Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 130 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
MrAgony schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Check of je niet afgemeld bent in de wagen. Ik heb dit ook een dag of 4 voorgehad, totdat ik doorhad dat om de één of andere reden mijn account in de wagen zelf uitgelogd was.
Hmm, waar heb je de optie aan/af melden in de auto?? Dat zie ik niet als ik naar de gebruiker ga?
Als ik naar de gebruiker ga, dan zie ik de Key user staan, en er staat, laatst bijgewerkt, 2 dagen..

Wat die bij jouw dan weg uit de lijst? Zag je alleen guest staan?

[ Voor 6% gewijzigd door NoFate op 16-08-2024 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RPaardekam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-03 11:12
Wat eem ramp, die melding "Stuur overnemen aub". Op een ritje van 25 km kan dit soms wel 10x gebeuren. Als je niet snel genoeg reageert dan wordt er zelfs gewaarschuwd dat er een SOS ingreep zal plaatsvinden o.i.d.. Ongelofelijk hoe dit mijn rijgedrag beinvloedt en zeker niet ten goede. De tweede frustratie, dat het menu om de snelheidswaarschuwing uit te schakelen vroegtijdig verdwijnt herken ik ook. Ik heb het vermoeden dat het Apple Carplay is die "naar de voorgrond wil" en dat daardoor het menu uit beeld verdwijnt voordat je het vinkje hebt kunnen uitschakelen.
NoFate schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 17:12:
- stuur vast nemen => deze melding komt gewoon te vaak, zelfs als ik het stuur vast heb op een rechte baan
- als ik op dat knopje duw op de midden console, om de begrenzer uit te zetten, als ik erop klik, dan komt dat menu open, maar sluit dan terug, ik moet er dus altijd 2 x op duwe, vaak alleen maar de eerste keer na het contact te hebben gestart
Ik rijd de Q4 nu een week of 6 maar ik ben nog steeds niet heel erg gelukkig n.a.v. bovenstaande irritaties. Benieuwd of de gevoeligheid van het stuur wellicht iets is dat de dealer nog kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
RPaardekam schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:23:
Wat eem ramp, die melding "Stuur overnemen aub". Op een ritje van 25 km kan dit soms wel 10x gebeuren. Als je niet snel genoeg reageert dan wordt er zelfs gewaarschuwd dat er een SOS ingreep zal plaatsvinden o.i.d.. Ongelofelijk hoe dit mijn rijgedrag beinvloedt en zeker niet ten goede. De tweede frustratie, dat het menu om de snelheidswaarschuwing uit te schakelen vroegtijdig verdwijnt herken ik ook. Ik heb het vermoeden dat het Apple Carplay is die "naar de voorgrond wil" en dat daardoor het menu uit beeld verdwijnt voordat je het vinkje hebt kunnen uitschakelen.

[...]

Ik rijd de Q4 nu een week of 6 maar ik ben nog steeds niet heel erg gelukkig n.a.v. bovenstaande irritaties. Benieuwd of de gevoeligheid van het stuur wellicht iets is dat de dealer nog kan aanpassen?
Idem hier, ook een 6 tal weken in gebruik, vreselijk!!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
MrAgony schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:09:
[...]

Check of je niet afgemeld bent in de wagen. Ik heb dit ook een dag of 4 voorgehad, totdat ik doorhad dat om de één of andere reden mijn account in de wagen zelf uitgelogd was.
Hmm, dat is het niet, de gebruiker staat er nog in, ik zie ook rechts boven, 3G staan, maar geen streepjes... Ook dat knopje "weer" lukt niet, ik krijg ook tijdens rijden de melding dat er geen connectie kan gemaakt worden...

Rommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
- stuur vast nemen => deze melding komt gewoon te vaak, zelfs als ik het stuur vast heb op een rechte baan
Dit werkt naar mijn idee op basis van beweging van het stuur. Dus handen vrij en sturen met de knietjes kan ook, zolang het stuur af en toe maar een beetje in beweging is. Mocht je een keer aangehouden worden omdat je te veel van links naar rechts zwalkt: dan is dit een mooi excuus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Luke the Duke schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 14:43:
[...]

Dit werkt naar mijn idee op basis van beweging van het stuur. Dus handen vrij en sturen met de knietjes kan ook, zolang het stuur af en toe maar een beetje in beweging is. Mocht je een keer aangehouden worden omdat je te veel van links naar rechts zwalkt: dan is dit een mooi excuus ;-)
Mja, ik had een A4 eerst, daar had ik ook de lane assist functie, maar deze was qua gevoeligheid veel beter, daar kwam de melding effectief als in het stuur gedurende xx sec los had... Nu komt dat continu, terwijl ik het stuur zelfs vast heb

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
RPaardekam schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:23:

Ik rijd de Q4 nu een week of 6 maar ik ben nog steeds niet heel erg gelukkig
Probeer maar te accepteren. Na bijna drie jaar ben ik ook nog niet blij. Ik kijk uit naar het moment dat ie uit het contract loopt. En dat heb ik nog nooit bij een auto gehad ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Daar sluit ik me bij aan ephymerous, ik ben een Q4 rijder van het eerste uur. Maar voor mij geen Audi meer. Vanaf de levering in november 21 (besteld in april) is er altijd wat aan de hand geweest. Nu merk ik de laatste week dat een ingestelde bestemming in de navigatie totaal random (qua tijd) verdwijnt tijdens de rit.. uiteraard weer zo in te stellen maar gek is het wel…Ik zal eens aan Arval vragen of ze hem graag terug hebben….anders nog ruim twee jaar… oh ja en die van mij laad het traagste van heel Europa denk ik… deze zomer was de bestemming de Franse alpen.. voornamelijk Tesla laders en een enkele keer een Ionity.. wanneer ik een start laadsnelheid van 70Kw/h had was ik op een gegeven moment al tevreden… andere kwamen later en gingen eerder 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:49
Travish schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 17:19:
Daar sluit ik me bij aan ephymerous, ik ben een Q4 rijder van het eerste uur. Maar voor mij geen Audi meer. Vanaf de levering in november 21 (besteld in april) is er altijd wat aan de hand geweest. Nu merk ik de laatste week dat een ingestelde bestemming in de navigatie totaal random (qua tijd) verdwijnt tijdens de rit.. uiteraard weer zo in te stellen maar gek is het wel…Ik zal eens aan Arval vragen of ze hem graag terug hebben….anders nog ruim twee jaar… oh ja en die van mij laad het traagste van heel Europa denk ik… deze zomer was de bestemming de Franse alpen.. voornamelijk Tesla laders en een enkele keer een Ionity.. wanneer ik een start laadsnelheid van 70Kw/h had was ik op een gegeven moment al tevreden… andere kwamen later en gingen eerder 😡
Traag laden heb ik ook gehad, in het voorjaar zijn een aantal accucellen vervangen en sindsdien is het een stuk minder traag. Ik zou ‘m gewoon bij de dealer achterlaten met de vraag de laad problematiek te fixen :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08-06 20:08
Mijn Q4 van december 2022 heeft ook line assist maar geen rijstrooksensor zodat deze niet binnen de lijnen blijft. Als je buiten de lijn gaat krijg je de melding hand aan het stuur. Dit zie je dan ook op het display omdat 1 van de lijnen rood kleurt.
Je krijgt inderdaad wel dikwijls de melding. De auto probeert dan ook tegen te sturen wat ik op zich niet vervelend vind.
Zet ik de line assist uit dan krijg ik nooit geen melding meer van hand aan het stuur. Misschien is het bij de nieuwere auto’s wel anders. Ik krijg ook nooit een melding dat ik te hard rij, ondanks dat de maximumsnelheid wel in het display verschijnt.
Naarmate de auto’s nieuwer zijn krijg je steeds meer “ veiligheidssystemen “

