Ter info:Babavers schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 22:19:
[...]
Ik zit helemaal in hetzelfde schuitje en nee hoor, ik had die toegang helemaal niet van in het begin. Ik heb ook zelf die kist open gedraaid en een ethernet bekabeling aangebracht. Gelukkig had ik nog oude firmware waardoor er geen 'owners'-paswoord op zat want dan had ik die nooit kunnen configureren zoals ik wilde vermits eigenlijk de leasing maatschappij eigenaar is van dat toestel. Die 200 € per jaar kan wel kloppen, maar ik beoog het nog beter te doen door de P1 poort van mijn teller uit te lezen en het laden van de auto continu bij te sturen ifv de andere gebruikers zodat ik nooit boven de 6 kW uit kom, ook niet als de auto aan het laden is en tegelijk gekookt wordt of zo. En dat dan dus ook naar lagere vermogens mits omschakeling van 3f naar 1f wat ik zelf heb geprogrammeerd vermits normale loadbalancing pakketten dat niet blijken te doen. Weliswaar met die sprong van 4,1 naar 3.6 kW. Volgende week komen ze die digitale meter installeren en dan wil ik dat meteen in dienst nemen.
Maar eigenlijk is dit 'off topic'.... Hiervoor zijn andere fora... End of discussion, tenminste op dit forum.
Ik merkte vandaag dat ik mijn laadpaal kon instellen op 1.5kW laden, vroeger zoals jij voorhad ook minimaal 4.1kW. Ik vermoed een update van de Eve connect app. In de MyEve app zag ik dat de firmware volgens mij niet werd geupdate. Er staat er wel eentje klaar, maar heb ik nog niet toegepast.
:strip_exif()/f/image/ELB2NC2XRs03TpBuvdyQrj3F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qZ9NgaSquSVbxZwEN7jYK0Hp.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AzwNF9NYgTOZj8HdOcIEeuel.jpg?f=fotoalbum_large)