Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-08 09:32
Trench schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

buh, echt pingpong? dat was op de audi voor mn huidgige leasewagen (die nu ook einde termijn is aangezien ik q4 ga betsellen) ook zo.. Echt niet fijn. Ik dacht dat de VAG group dus (zoals bij mn huidge tiguan) dus dat pingpongen verholpen had door één vloeiende lijn..

en géén bekerklemmen vooraan? dat is ook écht wel zielig voor een premium merk als audi als je het mij vraagt.. Dus je moét een optie van 400€ nemen om bekerklemmen te krijgen.. Dat is erg dat ze dat niet even in het platinum pack ofzo steken.. Bedroevend.
Eens.

Overigens kan je het Assistentiepakket Advanced nemen voor maar liefst 1,300 zodat ie wél active lane assist heeft.

Overigens was dit voorheen (pre-april) een optie van 500, waarbij dan ook 360 graden cameras zaten. Mijn guess is dat het komt door tekorten dat ze deze elementen nu bij een duurdere leverancier hebben moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
the-hyrax schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:16:
[...]

Eens.

Overigens kan je het Assistentiepakket Advanced nemen voor maar liefst 1,300 zodat ie wél active lane assist heeft.

Overigens was dit voorheen (pre-april) een optie van 500, waarbij dan ook 360 graden cameras zaten. Mijn guess is dat het komt door tekorten dat ze deze elementen nu bij een duurdere leverancier hebben moeten halen.
Die optie zie ik (in Belgie) precies niet staan. Ik heb elk hulpmiddel aangevinkt voor het rijden.. Pack Assistance Tour Plus, Pack Assistance City, ...
Echt zonde dat dit allemaal komt door tekort aan chips dat ze opties schrappen en zelfs na bestellen verwijderen enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:02

Trackerfire

BTC HODLER

Trench schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:12:
[...]

buh, echt pingpong? dat was op de audi voor mn huidgige leasewagen (die nu ook einde termijn is aangezien ik q4 ga betsellen) ook zo.. Echt niet fijn. Ik dacht dat de VAG group dus (zoals bij mn huidge tiguan) dus dat pingpongen verholpen had door één vloeiende lijn..

en géén bekerklemmen vooraan? dat is ook écht wel zielig voor een premium merk als audi als je het mij vraagt.. Dus je moét een optie van 400€ nemen om bekerklemmen te krijgen.. Dat is erg dat ze dat niet even in het platinum pack ofzo steken.. Bedroevend.
Dit is nooit anders geweest bij Audi. Zelfs voor een sigarettenaansteker betaal je 100 piek extra (bijvoorbeeld) :+

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:09
daniel.monikes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Het enige wat ik mis, en wat ik echt erbij had moeten bestellen was het opberg pakket. Bekerhouders zonder klemmetjes en geen 12v aansluiting in de kofferbak vind ik wel een gemis.
Die heb ik ook niet gekozen helaas..
Hoe zit het met het handschoenkastje en de niet bestaande netten achter de stoielen? Ziet dat er niet te goedkoop uit of valt het mee? En als ik het goed begrijp heb je ook geen verhoogde kofferbak vloer en dus een tildrempel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
sbin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:27:
[...]

Die heb ik ook niet gekozen helaas..
Hoe zit het met het handschoenkastje en de niet bestaande netten achter de stoielen? Ziet dat er niet te goedkoop uit of valt het mee? En als ik het goed begrijp heb je ook geen verhoogde kofferbak vloer en dus een tildrempel?
handschoenenkastje is dan niet afsluitbaar, geen 2e lampje in kofferbak.
in reviews zie je bij het ontbreken van de dubbele laadvloer een lagere kofferbak.
je ziet de scharnierende delen van de banken, dat vond ik niet zo fraai uitzien.
ik zal eens kijken of ik daar een plaatje van heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

spreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:56:
Standaard kofferruimte zonder dubbele laadvloer. Hieronder nog wel ruimte om de kabel op te bergen.
Wel meer opslagruimte hierdoor.

Opvallend is hier alleen rechts verlichting terwijl op alle reviews er twee lampjes in zitten. Wederom een besparing van PON?

60/40 verdeling achterbank zonder armsteun of skiluik.

[Afbeelding]
Zo ziet het er dan uit ;)

[ Voor 45% gewijzigd door Trackerfire op 17-08-2021 12:43 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Die lampjes boeit me niet zoveel. Alleen jammer van die klemmetjes en de netjes achter de stoelen. En als de kofferbak er nog cheaper uit gaat zien dan is dat ook jammer. Maar geen dealbreaker. Heb me er al bij neergelegd dat afwerkingsniveau ongeveer half dat van een Passat is.. ¯\_(ツ)_/¯

Edit.. Godallemachtig dat is echt niveau Dacia...
Ach.. je moet iets over hebben voor de bijtelling het mileu he :-)

[ Voor 17% gewijzigd door sbin op 17-08-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:25:
[...]

Dit is nooit anders geweest bij Audi. Zelfs voor een sigarettenaansteker betaal je 100 piek extra (bijvoorbeeld) :+
Mooie incentive om niet meer te roken toch :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:44:
[...]

Mooie incentive om niet meer te roken toch :D
Zeker, ik rook zelf niet maar hoorde t van de dealer. ALLES is een optie :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
sbin schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:41:
Die lampjes boeit me niet zoveel. Alleen jammer van die klemmetjes en de netjes achter de stoelen. En als de kofferbak er nog cheaper uit gaat zien dan is dat ook jammer. Maar geen dealbreaker. Heb me er al bij neergelegd dat afwerkingsniveau ongeveer half dat van een Passat is.. ¯\_(ツ)_/¯

Edit.. Godallemachtig dat is echt niveau Dacia...
Ik heb daarom ook zo'n beschermbak besteld, voor de hond maar ziet er daardoor ook wat beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Heb trouwens maar gemaild of ik het opbergpakket er nog op kan zetten… zo duur is het niet en wellicht dat het kleine irrritaties gaat veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:45:
[...]

