Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 142 143 Laatste
Acties:

• Perseus
  • Registratie: April 2010
  • Nu online
3 maanden geleden heb ik een tweedehands Q4 gekocht met weinig kilometers (ca. 30k) uit 2022. Twijfelde tussen een EV6, de ID.4 of deze, maar de Audi was gewoon veel fraaier van binnen dan de ID.4 en was bang voor de ICCU problemen van de Kia.

Vind het tot nu toe een heerlijke auto! Moest wel even wennen dat je moest betalen voor remote services en AA, maar daar was ik al vrij snel overheen en werkt perfect. Hoewel ik hier mensen wel eens zie klagen over de app, maar deze is in vergelijking met Hyundai en Peugeot echt lichtjaren beter.

Verder ben ik positief verrast over het verbruik. Ik rij vrij behouden, maar wel door, en toen ik hem kocht in de winter haalde ik gemiddeld 18,5kwh/100km, maar met dit weer rond de 15kwh/100km voor mijn woon-werk verkeer, dus 500km met volle lading. Het haalt het nog niet bij onze Kona Electric, maar deze weegt toch honderden kilo's meer en is groter, dus valt niks tegen.

Rij-eigenschappen ook erg fijn, comfortabel stevig zonder stug te zijn, en stil in vergelijking met de auto's die we hebben gehad.

Verder na ophalen wel meteen een probleem van een piepend geluid bij aanremmen. Bleek de rembekrachtiger te zijn. Reparatie van €1.800, maar is onder garantie gebeurd. Verder kraakte het linkerportier, maar bleek door wat wasresten te komen wat voor kraken tussen het rubber en carrosserie zorgde. Simpel sopje en het was gelukkig weg.

Tot nu toe dus heel tevreden.

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Perseus schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 09:59:
3 maanden geleden heb ik een tweedehands Q4 gekocht met weinig kilometers (ca. 30k) uit 2022. Twijfelde tussen een EV6, de ID.4 of deze, maar de Audi was gewoon veel fraaier van binnen dan de ID.4 en was bang voor de ICCU problemen van de Kia.

Vind het tot nu toe een heerlijke auto! Moest wel even wennen dat je moest betalen voor remote services en AA, maar daar was ik al vrij snel overheen en werkt perfect. Hoewel ik hier mensen wel eens zie klagen over de app, maar deze is in vergelijking met Hyundai en Peugeot echt lichtjaren beter.

Verder ben ik positief verrast over het verbruik. Ik rij vrij behouden, maar wel door, en toen ik hem kocht in de winter haalde ik gemiddeld 18,5kwh/100km, maar met dit weer rond de 15kwh/100km voor mijn woon-werk verkeer, dus 500km met volle lading. Het haalt het nog niet bij onze Kona Electric, maar deze weegt toch honderden kilo's meer en is groter, dus valt niks tegen.

Rij-eigenschappen ook erg fijn, comfortabel stevig zonder stug te zijn, en stil in vergelijking met de auto's die we hebben gehad.

Verder na ophalen wel meteen een probleem van een piepend geluid bij aanremmen. Bleek de rembekrachtiger te zijn. Reparatie van €1.800, maar is onder garantie gebeurd. Verder kraakte het linkerportier, maar bleek door wat wasresten te komen wat voor kraken tussen het rubber en carrosserie zorgde. Simpel sopje en het was gelukkig weg.

Tot nu toe dus heel tevreden.
Wacht maar even af, met de Q4 op rechte banen rijden of autosnelweg, levensgevaarlijk... Om 1 of andere reden denkt de auto dat je dan je stuur niet vast hebt, na een tijdje ben je die geluidjes zo gewoon, tot plots de auto dan gaat afremmen en de assistent begint te bellen!!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:44

Miezie

Niet te moeilijk doen...

NoFate schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:07:
[...]

Wacht maar even af, met de Q4 op rechte banen rijden of autosnelweg, levensgevaarlijk... Om 1 of andere reden denkt de auto dat je dan je stuur niet vast hebt, na een tijdje ben je die geluidjes zo gewoon, tot plots de auto dan gaat afremmen en de assistent begint te bellen!!
N=1. De piepjes worden echt wel minder als je je gedrag positief veranderd. Dus daadwerkelijk je stuur vasthoudt en de wegpositie verbetert.
In de basis is het echt wel een goede auto, met wat quirks in de software en myAudi is instabiel.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Perseus
  • Nu online
[...]

Ik moest je post even een paar keer lezen, maar begrijp hem nog steeds niet goed. Wat bedoel je met 'Wacht maar af', als in, wordt er iets erger? Ik heb nu ook geen last van 'geluidjes', wat bedoel je hier precies mee? En afremmen en de assistent gaat bellen?

