Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Cool! Welke lakkleur heb je (ook al weer)?the-hyrax schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 12:59:
Ik laat het dak zwart wrappen (witte Q4) en de remklauwen rood spuiten 🤠
Ook over gedacht aan remklauwen spuiten.
Ga je voor Audi Sport Rood of een ander soort rood?
[ Voor 8% gewijzigd door -Wing- op 22-08-2021 19:46 ]
Competition S, wit met zwart optiek pakket-Wing- schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:45:
[...]
Cool! Welke lakkleur heb je (ook al weer)?
Ook over gedacht aan remklauwen spuiten.
Ga je voor Audi Sport Rood of een ander soort rood?
Keep rolling sixes!
Hm denk je? Want meestal zijn die remklauwtjes achter zo klein dat je ze toch niet ziet. Denk dat 't er alsnog wel mooi uit ziet. Achter ook is beter ja, maar goed, we doen 't er maar meeIsheara schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 00:51:
@the-hyrax ga je de trommels achter ook rood spuiten? Je weet dat je alleen voor remklauwen hebt hè? Gaat er volgens mij beetje raar uitzien: alleen voor….maar dat is mijn mening…
De standaard launch edition heeft die glossy panelen niet. Voelde voor mij zeer tegenstrijdig. Ziet er echt veel beter en minder goedkoop uit, maar smaak gevoelig. Ook niet dat lelijke patroontje in de rug op de standaard stoelen. Verder vind ik de grijze grille dan persoonlijk rustiger patroon hebben. Maar het valt verder wel tegen bij deze basisversie hoeveel je dan weer alleen al kwijt bent aan de Matrix koplampen en de MMI nav plus. Vooral die laatste kan ik niet behappen, aangezien de twee schermen en verdere infotainment wel al gewoon standaard aanwezig zijn.Trackerfire schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:31:
[...]
Ik zou misschien het zwevende bedieningspaneel laten wrappen zodat het pianolak verdwijnt. Mat zwart lijkt me wel cool. Denk dat ik me ga ergeren aan de vingerafdrukken enzo.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Smaken verschillen eenmaal. Persoonlijk vind ik de grille van de laagste versie niet zo mooi. Dat is een groot vlak met ribbels. In de andere grilles is er wat meer verfijning met verdelingen. Die extra detail in de grille vind ik een mooiere afwerking. Overigens is de geheel zwarte grille in mijn ogen behoorlijk rustig.xsive schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 06:22:
[...]
De standaard launch edition heeft die glossy panelen niet. Voelde voor mij zeer tegenstrijdig. Ziet er echt veel beter en minder goedkoop uit, maar smaak gevoelig. Ook niet dat lelijke patroontje in de rug op de standaard stoelen. Verder vind ik de grijze grille dan persoonlijk rustiger patroon hebben. Maar het valt verder wel tegen bij deze basisversie hoeveel je dan weer alleen al kwijt bent aan de Matrix koplampen en de MMI nav plus. Vooral die laatste kan ik niet behappen, aangezien de twee schermen en verdere infotainment wel al gewoon standaard aanwezig zijn.
Wel eens met dat patroontje op de stoelen en ik had ook liever geen pianolak gehad, maar liever (kras- en vingerafdrukbestendig) tech/kunststof mat geborsteld alu look ofzo
[ Voor 7% gewijzigd door -Wing- op 23-08-2021 08:26 ]
Lijkt me een mooiere/goedkopere oplossing dat die basis editie nemen. Die stoelen zijn echt een heel stuk minder (persoonlijk). Ook zit die editie vol met kale plastic vlakken voor en achter en heb je de (persoonlijk) niet zo mooie grill plaat.
Op mijn oorspronkelijke bestelling van medio juli deze achteraf toegevoegd en geen vertraging. Wil niet zeggen dat bij mij geen vertraging dat ook voor iemand anders geldt...wimbre schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:15:
Ik had net even contact met de leasemaatschappij over het toevoegen van de optie 3-zone airco en opbergpakket. Omdat ik niet wil dat de levertijd van de Audi vertraagd wordt hadden we het even over die 3-zone airco en toen gaf hij aan dat daarin wellicht meerdere chips zitten wat het risico op vertraging vergroot. Ik word nog door de dealer gebeld en zal het ook even vragen maar wellicht dat hier er ook mensen zijn die daar ervaring mee hebben? Dus wel wijzigen maar geen andere levertijd.
Dat snap ik. Zodra ik daar duidelijkheid over heb, ik neem aan dat de dealer mij dat vooraf al kan aangeven?, laat ik het weten.-Wing- schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 12:49:
[...]