Zeker, ik rook zelf niet maar hoorde t van de dealer. ALLES is een optie :*)
Maar dat is écht zo. Premium in dit geval betekent dus betalen voor elk wissewasje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
the-hyrax schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:45:
Heb trouwens maar gemaild of ik het opbergpakket er nog op kan zetten… zo duur is het niet en wellicht dat het kleine irrritaties gaat veroorzaken.
Dat heb ik ook gedaan, maar ze begonnen allemaal moeilijk te doen over het leasecontract en de bestelling. Ik dacht fk it, lekker laten, voordat hij vertraagd wordt oid. Gooi er idd wel zo'n rubberen mat/bak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

:) zeker voor de Sportback zijn 't de kosten niet. De niet sportback is 150 euro duurder vanwege een extra scheidingsnet :+ ja mensen, jullie horen 't goed. 150 eurootjes voor een (extra) scheidingsnetje (marge 99,99%) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Klopt, maar dit filmpje is veel erger, zie 11:20 (kostte me ff wat moeite het te vinden)

YouTube: Audi Q4 50 e-tron quattro edition one - Review des E-SUV von Audi

Ze hadden best wat kunnen verzinnen om het afdekken (niet zijnde het opbergpakket). Dit vind ik echt zo lelijk...

[ Voor 13% gewijzigd door -Wing- op 17-08-2021 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
heb dat ook gevraagd :D maar is toch een (stomme) optie van 400€. Ik ga het er toch nog proberen bij te krijgen. Eigenlijk puur voor die bekerhouders |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:00:
[...]

Klopt, maar dit filmpje is veel erger, zie 11:20 (kostte me ff wat moeite het te vinden)

YouTube: Audi Q4 50 e-tron quattro edition one - Review des E-SUV von Audi
Aiaiaiai, pfff. Ik ben blij dat ik full-options ben gegaan (snap uiteraard dat niet iedereen die luxe heeft)... maar dit soort dingen doen toch afbreuk aan je auto :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:03:
[...]

Aiaiaiai, pfff. Ik ben blij dat ik full-options ben gegaan (snap uiteraard dat niet iedereen die luxe heeft)... maar dit soort dingen doen toch afbreuk aan je auto :/
[...]

Ja een filmpje zegt meer dan 1000 plaatjes... Of ging die gezegde anders ;)
Erg he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-08 07:39
Heeft iemand al bekerhouder klemmetjes op Ali besteld? Zo ja, welke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:47:
[...]

:) zeker voor de Sportback zijn 't de kosten niet. De niet sportback is 150 euro duurder vanwege een extra scheidingsnet :+ ja mensen, jullie horen 't goed. 150 eurootjes voor een (extra) scheidingsnetje (marge 99,99%) :D
Ik denk dat ik maar een dropship bedrijf op ga en netten ga verkopen voor 75, toch de helft van de prijs

https://nl.aliexpress.com...2210000001694377089%22%7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
[...]

Het enige wat ik mis, en wat ik echt erbij had moeten bestellen was het opberg pakket. Bekerhouders zonder klemmetjes en geen 12v aansluiting in de kofferbak vind ik wel een gemis.

Hope this helps 😉
Heb je toevallig een foto van die bekerhouders? ik twijfel dus echt om hiervoor het storage pack te nemen... Blijft daar een gewone koffiemok (zo'n reisbeker) niet in staan op die manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vincentvs93
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-08 22:33
the-hyrax schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:09:
[...]

Ik denk dat ik maar een dropship bedrijf op ga en netten ga verkopen voor 75, toch de helft van de prijs

https://nl.aliexpress.com...2210000001694377089%22%7D
Ik moet wel zeggen dat de audi netten van wat hogere kwaliteit zijn dan dit;) maar het blijft een hoop geld haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
[...]

Nou, het zijn de kosten niet op je leasecontract en ik had het er graag bijgenomen, maar ik wist gewoon niet van het bestaan af. Kwam ik pas later achter in dit topic.. Ik durf nu alleen niets meer aan te passen in de config en kan ook niet meer blijkbaar, want al in productie.
Gelukkig heb ik wel de 3-zone ac en comfortpakket. Anders was ik echt ziek geweest,

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• -Wing-
Ik had gisteren gezegd dat ik mijn Q4 geannuleerd heb. Vandaag nieuws gekregen dat mijn alternatieve auto definitief doorgaat. Het is geworden een...

Q4 E-tron 50 Edition One. Als het goed is komt ie einde volgende maand binnen met 0/10km op de teller (is al gemaakt, wacht op transport). Met panoramadak, trekhaak reeds gemonteerd en phonebox (full option op assistentiepakket advanced na).

Het is dus een voorraad auto import auto geworden. Hij is nu ongeveer even duur geworden als mijn oorspronkelijke configuratie, maar dan met veel meer opties (nu met panoramadak, phonebox, adaptieve dempers, veiligheidspakket. En ruim een maand eerder geleverd. Ik ben blij.

Mocht iemand dit ook interessant vinden en serieus overwegen, stuur maar een pm-tje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Dat is wel erg lekker nieuws hoor! Fijn dat het toch nog zo opgelost is! Bovendien gaaf om zo'n Edition One te bestellen, die was helaas niet leverbaar in Nederland....
-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:47:
Ik had gisteren gezegd dat ik mijn Q4 geannuleerd heb. Vandaag nieuws gekregen dat mijn alternatieve auto definitief doorgaat. Het is geworden een...

