Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 125 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-06 21:17
MrAgony schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:01:
[...]

Ik ben het helemaal eens met je reactie. Audi heeft (alvast met de Q4) het ganse laadgebeuren niet goed geïmplementeerd. Vraag me af of het ontbreekt aan ervaring, of het eerder uit kostenoogpunt was om de prijszetting lager te krijgen.
Ik vind het vooral bizar dat de Audi niet nakomt wat ze bij de eerste Q4 hebben beloofd, in geen enkel opzicht.

Om vervolgens “de nieuwe Q4” te introduceren waarbij ze doen alsof deze is voorzien van innovaties mbt capaciteit en laadsnelheid, die al vermeld stonden in de brochure van de Q4 uit 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-06 20:22
Autokoper schreef op zondag 17 maart 2024 @ 10:54:
Ik had een tijdje geleden mijn zinnen gezet op de Q4 E-tron. Toch was ik nog even aan het vergelijken met de concurrentie en toen heb ik ook maar eens naar Chinese merken zitten kijken. En dan schrik ik toch wel een beetje.

Ik keek naar de Xpeng G9 Long Range versie, zonder enige opties, en ik vergeleek die met een Audi Q4 die ik met opties naar dezelfde specificatie bracht.

G9 LR prijs zonder opties: €63.200
Audi Q4 met dezelfde specificatie: €78.960

Voordeel van Q4:
  • Je krijgt een HUD
  • 10 kW meer vermogen (240 kW versus 250 kW).
  • waarschijnlijk iets efficiënter, want kleiner en lichter.
Voordeel van G9:
  • Hogere range: 570km WLTP vs 503km bij de Audi
  • Je krijgt geavanceerdere ADAS-systemen zoals cruise control met rijstrookcentrering, in feite een soort autopilo. Zit dit ook op de Audi?
  • Je bespaart € 16.000.
  • Je krijgt een full-size SUV.
  • Alle stoelen zijn elektrisch verstelbaar, ook de achterbank.
  • Voorstoelen masseren.
  • Je krijgt een passagiersscherm.
  • Grotere batterij (94 kWh versus 77 kWh)
  • Veel hogere laadsnelheid (300 kW versus 175 kW). Dus ook al is je batterij groter, je doet de 10-80% sneller.
  • 5 jaar langere garantie op gehele auto (7 jaar versus 2 jaar bij Audi).
Mis ik iets wat de Audi beter maakt behalve dat het geen Chinees merk is? Begin nu wel een beetje te twijfelen.
Ehh, heb je in Xpeng gereden?
Zelf een tijd terug voor een zelfde keuze (dilemma/ uitdaging) gestaan maar nadat we ergens in Den Haag een rondje hadden gereden in de Xpeng was de keuze snel gemaakt. Smaken en meningen zullen altijd verschillen maar wij vonden de Xpeng in alle opzichten tekort schieten. Eerlijkheidshalve vonden wij het Chinees prullaria. Best lastig aan te geven waarom maar de rijervaring/ beleving/ afwerking kwam niet in de buurt bij Audi of BMW die wij toen reden.

Let wel, gebaseerd op een proefrit van 45 minuten in een Xpeng en inmiddels tevreden Q4 rijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:57
Is er eigenlijk een verschil tussen de laadsnelheid bij de eerste generaties Q4 t.o.v. de versies van nu? Want als ik zo de laatste comments lees, belooft niet veel goed voor mijn bestelling...

Denk wel als ik opnieuw moest kiezen, de VW ID 7 Tourer!! Amai ferme bak, grote koffer, grote batterij... Beste eerste EV Tourer ooit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Goedemorgen,

Afgelopen week zijn de (after-market) side steps gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/54KRd5xo0DSCvVKiT9xdvU94guY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErBG8Kag0dnY7QrSpUFwiGxn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oF5cfj7u-X8ai9KdzGPTYPQprRs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dnX0cUXCpXlQpdhsr1N42ECN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:53
Zit er op de Q4 een systeem waarbij de ACC uitschakelt als er een ambulance met toeters en bellen in de buurt is? Viel me gisteren op en kan toeval zijn, maar pre-sense hield er mee op en dus daarmee de ACC, welke een kilometer of 10 verder weer inschakelde.

