Zwarte ringen zijn bestelbaar via dealer/webshop en worden voor je gemonteerd.Hupsel schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:39:
Ik zou zelf ipv pano dak en phonebox voor Sonos sound gaan en de zwarte ringen aangezien de hele auto zwart is. (kon ik niet kiezen in de configurator) en dealer gaf aan dat de sensoren in het logo zitten (voorkant), met risico op failure indien achteraf aan te passen. maar nu zag ik wel dat Audio ze als accessoire verkoopt en dat sommigen het hier ook hebben, dus zal wel kunnen...
Diplomatic sales omdat ik voor een internationale organisatie werk.
Moet de auto afhalen in Neckarsulm en invoeren. Duitse BTW krijg ik terug en geen BPM. Alleen NL BTW betalen. Je kan ook gewoon naar een Duitse dealer gaan. Alleen krijg je waarschijnlijk geen korting.
Lucky you, ik moet helaas me aan de spelregels van de nederlandse LM houden.Motjoo schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:14:
[...]
Diplomatic sales omdat ik voor een internationale organisatie werk.
Moet de auto afhalen in Neckarsulm en invoeren. Duitse BTW krijg ik terug en geen BPM. Alleen NL BTW betalen. Je kan ook gewoon naar een Duitse dealer gaan. Alleen krijg je waarschijnlijk geen korting.
‘T is maar wat je lucky noemt. Voor mij geen lease. Alles zelf betalen.mtlife schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 15:16:
[...]
Lucky you, ik moet helaas me aan de spelregels van de nederlandse LM houden.
Nog weinig Q4 chat op het Audi forum: https://www.audiforum.nl/...i-e-tron/q4-e-tron-2021-/
dacht wellicht daar nog meer info en geklaag te vinden :-)
Zijn nog meer mensen daar te vinden? Anders kunnen we daar ook een topic leveringsissues starten.
dacht wellicht daar nog meer info en geklaag te vinden :-)
Zijn nog meer mensen daar te vinden? Anders kunnen we daar ook een topic leveringsissues starten.
[ Voor 22% gewijzigd door Hupsel op 10-08-2021 17:25 ]
Weet iemand wat SOP OFFEN betekend? die functie lijkt me wel interresant.Trackerfire schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 19:06:
[...]
Haha ok. Dat kan dan zeker 😀 mits geen restricties op die optie
Hier trouwens de app functionaliteiten. Niet alles is dus nog beschikbaar.
[Afbeelding]
Tijdslijn, bij Belgische dealer:
Hieronder zie je mijn bestelling. De pakketten zijn anders in België, dus ik zet het hier in redelijk wat detail:
Audi Q4 e-tron Attraction 40
Mythoszwart
standaard interieur (stof - zwart zilver)
Interieurkleuren zetelbekleding zwart zilver-zwart; dashboard zwart-zwart; tapijten zwart; hemelbekleding staalgrijs
4-spaken multifunctiestuur Plus in leder met schakelpeddels, onderaan en bovenaan afgeplat
Pack Business: bevat
Pack Storage (opbergnetten, 12V-stopcontact in de koffer, variabele laadvloer, bagageruimtescheidingsnet)
Verduisterde ruiten achteraan
All seasons banden (is verplicht door werkgever)
Lader 10A 2,3kW voor huishoudelijk stopcontact 230V (In Wallonië zijn er bedroevend weinig laadpalen. Weekje Ardennen wordt gauw problematisch.)
- 17/06: Dealer laat weten dat de verwachte leverdatum op dat moment was tussen 11/10 en 14/11 (week 41 en week 45).
- 25/06: bestelling geplaatst
- 10/07: Dealer laat weten dat verwachte leverdatum half september is (week 37)
- 10/08: Dealer laat weten dat de wagen verwacht wordt op 02/09 in Brussel (week 35). (Dealer ligt in Antwerpen.)
Hieronder zie je mijn bestelling. De pakketten zijn anders in België, dus ik zet het hier in redelijk wat detail:
Audi Q4 e-tron Attraction 40
Mythoszwart
standaard interieur (stof - zwart zilver)
Interieurkleuren zetelbekleding zwart zilver-zwart; dashboard zwart-zwart; tapijten zwart; hemelbekleding staalgrijs
4-spaken multifunctiestuur Plus in leder met schakelpeddels, onderaan en bovenaan afgeplat
Pack Business: bevat
- Pack Assistance Tour (Cruise control, Lane departure warning, Acoustic Parking System voor- en achter)
- Pack Navigation (MMI Navigation Plus, Audi Virtual cockpit, verkeersbordenherkenning, Audi Connect remote & control)
- Pack Smartphone (Audi Smartphone interface, Audi phone box, 12V-stopcontact + 2 USB-C poorten achteraan)
- Audi sound system
- zetelverwarming vooraan
- elektrische kofferklep
Pack Storage (opbergnetten, 12V-stopcontact in de koffer, variabele laadvloer, bagageruimtescheidingsnet)
Verduisterde ruiten achteraan
All seasons banden (is verplicht door werkgever)
Lader 10A 2,3kW voor huishoudelijk stopcontact 230V (In Wallonië zijn er bedroevend weinig laadpalen. Weekje Ardennen wordt gauw problematisch.)
Zoo. Vandaag een flinke ronde gemaakt en verschillende Q4 etrons in het echt mogen aanschouwen. Mijn primaire 'zorg' van gisteren rondom de grill is ook na het zien van de auto vandaag nog steeds het grootste minpunt. Van binnen meer dan prima, onder de indruk van het zijaanzicht, achterkant en érg prettig om te zien dat (voor mijn wensen! ) een Advanced er qua opties en velgen al heel aardig bij zit. Ik ben later nog bij een andere dealer naar een Competition S gaan kijken en om eerlijk te zijn had ik moeite om de vele S line details aan de buitenkant te ontdekken. Zeker niet zo duidelijk als bij een A3 non-S of een S-line wat mij betreft.
Qua grill "challenge" ben ik wel wat wijzer geworden. Er is een aantal combinaties waarin ik het contrast afschuwelijk vind maar er zijn ook zeker opties waar je zonder black pakket de grill wat minder aanwezig kan laten zijn. Goed uitgevallen kleur combo's: Navarro + Grijze grill, Black + black grill, Black + grijze grill, Wit + black option en volgens de dealer is ook floretsilber met grijze grill een prima optie als je wil dat de grill een beetje wegvalt in de rest van het vooraanzicht.
Ook nog een nieuwtje: Beide audi dealers zeiden al gelijk dat welke optie of versie je vandaag ook koopt geen 2021 levering meer te verwachten is. Tuurlijk een meevaller kan, maar ga er absoluu tniet meer vanuit zelfs als je phonebox, dak en alle andere dingen laat vallen.
