Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 127 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
deboss65 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:38:
[...]

Klopt, Dat een piek hoger kan liggen geloof ik maar niemand meldt daarbij hoe lang die piek duurde.
Mijn inschatting is dat het nooit langer duurde dan enkele tientallen seconden.
En inderdaad, alles gebaseerd op mijn eigen waarnemingen.
Die piek is ook niet belangrijk. het gaat erom wat het vermogen is over een langere tijd.
Ik heb die laadcurve eens terug opgezocht. Tronity logt dat immers netjes voor mij... Hetgeen in het rood staat heb ik er met de hand bij getekend aangezien Tronity slechts om de 2 minuten bemonstert. Het begin, toen ik die 170 had, heb ik niet verzonnen, enkel Tronity heeft dat niet geregistreerd. Maar het is dus wel degelijk zo dat die uitzonderlijk hoge laadstroom (buiten specs) best wel een tijdje aangehouden heeft en dus beduidend meer dan enkele tientallen seconden. Hij zat ergens tussen 4 en 6 minuten lang boven de 132,5 kW (tot 31% SoC) volgens die registratie.
Langs de andere kant, de volledige laadtijd heeft ca. 34 minuten geduurd van 16% tot 83%. Dat is best OK maar dan ook weer niet uitzonderlijk kort ondanks het feit dat het laden in het begin zo bijzonder snel ging.
Iemand meldt hier dat ik die waardes bereik omdat ik een 50 heb. Is dat wel zo? Qua capaciteit is het toch gewoon allemaal hetzelfde. Zijn dat dan andere batterijen en toch identiek dezelfde capaciteit. Zou kunnen, maar lijkt me toch vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRR03aURGxDhAbbCLrgT0VukzRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C69rH2ifVcmhgh3g10CrnFvh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:52
Babavers schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:08:
[...]

Iemand meldt hier dat ik die waardes bereik omdat ik een 50 heb. Is dat wel zo? Qua capaciteit is het toch gewoon allemaal hetzelfde. Zijn dat dan andere batterijen en toch identiek dezelfde capaciteit. Zou kunnen, maar lijkt me toch vreemd.
In een publicatie van september vorig jaar stond dit:

In allen Varianten des Q4 e-tron ist eine große Batterie verbaut, die 77 kWh Energie netto
(brutto 82 kWh) vorhält. Durch eine optimierte Zellchemie hat sich die DC-Ladeleistung
verbessert, sodass sie sich unter idealen Bedingungen in rund 28 Minuten von zehn auf 80
Prozent laden lassen. Dabei erreichen die quattro Modelle eine DC-Ladeleistung von jetzt
maximal 175 kW, die heckgetriebenen Varianten maximal 135 kW.

Kan het zo niet vinden maar ik vermoed dat bij de oudere bouwjaren ook een andere chemie of laadstrategie wordt toegepast voor de quattro versies. Tenslotte kunnen die een veel hoger piek vermogen leveren. Zeker in de 50 met overboost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
deboss65 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 14:53:
[...]

In een publicatie van september vorig jaar stond dit:

In allen Varianten des Q4 e-tron ist eine große Batterie verbaut, die 77 kWh Energie netto
(brutto 82 kWh) vorhält. Durch eine optimierte Zellchemie hat sich die DC-Ladeleistung
verbessert, sodass sie sich unter idealen Bedingungen in rund 28 Minuten von zehn auf 80
Prozent laden lassen. Dabei erreichen die quattro Modelle eine DC-Ladeleistung von jetzt
maximal 175 kW, die heckgetriebenen Varianten maximal 135 kW.

Kan het zo niet vinden maar ik vermoed dat bij de oudere bouwjaren ook een andere chemie of laadstrategie wordt toegepast voor de quattro versies. Tenslotte kunnen die een veel hoger piek vermogen leveren. Zeker in de 50 met overboost.
Die piek van die overboost, die is er inderdaad, maar ook alleen maar in heel uitzonderlijke omstandigheden, >95% opgeladen en warme batterij. Ik heb het vol boost-vermogen al niet meer gezien sinds de zomer vorig jaar, temeer omdat ik normaal gezien maar to 80% oplaad. Om maar te schetsen wat voor een commerciële klucht dat is. Ik kan dus niemand aanraden om die 50 (vandaag de 55) te kopen. Een quattro heb je ook al bij de 45 en dat is daarentegen wel een aanrader als je al eens graag vol gas optrekt. Zelfs met kletsnat wegdek vanuit stilstand op een glad zebra-pad schiet die weg zonder ook maar het minste door te slippen. Dat is echt wel top aan deze auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorik
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-09 00:01
True schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:56:
Beetje een quote from the past maar jij bent één v.d. twee op GoT die ooit gepost heeft over een IROAD X10 dashcam. Gezien deze dashcam door VAG door de dealer geplaatst kan worden ben ik benieuwd wat jij nu van je dashcam vindt nu je deze een tijdje hebt kunnen gebruiken?
Bevalt prima. Gelukkig nog nooit de beelden ook echt nodig gehad.
Hier: Jorik in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1" benoem je 'm ook kort. Maar hoe is het qua beeldkwaliteit in daglicht en in de nacht, zijn in de nacht kentekens ook redelijk te herkennen?
Ja, omdat je eigen verlichting voldoende bijschijnt zijn kentekens prima te lezen. Screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vPWkmkOHgXE23GFNCkzASEczxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8T8bO9RvLCqNa3pIaFnVne59.png?f=fotoalbum_large
En als je iets wilt downloaden gaat dat gemakkelijk via de app of werkt dat niet lekker? Eventueel het SD-kaartje verwisselen of in een computer/laptop steken om daaraf video te halen is dat (het gepruts) een beetje te doen?
De app werkt "okay", niks bijzonders. Je moet op een knop drukken op de dashcam, dan verbinding maken met de wifi van de dashcam, en dan de app openen. Zoeken in de beelden is wat omslachtig, maar meestal kon ik relatief snel de beelden vinden die ik wilde downloaden. Heb nog nooit de SD kaart eruit gehaald om iets er vanaf te halen.
Als die bij jou tegenvalt overweeg ik de dealer enkel te vragen om de voorbereiding met een usb-c kabeltje te leveren en dan koop ik zelf een dashcam voor de voor- en en achterkant. Kost mijzelf dan een paar centen meer dan het binnen het leasebudget te laten regelen.
Ik vind dat mijn dealer 'm voor en achter heel mooi heeft weggewerkt. Als je niet weet dat er een dashcam zit, zou je 'm niet zien zitten. Voor het geld dat hij toen kostte geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• los-cuentos
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-09 19:19
Zijn er reeds geruchten over een komende facelift / MY25 improvements voor de Q4? Onze huide lease loopt bijna af en zijn aan het zien voor de aanschaf van een Q4 Sportback. Zou uiteraard zonde zijn als we nu eentje bestellen en geleverd krijgen en de maand erna een update uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dull
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-09-2024
Hallo,
Ik mag een leaseauto uitzoeken en heb nu offertes van de BYD Seal Excellence (leuk, compleet en snel, weinig kofferbakruimte) en de Audi q4 45 quattro advanced en sportback (leuk, minder compleet, praktisch). Netto verschilt het van een paar tientjes (advanced iets duurder dan Seal) tot ongeveer 80,- (sportback s edition). Dus dat maakt de keuze er niet makkelijker op ;-).
Daarom mijn vraag: Wat was bij jullie de doorslaggevende reden om ofwel voor de Advanced of voor de Sportback (2024 modellen) te kiezen? Welke opties vind je onmisbaar? (Nu comfortpakket, assistentie plus en exterieur in carrosserie). De velgen zijn standaard 19". Grotere velgen kosten op zich wat, maar hebben vooral onevenredige invloed op het leasebudget maar verdienen de auto's 20 of zelfs 21" velgen naar jullie mening?
Please help out a girl in need 😅

