Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 141 142 Laatste
Acties:

• GME
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 15-03 15:58

GME

Denk serieus over de aanschaf van een Q4 S edition (Tesla of Chinees zijn geen optie). Mooie auto. Is er iemand bekend met de parkeerassistent plus? Dat is de auto parkeren als je ernaast staat. Wij zitten met een krappe parkeerplaats, waarbij het inparkeren wel lukt, maar er is dan geen ruimte om fatsoenlijk in/uit te stappen. Als de auto zonder problemen van buiten te starten en voor- en achteruit te rijden is, zou al voldoende zijn. Er staan dan wel veel palen/muren kort omheen. Weet iemand of hij dat doet?
Punt 2 is dat die parkeerassistent in een heel pakket komt, met functies die ik niet zo nodig vind. Zijn deze aan te passen en/of uit te zetten als ze te hard "zeuren/werken".
Het gaat om: adaptive cruise control, active lane assist, file assistent, emergency assist

[ Voor 7% gewijzigd door GME op 21-02-2026 08:41 ]

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:32
Chearfull12 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 10:26:
Bestaat er een transparante manier om na te gaan welke software beschikbaar is voor welke wagen? Ik heb na het drama met de 3812 één update gehad naar 3962 en inmiddels is m'n wagen alweer 4 jaar oud en mijn garage zegt dat er geen update beschikbaar is.
Ik vermoed dat die informatie onjuist is (om maar niet te zeggen dat ze liegen) en dat de enige reden voor het niet updaten is dat ze er tijd mee kwijt zijn die waarschijnlijk niet door Audi of door de leasemaatschappij vergoed wordt.

Ik ben me bewust van de verschillen m.b.t. uitvoeringen en opties maar als ik lees over carplay via HUD dan wordt ik toch wel erg droevig. :-(
Vorige week onderhoud gehad en na afloop beweerde de garage dat ik had gevraagd om een MMI update (die ze wel hebben gedaan). Ik had geen zin om daar een heel verhaal van te maken zeker ook omdat ik niet kan achterhalen wat nu eigenlijk beschikbaar is, vandaar mijn vraag.
Mijn wagen moet nog een jaar en ik heb het eigenlijk wel een beetje gehad met die auto, Helaas lijkt de garage daar niet erg van onder de indruk.
3962? Hebj je een foto van je mmi scherm voor me

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:29

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Ervaren jullie ook regelmatig, iets te regelmatig, uitval van Audi Connect? De vraag met screenshots staat al uit naar de dealer, maar op support.audi.nl staat geen storing.
Het is allemaal qua laden op te lossen, maar als je ligt te pitten en hij gaat niet laden kan je wel de koffie in de ochtend drinken bij de snellader 😅.

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Chearfull12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03 10:53
Rainesh schreef op zondag 22 februari 2026 @ 09:40:
[...]

3962? Hebj je een foto van je mmi scherm voor me
Het is 3862, sorry
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DhJTab1rbx4dENffT-g96aTZwYk=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XqUH1HBApCKfACSUbEX0kLGD.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRMVqqeCDY6SJEt2tqJzKUuI38w=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/W5Jt7QpxuY1jONjZO1zKRbTZ.jpg?f=user_large

• ennekke
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:51
GME schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:40:
Denk serieus over de aanschaf van een Q4 S edition (Tesla of Chinees zijn geen optie). Mooie auto. Is er iemand bekend met de parkeerassistent plus? Dat is de auto parkeren als je ernaast staat. Wij zitten met een krappe parkeerplaats, waarbij het inparkeren wel lukt, maar er is dan geen ruimte om fatsoenlijk in/uit te stappen. Als de auto zonder problemen van buiten te starten en voor- en achteruit te rijden is, zou al voldoende zijn. Er staan dan wel veel palen/muren kort omheen. Weet iemand of hij dat doet?
Punt 2 is dat die parkeerassistent in een heel pakket komt, met functies die ik niet zo nodig vind. Zijn deze aan te passen en/of uit te zetten als ze te hard "zeuren/werken".
Het gaat om: adaptive cruise control, active lane assist, file assistent, emergency assist
Punt 1: Dat werkt zo niet, het is automatisch parkeren en dit op basis van een geschikte parkeerplaats laten detecteren en zo laten in- of uitrijden waarbij de bestuurder zelf aanwezig moet zijn. Je moet traag rijden, laten detecteren, keuze maken hoe of waar in te parkeren en de auto het stuur laten overnemen.
De app zelf is zeer beperkt qua functionaliteit.

Punt 2:
Adaptive Cruise Control staat standaard uit.
Active lane assist kan je zeer eenvoudig uitschakelen dmv een aantal seconden op een knop te duwen.
File Assistent en Emergency assist, daar heb ik geen idee van.

Voor wat het waard is: ik vind Adaptive Cruise Control zeer goed werken en gebruik het zo goed als bijna altijd.

