar niet gekeken. Misschien toch maar wel en zelf van commentaar voorzien ;) YouTube: AUDI Q4 e-tron 50 QUATTRO - 4x4 TEST - SUV - Garáž.TV - Šulko

(straks ook het filmpje van Tracker ff bekijken)

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 31-08-2021 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
MarcCar schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 15:29:
[...]

Top! Wanneer had jij ook alweer besteld?
Half augustus!

(Jij denkt wat?!! Is een import nieuwe voorraadauto)....

[ Voor 4% gewijzigd door -Wing- op 31-08-2021 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Weet iemand of bij het remmen de gehele brede lichtunit achter oplicht? Nog nergens kunnen zien of vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Weet iemand hier of ik de laadpaal van mijn Model 3 kan gebruiken voor het opladen van de Q4? Domme vraag wellicht, maar heb hier echt geen idee van....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:08:
Weet iemand of bij het remmen de gehele brede lichtunit achter oplicht? Nog nergens kunnen zien of vinden.
De gehele brede unit brandt volgens mij als je de (achter)verlichting aan hebt (icm een bepaald soort type verlichting).

Maar bij het remmen brandt het derde remlicht, ik dacht op een videootje gezien te hebben dat deze vlak onder de dakspoiler is te vinden.

Edit: YouTube: Audi Q4 e-tron 2021 review: Should you join the Q for Audi's new ele...
4:17
Er brandt een derde remlicht vlak onder de dakspoiler. De brede unit brandt niet feller ofzo bij het remmen.

[ Voor 27% gewijzigd door -Wing- op 01-09-2021 09:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
Avigoorn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 07:08:
Ligt aan de versie. De goedkoopste versie heeft geen brandende streep daar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:13:
Weet iemand hier of ik de laadpaal van mijn Model 3 kan gebruiken voor het opladen van de Q4? Domme vraag wellicht, maar heb hier echt geen idee van....
Ik heb even naar de specs gekeken van de Tesla Wall Connector. Het is een type 2 aansluiting die ook verschillende oplaadvermogens aan kan (zoals 11 kW). Ik zou niet weten waarom niet.

Ik ga mijn groep in de meterkast laten aanpassen (nu is laadpaal aangesloten op 1 fase en wordt 3 fase). Paal kan dat aan. Ff kijken of ik 16A doe of 32A (32A evt ooit voor een andere auto). Zijn er redenen om het gewoon bij 16A te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
JandV schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:13:
Ja hoor dat kan (tenzij het de Tesla specifieke hebt, dan weet ik 't antwoord niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Oke thanks!

Klopt, is mij ook gedaan, fase 1 naar 3 fase. Op de offerte van Stedin staat maximaal 17A..
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:30:
[...]

Ik heb even naar de specs gekeken van de Tesla Wall Connector. Het is een type 2 aansluiting die ook verschillende oplaadvermogens aan kan (zoals 11 kW). Ik zou niet weten waarom niet.

Ik ga mijn groep in de meterkast laten aanpassen (nu is laadpaal aangesloten op 1 fase en wordt 3 fase). Paal kan dat aan. Ff kijken of ik 16A doe of 32A (32A evt ooit voor een andere auto). Zijn er redenen om het gewoon bij 16A te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Vergeten te melden maar een Tesla Wall Connector ;)
the-hyrax schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:33:
[...]

Ja hoor dat kan (tenzij het de Tesla specifieke hebt, dan weet ik 't antwoord niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:36:
Oke thanks!

Klopt, is mij ook gedaan, fase 1 naar 3 fase. Op de offerte van Stedin staat maximaal 17A..

[...]
Had je al een 3 fase naar de meterkast of was dat ook nog 1 fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Dat was 1 fase, dus er was een upgrade nodig naar 3. Heb je deze al ingepland staan? Lange wachttijd 2 jaar geleden....
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:00:
[...]

Had je al een 3 fase naar de meterkast of was dat ook nog 1 fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:10:
Dat was 1 fase, dus er was een upgrade nodig naar 3. Heb je deze al ingepland staan? Lange wachttijd 2 jaar geleden....

[...]
Ze hebben destijds (paar jaar geleden) bij het plaatsen van de laadpaal deze als 1 fase geinstalleerd. Dat was voor een PHEV wel voldoende, maar voor de Q4 wil je dat ie sneller laadt.