PS: proefrit in de Seal gehad (even wennen) en in de S versie van de Sportback (comfortabel maar deze versie ligt buiten budget) in de Advanced was helaas niet mogelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Dull op 15-06-2024 00:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Dull schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:02:
Hallo,
Ik mag een leaseauto uitzoeken en heb nu offertes van de BYD Seal Excellence (leuk, compleet en snel, weinig kofferbakruimte) en de Audi q4 45 quattro advanced en sportback (leuk, minder compleet, praktisch). Netto verschilt het van een paar tientjes (advanced iets duurder dan Seal) tot ongeveer 80,- (e-tron). Dus dat maakt de keuze er niet makkelijker op ;-).
Daarom mijn vraag: Wat was bij jullie de doorslaggevende reden om ofwel voor de Advanced of voor de Sportback (2024 modellen) te kiezen? Welke opties vind je onmisbaar? (Nu comfortpakket, assistentie plus en exterieur in carrosserie). De velgen zijn standaard 19". Grotere velgen kosten op zich wat, maar hebben vooral onevenredige invloed op het leasebudget maar verdienen de auto's 20 of zelfs 21" velgen naar jullie mening?

PS: proefrit in de Seal gehad (even wennen) en in de S versie van de Sportback (comfortabel maar deze versie ligt buiten budget) in de Advanced was helaas niet mogelijk.
Weet je zeker dat de S edition buiten budget valt? In mijn geval was mijn Advanced met gekozen opties duurder dan de S edition met in wezen dezelfde opties.
Sportback is puur smaak dus daar kan ik je niet in helpen.
Kun je je gewenste optielijst delen?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dull
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 28-09-2024
True schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:34:
[...]

Weet je zeker dat de S edition buiten budget valt? In mijn geval was mijn Advanced met gekozen opties duurder dan de S edition met in wezen dezelfde opties.
Sportback is puur smaak dus daar kan ik je niet in helpen.
Kun je je gewenste optielijst delen?
Als ik het me goed herinner start de S edition bij 61k en kom je dan boven de 900/mnd ex BTW uit (obv vaste voorwaarde van 30k km/jaar en 60 maanden looptijd).

Ik ken de inhoud van de optiepakketten niet uit mijn hoofd maar wat ik graag wil (in willekeurige volgorde)

Verstelbare lendenen steunen
Achteruitrij camera
Verwarmbare voorruit en stuur
Exterieur in carrosseriekleur
Mythoszwart metallic lak
(Deels) Lederen bekleding is geen must
20 of 21 inch zou leuk zijn als er ruimte in het budget is maar zou ik niet een van hierboven willen schrappen.
Hetzelfde geldt voor een head up display
Ik heb me nog onvoldoende verdiept in de meerwaarde van een upgrade van het navigatiesysteem naar MMI.

Ik begreep dat in een S edition veel van bovenstaande al standaard zit en dat dat 'm ook duurder maakt.

Als bovenstaande niet veel verduidelijkt, zal ik morgen even de bijbehorende pakketten opzoeken en hier neerzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
Hallo,
Ik mag een leaseauto uitzoeken en heb nu offertes van de BYD Seal Excellence (leuk, compleet en snel, weinig kofferbakruimte) en de Audi q4 45 quattro advanced en sportback (leuk, minder compleet, praktisch). Netto verschilt het van een paar tientjes....
Ik heb altijd gedacht dat mensen een Chinese auto kopen omdat het veel goedkoper is, maar als het verschil maar een paar tientjes is ben ik oprecht benieuwd of in de keuzefactoren meegenomen wordt het regime in China. Ik koop zelf zo min mogelijk Chinees spul, bij veel producten helaas geen keuze, maar bij auto's voorlopig wel gelukkig. Voorlopig omdat Europese fabrikanten (en fabrieken) nu al moeilijk kunnen concurreren met China, vanwege overheidssubsidies daar. Vandaar de aankomende invoerheffingen. Maar heb je ook wel eens gedacht over wat er gebeurt als er een echte handelsoorlog komt met China (meer vraag wanneer dan of): China kan zomaar beslissen om al die Chinese auto's in het buitenland niet rijdbaar te maken (of je huis op slot met het app-gestuurde deurslot).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EV_Eric
Al eventjes niet meer op dit forum gezeten, maar ik zie dat het nog steeds veel gaat over laadsnelheden. HET topic bij elke elektrische auto en het valt bijna altijd tegen ten opzichte van de specs. Ik rijd nu twee jaar Q4 en het is voor mij helemaal geen thema meer. In het begin wel, zeker de eerste winterperiode. Maar in de praktijk is het voor mij gedurende een week of 48 per jaar geen enkel issue. Als ik buiten vakanties bij de snellader sta is het in Nederland omdat ik het net niet haal naar de bestemming (meestal thuis). Dan is het meestal genoeg om 50-75km bereik bij te laden en dat gaat zelfs met 70kw laadsnelheid snel genoeg. In de vakanties: elektrisch rijden vraagt gewoon om een andere mindset: waar tanken vroeger een pitstop was van zo snel mogelijk weer doorrijden, zie ik de laadpauze nu als een echte pauze: even rustig wat eten/drinken/stukje lopen en gewoon via de app de laadstatus bijhouden. En soms duurt het gewoon wat langer, wat ook regelmatig helemaal niet aan de auto ligt. Bijvoorbeeld bij een op papier 150kw lader, die als je er samen staat te laden twee keer 75kw blijkt te leveren. Jammer dan, gewoon nog een cappuccino bestellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
EV_Eric schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:37:
Al eventjes niet meer op dit forum gezeten, maar ik zie dat het nog steeds veel gaat over laadsnelheden. HET topic bij elke elektrische auto en het valt bijna altijd tegen ten opzichte van de specs. Ik rijd nu twee jaar Q4 en het is voor mij helemaal geen thema meer. In het begin wel, zeker de eerste winterperiode. Maar in de praktijk is het voor mij gedurende een week of 48 per jaar geen enkel issue. Als ik buiten vakanties bij de snellader sta is het in Nederland omdat ik het net niet haal naar de bestemming (meestal thuis). Dan is het meestal genoeg om 50-75km bereik bij te laden en dat gaat zelfs met 70kw laadsnelheid snel genoeg. In de vakanties: elektrisch rijden vraagt gewoon om een andere mindset: waar tanken vroeger een pitstop was van zo snel mogelijk weer doorrijden, zie ik de laadpauze nu als een echte pauze: even rustig wat eten/drinken/stukje lopen en gewoon via de app de laadstatus bijhouden. En soms duurt het gewoon wat langer, wat ook regelmatig helemaal niet aan de auto ligt. Bijvoorbeeld bij een op papier 150kw lader, die als je er samen staat te laden twee keer 75kw blijkt te leveren. Jammer dan, gewoon nog een cappuccino bestellen.
Wel ik denk net hetzelfde, enkel is snelladen voor mij NOOIT een issue geweest. Binnen 3 weken lekker weer naar midden Italië met de Q4. Vingers in de neus en zelfs zonder laadstops te berekenen. Dat zal ook ongeveer de enige periode zijn wanneer ik snelladers gebruik. Als je thuis kan laden heb je ze ook niet snel nodig tenzij je enorm veel kilometers per dag aflegt maar dat is eerder zeldzaam. Als je in de winterperiode net niet toe komt, stop je even voor 15 min. Dan is zelfs 70 kw meer dan genoeg. Ik moet zeggen: het grootste kritiekpuntje voor mij was de demping, maar ondertussen ben ik het gewoon en geniet ik elke dag meer en meer van de Q4. Het is een fantastische auto om te rijden zeker ook met de achterwielaandrijving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
Hallo,