• Motormuis69
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15-03 17:01
Miezie schreef op zondag 22 februari 2026 @ 10:11:
Ervaren jullie ook regelmatig, iets te regelmatig, uitval van Audi Connect? De vraag met screenshots staat al uit naar de dealer, maar op support.audi.nl staat geen storing.
Het is allemaal qua laden op te lossen, maar als je ligt te pitten en hij gaat niet laden kan je wel de koffie in de ochtend drinken bij de snellader 😅.
Sinds vanmiddag (22-02) geen verbinding meer via connect app. En zoals gewoonlijk op de Audi support site geen info te vinden

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08:32
GME schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 08:40:
De enige die je niet permanent kan uitzetten zijn volgens mij de EU verplichte. Namelijk de basis versie van lane-assist (waarschuwing bij over de lijnen te gaan) en de snelheidscontrole, deze moet je iedere keer deactiveren.

Qua adaptive cruise control, eerlijk gezegd ben ik die ook beginnen te gebruiken en werkt het best wel goed. Zeker bij files en dergelijke is het veel relaxter rijden.
(Een simpele cruise control heeft de Q4 niet, dus het is adaptive of geen cruise control!)

[ Voor 3% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 24-02-2026 09:29 ]

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-03 15:23
Over ACC: helaas zijn er mensen die menen je te moeten inhalen, vervolgens te snijden en dan van het gas gaan. Erg irritant. Blijf er dan achter. Maar verder top inderdaad, vooral in de file.

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-03 17:04
Motormuis69 schreef op zondag 22 februari 2026 @ 20:29:
[...]

Sinds vanmiddag (22-02) geen verbinding meer via connect app. En zoals gewoonlijk op de Audi support site geen info te vinden
Bij mij is ie ook voor de zoveelste keer al meer dan een dag van de planeet verdwenen. Wat een brak software platform.

• dolu
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 25-02 10:59
Ik krijg net onderstaande melding over snel en betrouwbaar... Enige (visuele) wijziging die ik zo snel zie is dat er bij laden nu een laadpaal naast de auto staat...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yKd5gkqaR0JoBZwUFRZ1bSKpzjI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Brs1LIeH5jVnxvLi6qTDwNtG.jpg?f=fotoalbum_large

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:29

Miezie

Niet te moeilijk doen...

Die laadpaal ziet er dan wel snel en betrouwbaar uit ;).

Ik heb het aantal integraties met de Audi API naar beneden gebracht, misschien is het de rate limiting... je weet het niet :).

KISS | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s, One Pro EV Charger | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

• Rainesh
Sommige dealers zijn ongelooflijke horken.

Q4 met af-fabriek Topview 360 camera's erin (maar nog niet geactiveerd) gaat naar de dealer toe voor een recall. Klant vraagt om het te activeren. Dealer claimt dat het niet kan, want het is achteraf ingebouwd en absoluut niet mogelijk. Begon zelfs de klant te denigreren.

Nou, net voor hem de camera's geactiveerd en gelijk weggeschreven op de wagenkaart. PR Code bijgewerkt van KA0 naar KA6. Topview is nu een officiele optie op de auto en kan niet meer weggehaald worden :)

• TomA3
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 15-03 23:09
Ik heb zojuist de volgende update-informatie op Facebook gezien. Heeft iemand hier iets over gehoord? Wat is de MMI-versie na deze “K2”-update?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jEmx56c1pb8n6uHQQIMgAfLsYgM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/N73dJ7ojgZfm6GuI8he6srUJ.png?f=fotoalbum_large

• Rainesh
TomA3 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 12:02:
Ik heb zojuist de volgende update-informatie op Facebook gezien. Heeft iemand hier iets over gehoord? Wat is de MMI-versie na deze “K2”-update?

[Afbeelding]
dat is de 2e fase update dat uitgerold wordt.

• TomA3
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 15-03 23:09
Rainesh schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:26:
[...]

dat is de 2e fase update dat uitgerold wordt.
Weet u of dit echt iets nieuws is? Of is het gewoon de MMI-update naar 3862 voor het vierde kwartaal van 2024?

• Rainesh
TomA3 schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:53:
[...]

Weet u of dit echt iets nieuws is? Of is het gewoon de MMI-update naar 3862 voor het vierde kwartaal van 2024?
Moet ik op een chassisnummer nakijken, doe ik wanneer ik wat tijd vrij heb

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-03 18:46
Rainesh schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 10:59:
Sommige dealers zijn ongelooflijke horken.

Q4 met af-fabriek Topview 360 camera's erin (maar nog niet geactiveerd) gaat naar de dealer toe voor een recall. Klant vraagt om het te activeren. Dealer claimt dat het niet kan, want het is achteraf ingebouwd en absoluut niet mogelijk. Begon zelfs de klant te denigreren.

Nou, net voor hem de camera's geactiveerd en gelijk weggeschreven op de wagenkaart. PR Code bijgewerkt van KA0 naar KA6. Topview is nu een officiele optie op de auto en kan niet meer weggehaald worden :)
Hoe kan ik achterhalen of ik deze hardware wel/niet aan boord van mijn auto heb? Zou het namelijk wel waard vinden om dit dan te laten activeren.