Ik heb wat simpele telefoonshots gemaakt van de 6-7 versies die ik vandaag gezien heb. Als iemand op zoek is naar een specifieke plaat of kleur kan ik hem evt uploaden.
Qua grill "challenge" ben ik wel wat wijzer geworden. Er is een aantal combinaties waarin ik het contrast afschuwelijk vind maar er zijn ook zeker opties waar je zonder black pakket de grill wat minder aanwezig kan laten zijn. Goed uitgevallen kleur combo's: Navarro + Grijze grill, Black + black grill, Black + grijze grill, Wit + black option en volgens de dealer is ook floretsilber met grijze grill een prima optie als je wil dat de grill een beetje wegvalt in de rest van het vooraanzicht.
Ook nog een nieuwtje: Beide audi dealers zeiden al gelijk dat welke optie of versie je vandaag ook koopt geen 2021 levering meer te verwachten is. Tuurlijk een meevaller kan, maar ga er absoluu tniet meer vanuit zelfs als je phonebox, dak en alle andere dingen laat vallen.
Ik heb wat simpele telefoonshots gemaakt van de 6-7 versies die ik vandaag gezien heb. Als iemand op zoek is naar een specifieke plaat of kleur kan ik hem evt uploaden.
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Knal alle foto’s er maar op ben benieuwd 😁
[ Voor 3% gewijzigd door Msts op 10-08-2021 18:27 ]
Toevallig versies gezien met het zwarte optiepakket? Liefst icm typhoon grijs
Dit is dus ook weer zo'n combinatie waar het inderdaad wel matcht! Ik was geen bijster goede fotograaf vandaag zie ik maar toch even zoals gevraagd een overzichtje van de shots die ik gemaakt heb tijdens mijn tripje. Helaas ook niet overal goed van genoteerd wat wat is maar waarschijnlijk halen de kenners hier er dat zelf wel uit.hens72 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:46:
[Afbeelding]
Deze staat bij van udenhout in Den Bosch, ik vind de grill met typhoon gray goed passen.
Een advanced plus met panorama dak , soon een collectors item grapte de dealer al. Deze zwart-zwart combo trekt me wel.
:strip_exif()/f/image/6YcInfwEGq2aKknFmMkfa3ug.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NZFH2VBveKj8zAimGho94KVF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kgFLmImqFplwqhP5jenZJIFN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VMxrECkjaiHqkX9uJOcWubGl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QGxsYudqTzhyYg1vnqntWdcl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BuHJXW7zv1b56ElZs049lZhA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gKZHRYdOswVrRVWm2cC1rKxp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UEECWK8UIwteZY1TJAdR74ex.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/C6Y143yDmiYIPZ3yzn9RL75b.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e4nBLjeD5ONpP2Rm9q1wcdWf.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7RhCk84JLcYBnN7ZRJ1E3Huv.jpg?f=fotoalbum_large)
Slecht te zien maar dit is Geyser blauw.
:strip_exif()/f/image/SLv1JZotHIPNxOIRYI7LC9VL.jpg?f=fotoalbum_large)
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Ter info , vandaag ook mail gehad mbt pano en telefoon box icm met avd plus pakket.
Levering april 2022
Ik heb de opties laten varen, levering q4 nu. Besteld begin juli
Levering april 2022
Hoe is jouw levering dan pas?Sjefkeeee schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:25:
Ter info , vandaag ook mail gehad mbt pano en telefoon box icm met avd plus pakket.
Levering april 2022
Dit topic de afgelopen dagen helemaal doorgenomen, en wat een verhalen zeker in het laatste deel zeg. Ik hoop dat het voor een ieder mee gaat vallen!
Ook ik wordt als het goed is lid van de Q4 Familie. Tijdje terug bij de sneak preview wezen kijken. Daar stond een Edition one en was qua combinatie gelijk helemaal verliefd. Echter bleek even later dat die hele versie in nederland niet te krijgen was. Een flinke domper! Via een omweg/mazzel via mijn werk de auto via onze duitse vestiging kunnen bestellen, waardoor ik dus toch aan een Edition one kon komen! Uiteindelijk de auto lekker dik aangekleed:
Audi Q4 Etron 50 quattro Edition one Typhoon grijs
akoestische zijramen
Ambient licht plus
Trekhaak
Assistentiepakket advanced
Dynamik pakket plus
Functiepakket
Electrische achterklep met comfortsleutel en alarm
vanwege edition one ook lederen bekleding
Komfortpakket plus
MMI Pro
achteruitrij camera
zijairbags voor en achter
veiligheidspakket
smartphone pakket
Sonos
Warmtepomp.
Enige waar ik nog over twijfel is 3 zone airco icm electrische voorruit. En ik hoop dat binnenkort mogelijk nog de 360 camera en het grotere mmi scherm beschikbaar komen en ik deze kan toevoegen, hoewel ik die kans gezien de problemen vrij klein acht.
Auto op 23 juni definitief bij de duitse dealer besteld. Voor bestellen was de verwachting oktober-november. een 2 weken later met de bevestiging hadden ze het helaas over maart 2022. Ik heb ze nog maar eens om een update gevraagd. Ben heel benieuwd of ze in duitsland al nieuws hebben, hopelijk positief.
Het zal helaas nog een lange tijd wachten worden, maar als ik dan onderstaande foto zien is het wel echt een plaatje;) hopen dat hij er zonder te veel gekkigheid komt!
Ook ik wordt als het goed is lid van de Q4 Familie. Tijdje terug bij de sneak preview wezen kijken. Daar stond een Edition one en was qua combinatie gelijk helemaal verliefd. Echter bleek even later dat die hele versie in nederland niet te krijgen was. Een flinke domper! Via een omweg/mazzel via mijn werk de auto via onze duitse vestiging kunnen bestellen, waardoor ik dus toch aan een Edition one kon komen! Uiteindelijk de auto lekker dik aangekleed:
akoestische zijramen
Ambient licht plus
Trekhaak
Dynamik pakket plus
Functiepakket
Komfortpakket plus
MMI Pro
achteruitrij camera
veiligheidspakket
smartphone pakket
Sonos
Warmtepomp.
Enige waar ik nog over twijfel is 3 zone airco icm electrische voorruit. En ik hoop dat binnenkort mogelijk nog de 360 camera en het grotere mmi scherm beschikbaar komen en ik deze kan toevoegen, hoewel ik die kans gezien de problemen vrij klein acht.