Op mijn oorspronkelijke bestelling van medio juli deze achteraf toegevoegd en geen vertraging. Wil niet zeggen dat bij mij geen vertraging dat ook voor iemand anders geldt...
De verwachte leverweek stond initieel op week 31, welke werd verschoven naar week 37 na een verzoek om een update. Toen ik vorige week donderdag nogmaals contact opnam met A-point was de leverweek weer verschoven naar week 41, en per vandaag zitten we al op week 43.
Hier ook. Ik heb hem half mei besteld. Zou nu nog 4 weken duren.LeRoi_vanOranje schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:09:
Ik heb een bestelling staan voor de Launch Edition Advanced (40) via A-point. Eind mei de bestelling geplaats, met als productie beginnende in week 27 (5 juli), te Zwickau - Mosel.
De verwachte leverweek stond initieel op week 31, welke werd verschoven naar week 37 na een verzoek om een update. Toen ik vorige week donderdag nogmaals contact opnam met A-point was de leverweek weer verschoven naar week 41, en per vandaag zitten we al op week 43.
the-hyrax schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 17:41:
Apart. Mijn leverweek staat nog steeds op hetzelfde 🤔
Ben benieuwd!
Weer extra vertraging.
Dealers hebben geen idee wanneer een bestelling daadwerkelijk in productie gaat.
Ik heb rechtstreeks bij Audi Duitsland bestelt en zelfs die weten niet meer wat nu wel en wat niet geleverd kan worden en wanneer.
Het is armoede met de hoofdletter A. In dit geval kan niemand er wat aan doen. Ja Deutsche Bahn wat meer salaris geven aan hun werknemersMotjoo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 19:56:
Intussen weer treinstakingen in Duitsland.
Weer extra vertraging.
Dealers hebben geen idee wanneer een bestelling daadwerkelijk in productie gaat.
Ik heb rechtstreeks bij Audi Duitsland bestelt en zelfs die weten niet meer wat nu wel en wat niet geleverd kan worden en wanneer.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
(Er zijn een aantal forumgangers die vrijwel op zelfde planning zitten als ik met oorspronkelijke besteldatum op of rond 27-5. Toch interessant of je daar info uit kan halen. Mijn auto heeft (voor zover ik weet) productieweek 38.)
[ Voor 36% gewijzigd door sixgirls op 23-08-2021 20:56 ]
Sportback S-competition 50, Mythos Black full options behalve pano, akoestisch en phonebox
[ Voor 43% gewijzigd door Trackerfire op 23-08-2021 22:22 ]
Ik ga na deze week de dealer weer eens mailen.
Bij mij 7 cijfers beginnend met. 2826xxx. Bij jou 6?marcelmg2 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:43:
Ik zit in de 8666XX range. Besteld 24 juni. Productie zou deze week zijn
Ik ga na deze week de dealer weer eens mailen.
Ik heb maar 6 cijfers...sixgirls schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:58:
[...]
Bij mij 7 cijfers beginnend met. 2826xxx. Bij jou 6?
[ Voor 78% gewijzigd door marcelmg2 op 23-08-2021 23:07 ]
Die van mij begint met 0075 en heb in totaal 6 cijfers.sixgirls schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:58:
[...]
sixgirls schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:58:
[...]
Besteld 19 mei en levering (na aantal wijzigingen) is eind oktober/begin november. hmmm Waarom duurt het zo veel langer bij mij? Ik heb weinig extra opties (geen panoramadak)Motjoo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:03:
Bestelt 17 mei. Levering zou week 29 zijn. Inmiddels eind september.
Destijds gaf mijn dealer aan dat motorisering ook wat uitmaakte in de levertijd (50 iets eerder leverbaar dan de 40). Weet niet of dat waar is...zokiz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:30:
[...]
Besteld 19 mei en levering (na aantal wijzigingen) is eind oktober/begin november. hmmm Waarom duurt het zo veel langer bij mij? Ik heb weinig extra opties (geen panoramadak)
Hier besteld 24 juni..Motormuis69 schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 23:05:
Hier besteld op 22 juni. Oorspronkelijke productie wk 36 en levering wk 42. Laatste bericht is productie wk36 maar levering wk 44 (is Van Udenhout zichzelf aan t indekken???). Levering zonder phone box.