Gisteren rondje west - oost gedaan. 100% vol en uiteindelijk ‘maar’ 400 kilometer mee kunnen rijden. Tikje tegenvallend, maar aan de andere kant wel 330 km snelweg (100 km/u) met airco etc aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 11:01
Mis ik iets wat de Audi beter maakt behalve dat het geen Chinees merk is? Begin nu wel een beetje te twijfelen.
Wat de Audi in ieder geval beter maakt is dat je geen ongevraagde en wat mij betreft ongewenste relatie krijgt met de CCP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ambuke
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-03 13:42
Heeft iemand hetzelfde opgemerkt, als de batterij tussen 65% - 60% aangeeft verminderd ook het vermogen, 100% valt weg, ook hebben we gemerkt dat de groene lijn bovenaan de klok verminderd.
Navraag bij Audi geeft een bizar antwoord, is niet gekend bij hen maar zou kunnen wegens een quattro uitvoering??

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ho4IyJcxl7ok9s-9SJLC9GY0lY0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jP7Ywh3tgzCDafzbqofncoE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:38
Is dit niet gewoon dat hij blijkbaar even niet vol vermogen kan leveren? (wat niet zou mogen uiteraard)

Als je hem bijna leeg rijdt zie je het maximale vermogen ook terugvallen. Bij volgas kan je dan nog maar tot 75% gaan bijvoorbeeld en wordt het niet beschikbare vermogen grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
ambuke schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:33:
Heeft iemand hetzelfde opgemerkt, als de batterij tussen 65% - 60% aangeeft verminderd ook het vermogen, 100% valt weg, ook hebben we gemerkt dat de groene lijn bovenaan de klok verminderd.
Navraag bij Audi geeft een bizar antwoord, is niet gekend bij hen maar zou kunnen wegens een quattro uitvoering??

[Afbeelding]
Vreemd dat Audi dat niet kent, of de vraag is niet duidelijk bij hen overgekomen.

Het volle vermogen (incl boost) is alleen beschikbaar onder gunstige omstandigheden:

De beschikbaarheid van het maximale vermogen (overboost) vereist een temperatuur van de hoog-
voltaccu tussen 23 - 50 ° ( en een acculadings- toestand > 88 %.

De overboost zit ook alleen op de 50 (misschien ook op 45, dat weet ik niet meer). Naarmate de accu leger wordt is er minder vermogen beschikbaar. Ik merk er in ieder geval nauwelijks van het verminderde vermogen (en ik rij zelf behoorlijk door/sportief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
-Wing- schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 13:53:
Laatste tijd krijg ik veel storingen mbt de parkeersensoren (beperkte functionaliteit wordt er dan geroepen). Ook wanneer ik gewoon aan het rijden ben en een voertuig nader. Sensoren zijn niet vies of beschadigd. Iemand anders deze ervaring?
Inmiddels bij de dealer geweest en die stelt dat er wat sensoren defect zijn en de sensor achter het Audi logo in de voorbumper het een en ander niet meer goed kan detecteren door steenslag etc... Er zitten wel wat krasjes op, waarschijnlijk van het wassen of iets dergelijks, maar er zit weinig steenslag op (60k op de teller in 2,5 jaar).

Om dit te fixen (incl montage) ben je 840,- lichter... Ik krijg het idee dat elke Q4 hier op den duur mee te maken gaat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:03
ambuke schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:33:

[Afbeelding]
Is dit niet hetzelfde als bij de ID.5 GTX, de versie met 299pk? Daar is het volledige vermogen ook alleen beschikbaar bij meer dan 88% accupercentage, dus het zal daar waarschijnlijk mee te maken hebben. Wij hebben die VW en daar neemt het vermogen ook af naarmate het accupercentage zakt. Dat staat ook beschreven op de website. Je merkt er in de praktijk weinig van, pas onder de 10% gaat hij met een slakkengang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambuke
Tot over enkele weken hadden we dit niet, rijden tot max 40% batterij alvorens te laden, steeds met volledige vermogen kunnen rijden, vanaf 5000 km is dit opgemerkt, laden max tot 80% zoals voorgeschreven door de verdeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambuke
Lambo LP670 SV schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:43:
Is dit niet gewoon dat hij blijkbaar even niet vol vermogen kan leveren? (wat niet zou mogen uiteraard)

