Klopt als je black pack neemt op de Advanced is de grill en onderkant bumper zwart, maar zijn o.a. de wielbogen en onderkant zijkant Manhattan. Je kunt dat bij sommige kleuren oplossen door dat mee te laten spuiten in kleur van de rest van de auto.los-cuentos schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:35:
Iemand die me kan vertellen of manhattangrijs (contrasterende kleur) geschilderde wielbogen verschillen met het kleur van de andere sierzaken icm shadow look?
Aan de linkerkant kan je een het Kinderslot knopje induwen, dan kunnen de kinderen de ramen niet omlaag doen...
Maar op mijn vorige A4 had ik ook een knopje, dat je alleen de ramen aan de achterkant blokkeert... Kan dit ook op de Q4 ? Want het Kinderslot moet niet actief zijn... :-)
Maar op mijn vorige A4 had ik ook een knopje, dat je alleen de ramen aan de achterkant blokkeert... Kan dit ook op de Q4 ? Want het Kinderslot moet niet actief zijn... :-)
Klopt. Wij hebben interesse in een S Line in het Navarrablauw met shadow look plus.Mobile78 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 05:33:
[...]
Klopt als je black pack neemt op de Advanced is de grill en onderkant bumper zwart, maar zijn o.a. de wielbogen en onderkant zijkant Manhattan. Je kunt dat bij sommige kleuren oplossen door dat mee te laten spuiten in kleur van de rest van de auto.
Echter vind ik de contrasterende wielbogen wel mooi maar vraag me af of dit niet teveel afsteekt met het zwart van de shadowlook.
Daarom heb ik niet het black pack genomen. Manhattan met Kiezelgrijs mooie combi. Bij donkere kleuren mythoszwart of navarrablauw is meespuiten in dezelfde kleur wel mooierlos-cuentos schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:57:
[...]
Klopt. Wij hebben interesse in een S Line in het Navarrablauw met shadow look plus.
Echter vind ik de contrasterende wielbogen wel mooi maar vraag me af of dit niet teveel afsteekt met het zwart van de shadowlook.
Hallo,
Sinds een maand trotse eigenaar van een Q4 45 Quattro S edition met als opties Assistentiepakket Plus, 20 inch velgen en optiekpakket zwart Plus en privacy glas.
Ik heb een vraagje over de MyAudi app. Als ik de klimaatregeling activeer staat deze standaard op 22 graden ingesteld. Volgens de dealer zou je ook de airco kunnen activeren, maar nu wordt het alleen maar warm in de auto (vanwege de 22 graden). Hoe kan ik de temperatuur instellen in de app? De temperatuur in de auto zelf staat op 20 graden.
Sinds een maand trotse eigenaar van een Q4 45 Quattro S edition met als opties Assistentiepakket Plus, 20 inch velgen en optiekpakket zwart Plus en privacy glas.
Ik heb een vraagje over de MyAudi app. Als ik de klimaatregeling activeer staat deze standaard op 22 graden ingesteld. Volgens de dealer zou je ook de airco kunnen activeren, maar nu wordt het alleen maar warm in de auto (vanwege de 22 graden). Hoe kan ik de temperatuur instellen in de app? De temperatuur in de auto zelf staat op 20 graden.
Als je de klimaatregeling start, in dat scherm kan je de temp toch kiezen? tot Low / 16grWijnand0311 schreef op zondag 29 september 2024 @ 17:02:
Hallo,
Nee helaas, ik heb die mogelijkheid niet. Kan alleen aanzetten of via de timer aanzetten.
Dat zie ik inderdaad ook op Google.
Alleen zie ik dat dus niet terug in mijn app.
App al geupdate, maar geen positief effect.
Zal de app verwijderen en opnieuw installeren en instellen.
Zie jij bv de alerts van je auto, zoals bv deuren open? Of de gps positie?Wijnand0311 schreef op zondag 29 september 2024 @ 19:47:
Dat zie ik inderdaad ook op Google.
Ik had in het begin ook minder functies, dat was omdat ik niet aangemeld was als hoofdgebruiker in de auto met email/WW
Hmm, vreemd, dan best even bij de dealer langsgaan, hier klopt idd iets niet... Zou perfect mogelijk moeten zijnWijnand0311 schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:45:
Ik sta gewoon als hoofdgebruiker aangemeld in de auto. Net verwijder en opnieuw aangemaakt, zowel in de app als in de auto, maar helaas hetzelfde beeld.
Edit: net dit gevonden op een ander forum... Miss heeft dat impact??
Vehicle > Efficiency > Range Mode
Toggle it off
"Range mode" helps you maximize the current remaining range by using a speed limiter, which you can override briefly using the kick-down function. Convenience functions ( such as climate control ) will also be limited considerably.
[ Voor 32% gewijzigd door NoFate op 30-09-2024 07:21 ]
Nee werkt helaas ook niet.
Ik rij morgen even langs de Audi dealer.
Dank voor de hulp!
Dank voor de hulp!
Hallo iedereen,
Sinds kort ook Q4 e-tron chauffeur. Auto gaan afhalen op 15 september. Jammer genoeg heb ik de auto op 19 september al opnieuw naar de dealer moeten laten takelen. "Elektrische storing: service vereist" op het dashboard, geen beweging meer in te krijgen.
Sindsdien staat de auto bij de dealer. Al een aantal keer gebeld voor een status update. Men spreekt bij de dealer van een fout in 1 van de 120 hoogspanningscomponenten, die ze nu 1 voor 1 moeten uitmeten.
Aangezien de auto getakeld is, en ik een vervangwagen heb, behandelen ze dit niet prioritair, en doen ze dit tussendoor. En dat is enkel nog maar om de correcte diagnose te kunnen stellen. Volgens de dealer is het een fout die zich zelden voordoet, waardoor er geen "guidelines" zijn van Audi om te volgen, en ze bijgevolg alles moeten uitmeten.
Lijkt me een beetje raar, als ik dit topic bekijk, zag ik meerdere mensen met een elektrische storing.
Inmiddels staat de wagen al langer in de garage dan dat ik er mee heb kunnen rijden.
Heeft er nog iemand hetzelfde probleem gehad, waar er iets was met de hoogspannings componenten, die ze hebben moeten uitmeten?
Geen al te goeie eerste indruk in ieder geval, jammer genoeg...
Sinds kort ook Q4 e-tron chauffeur. Auto gaan afhalen op 15 september. Jammer genoeg heb ik de auto op 19 september al opnieuw naar de dealer moeten laten takelen. "Elektrische storing: service vereist" op het dashboard, geen beweging meer in te krijgen.
Sindsdien staat de auto bij de dealer. Al een aantal keer gebeld voor een status update. Men spreekt bij de dealer van een fout in 1 van de 120 hoogspanningscomponenten, die ze nu 1 voor 1 moeten uitmeten.
Aangezien de auto getakeld is, en ik een vervangwagen heb, behandelen ze dit niet prioritair, en doen ze dit tussendoor. En dat is enkel nog maar om de correcte diagnose te kunnen stellen. Volgens de dealer is het een fout die zich zelden voordoet, waardoor er geen "guidelines" zijn van Audi om te volgen, en ze bijgevolg alles moeten uitmeten.
Lijkt me een beetje raar, als ik dit topic bekijk, zag ik meerdere mensen met een elektrische storing.
Inmiddels staat de wagen al langer in de garage dan dat ik er mee heb kunnen rijden.
Heeft er nog iemand hetzelfde probleem gehad, waar er iets was met de hoogspannings componenten, die ze hebben moeten uitmeten?
