Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 15 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-09 09:46
Tja...hoeveel rijd je op een dag en kun je thuis/werk laden? Dan zou ik hands down altijd de range op de koop toenemen. Voordat ik EV ging rijden had ik dezelfde opmerkingen gemaakt over range, maar je moet gewoon anders denken met een EV: je laadt als je kunt (met een ICE tank je als je moet). Als je elke dag meer dan 250 km aan 1 stuk rijdt (zonder laadmogelijkheden) is range belangrijk, anders wen je er zo makkelijk aan, dat range totaal geen issue is.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Haha.. nee hoor je bent niet de enige 😉
Ik heb nog niemand in mijn omgeving dit tegen me horen zeggen, maar het is wel grappig!
the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:32:
[...]

Heb het idee dat ik de enige ben die deze Q4 neem zonder kinderen of hond :'). Krijg wel al grappen van vrienden dat de auto direct groot genoeg is voor familieuitbreiding

• Ard1970
  • Laatst online: 09-02 18:03
the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:48:
[...]

:X Nou... had ik dat maar. Overigens had ik geen vrije dealerkeuze dus wellicht dat daar jouw onderhandelingsruimte zat
Wij hebben inderdaad de vrijheid om zelf de dealer te kiezen, dat is inderdaad prettig. Gaf me bij mijn huidige auto een korting van 3.5K (niet op de fiscale waarde) en deed een paar opties cadeau, waardoor de auto nèt wel binnen het budget paste.

• Ard1970
Juist, I rest my case.

• Isheara
Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:49:
Als het een Sportback was geweest en een 55, dan wel. De lagere bijtelling is ook leuk. Maar het bereik van een 50 is niet best..
Je weet zelf ook wel dat een 55 Sportback geen €75k kost, 50 Sportbacks zijn er ook genoeg uit voorraad, zelfs dik aangeklede versies. Altijd quattro en luchtvering standaard. Prima auto, helaas boven mijn budget.

Deze is wel af: https://voorraad.audi.nl/...u-nog-met-8--bijtelling--

Heeft de 71kWh accu maar is met €81k wel iets duurder.

Keep rolling sixes!

• Ard1970
GeeMoney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:52:
Ik zou ook bij BMW rekening gaan houden met vertragingen of het vervallen van opties hoor.
De chiptekorten spelen nu ook al bij Mercedes en zelfs Tesla die ook productie vertragingen heeft doorgevoerd inmiddels.
De kans dat BMW daar helemaal geen last van zal hebben lijken mij extreem klein. Natuurlijk gaat een dealer dat niet op voorhand vertellen maar daar komt hij aanstaande November mee waarschijnlijk :+ of erger nog, in feb-2022 wanneer je hem verwacht.
BMW kan niet leveren:
* Draadloos opladen (is geen Phone Box)
* Harman Kardon Audio

That's it.
Wellicht dat zij beter hebben ingeschat wat de schaarste aan chips zou betekenen? Daarbij hanteren zij al een langere "reserveer"/bestelperiode, waardoor het mogelijk beter te handelen is. We will see.

• Isheara
Sorry, maar dat zegt, zoals ik al eerder postte, helemaal niets tenzij je elke dag 250km rijdt zonder te kunnen laden op werk of thuis. Je rijdt blijkbaar nog geen EV, dus ik snap je reactie.

Mensen die nog geen EV rijden kijken ten onrechte naar range, wat in een aantal situaties totaal niet relevant is. Mijn vrouw rijdt in een e2008 met 45kWh netto capaciteit en een range van 250-300km. Omdat we thuis kunnen laden is de auto altijd vol als ik dat zou willen, dus dan is range totaal niet relevant.

Er zijn genoeg mensen hier op het forum die met een ioniq met 28kWh batterij heel Europa door reizen zonder enige problemen met range. Nogmaals: EV rijden is omdenken.

[ Voor 42% gewijzigd door Isheara op 12-08-2021 10:04 ]

Keep rolling sixes!

• Ard1970
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:58:
[...]

Je weet zelf ook wel dat een 55 Sportback geen €75k kost, 50 Sportbacks zijn er ook genoeg uit voorraad, zelfs dik aangeklede versies. Altijd quattro en luchtvering standaard. Prima auto, helaas boven mijn budget.

Deze is wel af: https://voorraad.audi.nl/...u-nog-met-8--bijtelling--

Heeft de 71kWh accu maar is met €81k wel iets duurder.
Dat weet ik inderdaad, anders was ik wel voor een 55 Sportback gegaan i.p.v. de Q4 ;)

Deze is inderdaad erg fraai, maar de WLTP blijft de dealbreaker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-09 23:43
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

Sorry, maar dat zegt, zoals ik al eerder postte helemaal niets tenzij je elke dag 250km rijdt zonder te kunnen laden op werk of thuis. Je rijdt blijkbaar nog geen EV, dus ik snap je reactie.
Ik rijd 60K km op jaarbasis ongeveer. Sinds ik de Q4 heb besteld houd ik bij hoe ik rijd, hoe ik zou kunnen ladenen waar ik kan laden. Het komt inderdaad vaak genoeg voor dat ik >250km op een dag rijd zonder lange tussenstops waardoor ik niet aan laden toekom. Dus in mijn geval zegt het daadwerkelijk wel wat. De Q4 voldoet met tegen de 500km WLTP aan, maar voor minder doe ik het ook niet

[ Voor 7% gewijzigd door the-hyrax op 12-08-2021 10:04 ]

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:35
Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:00:
[...]

BMW kan niet leveren:
* Draadloos opladen (is geen Phone Box)
* Harman Kardon Audio

That's it.
Wellicht dat zij beter hebben ingeschat wat de schaarste aan chips zou betekenen? Daarbij hanteren zij al een langere "reserveer"/bestelperiode, waardoor het mogelijk beter te handelen is. We will see.
Tot 1 maand geleden kon Audi op papier alles nog leveren, net zoals jouw BMW nu.
Ik zou pas uitgaan van zekerheid dat die opties erop zitten totdat hij op de lopende band van fabricage staat. Tot die tijd zijn de volgende opties wat mij betreft onzeker voor welke auto/merk dan ook:

360 graden camera's.
Achteruitrijcamera
Trekhaak
Automatisch dimmende spiegel(s)
Draadloos opladen/antenne versterkers
Panorama daken

• Isheara
Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:03:
Dat weet ik inderdaad, anders was ik wel voor een 55 Sportback gegaan i.p.v. de Q4 ;)

Deze is inderdaad erg fraai, maar de WLTP blijft de dealbreaker.
Als range zo belangrijk is zou ik een Tesla nemen.

