Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 16 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel.monikes
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-10-2024
spreuter schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Mooi! Geniet ervan!

Wanneer heb je besteld?
Incl phonebox neem ik aan?
Besteld op 30/04. Alles zit er op en eraan incl pano dak en phone box. Alleen ramen tinten heb ik nog bij de dealer laten doen…… was ik vergeten aan te vinken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 20:54
Machtige auto, ik vind alleen de grille wat lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-07 21:46
Ik heb even een aantal paginas terug gelezen.

Mijn launch edition S competition met bijna alle opties is besteld. Alleen de comfort plus niet en verwarmd stuurwiel en accoustisch glas voorruit etc niet. Elektrische stoelen hebben voor mij te weinig meerwaarde. (Heb ze nu overigens wel) een verwamd stuurwiel etc vind ik gewoon niet waard. Maar ok.

Pano dak vervallen en de phonebox. Jammer, maar duidelijk.
Trekhaak wordt volgend jaar erop gezet. Handig?! Lagere fiscale waarde iig! Opgelost.

En nu dus de tombola van wat er dan alsnog niet opzit bij levering begrijp ik? Eventueel dus geen camera achter. Wel of geen echt werkende file assistent. Toch geen accoustische zijruiten? (Want geen phonebox).
Euhhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Avigoorn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:28:
Eventueel dus geen camera achter.
Hier heeft de dealer (in ieder geval tegen mij) niets over gezegd. Hoewel dat tegenwoordig ook niet zo heel veel meer zegt ;).

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
Avigoorn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 10:28:
Ik heb even een aantal paginas terug gelezen.

Mijn launch edition S competition met bijna alle opties is besteld. Alleen de comfort plus niet en verwarmd stuurwiel en accoustisch glas voorruit etc niet. Elektrische stoelen hebben voor mij te weinig meerwaarde. (Heb ze nu overigens wel) een verwamd stuurwiel etc vind ik gewoon niet waard. Maar ok.

Pano dak vervallen en de phonebox. Jammer, maar duidelijk.
Trekhaak wordt volgend jaar erop gezet. Handig?! Lagere fiscale waarde iig! Opgelost.

En nu dus de tombola van wat er dan alsnog niet opzit bij levering begrijp ik? Eventueel dus geen camera achter. Wel of geen echt werkende file assistent. Toch geen accoustische zijruiten? (Want geen phonebox).
Euhhh...
Heel raar: ik heb begin mei 2021 via Leaseplan besteld (ook s competition met trekhaak) en mij is 1,5 week geleden door dealer bevestigd dat mijn auto compleet geleverd gaat worden (weliswaar met ca. 10 weken vertraging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Nu de pakketten zijn gewijzigd in de configurator is mijn ervaring dat de offertelink ook niet goed meer weergeeft wat je nu hebt besteld. Ik ga bij ophalen zeker deze prijslijst op papier meenemen en alle opties checken of het er nu wel of niet op zit :)

https://www.ames.nl/media...ijst-vanaf-april-2021.pdf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Zojuist dezelfde melding gehad van mijn dealer. Zal op dit moment compleet geleverd volgens bestelling… duimen…
Jope3 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:24:
[...]

Heel raar: ik heb begin mei 2021 via Leaseplan besteld (ook s competition met trekhaak) en mij is 1,5 week geleden door dealer bevestigd dat mijn auto compleet geleverd gaat worden (weliswaar met ca. 10 weken vertraging).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
JandV schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 15:04:
Zojuist dezelfde melding gehad van mijn dealer. Zal op dit moment compleet geleverd volgens bestelling… duimen…

[...]
Het lijkt erop dat het omslagpunt ergens rond (medio) juni is geweest. Iedereen die ruim van tevoren besteld hebben (bestelling doorgegeven aan dealer en fabriek) worden compleet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Zo gauw de eerste na juni bestelde worden uitgeleverd weten we meer. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat iedereen maar even een iets kalere versie krijgt geleverd dan besteld.
Dan laat iedereen hem staan... toch?
Ondanks dat Audi deze wel verkocht krijgt, zoiets zei iemand eerder hier volgens mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Avigoorn schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 22:09:
Zo gauw de eerste na juni bestelde worden uitgeleverd weten we meer. Het kan mijns inziens niet zo zijn dat iedereen maar even een iets kalere versie krijgt geleverd dan besteld.
Dan laat iedereen hem staan... toch?
Ondanks dat Audi deze wel verkocht krijgt, zoiets zei iemand eerder hier volgens mij.
Dat de phone box en het panoramadak missen is inmiddels wel bekend maar zo ver we weten blijft het daarbij. Heb nu het idee dat mensen denken dat er vier wielen staan en that’s it 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Net even wat in het ID(4) topic zitten lezen over DCC ofwel adaptieve demperregeling (Dynamic pakket plus). Toch erg blij dat ik dat heb kunnen kiezen nu het pano dak is vervallen. Als ik gemiddeld genomen hoor dat met 21 inch wielen de auto in comfort stand als een Fransoos veert terwijl hij in de normale stand ronduit stug wordt genoemd word ik daar wel erg blij van :o

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 13-08-2021 23:39 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Gesproken over extra opties: krijg je zonder het opbergpakket geen dubbele bodem achterin? Dus gewoon enkele vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:38:
Net even wat in het ID(4) topic zitten lezen over DCC ofwel adaptieve demperregeling (Dynamic pakket plus). Toch erg blij dat ik dat heb kunnen kiezen nu het pano dak is vervallen. Als ik gemiddeld genomen hoor dat met 21 inch wielen de auto in comfort stand als een Fransoos veert terwijl hij in de normale stand ronduit stug wordt genoemd word ik daar wel erg blij van :o
Ik hoor in verschillende vergelijkende reviews dat van de VW EV de Audi sowieso het stugst geveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
the-hyrax schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:24:
Gesproken over extra opties: krijg je zonder het opbergpakket geen dubbele bodem achterin? Dus gewoon enkele vloer?
klopt,
en geen extra lampje links
bagagenet in kofferruimte
12v aansluiting in kofferbak
aangepaste bekerhouders
slot op dashboard kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 23:38:
Hier word ik dus ook weer bang van. Ik rij nu tijdelijk een Fransoos en ik voel echt elke rijstkorrel op de weg liggen bij wijzen van spreken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
-Wing- schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:27:
[...]

klopt,
en geen extra lampje links
bagagenet in kofferruimte
12v aansluiting in kofferbak
aangepaste bekerhouders
slot op dashboard kastje
Tsk.

