is het nog een aanrader om een kofferbakmat aan te schaffen? https://shop.audi.nl/auto...180-bagageruimteschaal-q4
Ik heb deze wel besteld, hond gaat vaak mee in de bagageruimtegottimaster schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:45:
is het nog een aanrader om een kofferbakmat aan te schaffen? https://shop.audi.nl/auto...180-bagageruimteschaal-q4
Die rubberen kofferbak schaal en mogelijk ook de rubber matten zijn het eerste wat ik ga aanschaffen. Zeker kofferbak schaal scheelt zoveel beschadiging etc. en het glijd minder snel
Nope, is geen optie in NL. Tri-zone airco is apart. Voorverwarming zit er (naar mijn weten althans) standaard inTrench schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:42:
Ik had ook eens een vraagje..
Ik weet niet of de packs in NL hetzelfde zijn als in BE. Maar het pack 'climate' voegt dus de trizone airco toe. Voor de rest staat er weinig info bij deze optie.
Maar mijn audi verkoper zei ook dat bij dat pack ook 'voorverwarming/koeling' bij zat. Klopt dit? Of zit dit er standaard al in? En hoe werkt dit? Is dat dan met je gsm te bedienen ofzo?
Bedankt voor het overzicht welke type grills er zijn.spreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:38:
[Afbeelding]
Standaard gril
[Afbeelding]
advance gril
[Afbeelding]
Black opt gril advance
[Afbeelding]
S competition gril
Ik mag hopen dat er voorin verwarming in zit..the-hyrax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:49:
[...]
Nope, is geen optie in NL. Tri-zone airco is apart. Voorverwarming zit er (naar mijn weten althans) standaard in
[ Voor 10% gewijzigd door koppie op 11-08-2021 14:00 ]
Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?
Die heb ik ook besteld.gottimaster schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:45:
Mja, bij ons is het dus 'climate' pack, maar daar (lijkt) enkel dus die trizone in te zitten. Uitleg van de site:the-hyrax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:49:
[...]
Nope, is geen optie in NL. Tri-zone airco is apart. Voorverwarming zit er (naar mijn weten althans) standaard in
"De automatische klimaatregeling, 3-zones regelt elektronisch de luchttemperatuur, -hoeveelheid en -verdeling. Een extra functie is de zonnestandafhankelijke regeling. De temperatuurinstelling voor de bestuurders- en voorpassagierszijde kan afzonderlijk worden ingesteld. Passagiers achterin beschikken over een afzonderlijke temperatuurregeling en ventilatieroosters. Bij activering van de defrostertoets wordt de geklimatiseerde lucht rechtstreeks langs de voor- en zijruiten geleid, om daar condensatie en/of ijs vlugger te verwijderen en zo voor een beter zicht te zorgen. De automatische airconditioning met 3 zones beschikt over een automatische hercirculatieregeling in combinatie met een stof- en geurafscheidend interieurfilter. Dat zorgt voor een geringere belasting van het interieur met stofdeeltjes, geuren en allergenen."
Dusja..
Ohja, geen idee of het als grap bedoeld is, maar ik bedoel dus voorverwarming/koeling, en niet verwarming voorin de auto..
Ik ben inmiddels helaas wel klaar met het hele Q4-drama èn de slechte communicatie vanuit PON en de dealers.
Zojuist de beslissing genomen om de order te annuleren en om voor het eerst de overstap te gaan maken naar BMW (i4). Daar heb ik voor het zelfde geld (76K) nu een auto die wèl te leveren is zoals ik hem wil hebben. Wordt dan wel febr. 2022, maar daar leek de Q4 Sportback ook naar toe te gaan.. (of nog later).
Zojuist de beslissing genomen om de order te annuleren en om voor het eerst de overstap te gaan maken naar BMW (i4). Daar heb ik voor het zelfde geld (76K) nu een auto die wèl te leveren is zoals ik hem wil hebben. Wordt dan wel febr. 2022, maar daar leek de Q4 Sportback ook naar toe te gaan.. (of nog later).
Heel vermakelijk dit forum! Het Q4-drama, hahaha 😂
Misschien heb ik makkelijk praten, volgens mij ga ik alleen de phone box niet krijgen. Boeien…..
Ik heb mijn Q4 begin juli besteld, geplande levering medio september. Dealer geeft aan dat de planning goed lijkt te komen, al moet ik wel rekening houden met iets vertraging.
Mijn configuratie:
Q4 e-tron 40 Advanced
Navarrablauw
Comfortpakket plus
Assistentiepakket plus
Exterieur in carosseriekleur
Optiekpakket zwart
Warmtepomp
3-zone airconditioning
Opberg- en bagageruimtepakket
Vind zelf het interieur niet echt veel luxe uitstralen. Jammer dat er geen middenarmsteun is. En die grill, tja, wie dat ontworpen heeft…. Maar goed, zo heeft elke auto wel wat. Blijf het een heel geslaagde auto vinden, en hij rijdt prima. Hoop dat hij snel komt :-)
Misschien heb ik makkelijk praten, volgens mij ga ik alleen de phone box niet krijgen. Boeien…..
Ik heb mijn Q4 begin juli besteld, geplande levering medio september. Dealer geeft aan dat de planning goed lijkt te komen, al moet ik wel rekening houden met iets vertraging.
Mijn configuratie:
Q4 e-tron 40 Advanced
Navarrablauw
Comfortpakket plus
Assistentiepakket plus
Optiekpakket zwart
Warmtepomp
3-zone airconditioning
Vind zelf het interieur niet echt veel luxe uitstralen. Jammer dat er geen middenarmsteun is. En die grill, tja, wie dat ontworpen heeft…. Maar goed, zo heeft elke auto wel wat. Blijf het een heel geslaagde auto vinden, en hij rijdt prima. Hoop dat hij snel komt :-)
Ik heb de configuratie nog eens goed doorgenomen en vergeleken met de vergelijkbare Duitse configuratie.
Moet ik eigenlijk niet doen want het riep gelijk weer wat lichte irritatie op.
Zaken die standaard zitten in mijn huidige Octavia die ik 8 jaar geleden kocht voor een prijs van iets meer dan de helft van de nu bestelde Q4, moet ik nu als (dure) optie aanvinken.
(De staatsloterij gisteren bracht ook al geen flikker op
anders had ik nog veel meer aangevinkt)
Kwam er achter dat waarschijnlijk standaard er geen 12V aansluiting in de kofferbak zit want die zit in het in het opbergpakket die ik niet heb aangevinkt. En dat bij een auto van 60K
Nu is het mij niet duidelijk of er standaard een 12V aansluiting in de console bij de achterbank zit.