Keep rolling sixes!

• the-hyrax
GeeMoney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

Tot 1 maand geleden kon Audi op papier alles nog leveren, net zoals jouw BMW nu.
Ik zou pas uitgaan van zekerheid dat die opties erop zitten totdat hij op de lopende band van fabricage staat. Tot die tijd zijn de volgende opties wat mij betreft onzeker voor welke auto/merk dan ook:

360 graden camera's.
Achteruitrijcamera
Trekhaak
Panorama daken
Ik zag trouwens op foto's dat die camera aan de voorkant onder het Audi-logo was vervangen door een zwart 'pukkeltje'. Is dat gewoon omdat die 360-graden camera's niet leverbaar zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:28
Moet zeggen dat die i4 er toch wel dik uitziet zo geconfigureerd. Vooral die stoelen zijn erg mooi.
Jammer alleen dat er niet zon mooie grijze streep op zit zoals bij de Q4 😜
Maar zou zelf nog steeds voor een P2 gaan als ik een sedan zou nemen. Die is wel gewoon leverbaar in ‘21.
Maar iig lijkt mijn Q4 gewoon geleverd te worden zoals besteld, ongeveer in week zoals aangegeven, dus ik wacht nog ff gespannen af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:05:
[...]

Als range zo belangrijk is zou ik een Tesla nemen.
Als die niet zo lelijk zouden zijn; ja..meteen.
Geweldige performance, goede range èn Superchargers.

• Isheara
the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:03:
Het komt inderdaad vaak genoeg voor dat ik >250km op een dag rijd zonder lange tussenstops waardoor ik niet aan laden toekom.
EV rijden vergt omdenken, ik kan me niet voorstellen dat je op die lange ritten niet even 10-15 minuten kunt stoppen voor een broodje, een kop koffie of sanitaire stop.

Keep rolling sixes!

• Ard1970
the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:06:
[...]

Ik zag trouwens op foto's dat die camera aan de voorkant onder het Audi-logo was vervangen door een zwart 'pukkeltje'. Is dat gewoon omdat die 360-graden camera's niet leverbaar zijn?
"Het houdt niet op, niet vanzelf.."

• Isheara
Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:07:
Ook dat is persoonlijk :) Superchargers zijn binnenkort ook niet meer voorbehouden aan Tesla rijders, en geef me nou eens echt aan waarom SuC zo'n voordeel zijn?

Er staan overal laadpalen die exact hetzelfde doen. Wat is het voordeel?

Keep rolling sixes!

• Ard1970
sbin schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:06:
Moet zeggen dat die i4 er toch wel dik uitziet zo geconfigureerd. Vooral die stoelen zijn erg mooi.
Jammer alleen dat er niet zon mooie grijze streep op zit zoals bij de Q4 😜
Maar zou zelf nog steeds voor een P2 gaan als ik een sedan zou nemen. Die is wel gewoon leverbaar in ‘21.
Maar iig lijkt mijn Q4 gewoon geleverd te worden zoals besteld, ongeveer in week zoals aangegeven, dus ik wacht nog ff gespannen af.
Polestar 2's rijden er bij ons al een aantal. Goede performance ook, snel leverbaar. Maar tevens ook niet of nauwelijks op detail samen te stellen, waardoor het al snel "een" Polestar blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
Gefeliciteerd met je i4, een zeer mooie auto! Het is dat mijn vriendin hoog wil zitten anders….

Jammer dat je zo’n pech hebt gehad met de Q4… Bij mij is de pech momenteel dat de levering 10 weken is uitgesteld, maar voor de rest heb ik geen consessies hoeven doen.

Tesla: geweldige performance en range, maar ik ben blij dat ik mijn Model 3 van de hand heb gedaan. Had vaak last van storingen en mijn rug en de stoel zijn nooit vriendjes geworden.
Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:07:
[...]

• the-hyrax
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Ook dat is persoonlijk :) Superchargers zijn binnenkort ook niet meer voorbehouden aan Tesla rijders, en geef me nou eens echt aan waarom SuC zo'n voordeel zijn?

Dat ze het doen. Ik ben het met je eens dat het SuC netwerk niet meer zo een groot voordeel is als voorheen, maar als ik zo ervaringen lees dan kom je in landen als Frankrijk toch best nog vaak laadpalen tegen die het niet doen. Ook een collega laatst, moest snelladen en moest omrijden omdat de laadpaal bij Fastned het niet deed.

• the-hyrax
GeeMoney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:04:
[...]

360 graden camera's.
Achteruitrijcamera
Trekhaak
Panorama daken
Whut? Als ik geen achteruitrijcamera of automatisch dimmende binnenspiegel krijg dan cancel ik.

• Ard1970
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:09:
[...]

Klopt, dat is ook persoonlijk. Ik had moeten zeggen "Als IK die niet zo lelijk zou vinden"...

Dat van die SuC wist ik niet, I stand corrected.

• Isheara
@the-hyrax Tja Frankrijk is inderdaad een geval op zich...en palen die het niet doen heb je wel eens, ook dat went. Gelukkig kun je als je een beetje fatsoenlijke app gebruikt op voorhand zien of een paal het wel of niet doet, in gebruik is, etc.