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Luisterzicht schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 20:37:
Mijn Q4 van december 2022 heeft ook line assist maar geen rijstrooksensor zodat deze niet binnen de lijnen blijft. Als je buiten de lijn gaat krijg je de melding hand aan het stuur. Dit zie je dan ook op het display omdat 1 van de lijnen rood kleurt.
Je krijgt inderdaad wel dikwijls de melding. De auto probeert dan ook tegen te sturen wat ik op zich niet vervelend vind.
Zet ik de line assist uit dan krijg ik nooit geen melding meer van hand aan het stuur. Misschien is het bij de nieuwere auto’s wel anders. Ik krijg ook nooit een melding dat ik te hard rij, ondanks dat de maximumsnelheid wel in het display verschijnt.
Naarmate de auto’s nieuwer zijn krijg je steeds meer “ veiligheidssystemen “
Klopt helemaal, ik heb net hetzelfde en zet de lane assist telkens uit, zo krijg ik nooit een melding dat ik mijn handen op het stuur moet houden en heb je er dus geen last van. Misschien is dat voor de nieuwere modellen idd anders. Die snelheidswaarschuwing lijkt me ook super irritant, maar gelukkig heb ik die ook (nog) niet. Hopelijk geven ze dat niet met een update door ofzo... dat lijkt me anders nog wel de moeite om dit definitief uit te zetten met een dongle maar weet niet of dit kan...?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Wat mij het meest verbaasd is dat ik met mijn Peugeot 308SW gewoon een ritregistratie in de app had, kon makkelijk terugzien welke ritten ik gemaakt had, wat voor de zakelijke kilometers handig was.
De auto was van 2016.

Nu met de Audi app is er helemaal niets. Geen rithistorie, mijn favorieten wisselen ook per maand, dan is er weer 1 zoek, dan staan ze er dubbel in.
Qua, ‘we zitten in 2024 dus we zijn up to date’ moet Audi nog veel leren.

De update naar versie 3812 is vorig jaar geweest. Ondanks kleine problemen die met een volgende update verholpen worden, komt die maar niet. Volgens de dealer staat er niks klaar.

Dus terwijl de software inmiddels op versie 38.. of 39.. weet ik veel waar zit, is het voor de first adapters wachten wachten wachten.
En dat ie na 3812 gewoon online gedaan kan worden klopt ook niet.

Ik ben geen zeurkous, maar het is al met al best brak.
Voor een auto van 69.000 euro. 😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Paar dagen geen connectie gehad met de auto naar Audi connect, stond de hele tijd 3G zonder streepjes, 5 dagen later plots in orde, niks gedaan, staat terug LTE, en status komt terug door

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke the Duke
NoFate schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 08:39:
Paar dagen geen connectie gehad met de auto naar Audi connect, stond de hele tijd 3G zonder streepjes, 5 dagen later plots in orde, niks gedaan, staat terug LTE, en status komt terug door
Dan heb je nog geluk gehad ;-)

Ik was van de zomer in Oostenrijk, in een parkeergarage kwam de Audi Q4 niet verder dan 2G (!) en dat heeft het systeem kennelijk helemaal over de zeik geholpen, en kwam ook helemaal niet meer online. De truuk was om bij goed bereik (in behoorlijk bewoond gebied met fatsoenlijke dekking) de betreffende zekering (ik herinner me nr. 19) te trekken en na enige tijd terug te steken. Dat zou de communicatie unit een harde reset geven.

Audi heeft zeker met de eerste release van de Q4 heel erg zijn best gedaan. Goede keuzes gemaakt ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Luke the Duke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Ik was van de zomer in Oostenrijk, in een parkeergarage kwam de Audi Q4 niet verder dan 2G (!) en dat heeft het systeem kennelijk helemaal over de zeik geholpen, en kwam ook helemaal niet meer online. De truuk was om bij goed bereik (in behoorlijk bewoond gebied met fatsoenlijke dekking) de betreffende zekering (ik herinner me nr. 19) te trekken en na enige tijd terug te steken. Dat zou de communicatie unit een harde reset geven.

Audi heeft zeker met de eerste release van de Q4 heel erg zijn best gedaan. Goede keuzes gemaakt ook.
Ik wist idd dat de MMI niet top was, maar dat het zo vol bugs zat, had ik niet zien aankomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Luke the Duke schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 10:04:
[...]

Ik heb idd eerder ook gelezen dat fuse 19 een oplossing kan bieden, maar waar zit die fuse box?
Is dat links onder het stuur? Of moet je eerst de deur opendoen, en dan daar links? Die kleppen zitten goed vast, dus wil niet per ongeluk iets breken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 13:22:
[...]

Ik heb idd eerder ook gelezen dat fuse 19 een oplossing kan bieden, maar waar zit die fuse box?
Is dat links onder het stuur? Of moet je eerst de deur opendoen, en dan daar links? Die kleppen zitten goed vast, dus wil niet per ongeluk iets breken :-)
Dit ligt misschien aan mij. Maar je hebt een gloednieuwe wagen, nog volledig onder garantie.
Dan ga je toch met je problemen naar de garage om die onder garantie te laten oplossen (je hebt er recht op), ipv zelf aan de fuses liggen te prutsen, of met dongles, of ...

Zelfde met al je andere problemen. Hoe verwacht je dat Audi de problemen oplost als je ze niet kenbaar maakt aan je dealer (en dus Audi)?
Ze gaan alvast dit forum niet lezen.

Ik vind het heel erg dat je al die problemen ervaart, maar alleen de dealer kan deze gepast oplossen volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
h2s schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:04:
[...]
maar alleen de dealer kan deze gepast oplossen volgens mij.
Dat is het nou juist: de dealers staan in het algemeen wat software betreft ook met de handen in het haar, laat staan de zogenaamde helpdesk van Audi Nederland. Die weten al helemaal niets. Dit model is met hoge (want Audi) verwachtingen in de markt gezet maar die zijn helaas niet waargemaakt. Audi heeft tegen beter weten in qua software zijn eigen koers gevaren en had wat dat betreft beter de lijn van VW en SKoda kunnen volgen, dan waren er b.v. ook OTA updates mogelijk geweest. Nu is het uitzichtloos.

Wat niet wegneemt dat de Q4 een prima wagen is als je dat los ziet (kan zien) van de rest, maar voor veel Audi Q4 bezitters / berijders is de wrange smaak van de tekortkomingen groter dan dat het gewoon een prima wagen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08:47
h2s schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 14:04:
[...]

Dit ligt misschien aan mij. Maar je hebt een gloednieuwe wagen, nog volledig onder garantie.
Dan ga je toch met je problemen naar de garage om die onder garantie te laten oplossen (je hebt er recht op), ipv zelf aan de fuses liggen te prutsen, of met dongles, of ...

Zelfde met al je andere problemen. Hoe verwacht je dat Audi de problemen oplost als je ze niet kenbaar maakt aan je dealer (en dus Audi)?
Ze gaan alvast dit forum niet lezen.

Ik vind het heel erg dat je al die problemen ervaart, maar alleen de dealer kan deze gepast oplossen volgens mij.
Ach, sinds NoFate een nieuwe auto heeft, is dit topic nog nooit zo vaak bovenaan de topic list te voinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Hehe :-)

Idd , de dealers die weten ook van niet veel, auto 2 dagen kwijt en ze doen dan ook maar even de fuse eruit halen...

Overlaatst ook gebeld naar Audi connect, omdat ik de optie niet had om aan te melden in de auto... Die wisten het ook niet, ze zeiden gewoon dat ik die functies niet had in de auto... Plots paar dagen later, kon ik aanmelden als key user in de auto...