Troost je de mijne heeft 6.maanden en 3 dagen bij de dealer gestaan ivm storingen. Ook de hoogspannings componenten gaten een storing. Alleen mijn storing is gekomen nadat men een zware updat van 2 dagen wilde plaatsten.DeBroin schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:36:
Hallo iedereen,
Kortom, er is nog hoop.......
Balen man. Hopelijk krijg je hem snel terug. Succes!DeBroin schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:36:
Hallo iedereen,
Dealer geeft aan dat de Q4 e-tron niet de mogelijkheid heeft om via de app temperatuur in te stellen… alleen aan of uitzetten.Wijnand0311 schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:24:
Nee werkt helaas ook niet.
Dank voor de hulp!
Temperatuur instellen zou alleen bij de E-tron werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Wijnand0311 op 01-10-2024 15:57 ]
Vreemd dat je dealer dat beweert? Ik heb een Q4 e-tron en zie net hetzelfde als het screenshot dat NoFate deelde eerder in deze thread.
Ik krijg wel niet altijd dat scherm te zien, soms zie ik ook dergelijk scherm als ik op klimaatregeling druk:
https://support.finn.com/...ttachments/27925781484945
Ik krijg wel niet altijd dat scherm te zien, soms zie ik ook dergelijk scherm als ik op klimaatregeling druk:
Dat zit mij dus ook niet lekker. Zelfs op Audi.nl bij instructie filmpjes zegt men dat het kan. Erg vreemd dus.MrAgony schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:16:
Vreemd dat je dealer dat beweert? Ik heb een Q4 e-tron en zie net hetzelfde als het screenshot dat NoFate deelde eerder in deze thread.
Heb mijzelf als gebruiker verwijderd, app verwijderd en mijzelfd als gebruiker uit de auto verwijderd. Vervolgens alles opnieuw aangemaakt, maar helaas, het zelfde resultaat.
Ik ga eens naar een andere dealer of die mij kan helpen. Blijft een vreemd verhaal…
Als je de Audi app opstart dan kan je naar rechts swipen...(eh, of links, hoe je het maar wil noemen)Wijnand0311 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 16:35:
[...]
Dat zit mij dus ook niet lekker. Zelfs op Audi.nl bij instructie filmpjes zegt men dat het kan. Erg vreemd dus.
Heb mijzelf als gebruiker verwijderd, app verwijderd en mijzelfd als gebruiker uit de auto verwijderd. Vervolgens alles opnieuw aangemaakt, maar helaas, het zelfde resultaat.
Ik ga eens naar een andere dealer of die mij kan helpen. Blijft een vreemd verhaal…
Daar krijg ik dan de uitgebreide opties mbt klimaat te zien incl temperatuur etc.
Volgens mij is het per model en per serie etc anders en hebben sommige auto's niet alle functies. Daar loopt Audi behoorlijk achter in vergelijking met bijv Tesla helaas qua app en functies.
[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 01-10-2024 18:16 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Hmm, die klimaat opties zitten er gewoon op hoor, laat gewoon de screenshot zien van ons aan de dealer
Hier staat het trouwens ook:
https://www.nl.audi.be/be...nfigurator-q4-e-tron.html
Klimaatregeling vanop afstand
De temperatuur van uw wagen vanop afstand instellen via de myAudi-app⁸.
De huidige compatibiliteit van het iOS/Android-besturingssysteem is te vinden in de beschrijving van de myAudi app in de betreffende App Store. Voorafgaande registratie op www.my.audi.com is vereist.
Mogeljiks een probleem met je android? :-) maar ljikt me niet... anders eens voor de zekerheid een andere android testen?
alsook dat je de melding niet van de deuren etc, dat klopt ook niet, elke Q4 kan dat als kje uitgerust bent met audi connect, want standaard is in elke auto, ookal heb je het niet gekocht, want dan heb je een trial mode
https://www.nl.audi.be/be...nfigurator-q4-e-tron.html
Klimaatregeling vanop afstand
De temperatuur van uw wagen vanop afstand instellen via de myAudi-app⁸.
De huidige compatibiliteit van het iOS/Android-besturingssysteem is te vinden in de beschrijving van de myAudi app in de betreffende App Store. Voorafgaande registratie op www.my.audi.com is vereist.
Mogeljiks een probleem met je android? :-) maar ljikt me niet... anders eens voor de zekerheid een andere android testen?
alsook dat je de melding niet van de deuren etc, dat klopt ook niet, elke Q4 kan dat als kje uitgerust bent met audi connect, want standaard is in elke auto, ookal heb je het niet gekocht, want dan heb je een trial mode
[ Voor 16% gewijzigd door NoFate op 01-10-2024 18:44 ]
Het kunnen aanpassen van de temperatuur is volgens mij onderdeel van het klimaatpakket.
Hierin zit de optie: “Uitgebreide interieurvoorverwarming en -ventilatie”
De dealers zelf hebben ze zich ook niet ingelezen. Mij werd ook verteld, ja hoor je kan op afstand de temperatuur instellen.
Eindstand het kan dus niet want ik heb dat pakket niet besteld. En achteraf inbouwen is geen optie. Het kennisniveau van de dealers is echt triest.
Heb je voor de achterbank aparte klimaatregeling achter en ventilatie roosters?
Dan heb je wel het klimaatpakket. Heb je daar een “vakje” mis je de optie.
De dealers zelf hebben ze zich ook niet ingelezen. Mij werd ook verteld, ja hoor je kan op afstand de temperatuur instellen.
Eindstand het kan dus niet want ik heb dat pakket niet besteld. En achteraf inbouwen is geen optie. Het kennisniveau van de dealers is echt triest.
Zover ik begreep van de dealer destijds verschilt het of je het 3-zone klimaatpakket hebt of niet. Zonder kun je de temp niet aanpassen vertelden ze mij toen.
Ik heb inderdaad een vakje achterin. Dus niet het optionele klimaatpakket (net even opgezocht). Jullie hebben inderdaad gelijk, daar wordt het uitgelegd. Nou ja, geen onoverkomelijk probleem. Alleen wel jammer dat de dealer bij de aflevering uitgebreid uitlegt hoe fijn dat is etc, maar niet de kennis heeft van de configuratie van de auto zelf…Mbeen1 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 20:04:
Het kunnen aanpassen van de temperatuur is volgens mij onderdeel van het klimaatpakket.
Dank jullie wel!
hmm, maar je zei toch dat je sinds een maand de q4 had? dan heb je toch het nieuwe model van 2024 ?
Ik meen me te herinneren dat dit nu standaard was op alle nieuwere modellen, vroeger was dit idd een optie
Edit: net eens de configurator erbij gehaald , de 3 zone airco zit er nu toch standaard in?
Ik meen me te herinneren dat dit nu standaard was op alle nieuwere modellen, vroeger was dit idd een optie
Edit: net eens de configurator erbij gehaald , de 3 zone airco zit er nu toch standaard in?
[ Voor 18% gewijzigd door NoFate op 01-10-2024 23:46 ]
Op mijn Q4 die ik bestelde mei 2022, geleverd dec 2023, zat het er alleszins standaard op. Ik heb geen enkele klimaatregeling optie extra bijbesteld.NoFate schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:50:
hmm, maar je zei toch dat je sinds een maand de q4 had? dan heb je toch het nieuwe model van 2024 ?
