Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 129 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23:07
Ik heb de Q4 particulier gekocht en nog steeds vind ik het een heerlijke auto. Klopt, zitten wat mindere dingen aan vast, maar welk product is vlekkeloos en geeft nooit problemen?

Grootste nadeel van dit forum en fora in het algemeen; tevreden mensen klagen niet, alleen klagers klagen. Je leest dus met een enorme bias een klaagzang over een item omdat de mensen die tevreden zijn dit niet delen.

En ik rij een nieuwe S-line 40, 2023, pakketjes hier en daar, onder de 50K en 120 km op de teller toen we hem ophaalden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:13
Holk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:50:
Ik heb de Q4 particulier gekocht en nog steeds vind ik het een heerlijke auto. Klopt, zitten wat mindere dingen aan vast, maar welk product is vlekkeloos en geeft nooit problemen?
Ik heb hiervoor een V60 gereden. Rond de 150k km liep het contract af. Buiten reguliere onderhoudsbeurten nooit bij de dealer geweest. Wat mij betreft vlekkeloos ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
ephymerous schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Ik heb hiervoor een V60 gereden. Rond de 150k km liep het contract af. Buiten reguliere onderhoudsbeurten nooit bij de dealer geweest. Wat mij betreft vlekkeloos ;)
En heb je dat ook in het Volvo V60 topic gedeeld?

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Holk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:54:
[...]

En heb je dat ook in het Volvo V60 topic gedeeld?

;)
Geen idee, is er überhaupt een V60 topic? :)

Maar qua afwerking en opties had je redelijkerwijs vooraf kunnen weten. De buggy software, matig doorontwikkeling van Audi en laad problematiek vind ik meer dan valide redenen om te klagen.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
ephymerous schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:56:
[...]

Geen idee, is er überhaupt een V60 topic? :)

Maar qua afwerking en opties had je redelijkerwijs vooraf kunnen weten. De buggy software, matig doorontwikkeling van Audi en laad problematiek vind ik meer dan valide redenen om te klagen.
Dank je dat je m'n punt kracht bijzet; tevreden mensen posten niet, klagende mensen klagen (niet jij persoonlijk, in het algemeen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Holk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:57:
[...]

Dank je dat je m'n punt kracht bijzet; tevreden mensen posten niet, klagende mensen klagen (niet jij persoonlijk, in het algemeen)
Dat is ook zo. Twee typen mensen laten van zich horen, extreem positief en de negatieve groep. Dat weet je als bedrijf dus zorg dat ze geen redenen hebben tot klagen. Hebben ze dat wel? Zie dat dan vooral als kans op een goede merkervaring door het adequaat op te lossen. Hier laat Audi/Pon/Pauw echt steken vallen hoor.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:22
Holk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:50:

Grootste nadeel van dit forum en fora in het algemeen; tevreden mensen klagen niet, alleen klagers klagen. Je leest dus met een enorme bias een klaagzang over een item omdat de mensen die tevreden zijn dit niet delen.

En ik rij een nieuwe S-line 40, 2023, pakketjes hier en daar, onder de 50K en 120 km op de teller toen we hem ophaalden. 8)
Ook stukje verwachtingsmanagement. Hier komen mensen het vieren als de Q4 140kW heeft aangetikt bij het laden, in het Tesla topic vragen mensen met zulke snelheden wat er mis is met hun auto. :+

En zoals boven geschreven is er geen excuus voor slechte software en afwerking. Dat geldt niet voor Audi in het algemeen, m'n vriendin kreeg een voorloop A3 limo S-line, daarvan zijn de materialen en afwerking beter dan de Q4 die het dubbele kost. Ik doe met een natte vinger de aanname dat het budget het niet toeliet/toelaat. Zo schijnen de materialen van de Porsche Taycan ook minder te zijn dan de andere modellen (aldus Carwow) en bij de facelift het nog minder is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Het gaat niet om de 140kw aantikken bij mij..het gaat erom dat mijn Q4 tot heel ver ongeveer deze snelheid kan aanhouden. Ik heb al naar veel andere auto's gekeken tijdens het snelladen en ja ze hebben vaak een hogere piek maar vallen opmerkelijk sneller naar lagere snelheden in vergelijking met hun piekvermogen terwijl mijn curve veel beter is maar met een lagere piek. Zo zag ik bv ook een nieuwe bmw I5 met 7% starten met laden en die ging vrij snel naar de 205kw maar al bij 40% zakte die al tot 150 kw en vanaf 50% was het niet hoger dan 125 kw. Ook onlangs een tesla model 3 tegengekomen die met 49% (ik weet het dat is vrij hoog) begon te laden en maar net de 100kw haalde. Dat haalt mijn Q4 ook met dat percentage. Als je naar minuten gaat kijken en niet piekvermogen zie je toch dat het allemaal niet extreem veel scheelt qua tijd. Een model y 1 min sneller van 10 tot 80%? (Tenzij de 800v auto's) ook omdat opgegeven snelheden soms gewoon niet worden gehaald. Mss hebben sommige mensen met oudere Q4's last van mindere goede snellaadtijden dat kan... maar ik zal behoren tot de heel tevreden Q4 rijder dan... 😀

[ Voor 7% gewijzigd door SWIGGA op 29-07-2024 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
Holk schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:57:
[...]
Klagende mensen klagen, duh.

Klagende mensen zijn ontevreden, bij de Q4 vaak terecht. Even weer een knullig praktijkvoorbeeld: gisteren op familie bezoek geweest met enkele tussenstops: Airco in storing. Doet het niet. Alleen ventilatie. De hele dag. Ook na enkele tussenstops en pauzes waarbij de wagen volledig afgesloten was. Vaak lost dit namelijk kleine glitches wel op.

Surprise: vandaag is de storing automagisch verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Zeg ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Luke the Duke schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:27:
[...]

Klagende mensen klagen, duh.

Klagende mensen zijn ontevreden, bij de Q4 vaak terecht. Even weer een knullig praktijkvoorbeeld: gisteren op familie bezoek geweest met enkele tussenstops: Airco in storing. Doet het niet. Alleen ventilatie. De hele dag. Ook na enkele tussenstops en pauzes waarbij de wagen volledig afgesloten was. Vaak lost dit namelijk kleine glitches wel op.

Surprise: vandaag is de storing automagisch verdwenen.
Ja dan is het volledig terecht dat je klaagt. Ik zou het ook doen. Gelukkig ik na 60k kilometers en 2 autovakanties nog nooit iets noemenswaardig meegemaakt. Wel modeljaar heb je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 09:58
In het kader van klagen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DWthQzsSzhC_WtuV4kI-ivowp3A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jkQUv0WPy6LGA0HPTzC5f9OI.jpg?f=fotoalbum_large

Zijn dit normale waarden voor gewoon rustig te rijden met de 40? Zijn voornamelijk snelwegkilometers hier in België met een constante snelheid, dus optimaler kan in feite niet. Ook houd ik me steeds netjes aan de maximale snelheid.

Is mijn eerste zomer ermee en had dus wel gehoopt verder te geraken dan die 329,8km op een volle acculading. Overigens nog onder redelijk optimale omstandigheden (maar 1 persoon, geen baggage, bijna windstil, temperatuur rond de 23 buiten dus airco moest weinig doen, 19' std velgen).

Voor de rest wel tevreden over mijn Q4!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 13:51
329 km is wel laag, en kort verbruik 23,4 na 108 km rijden is vrij hoog.
Als je overal waar je 120 mag ook 120 rijdt gaat het hard.
Alles boven de 100 kost veel actieradius.
Rij je 120/130 dan gaat het snel, hard optrekken helemaal.

Ik kom amper boven de 100 en op de snelweg op de rechterbaan wordt het vaak 90, of zelfs 85 achter een vrachtwagen.
Ik snap helemaal als je daar geen zin in hebt hoor, maar omdat er toch geen geluid uit de motor komt ben ik wel gewend aan wat langzamer rijden.
En dat scheelt best in de actieradius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:48
dolfg schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:08:
Klopt. Zo had ik 1 vinkje niet aangekruist en zat ineens met een achteruitkijkspiegel die ik met een hendel op nachtstand moest zetten. Comfortpakket vergeten ofzo. Zit je met je advanced plus edition, bla bla bla. Wat dat betreft een raar merk, Audi.