Beetje triestig, zowel bij de dealers als de helpdesk van Audi connect

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dolfg
  • Nu online
Ik heb best wat dingen gehad, maar bij Pon in Amersfoort ben ik altijd prima geholpen.
Dat ze niks wisten klopt in mijn geval iig niet.

Dat ze afhankelijk zijn van Audi Duitsland is een feit. En dat ze daar niet happy mee zijn is me ook meer dan duidelijk.

Sommige zaken blijven liggen (binnenlamp bestuurder gaat niet aan bij ontgrendelen, komt met de update - die niet komt).

Alle andere zaken als hoofdbestuurder, account en de hele mikmak zijn allemaal door Audi prima geïnstalleerd.
Toen de update naar 3812 kwam was het verzoek of ik mijn inlog en wachtwoord wilde geven. Zodat ze de auto weer helemaal compleet konden afleveren.

Zo gezegd, zo gedaan. Het werkte gelijk weer prima.
Zelf met dongles aan de slag om in het systeem te klooien heb ik nooit gedaan en zal dat nooit doen ook.
Genoeg verhalen hier gelezen dat zoiets totaal verkeerd heeft uitgepakt, dus dat ga ik niet doen.
De software is soms instabiel en raar.

Maar dat er bij de Audi dealers en garages alleen maar nono’s werken lijkt me iets te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Helemaal mee eens, bij Pon Center Amersfoort altijd goed en vakkundig geholpen, Q4 is van maart 2022 en er beginnen nu wel wat meer storingen te komen ( achterklep gaat soms niet dicht, slot van laadklep is defect, mmi valt soms weg, onderweg vanuit Zuid Frankrijk allen AC laden en niet DC en gaf daardoor een storing ) volgende week een afspraak en hoop dat alles wordt opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
dolfg schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 20:41:
Maar dat er bij de Audi dealers en garages alleen maar nono’s werken lijkt me iets te kort door de bocht.
Dat is ook zo maar het zijn er best wel veel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 07:53

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

Wie weet of er ook originele vloermatten voor de Q4 zijn met een zogenaamd hakstuk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hout77
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-05 16:08
Iemand de toeter al vervangen van de Q4? De originele klinkt toch echt nergens naar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
Hout77 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:12:
Iemand de toeter al vervangen van de Q4? De originele klinkt toch echt nergens naar...
Niet vervangen maar eentje toegevoegd, daar is een kabel voor, ik herinner me dat daar ook hier eerdere posts over te vinden moeten zijn.

Zie ook:

https://kufatec.com/de/ad...-vw-audi-seat-skoda/45009

Duits forum waarin dat besproken wordt: https://www.motor-talk.de...-jetzt-audi-t7249891.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 14:34
Hout77 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 09:12:
Yep, niet gebruiken.. nooit.. Je schaamt je kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-06 11:47
sbin schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 12:52:
[...]

Yep, niet gebruiken.. nooit.. Je schaamt je kapot.
:*)
Denk dat de officiele naam van de toon van de toeter luid als: erwürgte Ente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddster
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 26-08-2024
Goedemorgen. Een nieuwe Q4 e-tron berijder hier. Ik heb de Advanced versie gekozen. In het zwart met 20 inch velgen, getint glas en een sportonderstel. Hij is eind vorig jaar besteld en vorige week geleverd. All-in-all ben ik erg tevreden met de auto. Hij rijdt heerlijk en ondanks de plastic grille vind ik hem er mooi uitzien. Er is alleen nog een klein probleempje met de Connect diensten. Door onverklaarbare redenen ziet krijg ik mezelf niet als hoofdbestuurder in de auto geactiveerd. In de App ben ik wel hoofdbestuurder, maar als ik met identieke credentials inlog in de Audi pikt 'ie dat niet op en blijft hij aangeven dat er voor die auto nog geen hoofdbestuurder is. Enfin, dinsdag heb ik een afspraak met de dealer om hiernaar te kijken.

Wat me overigens opviel is het volgende; tijdens het bestelproces heb ik heel lang zitten wikken en wegen over het kiezen tussen Assistentiepakket Plus en Assistentiepakket Advanced. De Advanced versie had ook de 'Traffic Jam Assist' optie en omdat ik vaak onderweg ben leek me dat ideaal. De normale ACC zou namelijk niet werken onder de 30 km/h, waardoor je in files alsnog zelf moet optrekken. Het kostte echter wel 1000 euro meer, waardoor ik vanwege een beperkt leasebudget andere opties zou moeten laten schieten. Ik heb dus uiteindelijk niet voor Ass.pakket Advanced gekozen. Dan maar zelf gasgeven in de file.

Bij het uittesten van de Adaptive Cruise Control bleek echter dat deze gewoon onder de 30 km/h blijft functioneren en werkt dus wel perfect bij verkeerslichten en files. En als ik nu de configurator op Audi.nl doorloop staat de optie Assistentiepakket Advanced er niet meer bij. Zou Audi dan echt een update in de ACC hebben doorgevoerd waardoor deze Advanced optie overbodig is geworden?

edit:
Dean Martin schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 15:13:
[...]

Op bladzijde 141 van de handleiding, onder hoofdstuk Dynamische rijassistent:

[...]
Blijkbaar heeft dit altijd al gewerkt en was ik verkeerd geïnformeerd. Dan snap ik met terugwerkende kracht nog minder wat de voordelen van het Advanced pakket waren en begrijp ik waarom Audi hier ook mee gestopt is.

[ Voor 11% gewijzigd door Eddster op 23-08-2024 09:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Blijkbaar heeft dit altijd al gewerkt en was ik verkeerd geïnformeerd. Dan snap ik met terugwerkende kracht nog minder wat de voordelen van het Advanced pakket waren en begrijp ik waarom Audi hier ook mee gestopt is.
Het verschil was mi destijds dat de advanced ook "Travel assist" had en niet alleen "Lane Assist".. Dus de plus blijft binnen de lijntjes en advanced stuurt mee in de rijbaan. ACC met stop&go zat altijd al in de plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddster
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 26-08-2024
sbin schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Het verschil was mi destijds dat de advanced ook "Travel assist" had en niet alleen "Lane Assist".. Dus de plus blijft binnen de lijntjes en advanced stuurt mee in de rijbaan. ACC met stop&go zat altijd al in de plus.
Ah, dat zal het zijn. Bedankt, ik kon het niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Eddster schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:16:
Goedemorgen. Een nieuwe Q4 e-tron berijder hier. Ik heb de Advanced versie gekozen. In het zwart met 20 inch velgen, getint glas en een sportonderstel. Hij is eind vorig jaar besteld en vorige week geleverd. All-in-all ben ik erg tevreden met de auto. Hij rijdt heerlijk en ondanks de plastic grille vind ik hem er mooi uitzien. Er is alleen nog een klein probleempje met de Connect diensten. Door onverklaarbare redenen ziet krijg ik mezelf niet als hoofdbestuurder in de auto geactiveerd. In de App ben ik wel hoofdbestuurder, maar als ik met identieke credentials inlog in de Audi pikt 'ie dat niet op en blijft hij aangeven dat er voor die auto nog geen hoofdbestuurder is. Enfin, dinsdag heb ik een afspraak met de dealer om hiernaar te kijken.

Wat me overigens opviel is het volgende; tijdens het bestelproces heb ik heel lang zitten wikken en wegen over het kiezen tussen Assistentiepakket Plus en Assistentiepakket Advanced. De Advanced versie had ook de 'Traffic Jam Assist' optie en omdat ik vaak onderweg ben leek me dat ideaal. De normale ACC zou namelijk niet werken onder de 30 km/h, waardoor je in files alsnog zelf moet optrekken. Het kostte echter wel 1000 euro meer, waardoor ik vanwege een beperkt leasebudget andere opties zou moeten laten schieten. Ik heb dus uiteindelijk niet voor Ass.pakket Advanced gekozen. Dan maar zelf gasgeven in de file.

