Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 18 ... 138 Laatste
Acties:

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
sbin schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:16:
Kan de software van de Q4 overigens OTA updates aan zoals de Eniaq/ID.4? Het is een heel ander systeem nl. Nu zit iok niet te wachten op de ellende die deze modellen hebben met hun software en updates, maar lijkt me ook niet wenselijk als we straks naar de dealer moeten voor dat soort upgrades. Wat ze mi in de praktijk niet zomaar en zeker niet kostenloos zullen doorvoeren.
Zou het niet weten. De anderen op het MEB platform zijn al een tijdje op de markt maar de Q4 is heel nieuw.
Maar ik ga ervan uit dat dat komt. Misschien kun je straks zelfs extra's functies kopen zoals bij de duurdere E-tron modellen.

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
deboss65 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:01:
[...]

Klopt.... ik heb geprobeerd me ertegen te verzetten maar het is me niet gelukt. |:(
Resistance is futile ;)

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
Tweakx schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:20:
Uit interesse: zijn er hier ook kopers van de q4 of alleen leasers?
Privé Lease

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

Als ik het zo lees heb je behoorlijk vol opties Q4 besteld. Wat moet zoiets kosten in de private lease? (mag ook in een DM)

Is er niemand die zich irriteert aan het feit dat als je een MEB auto instapt je het gevoel hebt 10cm hoger te staan door de batterijen aan de onderkant? Hierdoor heb ik voor me gevoel geen lekkere zithoek, ook achterin merk je het flink. Wat is de ervaringen hierin bij anderen?

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
Als de hele bodem batterijen heeft, zoals bij de VAG modellen, dan staat alles vanaf een vlakke vloer toch hoger, dus ook de stoelen. Lijkt het daarom voor jou dat de zithoek niet goed is? Ik had daar geen last van in alle BEVs die ik gereden heb (oa. Skoda, E-tron, Tesla en ook proefrit Q4).

Ook de e2008 van mijn vrouw heeft een prima zithoek (daarbij wel aangetekend dat dat model een adaptie naar BEV is, en de batterijen onder de voorste zitrij en achterbank heeft liggen.

Keep rolling sixes!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Tweakx schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:20:
Uit interesse: zijn er hier ook kopers van de q4 of alleen leasers?
Gekocht bij Audi Duitsland met diplomatieke korting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
https://www.wsj.com/artic...29372702?mod=hp_lead_pos4

Over chiptekort gesproken. Toyota zet de fabrieken stil

• -Wing-
Dat klinkt niet goed zeg. Hopelijk krijgt iedereen zijn auto op tijd en zoals je ‘m wensen wilt. Ik heb wel eieren voor mijn geld gekozen…

Las op andere fora dat er al mensen zijn die ‘m gekocht hebben in mei en ‘m pas volgend jaar krijgen…

• Rodive
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 08-05-2022

• deboss65
  • Nu online
De Q4 wordt in Zwickau gebouwd. (Waar vroeger de Trabant werd gemaakt ;w )
Zou dus voor ons als Q4 wachtenden niet van toepassing zijn.

• -Wing-
deboss65 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 19:43:
[...]

De Q4 wordt in Zwickau gebouwd. (Waar vroeger de Trabant werd gemaakt ;w )
Zou dus voor ons als Q4 wachtenden niet van toepassing zijn.
De chips worden gebruikt voor de meest winstgevende modellen en laagste uitstoot… het heeft toch al impact gehad, anders zouden enkele opties toch leverbaar gebleven zijn denk ik. We zullen het wel zien, of het nog erger wordt…

Ik heb het al eerder gepost, mocht je meer info willen voor een voorraad auto uit Duitsland (bijv met pano en/of trekhaak en geleverd in 2021), stuur maar een pm (ik verdien er helemaal niets aan).

• deboss65
  • Nu online
Ik heb al naar diverse demo & voorraad Q4's in Duitsland gekeken.
Vaak met veel opties. Wat me tegenhoud zijn de moeite en de kosten die ik moet maken om hem naar nederland te (laten) halen en het feit dat het een import auto blijft. (nap gegevens bij RDW worden niet bijgehouden). Dat beïnvloed de inruilwaarde.
Om die reden koop ik niet snel een geïmporteerde 2e hands tenzij de historie heel goed gedocumenteerd is.

En ik moet mijn huidige auto goed zien te verkopen. De huidige inruil waarde viel me 100% mee.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

deboss65 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:51:
Vaak met veel opties. Wat me tegenhoud zijn de moeite en de kosten die ik moet maken om hem naar nederland te (laten) halen en het feit dat het een import auto blijft. (nap gegevens bij RDW worden niet bijgehouden). Dat beïnvloed de inruilwaarde.
Om die reden koop ik niet snel een geïmporteerde 2e hands tenzij de historie heel goed gedocumenteerd is.

En ik moet mijn huidige auto goed zien te verkopen. De huidige inruil waarde viel me 100% mee.
Die auto zou hooguit een paar maanden oud zijn, dan is er bijna geen historie opgebouwd

En wen er maar aan want importauto's komen er veel meer van omdat er in Nederland amper knappe nieuwe auto's verkocht worden.

Merendeel is a en b segment en de segmenten hoger die verkocht worden hebben bromfietsmotortjes.

• -Wing-
deboss65 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 20:51:

Mijn Audi dealer neemt alle zaken op zich. Het betreft een nieuwe auto zonder km (0-10km op de teller). Het probleem met een nieuwe kopen in Duitsland kan zijn dat de dealer het niet direct mag verkopen aan iemand die niet in Duitsland woont.