Als je hem bijna leeg rijdt zie je het maximale vermogen ook terugvallen. Bij volgas kan je dan nog maar tot 75% gaan bijvoorbeeld en wordt het niet beschikbare vermogen grijs.
Is dit enkel bij de Quattro modellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-06 23:46
-Wing- schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Inmiddels bij de dealer geweest en die stelt dat er wat sensoren defect zijn en de sensor achter het Audi logo in de voorbumper het een en ander niet meer goed kan detecteren door steenslag etc... Er zitten wel wat krasjes op, waarschijnlijk van het wassen of iets dergelijks, maar er zit weinig steenslag op (60k op de teller in 2,5 jaar).

Om dit te fixen (incl montage) ben je 840,- lichter... Ik krijg het idee dat elke Q4 hier op den duur mee te maken gaat hebben.
Oh crap, ik heb dat ook bij de achtersensoren. Zegt continu ‘kan geen objecten herkennen’. Dat mag toch niet zoveel geld gaan kosten. Slecht hoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luke the Duke
dolfg schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:13:
[...]

Oh crap, ik heb dat ook bij de achtersensoren. Zegt continu ‘kan geen objecten herkennen’. Dat mag toch niet zoveel geld gaan kosten. Slecht hoor.
Volgens mij mag je verwachten dat dit langer meegaat en dus zou dit (gedeeltelijk) garantie moeten zijn volgens het consumentenrecht. Dus als je de wagen prive gekocht hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-06 20:45
-Wing- schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:19:
[...]

Ik heb sinds kort exact hetzelfde. Ook ik krijg melding dat aan de voorzijde niet gedetecteerd kan worden. De dealer zegt dat één sensor defect is. De sensoren hebben lichte steenslag maar zijn verder niet beschadigd. Nu is het wachten op de leasemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:58
Jope3 schreef op maandag 18 maart 2024 @ 20:47:
[...]

Ik heb sinds kort exact hetzelfde. Ook ik krijg melding dat aan de voorzijde niet gedetecteerd kan worden. De dealer zegt dat één sensor defect is. De sensoren hebben lichte steenslag maar zijn verder niet beschadigd. Nu is het wachten op de leasemaatschappij.
Kosten rijzen de pan uit... zeker omdat men haast niets meer verdient aan de auto, onderhoud pas na 50k gereden te hebben en de garantie teruggebracht is naar 2 jaar.

Ikzelf heb nu te maken met een software update die vastloopt waardoor de auto al bijna 3 maanden bij de dealer staat. Als vervangende auto heb ik de goedkoopste A1 meegekregen.
Ben bezig om te kijken wat er via de rechtsbijstand geclaimd kan worden. Auto van dik 80k en dan zolang aan het lijntje te worden gehouden. Er bekruipt mij een gevoel dat men andere prioriteiten heeft en mijn euvel tussendoor wordt bekeken, omdat dit geen geld voor hen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:50
Donjeffa schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:50:
[...]

Kosten rijzen de pan uit... zeker omdat men haast niets meer verdient aan de auto, onderhoud pas na 50k gereden te hebben en de garantie teruggebracht is naar 2 jaar.

Ikzelf heb nu te maken met een software update die vastloopt waardoor de auto al bijna 3 maanden bij de dealer staat. Als vervangende auto heb ik de goedkoopste A1 meegekregen.
Ben bezig om te kijken wat er via de rechtsbijstand geclaimd kan worden. Auto van dik 80k en dan zolang aan het lijntje te worden gehouden. Er bekruipt mij een gevoel dat men andere prioriteiten heeft en mijn euvel tussendoor wordt bekeken, omdat dit geen geld voor hen oplevert.
Wat een verhaal joh. Schandalig.