Voor China, beter gezegd de Chinese overheid, ofwel de CCP, zijn hun auto’s ook geopolitieke instrumenten. Als je daar geen problemen mee hebt en het interessant vindt, verdiep je dan eens in hun dealernetwerk (none) en de afhandelingsmogelijkheden bij defecten, storingen of schade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WimBizkit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:32
Hier met een Q4 40 van december ‘23 met warmtepomp start ik bij een snellader eigenlijk altijd tussen de 120 en 140 kWh zowel onderweg op zomervakantie als richting wintersport. Ik ga altijd pas laden met een soc tussen de 5-10% en stop rond 85-90%. Dan laad hij meestal nog rond de 40-50 kWh.

Onderstaande nog een grafiek van de zomervakantie. In 29 min van 14% tot 85% wat geen uitzondering is. Hier dus absoluut geen klagen over de laadsnelheid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bww_cZV7Uid1jjOyh4UTqeIEaQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDJayN5VQy2RjtHQLmhBDYo8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 19:58
WimBizkit schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:52:
Hier met een Q4 40 van december ‘23 met warmtepomp start ik bij een snellader eigenlijk altijd tussen de 120 en 140 kWh zowel onderweg op zomervakantie als richting wintersport. Ik ga altijd pas laden met een soc tussen de 5-10% en stop rond 85-90%. Dan laad hij meestal nog rond de 40-50 kWh.

Onderstaande nog een grafiek van de zomervakantie. In 29 min van 14% tot 85% wat geen uitzondering is. Hier dus absoluut geen klagen over de laadsnelheid.

[Afbeelding]
Daar is mijn model jaloers op. Wat doet hij in de winter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:43
Denk grote verschil warmtepomp? Die verwarmt batterij? Mijn dec 2023 Q4 haalt dit nooit of te nimmer. Evenwel zonder warmtepomp, toen ik bestelde niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Denk eerder een Quattro (of juist niet) zoals de vorige pagina al eens genoemd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
WimBizkit schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 16:52:

[Afbeelding]
Bij die SoC en temperatuur haal ik bij mijn Q4 50 Quatro (nov'22) ook deze waarden. Geen klachten hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
Als drie jaar na de introductie 80 procent van de forum berichten over laadsnelheid gaan, valt het met de kwaliteit van de Q4 toch alleszins mee 😀. Hier geen klachten wel een gratis advies: wij hebben voor uitbreiding van de kofferbak voor onze aankomende kampeervakantie een Towbox v1 gekocht, een trekhaak box dus. Hoewel deze kan kantelen is dat bij de Q4 niet nodig (de gewone Q4, van de sportback weet ik het niet). De kofferklep gaat met ongeveer 5mm ruimte over de Towbox heen, alsof die ervoor gemaakt is. Eerste testrit over 200km wees ook nog eens weinig effect op het stroomverbruik. Aanrader dus. Ik heb geen aandelen overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
Met een model juni 21 haal ik toch best snelle laadcurve, wel in de zomer

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NRWMpwjlVao0MoC8m8D5p5JmvyY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RH4GMZ2sB5WYSlS8xVJw1W64.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nhRoQ9MRAFMlcH0BWchdU8WAmpc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/L8EE5iVoNjXXA4gQnaAfLoeY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Veng
  • Laatst online: 17:09
Ik kan van het laden voorlopig ook niet klagen (Q4 45 Quattro zonder warmtepomp, 2024 model van nog geen 2 weken oud): Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzFt4eyu2tHDGDM4TL1OSTnIL3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dC5mropzXcclMd6QhavXq6m5.jpg?f=fotoalbum_large
Boven de 150kW gebleven tot ongeveer 50% lading, daarna geleidelijk aan gezakt naar net geen 100kW. Dit was een laadsessie van 10% naar 80% in iets van een 25 minuten bij 19°C omgevingstemperatuur. De laadpaal was een fast charger van 300kW en enkel mijn auto hing er aan te laden. Hier kan ik zeker en vast mee leven. Nu nog hetzelfde verhaal eens over doen zodra het vriest dat het kraakt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBizkit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 16:32
-jann schreef op zondag 16 juni 2024 @ 16:30:
[...]

Daar is mijn model jaloers op. Wat doet hij in de winter?
In de winter start ik meestal ook tussen de 120 en 130 kWh met een warme accu en <10% SoC. De laadcurve blijft iets minder lang zo hoog, maar meestal na 35 min. al wel van 10% naar boven de 80%. Geen Quattro trouwens, gewone q40 met warmtepomp.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
Onder aan de streep blijkt wel weer dat er enkele heel hard schreeuwen dat het slecht is, maar dat de meesten er geen last van hebben. Lijkt wel een doorsnede van de maatschappij en (sociale) media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Holk schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 09:26:
Onder aan de streep blijkt wel weer dat er enkele heel hard schreeuwen dat het slecht is, maar dat de meesten er geen last van hebben. Lijkt wel een doorsnede van de maatschappij en (sociale) media
Zolang Quattro bepalend is voor een hogere laadsnelheid, maar men in dit topic dat niet noemt als ze communiceren over de laadsnelheid is het mij om het even. Duidelijk wordt het dan toch niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:54
In de winter (zeg <10 gr) kom ik niet boven de 70, ongeacht hoe lang ik aan het rijden ben of hoe warm eea is.. Zomer (>20 gr) haal ik bij start wel iets van 125/130 bij lage Soc. Is maar even, al snel gaat ie naar de 90/100 dan. Dit is overigens helemaal prima. Hij is snel genoeg vol op weg tijdens de zomervakantie.
Mijne is een 40 van eind '21. Geen warmtepomp..