Auto op 23 juni definitief bij de duitse dealer besteld. Voor bestellen was de verwachting oktober-november. een 2 weken later met de bevestiging hadden ze het helaas over maart 2022. Ik heb ze nog maar eens om een update gevraagd. Ben heel benieuwd of ze in duitsland al nieuws hebben, hopelijk positief.
Het zal helaas nog een lange tijd wachten worden, maar als ik dan onderstaande foto zien is het wel echt een plaatje;) hopen dat hij er zonder te veel gekkigheid komt!
/f/image/PfXz5NLNofNAk0QGFKiBzrvo.png?f=fotoalbum_large)
Juli besteld , q4 levering is het nieuwe normaal Ouleh
Tegen mij zeiden ze vandaag dus al , zonder ook maar over daken of phoneboxen te praten, dat ik er niet meer vanuit moet gaan dat ik in 2021 nog een Q4 kan krijgen als ik hem nu bestel. Ongeacht welke versie, kleur, model, opties enz.. 
Edit: Is er eigenlijk al iets bekend over de Sportback? Wanneer kun je die ergens in Nederland bekijken of zelfs bestellen. Ik heb niet echt ervaring met bestellen van een auto tijdens lancering. Zou het kunnen dat als je daar snelle beslisser bent je nog eerder een auto hebt dan bij de Q4 non-sportback, of is het zo dat er de eerste maanden na introductie sowieso niets is.
Edit: Is er eigenlijk al iets bekend over de Sportback? Wanneer kun je die ergens in Nederland bekijken of zelfs bestellen. Ik heb niet echt ervaring met bestellen van een auto tijdens lancering. Zou het kunnen dat als je daar snelle beslisser bent je nog eerder een auto hebt dan bij de Q4 non-sportback, of is het zo dat er de eerste maanden na introductie sowieso niets is.
[ Voor 44% gewijzigd door twit op 10-08-2021 20:55 ]
vincentvs93 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:29:
Dit topic de afgelopen dagen helemaal doorgenomen, en wat een verhalen zeker in het laatste deel zeg. Ik hoop dat het voor een ieder mee gaat vallen!
akoestische zijramen
Ambient licht plus
Trekhaak
Dynamik pakket plus
Functiepakket
Komfortpakket plus
MMI Pro
achteruitrij camera
veiligheidspakket
smartphone pakket
Sonos
Warmtepomp.
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/b06mpIFOBHCN3r7EGw0o7Gv3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FomMdvE7nHWsRn6jRbO8mV6N.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door sixgirls op 10-08-2021 21:05 ]
Ik heb een Q4 SB besteld, eind juli. Levering W48twit schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:39:
Tegen mij zeiden ze vandaag dus al , zonder ook maar over daken of phoneboxen te praten, dat ik er niet meer vanuit moet gaan dat ik in 2021 nog een Q4 kan krijgen als ik hem nu bestel. Ongeacht welke versie, kleur, model, opties enz..
Hier idem en een weekje eerder qua planning. Sportback is al een tijd te bestellen dus ben bang dat hiervoor zelfde geldt als de normale. Staat helaas pas eind september/half oktober in de showroom…the-hyrax schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 21:17:
[...]
Ik heb een Q4 SB besteld, eind juli. Levering W48
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Gefeliciteerd met deze mooie (in mijn ogen zelfs mooiste) versie. Ik lees echter geen panoramadak, klopt dat?vincentvs93 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 20:29:
akoestische zijramen
Ambient licht plus
Trekhaak
Dynamik pakket plus
Functiepakket
Komfortpakket plus
MMI Pro
achteruitrij camera
veiligheidspakket
smartphone pakket
Sonos
Warmtepomp.
[Afbeelding]
Ik heb ook een full option kieselgrijze Q4 besteld, helaas is het dak door leveringsproblemen vervallen. Daarom op dit moment nog druk bezig om een andere versie te regelen met panoramadak en levering dit jaar.
Was launch dag bij Muntstad De Meern….ik heb ongeveer dezelfde foto’s gemaakt. De edition one stond toen ongeveer 2 dagen per dealer.-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Waar heb je deze gemaakt en staat deze kleurstelling/versie nog in de showroom?
Keep rolling sixes!
Nee, staat er niet meer. Was een demo auto die slechts paar dagen bij dealer stond en dan weer door ging naar elders in het land.-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:21:
[...]
Waar heb je deze gemaakt en staat deze kleurstelling/versie nog in de showroom?
50 shades of grayhens72 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 19:46:
[Afbeelding]
Deze staat bij van udenhout in Den Bosch, ik vind de grill met typhoon gray goed passen.
Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11
Ben getriggerd door de post van vincentvs93:
Het grotere mmi scherm, ik dacht dat deze onderdeel was van mmi navigatie pro, maar ik kan het niet vinden op de Duitse of Nederlandse configuratiesites. Was dus nog niet te bestellen?
Het grotere mmi scherm, ik dacht dat deze onderdeel was van mmi navigatie pro, maar ik kan het niet vinden op de Duitse of Nederlandse configuratiesites. Was dus nog niet te bestellen?
Komt pas eind dit jaar-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:14:
/f/image/JyV77xSGiYCiiHv7MBm8Bdsr.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 31% gewijzigd door xsive op 10-08-2021 23:19 ]
Oef, hoeveel teleurstellingen kan iemand in zo'n korte tijd rondom een auto verwerken...

I know the feeling. Iedereen hier denk ik wel. Maar dan; what’s the alternative 🤷🏼♂️-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:19:
[...]
Oef, hoeveel teleurstellingen kan iemand in zo'n korte tijd rondom een auto verwerken...
Dank ! Ik vond het ook veruit de gaafste versie, dus enorm blij dat een edition one uiteindelijk toch mogelijk was. Kan niet wachten tot die er is:)-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:19:
[...]
Gefeliciteerd met deze mooie (in mijn ogen zelfs mooiste) versie. Ik lees echter geen panoramadak, klopt dat?
Panoramadak is inderdaad een bewuste keuze. Ik heb daar helemaal niks mee, vind het niks toevoegen. Sterker nog, ik heb het liever niet dan wel:)
Ik ben je helaas al een poosje voor qua teleurstelling:-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:19:
[...]
groot Audi hart, maar het gaat op teveel vlakken mis voor mij bij dit model. En dan zie ik hem rijden en dan lig ik weer te kwijlen...

Helaas, dacht ik eerst ook. Het 11.6 inch scherm komt pas later. Met alle vertragingen hoop ik op het voordeel dat ik hem tzt nog kan toevoegen 🙈-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:14:
Mijn 4e Audi, stap niet graag over.the-hyrax schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:19:
[...]