Volgens de foto's van de auto's bij mijn dealer is wel het geval. Klopt dit ?
Dan kan ik het kabeltje van de koelbox via het skiluik laten lopen.
Maar goed ik mag eigenlijk niet klagen. Ik hoop straks lekker te kunnen genieten van een mooie Q4,
Zaken die standaard zitten in mijn huidige Octavia die ik 8 jaar geleden kocht voor een prijs van iets meer dan de helft van de nu bestelde Q4, moet ik nu als (dure) optie aanvinken.
(De staatsloterij gisteren bracht ook al geen flikker op
Kwam er achter dat waarschijnlijk standaard er geen 12V aansluiting in de kofferbak zit want die zit in het in het opbergpakket die ik niet heb aangevinkt. En dat bij een auto van 60K
Nu is het mij niet duidelijk of er standaard een 12V aansluiting in de console bij de achterbank zit.
Maar goed ik mag eigenlijk niet klagen. Ik hoop straks lekker te kunnen genieten van een mooie Q4,
Toch grappig om te lezen hoe iedereen andere prioriteiten in een auto heeft. Zo veel mensen, zo veel mensen. Doet me denken aan mijn eerste auto, een Ford Fiesta. Die had geen elektrische ramen achterin. "Hoe kun je nou geen elektrische ramen achter hebben!?" ja maakt mij wat uit, ik zit daar nooit
Heb je een voorraad auto besteld?Ik heb mijn Q4 begin juli besteld, geplande levering medio september. Dealer geeft aan dat de planning goed lijkt te komen, al moet ik wel rekening houden met iets vertraging
Nee, de dealer had een aantal plekken gereserveerd, daar mocht ik er één van gebruiken. Heb mijn eigen configuratie vorige week nog iets aangepast.
Achter in het midden zit wel een 12 v aansluiting. Skiluik? heb je het erbij aangevinkt is ook niet standaard....deboss65 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:46:
Ik heb de configuratie nog eens goed doorgenomen en vergeleken met de vergelijkbare Duitse configuratie.
(De staatsloterij gisteren bracht ook al geen flikker opanders had ik nog veel meer aangevinkt)
Als je het black pakket hebt besteld dan krijg je met een zwarte grill, althans op de S Competition. Deze foto is van vorige week en is geleverd aan een klant.twit schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 08:43:
[...]
Waarschijnlijk is het al veel gezegd (ik heb pas vanaf 1 juli terug gelezen ) maar wat is er wat mij betreft toch 1 ding echt mega mega jammer aan deze auto: die grijze / gekke grill aan de voorkant. De zij foto vind ik echt schitterend!Ik vind het bijna gek dat ik een auto overweeg te gaan kopen waarvan ik iedere keer als ik een foto zie letterlijk denk 'ah nee toch, dát ziet er toch niet uit'. Ik ga vanmiddag maar wat uurtjes door de regio crossen om te kijken of ik er 1 in het echt kan vinden. Ik hoop maar dat het de foto's zijn of dat het met een black edition is "opgelost"..
Is het bekend dat de foto's op dit punt vertekenen? Zijn er even zoveel mensen hier die dit juist mooi vinden en is het (zoals vaak) echt gweoon mijn smaak die hier in de weg zit ?
:strip_exif()/f/image/b201f9F6QlECXIRQgJne66ps.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is inderdaad een beetje makkelijk praten..TheWallet schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 15:30:
Heel vermakelijk dit forum! Het Q4-drama, hahaha 😂
Mijn configuratie:
Q4 e-tron 40 Advanced
Navarrablauw
Comfortpakket plus
Assistentiepakket plus
Optiekpakket zwart
Warmtepomp
3-zone airconditioning
Wanneer je met zorg een auto configureert, kiest voor een luxere uitvoering (S-Competition) en dan blijken ineens talloze opties niet leverbaar (op een auto van circa 75K)...dan is dat zuur. Zeker wanneer je voor de Audi koos vanwege zijn personalisatiemogelijkheden en luxe, t.o.v. de performance van andere aanbieders.
In mijn geval zou ik een behoorlijk aantal eisen/wensen moeten laten varen, en dan nog steeds maar afwachten wanneer hij geleverd zou worden. Daarbij is de houding/medewerking van PON en de dealer ook zeker geen pluspunt.
Zijn er veel mensen die de Q4 zonder warmtepomp hebben gekocht of ingewisseld voor extra opties? Ik twijfel nog steeds of die warmtepomp nu echt toegevoegde waarde heeft.
Claim is 30% zuiniger t.o.v. wanneer je er geen hebt. Vind ik redelijk wat (ja, ik weet dat dat geen 30% meer bereik is). Zit er sowieso in bij de S Competition die ik heb genomen maar ook zonder dat zou ik het nemen. EV bereik in de winter kan nogal eens dramatisch zijnwimbre schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:07:
Zijn er veel mensen die de Q4 zonder warmtepomp hebben gekocht of ingewisseld voor extra opties? Ik twijfel nog steeds of die warmtepomp nu echt toegevoegde waarde heeft.
Is al meerdere maken besproken. Is geen 30% zuiniger, maar 30% minder energieverbruik van de kachel. Ga uit van maximaal zo’n 20 km extra range. Mi dus het geld absoluut niet waard.
Skiluik kan je volgens mij niet los aanvinken. Het skiluik zit alleen op de interieur pakketten waarbij de achterbank 40:20:40 inklapbaar is. Dat wil zeggen dat het alleen op de stoelen zit met (gedeeltelijk) (nep)leer.hens72 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:01:
[...]
Achter in het midden zit wel een 12 v aansluiting. Skiluik? heb je het erbij aangevinkt is ook niet standaard....
De middenarmsteun achter zit ook alleen op een bank die in 40:20:40 inklapbaar is...
Klopt, was beetje sarcastisch naar Audi en de vinkjes-Wing- schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:28:
[...]
Skiluik kan je volgens mij niet los aanvinken. Het skiluik zit alleen op de interieur pakketten waarbij de achterbank 40:20:40 inklapbaar is. Dat wil zeggen dat het alleen op de stoelen zit met (nep)leer.
De middenarmsteun achter zit ook alleen op een bank die in 40:20:40 inklapbaar is...
Je hebt gelijk.-Wing- schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:28:
[...]
Skiluik kan je volgens mij niet los aanvinken. Het skiluik zit alleen op de interieur pakketten waarbij de achterbank 40:20:40 inklapbaar is. Dat wil zeggen dat het alleen op de stoelen zit met (gedeeltelijk) (nep)leer.
Ik ga e.e.a serieus heroverwegen. word hier een beetje moe van....