Hier is inmiddels werk verzet aan de accu. Ik moet m twee keer leeg rijden en tot 80% laden voordat ie aan de snellader mag. Eind deze week weet ik of het heeft geholpen.

Die A1 hebben ze 1x meegegeven hier. Ik heb ze fijntjes op het leasecontract gewezen; vervanging uit dezelfde klasse. Nu krijg ik keurig fatsoenlijke auto’s mee :)

Overigens vind ik een A1 voor een dag prima. Maar voor het gezin is het echt veel te klein.

[ Voor 9% gewijzigd door ephymerous op 18-03-2024 22:54 ]

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:50
Niet helemaal het juiste topic. Maar ik wordt wel erg enthousiast van het grotere broertje: de Q6!

Vind hem er net iets sterker uitzien dan de Q4 en wat vriendelijker dan de Q8

Wat vinden we?

https://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/q6/sq6-e-tron.html

[ Voor 4% gewijzigd door JohanB op 19-03-2024 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Donjeffa schreef op maandag 18 maart 2024 @ 22:50:
[...]
zeker omdat men haast niets meer verdient aan de auto.
Ik denk juist dat men bizar veel verdient aan EV's, hoe komt het bijvoorbeeld dat je echt de hoofdprijs betaalt terwijl er geen BPM is op EV's?

Typisch Nederlands ook vermoed ik: de overheid geeft (aanzienlijke) korting maar de industrie en handel misbruikt dat onmiddellijk en verhoogt de prijzen waardoor het netto resultaat verwaarloosbaar is. Schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-06 10:29
JohanB schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:40:
Niet helemaal het juiste topic. Maar ik wordt wel erg enthousiast van het grotere broertje: de Q6!

Wat vinden we?

Mooi hoor! Het is dat ik 12% bijtelling betaal tot 40k, anders was het interessant om de Q4 in te ruilen voor een Q6 :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous

Wat vinden we?

Na het Q4 debacle voor mij voorlopig geen Audi’s weer.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rp87
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-06 11:33

In het buitenland, ik meen Engeland, is het bij een aantal verzekeringen niet meer mogelijk om Chinese merken te verzekeren. Dit vanwege de slechte beschikbaarheid van onderdelen en zelf autos die total loss zijn gegaan omdat er geen onderdelen te krijgen zijn.
Ervaring met Xpeng heb ik niet, maar uit ervaring weet ik dat van bijvoorbeeld Lynk & Co ook niet alle onderdelen even snel leverbaar zijn/waren.

Iets om zeker in het achterhoofd te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09-06 21:41
Is het mogelijk om met virtual pedal (in geval van comfortsleutel) (1) de koffer sluiten en (2) de wagen op slot zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-06 15:18
als ik alles lees mag ik dan nog blij zijn met mijn good old Fat e-tron?
Geen software updates, rijdt als een trein(wel een zware trein)
sensoren hebben het zelfde probleem als de Q4 volgens mij. Koud/Vochtig weer werken ze niet meer.
Ik heb dit aangegeven bij de dealer, onderhoud binnenkort(12-4).
Geen software updates?? beschikbaar(zucht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Colossalman-
ephymerous schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:51:
[...]

Na het Q4 debacle voor mij voorlopig geen Audi’s weer.
Gemiddeld stroomverbruik: 17,5–18,4 kWh/100 km; gemiddelde CO₂-emissie: 0 g/km.