Overigens heeft de warmtepomp helemaal niets met batterijverwarming te maken, maar dat terzijde. Die is alleen voor de interieurverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 16:36
Sinds gisteren werkt de smartphone integratie niet meer, de Q4 (begin 2022) kan geen verbinding meer maken met de telefoon. Zowel via bluetooth als kabel, daardoor geen carplay meer. Heb al telefoon verwijderd, geprobeerd toe te voegen. Maar nog geen resultaat.

De reguliere verbinding met telefoon werkt wel. Nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Veng
  • Laatst online: 17:09
sbin schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:39:
In de winter (zeg <10 gr) kom ik niet boven de 70, ongeacht hoe lang ik aan het rijden ben of hoe warm eea is.. Zomer (>20 gr) haal ik bij start wel iets van 125/130 bij lage Soc. Is maar even, al snel gaat ie naar de 90/100 dan. Dit is overigens helemaal prima. Hij is snel genoeg vol op weg tijdens de zomervakantie.
Mijne is een 40 van eind '21. Geen warmtepomp..

Overigens heeft de warmtepomp helemaal niets met batterijverwarming te maken, maar dat terzijde. Die is alleen voor de interieurverwarming.
Ow, wordt zo'n warmtepomp daarvoor nooit gebruikt? Ik had er hier en daar over gelezen, maar dat is misschien eerder een "urban legend" onder de mensen dan.

Edit: link hierover gevonden - nu, ik kan er niet over meespreken, ik heb die optie niet genomen.

[ Voor 18% gewijzigd door Mr.Veng op 18-06-2024 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Mr.Veng schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Ow, wordt zo'n warmtepomp daarvoor nooit gebruikt? Ik had er hier en daar over gelezen, maar dat is misschien eerder een "urban legend" onder de mensen dan.

Edit: link hierover gevonden - nu, ik kan er niet over meespreken, ik heb die optie niet genomen.
Het is niet echt een urban legend (of myth), maar er zijn fabrikanten en modellen die preconditioning alleen aanbieden i.c.m. een warmtepomp. Wat an sich niets met elkaar hoeft te hebben, maar in mijn huidige zoektocht ben ik dit ook (best geregeld) tegengekomen het verbaast mij dan ook niet dat deze aanname her en der nog genoemd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Mr.Veng schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:05:
[...]

Tja, das een beetje een onzin artikeltje van een leasemaatschappij. Zowieso een warmtepomp must-have noemen in NL klimaat is een beetje raar. Moet even zoeken, maar geloof dat effect op range iets van 5% is. maximaal. Heel stuk terug in dit topic is er al veel over gesproken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babavers
Gerardvhgn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 11:39:
Sinds gisteren werkt de smartphone integratie niet meer, de Q4 (begin 2022) kan geen verbinding meer maken met de telefoon. Zowel via bluetooth als kabel, daardoor geen carplay meer. Heb al telefoon verwijderd, geprobeerd toe te voegen. Maar nog geen resultaat.

De reguliere verbinding met telefoon werkt wel. Nog meer mensen last van?
Heb je al eens een restart van de MMI gedaan? Gewoon 10 seconden op de aan/uit knop van het volume blijven drukken en dan zie je die herstarten. Helpt dat niet, dan kan je ook nog altijd een soort van 'hard reset' of 'factory reset' doen door een aantal seconden 2 vingers naast elkaar bovenaan rechts op het MMI scherm te houden. Dan kom je in een menu dat je waarschijnlijk nog nooit eerder gezien hebt. Het proberen waard. Ik denk niet dat je iets mis kan doen op die manier.

Trouwens, vergeet niet eerst ook eens met een andere telefoon te proberen voordat je hiervoor een dealer begint op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_Thom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 15:06
Babavers schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:44:
[...]

Heb je al eens een restart van de MMI gedaan? Gewoon 10 seconden op de aan/uit knop van het volume blijven drukken en dan zie je die herstarten. Helpt dat niet, dan kan je ook nog altijd een soort van 'hard reset' of 'factory reset' doen door een aantal seconden 2 vingers naast elkaar bovenaan rechts op het MMI scherm te houden. Dan kom je in een menu dat je waarschijnlijk nog nooit eerder gezien hebt. Het proberen waard. Ik denk niet dat je iets mis kan doen op die manier.

Trouwens, vergeet niet eerst ook eens met een andere telefoon te proberen voordat je hiervoor een dealer begint op te zoeken.
Ga dit proberen! Zou top zijn als het werkt.

Ik heb soort gelijke connectie issues, alleen dan vanaf de levering (MY24).

CarPlay doet het niet via Bluetooth, en enkel via de kabel. Telefoon moet ik expliciet Connecten wil deze draadloos verbinden voor telefoon gebruik.

Anders wordt het toch ritje lang de dealer, al wil ik dat voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Tech_Thom schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:46:
[...]

Ga dit proberen! Zou top zijn als het werkt.

Ik heb soort gelijke connectie issues, alleen dan vanaf de levering (MY24).

CarPlay doet het niet via Bluetooth, en enkel via de kabel. Telefoon moet ik expliciet Connecten wil deze draadloos verbinden voor telefoon gebruik.

Anders wordt het toch ritje lang de dealer, al wil ik dat voorkomen.
Ik ben Android gebruiker, maar denk dat er niet zoveel verschil is. Het is zo dat Android Auto niet enkel communiceert via Bluetooth. Het initieert de verbinding wel via Bluetooth maar de telefoon en de auto maken aansluitend automatisch een directe WiFi verbinding. Erzonder werkt het niet. Als ik tijdens de connectie mijn WiFi op de telefoon af zet, dan stopt Android Auto immers meteen. Dat heeft waarschijnlijk te maken met beperkingen van Bluetooth (bandbreedte, protocols, weet-ik-veel, ...).
Kijk dus zeker ook eens bij de WiFi instellingen van je telefoon en als daar een verbinding geconfigureerd is met je auto, wis die dan eens en laat het systeem die zelf nog eens opnieuw aanmaken en configureren.

En ben je zeker dat het aan de auto ligt? Probeer zeker ook eens met een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Babavers schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:51:
[...]