Ik heb 2 maanden geleden mijn Q4 besteld. Ben gisteren door de dealer gebeld dat een aantal zaken niet geleverd kunnen worden, zoals de trekhaak. Nou dan maar achteraf. De levering wordt daarnaast ook nog later. Zijn er wel Q4 auto’s afgeleverd? En hoe zit het met de andere bestellingen op dit forum?
Ik heb 3 maanden gelden besteld (s competition en trekhaak) en levering staat gepland tussen week 41 en 43 (was 30/31). Het gaat lekker bij Audi 😩
Ik zit met een duivels dillemma, alle opties die ik wil op een 40, of 50 niet met alle opties, of toch bij mijn huidige bestelling blijven (full options zonder glasdak)... Allemaal net niet, om ziek van te worden...
Persoonlijk vind ik dat de 50 te weinig km kan. Als je performance en veel km wil moet je een Model 3 nemen imo-Wing- schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 18:17:
Ik zit met een duivels dillemma, alle opties die ik wil op een 40, of 50 niet met alle opties, of toch bij mijn huidige bestelling blijven (full options zonder glasdak)... Allemaal net niet, om ziek van te worden...
Helaas, model 3 vind ik niet mooi... Van de 50 vind ik de performance acceptabel. 40 vind ik net wat te mager (kom van een ICE met gelijke prestaties van de 50, wel hogere top natuurlijk).
Ik heb de knoop doorgehakt. Of tenminste, de knoop doorgehakt qua hoeveel geduld ik heb. Ik ga morgen een afspraak maken bij de audi dealer hier in de buurt, ik ben wat mij betreft 'ready to buy' op het eind van dat gesprek maar als dan niet duidelijk is of men niet met enige zekerheid een leverdatum in 2021 durft te garanderen dan houdt het hier helaas op. Ik vind het verschil te groot worden in bijtelling en kosten met het alternatief (Polestar 2) in mijn geval en ik weet gewoon dat ik me nog zoveel maanden ga ergeren en tijd ga stoppen in de auto, nabellen van de status etc etc. Dat gaat me wss niet in de koude kleren zitten mezelf kennende.
Het alternatief zou een voorraad Polestar zijn en binnen 4 weken mijn Audi A3 Limousine inleveren en die gaan rijden. Ik denk nog steeds dat de Q4 de betere auto is, maar 5 maanden wachten, 1500EUR per jaar meer betalen én een hoop frustratie beter.. Ik betwijfel het inmiddels. Helaas, moet ik er wel bij zeggen
Het alternatief zou een voorraad Polestar zijn en binnen 4 weken mijn Audi A3 Limousine inleveren en die gaan rijden. Ik denk nog steeds dat de Q4 de betere auto is, maar 5 maanden wachten, 1500EUR per jaar meer betalen én een hoop frustratie beter.. Ik betwijfel het inmiddels. Helaas, moet ik er wel bij zeggen
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Zelfs als ze je zekerheid zeggen te geven zou ik daar niet op vertrouwen. Nu nog bestellen en hem dit jaar krijgen is praktisch uitgesloten. Zorg in ieder geval voor een zeer heldere ontbindingsmogelijkheid bij te late levering..
Pff als je zo twijfelt zou ik lekker een Polestar of een M3 nemen. Ik wil/kan geen sedan, anders had ik het wel geweten. Polestar is mi enige mooie alternatief.
Ga er maar niet van uit dat je in 2021 nu nog een Q4 op maat hebt, misschien voorraad ergens. Overigens is het bij vrijwel alle merken drama momenteel. Check de andere topics maar in V&V
Ga er maar niet van uit dat je in 2021 nu nog een Q4 op maat hebt, misschien voorraad ergens. Overigens is het bij vrijwel alle merken drama momenteel. Check de andere topics maar in V&V
Vandaag gebeld door dealer. Audi gaat later compenseren alleen is nog niet bekend hoe/wat.
Heb gevraagd of ik kan ontbinden als t aanbod me niet aanstaat. Geen probleem, de dealer verwacht dat de door mij bestelde auto zo naar een ander gaat.
De pakket deelprijzen worden in mindering gebracht vd bijtellingsprijs. Phonebox en panodak zijn iets van 1700e samen. Trekhaak als accessoire betekent ook niet in de bijtelling. Handig want verwachting is levering medio 2022.
Gevraagd of een swap met nappaleer (mp 1400e) tov kunstleer kan, dat wordt nu berekend.
Al met al wil de dealer best meedenken. Hij wilde zelfs meewerken aan een berekening van een Enyaq alternatief...
Heb gevraagd of ik kan ontbinden als t aanbod me niet aanstaat. Geen probleem, de dealer verwacht dat de door mij bestelde auto zo naar een ander gaat.
De pakket deelprijzen worden in mindering gebracht vd bijtellingsprijs. Phonebox en panodak zijn iets van 1700e samen. Trekhaak als accessoire betekent ook niet in de bijtelling. Handig want verwachting is levering medio 2022.
Gevraagd of een swap met nappaleer (mp 1400e) tov kunstleer kan, dat wordt nu berekend.
Al met al wil de dealer best meedenken. Hij wilde zelfs meewerken aan een berekening van een Enyaq alternatief...
S Competition is toch altijd met het black pakket (standaard)?Fbierma72 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:04:
[...]
Als je het black pakket hebt besteld dan krijg je met een zwarte grill, althans op de S Competition. [Afbeelding]
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
Jij denkt dat een Phone Box alleen voor het draadloos opladen is? Door het niet leverbaar zijn van de Phone Box vervalt daarnaast ook de mogelijkheid van het bestellen van een aantal andere opties.mouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:47:
[Afbeelding]
Vandaag binnen gekregen. Prima alternatief voor mijn gecancelde phone box!
Zoals?Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:26:
[...]
Jij denkt dat een Phone Box alleen voor het draadloos opladen is? Door het niet leverbaar zijn van de Phone Box vervalt daarnaast ook de mogelijkheid van het bestellen van een aantal andere opties.
* Akoestisch glas in de zijruiten
* Verwarmbare voorruit met akoestisch glas
* Verwarmbaar stuurwiel
Niet besteld en geen interesses!Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:29:
[...]
* Verwarmbaar stuurwiel
Lees een hoop frustratie hier 😉.Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:26:
[...]
Jij denkt dat een Phone Box alleen voor het draadloos opladen is? Door het niet leverbaar zijn van de Phone Box vervalt daarnaast ook de mogelijkheid van het bestellen van een aantal andere opties.
Draadloze laadmat.Toink schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:07:
En... wat is t?
Dat klopt. Maar jij vind de handelswijze van PON/Audi wel acceptabel dan? Dingen verzwijgen, anders voordoen dan het is, geen duidelijkheid kunnen/willen verschaffen?
