Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 128 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:12
BaZZeHH schreef op maandag 15 juli 2024 @ 15:59:
Ik heb bij de dealer melding gemaakt van het feit dat er een soort roest bij het linker voorwiel ontstaat. De dealer gaf aan dat het mogelijk remstof is en bij een wasbeurt weer weg is. Dat klopt wel, maar het komt na verloop van tijd weer terug. Op deze melding moet de dealer nog terugkomen.

Heeft iemand anders hier ook last van?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is gewoon roest van je schijf?! En logisch dat dat achter niet is aangezien het daar een trommel is.

Harder remmen (wekelijks in N van de afrit) en vaker wassen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkHier!?
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik heb bij de dealer melding gemaakt van het feit dat er een soort roest bij het linker voorwiel ontstaat. De dealer gaf aan dat het mogelijk remstof is en bij een wasbeurt weer weg is. Dat klopt wel, maar het komt na verloop van tijd weer terug. Op deze melding moet de dealer nog terugkomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft mijn Q4 ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Maurice- schreef op maandag 15 juli 2024 @ 18:29:
[...]

Dat is gewoon roest van je schijf?! En logisch dat dat achter niet is aangezien het daar een trommel is.

Harder remmen (wekelijks in N van de afrit) en vaker wassen. :9
Nog vaker wassen... Ik vind het gewoon lelijk en iedere keer is het na drie/vier weken weer terug. Ben nog benieuwd naar de reactie van de dealer, maar het uitblijven van de reactie biedt weinig hoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-06 14:55

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat heeft toch elke auto met schijfremmen. Bij een klassieke brandstof aangedreven auto kent dat toch iedereen dat de velgen zwart worden en veel sneller dan dat onze voorste velgen bruin worden. Dat is voornamelijk slijtagestof van de remblokken. Bij een EV worden remmen bij normaal gebruik zelden gebruikt en slijten de remblokken en remschijven nauwelijks waardoor die levenslang meegaan. Dus nauwelijks slijtagestof, maar daarentegen wel roest van de remschijf zoals trouwens bij elke andere auto, maar niet zichtbaar omdat dat gemengd is met dat zwart slijtagestof. En roest is nu eenmaal bruin en niet zwart.... Maar het moet wel gezegd dat dat normaal gezien veel minder zou moeten zijn dan dat typische zwarte stof van een klassieke auto. Voor mij dus niet iets om over te gaan klagen bij Audi.

Daarentegen, als je dat enkel aan één zijde uitgesproken hebt is dat toch vreemd. Staat je auto misschien systematisch geparkeerd op een manier dat regenwater voornamelijk enkel aan die zijde de remschijf geregeld nat maakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:32
BaZZeHH schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:07:
[...]

Nog vaker wassen... Ik vind het gewoon lelijk en iedere keer is het na drie/vier weken weer terug. Ben nog benieuwd naar de reactie van de dealer, maar het uitblijven van de reactie biedt weinig hoop.
Gezien de rest van de auto is wassen niet je hobby ;), maar inderdaad, roest van je schijf icm een vrij open velg dus je ziet het sneller. Zou je foto niet posten in het detailing topic :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vissersr
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09-2024
Heeft iemand ervaring met een fietsendrager op de q4 etron op de laadklep. Heb zelf geen trekhaak maar kan moeilijk vinden welke geschikt zijn voor de q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 02-06 08:10
Tech_Thom schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:48:
[...]

Krijg net deze update gister. Wellicht meer mogelijk nu.

[Afbeelding]
Wat ik altijd al vreemd vond is dat de routegeleiding van uit de app anders is dan in de wagen. De planner in de wagen stelt heel andere chargers voor dan deze in de app. Je kan wel de planning van de app overzetten naar de wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09-06 07:00
Tevredenheid met mijn Q4 loopt in een week tijd twee keer een flinke deuk op. Probleem 1: nieuwe telefoon. Ik wist het wachtwoord voor de MyAudi app nog, dus zou toch soepel moeten gaan. Helaas: de app werkt op de telefoon, is afgemeld op de vorige, maar de auto lijkt compleet in de war. Elke paar ritten komt het configuratiescherm voor nieuwe gebruiker naar boven. Volledig verwijderen van alle profielen in de auto en opnieuw aanmelden heeft niet geholpen. Vervelende bijeffect: favorieten radio elke keer verdwenen en enkele basisinstellingen. Vervelend, maar nog niet onoverkomelijk.
Maar dan vandaag probleem 2: laadklep gaat met geen mogelijkheid open: tientallen keren geprobeerd: duwen tijdens opendoen, trekken, maakt niets uit. Via de auto de noodhulp gebeld (i knopje bij de binnenspiegel). Doodleuk: hoeveel bereik heeft u nog? Mijn antwoord: 90km. Dan moet u morgen maar naar de dealer gaan, wij mogen dan niet helpen. Ben benieuwd wat de dealer er morgen aan gaat doen, vakantie komt nabij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:08

MLLL

Palm Treo 650

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een paar stalen velgen ritselen en deze erop drukken.
Probleem opgelost :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/viEyH9WZVNZohRC-Q8E0pu1ReGw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/02RnZGBxcJQTwViSkEstdvCE.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

h2s

EV_Eric schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:16:
Tevredenheid met mijn Q4 loopt in een week tijd twee keer een flinke deuk op. Probleem 1: nieuwe telefoon. Ik wist het wachtwoord voor de MyAudi app nog, dus zou toch soepel moeten gaan. Helaas: de app werkt op de telefoon, is afgemeld op de vorige, maar de auto lijkt compleet in de war. Elke paar ritten komt het configuratiescherm voor nieuwe gebruiker naar boven. Volledig verwijderen van alle profielen in de auto en opnieuw aanmelden heeft niet geholpen. Vervelende bijeffect: favorieten radio elke keer verdwenen en enkele basisinstellingen. Vervelend, maar nog niet onoverkomelijk.
Maar dan vandaag probleem 2: laadklep gaat met geen mogelijkheid open: tientallen keren geprobeerd: duwen tijdens opendoen, trekken, maakt niets uit. Via de auto de noodhulp gebeld (i knopje bij de binnenspiegel). Doodleuk: hoeveel bereik heeft u nog? Mijn antwoord: 90km. Dan moet u morgen maar naar de dealer gaan, wij mogen dan niet helpen. Ben benieuwd wat de dealer er morgen aan gaat doen, vakantie komt nabij...
1. Al eens geprobeerd om via MMI terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Dus niet enkel profiel verwijderen.

[ Voor 6% gewijzigd door h2s op 17-07-2024 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
h2s schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:34:
[...]