I know the feeling. Iedereen hier denk ik wel. Maar dan; what’s the alternative 🤷🏼♂️
Nee ik heb weinig alternatieven gezien, vind het fijn dat deze EV gewoon op een 'traditionele auto' lijkt.
Mustang vind ik exterieur nog wel mooi, ziet er in het echt wat mooier uit. Alleen ben ik geen fan van een groot display op het dashboard.
Ik heb wel kort IONIQ5 overwogen, maar dan alleen puur voor de betere technische specificaties. Exterieur vind ik niet verkeerd, maar ik weet niet of ik het na verloop van tijd het nog leuk vindt. Volvo. Tesla en BMW spreekt mij niet aan qua ontwerp...
Meest hilarische blijft dat 11.6 inch the largest screen on an Audi ever is... Koreanen 2x 12.3 inch naast elkaar. BMW 12.3 + 14.9... kijk je kunt ook overdrijven natuurlijk. Moet ook bedienbaar blijven.vincentvs93 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:21:
[...]
Helaas, dacht ik eerst ook. Het 11.6 inch scherm komt pas later. Met alle vertragingen hoop ik op het voordeel dat ik hem tzt nog kan toevoegen 🙈
Was vooral benieuwd hoeveel Audi voor die extra inch wilt hebben. Een extra 55 inch OLED TV meerprijs?
En toch is en blijft het een mooi model!
Polestar?-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:23:
[...]
Mijn 4e Audi, stap niet graag over.
Nee ik heb weinig alternatieven gezien, vind het fijn dat deze EV gewoon op een 'traditionele auto' lijkt.
Mustang vind ik exterieur nog wel mooi, ziet er in het echt wat mooier uit. Alleen ben ik geen fan van een groot display op het dashboard.
Ik heb wel kort IONIQ5 overwegen, maar dan alleen puur voor de betere technische specificaties. Exterieur vind ik niet verkeerd, maar ik weet niet of ik het na verloop van tijd het nog leuk vindt. Volvo. Tesla en BMW spreekt mij niet aan qua ontwerp...
Ik wil geen sedan.
Heb verder niet gekeken naar deze auto.
Verder vind de vrouw des huizes m niet mooi, maar dat is niet echt van belang
Maar ga je echt geen Q4 halen, wat is jouw shortlist nu?
[ Voor 9% gewijzigd door -Wing- op 10-08-2021 23:31 ]
Ik initieel ook niet, maar na de eerste proefrit behoorlijk onder de indruk. Het is mijn inziens niet helemaal een sedan, meer semi coupé, achterruit gaat ook mee omhoog open met de achterklep. Behoorlijk dikke standaard uitrusting al.-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:29:
[...]
Ik wil geen sedan.
Heb verder niet gekeken naar deze auto.
Verder vind de vrouw des huizes m niet mooi, maar dat is niet echt van belang
Maar ga je echt geen Q4 halen, wat is jouw shortlist nu?
Het is om heel eerlijk te zijn 1 grote puzzel geworden:
Wil ik hoog blijven zitten? Kan ik leven met laag zitten? Welke functies van mijn huidige full option 3008 kan ik missen? Kan ik leven met een Audi interieur dat zwaar onderdoet voor mijn 3008 interieur, maar dat ik dan wel weer in een auto met 4 ringen zit?
IONIQ5? EV6? In beide auto's gezeten en in het echt zoveel meer onder de indruk dan video's of foto's kunnen overbrengen. Modernste techniek, alles elektrisch, etc.
Maar het zullen nooit merken zijn waar ik met trots inzit, dat weet ik nou wel na 3,5 jaar Peugeot.
Audi schitterend van buiten, kan niet anders zeggen. Daar stopt het dan helaas voor mij. Zeker als er bepaalde interieurelementen veel mooier blijken te zijn afgewerkt in de goedkoopste Launch edition (subjectief)
Het zal bij mij uiteindelijk waarschijnlijk tussen de BMW i4 gaan en de Polestar 2 met nog een rationele tik voor de IONIQ5 Lounge edition en emotionele tik voor de Q4.
Van de week stond dan ineens de ID4 GTX op de lijst, lichte twijfel, maar nee, als ik VAG ga, dan is het wel Audi.
Ik vond de polestar op papier heel mooi, maar na een proefrit volledig afgeschreven. Rijd prima etc, 400 pk is leuk, maar het interieur klopte voor mij niet. Gigantische middetunnel (wat natuurlijk met een ev totaal niet nodig is) met amper ruimte naast het stuur. Ook veel te hoge raamstijl. Zithouding etc klopte ook niet. Verder nogsteeds een mooie auto imo.
Ik snap wel wat je bedoelt.
Het interieur van de Q4 en de daarbij gebruikte materialen is niet gelijk aan het interieur van de hogere/duurdere modellen. Maar de plekken waar je armen op leunen/steunen en handen veelal aan zitten dat is volgens mij nog steeds prima in orde. En ik weet ook op de Audi niet de modernste techniek zit. Ik zie deze Q4 ook als de eerste EV van Audi die redelijk betaalbaar is en dan vind ik het een geslaagd model.
Ik heb in al mijn Audi's 4 tot 5 jaar in gereden. Zelfs na jaren als ik wegliep van de auto keek ik nog even om om naar de auto te kijken. Voor mij is het heel belangrijk dat ik de exterieur ook mooi blijf vinden.
De aanschaf van de Q4 was eigenlijk een rationele keuze, maar naarmate de tijd vordert vind ik m wel steeds mooier. En uiteindelijk ben ik blijer bent met een auto die mij emotioneel weet te raken.
Succes met je afwegingen!
Het interieur van de Q4 en de daarbij gebruikte materialen is niet gelijk aan het interieur van de hogere/duurdere modellen. Maar de plekken waar je armen op leunen/steunen en handen veelal aan zitten dat is volgens mij nog steeds prima in orde. En ik weet ook op de Audi niet de modernste techniek zit. Ik zie deze Q4 ook als de eerste EV van Audi die redelijk betaalbaar is en dan vind ik het een geslaagd model.
Ik heb in al mijn Audi's 4 tot 5 jaar in gereden. Zelfs na jaren als ik wegliep van de auto keek ik nog even om om naar de auto te kijken. Voor mij is het heel belangrijk dat ik de exterieur ook mooi blijf vinden.
De aanschaf van de Q4 was eigenlijk een rationele keuze, maar naarmate de tijd vordert vind ik m wel steeds mooier. En uiteindelijk ben ik blijer bent met een auto die mij emotioneel weet te raken.
Succes met je afwegingen!
Heb je eindelijk een ix3 op voorraad gevonden….krijg je dit:
https://www.autoweek.nl/a...rische-bmw-ix3-vernieuwd/
Een BMW made in china.....