Ik heb zelf een Q4 uit 2021 zonder 3-zone airco en kan ook gewoon de temperatuur instellen vanuit de app - daar lijkt het me niet aan te liggen..NoFate schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 22:50:
Je zou eens in de app moeten kijken bij 'Uitrusting en technische gegevens' of bij de Binnenuitrusting deze optie ertussen staat: "Uitgebreide interieurvoorverwarming en -ventilatie”
Bij mij staat dat er alvast bij (onder de standaard uitrusting). Alsook "Automatische airconditioning met drie zones".h2s schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:35:
Je zou eens in de app moeten kijken bij 'Uitrusting en technische gegevens' of bij de Binnenuitrusting deze optie ertussen staat: "Uitgebreide interieurvoorverwarming en -ventilatie”
Bij staat er in de uitrusting “geen extra verwarming/voorw. Ook achterin een vakje, geen roosters.
Inmiddels terugkoppeling gehad van de dealer die ook aangeeft dat het onderdeel is van het klimaatpakket, welke ik er niet bij heb besteld. Het zit er dus niet standaard op (tenminste niet op de mijne). Auto is van aug 2024.
Inmiddels terugkoppeling gehad van de dealer die ook aangeeft dat het onderdeel is van het klimaatpakket, welke ik er niet bij heb besteld. Het zit er dus niet standaard op (tenminste niet op de mijne). Auto is van aug 2024.
Wat een triest gedoe van Audi zeg.Wijnand0311 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:34:
Bij staat er in de uitrusting “geen extra verwarming/voorw. Ook achterin een vakje, geen roosters.
gebeurd regelmatig eens. vermoed dat ze achterliggend kleine updates uitvoeren zoals de kaartupdates om de boel iets of wat up to date te houden.NoFate schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:54:
ik kreeg gisteren deze mekding van audi connect, iemand enig idee wat dit betekent?
[Afbeelding]
Dat is erg zuur en slecht van de dealer dat hij daar niet op gewaarschuwd heeft. Ik heb dit destijds gelukkig tijdens configureren (door dit forum) wel aangevinkt. Comfortpakket en 3-Zone klimaat zijn mi onmisbaar. Anders heb je idd een leeg vak achterin en een binnenspiegel die je zelf omhoog mag klappen tegen verblinding.Wijnand0311 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:34:
Basisuitrusting is bij Audi toch echt om te huilen. Ik had de optie voor verwarmde buitenspiegels niet opgemerkt, wat bij het huidige weer 's morgens altijd terug neerkomt op de dauw van de spiegels vegen voor vertrek. Laat staan als het straks vriest.
Verwacht nou niet te veel van je Audi... hier moet je blij mee zijn. Er is iets gebeurd en dat is het.NoFate schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:54:
ik kreeg gisteren deze mekding van audi connect, iemand enig idee wat dit betekent?
Komt inderdaad vaker voor en is voor Audi normaal. Heel informatief ook.
Volgens mij is het bestaansrecht van de basis uitvoering dat ze die als leenauto kunnen inzetten, zodat je vervolgens dolgelukkig bent weer in je eigen auto te kunnen vertrekken. En als schepje erbovenop ook nog slechte service bieden, waardoor je blij bent maar eens in de twee jaar voor onderhoud langs te hoeven.MrAgony schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:45:
Basisuitrusting is bij Audi toch echt om te huilen. Ik had de optie voor verwarmde buitenspiegels niet opgemerkt, wat bij het huidige weer 's morgens altijd terug neerkomt op de dauw van de spiegels vegen voor vertrek. Laat staan als het straks vriest.
Het tegenovergestelde van het "Red carpet threatment " van dat andere echte premium merk.EV_Eric schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 18:47:
[...]
Volgens mij is het bestaansrecht van de basis uitvoering dat ze die als leenauto kunnen inzetten, zodat je vervolgens dolgelukkig bent weer in je eigen auto te kunnen vertrekken. En als schepje erbovenop ook nog slechte service bieden, waardoor je blij bent maar eens in de twee jaar voor onderhoud langs te hoeven.
Je moet maar durven als Audi zijnde.
Blijkbaar willen de klanten dit
Really A-point? A-point duft gewoon 65 euro te vragen om me even in te stellen als hoofdgebruiker
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Schandalig. Misschien toch nog beter dan mijn dealer waar degene die me hielp gewoon zegt "ik weet ook niet hoe het moet", daar een collega voor nodig heeft, terug zou bellen, maar dat uiteraard nooit gedaan heeft. Ondertussen staat in mijn auto onder instellingen bij gebruikers nog steeds "geen hoofdgebruiker ingesteld", maar sinds de software update (naar 3812) werkt alles wel gewoon alsof ik wel hoofdgebruiker ben (inclusief functies via app en niet meer kwijtraken van alle instellingen, waar ik maandenlang last van heb gehad en de dealer ook van zei "kunnen we niets aan doen").SnowDude schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:31:
Really A-point? A-point duft gewoon 65 euro te vragen om me even in te stellen als hoofdgebruiker
Dat is snel verdiend voor wat bij mij maximaal in twee minuten gratis geregeld was (Broekhuis). Ik ben overigens in het verleden altijd goed geholpen bij A-Point vestiging Almere. Ik weet niet bij welke vestiging jij geweest bent, maar dit voelt niet als goede serviceverlening.SnowDude schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:31:
Was bij mij ook het geval. Bij het laatste bezoek aan de dealer voor een ander akkefietje dit probleem ook aangegeven maar constateerde bij ophalen dat dit ook niet is opgelost.EV_Eric schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:17:
[...]
Ondertussen staat in mijn auto onder instellingen bij gebruikers nog steeds "geen hoofdgebruiker ingesteld", maar sinds de software update (naar 3812) werkt alles wel gewoon alsof ik wel hoofdgebruiker ben (inclusief functies via app en niet meer kwijtraken van alle instellingen, waar ik maandenlang last van heb gehad en de dealer ook van zei "kunnen we niets aan doen").
Was er klaar mee en heb het zelf maar gefikst door de MMI in de auto naar fabrieksinstellingen te resetten en in de app de wagen te verwijderen. Toen de de boel opnieuw via de app opnieuw ingesteld.
(wel zorgen dat je audi account werkt, je pincode hebt en de code op het label die bij de sleutels is geleverd).
Weet niet exact meer de volgorde maar ik ben nu weer de hoofdgebruiker en alles werkt.
Zelfs de favorieten m.u.v. het huisadres stonden er weer.
Bijna dezelfde stappen doorlopen, afgemeld in app, app verwijderd op telefoon, auto terug naar fabrieksinstellingen via MMI en daarna alles opnieuw instellen. Alles werkt nu en melding van geen hoofdgebruiker staat ook alleen in een MMI submenu waar ik normaal niet kom, dus ik laat het maar zo. In de app op de telefoon sta ik wel als hoofdgebruiker. Met de vorige softwareversie leverde bovenstaande stappen niet het gewenste resultaat: ik was om de paar dagen al mijn instellingen kwijt.deboss65 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:37:
[...]
Was bij mij ook het geval. Bij het laatste bezoek aan de dealer voor een ander akkefietje dit probleem ook aangegeven maar constateerde bij ophalen dat dit ook niet is opgelost.
Was er klaar mee en heb het zelf maar gefikst door de MMI in de auto naar fabrieksinstellingen te resetten en in de app de wagen te verwijderen. Toen de de boel opnieuw via de app opnieuw ingesteld.
(wel zorgen dat je audi account werkt, je pincode hebt en de code op het label die bij de sleutels is geleverd).
