Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 132 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willest
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-07 19:12
Willest schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:42:
Hallo mede-tweakers,

Sinds deze week eigenaar van een jonge Audi Q4 Etron 40 uit het jaar 2022! Ondanks de gemengde ervaringen, veelal op forum negatief, toch gekozen voor de Q4. Nu nog geen spijt van mijn keuze (fijn na één week 😅).

Gekozen voor een mooie S-Line uitvoering met zwart optiek. Alles erop en de eraan, zou je zeggen dan. Ben er dus ook achtergekomen dat alles bij Audi een optie is. Waaronder ook de streep verlichting achterop. Jammer, heb ik dus niet. Toch wel een teleurstelling..

Weten jullie of dit een kwestie van activeren is (bijvoorbeeld met OBDeleven) of dat ik een compleet nieuwe lamp erop moet zetten?

Overigens zit er ook geen CarPlay op… kan je dan weer bij de dealer inbouwen voor 700 euro..
Inmiddels al een pak verder. Voor degene die wellicht tegen hetzelfde aanlopen als ik m.b.t. de achterlamp; ik heb eindelijk de oplossing.

De oplossing is namelijk het inbouwen van een nieuwe lamp 😅. Dit grapje kost mij 2800€ (onderdelen, inregelen, bekabeling, module etc, ook nieuwe lamp links en rechts vwb dynamische functies)

Overigens heb ik deze vragen bij veel Audi garages uitgezet. Ze vinden het allemaal erg lastig om inhoudelijk antwoord te geven. Wacht al lang op meerdere offertes en krijg verschillende verhalen en adviezen. Valt wel een beetje tegen.

PS Uiteindelijk Apple CarPlay voor 599€ in laten bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-09 23:36
Goedemorgen,

Ik heb een vraag. Ik heb een Audi Q4 uit 2021. Nu werken sinds een tijdje mijn parkeer sensors voor niet meer.

Achter werken ze nog wel.

Iemand dit ook een keer gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:48
Meestal een storing in 1 van de sensoren. En dan gaan ze allemaal uit. Laten uitzoeken door de garage. Dan wordt er 1 vervangen en doen ze het allemaal weer.
Ik heb het achter gehad begin dit jaar en nu voor.
Komt iets te vaak voor vind ik.
Als dat ik het met mijn andere auto’s nog nooit heb meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrvang
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 20-01 10:30
DeBroin schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:51:
[...]

Uiteindelijk hebben ze om en bij de 120 HV componenten moeten uitmeten. Het zou een probleem zijn met het regelapparaat voor de accubewaking, en de aircocompressor.
Ik heb "slechts" een Q2 als vervangwagen gekregen...

Best wel raar, ik krijg mijn wagen absoluut niet meer aan de praat, ook niet met een tijdje (met sleutel) uit de buurt te blijven. Ook een reset door de takeldienst heeft niet geholpen.

November?? Goeie god, hopelijk komt het toch sneller aan bij jou! Jammer genoeg hebben ze ook bij mij geen weet van een levertermijn :F
Ik heb de auto inmiddels terug. Het lijkt voor nu opgelost te zijn. Het ‘sissende’ geluid tijdens laden is ook weg. De HV accu is vervangen. Een nieuwe voor een nieuwe. Hopelijk nu eindelijk van de auto genieten. Goed en netjes geholpen door de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Willest schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:04:
[...]

Inmiddels al een pak verder. Voor degene die wellicht tegen hetzelfde aanlopen als ik m.b.t. de achterlamp; ik heb eindelijk de oplossing.

De oplossing is namelijk het inbouwen van een nieuwe lamp 😅. Dit grapje kost mij 2800€ (onderdelen, inregelen, bekabeling, module etc, ook nieuwe lamp links en rechts vwb dynamische functies)

Overigens heb ik deze vragen bij veel Audi garages uitgezet. Ze vinden het allemaal erg lastig om inhoudelijk antwoord te geven. Wacht al lang op meerdere offertes en krijg verschillende verhalen en adviezen. Valt wel een beetje tegen.

Ik was ook wel geinterreseerd om te upgraden naar die led streep achterop, maar no way voor 2800,- 😳 Wel fijn dat je je ervaringen hier deelt!

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Ik durf het bijna niet meer te vragen, maar is er nog enige hoop op updates na 3812 (me3.2) op de 2021/2022 q4’s? Niks officieels meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBvB
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 22-09 12:44
DereumauX schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:53:
[...]

Kan alleen ingesteld worden met de flippers wanneer de auto afremt. Inderdaad een vreemde keuze.
Als je met de flippers het regeneratienivo instelt, dan vergeet de auto dat inderdaad bij de volgende keer remmen of gasgeven. Het is dus een tijdelijke instelling.
Dat is by design. Uitrollen is tenslotte economischer dan regenereren (en dus afremmen) hetgeen namelijk tot 2x omzettingsverlies lijdt: bij opslaan en hergebruik van energie.

Wil je echter dat de auto de instelling onthoudt, dan moet je dat 1-malig in het MMI-systeem aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
BBBvB schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

Als je met de flippers het regeneratienivo instelt, dan vergeet de auto dat inderdaad bij de volgende keer remmen of gasgeven. Het is dus een tijdelijke instelling.
Dat is by design. Uitrollen is tenslotte economischer dan regenereren (en dus afremmen) hetgeen namelijk tot 2x omzettingsverlies lijdt: bij opslaan en hergebruik van energie.

Wil je echter dat de auto de instelling onthoudt, dan moet je dat 1-malig in het MMI-systeem aangeven.
Ah, jij zet regenereren uit? Is het bereik dan beter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BBBvB
  • Laatst online: 22-09 12:44
NoFate schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 13:37:
[...]

Ah, jij zet regenereren uit? Is het bereik dan beter?
Ja, elke omzetting van energie kost energie. Daarom staat Audi e-tron standaard ingesteld op "uitrollen" in plaats van regenereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBroin
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20-11-2024
mrvang schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:21:
[...]

Ik heb de auto inmiddels terug. Het lijkt voor nu opgelost te zijn. Het ‘sissende’ geluid tijdens laden is ook weg. De HV accu is vervangen. Een nieuwe voor een nieuwe. Hopelijk nu eindelijk van de auto genieten. Goed en netjes geholpen door de dealer.
Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd bij jou? Hopelijk kan je er nu van genieten, have fun :)

Hier is de wagen nog steeds niet gerepareerd. Wat een saga... Eerst duurde het een aantal weken om alles uit te meten. Toen alles uitgemeten was, waren de wisselstukken uiteraard niet op voorraad. Toen die arriveerden, kon de dealer de wisselstukken blijkbaar niet "aanleren" aan de wagen. Na softwareupdate uit Duitsland, lukte dit wel. Alleen zagen ze toen afwijkende parameters ergens, en moesten ze nieuwe metingen uitvoeren. Na die metingen blijkt nu dat er een omvormer nog fouten geeft, en die moet ook vervangen worden. Levertermijn begin November. Zo blijven we bezig, en dit voor een nieuwe auto...
Intussen wel de Q2 vervangwagen mogen inruilen voor een Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willest
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 30-07 19:12
Wilde schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Ik was ook wel geinterreseerd om te upgraden naar die led streep achterop, maar no way voor 2800,- 😳 Wel fijn dat je je ervaringen hier deelt!
Ja het is echt bizar dat het zoveel moet kosten.. ik doe het dan nog zakelijk, scheelt nog een beetje. Maar alsnog veel geld. Volgende keer bij aanschaf van een Audi let ik beter op de opties. Ook al zijn deze ook niet altijd even duidelijk 👀

Fijn dat ik jou en hopelijk mede tweakers hiermee geholpen heb!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-09 22:39
deboss65 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:08:
Dan heb je mogelijk hetzelfde probleem als ik nu (nog) heb.
[...]
Ik hoop dat je een duidelijkere diagnose en oplossing krijgt. Hou ons even op de hoogte want ik ben heel benieuwd wat er bij jou aan de hand is.
Hier helaas exact hetzelfde euvel.

Op 9 juli de eerste keer "AC storing", welke vanzelf de volgende dag weer verdween. Vervolgens op 19 september opnieuw "AC storing", dus toen maar contact opgenomen met mijn dealer. Die wist direct wat er aan de hand was (want was een zeer veel voorkomend probleem op Q4's, met name met een warmtepomp), het CO2 koelmiddel is vanaf de fabriek onvoldoende bijgevuld.

Helaas kon mijn dealer mij hier niet bij helpen, want zij hebben het (hele dure) apparaat niet om deze CO2 aan te vullen, dus ook maar naar een dealer 30 minuten verderop. Ruime maand moeten wachten tot ze daar eindelijk tijd hadden, en inderdaad na een half uur diagnose dezelfde conclusie als aan de telefoon; geen lek en te weinig CO2. Of ik 350 euro wil betalen voor een airco servicebeurt.

Dat schoot mij in het verkeerde keelgat, zeker omdat de CO2 vanuit de fabriek al niet goed afgevuld was. Ik gaf ook aan dat als ik mij binnen de 2 jaar had gemeld ze mij niet zouden hebben geholpen, want toen gaf de auto nog geen fout aan. Je kunt het in dit geval dus niet goed doen, voorkomen is onmogelijk en genezen kost geld. Na discussie van 20 minuten waarbij het snel duidelijk was dat er niks qua coulance mogelijk was, alsnog de opdracht gegeven om de airco te laten bijvullen.