Van de besparing van het pano dak laat ik in ieder geval nu het dak wrappen en de remklauwen rood spuiten.

Heb nog wat ruimte nu dus, zo’n €1000. Vraag is of ik die in mn zak steek of aan een optie uitgeef 🥸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Trackerfire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Die koplampsproeiers. Werken die nou en zo ja hoe bedien je ze. Nog nooit op een auto gehad (en gemist :+ )
Normaliter als je de trekker voor de ruitensproeiers maar lang genoeg naar je toe trekt, althans bij mijn TT

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

the-hyrax schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:27:
[...]

Tsk.

Van de besparing van het pano dak laat ik in ieder geval nu het dak wrappen en de remklauwen rood spuiten.

Heb nog wat ruimte nu dus, zo’n €1000. Vraag is of ik die in mn zak steek of aan een optie uitgeef 🥸
Heb je wel remklauwen achter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 11:28
the-hyrax schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:32:
[...]

Hier word ik dus ook weer bang van. Ik rij nu tijdelijk een Fransoos en ik voel echt elke rijstkorrel op de weg liggen bij wijzen van spreken
Skoda Enyaq hier met Dynamic Chassis Control. Optie bewust gekozen vanwege 21" velgen. Ik kom van een Franse auto af en bij de Enyaq is de laagste stand zeker comfortabel en minder stug. Maar zo 'soppig' als een Franse auto komt die verre weg niet in de buurt. Je merkt zeker de verschillen wel van sport en comfort modus, maar niet zo extreem. Auto blijft zwaar en dat voel je bij drempels. Alsnog zou ik niet meer zonder willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Wat ik begreep is dat mijn bestelling met de 2e batch is meegegaan. Ik moest op donderdag 20 mei mijn keuze indienen en dit lijkt momenteel het kantelpunt te zijn. Tot nu toe staat mijn bestelling niet op de zwarte lijst, maar de dealer gaf ook aan dat het toch afwachten blijft.. 🤞🏻
-Wing- schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 19:02:
[...]

Het lijkt erop dat het omslagpunt ergens rond (medio) juni is geweest. Iedereen die ruim van tevoren besteld hebben (bestelling doorgegeven aan dealer en fabriek) worden compleet geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
JandV schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 05:57:
Wat ik begreep is dat mijn bestelling met de 2e batch is meegegaan. Ik moest op donderdag 20 mei mijn keuze indienen en dit lijkt momenteel het kantelpunt te zijn. Tot nu toe staat mijn bestelling niet op de zwarte lijst, maar de dealer gaf ook aan dat het toch afwachten blijft.. 🤞🏻

[...]
20 mei is niet het kantelpunt want mijn bestelling op 28 mei loopt ook gewoon door net als van anderen rond die datum. Ik houd het nog steeds op 1 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
sixgirls schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:59:
[...]

20 mei is niet het kantelpunt want mijn bestelling op 28 mei loopt ook gewoon door net als van anderen rond die datum. Ik houd het nog steeds op 1 juni.
Mijn bestelling van half juni is ook geraakt, dus zou goed kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gerardvhgn op 14-08-2021 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Wellicht dat dit dan nog per dealer verschilt. Ze komen een tijdslot in en ik moest die per 20 mei aangeven
sixgirls schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:59:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
JandV schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:11:
Wellicht dat dit dan nog per dealer verschilt. Ze komen een tijdslot in en ik moest die per 20 mei aangeven

[...]
Mijn auto is 9 juni door Audi bevestigd qua bestelling (bestelling/kentekennummer in Honeymoon.net zichtbaar). Voorlopig sta ik nog niet op de 'lijst'. Productieweek 30 is niet gehaald, levering nu vertraagd van week 35 naar week 43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
xsive schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:59:
[...]

Normaliter als je de trekker voor de ruitensproeiers maar lang genoeg naar je toe trekt, althans bij mijn TT
Bij mijn VW Tiguan is dit (volgens mij) gewoon om da X keer dat je sproeit. Dus bv elke 3x sproeien = 1x sproeien van de koplampen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Mijne is van week 35 naar 39 verschoven… afwachten en duimen dat de configuratie niet wordt gewijzigd…

Hoe werkt het qua Honeymoon? Krijg je dan een inlogcode?
MarcCar schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Mijn auto is 9 juni door Audi bevestigd qua bestelling (bestelling/kentekennummer in Honeymoon.net zichtbaar). Voorlopig sta ik nog niet op de 'lijst'. Productieweek 30 is niet gehaald, levering nu vertraagd van week 35 naar week 43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Trackerfire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Die koplampsproeiers. Werken die nou en zo ja hoe bedien je ze. Nog nooit op een auto gehad (en gemist :+ )
Dit staat er in de handleiding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hrs_0D3MkWpXb1fU3e_1PQdt5ho=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i4wqzcW8UAwXy57wNuYaeJmP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UfBAHk1V6p_QE8YPJkNsObHfiHA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrNCF5fjGbF9dIvm01ZlDVCz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
JandV schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:11:

[...]
Hoe werkt dat met zo’n tijdslot etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
In de fabriek wordt er per auto een tijdslot ingepland. Deze kan de dealer (via Pon) claimen en krijgt de auto een productienummer. Adhv dit nummer kan de dealer dus volgen wat de planning is, maar ook of bijv deze nog met een panoramadak kan worden geleverd
wimbre schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:31:
[...]