Hoeft niet per se minder te zijn (het ziet er goed afgewerkt uit) maar het geeft een mwah gevoel.
Dan liever een Q4 made in Germany
En vanuit een Co2 balans perspectief is meer dan 2 ton aan materiaal de halve aarde over slepen (en dus extra co2 genereren) om dan hier co2 te besparen niet echt voordelig.
Hoeft niet per se minder te zijn (het ziet er goed afgewerkt uit) maar het geeft een mwah gevoel.
En vanuit een Co2 balans perspectief is meer dan 2 ton aan materiaal de halve aarde over slepen (en dus extra co2 genereren) om dan hier co2 te besparen niet echt voordelig.
De belangrijkste reden voor mij al dat ik niet voor een iX3 wilde gaan. Je rijdt bijna meteen in een oud model, zonde eigenlijk...
sixgirls schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:41:
Heb je eindelijk een ix3 op voorraad gevonden….krijg je dit:
Ach joh, je smartphone is ook gemaakt in China, net als je computer en je TV, en die zijn ook allemaal kwalitatief prima, toch? Fabrikanten kiezen zelf hun afwerkingsniveau en kwaliteit.deboss65 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:59:
Een BMW made in china.....
Ander topic: las net op de Q4 Facebook groep dat iemand die vorige week bestelde, was verteld dat hij pas in 2022 zijn Q4 zou krijgen... zal toch niet? Sprak gister een collega en die heeft nog niet eens besteld en belde gister de dealer (Pouw) die vertelde dat hij hem halverwege december kon verwachten (over kiele kiele gesproken)
Nou ben ik misschien gek, maar is dit een geiser blauwe met carrosserie details in 't blauw? Mijn dealer zei dat dit niet mogelijk was... Weet iemand meer? Of verkleurd de foto?
Verder gisteren bij de dealer geweest om te overleggen over het panorama dak. Ik heb eigenlijk alle opties al behalve dan verwarmbaar stuur en verwarmbare voorruit. Nog nooit een verwarmbaar stuur gehad, nooit gemist, is dat echt zo fijn? Verder niets mogelijk, ook inbouw zonder dat het dak open kan is niet mogelijk zeiden ze.
Wel duidelijkheid gekregen over dit ook. Als je de code die je hebt besteld invult in de configurator kan je zien of je het hebt. Voordat "assistentiepakket advanced" beschikbaar werd zat het er standaard op. Als ik bijvoorbeeld mijn code invul in het pakket dan krijg ik dat de code niet meer geldig is. Als je vervolgens "accepteer wijzigingen" klikt, of wat er ook staat op die knop, dan zie je "assistentiepakket advanced" aangevinkt standaard. Zo niet, dan heb je het niet. Nieuwe te bestellen audi's betaal je dus extra ervoor, en moet je het apart aanvinken.kevinos schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:44:
Net de dealer gesproken:
Nergens wordt in de config gesproken over Audi active lane assist, behalve in het pakket Assistentiepakket Advanced. Op alle andere plekken komt alleen Lane Departure Warning naar voren.
Ik heb het Assistentiepakket Plus, maar wil ook Audi active lane assist zoals ik dat nu ook op mijn A3 E-tron heb. Volgens de dealer zit dit er standaard al op met het Plus pakket, maar met alles wat ik lees en begrijp klopt dat niet. Daarvoor moet je dus het Advanced pakket kiezen, mooi ter vervanging van de phonebox en het panaromadak, maar wel een erg prijzige optie!
Kan iemand met een Q4, inmiddels in bezit, daar wat over roepen?
Ik ga morgen ook zelf wel even testen bij de dealer of dat nu hetzelfde werkt als op mijn A3 E-tron.
Ben ik volledig mee eens.-Wing- schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 23:23:
[...]
Misschien ben ik wat conservatief maar met de trend om bij een totaal andere aandrijving ook dan gelijk een fancy (meestal minimalistisch) design er tegenaan te gooien heb ik niet zoveel.
Daarom vallen de Id3, Id4 en Enyaq als VAG rijder voor mij al af
Laten we wel wezen: De tesla's, de Ioniq 5 en EV6 hebben een fantastische aandrijflijn die qua prijs/prestatie superieur is aan die van de VAG groep.
Maar om dan tegen een stuur met een tablet aan te kijken is niet mijn ding.
Dan komt de Q4 het dichtst in de buurt van wat ik mooi vind aan de buitenkant en de binnenkant.
Helaas moet ik daarbij concessies doen in de vorm van een hogere prijs en wat mindere prestaties en een afwerking die niet helemaal op Audi niveau is.
Wat ik heel positief vind aan de Q4 is de laadplanning in de navigatie. Je hoeft dan niet allerlei apps te gebruiken.
Wat mij de doorslag gaf om de Q4 te kiezen was de review van Alexander Bloch van Auto Motor & Sport.
YouTube: Top oder Flop? Der Audi Q4 50 e-tron im E-Auto-Supertest - Bloch erk...
Deze beste man kan door zijn Elektrotechnische achtergrond alles wat speelt rond de EV's heel goed uitleggen. (je Duitse taalbeheersing moet wel in orde zijn
Kieselgrijs lijkt me?mtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:50:
[...]
Nou ben ik misschien gek, maar is dit een geiser blauwe met carrosserie details in 't blauw? Mijn dealer zei dat dit niet mogelijk was... Weet iemand meer? Of verkleurd de foto?
Vreemd, toen ik het aan de dealer vroeg voordat het Assistentiepakket Advanced bestond, vertelde deze me dat het active lane assist niet bestond op de Q4 en dat ie alleen pingpongdemtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:50:
[...]
Wel duidelijkheid gekregen over dit ook. Als je de code die je hebt besteld invult in de configurator kan je zien of je het hebt. Voordat "assistentiepakket advanced" beschikbaar werd zat het er standaard op. Als ik bijvoorbeeld mijn code invul in het pakket dan krijg ik dat de code niet meer geldig is. Als je vervolgens "accepteer wijzigingen" klikt, of wat er ook staat op die knop, dan zie je "assistentiepakket advanced" aangevinkt standaard. Zo niet, dan heb je het niet. Nieuwe te bestellen audi's betaal je dus extra ervoor, en moet je het apart aanvinken.
[ Voor 57% gewijzigd door the-hyrax op 11-08-2021 09:56 ]
Zoals ik hier gisteren al een aantal keer meldde ik ben gisteren bij twee verschillende audi dealers (regio Brabant) op bezoek geweest en beiden zeiden mij al tijdens het eerste gesprek dat ik er niet vanuit moest gaan dat leveren in 2021 er nog in zit. Ongeacht welk model, courante kleur enz. Ik denk dat het window of opportunity voor 2021 bijtelling zo'n beetje voorbij is of letterlijk in enkele dagen sluit.the-hyrax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:49:
[...]