Dus dat dan maar achteraf laten doen bij Audiwereld, net als de automatisch inklappende buitenspiegels en de leren bekleding.
Daarmee werd ie uiteindelijk 4k duurder, 72.5.
Haha, collega heeft dat ook., 65k fiscaal en dan spiegel mogen verstellen met hendel + een leeg vak achterin waar bij mijn de airco unit zit voor de achterbank. Da's erg zuur en zou ik heel erg ziek van zijn. Ik had gelukkig destijds me al goed ingelezen op de eerste paginas van dit topic :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Lambo LP670 SV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:42:

[Afbeelding]

Zijn dit normale waarden voor gewoon rustig te rijden met de 40? Zijn voornamelijk snelwegkilometers hier in België met een constante snelheid, dus optimaler kan in feite niet. Ook houd ik me steeds netjes aan de maximale snelheid.

Is mijn eerste zomer ermee en had dus wel gehoopt verder te geraken dan die 329,8km op een volle acculading. Overigens nog onder redelijk optimale omstandigheden (maar 1 persoon, geen baggage, bijna windstil, temperatuur rond de 23 buiten dus airco moest weinig doen, 19' std velgen).

Dat lijkt me toch wel redelijk hoog. Ik denk dat ik met mijn 40 toch wel 20 max 21 kwh/100km haal aan 120 km per uur onder gunstige temperaturen. Natuurlijk met wat tegenwind kan het al iets meer zijn. Ik rijd meestal 110, 115 km per uur op vakantie en dan heb ik meestel een verbruik van 18 a 19 kwh/100km. Aan 100 per uur 17kwh...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
dolfg schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:09:
329 km is wel laag, en kort verbruik 23,4 na 108 km rijden is vrij hoog.
Alles boven de 100 kost veel actieradius.
Rij je 120/130 dan gaat het snel, hard optrekken helemaal.

Ik kom amper boven de 100 en op de snelweg op de rechterbaan wordt het vaak 90, of zelfs 85 achter een vrachtwagen.
Ik snap helemaal als je daar geen zin in hebt hoor, maar omdat er toch geen geluid uit de motor komt ben ik wel gewend aan wat langzamer rijden.
En dat scheelt best in de actieradius
Ik snap dat het lager gaat zijn bij trager rijden, maar ik zet de cruisecontrol gewoon op 120 dus onderstaande is van toepassing inderdaad. Zeker s'avonds laat bij weinig verkeer.
Wat krijgen jullie dan als je een afstand autostrade doet aan 120?
SWIGGA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 15:32:
[...]

Dat lijkt me toch wel redelijk hoog. Ik denk dat ik met mijn 40 toch wel 20 max 21 kwh/100km haal aan 120 km per uur onder gunstige temperaturen. Natuurlijk met wat tegenwind kan het al iets meer zijn. Ik rijd meestal 110, 115 km per uur op vakantie en dan heb ik meestel een verbruik van 18 a 19 kwh/100km. Aan 100 per uur 17kwh...
Kan je voor de aardigheid eens checken? Tussen denken en meten zit soms wel wat verschil op ;)
3 à 4 kwh verschil voor hetzelfde zou toch niet mogen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Lambo LP670 SV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:15:
[...]

Wat krijgen jullie dan als je een afstand autostrade doet aan 120?
Die hebben wij overdag niet. 🤷‍♂️
Kort gezegd: ik zit in de zomer op 15.2 kWh, actieradius zit zo rond de 520 kilometer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:40
Lambo LP670 SV schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:42:

[Afbeelding]

Ik ervaar ongeveer dezelfde actie radius als jij. Rond de 330km max in de zomer. In de winter haal ik misschien 250 a 260km. Ik woon landelijk maar niet zo ver van de autostrade, dus wel wat snelweg kilometers zeg maar als ik ergens naar toe moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Net de eerste laadsessie gesrtart met mijn wagen :-) !
Maar, ik zie op de MMI de snelheid niet van het laden niet? Alleen in de app zelf en op de laadpaal?

ook kreeg ik geen melding dat het laden gestart was op de app? klopt dat, komt er dan alleen een melding als het laden voltooid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
MrAgony schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Ik ervaar ongeveer dezelfde actie radius als jij. Rond de 330km max in de zomer. In de winter haal ik misschien 250 a 260km. Ik woon landelijk maar niet zo ver van de autostrade, dus wel wat snelweg kilometers zeg maar als ik ergens naar toe moet.
Ik denk zomaar dat je met een laadpas van de zaak echt iets anders rijdt.
In mijn geval (25/30.000 km pj) kom ik per maand aan zo’n 130 euro laadkosten ex. BTW.
Zou ik overal de maximum snelheid rijden dan is de kans groot dat mijn laadkosten verdubbelen.
En om bijna 300 euro uit te geven aan tanken is gewoon veel geld (nu ik de auto nog afbetaal met maandelijks 1.100 euro).
Alles boven de 100 km p/u kost meer vermogen, boven de 120 vreet het vermogen.
Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
dolfg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 08:18:
[...]

Ik denk zomaar dat je met een laadpas van de zaak echt iets anders rijdt.
In mijn geval (25/30.000 km pj) kom ik per maand aan zo’n 130 euro laadkosten ex. BTW.
Zou ik overal de maximum snelheid rijden dan is de kans groot dat mijn laadkosten verdubbelen.
En om bijna 300 euro uit te geven aan tanken is gewoon veel geld (nu ik de auto nog afbetaal met maandelijks 1.100 euro).
Alles boven de 100 km p/u kost meer vermogen, boven de 120 vreet het vermogen.
Helaas
Ik rij 'gewoon' 120 waar 120 mag, 90 waar 90, etc...
Het snel optrekken was in het begin idd leuk, nu rij ik veel rustiger. Het zijn de langere ritten die snelweg vergen (waar ik 120 aanhou) die de range gewoon heel erg beperken. Met enkel 'onder de kerktoren ritten' zoals ik ze noem haal ik ook wel veel betere range.
Maar ook het soort weg doet er veel toe merkte ik: Afgelopen winter rit naar Duitsland net over de grens, laatste stuk was heel heuvelachtig en toen zag ik het verbruik stijgen naar 44kwh/100km. En dan gaat het snel.

Maar over laadkosten gesproken: met abrp onze vakantie route uitgestippeld en nog aan het overwegen of we de Q4 nemen of onze hybride. Volgens abrp is de laadkost iets meer dan 500€. Toch best pittig. Met de hybrid zouden we tegen de 400€ zitten. Nu zal wel de Q4 worden (als ik nog 1 problematisch stuk in Kroatië kan overbruggen, want laadinfra daar toch nog iets achter).

Ik rij normaal zo'n 32.000km/jaar. Op half jaar heb ik thuis voor zo'n 900€ thuis geladen of ongeveer 150€/maand. Hier zit wel nog niks bij van de laadbeurten aan publieke laadpalen, wat er toch ook wel een aantal zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door MrAgony op 30-07-2024 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
MrAgony schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:45:
[...]

Ik rij 'gewoon' 120 waar 120 mag, 90 waar 90, etc...
Het snel optrekken was in het begin idd leuk, nu rij ik veel rustiger. Het zijn de langere ritten die snelweg vergen (waar ik 120 aanhou) die de range gewoon heel erg beperken. Met enkel 'onder de kerktoren ritten' zoals ik ze noem haal ik ook wel veel betere range.
Maar ook het soort weg doet er veel toe merkte ik: Afgelopen winter rit naar Duitsland net over de grens, laatste stuk was heel heuvelachtig en toen zag ik het verbruik stijgen naar 44kwh/100km. En dan gaat het snel.

Maar over laadkosten gesproken: met abrp onze vakantie route uitgestippeld en nog aan het overwegen of we de Q4 nemen of onze hybride. Volgens abrp is de laadkost iets meer dan 500€. Toch best pittig. Met de hybrid zouden we tegen de 400€ zitten. Nu zal wel de Q4 worden (als ik nog 1 problematisch stuk in Kroatië kan overbruggen, want laadinfra daar toch nog iets achter).