Heb het inmiddels geaccepteerd. Kan er toch niets aan veranderen en ik heb bijna vakantie 😎.Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:35:
[...]
Dat klopt. Maar jij vind de handelswijze van PON/Audi wel acceptabel dan? Dingen verzwijgen, anders voordoen dan het is, geen duidelijkheid kunnen/willen verschaffen?
Kijk, dat is ook een lekker vooruitzicht.mouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:40:
[...]
Heb het inmiddels geaccepteerd. Kan er toch niets aan veranderen en ik heb bijna vakantie 😎.
Ik heb gisteren de order geannuleerd en vandaag een volle i4 M-Sport besteld, die in eerste instantie afviel vanwege de late eerste levering. Destijds nog februari 2022, maar daar zou de Q4 Sportback ook al bijna aan...zeker wanneer ik bepaalde opties zou eisen.
Nu dus voor het eerst, na vele Audi's, naar BMW

Wat heeft de phonebox te maken met een verwarmbaar stuurwiel en akoestisch glas?Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:29:
[...]
* Verwarmbaar stuurwiel
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Zonder de signaalversterkende Phone Box heb je met akoestisch glas nagenoeg geen ontvangst meer in de auto. Waarom het verwarmbaar stuurwiel dan ook niet mogelijk is, werd me niet uitgelegd. Wat ik al zei; de communicatie laat nogal eena te wensen over.Trackerfire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:46:
[...]
Wat heeft de phonebox te maken met een verwarmbaar stuurwiel en akoestisch glas?
Ah ok. Makes sense. Dat stuurwiel blijft beetje vreemd dan iddArd1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:51:
[...]
Zonder de signaalversterkende Phone Box heb je met akoestisch glas nagenoeg geen ontvangst meer in de auto. Waarom het verwarmbaar stuurwiel dan ook niet mogelijk is, werd me niet uitgelegd. Wat ik al zei; de communicatie laat nogal eena te wensen over.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Dat is iig niet wat ik merk. Niets verzwegen, ze proberen zo duidelijk mogelijk te zijn en geven alternatievenArd1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:35:
[...]
Ik wilde eigenlijk mijn order gewoon annuleren omdat ik hetzelfde gevoel had, maar ze doen ook maar gewoon wat ze kunnen en weten.
Liegen heeft weinig zin als je dezelfde auto aan 3 anderen kwijt kan. Ik kon zo annuleren en dan zou mijn auto gewoon op voorraad genomen worden.
Gewoon praten dus en kijken of je er samen uit kan komen.
Er blijven gewoon 2 aansluitingen voor kabeltje en een 12v aansluiting zitten. Ook al vervalt de phoneboxToink schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:48:
[...]
Oke ... hoe verbind je die? Zit in of bij de phonebox ruimte nu een usb aansluiting of... heb je een foto?
Hoe verklaar je dan het feit dat een Duitse collega me er op attendeerde dat in Duitsland de panodaken gewoon zijn te bestellen?Toink schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:52:
[...]
Dat is iig niet wat ik merk. Niets verzwegen, ze proberen zo duidelijk mogelijk te zijn en geven alternatieven
Daarbij willen ze geen garanties geven over levering in 2021, doen ze moeilijk over duidelijkheid van fiscalewaarde verrekening.. introduceren ze "zo ineens" een 45... maar kunnen/willen niet vertellen wanneer die voor de Sportback beschikbaar komt.
Juist hun wetenschap dat ze bestelde auto's "toch wel kwijt raken" zorgt er voor dat ze er niet van wakker liggen of je de auto nu wel of niet neemt.
Zie ook de rare reactie in de NL Audi-chat en de antwoorden met de Duitse Audi-chat ..
:strip_exif()/f/image/jCskRNYAm6oOc6pvTJfK6cWI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/iBCDcUrO7GRlAwIhFPUs6CXR.jpg?f=fotoalbum_large)
De Duitse chat mensen lijken ook nog niet helemaal bij de tijd te zijn.Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:00:
[...]
Hoe verklaar je dan het feit dat een Duitse collega me er op attendeerde dat in Duitsland de panodaken gewoon zijn te bestellen?
[/URL]
Op de Duitse Q4 facebookgroep lees je inmiddels ook mensen die gebeld worden met vertraagde panodak leveringen.
:strip_exif()/f/image/4Niy5YE8dgn3mXwq4Mo84pxC.jpg?f=fotoalbum_large)
Voordat je gaat bellen alle ramen open doen, is dat ook opgelost.Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:51:
[...]
Zonder de signaalversterkende Phone Box heb je met akoestisch glas nagenoeg geen ontvangst meer in de auto
En als je rijdt met gesloten ramen kun je ook niet lastig gevallen worden , ik zie alleen maar voordelen
Audi is een multinational... niet alle nieuws is per direct en in detail beschikbaar bij elke medewerker.
Dat is niet ideaal, maar ik snap ook dat het soms niet anders kan. En idd sommige opties zijn in t ene land beter leverbaar dan elders. Ook daar kunnen redenen voor zijn.
Niet altijd is alles kwade wil, alhoewel ik helemaal begrijp dat bijv dieselgate wantrouwen richting VAG in de hand werkt.
Dat is niet ideaal, maar ik snap ook dat het soms niet anders kan. En idd sommige opties zijn in t ene land beter leverbaar dan elders. Ook daar kunnen redenen voor zijn.
Niet altijd is alles kwade wil, alhoewel ik helemaal begrijp dat bijv dieselgate wantrouwen richting VAG in de hand werkt.
Het zou me gezien het niveau van beantwoording niet verbazen dat er door PON een communicatiebureau is ingeschakeld om vragen te beantwoorden welke binnenkomen via de chat. Enerzijds begrijpelijk want dan kan je ‘s avonds ook mensen te woord staan, en voor het gros van de vragen ook prima. Maar zodra je een gerichte vraag stelt, komen er dan wazige antwoorden omdat ze geen flauw benul hebben wat er speelt.Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:00:
[...]
Hoe verklaar je dan het feit dat een Duitse collega me er op attendeerde dat in Duitsland de panodaken gewoon zijn te bestellen?
Daarbij willen ze geen garanties geven over levering in 2021, doen ze moeilijk over duidelijkheid van fiscalewaarde verrekening.. introduceren ze "zo ineens" een 45... maar kunnen/willen niet vertellen wanneer die voor de Sportback beschikbaar komt.
Juist hun wetenschap dat ze bestelde auto's "toch wel kwijt raken" zorgt er voor dat ze er niet van wakker liggen of je de auto nu wel of niet neemt.