Ach joh, je smartphone is ook gemaakt in China, net als je computer en je TV, en die zijn ook allemaal kwalitatief prima, toch? Fabrikanten kiezen zelf hun afwerkingsniveau en kwaliteit.
Ander topic: las net op de Q4 Facebook groep dat iemand die vorige week bestelde, was verteld dat hij pas in 2022 zijn Q4 zou krijgen... zal toch niet? Sprak gister een collega en die heeft nog niet eens besteld en belde gister de dealer (Pouw) die vertelde dat hij hem halverwege december kon verwachten (over kiele kiele gesproken)
Ik weet 100% zeker dat dit een foto is van een Geyser Blauwe inderdaad. Ik durf alleen niet te zeggen wat je precies bedoelt met de exterieur elementen. Waar doel je op? Misschien dat ik me nog herinner of dat blauw was of (wat is het alternatief, zwart?) was..mtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:50:
[...]
Verder gisteren bij de dealer geweest om te overleggen over het panorama dak. Ik heb eigenlijk alle opties al behalve dan verwarmbaar stuur en verwarmbare voorruit. Nog nooit een verwarmbaar stuur gehad, nooit gemist, is dat echt zo fijn? Verder niets mogelijk, ook inbouw zonder dat het dak open kan is niet mogelijk zeiden ze.
[...]
Wel duidelijkheid gekregen over dit ook. Als je de code die je hebt besteld invult in de configurator kan je zien of je het hebt. Voordat "assistentiepakket advanced" beschikbaar werd zat het er standaard op. Als ik bijvoorbeeld mijn code invul in het pakket dan krijg ik dat de code niet meer geldig is. Als je vervolgens "accepteer wijzigingen" klikt, of wat er ook staat op die knop, dan zie je "assistentiepakket advanced" aangevinkt standaard. Zo niet, dan heb je het niet. Nieuwe te bestellen audi's betaal je dus extra ervoor, en moet je het apart aanvinken.
Ik denk dat hij de meegespoten wielkastranden etc bedoeld. Dat kan alleen met een aantal kleuren, waaronder kieselgrijs.twit schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:15:
[...]
Ik weet 100% zeker dat dit een foto is van een Geyser Blauwe inderdaad. Ik durf alleen niet te zeggen wat je precies bedoelt met de exterieur elementen. Waar doel je op? Misschien dat ik me nog herinner of dat blauw was of (wat is het alternatief, zwart?) was..
Over welke code heb je het hier? En waar voer jij die in?mtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:50:
[...]
Als ik via de site een configuratie heb kun je in de samenvatting een code zien. Maar hoe kom ik aan de code van de destijds door mij bestelde auto? Dealer? LM?
[ Voor 11% gewijzigd door wimbre op 11-08-2021 10:47 ]
Wielkassen inderdaad, zoals je ziet op deze foto zijn die standaard grijs, die kan je bij geyser blauw niet meespuiten, als dat wel kan dan wil ik dattwit schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:15:
[...]
Ik weet 100% zeker dat dit een foto is van een Geyser Blauwe inderdaad. Ik durf alleen niet te zeggen wat je precies bedoelt met de exterieur elementen. Waar doel je op? Misschien dat ik me nog herinner of dat blauw was of (wat is het alternatief, zwart?) was..
:strip_exif()/f/image/xTbGuZLv31Jy7kXV5Pmob2qW.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je een beetje knappe dealer hebt dan laat hij die achteraf voor je meespuiten (tegen een meerprijs uiteraard).mtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:44:
[...]
Wielkassen inderdaad, zoals je ziet op deze foto zijn die standaard grijs, die kan je bij geyser blauw niet meespuiten, als dat wel kan dan wil ik dat![]()
[Afbeelding]
Ga naar de audi configurator >> Samenvatting >> Audi Code Tonen/Opslaan
Resultaat: https://www.audi.nl/AC230EHM
Als je een pdf hebt of offerte dan staat die code rechtsonder op het eerste blad.
We gaan het zien. Als er nou nog een aantal mensen hun order cancellen omdat het panoramadak wegvalt dan vallen die er in ieder geval tussenuit en schuift het allemaal weer op, toch?twit schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:13:
[...]
Zoals ik hier gisteren al een aantal keer meldde ik ben gisteren bij twee verschillende audi dealers (regio Brabant) op bezoek geweest en beiden zeiden mij al tijdens het eerste gesprek dat ik er niet vanuit moest gaan dat leveren in 2021 er nog in zit. Ongeacht welk model, courante kleur enz. Ik denk dat het window of opportunity voor 2021 bijtelling zo'n beetje voorbij is of letterlijk in enkele dagen sluit.
Ok als ik dit doe staat idd advanced aangevinkt. Ik haal mijn Q4 morgen middag op en kan ik het voor je nakijken. Mischien een stomme vraag maar hoe zie of voel ik welk systeem ik daadwerkelijk heb?mtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:50:
[...]
[...]
Dat is interessant. De assistentie advanced staat bij mij inderdaad aangevinkt.mtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:48:
[...]
Als je een pdf hebt of offerte dan staat die code rechtsonder op het eerste blad.
Wat ik echter begreep van de dealer is dat er bij het accepteren van de auto zonder het panorama dak en de phonebox er een nieuwe order wordt aangemaakt. Ik ben benieuwd of het advanced pakket daarin dan ook staat aangevinkt.
Nou, bij mij was het verhaal echt anders en zou de order alleen aangepast worden. Niks geen nieuwe order dus. Volgens mij roepen ze allemaal maar wat.Figlio39 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:57:
[...]
Wat ik echter begreep van de dealer is dat er bij het accepteren van de auto zonder het panorama dak en de phonebox er een nieuwe order wordt aangemaakt.
Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
mouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:01:
[...]
Nou, bij mij wat het verhaal echt anders en zou de order alleen aangepast worden. Niks geen nieuwe order dus. Volgens mij roepen ze allemaal maar wat.

Dat had ik zelf al ondervonden maar dat is een momentopname. Nu iets configureren zegt niets over de daadwerkelijke bestelde configuratie. Ik ga hem opvragen bij de LM en zien wat dat voor resultaat heeft.mtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:48:
[...]
Rationeel gezien heb je helemaal gelijk.. Maar bij een auto kopen komt veel emotie kijken. (ok, niet voor iedereen) Ik probeer wel waar mogelijk made in china producten te vermijden, maar dat heeft andere redenen die voor dit topic niet relevant zijn.the-hyrax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 09:49:
[...]