Vooral dat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbatman2u
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-09-2024
Vraagje:

Navigatie met satelietkaart : Krijgt iemand dit geactiveerd?
In het GPS menu, kan ik dit niet aanzetten. Ik krijg melding dat mijn abonnement is verlopen, nochtans heb ik een abbo op Audi connect navigation & infotainment & virtual cockpit plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
-Colossalman- schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:14:
als ik alles lees mag ik dan nog blij zijn met mijn good old Fat e-tron?
Geen software updates, rijdt als een trein(wel een zware trein)
sensoren hebben het zelfde probleem als de Q4 volgens mij. Koud/Vochtig weer werken ze niet meer.
Ik heb dit aangegeven bij de dealer, onderhoud binnenkort(12-4).
Geen software updates?? beschikbaar(zucht)
Mensen melden geen goed nieuws, alleen maar klachten. Erg representatief is het dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
mrbatman2u schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:38:
Vraagje:

Navigatie met satelietkaart : Krijgt iemand dit geactiveerd?
In het GPS menu, kan ik dit niet aanzetten. Ik krijg melding dat mijn abonnement is verlopen, nochtans heb ik een abbo op Audi connect navigation & infotainment & virtual cockpit plus.
Melden bij de dealer en vooral korting aanvragen voor de gemiste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_Thom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-06 22:48
majoor schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 07:35:
[...]

Hier dus (Q4 deze week opgehaald).

Telkens je de max snelheid overschrijdt hoor je 4 piepjes. Ik vind nergens hoe ik dit moet afzetten... Super irritant dit!
Nog iemand met deze ervaring die al een oplossing heeft gevonden?
Zelfde probleem, mega irritant!

Pas 5 ritjes gedaan maar ging al eerste rit op zoek naar de optie om dit uit te zetten. Die was redelijk snel gevonden, alleen stond de melding volgende rit weer aan. Denk eerst nog dat ik de andere sleutel had gepakt, maar nee, ook volgende rit weer de piepjes aan.

Na gesprek met dealer blijkt dit een nieuwe regel te zijn voor homologaties (modellen) vanaf een bepaalde datum….

Iemand dit kunnen oplossen? Wellicht via MMI codering?

Dealer gaf tip om een favoriet aan te maken, maar blijft een onnodige actie per rit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Tech_Thom schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:38:
[...]

Zelfde probleem, mega irritant!

Pas 5 ritjes gedaan maar ging al eerste rit op zoek naar de optie om dit uit te zetten. Die was redelijk snel gevonden, alleen stond de melding volgende rit weer aan. Denk eerst nog dat ik de andere sleutel had gepakt, maar nee, ook volgende rit weer de piepjes aan.

Na gesprek met dealer blijkt dit een nieuwe regel te zijn voor homologaties (modellen) vanaf een bepaalde datum….

Dealer gaf tip om een favoriet aan te maken, maar blijft een onnodige actie per rit 8)7
Verplicht op elke nieuwe auto.

Ik heb het probleem omzeild door een youngtimer uit 2007 op lpg zakelijk te gaan rijden.
Die geeft enkel geluid als je de contactsleutel nog in het contactslot zit, schuifkanteldak nog open staat of niet in P staat. Zelf bij het niet gebruiken van de gordel piept ie niet.

Wat een verademing. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ephymerous
Holk schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:39:
[...]

Mensen melden geen goed nieuws, alleen maar klachten. Erg representatief is het dus niet
Nou daar breng ik dan verandering in aan. Gisteren de accu tot 10% leeg gereden en geladen bij een Tesla Supercharger. De startsnelheid was zowaar 120kw en pas bij 41% zakte de snelheid onder de 100kw. Dat geeft de burger zowaar hoop dat dit inferieure product wat wordt ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-06 07:29

Hansoverdiep

ID.4 life pro 2021 White/black

vanmorgen update Audi app. geeft aan dat er een fout is opgetreden vanwege taalprobleem. in het Duits doet ie het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Hansoverdiep schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:55:
vanmorgen update Audi app. geeft aan dat er een fout is opgetreden vanwege taalprobleem. in het Duits doet ie het wel.
Als 1 iemand het heeft, hebben we het allemaal. Hier dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

doet het weer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 14:06
Tech_Thom schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:38:

Via OBDeleven schijnt de snelheidswaarschuwing een coding te zijn die aan/uit gezet kan worden. Ik kan het niet testen, maar wellicht iemand wel. Mijn Q4 is MY2021