Ik rij normaal zo'n 32.000km/jaar. Op half jaar heb ik thuis voor zo'n 900€ thuis geladen of ongeveer 150€/maand. Hier zit wel nog niks bij van de laadbeurten aan publieke laadpalen, wat er toch ook wel een aantal zijn.
Voor je vakantie: neem een abbo van ionity voor 1 maand. Zo laad je met de ionity app en zijn de kosten veel minder. In Kroatië 39 cent per kwh zie ik. Je rijdt op die manier veeeeel goedkoper dan met een hybride of diesel of wat dan ook. Je moet het alleen 'aandurven' om van ionity naar ionity te rijden. Ik ben net terug van Italië met de Q4 en heb ongeveer 270 euro betaald voor 4000 km te rijden. Veel goedkoper dus op die manier! Ik rijd zelfs enkel op Google maps. Als je je auto wat kent, kan je inschatten hoeveel percentage van de batterij je nodig heb voor een bepaalde trip. Vergt wat voorbereiding, maar ik heb op die manier zeker 150 a 200 euro uitgespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
MrAgony schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 09:45:
Afgelopen winter rit naar Duitsland net over de grens, laatste stuk was heel heuvelachtig en toen zag ik het verbruik stijgen naar 44kwh/100km. En dan gaat het snel.
44kWh/100 ?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Zelfs met vrieskou in de winter en storm tegenwind is het max wat ik ooit gehad heb iets van 28 kWh. Net terug van Zwitserland/Italie en zo'n 1100 km gedaan met ~ 19 kWh/100, Overal ongeveer de geldende max snelheid gereden, via BE>LU>FR>CH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
sbin schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:14:
[...]

44kWh/100 ?? Hoe krijg je dat voor elkaar? Zelfs met vrieskou in de winter en storm tegenwind is het max wat ik ooit gehad heb iets van 28 kWh. Net terug van Zwitserland/Italie en zo'n 1100 km gedaan met ~ 19 kWh/100, Overal ongeveer de geldende max snelheid gereden, via BE>LU>FR>CH.
Stond wel bij het 'kort geheugen', en had er ongeveer 200km op zitten, en toen werden de laatste 20km heel heuvelachtig.

Als ik bij mij thuis vertrek heb ik ook veel dat de eerste 10-15min het kort geheugen op 35kwh/100 staat. Daarna zakt het gestaag naar 'normale' waarden. 19kWh/100 haal ik zelden tot nooit op snelwegen (rij 120).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
sbin schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:14:
[...]

Komop zeg, in de vrieskou en wat wind/regen verbruik ik 32-33kWh/100 bij 120 (jammer genoeg overigens..)

Wat was je gemiddelde snelheid over de rit heen? Anders zegt het nog weinig vind ik. Veel wegenwerken en dergelijke en je verbruikt zakt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 14:57:
[...]

Komop zeg, in de vrieskou en wat wind/regen verbruik ik 32-33kWh/100 bij 120 (jammer genoeg overigens..)

Wat was je gemiddelde snelheid over de rit heen? Anders zegt het nog weinig vind ik. Veel wegenwerken en dergelijke en je verbruikt zakt uiteraard.
Wat zal dat zijn, gemiddeld 100-110? In FR kon ik tussen 100-130 rijden, geen werkzaamheden gehad, was doordeweekse dag en ik rijd niet door DLD. Dit is echt niet raar hoor. En boven de 30Kwh zie ik alleen in de winter even als de auto aan het verwarmen is, maar nog nooit over een hele rit, dat is echt absurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
Jammer genoeg houdt de Audi app geen ritteninfo bij of ik kon de details nog eens opsnorren.
Het was dit jaar begin februari, één van mijn eerste langere ritten met de wagen en ik weet dat ik nog ontgoocheld was over de range die ik haalde. In de garage hadden ze gezegd dat ik kon rekenen op 350km tijdens de winter.

Toen ik vertrok met 100% SOC, gaf de wagen 370km aan. Ik moest een rit doen van 230km en had bij aankomst nog 25km range over. De terugrit was wel beter qua range: stuk downhill in het begin en ook wat wegenwerken moeten passeren en dan zie je het verbruik inderdaad snel omlaag gaan. Ik dacht dat het rond die periode zo'n tien graden was of zo.

Edit: als ik even snel reken => 77kwh batterij dacht ik?
77/255*100= 30.2kwh/100km gemiddeld?

[ Voor 6% gewijzigd door MrAgony op 30-07-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Snel vraagje... Ik heb de auto pas.. klopt het dat de airconditioning de laatste stand niet onthoud? Moet hem soms terug op "on" zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WaiERTZ7xUWqKWUQc8LxpKBetU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WBNQMR0asKIjjCmUQHSzejEr.jpg?f=fotoalbum_large
Ik kan niet snel heel lang 120km per uur rijden vanwege het verkeer. Nu toch 7 min de mogelijkheid gehad. Teller gereset wanneer ik aan 120km per uur zat. Airco op on en 21,5 graden. Ik haal zoals ik zei rond de 20 a 21 kwh per 100km. Natuurlijk als je nog moet koelen met deze temperaturen is het wat meer maar dat gaat op een lange rit ook zo goed als teniet worden gedaan... 23 kwh of meer bij 120 per uur onder ideale omstandigheden is volgens mij te hoog. Verbruik zakte niet meer maar steeg ook niet meer na 7 min dus het is wel genoeg om een idee te hebben denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door SWIGGA op 30-07-2024 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
SWIGGA schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:56:
[Afbeelding]
Ik kan niet snel heel lang 120km per uur rijden vanwege het verkeer. Nu toch 7 min de mogelijkheid gehad. Teller gereset wanneer ik aan 120km per uur zat. Airco op on en 21,5 graden. Ik haal zoals ik zei rond de 20 a 21 kwh per 100km. Natuurlijk als je nog moet koelen met deze temperaturen is het wat meer maar dat gaat op een lange rit ook zo goed als teniet worden gedaan... 23 kwh of meer bij 120 per uur onder ideale omstandigheden is volgens mij te hoog. Verbruik zakte niet meer maar steeg ook niet meer na 7 min dus het is wel genoeg om een idee te hebben denk ik.
77kwh batterij / 20.1kwh/100km x 100km = theoretisch bereik van 383km.

Dergelijk bereik nog nooit gehaald (aan 120). Zoals ik het ervaar haal ik 330km a 340km 'snelweg kilometers'. Zoals de eerdere poster aanhaalde met 23.4kwh/100km.

De EV database haalt volgende cijfers aan: 370km bij 23C, airco uit en 110km/h op snelweg. Weet niet of die extra 10km/h die ik rij 40km van de theoretische range afhaalt. Maar lijken mij 'realistische cijfers'? Alhoewel 'geen airco'...

'Style of driving': heel variabel natuurlijk, maar eens op de snelweg staat de cruise control op bij mij.

Real Range Estimation
between 290 - 595 km
City - Cold Weather * 405 km
Highway - Cold Weather * 290 km
Combined - Cold Weather * 345 km
City - Mild Weather * 595 km
Highway - Mild Weather * 370 km
Combined - Mild Weather * 465 km
Indication of real-world range in several situations. Cold weather: 'worst-case' based on -10°C and use of heating. Mild weather: 'best-case' based on 23°C and no use of A/C. For 'Highway' figures a constant speed of 110 km/h is assumed. The actual range will depend on speed, style of driving, weather and route conditions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:21:
Snel vraagje... Ik heb de auto pas.. klopt het dat de airconditioning de laatste stand niet onthoud? Moet hem soms terug op "on" zetten?
Klopt, heb ik ook.
De uitleg die in van de garage kreeg is: als je auto gekoppeld is aan een MyAudi account, dan probeert de auto de airco settings uit je account/app op te halen. Als dat niet lukt (bijv. geen verbinding) dan wordt de airco op default gezet: airco off en 21°

Geen idee wat ik van die uitleg moet denken. Maar als dat echt zo is lijkt het me een bug, want dan zou ik verwachten: geen verbinding -> settings blijven staan zoals ze stonden...

Lijkt me een typisch gevalletje waarbij ze zo hard focussen op 'smart' technologie waardoor ze de basics vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
h2s schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 20:08:
[...]

Klopt, heb ik ook.
De uitleg die in van de garage kreeg is: als je auto gekoppeld is aan een MyAudi account, dan probeert de auto de airco settings uit je account/app op te halen. Als dat niet lukt (bijv. geen verbinding) dan wordt de airco op default gezet: airco off en 21°

Geen idee wat ik van die uitleg moet denken. Maar als dat echt zo is lijkt het me een bug, want dan zou ik verwachten: geen verbinding -> settings blijven staan zoals ze stonden...