Keep rolling sixes!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

Weet iemand of het in de Q4 ook mogelijk is de geheugenfunctie van de stoelen en/of andere functies ook te koppelen aan de sleutels?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Even iets heel anders.
Zijn er hier mensen die nog diep in de "VAGCOM" materie zitten?
Ik heb even een tussenstop gemaakt qua automerk maar ben nu weer terug bij Audi en liet voorheen altijd in VAGCOM een aantal instellingen veranderen of opties aanzetten.
Zo tikte ik altijd de "Scandinavische lichtstand" aan en dan kon je overdag rijden (in de auto stand) met je DRL icm achterlichten aan.
Nu ik een auto met zo'n mooie lichtbalk achter ga krijgen is het bijna zonde als hij alleen in het donker brandt.
Zijn er mensen die weten of Audi nog steeds VAGCOM gebruikt op de Q4 en indien ja, of dit tot de mogelijkheden behoort?
Even los wat mensen ervan vinden (zullen wel weer een hoop meningen gaan volgen) wil ik eigenlijk puur weten of het wel of niet kan.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

• the-hyrax
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:13:
@the-hyrax Tja Frankrijk is inderdaad een geval op zich...en palen die het niet doen heb je wel eens, ook dat went. Gelukkig kun je als je een beetje fatsoenlijke app gebruikt op voorhand zien of een paal het wel of niet doet, in gebruik is, etc.
Ik merk dat jij er anders in staat dan ik. We zijn het pioniers gedeelte wel voorbij vind ik. Als je EV's aan de man wilt brengen dan moet het niet zo zijn dat laadpalen het niet doen en je vijf keer om moet rijden. Ook het omdenken dat je noemt - ik vind het geen probleem om om te denken en te laden op locatie wanneer mogelijk, graag zelfs, maar om nou alles maar voor lief te nemen zoals niet werkende laadpalen, kortere range, omrijden, etc...

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
mouse1277 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:21:
Even iets heel anders.
Ik heb even een tussenstop gemaakt qua automerk maar ben nu weer terug bij Audi en liet voorheen altijd in VAGCOM een aantal instellingen veranderen of opties aanzetten.
Zo tikte ik altijd de "Scandinavische lichtstand" aan en dan kon je overdag rijden (in de auto stand) met je DRL icm achterlichten aan.
Nu ik een auto met zo'n mooie lichtbalk achter ga krijgen is het bijna zonde als hij alleen in het donker brandt.
Zijn er mensen die weten of Audi nog steeds VAGCOM gebruikt op de Q4 en indien ja, of dit tot de mogelijkheden behoort?
Even los wat mensen ervan vinden (zullen wel weer een hoop meningen gaan volgen) wil ik eigenlijk puur weten of het wel of niet kan.
Hier is van alles te vindenL Verborgen autofuncties activeren d.m.v. VCDS

• Isheara
@the-hyrax Sorry, maar ik vind je gedachte een beetje teveel zwart-wit. Je hebt het over 1 geval waar een laadpaal het niet doet, je hebt het specifiek over Frankrijk, etc.
Wat kunnen de autofabrikanten er aan doen dat een land als Frankrijk een waardeloze infra heeft, en dat ze palen afsluiten omdat ze een capaciteitsprobleem op de infra hebben.

Als je naar NL of DE kijkt is de infra perfect, zijn er meer dan genoeg (snel)laadpunten, en gaan er zeker de komende jaren initiatieven komen om EV rijden (nog) aantrekkelijker te maken, zoals nu bv in Duitsland al het geval is (gratis parkeren terwijl je laadt, of gratis laden terwijl je parkeert, gebruik van busbanen voor EV, parkeren in zones die alleen toegankelijk zijn voor EV's, gratis laden bij veel supermarkten (Lidl, Aldi) etc etc.)

Keep rolling sixes!

• mouse1277
Ken ik en ook wat andere sites maar weinig (of eigenlijk niets) over Q4, ID.3, Enyaq etc. Denk dat ze dit systeem helemaal niet meer gebruiken bij hun elektrische platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:22:
[...]

Ik merk dat jij er anders in staat dan ik. We zijn het pioniers gedeelte wel voorbij vind ik. Als je EV's aan de man wilt brengen dan moet het niet zo zijn dat laadpalen het niet doen en je vijf keer om moet rijden. Ook het omdenken dat je noemt - ik vind het geen probleem om om te denken en te laden op locatie wanneer mogelijk, graag zelfs, maar om nou alles maar voor lief te nemen zoals niet werkende laadpalen, kortere range, omrijden, etc...
De keuze tussen 35 en of 40 heeft voor mij als particulier niet alleen met de dagelijkse range te maken. Zelf zou ik het liefst de 35 hebben gekocht zodat er budget over blijft voor opties.
Maar de accu van de 35 wordt over een lange periode zwaarder belast, hetgeen degradatie zal versnellen. Als particuliere koper ben ik ook bang voor de afschrijving van de 35 t.o.v. de 40.
Als laatste moet je bij lange (vakantie) ritten rekening houden met ongeveer 70% van de realistische range. Dit aangezien je de auto tot ongeveer 80% zal snelladen en tot ongeveer 10% zal leeg rijden. Heb een Tesla model 3 gehad en mee op vakantie geweest en bovenstaande waren mijn praktijk ervaringen.
De dealer gaf aan dat de range van de 35 verzie in de praktijk ongeveer 285 zou zijn. Dat is bij 100% naar 0%.
70% van 285 komt neer op ongeveer 200km. Als dat voldoende voor je is kun je de 35 overwegen.
Ikzelf ben voor de 40 gegaan.

• APO80
  • Laatst online: 28-01-2022
Kijk, nog we are talking!
Mooie auto met de verwachtte functies / luxe die bij een dergelijke auto hoort.
Gefeliciteerd met deze aanwinst!
vriej29 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:44:
Gisteren een demo gekocht in Duitsland, zie foto's. De auto is nu 2 maand oud is maar wordt pas geleverd nadat zij een nieuwe demo ontvangen, ze hebben er 53 in bestelling staan. We hebben afgesproken eind januari met de mogelijkheid dat het 4 weken eerder wordt of 4 weken later, dit door de onzekere levertijden. De Duitse dealer gaf aan niet te weten wanneer ze de auto's gaan ontvangen, vandaar de variabele levertijd. Mijn budget als particulier was te beperkt om in Nederland een Q4 samen te stellen met de door mij minimaal gewenste opties. De demo in Duitsland heeft wel al deze opties en zelfs iets meer.
De demo is uitgerust met o.a. onderstaande opties:
- Head up display
- MMI pro
- Phone box (jawel, met draadloos laden. Geeft op het scherm aan wanneer er wordt geladen.
- sportstoelen, stof.
- Adaptieve CC
- Lane keeping assist
- Matrix LED

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

• the-hyrax
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:30:
@the-hyrax Sorry, maar ik vind je gedachte een beetje teveel zwart-wit. Je hebt het over 1 geval waar een laadpaal het niet doet, je hebt het specifiek over Frankrijk, etc.
Wat kunnen de autofabrikanten er aan doen dat een land als Frankrijk een waardeloze infra heeft, en dat ze palen afsluiten omdat ze een capaciteitsprobleem op de infra hebben.