Ik heb geen probleem met een import auto als deze nieuw is (dus geen probleem met historie). Nu heb ik een Edition One kunnen krijgen. Deze is nagenoeg net zo duur als mijn initiele bestelling (ruim 83k), maar nu zit er echt alles op. En dat was bij mijn bestelling van de Nederlandse variant niet het geval. En als het goed is krijg ik deze auto een maand eerder dan degene die ik zelf besteld heb (eind sept vs begin nov, of deze echt begin nov geleverd zou krijgen zal ik nooit weten)…

als je een 2e hands zou kopen heb je bijv dasimport.nl die alles kan verzorgen tegen een redelijke prijs. Geen ervaring mee maar ze zijn al lang bezig…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Trench schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Ik heb op één dag testrit gedaan met de Enyaq, Q4 en mercedes EQC.
En ik vond de enyaq veruit het slechtst rijden. En ook het geluid in de auto zelf was merkbaar te horen.. Ik vond de vering vooral héél 'zompig' of hoe moet ik dat verwoorden... Hij leek heel hard na te veren. En ook dat miniscuul schermpje voor je neus vond ik érg lelijk... Ohja, en de pinkers maakten een vervelend geluid :D. Maarja, als je het privé moet betalen, moet je soms afwegingen maken uiteraard. (terzijde, de mercedes reed ZALIG, maar ik moest teveel concessies doen in opties en de achterbank en koffer waren kleiner.. Dus met 3 kleine kindjes was dat een no-go)
Ik heb eerst in de Enyaq eens gereden. Daar werd ik niet warm van hoewel hij in beginsel lekker reed. Dat elektrische... het scherm vond ik allemaal nog teveel van "kijk mij een elektrische auto zijn". Dus tja. Ik rij nu in een full options skoda octavia 2.0 tdi overigens. En wilde ook geen Skoda meer. Tis net te weinig premium dan toch, hoewel toch fijn in gereden te hebben.

Ik was serieus naar een V60 B3 aan het kijken totdat ik voor de grap eens kort naar de Q4 ging kijken, even voordat ik met mijn vrouw die midda de V60 ging bewonderen. De Q4 stond ook in de lease lijst en kon een serieuze (dikke) Q4 samenstellen. Maar verder geen idee wat een Q4 eigenlijk was...

Lang verhaal kort, ik (we) maakte gelijk een proefrit en was in de Q4 wel verkocht. We zijn niet meer bij de Volvo dealer geweest.

Grappig hoe dat dan gaat. Ik dacht, ik vertel mijn ervaring ook even :w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Hoe komt het dat die gewone etron zo'n goede laadcurve heeft en de Q4 een totaal andere, minder goede? Konden ze dat niet hetzelfde maken? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIylT_RwiyGcGaNIbgcwOW6L6Ig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tlMgc8mEhDOxXvQ2jw9glLps.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmebWWwEUlYd_xrvYPDUbV7Clf0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7dW7CN3Sxh1uPRAdaF9DpmBF.png?f=fotoalbum_large

De charging curve van de Mach E is trouwens écht treurig 🤦🏼‍♂️

[ Voor 4% gewijzigd door the-hyrax op 19-08-2021 23:29 ]

• dencowboy
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 16-05-2023
Hey, ik heb mijn login gekregen om een nieuwe bedrijfswagen te bestellen en ik overweeg een Q4.

Ik dacht aan: Audi Q4 e-tron 40 e-tron S Line 5d. Ik ga binnenkort naar de garage om extra info te vergaren maar ik dacht: ik hoor hier al eens naar de meningen.

Zelf houd ik van een volledig zwarte wagen dus kleur zwart, geblindeerde ruiten, shadow optie en wielbogen en bumpers in koetswerkkleur (geen idee of zowel dit als shadow nodig is).

Andere "must-have" opties waaraan ik dacht:
- Matrix LED-koplampen + LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzers voor- en achteraan (PXC)
- Pack Assistance Tour Plus
- Pack interior Sport
- Pack Smartphone Light (Ik gebruik Waze/Google maps)

"Optionele opties" voor moest er wat vrij zijn:
- Audi sound system
- Zetelverwarming vooraan (de vriendin..)
- Pack Comfort (weet nog niet heel goed de meerwaarde)
- Panoramisch glazen schuifdak

Ook de virtual cockpit lijkt me graaf maar aangezien ik altijd op Waze/maps rijdt lijkt hij mij misschien wat overbodig in mijn geval. De optie is ook erg duur.

Wat zijn jullie meningen over deze configuratie?
- Opties die je zeker zou aanraden/afraden?
- Heeft iemand een idee van de levertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:28:
Hoe komt het dat die gewone etron zo'n goede laadcurve heeft en de Q4 een totaal andere, minder goede? Konden ze dat niet hetzelfde maken? [Afbeelding]

[Afbeelding]

Ben bang een kwestie van prijs/kwaliteit van de batterij en het totaalplaatje. Etron is volledig Audi (waardig) waar de Q4 meelift op t platform van VW. Tevens heeft de normale Etron een 10% marge qua batterij (en sowieso stuk grotere batterij) waar het MEB platform er zo’n 7% op na houdt.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
dencowboy schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:42:
Hey, ik heb mijn login gekregen om een nieuwe bedrijfswagen te bestellen en ik overweeg een Q4.

Ik dacht aan: Audi Q4 e-tron 40 e-tron S Line 5d. Ik ga binnenkort naar de garage om extra info te vergaren maar ik dacht: ik hoor hier al eens naar de meningen.

Zelf houd ik van een volledig zwarte wagen dus kleur zwart, geblindeerde ruiten, shadow optie en wielbogen en bumpers in koetswerkkleur (geen idee of zowel dit als shadow nodig is).

- Matrix LED-koplampen + LED-achterlichten met dynamische richtingaanwijzers voor- en achteraan (PXC)
- Pack interior Sport

- Audi sound system

Ook de virtual cockpit lijkt me graaf maar aangezien ik altijd op Waze/maps rijdt lijkt hij mij misschien wat overbodig in mijn geval. De optie is ook erg duur.

Hey, gefeliciteerd dat je een Q4 mag samenstellen.

Mijn eerste tip zou zijn om alle pagina’s hier door te nemen. Ik moet zeggen dat ik door deze pagina’s veel te weten gekomen ben. Mogelijk dat een dealer je nu net zoveel kan vertellen, maar in het begin konden ze dat zeker niet.

Ik zie dat je een auto in Belgie gaat kopen, dat land heeft weer andere pakketten dan in NL en Duitsland.

Shadow optie zorgt er niet voor dat je wielbogen en de strip aan de onderkant van de auto aan de zijkant (heten die dingen zijskirts?) zwart zijn. Deze kan kunststof kleur hebben of gespoten manhattan grijs. Icm met zwart kan deze een beetje off zijn, maar ik heb het niet in real life gezien. Dus dan zou je de bogen en skirts nog moeten laten meespuiten (300,-). Vergeet als je van een volledig zwarte auto houdt niet de zwarte ringen mee te bestellen. Kan je volgens mij niet in de configurator kiezen volgens mij, maar deze kosten een kleine 200,- incl montage.