Hoe werkt dat met zo’n tijdslot etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
JandV schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:42:
In de fabriek wordt er per auto een tijdslot ingepland. Deze kan de dealer (via Pon) claimen en krijgt de auto een productienummer. Adhv dit nummer kan de dealer dus volgen wat de planning is, maar ook of bijv deze nog met een panoramadak kan worden geleverd

[...]
Dankje.
Ik neem aan dat een dealer voor de reservering van zo’n tijdslot (voor zijn klanten) er bovenop zit om de levertijd zo kort mogelijk te houden.

Ik heb mijn Q4 13 juli besteld en de dealer gaf aan:
Huidige status: productieweek: 43 / aanleverweek 46.
Zou in mijn geval (productieweek is blijkbaar bekend bij dealer) dat productienummer dan al bekend zijn?

Ik lees nl. dat er regelmatig geschoven wordt met productieweken dus lijkt het mij dat alles “voorlopig” is.

Of is het pas definitief zodra er een tijdslot is toegekend en er door de fabriek een productienummer aan de auto wordt gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik heb al een auto met kenteken zien langskomen:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/84PPqYttTKONLmKcC5zIykJ85JM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9enGtOZI8M7P7DLMOycr1h4k.jpg?f=fotoalbum_large

Nu kijk ik op rdw.nl en zie ik:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YocMnarsU4If61SYUjXPhvkPA3c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4altDgOWJiAHvneHgoRlWY4V.jpg?f=fotoalbum_large.

Rechts staat het laatst door RDW uitgegeven kenteken. Dat is dus jonger dan het hierboven genoemde kenteken.

Daarom heb ik links een fictief kenteken ingevuld (dacht ik) maar dat is van een Opel Grandland X (eerste tenaamstelling 25-6-2021).

Schiet mij maar lek😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
@wimbre Volgorde gaat op letters dus niet cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
🧐Weer wat geleerd!🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel.monikes
wimbre schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Dankje.
Ik neem aan dat een dealer voor de reservering van zo’n tijdslot (voor zijn klanten) er bovenop zit om de levertijd zo kort mogelijk te houden.

Zou in mijn geval (productieweek is blijkbaar bekend bij dealer) dat productienummer dan al bekend zijn?

Ik lees nl. dat er regelmatig geschoven wordt met productieweken dus lijkt het mij dat alles “voorlopig” is.

Of is het pas definitief zodra er een tijdslot is toegekend en er door de fabriek een productienummer aan de auto wordt gehangen.
Haha t is toch echt mijn kenteken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Dat lijkt me wel, of in ieder geval met regelmaat checkt…

Zowel productienummer als productieweek zijn bekend (dit betreft wel een verwachting). Voor zover ik nu begreep zal door de vertraging een tijdslot opschuiven
wimbre schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Dankje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
daniel.monikes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:27:
[...]

Haha t is toch echt mijn kenteken 😉
😂😂 ben je al UIT je auto geweest? Ik vrees dat ik er steeds in/uit/in/uit ga en weer er in om ff iets te proberen 😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
JandV schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:30:
Voor zover ik nu begreep zal door de vertraging een tijdslot opschuiven
Hoe bedoel je dat? En als een auto een tijdslot opschuift over hoeveel tijd praten wij dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
xsive schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:59:
[...]

Leuk, ik heb ook 2x TT Roadster gereden. De MK3 heb ik ingeruild voor de Q4, 2 zitter is niet altijd even praktisch in een gezin van 3... Heb je je TT nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Op mijn Octavia van nu heb ik wel DCC, de Octavia daarvoor niet. Ik had de optie genomen vanwege de toch slechte wegligging van de eerste. In de sport is deze nu wel goed te rijden, met 18 inch in dit geval.
Inderdaad meer contactgevoel met de weg.

Belangrijkste vind ik dat de veren en ophanging van de Octavia nog steeds niet het niveau van een supurb of passat haald. Ik heb het niet over de dempers, want daar zit de DCC op. Dus het echte comfort gevoel mist nog steeds vind ik. Er is zeker verschil tussen de settings overigens. Vooral bij grotere weg oneffenheden die de dempers echt opvangen. Ik heb het niet over de basisvering, bij een slecht wegdek filter je de oneffenheden met DCC er simpelweg niet uit...

Bij de Q4 met of zonder DCC verwacht ik, zoals de proefritten bewezen, dat het comfort gevoel sws goed is. Ook met de 21inch en sport onderstel. Persoonlijk ben ik dan ook wel voorstander van een strakker onderstel. Het Franse "dwepen" hoeft van mij niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daniel.monikes
wimbre schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:38:
[...]

😂😂 ben je al UIT je auto geweest? Ik vrees dat ik er steeds in/uit/in/uit ga en weer er in om ff iets te proberen 😵‍💫
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-g-mWlbI7i5DM49k4ZJt_hCMpSc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fmjr4XAluDqh5yGIHgh7Com2.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat nu op een camping in Luxemburg naast zijn tegenpool :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
daniel.monikes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

[Afbeelding]

En? Reis goed bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
daniel.monikes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

[Afbeelding]

Mooi :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• daniel.monikes
Ja echt super en de range valt me reuze mee. Inmiddels staat hij bij de plaatselijke
lidl met 55kw gratis te ladenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uOnI7lbp7wz80iAJhK8EGZSugA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NUCndoHNP62u5T5gbMbg9CUV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:52
Schitterende uitvoering. Kan er naar blijven kijken! Congrats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Gefeliciteerd! Zeer geslaagde uitvoering!