Daarna mijn eigen dealer weer gebeld, en aangegeven dat het bizar is dat er geen coulance mogelijk is. Daar gaven ze vervolgens aan dat een coulance bij Audi Nederland indienen wel kan, maar dat ze afgelopen zomer voor ruim 25 Q4 CO2 AC's coulance hebben aangevraagd, en deze alle 25 zijn afgewezen... Audi Nederland is dus wel degelijk op de hoogte van dit wijd verspreide probleem, maar kiest ervoor om er helemaal niets aan te doen.

Ik rijd nu al ruim 15 jaar Audi, maar Audi Nederland is echt hard z'n best aan 't doen om de Q4 mijn laatste te laten zijn...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:20
Jorik schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 13:15:
[...]
Ik rijd nu al ruim 15 jaar Audi, maar Audi Nederland is echt hard z'n best aan 't doen om de Q4 mijn laatste te laten zijn...
Na de 2e keer vullen dit jaar in september. (ook bij een andere dealer 50km verderop) heb ik mijn eigen dealer benaderd om mijn ongenoegen over de hele diagnose en de gepresenteerde factuur te uiten.
Ze hebben vorige week, 4 weken na bijvullen het systeem weer gecontroleerd op lekken maar niets gevonden.
Kortom 2 keer bijvullen en geen lek kunnen vinden geeft mij geen goed onderbuik gevoel.

Auto is inmiddels uit de garantie en ik weet bijna zeker dat ik over een paar maanden weer op de stoep sta, tenzij de eerste keer bijvullen niet correct is uitgevoerd en nu wel.
We wachten maar weer af.

Ook bij mij komt het punt dichterbij dat ik na vele tientallen jaren Volkswagen / Skoda en nu Audi neig om afscheid te nemen van de VAG organisatie.
Dat ligt niet zozeer aan de kwaliteit van de auto's, alhoewel mijn Q4 qua problematiek en afwerk kwaliteit niet kan tippen aan de kwaliteit van mijn vorige Skoda.
Het is vooral de dealer en importeur die met hun arrogantie en "service" mij wegjagen. Het gaat ze blijkbaar nog teveel voor de wind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
deboss65 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 17:10:
[...]

Ook bij mij komt het punt dichterbij dat ik na vele tientallen jaren Volkswagen / Skoda en nu Audi neig om afscheid te nemen van de VAG organisatie.
Dat ligt niet zozeer aan de kwaliteit van de auto's, alhoewel mijn Q4 qua problematiek en afwerk kwaliteit niet kan tippen aan de kwaliteit van mijn vorige Skoda.
Het is vooral de dealer en importeur die met hun arrogantie en "service" mij wegjagen. Het gaat ze blijkbaar nog teveel voor de wind.
Zeer herkenbaar. Q4 is mijn vijfde Audi, maar er komt zeker geen zesde. Ik vind de auto heerlijk rijden, maar softwareproblemen hebben tevredenheid wel een deuk gegeven. En nu zelfs na de update naar versie 3812 nog wekelijks een mismatch in de klok van MMI en display achter stuur. Grootste afknapper is echter ook bij mij de dealer. Je zou zeggen dat met de dreiging van Chinese merken ze zich zouden willen onderscheiden op service. Maar volgens weten ze niet eens wat service betekent. Ik heb tot twee keer toe de moeite genomen feedback te geven, maar zelfs daar kwam geen reactie op. Arrogantie troef inderdaad. Wat de volgende auto zal worden weet ik nog niet, zeker geen Chinese auto, ook geen Tesla, misschien toch Skoda. Dealer personeel heeft in ieder geval niet de arrogantie van hun collega's bij Audi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• los-cuentos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 19:19
EV_Eric schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 19:11:
[...]

Zeer herkenbaar. Q4 is mijn vijfde Audi, maar er komt zeker geen zesde. Ik vind de auto heerlijk rijden, maar softwareproblemen hebben tevredenheid wel een deuk gegeven. En nu zelfs na de update naar versie 3812 nog wekelijks een mismatch in de klok van MMI en display achter stuur. Grootste afknapper is echter ook bij mij de dealer. Je zou zeggen dat met de dreiging van Chinese merken ze zich zouden willen onderscheiden op service. Maar volgens weten ze niet eens wat service betekent. Ik heb tot twee keer toe de moeite genomen feedback te geven, maar zelfs daar kwam geen reactie op. Arrogantie troef inderdaad. Wat de volgende auto zal worden weet ik nog niet, zeker geen Chinese auto, ook geen Tesla, misschien toch Skoda. Dealer personeel heeft in ieder geval niet de arrogantie van hun collega's bij Audi.
Hier in BE ook geen fijne ervaringen met de dealer.
Voor verkoop is men altijd vriendelijk.
Service achteraf laat enorm de wensen over voor zo’n premium merk.
Ook hier kan ik meespreken van zaken zoals arrogantie, onvriendelijkheid, kortweg enorm professioneel.
En dat voor een dealer die in BE toch wel een van de grotere spelers is.
Volgende week wordt onze Q4 besteld maar bewust een andere garage genomen na wat onderzoek op vlak van aftersales. Hopelijk ditmaal beter anders vrees ik ervoor dat ook dit onze laatste Audi wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07:50

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

ik heb de laatste maanden geen update van navigatiedata ontvangen, laatste as volgens mij in augustus. herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Kaartupdates lopen goed, gisteren nog 1 ontvangen.
Het bijvullen van mijn airco na 3 jaar heeft iig geen factuur opgeleverd, dat is wel netjes van Pon.

Begrijp via de dealer dat er bij Volkswagen Duitsland 10.000 mensen op straat komen te staan, er salaris ingeleverd moet worden en dat de Audi fabriek in België gaat sluiten.

Sterker nog: dat de Q8 etron daar uit de productie wordt gehaald en dat klanten een afbestelling krijgen.
Dus gewoon geen auto, streep door de bestelling.
Zo kan het ook.

Begrijp ook dat de berg kunststof in de Q4 te maken heeft met het brandgevaar van de auto.
Omdat de halve wereld denkt dat elektrische auto’s spontaan in de fik vliegen moeten er zoveel mogelijk brandvertragende onderdelen in de auto zitten..
Want als ie eenmaal fikt is er geen redden meer aan.
Of dat de echte reden is van het kunststofparadise waar we in rijden weet ik niet zeker, maar het klinkt plausibel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

nu ook update van navigatie ontvangen, zelfs twee keer met een tusenpauze van ca 15 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

sinds enkele weken moet ik bij mijn Q4 (mei 2024) de airco weer aanzetten, kennelijk worden de instellingen van de verwarming niet onthouden. is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjakobako
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 08-11-2024
Willest schreef op zaterdag 19 oktober 2024 @ 08:04:
[...]

Hi,

Waar heb je Carplay laten inbouwen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dolfg
Nou, na 3 jaar is de coulance regeling voorbij.
Parkeersensor is stuk en tankklep gaat niet goed open.
Kosten: 400 euro.
Was eigenlijk 800 euro. Maar pon geeft dan toch wat ‘coulance’.

Te triest voor woorden. Geld betalen om te kunnen tanken en om niet tegen een boom aan te rijden.

Ik heb mijn ongenoegen over Audi wel goed kenbaar gemaakt.
En gezegd dat ik van diesel naar elektrisch ben gegaan, ook om idiote kosten te voorkomen.
Maar dat ik nog nooit een auto heb gehad met zoveel gepruts en neuzeldingen. En die dan voor de reparatie zo idioot veel geld kosten om te fixen.

Wat een bedrijf, wat een merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frederik_F
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 14-11-2024
Goeiedag allen,

Ik ben op 31 oktober mijn Audi q4 Competition mogen gaan afhalen, met veel enthousiasme (en nog steeds het geval gelukkig)

Er zijn enkel een aantal onduidelijkheden met betrekking tot de applicatie.

Voordien had ik een Mercedes plug in hybride en daar kon ik via de app de deuren en ramen openen of sluiten. Ook kon ik de klimaatregeling inplannen voor elke werkdag een bepaalde temperatuur te bekomen in de ochtend en avond.

De garagist liet mij weten dat dit ook mogelijk was bij Audi.
Voor beide gevallen lijkt het mij niet te lukken?

Doe ik iets verkeerd of is dit niet mogelijk bij Audi?