Als je naar NL of DE kijkt is de infra perfect, zijn er meer dan genoeg (snel)laadpunten, en gaan er zeker de komende jaren initiatieven komen om EV rijden (nog) aantrekkelijker te maken, zoals nu bv in Duitsland al het geval is (gratis parkeren terwijl je laadt, of gratis laden terwijl je parkeert, gebruik van busbanen voor EV, parkeren in zones die alleen toegankelijk zijn voor EV's, gratis laden bij veel supermarkten (Lidl, Aldi) etc etc.)
Nee maar nu begin je een ander argument. We hadden het over range, EV's en laden in het algemeen, niet dat het de schuld van de autofabrikanten was - iets dat overigens wel deels zo is want VAG heeft een groot aandeel in Ionity

Mijn punt is puur dat er zo veel mensen, zo veel wensen zijn. Fantastisch dat jij en je vrouw op jullie manier uit de voeten kunnen met een kleinere batterij, maar ik met mijn gebruik en kilometrage kan dat niet. Zoals ik zei heb ik het sinds dat ik wist dat ik voor een EV zou gaan, bijgehouden.

Ik zou het graag zo hebben dat dat wel kan en kan dan ook niet wachten tot de Q4 de upgrade naar 170kW snelladen krijgt (waarover het gerucht gaat).

Overigens vind ik het schandalig dat we alles op Europees niveau moeten regelen tegenwoordig, maar wanneer het aankomt op laadinfrastructuur en oplaadpassen, dan is het een wilde westen...

[ Voor 7% gewijzigd door the-hyrax op 12-08-2021 10:46 ]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mouse1277 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

Ken ik en ook wat andere sites maar weinig (of eigenlijk niets) over Q4, ID.3, Enyaq etc. Denk dat ze dit systeem helemaal niet meer gebruiken bij hun elektrische platform.
Ik tag @Rainesh ff, onze VCDS-God :+ _/-\o_

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:30:

Denk je echt dat er meer incentives komen? Als dat de bedoeling was, dan waren die er allang geweest in navolging van de Scandinavische landen.

De incentives worden juist afgebouwd. De initiële push is geleverd, en nu pakt de markt het zelf op.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• Isheara
@the-hyrax ik snap niet dat je niet voor een PHEV bent gegaan als je zoveel beren op de weg ziet.
Jij haalt het argument van de laadpaal die niet werkt van je collega aan en maakt opmerkingen over laadinfra in Frankrijk. Nu begin je over Ionity (doet ook totaal niet terzake, maar goed).
Nogmaals, je ziet teveel problemen (die er waarschijnlijk niet zullen zijn als je echt gaat rijden).
Ook je opmerking over 170kW upgrade is leuk voor de marketing, maar in de praktijk zegt dat ook niets. Er zijn genoeg voorbeelden van EV's die op hogere snelheden kunnen laden, maar dit alleen doen tussen 10 en 20% van de batterij, en daarbuiten terugzakken. Andere modellen laden volcontinu op 100kW tussen 20 en 80%. Wat heb je liever?

Als range zo belangrijk is en je geen laadmogelijkheden hebt moet je of een andere keus maken qua EV of kiezen voor een PHEV.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
mouse1277 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:35:
[...]

De wagens staan op een nieuw platform, maar er is ook een nieuwe lock geintroduceerd. Namelijk SFD lock, je moet eerst een key invoeren per module om toegang te krijgen. Daarna kun je pas dingen aanpassen, het is een kwestie van tijd voordat dit weer mogelijk is voor andere tools dan Odis.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Isheara
Jeroenneman schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:51:
[...]

Denk je echt dat er meer incentives komen? Als dat de bedoeling was, dan waren die er allang geweest in navolging van de Scandinavische landen.

De incentives worden juist afgebouwd. De initiële push is geleverd, en nu pakt de markt het zelf op.
De markt pakt het zelf op (al dan niet gestimuleerd door de overheid), wat alleen maar goed is.

In Utrecht gaat een initiatief lopen om parkeren voor een EV goedkoper of zelfs gratis te maken (bij laden of vice versa). Er zijn ook ontwikkelingen bij een groot aantal Lidl supermarkten waarbij gratis laden mogelijk is, net als in Duitsland.

Keep rolling sixes!

• Ard1970
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:54:
@the-hyrax ik snap niet dat je niet voor een PHEV bent gegaan als je zoveel beren op de weg ziet.

....

Als range zo belangrijk is en je geen laadmogelijkheden hebt moet je of een andere keus maken qua EV of kiezen voor een PHEV.
Dan zal jij een 35 hebben besteld, neem ik aan?

• the-hyrax
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:54:
Jij haalt het argument van de laadpaal die niet werkt van je collega aan en maakt opmerkingen over laadinfra in Frankrijk. Nu begin je over Ionity (doet ook totaal niet terzake, maar goed).
Nogmaals, je ziet teveel problemen (die er waarschijnlijk niet zullen zijn als je echt gaat rijden).
Ook je opmerking over 170kW upgrade is leuk voor de marketing, maar in de praktijk zegt dat ook niets. Er zijn genoeg voorbeelden van EV's die op hogere snelheden kunnen laden, maar dit alleen doen tussen 10 en 20% van de batterij, en daarbuiten terugzakken. Andere modellen laden volcontinu op 100kW tussen 20 en 80%. Wat heb je liever?

Je haalt dingen door elkaar. Ik gaf aan dat een WLTP van 341 te weinig was. Daarom heb ik een gekozen Q4 die ongeveer 500km WLTP heeft. Het is niet dat ik te veel beren op de weg ziet, het is omdat ik er in sta dat ik me niet 100% moet aanpassen aan een auto omdat die dit en dat nodig heeft.