Ik heb wel een OBDeleven, omg Utrecht of Schiphol, dus PB als iemand wil testen.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 13:36
Heeft iemand dit al voorgehad: op de middenconsole stond deze ochtend de tijd/datum op 19:26u en 22 april 1970. Dit terwijl op het dashboard de tijd wel correct stond aangegeven. De automatische tijd uitzetten en terug aanzetten haalde niks uit en het manueel instellen van de tijd veranderde de tijd enkel op het dashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uVIVANtaxt5zhzIf5Pw4lAEKaqU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ElxQk0IK38JSSbTBZq0GV9DF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Laatst online: 23:20
MrAgony schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:32:
Heeft iemand dit al voorgehad: op de middenconsole stond deze ochtend de tijd/datum op 19:26u en 22 april 1970. Dit terwijl op het dashboard de tijd wel correct stond aangegeven. De automatische tijd uitzetten en terug aanzetten haalde niks uit en het manueel instellen van de tijd veranderde de tijd enkel op het dashboard.

[Afbeelding]
Ik verwacht iedereen met een Q4. Known bug, misschien niet meer met de laatste softwarestand, maar wel met de mijne (juli 2022). Heb het gemiddeld een keer per maand. Oplossing: negeren tot volgende moment van stilstaan, auto afsluiten en met beetje geluk is het bij de volgende start weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-06 07:58
We willen een tablethouder plaatsen voor onze kleine. Nu zie ik nergens een knop voor het omhoog zetten van de hoofdsteunen. Kan online ook niet vinden hoe dit zit. Ik voel wel metalen pinnen tussen hoofdsteun en rugsteun. Is hier een oplossing voor/mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Gisteren reden we terug vanuit België en hadden we een rit van 201 km voor de boeg en 201 km ‘in de tank’. Tikje spannend dus maar uit ervaring weet ik dat als je 100 km/u op de snelweg met wat rugwind rijdt dat je kilometers kan winnen. Uiteindelijk met 2% en 10 kilometer thuis aangekomen (97 km/u gereden op 100 kilometer want 4 km respijt was net te spannend voor m’n vrouw..)

Maar wat me opviel: als ik Google navigatie gebruikte icm CarPlay had ik inderdaad die 201 km en 201 bereik. Kreeg netjes melding dat het krap zou worden. Maar als ik de navigatie van Audi gebruikte hakte de auto er ‘spontaan’ 10 kilometer bereik vanaf en moest ik naar een laadpaal navigeren.. is dat iets wat standaard is of hebben andere gebruikers dit ook gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
De laatste kilometers springt de auto in een extreme bespaarstand.
Ik geloof dat 70/80 km p/u dan de max is. Optrekken gaat trager, kan ook dat de airco minimaliseert (weet ik niet zeker hoor). Hoe dan ook, als je op de snelweg rijdt is het geen pretje als de auto dan in de bejaardenstand zit.
CarPlay heeft daar geen idee van, de auto zelf wel.

Dus dat zal de reden zijn dat de laatste kilometers er al afgehaald worden door Audi.
Ben zelf een keer met 0% thuisgekomen en nog 1 kilometer op de teller.
Weet dat de auto’s na 0 kilometer nog enkele tientallen kilometers door kunnen rijden, maar dat is me iets te risicovol. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Luke the Duke schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:54:
[...]

Volgens mij mag je verwachten dat dit langer meegaat en dus zou dit (gedeeltelijk) garantie moeten zijn volgens het consumentenrecht. Dus als je de wagen prive gekocht hebt.
De parkeersensoren achter doen het dus meestal niet, soms een paar seconden wel met veel gepiep om dan weer in de stand ‘je moet ze wassen’ te springen.

Irritant is het wel. Reken echt op de piepjes, en als ze het niet doen is dat vervelend.
Maar goed, dan zijn ze niet stuk lijkt me, alleen verlooot de communicatie stroef.
Volgende week bij de bandenwissel wordt er even naar gekeken, anders zou de eerst mogelijke afspraak bij Pon in juni worden.
Ook lekker lang wachten op hulp als er iets stuk is. 😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:05
Maar wat me opviel: als ik Google navigatie gebruikte icm CarPlay had ik inderdaad die 201 km en 201 bereik. Kreeg netjes melding dat het krap zou worden. Maar als ik de navigatie van Audi gebruikte hakte de auto er ‘spontaan’ 10 kilometer bereik vanaf en moest ik naar een laadpaal navigeren.. is dat iets wat standaard is of hebben andere gebruikers dit ook gezien?
Hoe bedoel je? Kun je met Google Maps je SoC uitlezen/zien? Heb ik iets gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
sbin schreef op maandag 1 april 2024 @ 23:14:
[...]