• Rainesh
SkorpionNL schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 23:03:
[...]
Hoe kan ik achterhalen of ik deze hardware wel/niet aan boord van mijn auto heb? Zou het namelijk wel waard vinden om dit dan te laten activeren.
Kijk onder je zijspiegels of je een lens ziet zitten, idem grille en achterzijde van de auto

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:51
Rainesh schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:16:
[...]

Welk bouwjaar is je auto? Kun je mij je vin in een pb sturen?
Ik had dit berichtje even gemist. Waar wil je m’n vin op controleren? Dan stuur ik hem wel even. Auto is van eind 2025.

• Rainesh
AV1989 schreef op zaterdag 28 februari 2026 @ 08:45:
[...]

Ik had dit berichtje even gemist. Waar wil je m’n vin op controleren? Dan stuur ik hem wel even. Auto is van eind 2025.
Omdat je tot nu toe op de hoogste mmi softwareversie zit. Ben benieuwd of er erna nog een update open staat op die van jou

• Hout77
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:57
dolu schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 09:23:
Ik krijg net onderstaande melding over snel en betrouwbaar... Enige (visuele) wijziging die ik zo snel zie is dat er bij laden nu een laadpaal naast de auto staat...
Ik had het laadpaaltje ook, nu versie 5.2.1 en nu is de laadpaal weer weg 8)7

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:02
Ik heb de laatste tijd vaak aan de hand als ik stilsta, en ik moet achteruit rijden. Dat die gewoon stopt en in neutraal valt... Nog iemand die dit ervaart? Lijkt net alsof die bruusk stopt omdat die de denkt dat er een gevaar is...

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:37

Kheos

FP ProMod
NoFate schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 11:55:
Ik heb de laatste tijd vaak aan de hand als ik stilsta, en ik moet achteruit rijden. Dat die gewoon stopt en in neutraal valt... Nog iemand die dit ervaart? Lijkt net alsof die bruusk stopt omdat die de denkt dat er een gevaar is...
Hef je je kont op als je achteruit rijdt? Want dan is het een feature...

• NoFate
Kheos schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:30:
[...]

Hef je je kont op als je achteruit rijdt? Want dan is het een feature...
Nee , toch niet :-)
maar mss idd een beetje, volgende keer eens op letten, er zit dan een sensor in ofzo ? :-)

[ Voor 17% gewijzigd door NoFate op 04-03-2026 12:45 ]

• Kheos

Kheos

FP ProMod
NoFate schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:40:
[...]

maar mss idd een beetje, volgende keer eens op letten, er zit dan een sensor in ofzo ? :-)
Yup. Is me uitdrukkelijk gemeld toen ik de mijne ging afhalen. Er zit een gewichts sensor die kijkt of er een bestuurder in het voertuig zit of niet.
Typisch als je achteruit rijdt en achterom kijkt hef je je kont op, denkt de wagen dat er niemand achter het stuur zit en slaat die af.

• Rammz
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 11:11
Kheos schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:00:
[...]

Yup. Is me uitdrukkelijk gemeld toen ik de mijne ging afhalen. Er zit een gewichts sensor die kijkt of er een bestuurder in het voertuig zit of niet.
Typisch als je achteruit rijdt en achterom kijkt hef je je kont op, denkt de wagen dat er niemand achter het stuur zit en slaat die af.
De reden waarom die bij mij in de carwash op de handrem sprong toen ik het dashboard aan de pasagierkant alvast wilde schoonmaken 🙊

• Kheos

Kheos

FP ProMod
Rammz schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 13:43:
[...]

De reden waarom die bij mij in de carwash op de handrem sprong toen ik het dashboard aan de pasagierkant alvast wilde schoonmaken 🙊
Vroeger... Vroeger hadden de snufjes in de wagen nooit zo'n impact. Autoruiten automatisch omhoog en omlaag, airco, cd speler, hill assist... Dat werkte maar zorgde nooit voor potentieel gevaarlijke situaties. Nu wordt mijn stuur plots naar links of rechts getrokken als de auto denkt dat ik uit mijn vak ga, die valt stil als die denkt dat er niemand in zit, die gaat op de rem staan als die denkt dat ik te dicht op mijn voorligger zit...

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-03 22:04

remco_k

een cassettebandje was genoeg

NoFate schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 12:40:
[...]

Of je gordel omhouden als je achteruit rijdt. Dan kan je je billen optillen zonder dat ie stopt.

Alles kan stuk.

• NoFate
remco_k schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 18:39:
[...]

Of je gordel omhouden als je achteruit rijdt. Dan kan je je billen optillen zonder dat ie stopt.
Heb er vandaag eens opgelet, eigenlijk kan ik hem zelfs niet doen stoppen als ik me omhoog hef, blijft dan gewoon achteruit rijden. Mss toch een sensor issue dat die soms te fel reageert...
Pagina: 1 ... 141 142 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.