Ach joh, je smartphone is ook gemaakt in China, net als je computer en je TV, en die zijn ook allemaal kwalitatief prima, toch? Fabrikanten kiezen zelf hun afwerkingsniveau en kwaliteit.
Wat lever datum betreft: Vorige week besteld en leverdatum 27 november. Of dit realistisch is ?
De dealers krijgen elke week een nieuwe Excel bestand van Pon/Audi en daar worden inderdaad nog steeds leverweken in 2021 in genoemd en daar gaan ze blind op. We zullen het zien.deboss65 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:11:
[...]
Wat lever datum betreft: Vorige week besteld en leverdatum 27 november. Of dit realistisch is ?
Leuk! Wat mij is verteld in dit topic is het verschil tussen de active lane assist en de lane departure warning het ping pongen, waarbij de departure warning alleen de auto "terugstuurt" de baan in, en niet in het midden perfect houdt. De active lane assist kan ook zelfstandig file rijden bijvoorbeeld, zonder zelf te hoeven sturen (wel natuurlijk handjes op het stuur houdendaniel.monikes schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 10:55:
[...]
Ok als ik dit doe staat idd advanced aangevinkt. Ik haal mijn Q4 morgen middag op en kan ik het voor je nakijken. Mischien een stomme vraag maar hoe zie of voel ik welk systeem ik daadwerkelijk heb?
Ok, thanks. Ik ga het meemaken morgen. Zal iets laten weten hiermtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:31:
[...]
Leuk! Wat mij is verteld in dit topic is het verschil tussen de active lane assist en de lane departure warning het ping pongen, waarbij de departure warning alleen de auto "terugstuurt" de baan in, en niet in het midden perfect houdt. De active lane assist kan ook zelfstandig file rijden bijvoorbeeld, zonder zelf te hoeven sturen (wel natuurlijk handjes op het stuur houden).
Ter aanvulling heeft deze optie ook de file-assistent. Dit betekent dat bij filerijden de auto automatisch tot stilstand komt en automatisch weer gaat rijden op het moment dat je voorganger ook gaat rijden.mtlife schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:31:
[...]
Leuk! Wat mij is verteld in dit topic is het verschil tussen de active lane assist en de lane departure warning het ping pongen, waarbij de departure warning alleen de auto "terugstuurt" de baan in, en niet in het midden perfect houdt. De active lane assist kan ook zelfstandig file rijden bijvoorbeeld, zonder zelf te hoeven sturen (wel natuurlijk handjes op het stuur houden).
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Wat gebeurd er als je sync indrukt als je geen 3 zonde airco hebt besteld. Dit wel heel erg amateuristisch zeg. even erin wrijven dat je te gierig bent geweest.
of het suggereert dat je dit later bij kunt kopen en alle sensoren etc er gewoon in zitten.
of het suggereert dat je dit later bij kunt kopen en alle sensoren etc er gewoon in zitten.
:strip_exif()/f/image/juxw4r9748oNl1RPpQZYWius.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 16% gewijzigd door spreuter op 11-08-2021 12:03 ]
Standaard edities.
De achterbumper is volledig grijs/zwart
:strip_exif()/f/image/VJ14srDTvvdcZgp8CdyCaZKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3YNqHu06jnWYxoW4RpDYb6TU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/64vgbtWdBvIm7oWCmIkjANVC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EUuz5hMJS68KcIODTy0SoNA9.jpg?f=fotoalbum_large)
De achterbumper is volledig grijs/zwart
:strip_exif()/f/image/VJ14srDTvvdcZgp8CdyCaZKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3YNqHu06jnWYxoW4RpDYb6TU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/64vgbtWdBvIm7oWCmIkjANVC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EUuz5hMJS68KcIODTy0SoNA9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nE46UrowmkjsTRPja5Sd6VfQ.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 12% gewijzigd door spreuter op 11-08-2021 11:51 ]
Advance Zwart met black opt pakket.
Opvallend vond ik de grijze onderkanten (niet zo mooi)
Wel mooi dat de achterbumper ook volledig zwart is.
:strip_exif()/f/image/eyDT5KWd0rumWBfJtrFYdPkZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YzglCHHZBXvGZYdp7nxIg0ex.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aG0Qiovyv3PqGECkcRw8CjE7.jpg?f=fotoalbum_large)
Opvallend vond ik de grijze onderkanten (niet zo mooi)
Wel mooi dat de achterbumper ook volledig zwart is.
:strip_exif()/f/image/eyDT5KWd0rumWBfJtrFYdPkZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YzglCHHZBXvGZYdp7nxIg0ex.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aG0Qiovyv3PqGECkcRw8CjE7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ECkfr3lCbn4um1aaT0ileqWF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door spreuter op 11-08-2021 12:05 ]
Haha, aangepast zie ik. In 1e instantie klopte hij niet....spreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:38:
[Afbeelding]
Standaard gril
[Afbeelding]
advance gril
[Afbeelding]
Black opt gril advance
[Afbeelding]
S competition gril
Nee verkeer ommouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:47:
[...]
Haha, aangepast zie ik. In 1e instantie klopte hij niet....

Ok, ik kan me op de een of andere manier niet voorstellen dat die er ineens standaard op zit.... maar we gaan t zienTrackerfire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:38:
[...]
Ter aanvulling heeft deze optie ook de file-assistent. Dit betekent dat bij filerijden de auto automatisch tot stilstand komt en automatisch weer gaat rijden op het moment dat je voorganger ook gaat rijden.
Geweldig. Dankjewel! Ik had hierboven wel foto's gepost maar wist zelf niet exact van welke versies en edities ik de foto's had gemaakt. Jij hebt ook wat consistentere shots van verschillende kanten. Dit helpt bij wat ik tot nu toe nog het lastigste vind (normaal zijn de interieur opties en gadgets voor mij) nameljk de kleur keuze!spreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:38:
[Afbeelding]
Standaard gril
[Afbeelding]
advance gril
[Afbeelding]
Black opt gril advance
[Afbeelding]
S competition gril
Standaard kofferruimte zonder dubbele laadvloer. Hieronder nog wel ruimte om de kabel op te bergen.
Wel meer opslagruimte hierdoor.
Opvallend is hier alleen rechts verlichting terwijl op alle reviews er twee lampjes in zitten. Wederom een besparing van PON?
60/40 verdeling achterbank zonder armsteun of skiluik.
Opvallend is hier alleen rechts verlichting terwijl op alle reviews er twee lampjes in zitten. Wederom een besparing van PON?