Q4 E-tron 50 Edition One. Als het goed is komt ie einde volgende maand binnen met 0/10km op de teller (is al gemaakt, wacht op transport). Met panoramadak, trekhaak reeds gemonteerd en phonebox (full option op assistentiepakket advanced na).

Het is dus een voorraad auto import auto geworden. Hij is nu ongeveer even duur geworden als mijn oorspronkelijke configuratie, maar dan met veel meer opties (nu met panoramadak, phonebox, adaptieve dempers, veiligheidspakket. En ruim een maand eerder geleverd. Ik ben blij.

Mocht iemand dit ook interessant vinden en serieus overwegen, stuur maar een pm-tje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 13:58:
Dat is wel erg lekker nieuws hoor! Fijn dat het toch nog zo opgelost is! Bovendien gaaf om zo'n Edition One te bestellen, die was helaas niet leverbaar in Nederland....

[...]
Ja dank je, heel fijn nieuws idd, al heeft er erg veel tijd in gezeten om dat voor elkaar te krijgen. Het is de grijze Edition One geworden (de versie die ik het liefste had, maar niet bestelbaar, toen voor S Competition gegaan. Na alle vervallen opties perikelen via een omweg toch gelukt om deze via mijn dealer te bestellen.).

Al vind ik de vele kleuren en varianten die hier gepost worden ook erg leuk om te zien. Door die verschillende kleuren grille ziet de auto er toch anders uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Het is je gegund hoor! Zie nog graag een foto tegemoet ;) Is het typhoon grijs geworden, met die brons kleurige velgen? Ik heb deze velgen uiteindelijk maar in platinum besteld. Mocht ik ook nog gezeur krijgen qua levering, dan zou dit een uitstekend alternatief zijn!

Overigens eens qua alle varianten!
-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:09:
[...]

Ja dank je, heel fijn nieuws idd, al heeft er erg veel tijd in gezeten om dat voor elkaar te krijgen. Het is de grijze Edition One geworden (de versie die ik het liefste had, maar niet bestelbaar, toen voor S Competition gegaan. Na alle vervallen opties perikelen via een omweg toch gelukt om deze via mijn dealer te bestellen.).

Al vind ik de vele kleuren en varianten die hier gepost worden ook erg leuk om te zien. Door die verschillende kleuren grille ziet de auto er toch anders uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel.monikes
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-10-2024
Een kleinigheidje misschien……. Maar de claxon slaat echt nergens op. Klinkt als een fiat panda uit 1993

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
[...]

Oh ja……. En er zit helaas echt alleen maar lane departure warning op met “Pingpongen” tussen de lijntjes. Wel heeft de cruise control een stop en go functie.

De dealer zei wel dat dit mischien later via functions on demand te upgraden zou zijn, net als de 2e zone van de airco. ( er zit namelijk wel een sync knop, en als je deze indrukt komt er “functie niet aangeschaft” in beeld.

Hope this helps 😉
Heb jij het Assistentiepakket advanced? Daar zit toch de echte keep lane op dacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
daniel.monikes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:14:
Een kleinigheidje misschien……. Maar de claxon slaat echt nergens op. Klinkt als een fiat panda uit 1993
Dat kwam ook al naar voren in de review van Autoblog 😭

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

daniel.monikes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:14:
Vet! 1993! Toen Audi's nog premium waren :*)

En ook al is de Q4 inmiddels voor mij afgevallen:
ik blijf jaloers op zijn zwoele looks met die lichtanimaties!

Voor mij waren het echter teveel concessies op alle andere vlakken om de Q4 voor mezelf te rechtvaardigen.

Ik ga wel maximaal genieten als 1 van jullie me voorbij komt ermee! Wel graag even een lichtshowtje.

Kom ik jullie daarna weer terug voorbij met of 408pk (Polestar 2) of 340pk (BMW i4). Nog even de laatste knoopjes doorhakken.

Diep van binnen doet het nog steeds pijn hoor dat het geen Q4 wordt hier.

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:12:
Het is je gegund hoor! Zie nog graag een foto tegemoet ;) Is het typhoon grijs geworden, met die brons kleurige velgen? Ik heb deze velgen uiteindelijk maar in platinum besteld. Mocht ik ook nog gezeur krijgen qua levering, dan zou dit een uitstekend alternatief zijn!

[...]
JandV schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:12:

[...]
Ja het is de versie met de brons kleurige velgen geworden. Misschien beetje aso/tokkie, maar vind de plaatjes mooi. Als ie geleverd is zal ik zeker een foto sturen. Ik had op de andere config ook die velgen besteld in platinum, vind dat fraaie velgen en lijkt op een traditionele velg (niet EV velg bedoel ik, minder range neem ik op de koop toe). Ja ik weet nu ook zeker dat ik het dit jaar krijg ivm bijtelling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-08 16:41
Zo ziet ie er dan dus uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIRWLLf7YUxeYuhkxlhTHSNoTkA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/56UoGEwVDaMWwV0ZYRpxc3DW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bTJkEW7CRa9gGpX-RUoO8w1lU9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5OKkR0Cq43DHB1AjC2wjZzhK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jhxIn4tliWQzvEbkktwceumjaE4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c8TCAJfw5ScjecQqz777tk1k.jpg?f=fotoalbum_large

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

Ik vind hem eigenlijk nog prima klinken.
Eigenlijk moet je gewoon zo'n soundboard hebben met o.a. Dukes of Hazard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Eerder stijlvol! M'n vriendin baalde als een stekker dat deze velgen niet in NL beschikbaar waren. Dat deze velgen wellicht wat minder range halen, neem ik op de koop (lease) toe ;)
-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

[...]