Ik ben Android gebruiker, maar denk dat er niet zoveel verschil is. Het is zo dat Android Auto niet enkel communiceert via Bluetooth. Het initieert de verbinding wel via Bluetooth maar de telefoon en de auto maken aansluitend automatisch een directe WiFi verbinding. Erzonder werkt het niet. Als ik tijdens de connectie mijn WiFi op de telefoon af zet, dan stopt Android Auto immers meteen. Dat heeft waarschijnlijk te maken met beperkingen van Bluetooth (bandbreedte, protocols, weet-ik-veel, ...).
Kijk dus zeker ook eens bij de WiFi instellingen van je telefoon en als daar een verbinding geconfigureerd is met je auto, wis die dan eens en laat het systeem die zelf nog eens opnieuw aanmaken en configureren.

En ben je zeker dat het aan de auto ligt? Probeer zeker ook eens met een andere telefoon.
Ter verduidelijking, dat heet: 'Wi-Fi Direct' en inderdaad zoals je het zegt connectie via Bluetooth en dan wordt er een Wi-Fi Direct verbinding opgezet die nodig is voor de data tussen telefoon en infotainmentsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
EV_Eric schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 07:37:
Ik rijd nu twee jaar Q4 en het is voor mij helemaal geen thema meer.
Ik herken mij daar ook in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Sinds enkeler dagen krijg ik de melding “noodoproepfunctie: storing! Functie beperkt beschikbaar. Service opzoeken a.u.b.”.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yj1M3GnBp-rpABP-IxnB0hKKKuY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10XwAaph5dasodAp1MMYmz67.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met de oplossing? Update of wellicht een tijdelijke storing?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:29
wimbre schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:17:
Sinds enkeler dagen krijg ik de melding “noodoproepfunctie: storing! Functie beperkt beschikbaar. Service opzoeken a.u.b.”.[Afbeelding]

Defecte SOS module. 6 weken wachten, auto een dag kwijt, betaalde leenauto en om 17:00 uur een telefoontje: die hebben we niet op voorraad. :> Onderdeel van de grandioze Audi Pouw experience.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurice- op 22-06-2024 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Maurice- schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:22:
[...]

Defecte SOS module. 6 weken wachten, auto een dag kwijt, betaalde leenauto en om 17:00 uur een telefoontje: die hebben we niet op voorraad. :> Onderdeel van de grandioze Audi Pouw experience.
Dat geeft de burger moed. Dus geen tijdelijke storing maar echt een hardwarematig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09
wimbre schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:17:
Sinds enkeler dagen krijg ik de melding “noodoproepfunctie: storing! Functie beperkt beschikbaar. Service opzoeken a.u.b.”.[Afbeelding]

Just an idea, waarom bel je niet even met je garage? Lijkt me toch een beter plan dan op een forum zoeken naar iemand die hetzelfde heeft gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 07:23

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

elke keer als ik mijn Q4 45 aan de Elli wallbox koppel gaan er eerst twee gele lampjes branden en vervolgens twee groenen. het is mij niet duidelijk wat die twee gele lampjes betekenen. wie weet raad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Hansoverdiep schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:23:
elke keer als ik mijn Q4 45 aan de Elli wallbox koppel gaan er eerst twee gele lampjes branden en vervolgens twee groenen. het is mij niet duidelijk wat die twee gele lampjes betekenen. wie weet raad?
De handleiding weet raad:

https://www.elli.eco/medi...on-and-user-manual-en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Dank je, had ik gelezen. Maar begrijpen doe ik het niet. Ik gebruik geen app en in de auto heb ik geen timer aanstaan. De beide gele lampjes branden ook maar paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchemsupporte
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-08 14:54
vorige vrijdag bezoek gehad van een marter in mijn Q4 sportback

heeft iemand al de audi marter verschrikking in zijn wagen? € 270,00

werkt die?
https://shop.audi.be/nl/a...a7688320e865fab/8u0054650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 09-09 19:18
Kan iemand mij vertellen wanneer onderhoud voor de Q4 moet. Ben verleden jaar 42000 km geweest. Moet dat jaarlijks?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• berchemsupporte
normaal vertelt de audi dit zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTabor
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-05 15:07
berchemsupporte schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:53:

werkt die?
Ik heb die in laten bouwen nadat ik 2x een marter in het vooronder heb gehad (isomol kap en kabels naar sensoren doorgebeten). Sinds de inbouw geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
berchemsupporte schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:53:

werkt die?
Ik heb in een vorige auto (VW Touran) een marter gehad. Diverse apparaten erin gehad, hondenhaar geprobeerd en wat al niet. Niks werkte. Toen via Conrad een antimarter matje gekocht waar ik de auto op parkeerde en daarna nooit meer last gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:27
Simon.Q4 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:44:
Kan iemand mij vertellen wanneer onderhoud voor de Q4 moet. Ben verleden jaar 42000 km geweest. Moet dat jaarlijks?
Yes maar is zeer afhankelijk van land blijkbaar. is al enkele keren aangekaart hier.

ikzelf woon in België en ging pas op bijna 80k km binnen omdat boordcomputer 2 jaar en geen km aangaf.

na eerst op mijn donder te krijgen van de dealer moest hij zelf toegeven dat de tijd bepalend is en niet km. hij vertelde mij ook dat sommige wagens wel aantal km hadden en hij zich afvraagt wat ze in de fabriek uitgestoken hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
Weet iemand goede Phone houder voor de Q4? En waar bevestigd jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Simon.Q4 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 21:54:
Weet iemand goede Phone houder voor de Q4? En waar bevestigd jullie?
In de Phonebox/clip?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:45
Zo, hij (Q4 40 dec 21) kan het dus wel. De laatste tijd paar keer hoge snelheden gehaald. Nu ook na 3h rijden, accu 13% en buiten >25c lukt het ineens wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1P4hMSEX8kJAhrF8Kx8R1vf9VsI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJ0u7wPwwY8WfTOocGzNkfov.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
Beste forumleden, heeft er al iemand meegemaakt dat de klep voor het laden niet meer open gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 15:13
Travish schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 21:41:
Beste forumleden, heeft er al iemand meegemaakt dat de klep voor het laden niet meer open gaat?
Al 2x achter elkaar de "open" knop van de afstandbediening ingedrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 09:12
Zeker! Bij veel Audi's een probleem. Audi dealer moet een onderdeel vervangen. Bij mij gebeurd onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:55
DmC1982 schreef op zondag 30 juni 2024 @ 07:37:
[...]