Zie ook de rare reactie in de NL Audi-chat en de antwoorden met de Duitse Audi-chat ..[Afbeelding]
[Afbeelding]
Neemt niet weg dat ze vanuit PON deze mensen ook kunnen instrueren.....
https://nos.nl/l/2393521
Auto productie getroffen door treinstaking in Duitsland
Er nog eens bovenop…?
Er nog eens bovenop…?
[ Voor 8% gewijzigd door JLC7 op 11-08-2021 22:34 ]
Voor de liefhebber....
Heb net mijn bestelling geannuleerd, heb er genoeg van...
Helaas zijn elektrische alternatieven die geleverd kunnen worden in 2021 beperkt. Heb er dus voor gekozen nog een lease periode benzine te rijden. Heb een Mercedes 200 cla shooting brake gekozen.
Hier kan wel geleverd worden en heb je bij een auto van 50K alle opties.
Succes allemaal. ALS het jullie lukt om een versie met opties nog dit jaar geleverd te krijgen, dan rijden jullie een mooie auto.
Heb net mijn bestelling geannuleerd, heb er genoeg van...
Helaas zijn elektrische alternatieven die geleverd kunnen worden in 2021 beperkt. Heb er dus voor gekozen nog een lease periode benzine te rijden. Heb een Mercedes 200 cla shooting brake gekozen.
Hier kan wel geleverd worden en heb je bij een auto van 50K alle opties.
Succes allemaal. ALS het jullie lukt om een versie met opties nog dit jaar geleverd te krijgen, dan rijden jullie een mooie auto.
Oh God 🤦🏼♂️JLC7 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 22:33:
https://nos.nl/l/2393521
Er nog eens bovenop…?
Ach kom op, dit is gewoon zo'n uitbesteed klantenservice die niet op de hoogte is. Op Duitse fora wordt er daadwerkelijk gesproken over het niet leverbaar zijn van. Neemt niet weg dat 't schandalig is qua communicatie hoorArd1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 21:00:
[...]
Zie ook de rare reactie in de NL Audi-chat en de antwoorden met de Duitse Audi-chat ..[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zoals ik al schreef, mijn Duitse collega kon wel de Sportback bestellen mét panodak, maar zonder phone box. Die bevestiging kreeg hij van de dealer daar, niet van een uitbesteedde klantenservice. Zij bevestigden alleen wat hij al aangaf.the-hyrax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:25:
[...]
Ach kom op, dit is gewoon zo'n uitbesteed klantenservice die niet op de hoogte is. Op Duitse fora wordt er daadwerkelijk gesproken over het niet leverbaar zijn van.
Maar iedereen mag natuurlijk vinden en accepteren wat hij/zij wil, maar ik werd het gedraai en de non-info wel zat. That's it.
Nee ik begrijp de frustratie ook maar dan nog; ik denk dat die dealer van je Duitse collega fout zit. In Nederland duurde het ook een tijdje voordat iedereen het door had. Óf de dealer had al een bestelling staan... Alles kan. Wil alleen meegeven dat Duitsers op andere fora ook hierover klagen. Belgen ook.Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:31:
[...]
Zoals ik al schreef, mijn Duitse collega kon wel de Sportback bestellen mét panodak, maar zonder phone box. Die bevestiging kreeg hij van de dealer daar, niet van een uitbesteedde klantenservice. Zij bevestigden alleen wat hij al aangaf.
Maar iedereen mag natuurlijk vinden en accepteren wat hij/zij wil, maar ik werd het gedraai en de non-info wel zat. That's it.
Conclusie is gewoon dat niemand weet van hoe en wat door de niet eenduidige communicatie
Dit heeft mijn LM ook aangegeven. Wil ontbinden als de levering in 2022 valt, hij wil echter niks op het contract zetten, enkel op de mail, vraag me af of dit voldoende is als ze me er toch aan willen houden als om wat voor reden dan ook de appetite van de auto wegvalt in de markt?Toink schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:23:
Vandaag gebeld door dealer. Audi gaat later compenseren alleen is nog niet bekend hoe/wat.
[ Voor 6% gewijzigd door Hakuna_Matata op 12-08-2021 00:38 ]
P6 MY22
Hoe zit dat eigenlijk als iemand z'n order annuleert? Schuift alles dan op omdat er eentje uit de rij valt? Of wordt dat plekje gewoon ingenomen?
Dat hangt er van af of de dealer de order laat staan... Of ze m toch laten produceren als voorraad auto of niet...the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 00:49:
Hoe zit dat eigenlijk als iemand z'n order annuleert? Schuift alles dan op omdat er eentje uit de rij valt? Of wordt dat plekje gewoon ingenomen?
Toevallig heb ik ook contact gehad met een Duitse dealer en die vertelde mij dat bestellingen met dak ergens in maart 2022 geleverd zouden kunnen worden... Met deze onzekerheid zou ik zeker niet eerder verwachten. Op de Duitse configurator bestaat deze optie inderdaad nog wel...Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 23:31:
[...]
Zoals ik al schreef, mijn Duitse collega kon wel de Sportback bestellen mét panodak, maar zonder phone box. Die bevestiging kreeg hij van de dealer daar, niet van een uitbesteedde klantenservice. Zij bevestigden alleen wat hij al aangaf.
[ Voor 4% gewijzigd door -Wing- op 12-08-2021 02:27 ]
Gisteren een demo gekocht in Duitsland, zie foto's. De auto is nu 2 maand oud is maar wordt pas geleverd nadat zij een nieuwe demo ontvangen, ze hebben er 53 in bestelling staan. We hebben afgesproken eind januari met de mogelijkheid dat het 4 weken eerder wordt of 4 weken later, dit door de onzekere levertijden. De Duitse dealer gaf aan niet te weten wanneer ze de auto's gaan ontvangen, vandaar de variabele levertijd. Mijn budget als particulier was te beperkt om in Nederland een Q4 samen te stellen met de door mij minimaal gewenste opties. De demo in Duitsland heeft wel al deze opties en zelfs iets meer.
De demo is uitgerust met o.a. onderstaande opties:
- Head up display
- MMI pro
- Phone box (jawel, met draadloos laden. Geeft op het scherm aan wanneer er wordt geladen.
- sportstoelen, stof.
- Adaptieve CC
- Lane keeping assist
- Matrix LED
:strip_exif()/f/image/o7Myrzr2PAPU94v9Hqh0UnDQ.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uKwjEqbK6vpfTCyo6GyHtWL8.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2hGrxmKw7sTkB4hNkfLzWm7l.gif?f=fotoalbum_large)
De demo is uitgerust met o.a. onderstaande opties:
- Head up display
- MMI pro
- Phone box (jawel, met draadloos laden. Geeft op het scherm aan wanneer er wordt geladen.