Ja het is de versie met de brons kleurige velgen geworden. Misschien beetje aso/tokkie, maar vind de plaatjes mooi. Als ie geleverd is zal ik zeker een foto sturen. Ik had op de andere config ook die velgen besteld in platinum, vind dat fraaie velgen en lijkt op een traditionele velg (niet EV velg bedoel ik, minder range neem ik op de koop toe). Ja ik weet nu ook zeker dat ik het dit jaar krijg ivm bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Gefeliciteerd! Ik had gisteren even oprecht medelijden met je, maar nu ben ik eerder jaloers... haha!

Mooie kar, gewaagde combinatie. Overigens, ik neem aan dat je in deze auto wel het extra brede scherm hebt? Die leek op al deze dealer/test modellen namelijk wel geïnstalleerd

[ Voor 24% gewijzigd door MarcCar op 17-08-2021 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
@MarcCar het is niet mijn bestelling, deze config heeft @-Wing- besteld.
De foto's die ik postte zijn van het model wat tijdens de intro een tour langs de verschillende dealers gemaakt heeft.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
xsive schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:52:
[...]

Ik vind hem eigenlijk nog prima klinken.
Eigenlijk moet je gewoon zo'n soundboard hebben met o.a. Dukes of Hazard.
Leg gewoon zo'n ding in mijn (niet afsluitbare) dashboardkastje. Ff raampje open en gaan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7AuDdvkZ2EfJWI9-Fnq1RA_xqnQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gsgN2d9DKrK5qiAl98tPfzoI.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:56:
Eerder stijlvol! M'n vriendin baalde als een stekker dat deze velgen niet in NL beschikbaar waren. Dat deze velgen wellicht wat minder range halen, neem ik op de koop (lease) toe ;)

[...]
Vriendin vindt de wielen ook mooi, alleen taifun grijs niet... Zelf had ik wel een nanogrijze nardogrijze gewild, zwarte randen... kleuren beoordelen op basis van een staaltje en foto's blijft lastig. In daglicht, donker of binnen ziet het er echt anders uit. Het kieselgrijs ziet er in daglicht echt heel licht uit op foto's bijv. In de config ziet het best donker uit. Moeilijk om dan een kleur uit te zoeken...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcCar
Isheara schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:03:
@MarcCar het is niet mijn bestelling, deze config heeft @-Wing- besteld.
De foto's die ik postte zijn van het model wat tijdens de intro een tour langs de verschillende dealers gemaakt heeft.
Dan bij deze de felicitaties aan -wing- :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vincentvs93
-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:29:
[...]

[...]

Ja het is de versie met de brons kleurige velgen geworden. Misschien beetje aso/tokkie, maar vind de plaatjes mooi.
dat dacht ik op de plaatjes eerst ook, maar toen ik de edition one typhoon grey in het echt zag was ik echt verliefd. combi klopt gewoon helemaal, en de velgen zijn prachtig omdat ze mat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:25:
Vriendin vind de wielen ook mooi, alleen taifun grijs niet... Zelf had ik wel een nanogrijze nardogrijze gewild, zwarte randen... kleuren beoordelen op basis van een staaltje en foto's blijft lastig. In daglicht, donker of binnen ziet het er echt anders uit. Het kieselgrijs ziet er in daglicht echt heel licht uit op foto's bijv. In de config ziet het best donker uit. Moeilijk om dan een kleur uit te zoeken...
Nardo (en ook quantum) grijs is metallic kleur, kiezel grijs is een normale/basis (niet-metallic) lak. Zou ik persoonlijk nooit doen.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Een kleur kiezen blijft altijd lastig! Uiteindelijk ben ik toch voor kieselgrijs gegaan. Leek mee een mooie combi met de platina kleurige velgen, icm met alle zwarte accenten. Was de edition one er geweest, dan zou ik het niet geweten hebben.
-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:25:
[...]

Vriendin vind de wielen ook mooi, alleen taifun grijs niet... Zelf had ik wel een nanogrijze nardogrijze gewild, zwarte randen... kleuren beoordelen op basis van een staaltje en foto's blijft lastig. In daglicht, donker of binnen ziet het er echt anders uit. Het kieselgrijs ziet er in daglicht echt heel licht uit op foto's bijv. In de config ziet het best donker uit. Moeilijk om dan een kleur uit te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Isheara schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 20:27:
[...]

Nardo (en ook quantum) grijs is metallic kleur, kiezel grijs is een normale/basis (niet-metallic) lak. Zou ik persoonlijk nooit doen.
Ik wilde een S Competition en mijn keuze zou zwart of grijs zijn. Toch grijs omdat ik de lijnen denk ik beter zichtbaar zouden zijn van de auto. Maar uiteindelijk wilde ik ‘m toch in het echt zien voordat de kleur definitief zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
JandV schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:26:
Een kleur kiezen blijft altijd lastig! Uiteindelijk ben ik toch voor kieselgrijs gegaan. Leek mee een mooie combi met de platina kleurige velgen, icm met alle zwarte accenten. Was de edition one er geweest, dan zou ik het niet geweten hebben.

[...]
Dan hadden we precies dezelfde exterieur items (ook s competition?). En neem je ook de zwarte audi ringen? Zwarte audiringen op grijs vind ik erg mooi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Ik heb (voorlopig) de zwarte S competition met de zwarte 21 inch velgen. Zwart optiekpakket en zwarte Audi ringen. Tevens de type aanduiding niet aanwezig, alleen de zwarte Quattro badge.

Hij wordt lekker zwart zegmaar 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:05:
Ik heb (voorlopig) de zwarte S competition met de zwarte 21 inch velgen. Zwart optiekpakket en zwarte Audi ringen. Tevens de type aanduiding niet aanwezig, alleen de zwarte Quattro badge.