Ik moet als het goed is alleen een groep laten aanpassen en ga er van uit dat er nog een draadje (of meer) aangesloten moet worden. Hopelijk hebben ze wel de juiste grondkabel gebruikt en aangesloten (van de meterkast naar de laadpaal) want de paal staat 10 meter verder (kabel in de grond)...

Ik was benieuwd naar de kosten maar jouw aanpassing is veel groter. Als ik internet mag geloven moet mijn aanpassing ongeveer 100 euro kosten? (incl materiaal en arbeid en zonder voorrijkosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Hieronder de tekst uit de offerte gekopieerd. Heb dit werk 2 jaar geleden laten uitvoeren, voorheen geen elektrische auto, en meteen geschakeld naar 3 fase:

1 ST Wijzigen zekering van de
elektriciteitsaansluiting van 1 x 25 Ampère
naar 3 x 25 Ampère, maximaal 17 kVA 183,78

1 ST Verwisselen elektriciteitsmeter 56,00

Totaal exclusief BTW 239,78
BTW 50,35
Totaal inclusief BTW 290,13

Doorlooptijd was 8 weken trouwens.

Heb je hier wat aan? Waarschijnlijk is het dan niet meer nodig de elektriciteitsmeter te verwisselen. Ik had er ook eentje van voor de 1e W.O. ;)
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 09:27:
[...]

Ze hebben destijds (paar jaar geleden) bij het plaatsen van de laadpaal deze als 1 fase geinstalleerd. Dat was voor een PHEV wel voldoende, maar voor de Q4 wil je dat ie sneller laadt.

Ik moet als het goed is alleen een groep laten aanpassen en ga er van uit dat er nog een draadje (of meer) aangesloten moet worden. Hopelijk hebben ze wel de juiste grondkabel gebruikt en aangesloten (van de meterkast naar de laadpaal) want de paal staat 10 meter verder (kabel in de grond)...

Ik was benieuwd naar de kosten maar jouw aanpassing is veel groter. Als ik internet mag geloven moet mijn aanpassing ongeveer 100 euro kosten? (incl materiaal en arbeid en zonder voorrijkosten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:20:
[...]

De gehele brede unit brandt volgens mij als je de (achter)verlichting aan hebt (icm een bepaald soort type verlichting).

Maar bij het remmen brandt het derde remlicht, ik dacht op een videootje gezien te hebben dat deze vlak onder de dakspoiler is te vinden.

Edit: YouTube: Audi Q4 e-tron 2021 review: Should you join the Q for Audi's new ele...
4:17
Er brandt een derde remlicht vlak onder de dakspoiler. De brede unit brandt niet feller ofzo bij het remmen.
Hey dank.

Idd in dit filmpje kan je het eindelijk zien. En ik heb er ook al 100 gezien... :*) :*)

Maar ligt aan de versie. Blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
the-hyrax schreef op woensdag 1 september 2021 @ 08:27:
[...]

Ligt aan de versie. De goedkoopste versie heeft geen brandende streep daar
Ok. Dus jij zegt dat die hele streep dan "extra" op licht?
Dat zou ik dan nog wel willen zien... maar ja. Waar 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:29:
[...]

Volgens mij zegt hij dat niet. Jij had het specifiek over remmen. Denk dat daar de miscommunicatie zit:

Bij het remmen brandt het derde remlicht (onder de dakspoiler (zie de youtube video).

Het doorlopende achterlicht zit niet op de goedkoopste Q4 uitvoering (nu is dat de Edition uitvoering). Deze zit standaard op de Advanced edition en hoger. Deze doorlopende lichtbalk is een onderdeel van de matrix led pakket.

Als je dus de Edition uitrusting hebt en je hebt niet afzonderlijk de matrix led besteld dan heb je dus niet deze lichtbalk. En ook niet de lichtanimaties, dynamische richtingwijzers en 4 verschillende verlichtingssignaturen.

Naar mijn weten brandt deze lichtbalk niet DOOR het remmen.

Nightdrive:
YouTube: Audi Q4 | 50 e-tron quattro | POV Night Drive | Electric | Reale Fah...