Lijkt me een typisch gevalletje waarbij ze zo hard focussen op 'smart' technologie waardoor ze de basics vergeten.
Hmm, idd, vreemd verhaal, hopelijk geraakt dit nog opgelost... Kom van een een A4, hier bleven de settings gewoon staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
MrAgony schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 18:50:
[...]

77kwh batterij / 20.1kwh/100km x 100km = theoretisch bereik van 383km.

Dergelijk bereik nog nooit gehaald (aan 120). Zoals ik het ervaar haal ik 330km a 340km 'snelweg kilometers'. Zoals de eerdere poster aanhaalde met 23.4kwh/100km.
Het lijkt me dat je cijfers idioot hoog zijn.
Aan de andere kant: als je op de snelweg structureel 120 rijdt gaat het echt harder naar beneden.
Niet zo idioot als jouw cijfers, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Bij mjin A4 als ik de cruise control opzet, dan kom ik door omhoog/omlaag te klikken de snelheid opdrijven per 1 km/h, als ik verder klikte, kon ik per intervallen van 10 kmh de snelheid opdrijven

Nu heb ik de Q4, als ik Cruise Control aanzet, dan kan ik alleen maar opdrijven per 10 km/h, in vind de setting dus niet om dit per 1 km/h te doen? Kan dit?

Is vrij vervelend, stel ik klik hem op bv 125km/h , maar ik wil naar bv 123 , dan zou ik eerst de cruise control moeten afzetten, snelheid verlagen tot exact de snelheid die ik wil en terug vastklikken

ook het verhogen van de snelheid, kan dan alleen maar door op gas te duwen en opnieuw te klikken op set

EDIT: hier lees ik :

https://electrichasgoneau...0the,1%20or%2010%20km%2Fh.

You can increase and reduce the set speed from the cruise control stalk in steps 1 or 10 km/h.

alleen weet ik niet hoe? ik kan precies alleen in steps van 10

[ Voor 22% gewijzigd door NoFate op 31-07-2024 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-09 14:52
dolfg schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 22:41:
[...]

Het lijkt me dat je cijfers idioot hoog zijn.
Aan de andere kant: als je op de snelweg structureel 120 rijdt gaat het echt harder naar beneden.
Niet zo idioot als jouw cijfers, maar toch.
Vanochtend na opladen: 461 km radius bij WLPTP opgave van 485. Betreft Q4 mod. 50 Quattro VOL opties van september 2021. Heb een niet al te zware voet :*) ...................Best wel goed ook qua conditie van de batterij. _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door Donjeffa op 31-07-2024 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:50:
Bij mjin A4 als ik de cruise control opzet, dan kom ik door omhoog/omlaag te klikken de snelheid opdrijven per 1 km/h, als ik verder klikte, kon ik per intervallen van 10 kmh de snelheid opdrijven

Nu heb ik de Q4, als ik Cruise Control aanzet, dan kan ik alleen maar opdrijven per 10 km/h, in vind de setting dus niet om dit per 1 km/h te doen? Kan dit?

Is vrij vervelend, stel ik klik hem op bv 125km/h , maar ik wil naar bv 123 , dan zou ik eerst de cruise control moeten afzetten, snelheid verlagen tot exact de snelheid die ik wil en terug vastklikken

ook het verhogen van de snelheid, kan dan alleen maar door op gas te duwen en opnieuw te klikken op set

You can increase and reduce the set speed from the cruise control stalk in steps 1 or 10 km/h.

Tot 80km/u stel je in per 5km/u, daarboven per 10.
Best wel vervelend als je gewend bent dit per 1km/u te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
h2s schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:09:
[...]

Tot 80km/u stel je in per 5km/u, daarboven per 10.
Best wel vervelend als je gewend bent dit per 1km/u te kunnen.
kwestie van wennen dan maar zeker :-)
beetje gas bijgeven en dan opnieuw op SET klikken
het is vervelender om de snelheid te verlagen ... dan moet je eerst 10 km/h verlagen, en dan opniew klikken als hij een bepaalde snelheid heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Donjeffa schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:36:
[...]

Vanochtend na opladen: 461 km radius bij WLPTP opgave van 485. Betreft Q4 mod. 50 Quattro VOL opties van september 2021. Heb een niet al te zware voet :*) ...................Best wel goed ook qua conditie van de batterij. _/-\o_
Nog iemand die zich blind staart op de opgegeven km's. Zo zie je er veel passeren tegenwoordig, ook op fb. Kijk ik haal 500km met 100% batterij. Nogmaals die km's zeggen heel weinig, enkel hoe rustig je vorige rit was, maar in de praktijk wordt dit zelden gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
SWIGGA schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 12:25:
[...]

Nog iemand die zich blind staart op de opgegeven km's. Zo zie je er veel passeren tegenwoordig, ook op fb. Kijk ik haal 500km met 100% batterij. Nogmaals die km's zeggen heel weinig, enkel hoe rustig je vorige rit was, maar in de praktijk wordt dit zelden gehaald.
Sorry hoor, maar ik staar mij daar niet blind op hoor! Het is meer dat na bijna 3 jaar de kwaliteit van de batterij nog prima op orde is. Zelf laad ik altijd op 100% omdat ik veel snelweg kms maak. Het verlies is dus nog minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Donjeffa schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Sorry hoor, maar ik staar mij daar niet blind op hoor! Het is meer dat na bijna 3 jaar de kwaliteit van de batterij nog prima op orde is. Zelf laad ik altijd op 100% omdat ik veel snelweg kms maak. Het verlies is dus nog minimaal.
en doe je vaak snelladen? of meestal AC laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donjeffa
NoFate schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:12:
[...]

en doe je vaak snelladen? of meestal AC laden?
Over het algemeen AC laden (bij klanten en thuis) en een enkele keer snelladen langs rijksweg bij lange ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 10:22
NoFate schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 09:50:

Ik heb geen Adaptive Cruise Control en kan wel met 1km/h naar boven en beneden. Heb ooit voor een euro ACC een maand geprobeerd via de store in de Audi app en toen kon ik alleen maar 10km/h.

De logica ontgaat me echt volledig waarom daar onderscheid in wordt gemaakt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
EBOOZ schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 21:47:
[...]

Ik heb geen Adaptive Cruise Control en kan wel met 1km/h naar boven en beneden. Heb ooit voor een euro ACC een maand geprobeerd via de store in de Audi app en toen kon ik alleen maar 10km/h.

De logica ontgaat me echt volledig waarom daar onderscheid in wordt gemaakt…
Idd heel vreemd en totaal geen logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Als ik van 80 naar 100 wil zijn twee tikjes voldoende.
Ik begrijp dat mensen het prettiger vinden om dan 20x een tikje omhoog te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EBOOZ
Je kan de hendel gewoon ingedrukt houden. Dan gaat ie met stapjes van 10 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
dolfg schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 23:32:
Als ik van 80 naar 100 wil zijn twee tikjes voldoende.
Ik begrijp dat mensen het prettiger vinden om dan 20x een tikje omhoog te doen.
nee, dat vind ik zeker niet prettiger... maar je had even verder moeten lezen, ik heb eerder gezegd dat ik op mijn A4 de keuze had om per 1 OF per 10 omhoog te gaan!! Deze instelling was ik dus ook aan het zoeken op de Q4 .. ik klikte hem vroeger vaak in op 120 , maar wou dan bv dat aanpassen naar 124 ... dat gaat dus nu niet, je moet dus snelheid maken, en wanneer je 124 rijd opnieuw klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
SWIGGA schreef op dinsdag 30 juli 2024 @ 17:56:
[Afbeelding]
Misschien toch een afwijking in de bouw/accukwaliteit/andere onderdelen waar wat variatie op zit? Het verschil is ook te weinig voor mij om een afspraak te maken met de garage om hem te laten nakijken wat er mogelijks aan de hand is dat het extra verbruik kan uitleggen. (En de lease zal zoiets ook wel niet goedkeuren..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Wij delen thuis een spotify account, en wat zeer vervelend was, als iemand thuis spotify opzet, dan sprong de radio af van de auto, en ging ook spotify spelen... ik had vanalles geprobeerd, in android auto "auto play" afgezet, ook in spotify alles wat ik kon vinden van carmode/autoplay, allemaal afgezet, helaas geen oplossing
Uiteindelijk kunnen vinden : op android, bij de permissions van spotify "nearby devices" afgezet !! en nu springt mijn spotffy niet altijd aan , als er thuis een ander device aan het luisteren is naar Spotify

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Donjeffa schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 14:06:
[...]

