Ik heb die laadcurve eens terug opgezocht. Tronity logt dat immers netjes voor mij... Hetgeen in het rood staat heb ik er met de hand bij getekend aangezien Tronity slechts om de 2 minuten bemonstert. Het begin, toen ik die 170 had, heb ik niet verzonnen, enkel Tronity heeft dat niet geregistreerd. Maar het is dus wel degelijk zo dat die uitzonderlijk hoge laadstroom (buiten specs) best wel een tijdje aangehouden heeft en dus beduidend meer dan enkele tientallen seconden. Hij zat ergens tussen 4 en 6 minuten lang boven de 132,5 kW (tot 31% SoC) volgens die registratie.deboss65 schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:38:
[...]
Klopt, Dat een piek hoger kan liggen geloof ik maar niemand meldt daarbij hoe lang die piek duurde.
Mijn inschatting is dat het nooit langer duurde dan enkele tientallen seconden.
En inderdaad, alles gebaseerd op mijn eigen waarnemingen.
Die piek is ook niet belangrijk. het gaat erom wat het vermogen is over een langere tijd.
Langs de andere kant, de volledige laadtijd heeft ca. 34 minuten geduurd van 16% tot 83%. Dat is best OK maar dan ook weer niet uitzonderlijk kort ondanks het feit dat het laden in het begin zo bijzonder snel ging.
Iemand meldt hier dat ik die waardes bereik omdat ik een 50 heb. Is dat wel zo? Qua capaciteit is het toch gewoon allemaal hetzelfde. Zijn dat dan andere batterijen en toch identiek dezelfde capaciteit. Zou kunnen, maar lijkt me toch vreemd.
:strip_exif()/f/image/C69rH2ifVcmhgh3g10CrnFvh.jpg?f=fotoalbum_large)