dencowboy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:42:
Hey, ik heb mijn login gekregen om een nieuwe bedrijfswagen te bestellen en ik overweeg een Q4.
Ik dacht aan: Audi Q4 e-tron 40 e-tron S Line 5d. Ik ga binnenkort naar de garage om extra info te vergaren maar ik dacht: ik hoor hier al eens naar de meningen.
Zelf houd ik van een volledig zwarte wagen dus kleur zwart, geblindeerde ruiten, shadow optie en wielbogen en bumpers in koetswerkkleur (geen idee of zowel dit als shadow nodig is).
Andere "must-have" opties waaraan ik dacht:
- Matrix LED-koplampen + LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzers voor- en achteraan (PXC)
- Pack Assistance Tour Plus
- Pack interior Sport
- Pack Smartphone Light (Ik gebruik Waze/Google maps)
"Optionele opties" voor moest er wat vrij zijn:
- Audi sound system
- Zetelverwarming vooraan (de vriendin..)
- Pack Comfort (weet nog niet heel goed de meerwaarde)
- Panoramisch glazen schuifdak
Ook de virtual cockpit lijkt me graaf maar aangezien ik altijd op Waze/maps rijdt lijkt hij mij misschien wat overbodig in mijn geval. De optie is ook erg duur.
Wat zijn jullie meningen over deze configuratie?
- Opties die je zeker zou aanraden/afraden?
- Heeft iemand een idee van de levertijd?
Hey, gefeliciteerd dat je een Q4 mag samenstellen.
Mijn eerste tip zou zijn om alle pagina’s hier door te nemen. Ik moet zeggen dat ik door deze pagina’s veel te weten gekomen ben. Mogelijk dat een dealer je nu net zoveel kan vertellen, maar in het begin konden ze dat zeker niet.
Ik zie dat je een auto in Belgie gaat kopen, dat land heeft weer andere pakketten dan in NL en Duitsland.
Shadow optie zorgt er niet voor dat je wielbogen en de strip aan de onderkant van de auto aan de zijkant (heten die dingen zijskirts?) zwart zijn. Deze kan kunststof kleur hebben of gespoten manhattan grijs. Icm met zwart kan deze een beetje off zijn, maar ik heb het niet in real life gezien. Dus dan zou je de bogen en skirts nog moeten laten meespuiten (300,-). Vergeet als je van een volledig zwarte auto houdt niet de zwarte ringen mee te bestellen. Kan je volgens mij niet in de configurator kiezen volgens mij, maar deze kosten een kleine 200,- incl montage.
Comfort vind ik persoonlijk erg handig vanwege de automatisch inklapbare zijspiegels. Zo zie ik altijd dat de auto op slot is, al kan ik natuurlijk nogmaals op het knopje drukken
Ik zou zelf wel altijd navigatie op de auto nemen, geintegreerd is toch wel mooier en als het goed is ook veiliger (ik heb ook HUD), maar ik snap ook dat dit een erg dure optie is. Ik weet niet of je ‘m leased of koopt. Als je ‘m koopt kan het misschien later makkelijker zijn om ‘m door te verkopen? Ik zou ‘m bijv laten staan als ie bepaalde opties niet heeft maar misschien is het overgrote gedeelte van de kopers niet zo moeilijk…
Mocht je budget groot genoeg zijn, dat platinum pack is behoorlijk compleet (de stoelen die erbij zitten zijn wel iets anders dan de jouwe, moet je even kijken of je tegen een bijbetaling die andere kan hebben).
Er zijn verder wat problemen met het panorama dak. Die leveringsproblemen zouden ook voor Belgische kopers moeten gelden. Als je een panorama dak wilt wordt ie zeker niet geleverd voor maart 2022.
Naar mijn weten als je nu bestelt krijg je ‘m eind november of december. Maar ik lees ook op andere fora dat ze pas volgend jaar uitgeleverd worden. Voorheen maakte het (volgens mijn dealer) uit welke motorisering en uitrusting wanneer geleverd zou worden (50 was wat eerder uit te leveren dan de 40, 40 was populairder), maar ik weet niet of dat waar is/nu nog klopt.
Veel succes en plezier met het samenstellen van je auto!