Weet niet exact meer de volgorde maar ik ben nu weer de hoofdgebruiker en alles werkt.
Zelfs de favorieten m.u.v. het huisadres stonden er weer.
Nou dit probleem heeft zich van zelf opgelost tijdens de vakantie :-)b17b schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:07:
Hallo allen,
Lees hier mee en plaats soms een vraag over mijn Q4. Momenteel in Frankrijk en rij op de Audi navi. Echter sinds gisteren gaat de MMI navi elke 30m opnieuw initialiseren. Even daar voor lijkt ie ook vast te lopen. Mensen eerder gehad? Wat van zelf komt gaat soms vanzelf weg maar wel irritant dit. Nu met Carplay verder navigeren maar.
Nu voor de 5e keer een nieuwe kaart download aan het doen ook
Mensen, Audi connect al eens verlengd? Mijn Q4 is deze week 3 jaar en dus verloopt het pakket. Lukt me echter niet via myAudi te verlengen.Ook via de directe link op de mail die ontving over het verlengen kreeg ik -typisch Audi - een foutmelding :-)
Nog 50k km en hij mag eruit, betrap me erop dat ik toch wel echt aan het aftellen ben.
Edit: gelukt
Hallo mede-tweakers,
Sinds deze week eigenaar van een jonge Audi Q4 Etron 40 uit het jaar 2022! Ondanks de gemengde ervaringen, veelal op forum negatief, toch gekozen voor de Q4. Nu nog geen spijt van mijn keuze (fijn na één week 😅).
Gekozen voor een mooie S-Line uitvoering met zwart optiek. Alles erop en de eraan, zou je zeggen dan. Ben er dus ook achtergekomen dat alles bij Audi een optie is. Waaronder ook de streep verlichting achterop. Jammer, heb ik dus niet. Toch wel een teleurstelling..
Weten jullie of dit een kwestie van activeren is (bijvoorbeeld met OBDeleven) of dat ik een compleet nieuwe lamp erop moet zetten?
Overigens zit er ook geen CarPlay op… kan je dan weer bij de dealer inbouwen voor 700 euro..
Sinds deze week eigenaar van een jonge Audi Q4 Etron 40 uit het jaar 2022! Ondanks de gemengde ervaringen, veelal op forum negatief, toch gekozen voor de Q4. Nu nog geen spijt van mijn keuze (fijn na één week 😅).
Gekozen voor een mooie S-Line uitvoering met zwart optiek. Alles erop en de eraan, zou je zeggen dan. Ben er dus ook achtergekomen dat alles bij Audi een optie is. Waaronder ook de streep verlichting achterop. Jammer, heb ik dus niet. Toch wel een teleurstelling..
Weten jullie of dit een kwestie van activeren is (bijvoorbeeld met OBDeleven) of dat ik een compleet nieuwe lamp erop moet zetten?
Overigens zit er ook geen CarPlay op… kan je dan weer bij de dealer inbouwen voor 700 euro..
De achterverlichting is onderdeel van het Matrix verlichtingspakket. Is andere hardware en dus niet te activeren.Willest schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 09:42:
Hallo mede-tweakers,
Enig idee of dit achteraf nog in te bouwen is?
Ja volgens mij had een tweaker in dit topic het ooit gedaan (toen ik er ook nog een had, 2 jaar geleden?). Wel veel duurder dan af-fabriek.Willest schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:03:
Enig idee of dit achteraf nog in te bouwen is?
[ Voor 8% gewijzigd door Maurice- op 06-10-2024 11:55 ]
A oké, ik zal as maandag contact opnemen met garages kijken hoe of wat. Zal vast een duur grapje worden. Mocht iemand tips, advies, referenties, prijzen etc kennen hoor ik dat ook graag. 😄
Dit weekend de eerste kilometers in de Q4 gereden. En 1 ding is wel zeker, ik koop nooit meer een benzine auto. Hij rijdt echt super fijn. Die AR HUD bevalt tot nu toe echt fantastisch het is vooral heel fijn om te zien welke voorligger gevolgd wordt door de auto.
Uiteraard nog veel wennen en instellingen vinden.
Ik heb het gevoel dat de acc snel deactiveert bij stilstand in een file. In de e-tron GT van mijn broer blijft die gewoon actief. Maar ik heb niet de meest uitgebreide acc. Dus dat het ook zijn.
Ook het regeneratie niveau dat je instelt met de flippers lijkt hij te vergeten als je weer gas geeft.
Is het mogelijk om de auto in de lader te pluggen en dan via de lader de auto elke werkdag te verwarmen. Zonder dat de accu elke nacht wordt geladen?
Ik heb het gevoel dat de acc snel deactiveert bij stilstand in een file. In de e-tron GT van mijn broer blijft die gewoon actief. Maar ik heb niet de meest uitgebreide acc. Dus dat het ook zijn.
Ook het regeneratie niveau dat je instelt met de flippers lijkt hij te vergeten als je weer gas geeft.
Is het mogelijk om de auto in de lader te pluggen en dan via de lader de auto elke werkdag te verwarmen. Zonder dat de accu elke nacht wordt geladen?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Nog niet geprobeerd maar je zou het laadniveau lager kunnen zetten dan je huidig percentage batterij bij het insteken. zover ik begreep geeft de verwarming altijd voorkeur aan lader om voor te verwarmen indien aangesloten.SnowDude schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:02:
Dit weekend de eerste kilometers in de Q4 gereden. En 1 ding is wel zeker, ik koop nooit meer een benzine auto. Hij rijdt echt super fijn. Die AR HUD bevalt tot nu toe echt fantastisch het is vooral heel fijn om te zien welke voorligger gevolgd wordt door de auto.
Heeft iemand enig idee waarom de Q4 niet in het lijstje staat van ondersteunde modellen om de Youtube app te kunnen installeren via de MMI?
Dat zou toch iets handiger zijn dan via AA Mirror wat ik nu gebruik tijdens laadsessies.
Dat zou toch iets handiger zijn dan via AA Mirror wat ik nu gebruik tijdens laadsessies.
:strip_exif()/f/image/3QT9TpRHpCz5CJqsDr7cxcCs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door Mr.Veng op 07-10-2024 11:19 ]
Omdat de Q4 niet ondersteund was ten tijde van dit artikel...Mr.Veng schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:14:
Heeft iemand enig idee waarom de Q4 niet in het lijstje staat van ondersteunde modellen om de Youtube app te kunnen installeren via de MMI?
[Afbeelding]
De optie om de App Store beschikbaar te hebben is maar recent toegevoegd aan de Q4 optielijst (modeljaar 2025) en kost 480€.
Op een reeds bestaande Q4 zal dit er dus waarschijnlijk nooit komen...
Lap zeg, dan heb je het 2024 model en val je nog buiten de boot.h2s schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 16:07:
[...]
Omdat de Q4 niet ondersteund was ten tijde van dit artikel...
De optie om de App Store beschikbaar te hebben is maar recent toegevoegd aan de Q4 optielijst (modeljaar 2025) en kost 480€.
Op een reeds bestaande Q4 zal dit er dus waarschijnlijk nooit komen...

Vandaag heb ik weer een slechte ervaring gehad met laden. Omdat mijn vrouw deze avond met de wagen wegmoest en het krap zou worden met de 21% SOC, ben ik met de Q4 over de middag naar een snellader (120kw) gereden die bij een winkel ligt. Ingeplugd, ondertussen boodschappen doen.