Bij het uittesten van de Adaptive Cruise Control bleek echter dat deze gewoon onder de 30 km/h blijft functioneren en werkt dus wel perfect bij verkeerslichten en files. En als ik nu de configurator op Audi.nl doorloop staat de optie Assistentiepakket Advanced er niet meer bij. Zou Audi dan echt een update in de ACC hebben doorgevoerd waardoor deze Advanced optie overbodig is geworden?

edit:

[...]

Hoi, ik rijd idd ook sinds een maand met de Q4
initieel had ik ook problemen om de myAudi app te koppelen met de wagen...
Bij de dealer hadden ze in de wagen een "lokale" gebruiker aangemaakt, maar dan krijg je idd maar beperkte functies... In principe moet je je aanmelden in de auto als myAudi user met je email/ww
Bij de gebruikers , gebruiker toevoegen , dan aanmelden....
MAAR , die optie had ik ik om 1 of andere reden niet, terug gebeld naar de dealer, toen hebben de auto ontkoppeld, een reset gedaan op de key user op hun backoffice
Daarna de auto ingekropen, en toen stond de aanmeld optie er opeens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeJee100
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 07-06 14:07
sbin schreef op vrijdag 23 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Klopt ik heb de advanced (auto vorige week geleverd). Het automatisch sturen moet je apart aanzetten via knopje op richtingaanwijzer. Toen ik dit nog niet door had stuiterde de auto van links naar rechts tussen de lijnen, het gedrag van de plus denk ik. Na aanzetten stuurt de auto perfect in het midden en krijg ik ook geen ‘valse’ meldingen dat ik mijn stuur vast moet houden (tenzij ik hem echt bewust lange tijd los laat). Ik vind het zelfs beter werken als de autopilot van mijn vorige tesla’s. Scherpere bochten gaan goed en geen meldingen dat ik mijn stuur vast moet houden terwijl ik het gewoon vasthoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
Goedemorgen,

Ik rij al ruim 2 jaar een Q4 en eigenlijk met weinig noemenswaardige problemen. Ik heb 2 vragen:
1. Ik zie in MyAudi app onder "Alle functies/Kaartupdate" een melding dat ik de digitale sterrenkaart 2024/2025 (25GB) kan downloaden Ik had altijd het idee dat dit altijd via OTA ging? Ik zie regelmatig dat hij is/wordt bijgewerkt tijdens het rijden. Nu ga ik eind van de week op vakantie en ben een beetje huiverig om die update te installeren. Heeft iemand dit al eens gedaan?

2, Ik wil mijn route van huis (A) naar mijn bestemming in Frankrijk (B) invoeren en dan de laadplaatsen als tussenstop invoeren. Wordt deze route met tussenstops dan "vastgehouden" door het systeem als ik b.v. vandaag t/m woensdag nog andere bestemmingen invoer? Ik vermoed dat alleen B (eindbestemming) straks te kiezen is uit de lijst met gereden routes. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
ZIjn er Q4 rijders die ook wel eens last hebben van vastzittende (achter) trommelrem? Heb dat vanochtend voor de 2e keer gehad dat ie met een flinke "klonk"loskomt als ik wegrijd. Eerder (paar mnd geleden) was het alleen dat geluid en een schok, vanochtend moest ik echt vol "stroom" geven voordat hij losschoot en ik achteruit de oprit af kon. Denk dat ik toch de garage maar eens ga bellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-06 15:12
wimbre schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:22:
2, Ik wil mijn route van huis (A) naar mijn bestemming in Frankrijk (B) invoeren en dan de laadplaatsen als tussenstop invoeren. Wordt deze route met tussenstops dan "vastgehouden" door het systeem als ik b.v. vandaag t/m woensdag nog andere bestemmingen invoer? Ik vermoed dat alleen B (eindbestemming) straks te kiezen is uit de lijst met gereden routes. Iemand hier ervaring mee?
Ik doe dat al lang niet meer met vooraf geplande tussenstops. Dat klopt toch niet als je eenmaal aan het rijden bent vermits het verbruik nogal kan afwijken tgv weer en verkeer. Ik rij er 2,5 jaar mee en heb dat enkel in het begin een paar keer gedaan uit 'laadangst'. Ondertussen zijn er zodanig veel snelladers bij gekomen (ook in Frankrijk) dat dit overbodig is. Kies gewoon je bestemming en de auto zal zelf wel voorstellen waar hij wil laden. En ook dat respecteer ik niet altijd. Van zodra ik aan ongeveer 25% SoC zit begin ik te kijken waar de eerstvolgende (vrije) laadgelegenheden zijn en dan kies ik me er eentje uit zodanig dat ik daar met ongeveer 10 à 15 % SoC aankom. Nog geen verrassingen mee gehad. Ik rij nu eigenlijk nauwelijks anders dan vroeger toen ik nog moest tanken.
Het is natuurlijk wel anders als je een abonnement hebt bij IONITY of dergelijke. Dan is de keuze natuurlijk beperkt als je optimaal van de abonnements-korting wil genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Babavers schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 14:26:
[...]
Nog geen verrassingen mee gehad. Ik rij nu eigenlijk nauwelijks anders dan vroeger toen ik nog moest tanken.
Ik heb deze route al meerdere keren gereden met mijn Q4 en heb geen aangepast rijgedrag (ik rij zoals ik rij) en dan kom ik in de praktijk steeds bij dezelfde laadpunten uit. Ik ga het dit jaar wel zien maar ik neem die tip van je (pas bij 25% SOC kijken en zien welke laadpunten er op 10% liggen) mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
sbin schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 11:33:
ZIjn er Q4 rijders die ook wel eens last hebben van vastzittende (achter) trommelrem? Heb dat vanochtend voor de 2e keer gehad dat ie met een flinke "klonk"loskomt als ik wegrijd. Eerder (paar mnd geleden) was het alleen dat geluid en een schok, vanochtend moest ik echt vol "stroom" geven voordat hij losschoot en ik achteruit de oprit af kon. Denk dat ik toch de garage maar eens ga bellen.
Ik rij sinds maart 2022 (ik dacht dat jij rond die periode de Q4 ook je Q4 kreeg?) en heb tot nu toe geen last gehad van echt vastzittende remmen (zeker niet dat ik vol gas moest geven om de auto weer in beweging te krijgen) maar hoor altijd wel dat, zodra ik achteruitrij en vervolgens mijn stuur draai om de straat uit te rijden, een hoop geluid (ik noem het maar kraken) hoor. Dit zou ik verwachten bij een oude auto met slecht onderhoud maar niet bij een Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 10:22:
Goedemorgen,

Ik rij al ruim 2 jaar een Q4 en eigenlijk met weinig noemenswaardige problemen. Ik heb 2 vragen:
1. Ik zie in MyAudi app onder "Alle functies/Kaartupdate" een melding dat ik de digitale sterrenkaart 2024/2025 (25GB) kan downloaden Ik had altijd het idee dat dit altijd via OTA ging? Ik zie regelmatig dat hij is/wordt bijgewerkt tijdens het rijden. Nu ga ik eind van de week op vakantie en ben een beetje huiverig om die update te installeren. Heeft iemand dit al eens gedaan?
Ik zie dat ik de versie EU-2024.08 heb dus lijkt mij dat ik helemaal bij ben. Of haal ik dingen door elkaar?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UwxrsEimUyYYTLpJpClbOAQBpRc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gay2VRvKKrKrl2tqJX5gSaCA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
wimbre schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 17:59:
[...]