Hij wordt lekker zwart zegmaar 8)
Ook mooi hoor, lekker stealth. Ik laat trouwens naast type en motoraanduiding ook de S Line badges EN quattro verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Ik lees bij Skoda dat bij hen de HUD naast de trekhaak niet (meer) leveren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Bijna 't zelfde, maar toch niet helemaal ;)
Heb lang zitten wikken en wegen, maar op 't laatst toch besloten een Advanced Plus helemaal aan te kleden. Wel de zwarte Audi ringen ook gekozen en geen type aanduiding.
-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:41:
[...]

Dan hadden we precies dezelfde exterieur items (ook s competition?). En neem je ook de zwarte audi ringen? Zwarte audiringen op grijs vind ik erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
-Wing- schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:10:
Ik lees bij Skoda dat bij hen de HUD naast de trekhaak niet (meer) leveren...
De HUD is dan wel een "onvervangbaar" onderdeel. Dat zou nie zo mooi zijn...

Bij BMW bouwden of acitveerden ze die toch achteraf.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:33:
[...]

De HUD is dan wel een "onvervangbaar" onderdeel. Dat zou nie zo mooi zijn...

Bij BMW bouwden of acitveerden ze die toch achteraf.?
Geen idee of ze dat achteraf in kunnen bouwen...
Maar ik was een beetje aan het kijken naar de andere EV topics, de Skoda topic is duidelijk veel populairder/actiever dan de onze hier. Ben benieuwd hoeveel Q4 we hier gaan zien rijden op de weg. Volgens Audi toch populairste model na de A3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avigoorn
-Wing- schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 08:56:
[...]

Geen idee of ze dat achteraf in kunnen bouwen...
Maar ik was een beetje aan het kijken naar de andere EV topics, de Skoda topic is duidelijk veel populairder/actiever dan de onze hier. Ben benieuwd hoeveel Q4 we hier gaan zien rijden op de weg. Volgens Audi toch populairste model na de A3...
Dit topic gaat denk ik actiever worden als alle Q4's daadwerkelijk rijden, met meer of minder verwachte opties 8) 8)

Ik gluur ook naar de andere draadjes idd. Zo las ik dat de warmtepomp in de ID.X en Enyac in NL weinig toegevoegde waarde hebben. En er zelfs wordt gecompenseerd vanuit leverancier.
Weet niet of audi een andere warmtepomp gebruikt. In mijn versie zit ie er sws in. Dus welja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Wat ik ook net lees op het Duitse moto-talk is dat er geen pre-conditionering voor de batterij in zit als je een fast-charger nadert... toch een gemiste kans, hoop dat dat er alsnog in kan met een software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
Dat zijn dingen die inderdaad ongetwijfeld via een software update te doen zijn. Laten we hopen dat dat ook gaat gebeuren;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
the-hyrax schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:11:
Wat ik ook net lees op het Duitse moto-talk is dat er geen pre-conditionering voor de batterij in zit als je een fast-charger nadert... toch een gemiste kans, hoop dat dat er alsnog in kan met een software update.
Dit betekent dat het überhaupt niet kan? Of alleen bij een fast charger?
Is natuurlijk wel erg handig dat je hem vooraf kan koelen of verwarmen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
the-hyrax schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:11:
Wat mij betreft een nutteloze energieverslindende toevoeging.
Je moet sowiesopas bij een fastcharger zijn als je er net 250km op hebt zitten en je met 5% resterend je meldt bij die paal. Dan is er geen enkele toegevoegde waarde aan het pre-conditioneren want je batterij is al ruim op temperatuur.

Alle andere situaties waarin je koud aankomt betekend dat je de rit ervoor niet goed geanticipeerd hebt.
Bij de Model3 is het verbruik impact gigantisch als hij dat doet en zo heel veel sneller gaat het laden dan ook weer niet omdat je dan dus gewoon te snel naar een fastcharger gaat. Je moet er eerst een lange rit op hebben zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 18-08-2021 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8zV9YW5vlYjVfh-3yiwKLRMHBYY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qhs9AIk89rKemAljuLA2IBsP.png?f=user_large

Vers van de Facebook-pers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lugt
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-08 12:37
is toch netjes binnen het jaar een mooie auto rijden :D 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Maximale voorpet ;)
Lugt schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 13:47:
[...]

is toch netjes binnen het jaar een mooie auto rijden :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentvs93
welke facebook groep is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Audi Q4 e-tron & e-tron Sportback groep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:25
Avigoorn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:01:
[...]

Dit topic gaat denk ik actiever worden als alle Q4's daadwerkelijk rijden, met meer of minder verwachte opties 8) 8)

Ik gluur ook naar de andere draadjes idd. Zo las ik dat de warmtepomp in de ID.X en Enyac in NL weinig toegevoegde waarde hebben. En er zelfs wordt gecompenseerd vanuit leverancier.
Weet niet of audi een andere warmtepomp gebruikt. In mijn versie zit ie er sws in. Dus welja.
Ga er maar vanuit dat het MEB platform naast dezelfde motoren, accus ook dezelfde warmtepomp gebruikt. En die is voor NL niet noodzakelijk. Als die er standaard op aanwezig zit is het prima, maar als het een optie is zou ik hem niet mee bestellen.

In principe is de Enyaq en ID4 onderhuids hetzelfde als de Q4 etron. Verschil zit hem meer in interier/kwaliteit en het gebruik van een andere multimedia opzet. Qua software zal het daardoor iets afwijken van elkaar. Al moet je niet raar staan te kijken dat de core van alle varianten (ID4, Enyaq etc.) gewoon hetzelfde is. Uit kosten overweging zou ik dat als fabrikant namelijk wel doen. Anders mag je voor elk merk een eigen softwareteam gaan optuigen.

Onderstel is overigens ook bij Audi wat aangepakt (zoals ze dat altijd doen bij Audi's).