10min later terug bij de wagen, staat hij (bij 19.5C) te laden aan 13.4kW... Ik dacht snellader doet het niet?Had niet veel tijd, en ben direct naar andere snellader gereden (ook 120kW). Daar stond ie na 7min nog steeds aan 13.1kW te laden...
Dit kan toch niet bij temperaturen tegen de 20°C???
Uiteindelijk naar 25% geladen en dan vertrokken. Tegen de avond, rond 18u, checkte ik de Audi app en stond de wagen plots op 27% SOC?
Eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de wagen plots verhoogt in SOC zonder laden? Vandaag toch ook geen grote temperatuurs schommelingen?
10min later terug bij de wagen, staat hij (bij 19.5C) te laden aan 13.4kW... Ik dacht snellader doet het niet?Had niet veel tijd, en ben direct naar andere snellader gereden (ook 120kW). Daar stond ie na 7min nog steeds aan 13.1kW te laden...
Uiteindelijk naar 25% geladen en dan vertrokken. Tegen de avond, rond 18u, checkte ik de Audi app en stond de wagen plots op 27% SOC?
Eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de wagen plots verhoogt in SOC zonder laden? Vandaag toch ook geen grote temperatuurs schommelingen?
Best regelmatig een procentje erbij in de eerste kilometers (en ik woon niet op een berg), maar nog nooit twee procent. Met betrekking tot slecht laden: ik heb standaard een spuitbusje contactspray in de auto. Als de auto niet goed laadt, spuit ik de contacten even in en dat lost bij mij eigenlijk bijna altijd het probleem op. Ook wel eens met een wattenstaafje de stekker thuis schoongemaakt, die hangt namelijk continu buiten.MrAgony schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:00:
Vandaag heb ik weer een slechte ervaring gehad met laden. Omdat mijn vrouw deze avond met de wagen wegmoest en het krap zou worden met de 21% SOC, ben ik met de Q4 over de middag naar een snellader (120kw) gereden die bij een winkel ligt. Ingeplugd, ondertussen boodschappen doen.
Ik ben er achter hoe je chatgpt kunt gebruiken in de q4. Als de taal op nederlands staat werkt het niet, maar als je hem op engels zet krijg je bij vragen via voice command ineens ook antwoord via wikipedia of chatgpt.
En vraag dan wel ook uitgesprokem in het Engels neem ik aan?JeeJee100 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:08:
Ik ben er achter hoe je chatgpt kunt gebruiken in de q4. Als de taal op nederlands staat werkt het niet, maar als je hem op engels zet krijg je bij vragen via voice command ineens ook antwoord via wikipedia of chatgpt.
Hi, dat lijkt mijn auto wel. Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn Q4 is 6 september jl geleverd. Ik heb inmiddels 2x de ANWB, via Audi, voor de deur gehad. En de 3e keer heb ik de auto met storing en al laten ophalen. De ANWB heeft de auto beide keren gereset. Daarna deed de auto het weer. Daarna na de dealer, welke dan geen problemen vond. Vandaar dus de 3e keer inclusief storing naar de garage.DeBroin schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:36:
Hallo iedereen,
De auto is uitgelezen. Naast meerdere software storingen, komen ze bij mij uit dat de HV acculader vervangen moet worden. De levertijd is onbekend, waarschijnlijk in november. Gelukkig een gelijkwaardige auto (Skoda Enyaq) meegekregen, want ze willen de auto niet meegeven. Opzich vind ik dat wel goed, maar een beste start van de auto is het niet. Ik hoop ook dat door het vervangen van dit onderdeel de issues ook daadwerkelijk opgelost zijn. Een beetje sceptisch ben ik wel.
Is er bij jouw al meer bekend? En ik en ook benieuwd of er anderen met dezelfde issue kampen of hoe dit uiteindelijk is opgelost.
Heb dit 1x gehad (in 3 jaar) toen ik wilde laden aan een snellader. Oplossing was om auto af te sluiten, sleutel buiten bereik te houden en half uur te wachten. Ik ben maar ergens koffie gaan drinken en toen ik terugkwam deed ie het weer. Daarna nooit meer meegemaakt.mrvang schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:24:
[...]
Hi, dat lijkt mijn auto wel. Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn Q4 is 6 september jl geleverd. Ik heb inmiddels 2x de ANWB, via Audi, voor de deur gehad. En de 3e keer heb ik de auto met storing en al laten ophalen. De ANWB heeft de auto beide keren gereset. Daarna deed de auto het weer. Daarna na de dealer, welke dan geen problemen vond. Vandaar dus de 3e keer inclusief storing naar de garage.
De auto is uitgelezen. Naast meerdere software storingen, komen ze bij mij uit dat de HV acculader vervangen moet worden. De levertijd is onbekend, waarschijnlijk in november. Gelukkig een gelijkwaardige auto (Skoda Enyaq) meegekregen, want ze willen de auto niet meegeven. Opzich vind ik dat wel goed, maar een beste start van de auto is het niet. Ik hoop ook dat door het vervangen van dit onderdeel de issues ook daadwerkelijk opgelost zijn. Een beetje sceptisch ben ik wel.
Is er bij jouw al meer bekend? En ik en ook benieuwd of er anderen met dezelfde issue kampen of hoe dit uiteindelijk is opgelost.
Uiteindelijk hebben ze om en bij de 120 HV componenten moeten uitmeten. Het zou een probleem zijn met het regelapparaat voor de accubewaking, en de aircocompressor.mrvang schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 08:24:
[...]
Hi, dat lijkt mijn auto wel. Ik heb exact hetzelfde probleem. Mijn Q4 is 6 september jl geleverd. Ik heb inmiddels 2x de ANWB, via Audi, voor de deur gehad. En de 3e keer heb ik de auto met storing en al laten ophalen. De ANWB heeft de auto beide keren gereset. Daarna deed de auto het weer. Daarna na de dealer, welke dan geen problemen vond. Vandaar dus de 3e keer inclusief storing naar de garage.
Ik heb "slechts" een Q2 als vervangwagen gekregen...
Best wel raar, ik krijg mijn wagen absoluut niet meer aan de praat, ook niet met een tijdje (met sleutel) uit de buurt te blijven. Ook een reset door de takeldienst heeft niet geholpen.
November?? Goeie god, hopelijk komt het toch sneller aan bij jou! Jammer genoeg hebben ze ook bij mij geen weet van een levertermijn

InderdaadTech_Thom schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:35:
[...]
En vraag dan wel ook uitgesprokem in het Engels neem ik aan?
Twee weken geleden kreeg ik een melding van een airco storing. De volgende dag was de melding vanzelf weer verdwenen, maar sinds vandaag is de melding opeens weer terug. Met de airco aan lijkt er ook niet echt koude of warme lucht gegeven te worden.
Kan 4 november terecht bij de garage. Het zal mij benieuwen wat het probleem is en of ze het kunnen vinden.
Kan 4 november terecht bij de garage. Het zal mij benieuwen wat het probleem is en of ze het kunnen vinden.
Heb je als optie een warmtepomp ?SkorpionNL schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:18:
Twee weken geleden kreeg ik een melding van een airco storing. De volgende dag was de melding vanzelf weer verdwenen, maar sinds vandaag is de melding opeens weer terug. Met de airco aan lijkt er ook niet echt koude of warme lucht gegeven te worden.
Kan alleen ingesteld worden met de flippers wanneer de auto afremt. Inderdaad een vreemde keuze.SnowDude schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 21:02:
Dan heb je mogelijk hetzelfde probleem als ik nu (nog) heb.