Productieweek 37
Leverweek 39 --> nog geen officiele wijziging maar Audi systeem bij dealer geeft waarschuwing voor week 42
Q4 40 Advanced+
[ Voor 11% gewijzigd door Trackerfire op 24-08-2021 08:49 ]
Het duurt niet veel langer bij jou. Bij mij 8 dagen later besteld met wel de extra opties en ik zit ook op jouw planningskoers volgens LM.zokiz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:30:
[...]
Besteld 19 mei en levering (na aantal wijzigingen) is eind oktober/begin november. hmmm Waarom duurt het zo veel langer bij mij? Ik heb weinig extra opties (geen panoramadak)
Zal wellicht ook komen omdat daar minder vraag naar is? Geen idee-Wing- schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 08:46:
[...]
Destijds gaf mijn dealer aan dat motorisering ook wat uitmaakte in de levertijd (50 iets eerder leverbaar dan de 40). Weet niet of dat waar is...
Motjoo schreef op maandag 23 augustus 2021 @ 22:03:
Bestelt 17 mei. Levering zou week 29 zijn. Inmiddels eind september.
En zijn er mensen die de type aanduiding en vermogens aanduiding niet kunnen laten vervallen op last van de brandweer ? En dat daarom de fabriek dat niet doet ? Omdat het een electrische auto betreft.
[ Voor 50% gewijzigd door Msts op 24-08-2021 11:42 ]
Zoals mijn Audi verkoper zei: veel plezier met de langere voorpret! 🤬LeRoi_vanOranje schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:42:
24 mei besteld en nog 67 dagen te gaan... Misschien maar beter ook. Nu kan ik nog wat kilo's kwijtraken om er voor te zorgen dat de actieradius omhoog schiet. Misschien nog wat organen in de verkoop gooien en dan ben ik straks vederlicht voordat ik mijn Q4 krijg, haha.
All seasons banden worden verplicht door m'n werkgever. 'k Heb nog niet stilgestaan bij impact op rijbereik. Goed punt. 🤔Msts schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:37:
Zijn er mensen die all season banden krijgen op de Q4 en enig idee wat dat met het rijbereik doet ?
Reden op last van de brandweer heb ik nog niet gehoord... voordat de brandweer er is fikt zo'n auto al behoorlijk, knappe jongen dat je het type en vermogensaanduiding nog kan lezen.Msts schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:37:
Zijn er mensen die all season banden krijgen op de Q4 en enig idee wat dat met het rijbereik doet ?
En zijn er mensen die de type aanduiding en vermogens aanduiding niet kunnen laten vervallen op last van de brandweer ? En dat daarom de fabriek dat niet doet ? Omdat het een electrische auto betreft.
Komt je dealer daarmee, dat je dat niet meer mag verwijderen? Misschien zijn de regels anders in Duitsland (dat ze niet zonder de fabriek uit mogen, uit praktisch oogpunt <werkproces> of regelregeving). In de werkplaats 'fohnen' ze het eraf...
[ Voor 17% gewijzigd door -Wing- op 24-08-2021 12:58 ]
De LM kwam terug met dat bericht van de dealer.... heb aangegeven dat ik het vreemd vond omdat je dat gewoon kunt aanklikken bij een configuratie.Komt je dealer daarmee, dat je dat niet meer mag verwijderen? Misschien zijn de regels anders in Duitsland (dat ze niet zonder de fabriek uit mogen, uit praktisch oogpunt <werkproces> of regelregeving). In de werkplaats 'fohnen' ze het eraf...
Vaag verhaal zeg. Ik zou gewoon je dealer bellen als ie daar binnen is, dat ze de batches mogen verwijderen. Dat verwijderen stelt niets voor. En anders naar een andere dealer voor dat beetje onderhoud. Op mijn auto zitten badges. Eenmaal aangekomen bij de dealer zal mijn dealer de badges verwijderen, dat kan dus gewoon.Msts schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 13:24:
[...]
De LM kwam terug met dat bericht van de dealer.... heb aangegeven dat ik het vreemd vond omdat je dat gewoon kunt aanklikken bij een configuratie.
Haha wat? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wie heeft dit verzonnen?Msts schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:37:
[ Voor 4% gewijzigd door Msts op 24-08-2021 15:27 ]
sommige dealergroepen verwijderd geen aanduidingen.. zoals bij skoda ook het geval was met de IV's.Msts schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:37:
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Nou moet ik het er zelf af gaan halen , of ik maak ze zwart.
[ Voor 57% gewijzigd door Msts op 24-08-2021 16:05 ]
ik zit in een dilemma.