Ik rij sinds maart 2022 (ik dacht dat jij rond die periode de Q4 ook je Q4 kreeg?) en heb tot nu toe geen last gehad van echt vastzittende remmen (zeker niet dat ik vol gas moest geven om de auto weer in beweging te krijgen) maar hoor altijd wel dat, zodra ik achteruitrij en vervolgens mijn stuur draai om de straat uit te rijden, een hoop geluid (ik noem het maar kraken) hoor. Dit zou ik verwachten bij een oude auto met slecht onderhoud maar niet bij een Q4.
Mijne is van december '21. Dat kraken of iig andere geluid hoor ik idd ook als ik de oprit afdraai, das wellicht niet de bedoeling, maar iig bekend in de oren. Verder hoor ik het nooit. Maar die vastzittende remmen is zeldzaam, nu zaten ze wel erg vast, schoten ook los met een flinke klap. Daarna geen problemen meer. Ach ja..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

wimbre schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 19:12:
[...]
Ik zie dat ik de versie EU-2024.08 heb dus lijkt mij dat ik helemaal bij ben. Of haal ik dingen door elkaar?
[Afbeelding]
Ik heb dat updatebestand waarvan melding in de App eens gedownload. Alle bestanden in deze download zijn van 23 juli 2023. Waarom ze deze update dan 2024/2025 noemen weet ik niet. Maar hij lijkt alvast ouder te zijn dan wat er al in je auto is geïnstalleerd.
Ik zou het dus niet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
h2s schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 23:37:
[...]

Ik heb dat updatebestand waarvan melding in de App eens gedownload. Alle bestanden in deze download zijn van 23 juli 2023. Waarom ze deze update dan 2024/2025 noemen weet ik niet. Maar hij lijkt alvast ouder te zijn dan wat er al in je auto is geïnstalleerd.
Ik zou het dus niet doen...
Ik ga geen risico lopen 2 dagen voor mijn vakantie 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
wimbre schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 04:57:
[...]

Ik ga geen risico lopen 2 dagen voor mijn vakantie 8).
Ik had een rondje Duitsland, Oostenrijk en Tjechie gedaan en zag de kaart om de zoveel kilometer geupdated worden, online. Dus zolang je verbinding hebt en gebruik kunt maken van de online dienst dan zal dat wel automagisch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-06 20:29
Is er al iemand die Alexa werkzaam in de Q4 heeft gekregen? De uitleg in het filmpje wat online stond om Alexa te activeren geeft bij mij geen resultaat. De optie blijft grijs.
Thanks!

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Isheara schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 16:53:
Is er al iemand die Alexa werkzaam in de Q4 heeft gekregen? De uitleg in het filmpje wat online stond om Alexa te activeren geeft bij mij geen resultaat. De optie blijft grijs.
Thanks!
Alexa, bestaat dat nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
Ehhhh…ja…hoezo? Geen idee wat je bedoelt…

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Isheara schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:41:
[...]

Ehhhh…ja…hoezo? Geen idee wat je bedoelt…
Tegenwoordig is toch alles Google assistant, of nu Gemini... Can Alexa hoor je toch amper nog iets, lijkt me zo aan het uitsterven... Maar zal aan mij liggen :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
NoFate schreef op zondag 1 september 2024 @ 21:15:
Tegenwoordig is toch alles Google assistant, of nu Gemini... Can Alexa hoor je toch amper nog iets, lijkt me zo aan het uitsterven... Maar zal aan mij liggen :-)
Tja, misschien in jouw wereld _/-\o_ ...ik heb geen android telefoon en gebruik google juist zo weinig mogelijk. Thuis gebruik ik Alexa ook naar volle tevredenheid. Ik zag dat de optie in de Q4 stond, maar krijg het niet geactiveerd, vandaar de vraag.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeJee100
Werkt chatgpt eigenlijk al in de q4 zoals aangekondigd? Hoe zou je dat moeten activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

JeeJee100 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:14:
Werkt chatgpt eigenlijk al in de q4 zoals aangekondigd? Hoe zou je dat moeten activeren?
ChatGPT hoeft van mij echt niet...

Maar de gelijktijdig aangekondigde app store, komt die ook naar bestaande Q4's? Of enkel deze geproduceerd vanaf 07/2024?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeJee100
h2s schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:30:
[...]

ChatGPT hoeft van mij echt niet...

Maar de gelijktijdig aangekondigde app store, komt die ook naar bestaande Q4's? Of enkel deze geproduceerd vanaf 07/2024?
App store is een optie die in nl niet beschikbaar is (op dit moment). In de duitse configurator zit ie wel voor 150 euro extra geloof ik. Ik begreep dat het technisch een additionele module op de mib3 hw vereist, daarom zullen bestaande auto’s het achteraf waarschijnlijk niet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Wat ik enorm mis , is de digital key, zodat je de auto kan openen/starten met je smartphone...

Ik hoop dat de hardware reeds aanwezig is, en dat het later nog komt... Oudere/andere e Tron modellen hebben dat wel allemaal, maar een Q4 van 2024 niet ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeeJee100
NoFate schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:31:
Wat ik enorm mis , is de digital key, zodat je de auto kan openen/starten met je smartphone...

Ik hoop dat de hardware reeds aanwezig is, en dat het later nog komt... Oudere/andere e Tron modellen hebben dat wel allemaal, maar een Q4 van 2024 niet ..
Ik denk dat als het zou kunnen het allang geactiveerd zou zijn. Ik herken het wel, ik loop nog vaak weg zonder sleutel en zonder dat de auto op slot gaat.

• NoFate
  • Nu online
JeeJee100 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:09:
[...]

Ik denk dat als het zou kunnen het allang geactiveerd zou zijn. Ik herken het wel, ik loop nog vaak weg zonder sleutel en zonder dat de auto op slot gaat.
Ik hoop toch een beetje dat de NFC al in de deur zit, en dat het kwestie is van wachten

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Hallo allen,

Lees hier mee en plaats soms een vraag over mijn Q4. Momenteel in Frankrijk en rij op de Audi navi. Echter sinds gisteren gaat de MMI navi elke 30m opnieuw initialiseren. Even daar voor lijkt ie ook vast te lopen. Mensen eerder gehad? Wat van zelf komt gaat soms vanzelf weg maar wel irritant dit. Nu met Carplay verder navigeren maar.

Nu voor de 5e keer een nieuwe kaart download aan het doen ook

[ Voor 8% gewijzigd door b17b op 05-09-2024 15:16 ]

• sbin
NoFate schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:13:
[...]

Ik hoop toch een beetje dat de NFC al in de deur zit, en dat het kwestie is van wachten
ik zou er niet van uitgaan..

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-06 17:16
b17b schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:07:
Hallo allen,

Lees hier mee en plaats soms een vraag over mijn Q4. Momenteel in Frankrijk en rij op de Audi navi. Echter sinds gisteren gaat de MMI navi elke 30m opnieuw initialiseren. Even daar voor lijkt ie ook vast te lopen. Mensen eerder gehad? Wat van zelf komt gaat soms vanzelf weg maar wel irritant dit. Nu met Carplay verder navigeren maar.

Paar keer gehad met m'n A5, op zich is een harde reset voldoende vaak. Al is 't een keer voor gekomen dat de hdd van 't systeem vervangen moest worden.