Daarnaast had ik bij de bestelling gevraagd of ik de verkeerslichten op mijn dashboard zou zien en ze zeiden dat ik dit effectief kon zien en het heel handig was , want ik heb zo goed als alle opties. Tot nu toe nooit de verkeerslichten erop gezien.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfdJz9Fso0SPr_t87G8Nm83WvHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ueen1VUmsb1WWWAqJV6bUxYo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XHMo_dAiGx4_xN9yjK_EtZB7dI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QThC8K1e0CzntypNzkOHuhwx.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JER44BQIAlAC2A079ecjvD_zMDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqWkUnjXp9MLRWSfPWAaAg0Y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Ramen en deuren sluiten zit er niet in, dat kan helaas niet..
Indien je zou werken met Home Assistant, dan kan je bv wel scheduled je klimaat regeling doen... In de app van Audi kan het idd niet

[ Voor 52% gewijzigd door NoFate op 13-11-2024 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:07
Welke integratie gebruik je dan voor scheduled climate? Want Tronity doet alleen EV info en de custom integratie audi_connect_ha heeft issues 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
EBOOZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:39:
Welke integratie gebruik je dan voor scheduled climate? Want Tronity doet alleen EV info en de custom integratie audi_connect_ha heeft issues 😊
Klopt, de Audi connect HA integratie heeft issues met de climate, maar ik heb de code aangepast, zodat je wel de climater kan starten... Dan is het gewoon een kwestie van een automatisering te maken... Kijk eens bij de openstaande issues, in de laatste posts heb ik de voorbeelden code bijgezet, de Q4 maakt idd gebruik van een andere API endpoint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
of deze kan je ook gebruiken, gewoon even copy/pasten, en dan kan je ook de temp sturen alsook ruitverwaming, zetel verwarming...
https://github.com/audico...2#issuecomment-2470291286

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
Tnx! Dat ga ik doen!

Eén van m'n grote ergenissen dat je maar 2 dagen in kunt plannen (via de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
EBOOZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:10:
Tnx! Dat ga ik doen!

Eén van m'n grote ergenissen dat je maar 2 dagen in kunt plannen (via de app)
Ik doe het altijd via de Google hub , hey Google , Audi verwarming aan ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
NoFate schreef op woensdag 13 november 2024 @ 20:16:
[...]

Ik doe het altijd via de Google hub , hey Google , Audi verwarming aan ... :-)
Held! Het werkt 😎 De temperatuur setting doet het alleen niet bij mij, maar dat zie ik ook niet in de app (?!)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dn_PvJvy4r4g0VFqSjNBUWC3Q8Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mvuGss05JYv4wtLcrcVE1c0G.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
EBOOZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:05:
[...]

Held! Het werkt 😎 De temperatuur setting doet het alleen niet bij mij, maar dat zie ik ook niet in de app (?!)

[Afbeelding]
Ah, dat kan ik wel in de app, zal wel met een optie te maken hebben ofzo die jij niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Ongetwijfeld. Heb me nog nooit zo genaaid gevoeld door Audi :') Waarschijnlijk omdat ik maar 1 i.p.v. 3 zone heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
EBOOZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:32:
Ongetwijfeld. Heb me nog nooit zo genaaid gevoeld door Audi :') Waarschijnlijk omdat ik maar 1 i.p.v. 3 zone heb.
Idd, ik heb 3 zones , maar miss gaat toch die temp instelling mee? Hij moet toch sowieso een bepaalde temp nemen? Anyway, je kan verder :-)
Ik had de myAudi even gesniffed , en zo had ik gezien dat de Q4 een totaal andere API gebruikt... Ik heb alle json en endpoints doorgegeven, ze gaan hey integreren in de volgende versies...
Dus let wel even op, als er een update komt, moet je natuurlijk weer even de code aanpassen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
Ik had em 20 graden meegegeven, maar toen ik ging kijken bij de auto stond 'ie gewoon op 22, wat de standaard temp is als ik de klimaatregeling start

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-09 00:05
EBOOZ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 21:32:
Ik heb ook 1 zone clima, maar kan wel de temperatuur instellen via de app.

• EBOOZ
Fascinerend :+ Mijne komt uit 2023. Jouwe?

• Patrick Braam
  • Laatst online: 14-02 21:06
Dag allen,

Ik ben nieuw hier, mijn Audi Q4 etron is besteld en komt hopelijk snel binnen! Ik ben al druk doende geweest met uitzoeken hoe ik het beste in het buitenland kan laden. Eind januari wil ik met de etron naar Oostenrijk en ik ben aan het kijken hoe alles werkt. Ik weet dat de nieuwe etron de accu kan voorverwarmen voor een optimale laadstop wanneer je gebruik maakt van het etron navigatiesysteem. Natuurlijk wil je het liefst deze navigatie gebruiken (lijkt mij?) i.p.v. allerlei losse appjes te raadplegen. Nu is het zo dat er meerdere laadpaalaanbieders zijn met verschillende tarieven. Het loont soms om bijv. bij Ionity een abonnementje te nemen voor een maand om ook tegen scherpe tarieven te kunnen laden bij de snelladers. Maar voor zover ik dat kan vinden kun je in het etron navigatiesysteem geen voorkeurs laadstations aangeven. Ik ken ook de app ABRP waarbij je wel de voorkeurstations kan aangeven, dan werkt het bijvoorbeeld goed denk ik om een Ionity abonnement af te sluiten. Maar met deze app overrule je dan weer de etron navigatie. Kortom: ik ben op zoek naar de gemakkelijkste oplossing om zo snel mogelijk te navigeren naar je einddoel met scherpe laadtarieven en om zonder allerlei extra apps te hoeven gebruiken. Ook zou het handig zijn als de navigatie oplossing automatische o.b.v. je snelheid realtime andere laadpunten aanbiedt. Wat helemaal mooi zou zijn is dat o.b.v. een adviessnelheid de meest ideale route met stops wordt aanbevolen. Een beetje doorrijden in Duitsland lijkt me trouwens ook niet verkeerd. Weet iemand de ideale oplossing of zit dit allemaal al in het nieuwe etron navigatiesysteem? Dank voor jullie reacties alvast!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-09 23:49
Patrick Braam schreef op donderdag 14 november 2024 @ 11:22:
Dag allen,

Ik ben nieuw hier, mijn Audi Q4 etron is besteld en komt hopelijk snel binnen! Ik ben al druk doende geweest met uitzoeken hoe ik het beste in het buitenland kan laden. Eind januari wil ik met de etron naar Oostenrijk en ik ben aan het kijken hoe alles werkt. Ik weet dat de nieuwe etron de accu kan voorverwarmen voor een optimale laadstop wanneer je gebruik maakt van het etron navigatiesysteem. Natuurlijk wil je het liefst deze navigatie gebruiken (lijkt mij?) i.p.v. allerlei losse appjes te raadplegen. Nu is het zo dat er meerdere laadpaalaanbieders zijn met verschillende tarieven. Het loont soms om bijv. bij Ionity een abonnementje te nemen voor een maand om ook tegen scherpe tarieven te kunnen laden bij de snelladers. Maar voor zover ik dat kan vinden kun je in het etron navigatiesysteem geen voorkeurs laadstations aangeven. Ik ken ook de app ABRP waarbij je wel de voorkeurstations kan aangeven, dan werkt het bijvoorbeeld goed denk ik om een Ionity abonnement af te sluiten. Maar met deze app overrule je dan weer de etron navigatie. Kortom: ik ben op zoek naar de gemakkelijkste oplossing om zo snel mogelijk te navigeren naar je einddoel met scherpe laadtarieven en om zonder allerlei extra apps te hoeven gebruiken. Ook zou het handig zijn als de navigatie oplossing automatische o.b.v. je snelheid realtime andere laadpunten aanbiedt. Wat helemaal mooi zou zijn is dat o.b.v. een adviessnelheid de meest ideale route met stops wordt aanbevolen. Een beetje doorrijden in Duitsland lijkt me trouwens ook niet verkeerd. Weet iemand de ideale oplossing of zit dit allemaal al in het nieuwe etron navigatiesysteem? Dank voor jullie reacties alvast!
Ik ben vorig jaar 3 keer op en af naar Wenen gereden. Ik zou aanraden om niet te hard te rijden in Duitsland. Je wint er niks mee want je verbruik gaat pijlsnel omhoog als je boven 120 à 130 km gaat rijden. Ik raad je aan om gewoon te cruisen op 120 km/h en laat de rest maar razen....
Ik heb nooit zo'n abonnement genomen bij Ionity of dergelijke. Voor die paar euro verschil niet de moeite waard vind ik. Dat is goed voor iemand die om de haverklap aan een snellader staat, maar ik zou de moeite niet doen voor een eenmalige reis naar Oostenrijk. Je bent dan trouwens zowat 'verplicht' om daar te gaan laden en dat komt niet altijd mooi uit, integendeel zelfs en dat bezorgt dan alleen maar stress onderweg. Als je daarentegen de navigatie laat kiezen (die doet dat inderdaad dynamisch ifv het verbruik) dan is laden onderweg probleemloos. Er zijn meer dan voldoende locaties en ik heb nergens moeten wachten.
Waar je wel ontzettend mee moet opletten zijn de 11 of 22 kW destiny chargers. Ik heb me laten vangen in Wenen door gewoon te laden met mijn Numobi laadpas en dat heeft me daar 108 euro gekost voor één laadbeurt in de stad, en dan ben ik niet eens ingestoken blijven staan zonder te laden. Je betaalt quasi niks per kWh, maar wel per minuut en als je 5 uren moet laden, dan kom je aan zo'n bedrag maar dat had ik pas te laat in de gaten. Toen ik er er de tweede keer heen reed heb ik me op voorhand een laadkaart van "Wien Energie" aangeschaft (kan per internet, daar hoef je geen inwoner voor te zijn en dat sturen ze je op voor een paar euro) en toen ik de keer nadien aan dezelfde laadpaal stond koste mij eenzelfde laadbeurt tijdens nachturen slechts 8 euro, jawel 13 keer goedkoper. Voor zo'n verschil kan je de moeite al eens doen om een extra laadkaart aan te schaffen. Wenen biedt zijn stroom ongelooflijk goedkoop aan aan zijn locale gebruikers en dat op kosten van de occasionele passant/toerist die nietsvermoedend insteekt en begint te laden. Ik weet niet of dat op andere locaties in Oostenrijk gelijkaardig is. Check het alvast op voorhand !!!