1. Al eens geprobeerd om via MMI terug te zetten naar fabrieksinstellingen? Dus niet enkel profiel verwijderen.
Bedankt voor de tip. Zojuist geprobeerd, ook een paar keer moeten doen, want nieuwe aanmelding bleef steeds hangen. Het leek pas te slagen nadat ik ook in de app de auto verwijderd heb en daarna met de codekaart van de auto de aanmelding ook daar opnieuw gedaan heb. Of het het probleem nu ook echt oplost, weet ik over een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-06 16:45

Aldmar

Niks...

EV_Eric schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:16:
Dit is een algemeen bekend probleem. Niet alleen bij de Q4 ook zijn VAG-broertjes VW ID4 en Skoda Enyaq. Topic staat er vol mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
Aldmar schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 09:00:
[...]

Dit is een algemeen bekend probleem. Niet alleen bij de Q4 ook zijn VAG-broertjes VW ID4 en Skoda Enyaq. Topic staat er vol mee. ;)
Dat verklaart ook waarom het onderdeel in backorder staat. Eigenlijk is de provisorische oplossing die vanochtend gerealiseerd is dan betrouwbaarder: klepje is opengemaakt en daarna het haakje waarmee klepje op slot gaat is eraf gehaald. Klepje gaat wel dicht nu, maar niet op slot. Een zorg minder voor de vakantie.
Probleem 1: het kwijtraken van alle instellingen is niet weg, ondanks volledig terug naar fabrieksinstellingen en verwijderen auto in app. Vanochtend bij eerste start nog hoopvol, bij de derde alles weer verdwenen. Ik dacht dat dit echt een probleem was van de eerste generatie Q4, maar die van mij is van juli 2022. Eerste beurt was gepland voor augustus, maar nu uitgesteld tot eind september omdat het twee dagen moet worden voor ook een software update. Hopelijk geeft dat een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 20:54
EV_Eric schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:49:
[...]

Dat verklaart ook waarom het onderdeel in backorder staat. Eigenlijk is de provisorische oplossing die vanochtend gerealiseerd is dan betrouwbaarder: klepje is opengemaakt en daarna het haakje waarmee klepje op slot gaat is eraf gehaald. Klepje gaat wel dicht nu, maar niet op slot. Een zorg minder voor de vakantie.
Probleem 1: het kwijtraken van alle instellingen is niet weg, ondanks volledig terug naar fabrieksinstellingen en verwijderen auto in app. Vanochtend bij eerste start nog hoopvol, bij de derde alles weer verdwenen. Ik dacht dat dit echt een probleem was van de eerste generatie Q4, maar die van mij is van juli 2022. Eerste beurt was gepland voor augustus, maar nu uitgesteld tot eind september omdat het twee dagen moet worden voor ook een software update. Hopelijk geeft dat een oplossing.
Pas goed op met de update. Die van mij liep na 1 dag vast! Heeft 6 maanden geduurd. Alles is overhoop gehaald. Zelfs de fabriek heeft met laptop ingebeld maar kregen het niet voor elkaar. Uiteindelijk na lange tijd dus opgelost en afgelopen vrijdag weer opgehaald. Auto rijdt weer!
Ben nu bezig alle gemaakte onkosten in kaart te brengen ivm schadeloos stelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobile78
  • Laatst online: 08-06 21:45
Wat voor merk banden zitten er tegenwoordig af fabriek op? Zie allerlei verschillende merken Hankook,Pirelli en Bridgestone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-06 15:15
Ik wil mijn banden oppompen, hoela bar of psi mag er in? Voor en achterband. 20inch. Alvast bedankt voor antwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Simon.Q4 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 13:48:
Ik wil mijn banden oppompen, hoela bar of psi mag er in? Voor en achterband. 20inch. Alvast bedankt voor antwoorden.
Hoeveel bar er in mag staat op de band (let op, dat is het maximum en dat rijdt echt voor geen ene meter). Hoeveel bar je er in wilt voor de Q4 staat in de deur en/of in de laadklep dat ligt ook aan de passagiers en lading en dat staat daar ook bij aangegeven.

[ Voor 7% gewijzigd door True op 20-07-2024 14:07 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Ik rij met 20 inch en rij meestal 2,6 bar vooraan en 2,75 bar achteraan. Op vakantie 0,1 a 0,2 bar erbij voor en achteraan .

[ Voor 80% gewijzigd door SWIGGA op 20-07-2024 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 15:18
Ik ben na 60.000+ km toe aan nieuwe banden. Er zitten vanaf de fabriek
GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 SUV 255/50 R20 109 H onder.
Zouden jullie deze weer kiezen of is een ander merk beter/gelijkwaardig maar goedkoper? Ik moet ze zelf betalen 😉
Ik rijd trouwens een fat e-tron 55

[ Voor 11% gewijzigd door -Colossalman- op 20-07-2024 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-06 07:53

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

h2s schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 20:37:
Zijn er nog mensen die elke keer bij het starten de melding "Dynamische rijsassistent: zonder rijstrookgeleiding" krijgen? Dus een melding over Lane Guidance (= wagen in het midden houden en niet Lane Departure Warning), terwijl ik volgens mij de optie Lane Guidance niet heb (of het instelmenu ontbreekt).
die melding krijg ik ook bij mijn Q4 45 etron (mei 2024)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Mobile78 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 12:41:
Wat voor merk banden zitten er tegenwoordig af fabriek op? Zie allerlei verschillende merken Hankook,Pirelli en Bridgestone
Mijne kwam met Bridgestone turanza bandjes. Bouwjaar mei 2023, 20”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobile78
  • Laatst online: 08-06 21:45
Zag bij de dealer Hankook 19 inch op een edition zitten, maar testrit gemaakt met Bridgestone 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:27
Net mijn Q4 gaan ophalen, ik heb de comfort key optie genomen, nu wou ik een digital key aanmaken, maar krijg bij de check de fout :

apparaat niet compabtibel:
De functie audi connect key is momenteel nog niet beschikbaar
NFC niet actief => is wel actief
Scherm beveiling => is ook actief

Ik gebruik de Digital key ook bij de auto van mjin vrouw (bmw) ,daar lukt dat perfect

Dus ik vermoed dat dit nog een extra functie? waar kan je zien of deze functie actief is? of hoe kan je dit activeren? Ik zie in de functions store de 'audi connect remote & control' , is dat hetgeen ik moet hebben?