- sportstoelen, stof.
- Adaptieve CC
- Lane keeping assist
- Matrix LED
:strip_exif()/f/image/o7Myrzr2PAPU94v9Hqh0UnDQ.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uKwjEqbK6vpfTCyo6GyHtWL8.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2hGrxmKw7sTkB4hNkfLzWm7l.gif?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/toTml7oZHUhwHAwjHmpKjePE.gif?f=fotoalbum_large)
Ben je zeker dat er geen akkoustisch glas meer in de zijruiten zit?Ard1970 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 20:51:
[...]
Zonder de signaalversterkende Phone Box heb je met akoestisch glas nagenoeg geen ontvangst meer in de auto. Waarom het verwarmbaar stuurwiel dan ook niet mogelijk is, werd me niet uitgelegd. Wat ik al zei; de communicatie laat nogal eena te wensen over.
Mn audi verkoper heeft een nieuwe (aangepaste) offerte gestuurd, dus zonder panoramisch dak (dat is wel te leveren in Belgie, maar is 10 tot 20 weken extre levertermijn) en zonder phone box. Maar op de offerte staat wel nog steeds:
VW6 Portierruiten vooraan met akoestische beglazing
Voorste portierruiten in akoestisch glas zorgen voor een verbeterde demping van buitengeluiden.
Gefeliciteerd! Mooie kar!vriej29 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:44:
Gisteren een demo gekocht in Duitsland, zie foto's.
Dat het op de offerte staat, wil bij Audi tegenwoordig niet meer zeggen dat je het ook daadwerkelijk krijgtTrench schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:44:
[...]
Ben je zeker dat er geen akkoustisch glas meer in de zijruiten zit?
Mn audi verkoper heeft een nieuwe (aangepaste) offerte gestuurd, dus zonder panoramisch dak (dat is wel te leveren in Belgie, maar is 10 tot 20 weken extre levertermijn) en zonder phone box. Maar op de offerte staat wel nog steeds:
VW6 Portierruiten vooraan met akoestische beglazing
Voorste portierruiten in akoestisch glas zorgen voor een verbeterde demping van buitengeluiden.
Mij is uitgelegd dat je zonder phonebox een slecht bereik hebt met je telefoon, wanneer je voor akoestisch glas kiest. Daarom zou het niet mogelijk zijn... maar niets is zeker meer. De één zegt dit, de ander zegt dat.
https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1729507Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:50:
[...]
Dat het op de offerte staat, wil bij Audi tegenwoordig niet meer zeggen dat je het ook daadwerkelijk krijgt![]()
Mij is uitgelegd dat je zonder phonebox een slecht bereik hebt met je telefoon, wanneer je voor akoestisch glas kiest. Daarom zou het niet mogelijk zijn... maar niets is zeker meer. De één zegt dit, de ander zegt dat.
Andere auto maar zelfde optie... Gebruikers zeggen er geen last van te hebben dus ik heb 't idee dat 't allemaal wel meevalt
In mijn huidige auto (A4 B9) heb ik ook akoestisch glas zitten in de voorportieren, en ik heb ook geen last van een slechtere ontvangst.the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:54:
[...]
https://g05.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1729507
Andere auto maar zelfde optie... Gebruikers zeggen er geen last van te hebben dus ik heb 't idee dat 't allemaal wel meevalt
Ik geef alleen aan wat de dealer opgeeft als reden waarom het niet leverbaar zou zijn, maar zoals al eerder gezegd "de één zegt dit, de ander zegt dat". Dat is nou juist 1 van de grote ergernissen die ik had; niemand lijkt iets met zekerheid te kunnen zeggen of garanderen.
Oh dat zou best kunnen, wist ik niet.mouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 19:44:
[...]
S Competition is toch altijd met het black pakket (standaard)?
Helemaal mee eens, we kunnen het aan het lijstje toevoegen. Net als de Active Lane Assist, waarbij de ene dealer zegt dat dit er wel standaard op zit voor de Advanced+ en de Competition S, de ander weer niet.Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:00:
[...]
In mijn huidige auto (A4 B9) heb ik ook akoestisch glas zitten in de voorportieren, en ik heb ook geen last van een slechtere ontvangst.
Ik geef alleen aan wat de dealer opgeeft als reden waarom het niet leverbaar zou zijn, maar zoals al eerder gezegd "de één zegt dit, de ander zegt dat". Dat is nou juist 1 van de grote ergernissen die ik had; niemand lijkt iets met zekerheid te kunnen zeggen of garanderen.
Het is om te huilen
Ik weet dat ik wellicht als een zeikerd klink, maar inderdaad...het lijstje werd me veel te groot.the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:05:
[...]
Helemaal mee eens, we kunnen het aan het lijstje toevoegen. Net als de Active Lane Assist, waarbij de ene dealer zegt dat dit er wel standaard op zit voor de Advanced+ en de Competition S, de ander weer niet.
Het is om te huilen
* Dealers die niet aan klanten vertelden dat de normale airco niet 2-voudig is, maar 1..
* MMI Pro geeft niet meteen het grootste scherm.. (zoals bij andere modellen altijd wel zo was)
* Plotselinge introductie van de '45' op de normale Q4, maar nog te krijgen voor de Sportback..
* Panoramadak geschrapt / Phonebox, etc
* Geen duidelijkheid over leverJAAR
* Bizar slechte communicatie tussen PON / dealer / klant
Etc.
Bij de keuze van een auto van ruim 75K mag je vokgens mij wel iets meer verwachten, lijkt me. Ik ben er in ieder geval op afgeknapt, al zal PON of de dealer, of wie dan ook haha, daar niet wakker van liggen.
Nu dus de keuze gemaakt voor de BMW i4, in een erg dikke uitvoering. Ja, ook wachten tot februari...maar vanuit BMW wordt er juist aangegeven "waarschijnlijk EERDER". We will see.
@Ard1970 Ik kan er nog een aan het lijstje toevoegen:
Velg 44L staat niet in de configurator voor de Competition S, wel in de prijslijst, wel voor de andere modellen, Pon zegt NEE tegen de dealer, die velg is niet leverbaar, dus ik zeg waarom is ie dan wel te selecteren op een ander model, dealer vraagt weer na, Pon zegt nee grondstofprobleem, ik bestel de auto met 55K's en zeg tegen de dealer dat ze m na bestellen moeten vragen aan Pon m te veranderen. Dealer vraagt na bestellen Pon te veranderen (zonder context) en voila, de velgen bestaan ineens.