Comfort vind ik persoonlijk erg handig vanwege de automatisch inklapbare zijspiegels. Zo zie ik altijd dat de auto op slot is, al kan ik natuurlijk nogmaals op het knopje drukken ;)

Ik zou zelf wel altijd navigatie op de auto nemen, geintegreerd is toch wel mooier en als het goed is ook veiliger (ik heb ook HUD), maar ik snap ook dat dit een erg dure optie is. Ik weet niet of je ‘m leased of koopt. Als je ‘m koopt kan het misschien later makkelijker zijn om ‘m door te verkopen? Ik zou ‘m bijv laten staan als ie bepaalde opties niet heeft maar misschien is het overgrote gedeelte van de kopers niet zo moeilijk…

Mocht je budget groot genoeg zijn, dat platinum pack is behoorlijk compleet (de stoelen die erbij zitten zijn wel iets anders dan de jouwe, moet je even kijken of je tegen een bijbetaling die andere kan hebben).

Er zijn verder wat problemen met het panorama dak. Die leveringsproblemen zouden ook voor Belgische kopers moeten gelden. Als je een panorama dak wilt wordt ie zeker niet geleverd voor maart 2022.

Naar mijn weten als je nu bestelt krijg je ‘m eind november of december. Maar ik lees ook op andere fora dat ze pas volgend jaar uitgeleverd worden. Voorheen maakte het (volgens mijn dealer) uit welke motorisering en uitrusting wanneer geleverd zou worden (50 was wat eerder uit te leveren dan de 40, 40 was populairder), maar ik weet niet of dat waar is/nu nog klopt.

Veel succes en plezier met het samenstellen van je auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
-Wing- schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:18:
[...]
Naar mijn weten als je nu bestelt krijg je ‘m eind november of december.
Allereerst top dat je zo’n uitgebreide toelichting geeft!👍

Mag ik vragen waarom jij verwacht dat bij nu bestellen de levering eind nov./dec. zou zijn? Ik lees veelal uitstel naar achteren. Je geeft dat zelf overigens ook aan hoor maar was benieuwd of jij daar ook positieve verhalen over hebt gelezen.

Ik heb mijn Q4 besteld rond 14 juli 2021. Laatste info van de dealer dateert van 2 augustus jl. waarin hij aangaf dat de auto qua planning stond op week 42 (productieweek) (18-24 oktober). Dat was eerst week 43. Aanleverweek 45.

Aankomende week gaat hij mij als het goed is weer bellen. Ben benieuwd😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:17
Ik heb gelezen dat een aantal van jullie leer achteraf in laten bouwen. Dit heb ik zelf ook mee besteld.

Welke kleur hebben jullie gekozen? Gewoon zwart of misschien cognac of wellicht een andere kleur?
Misschien ook afhankelijk van de kleur van de auto. Ik zelf ga waarschijnlijk voor een zwart interieur (auto is wit).

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:49

- Pack interior Sport

- Audi sound system

Let op dat je iig het Comfort Pakket, 3-zone Airco en Opbergpakket neemt, mits die zo in BE ook heten. Anders wordt het erg karig (handmatig dimbare binnenspiegel etc). Verder zijn de sportstoelen mi. een stuk mooier (en fijner) dan de standaard stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
the-hyrax schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 23:28:
Hoe komt het dat die gewone etron zo'n goede laadcurve heeft en de Q4 een totaal andere, minder goede? Konden ze dat niet hetzelfde maken? [Afbeelding]

[Afbeelding]

Heb gelijk op fastned pagina vanalles opgezocht. Erg informatief. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
wimbre schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:46:
[...]

Allereerst top dat je zo’n uitgebreide toelichting geeft!👍

Mag ik vragen waarom jij verwacht dat bij nu bestellen de levering eind nov./dec. zou zijn? Ik lees veelal uitstel naar achteren. Je geeft dat zelf overigens ook aan hoor maar was benieuwd of jij daar ook positieve verhalen over hebt gelezen.

Ik heb mijn Q4 besteld rond 14 juli 2021. Laatste info van de dealer dateert van 2 augustus jl. waarin hij aangaf dat de auto qua planning stond op week 42 (productieweek) (18-24 oktober). Dat was eerst week 43. Aanleverweek 45.

Aankomende week gaat hij mij als het goed is weer bellen. Ben benieuwd😱
Klopt, ik heb wel wat gelezen dat mensen die 'm nu bestellen einde van het jaar geleverd krijgen, maar ik ken de precieze uitvoering niet en misschien hebben ze slots gereserveerd. Maar ik zou er niet op rekenen dat het nog dit jaar is. Ik lees ook dat sommige mensen in mei hebben besteld en deze paar keer verzet is zelfs tot volgend jaar! Nee sinds ik hier op het forum zit lees ik alleen maar negatieve verhalen ;) (ik kwam op deze topic op de dag dat het bekend werd dat panoramadak niet te leveren was, ook pas na het doorlezen van alle pagina's).

Mijn gecancelde auto was 16 juli besteld en levering eerste week november geworden (info van vorige week).

Edit: Oh misschien nog het stuurtje met de regeneratie flippers. Die flippers zitten niet op het normale stuur.

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 20-08-2021 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Qua levertijd, die van mij is 11 augustus besteld (de 40) en geschat 2e deel december geleverd. Dat gaat mij bijtelling schelen als dat lukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
NRJ020 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 08:51:
Ik heb gelezen dat een aantal van jullie leer achteraf in laten bouwen. Dit heb ik zelf ook mee besteld.

Welke kleur hebben jullie gekozen? Gewoon zwart of misschien cognac of wellicht een andere kleur?
Misschien ook afhankelijk van de kleur van de auto. Ik zelf ga waarschijnlijk voor een zwart interieur (auto is wit).
Hoe doen ze dat eigenlijk? Halen ze de stof eraf? Gaat het leer er overheen? Ik begrijp dat achteraf leer inbouwen het scheelt in de bijtelling, maar is het resultaat net zo fraai?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Klopt, stof gaat eraf, leer er overheen. Ik heb het in het verleden in mijn Volvo V40 laten doen. Ziet er erg fraai uit, dat wordt echt heel netjes afgewerkt. Zoals je al aangeeft, dit kost geen bijtelling.
-Wing- schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

Hoe doen ze dat eigenlijk? Halen ze de stof eraf? Gaat het leer er overheen? Ik begrijp dat achteraf leer inbouwen het scheelt in de bijtelling, maar is het resultaat net zo fraai?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
JandV schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:00:
Klopt, stof gaat eraf, leer er overheen. Ik heb het in het verleden in mijn Volvo V40 laten doen. Ziet er erg fraai uit, dat wordt echt heel netjes afgewerkt. Zoals je al aangeeft, dit kost geen bijtelling.