Ik haalde Ionity erbij omdat jij zei dat het niet de fabrikanten waren die schuldig waren, waarop ik aangaf dat VAG een groot aandeel in Ionity heeft dus wel "schuldig" zijn.

Nogmaals, goed dat jij overweg kan met een kleinere batterij maar m.i. probeer je te veel mensen te laten inzien dat jouw manier werkt, dit terwijl ik duidelijk mijn auto anders gebruik dan jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

De launch editions zijn inmiddels niet meer te bestellen in de configurator.

Tevens is de advanced plus nu niet meer te bestellen. Logisch, want die was alleen in de launch editie interessant door pano dak.

https://www.audi.nl/nl/we...itrustingspakketten.html#

Tevens ook (nog) meer opties te kiezen (en te laten!!). O.a. rode stiksels (Audi sport).

[ Voor 13% gewijzigd door Trackerfire op 12-08-2021 11:11 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Isheara
the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:04:
Nogmaals, goed dat jij overweg kan met een kleinere batterij maar m.i. probeer je te veel mensen te laten inzien dat jouw manier werkt, dit terwijl ik duidelijk mijn auto anders gebruik dan jij.
Nee ik probeer aan te geven dat sommige mensen zich blind staren op range, terwijl dit zwaar afhankelijk is van use-case, en dat range anxiety in de praktijk enorm meevalt (uit eigen ervaring).

Dat staat los van keus tussen 35 of 40: als budget het toelaat en je use-case (vrijwel geen ritten boven de 250km aan 1 stuk, laadmogelijkheid thuis/werk, etc.) het toelaat, is het een keus die je zelf het beste maakt.

Mijn budget stond het toe om een 40 te nemen met alle gewenste opties (zonder de helaas niet leverbare, zoals panodak), maar als ik moest kiezen tussen kalere 40 en een 35 met alle gewenste opties, had ik (zakelijk) de keus voor de 35 gemaakt. Privé zou ik een andere keus maken.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
Trackerfire schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:08:
De launch editions zijn inmiddels niet meer te bestellen in de configurator.

Tevens is de advanced plus nu niet meer te bestellen. Logisch, want die was alleen in de launch editie interessant door pano dak.

https://www.audi.nl/nl/we...itrustingspakketten.html#

Tevens ook (nog) meer opties te kiezen (en te laten!!). O.a. rode stiksels (Audi sport).
En mijn velgen zijn nu te selecteren :D!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uzfsc2_Ha94pVNd4A6AlBBemlEM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LpmssODhnjPodZBvriA5ZsmL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 00:05

MLLL

Palm Treo 650

Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

terwijl dit zwaar afhankelijk is van use-case,
.
Je zegt dus precies hetzelfde ;)

• Isheara
Nee dat zeg ik niet....maar goed, I rest my case....

Keep rolling sixes!

• Isheara
Net mijn dealer gesproken over mijn configuratie. Levering staat gepland voor week 48 met alle opties, zonder pano dak en phone box, wel met akoestische zijruiten.

Tot nu toe voor hem wel vervelende gesprekken met klanten over niet-beschikbare opties, maar geen annuleringen.

Ik heb net mijn config even weer ingevoerd, en los van de LE edition configuraties, komen de configs van de LE als de gewone Advance nog steeds overeen (met uitzondering van pano en phone box, die uit alle configuraties is verdwenen).

Keep rolling sixes!

• the-hyrax
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:53:
Net mijn dealer gesproken over mijn configuratie. Levering staat gepland voor week 48 met alle opties, zonder pano dak en phone box, wel met akoestische zijruiten.

Tot nu toe voor hem wel vervelende gesprekken met klanten over niet-beschikbare opties, maar geen annuleringen.

Ik heb net mijn config even weer ingevoerd, en los van de LE edition configuraties, komen de configs van de LE als de gewone Advance nog steeds overeen (met uitzondering van pano en phone box, die uit alle configuraties is verdwenen).
Wanneer heb je besteld? Mijne staat ook voor W48 namelijk (40 SB)

• Isheara
Productie slot stond sinds begin juli gepland, vorige week nog configuratie gewijzigd.

Keep rolling sixes!

• Ard1970
the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

En mijn velgen zijn nu te selecteren :D!

[Afbeelding]
Blijft een mooie configuratie! :Y

• the-hyrax
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:19:
Productie slot stond sinds begin juli gepland, vorige week nog configuratie gewijzigd.
Hm, want ik heb eind Juli besteld en ook zelfde leverweek… toch vraag ik me dan af hoe en wat ze dat bepalen hoor

• Isheara
Volgens mij op basis van de toegewezen slots per dealer.

Keep rolling sixes!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:34
mouse1277 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 10:21:
Even iets heel anders.
Ja, dat bestaat nog. Werkt niet meer zo gemakkelijk als vroeger (je moet tegenwoordig GeKo-toegang hebben geloof ik), maar met deze dongle kun je ook op de recente Audi's wat functies ontgrendelen. Ik heb zelf de nieuwste A3 en de oudere dongles om functies te ontgrendelen werkten daar niet meer mee. Wel flink prijziger dan eerder, echt kon ik nu wel draadloze CarPlay, DRL met achterlichten en die coole animatie van de achterlichten activeren. De versie van de Q4 komt vermoedelijk later op de markt, duurde met de A3 ook even.

https://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8y.php

• mouse1277
NotSoSteady schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:42:
[...]

Ja, dat bestaat nog. Werkt niet meer zo gemakkelijk als vroeger (je moet tegenwoordig GeKo-toegang hebben geloof ik), maar met deze dongle kun je ook op de recente Audi's wat functies ontgrendelen. Ik heb zelf de nieuwste A3 en de oudere dongles om functies te ontgrendelen werkten daar niet meer mee. Wel flink prijziger dan eerder, echt kon ik nu wel draadloze CarPlay, DRL met achterlichten en die coole animatie van de achterlichten activeren. De versie van de Q4 komt vermoedelijk later op de markt, duurde met de A3 ook even.

https://www.stemei.de/pages/coding/audi-a3-8y.php
Dank, dit ga ik in de gaten houden.
Inderdaad wel een stuk duurder dan voorheen maar wellicht koop ik er 1 en begin dan een handeltje voor andere eigenaren in dit forum ;).