Zou je nog een paar foto’s van het panoramadak open en dicht kunnen maken? Ben benieuwd hoe dat er van binnen en buiten uit ziet. Nog weinig goede films/foto’s hiervan gezien.. alvast bedankt!
daniel.monikes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:23:
[...]

Ja echt super en de range valt me reuze mee. Inmiddels staat hij bij de plaatselijke
lidl met 55kw gratis te laden[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 20:02
Waar kun je deze gebruiksaanwijzing vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel.monikes
JandV schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:32:

Zou je nog een paar foto’s van het panoramadak open en dicht kunnen maken? Ben benieuwd hoe dat er van binnen en buiten uit ziet. Nog weinig goede films/foto’s hiervan gezien.. alvast bedankt!

[...]
Zeker! Zal ik straks ff doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
spreuter schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:05:
[...]

Waar kun je deze gebruiksaanwijzing vinden?
Daarvoor moet je eerst de “MyAudi” app installeren en dan zie je onder “serviceonderwerpen” een keuze voor “voertuigdocumentatie”. Daar kun je vervolgens de gebruiksaanwijzing in de gewenste taal inzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Weet iemand of augmented reality altijd aanwezig is wanneer je een head up display hebt.
Tijdens mijn testrit zag ik wel de head-up display maar geen augmented reality tekens/ pijlen of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Wat is eigenlijk het verschil tussen de virtual cockpit en virtual cockpit plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Laatst online: 30-07-2024
vriej29 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:53:
Weet iemand of augmented reality altijd aanwezig is wanneer je een head up display hebt.
Tijdens mijn testrit zag ik wel de head-up display maar geen augmented reality tekens/ pijlen of dergelijke.
Tijdens mijn testrit zag ik diverse keuzemogelijkheden binnen het MMI-systeem om de HUD in te stellen. Heb bij het configureren van mijn Q4 de configuratie bijna tot het maniakale doorgeplozen🧐 dus weet vrij zeker dat HUD altijd is voorzien van AR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
the-hyrax schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 00:26:
Wat is eigenlijk het verschil tussen de virtual cockpit en virtual cockpit plus?
Volgens de Duitse configuratie site heeft zit in MMI Pro o.a. extra t.o.v. MMI Plus:
- Audi virtual cockpit plus mit drei Darstellungsoptionen "Klassik", "Sport" und "e-tron"

Hieronder een link naar een YT filpmje waarin die 3 weergaveopties worden uitgelegd.
YouTube: Virtual Cockpit Plus in the 2019 Audi e-tron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Urquattro83 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:04:
[...]

Tijdens mijn testrit zag ik diverse keuzemogelijkheden binnen het MMI-systeem om de HUD in te stellen. Heb bij het configureren van mijn Q4 de configuratie bijna tot het maniakale doorgeplozen🧐 dus weet vrij zeker dat HUD altijd is voorzien van AR.
:) Dank voor het maniakale uitzoeken _/-\o_
Ikzelf ben pas achteraf zaken gaan uitzoeken maar had hierop nog geen duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
vriej29 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:53:
Je moet eerst een route ingeven anders zie je alleen maar de snelheid/snelheidslimieten. En dan kun je ook nog instellen of navigatie aanwijzingen getoond moeten worden in de hud.

[ Voor 10% gewijzigd door Motjoo op 15-08-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 09:41
wimbre schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 08:38:
[...]

Volgens de Duitse configuratie site heeft zit in MMI Pro o.a. extra t.o.v. MMI Plus:
- Audi virtual cockpit plus mit drei Darstellungsoptionen "Klassik", "Sport" und "e-tron"

Hieronder een link naar een YT filpmje waarin die 3 weergaveopties worden uitgelegd.
YouTube: Virtual Cockpit Plus in the 2019 Audi e-tron
Deze opties heb ik ook gezien in een Launch edition zonder MMI pakket.

De verschillen tussen de Virtual Cockpit in de verschillende uitvoeringen/pakketten zijn mij nog steeds een groot raadsel. Ook de dealer kon het niet echt duidelijk maken. Het enige verschil waarvan ik weet is dat bij de afwezigheid van MMI Navigatie de kaartweergave ontbreekt, maar dat is logisch.

[ Voor 25% gewijzigd door boyd91 op 15-08-2021 09:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
boyd91 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:11:
[...]

De verschillen tussen de Virtual Cockpit in de verschillende uitvoeringen/pakketten zijn mij nog steeds een groot raadsel. Ook de dealer kon het niet echt duidelijk maken. Het enige verschil waarvan ik weet is dat bij de afwezigheid van MMI Navigatie de kaartweergave ontbreekt, maar dat is logisch.
Oh dus zonder MMI Pro heb je niet de kaartweergave op het Virtual Cockpit ☹️?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

the-hyrax schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:29:
[...]

Oh dus zonder MMI Pro heb je niet de kaartweergave op het Virtual Cockpit ☹️?
Jawel hoor. Alleen de virtual cockpit kan niet in de modus E-tron want die is alleen voorbehouden aan de plus. Verder is het enige verschil de HUD. Verder geen verschillen. Kaartenweergave is onderdeel van Audi connect en services plus (3 jaar inbegrepen).

MMI Pro is Plus met een extra weergave optie en HUD. Normaal gesproken op andere modellen ook groter scherm, maar die is nog niet leverbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Trackerfire op 15-08-2021 09:41 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

boyd91 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:11:
[...]