[...]
Ik heb het destijds voor mijn Jaguar F-Pace laten doen, erg mooi. Veel meer keuze uit leersoort/kleur/stiksels en zelfs Jaguar logo in hoofdsteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:00:

[...]
Interessant voor de volgende keer. Maar bestel je het leer dan mee en zijn bijv de motieven hetzelfde (bijv ruitjespatroon of embossed s line logo’s) etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
-Wing- schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 09:14:
[...]

Klopt, ik heb wel wat gelezen dat mensen die 'm nu bestellen einde van het jaar geleverd krijgen, maar ik ken de precieze uitvoering niet en misschien hebben ze slots gereserveerd. Maar ik zou er niet op rekenen dat het nog dit jaar is. Ik lees ook dat sommige mensen in mei hebben besteld en deze paar keer verzet is zelfs tot volgend jaar! Nee sinds ik hier op het forum zit lees ik alleen maar negatieve verhalen ;) (ik kwam op deze topic op de dag dat het bekend werd dat panoramadak niet te leveren was, ook pas na het doorlezen van alle pagina's).

Mijn gecancelde auto was 16 juli besteld en levering eerste week november geworden (info van vorige week).
Ik weet niet of het, m.b.t. levertijden, een voordeel/nadeel is als er wel/geen open dak of trekhaak opgenomen was in de bestelde configuratie. In mijn geval een Q4 advanced zonder open dak. Krijg alleen de iPhone box niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:17
-Wing- schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Interessant voor de volgende keer. Maar bestel je het leer dan mee en zijn bijv de motieven hetzelfde (bijv ruitjespatroon of embossed s line logo’s) etc?
Er zijn verschillende bedrijven die dit aanbieden. Als je zoekt kan je veel voorbeelden vinden.
Ik heb zelf gekozen voor gewoon leer. Dus zonder ruiten, andere kleur stiksels of logo's etc. Omdat ik dat het mooiste vindt.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Het is even terug, maar meen me te herinneren dat ik dit (via Alphabet Carlease) via Leder Inbouw Nederland heb laten doen. Je kunt zelf samenstellen hoe je het wilt. De totale prijs wordt dan in je leasetarief meegenomen, maar niet bij de fiscale bijtelling ;)

https://www.lederinbouwnederland.nl/site/leder-keuze
-Wing- schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
Weet iemand of het sons sound system meer plaats inneemt dan de standaard audi sound? Er is een subwoofer in het koffer.. Maar dat is bij audi sound evenzeer...
Zie ook: https://electrichasgoneau...n/technology/soundsystem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Trench schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:14:
Weet iemand of het sons sound system meer plaats inneemt dan de standaard audi sound? Er is een subwoofer in het koffer.. Maar dat is bij audi sound evenzeer...
Zie ook: https://electrichasgoneau...n/technology/soundsystem/
Nee, precies hetzelfde qua ruimte. Beide subwoofers zitten op dezelfde plaats. Alleen als je niet het soundsysteem neemt (volgens mij in NL altijd standaard) is het vak volledig te gebruiken voor storage en zit er geen subwoofer in dat gedeelte.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Laatst online: 06-03 12:21

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Hi, altijd leuk om een nieuwe auto te bestellen ;)

Klinkt als een mooie samenstelling. Vergeet je ook niet de zwarte spiegels dan aan te vinken, of zit dit wellicht al in 1 van de packs?

Verder zou ik zeker akoestische zijruiten meenemen, niet duur en verhoogd het comfort.

In het comfort pack, zit toch de optie om de stoelen automatisch te verstellen incl geheugen? Deze heb ik ook meegenomen in mijn bestelling, ideaal!

Levertijd incl panoramdak kan maar zo halverweg 2022 zijn!

- Pack interior Sport

- Audi sound system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
MarcCar schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:18:
[...]

Dat is een mooie site, tx!
ja, iemand in dit topic had deze gepost reeds. Is idd mooi. Ik vond hem zéér fijn om de kleuren te bekijken hoe ze eruit zien in het 'echt'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
JandV schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:08:
Het is even terug, maar meen me te herinneren dat ik dit (via Alphabet Carlease) via Leder Inbouw Nederland heb laten doen. Je kunt zelf samenstellen hoe je het wilt. De totale prijs wordt dan in je leasetarief meegenomen, maar niet bij de fiscale bijtelling ;)

https://www.lederinbouwnederland.nl/site/leder-keuze

[...]
Mijn audi dealer laat het doen door dit bedrijf. Zie Showroom voor impressies.
https://www.alba-automotive.com/

[ Voor 4% gewijzigd door sixgirls op 20-08-2021 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:22:
Hi, altijd leuk om een nieuwe auto te bestellen ;)

Klinkt als een mooie samenstelling. Vergeet je ook niet de zwarte spiegels dan aan te vinken, of zit dit wellicht al in 1 van de packs?

Verder zou ik zeker akoestische zijruiten meenemen, niet duur en verhoogd het comfort.

In het comfort pack, zit toch de optie om de stoelen automatisch te verstellen incl geheugen? Deze heb ik ook meegenomen in mijn bestelling, ideaal!

Levertijd incl panoramdak kan maar zo halverweg 2022 zijn!

[...]
In NL kan je iig bij een mythoszwart lakkleur geen zwarte hoogglans spiegels (meer) kiezen ;)

Elektrische stoelen met geheugen alleen in de duurdere comfort pack (plus).

Ja helaas kan het met de mooie opties de prijs heel hard oplopen.