Bij de gebruikers in de auto is 1 x lokale user aangemaakt
Maar moet dit niet een user zijn die overeen komt met de app ? er is een instructie dat je idd moet aanmelden met email/wachtwoord , maar als ik op gebruiker toevoegen klik, dan krijg ik die optie niet? Ik kan alleen lokale users aanmaken in de auto ?
zoals in dit filmpje : YouTube: Audi Tech Tutorial: Key User Setup

bij minuut : 2.00

[ Voor 27% gewijzigd door NoFate op 22-07-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Zijn er trouwens momenteel issues met de App,? Krijg overal foutmeldingen, kan geen status etc opvragen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:04:
Net mijn Q4 gaan ophalen, ik heb de comfort key optie genomen, nu wou ik een digital key aanmaken, maar krijg bij de check de fout :

apparaat niet compabtibel:
De functie audi connect key is momenteel nog niet beschikbaar
NFC niet actief => is wel actief
Scherm beveiling => is ook actief

Ik gebruik de Digital key ook bij de auto van mjin vrouw (bmw) ,daar lukt dat perfect

Dus ik vermoed dat dit nog een extra functie? waar kan je zien of deze functie actief is? of hoe kan je dit activeren? Ik zie in de functions store de 'audi connect remote & control' , is dat hetgeen ik moet hebben?
Ik ben niet zeker, maar volgens mij ondersteunt de Q4 geen Audi Connect Key (digital key).
Comfort key wil gewoon zeggen dat je de sleutel niet uit je broekzak moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op maandag 22 juli 2024 @ 16:04:
Bij de gebruikers in de auto is 1 x lokale user aangemaakt
Maar moet dit niet een user zijn die overeen komt met de app ? er is een instructie dat je idd moet aanmelden met email/wachtwoord , maar als ik op gebruiker toevoegen klik, dan krijg ik die optie niet? Ik kan alleen lokale users aanmaken in de auto ?
zoals in dit filmpje : YouTube: Audi Tech Tutorial: Key User Setup

bij minuut : 2.00
Om de app te kunnen gebruiken moet je dealer je MyAudi account authoriseren en koppelen aan je auto. Het lijkt erop dat dit hier niet gebeurd is.
Het is ook aan te raden om maar één account te koppelen aan je auto. Als bijv. je vrouw ook de app wil gebruiken, gewoon op haar telefoon aanloggen met dezelfde MyAudi account, en geen tweede account aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
h2s schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 09:39:
[...]

Ik ben niet zeker, maar volgens mij ondersteunt de Q4 geen Audi Connect Key (digital key).
Comfort key wil gewoon zeggen dat je de sleutel niet uit je broekzak moet halen.
ah lap, dat was een functie die ik echt wel wou gebruiken, ik dacht dat dat ging werken op alle nieuwe modellen vanaf 2021

Wat zien jullie in de MyAudi app ? ik kan alleen klimaat regeling doen? zou er niet meer moeten staan, zoals bv remote lock/unlock ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-06 10:00
NoFate schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:20:
[...]

ah lap, dat was een functie die ik echt wel wou gebruiken, ik dacht dat dat ging werken op alle nieuwe modellen vanaf 2021

Wat zien jullie in de MyAudi app ? ik kan alleen klimaat regeling doen? zou er niet meer moeten staan, zoals bv remote lock/unlock ?
vanuit de Audi app kan je alleen:
- zien wat huidige accu stand is (met bijbehorende actieradius)
- zien of alles dicht is (voertuigmeldingen)

vanaf afstand kan je:
- klimaatregelen starten/ instellen
- laadactie aanpassen (tot hoeveel % het moet laden, stoppen van laden)

Eigenlijk best weinig idd.. :| , ik had ook meer verwacht maarrrrrr..het rijdt verrrrukkelijk :9~

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
shaowoo schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:29:
[...]

vanuit de Audi app kan je alleen:
- zien wat huidige accu stand is (met bijbehorende actieradius)
- zien of alles dicht is (voertuigmeldingen)

vanaf afstand kan je:
- klimaatregelen starten/ instellen
- laadactie aanpassen (tot hoeveel % het moet laden, stoppen van laden)

Eigenlijk best weinig idd.. :| , ik had ook meer verwacht maarrrrrr..het rijdt verrrrukkelijk :9~
Hmm, ik heb de deur en raam eens open gelaten, maar dat zie ik toch niet hoor?
waar zie jij dit dan in de app?
Ook als ik refresh, dan krijg ik deze foutmelding? jullie ook?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/On2wJ5HAg4pPeLwggAAFtcU6P2A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zCOBMw8KxF2u3rLxJcWWFzV0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i4YQLaanRldWa9IWbxKZ9TNCKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnronFAjMuqY0moCpiICpCP4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ah, hier de site gevonden

https://www.nl.audi.be/be...ontrol-e-tron-models.html

De Q8 etron kan dat bv wel, digital key + remote lock/unlock
de Q4 daarentegen heeft dat niet, dat is wel zeer jammer!! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:38
Ik snap sowieso niet waarom AUDI zo moeilijk doet om naderhand Connect Key (via telefoon) of bijv Sonos speakers alsnog te integreren of comfort sleutel nog uit te breiden. Vind het erg jammer dat dat niet kan.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:45:
[...]

Hmm, ik heb de deur en raam eens open gelaten, maar dat zie ik toch niet hoor?
waar zie jij dit dan in de app?
Je laadniveau naar links swipen.
Als je dan klikt kan je kiezen tussen tekst of visuele weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 11:57:
De Q8 etron kan dat bv wel, digital key + remote lock/unlock
de Q4 daarentegen heeft dat niet, dat is wel zeer jammer!! :-(
Zou komen omdat de Q4 voor zijn Connect diensten het VW platform gebruikt en niet het Audi platform, heb ik ergens gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
h2s schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:31:
[...]

Zou komen omdat de Q4 voor zijn Connect diensten het VW platform gebruikt en niet het Audi platform, heb ik ergens gelezen.
Hopelijk gaat het dan nog komen, is echt wel een handige functie, ik gebruik de digital key altijd bij mijn vrouw haar wagen (bmw ix3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

mijn Q4 heeft Drive Select zonder adaptieve dempers. maar er zit wel Progressive Steering op. als ik de Drive Select in Comfort zet dan hoor ik af en toe geluid vanuit de stuurinrichting. herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
h2s schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:31:
[...]

heb jij dit ook als je in de app refresht? allerhande foutmeldingen vanboven? (android)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5i4YQLaanRldWa9IWbxKZ9TNCKA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YnronFAjMuqY0moCpiICpCP4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 11:45
Hansoverdiep schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 13:55:
mijn Q4 heeft Drive Select zonder adaptieve dempers. maar er zit wel Progressive Steering op. als ik de Drive Select in Comfort zet dan hoor ik af en toe geluid vanuit de stuurinrichting. herkennen jullie dit?
Ik heb de std zonder progressive steering en ik hoor sinds kort ook wel wat licht gepiep/geluidjes als ik het stuur beweeg. Lijken me in mijn geval rubbertjes te zijn die zijn uitgedroogd ofzo. Wel nog maar sinds een week of 2 of iets dergelijks (okt '23, 25k km's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-01 12:16
Simon.Q4 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:54:
Weet iemand goede Phone houder voor de Q4? En waar bevestigd jullie?
Ik heb goede ervaring met Brodit. Als je op de site kijkt en de Audi Q4 selecteert, zie je waar deze geplaatst wordt. Dus clip en houder nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 12:59
NoFate schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:16:
[...]

heb jij dit ook als je in de app refresht? allerhande foutmeldingen vanboven? (android)

[Afbeelding]
Ik heb dit meerdere keren per maand dat hij soms tot een dag niet kan syncen.
Software matig vind ik de Q4 best matig in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Boskamp66 schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 16:36:
[...]