Die opgegeven km's zeggen alleen maar 'iets' als je ook een combi hebt gereden van stadsverkeer, snelweg en secundaire wegen. Jij spreekt van de wltp, maar je weet toch dat je enkel in de stad rijdt, je meer kms dan je wltp zou moeten kunnen halen. Als je vorige rit wat rustig in het dorp rijden is aan lage snelheid en je haalt dus de wltp nog niet, is dat dan goed? Ik heb nu 60 km stadsverkeer gedaan met wat snelweg en ik scoor hoger dan mijn wltp. Nu 49% met 253 km range... maar ik zeg het nogmaals die opgegeven km's zeggen amper iets 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
Misschien dat ik binnenkort een Q4 kan gaan leasen. Ik wil echter alleen zakelijk rijden. Nu heeft mijn huidige Volvo app een optie om ritten te merken als zakelijk of privé en die dan te downloaden naar Excel. Kan de Audi app dat ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Iksie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:04:
Misschien dat ik binnenkort een Q4 kan gaan leasen. Ik wil echter alleen zakelijk rijden. Nu heeft mijn huidige Volvo app een optie om ritten te merken als zakelijk of privé en die dan te downloaden naar Excel. Kan de Audi app dat ook?
nee, de audi app kan dat niet
Audi en Apps gaan niet samen! Dat kan alleen bij Premium merken

[ Voor 3% gewijzigd door NoFate op 01-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ephymerous
Iksie schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:04:
Ga ervan uit dat de Audi app niets kan, dan valt het mee dat je de auto kan voor verwarmen of koelen. Als de server tenminste up is en de goden je goedgezind zijn ;)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Iksie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-06 17:10
NoFate schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:26:
[...]

nee, de audi app kan dat niet
Audi en Apps gaan niet samen! Dat kan alleen bij Premium merken
Ok jammer. Dan maar geen Q4 voor mij. Ik ga bij BYD kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
NoFate schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

nee, dat vind ik zeker niet prettiger... maar je had even verder moeten lezen, ik heb eerder gezegd dat ik op mijn A4 de keuze had om per 1 OF per 10 omhoog te gaan!! Deze instelling was ik dus ook aan het zoeken op de Q4 .. ik klikte hem vroeger vaak in op 120 , maar wou dan bv dat aanpassen naar 124 ... dat gaat dus nu niet, je moet dus snelheid maken, en wanneer je 124 rijd opnieuw klikken
Oké, dan was de A4 blijkbaar prettiger voor jou.
Ik beschouw dit als een first world problem.
Maar wie weet kegel ik mezelf dan zo dit topic uit. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Wat ik een beetje mis , is dat je de knopjes aan de linkerkant van de MMi niet kan aanpassen... Die navigatie knop gebruik ik dus niet, zou bv handig zijn om die bv aan te passen naar android auto...
Of dat je bv een andere knop kan snelkoppelen naar android auto

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• deboss65
  • Laatst online: 06:56
NoFate schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:57:
Wat ik een beetje mis , is dat je de knopjes aan de linkerkant van de MMi niet kan aanpassen... Die navigatie knop gebruik ik dus niet, zou bv handig zijn om die bv aan te passen naar android auto...
Of dat je bv een andere knop kan snelkoppelen naar android auto
Dat kan,
Zie instructieboekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
deboss65 schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 23:17:
[...]

Dat kan,
Zie instructieboekje.
Hmm , dat heb ik toch nergens gevonden? Ik denk wel dat ik in elk menutje heb gezeten qua settings? Kan je dan die 5 knopjes aanpassen?

Ik heb alleen naar gevonden om dat knopje op je stuur met een * op, om daar een snelkoppeling van te maken, maar dat is maar een beperkt menu

Edit: ah, ik lees.op een ander forum, dat je het even moet inhouden en dan slepen... Daarom vond ik het dus nergens in een menu... Morgen eens proberen, bedankt voor de hint :-)

[ Voor 17% gewijzigd door NoFate op 01-08-2024 23:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Iemand hier al eens gezocht om android auto/carplay op de virtual cockpit te krijgen?

Ik kwam onderstaande tegen, is voor Volkswagen hack, maar die MMI zou hetzelfde moeten zijn...

https://github.com/OneB1t/VcMOSTRenderMqb

en ook deze , met de mib toolbox
https://github.com/jilleb/mib2-toolbox/issues/159

[ Voor 16% gewijzigd door NoFate op 02-08-2024 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

even een berichtje van een tevreden Q4 eigenaar. nu 3 maanden in bezit en geniet erg van de 286 pk en nog meer van het koppel van 545 Nm. comfortabel door o.a. akoestisch glas voorruit en zijruiten. verbruik netjes, wij rijden veel korte afstanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jd3pzOL0wMvFzatxeJUxJ7pYpA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o3i26u77yBbs7vql89orsV0G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Hansoverdiep schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:38:
even een berichtje van een tevreden Q4 eigenaar. nu 3 maanden in bezit en geniet erg van de 286 pk en nog meer van het koppel van 545 Nm. comfortabel door o.a. akoestisch glas voorruit en zijruiten. verbruik netjes, wij rijden veel korte afstanden.

[Afbeelding]
Netjes hoor, wij rijden de 40 met 200 pk en ons verbruik is rond de 20 kWh/100km. Ik heb het idee dat de Q4 ondertussen veel beter is geworden met meer vermogen, pre-conditioning van de accu, überhaupt sneller laden en minder brakke software. Wij zijn al blij dat de snellader boven de 100 kw uitkomt en dat volhoudt tot circa 40% :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

Hansoverdiep schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 17:38:
even een berichtje van een tevreden Q4 eigenaar. nu 3 maanden in bezit en geniet erg van de 286 pk en nog meer van het koppel van 545 Nm.
Als je gemiddelde verbruik 14,2kWh is, dan gebruik je die 286pk en dat koppel volgens mij toch amper hoor.
Ofwel trap je de gaspedaal bij het starten volledig in en bol je dan naar je bestemming... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
En de gemiddelde snelheid van Hansoverdiep is 'maar' 36km/h.
Mijn lange termijn verbruik is 16,4kWh bij 69 km/h gemiddeld over 117014km...die teller nooit gereset.

[ Voor 14% gewijzigd door marcelmg2 op 04-08-2024 16:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Net een vakantie met onze Q4 uit 2021 van ruim 3.500 km naar uiteindelijk Barcelona. Het verbruik was over de hele vakantie genomen 18,7kw per 100km volgens de boordcomputer. Gemiddelde snelheid maar 68 kmpu maar dat is verlaagd door files e.d. Grootste gedeelten 120 of 130km per uur gereden. Ook het laden begon altijd erg vlot, rond de 170kw. Meestal was de auto eerder op 80% dan wij terug bij de auto waren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tDRaLy-CH6t2srLmFTXImSp-lJg=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ugJ8WzkbVfcIpBQusyr0Uq9O.gif?f=fotoalbum_large