[ Voor 9% gewijzigd door -Wing- op 20-08-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
- Pack interior Sport

- Audi sound system
Ik heb mijn wagen in België besteld eind juni. Toen zat er redelijk wat in het Business Pack.
janbus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:40:

Pack Business: bevat
  • Pack Assistance Tour (Cruise control, Lane departure warning, Acoustic Parking System voor- en achter)
  • Pack Navigation (MMI Navigation Plus, Audi Virtual cockpit, verkeersbordenherkenning, Audi Connect remote & control)
  • Pack Smartphone (Audi Smartphone interface, Audi phone box, 12V-stopcontact + 2 USB-C poorten achteraan)
  • Audi sound system
  • zetelverwarming vooraan
  • elektrische kofferklep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 07:58
Nou net het telefoontje gekregen van Van Mossel, panoramadak en phonebox is niet leverbaar op mijn auto dit jaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Vriend van me heeft er 1 geleverd gekregen afgelopen week. Mooi ding hoor, een van de weinige met panodak etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Msts schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:25:
Nou net het telefoontje gekregen van Van Mossel, panoramadak en phonebox is niet leverbaar op mijn auto dit jaar :(
En wanneer had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
Was een Athlon edition , dus die zijn al in mei besteld door de LM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Msts schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:25:
Heb je eerder een bericht gekregen dat jouw auto niet op de lijst stond? Maw, zijn dit nieuwe ontwikkelingen waar iedereen mee te maken kan krijgen? Enig idee?

Wat ongelofelijk balen voor je. Ik leef met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
janbus schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 17:40:
Tijdslijn, bij Belgische dealer:
  • 17/06: Dealer laat weten dat de verwachte leverdatum op dat moment was tussen 11/10 en 14/11 (week 41 en week 45).
  • 25/06: bestelling geplaatst
  • 10/07: Dealer laat weten dat verwachte leverdatum half september is (week 37)
  • 10/08: Dealer laat weten dat de wagen verwacht wordt op 02/09 in Brussel (week 35). (Dealer ligt in Antwerpen.)
20/08: Dealer laat weten "Voor zover we weten is er met jouw auto geen probleem."

Ik ben er niet gerust op, ook gezien de tijdslijn van m'n collega (zie onder). Beide auto's zijn met trekhaak besteld en zouden ook met trekhaak geleverd worden ...
janbus schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:34:
Tijdslijn van een collega (België):
  • 11 juni: bestelling geplaatst
  • 10 juli: verwachte leverdatum half augustus (week 33)
  • 13 augustus: mail van dealer dat de verwachte leverdatum verschoven is naar 18 oktober (week 42)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
sixgirls schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:50:
[...]

Heb je eerder een bericht gekregen dat jouw auto niet op de lijst stond? Maw, zijn dit nieuwe ontwikkelingen waar iedereen mee te maken kan krijgen? Enig idee?

Wat ongelofelijk balen voor je. Ik leef met je mee.
Nee ik had nog niet eerder wat gehoord. Ze bleken het al langer te weten maar was iets mis gegaan in de communicatie waardoor het niet gemeld was bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trench
janbus schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:23:
[...]

20/08: Dealer laat weten "Voor zover we weten is er met jouw auto geen probleem."

Ik ben er niet gerust op, ook gezien de tijdslijn van m'n collega (zie onder). Beide auto's zijn met trekhaak besteld en zouden ook met trekhaak geleverd worden ...

[...]
Ik probeer 'nu' te bestellen (in Belgie). Maar idd, de trekhaak kon opeens niet meer (en panoramisch dak was 20 weken extra levertijd). Dan heb ik een week moeten wachten wat het alternatief is. En een halve week terug heb ik een nieuwe offerte ontvangen. En hoe het in Belgie gedaan wordt is hetvolgende: bestellen met optie trekhaak voorbereiding. En dan zullen ze achteraf een afneembare trekhaak monteren... De totale kost is hetzelfde gebleven. Dus 1150€. Het enige verschil is dat je vroeger voor 1150€ een wegklapbare trekhaak hebt. Ik vind dit geen ramp, maar echt goede service vind ik dit niet, ze hadden er ook als geste een wegklapbare trekhaak voor kunnen nemen. Maarja, die is +/-500€ duurder vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

Aldmar

Niks...

Msts schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:25:
[...]
Nee ik had nog niet eerder wat gehoord. Ze bleken het al langer te weten maar was iets mis gegaan in de communicatie waardoor het niet gemeld was bij mij.
Ik heb ook pas vorige week een mail ontvangen van Van Mossel dat de phonebox niet leverbaar zou zijn. Prima, verwacht ik niet te missen Panaromadak en/of trekhaak heb ik niet.

Besteld LM (Athlon) 23 juni --> Verwachtte leverdatum: 20 oktober.
Contact LM 15 juli --> Verwachtte leverdatum: 20 oktober
Contact VanMossel (nav phonebox) 13 aug --> Verwachtte leverdatum: "Eind dit jaar, preciezer kunnen we niet zijn. Wanneer meer bekend hoort u dat via uw LM" 8)7

Contact met Van Mossel ging volgens mij via een aparte 'klantenservice' desk oid die niet alle informatie had. Ik hou het (hoop) op half oktober.

Vandaag is wel de laadpaal thuis op mijn oprit geïnstalleerd :)

Q4 Advanced 40:
- Akoestische ramen voorportieren
- 3 zone airco
- verwarmbaar stuurwiel
- privacy glas
- Assistentie plus
- warmtepomp
- phonebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Das lekker, die is ong op dezelfde datum als die van mij besteld en volgens de dealer Van Mossel (week of 2 geleden geweest), stond die van mij niet op de lijst (dus wel Phonebox) en was de leverdatum nog steeds Oktober.
Dat ze nu ineens zeggen “ergens eind van het jaar” is toch wel schandalig! Hoe moeilijk kan het zijn om een datum door te geven? Je weet als Audi toch wel ongeveer wat je aan het doen bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 17-09 11:34
Las net op nu.nl dat de audi fabriek een week langer dicht blijft. Ook volgende week dus geen productie qua auto's. Allemaal vanwege chip tekorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
Mythio schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:24:
Las net op nu.nl dat de audi fabriek een week langer dicht blijft. Ook volgende week dus geen productie qua auto's. Allemaal vanwege chip tekorten.
Q4 komt uit de VW fabriek in Zwickau. Die gaat als het goed is maandag weer produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:59
Motjoo schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:26:
[...]

Q4 komt uit de VW fabriek in Zwickau. Die gaat als het goed is maandag weer produceren.
Moet wel, want die van mij (24 juni besteld) heeft als productie dag de week van de 23e :)
Als ie maar niet maandagochtend gebouwd wordt.

Goed nieuws! We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron in week 34 zal worden geproduceerd; dit is de week van maandag 23 augustus 2021.
Uw Q4 e-tron wordt gebouwd in de Audi-fabriek in Zwickau - Mosel.