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Heb me eens even verdiept in via Duitsland importeren, maar zeker voor degene die deze Q4 full spec kopen, kun je beter eens bij de buren kijken. Tenzij je niet van 't model houdt natuurlijk:

https://handel.audi-boers...rau-1_DEU29645KVC552.htm#

Full specced E-Tron (niet Q4) sportback voor 94,9k (van 115k). Heb je wel veel meer auto voor je geld.

[ Voor 5% gewijzigd door Trackerfire op 18-08-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
GeeMoney schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:42:
[...]

Wat mij betreft een nutteloze energieverslindende toevoeging.
Je moet sowiesopas bij een fastcharger zijn als je er net 250km op hebt zitten en je met 5% resterend je meldt bij die paal. Dan is er geen enkele toegevoegde waarde aan het pre-conditioneren want je batterij is al ruim op temperatuur.

Alle andere situaties waarin je koud aankomt betekend dat je de rit ervoor niet goed geanticipeerd hebt.
Bij de Model3 is het verbruik impact gigantisch als hij dat doet en zo heel veel sneller gaat het laden dan ook weer niet omdat je dan dus gewoon te snel naar een fastcharger gaat. Je moet er eerst een lange rit op hebben zitten.
Idd redelijk nutteloos. En hij moet ook weten dat je naar een fastcharger gaat, dus zou theoretisch alleen maar werken met de ingebouwde navi.
En dat voor die paar keer per jaar dat je die dingen uberhauot gebruikt, als je op vakantie gaat. Knappe jongen als je in NL de 40 leeegrijdt met een lader thuis op je oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Trackerfire schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:18:
Heb me eens even verdiept in via Duitsland importeren, maar zeker voor degene die deze Q4 full spec kopen, kun je beter eens bij de buren kijken. Tenzij je niet van 't model houdt natuurlijk:

https://handel.audi-boers...rau-1_DEU29645KVC552.htm#

Full specced E-Tron (niet Q4) sportback voor 94,9k (van 115k). Heb je wel veel meer auto voor je geld.
Dat is exact wat ik heb gedaan. Maar let er wel op dat je op nieuw geïmporteerde auto's in Nederland BTW moet afdragen. Pas als de auto minimaal 6 maanden oud is EN minimaal 6.000 km heeft gereden wordt de auto niet meer als nieuw beschouwt en dus geen BTW plicht in Nederland.
Ben jezelf ondernemer met OB plicht dan hoeft bovenstaande niet relevant te zijn.
Maar als particulier kan het importeren van een te jonge auto je op een lelijke verrassing komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Je kunt beter een jong gebruikte (vanaf 6 maanden oud) met 6000 km (of een demo of een zogenaamde "jahreswagen") kopen, dan is de €9k milieu subsidie er ook van af. Als de auto niet aan deze 6mnd/6k km voldoet moet je dat bedrag terug betalen.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Als je een nieuwe koopt in Duitsland krijg je vaak van de dealer de Duitse BTW terug. Ook als particulier.
Dan wel weer NL BTW betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
Motjoo schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 17:29:
Als je een nieuwe koopt in Duitsland krijg je vaak van de dealer de Duitse BTW terug. Ook als particulier.
Dan wel weer NL BTW betalen.
Klopt, heet een intracommunautaire verwerving maar dan moet de garage willen meewerken. Verder moet je dan ook rekening houden met het verschil in tarief, zijnde 2% in het nadeel.
Maar ook dat kan interessant zijn.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -Wing-
Weet niet of dit eerder gepost is: Hier nog een link met de real life Q4 in alle kleuren verzameld.

https://electrichasgoneau...q4-e-tron/exterior/paint/

Niemand hier Aurora Violet besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-08 05:03
wimbre schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:43:
[...]

Hoe bedoel je dat? En als een auto een tijdslot opschuift over hoeveel tijd praten wij dan?
Weet iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Alleen je dealer weet dit en zo lang de informatie niet veranderd blijft het betreffende productieslot gereserveerd. Er schuift niks op in principe en anders wordt je daar bij een beetje dealer of geïnformeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
-Wing- schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:18:
Ik overwoog de Aurora violet ipv de nu gekozen Geyser Blauw.
De lease offerte werd hierdoor echt een stuk hoger. Bij navraag bleek het een extra kostenpost te zijn omdat deze kleur (door de LM) gezien wordt als een incourante kleur en dus hogere afschrijving,

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Avigoorn
-Wing- schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 19:18:
Weet niet of dit eerder gepost is: Hier nog een link met de real life Q4 in alle kleuren verzameld.

https://electrichasgoneau...q4-e-tron/exterior/paint/

Link kende ik niet. Gaaf _/-\o_ Ik zie nu hoe goed (mooi) het kiezelgrijs met zwarte contrast uitpakt. Ben blij met mijn keuze. Is natuurlijk smaak he! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:35
sbin schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 15:27:
[...]

Idd redelijk nutteloos. En hij moet ook weten dat je naar een fastcharger gaat, dus zou theoretisch alleen maar werken met de ingebouwde navi.
En dat voor die paar keer per jaar dat je die dingen uberhauot gebruikt, als je op vakantie gaat. Knappe jongen als je in NL de 40 leeegrijdt met een lader thuis op je oprit.
Het is natuurlijk ook vanwege het koelen van de accu. Kijk maar naar de rapidgate van de eGolf en Leaf. Na 2 laadsessies dondert de laadsnelheid in elkaar.

Uiteraard wel een paar wezenlijke verschillen:
- Audi (en de meeste moderne EV’s) heeft watergekoelde accu’s vis passief gekoelde accu’s
- Je hoeft vanwege de capaciteit veel minder te laden dus de accu kan beter afkoelen.

Verwacht inderdaad ook geen problemen met de laadsnelheid, tenzij je met de sleurhut bergop bij een snellaadstation aankomt 😉

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Avigoorn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:16:
[...]