• NoFate
  • Nu online
Blijkbaar is er 1 of andere patch om die speed limiter helemaal uit te zetten, ook na herstart, in US, mogelijks ook in EU?

https://www.e-tronforum.c...m_source=alert#post-83605

I'm at the dealer now and it took about 2 hours. The service bulletin is TSB number 2072530/1 or 20733711

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op donderdag 5 september 2024 @ 19:33:
Blijkbaar is er 1 of andere patch om die speed limiter helemaal uit te zetten, ook na herstart, in US, mogelijks ook in EU?

https://www.e-tronforum.c...m_source=alert#post-83605

I'm at the dealer now and it took about 2 hours. The service bulletin is TSB number 2072530/1 or 20733711
In de EU is die speed warning en reset bij herstart verplicht. Dus het zou me verbazen dat een officiële dealer dat uitvoert als het al kan.

• h2s
  • Niet online

h2s

JeeJee100 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:11:
[...]
App store is een optie die in nl niet beschikbaar is (op dit moment). In de duitse configurator zit ie wel voor 150 euro extra geloof ik. Ik begreep dat het technisch een additionele module op de mib3 hw vereist, daarom zullen bestaande auto’s het achteraf waarschijnlijk niet krijgen.
Thx. Effe gekeken en idd in sommige landen zit dit al als optie in de lijst voor rond de 500€. Zal dus wel niet naar bestaande auto's komen. Ook niet erg, kan ook via de smartphone interface.

Maar hoe ze bij Audi van de 'Audi App Store' een succes hopen te maken als je eerst 500€ moet neertellen om hem zelfs nog maar kunnen te zien, dat is mij een raadsel...

• JeeJee100
h2s schreef op donderdag 5 september 2024 @ 20:10:
[...]

Thx. Effe gekeken en idd in sommige landen zit dit al als optie in de lijst voor rond de 500€. Zal dus wel niet naar bestaande auto's komen. Ook niet erg, kan ook via de smartphone interface.

Maar hoe ze bij Audi van de 'Audi App Store' een succes hopen te maken als je eerst 500€ moet neertellen om hem zelfs nog maar kunnen te zien, dat is mij een raadsel...
Bij de Q6 is het standaard geloof ik omdat die al op Android auto draait. Ik denk dat die extra module voor mib3 gewoon een android auto extensie is. Maar zou idd logisch zijn als ze die bij nieuwe Q4’s gratis mee zouden geven om het te stimuleren.
Overigens vraag ik me af hoe blij je ermee moet zijn aangezien al het data verkeer via cubic telecom gaat en daar kost een bundel van 25gb 35 euro geloof ik. Dat is via apple carplay en een unlimited abo een stuk goedkoper. Bij tesla betaal je daarvoor ook slechts 10 euro per maand voor en zonder limiet.

• JeeJee100
b17b schreef op donderdag 5 september 2024 @ 15:07:
Hallo allen,

Toevallig had ik het vanavond ook, ik had de auto geparkeerd ergens met de klep open om iets af te geven, toen ik terugkwam 10minuten later ging de navi opnieuw initialiseren, duurde paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDus
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-01 20:04
Goedemorgen,

Iemand een idee waarom onze Q4, uit zich zelf een time voor laden activeert?

Voorbeeld: ik ben thuis aan het laden. Vervolgens stopt het laden. Ik kijk dan in de app en zie staan: laden 09:15. Dus hij wacht met laden tot 09:15uur, de ochtend er op. Maar dat wil ik niet!

Ik weet dat er dergelijke timers in de app zijn en je deze kan deactiveren. Dit doe ik nagenoeg dagelijks. De app beslist zelf om ze weer te activeren??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QcO-VRPa1N4a2lXynum6QtBWmXg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HwnkK6Pq4Jp1p1vRFyb2DnIX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POledjbNYlX88pb3bYWNpKYcRz0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UnubODaAxX5N5eWACUGS5y6G.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe ik die timers definitief uit zet?

[ Voor 12% gewijzigd door DonDus op 06-09-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
kan je die niet uitzetten in de auto zelf?
Misschien heeft de app issues dat deze settings niet aangepast worden in de auto, met als gevolgd dat de app deze weer opneemt van de auto :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-06 13:13
Nog een week of twee en dan wordt mijn oude A4 eindelijk vervangen door een redelijk jonge Q4. Ik heb een twee en een halfjaar oude gekocht in Duitsland met een kleine 30k op de teller. Het is een 50 S-line met panorama dak

Afgelopen week heb ik al de laadpaal opgehangen thuis. Ik kan niet wachten tot hij er is.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SnowDude schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 12:23:
Nog een week of twee en dan wordt mijn oude A4 eindelijk vervangen door een redelijk jonge Q4. Ik heb een twee en een halfjaar oude gekocht in Duitsland met een kleine 30k op de teller. Het is een 50 S-line met panorama dak

Afgelopen week heb ik al de laadpaal opgehangen thuis. Ik kan niet wachten tot hij er is.
Leuk! Ik heb zelf vamdaag een 2,5 jaar oude Q4 gekocht bij de Audi dealer die hem geïmporteerd had uit Duitsland. 38K op de teller. Ben er blij mee! Suc6 met wachten en veel plezier met je aankoop :)

Vraag: is er (met 3812) ergens te zien wat het aankomst accupercentage is? Dat was in m’n vorige Enyaq al lastig zichtbaar, maar kon ik nu überhaupt niet terugvinden

[ Voor 15% gewijzigd door Wilde op 08-09-2024 08:14 ]

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Wilde schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 22:19:
[...]

Leuk! Ik heb zelf vamdaag een 2,5 jaar oude Q4 gekocht bij de Audi dealer die hem geïmporteerd had uit Duitsland. 38K op de teller. Ben er blij mee! Suc6 met wachten en veel plezier met je aankoop :)

Vraag: is er (met 3812) ergens te zien wat het aankomst accupercentage is?

Dat was in de Enyaq al lastig zichtbaar, maar kon ik nu überhaupt niet terugvinden
Ik heb hem zelf bij een Duitse Audi dealer gekocht. Mijn Nederlandse garage regelt transport voor me

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 07-06 15:12
[b]Wilde in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"
Vraag: is er (met 3812) ergens te zien wat het aankomst accupercentage is? Dat was in m’n vorige Enyaq al lastig zichtbaar, maar kon ik nu überhaupt niet terugvinden
Tuurlijk. Op het navi-scherm aan rechterkant op een van die velden drukken waar ook de verwachte aankomsttijd staat. Je krijgt dan een oplijsting van alle (eventuele) tussenstops, (eventuele) automatisch gegenereerde laadstops en de eindbestemming. Bij elk staat het verwachte SoC-percentage en bij de laadbeurten staat zelfs aangegeven hoeveel je moet laden om het volgende punt te bereiken. Dat wordt al rijdend voortdurend geactualiseerd. Bij mij werkt dat zeer accuraat. Als ik een afstand van 100 km en meer moet afleggen zit de voorspelling bij vertrek er zelden meer dan 2 à 3 % naast. De laadbeurten duren meestal minder lang dan geschat op dat scherm, zeker nu mijn wagen aan een tempo van 150 kW en meer laadt bij lage SoC percentages (hetgeen hij voor de 3812 update nooit gedaan heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDus
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-01 20:04
NoFate schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 15:01:
kan je die niet uitzetten in de auto zelf?
Misschien heeft de app issues dat deze settings niet aangepast worden in de auto, met als gevolgd dat de app deze weer opneemt van de auto :-)
Nee helaas niet. Timers kan je niet verwijderen? Wel uitzetten, maar die zet hij uit zichzelf weer aan…😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
DonDus schreef op maandag 9 september 2024 @ 11:29:
[...]

Nee helaas niet. Timers kan je niet verwijderen? Wel uitzetten, maar die zet hij uit zichzelf weer aan…😒
hier gaat mijn airco ook soms op de "off" stand als ik de auto start :-) , de auto doet rare dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_Thom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 22:48
NoFate schreef op maandag 9 september 2024 @ 13:00:
[...]

hier gaat mijn airco ook soms op de "off" stand als ik de auto start :-) , de auto doet rare dingen
De ghost airco off. Rete irritant!!