Denkt BMW trouwens die i4 dit jaar te kunnen leveren? Aangezien ze zeggen 'waarschijnlijk eerder'? Want dan is het serieus interessant
Velg 44L staat niet in de configurator voor de Competition S, wel in de prijslijst, wel voor de andere modellen, Pon zegt NEE tegen de dealer, die velg is niet leverbaar, dus ik zeg waarom is ie dan wel te selecteren op een ander model, dealer vraagt weer na, Pon zegt nee grondstofprobleem, ik bestel de auto met 55K's en zeg tegen de dealer dat ze m na bestellen moeten vragen aan Pon m te veranderen. Dealer vraagt na bestellen Pon te veranderen (zonder context) en voila, de velgen bestaan ineens.
Denkt BMW trouwens die i4 dit jaar te kunnen leveren? Aangezien ze zeggen 'waarschijnlijk eerder'? Want dan is het serieus interessant
[ Voor 10% gewijzigd door the-hyrax op 12-08-2021 09:17 ]
Dat bedoel ik maar... drama toch?the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:15:
@Ard1970 Ik kan er nog een aan het lijstje toevoegen:
Overigens, mijn dealer (Zenna) bood mij een gratis upgrade aan van de 20" S-Competition aan, naar 21" Style 4.
Style 9 lijkt hetzelfde als de 44L? Tipje? 😁
:strip_exif()/f/image/T1JGjlXGf78fRCqHKcDsiT2Y.jpg?f=fotoalbum_large)
De BMW-dealer benadrukt steeds dat ik moet uitgaan van februari 2022, maar dat ze wel al eind dit jaar de eerste pre-orders uitgeleverd krijgen. Ik ga gewoon uit van 2022, dan valt het niet tegen.
:strip_exif()/f/image/b5AbDM09NXDVe5dOAejrjypM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8m3bsMn21cZ7p8DDfKQb0fXs.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nyBlj8fNLd7OjjDlSCHMD4ff.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/sMGg9ywiMnrSNZJVcWcGDJyj.jpg?f=fotoalbum_large)
Tja het blijft een BMW.....en al die blauwe accenten....foeilelijk imho. Denk dat de levertijden overal best omhoogschieten als de productie (zeker bij nieuwe introducties) begint. Blij dat jij er blij mee bent.
Ik blijf geduldig op mijn Q4 wachten....
Keep rolling sixes!
Ja voor mij moet het via de lease maatschappij gaan en dan weet je het, die hebben dusdanig veel korting afgedongen dat er geen luchtverfrisser meer af kanArd1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:23:
[...]
Dat bedoel ik maar... drama toch?
Overigens, mijn dealer (Zenna) bood mij een gratis upgrade aan van de 20" S-Competition aan, naar 21" Style 4.
Style 9 lijkt hetzelfde als de 44L? Tipje? 😁
[Afbeelding]
De BMW-dealer benadrukt steeds dat ik moet uitgaan van februari 2022, maar dat ze wel al eind dit jaar de eerste pre-orders uitgeleverd krijgen. Ik ga gewoon uit van 2022, dan valt het niet tegen.
Mooie auto die BMW wel, ook écht goede specs, denk dat als hij dit jaar leverbaar was, ik voor die was gegaan (of het was in ieder geval heel close tussen de i4 en de Q4). Enige wat ik jammer vind zijn die bevertanden
Erg mooie auto! Als ik geen grote teenagers + hond had, hmmm...
Heb het idee dat ik de enige ben die deze Q4 neem zonder kinderen of hondMarcCar schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
[...]
Erg mooie auto! Als ik geen grote teenagers + hond had, hmmm...
Al die blauwe accenten? De stiknaden van het leder bedoel je? Of de startknop?Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
Tja het blijft een BMW.....en al die blauwe accenten....foeilelijk imho. Denk dat de levertijden overal best omhoogschieten als de productie (zeker bij nieuwe introducties) begint. Blij dat jij er blij mee bent.
De blauwe accenten op het exterieur kan je, zoals je ziet, gewoon laten vervallen.
De levertijd wordt gewoon aangegeven als februari 2022, de Q4 Sportback zoals ik hem zou willen zou daar ruim overheen gaan. Ik koos in eerste instantie voor de Q4 vanwege zijn beloofde snelle levering, daarom viel de i4 eerst af. Nu is echter alles anders geworden.
Haha, ik reed tot vorige maand een Jaguar F-pace, en wil eigenlijk nu alleen maar SUV's... tenzij de kids het huis uit zijn, dan komt er weer een echte coupethe-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:32:
[...]
Heb het idee dat ik de enige ben die deze Q4 neem zonder kinderen of hond. Krijg wel al grappen van vrienden dat de auto direct groot genoeg is voor familieuitbreiding
En deze komt er (hopelijk) ook aan: de Audi Skysphere
https://www.audi-mediacen...future-is-wide-open-14162
Keep rolling sixes!
Die komt over vijf jaar als deze uit de lease looptIsheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:35:
En deze komt er (hopelijk) ook aan: de Audi Skysphere
Mijne gaat ook via de lease.. 😁the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
[...]
Ja voor mij moet het via de lease maatschappij gaan en dan weet je het, die hebben dusdanig veel korting afgedongen dat er geen luchtverfrisser meer af kan
Mooie auto die BMW wel, ook écht goede specs, denk dat als hij dit jaar leverbaar was, ik voor die was gegaan (of het was in ieder geval heel close tussen de i4 en de Q4). Enige wat ik jammer vind zijn die bevertanden
De specs van de BMW zijn inderdaad echt goed, zelfs met 360° camera, automatisch inparkeren, LASER-licht...en zelfs ook de extra laadkabels voor 220V etc. Die moet je bij Audi ook nog los bijbestellen, als je zou willen. Fiscale waarde is ook 75K, net als de Q4 Sportback zoals ik hem wou.
Qua performance wint de BMW het ook ruim, zelfs qua WLTP.
De ruimte achterin is in de Q4 wel beter, maar daar zit ik nooit
Hoe heb je dát dan gedaan!? Ik kreeg niet eens mijn zwarte Audi-ringen á 165 EUR gratis voor het gezeik dat er is geweest met mijn bestellingArd1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:38:
[...]
Mijne gaat ook via de lease.. 😁
De specs van de BMW zijn inderdaad echt goed, zelfs met 360° camera, automatisch inparkeren, LASER-licht...en zelfs ook de extra laadkabels voor 220V etc. Die moet je bij Audi ook nog los bijbestellen, als je zou willen. Fiscale waarde is ook 75K, net als de Q4 Sportback zoals ik hem wou.
Qua performance wint de BMW het ook ruim, zelfs qua WLTP.