We verwachten teveel kennis van dealers. Ze nemen liever geen mensen aan met interesse in auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:54
M'n configuratie bestaat ineens niet meer. Als ik m online ophaal krijg ik een andere. Die is ineens 140,- euro goedkoper. Wat lief van Audi :)
Maar misschien is dit ook gewoon goed nieuws. De auto lijkt dus op de Phonebox na verder compleet (40 Advanced) en misschien zelfs ruim voor einde jaar bij mij. Volgens mn honeymoon.net link is de bouw-dag nog steeds 23-8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
marcelmg2 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 22:07:
M'n configuratie bestaat ineens niet meer. Als ik m online ophaal krijg ik een andere. Die is ineens 140,- euro goedkoper. Wat lief van Audi :)
Maar misschien is dit ook gewoon goed nieuws. De auto lijkt dus op de Phonebox na verder compleet (40 Advanced) en misschien zelfs ruim voor einde jaar bij mij. Volgens mn honeymoon.net link is de bouw-dag nog steeds 23-8.
Wanneer had jij besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:54
24 juni

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
En ik dus begin juni, bouwweek 30 (26 juli)...niet gebouwd, afleverdatum onlangs veranderd van week 35 naar week 43 maar bouwdatum staat dus nog op week 30...

Ik zou dus nergens van uit gaan, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17-09 09:16
Ik heb de Q4 12 mei besteld. 7 juli kreeg ik een bericht van de dealer dat er goed nieuws was! De auto was gebouwd. Tot op de dag van vandaag is de status "wachten op transport" :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbus
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-08 23:06
Tijdslijn van een collega (België):
  • 11 juni: bestelling geplaatst
  • 10 juli: verwachte leverdatum half augustus (week 33)
  • 13 augustus: mail van dealer dat de verwachte leverdatum verschoven is naar 18 oktober (week 42)
De verwachting is dat de trekhaak & phonebox erop zit, maar het kan goed zijn dat de dealer de lijst van getroffen wagen nog niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Akoestisch glas is niet te bestellen vanwege het ontbreken van de Phone Box. Het is er dus wel, maar niet selecteerbaar. Dit vanwege het "mogelijk extreem veel lagere bereik in de auto vanwege de toepassing van akoestisch glas". Jammer maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Trackerfire schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:52:
Akoestisch glas is niet te bestellen vanwege het ontbreken van de Phone Box. Het is er dus wel, maar niet selecteerbaar. Dit vanwege het "mogelijk extreem veel lagere bereik in de auto vanwege de toepassing van akoestisch glas". Jammer maar helaas.
Is daar een bron van en wat is extreem veel lagere bereik?
Ik zie nog steeds dat het selecteerbaar is (zijruiten) en voorruit (alleen icm airco 3 zone)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 20:02
Trackerfire schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 16:52:
Dit klopt niet want je kunt nu in de nieuwe configuratie bij een advance edition ook acoustisch glas bestellen terwijl de phonebox niet geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Sinds begin juni bezig om een Q4 samen te stellen en half juli definitief besteld 50 S Competition (Kieselgrijs incl zwart optiek, hoogglans zwart spiegels, zwarte Audi ringen, badgeloos) en een behoorlijke set aan opties die begin november geleverd zou worden. 2 weken later begon de ellende met het nieuws dat panoramadak, trekhaak etc niet (meteen) leverbaar is. Wilde nog graag de keuze hebben om meer licht in het interieur te hebben (vorige auto cabrio) gezocht naar een oplossing.

Sindsdien geprobeerd om een voorraadauto dan maar te vinden in dezelfde uitvoering met minimaal dezelfde opties (en met dak etc), motorisering en kleur (of zwart) maar dat blijkt nog een hele opgave. Uiteindelijk moest ik dus weer concessies doen (met dak en lagere motorisering, of toch in zijn geheel geen trekhaakvoorbereiding, ontbrekende opties etc) en dat wilde ik niet met zo’n dure auto. Vandaag is de auto geannuleerd… Scheelt weer een assemblage voor jullie in de fabriek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidvandemaele
  • Laatst online: 30-03-2023
spreuter schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:01:
[...]

Dit klopt niet want je kunt nu in de nieuwe configuratie bij een advance edition ook acoustisch glas bestellen terwijl de phonebox niet geleverd wordt.
Is de phonebox niet vervangen door smartphonelight? Toch in België.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 15-09 09:55
-Wing- schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:26:
Sinds begin juni bezig om een Q4 samen te stellen en half juli definitief besteld 50 S Competition (Kieselgrijs incl zwart optiek, hoogglans zwart spiegels, zwarte Audi ringen, badgeloos) en een behoorlijke set aan opties die begin november geleverd zou worden. 2 weken later begon de ellende met het nieuws dat panoramadak, trekhaak etc niet (meteen) leverbaar is. Wilde nog graag de keuze hebben om meer licht in het interieur te hebben (vorige auto cabrio) gezocht naar een oplossing.

Sindsdien geprobeerd om een voorraadauto dan maar te vinden in dezelfde uitvoering met minimaal dezelfde opties (en met dak etc), motorisering en kleur (of zwart) maar dat blijkt nog een hele opgave. Uiteindelijk moest ik dus weer concessies doen (met dak en lagere motorisering, of toch in zijn geheel geen trekhaakvoorbereiding, ontbrekende opties etc) en dat wilde ik niet met zo’n dure auto. Vandaag is de auto geannuleerd… Scheelt weer een assemblage voor jullie in de fabriek ;)
Na de aankoop van een huis is de aanschaf van een auto voor velen de 2e duurste aankoop. Dit dient een feestje te zijn en door de problemen bij Audi wordt dit feestje ontnomen. Nu wordt Audi geconfronteerd met problemen waar zij zelf niet direct de veroorzaker van zijn maar het gaat er nu om hoe Audi deze problemen oplost (inclusief communicatie naar klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

-Wing- schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 19:29:
[...]

Is daar een bron van en wat is extreem veel lagere bereik?
Ik zie nog steeds dat het selecteerbaar is (zijruiten) en voorruit (alleen icm airco 3 zone)...
Ik kan niet de originele mail tonen ivm privacy maar dit is letterlijk het antwoord vanuit de importeur (Dealer Support Audi Pon). Dat iets in de configurator staat betekent niet per definitie dat het bestelbaar is.