Hoe bedoel je? Kun je met Google Maps je SoC uitlezen/zien? Heb ik iets gemist?
Nee, bedoelde dat de auto een bepaald bereik aangeeft en dat Google Maps de afstand bepaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-06 14:06

Wat vinden we?

Vanaf 75k in Duitsland, 94k voor de edition one.....poeh dat is wel heel erg duur, hoe mooi ook!

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14:50
Isheara schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:31:
[...]

Vanaf 75k in Duitsland, 94k voor de edition one.....poeh dat is wel heel erg duur, hoe mooi ook!
Mmmm, dat is wel NET onder de Q8 ipv wat meer richitng Q4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
JohanB schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:29:
[...]

Mmmm, dat is wel NET onder de Q8 ipv wat meer richitng Q4
De Q8 e-tron is met de Q6 e-tron totaal overbodig geworden vind ik... ik vrees dat de Q8 nog amper verkocht gaat worden. Het ging al niet goed, dat gaat er dus zeker niet op beteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Nog 6 maanden dan heb ik mijn Q4 geheel afbetaald. Als ik deze SQ6 zie denk ik, wat een prachtbak.
Maar mijn Q4 is behoorlijk compleet, en kostte 69.000 euro (voor mij 56.000 ex btw, 58.000 inclusief rente financiering, maar goed).
Nog 4.000 aan extra’s genomen als leren bekleding etc.

Als ik deze net zo compleet zou kopen kom je inderdaad op meer dan 90.000 uit. Dat is voor een redelijk draaiende zzp-er niet te doen.
Dus ik blijf gewoon blij met mijn Q4. 🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MutsVerstoppen
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-10-2024
Wellicht heeft iemand van jullie interesse in een mooie set originele velgen? Stuur me in dat geval maar even een PM Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LwWMBPYLdDE1SnNceykczB_BRc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I3wlv40WVqwrA5BUkvi6sZkD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Zowel de parkeersensoren als het lampje aan de bestuurderskant dat niet aangaat zijn bekende problemen bij Pon.
En worden via een software-update verholpen.
Ze gaan uitzoeken wanneer de ‘bestuurderslamp doet het niet update’ uitgerold wordt. Anders doen ze de parkeersensor update sneller
Hoe dan ook, daarmee heb ik weer een nieuwe update versie ipv de 3812.
Ik dacht dat het vanaf nu OTA zou gaan, maar dat is niet het geval zei de dealer.

[ Voor 8% gewijzigd door dolfg op 06-04-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
dolfg schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 12:22:
Zowel de parkeersensoren als het lampje aan de bestuurderskant dat niet aangaat zijn bekende problemen bij Pon.
En worden via een software-update verholpen.
Ze gaan uitzoeken wanneer de ‘bestuurderslamp doet het niet update’ uitgerold wordt. Anders doen ze de parkeersensor update sneller
Hoe dan ook, daarmee heb ik weer een nieuwe update versie ipv de 3812.
Ik dacht dat het vanaf nu OTA zou gaan, maar dat is niet het geval zei de dealer.
Als het goed is gaat het huidige Q4 platform ook geen OTA updates kunnen krijgen (los van navigatie). De Q4 staat namelijk op een ouder platform dan de ID4 waar OTA nog geen onderdeel van was. Heeeeeel veel pagina’s terug is ergens te lezen hoe dat precies zit bij de Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
Nismod schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:44:
[...]