Wel blijft het een feit dat de VW ID.3 er ook nog niet bij staat en dat belooft waarschijnlijk niet veel goeds qua doorlooptijden en mogelijkheden :(.

[ Voor 7% gewijzigd door mouse1277 op 12-08-2021 13:54 ]

• vriej29
De Duitse demo die ik heb gekocht heeft een spurwechselassistent naast een spurhalteassistent.
Volgens Google translate zijn dat respectievelijk een rijstrook wissel assistent en een lane keeping assistent. Die laatste ken ik denk ik en houd volgens mij de auto keurig binnen de lijnen I.p.v. tussen de lijnen te pingpongen. Maar de spurwechselassistent, rijstrook wissel assistent is nieuw voor mij?
Iemand enig idee wat dit inhoud?

• GeeMoney
vriej29 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:34:
De Duitse demo die ik heb gekocht heeft een spurwechselassistent naast een spurhalteassistent.
Volgens Google translate zijn dat respectievelijk een rijstrook wissel assistent en een lane keeping assistent. Die laatste ken ik denk ik en houd volgens mij de auto keurig binnen de lijnen I.p.v. tussen de lijnen te pingpongen. Maar de spurwechselassistent, rijstrook wissel assistent is nieuw voor mij?
Als je je knipper gebruikt en er zit niemand naast je zal hij van baan wisselen.

• the-hyrax
👀 dat zit niet op de Nederlandse

• Trench
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-08-2022
Misschien waarschuwing voor dodehoek? Dus als je dan zou pinken (is dat een Nederlans woord :D?) dat je dan gewaarschuwd wordt.

• vriej29
GeeMoney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:37:
[...]

Als je je knipper gebruikt en er zit niemand naast je zal hij van baan wisselen.
Dat zou fantastisch zijn. Maar Ik dacht dat alleen Tesla dat heeft op de duurdere full self driving optie.

• vriej29
Trench schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

Misschien waarschuwing voor dodehoek? Dus als je dan zou pinken (is dat een Nederlans woord :D?) dat je dan gewaarschuwd wordt.
Dat lijkt me inderdaad een logischere optie. Daarvan weer ik namelijk dat de auto die heeft. Aan de binnenkant van de spiegel zit een oranje lamp die gaat branden als er iemand naast je rijd.

Ik denk nu inderdaad dat dit het is en helaas geen automatische rijstrook wissel assistent. Dat zou te mooi zijn geweest😂

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

vriej29 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:42:
[...]

Dat lijkt me inderdaad een logischere optie. Daarvan weer ik namelijk dat de auto die heeft. Aan de binnenkant van de spiegel zit een oranje lamp die gaat branden als er iemand naast je rijd.

Ik denk nu inderdaad dat dit het is en helaas geen automatische rijstrook wissel assistent. Dat zou te mooi zijn geweest😂
Jup. Dodehoek assistent.

[YouTube: Fahrerassistenzsysteme - Spurwechselassistent]

• Isheara
Die Kombination von Spurwechselwarnung mit Ausstiegswarnung und Querverkehrassistent hinten und Spurverlassenswarnung unterstützt den Fahrer z. B. im Stadtverkehr, beim Fahren auf mehrspurigen Straßen und auf langen Strecken dabei,
das Verkehrsgeschehen zu überwachen, und leitet bei Bedarf Schutzmaßnahmen von Audi pre sense front, Audi pre sense
basic und pre sense rear ein.
Fahrzeuge im toten Winkel werden schnell übersehen. Hier warnt die Spurwechselwarnung vor kritischen Situationen mit
Fahrzeugen, die sich von hinten nähern. Zudem wird vor möglichen Kollisionen beim Aussteigen durch die Ausstiegswarnung und beim Rückwärtsausparken durch den Querverkehrassistenten hinten gewarnt
dode hoek waarschuwing dus :)

Audi Duitsland heeft overigens een vele malen duidelijkere prijslijst, waar de omschrijving en werking van vrijwel alle opties zeer helder staat uitgelegd:
https://www.audi.de/dam/n...n_q4-sportback-e-tron.pdf

[ Voor 18% gewijzigd door Isheara op 12-08-2021 15:49 ]

Keep rolling sixes!

• vriej29
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 15:20:
[...]

dode hoek waarschuwing dus :)

Audi Duitsland heeft overigens een vele malen duidelijkere prijslijst, waar de omschrijving en werking van vrijwel alle opties zeer helder staat uitgelegd:
https://www.audi.de/dam/n...n_q4-sportback-e-tron.pdf
Dank voor de tip, ga ik uitgebreid bestuderen. Fris ik gelijk ook weer mijn Duits op

• Isheara
Ik zag dat de auto al ruim 7k km gereden heeft, heb je een maximum KM stand afgesproken? Je krijgt hem toch pas rond eind van het jaar? Gaat wel hard op deze manier....

Keep rolling sixes!

• vriej29
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:09:
[...]

Ik zag dat de auto al ruim 7k km gereden heeft, heb je een maximum KM stand afgesproken? Je krijgt hem toch pas rond eind van het jaar? Gaat wel hard op deze manier....
Klopt, heeft idd ruim 7k gereden. Levering met max 15k of extra korting. Levering zal omstreeks 31 jan plaatsvinden met max 4 weken uitloop in feb of eerder in jan.

Gezien de prijs en leeftijd vond ik het een zeer goede deal.

• Audiq4
  • Laatst online: 19-07-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hier inmiddels de bestelling ook aangepast en pano dak, akoestische zijruiten en phone box laten vallen.

Daarvoor in de plek:

* Verwarmbaar stuurwiel
* Dynamic pakket plus
* High-tec mesh antraciet sierlijsten (ziet er erg fancy uit imo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A2-SLEWkwJkzOIbG4syeZk-5RKk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xV0uQxfjILDhsxl5P5RuCn2q.png?f=fotoalbum_large

Levering nog steeds week 47 (voorlopig)

@hierbeneden het lijkt bijna of alle Audi's straks massaal voor de NL markt geproduceerd gaan worden een paar weken lang. Enige leverweken die ik volop voorbij zie komen liggen tussen de 40 en 50 :D een enkeling die hem binnenkort krijgt daargelaten.