In april de eerste melding gehad van AC storing. Uitlezen mbv carscanner gaf als resultaat dat het koelmiddel niveau te laag was. Af en toe verdween de storingsmelding een tijdje en kwam daarna weer vrolijk oppoppen. Naar dealer gebracht en en die konden niets vinden en hebben de boel maar weer aangevuld.
Op mijn vraag hoe het kan dat het niveau binnen 2 jaar zo laag kon komen kwam er een verhaal dat dit zeer wel mogelijk door niet goed afvullen bij de fabriek kwam
Het is goed gegaan tot eind augustus: Weer dezelfde storing en carscanner uitlezing gaf hetzelfde.
Inmiddels was de auto uit de garantie dus ik zag de bui alweer hangen bij die dealers.
Kon na 3 weken terecht en moest een dealer 50km verderop opzoeken want mijn lokale dealer had niet de juiste afvul/diagnose apparatuur voor warmtepomp systemen.
Samengevat de auto daar gebracht met het dringende verzoek goed te zoeken naar een lek maar hier konden ze ook niets vinden en de boel maar weer afgevuld en een airco service uitgevoerd.
En bij ophalen het verzoek of ik even de hele diagnose en service wilde afrekenen.
Dit terwijl er niet is opgelost en er waarschijnlijk nog steeds een voor hen een onvindbaar lek in het systeem zit. (hebben ze ook erkend). Heb in eerste instantie geweigerd de rekening volledig te betalen en er staat over een paar weken een afspraak of ze koelmiddel (lek) sporen kunnen vinden, (er is een een of ander goedje aan toegevoegd die lekken zichtbaar kan maken)
Afwachten maar weer maar mijn onderbuik gevoel is niet goed.
Ik hoop dat je een duidelijkere diagnose en oplossing krijgt. Hou ons even op de hoogte want ik ben heel benieuwd wat er bij jou aan de hand is.
Airco storing is 1 van de welkebekende veel voorkomende problemen van de drama q4 met meer storingen dan dat ik ooit in een auto heb gezien, en dan heb ik zelfs nog 2007 Renault modellen meegemaakt. Er is een lek, niemand weet wat waar hoe en iedereen uit de garantie, er moet gewoon een terugroepactie voor komen, maar dat kost ome PON die de garantie afkoopt van de fabriek af te veel geld en kan er zo geen geld op verdienen.
Als ik drive select in individual zet en dan de aandrijving op dynamic dan blijft hij staanDereumauX schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 21:53:
[...]
Kan alleen ingesteld worden met de flippers wanneer de auto afremt. Inderdaad een vreemde keuze.
Ik heb trouwens het gevoel dat mijn regen sensor niet zo gevoelig is als zou moeten. Maar ik moet nog in meer regen rijden om dat goed te zien.
Ik heb dit ook gehad net na de garantie en " mocht" gewoon betalen. Ik heb al eerder gezegd dat project Q4 een mislukking is vanwege de opeenstapeling van problemen en al of niet gerelateerde teleurstellingen, en voor mij heeft Audi in ieder geval afgedaan. Nie wieder.Ujsk1463 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:14:
Airco storing is 1 van de welkebekende veel voorkomende problemen van de drama q4 met meer storingen dan dat ik ooit in een auto heb gezien, en dan heb ik zelfs nog 2007 Renault modellen meegemaakt. Er is een lek, niemand weet wat waar hoe en iedereen uit de garantie, er moet gewoon een terugroepactie voor komen, maar dat kost ome PON die de garantie afkoopt van de fabriek af te veel geld en kan er zo geen geld op verdienen.
Bestaat dat nu nog altijd? Een premium auto zonder verwarmde spiegels?MrAgony schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:45:
Ik heb zelf nog geen problemen gehad met een lekke airco maar heb toch maar eens de onderhoudshistorie uitgeschreven. Voor de volledigheid, ik heb mijn Q4 35 nu iets meer dan 3 jaar en heb er 82,000km mee gereden:
2022:
2022:
- 16-03: 2x melding "elektrische storing zoek garage op", codes gewist geen verklaring voor gevonden
- 16-03: Kraak aan voorzijde auto bij nemen van drempels, versleten rubber bij draagarm (na 10,000 kilometer)
- 01-04: Problemen met afstelling koplampen (te hoog)
- 20-04: Problemen met snel laden, komt nooit boven 62.5kWh (precies de helft van de maximale 125 voor een 35). Garage geeft aan geen fix voor, wacht op update naar 3812
- 26-06: gasveer kofferbak vervangen
- 26-06: motortje laadklep vervangen, kort daarvoor opengebroken door wegenwacht ivm niet meer openen
- 26-06: Controle hoogvoltaccu (terugroepactie?)
- 26-06 en 27-06: update naar 3812 - eindelijk app-connectiviteit en voorverwarmen
- 18-09: Blower voorruitverwarming blaast niet op vol vermogen, softwarereset uitgevoerd
- 05-04: Uitlijning, last van scheefstaand stuur
- 02-10: Motortje laadklep voor de tweede keer ontvangen, wederom opengebroken door wegenwacht
- 02-10: Diagnose waterlekkage bij binnenspiegel
- 18-11 (staat gepland): Voorruit wordt vervangen ivm lekkage binnenspiegel, mogelijk ook sensoren achter de ruit indien beschadigd door lekkage
Ik heb zulke problemen ook gehad al vanaf hij nieuw was. Dat heeft alles bij elkaar ongeveer 1,5 jaar geduurd eer het opgelost was en 5 garagebezoeken.SkorpionNL schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:18:
Zelfde uitleg : niet goed afgevuld in de fabriek, dus bijgevuld, geen lek gevonden, dan toch nog problemen, kleurstof bij gedaan, opnieuw geen lek gevonden en nog maar eens bijgevuld, dan toch weer problemen en toen hebben ze volgens wat ik begreep heel het koelmiddel eruit gehaald, opnieuw deftig gevaccumeerd en dan het koelmiddel er opnieuw in gedaan en sindsdien werkt het nu toch al ca een jaar zonder problemen.
Ik kreeg wel geen melding. Mijn airco deed het gewoon niet, geen gekoelde lucht. Maar ik heb ook geen warmtepomp. Is dus een iets ander systeem en misschien dat ik daarom geen enkele stoormelding kreeg.
Paar weken geleden ook gehad, airco was leeg. Moest opnieuw gevuld worden en alles doet het weer goed. Heb de auto 2,5 jaar en 70K gereden..SkorpionNL schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:18:
Op internet lees ik ook vele oorzaken. Bij de ene is het enkel afvullen, bij de ander moet er van alles vervangen worden.
Ik heb de auto (2,5 jaar oud) sinds eind augustus in bezit. Heb de onderhoudsgeschiedenis ingezien vanaf eerste aflevering en daar niks gezien over eerdere storingsmeldingen m.b.t. de airco, dus ga er maar vanuit dat het nu voor het eerst optreedt.
Wanneer ik bij de garage ben geweest en meer weet laat ik het hier zeker even weten.
Ik heb de auto (2,5 jaar oud) sinds eind augustus in bezit. Heb de onderhoudsgeschiedenis ingezien vanaf eerste aflevering en daar niks gezien over eerdere storingsmeldingen m.b.t. de airco, dus ga er maar vanuit dat het nu voor het eerst optreedt.
Wanneer ik bij de garage ben geweest en meer weet laat ik het hier zeker even weten.