Ik moet vandaag beslissen omdat audi centrum zegt dat ze vandaag de "vlood" gaan bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee of kan het nog wel even wachten. Audi heb ik nog nooit gezien, dus ik heb er geen gevoel bij. is het uberhaubt een mooie auto?!? Iemand een tip waar ik de Q4 Sportback kan zien? mag ook duitsland zijn.
Tesla vs Audi
217 kmph vs 160 kmph (langszaam!!)
450 km range vs 300 km range (21 inch, dus dit wordt nog iets minder)
snelladen vs langzamer laden
tesla technologie vs audi technologie
Audi zit echt ramvol met opties, behalve pano zoals vele! dit vind ik zelf wel echt jammer en doet mij moeilijk beslissen of ik de auto wel moet bestellen..
of te wel.
Feel and looks kies ik voor de Audi Q4 sportback
Technologie range etc kies ik voor de Tesla Y
wie helpt mij met een keuze maken!! haha
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DfSOZFYlGGvBBeSKuKy9bzjI.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QF1FqGMtGH3SppkxuhsXIz37.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/745DJSXxKaTAgjLtPehcXoQU.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/27iobRYKq5GSKOdWQxVVB5Oa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N7dmtRkpFP8xlJUMXFuGptQH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Vklin6ZQiOvx8whCd2dkMKAA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IUE0XFW1kZRWNU5kLtAHpZuN.jpg?f=fotoalbum_large)
En vergis je niet in piek laadvermogen of constant laadvermogen. En ook de 450 range ga je met de Y niet halen
Ik vind de binnenkant veel te minimalistisch en de kwaliteit/service kan mij ook niet echt bekoren.
Ik heb destijds voor de E-tron 55 gekozen ipv een X maar ieder zijn keuze natuurlijk.
Een gloednieuwe Q4 met alle opties die je eigenlijk wilt kan je in 2021 wel vergeten gok ik.
De Y voelt eigenlijk nu al gedateerd aan als je kijkt naar de nieuwe X en S. Geen Matrix LED bijvoorbeeld, geen HUD of AR, geen Carplay/Android Auto. Dan krijg je wel het Tesla ecosysteem voor maar eigenlijk moet je dan wel Premium abbo voor €10,- per maand hebben en natuurlijk minimaal EAP/FSD.
Het is vooral iets wat je zelf moet beslissen aan de hand van je usecase en budget.
[ Voor 61% gewijzigd door GeeMoney op 25-08-2021 10:14 ]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Hi all,
ik zit in een dilemma.
Ik heb een half jaar in een Model 3 mogen rijden waarmee we 11.000 km hebben gereden.
Een fijne auto. Met name de autopilot, snellaadstations en het sound systeem (long range heeft extra woofer) is top. Ook het grote scherm met alle mogelijkheden (Netflix e.d.) zijn van een ander niveau.
Maar wij zijn toch gegaan voor de Audi. De Audi maakte als auto, o.a. zitpositie, dashboard, ruimte, head-up display, het uiterlijk en afwerking een meer volwassen indruk.
Maar met geen van beide auto's bega je een miskoop.
Zodoende ook een Q4 besteld. Hogere zitting, meer auto.
Succes met je keuze
vriej29 schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:57:
[quote]AAveldman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:02:
Hi all,
ik zit in een dilemma.
Ik heb een half jaar in een Model 3 mogen rijden waarmee we 11.000 km hebben gereden.
Een fijne auto. Met name de autopilot, snellaadstations en het sound systeem (long range heeft extra woofer) is top. Ook het grote scherm met alle mogelijkheden (Netflix e.d.) zijn van een ander niveau.
Maar wij zijn toch gegaan voor de Audi. De Audi maakte als auto, o.a. zitpositie, dashboard, ruimte, head-up display, het uiterlijk en afwerking een meer volwassen indruk.
Maar met geen van beide auto's bega je een miskoop.
Ik zat in het dilemma Model 3 en Q4. De Model Y vind ik echt lelijk, alsof ze een kind de foto van een Model 3 gaven, deze het in Word geplakt heeft en het vervolgens had uitgerekt.AAveldman schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 10:02:
Hi all,
ik zit in een dilemma.
Ik moet vandaag beslissen omdat audi centrum zegt dat ze vandaag de "vlood" gaan bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee of kan het nog wel even wachten. Audi heb ik nog nooit gezien, dus ik heb er geen gevoel bij. is het uberhaubt een mooie auto?!? Iemand een tip waar ik de Q4 Sportback kan zien? mag ook duitsland zijn.
Tesla vs Audi
217 kmph vs 160 kmph (langszaam!!)