• dolfg
dolfg schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 11:29:
Nou, na 3 jaar is de coulance regeling voorbij.
Parkeersensor is stuk en tankklep gaat niet goed open.
Kosten: 400 euro.
Was eigenlijk 800 euro. Maar pon geeft dan toch wat ‘coulance’.

Te triest voor woorden. Geld betalen om te kunnen tanken en om niet tegen een boom aan te rijden.

Ik heb mijn ongenoegen over Audi wel goed kenbaar gemaakt.
En gezegd dat ik van diesel naar elektrisch ben gegaan, ook om idiote kosten te voorkomen.
Maar dat ik nog nooit een auto heb gehad met zoveel gepruts en neuzeldingen. En die dan voor de reparatie zo idioot veel geld kosten om te fixen.

Wat een bedrijf, wat een merk.
Eerlijk is eerlijk: Het uiten van mijn ongenoegen heeft gewerkt. Vandaag een mail gehad van de werkplaats dat ze de parkeersensor en tankklep kosteloos hebben gerepareerd.
Of het uitmaakt dat ik mijn auto bij de importeur zelf in onderhoud heb weet ik niet, maar ik vind het wel netjes.

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 27-09 00:05
EBOOZ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 08:10:
Fascinerend :+ Mijne komt uit 2023. Jouwe?
December ‘21.

Zo ziet het er bij mij uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bp70M1BZI_woYaWvs1HqDFvmKZM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TwpsOBDVlp3yPHqdJIExTMjO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door SkorpionNL op 14-11-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-06 22:16
NoFate schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:45:
of deze kan je ook gebruiken, gewoon even copy/pasten, en dan kan je ook de temp sturen alsook ruitverwaming, zetel verwarming...
https://github.com/audico...2#issuecomment-2470291286
waar heb je deze ergens binnen je HA gekopieerd als ik me vragen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
MitLJ schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:18:
[...]

waar heb je deze ergens binnen je HA gekopieerd als ik me vragen ?
Deze file, daar even zoeken op die functie en replace die dan maar volledig: custom_components/audiconnect/audi_services.py

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
NoFate schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 20:27:
[...]

Deze file, daar even zoeken op die functie en replace die dan maar volledig: custom_components/audiconnect/audi_services.py
deze is behoorlijk uitgebreid dus enkel hierdoor kopiëren lijkt me niet meteen de beste optie toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
MitLJ schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 07:52:
[...]

deze is behoorlijk uitgebreid dus enkel hierdoor kopiëren lijkt me niet meteen de beste optie toch ?
Je moet alleen die functie aanpassen met de nieuwe code die ik daar gezet heb, van de rest moet je afblijven... Ik heb alleen de start climater service aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
MitLJ schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 07:52:
[...]

Yes, wat @NoFate zegt. En het stuk eronder uitcommenten of verwijderen. Tot aan de "WindowHeating" functie zeg maar.

Zo staat het nu bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4GinWKngJiOmfz_KrIPn6qYuu68=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K9CY571d1Q2Krtmpu1ZHZ2At.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Klopt, bedankt voor het posten van screenshot, net een gsm is dat niet zo handig...

Als jullie interesse hebben, de "stop climate" functie heb ik ook aangepast... Maar die had ik er nog niet opgezet... Want die werkt uiteraard ook niet in de huidige code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-09 23:49
Is er iemand die licht is (ca. 50 kg) en het fenomeen herkent dat hij/zij de auto gewoon niet aan de praat krijgt tgv de gewichtsensor in de bestuurderszetel? Iedereen kent het fenomeen wel dat de auto uitschakelt als je te ver uit het venster moet hangen als je bv. péage moet betalen. Mijn vrouw (zo'n lichtgewicht) heeft dat probleem heel vaak, ook als ze normaal in de zetel zit en wil vertrekken.
Wij hebben nog geen oplossing gevonden die systematisch helpt. Meestal lukt het na lang proberen en in alle richtingen bewegen, maar we hebben nooit de juiste truc gevonden om het snel opgelost te krijgen. Heel vervelend en soms erg stresserend. Herkent iemand dat? Heeft daar iemand een eenvoudige oplossing voor, bv. op een welbepaalde plaats drukken op de zetel of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Babavers schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 17:19:
Is er iemand die licht is (ca. 50 kg) en het fenomeen herkent dat hij/zij de auto gewoon niet aan de praat krijgt tgv de gewichtsensor in de bestuurderszetel? Iedereen kent het fenomeen wel dat de auto uitschakelt als je te ver uit het venster moet hangen als je bv. péage moet betalen. Mijn vrouw (zo'n lichtgewicht) heeft dat probleem heel vaak, ook als ze normaal in de zetel zit en wil vertrekken.
Wij hebben nog geen oplossing gevonden die systematisch helpt. Meestal lukt het na lang proberen en in alle richtingen bewegen, maar we hebben nooit de juiste truc gevonden om het snel opgelost te krijgen. Heel vervelend en soms erg stresserend. Herkent iemand dat? Heeft daar iemand een eenvoudige oplossing voor, bv. op een welbepaalde plaats drukken op de zetel of zo?
Ik denk wel dat ze dat in de garage kunnen aanpassen, er zal wellicht wel ergens een service instelling zijn om het gewicht aan te passen...
Voorlopig een baksteen naast je leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
NoFate schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 08:23:
Klopt, bedankt voor het posten van screenshot, net een gsm is dat niet zo handig...

Als jullie interesse hebben, de "stop climate" functie heb ik ook aangepast... Maar die had ik er nog niet opgezet... Want die werkt uiteraard ook niet in de huidige code
uiteraard interesse :-) waar vinden we de code ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
MitLJ schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:51:
[...]

Zal hem morgen even copy pasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Laatst online: 16:46
Frederik_F schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:06:

Daarnaast had ik bij de bestelling gevraagd of ik de verkeerslichten op mijn dashboard zou zien en ze zeiden dat ik dit effectief kon zien en het heel handig was , want ik heb zo goed als alle opties. Tot nu toe nooit de verkeerslichten erop gezien.
Mogelijk dat dit een verwarring is tussen jou en de verkoper. Verkeersbord herkenning is bij Audi vrijwel altijd in een redeljjk gespecte auto wel aangevinkt, zo ook bij de Q4 (in ieder geval in Nederland in ieder model). Echter verkeerslicht informatie is volgens mij maar een select aantal steden in Europa en de US beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
Herkennen mensen het probleem dat als je de verwarming iets aanzet (van LO naar bv 18gr) het gelijk snikheet wordt in de auto? Is daar iets aan te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
Wilde schreef op zondag 17 november 2024 @ 00:41:
Herkennen mensen het probleem dat als je de verwarming iets aanzet (van LO naar bv 18gr) het gelijk snikheet wordt in de auto? Is daar iets aan te doen?
De LO stand niet gebruiken. LO betekent maximaal koelen. Ik gebruik die stand alleen om bij een tweedehands auto de airco te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
EV_Eric schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:13:
[...]

De LO stand niet gebruiken. LO betekent maximaal koelen. Ik gebruik die stand alleen om bij een tweedehands auto de airco te testen.
Dank voor de tip, maar dat was de vraag niet..:)

LO in combinatie met de airco uit werkt wat mij betreft prima en betekent dan ‘niet verwarmen’.. ik verwarm de auto vrijwel nooit, afgezien van de stoel- en spiegelverwarming.

Mijn issue zit er meer in dat als ik hem op bv 18 graden zet (ook zonder eerst LO te gebruiken) het gewoon enorm heet wordt in de wagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Wilde op 17-11-2024 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
Wilde schreef op zondag 17 november 2024 @ 10:39:
[...]

Dank voor de tip, maar dat was de vraag niet..:)

LO in combinatie met de airco uit werkt wat mij betreft prima en betekent dan ‘niet verwarmen’.. ik verwarm de auto vrijwel nooit, afgezien van de stoel- en spiegelverwarming.