Ik heb goede ervaring met Brodit. Als je op de site kijkt en de Audi Q4 selecteert, zie je waar deze geplaatst wordt. Dus clip en houder nodig
Ik heb deze, past net aan de linkerkant van het scherm, heb een Pixel 7
https://www.bol.com/be/nl...am/9200000123302908/?s2a=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hier ook iemand last dat die altijd via android auto , als default Spotify start? Soms wel soms niet...

Ik wil dat dus niet, wil als default radio...

In de android settings heb ik al afgezet, dat de muziek niet standaard mag starten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:36
tcviper schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:23:
Ik snap sowieso niet waarom AUDI zo moeilijk doet om naderhand Connect Key (via telefoon) of bijv Sonos speakers alsnog te integreren of comfort sleutel nog uit te breiden. Vind het erg jammer dat dat niet kan.
De Q4 is mijn eerste en wat mij betreft ook mijn laatste Audi. Een verschrikkelijk product.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:12
Op vakantie in Italie heeft mijn laadklepje het ook begeven. Batterij was gelukkig nog goed vol, kwam er achter toen ik in een toeristisch stadje de enige overgebleven parkeerplaats voor een EV wilde "gebruiken" en ik de klep met geen mogelijkheid meer openkreeg.
Volgende dag maar langs de Audi dealer in de buurt gereden op zo'n 40 km en die heeft het klepje vakkundig gesloopt zodat hij iig weer open ging. Onderdeel moest besteld worden, dus dat laat k hier in NL wel doen.
Wel erg fijne garage en gratis meteen geholpen. Wat een verademing vergeleken met de waardeloze dealer(s) hier in NL, zou er zo heen rijden voor een onderhoudsbeurt :-)

Verder heeft de Q4 het prima gedaan, gelukkig ook weer laadsnelheden tot ~ 120 kW voorbij zien komen. Blijft een erg fijne reisauto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:44:
Op vakantie in Italie heeft mijn laadklepje het ook begeven. Batterij was gelukkig nog goed vol, kwam er achter toen ik in een toeristisch stadje de enige overgebleven parkeerplaats voor een EV wilde "gebruiken" en ik de klep met geen mogelijkheid meer openkreeg.
Volgende dag maar langs de Audi dealer in de buurt gereden op zo'n 40 km en die heeft het klepje vakkundig gesloopt zodat hij iig weer open ging. Onderdeel moest besteld worden, dus dat laat k hier in NL wel doen.
Wel erg fijne garage en gratis meteen geholpen. Wat een verademing vergeleken met de waardeloze dealer(s) hier in NL, zou er zo heen rijden voor een onderhoudsbeurt :-)

Verder heeft de Q4 het prima gedaan, gelukkig ook weer laadsnelheden tot ~ 120 kW voorbij zien komen. Blijft een erg fijne reisauto!
Ik ben ook op terugreis van Italië en ook niets dan lof voor de Q4. Ik heb altijd 125kw of meer gezien, zelfs met een soc van meer dan 40%. Heerlijke reisauto. Gelukkig nog geen problemen ondervonden qua laadklep e.d. Qua software idd minder. Ik begrijp ook niet dat we niet langzamer kunnen opladen via de app zoals bij de ID4. Zou goed uitkomen met mijn zonnepanelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
SWIGGA schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:16:
[...]

Ik ben ook op terugreis van Italië en ook niets dan lof voor de Q4. Ik heb altijd 125kw of meer gezien, zelfs met een soc van meer dan 40%. Heerlijke reisauto. Gelukkig nog geen problemen ondervonden qua laadklep e.d. Qua software idd minder. Ik begrijp ook niet dat we niet langzamer kunnen opladen via de app zoals bij de ID4. Zou goed uitkomen met mijn zonnepanelen...
Hoe bedoel je dat “langzamer kunnen opladen via de app”?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 06-06 11:01
ephymerous schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 20:22:
[...]De Q4 is mijn eerste en wat mij betreft ook mijn laatste Audi. Een verschrikkelijk product.
Ik denk er net zo over. Wrang ook om te lezen dat iemand met een nieuwe Q4 nog steeds dezelfde knullige, infantiele en stupide issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 23:12
SWIGGA schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 23:16:
[...]

Ik ben ook op terugreis van Italië en ook niets dan lof voor de Q4. Ik heb altijd 125kw of meer gezien, zelfs met een soc van meer dan 40%.
Ah, dan is die van jou wel wat nieuwer denk ik. Hij begint bij mij wel rond de 120 bij SoC van ~20%, maar zakt rond de 40% al wel weer onder de 100, om bij de 80% zo rond de 60 kW uiit te komen. Is normaal ook prima, koffie, broodje en wc duren langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Holk schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:08:
[...]

Denk de Amperage instellen, zodat je bv niet gaat opladen aan 11KW , maar bv minder
deze setting kan ik dus ook niet vinden in de app, ik weet dus ook niet of het in de auto kan ingesteld worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

Luke the Duke schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:19:
[...]
Ik denk er net zo over. Wrang ook om te lezen dat iemand met een nieuwe Q4 nog steeds dezelfde knullige, infantiele en stupide issues heeft.
Over welke issues heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:52:
[...]

Denk de Amperage instellen, zodat je bv niet gaat opladen aan 11KW , maar bv minder
deze setting kan ik dus ook niet vinden in de app, ik weet dus ook niet of het in de auto kan ingesteld worden
Neen, dat kan jammer genoeg niet via de app of in de auto.
Misschien kan je dit wel instellen op je laadpaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
h2s schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:57:
[...]

Neen, dat kan jammer genoeg niet via de app of in de auto.
Misschien kan je dit wel instellen op je laadpaal?
ja, aan de laadpaal kan het thuis wel, maar dan kan het niet als je bij een andere paal staat :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:57:
[...]
ja, aan de laadpaal kan het thuis wel, maar dan kan het niet als je bij een andere paal staat :-)
Waarom zou je dat aan een andere paal willen beperken?