[ Voor 6% gewijzigd door marcelmg2 op 20-08-2021 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Netjes dat de dealer je hiervan op de hoogte brengt. Wanneer is de geplande levering?
marcelmg2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

Moet wel, want die van mij (24 juni besteld) heeft als productie dag de week van de 23e :)

Goed nieuws! We hebben bericht ontvangen dat uw Audi Q4 e-tron in week 34 zal worden geproduceerd; dit is de week van maandag 23 augustus 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
marcelmg2 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:54:
[...]

De cruciale vraag hierbij is: wanneer heb je dit bericht ontvangen? VDL NedCar heeft gisteren pas bekend gemaakt dat ze aankomende week niet produceren. Dat kan natuurlijk bij elke autofabrikant. Ik hoop het niet maar ik ben nu al vaker teleurgesteld 😞

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Zojuist terug van de dealer om de laatste handtekening te zetten. Ze hadden een mooie Q4 40 S Competition in kieselgrijs staan met glossy zwarte spiegels en panoramadak. Oei wat is ie mooi. Vind dat de foto's en filmpjes die ik ervan gezien heb toch niet echt goed uitkomen. Heeft ook met het licht te maken (was nu halfbewolkt), maar het is een prachtige kleurstelling.

Ook een typhoon grijze met zwartoptiek in de schaduw gezien, ziet er ook fraai uit. Toch eens met de opmerking dat Audi bijna geen lelijke lakkleuren beschikbaar stelt.

Heel vervelend om te horen dat mede tweakers hier hun auto later/niet compleet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Bij welke dealer ben je op de koffie geweest? Mooi dat alles nu en kannen en kruiken is trouwens 🥳
-Wing- schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:12:
Zojuist terug van de dealer om de laatste handtekening te zetten. Ze hadden een mooie Q4 40 S Competition in kieselgrijs staan met glossy zwarte spiegels en panoramadak. Oei wat is ie mooi. Vind dat de foto's en filmpjes die ik ervan gezien heb toch niet echt goed uitkomen. Heeft ook met het licht te maken (was nu halfbewolkt), maar het is een prachtige kleurstelling.

Ook een typhoon grijze met zwartoptiek in de schaduw gezien, ziet er ook fraai uit. Toch eens met de opmerking dat Audi bijna geen lelijke lakkleuren beschikbaar stelt.

Heel vervelend om te horen dat mede tweakers hier hun auto later/niet compleet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
De Koning in Capelle a/d Ijssel. Heb wel wat foto's gemaakt die je evt kan krijgen, maar in het echt is ie veel mooier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Daar kom ik maandag nog langs, maar zie graag nog wat foto’s hoor 🤗
-Wing- schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 19:02:
De Koning in Capelle a/d Ijssel. Heb wel wat foto's gemaakt die je evt kan krijgen, maar in het echt is ie veel mooier...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7bOLx82JebPvFYEWR_IhHvGono=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/4oDrr3BIlMgdEPOtER7DPZwK.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n7tsOBjbivk3NWxgnyov4Aa-LXc=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/uuZOygcmSH52b8dtOs6sfk1z.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5fN1c7hRp76ywebYBJ5h1pKZoOo=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/BGuxAzOD11CPLRBYjAj7HjQa.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door -Wing- op 20-08-2021 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Waar is de typhoongrijze met zwart optiek? 😋

P6 MY22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Hakuna_Matata schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:14:
Waar is de typhoongrijze met zwart optiek? 😋
Haha, ik kan ook niets verborgen houden. Had 'm niet gepost, omdat er een defect aan was (sensor naar een andere auto ivm een ongelukje).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0KgspgViSTtFDyV9YEIzA50H0I=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/Q3JSVlvjh4XaDhn5bDaPooZ8.gif?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakuna_Matata
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-07-2024
Haha thanks!

P6 MY22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
-Wing- schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 18:12:

Ja super mooi! Zo krijg ik hem ook, wel dan met andere velgen.
Heeft deze ook DCC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 07:59:
[...]

Ja super mooi! Zo krijg ik hem ook, wel dan met andere velgen.
Heeft deze ook DCC?
Ff niet paraat waar DCC voor staat, iets met cruise control?
Maar welke opties er precies op zitten weet ik niet, dit is namelijk een demo auto (de kieselgrijze).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
the-hyrax schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:10:
Same, same. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gister de review van de nieuwe EV6 ging kijken en toch wel wat jaloers werd van alle opties. Maar dan heb je een … KIA…

Mijn grootste gemis vind ik wel het gebrek aan het 200kW+ snelladen (wat die KIA en Ioniq wel hebben), maar goed, hou hoop voor de 170kW update.
Ik ben wezen kijken in Breukelen, daar staat een Ev6 te shinen. Supermooie auto van de buitenkant maar (detailneuker die ik ben) een beetje teleurstellend aan de binnenkant (plasticjes en knopjes hadden ook in een Niro kunnen zitten). Een Q4 is voor mij dan iig een stuk beter qua knopjes, stoel, etc.

Edit: en zowel de Kia als hyundai schijnen nogal betuttelend te zijn met allerlei piepjes tijdens het rijden, check de ioniq 5 review van autoblog en de autoweek review van de EV6 maar es. /edit

Ik vergelijk het een beetje met de quashqai van een paar jaar geleden. Lyrische testen, veel waar voor je geld maar het was het voor mij allemaal net niet.

Ik lees hier verscheidene mensen die een demo uit Duitsland hebben gehaald. Hoeveel scheelt dit nu precies en hoe hebben jullie dit precies gedaan? Zelf, via een bemiddelaar of gewoon bij je eigen audi dealer? En hoe zit het met garantie e. d.?

[ Voor 7% gewijzigd door deppenboks op 21-08-2021 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Niet online
deppenboks schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 08:54:
[...]

Ik ben wezen kijken in Breukelen, daar staat een Ev6 te shinen. Supermooie auto van de buitenkant maar (detailneuker die ik ben) een beetje teleurstellend aan de binnenkant (plasticjes en knopjes hadden ook in een Niro kunnen zitten). Een Q4 is voor mij dan iig een stuk beter qua knopjes, stoel, etc.

Edit: en zowel de Kia als hyundai schijnen nogal betuttelend te zijn met allerlei piepjes tijdens het rijden, check de ioniq 5 review van autoblog en de autoweek review van de EV6 maar es. /edit

Ik vergelijk het een beetje met de quashqai van een paar jaar geleden. Lyrische testen, veel waar voor je geld maar het was het voor mij allemaal net niet.