Mijn issue zit er meer in dat als ik hem op bv 18 graden zet (ook zonder eerst LO te gebruiken) het gewoon enorm heet wordt in de wagen.
Dan had ik het probleem niet goed begrepen. Enorm heet is dan dus zeker warmer dan 18 graden begrijp ik en dan lijkt het me dat een temperatuursensor niet helemaal goed is. Ik heb het overigens lang geleden wel eens met een eerdere Audi meegemaakt dat het systeem in de war leek (maximaal verwarmen alsof die in de HI stand stond), maar dat was een enkele keer en niet structureel. Toen was een simpele herstart van de auto genoeg om weer een normaal werkende climate control te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
MitLJ schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:51:
[...]

hier is de full code, zowel voor de legacy climate als de nieuwe climater, alsook de stop werkt dan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
    async def set_climatisation(self, vin: str, start: bool):

if start:
            data = '{ "targetTemperature": 24, "targetTemperatureUnit": "celsius", "climatisationWithoutExternalPower": true, "climatizationAtUnlock": false, "windowHeatingEnabled": true, "zoneFrontLeftEnabled": false, "zoneFrontRightEnabled": false, "zoneRearLeftEnabled": false,  "zoneRearRightEnabled": false }'
            headers = {
                "Authorization": "Bearer " + self._bearer_token_json["access_token"]
            }
            await self._api.request(
                "POST",
                "https://emea.bff.cariad.digital/vehicle/v1/vehicles/{vin}/climatisation/start".format(
                    vin=vin.upper(),
                ),
                headers=headers,
                data=data,
            )
        else:
            data = ""
            headers = {
            }
            await self._api.request(
                "POST",
                "https://emea.bff.cariad.digital/vehicle/v1/vehicles/{vin}/climatisation/stop".format(
                    vin=vin.upper(),
                ),
                headers=headers,
                data=data,
            )

async def start_climate_control(self, vin: str, temp_f: int, temp_c: int, glass_heating: bool, seat_fl: bool, seat_fr: bool, seat_rl: bool, seat_rr: bool):

target_temperature = None
        if temp_f is not None:
            target_temperature = int(((temp_f - 32) * (5 / 9)) * 10 + 2731)
        elif temp_c is not None:
            target_temperature = int(temp_c)

# Default Temp
        target_temperature = target_temperature or 23
        data = { 
            "targetTemperature" : target_temperature, 
            "targetTemperatureUnit": "celsius", 
            "climatisationWithoutExternalPower": True, 
            "climatizationAtUnlock": False, 
            "windowHeatingEnabled": glass_heating, 
            "zoneFrontLeftEnabled": seat_fl, 
            "zoneFrontRightEnabled": seat_fr, 
            "zoneRearLeftEnabled": False, 
            "zoneRearRightEnabled": False 
        }
        data = json.dumps(data)
        headers = {
        }
        res = await self._api.request(
            "POST",
            "https://emea.bff.cariad.digital/vehicle/v1/vehicles/{vin}/climatisation/start".format(
                vin=vin.upper(),
            ),
            headers=headers,
            data=data,
        )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09 22:34
Dennism schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:12:
[...]

Mogelijk dat dit een verwarring is tussen jou en de verkoper. Verkeersbord herkenning is bij Audi vrijwel altijd in een redeljjk gespecte auto wel aangevinkt, zo ook bij de Q4 (in ieder geval in Nederland in ieder model). Echter verkeerslicht informatie is volgens mij maar een select aantal steden in Europa en de US beschikbaar
Mijn O4 uit oktober 2021 was met dit systeem uitgerust en het was geweldig (weliswaar in sommige steden zoals Dusseldorf). Echter opeens verdween het en het is nooit meer teruggekomen (ondanks dat de auto wel met deze optie is uitgeleverd). Nu kan ik het goed missen dus ik heb er verder niets mee gedaan maar vreemd is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Jope3 schreef op zondag 17 november 2024 @ 15:00:
[...]

Mijn O4 uit oktober 2021 was met dit systeem uitgerust en het was geweldig (weliswaar in sommige steden zoals Dusseldorf). Echter opeens verdween het en het is nooit meer teruggekomen (ondanks dat de auto wel met deze optie is uitgeleverd). Nu kan ik het goed missen dus ik heb er verder niets mee gedaan maar vreemd is het wel.
Heb je een Nederlands model? En zijn misschien je eerste 3 jaar afgelopen?

Bij mijn auto (A3), zag ik het ook niet meer terug in de FoD shop als ik naar de shop van Audi NL / Pon ging, maar als ik naar Myaudi.de ga (en dan naar de Duitse Shop, ipv die van Audi Nederland / Pon) kan ik het wel weer bestellen. Ik meen dat Pon het niet aanbied ter betaling omdat het hier in NL volgens mij nergens ondersteund is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-09 22:34
Dennism schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:11:
[...]

Heb je een Nederlands model? En zijn misschien je eerste 3 jaar afgelopen?

Bij mijn auto (A3), zag ik het ook niet meer terug in de FoD shop als ik naar de shop van Audi NL / Pon ging, maar als ik naar Myaudi.de ga (en dan naar de Duitse Shop, ipv die van Audi Nederland / Pon) kan ik het wel weer bestellen. Ik meen dat Pon het niet aanbied ter betaling omdat het hier in NL volgens mij nergens ondersteund is.
Ja Nederlandse auto nieuw via Van Udenhout geleverd gekregen. Helaas 3 jaar zou een feest zijn geweest; het waren eerder 6 maanden 😩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Jope3 schreef op zondag 17 november 2024 @ 19:35:
[...]

Ja Nederlandse auto nieuw via Van Udenhout geleverd gekregen. Helaas 3 jaar zou een feest zijn geweest; het waren eerder 6 maanden 😩
Misschien ook eens kijken in de myaudi.de shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaboo
  • Laatst online: 29-09 20:11
Afgelopen vrijdag mijn Q4 opgehaald. Ik probeer nu het laden via een specifieke locatie (thuis op de oprit) in te stellen maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Auto hangt aan 'domme' lader (Tesla wallcharger). Zodra ik de stekker er in steek begint auto altijd direct te laden en dat wil ik niet. Dus dan stop ik laadsessie via app. Op MMI staat dan ook "timer ingesteld voor locatie..". Maar op het betreffende moment gebeurt er niks.

Iemand ervaring, enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ik heb de handleiding gevolgd. lokatie aangemaakt en laadtijden ingevuld. let wel: je moet bij uitstappen auto altijd op het MMI scherm op het klokje tikken, anders wordt de functie niet geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:48
Quaboo schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:14:
Afgelopen vrijdag mijn Q4 opgehaald. Ik probeer nu het laden via een specifieke locatie (thuis op de oprit) in te stellen maar krijg het met geen mogelijkheid aan de praat. Auto hangt aan 'domme' lader (Tesla wallcharger). Zodra ik de stekker er in steek begint auto altijd direct te laden en dat wil ik niet. Dus dan stop ik laadsessie via app. Op MMI staat dan ook "timer ingesteld voor locatie..". Maar op het betreffende moment gebeurt er niks.

Iemand ervaring, enig idee?
Mijn ervaring is hier ook heel slecht mee: je kan enkel instellen tegen wanneer de auto tot het gewenste niveau moet geladen zijn. Als ik die 's avonds al inplug dan begint hij ook meteen te laden (tijdens 'spitsuur' qua electriciteitskost, gezien ik dynamische uurtarieven heb). Waarom er gewoon geen optie is waar je kan instellen enkel laden tussen dit en dit uur...???? Je merkt aan alles dat gans dat software platform niet matuur is. Veel te veel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

maar die optie is er wel. ik heb in de auto aangegeven dat er geladen mag worden tussen 21.00 en 07.00 uur in combinatie met een door de auto herkenbare lokatie (op basis van gps). en dat werkt goed als je maar bij het verlaten van de auto op het scherm het klokje aantipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:48
Volgens mij is het 'bij voorkeur', staat ook zo in de app. Als de wagen weet dat hij het gewenste laad% niet zal halen begint hij vroeger. En dat wil ik niet. Gewoon laden van dan tot dan en vervolgens stoppen ongeacht de SOC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

indien gewenst wil ik wel de hele handeling hier uittypen. dat wat jij wil kan gewoon. als ik met mijn Q4 in de buurt van mijn wallbox ben zie ik boven in het mmi scherm dat de auto de lokatie herkent. bij de uitgebreide laadinstellingen heb ik aangegeven dat de laadperiode van 23 uur tot 7 uur moet worden gebruikt. nogmaals je moet dat bij het verlaten van de auto bij het eindscherm wel via het kloksymbool aanzetten. als je dat niet doet gaat hij meteen laden, dus niet uitgesteld laden. ik stel dus niets in via de app, alleen in de auto bij het menu Laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Hansoverdiep op 19-11-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaboo
  • Laatst online: 29-09 20:11
Iedereen bedankt voor de reacties, het werkt. Je wordt wel op het verkeerde been gezet. Zodra je de stekker er in steekt is er wel kortstondig activiteit tussen lader en auto ('laadlampje lader knippert') alleen dat stopt na een minuutje of zo. Jammer dat het niet automatisch gaat en je dus zelf het kloksymbool moet aanzetten. Ga wel een slimme lader halen dan bepaalt die wel wanneer er geladen mag worden. Kan ik ook de laadgeschiedenis bijhouden.

Ik kom uit een Tesla M3 en daar is de SW gewoon beter en uitgebreider. Daar staat tegenover dat de Q4 een echte auto is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

het was denk ik logischer geweest als je bij het verlaten van de auto op het mmi scherm de mogelijkheid had gehad Direct Laden in plaats van dat Klokje. Immers de auto weet dat je bij een aangegeven laadlokatie bent en dat je daar een voorkeur voor het laden hebt aangegeven. het zij zo, je went er snel aan.

• dolfg
Dat is misschien het voordeel van een Wallbox pulsar plus. Daarin geef ik de laadtijden aan, en die houdt de kosten ook bij. Nooit gedoe met laden iig. De box staat uit tot 23.01 en start dan met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTabor
  • Laatst online: 05-05 15:07
Babavers schreef op donderdag 14 november 2024 @ 15:53:
[...]