Begrijp me niet verkeerd, ik zou die mogelijkheid ook willen, maar zie enkel nut voor thuis.

[ Voor 15% gewijzigd door h2s op 24-07-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
h2s schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:59:
[...]

Waarom zou je dat aan een andere paal willen beperken?
zodat je langer kan laden/blijven staan :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:59:
[...]zodat je langer kan laden/blijven staan :-)
Haha, gratis parking... 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Holk schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 08:08:
[...]

Met een ID4 kan je in de app 'langzaam opladen' selecteren, dan laadt de auto altijd op aan 5kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 09:38:
[...]

Ah, dan is die van jou wel wat nieuwer denk ik. Hij begint bij mij wel rond de 120 bij SoC van ~20%, maar zakt rond de 40% al wel weer onder de 100, om bij de 80% zo rond de 60 kW uiit te komen. Is normaal ook prima, koffie, broodje en wc duren langer.
De mijne is van oktober '23' tot 75% zeker boven de 100kwh... vreemd dat er zo'n groot verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Net nog eens in de myAudi app gekeken , raam open gelaten, deur open, maar de app geeft nog steeds aan dat alles gesloten is? Ook bij refreshen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

dit krijg ik op mijn iPhone te zien als ik de deuren, ramen, motorkap en achterklep niet goed afsluit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slbUBjwGL33jD21CHR25XV9LCGA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wfdh6rOQ7Ox0aoaXxixcdyQw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hansoverdiep schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:53:
dit krijg ik op mijn iPhone te zien als ik de deuren, ramen, motorkap en achterklep niet goed afsluit

[Afbeelding]
Ja, ik vermoed dat het gewoon niet meer werkt met de Q4 2024 modellen, die gebruiken blijkbaar een andere API...

Met HA zijn er ook issues , 2023 werkt, 2024 niet, ook parkingposition kan ik niet opvragen...

Denk dat ik even geduld ga moeten hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:11:
[...]Ja, ik vermoed dat het gewoon niet meer werkt met de Q4 2024 modellen, die gebruiken blijkbaar een andere API...

Met HA zijn er ook issues , 2023 werkt, 2024 niet, ook parkingposition kan ik niet opvragen...

Denk dat ik even geduld ga moeten hebben
Dat werkt gewoon op een 2024 model hoor.

Ik vermoed dat dit komt omdat je in de wagen met een local user bent aangelogd ipv je MyAudi user. Dan zijn niet alle functies beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
h2s schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:52:
[...]

Dat werkt gewoon op een 2024 model hoor.

Ik vermoed dat dit komt omdat je in de wagen met een local user bent aangelogd ipv je MyAudi user. Dan zijn niet alle functies beschikbaar.
Aha, ja dat klopt ook... Maar als ik bij de users ga in de MMI en ik klik op "add user" dan krijg ik niet de optie om aan te melden, alleen maar om een lokale user aan te maken...

Toen ik de wagen bij de dealer heb opgehaald, hebben ze via de myAudi app de VIN gescand, dan identiteit gekoppeld, that's it... Via dat kaartje

Ik vind het al daar dat ik bij de users de melding krijg dat ik niet ben aangemeld, maar ik heb nergens de optie...

Maar de batterij en de klimaat settings kan ik wel doen vanaf de app... Dus er moet toch een soort van connectie zijn?

Hoe heb jij dat gedaan? Mogelijks heb ik toch een nieuwere software ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Zie hier, meer mensen met recent model, dat de login functie verdwenen is op de auto zelf...

https://www.e-tronforum.c...i-login-not-visible.7579/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

NoFate schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:57:
[...]
Hoe heb jij dat gedaan? Mogelijks heb ik toch een nieuwere software ?
Bij de dealer, via de MMI wizard als je de auto in gebruik neemt.
Als ik het me goed kan herinneren was dit de volgorde: auto toegevoegd in app, dealer authorized je myaudi user en dan via de wizard in de auto aangelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
h2s schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 23:33:
[...]

Bij de dealer, via de MMI wizard als je de auto in gebruik neemt.
Als ik het me goed kan herinneren was dit de volgorde: auto toegevoegd in app, dealer authorized je myaudi user en dan via de wizard in de auto aangelogd.
Ja, dat is nu anders die wizard, hij komt dus niet meer vragen om aan te melden, alleen om een local user aan te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

en mijn auto is van mei 2024 met laatste software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hansoverdiep schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:01:
en mijn auto is van mei 2024 met laatste software
Ik ben net gaan kijken,
ik heb als MMI : 3A.22.234900
SW Versie: 4145

Welke versie heb jij ?

kijk hier ook een filmpje, onmogelijk om aan te melden met email/ww , normaal op het einde van het filmpje moet ik de vraag krijgen om aan te melden ...
Ook als ik lokale gebruiker "Fabio" vewijderen, dan komt hij terug met de wizard, maar nog vraagt hij niet achter username/ww

filmpje: https://photos.app.goo.gl/1UFRf3QrMXGV3qft8

[ Voor 8% gewijzigd door NoFate op 25-07-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Veng
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 06-06 09:55
NoFate schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 08:32:
[...]

Ik ben net gaan kijken,
ik heb als MMI : 3A.22.234900
SW Versie: 4145

Welke versie heb jij ?

kijk hier ook een filmpje, onmogelijk om aan te melden met email/ww , normaal op het einde van het filmpje moet ik de vraag krijgen om aan te melden ...
Ook als ik lokale gebruiker "Fabio" vewijderen, dan komt hij terug met de wizard, maar nog vraagt hij niet achter username/ww

filmpje:
Exact dezelfde versie(s) hier - ik weet niet of het de oorzaak gaat zijn, maar ik zag in je filmpje geen "LTE" of iets dergelijks staan langs het icoontje van de signaal sterkte indicatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vFAbFxnVdtRzso256JmXN-Vmi5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SEY7ZjvX0Ycd37xffpgQbjeM.jpg?f=fotoalbum_large

Misschien duidt dat op het gebrek aan een data verbinding van je auto zijn SIM of zo. En ik kan me inbeelden dat de interface dan ook niet gaat aanbieden om online aan te melden.