450 km range vs 300 km range (21 inch, dus dit wordt nog iets minder)
snelladen vs langzamer laden
tesla technologie vs audi technologie
Audi zit echt ramvol met opties, behalve pano zoals vele! dit vind ik zelf wel echt jammer en doet mij moeilijk beslissen of ik de auto wel moet bestellen..
of te wel.
Feel and looks kies ik voor de Audi Q4 sportback
Technologie range etc kies ik voor de Tesla Y
wie helpt mij met een keuze maken!! haha
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Anyway
De voordelen van Tesla zijn het Supercharger netwerk, de zelfrijdende techniek (schijnt een nieuwe build aan te komen die erg goed is) en de prestaties.
De Tesla heeft daarnaast ook een iets betere charging curve en hogere piek.Audi blijft daarin wat achter.
Maar... je ziet de Tesla ondertussen zo vaak... totaal niet speciaal meer. De looks van de Audi vind ik vele malen beter, en ook de kwaliteit van het interieur is beter (alhoewel het dan weer niet 100% Audi-waardig is).
Dan ...
- De range is nagenoeg hetzelfde en blijkbaar is het real-world verbruik van de Q4 écht heel goed (gebaseerd op gebruikersreviews)
- Hoe vaak rij je >160kmh?
Eh zeker niet. Ondanks dat Tesla de hogere piek heeft, heeft de Audi heeft een veel betere charging curve. Kijk maar in de video van Tesla Björn: YouTube: Ioniq 5, e-tron GT, Model 3 and e-tron 55 charging comparisonthe-hyrax schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:48:
De Tesla heeft daarnaast ook een iets betere charging curve en hogere piek.Audi blijft daarin wat achter.
NB De test is voor de e-tron, e-tron GT en de model 3, de Q4 schijnt qua laadcurve vrijwel hetzelfde te zijn. Audi heeft het gewoon goed voor elkaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Isheara op 25-08-2021 13:00 ]
Keep rolling sixes!
Ja, maar nu vergelijk je een gewone e-tron met een erg goede laadcurve. We hebben het hier over de Q4 met een slechtere laadcurve. Kijk maar:Isheara schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 12:46:
[...]
Eh zeker niet. Ondanks dat Tesla de hogere piek heeft, heeft de Audi heeft een veel betere charging curve. Kijk maar in de video van Tesla Björn:https://www.youtube.com/watch?v=9gxcukAhIAU
NB De test is voor de e-tron, e-tron GT en de model 3, de Q4 schijnt qua laadcurve vrijwel hetzelfde te zijn. Audi heeft het gewoon goed voor elkaar.
Tesla Model 3 Long Range
/f/image/mDKhzhPpLXiae4FtMP28uZT3.png?f=fotoalbum_large)
Audi Q4 (40/50)
/f/image/vxsOlw3tpWntL9jcnAwYRLnH.png?f=fotoalbum_large)
Zoals je ziet houdt de Q4 zijn maximale snelheid vast tot ongeveer 35%, waarna het terugvalt. Rond de 50% zitten we al onder de 100kW. Dit terwijl de Model 3 tot rond de 38% zijn maximale snelheid vasthoud en pas bij 65% SoC onder de 100kW gaat zitten.
Keep rolling sixes!
Q4: 5-80% --> 38 minuten (volgens prijslijst van VW ID4 en Skoda Enyaq, waar zijn de door Audi opgegeven specificaties?)
Model 3: 10-80% --> 23 minuten (volgens praktijktest van Bjorn Nyland in hierboven aangehaalde video)
15 minuten verschil, maar houd je rekening met 5% versus 10% "start SoC", dan zal het iets van 12 minuten verschil zijn.
Of dit belangrijk voor je is, is natuurlijk een tweede. Maar percentueel heeft de Q4 in dit voorbeeld dus een ca 45% langere laadtijd dan de Model 3 bij een vergelijkbare accucapaciteit.
Als de Q4 op 175kW kan gaan laden dan zal dit verschil kleiner worden, maar dat is voor nu giswerk.
Verschil in efficiency tussen de Model Y LR en Q4 (quattro 50 variant om het eerlijk te houden) is nu nog niet te zeggen. Maar ik zou mijn spreekwoordelijke geld inzetten op de Model Y als winnaar.