Ik ben vorig jaar 3 keer op en af naar Wenen gereden. Ik zou aanraden om niet te hard te rijden in Duitsland. Je wint er niks mee want je verbruik gaat pijlsnel omhoog als je boven 120 à 130 km gaat rijden. Ik raad je aan om gewoon te cruisen op 120 km/h en laat de rest maar razen....
Ik heb nooit zo'n abonnement genomen bij Ionity of dergelijke. Voor die paar euro verschil niet de moeite waard vind ik. Dat is goed voor iemand die om de haverklap aan een snellader staat, maar ik zou de moeite niet doen voor een eenmalige reis naar Oostenrijk. Je bent dan trouwens zowat 'verplicht' om daar te gaan laden en dat komt niet altijd mooi uit, integendeel zelfs en dat bezorgt dan alleen maar stress onderweg. Als je daarentegen de navigatie laat kiezen (die doet dat inderdaad dynamisch ifv het verbruik) dan is laden onderweg probleemloos. Er zijn meer dan voldoende locaties en ik heb nergens moeten wachten.
Waar je wel ontzettend mee moet opletten zijn de 11 of 22 kW destiny chargers. Ik heb me laten vangen in Wenen door gewoon te laden met mijn Numobi laadpas en dat heeft me daar 108 euro gekost voor één laadbeurt in de stad, en dan ben ik niet eens ingestoken blijven staan zonder te laden. Je betaalt quasi niks per kWh, maar wel per minuut en als je 5 uren moet laden, dan kom je aan zo'n bedrag maar dat had ik pas te laat in de gaten. Toen ik er er de tweede keer heen reed heb ik me op voorhand een laadkaart van "Wien Energie" aangeschaft (kan per internet, daar hoef je geen inwoner voor te zijn en dat sturen ze je op voor een paar euro) en toen ik de keer nadien aan dezelfde laadpaal stond koste mij eenzelfde laadbeurt tijdens nachturen slechts 8 euro, jawel 13 keer goedkoper. Voor zo'n verschil kan je de moeite al eens doen om een extra laadkaart aan te schaffen. Wenen biedt zijn stroom ongelooflijk goedkoop aan aan zijn locale gebruikers en dat op kosten van de occasionele passant/toerist die nietsvermoedend insteekt en begint te laden. Ik weet niet of dat op andere locaties in Oostenrijk gelijkaardig is. Check het alvast op voorhand !!!
Ik heb voor mijn vakantierit naar Slowakije toch maar een maand abbo bij ionity genomen. Dat scheelt ruim 30ct/kWh (Ionity adhoc 69ct of zelfs 79ct?, met abbo 39ct), dus op mijn vakantieritje bijna 150euro bespaard, daar betaal ik graag de 12euro abbonnement voor! Stress? er zijn ruim voldoende ionity snelladers langs de route.

Binnen Nederland snelladen: Ga naar een Tesla lader - zelfs zonder abbo stukken goedkoper dan welke andere snellader (buiten nederland zijn de verschillen kleiner) ik laad daar regelmatig voor 34ct/kWh (hebt wel de Tesla-app nodig voor "niet Tesla rijders" ;)

Krijg je tegenwoordig bij een nieuwe etron nog altijd een jaar gratis audi-charging abbonnement? Als ik mij niet vergis kun je dat gebruiken bij zowel ionity als Aral. Abbo is een jaar lang gratis, maar je moet natuurlijk wel de kWh zelf betalen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:33
Ik ontving een mail dat mijn Audi Connect stopt, want 3 jaar. Q4 uit dec '21.
Ik heb Audi en de dealer gemailed dat ik niet het gevoel heb 3 jaar Connect te hebben gehad. Zeker in het begin was er zelden verbinding. Ook was de software brak en pas na dik jaar een updateje en nog steeds geen OTA en kan op afstand niks bedienen. Het verkoopverhaaltje was wel prima.
Ik heb ze gevraagd mn abo met 1.5 jaar te verlengen uit coulance. Iemand dat ook geprobeerd? Gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
marcelmg2 schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:16:
Ik ontving een mail dat mijn Audi Connect stopt, want 3 jaar. Q4 uit dec '21. Ik heb ze gevraagd mn abo met 1.5 jaar te verlengen uit coulance. Iemand dat ook geprobeerd? Gelukt?
Ik ben benieuwd, ik verwacht deze mail ook eerdaags. Maar Pon / VAG kennende verwacht ik geen enkele compassie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
marcelmg2 schreef op zondag 24 november 2024 @ 21:16:
Ik ontving een mail dat mijn Audi Connect stopt, want 3 jaar. Q4 uit dec '21.
Ik heb Audi en de dealer gemailed dat ik niet het gevoel heb 3 jaar Connect te hebben gehad. Zeker in het begin was er zelden verbinding. Ook was de software brak en pas na dik jaar een updateje en nog steeds geen OTA en kan op afstand niks bedienen. Het verkoopverhaaltje was wel prima.
Ik heb ze gevraagd mn abo met 1.5 jaar te verlengen uit coulance. Iemand dat ook geprobeerd? Gelukt?
Ja dat is mij gelukt. Ik ging daarover in contact met Pauw. Dat ging op z'n Pauw's. Oftewel doorverwezen naar PON, ik had wel de tegenwoordigheid van geest om te vragen naar een nummer dat ik kon bellen. Tot verbazing van PON kreeg ik het dealer ondersteuningsnummer :o

PON is goed voor mij aan de slag gegaan en vergoed samen met Pauw twee jaar :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ah, ik heb die gewoon betaald. Maar precies in die periode ging ook de tankklep stuk en een parkeersensor.
Die reparatie was 800 euro, door coulance 400 en door nog meer klagen door mij 0 euro.
Dus toen had ik genoeg voordeel.
Die 130 voor 1 jaar Audi Connect heb ik voor lief genomen.

Nou ja, toch maar even bij Pon aan de bel trekken als ik dit zo lees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-09 09:18
Ik kreeg automatisch al verlenging van 2 jaar, moest een creditcard opgeven en voor €0,01 werd hij 2 jaar verlengd. Auto van okt 2021, dus net een nieuwe periode gestart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeJee100
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 30-09 20:53
JanTabor schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 14:34:
[...]

Binnen Nederland snelladen: Ga naar een Tesla lader - zelfs zonder abbo stukken goedkoper dan welke andere snellader (buiten nederland zijn de verschillen kleiner) ik laad daar regelmatig voor 34ct/kWh (hebt wel de Tesla-app nodig voor "niet Tesla rijders" ;)
Hoe gaat dat nou in de praktijk met het feit dat je 2 laadplekken bij Tesla bezet houdt omdat je aansluiting aan ‘de verkeerde kant’ zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Niet online
JeeJee100 schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:55:
[...]

Hoe gaat dat nou in de praktijk met het feit dat je 2 laadplekken bij Tesla bezet houdt omdat je aansluiting aan ‘de verkeerde kant’ zit?
Ik doe dit ook zo af en toe en ik heb er nog nooit iets negatiefs over meegemaakt. Ik gok dat de meeste Tesla rijders wel begrijpen dat het geen vrije keuze is 2 plekken in te nemen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanTabor
  • Laatst online: 05-05 15:07
JeeJee100 schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:55:
[...]

Ik probeer een plekje te vinden waar een gewone parkeerplaats naast een laadplek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Nu online
-jann schreef op maandag 25 november 2024 @ 21:42:
Ik kreeg automatisch al verlenging van 2 jaar, moest een creditcard opgeven en voor €0,01 werd hij 2 jaar verlengd. Auto van okt 2021, dus net een nieuwe periode gestart
Oh leuk, hoe ging dat precies in zijn werk? In de app? Misschien kun je iets meer details delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolu
  • Laatst online: 28-09 11:06
Ben aan t kijken naar de Q4 Advanced Edition Quattro. En twijfel nog tussen de 'normale' suv versie of de sportback. Keuze heeft ook impact op de opties die ik kan kiezen (loopt snel tegen max van mn lease budget). In ieder geval upgrade van mn standaard A1.

Voor beide in ieder geval:
- kiezelgrijs
- assistentiepakket plus
- comfortpakket plus incl elektr bestuurdersstoel
- dynamic pakket
- optiek pakket zwart plus
- akoestisch glas voorportieren
Bij de suv versie kan ik er dan nog Sonos en ambiente light pakket bij doen.

Is de Sonos echt veel beter dan t reguliere geluidssysteem en voegt dat light pakket iets toe? Vind namelijk persoonlijk de sportback wat sportiever ogen. Of mis ik een essentiële optie en/of heb ik een onnozele aangevinkt...

[ Voor 8% gewijzigd door dolu op 27-11-2024 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Sonos geluid is goed. Scheelt iig een flink stuk met het standaard Audi pakket.
Ik geloof dat de Harman karton puristen dat Sonos minder vinden, maar het klinkt helder, de bas is goed vol, en flinke power.
Ambient light is gewoon leuk. Je kunt 30 kleuren uitkiezen, niks speciaals maar wel grappig.

Dit is de paarse variant. En dan heb je dus nog 29 opties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuvuacGbowszw6KCiaR39AxA2Qg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OozNq9UfnGnRXAxV28a7iAR0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door dolfg op 28-11-2024 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 28-09 19:56
dolu schreef op woensdag 27 november 2024 @ 23:24:
Ben aan t kijken naar de Q4 Advanced Edition Quattro. En twijfel nog tussen de 'normale' suv versie of de sportback. Keuze heeft ook impact op de opties die ik kan kiezen (loopt snel tegen max van mn lease budget). In ieder geval upgrade van mn standaard A1.