Nog steeds geen patroon gevonden wanner dit gebeurd, maar vooral met warm weer levert dit frustratie op…

Als iemand een oplossing heeft, graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Tech_Thom schreef op maandag 9 september 2024 @ 21:38:
[...]

De ghost airco off. Rete irritant!!

Nog steeds geen patroon gevonden wanner dit gebeurd, maar vooral met warm weer levert dit frustratie op…

Als iemand een oplossing heeft, graag!
Klopt, hier stond hij vanmorgen weer uit, al 2 keer dit issue op een week, de sync knop gaat dan ook uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Luxe problemen... ;)
Mijn airco is al een week (voor de 2e keer) kaduuk en kan pas eind van de maand gefixt worden.

Maar OT: Het spontaan uitschakelen herken ik niet maar wel dat soms niet de laatste instelling onthouden wordt. Heb hem meestal op ECO staan en gaat dan naar ON met een andere temperatuur instelling.
Kan ook geen patroon ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-06 13:35
Ik ervaar een irritant probleem maar wellicht zijn er meer. Wanneer de auto ontgrendeld is en een tijdje ergens staat en je opent het portier gaat de binnenverlichting niet aan. Je stapt dan met de korter wordende avonden dus in een compleet donkere auto in. Wanneer ik de auto met de sleutel open gebeurd dit wel, dus aan de binnenverlichting ligt het niet. Alsof de auto in een soort slaapstand staat waar hij niet uit wil komen.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Vandaag na 3,5 jaar er achter gekomen dat je de knopjes op het stuur ook kan swipen ipv klikken :-) Wel handig, ik klikte er vaak naast bv met volume up/down, swipen is makkelijker.

• Solidsystem87
sbin schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:53:
Vandaag na 3,5 jaar er achter gekomen dat je de knopjes op het stuur ook kan swipen ipv klikken :-) Wel handig, ik klikte er vaak naast bv met volume up/down, swipen is makkelijker.
een wonder dat je dit nog niet per ongelukt ondekt had, ik swipe meestal onbedoeld bij maneuvers... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 12:59
Solidsystem87 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:46:
[...]

een wonder dat je dit nog niet per ongelukt ondekt had, ik swipe meestal onbedoeld bij maneuvers... :)
Zelfde hier. Wie bedenkt zoiets om op die plaats touch gevoelige knoppen te plaatsen? 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dolfg
  • Nu online
Waarschijnlijk kun je bij Audi het de-sensitive pakket kopen zodat de knoppen minder snel reageren op swipen.
Zal wel zo’n 1000 euro gaan kosten, Audi kennende.

• Solidsystem87
dolfg schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:37:
Waarschijnlijk kun je bij Audi het de-sensitive pakket kopen zodat de knoppen minder snel reageren op swipen.
Zal wel zo’n 1000 euro gaan kosten, Audi kennende.
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 07:53

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

@Emiel82 heb het nu een paar keer uitgeprobeerd, maar bij mij gaat binnenverlichting gewoon aan als auto paar dagen niet afgesloten in garage heeft gestaan. Q4 is van mei dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Nu online
Ander verlichtingsding - een bekend probleem bij de update naar 3812 is dat de binnenverlichting aan de bestuurderskant niet aangaat bij ontgrendelen.
Nog een keer op slot en open en dan doet ie het wel.
Dit gaat door Audi opgelost worden, maar niet vóór kwartaal 3 van dit jaar.

Het is natuurlijk een 1e wereld probleem, maar het is toch verbazingwekkend dat Audi er minimaal 15 maanden over doet om dit ‘probleempje’ te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-06 13:35
Hansoverdiep schreef op maandag 16 september 2024 @ 08:34:
@Emiel82 heb het nu een paar keer uitgeprobeerd, maar bij mij gaat binnenverlichting gewoon aan als auto paar dagen niet afgesloten in garage heeft gestaan. Q4 is van mei dit jaar.
Bedankt voor het proberen, ik zal toch de dealer eens vragen of dit een bekend probleem is.

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 20:08
Beste Q4 rijders,

Ik heb hier al 2 keer eerder de vraag langs zien komen over water in de klep van de kofferbak. Dat probleem speelt ook bij mijn Q4 (40 e-tron). Nu ging het in de andere gevallen om de sportback, echter ik heb dus de niet sportback versie. Nu vroeg ik mij eigenlijk af of dit bij anderen al eens is opgelost.

Als ik de klep open doe na een flinke regenbui, stroomt het water er bovenaan uit. Het komt tussen het metaal wel (las niet goed dicht?) De dealer heeft bij mij nu de rubberen dopjes (die er volgens mij ter bescherming in horen te zitten) er uit gehaald als oplossing. Het antwoord was dat de afvoer verstopt zat :? Die dopjes zaten er echter zo vast in dat het mij sterk lijkt dat dit een afvoer is. Dat lijkt mij dus geen juiste oplossing.

Wat is jullie mening hierover?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcV1idbaqRUVxGki7W08K5Rt7uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LnoQjIWTQglQQe4fjy6oCLcP.jpg?f=fotoalbum_large

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-05 20:08
DonDus schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 09:38:
Goedemorgen,

Iemand een idee waarom onze Q4, uit zich zelf een time voor laden activeert?

Voorbeeld: ik ben thuis aan het laden. Vervolgens stopt het laden. Ik kijk dan in de app en zie staan: laden 09:15. Dus hij wacht met laden tot 09:15uur, de ochtend er op. Maar dat wil ik niet!

Ik weet dat er dergelijke timers in de app zijn en je deze kan deactiveren. Dit doe ik nagenoeg dagelijks. De app beslist zelf om ze weer te activeren??

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Iemand een idee hoe ik die timers definitief uit zet?
In het scherm hier tussen kun je boven de timer knop kiezen tussen de modus direct laden, of timer modus starten. Die instelling zou onthouden moeten worden en dan dus altijd direct moeten beginnen met opladen.

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-06 15:15
Heeft iemand al zijn banden vernieuwd? bij mij is al 50 000km ze zien nog goed uit.
mijn vraag is : hoeveel km gaat je banden mee?

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-06 20:22
Simon.Q4 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:51:
Heeft iemand al zijn banden vernieuwd? bij mij is al 50 000km ze zien nog goed uit.
JA, bij 50k moeten vervangen op vakantie, zwaar beschadigde linker achterband. Maar ook de overige banden waren aan vervanging toe. Nu over gestapt op all season banden. Nieuwsgierig hoelang deze mee gaan

• dolfg
  • Nu online
Hier zomer- en winterbanden. De zomerbanden zijn nu, na in totaal 85.000 km aan hun eind. Nog 3mm profiel.

Afgelopen week moest de airco vloeistof aangevuld wordenz, was bijna op.
Audi gaat nu kijken of het vergoed wordt want in het onderhoudsschema staat dat dit 1x per 4 jaar moet. Dus volgend jaar wordt het vergoed, maar nu: na drie jaar eigenlijk niet.
Bizar. Dat je zo’n voorwaarde aan de klant durft te verkopen is wel triest.
Geen idee wat het zou gaan kosten, maar meer airco verbruik je niet door hard rijden of raar rijgedrag.

Ook al voor de 2e keer een parkeersensor brak waardoor de hele voorkant niet meer piept (schakelt alles uit bij 1 slechte sensor).
Ze gaan kijken of het steenslag is, dan wordt het niet vergoed.
Anders wel. Ik uitleggen dat ik nog nooit een auto heb gehad waarbij 2 parkeersensoren het binnen drie jaar begeven… Eh ja, dat snappen we. Maar toch, onzeker.