Zit daar een motortje in? Ik maak hem altijd met de hand open en dicht…Chirezza schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 09:51:
• 26-06: motortje laadklep vervangen, kort daarvoor opengebroken door wegenwacht ivm niet meer openen
Hier dus hetzelfde probleem. Airco is bijgevuld na onderzoek met die kleurstof, omdat het gratis vervangen van de airco vloeistof 1x per 4 jaar staat gepland (hoort dus bij je gratis onderhoud van 7 jaar) en het nu na drie jaar bijgevuld moet worden gaan ze kijken of het toch betaald moet worden.Gerardvhgn schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 15:10:
[...]
Paar weken geleden ook gehad, airco was leeg. Moest opnieuw gevuld worden en alles doet het weer goed. Heb de auto 2,5 jaar en 70K gereden..
Want? Ja eh…. Dat weten ze niet. Nog geen factuur binnen, maar ik betaal geen stuiver. Had ik de auto dan standaard op 25 graden moeten laten staan ipv 21 ofzo?
Want ja, dan vliegt je airco vloeistof zo de auto uit natuurlijk. 😵💫
Yeah right, wat een stakkers daar.
Gelijk met mijn parkeersensoren. Achter 1 stuk dus maanden zonder parkeersensoren gereden (1 stuk dan doen ze het allemaal niet meer). Nu half jaar later hetzelfde aan de voorkant.
Ze gaan kijken of het door steenslag komt. Wat knap is want er is 0.0 schade aan de voorkant te zien door steenslag.
Zo ja, dan natuurlijk ook zelf betalen.
Trieste mentaliteit.
Met mijn slappe Franse Peugeot, niks ‘premium A voorsprong door techniek’ geblaat, heb ik dit soort geneuzel iig nooit gehad.
Vorige maand connectie met de audi server weg, opnieuw aangemeld of gereset door de garage. Even 140 euro aftikken.
Treurig dat het zo gaat. Ik dacht echt een spot on premium A merk advanced plus blablabla auto te hebben gekocht.
Maar het is gewoon binnenspiegel met een hendel op de nachtstand zetten, geen naar binnen klappende spiegels, geen rithistorie in de app. Afijn alles wat mijn Peugeot 308SW business model uit 2016 (niet te geloven) standaard wel had.
De auto is opzich prima, elektrisch is top. Maar hoe het ding bedacht en in elkaar gesleuteld is (laden vorige week niet boven de 62 kWh), een schande.
En dan voor alles nog geld te durven vragen.
In plaats dat je je ogen uit je kop schaamt en zegt: we plakken er nog 4 jaar gratis onderhoud aan vast. Sorry sorry sorry meneer.
Nee hoor, dokken tot je failliet bent. Bij ‘Voorsprong door techniek’ hoort de subtitel ‘Rijk geworden door arrogantie’.
Blij dat ik binnen een jaar m'n verlies heb genomen en 'm heb verkocht, wat een treurnis. Volgens mij was jij in het begin een enthousiasteling dus dat zegt wel wat. Elektrisch rijden is inderdaad heel fijn, maar er zijn merken met meer ervaring, service en bang for buck.dolfg schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 07:37:
[...]
Hier dus hetzelfde probleem. Airco is bijgevuld na onderzoek met die kleurstof, omdat het gratis vervangen van de airco vloeistof 1x per 4 jaar staat gepland (hoort dus bij je gratis onderhoud van 7 jaar) en het nu na drie jaar bijgevuld moet worden gaan ze kijken of het toch betaald moet worden.
Want? Ja eh…. Dat weten ze niet. Nog geen factuur binnen, maar ik betaal geen stuiver. Had ik de auto dan standaard op 25 graden moeten laten staan ipv 21 ofzo?
Want ja, dan vliegt je airco vloeistof zo de auto uit natuurlijk. 😵💫
Yeah right, wat een stakkers daar.
Gelijk met mijn parkeersensoren. Achter 1 stuk dus maanden zonder parkeersensoren gereden (1 stuk dan doen ze het allemaal niet meer). Nu half jaar later hetzelfde aan de voorkant.
Ze gaan kijken of het door steenslag komt. Wat knap is want er is 0.0 schade aan de voorkant te zien door steenslag.
Zo ja, dan natuurlijk ook zelf betalen.
Trieste mentaliteit.
Met mijn slappe Franse Peugeot, niks ‘premium A voorsprong door techniek’ geblaat, heb ik dit soort geneuzel iig nooit gehad.
Vorige maand connectie met de audi server weg, opnieuw aangemeld of gereset door de garage. Even 140 euro aftikken.
Treurig dat het zo gaat. Ik dacht echt een spot on premium A merk advanced plus blablabla auto te hebben gekocht.
Maar het is gewoon binnenspiegel met een hendel op de nachtstand zetten, geen naar binnen klappende spiegels, geen rithistorie in de app. Afijn alles wat mijn Peugeot 308SW business model uit 2016 (niet te geloven) standaard wel had.
De auto is opzich prima, elektrisch is top. Maar hoe het ding bedacht en in elkaar gesleuteld is (laden vorige week niet boven de 62 kWh), een schande.
En dan voor alles nog geld te durven vragen.
In plaats dat je je ogen uit je kop schaamt en zegt: we plakken er nog 4 jaar gratis onderhoud aan vast. Sorry sorry sorry meneer.
Nee hoor, dokken tot je failliet bent. Bij ‘Voorsprong door techniek’ hoort de subtitel ‘Rijk geworden door arrogantie’.
Ik had exact hetzelfde. Na 2 jaar foutmelding dat airco niet werkt. Uiteindelijk was dit te weinig gevuld vanuit de fabriek. Iets van 320 eruit gehad en 460 erin gaven ze aan. Na 2 maanden vullen geen problemen meer gehad.deboss65 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 08:08:
[...]
Dan heb je mogelijk hetzelfde probleem als ik nu (nog) heb.
In april de eerste melding gehad van AC storing. Uitlezen mbv carscanner gaf als resultaat dat het koelmiddel niveau te laag was. Af en toe verdween de storingsmelding een tijdje en kwam daarna weer vrolijk oppoppen. Naar dealer gebracht en en die konden niets vinden en hebben de boel maar weer aangevuld.
Op mijn vraag hoe het kan dat het niveau binnen 2 jaar zo laag kon komen kwam er een verhaal dat dit zeer wel mogelijk door niet goed afvullen bij de fabriek kwamHeb nog expliciet gevraagd of er goed gezocht is naar een lek want ik geloofde er niet zo in. Was allemaal niet zo..
Het is goed gegaan tot eind augustus: Weer dezelfde storing en carscanner uitlezing gaf hetzelfde.
Inmiddels was de auto uit de garantie dus ik zag de bui alweer hangen bij die dealers.
Kon na 3 weken terecht en moest een dealer 50km verderop opzoeken want mijn lokale dealer had niet de juiste afvul/diagnose apparatuur voor warmtepomp systemen.
Samengevat de auto daar gebracht met het dringende verzoek goed te zoeken naar een lek maar hier konden ze ook niets vinden en de boel maar weer afgevuld en een airco service uitgevoerd.
En bij ophalen het verzoek of ik even de hele diagnose en service wilde afrekenen.![]()
Dit terwijl er niet is opgelost en er waarschijnlijk nog steeds een voor hen een onvindbaar lek in het systeem zit. (hebben ze ook erkend). Heb in eerste instantie geweigerd de rekening volledig te betalen en er staat over een paar weken een afspraak of ze koelmiddel (lek) sporen kunnen vinden, (er is een een of ander goedje aan toegevoegd die lekken zichtbaar kan maken)
Afwachten maar weer maar mijn onderbuik gevoel is niet goed.