Filmpje van Audi met geheel brandende achterlichtunit:
YouTube: Audi Q4 e-tron world premiere: Light, Design and Technology

[ Voor 17% gewijzigd door -Wing- op 01-09-2021 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Ik heb ook nog een vraag. Toen ik een proefrit in de Polestar maakte kon ik kiezen tussen twee varianten wegrijden (dit moet je instellen). Of de auto ging langzaam bewegen toen ik de rem losliet of de auto beweegt pas wanneer je het gaspedaal intrapt. Ik vond het eerste het fijnste. Bij de proefrit in de Q4 ging de auto alleen vooruit als het gaspedaal ingetrapt werd. Is dit een kwestie van instellen of heeft de Q4 deze keuzes niet en is het een kwestie van wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:21
Jope3 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:07:
Ik heb ook nog een vraag. Toen ik een proefrit in de Polestar maakte kon ik kiezen tussen twee varianten wegrijden (dit moet je instellen). Of de auto ging langzaam bewegen toen ik de rem losliet of de auto beweegt pas wanneer je het gaspedaal intrapt. Ik vond het eerste het fijnste. Bij de proefrit in de Q4 ging de auto alleen vooruit als het gaspedaal ingetrapt werd. Is dit een kwestie van instellen of heeft de Q4 deze keuzes niet en is het een kwestie van wennen.
Volgens mij kan beide dmv toggelen van de Autohold functie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
3 fase 16A is prima. Dat is 11kWh laden en meer kan de auto toch niet aan.
Let op dat als je loadbalancing wil, je vaak een slimme meter met DSMR5 nodig hebt en die zijn vrij nieuw. Vervangen kost meestal rond de 200 EUR en gaat via je netbeheerder.
Ivm selectiviteit zullen ze dit toch niet hoger afzekeren, je hoofdaansluiting is al 3x25A. Die kun je wel verzwaren, maar dat kost de hoofdprijs :-)

[ Voor 29% gewijzigd door sbin op 01-09-2021 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
1,5 week geleden telefoontje gehad dat de 35 advanced volgens planning geleverd gaat worden week 51 en dat alleen de Phonebox niet geleverd gaat worden . Ik had begin juli besteld en mijn leasecontract van nu verloopt pas in week 51 . Kreeg vandaag pas de mail om te bevestigen Allleen geen phonebox kan ik mee leven .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Dat is acceptabel. Hopelijk is de levering dan wel voor oud en nieuw ;)
kdoornbo schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:25:
1,5 week geleden telefoontje gehad dat de 35 advanced volgens planning geleverd gaat worden week 51 en dat alleen de Phonebox niet geleverd gaat worden . Ik had begin juli besteld en mijn leasecontract van nu verloopt pas in week 51 . Kreeg vandaag pas de mail om te bevestigen Allleen geen phonebox kan ik mee leven .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:50:
[...]

Volgens mij zegt hij dat niet. Jij had het specifiek over remmen. Denk dat daar de miscommunicatie zit:

Bij het remmen brandt het derde remlicht (onder de dakspoiler (zie de youtube video).

Het doorlopende achterlicht zit niet op de goedkoopste Q4 uitvoering (nu is dat de Edition uitvoering). Deze zit standaard op de Advanced edition en hoger. Deze doorlopende lichtbalk is een onderdeel van de matrix led pakket.

Als je dus de Edition uitrusting hebt en je hebt niet afzonderlijk de matrix led besteld dan heb je dus niet deze lichtbalk. En ook niet de lichtanimaties, dynamische richtingwijzers en 4 verschillende verlichtingssignaturen.

Naar mijn weten brandt deze lichtbalk niet DOOR het remmen.

Nightdrive:
YouTube: Audi Q4 | 50 e-tron quattro | POV Night Drive | Electric | Reale Fah...

Filmpje van Audi met geheel brandende achterlichtunit:
YouTube: Audi Q4 e-tron world premiere: Light, Design and Technology
Hey Wing, dat is duidelijk. En dus idd zoals verwacht, wat ik dan overigens wel jammer vind. Ik heb idd de gehele balk. Zou leuk zijn geweest als de gehele bak oplichtte. :9

Leuke filmpjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
sbin schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:23:
3 fase 16A is prima. Dat is 11kWh laden en meer kan de auto toch niet aan.
Let op dat als je loadbalancing wil, je vaak een slimme meter met DSMR5 nodig hebt en die zijn vrij nieuw. Vervangen kost meestal rond de 200 EUR en gaat via je netbeheerder.
Ivm selectiviteit zullen ze dit toch niet hoger afzekeren, je hoofdaansluiting is al 3x25A. Die kun je wel verzwaren, maar dat kost de hoofdprijs :-)
Bedankt voor alle info! 16A it is, niet nodig om te verzwaren. Op mijn slimme meter (en bijbehorende spec) zie ik wel een soortgelijke benaming staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 11:40:
[...]