:strip_exif()/f/image/TdMcc2pXqcRpR1CjgcNCQ7hn.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door spreuter op 11-08-2021 11:57 ]
Als je het opbergpakket selecteert krijg je een tweede lampje en vlakke laadvloer. Anders idd alleen rechts lampjespreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:56:
Standaard kofferruimte zonder dubbele laadvloer. Hieronder nog wel ruimte om de kabel op te bergen.
[Afbeelding]
Pohhhh. Je zou je auto maar aankleden voor 80k en de 3-zone niet nemen. Zo cheap, ongelofelijk eigenlijk....spreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:54:
Zo ziet het het achterin uit als je geen 3 zone airco hebt.
[Afbeelding]
Niet fraai dat bakje achter de middenarmsteun. Die dubbele laadvloer maakt ook je laadvloer vlak (tov bumper en omgeklapte stoelen).
Meer dan prima. Zit toch alleen maar achterin als ik gedronken heb en dan zie ik sowieso niet meer zo scherpspreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:54:
Als je wat teveel gedronken hebt is dat bakje wel erg handig om......mouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:06:
[...]
Meer dan prima. Zit toch alleen maar achterin als ik gedronken heb en dan zie ik sowieso niet meer zo scherp![]()
.
Als je gedronken hebt is frisse lucht ook wel fijn. En idd dat bakje is on second thought dan toch handig...mouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:06:
[...]
Meer dan prima. Zit toch alleen maar achterin als ik gedronken heb en dan zie ik sowieso niet meer zo scherp![]()
.
[ Voor 25% gewijzigd door -Wing- op 11-08-2021 12:08 ]
Gatver-Wing- schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:08:
[...]
Als je gedronken hebt is frisse lucht ook wel fijn. En idd dat bakje is on second thought dan toch handig...
Overigens, eens, ZO GOEDKOOP ziet dit er uit op een auto van (in mijn geval) 70K. En nee, ik heb het niet geselecteerd. Ten eerste omdat ik het toch altijd sync, ten tweede omdat ik eigenlijk uit principe weiger om 800 EUR te betalen voor een optie die ik eigenlijk niet nodig vind en eigenlijk standaard er in zou moeten zitten
Bovendien zit ik toch niet achter maar ik erger me er wel een beetje aan

[ Voor 45% gewijzigd door the-hyrax op 11-08-2021 12:32 ]
Zo gadver is het niet, beetje rustig door de bochten en het blijft er netjes in.the-hyrax schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:26:
[...]
Gatver
Overigens, eens, ZO GOEDKOOP ziet dit er uit op een auto van (in mijn geval) 70K. En nee, ik heb het niet geselecteerd. Ten eerste omdat ik het toch altijd sync, ten tweede omdat ik eigenlijk uit principe weiger om 800 EUR te betalen voor een optie die ik eigenlijk niet nodig vind en eigenlijk standaard er in zou moeten zitten
Bovendien zit ik toch niet achter maar ik erger me er wel een beetje aan
Dat syncen is volgens mij wel een autistisch trekje. Dat zou ik ook namelijk doen haha.
Dat iets standaard zou moeten zijn, geldt helaas voor nog meer opties. Auto inklappen van spiegels bijv. Gasgeveerde motorkap. Elektrische achterklep. Afsluitbaar handschoenenkastje. Verstelbare middenarmsteun. Etc...
Met deze VIN code (WAZZZ...) kun je Mijn Audi activeren en handleiding inzien... net gedaanspreuter schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:54:
[Afbeelding]
Mij is verteld dat dit vaak wel klopt... en anders heb ik vier weken spelingmouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 11:16:
[...]
De dealers krijgen elke week een nieuwe Excel bestand van Pon/Audi en daar worden inderdaad nog steeds leverweken in 2021 in genoemd en daar gaan ze blind op. We zullen het zien.

Bij mij loopt mijn audi vast helaas. Is er niemand die deze volledig als PDF kan opslaan?MarcCar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:03:
[...]
Met deze VIN code (WAZZZ...) kun je Mijn Audi activeren en handleiding inzien... net gedaan
Is dit jouw Audi? Anders wel lullig voor degene die 'm krijgt. Kan dan ws niet meer activeren?!MarcCar schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:03:
[...]
Met deze VIN code (WAZZZ...) kun je Mijn Audi activeren en handleiding inzien... net gedaan

VIN nummer is uniek...vandaar ook dat degene die het hieronder ook probeert ws een foutmelding krijgt
[ Voor 14% gewijzigd door Trackerfire op 11-08-2021 13:24 ]
Nee, maar aangezien VIN nummer op stikker staat die je kunt zien (zelfs in video van Werner Buddingh geloof ik) geen probleem. Je kunt overigens de auto niet activeren, daarvoor met je naar dealer/in auto zitten.Trackerfire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:23:
[...]
Is dit jouw Audi? Anders wel lullig voor degene die 'm krijgt. Kan dan ws niet meer activeren?!
VIN nummer is uniek...vandaar ook dat degene die het hieronder ook probeert ws een foutmelding krijgt
Boekje kan niet gedownload worden
Panoramadak issues gewoon glashard ontkennen

Straks gaan ze nog beweren dat er nooit een panoramadak in heeft gezetenmouse1277 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:29:
[...]
Panoramadak issues gewoon glashard ontkennen. Bravo, Audi Nederland.
Sorry werkt niet bij iedereen blijkbaar...
[ Voor 127% gewijzigd door Trackerfire op 11-08-2021 13:52 ]
Helaas werkt bij mij de link niet?Trackerfire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:36:
Linkje naar de handleiding HIER
Veel plezier met lezen
Tx nog beter, ik verwijder de 'geleende' VIN code weer uit Mijn Audi, wel zo netjesTrackerfire schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:36:
Linkje naar de handleiding HIER
Veel plezier met lezen
Ik had ook eens een vraagje..
Ik weet niet of de packs in NL hetzelfde zijn als in BE. Maar het pack 'climate' voegt dus de trizone airco toe. Voor de rest staat er weinig info bij deze optie.
Maar mijn audi verkoper zei ook dat bij dat pack ook 'voorverwarming/koeling' bij zat. Klopt dit? Of zit dit er standaard al in? En hoe werkt dit? Is dat dan met je gsm te bedienen ofzo?
Ik weet niet of de packs in NL hetzelfde zijn als in BE. Maar het pack 'climate' voegt dus de trizone airco toe. Voor de rest staat er weinig info bij deze optie.
Maar mijn audi verkoper zei ook dat bij dat pack ook 'voorverwarming/koeling' bij zat. Klopt dit? Of zit dit er standaard al in? En hoe werkt dit? Is dat dan met je gsm te bedienen ofzo?
HTTP ERROR 500
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.