[ Voor 17% gewijzigd door Mr.Veng op 25-07-2024 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ik zal loop van de ochtend foto maken van scherm MMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, op dat moment was het even weg, maar normaal staat het er hoor... nu net toevallig niet
Andere online functies werken wel in de myAudi app, zoals klimaat sturing/bekijken van het laadprocess...
dus de auto heeft wel degelijk connectie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Ik zag ook dit filmpje: bij de initiele setup van de wagen, kan je daar ook kiezen voor lokaal/email users
Mogelijks is hier de fout begonnen met mijn wagen, misschien had ik hier moeten kiezen voor aan te melden met email/ww ...ipv local user, alhoewel de dealer dit gedaan heeft voor me
een MMI factory default kan mogelijks helpen, zodat ik deze setup procedure terug krijg?

Ik heb ook zo een kaartje, onderaan kan je so iets wegkrabben 'vehicle code' , deze code heb ik nergens moeten invullen, het was zelfs nog niet weggekrabt...

YouTube: MyAudi: Creating a local User | Connectivity issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
EDIT: opgelost, even gebeld naar de dealer, ze hebben de wagen uit mijn key user gehaald, een reset gedaan, terug toegevoegd, en nu krijg ik in de wagen wel de optie om aan te melden

Nu geeft idd ook de app meer status weer van parking positie en of de deur open/gesloten is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIqa15w38hQrQZN7eknuE7appz0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyET2zj1fJI2CBqus7nti0JS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Het is opgelost!! De dealer heeft alles nog eens gereset op de backoffice, nu kan ik wel aanmelden in de auto :-)

Nog 1 laatste vraagje, ik heb zo een knopje om de snelheids waasrschuwing uit te zetten, maar blijkbaar kan je dit ook instellen als favoriet? Maar hoe doe je dat? Als ik naar die instelling ga, dan zie ik nergens een sterretje staan om dit op te slaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

ik heb niet zo'n knopje om de sneleheidswaarschuwing uit te zetten, wel voor de lane assist. ik gebruik toets bij de rijkeuzeschakelaar, de assist toets en kom dan in menu waar je snelheidswaarschuwing uit kan zetten. heb ook daar een Favoriet van gemaakt maar die gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hebben jullie trouwens de accuspaarfunctie ingesteld gelaten, zodat de batterij maar tot 80% gaat laden? heeft dat veel invloed als je dat zou uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

die maximaal laden tot 80% heeft betrekking op het verhogen van de levensduur van het accupakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Hansoverdiep schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:48:
die maximaal laden tot 80% heeft betrekking op het verhogen van de levensduur van het accupakket.
ik moet er 5 jaar mee doen, dan zal ik het maar laten aanstaan zeker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

zou ik doen, bij uitzondering, bij langere reis en direct wegrijden na opladen kan je est 100% aanhouden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
Ik hou er persoonlijk geen rekening mee. Ik heb een dynamisch tarief, wanneer de prijzen negatief gaan bijvoorbeeld laad ik hem op, desnoods tot 100%. Ook om te vermijden dat mijn zonnepanelen overtollige stroom het net op duwen en ik ervoor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
ja, maar heeft niet veel te maken met je tarief of je nu laad tot 80 of tot 100, is eerder voor de batterij in de auto niet te belasten denk ik

anyway, heeft iemand deze brodit proclip toevallig? of wat gebruiken jullie voor de smartphone?

https://www.amazon.com.be...&pd_rd_i=B098KBRMY1&psc=1

ik had eerst zoiets om te klemmen opd e rooster, maar dat gaat toch niet zo goed :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAgony
NoFate schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 16:20:
ja, maar heeft niet veel te maken met je tarief of je nu laad tot 80 of tot 100, is eerder voor de batterij in de auto niet te belasten denk ik.
Nee, inderdaad het tarief heeft er niks mee te maken. Wou gewoon meegeven dat ik die besparingsfunctie altijd uit staan heb en ik tot 100% laad (nu en dan dan toch).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:46
NoFate schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 14:36:
Hebben jullie trouwens de accuspaarfunctie ingesteld gelaten, zodat de batterij maar tot 80% gaat laden? heeft dat veel invloed als je dat zou uitzetten?
Ik heb m nog nooit uitgezet. Ja soms in de zomer als ik weinig rij. De rest van het jaar tot 100%, zorg wel dat ie dan pas om 7 uur vol is, en dan ga ik om 7.30 rijden. Meestal tussen de 50 en 100 kilometer, als ik dan ‘s avonds thuiskom zit ik rond de 80%.

Actieradius is momenteel 525 kilometer, dat beschouw ik als amper verlies van vermogen.
Laat je je auto een week staan, dan zou ik wel 80% als max aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 06-06 11:01
h2s schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:55:
[...]
Over welke issues heb je het?
Als je lang genoeg dit forum volgt of eventueel terug leest dan zou je deze vraag niet hoeven stellen, maar wellicht ben je niet zo kritisch. Ignorance is bliss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ik ben best kritisch, maar als ik voor het imago van een auto volledig leun op dit forum, dan blijft er weinig over.

Er zijn hier kilo’s verwensingen richting de auto en de dealers gegaan. Wat de auto betreft zijn er zeker zaken die veel beter hadden gemoeten, er is in feite een half af product geleverd.
Maar dat elke dealer ook rijp is voor de sloop, die ervaring heb ik dan weer niet.

Ik weet niet of het de bedoeling is om dan maar mee te huilen met de groep, of dat het ook toegestaan is om een eigen visie en mening te hebben.

Ik vond de auto goed rijden, de software compleet ruk, sinds de update is de software verbeterd en de auto blijft goed rijden.
Los daarvan is het een merk als Audi wel onwaardig dat ze zo hebben geklooid met die hele software bugs.

Aangezien ik de auto zelf gekocht heb ben ik waarschijnlijk iets milder. Als lease rijder trap je zo’n bak na x jaar de deur weer uit, onder het motto: ‘tot nooit meer.’
Die luxe heb ik dan weer niet. 🤔😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:57
Hier idem,

De Q4 is vergeleken met andere Audi producten qua afwerking, productie kwaliteit, prestaties en software niet op hetzelfde niveau.
Maar op zich rijdt het prima en heb ik op een paar punten na geen klagen.
Ook ik heb als privé koper niet de luxe om na een paar jaar hem in te leveren en wat anders te kiezen.
Sterker nog, ik heb onlangs geprobeerd een upgrade te doen naar een Q4 die iets meer aan mijn wensen zou voldoen en ben volledig afgehaakt door de forse afschrijving.
Dus blijf ik nog maar een tijdje (tevreden !) doorrijden.