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:52

Roy

Hobbies?

Ik heb mijn Q4 nu een jaar, en destijds tweedehands gekocht (slechts half jaar oud toen), en ik ben ook erg tevreden over de auto! De auto rijdt erg goed (45 Quattro) zitpositie is fantastisch en verbruik prima (rond de 16Kwh/100km). Dat die soms piept en aangeeft dat je de handen aan het stuur moet houden gaat na 1 keer piepen wel over. En anders knopje op de richtingaanwijzer lang indrukken en het systeem is uit.

Inderdaad...

• NoFate
  • Nu online
Perseus schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:31:
[...]

Ik moest je post even een paar keer lezen, maar begrijp hem nog steeds niet goed. Wat bedoel je met 'Wacht maar af', als in, wordt er iets erger? Ik heb nu ook geen last van 'geluidjes', wat bedoel je hier precies mee? En afremmen en de assistent gaat bellen?
Ik heb heel vaak last, ondanks dat ik effectief het stuur vast heb, maar op een rechte baan als je recht blijft rijden. Moet ik af en toe het stuur draaien, anders denkt de auto dat ik het stuur niet vast heb...
En dan begint die een melding te geven. Maar na een tijd ben je die melding zo gewoon, dan negeer je dat, en dan plots na 3 meldingen, remt de auto vanzelf af op de autostrade!!! Zeer gevaarlijk!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
NoFate schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:52:
[...]

Ik heb heel vaak last, ondanks dat ik effectief het stuur vast heb, maar op een rechte baan als je recht blijft rijden. Moet ik af en toe het stuur draaien, anders denkt de auto dat ik het stuur niet vast heb...
En dan begint die een melding te geven. Maar na een tijd ben je die melding zo gewoon, dan negeer je dat, en dan plots na 3 meldingen, remt de auto vanzelf af op de autostrade!!! Zeer gevaarlijk!
Ik heb dit echt nog nooit gehad. Ik heb de auto bijna een jaar, ja, hij piept soms weleens te snel, ja irritant. Maar ik geef er dan gewoon een klein tikje aan en het is weg.

• NoFate
  • Nu online
WasBak schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:54:
[...]

Ik heb dit echt nog nooit gehad. Ik heb de auto bijna een jaar, ja, hij piept soms weleens te snel, ja irritant. Maar ik geef er dan gewoon een klein tikje aan en het is weg.
Ah , nee hier continu, van't moment dat ik FF recht moet rijden, begint die al de melding te geven.... "Stuur vastnemen" continu. Zeer irritant... Hij moet 2 juni binnen, dan krijg ik ook de update en ga ik vragen of ze iets kunnen doen aan de gevoeligheid

• TinusH777
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:59
[...]

Ik heb nog geen Q4, wacht op de facelift, maar inderdaad, tijdens de proefrit kreeg ik op de snelweg ook meldingen over het vasthouden van het stuur. En dat was een Q4 van december 2025 🤔

Dat heb ik in 6 jaar Ford Focus (huidige auto die ook binnen de lijntjes stuurt) welgeteld 0x meegemaakt. De handenaanhetstuur melding krijg je wel als je echt hands free rijdt.

• Perseus
  • Nu online
NoFate schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:52:
[...]

Ik heb wel eens de melding 'Stuur vasthouden' of iets dergelijks gehad, maar was toen ik de rijstrook onbedoeld dreigde te verlaten volgens mij. Verder geen piepjes. Rij vooralsnog ook 90%+ op ACC. Ten opzichte van Hyundai auto's die ik ken juist verrassend weinig. Zou het inderdaad niet aan de afstelling van je auto kunnen liggen?

• NoFate
  • Nu online
TinusH777 schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 19:58:
[...]

Ik heb nog geen Q4, wacht op de facelift, maar inderdaad, tijdens de proefrit kreeg ik op de snelweg ook meldingen over het vasthouden van het stuur. En dat was een Q4 van december 2025 🤔

Dat heb ik in 6 jaar Ford Focus (huidige auto die ook binnen de lijntjes stuurt) welgeteld 0x meegemaakt. De handenaanhetstuur melding krijg je wel als je echt hands free rijdt.
Ah, dan ben ik toch niet alleen, ja , het is super irritant en zeer gevaarlijk, zo maar bruusk remmen op de snelweg als je 120 rijd! Enigste voordeel is dat hij al aan het bellen is naar de nooddiensten, net alsof de auto weer dat dit een accident kan veroorzaken...
Pagina: 1 ... 142 143 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.