ik heb geen keyless entry, dus ik denk niet dat ik dat kan?NoFate schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:13:
@tn-fr @RuGa @fib3rlight
Jullie hebben 2025 model? Kan je remote start/unlock doen via de app? Heb je ook digital Key? Dat je via een NFC op je telefoon de auto kan openen/starten? Dan moet je via de myAudi app een kaart maken, die verschijnt dan in je wallet...
ja, dat weet ik dus niet, denk wel dat je sowieso een specialere sleutel nodig hebt, maar vraag me af of NFC unlock wel kan met deze modellen, met andere etron modellen kan het wel, zelfs de oudere ... niemand die het weet of het komt of er al is :-)fib3rlight schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:22:
[...]
ik heb geen keyless entry, dus ik denk niet dat ik dat kan?
Nee deze optie zit helaas niet op de q4. Met de app kun je alleen laden inzien en klimaatregeling aanzetten (via timer) en zien waar de auto staat etcNoFate schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:32:
[...]
ja, dat weet ik dus niet, denk wel dat je sowieso een specialere sleutel nodig hebt, maar vraag me af of NFC unlock wel kan met deze modellen, met andere etron modellen kan het wel, zelfs de oudere ... niemand die het weet of het komt of er al is :-)
maar heb jij de 2025 versie al? Want er is altijd gezegd geweest dat de optie ging komen, audi q4 maakt gebruik van de software van VW, maar is echt bagger ... maar VW heeft nu sinds vorig jaar ook de remote start toegevoegd op de ID4 modellen, dus zou ook moeten kunnen voor de Q4dolu schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:48:
[...]
Nee deze optie zit helaas niet op de q4. Met de app kun je alleen laden inzien en klimaatregeling aanzetten (via timer) en zien waar de auto staat etc
Nou, niet helemaal. Was vanaf begin aangegeven dat Audi wel het platform (MEB) gebruikt van VW, maar zijn eigen software, in tegenstelling tot bv Skoda en Cupra, die wel VW software gebruiken.NoFate schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:53:
[...]
maar heb jij de 2025 versie al? Want er is altijd gezegd geweest dat de optie ging komen, audi q4 maakt gebruik van de software van VW, maar is echt bagger ... maar VW heeft nu sinds vorig jaar ook de remote start toegevoegd op de ID4 modellen, dus zou ook moeten kunnen voor de Q4
Ons (lees: 2021 eerste uur Q4 rijders) was destijds al beloofd dat er bv zsm OTA updates zouden komen en een hele waslijst van andere nieuwe features. Nou die zijn er nog niet en zelfs niet in de nieuwe A6 e-tron kun je je auto nog lekker 1 dag naar de dealer brengen voor een update.
Ik heb ook een 2025 model en heb geen remote start(lijkt mij overbodig bij elektrisch?) en open en close niet, behalve klimaatregeling, dat wel.NoFate schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:13:
@tn-fr @RuGa @fib3rlight
Jullie hebben 2025 model? Kan je remote start/unlock doen via de app? Heb je ook digital Key? Dat je via een NFC op je telefoon de auto kan openen/starten? Dan moet je via de myAudi app een kaart maken, die verschijnt dan in je wallet...
[ Voor 6% gewijzigd door WasBak op 02-12-2025 11:24 ]
en heb je de comfort sleutel? kan je NFC gebruiken op je telefoon?WasBak schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:23:
[...]
Ik heb ook een 2025 model en heb geen remote start, behalve klimaatregeling.
Nee, nu je het zegt, ik heb de gewone sleutel.NoFate schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 11:24:
[...]
en heb je de comfort sleutel? kan je NFC gebruiken op je telefoon?
yep hier ook 2024 model, die favorieten knop heb ik idd op het MMI scherm gezet in de linkermenu , een andere icoontje vervangen
Wel heb ik zeer vaak last, dat als ik bv op favorieten klik, dat de popup omhoog komt, maar die verdwijnt dan weer, moet dat telkens 2 keer doen dus
Wel heb ik zeer vaak last, dat als ik bv op favorieten klik, dat de popup omhoog komt, maar die verdwijnt dan weer, moet dat telkens 2 keer doen dus
Dat dan weer niet jammer genoegNoFate schreef op maandag 1 december 2025 @ 18:10:
[...]
Kan jij via de myAudi app een remote start doen? Of kan je via NFC via de telefoon de auto opendoen/starten? (Digital Key)
Spijtig genoeg niet. Al niet meer op 2 handen te tellen hoe vaak ik de auto niet op slot heb gedaan en weggelopen uit gewoonte van een Tesla.NoFate schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 08:13:
@tn-fr @RuGa @fib3rlight
Hier hetzelfde probleem/vraag. Na wat rondzoeken lijkt het inderdaad dat voor de 20" alleen loopvlakkettingen zijn toegestaan zoals bijvoorbeeld de KONIG K-Summit XXL K66.EV_Eric schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 07:14:
Iemand ervaring met sneeuwkettingen voor de Q4 in combinatie met 20 inch velgen? Volgens het instructieboekje kan het alleen bij de 19 inch velgen, maar qua omtrek is er toch geen verschil? Snap de "technische beperking" die in het instructieboekje staat daarom ook niet.
Helaas vallen alle kettingen die passen/toegestaan zijn meestal duur uit, zowel in huur als aankoop (+-€500).
Mocht er iemand ervaring hebben met een alternatief of andere opties, dan zijn deze zeker welkom.
Helaas mogen sneeuwsokken in Oostenrijk niet, want die werkten nochtans heel goed bij mijn Model Y in Frankrijk.
Blog (Linux-related)
Inmiddels heb ik zelf toch sneeuwsokken gekocht. Wist niet dat die in Oostenrijk niet mogen, maar dat is gelukkig ook niet mijn bestemming.DSK schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 21:37:
[...]
Hier hetzelfde probleem/vraag. Na wat rondzoeken lijkt het inderdaad dat voor de 20" alleen loopvlakkettingen zijn toegestaan zoals bijvoorbeeld de KONIG K-Summit XXL K66.
Helaas vallen alle kettingen die passen/toegestaan zijn meestal duur uit, zowel in huur als aankoop (+-€500).
Mocht er iemand ervaring hebben met een alternatief of andere opties, dan zijn deze zeker welkom.
Helaas mogen sneeuwsokken in Oostenrijk niet, want die werkten nochtans heel goed bij mijn Model Y in Frankrijk.
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
:strip_exif()/f/image/VH6nMUXSy00um7UpGK38fVd0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qBOwqz9FSkOW0uAobInJfuYQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ycmnIe4CHn4rBSWarPmQujhF.jpg?f=fotoalbum_large)