[URL="https://tweakers.net/i/nfLoopgVbVQnbqrvfEJmLWqnWE8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/N1ze7arV9KdweNTYUKdDHFsZ.gif?f=user_large",,"1"]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2SXY2aYWSrBYYIkDpNf1FBaazDU=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/RJxwPR6NIcNKbHaBPYCRYBLu.gif?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door vriej29 op 04-08-2024 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
ephymerous schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Netjes hoor, wij rijden de 40 met 200 pk en ons verbruik is rond de 20 kWh/100km. Ik heb het idee dat de Q4 ondertussen veel beter is geworden met meer vermogen, pre-conditioning van de accu, überhaupt sneller laden en minder brakke software. Wij zijn al blij dat de snellader boven de 100 kw uitkomt en dat volhoudt tot circa 40% :)
Qua verbruik scheelt het niet veel heb ik de indruk. De snelheid is gewoon heel laag (gemiddeld 36km/u) dus je moet stadsverbruik rekenen wat dus kan kloppen... moest de gemiddelde snelheid 70km/u ofzo zijn geweest zou het verbruik ook snel naar 17kwh of meer gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Als de auto aan het laden is en ik stap in, dan valt die heel even naar 0kw, en enkele seconden later gaat die door met laden, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@NoFate net even geprobeerd, nee bij mijn auto zie ik dat niet. laadvermogen blijft intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Hansoverdiep schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:24:
@NoFate net even geprobeerd, nee bij mijn auto zie ik dat niet. laadvermogen blijft intact.
hmm, het was bij de Alfen bij mijn thuis, volgende keer eens ergens anders testen
Was jij aan het AC of DC laden?
bij mij was ook de auto afgeslote, geen scherm actief op de cockpit, ik moest effectief gaan zitten en contact even aanzetten om cockpit actief te maken, dan zag ik effectief -- KW staan , paar seconden later begon hij dan terug

[ Voor 25% gewijzigd door NoFate op 07-08-2024 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcasteli
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02-09 16:24
NoFate schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:02:
Als de auto aan het laden is en ik stap in, dan valt die heel even naar 0kw, en enkele seconden later gaat die door met laden, hebben jullie dat ook?
Ja, heb ik ook, als ik de deuren open gaat ie heel even naar 0kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
tcasteli schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:31:
[...]

Ja, heb ik ook, als ik de deuren open gaat ie heel even naar 0kw
aha, ok, thnx, dan weet ik toch dat het issue niet is bij de ALfen paal thuis, dan zal het wel normaal zijn :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
NoFate schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 14:32:
[...]

aha, ok, thnx, dan weet ik toch dat het issue niet is bij de ALfen paal thuis, dan zal het wel normaal zijn :-)
Als je de deuren opent wordt de plug even ontgrendeld zodat je die kan uittrekken. Vanzelfsprekend wordt dan de stroom eerst even op 0 kW geregeld zodat je de plug er niet uit kan trekken onder (volle) belasting. Onderbreken onder belasting is of kan schadelijk zijn voor de omvormer en dat wordt op die manier dus voorkomen. Na een aantal seconden vergrendelt de plug terug automatisch en zal ook het laden hernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Nog even 2 vraagjes:

Ik heb de accuspaarfunctie niet actief, vrij vaak krijg ik nu een melding in het bovenscherm dat deze niet actief is, en dat ik het beter aanzet... Is er een mogelijkheid deze melding te negeren? Ik heb al bij de instellingen gekeken van de notificaties en alles mbtr tot laden afgezet, maar de melding blijft...

Vooral op autostrade bij wegenwerken waar gele en witte lijnen zijn, dan flipt de auto, eerst moet ik mij stuur vasthouden, terwijl ik het gewoon vast heb en gewoon rechte baan... Dus ik moet uiteraard geen handeling doen... En dan begint de auto gewoon af te remmen op de snelweg en de nood assistant te bellen???!!!!! Wtf? Die wilt al idd bellen vooraleer er iemand achterop gaat rijden ofzo??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAgony
NoFate schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:00:
Nog even 2 vraagjes:

Ik heb de accuspaarfunctie niet actief, vrij vaak krijg ik nu een melding in het bovenscherm dat deze niet actief is, en dat ik het beter aanzet... Is er een mogelijkheid deze melding te negeren? Ik heb al bij de instellingen gekeken van de notificaties en alles mbtr tot laden afgezet, maar de melding blijft...

Vooral op autostrade bij wegenwerken waar gele en witte lijnen zijn, dan flipt de auto, eerst moet ik mij stuur vasthouden, terwijl ik het gewoon vast heb en gewoon rechte baan... Dus ik moet uiteraard geen handeling doen... En dan begint de auto gewoon af te remmen op de snelweg en de nood assistant te bellen???!!!!! Wtf? Die wilt al idd bellen vooraleer er iemand achterop gaat rijden ofzo??
Die auto of lane assist (wat de naam ook moge wezen) is brak tot en met imho. Al meerdere keren meegemaakt dat de wagen op cruise control staat en plot vol in de remmen gaat voor een fietser bijvoorbeeld die zich op een volledig afgescheiden rijvak bevindt. Het ging nooit zover dat die de nood assistant belt. Op de autostrade is de wagen bij mij wel meerdere keren beginnen ingrijjpen/"zweven" bij hevig regenval. Dan wou ie bijsturen zonder dat dit nodig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Ik gebruik android auto, maar het probleem dat ik heb is dat ALLE audio van mijn android over AA loopt
Ik vind nergens een manier om dit uit te schakelen? als ik bv chrome op heb staan op mijn telefoon, dan loopt die audio ook over de speakers? Is er ergens een instelling om dit te disabled? Bij de Bluetooth settngs heb ik al de audio uitgeschakeld, maar dat helpt niet, volgens mij loopt dat over de wifi connectie van AA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:00:
Nog even 2 vraagjes:

Geen idee ivm die accuspaarfunctie.

Als je de melding krijgt dat je je stuur moet vasthouden, dan mag je deze niet negeren. Een paar kleine bewegingen aan je stuur zijn al genoeg.
Als je dit niet doet, en je negeert die melding, dan denkt de auto dat er jou iets overkomen is waardoor je je handen niet aan het stuur hebt. Als je die melding lang negeert, dan zal de auto de 'noodstop' procedure uitvoeren: remmen en bellen.
Normaal krijg je tussen die eerste melding en de noodstop nog wel extra meldingen en/of de nodige piepjes. Dat gaat echt niet zo heel snel actief worden.

Kan dat hier gebeurt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

MrAgony schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 23:32:
[...]

Die auto of lane assist (wat de naam ook moge wezen) is brak tot en met imho. Al meerdere keren meegemaakt dat de wagen op cruise control staat en plot vol in de remmen gaat voor een fietser bijvoorbeeld die zich op een volledig afgescheiden rijvak bevindt. Het ging nooit zover dat die de nood assistant belt. Op de autostrade is de wagen bij mij wel meerdere keren beginnen ingrijjpen/"zweven" bij hevig regenval. Dan wou ie bijsturen zonder dat dit nodig was.
Ik wil die lane assist nu niet echt verdedigen, want soms heeft hij het idd mis. Maar het is niet enkel de plaats van de fietser, maar ook de bewegingen die de fietser maakt. Als die bijvoorbeeld slalomt/uitwijkt in de richting van jouw rijvak, dan kan de auto denken dat hij op jouw rijvak komt rijden.
Die hulpsystemen werken met sensors en algoritmes, en zijn dan ook beperkt hiertoe. Die kunnen géén situaties beoordelen zoals jij dat kan (bijv. dat de fietser, die een hoofdtelefoon draagt, vrolijk wat meeslalomt op maat van de muziek). Jij als bestuurder kan dit inschatten, de auto werkt puur op data en algoritmes. En deze zijn steeds meer ingeregeld naar de 'safe side'. Die fabrikanten willen echt niet in de krant omdat de auto niet ingreep wanneer hij wel moest. Dus beter een keertje teveel dan te weinig ingrijpen.
Hoe vervelend dat ook is voor de bestuurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
h2s schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:29:
[...]

Geen idee ivm die accuspaarfunctie.

Als je de melding krijgt dat je je stuur moet vasthouden, dan mag je deze niet negeren. Een paar kleine bewegingen aan je stuur zijn al genoeg.
Als je dit niet doet, en je negeert die melding, dan denkt de auto dat er jou iets overkomen is waardoor je je handen niet aan het stuur hebt. Als je die melding lang negeert, dan zal de auto de 'noodstop' procedure uitvoeren: remmen en bellen.
Normaal krijg je tussen die eerste melding en de noodstop nog wel extra meldingen en/of de nodige piepjes. Dat gaat echt niet zo heel snel actief worden.