En wie weet wat er binnenkort nog aan leuk spul op de markt verschijnt. Alleen ik denk niet dat het weer een Audi wordt. Vooral door die optielijst voor zaken die de concurrentie standaard heeft. :-(
Het afscheid van Audi/VW/Skoda wordt ook versterkt door Pon en de dealers. Klantgerichtheid en pro-actief acteren zijn kreten die ze niet kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

Luke the Duke schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 14:16:
[...]
Als je lang genoeg dit forum volgt of eventueel terug leest dan zou je deze vraag niet hoeven stellen, maar wellicht ben je niet zo kritisch. Ignorance is bliss.
Dus op basis van één (serieuze) vraag weet jij dat ik onwetend en niet kritisch ben. Straf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Ondanks veel wachttijd voor het laden en kapotte laders in Frankrijk kan ik voorzichtig wel stellen dat de laadissues zijn verholpen. Startsnelheid is veelal rond de 125 en zakt bij 40% onder de 100. Niets om trots op te zijn maar ook niets desastreus slecht ;)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20:45
deboss65 schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 15:52:
Hier idem,

De Q4 is vergeleken met andere Audi producten qua afwerking, productie kwaliteit, prestaties en software niet op hetzelfde niveau.
Maar op zich rijdt het prima en heb ik op een paar punten na geen klagen.
Ook ik heb als privé koper niet de luxe om na een paar jaar hem in te leveren en wat anders te kiezen.
Sterker nog, ik heb onlangs geprobeerd een upgrade te doen naar een Q4 die iets meer aan mijn wensen zou voldoen en ben volledig afgehaakt door de forse afschrijving.
Dus blijf ik nog maar een tijdje (tevreden !) doorrijden.

En wie weet wat er binnenkort nog aan leuk spul op de markt verschijnt. Alleen ik denk niet dat het weer een Audi wordt. Vooral door die optielijst voor zaken die de concurrentie standaard heeft. :-(
Het afscheid van Audi/VW/Skoda wordt ook versterkt door Pon en de dealers. Klantgerichtheid en pro-actief acteren zijn kreten die ze niet kennen.
Ook hier idem met het verschil dat ik wel in de gelukkige omstandigheid ben dat ik beschik over een leaseauto en afschrijving geen onderwerp is. De Q4 rijdt echt prima maar de rest eromheen is Audi onwaardig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dolfg
Ja, het nadeel van privé is dat je eraan vast zit.
Maar ik heb nu eenmaal als zzp-er geen werkgever dus ook geen lease auto.
Financial lease kan ook. Maar dan betaal je per maand ook een fors bedrag, en heb je na 5 jaar veel geld uitgegeven, en nog steeds niks van waarde.

Het kost mij flink wat geld, maar over 2 maanden is ie 100% betaald en rij ik daarna ‘gratis’.

Als je je niet elke 4 jaar een nieuwe wagen kunt permitteren, dan rij ik al met al liever in een Audi dan in een Peugeot (was mijn vorige dieselbak).
Ondanks veel Audi onwaardige bijzaken, vind ik het uiteindelijk een heerlijke auto.
Over 2 jaar (na 5 jaar afschrijving) hevel ik ‘m over naar privé en ga dan hopelijk nog veel jaren met minder kosten tegemoet.

Natuurlijk, mijn buurman werkt bij Audi dus er staat wekelijks een nieuwe auto in de straat. Vorige week de Q6, nu de Q8.
Echt prachtige wagens, maar ja: rond de 100.000 euro voor een auto?
Nee dat is -voor mij- niet reëel.

Toen ik de Q4 bestelde was ik helemaal blij. Na een half jaar rijden was ik (MMI software enzo) doodongelukkig.
Inmiddels zijn de meeste kinderziektes verholpen en ben blijer met deze auto dan al mijn auto’s hiervoor (Peugeot 205, Peugeot Megane, VW Golf, VW Passat, Peugeot 407 SW, Peugeot 308 SW, Audi Q4).
En met het panoramadak, leren bekleding, head-up display en alle andere opties die ik wel heb (omdat ik ‘m in de eerste week besteld heb) is het al met al een luxe uitvoering.
Dus toch blij. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-06 10:00
dolfg schreef op zondag 28 juli 2024 @ 08:57:
Ja, het nadeel van privé is dat je eraan vast zit.
Maar ik heb nu eenmaal als zzp-er geen werkgever dus ook geen lease auto.
Financial lease kan ook. Maar dan betaal je per maand ook een fors bedrag, en heb je na 5 jaar veel geld uitgegeven, en nog steeds niks van waarde.

Het kost mij flink wat geld, maar over 2 maanden is ie 100% betaald en rij ik daarna ‘gratis’.

Als je je niet elke 4 jaar een nieuwe wagen kunt permitteren, dan rij ik al met al liever in een Audi dan in een Peugeot (was mijn vorige dieselbak).
Ondanks veel Audi onwaardige bijzaken, vind ik het uiteindelijk een heerlijke auto.
Over 2 jaar (na 5 jaar afschrijving) hevel ik ‘m over naar privé en ga dan hopelijk nog veel jaren met minder kosten tegemoet.

Natuurlijk, mijn buurman werkt bij Audi dus er staat wekelijks een nieuwe auto in de straat. Vorige week de Q6, nu de Q8.
Echt prachtige wagens, maar ja: rond de 100.000 euro voor een auto?
Nee dat is -voor mij- niet reëel.

Toen ik de Q4 bestelde was ik helemaal blij. Na een half jaar rijden was ik (MMI software enzo) doodongelukkig.
Inmiddels zijn de meeste kinderziektes verholpen en ben blijer met deze auto dan al mijn auto’s hiervoor (Peugeot 205, Peugeot Megane, VW Golf, VW Passat, Peugeot 407 SW, Peugeot 308 SW, Audi Q4).
En met het panoramadak, leren bekleding, head-up display en alle andere opties die ik wel heb (omdat ik ‘m in de eerste week besteld heb) is het al met al een luxe uitvoering.
Dus toch blij. 😬
Hier ook mede-zzp’er, je voelt het wel, het overmaken van het bedrag :| maar tot op heden (1 jaar in bezit, my 2022) ben ik er nog steeds harstikke blij mee.. rij er elke dag met plezier in
:)

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAgony
Ik ervaar het net anders: moest ik de wagen privé gekocht hebben ik had hem reeds lang van de hand gedaan en mij iets anders gekocht. Door de lease zit er 5j aan vast jammer genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
MrAgony schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:59:
Ik ervaar het net anders: moest ik de wagen privé gekocht hebben ik had hem reeds lang van de hand gedaan en mij iets anders gekocht. Door de lease zit er 5j aan vast jammer genoeg.
Dat is makkelijk gezegd. Even 68.450 voor een auto betalen en hem dan binnen 3 jaar voor net 36.000 euro verkopen omdat je niet tevreden bent.
Het zijn geen broodjes kroket die je in de vuilnisbak kukelt omdat ie toch niet zo lekker was. 😬

Misschien groeit het geld letterlijk op uw rug, maar gewone stervelingen als ik kunnen zoiets zich niet permitteren. 🤔
Een auto daalt sowieso idioot hard in waarde, en deze dus ook. En eigenlijk nog harder dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Laatst online: 19:12
dolfg schreef op zondag 28 juli 2024 @ 13:35:
[...]