Ik hoop dat je een duidelijkere diagnose en oplossing krijgt. Hou ons even op de hoogte want ik ben heel benieuwd wat er bij jou aan de hand is.
Er zit een motortje op het pinnetje, die de klep omhoog wipt, welke draait om de klep van/op slot te draaien. Dat motortje gaat erg vaak kapot en dan blijft het pennetje dus 'op slot' waardoor je kan drukken wat je wil, maar de klep veert niet open. En dan sta je dus met een lege accu bij een laadpaal en de klep gaat niet open...JeeJee100 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:01:
[...]
Zit daar een motortje in? Ik maak hem altijd met de hand open en dicht…
Bekend probleem bij de Q4 (en ook familieleden Enyaq en ID4), zoek maar in de relevante topics. Zou eigenlijk een terugroepactie moeten zijn, zo vaak gebeurt het...
Dank voor je ervaringen. Ik hoop echt dat het de definitieve oplossing is want bij mij ging het 4 maanden goed tot de volgende identieke melding.pschouten schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 09:25:
[...]
Ik had exact hetzelfde. Na 2 jaar foutmelding dat airco niet werkt. Uiteindelijk was dit te weinig gevuld vanuit de fabriek. Iets van 320 eruit gehad en 460 erin gaven ze aan. Na 2 maanden vullen geen problemen meer gehad.
Ik kreeg vandaag de melding dat de noodgeval assistent een storing had. Daardoor werkte de active lane assist ook niet en kon ik de irritante piep bij te hard rijden ook niet uitschakelen via de ingestelde favoriet toets op het stuur. Morgen eens kijken of het eenmalig was.
Iemand ervaring mee?
Iemand ervaring mee?
las op macrumors dat 'Apple Preparing to Add Support for Digital Car Keys on Volvo, Polestar, and Audi Vehicles' (https://www.macrumors.com...star-audi-apple-car-keys/)
ijdele hoop zeker dat het heeeeeel misschien toepasbaar wordt voor Q4 my2023
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Als Audi nu echt goed bezig zou zijn zouden ze dat als 'optie' toevoegen voor alle Q4 modellen.shaowoo schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 09:29:
las op macrumors dat 'Apple Preparing to Add Support for Digital Car Keys on Volvo, Polestar, and Audi Vehicles' (https://www.macrumors.com...star-audi-apple-car-keys/)
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Hmm, denk dat we die digital car keys nooit gaan zien op onze Q4 modellen, had deze optie ook graag gewild ... maar de hardware moet er sowieso ook zijn, en ik denk niet dat er een NFC chip aanwezig is aan de klink of ergens in de auto zelf om de auto te starten... als iemand een goed contact kent bij de dealer die dit eventueel weet ?
Zou dit met een comfortsleutel/keyless entry niet mogelijk zijn? Weet niet of dat via NFC werkt.NoFate schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 10:11:
Hmm, denk dat we die digital car keys nooit gaan zien op onze Q4 modellen, had deze optie ook graag gewild ... maar de hardware moet er sowieso ook zijn, en ik denk niet dat er een NFC chip aanwezig is aan de klink of ergens in de auto zelf om de auto te starten... als iemand een goed contact kent bij de dealer die dit eventueel weet ?
Neen, dat is iets anders helaas ...SkorpionNL schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:21:
[...]
Zou dit met een comfortsleutel/keyless entry niet mogelijk zijn? Weet niet of dat via NFC werkt.
Hmm, mijn dealer zei dat de NFC reeds in de klink zit, het is een kwestie van een update... Fingers crossed... Zou handig zijn als we dit konden verifiëren...
Zou je die dan niet moeten kunnen scannen met een telefoon bv?NoFate schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:23:
Hmm, mijn dealer zei dat de NFC reeds in de klink zit, het is een kwestie van een update... Fingers crossed... Zou handig zijn als we dit konden verifiëren...
nee, want de telefoon is ook een reader... je zou eigenlijk al een NFC kaartje moeten hebben, maar dan moet je ook een goede hebben, anders gaat die niet unlocken :-) (of geluid maken)MrAgony schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 11:35:
[...]
Zou je die dan niet moeten kunnen scannen met een telefoon bv?
BUG?
Tijdens het laden aan een snellader (italië) was de SOC ongeveer 65% en lade de auto met nog 70kw. Ineens begon de SOC terug te lopen terwijl hij nog steeds met 65 a 70kw aan het laden was!
Binnen ongeveer 3 min liep de SOC terug van 65% tot 17%. Ook met gebruik van Car Scanner gaf de BMS 20% aan. Totaal verbaasd de auto ontkoppelt en opnieuw aan de lader gedaan maar geen verbetering, hij bleef 17% aangeven SOC liep wel op in plaats van terug. Geladen tot 24% (zou in werkelijkheid ongeveer 70% moeten zijn) om op plaats van bestemming te komen.
Na ong 10 minuten rijden liep de SOC langzaam op tot 70% en herstelde alles zich.
Iemand meer last gehad van dit verschijnsel? Wat zou dit kunnen veroorzaken?
Tijdens het laden aan een snellader (italië) was de SOC ongeveer 65% en lade de auto met nog 70kw. Ineens begon de SOC terug te lopen terwijl hij nog steeds met 65 a 70kw aan het laden was!
Binnen ongeveer 3 min liep de SOC terug van 65% tot 17%. Ook met gebruik van Car Scanner gaf de BMS 20% aan. Totaal verbaasd de auto ontkoppelt en opnieuw aan de lader gedaan maar geen verbetering, hij bleef 17% aangeven SOC liep wel op in plaats van terug. Geladen tot 24% (zou in werkelijkheid ongeveer 70% moeten zijn) om op plaats van bestemming te komen.
Na ong 10 minuten rijden liep de SOC langzaam op tot 70% en herstelde alles zich.
Je wagen werd even gebruikt als batterij en leeggetrokken voor de wagen naast je te ladenvriej29 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:54:
BUG?
Hmm, heb vaak aan de hand , wanneer ik op dat knopje duw op de middenconsole ,om de snelheidsbeperker af te zetten, het scherm gewoon verdwijnt... Ook bij de knop "favorieten" , dit is ook een soort pop-up... Het scherm komt dan, en gaat dan weg... Ik moet dan nogmaals op de knop klikken...
Nog iemand daar last van?
Hierbij een illustratie filmpje...
https://photos.app.goo.gl/UarscTayBYDNz5kx5
Ja, ik heb er ook last van met Apple Carplay. Is al eerder besproken in dit topic. Waarschijnlijk wil Carplay naar de voorgrond en drukt zo het dialoog weg. Als je eerst naar het hoofdmenu gaat en dan op het knopje drukt lukt het waarschijnlijk wel.NoFate schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 18:50:
Hmm, heb vaak aan de hand , wanneer ik op dat knopje duw op de middenconsole ,om de snelheidsbeperker af te zetten, het scherm gewoon verdwijnt... Ook bij de knop "favorieten" , dit is ook een soort pop-up... Het scherm komt dan, en gaat dan weg... Ik moet dan nogmaals op de knop klikken...
mja, het is idd niet altijd, toch weer een bugmartinkleppe schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 21:06:
[...]
Ja, ik heb er ook last van met Apple Carplay. Is al eerder besproken in dit topic. Waarschijnlijk wil Carplay naar de voorgrond en drukt zo het dialoog weg. Als je eerst naar het hoofdmenu gaat en dan op het knopje drukt lukt het waarschijnlijk wel.
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.