Kan dat hier gebeurt zijn?
ja, dat kan wel goed zijn, maar die auto beept continu, zeker bij werken, dan zit je daar te rijden aan 70 , ga je over de max snelheid van 70 , ook continu beep signalen... mijn stuur heb ik uiteraard altijd vast, al denkt de auto dan van niet ... er is gewoon te veel gebeep, dat je soms niet ziet er een melding is dat je je stuur moet vastnemen :-)

zal wel wennen zijn zeker ... was al aan het kijken of die ik noodgevallen assistent kan uitzetten, maar dat zie ik dus niet staan in de hulpsystemen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:03
Ik had gisteren ook het 'laadklep gaat niet meer open probleem'.
Snel naar de dealer gereden, je kon zien dat ze wisten wat te doen want dit kwam vaak voor.
Klep opgebroken, pinnetje bijgeknipt. Nu vergrendeld ie niet meer maar ja...
Daarna wilde ik wegrijden en kreeg ik de melding: hou sleutel tegen de gemarkeerde plek.
Na paar keer start/stop verdween de melding, of ik heb de sleutel per ongeluk tegen de juiste plek gehouden. Weet iemand waar die plek zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 20:29
Ik rijd de E-tron 55 met 408pk en die gaat amper lager dan 20kWh in zeeeer gunstige omstandigheden,
wel met 21inch...Moet wel zeggen dat het laden los van thuis best wel vaak rond de 140kw zit tot 80%
ephymerous schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:23:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
marcelmg2 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:12:
Ik had gisteren ook het 'laadklep gaat niet meer open probleem'.
Snel naar de dealer gereden, je kon zien dat ze wisten wat te doen want dit kwam vaak voor.
Klep opgebroken, pinnetje bijgeknipt. Nu vergrendeld ie niet meer maar ja...
Daarna wilde ik wegrijden en kreeg ik de melding: hou sleutel tegen de gemarkeerde plek.
Na paar keer start/stop verdween de melding, of ik heb de sleutel per ongeluk tegen de juiste plek gehouden. Weet iemand waar die plek zit?
Welk modeljaar van auto heb je? Mss hebben ze dat aangepast in de nieuwere modellen? Kan je eens een foto ervan maken wat ze net hebben gedaan? Dan kan ik eens vergelijken met 2024 model

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:48:
[...]

ja, dat kan wel goed zijn, maar die auto beept continu, zeker bij werken, dan zit je daar te rijden aan 70 , ga je over de max snelheid van 70 , ook continu beep signalen... mijn stuur heb ik uiteraard altijd vast, al denkt de auto dan van niet ... er is gewoon te veel gebeep, dat je soms niet ziet er een melding is dat je je stuur moet vastnemen :-)

zal wel wennen zijn zeker ... was al aan het kijken of die ik noodgevallen assistent kan uitzetten, maar dat zie ik dus niet staan in de hulpsystemen :-(
Dat van die snelheid is verplicht door de EU voor alle nieuwe auto's. En dan mag je nog blij zijn dat het maar 4x biept, want de EU wil dat het blijft biepen tot je vertraagt.
Dat biepen heb je trouwens zelf in de hand, je kan je ook gewoon aan de snelheid houden...

Verder zou ik niet weten wanneer de Q4 nog biept. Dus continu biepen?

Noodgevallen assistent is ook verplicht door de EU (sinds 2018). Kan je niet uitzetten, ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen.

En er komen zo nog meer systemen (ADAS) aan de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
h2s schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:24:
[...]

Dat van die snelheid is verplicht door de EU voor alle nieuwe auto's. En dan mag je nog blij zijn dat het maar 4x biept, want de EU wil dat het blijft biepen tot je vertraagt.
Dat biepen heb je trouwens zelf in de hand, je kan je ook gewoon aan de snelheid houden...

Verder zou ik niet weten wanneer de Q4 nog biept. Dus continu biepen?

Noodgevallen assistent is ook verplicht door de EU (sinds 2018). Kan je niet uitzetten, ik zou ook niet weten waarom je dat zou willen.

En er komen zo nog meer systemen (ADAS) aan de komende jaren.
Mja, ik vind het gewoon gevaarlijk, soms reageer je niet op het beep signaal, begint de auto gewoon te remmen op de autostrade...

Nuja, zal er in het vervolg wat meer op letten ;-) en wat aan mijn stuur draaien, terwijl het een rechte baan is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
-Colossalman- schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:03:
Ik rijd de E-tron 55 met 408pk en die gaat amper lager dan 20kWh in zeeeer gunstige omstandigheden,
wel met 21inch...Moet wel zeggen dat het laden los van thuis best wel vaak rond de 140kw zit tot 80%

[...]
Een collega heeft m ook, ik dacht goedkoop uit te zijn qua bijtelling. Met de kennis van nu had ik ook een etron 55. Op het verbruik na is dat in alles een beter auto dan de Q4.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Ritje terug vanuit Zeeland, moest eerst even laden bij de Fastned en dat viel niet tegen bij 8% SoC. Was een 150kW paal, wellicht had hij nog sneller geladen bij een 300kW..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sPoK0h7WEODX76znKX7pk1bYYjo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DuqX3Xdpr7lBP9hpnC7sKviu.jpg?f=user_large
Daarna (was na 19:00) eigenlijk continue 120/130 gereden met een gemiddeld verbruik van ~ 18 kWh/100, erg netjes wat mij betreft.. Had alleen voor de eerste keer een vastzittende stekker van de Fastned laadkabel, opgelost door aan het lusje te trekken onderin de kofferbak. Erg vreemd, maar geen probleem *als* je weet hoe dat te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
marcelmg2 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:12:
In de bekerhouder vind je dat symbool als je goed kijkt. Het komt erop neer dat je de sleutel even in de bekerhouder moet leggen en dan is alles terug OK. En dat is inderdaad iets wat je waarschijnlijk regelmatig vanzelf doet zonder bij na te denken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pjotr12
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 28-08 13:20
SWIGGA schreef op maandag 29 juli 2024 @ 11:10:
Het gaat niet om de 140kw aantikken bij mij..het gaat erom dat mijn Q4 tot heel ver ongeveer deze snelheid kan aanhouden. Ik heb al naar veel andere auto's gekeken tijdens het snelladen en ja ze hebben vaak een hogere piek maar vallen opmerkelijk sneller naar lagere snelheden in vergelijking met hun piekvermogen terwijl mijn curve veel beter is maar met een lagere piek. Zo zag ik bv ook een nieuwe bmw I5 met 7% starten met laden en die ging vrij snel naar de 205kw maar al bij 40% zakte die al tot 150 kw en vanaf 50% was het niet hoger dan 125 kw. Ook onlangs een tesla model 3 tegengekomen die met 49% (ik weet het dat is vrij hoog) begon te laden en maar net de 100kw haalde. Dat haalt mijn Q4 ook met dat percentage. Als je naar minuten gaat kijken en niet piekvermogen zie je toch dat het allemaal niet extreem veel scheelt qua tijd. Een model y 1 min sneller van 10 tot 80%? (Tenzij de 800v auto's) ook omdat opgegeven snelheden soms gewoon niet worden gehaald. Mss hebben sommige mensen met oudere Q4's last van mindere goede snellaadtijden dat kan... maar ik zal behoren tot de heel tevreden Q4 rijder dan... 😀
Ik deel je mening volledig. Ik ben een paar weken geleden op reis naar Zuid Frankrijk gereden met de Q4. Een hoop stress en massa's voorbereiding, maar dat bleek allemaal niet nodig. Bij elke laadbeurt ging mijn Q4 netjes tot boven de 130 Kw, en die laadcurve blijft inderdaad opvallend lang horizontaal. Intussen ben ik zover dat ik even de initiële laadsnelheid bekijk en als die boven de 120 is dan weet ik dat hij de 80% zal bereikt hebben vooraleer ik terug bij de auto ben. Voor de rest waren mijn vrouw en ik het erover eens dat de Q4 de perfecte reisauto is. Op de Franse snelwegen komt hij echt helemaal tot zijn recht. Veel ruimte, veel comfort, goed laadsnelheid en zijn wendbaarheid in de smalle zuidfranse straatjes en parkings. Hij doet het allemaal meer dan behoorlijk. Akkoord, sommige dingen zullen een Tesla model 3/Y of een BMW i4 beter doen, maar in zijn prijsklasse vind ik de Q4 een waardig alternatief. Een erg goede allrounder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
MrAgony schreef op maandag 29 juli 2024 @ 17:20:
[...]