[ Voor 67% gewijzigd door Trackerfire op 12-08-2021 16:43 ]

• TheWallet
  • Laatst online: 01-09 09:46
Zojuist contact gehad met de verkoper. De ‘kleine’ vertraging waar ik rekening mee moest houden, is inmiddels 7 weken geworden. Plandatum is nu week 44. Al kan daar volgens de verkoper nog van alles mee gebeuren. Mijn auto staat in ieder geval niet op de ‘bellijst’ maar ik moet er toch rekening mee houden dat de phonebox niet geleverd gaat worden. Dat snap ik dan weer niet, maar goed, ik wacht het allemaal wel even af.

• GeeMoney
vriej29 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 14:39:
[...]

Dat zou fantastisch zijn. Maar Ik dacht dat alleen Tesla dat heeft op de duurdere full self driving optie.
Dan is dat anders dan bij de E-tron helaas. Mijn E-tron wisselt ook zelf van strook :) al weet ik niet 100% zeker of dat wellicht ook door een ander pakket komt.

[ Voor 10% gewijzigd door GeeMoney op 12-08-2021 16:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
GeeMoney schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:42:
[...]

Dan is dat anders dan bij de E-tron helaas. Mijn E-tron wisselt ook zelf van strook :) al weet ik niet 100% zeker of dat wellicht ook door een ander pakket komt.
Er moet wat te wensen over blijven voor een volgende Auto _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Het is trouwens wel een beetje triest dat de uiteindelijke Q4, hoe mooi ik 'm ook vind, zoveel afwijkt qua luxe van de concept car. Alles keurig met zachte materialen bekleed, zelfs het telefoonbakje, volledig premium (Audi waardig). De kaasschaaf is er flink overheen gegaan....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59QvYvBPvcuc0bgLvQGaNsOGqPI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MMUrI46u2dqTQJFj3LRJRLzi.png?f=fotoalbum_large

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11:28
Trackerfire schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:29:
Hier inmiddels de bestelling ook aangepast en pano dak, akoestische zijruiten en phone box laten vallen.

Daarvoor in de plek:

* Verwarmbaar stuurwiel
* Dynamic pakket plus
* High-tec mesh antraciet sierlijsten (ziet er erg fancy uit imo)

[Afbeelding]

Levering nog steeds week 47 (voorlopig)

@hierbeneden het lijkt bijna of alle Audi's straks massaal voor de NL markt geproduceerd gaan worden een paar weken lang. Enige leverweken die ik volop voorbij zie komen liggen tussen de 40 en 50 :D een enkeling die hem binnenkort krijgt daargelaten.
Ik heb ook nog gekeken naar dat lindehout/sediment interieur, zag er zeer sjiek uit in een YT video, maar mij die 300? eur niet waard.

• Amersfoort
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 20:37
Launch Editions zijn niet meer te bestellen volgens Autoweek (https://www.autoweek.nl/a...eringen-op-de-prijslijst/) en de Audi.nl site. Er is vanaf vandaag ook een nieuwe prijslijst met 3 versies als uitgangspunt. De brochure is nog niet aangepast, maar de configurator wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Amersfoort op 12-08-2021 17:34 ]

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:38
TheWallet schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:37:
Zojuist contact gehad met de verkoper. De ‘kleine’ vertraging waar ik rekening mee moest houden, is inmiddels 7 weken geworden. Plandatum is nu week 44. Al kan daar volgens de verkoper nog van alles mee gebeuren. Mijn auto staat in ieder geval niet op de ‘bellijst’ maar ik moet er toch rekening mee houden dat de phonebox niet geleverd gaat worden. Dat snap ik dan weer niet, maar goed, ik wacht het allemaal wel even af.
Ik merk dat meer mensen (waaronder ik) week 44 doorgekregen hebben? Is het een soort batch die tegelijk binnenkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard1970
Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:43:
[...]

Met 75k budget zou ik een 8% Audi Etron 50 uit voorraad laten voorrijden :)
Wij werken overigens niet met een "75K"- budget, maar met een max. leaseprijs per maand-budget. Dat zowel "mijn" Q4 SB als de i4 uitkomen op 75K, is meer toeval. Kan zomaar zijn dat een 2020 e-tron 50 van 75K niet past qua budget door bijv. een andere restwaarde. De lagere WLTP kan daarbij een nadelige factor zijn.

• the-hyrax
Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 18:27:
[...]

Wij werken overigens niet met een "75K"- budget, maar met een max. leaseprijs per maand-budget. Dat zowel "mijn" Q4 SB als de i4 uitkomen op 75K, is meer toeval. Kan zomaar zijn dat een 2020 e-tron 50 van 75K niet past qua budget door bijv. een andere restwaarde. De lagere WLTP kan daarbij een nadelige factor zijn.
Zo kostte een Mercedes CLA PHEV van 52K mij bijna hetzelfde als deze Q4 van 69K

• Ard1970
the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:02:
[...]

Zo kostte een Mercedes CLA PHEV van 52K mij bijna hetzelfde als deze Q4 van 69K
Precies, al zou dat in jouw geval wellicht ook komen door een ander brandstofvoorschot/energievoorschot, maar ook het te verwachten onderhoud ligt qua kosten van een EV veel lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 20:12:
[...]

Precies, al zou dat in jouw geval wellicht ook komen door een ander brandstofvoorschot/energievoorschot, maar ook het te verwachten onderhoud ligt qua kosten van een EV veel lager.
Klopt :), plus nog een EV incentive. De keuze was dus simpel

• JandV
Goede vraag…. Mijne staat gepland voor wk 40
zokiz schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:29:
[...]

Ik merk dat meer mensen (waaronder ik) week 44 doorgekregen hebben? Is het een soort batch die tegelijk binnenkomt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 20:02
TheWallet schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 16:37:
Bij mij ook zo’n vaag telefoontje:

Audi: Je auto staat niet op de lijst van auto’s maar heeft wel een productinummer dus we hebben goed hoop.