Ik lees hier verscheidene mensen die een demo uit Duitsland hebben gehaald. Hoeveel scheelt dit nu precies en hoe hebben jullie dit precies gedaan? Zelf, via een bemiddelaar of gewoon bij je eigen audi dealer? En hoe zit het met garantie e. d.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Ik heb een demo Q4 e-tron 40 (Advanced) uit Duitsland gekocht. De demo is van 10 juni 2021 en heeft een nieuwaarde van ongeveer 61k in Duitsland, incl verlengde garantie (tot 5 jaar en max 100k) en e-tron laadsysteem. Zou ik deze in NL samenstellen dan zou deze ongeveer 67k kosten. De auto heeft o.a. navi pro met head-up en alle rijassistenten.
Ik krijg de auto pas in Januari met max 15k op de teller. Vraagprijs was 49.900 en daar heb ik nog een mooie korting op bedongen. Tevens de afspraak gemaakt dat indien de demo meer dan 15k heeft gereden we extra korting krijgen met een afgesproken staffel.

Ik ga de auto in januari zelf importeren, woon niet ver van de grens. Vind het leuk om te ontdekken hoe dit te gaat.
Voor mij als particulier was dit (budgetair) de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hebben hier al mensen t Sonos systeem gehoord. Tot nu toe nog bij geen enkele demo aanwezig waar ik tot nu toe ben geweest.

Geluid blijft persoonlijk maar wie weet heeft iemand wat ervaringen om te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
vriej29 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:20:
[...]

Ik heb een demo Q4 e-tron 40 (Advanced) uit Duitsland gekocht. De demo is van 10 juni 2021 en heeft een nieuwaarde van ongeveer 61k in Duitsland, incl verlengde garantie (tot 5 jaar en max 100k) en e-tron laadsysteem. Zou ik deze in NL samenstellen dan zou deze ongeveer 67k kosten. De auto heeft o.a. navi pro met head-up en alle rijassistenten.
Ik krijg de auto pas in Januari met max 15k op de teller. Vraagprijs was 49.900 en daar heb ik nog een mooie korting op bedongen. Tevens de afspraak gemaakt dat indien de demo meer dan 15k heeft gereden we extra korting krijgen met een afgesproken staffel.

Ik ga de auto in januari zelf importeren, woon niet ver van de grens. Vind het leuk om te ontdekken hoe dit te gaat.
Voor mij als particulier was dit (budgetair) de beste optie.
Is niet al te moeilijk. Afspraak maken bij RDW kan wat duren. Probleem is de verzekering. In NL kun je alleen een WA verzekering afsluiten zolang je nog geen kenteken hebt. Daarom laat ik de invoer door een bedrijf doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deppenboks
  • Niet online
Trackerfire schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:53:
Hebben hier al mensen t Sonos systeem gehoord. Tot nu toe nog bij geen enkele demo aanwezig waar ik tot nu toe ben geweest.

Geluid blijft persoonlijk maar wie weet heeft iemand wat ervaringen om te delen.
Ik heb hem gehoord, en was een duidelijke verbetering tov het standaard geluid.

Als ik het vergelijk met HK in een BMW klinkt het beter in de lage tonen. Qua hoog kan het niet tippen aan een B&O systeem in een 5 serie maar het is zeker een optie die ik als een must beschouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Ik was er persoonlijk niet zo van onder de indruk. Klinkt wel wat beter dan het normale systeem, maar niet voor deze prijs..

Anderzijds, het blijft persoonlijk
Trackerfire schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 09:53:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Nog bedankt voor de foto’s! Super gaaf! Mocht er nog tijd zijn, dan ga ik maandag even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik weet niet meer wie er zei spijt te hebben dat ie 't opbergpakket niet genomen had maar heb 't deze week aan mn bestelling toegevoegd om die reden 👀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
the-hyrax schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:45:
Ik weet niet meer wie er zei spijt te hebben dat ie 't opbergpakket niet genomen had maar heb 't deze week aan mn bestelling toegevoegd om die reden 👀
Dat kan neem ik aan alleen als je order nog wijzigbaar is toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

deppenboks schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Ik heb hem gehoord, en was een duidelijke verbetering tov het standaard geluid.

Als ik het vergelijk met HK in een BMW klinkt het beter in de lage tonen. Qua hoog kan het niet tippen aan een B&O systeem in een 5 serie maar het is zeker een optie die ik als een must beschouw.
Ok top. Conform m’n verwachting dat laag de boventoon voert (zoals altijd bij Sonos) en hoog het onderspit moet delven. Thanks voor t delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
the-hyrax schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 12:45:
Ik koop het er achteraf wel bij. Zijn de kosten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

wimbre schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Kan dat? Vraag het me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik heb het nog niet afgestemd met de dealer maar ik veronderstel dat je van iedere auto toch parts kan kopen?

Zodra de dealer belt zal ik het hem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:04:
[...]

Mij is nog steeds niet duidelijk tot welk moment je de configuratie kan wijzigen ZONDER het risico te lopen dat de productieweek wijzigt. Ik sprak die dealer 3 weken terug en toen zei hij dat ik dat risico wel loop.

Dat misschien de oude order er uit gaat en er een andere aangemaakt wordt en je dus weer achteraan aan sluit met als gevolg vertraging en levering in 2022.

Misschien ten onrechte maar ik had het gevoel dat hij er niet zo’n zin in had.

Als het nog wel kan dan wil ik het uiteraard via de lease laten lopen.

Is hier eenduidigheid over of roepen dealers maar wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Niet online
wimbre schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 13:49:
[...]

Mij is nog steeds niet duidelijk tot welk moment je de configuratie kan wijzigen ZONDER het risico te lopen dat de productieweek wijzigt. Ik sprak die dealer 3 weken terug en toen zei hij dat ik dat risico wel loop.

Dat misschien de oude order er uit gaat en er een andere aangemaakt wordt en je dus weer achteraan aan sluit met als gevolg vertraging en levering in 2022.

Misschien ten onrechte maar ik had het gevoel dat hij er niet zo’n zin in had.

Als het nog wel kan dan wil ik het uiteraard via de lease laten lopen.