[ Voor 10% gewijzigd door Trackerfire op 16-08-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Originele quote:
Nee dit is helaas niet mogelijk, ook omdat akoestisch glas het bereik van een telefoon extreem beperken. Vandaar dat deze enkel met een phonebox geleverd kan worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Trackerfire op 16-08-2021 21:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Er zijn meerdere modellen geweest binnen de VAG vloot volgens mij waar klachten van slecht bereik met mobiele telefoons spelen, zelfs zonder acoustisch glas. Waar mogelijk inderdaad altijd de phone box erbij bestellen zodat je mobiel gebruik kan maken van de externe grotere/“zwaardere” antenne.

Het zal mij niet verbazen als ze dat risico niet willen lopen en dus zeker de voorruit accoustisch alleen willen leveren met de phone box.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Jope3 schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 20:40:
[...]

Na de aankoop van een huis is de aanschaf van een auto voor velen de 2e duurste aankoop. Dit dient een feestje te zijn en door de problemen bij Audi wordt dit feestje ontnomen. Nu wordt Audi geconfronteerd met problemen waar zij zelf niet direct de veroorzaker van zijn maar het gaat er nu om hoe Audi deze problemen oplost (inclusief communicatie naar klant).
Klopt helemaal, al ben ik zeer te spreken over mijn dealer en (vaste) verkoper. Die heeft ook meegedacht en gezocht naar alternatieven. Het was een feestje, toen kwam de domper waar inderdaad Audi niet helemaal wat aan kan doen (op de hoogte dankzij dit forum ;)) en de zoektocht naar een alternatief was ook geen echt pretje. Er komt nog wel een andere auto. Als dat rond is, zal ik wel melden wat het is geworden...

[ Voor 3% gewijzigd door -Wing- op 16-08-2021 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
GeeMoney schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:07:
Er zijn meerdere modellen geweest binnen de VAG vloot volgens mij waar klachten van slecht bereik met mobiele telefoons spelen, zelfs zonder acoustisch glas. Waar mogelijk inderdaad altijd de phone box erbij bestellen zodat je mobiel gebruik kan maken van de externe grotere/“zwaardere” antenne.

Het zal mij niet verbazen als ze dat risico niet willen lopen en dus zeker de voorruit accoustisch alleen willen leveren met de phone box.
Ik heb in mei akoestische zijruiten besteld op advies van mijn Audi verkoper. Ik weet zeker dat dat de enige optie was met het woord akoestisch in de tekst :)… nu hoor ik voor het eerst ook over akoestische voorruit. Weet iemand hoe dit zit irt de eerste launche editions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sixgirls schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb in mei akoestische zijruiten besteld op advies van mijn Audi verkoper. Ik weet zeker dat dat de enige optie was met het woord akoestisch in de tekst :)… nu hoor ik voor het eerst ook over akoestische voorruit. Weet iemand hoe dit zit irt de eerste launche editions?
Dit is de optie verwarmbare voorruit en die is ook akoestisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
Trackerfire schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:08:
[...]

Dit is de optie verwarmbare voorruit en die is ook akoestisch ;)
Hmmm…ok…ben benieuwd hoe veel je dan hebt aan akoestische zijruiten zonder optie verwarmbare (akoestische) voorruit…

Anyway, misschien is die optie wel mijn redding geweest en is daarom de config (nog!) niet aangepast door Audi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sixgirls schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 22:19:
[...]

Hmmm…ok…ben benieuwd hoe veel je dan hebt aan akoestische zijruiten zonder optie verwarmbare (akoestische) voorruit…

Anyway, misschien is die optie wel mijn redding geweest en is daarom de config (nog!) niet aangepast door Audi
Ik gok dat de voorruit het meeste doet qua geluid. Is een aanname, omdat de Etron standaard een akoestische voorruit heeft en wordt geroemd om z’n stilte en de zijruiten zijn optioneel akoestisch. Ach. Heb proefgereden in een Q4 met geen van twee. Was al zeer onder de indruk van de stilte vooral op de snelweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Bij sommige merken en modellen merk je vaak bij de spiegels naast de zijruit veel geluid van de rijwind. Ik vond de optie niet heel duur om toe te voegen. Later las ik ook dat de voorruit akoestisch leverbaar was. Vervolgens ook deze toegevoegd, omdat ik wel van mening was, of alle ruiten akoestisch of geen van beide...

Ik heb best veel reviews gezien en sommigen vonden de Q4 stil en de ander weer luidruchtig (mede door de Bridgestone banden). Zelf heb ik in een Q4 proefgereden en vond het geluid erg meevallen, maar ik denk niet dat daar akoestische zij- en voorruiten in zaten.

[ Voor 16% gewijzigd door -Wing- op 17-08-2021 00:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

We zullen het pas weten op het moment dat ze geleverd worden, maar als het goed is krijgen de Sportbacks (50) de Pirelli Scorpion banden i.p.v. de Bridgestones. Scheelt toch weer 2 a 3 dB bandengeluid.

Dit zie je ook bij de GTX versie van Volkswagen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Odzu0OF9lwot_MPCeofLS4qGBW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brSyR1DEqAuHG05CRxj850jX.jpg?f=fotoalbum_large

Ook wel cool. Vanaf week 48 (gepland) komt er een (zeer) grote update van de interne software i.c.m. de MyAudi app. Een gave optie wat mij betreft zijn de gebruikersprofielen. Vanaf dan is het mogelijk een gebruikersprofiel te selecteren bij instappen met o.a.