Link kende ik niet. Gaaf _/-\o_ Ik zie nu hoe goed (mooi) het kiezelgrijs met zwarte contrast uitpakt. Ben blij met mijn keuze. Is natuurlijk smaak he! :9
Ja ik dat ze goede foto’s hadden, dacht kan geen kwaad het te delen. De site zelf is verder best informatief/handig.

Ja kiezelgrijs en zwart optiek staan erg goed op deze foto’s. We hebben een goede smaak zou ik zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Isheara schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:06:
[...]

Ik overwoog de Aurora violet ipv de nu gekozen Geyser Blauw.
De lease offerte werd hierdoor echt een stuk hoger. Bij navraag bleek het een extra kostenpost te zijn omdat deze kleur (door de LM) gezien wordt als een incourante kleur en dus hogere afschrijving,
Viel me op dat er niet over gesproken werd, dat zou dus een reden kunnen zijn (Q4 lijkt veelal een leaseauto te zijn).

Op sommige foto’s lijkt dat Aurora bijna zwart. Vind het een gave kleur. Ben wel benieuwd hoe dat eruit ziet in het echt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythio
  • Laatst online: 15-08 14:34
daniel.monikes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Besteld op 30/04. Alles zit er op en eraan incl pano dak en phone box. Alleen ramen tinten heb ik nog bij de dealer laten doen…… was ik vergeten aan te vinken 8)7
Welke dealer was dat en wat koste dat uiteindelijk? Enige optie die ik ook echt ga missen... misschien toch maar gaan laten doen.

• JandV
Helemaal eens! Ook ik ben blij met kieselgrijs icm zwarte opties :)
Avigoorn schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 22:16:
[...]

• daniel.monikes
Mythio schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 23:17:
[...]

Welke dealer was dat en wat koste dat uiteindelijk? Enige optie die ik ook echt ga missen... misschien toch maar gaan laten doen.
Normaal rond de 500 euro, maar ik heb het voor de prijs gekregen die ze er zelf voor betalen. Ze doen dit niet zelf namelijk.

Wel heel netjes gedaan trouwens

• daniel.monikes
daniel.monikes schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 01:01:
[...]

Wealer in heerlen

Normaal rond de 500 euro, maar ik heb het voor de prijs gekregen die ze er zelf voor betalen. Ze doen dit niet zelf namelijk.

Wel heel netjes gedaan trouwens

• Tweakx
Uit interesse: zijn er hier ook kopers van de q4 of alleen leasers?

• -Wing-
Tweakx schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:20:
Zakelijke koop (auto’s zijn slechte investeringen maar wel een van de leukste ;))

[ Voor 14% gewijzigd door -Wing- op 19-08-2021 09:25 ]

• xsive

xsive

ii

Behoorlijk aan de prijs om zelf te kopen :-(

• vriej29
Prive koop, vandaar Demo uit Duitsland gehaald.

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Ik heb hem ook gekocht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:59
Privé koop, maar het is wel met de nodige frustratie,
In basis lijkt het allemaal wel te doen maar als je goed kijkt wat er standaard allemaal (NIET) op zit moet je gaan vinken in de optie lijst en loopt het allemaal flink op.

Met een Skoda Enyaq ben ik een enkele duizenden Euro's goedkoper uit aangezien daar e.e.a. er standaard al in zit. De standaard uitrusting van de duurdere Q4 uitvoeringen (o.a Advanced) is ronduit karig. (bijv een enkele zone airco)

Het is dat de styling van de Hyundai Ioniq5 en de Kia EV6 me niet aanstaan maar die leveren echt "bang for the buck". Zeker wat betreft aandrijflijn, uitrusting en afwerking. Ik moet zeggen dat ik heel sterk getwijfeld heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
deboss65 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Het is dat de styling van de Hyundai Ioniq5 en de Kia EV6 me niet aanstaan maar die leveren echt "bang for the buck". Zeker wat betreft aandrijflijn, uitrusting en afwerking. Ik moet zeggen dat ik heel sterk getwijfeld heb.
Maar die vier ringen he… :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Klopt.... ik heb geprobeerd me ertegen te verzetten maar het is me niet gelukt. |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Same, same. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gister de review van de nieuwe EV6 ging kijken en toch wel wat jaloers werd van alle opties. Maar dan heb je een … KIA…

Mijn grootste gemis vind ik wel het gebrek aan het 200kW+ snelladen (wat die KIA en Ioniq wel hebben), maar goed, hou hoop voor de 170kW update.

• Trench
deboss65 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Privé koop, maar het is wel met de nodige frustratie,
In basis lijkt het allemaal wel te doen maar als je goed kijkt wat er standaard allemaal (NIET) op zit moet je gaan vinken in de optie lijst en loopt het allemaal flink op.

Met een Skoda Enyaq ben ik een enkele duizenden Euro's goedkoper uit aangezien daar e.e.a. er standaard al in zit. De standaard uitrusting van de duurdere Q4 uitvoeringen (o.a Advanced) is ronduit karig. (bijv een enkele zone airco)

Ik heb op één dag testrit gedaan met de Enyaq, Q4 en mercedes EQC.
En ik vond de enyaq veruit het slechtst rijden. En ook het geluid in de auto zelf was merkbaar te horen.. Ik vond de vering vooral héél 'zompig' of hoe moet ik dat verwoorden... Hij leek heel hard na te veren. En ook dat miniscuul schermpje voor je neus vond ik érg lelijk... Ohja, en de pinkers maakten een vervelend geluid :D. Maarja, als je het privé moet betalen, moet je soms afwegingen maken uiteraard. (terzijde, de mercedes reed ZALIG, maar ik moest teveel concessies doen in opties en de achterbank en koffer waren kleiner.. Dus met 3 kleine kindjes was dat een no-go)