Is hier eenduidigheid over of roepen dealers maar wat?
Ik denk dat ze het zelf ook niet weten. De informatievoorziening is niet zo gestroomlijnd als je zou denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Ik had geen opbergpakket en spijt, maar uit belletje met de LM bleek dat die weinig zin hadden het contract aan te passen en de dealer gaf aan dat productie al ingepland was en het dus uberhaupt niet mogelijk is. Betwijfel of je het later kan inbouwen. En zal zeker niet voor die 300 zoveel euro zijn gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
sbin schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:26:
Ik had geen opbergpakket en spijt, maar uit belletje met de LM bleek dat die weinig zin hadden het contract aan te passen en de dealer gaf aan dat productie al ingepland was en het dus uberhaupt niet mogelijk is. Betwijfel of je het later kan inbouwen. En zal zeker niet voor die 300 zoveel euro zijn gok ik
Maar als de productie nog niet is ingepland is het dus wel mogelijk en is het alleen de LM die dwars ligt.

Of dit vervolgens nog tot vertraging leidt weet ik niet. Dat laatste is het mij nl. niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik had gevraagd of het impact had op de levering en dat zou niet zijn. Besteld eind Juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
the-hyrax schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 20:49:
Ik had gevraagd of het impact had op de levering en dat zou niet zijn. Besteld eind Juli.
En de verwachte afleverweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
wimbre schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 22:26:
[...]

En de verwachte afleverweek?
48 (ongewijzigd)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tilburgz
  • Laatst online: 06-03-2022
Ik ben afgelopen week ook gebeld door de dealer dat de 'Phone box' niet geleverd kan worden. Besteld eind juni bij de LM; de LM op 2 juli bij de dealer en levering blijft (volgens de huidige planning) week 42. Ik begreep van de dealer dat afhankelijk van welke Q4 variant & opties je besteld hebt; deze op een bepaalde productielijn gemaakt wordt. De ene productielijn kan meer vertraging/problemen hebben dan de ander. De factuur wordt met EUR 140,- verlaagd wegens het niet kunnen leveren van de Phone Box. Die EUR 140,- is ook precies het verschil tussen de verkoopprijzen in de brochure van mei 2021 (Launch edition Advanced) en augustus 2021 (Advanced edition). Op de Phone Box na zijn die modellen volgens de prijslijsten precies hetzelfde.

Ik heb wel akoestische zijruiten en voorruitverwarming besteld; dus hopen dat het bereik voldoende blijft. In 2015 heb ik bij een Golf voorruitverwarming besteld. Die werd geannuleerd door de fabriek omdat de 'Phone Box' van VW niet op die auto kon en ze aangaven dat het bereik onvoldoende zou worden door de voorruitverwarming zonder 'Phone box'. Ben dus benieuwd! In week 42 weet ik het (hopelijk)!

[ Voor 0% gewijzigd door Tilburgz op 22-08-2021 00:17 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Ook hier vol verwachting van de afevering van mijn q4 40 advanced (week 42).

Zijn er al gedachten over het wrappen, dippen, spuiten of gewoon vervangen van die gigantische grijze vlakte aan de voorkant (los van de keuze voor het optiepakket zwart)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

wimbre schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 14:32:
[...]

Maar als de productie nog niet is ingepland is het dus wel mogelijk en is het alleen de LM die dwars ligt.

Of dit vervolgens nog tot vertraging leidt weet ik niet. Dat laatste is het mij nl. niet waard.
Hier ook flink wat wijzigingen aangebracht in de configuratie. Phonebox, pano dak en akoestische zijruiten eraf. Dynamic pakket plus, verwarmbaar stuur en antraciet inleg erin. Productieplaats is al gereserveerd en is gewoon op week 47 afleveren blijven staan na doorvoeren wijzigingen (week geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Motormuis69 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 09:59:
Ook hier vol verwachting van de afevering van mijn q4 40 advanced (week 42).

Zijn er al gedachten over het wrappen, dippen, spuiten of gewoon vervangen van die gigantische grijze vlakte aan de voorkant (los van de keuze voor het optiepakket zwart)?
Ik zou misschien het zwevende bedieningspaneel laten wrappen zodat het pianolak verdwijnt. Mat zwart lijkt me wel cool. Denk dat ik me ga ergeren aan de vingerafdrukken enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:06
Antraciet Inleg twijfel ik ook nog over, heb jij een goede foto van standaard en de antraciet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Trackerfire schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:31:
[...]

Ik zou misschien het zwevende bedieningspaneel laten wrappen zodat het pianolak verdwijnt. Mat zwart lijkt me wel cool. Denk dat ik me ga ergeren aan de vingerafdrukken enzo.
Ik dacht eigenlijk aan de standaard grijze grille. Ben bang dat dat grote grijze oppervlak me al snel gaat tegenstaan in combinatie met geyserblau lak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:55
Verkeerde topic

[ Voor 85% gewijzigd door ephymerous op 22-08-2021 12:11 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ik laat het dak zwart wrappen (witte Q4) en de remklauwen rood spuiten 🤠

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

vincentvs93 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 11:33:
Antraciet Inleg twijfel ik ook nog over, heb jij een goede foto van standaard en de antraciet?
In de configurator 3D kun je t goed zien als je deze optie aanvinkt. Vind t zelf erg chique eruit zien tov de standaard (die ook al mooi is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:06
Waar vind jij de 3d configurator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvandemaele
  • Laatst online: 30-03-2023
Op de NL site heb ik die ook al gevonden. Maar hier in België zie ik er precies over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dit is in ieder geval Antraciet mesh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2-SLEWkwJkzOIbG4syeZk-5RKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xV0uQxfjILDhsxl5P5RuCn2q.png?f=fotoalbum_large

En regulier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DUd8HkOaZB75bPbFAzKCIAbvirg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XqGjEUblfgK93lYtyPKWTWpR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door Trackerfire op 22-08-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
davidvandemaele schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:27:
[...]

Op de NL site heb ik die ook al gevonden. Maar hier in België zie ik er precies over.
Ik heb de 3d configurator alleen op de NL gevonden. Niet op de Duitse, Belgische en Engelse site gevonden. (Ja ook daar weleens wat geconfigureerd…)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
[quote]Trackerfire schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 17:55:
Dit is in ieder geval Antraciet mesh:

[Afbeelding]

Die mesh is prachtig, vond het wel een dure optie gemaakt van pet flessen ;) voor mij was het s line interieur mooi genoeg…
Pagina: 1 ... 18 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.