Ik: Maar de auto staat al minimaal 8 weken op productienummer wat hij zou 2 weken geleden geleverd worden. Dit zegt dus niets.

Audi : oh ja klopt ik zie het. Maar hij wordt deze week geproduceerd maar misschien ook niet want dan had hij een chassisnummer gehad.
Maar oké ons systeem is niet actueel waarschijnlijk week 41 want daar staat hij al een tijdje op.

Ik: nu de productiedatum inmiddels 5 keer is uitgesteld weet je niet wanneer hij geleverd wordt en waar de vertraging aan ligt?

Audi: nee ik weet het echt niet meer. Ik wil ook niets beloven.

Ik: maar wordt de auto wel geleverd met accoustische ruiten wanneer de phonebox niet wordt geleverd.

Audi: heb je die besteld dan? Oh dan kan het daar aan liggen dat jouw auto vertraging heeft. Je kunt geen accoustische ramen bestellen zonder phonebox dus die zullen er ook niet in zitten.

Ik: oh ok. Bedankt voor de helder update.

Besteld: advance 27-5 wittebrug

Ze weten het gewoon niet.
Wat een kansloze bedoeling dit. Hoe moeilijk is het met alle technologische ontwikkelingen om een statusupdate te geven van een productie. Zelfs bij de PostNL ( ooit PTT post een logge ambtenaren club) kunnen je je pakket volgen.

[ Voor 7% gewijzigd door spreuter op 12-08-2021 21:56 ]

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sbin schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 17:03:
[...]

Ik heb ook nog gekeken naar dat lindehout/sediment interieur, zag er zeer sjiek uit in een YT video, maar mij die 300? eur niet waard.
Mij ook niet, maar had al vrede met t totaalbedrag. Dus gewoon m’n vervallen opties vervangen met andere vinkjes.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• daniel.monikes
  • Laatst online: 04-10-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JazkZVJkQFPM1SmrS0keuZ_X8I4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A9Al9tJdqLpq95sLIs33c0iL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TYDfEhE5vsVGNJ6LNXeb2SUfLPc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcsJPVJy4So3UslXd7L3hrhK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETIGNjeWgoSqgLzat-BKKvcCPT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3TwBRWHaFjgNeCUZs69K9o2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IlFjYbLLb0rMXDWGR6Vwj7FOpMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z25rS55dl6BwyXGMp5JCvxjq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dda7otqzRlKhcgsTX1J2qwXQsSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2VSstKQ7rWC7QjlcHqAf7z8b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoUWt7vUETNPe67jKd7sC39A-5M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M6DbE3fWKyr83IyV7K8x5TWg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KmMPNySkHlqRc6TgILM1hPUffPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MhtXLKJQmVuEgrZkvVm01NdU.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk mocht ik hem ophalen vandaag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel.monikes
Top! Ben er echt blij mee. Ik vind alles ook gewoon hoogwaardiger aanvoelen dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Laatst online: 28-11-2024

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

daniel.monikes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 01:41:
[...]

Top! Ben er echt blij mee. Ik vind alles ook gewoon hoogwaardiger aanvoelen dan verwacht.
Top, goedzo. Leuk als je de komende tijd nog wat nadere ervaringen deelt. Vinden we allemaal leuk!

Veel plezier ervan 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel.monikes
Trackerfire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:38:
[...]

Ter aanvulling heeft deze optie ook de file-assistent. Dit betekent dat bij filerijden de auto automatisch tot stilstand komt en automatisch weer gaat rijden op het moment dat je voorganger ook gaat rijden.
Helaas… ook ik had hem besteld voordat assistentie advanced bestond en er zit toch echt alleen de pingpong functie op 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
En de belangrijkste vraag @daniel.monikes

... welke dagrijverlichting reflecteerde je mood op het moment dat je hem kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-07 10:36
Heel mooi, gefeliciteerd!
Ziet er prachtig uit! Ik heb de zelfde kleur maar dan met het zwart pakket, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel.monikes
the-hyrax schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:12:
En de belangrijkste vraag @daniel.monikes

... welke dagrijverlichting reflecteerde je mood op het moment dat je hem kocht?
Haha deze 😂Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hc4XYlASNmMWWiBe68K0mLpie7w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TfI2lgtlvpe2aAOSu6uZYCnN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Die koplampsproeiers. Werken die nou en zo ja hoe bedien je ze. Nog nooit op een auto gehad (en gemist :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 20:02
Mooi! Geniet ervan!

Wanneer heb je besteld?
Incl phonebox neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Trackerfire schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:28:
[...]

Die koplampsproeiers. Werken die nou en zo ja hoe bedien je ze. Nog nooit op een auto gehad (en gemist :+ )
Gaat automatisch.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Laatst online: 22-08 12:29
Mooie kar hoor👍 Ik hoop dat je er veel plezier van mag hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Ik begreep van de dealer dat de fabriek nu 2 weken dicht is en er dus niets gebeurd😱

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
daniel.monikes schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 00:04:
Eindelijk mocht ik hem ophalen vandaag!
Gefeliciteerd, mooie auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
wimbre schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:40:
Ik begreep van de dealer dat de fabriek nu 2 weken dicht is en er dus niets gebeurd😱
Serieus? Is dat door dat trein gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
the-hyrax schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:46:
[...]

Serieus? Is dat door dat trein gebeuren?
Nee, vakantie. Staat ook gewoon in de Excel van de dealer vermeld. Is elk jaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

mouse1277 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:49:
[...]

Nee, vakantie. Staat ook gewoon in de Excel van de dealer vermeld. Is elk jaar zo.
Kunnen ze lekker wat dingetjes restocken en volle kracht vooruit straks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
mouse1277 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:49:
[...]

Ooooh dan is daar dus rekening mee gehouden in de planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
the-hyrax schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 09:51:
[...]

Ooooh dan is daar dus rekening mee gehouden in de planning
Dat klopt. Volgens de dealer blijft de planning daardoor ongewijzigd. Maar sinds ik een Audi in bestelling heb is niets meer zeker in het leven😱
Pagina: 1 ... 15 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.