Hey Wing, dat is duidelijk. En dus idd zoals verwacht, wat ik dan overigens wel jammer vind. Ik heb idd de gehele balk. Zou leuk zijn geweest als de gehele bak oplichtte. :9

Leuke filmpjes.
Haha is vast wel te tunen, geen idee of het legaal is ;)
Ik heb nog even gekeken naar de launch editions...
De instap launch edition heeft LED koplampen.
Vanaf Launch Edition Advanced heeft deze standaard matrix LED koplampen.
Audi maakt waanzinnig mooie lichten, zou zonde zijn als deze niet op je Q4 zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:06:
[...]

Haha is vast wel te tunen, geen idee of het legaal is ;)
Ik heb nog even gekeken naar de launch editions...
De instap launch edition heeft LED koplampen.
Vanaf Launch Edition Advanced heeft deze standaard matrix LED koplampen.
Audi maakt waanzinnig mooie lichten, zou zonde zijn als deze niet op je Q4 zitten.
Nee precies. Maar ik heb (ooit... :) )de S-line competition dus die zitten er bij mij op _/-\o_
De remlichten over de gehele balk is dan helaas. Maar evenzo als standaard verlichting blijft het erg mooi om te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• advision
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 26-12-2021
mijn eerste bijdrage aan dit topic; goedemiddag Q4 geïnteresseerden!

Via de leasemij te horen gekregen. Levering vanuit PON week 42 (medio okt), aflevering zal dan wel richting nov gaan.

Betreft Q4 50 S-Line (besteld begin juni 2021)
wel besteld maar niet meer leverbaar en dus vervallen: panorama dak, trekhaak en phone box

wachten duurt lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Welkom! Leuk om te lezen, welke kleur is het geworden??

Welkom ook bij de club van lang wachtenden.... de voorpret is maximaal benut en het geduld op de proef gesteld ;)
advision schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:27:
mijn eerste bijdrage aan dit topic; goedemiddag Q4 geïnteresseerden!

Via de leasemij te horen gekregen. Levering vanuit PON week 42 (medio okt), aflevering zal dan wel richting nov gaan.

Betreft Q4 50 S-Line (besteld begin juni 2021)
wel besteld maar niet meer leverbaar en dus vervallen: panorama dak, trekhaak en phone box

wachten duurt lang...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• advision
  • Laatst online: 26-12-2021
JandV schreef op woensdag 1 september 2021 @ 12:34:
Welkom! Leuk om te lezen, welke kleur is het geworden??

Welkom ook bij de club van lang wachtenden.... de voorpret is maximaal benut en het geduld op de proef gesteld ;)

[...]
Gletsjerwit metallic
met als extra opties :X
- Comfortpakket plus
- Lichtpakket plus met ambient light
- S line-interieur met sportstoelen en zwart leder/kunstleder
- Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"-design,
grafietgrijs
- Zonder modelaanduiding en
vermogens-/technologievermelding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:06
Phonebox is echt alleen draadloos laden en dakantenne toch? Verder niks wat mist qua functies oid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
vincentvs93 schreef op woensdag 1 september 2021 @ 13:44:
Phonebox is echt alleen draadloos laden en dakantenne toch? Verder niks wat mist qua functies oid?
Klopt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dewaltie
  • Laatst online: 10-11-2022
Ook mijn eerste bijdrage aan dit forum.

Eind juli heb ik een 40 Launch Advanced besteld.
Kleur: Kieselgrijs

Opties:
Comfort pakket
Assistentie plus pakket
zwart pakket
exterieurdetails in carrosseriekleur
Privacy glas (achter)
- zonder phonebox -

Productie week 45
Levering staat gepland voor medio december dit jaar

Kan niet wachten... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W--G4DELnbWMFlcMP5uxZWkzX4Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kVoH29TC8i4duHAY24QST62e.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Dewaltie op 01-09-2021 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurtjeG
  • Laatst online: 19-03-2024
ook hier mijn eerste post vanuit België.
besteld op 7/8 Q4 40 S-line zwart
warmtepomp
sportzetels leder
getinte ruiten
trekhaak
net telefoon gehad van de dealer "phone box en trekhaak extra wachttijd tussen de 8 en 12maanden"
bij akkoord zetten ze een man. afneembare trekhaak er op bij de dealer en geen phone box.
levering momenteel 23/1/2022. als ik de besteldatums hier lees gaat het in NL sneller!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
Avigoorn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 10:29:
[...]