Even Tronity erbij gehaald; Vanmorgen reed ik 73 km waarvan 63 km op de snelweg, cruise control op 120 km/u. Het was 21 graden, geen wind, dus ideale omstandigheden. Mijn gemiddelde consumptie was 16,5 kwh. Als je dan naar het globale plaatje kijkt gaat de algemene gemiddelde snelheid wel flink omlaag met die 10 niet-snelweg kilometers. Ik kom dan aan 105 km/u over het volledige traject. Op heel lange snelweg ritten aan 120 km/u heb ik een verbruik van zo rond de 19 à 20 kwh in zomerse omstandigheden. In de winter wordt het allemaal natuurlijk wat minder >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
NoFate schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 11:05:
[...]

Dat herken ik echt niet. Ik had voorheen ook een A4 en op de Q4 werkt het helemaal hetzelfde (voor zover ik me herinner).. Kort omhoog of omlaag tikken is 1 km/u erbij (of eraf), lang tikken is 10 km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

mogelijk zit er verschil in de CC tussen met en zonder adaptieviteit. in ieder geval bij mij met ACC gaat de gewenste snelheid boven de 80 km/h met stappen van 10 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
Klopt. Dat probeerde ik ook te zeggen in mijn eerdere post 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 10-08 19:09
Hansoverdiep schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:17:
mogelijk zit er verschil in de CC tussen met en zonder adaptieviteit. in ieder geval bij mij met ACC gaat de gewenste snelheid boven de 80 km/h met stappen van 10 km/h
Kan ik bevestigen: (bewust) geen adaptive cruise control en bij mij altijd stapjes van 1km/h. Zou niet anders willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Smaken verschillen gelukkig. Zou zelf Nooit meer een auto zonder ACC en autopilot willen. Rijd heel ontspannend op lange afstanden. En met ACC vind ik het klein leed dat het per stappen van 10km gaat. Zet de ACC altijd op 10km per uur harder dan de aangegeven snelheid. Met name op de snelweg of B wegen valt het me op dat weinig mensen hun snelheid vasthouden. Lijkt we of bijna niemand de CC gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door vriej29 op 12-08-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Hansoverdiep schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:17:
Klopt inderdaad, mijn vorige Audi was een gewone CC en toen ging het in stapjes van 1. ACC vind ik gigantisch veel beter maar waarom Audi het in dat geval in stapjes van 5 (onder de 80) en 10 (erboven) laat springen snap ik niet. Ik reed onlangs in een vervangwagen, een Volvo. Die doen het op dat vlak beter. Als je een tikje geeft gaat het daar net zoals bij Audi in stappen van 5 of 10 omhoog. Blijf je het knopje ingedrukt houden dan doet hij dat niet, maar gaat hij heel langzaam km per km hoger tot je loslaat. Als je bij Audi blijft bedienen, dan vliegt hij in enkele seconden in stappen van 10 van bv. 80 km/u naar 190 km/u en daar heeft toch eigenlijk niemand wat aan. Daar kan Audi nog wat van leren, maar helaas lezen zij die dat beslissen dit forum niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

Babavers schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:41:
[...]

Klopt inderdaad, mijn vorige Audi was een gewone CC en toen ging het in stapjes van 1. ACC vind ik gigantisch veel beter maar waarom Audi het in dat geval in stapjes van 5 (onder de 80) en 10 (erboven) laat springen snap ik niet. Ik reed onlangs in een vervangwagen, een Volvo. Die doen het op dat vlak beter. Als je een tikje geeft gaat het daar net zoals bij Audi in stappen van 5 of 10 omhoog. Blijf je het knopje ingedrukt houden dan doet hij dat niet, maar gaat hij heel langzaam km per km hoger tot je loslaat. Als je bij Audi blijft bedienen, dan vliegt hij in enkele seconden in stappen van 10 van bv. 80 km/u naar 190 km/u en daar heeft toch eigenlijk niemand wat aan. Daar kan Audi nog wat van leren, maar helaas lezen zij die dat beslissen dit forum niet...
Niet alleen Volvo hoor. Ze weten bij VAG groep ook hoe dat moet. Want op verschillende modellen kan je ACC wel degelijk per km/u instellen, en dat al zeker 10 jaar lang.
Waarom ze dat op de Q4, ID.4 en Enyaq niet doen is me een raadsel. Een beperking van het MEB platform is het alvast niet, want bij de ID.3 kan het wel per km/u.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tech_Thom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 15:06
sbin schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 21:28:
Ritje terug vanuit Zeeland, moest eerst even laden bij de Fastned en dat viel niet tegen bij 8% SoC. Was een 150kW paal, wellicht had hij nog sneller geladen bij een 300kW..
[Afbeelding]
Daarna (was na 19:00) eigenlijk continue 120/130 gereden met een gemiddeld verbruik van ~ 18 kWh/100, erg netjes wat mij betreft.. Had alleen voor de eerste keer een vastzittende stekker van de Fastned laadkabel, opgelost door aan het lusje te trekken onderin de kofferbak. Erg vreemd, maar geen probleem *als* je weet hoe dat te fixen.
Hier ook goede laadsnelheden. Bij soc onder de 20 start hij meestal zo met 170kW.

Laadsnelheden lijken nu geen problemen meer te hebben.

Rij een MY24 45 Quattro.

De melding stuur vasthouden is wel rete irritant. Deze komt bijna elke rit voor terwijl ik echt niet met mijn ogen stuur. Sensors zijn gewoon niet goed afgesteld.

Al is het verplicht, mag je dit wat mij betreft alleen activeren als het ook werkt. Nu is het eerder gevaarlijk omdat het afleid, en je wordt gedwongen een stuur beweging te maken. Gewoon niet OK deze functie in de Q4. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Tech_Thom schreef op dinsdag 13 augustus 2024 @ 22:30:
[...]

Hier ook goede laadsnelheden. Bij soc onder de 20 start hij meestal zo met 170kW.

Laadsnelheden lijken nu geen problemen meer te hebben.

Rij een MY24 45 Quattro.

De melding stuur vasthouden is wel rete irritant. Deze komt bijna elke rit voor terwijl ik echt niet met mijn ogen stuur. Sensors zijn gewoon niet goed afgesteld.

Al is het verplicht, mag je dit wat mij betreft alleen activeren als het ook werkt. Nu is het eerder gevaarlijk omdat het afleid, en je wordt gedwongen een stuur beweging te maken. Gewoon niet OK deze functie in de Q4. :r
De 170 ga ik niet halen denk ik, met mijn "oude" MY21 :-)
Heb je travel assist? Ik heb alleen lane assist (wat ik meteen uitzet na instappen) en gelukkig ook nog niet de piepjes van te hard rijden etc die tegenwoordig verplicht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
EBOOZ schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 16:58:
Klopt. Dat probeerde ik ook te zeggen in mijn eerdere post 😁
Juist, ik had even over je commentaar gelezen, sorry.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NoFate
  • Nu online
Ik erger me ook toch nog aan deze dingen:

- soms staat de airco gewoon uit, onthoud zijn laatste stand niet, blijkbaar een issue bij het ophalen van de keyuser?
- stuur vast nemen => deze melding komt gewoon te vaak, zelfs als ik het stuur vast heb op een rechte baan
- als ik op dat knopje duw op de midden console, om de begrenzer uit te zetten, als ik erop klik, dan komt dat menu open, maar sluit dan terug, ik moet er dus altijd 2 x op duwe, vaak alleen maar de eerste keer na het contact te hebben gestart
- myaudi app die waardeloos en traag is
- continu de melding dat de accuspaarfunctie actief is

[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 15-08-2024 10:30 ]

• NoFate
  • Nu online
Hmm, al 2 dagen kan de auto geen connectie meer maken met Audi, dus de myAudi app toont totaal geen updates meer? Nog iemand dit issue? Is de Audi connect site down?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Nee hoor, hier niet. Audi app werkt prima.
Ik zou even langs de dealer/garage gaan met die lijst van je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
NoFate schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 17:43:
Hmm, al 2 dagen kan de auto geen connectie meer maken met Audi, dus de myAudi app toont totaal geen updates meer? Nog iemand dit issue? Is de Audi connect site down?
Check of je niet afgemeld bent in de wagen. Ik heb dit ook een dag of 4 voorgehad, totdat ik doorhad dat om de één of andere reden mijn account in de wagen zelf uitgelogd was.
Pagina: 1 ... 129 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.