We hadden het over de laad curve en dan breng je dit argument…? Feit blijft dat ongeacht de maximale snelheid (waarvan jij al eerder continue aangaf dat die niet uitmaakt) de laadcurve van de Model 3 beter is.Isheara schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 13:25:
Bij Audi is 125kW laad snelheid maximaal haalbare (op dit moment, er komt een upgrade aan naar 175kW), en dat doet hij ook. De tesla haalt op een 175kW lader geen 175kW maar komt niet boven de 150kW uit, daarvoor heb je dus een 300kW lader nodig (en ook daar zakt de snelheid bij een lading van rond de 40%)...dat is op zich al heel vreemd, toch?
En ja, als die 170kW update komt ben ik heel benieuwd of de Q4 de laadcurve ook verbeterd, hoop het wel
Is meer een kwestie van smaak en performance en idd vooral toegang tot SuC netwerk, alhowel dat binnenkort ook geen USP meer is.
M3 staat letterlijk op elke straathoek, MY zal een stuk minder zijn vanwege prijs/bijtellingsregels, maar is van zelfde saaie laken een pak wat betreft uiterlijk.
Als mijn Q4 niet geleverd kon worden zou ik waarsch voor een MY gaan nu, maar ben blij met keuze voor de Q4. Vind dat gewoon een schitterende auto om te zien. Van binnen en buiten. En de MY heeft ook geen klemmetjes in de bekerhouders :-)
Trackerfire schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:34:
Ben stiekem wel benieuwd naar de eerste Q4 met het zwarte Audi logo voorop. Achter al gezien, volgens mij is de first edition niet zwart maar donkergrijs.
Is zowel voor voor als achter, zo staat het ook in de Audi webshop en ook de dealer heeft het me verteld (maar goed, van dat laatste kun je nauwelijks uitgaan)JandV schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:44:
Ik heb het idee dat deze er niet komt, dacht vanwege de camera…. Heb een black logo pack besteld, maar dacht dat dit alleen voor achter is.
[...]
Alhoewel ik denk dat het net als de first edition een soort van grijs gaat zijn in plaats van zwart
[ Voor 10% gewijzigd door the-hyrax op 25-08-2021 16:46 ]
Klopt wat je zegt, van voren is ie niet zwart. Op sommige foto's lijkt het zelfs chroom, omdat het zo reflecteert. Ik heb dus gehoord dat deze van voren grijs/antraciet/grafiet is. Dus niet zwart. Van achter is ie wel zwart.Trackerfire schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 16:34:
Ben stiekem wel benieuwd naar de eerste Q4 met het zwarte Audi logo voorop. Achter al gezien, volgens mij is de first edition niet zwart maar donkergrijs.
Op de webshop kan je ze allebei, alleen voor of alleen achter bestellen. De ringen achter zijn wel echt zwart. Best fraai.
[ Voor 43% gewijzigd door -Wing- op 25-08-2021 17:19 ]
Kost toch normaal zo’n 300 euro wanneer je geen s line hebt besteld! 👍🏻
Beetje positiviteit tussen alle wachttijd ellende😀
Ik heb destijds de brandweer een mail gestuurd. Mijn dealer wou de letters IV van de Skoda Enyaq niet weghalen (uiteindelijk wel gebeurd). Elk automerk hanteert zijn eigen electrische herkennings batch. Brandweer controleert het doormiddel van kenteken.Msts schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 11:37:
...
Reactie brandweer:
Antwoord op jou vraag betreffende het weghalen van het type aanduiding:
Het geeft wel een herkenbaarheid echter het is geen eis en kan het vtg op kenteken worden opgezocht.
Het weghalen hiervan op eigen verantwoordelijkheid.
Zou een prima aanmoediging zijn om dit ook in NL te introduceren.
Keep rolling sixes!
Balen!wimbre schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 11:35:
Net even contact gehad met de dealer over eventueel toevoegen van een optie en status update levering. De fabriek is een extra week dicht (was 2 maar nu 3 weken). Daarna zal er meer duidelijkheid zijn over productieweek etc. Volgens hem wordt de auto bij toevoegen optie’s weer achteraan de rij gezet en zal levering in 2021 vermoedelijk niet meer in 2021 plaats vinden.😱
Voor wat betreft de extra opties. Zo lang de auto nog geen definitieve productiedatum heeft, kunnen opties worden toegevoegd zonder dat de productiedatum opschuift (familielid werkt bij Audi Pouw)
Edit: Zojuist toevallig een leasemaatschappij gesproken (niet waar mijn auto is besteld). Die gaf aan dat VW/SKODA en AUDI in Q4 80-90% Nederlandse orders produceren. Kortom, dat past wel in het verhaal dat voor velen hun aflevertermijn opschuift naar Q4 waar het eerder Q3 was. Blijft leuk die bijtelling hier
[ Voor 46% gewijzigd door Trackerfire op 27-08-2021 16:15 ]
Trackerfire schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 12:01:
[...]
