Eddster schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:16:
Goedemorgen. Een nieuwe Q4 e-tron berijder hier. Ik heb de Advanced versie gekozen. In het zwart met 20 inch velgen, getint glas en een sportonderstel. Hij is eind vorig jaar besteld en vorige week geleverd. All-in-all ben ik erg tevreden met de auto. Hij rijdt heerlijk en ondanks de plastic grille vind ik hem er mooi uitzien. Er is alleen nog een klein probleempje met de Connect diensten. Door onverklaarbare redenen ziet krijg ik mezelf niet als hoofdbestuurder in de auto geactiveerd. In de App ben ik wel hoofdbestuurder, maar als ik met identieke credentials inlog in de Audi pikt 'ie dat niet op en blijft hij aangeven dat er voor die auto nog geen hoofdbestuurder is. Enfin, dinsdag heb ik een afspraak met de dealer om hiernaar te kijken.
Wat me overigens opviel is het volgende; tijdens het bestelproces heb ik heel lang zitten wikken en wegen over het kiezen tussen Assistentiepakket Plus en Assistentiepakket Advanced. De Advanced versie had ook de 'Traffic Jam Assist' optie en omdat ik vaak onderweg ben leek me dat ideaal. De normale ACC zou namelijk niet werken onder de 30 km/h, waardoor je in files alsnog zelf moet optrekken. Het kostte echter wel 1000 euro meer, waardoor ik vanwege een beperkt leasebudget andere opties zou moeten laten schieten. Ik heb dus uiteindelijk niet voor Ass.pakket Advanced gekozen. Dan maar zelf gasgeven in de file.
Bij het uittesten van de Adaptive Cruise Control bleek echter dat deze gewoon onder de 30 km/h blijft functioneren en werkt dus wel perfect bij verkeerslichten en files. En als ik nu de configurator op Audi.nl doorloop staat de optie Assistentiepakket Advanced er niet meer bij. Zou Audi dan echt een update in de ACC hebben doorgevoerd waardoor deze Advanced optie overbodig is geworden?
edit:
[...]
Blijkbaar heeft dit altijd al gewerkt en was ik verkeerd geïnformeerd. Dan snap ik met terugwerkende kracht nog minder wat de voordelen van het Advanced pakket waren en begrijp ik waarom Audi hier ook mee gestopt is.
Hoi, ik rijd idd ook sinds een maand met de Q4
initieel had ik ook problemen om de myAudi app te koppelen met de wagen...
Bij de dealer hadden ze in de wagen een "lokale" gebruiker aangemaakt, maar dan krijg je idd maar beperkte functies... In principe moet je je aanmelden in de auto als myAudi user met je email/ww
Bij de gebruikers , gebruiker toevoegen , dan aanmelden....
MAAR , die optie had ik ik om 1 of andere reden niet, terug gebeld naar de dealer, toen hebben de auto ontkoppeld, een reset gedaan op de key user op hun backoffice
Daarna de auto ingekropen, en toen stond de aanmeld optie er opeens