Voor beide in ieder geval:
- kiezelgrijs
- assistentiepakket plus
- comfortpakket plus incl elektr bestuurdersstoel
- dynamic pakket
- optiek pakket zwart plus
- akoestisch glas voorportieren
Bij de suv versie kan ik er dan nog Sonos en ambiente light pakket bij doen.

Is de Sonos echt veel beter dan t reguliere geluidssysteem en voegt dat light pakket iets toe? Vind namelijk persoonlijk de sportback wat sportiever ogen. Of mis ik een essentiële optie en/of heb ik een onnozele aangevinkt...
Ik zat laatst in een a3 met sonus en dat klinkt echt significant beter dan een q6 etron met standaard pakket. Met name in de mids. Luister je vooral dance/elek muziek met veel hoog en laag dan is het verschil minder aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

Sinds vandaag de bestuurder van een Q4 e-tron 40 launch edition uit 2021. Kom uit een Etron 50 die einde contract is en mag nu de komende 2 jaar in de Q4 verder, mooie stap vooruit tot nu toe!

Ik heb een paar praktische vragen, hopelijk kunnen jullie helpen:
1. in de 50 kon ik de (irritante) rijbaan hulp uitzetten door op de linker hendel te drukken, in de Q4 zie ik het enkel in het menu, bij het opnieuw starten staat het dan toch weer aan.
2. Waar leggen jullie je telefoon neer? Heb een 15 pro max en die past niet voor de usb aansluitingen en ook niet erboven.
3. Waar laten jullie de laadpassen? De 50 had een klepje naast het stuur maar de Q4 niet. Heb ze nu in de zonneklep maar daar vallen ze uit..

Ik weet het, 3rd world problems, maar wel handig voor meer rijplezier. Alvast bedankt!

[ Voor 9% gewijzigd door fun op 29-11-2024 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
fun schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 07:49:
Sinds vandaag de bestuurder van een Q4 e-tron 40 launch edition uit 2021. Kom uit een Etron 50 die einde contract is en mag nu de komende 2 jaar in de Q4 verder, mooie stap vooruit tot nu toe!

Ik heb een paar praktische vragen, hopelijk kunnen jullie helpen:
1. in de 50 kon ik de (irritante) rijbaan hulp uitzetten door op de linker hendel te drukken, in de Q4 zie ik het enkel in het menu, bij het opnieuw starten staat het dan toch weer aan.
2. Waar leggen jullie je telefoon neer? Heb een 15 pro max en die past niet voor de usb aansluitingen en ook niet erboven.
3. Waar laten jullie de laadpassen? De 50 had een klepje naast het stuur maar de Q4 niet. Heb ze nu in de zonneklep maar daar vallen ze uit..

Ik weet het, 3rd world problems, maar wel handig voor meer rijplezier. Alvast bedankt!
1. Iets langer drukken denk ik: een seconde of drie op knopje aan zijkant richtingaanwijzerhendel drukken en lane assist gaat uit. Eerste wat ik doe als ik wegrijd.
2. In bakje voor usbc aansluitingen
3. Zonneklep naast het spiegeltje. Zit een klem waar een enkel pasje bij mij prima achter blijft zitten.

Veel plezier met je Q4. Wel opmerkelijk dat je deze als stap vooruit beschouwd t.o.v. een etron. Ik dacht die groter en luxer is, beter rijdt dankzij luchtvering en alleen op efficiëntie achterblijft. Maar zelf nooit ermee gereden en ben heel tevreden over hoe de Q4 rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 09:34
Hallo allemaal,

Zo af zo af en toe beslaat mijn voorruit. Als ik dan de voorruitverwarming indruk gaan de blaazers maar heel kort aan. Ik moet daardoor meerdere keren deze functie inschakelen zodat de ruit niet meer beslagen is. Hebben meer mensen hier last van? En is dit een fout in het systeem of is dit bewust (on)gewenst gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 16:15
Geen last van, die blijft gaan tot ik het weer uit zet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Airco wel aan? En niet op ECO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CL9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:33

CL9

Vandaag wilde ik mijn Q4 opladen volgens planning. Alleen kan ik dit niet aanpassen in de MMI zodra ik geparkeerd sta. Via de MyAudi app kan ik ook niet aanpassen en staat daar een foutmelding (zie foto’s). Zijn er anderen met hetzelfde probleem? En eventuele oplossingen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NIvfM2SCXlTuSiGY_7Im6Gf19HA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mX9PuNk2SJZZXGo2rnNCuNYS.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tobPEUogPUEc7fH28_d0sMGdLoI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHRnQ0D0pZ3MzzOxlhU5djyA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SetMLsfW-Y7mPOmJUysG4fEp_g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kfCTbkgnjr1RfoRTFBAvTzoW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-09 09:18
Luke the Duke schreef op woensdag 27 november 2024 @ 13:15:
[...]

Oh leuk, hoe ging dat precies in zijn werk? In de app? Misschien kun je iets meer details delen.
Ik kan de stappen niet echt toelichten, het wees zichzelf in de functions store. Je kon op verlengen drukken en daarvoor moest ik €0,01 betalen.

Waar ik inmiddels wel achter ben is dat de live navigatie wel betaald moet worden á €13,95/maand, connect en remote control is 2 jaar verlengd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:29
Afgelopen weekend naar zuid-Duitsland geweest en ik dacht, deel even de afstanden en standen, dit is voor de terugweg. In totaal 892 km gereden, 9 uur precies over gedaan met 11 uur exact als reis tijd. Eerst twee relatief korte afstanden van 130 en 140, daarna 226 (stop overgeslagen), 198 en 198 km. 4 keer stoppen dus, elke keer bij een FastNed. De FastNed was een bewuste keuze omdat ik daar de beste ervaring mee had in het buitenland qua betrouwbaarheid van laden. Op de heenweg 1 Ionity lader en die deed ook prima. Hoe leger, hoe sneller, waarden lagen rond de 105 kW bij opladen (SoC nooit lager dan 15%), als het voorbij de 80% kwam ging dat wel redelijk snel naar beneden.

Gemiddelden: 22,9 kWu/100 km, 99 km/u gemiddeld inclusief 50 km lang een 60 km weg en zo'n 30 kilometer aan files / wegwerkzaamheden. 130 aangehouden in Duitsland, heuveltjes op en af dezelfde snelheid. Temp rond -1 tot 8 graden terug in Nederland. 160 km/u is daadwerkelijk de begrensde snelheid en het gemak dat het ding van 130 naar die 160 gaat is indrukwekkend. Viel mij alleminst mee met de waarden en tijd. Auto is een goede reisauto alleen vering, het blijft Audi, kan wat comfortabeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Nu online
-jann schreef op zondag 1 december 2024 @ 20:24:
[...]
Ik kan de stappen niet echt toelichten, het wees zichzelf in de functions store. Je kon op verlengen drukken en daarvoor moest ik €0,01 betalen. Waar ik inmiddels wel achter ben is dat de live navigatie wel betaald moet worden á €13,95/maand, connect en remote control is 2 jaar verlengd.
Daar ben ik inmiddels ook achter, bedankt.1,05 Euro was het in mijn geval trouwens voor Connect & Remote, dat zal het bij jou ook wel geweest zijn denk ik.

Die 13,95 Euro per maand? Never. Wat denken ze wel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolu
  • Laatst online: 28-09 11:06
sbin schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 18:42:
Zojuist de dubbele laadvloer ingebouwd. Originele Audi onderdelen en vloer van ID.4 (thx voor de tip nog!)

Voor:

[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Neem aan dat dit ook werkt voor de sportback? Of is de laadbak toch anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fun
  • Laatst online: 11-08 20:50

fun

EV_Eric schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 22:18:
[...]

1. Iets langer drukken denk ik: een seconde of drie op knopje aan zijkant richtingaanwijzerhendel drukken en lane assist gaat uit. Eerste wat ik doe als ik wegrijd.
2. In bakje voor usbc aansluitingen
3. Zonneklep naast het spiegeltje. Zit een klem waar een enkel pasje bij mij prima achter blijft zitten.

Veel plezier met je Q4. Wel opmerkelijk dat je deze als stap vooruit beschouwd t.o.v. een etron. Ik dacht die groter en luxer is, beter rijdt dankzij luchtvering en alleen op efficiëntie achterblijft. Maar zelf nooit ermee gereden en ben heel tevreden over hoe de Q4 rijdt.
Dank voor je reactie!

Ik had een hele kale etron 50 waar helemaal niets opzat, de Q4 is zo'n beetje fully loaded dus wat dat betreft ben ik wel op vooruit gegaan. Gisteren de eerste lange trip gemaakt en ik begrijp je opmerking mbt luchtvering nu wel. Ik wist dat niet maar na 5 jaar etron 50 met luchtvering voelt de Q4 wat "stuiterig" aan. Dat is het uiteraard niet maar als je 5 jaar wat anders gewend bent...

Ik heb 'm pas een paar dagen maar ik worstel nog wat met HPC laden. Op 2 verschillende Fastned locaties kom ik niet hoger dan 60 kW, misschien toch ff langs de dealer.