• deboss65
the-hyrax schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:10:
Same, same. Ik moet eerlijk zeggen dat ik gister de review van de nieuwe EV6 ging kijken en toch wel wat jaloers werd van alle opties. Maar dan heb je een … KIA…

Mijn grootste gemis vind ik wel het gebrek aan het 200kW+ snelladen (wat die KIA en Ioniq wel hebben), maar goed, hou hoop voor de 170kW update.
Ik heb niet zo'n last van merk imago moet ik zeggen. (dit gezegd hebbende zijn er grenzen, mij zul je nooit in een Lada aantreffen) Ik rijd nu al meer dan 8 jaar in mijn huidige Octavia (Met Audi blok :P ). Heb hem nieuw gekocht in de tijd dat VW en Audi hoger in de premium schaal stonden maar daarvan geen moment spijt gehad of last gehad van enig Imago effect.
Die 170kW geruchten heb ik meegekregen en hoop dat ie er komt.
Trench schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Ik heb op één dag testrit gedaan met de Enyaq, Q4 en mercedes EQC.
En ik vond de enyaq veruit het slechtst rijden. En ook het geluid in de auto zelf was merkbaar te horen.. Ik vond de vering vooral héél 'zompig' of hoe moet ik dat verwoorden... Hij leek heel hard na te veren. En ook dat miniscuul schermpje voor je neus vond ik érg lelijk... Maarja, als je het privé moet betalen, moet je soms afwegingen maken uiteraard. (terzijde, de mercedes reed ZALIG, maar ik moest teveel concessies doen in opties en de achterbank en koffer waren kleiner.. Dus met 3 kleine kindjes was dat een no-go)
Met de Enyaq heb ik niet gereden moet ik bekennen maar mijn bovengenoemde Octavia is ook bonkiger dan een vergelijkbare Golf.
Dat minuscule schermpje van de Enyaq en de ID.4 en het rampzalige bedien concept is voor mij een behoorlijke showstopper. Dat heeft Audi iets beter voor elkaar, wel met uitzondering van die waardeloze touch toetsen op het stuurwiel.

• Tweakx
Upgrade naar 170kw? Eerste keer dat ik dat lees. Alleen geruchten en is dat dan met een update?

• Isheara
the-hyrax schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:10:
Verkijk je daar nou niet op...kijk naar de echte laadkrommen. Als je tussen 20% en 80% vrijwel continu 125kW haalt aan snelheid heb je daar veel meer aan dan een piek van 200kW tussen 20% en 25% en gemiddeld maar 100kW.

Kijk maar eens hier: YouTube: Ioniq 5, e-tron GT, Model 3 and e-tron 55 charging comparison

Keep rolling sixes!

• deboss65
Tweakx schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:45:
Upgrade naar 170kw? Eerste keer dat ik dat lees. Alleen geruchten en is dat dan met een update?
Er gaan zoals gebruikelijk op het internet heel veel geruchten rond en wordt er flink geschreven zonder enige bronvermelding. Waar ik dus niet aan mee wil doen.
Echter ik heb op diverse plekken iets opgevangen. o.a hier:
https://www.mobiflip.de/s...es-laden-kommt-noch-2021/

• the-hyrax
Isheara schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:45:
[...]

Verkijk je daar nou niet op...kijk naar de echte laadkrommen. Als je tussen 20% en 80% vrijwel continu 125kW haalt aan snelheid heb je daar veel meer aan dan een piek van 200kW tussen 20% en 25% en gemiddeld maar 100kW.

Kijk maar eens hier: YouTube: Ioniq 5, e-tron GT, Model 3 and e-tron 55 charging comparison
Heb even snel een artikel opgezocht, en het klopt wat je zegt, maar de e-tron 55 houdt in feite de gehele laadcurve de 150kW aan, dit terwijl de Taycan begint op 250kW en snel afneemt, maar wel nog een gemiddelde van 184kW heeft.

De ID.4 heeft dan weer een gemiddelde van 102kW.

Gezien de VAG auto’s hun laadcurve vrij goed volhouden, dan denk ik wel dat een upgrade naar 170kW zin heeft. 150kW is ook al meer dan prima gezien de e-tron

• the-hyrax
deboss65 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:54:
[...]

Er gaan zoals gebruikelijk op het internet heel veel geruchten rond en wordt er flink geschreven zonder enige bronvermelding. Waar ik dus niet aan mee wil doen.
Echter ik heb op diverse plekken iets opgevangen. o.a hier:
https://www.mobiflip.de/s...es-laden-kommt-noch-2021/
https://www.vwidtalk.com/...ta-update-this-year.1572/

Hier zijn ook wat videos gepost. Schijnt dat Skoda het officieel bevestigd heeft, maar kan niet vinden waar :+

• deboss65
Het lijkt er dus op dat de hardware het vermogen aankan maar dat het softwarematig getemperd wordt.
Feit is dat hoe sneller je een batterij laad , hoe zwaarder hij belast wordt en daarmee sneller verouderd.

Ik denk dat VW al langer bezig is dit laad proces te optimaliseren door o.m. de batterij in een bepaald temperatuur bereik te houden en te kijken hoe de batterij verouderd.
Dit soort testen duren lang weet ik uit eigen ervaring dus ik laat me op termijn graag verrassen.

• sbin
Kan de software van de Q4 overigens OTA updates aan zoals de Eniaq/ID.4? Het is een heel ander systeem nl. Nu zit iok niet te wachten op de ellende die deze modellen hebben met hun software en updates, maar lijkt me ook niet wenselijk als we straks naar de dealer moeten voor dat soort upgrades. Wat ze mi in de praktijk niet zomaar en zeker niet kostenloos zullen doorvoeren.

• daniel.monikes
Privé koop
Pagina: 1 ... 17 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.