Zeker! Bij veel Audi's een probleem. Audi dealer moet een onderdeel vervangen. Bij mij gebeurd onder garantie.
Bij mij al 2x vervangen onder garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
Dank voor jullie reacties. En klopt met twee maal drukken is het ruim 2 jaar goed gegaan.😀 “Audi hulp” is onderweg (zal waarschijnlijk morgen naar een dealer moeten) lees inderdaad ook dat het een bekend euvel is…. Nu sta ik thuis waar het plan was om hem afgelopen nacht te laden.Wanneer je dit meemaakt ergens onderweg….niet grappig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Travish
Audi hulp heeft het gefixt. Met een opblaasbalgje de klep wat open geforceerd en dan met een kunststof wig het nokje van de sluitmotor afgebroken. Het komt zo vaak voor dat Audi gaat overwegen om deze diy kit standaard bij aflevering toe te voegen. 😀 Volgende week weer op vakantie met dit ding (geen audi meer voor mij in de toekomst) ik twijfel of ik het voor die tijd laat repareren. Het klepje sluit door de veer prima namelijk. Het ergste wat me kan overkomen is dat ze ongevraagd de auto kunnen opladen nu…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:02
Ik werd net bij het nemen van een drempel verast door een flinke hoeveelheid water die naar beneden stroomde vanaf de binnenspiegel, het water lijkt te komen vanaf het bevestigingspunt van het draaimechanisme.. Bij iedere drempel die ik nam leek er nog wat meer uit te komen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hrALkmFNRmF4aaut4uYPOWrY9gc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbIXFZEI2jy6EnuX1LzHIeQ0.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand anders hier ook last van gehad toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

eerste waar ik aan denk is dat de voorruit niet goed is afgedicht (kitrand aan bovenzijde). dan zal ruit opnieuw moeten worden geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Travish schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:22:
Audi hulp heeft het gefixt. Met een opblaasbalgje de klep wat open geforceerd en dan met een kunststof wig het nokje van de sluitmotor afgebroken. Het komt zo vaak voor dat Audi gaat overwegen om deze diy kit standaard bij aflevering toe te voegen. 😀 Volgende week weer op vakantie met dit ding (geen audi meer voor mij in de toekomst) ik twijfel of ik het voor die tijd laat repareren. Het klepje sluit door de veer prima namelijk. Het ergste wat me kan overkomen is dat ze ongevraagd de auto kunnen opladen nu…
Bij mij vorige week ook en op dezelfde manier (ANWB namens Audi) 'verholpen'. Twijfel nog of ik het voor de vakantie moet laten repareren. Afspraak wel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-08 11:56
Travish schreef op zondag 30 juni 2024 @ 10:22:
Volledige volkswagen empirium heeft hier last vna porsches vw skodas en audis die vna mijn q4 is ook al vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
Verleden jaar op vakantie in Italië meegemaakt, ben naar een dichtbijzijnde Audi dealer gegaan 5 min opgelost, maar voor tijdelijke oplossing. Bij terugkomst in België de laadklep vervangen geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
Ja meerdere keren nu . Heb hem open gekregen door aan de linkerkant naast de klep te kloppen en auto met sleutel open en dicht te doen.
Wanneer open hem smeren aan de binnenkant ( zwarte pin) want daar zit volgens mij het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Ik had schade en kreeg dus een leen auto. Een VW waarvan ik de naam niet meer weet. Formaat Golf maar dan hoog op de wielen. Nu begrijp ik de strategie van Pauw, na een dag verlang je terug naar de Q4 :+

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchemsupporte
Weet er iemand hoe je de Nederlandse nieuwsgroepen moet verwijderen en vervangen door Belgische zoals sporza en vrt?
het heeft iets met RSS feed te maken.

volgens de garage zou ik dit moeten kunnen wijzigen in de app. via account naar voertuigverbinding en daar onderaan nieuwsgroepen. maar als ik daar op klik gaat er niets open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Ondertussen weer lekker in Italië met de Q4. Wat een goede reisauto toch en nu met Ionity abbo goedkoper rijden als een auto met verbrandingsmotor. Heerlijk gewoon. Laden gaat ook zo snel. Ik sta er van te kijken, heb een keer van 26% tot 80% kunnen laden in net geen 11 min!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
Idem hier in Ierland.
Met al die bochtige smalle wegen is electrisch rijden een waar genot.
Vele malen relaxter dan met een ice (ook al is het een automaat)

Alleen jammer dat ik een spectaculaire bergpas niet over mocht.
Beperking was 2 ton gewicht en 1.8 meter breedte. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:22
Binnen 2 weken mag ik hem ook ophalen... Denk dat ik me al ga ergeren aan de snelheidsbegrenzer... Is er een mogelijkheid om deze definitief uit te schakelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
SWIGGA schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:26:
Ondertussen weer lekker in Italië met de Q4. Wat een goede reisauto toch en nu met Ionity abbo goedkoper rijden als een auto met verbrandingsmotor. Heerlijk gewoon. Laden gaat ook zo snel. Ik sta er van te kijken, heb een keer van 26% tot 80% kunnen laden in net geen 11 min!
En tot waar in Italië? In het zuiden ook? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
NoFate schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:07:
[...]

En tot waar in Italië? In het zuiden ook? :-)
Tot midden Italië, Umbrie, Toscane, Le marche... verder nog niet gegaan. Het wordt nadien zeker wel moeilijker. Maar dan zit je ook al 1800km van huis ook. Voor de meesten is midden Italië met de auto al ver genoeg denk ik, of het nu elektrisch is of niet :-). Voor het Zuiden neem je beter het vliegtuig 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
SWIGGA schreef op maandag 8 juli 2024 @ 18:23:
[...]

Tot midden Italië, Umbrie, Toscane, Le marche... verder nog niet gegaan. Het wordt nadien zeker wel moeilijker. Maar dan zit je ook al 1800km van huis ook. Voor de meesten is midden Italië met de auto al ver genoeg denk ik, of het nu elektrisch is of niet :-). Voor het Zuiden neem je beter het vliegtuig 😉
Ja, wij hebben een woonhuisje in Puglia, altijd met de auto geweest, maar vrees als ik volgend jaar met de Q4 ga en oplaad in het dorp, dat het dorp zonder stroom zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchemsupporte
vorig jaar met q4 naar Toscane gereden. snelladen kan dikwijls in een supermarkt.
Bij ons was dit een COOP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

h2s

SWIGGA schreef op maandag 8 juli 2024 @ 15:26:
Laden gaat ook zo snel. Ik sta er van te kijken, heb een keer van 26% tot 80% kunnen laden in net geen 11 min!
Typfoutje?

Want anders zou je gemiddeld aan 225kW per uur geladen hebben, terwijl de maximum laadsnelheid 175kW is (quattro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Ja dat kan niet dan. Vreemd. Ik zag echt 10min 40 staan en 80%. Het zal de ionity app zijn die een foute tijd gaf dan?

[ Voor 109% gewijzigd door SWIGGA op 08-07-2024 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
majoor schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:35:
[...]

Hier dus (Q4 deze week opgehaald).

Telkens je de max snelheid overschrijdt hoor je 4 piepjes. Ik vind nergens hoe ik dit moet afzetten... Super irritant dit!
Nog iemand met deze ervaring die al een oplossing heeft gevonden?
Heb je hier al een oplossing voor? Of kan dit met een shortcut? Ik krijg mijne binnenkort , en ik weet al dat ik me hieraan ga ergeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:45
Ergste scenario voor mijn 2.5 jaar oude Q4 zou zijn dat ze met een (OTA) update deze functionaliteit introduceren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchemsupporte
heb nog een probleempje.

op de mmi in de rechterbovenhoek staat normaal een klok. die stond gisteren niet juist. de tijd op het dashbord boven het stuur stond wel juist.