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Simon.Q4 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 16:51:
Ja vorig jaar bij eerste onderhoud moeten vervangen. Wat bleek aan de buitenkant niks te zien echter op de brug consteerde men dat aan de binnenzijde het ijzer van de band er doorheen kwam. Gevalletje verkeerd uitgelijnd. Wel korting op banden gekregen. Best aardig aan de prijs. De voorbanden verschillen in maat met de achterbanden. Nu Hankook eronder speciaal voor EV auto's. Was ergens rond de 55 k kms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filofax72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
Donjeffa schreef op donderdag 19 september 2024 @ 14:48:
[...]

Ja vorig jaar bij eerste onderhoud moeten vervangen. Wat bleek aan de buitenkant niks te zien echter op de brug consteerde men dat aan de binnenzijde het ijzer van de band er doorheen kwam. Gevalletje verkeerd uitgelijnd. Wel korting op banden gekregen. Best aardig aan de prijs. De voorbanden verschillen in maat met de achterbanden. Nu Hankook eronder speciaal voor EV auto's. Was ergens rond de 55 k kms.
Hoe is het rolgeluid met de Hankooks ? Ik had mijn Turanza's eerst omgeruild voor All-Seasons maar binnen de twee dagen de originele terug laten leggen. Het gezoem van de banden was veel te luid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:17
vriej29 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 18:49:
[...]

JA, bij 50k moeten vervangen op vakantie, zwaar beschadigde linker achterband. Maar ook de overige banden waren aan vervanging toe. Nu over gestapt op all season banden. Nieuwsgierig hoelang deze mee gaan
Ik ben ook aan het kijken naar all season banden (20”). Welk type heb je?

Ik heb altijd crossclimates gehad van Michelin maar het schijnt dat deze zorgen voor 5-10% minder range bij Q4 / ID4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-04 13:52
dolfg schreef op woensdag 18 september 2024 @ 23:05:

Afgelopen week moest de airco vloeistof aangevuld wordenz, was bijna op.
Audi gaat nu kijken of het vergoed wordt want in het onderhoudsschema staat dat dit 1x per 4 jaar moet. Dus volgend jaar wordt het vergoed, maar nu: na drie jaar eigenlijk niet.
Bizar. Dat je zo’n voorwaarde aan de klant durft te verkopen is wel triest.
Geen idee wat het zou gaan kosten, maar meer airco verbruik je niet door hard rijden of raar rijgedrag.
Toevallig moest ik van de week ook naar de dealer voor airco. Had een storing, bleek dat de vloeistof nagenoeg leeg was. Auto ongeveer 2.5 jaar in bezit en dit voorjaar de 60K-onderhouds(beurt)check gehad. Qua kosten weet ik het niet, is lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-06 20:22
-jann schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 08:58:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar all season banden (20”). Welk type heb je?

Ik heb altijd crossclimates gehad van Michelin maar het schijnt dat deze zorgen voor 5-10% minder range bij Q4 / ID4
Continantal all season contact 2. We hebben een breedste 21 inch. Bevalt tot nu toe goed. Merk geen verschil in gebruik.

• dikkuh3
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-04 22:05
dexter07051982 schreef op woensdag 18 september 2024 @ 15:46:
Beste Q4 rijders,

Ik heb hier al 2 keer eerder de vraag langs zien komen over water in de klep van de kofferbak. Dat probleem speelt ook bij mijn Q4 (40 e-tron). Nu ging het in de andere gevallen om de sportback, echter ik heb dus de niet sportback versie. Nu vroeg ik mij eigenlijk af of dit bij anderen al eens is opgelost.

Als ik de klep open doe na een flinke regenbui, stroomt het water er bovenaan uit. Het komt tussen het metaal wel (las niet goed dicht?) De dealer heeft bij mij nu de rubberen dopjes (die er volgens mij ter bescherming in horen te zitten) er uit gehaald als oplossing. Het antwoord was dat de afvoer verstopt zat :? Die dopjes zaten er echter zo vast in dat het mij sterk lijkt dat dit een afvoer is. Dat lijkt mij dus geen juiste oplossing.

Wat is jullie mening hierover?

[Afbeelding]
Ik heb ook een Q4 (40 e-tron) uit 2021 en heb dit in het verleden ook gehad. Mij werd vertelt dat dit een bekend probleem was bij de eerste Q4's. Bij mij is destijds alles losgehaald en is de kit vervangen, sindsdien heb ik geen problemen meer. Helaas kan ik in de app de code niet meer vinden voor deze actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
Mijn Q4 is binnen bij mijn garage in NL nu alleen nog nl kenteken en dan kan ik rijden. Kwam er alleen achter dat de Duitse dealer de vehicle code niet mee heeft gegeven. Waardoor ik de app nog niet volledig kan activeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
SnowDude schreef op woensdag 25 september 2024 @ 21:12:
Mijn Q4 is binnen bij mijn garage in NL nu alleen nog nl kenteken en dan kan ik rijden. Kwam er alleen achter dat de Duitse dealer de vehicle code niet mee heeft gegeven. Waardoor ik de app nog niet volledig kan activeren
Dit kan je NL Audi dealer voor je regelen. Alleen is het wel van belang dat je deze dealer in de MyAudi app als voorkeursdealer hebt ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
SkorpionNL schreef op donderdag 26 september 2024 @ 18:21:
[...]
Dit kan je NL Audi dealer voor je regelen. Alleen is het wel van belang dat je deze dealer in de MyAudi app als voorkeursdealer hebt ingesteld.
Dank je dat dacht ik al. Ik zag dat ik langs moet gaan met ID en kentekenbewijs, nog even wachten op de RDW dus.
Kan niet wachten om te gaan rijden. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:52
SnowDude schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 10:24:
[...]

Dank je dat dacht ik al. Ik zag dat ik langs moet gaan met ID en kentekenbewijs, nog even wachten op de RDW dus.
Kan niet wachten om te gaan rijden. :9
Ik heb dit zelf telefonisch kunnen regelen, maar de kentekenregistratie moet inderdaad wel eerst geregeld zijn.

In ieder geval alvast veel plezier gewenst. Ik heb de Q4 nu bijna een maand en vind het elke dag weer een feest om erin te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:55
Hier sinds een week ook een blije Q4 rijder.
Heb dit topic al wat doorgespit, maar er niet het juiste antwoord kunnen vinden.

Ik ben hoofdgebruiker van de Q4, daarnaast heeft mijn partner een eigen Audi account en is die ook bekend in de auto.
  1. kan mijn partner met eigen audi-account de app inloggen zonder alle stappen te doorlopen om hoofdbebruiker te worden?
  2. klopt het dat de locatie van de auto in de app onder mijn account niet zichtbaar is wanneer in de auto een ander account actief is?

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArPi75
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 08:55
.....

- als ik op dat knopje duw op de midden console, om de begrenzer uit te zetten, als ik erop klik, dan komt dat menu open, maar sluit dan terug, ik moet er dus altijd 2 x op duwe, vaak alleen maar de eerste keer na het contact te hebben gestart
Ik heb die functie op mijn stuur zitten op de knop met het sterretje. 1x drukken op het stuur om die "intelligente snelheids assistent" uit te zetten.

Audi Q4 e-tron 45 Quattro, 10.600 Wp PV, water-water warmtepomp, gasloos, dynamisch energiecontract, 32 kWh thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• los-cuentos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-06 07:45
Iemand die me kan vertellen of manhattangrijs (contrasterende kleur) geschilderde wielbogen verschillen met het kleur van de andere sierzaken icm shadow look?
Pagina: 1 ... 130 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.