* Profieafhankelijke climate control
* Profielafhankelijke verlichting
* Profielafhankelijke stoelinstelling

Ook het dan kunnen koppelen van Apple Music zonder je telefoon te hoeven gebruiken is een mooie aanvulling wat mij betreft :)

[ Voor 70% gewijzigd door Trackerfire op 17-08-2021 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Trackerfire schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:28:
We zullen het pas weten op het moment dat ze geleverd worden, maar als het goed is krijgen de Sportbacks (50) de Pirelli Scorpion banden i.p.v. de Bridgestones. Scheelt toch weer 2 a 3 dB bandengeluid.

Dit zie je ook bij de GTX versie van Volkswagen :-)

[Afbeelding]

Ook wel cool. Vanaf week 48 (gepland) komt er een (zeer) grote update van de interne software i.c.m. de MyAudi app. Een gave optie wat mij betreft zijn de gebruikersprofielen. Vanaf dan is het mogelijk een gebruikersprofiel te selecteren bij instappen met o.a.

* Profieafhankelijke climate control
* Profielafhankelijke verlichting
* Profielafhankelijke stoelinstelling

Ook het dan kunnen koppelen van Apple Music zonder je telefoon te hoeven gebruiken is een mooie aanvulling wat mij betreft :)
De bridgestone banden vind ik eigenlijk het enige echte puntje van "kritiek" op de 40. De 50 heeft helaas een kleinere actieradius, voor mij niet interessant, maar wel de pirelli banden :)

Kan je met de app de deuren eigenlijk op afstand vergendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Update van dealer: productie nu gepland voor deze week (33), vertraagd vanuit week 30. Dit staat echter niet op de Honeymoon/mijn Audi pagina. Levering nog steeds week 43.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Avigoorn schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

De bridgestone banden vind ik eigenlijk het enige echte puntje van "kritiek" op de 40. De 50 heeft helaas een kleinere actieradius, voor mij niet interessant, maar wel de pirelli banden :)
Ik hoop dat de Pirelli's ook op de 'gewone' Q4 50 komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

MarcCar schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:55:
Update van dealer: productie nu gepland voor deze week (33), vertraagd vanuit week 30. Dit staat echter niet op de Honeymoon/mijn Audi pagina. Levering nog steeds week 43.
De fabriek is momenteel gesloten, dus dat lijkt me sterk. Zou voor de zekerheid maar rekenen op week 43, kan het alleen maar meevallen ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daniel.monikes
JandV schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:32:

[...]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0Y3y8etjnR01XKD8aLuMhMIMdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDLz1sancniESRrMZYj2Mojc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W8SfY5H8kMrps7jADOCoEK1AKQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fdYMmC2GfdWbde0anrKLMlu9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agTHVbKlg9jitutGMvL89yw8pXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MKZ151GJp66WyBUCQuvOTsCy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JiAVd9gsKDEMADkzrZgndE43sio=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nx7vOnl4G026kAHKZGkhbkPN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJoKGVGGQ5yxXByg3GTU-XCyTEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wgRrwW4d6D1UH9oMJ5ki8G8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNde9Lg7JS3L_5dFqGX3jCFnggA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LHXtekkObpHrMVhxuB6ex9Bt.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaRMQ8EXzyObwdDHQPSLub23sSQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FaE7JXZi1UfuqVTepGfLn8uo.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry duurde even iets langer 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door daniel.monikes op 17-08-2021 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avigoorn
Wauw! Mooi zeg.
Helaas zal ik deze kers op de taart moeten missen.

Wel heb ik nu de 21inch 5 spaaks velgen dan. Maar die kunnen niet open. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Moet zeggen dat ik momenteel in de auto ook een panorama dak heb maar de zon schijnt daardoor direct op het display dus ik heb m 90% van de tijd gewoon dicht

Dus ook al vind ik het wel jammer dat er geen panoramadak in zit weet ik niet of ik het nog zo erg vind als eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
Trackerfire schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:00:
[...]

De fabriek is momenteel gesloten, dus dat lijkt me sterk. Zou voor de zekerheid maar rekenen op week 43, kan het alleen maar meevallen ;)
Zei dealer ook, maar kan dus zijn dat zo voor vakantie al begonnen zijn (week 30). Duurt momenteel lang voor auto's definitief uit productieproces komen (ws door alle naleveringen van onderdelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:52
Same.. Heb het nu en is wel lekker, maar voor de 10x per jaar dat ik het open heb.. Ach.. Was me de meerprijs van de Advanced+ toen niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Geen probleem hoor! Bedankt!! Eindelijk eens (goede) foto’s van het panoramadak! Nu maar hopen dat deze optie niet gaat vervallen vanwege de leveringsproblemen…. Staat ook erg goed met typhoon grijs (denk ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Jammer dat het bij jou niet gelukt is… deze gekozen velg is echter een mooie toevoeging, heb deze zelf ook besteld😉
Avigoorn schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:19:
Wauw! Mooi zeg.
Helaas zal ik deze kers op de taart moeten missen.

Wel heb ik nu de 21inch 5 spaaks velgen dan. Maar die kunnen niet open. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Bedankt voor de foto’s👍

Ben ook wel benieuwd naar je eerste rijervaringen😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trench
Op zich is dat een mooi pano dak. Maar toch, mijn huidige lease auto is een VW Tiguan, en daar is het pano dak echt 30% groter ofzo. Daar gaat het dak tot achter het hoofd van de achter passagiers.. Hierdoor had ik initieel het pano dak laten vallen op mn Q4 bestelling omdat ik het niet de prijs waard vond..