Dat is makkelijk gezegd. Even 68.450 voor een auto betalen en hem dan binnen 3 jaar voor net 36.000 euro verkopen omdat je niet tevreden bent.
Het zijn geen broodjes kroket die je in de vuilnisbak kukelt omdat ie toch niet zo lekker was. 😬

Misschien groeit het geld letterlijk op uw rug, maar gewone stervelingen als ik kunnen zoiets zich niet permitteren. 🤔
Een auto daalt sowieso idioot hard in waarde, en deze dus ook. En eigenlijk nog harder dan ik had gedacht.
Dat is ook afhankelijk van de mate van ergenis. Ik heb 'm pre-software update verkocht en een minder dure auto teruggekocht waar ik wél blij mee ben. Dan merk je er relatief weinig van in de portemonnee (ondanks dat de jaarlijkse afschrijving nog een stuk hoger was dan wat jij nu voorschrijft :+ ).

[ Voor 5% gewijzigd door Maurice- op 28-07-2024 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

MrAgony schreef op zondag 28 juli 2024 @ 11:59:
Even gokken: moest je privé een wagen kopen, dan had je waarschijnlijk gewoon géén EV gekocht.
BEV is nog een jonge technologie, die ivm met ICE nog steeds belachelijk duur is en er is géén enkel EV model dat géén problemen heeft.
Dus het aantal mensen dat zich privé aan een EV waagt kan je bij wijze van spreken op één hand tellen.

Neemt niet weg natuurlijk dat de VW groep de eerste jaren van de MEB modellen een zeer slecht parcours heeft gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
h2s schreef op zondag 28 juli 2024 @ 14:02:
[...]

Even gokken: moest je privé een wagen kopen, dan had je waarschijnlijk gewoon géén EV gekocht.
BEV is nog een jonge technologie, die ivm met ICE nog steeds belachelijk duur is en er is géén enkel EV model dat géén problemen heeft.
Dus het aantal mensen dat zich privé aan een EV waagt kan je bij wijze van spreken op één hand tellen.

Neemt niet weg natuurlijk dat de VW groep de eerste jaren van de MEB modellen een zeer slecht parcours heeft gereden.
Nee, je hebt gelijk ik zou privé geen EV gekocht hebben. We hebben privé een 2de hands wagen gekocht vorig jaar en dat is een hybride geworden. Een Volvo XC60 met 60k km op de teller. Koste uiteraard minder dan de (nieuwe) Q4 (49.000€ was dat), maar zijn we qua comfort, ruimte, software, ... meer tevreden van.

Ik ken er wel 2 die privé de Q4 (Eén een Sportsback) hadden en die binnen het half jaar verkocht hebben.
Die zijn beide ook wel naar hybrids gegaan, dus naast het niet tevreden van de Q4, speelt ook het algemene EV gebeuren mogelijks een rol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Inderdaad, dat schrijf je niet zo even af. Zodra bij ons op de zaak een auto beschikbaar komt die me aanstaat wissel ik ‘m direct om. Een hogere bijtelling neem ik voor lief. De bijtelling was het argument voor de Q4. Penny wise pound foolish.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
[...]

68.450€? Dat is wel heel duur? Ik heb wel 'maar' een basis model kunnen nemen, of de wagen zat buiten mijn toegewezen budget. Enkel metaalkleur, smarphone integratie en achteruit rij camera als opties en dan nog zelf 1000€ moeten bijleggen. Kwam op 49.147€. Maar redelijk kaal dus. Privé zou ik 68k€ wel heftig vinden voor zo'n relatief kleine wagen.

Nu NL vs BE zal ook wel een groot verschil maken veronderstel ik. Ben er zelf niet zo in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
68.450 was de consumentenprijs incl. Btw. En ja met panoramadak head up display Sonos speakers bla bla bla enzo.
Omdat ik m heb gekocht voor de langere termijn, wilde ik wel een complete auto, en geen zsm inwisselbak.
Omdat ie op de zaak staat kost ie mij 55.000, en inclusief de financial lease rente 58.000.

Groot bedrag, maar ik kan amper investeren met mijn werk, dus dit was een welkome manier om de winst te drukken.
En dan met de korting van de overheid van 4.000 euro zijn de kosten dus 54.000 geweest.

En de laadkosten zijn voor mij 1.400 euro per jaar. Al met al wordt het uiteindelijk voordeliger dan diesel of benzine rijden met wegenbelasting, benzinekosten, dure onderhoudsbeurten etcetera.

Dus ik heb wel bewust voor EV gekozen.
En geen spijt. Die keren dat ik sporadisch in een schakelbak stap mis ik de Q4 na 3 bochten al. 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
dolfg schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:30:
68.450 was de consumentenprijs incl. Btw. En ja met panoramadak head up display Sonos speakers bla bla bla enzo.
Omdat ik m heb gekocht voor de langere termijn, wilde ik wel een complete auto, en geen zsm inwisselbak.
Omdat ie op de zaak staat kost ie mij 55.000, en inclusief de financial lease rente 58.000.

Groot bedrag, maar ik kan amper investeren met mijn werk, dus dit was een welkome manier om de winst te drukken.
En dan met de korting van de overheid van 4.000 euro zijn de kosten dus 54.000 geweest.

En de laadkosten zijn voor mij 1.400 euro per jaar. Al met al wordt het uiteindelijk voordeliger dan diesel of benzine rijden met wegenbelasting, benzinekosten, dure onderhoudsbeurten etcetera.

Dus ik heb wel bewust voor EV gekozen.
En geen spijt. Die keren dat ik sporadisch in een schakelbak stap mis ik de Q4 na 3 bochten al. 🤗
68 k voor een Q4 is zelfs nog niet overdreven. Ik kon vroeger een 40 e tron configureren tot bijna 90k! Er rijden genoeg 70 a 80k Q4's rond denk ik...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
Klopt. Zo had ik 1 vinkje niet aangekruist en zat ineens met een achteruitkijkspiegel die ik met een hendel op nachtstand moest zetten. Comfortpakket vergeten ofzo. Zit je met je advanced plus edition, bla bla bla. Wat dat betreft een raar merk, Audi.

Dus dat dan maar achteraf laten doen bij Audiwereld, net als de automatisch inklappende buitenspiegels en de leren bekleding.
Daarmee werd ie uiteindelijk 4k duurder, 72.5.
Pagina: 1 ... 128 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.