[ Voor 10% gewijzigd door fun op 04-12-2024 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel2412
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09 00:08
fun schreef op woensdag 4 december 2024 @ 10:14:
[...]

Dank voor je reactie!

Ik had een hele kale etron 50 waar helemaal niets opzat, de Q4 is zo'n beetje fully loaded dus wat dat betreft ben ik wel op vooruit gegaan. Gisteren de eerste lange trip gemaakt en ik begrijp je opmerking mbt luchtvering nu wel. Ik wist dat niet maar na 5 jaar etron 50 met luchtvering voelt de Q4 wat "stuiterig" aan. Dat is het uiteraard niet maar als je 5 jaar wat anders gewend bent...

Ik heb 'm pas een paar dagen maar ik worstel nog wat met HPC laden. Op 2 verschillende Fastned locaties kom ik niet hoger dan 60 kW, misschien toch ff langs de dealer.
Heeft dit niet te maken met een koude accu?

Ik krijg mijn Q4 pas in januari dus kan het niet testen, met mijn huidige Model 3 gaat hij met een koude accu niet sneller dan 60Kw/uur bij een Supercharger/Fastnet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:33
Nou, gisteren onbedoeld een uithoudingsvermogentest gedaan bij m'n Q4 (dec 21). Ik kreeg al bellend de waarschuwing dat ik moest laden, want nog 50km. Omdat er nog minimaal 3 laadstations zaten in die 50km verslapte m'n aandacht wat en bleef ik al bellend doorrijden. Tot ik opeens een erg harde nieuwe piep hoorde en ik zag dat ik op 1% zat. En in de middle of nowhere zat. De eerstvolgende afslag was minimaal 15/20km verder. Al snel sprong ie op 0%. Ik verwachtte dat ie elk moment zou stoppen en ben maar op de vluchtstrook gaan rijden. Met 60/70km/h verder gereden en na zo'n 15km kwam de afrit. Aan de ingebouwde navigatie heb je niks om snel het dichtstbijzijnde laadstation te vinden, maar Google Maps wel. 2-3 km verderop was een tankstation. Onderweg kreeg ik nog één keer een extra waarschuwing: iets met 'alleen rangeren nog mogelijk'. Ik ben nog zachter rijdend naar de laadpaal gereden en kon uiteindelijk bijladen. Ik denk dat ik minimaal zo'n 20km heb gereden nadat ie op 0% sprong. Iemand anders ook zo'n 0% ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincvvas
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 17-07 06:15
Sinds 29 november jongstleden ben ik in het bezit van een Audi Q4 Sportback (modeljaar 2025). Helaas ervaar ik vanaf de eerste dag problemen met het koppelen van de myAudi-app aan het MMI-systeem in de auto.

Aanvankelijk kreeg ik bij het inloggen in de auto continu de melding: "Uw aanmelding is niet geslaagd, probeer het op een later tijdstip nog eens a.u.b.". Uiteindelijk heb ik toen een lokaal account aangemaakt om de auto te kunnen gebruiken, zonder allerlei melding over privesfeer/gastgebruikers etc.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met mijn Audi-dealer. Zij hebben mij op afstand toegevoegd als Hoofdbestuurder. Echter, in de myAudi-app blijft nu al dagen de status "Update in behandeling" staan.

In de auto zie ik bij mijn lokale gebruiker wel dat ik toegangsrechten op afstand heb. Helaas werkt de app zelf nog steeds niet, waardoor ik geen enkele functionaliteit via de app kan gebruiken. Ik kan ook nog steeds niet inloggen met mijn emailadres en ww in de auto zelf, zelfde melding als voorheen. Ik heb al een reset geprobeerd, app verwijderd etc. maar niks helpt.

Vandaag ben ik opnieuw langsgegaan bij de Audi-dealer. Zij gaven aan dat dit een software probleem is bij alle Audi Q4-modellen van modeljaar 2025. Naar verwachting wordt dit pas in Q1 2025 opgelost.

Zijn er misschien andere mensen met dit probleem? Heeft iemand wellicht een workaround of een manier gevonden om het toch werkend te krijgen?

Het is frustrerend dat iets ogenschijnlijk simpels in 2024 zulke grote problemen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Vincvvas schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:27:
Sinds 29 november jongstleden ben ik in het bezit van een Audi Q4 Sportback (modeljaar 2025). Helaas ervaar ik vanaf de eerste dag problemen met het koppelen van de myAudi-app aan het MMI-systeem in de auto.

Aanvankelijk kreeg ik bij het inloggen in de auto continu de melding: "Uw aanmelding is niet geslaagd, probeer het op een later tijdstip nog eens a.u.b.". Uiteindelijk heb ik toen een lokaal account aangemaakt om de auto te kunnen gebruiken, zonder allerlei melding over privesfeer/gastgebruikers etc.

Ik heb vervolgens contact opgenomen met mijn Audi-dealer. Zij hebben mij op afstand toegevoegd als Hoofdbestuurder. Echter, in de myAudi-app blijft nu al dagen de status "Update in behandeling" staan.

In de auto zie ik bij mijn lokale gebruiker wel dat ik toegangsrechten op afstand heb. Helaas werkt de app zelf nog steeds niet, waardoor ik geen enkele functionaliteit via de app kan gebruiken. Ik kan ook nog steeds niet inloggen met mijn emailadres en ww in de auto zelf, zelfde melding als voorheen. Ik heb al een reset geprobeerd, app verwijderd etc. maar niks helpt.

Vandaag ben ik opnieuw langsgegaan bij de Audi-dealer. Zij gaven aan dat dit een software probleem is bij alle Audi Q4-modellen van modeljaar 2025. Naar verwachting wordt dit pas in Q1 2025 opgelost.

Zijn er misschien andere mensen met dit probleem? Heeft iemand wellicht een workaround of een manier gevonden om het toch werkend te krijgen?

Het is frustrerend dat iets ogenschijnlijk simpels in 2024 zulke grote problemen oplevert.
Had ik dus ook aan de hand , geen lokale gebruiker aanmaken, dat werkt niet, in de auto moet je je aanmelden als myAudi user... Eerst had ik die optie niet , toen hebben ze nog eens moeten resetten , vervolgens kom ik me aanmelden in de auto zelf... Dan pas heb je alle opties in de app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincvvas
NoFate schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:08:
[...]

Had ik dus ook aan de hand , geen lokale gebruiker aanmaken, dat werkt niet, in de auto moet je je aanmelden als myAudi user... Eerst had ik die optie niet , toen hebben ze nog eens moeten resetten , vervolgens kom ik me aanmelden in de auto zelf... Dan pas heb je alle opties in de app
Ja dat heb ik in de eerste instantie dus ook geprobeerd. Alleen bij het aanmelden met mijn audi account blijf ik de melding krijgen: "Uw aanmelding is niet geslaagd, probeer het op een later tijdstip nog eens a.u.b."

Ook al geprobeerd MMI te resetten, lokaal account verwijderd etc. maar kom gewoon niet ingelogd met mijn audi account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Vincvvas schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:19:
[...]

Ja dat heb ik in de eerste instantie dus ook geprobeerd. Alleen bij het aanmelden met mijn audi account blijf ik de melding krijgen: "Uw aanmelding is niet geslaagd, probeer het op een later tijdstip nog eens a.u.b."

Ook al geprobeerd MMI te resetten, lokaal account verwijderd etc. maar kom gewoon niet ingelogd met mijn audi account.
Hmm, heb je wel internet op je auto? Kan je met die account inloggen in de myAudi app en is je wagen daar ook al gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincvvas
In de myAudi app kan ik inloggen maar daar blijft er staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yU7P4M0IJmlbt-acOKmcRw5YgsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YHDzginxDvKQMRX7qxP3gQEn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik sta als hoofdgebruiker, dit is gedaan door de Audi dealer. Alleen krijg de auto dus gewoon niet ingelogd in de auto. Wat wel vreemd is verder dat er bij mijn lokale account wel staat dat ik toegangsrechten heb op afstand.... maar dit is dus niet het geval. Verwijderen van lokaal account en daarna weer proberen in te loggen met myaudi account werkt dus ook niet en blijft deze melding geven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZV5tXMXW3O9i9ztizc1lXan4K4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DSvPoo5zxMv9W0SxpUfXotnU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Vincvvas schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:31:
In de myAudi app kan ik inloggen maar daar blijft er staan:

[Afbeelding]

Ik sta als hoofdgebruiker, dit is gedaan door de Audi dealer. Alleen krijg de auto dus gewoon niet ingelogd in de auto. Wat wel vreemd is verder dat er bij mijn lokale account wel staat dat ik toegangsrechten heb op afstand.... maar dit is dus niet het geval. Verwijderen van lokaal account en daarna weer proberen in te loggen met myaudi account werkt dus ook niet en blijft deze melding geven

[Afbeelding]
Hmm, dat is toch een probleem bij hun denk ik... Een lokale account heeft idd beperkt rechten, je kon laadstatus etc zien , maar dacht dat climate control en status van wagen niet zichtbaar was... Die lokale account moet er echt uit... :-)

Nuja, het is Audi, die staan bekend om hun software issues, zeker op q4, geef het even, zal wel ergens een server probleem zijn
Pagina: 1 ... 132 ... 139 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.