Je dealer verkoopt onzin (om zich in te dekken denk ik). Er zijn wel degelijk twee Audi fabrieken dicht, maar niet die waar de Q4 in geproduceerd wordt:
In Germany, Volkswagen is operating single eight-hour shifts at its main Wolfsburg plant from 23-27 August. Daimler has introduced similar measures for an unspecified period at its Bremen and Rastatt factories, where Mercedes-Benz production is based. Meanwhile, Audi has extended summer plant shutdowns by a week at its Ingolstadt and Neckarsulm plants owing to component shortages. Production will resume on 31 August at Ingolstadt and in stages between 25-30 August at Neckarsulm.
Zwickau is NIET dicht en produceert gewoon weer sinds maandag.
Voor wat betreft de extra opties. Zo lang de auto nog geen definitieve productiedatum heeft, kunnen opties worden toegevoegd zonder dat de productiedatum opschuift (familielid werkt bij Audi Pouw)
Edit: Zojuist toevallig een leasemaatschappij gesproken (niet waar mijn auto is besteld). Die gaf aan dat VW/SKODA en AUDI in Q4 80-90% Nederlandse orders produceren. Kortom, dat past wel in het verhaal dat voor velen hun aflevertermijn opschuift naar Q4 waar het eerder Q3 was. Blijft leuk die bijtelling hier
In niederländischen Foren habe ich gelesen, dass andere Fabriken geschlossen sind aber das Autowerk in Zwickau nicht.
wimbre schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:26:
Nach Angaben des niederländischen Händlers bleibt das Autowerk in Zwickau nicht für 2, sondern 3 Wochen geschlossen. Weiß jemand, ob diese Fabrik tatsächlich für eine zusätzliche Woche geschlossen ist und die Produktion eingestellt wird?
In niederländischen Foren habe ich gelesen, dass andere Fabriken geschlossen sind aber das Autowerk in Zwickau nicht.
Gaat dus om Golfjes en Passats in ZwickauVW: Produktion in Zwickau bis Ende der Woche unterbrochen
Im Zwickauer VW-Werk soll die Fertigung von Golf und Passat von Montag an bis zum Freitag (26. August) ruhen. Am Standort seien bis zu 6000 Mitarbeiter von «Flexibilisierungsmaßnahmen bis hin zu Kurzarbeit» betroffen, wie Volkswagen am Montag in Wolfsburg mitteilte. Auslöser für die Produktionsstopp in mehreren VW-Werken ist ein Streit zwischen Volkswagen und den sächsischen Zulieferern ES Automobilguss und Car Trim. Wegen fehlender Getriebeteile und Sitzbezüge ist die Produktion auch in Emden, Wolfsburg, Kassel, Salzgitter und Braunschweig unterbrochen. Der VW-Betriebsrat in Sachsen wollte sich zu dem aktuellen Geschehen nicht äußern und verwies auf die Öffentlichkeitsarbeit des Unternehmens.
XXXVI
Dacht 't ook niet, maar uit dit nieuwbericht blijkt dat er blijkbaar ook nog ergens een stukje Passatjes en Golfjes worden gebouwd. In Zwickau staat volgens mij niet één fabriek, maar meerdere. In het stukje waar de Q4 en de ID van de band komen rollen worden alleen elektrische auto's geproduceerd in ieder geval.Motjoo schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:29:
In Zwickau worden alleen elektrische auto’s geproduceerd tegenwoordig toch?
Expecting E-Tron 50 S-Competition Quattro Mythos Zwart
[ Voor 5% gewijzigd door Msts op 26-08-2021 16:29 ]
Haha, een Q4Msts schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 16:27:
@Trackerfire vraagje tussendoor : verwacht je een E-tron of een Q4 E-tron?
Expecting E-Tron 50 S-Competition Quattro Mythos Zwart
Dat lijkt me een oud artikel. Het is vrijdag de 27e, niet de 26e. En dat conflict speelde een paar jaar geleden.Trackerfire schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:43:
[...]
Dacht 't ook niet, maar uit dit nieuwbericht blijkt dat er blijkbaar ook nog ergens een stukje Passatjes en Golfjes worden gebouwd. In Zwickau staat volgens mij niet één fabriek, maar meerdere. In het stukje waar de Q4 en de ID van de band komen rollen worden alleen elektrische auto's geproduceerd in ieder geval.