Gps gaf ook een foute tijd voor aankomst. deze was vroeger dan de huidige en moest 35 km rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinkleppe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:54
NoFate schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 12:51:
[...]

Heb je hier al een oplossing voor? Of kan dit met een shortcut? Ik krijg mijne binnenkort , en ik weet al dat ik me hieraan ga ergeren...
Er zit een knopje op de middenconsole waarmee je naar het menu gaat waar je het systeem kan uitschakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JSl5uElqSAH_IHhNJ-5aULK1yVQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F4NupCRG78G7sdMldq4SEtlJ.png?f=fotoalbum_large

Of je kan de functie als favoriet markeren en bij de favorieten in het startscherm zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaoZhY9n3T8Ih6VR7AaFj4A9VUQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YyPwftkg2Btc7qeJ2UOanwLj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door martinkleppe op 09-07-2024 16:15 . Reden: favorieten toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
berchemsupporte schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 15:38:
heb nog een probleempje.

op de mmi in de rechterbovenhoek staat normaal een klok. die stond gisteren niet juist. de tijd op het dashbord boven het stuur stond wel juist.

Gps gaf ook een foute tijd voor aankomst. deze was vroeger dan de huidige en moest 35 km rijden.
Is een welbekend euvel. Was al vaak gesignaleerd bij de oorspronkelijke MMI software (bv. deze post in 2021) en duikt na de update naar mijn gevoel veel minder frequent op en wellicht ook wel op momenten wanneer je het niet in de gaten hebt. Als het nog eens gebeurt moet je ook eens naar het jaartal kijken, dat is dan waarschijnlijk 1970. Ik heb het sindsdien ook sporadisch nog aan de hand. Lost zichzelf wel weer op. Ik heb een flauw vermoeden dat het systeem draait op een onderliggend linux OS (zoals trouwens heel erg veel elektronica). In linux wordt de tijd immers uitgedrukt in het aantal seconden vanaf 1970. Als bij de initialisatie (als auto gestart wordt na lang genoeg stil gestaan te hebben) de datum/tijd actualisatie faalt dan krijg je dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Als je via de navigatie zoekt naar HPC-laders in de buurt of op het traject dat je aflegt, dan zou die moeten aangeven of de laadstations vrij (groen bolletje) of bezet (rood bolletje) zijn. Bij mij werkt dat de laatste tijd slechts heel sporadisch. Dat was een aantal weken/maanden geleden veel stabieler. Ook dan ontbrak die info nu en dan, maar de laatste weken/maanden is het eerder omgekeerd bij mij. Telkens ik dat opvraag komt er 9 keer van de 10 niks. Is dat bij iedereen zo belabberd slecht?
Via apps (google maps, waze, diverse dedicated apps) is die informatie natuurlijk ook wel beschikbaar en wellicht ook nauwkeuriger maar als ik aan het rijden ben verkies ik de audi navigatie omdat ik head up display heb en die werkt alleen samen met de Audi navigatie en niet met de AA-apps. Vandaar mijn interesse om dat toch te kunnen opvragen op de Audi navigatie.
Nog mensen met dat probleem? Of eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xZSQ1Y5Jk1Id2wBgFo3EZw72VUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VtssQHft5eS8OJZmWOTxAnH8.jpg?f=fotoalbum_large
Van 16% naar 80% in 18 min. Is dat nu niet extreem snel voor een 40?? ;-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
SWIGGA schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:20:
[Afbeelding]
Van 16% naar 80% in 18 min. Is dat nu niet extreem snel voor een 40?? ;-P
Dat is een gemiddelde van 165 kW. Dat is formidabel snel. Amazing... Zouden ze OTA iets geupdate hebben om dat mogelijk te maken? Dat was immers eerder toch ondenkbaar. Ik vertrek binnenkort op vakantie. Ben benieuwd...

Of misschien was je de Porsche naast jou onbewust aan het opladen op jouw rekening... 😉

[ Voor 6% gewijzigd door Babavers op 09-07-2024 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Babavers schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:42:
[...]

Dat is een gemiddelde van 165 kW. Dat is formidabel snel. Amazing... Zouden ze OTA iets geupdate hebben om dat mogelijk te maken? Dat was immers eerder toch ondenkbaar. Ik vertrek binnenkort op vakantie. Ben benieuwd...

Of misschien was je de Porsche naast jou onbewust aan het opladen op jouw rekening... 😉
Nee hoor, ik weet niet wat het is, maar men Q4 laadt razendsnel op. Al de hele tijd op vakantie gehad dat ik zo'n tijden haal terwijl ik 'maar' 140kw zie staan maar zelfs tot 60%. De curve is niet normaal goed maar ik begrijp niet dat ik zo snel klaar ben telkens. Er moet wel iets via ota gegaan zijn. 2023 model zonder wp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11:04
Ik vertrek binnen een week met een Q4 modeljaar 2023 naar het zuiden van Frankrijk. Ik ben erg benieuwd naar de laadsnelheden. Die enkele keren dat ik al snelgeladen heb stelde ik ook altijd al een heel vlakke laadcurve vast. Ik ben van plan om gewoon met de ingebouwde navigatie te rijden en de voorgestelde laadstops te volgen. Het zou handig zijn als de etron routeplanner zou toelaten om te selecteren op bv Ionity, Fastned, Engie. Ik heb ergens gelezen dat dat in de pipeline zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 16:48
Pjotr12 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 08:33:
Ik vertrek binnen een week met een Q4 modeljaar 2023 naar het zuiden van Frankrijk. Ik ben erg benieuwd naar de laadsnelheden. Die enkele keren dat ik al snelgeladen heb stelde ik ook altijd al een heel vlakke laadcurve vast. Ik ben van plan om gewoon met de ingebouwde navigatie te rijden en de voorgestelde laadstops te volgen. Het zou handig zijn als de etron routeplanner zou toelaten om te selecteren op bv Ionity, Fastned, Engie. Ik heb ergens gelezen dat dat in de pipeline zou zitten.
Ah? Dat zou idd erg welkom zijn! Via de laadpas van het werk zijn bepaalde aanbieders uitgesloten namelijk, waardoor ik de audi app niet kan gebruiken vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobile78
  • Laatst online: 12-08 21:28
martinkleppe schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 16:11:
[...]

Er zit een knopje op de middenconsole waarmee je naar het menu gaat waar je het systeem kan uitschakelen.

[Afbeelding]

Of je kan de functie als favoriet markeren en bij de favorieten in het startscherm zetten.