Even in de prijslijst opgezocht. Is in feite dus onderdeel van de Matrix LED koplampen. Zonder die heb je geen doorlopende lijn achter, anders wel. Remlichten zijn sowieso niet het doorlopende gedeelte

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKIknPphkfa7xivj7yocS9OYUgo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dUMNYwVuOxPcCjvJ1pCTE7ua.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
kurtjeG schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:30:
ook hier mijn eerste post vanuit België.
besteld op 7/8 Q4 40 S-line zwart
warmtepomp
sportzetels leder
getinte ruiten
trekhaak
net telefoon gehad van de dealer "phone box en trekhaak extra wachttijd tussen de 8 en 12maanden"
bij akkoord zetten ze een man. afneembare trekhaak er op bij de dealer en geen phone box.
levering momenteel 23/1/2022. als ik de besteldatums hier lees gaat het in NL sneller!
Hey typisch. Bij mij zou de trekhaak ook achteraf worden gemonteerd, maar dan wel een elektrische ... :+
hehe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Las hier een aantal keer dat een aantal mensen op zoek waren naar de locatie waar de Sportback staat. Ik zag m net staan bij Move in Amsterdam (bij Olympisch Stadion). Een foto maken ging niet, teveel reflectie in het raam. Move is de mobilitycentrum van PON: https://move.amsterdam/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trench
Avigoorn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:35:
[...]

Hey typisch. Bij mij zou de trekhaak ook achteraf worden gemonteerd, maar dan wel een elektrische ... :+
hehe
Bij mijn offerte (ik wil deze week bestellen) hebben ze de prijs 300€ verhoogd voor een afneembare trekhaak. Vind ik eigenlijk niet OK. Vanuit fabriek heb je een zwenkbare die goedkoper is dan achteraf montage. Maarja, ik kan er weinig aan doen zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Trench schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:59:
[...]

Bij mijn offerte (ik wil deze week bestellen) hebben ze de prijs 300€ verhoogd voor een afneembare trekhaak. Vind ik eigenlijk niet OK. Vanuit fabriek heb je een zwenkbare die goedkoper is dan achteraf montage. Maarja, ik kan er weinig aan doen zeker...
Oh lol, verhoogt?! Het wordt steeds meer een tombola.
Ik ga ervanuit dat ik iig geen elektrische (achteraf) krijg, hoewel mij dit wel is verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
Avigoorn schreef op woensdag 1 september 2021 @ 15:21:
[...]

Oh lol, verhoogt?! Het wordt steeds meer een tombola.
Ik ga ervanuit dat ik iig geen elektrische (achteraf) krijg, hoewel mij dit wel is verteld.
Yep, maar ik had nog niet besteld he.. Dat zal nog een verschil zijn denk ik.
Initieel ging het voor dezelfde prijs zijn, maar een paar dagen later mailt hij: sorry we hebben een fout gemaakt, aangezien het een elektrische auto is, is de trekhaak duurder (geen idee wat dat uitmaakt! maar kom).

Op zich snap ik wel dat achteraf montage op zich duurder is. Maar ik vond dat ze dat op zich mochten nemen omdat ik niet de optie vanuit fabriek kon selecteren.. Dat is niet mijn fout he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trench schreef op woensdag 1 september 2021 @ 14:59:
[...]

Hangt er ook een beetje vanaf wat ze bij jou voor de trekhaak hebben gerekend. Ik zie in mijn offerte dat deze voor 1147,08 incl btw staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
-Wing- schreef op woensdag 1 september 2021 @ 16:30:
[...]

Hangt er ook een beetje vanaf wat ze bij jou voor de trekhaak hebben gerekend. Ik zie in mijn offerte dat deze voor 1147,08 incl btw staat...
Bij mij is het: 1.241,46€ voor naplaatsing trekhaak, en 200€ voor trekhaak voorbereiding. Dus 1441.46€ in totaal om een trekhaak te hebben (die afneembaar is, niét wegklapbaar, niét elektrisch)

Originele offerte van anderhalve maand terug(met elektrische trekhaak optie vanuit fabriek) was: 1.150,00€ (en dan was/is er geen trekhaak voorbereiding nodig uiteraard)
Pagina: 1 ... 20 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.