Deze vraag verkeerd gepost🥴, was voor een Duits forum bedoeld. Daar die vraag ook gesteld en reactie:wimbre schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 14:26:
Nach Angaben des niederländischen Händlers bleibt das Autowerk in Zwickau nicht für 2, sondern 3 Wochen geschlossen. Weiß jemand, ob diese Fabrik tatsächlich für eine zusätzliche Woche geschlossen ist und die Produktion eingestellt wird?
Laut dem Beitrag des MDR, heute, Freitag und am Montag keine Produktion. Deshalb wird auch kein Q4 vom Band laufen.
Blijkbaar is de productie van de Q4 dus vandaag, morgen en maandag ook stil gelegd.
Ik vermoed van niet. Ik heb ook gekeken naar direct verkrijgbare auto's in Duitsland en of er iets te krijgen is als demo, maar 0 Sportbacks. Misschien navragen bij de importeur of Audi Duitsland contacteren?AAveldman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:29:
Weet iemand of je de q4 sportback aan de grens in Duitsland is te zien?
Hmm.. ik wil eigenlijk de auto eerst zien voordat ik ‘m bestel.. maar er staat nergens een demo auto oid…-Wing- schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:00:
[...]
Ik vermoed van niet. Ik heb ook gekeken naar direct verkrijgbare auto's in Duitsland en of er iets te krijgen is als demo, maar 0 Sportbacks. Misschien navragen bij de importeur of Audi Duitsland contacteren?
Ja dat snap ik helemaal. Ik heb ook nog getwijfeld tussen de 'gewone' en Sportback. Omdat ik niet helemaal overtuigd was van de Sportback (vanuit sommige hoeken vind ik 'm niet altijd geslaagd, en sommige andere foto's ziet ie er waanzinnig uit <https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/q4/q4-e-tron-sportback.html>), heb ik het niet aangedurfd.AAveldman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:38:
[...]
Hmm.. ik wil eigenlijk de auto eerst zien voordat ik ‘m bestel.. maar er staat nergens een demo auto oid…
Behalve het model vond ik het kiezen van de kleur net zo moeilijk...
Helaas komt de demo pas ergens tussen eind september en half oktober naar de dealers. Echt balen! Maar hij is gewoon mooi hoor 😎AAveldman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 20:38:
[...]
Hmm.. ik wil eigenlijk de auto eerst zien voordat ik ‘m bestel.. maar er staat nergens een demo auto oid…
Van de big e-tron vond ik de Sportback mooier van de Q4 echt niet.
Keep rolling sixes!
wimbre schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:27:
[...]
Deze vraag verkeerd gepost🥴, was voor een Duits forum bedoeld. Daar die vraag ook gesteld en reactie:
Laut dem Beitrag des MDR, heute, Freitag und am Montag keine Produktion. Deshalb wird auch kein Q4 vom Band laufen.
Blijkbaar is de productie van de Q4 dus vandaag, morgen en maandag ook stil gelegd.
Na navraag "geen enkele garantie, ze weten het ook niet".
Van udenhout is qua communicatie echt een drama. Zo weinig informatie en steeds erg laat
Ze kunnen blijkbaar ook niet vertellen of ik de bestelde opties ga krijgen.. Ik had akoestisch glas besteld maar zonder phone box heb ik daar een hard hoofd in...
Kun je inderdaad waarschijnlijk vergeten. In de fabriek besluiten ze tijdens de productie vaak alsnog dat je geen akoestische zijruiten krijgt als de phone box er niet in komt. Dit i.v.m. mogelijke problemen ontvangst door het dubbele glas.Mythio schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:48:
Kreeg vanochtend de mail dat de afleverweek nu naar week 43 is verschoven. Dit was week 36.
Na navraag "geen enkele garantie, ze weten het ook niet".
Van udenhout is qua communicatie echt een drama. Zo weinig informatie en steeds erg laat![]()
Ze kunnen blijkbaar ook niet vertellen of ik de bestelde opties ga krijgen.. Ik had akoestisch glas besteld maar zonder phone box heb ik daar een hard hoofd in...
En Tesla rijders zijn solidair met elkaar. Ben benieuwd hoe dat gaat als ze opengesteld worden voor derden.
Was al gemeld.
Aan weekend toe
Ter info:
https://www.mdr.de/nachri...ips-lieferengpass100.html
sinds gisteren t/m maandag a.s. wordt er niet geproduceerd.
[ Voor 11% gewijzigd door deboss65 op 27-08-2021 16:13 ]
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.