[Afbeelding]
Dank voor deze reactie. Krijg zelf medio oktober mijn q4. Is dat knopje standaard vanaf modeljaar 2024? Of optioneel? Eerder geleverde auto’s zit dat knopje vaak niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoor
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:48
Inderdaad, via die knop en dan "verk.tempow." uitschakelen. Iedere keer opnieuw... 8)7
Geen idee of die knop standaard is. Ik heb iig een model 2024.

[ Voor 9% gewijzigd door majoor op 10-07-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
majoor schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 12:24:
Inderdaad, via die knop en dan "verk.tempow." uitschakelen. Iedere keer opnieuw... 8)7
Zou handig zijn om dit via een soort tasker app te kunnen doen, via android auto :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobile78
  • Laatst online: 12-08 21:28
Thnx, ja heel irritant.. mooi dat je ISA in elk geval niet heel omslachtig de mond kunt snoeren. Denk dat die knop per 23 (toen die regelgeving) inging er op is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
Lambo LP670 SV schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 10:17:
[...]

Ah? Dat zou idd erg welkom zijn! Via de laadpas van het werk zijn bepaalde aanbieders uitgesloten namelijk, waardoor ik de audi app niet kan gebruiken vaak.
Klopt, zelfde probleem hier. Hoe goed een Tesla Supercharger ook moge zijn, de laadpas van mijn werk werkt er niet. Door "voorkeur geven aan laadstations van Audi charging" aan te vinken werkt het al een pak beter. Ik vermoed dat mijn EDI kaart het dan op alle voorgestelde laadstations zou moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Als ik je een tip mag geven...
Neem een ionity abbo voor 1 maand en rij van ionity naar ionity laadstation. Ik ben zo helemaal naar midden Italië gereden zonder navigatie want die heb ik niet aangekocht 😀(enkel google maps) ook totaal overbodig als je je auto kent en kan inschatten hoe ver je geraakt met x aantal battetijpercentage... via de ionity app kan je opladen en betaal je in Frankrijk maar 33 eurocent per kwh. Spotgoedkoop dus. Met wat voorbereiden is het de way to go 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-09 16:36
Frankrijk is tegenwoordig de hemel op aarde mbt snelladers langs de snelwegen. Vorig jaar 0.0 wachttijden en snelheden van laden > 140 kwh. Zoek even in dit draadje naar mijn post van ongeveer een jaar geleden met mijn ervaringen met oa de app ABRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr12
SWIGGA schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:20:
[...]

Als ik je een tip mag geven...
Neem een ionity abbo voor 1 maand en rij van ionity naar ionity laadstation. Ik ben zo helemaal naar midden Italië gereden zonder navigatie want die heb ik niet aangekocht 😀(enkel google maps) ook totaal overbodig als je je auto kent en kan inschatten hoe ver je geraakt met x aantal battetijpercentage... via de ionity app kan je opladen en betaal je in Frankrijk maar 33 eurocent per kwh. Spotgoedkoop dus. Met wat voorbereiden is het de way to go 😉
Bedankt voor de tip. 33 eurocent is inderdaad zeer goedkoop. Ik heb een laadpas van het werk dus voor mezelf maakt het niet zoveel uit. Anderzijds zou ik wel graag voorkeur geven aan bepaald laders zoals Ionity en Fastned, omdat het me gewoon makkelijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:43
Iemand ervaring met laden in Slovenië en Croatië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:27
MrAgony schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:44:
Iemand ervaring met laden in Slovenië en Croatië?
vorig jaar door Slovenië gereden. naast de gekende merken aan snelladers die iedere 50km wel aanwezig zijn, kan je regelmatig langst nationale wegen ook snelladers vinden (<100kW) die het op zich prima doen. in ieder geval niet veel stress gehad ondanks het reliëf en het verbruik daaraan gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 15:13
Donjeffa schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 09:24:
Prima auto als alles het doet en er geen storingen zijn. De mijne staat sinds begin januari bij de garage ivm vele storingen. Men gaf aan het liefst een grote update eroverheen te zetten en dan zouden de problemen verholpen zijn.
Inmiddels juni........hij staat nog bij de garage.
Na 6,5 maanden frustraties eindelijk maandag de Q4 bij de garage ophalen. Beide updates schijnen te zijn geïnstalleerd.
Ben benieuwd......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Donjeffa schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 12:39:
[...]

Na 6,5 maanden frustraties eindelijk maandag de Q4 bij de garage ophalen. Beide updates schijnen te zijn geïnstalleerd.
Ben benieuwd......
Daar moet toch wel een vergoeding bij hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_Thom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 15:06
Pjotr12 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:44:
[...]

Klopt, zelfde probleem hier. Hoe goed een Tesla Supercharger ook moge zijn, de laadpas van mijn werk werkt er niet. Door "voorkeur geven aan laadstations van Audi charging" aan te vinken werkt het al een pak beter. Ik vermoed dat mijn EDI kaart het dan op alle voorgestelde laadstations zou moeten doen.
Krijg net deze update gister. Wellicht meer mogelijk nu.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GWy1JBskZ4Up-SOZsjPRZPF4B3U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wKLuc30ewOENYjn26keaWMg5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Holk schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:37:
[...]

Just an idea, waarom bel je niet even met je garage? Lijkt me toch een beter plan dan op een forum zoeken naar iemand die hetzelfde heeft gehad?
Uiteraard bel ik de garage maar ik vind het wel zo prettig als ik van te voren al ervaringen van anderen heb opgedaan zodat ik een beetje weet waar ik op moet letten (iets met kluitjes en riet en wachttijden etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

Vanaf hoeveel km/u te snel gaat het geluid bij jullie? Ik heb me laten vertellen dat die slider voor de snelheid niet werkt en zichzelf altijd terugzet op 1km/u...

En hoe vaak geeft de auto de verkeerde snelheid weer waardoor dat onterecht afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h2s
  • Niet online

h2s

Zijn er nog mensen die elke keer bij het starten de melding "Dynamische rijsassistent: zonder rijstrookgeleiding" krijgen? Dus een melding over Lane Guidance (= wagen in het midden houden en niet Lane Departure Warning), terwijl ik volgens mij de optie Lane Guidance niet heb (of het instelmenu ontbreekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-12-2024
Ik heb bij de dealer melding gemaakt van het feit dat er een soort roest bij het linker voorwiel ontstaat. De dealer gaf aan dat het mogelijk remstof is en bij een wasbeurt weer weg is. Dat klopt wel, maar het komt na verloop van tijd weer terug. Op deze melding moet de dealer nog terugkomen.

Heeft iemand anders hier ook last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DwfEkUfzOn_vZs9rVJSdPGIrdaw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGuiDWeUNHMihW4zA8t6L4Nw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7v-LAsm9JQegYiHWiwaEQf0C5YQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kb6pHxF8xzWbBt4efS1X9j36.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKdA7Ar-1s_w6xyPSgkcpKJXhy4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/10bWomVn2K7MUKTi5WVEIWnh.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 127 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.