De ruimte achterin is in de Q4 wel beter, maar daar zit ik nooitEn honden? We hebben 2 Jack Russells
Als je hele auto akoestisch glas heeft heeft het zeker wel invloed. In nederland merk je dat niet zo snel omdat het netwerk hier heel goed dekkend is, maar in duitsland bijvoorbeeld merk je echt verschil. In een eerdere audi A8 met volledig rondom akoestisch glas was het verschil in bereik van mijn mobiel vs de autotelefoon met eigen simkaart en dakantenne in duitsland best aanwezig. Ramen open zag je ook bereik verschil.Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 08:50:
[...]
Dat het op de offerte staat, wil bij Audi tegenwoordig niet meer zeggen dat je het ook daadwerkelijk krijgt![]()
Daarnaast merkte we het in die auto vooral ook met GPS. Google maps oid op je telefoon was eigenlijk niet te doen, omdat ie zijn locatie niet goed kon bepalen. Uiteindelijk met een gps repeater opgelost.
Het kan dus zeker invloed hebben, maar of je er echt veel van merkt is een 2de. In een q8 met akoestisch glas heb ik er vrijwel geen last van(gps probleem in ieder geval)
Ik zou de hele auto laten vervallen...het blijft een 3-serie....Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:33:
Al die blauwe accenten? De stiknaden van het leder bedoel je? Of de startknop?
De blauwe accenten op het exterieur kan je, zoals je ziet, gewoon laten vervallen.

Je bent toch met me eens dat een Q4 een hele andere auto is dan de i4?
De iX3 is nog lelijker, zelfs de facelift helpt daar niet bij...het blijft een ICE waar ze een batterij en elekromotor in gehangen hebben. En oh ja...dan heeft BMW ook nog de i3 (en wie vindt de i8 nou echt mooi??).
Nee, qua spannend, verfrissend design slaat BMW al jaren de plank volledig mis, of blijven ze oude modellen in het gamma houden die steeds lelijker worden door alle "aanpassingen" en "facelifts" (x5, 6-serie).
OT: Het is een beetje als een oudere vrouw na haar eerste facelift...dan heeft ze een tweede (en derde, en....) nodig om er weer toonbaar uit te zien door de eerste facelift te reconstrueren en op te lappen , en voordat je het weet lijken ze allemaal op Meg Ryan....aka The Joker
Keep rolling sixes!
@Isheara Over smaakt valt niet te twisten
. Kijk de reacties op Autoweek.nl of Autoblog.nl bijvoorbeeld voor de Q4, genoeg mensen die het ook een wanvertoning vinden
Met 75k budget zou ik een 8% Audi Etron 50 uit voorraad laten voorrijdenArd1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:38:
Mijne gaat ook via de lease.. 😁
Keep rolling sixes!
Klopt vast, over smaak valt niet te twisten, maar dit is een topic over de Q4 en niet over de BMW.the-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:43:
@Isheara Over smaakt valt niet te twisten. Kijk de reacties op Autoweek.nl of Autoblog.nl bijvoorbeeld voor de Q4, genoeg mensen die het ook een wanvertoning vinden
Keep rolling sixes!
Jammer van de grill, voor de rest in alle opzichten mooier om een sedan op de weg te zien, dan weer zo'n nep SUV (alhoewel de Enyaq prima te pruimen is).Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:27:
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
@Ard1970 deze niets voor je: https://voorraad.audi.nl/...ing---nu-extra-voordelig-
Keep rolling sixes!
Sterker nog, die ringen kreeg ik ook cadeauthe-hyrax schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:40:
[...]
Hoe heb je dát dan gedaan!? Ik kreeg niet eens mijn zwarte Audi-ringen á 165 EUR gratis voor het gezeik dat er is geweest met mijn bestelling
Ik had de dealer gevraagd om mijn overstap vanaf mijn huidige dealer te motiveren.. et voila
:strip_exif()/f/image/h3Mvhv973TfnYsSSzsKVe8DK.jpg?f=fotoalbum_large)
Ard1970 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:47:
[...]
Sterker nog, die ringen kreeg ik ook cadeau![]()
Ik had de dealer gevraagd om mijn overstap vanaf mijn huidige dealer te motiveren.. et voila![]()
[Afbeelding]

Als het een Sportback was geweest en een 55, dan wel. De lagere bijtelling is ook leuk. Maar het bereik van een 50 is niet best..
Maar zo'n BMW rijdt wel erg goed. Misschien dat aspect ook even in je metafoor verwerkenIsheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
OT: Het is een beetje als een oudere vrouw na haar eerste facelift...dan heeft ze een tweede (en derde, en....) nodig om er weer toonbaar uit te zien door de eerste facelift te reconstrueren en op te lappen , en voordat je het weet lijken ze allemaal op Meg Ryan....aka The Joker
XXXVI
Smaken verschillen nu eenmaal, gelukkig maar.Isheara schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:41:
[...]
Ik zou de hele auto laten vervallen...het blijft een 3-serie....![]()
Je bent toch met me eens dat een Q4 een hele andere auto is dan de i4?
De iX3 is nog lelijker, zelfs de facelift helpt daar niet bij...het blijft een ICE waar ze een batterij en elekromotor in gehangen hebben. En oh ja...dan heeft BMW ook nog de i3 (en wie vindt de i8 nou echt mooi??).
Nee, qua spannend, verfrissend design slaat BMW al jaren de plank volledig mis, of blijven ze oude modellen in het gamma houden die steeds lelijker worden door alle "aanpassingen" en "facelifts" (x5, 6-serie).
Ja, de i4 is een heel andere auto dan de Q4. Maar ik was ook niet persé op zoek naar een "hoge" auto, sterker nog...ik rijd liever een fraaie sedan/limousine. De iX3 en de i3 vind ik ook lelijk, maar die bestel ik toch ook niet?
Ik zou ook bij BMW rekening gaan houden met vertragingen of het vervallen van opties hoor.
De chiptekorten spelen nu ook al bij Mercedes en zelfs Tesla die ook productie vertragingen heeft doorgevoerd inmiddels.
De kans dat BMW daar helemaal geen last van zal hebben lijken mij extreem klein. Natuurlijk gaat een dealer dat niet op voorhand vertellen maar daar komt hij aanstaande November mee waarschijnlijk
of erger nog, in feb-2022 wanneer je hem verwacht.
De chiptekorten spelen nu ook al bij Mercedes en zelfs Tesla die ook productie vertragingen heeft doorgevoerd inmiddels.
De kans dat BMW daar helemaal geen last van zal hebben lijken mij extreem klein. Natuurlijk gaat een dealer dat niet op voorhand vertellen maar daar komt hij aanstaande November mee waarschijnlijk
[ Voor 5% gewijzigd door GeeMoney op 12-08-2021 09:55 ]
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.