Uiteindelijk had ik budget over en heb ik het er TOCH op gezet omdat ik uiteraard bestuurder ben, en daar is het pano dak wel over, en ik hou van licht inval in de auto (daarom verkies ik ook lichte zetels)... Maar dan krijg ik bericht van mn audi verkoper (Belgie) dat levertermijn door pano dak 20 weken verlengd wordt. Dus dan weer pano dak eraf gehaald en andere opties extra genomen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daniel.monikes
wimbre schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Bedankt voor de foto’s👍

Ben ook wel benieuwd naar je eerste rijervaringen😋
Ik heb er inmiddels 650km op zitten en ik heb eigenlijk nog niks negatiefs kunnen ontdekken. Oh ja 1 dingetje wel: de 12v aansluiting bij de achterbank. Toen ik de stekker van de koelbox uit trok trok ik het hele element inc de usb cd’s mee. Dat vond ik wel heel erg goedkoop in elkaar zitten…..

Maar ben afgelopen weekend naar Luxemburg geweest, en het rijcomfort was echt top. Ook het verbruik viel me reuze mee. Overwegend snelweg, en verder vooral veel op en af had een verbruik van gemiddeld 17kw.

De AR van de HUD ziet er mooi uit, al moet je wel de hoogte precies goed instellen omdat het anders een beetje wazig oogt. De aanwijzingen en waar de pijlen naartoe wijzen vind ik niet altijd helemaal logisch.

De auto voelt strak aan tijdens het rijden en het geluid can de Bridgestone banden valt mij ook reuze mee. Vind het allemaal stil genoeg binnen. Ook de afwerking binnen in valt mij nu reuze mee. Was een beetje bang voor het harde plastic, maar nu ik hem heb vind ik het allemaal reuze meevallen.

Het enige wat ik mis, en wat ik echt erbij had moeten bestellen was het opberg pakket. Bekerhouders zonder klemmetjes en geen 12v aansluiting in de kofferbak vind ik wel een gemis.

Oh ja……. En er zit helaas echt alleen maar lane departure warning op met “Pingpongen” tussen de lijntjes. Wel heeft de cruise control een stop en go functie.

De dealer zei wel dat dit mischien later via functions on demand te upgraden zou zijn, net als de 2e zone van de airco. ( er zit namelijk wel een sync knop, en als je deze indrukt komt er “functie niet aangeschaft” in beeld.

Last but not least : de matrix led koplampen zijn geweldig.

Hope this helps 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
daniel.monikes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:56:

De dealer zei wel dat dit mischien later via functions on demand te upgraden zou zijn, net als de 2e zone van de airco. ( er zit namelijk wel een sync knop, en als je deze indrukt komt er “functie niet aangeschaft” in beeld.
Vertrouw nooit een dealer als het aankomt op dit soort uitspraken. Ga er altijd vanuit dat beloftes na levering nooit uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel.monikes
the-hyrax schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:00:
[...]

Vertrouw nooit een dealer als het aankomt op dit soort uitspraken. Ga er altijd vanuit dat beloftes na levering nooit uitkomen.
Haha dit was na de levering, en was geen belofte. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Oke dat soort uitspraken bedoel ik haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
@daniel.monikes Hoe is trouwens die Audi-navigatie met planning qua laadstops? Is het een beetje a la Tesla navigatie met de superchargers dat ie live berekent wat je afstand en optimale laadlocatie is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel.monikes
the-hyrax schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:09:
@daniel.monikes Hoe is trouwens die Audi-navigatie met planning qua laadstops? Is het een beetje a la Tesla navigatie met de superchargers dat ie live berekent wat je afstand en optimale laadlocatie is?
Heb ik eerlijk gezegd nog niet echt ervaring mee. Op weg naar
Luxemburg was laden niet nodig, en eenmaal daar heb ik heb bij de plaatselijke lidl gratis bijgeladen tot 100%, dus op de terugweg was ook geen laadstop nodig.

Zal het eens uitproberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trench
daniel.monikes schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:56:
[...]

Ik heb er inmiddels 650km op zitten en ik heb eigenlijk nog niks negatiefs kunnen ontdekken. Oh ja 1 dingetje wel: de 12v aansluiting bij de achterbank. Toen ik de stekker van de koelbox uit trok trok ik het hele element inc de usb cd’s mee. Dat vond ik wel heel erg goedkoop in elkaar zitten…..

Maar ben afgelopen weekend naar Luxemburg geweest, en het rijcomfort was echt top. Ook het verbruik viel me reuze mee. Overwegend snelweg, en verder vooral veel op en af had een verbruik van gemiddeld 17kw.

De AR van de HUD ziet er mooi uit, al moet je wel de hoogte precies goed instellen omdat het anders een beetje wazig oogt. De aanwijzingen en waar de pijlen naartoe wijzen vind ik niet altijd helemaal logisch.

De auto voelt strak aan tijdens het rijden en het geluid can de Bridgestone banden valt mij ook reuze mee. Vind het allemaal stil genoeg binnen. Ook de afwerking binnen in valt mij nu reuze mee. Was een beetje bang voor het harde plastic, maar nu ik hem heb vind ik het allemaal reuze meevallen.

Het enige wat ik mis, en wat ik echt erbij had moeten bestellen was het opberg pakket. Bekerhouders zonder klemmetjes en geen 12v aansluiting in de kofferbak vind ik wel een gemis.

Oh ja……. En er zit helaas echt alleen maar lane departure warning op met “Pingpongen” tussen de lijntjes. Wel heeft de cruise control een stop en go functie.

Last but not least : de matrix led koplampen zijn geweldig.

Hope this helps 😉
buh, echt pingpong? dat was op de audi voor mn huidgige leasewagen (die nu ook einde termijn is aangezien ik q4 ga betsellen) ook zo.. Echt niet fijn. Ik dacht dat de VAG group dus (zoals bij mn huidge tiguan) dus dat pingpongen verholpen had door één vloeiende lijn..

en géén bekerklemmen vooraan? dat is ook écht wel zielig voor een premium merk als audi als je het mij vraagt.. Dus je moét een optie van 400€ nemen om bekerklemmen te krijgen.. Dat is erg dat ze dat niet even in het platinum pack ofzo steken.. Bedroevend.
Pagina: 1 ... 16 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.