Als het goed is gaat het huidige Q4 platform ook geen OTA updates kunnen krijgen (los van navigatie). De Q4 staat namelijk op een ouder platform dan de ID4 waar OTA nog geen onderdeel van was. Heeeeeel veel pagina’s terug is ergens te lezen hoe dat precies zit bij de Q4.
lekker dan weer.. dan is de release note van toendertijd over OTA een losse flodder.. :|
Maar ben desondanks nog tevreden met de rijplezier :)
vraag me dan wel of er nog wel software updates in de pijplijn zitten (de laatste was van vorige jaar)..

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
shaowoo schreef op maandag 8 april 2024 @ 17:51:
[...]

lekker dan weer.. dan is de release note van toendertijd over OTA een losse flodder.. :|
Maar ben desondanks nog tevreden met de rijplezier :)
vraag me dan wel of er nog wel software updates in de pijplijn zitten (de laatste was van vorige jaar)..
Hou maar op over software updates. Mijn Q4 model 50 staat nu 4 maanden bij de dealer. Loopt steeds vast.
Gisteren gehoord dat de batterij eronder vandaan moet. Daar zit als het ware een soort CPU UNIT die vervangen moet worden waarna alles weer geupload moet worden handmatig. Als dit gedaan is moet er een protocol vanuit Duitsland komen om de laatste update te laden.
Weer 2 weken in de wacht!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
Donjeffa schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 22:35:
[...]

Hou maar op over software updates. Mijn Q4 model 50 staat nu 4 maanden bij de dealer. Loopt steeds vast.
Gisteren gehoord dat de batterij eronder vandaan moet. Daar zit als het ware een soort CPU UNIT die vervangen moet worden waarna alles weer geupload moet worden handmatig. Als dit gedaan is moet er een protocol vanuit Duitsland komen om de laatste update te laden.
Weer 2 weken in de wacht!!!
ongelooflijk,..sterkte !, .. blijf me verbazen hierover verbazen. Ik dacht dat de lijn etron ontworpen was waarbij software beter geintegreerd was met het oog op updates (a la Tesla).

in dit geval is het 'if it ain't broke don't update it'

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:17
shaowoo schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:32:
[...]

ongelooflijk,..sterkte !, .. blijf me verbazen hierover verbazen. Ik dacht dat de lijn etron ontworpen was waarbij software beter geintegreerd was met het oog op updates (a la Tesla).

in dit geval is het 'if it ain't broke don't update it'
Helaas eerder 'if it's broken, don't bother to update it' ;) heel wat vreemde kinderziektes zijn nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Veng
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16:42
Solidsystem87 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 13:33:
[...]

Helaas eerder 'if it's broken, don't bother to update it' ;) heel wat vreemde kinderziektes zijn nog steeds niet opgelost.
Inderdaad - het lijkt tegenwoordig niet slecht om software niet onmiddellijk te updaten, maar even de kat uit de boom te kijken.

Hoe dikwijls ik na een update al heb gedacht: "Verdorie, nu mis ik plots feature X of Y" of "waarom werkt dit nu ineens zo omslachtig of zelfs totaal niet meer?"

Stom voorbeeldje: de Android apps "Fermata Auto" of "Car Stream" (beide apps om een browser / video / streams te kunnen gebruiken op Android Auto) => de oude versie van die app werkte min of meer goed, er zaten wat rare UX probleemjes in, maar de apps deden op zich hun job uiteindelijk wel.

Beide apps had ik lange tijd niet geüpdatet en recent dacht ik daar even wat aan te doen.
Grootste vergissing ooit; de updates missen features of werken totaal niet meer en downgraden gaat enkel met een oudere versie van Android op mijn telefoon... daar begin ik liever niet meer aan, enkel en alleen voor wat Android Auto apps. Dik spijt dus. 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tech_Thom
Korte gebruikers update na 2200 km. Ik focus eerst op de negatieve punten:
  • Technisch gezien (software) onder de maat. (Aanmelden verliep niet soepel, Bluetooth verbinding niet gegarandeerd, CarPlay heeft 2 keer gewerkt (iPhone 15), mis instellingen als stoelverwarming aan onder ## graden, ontgrendelen via app is er niet, meerdere keren noodmelding gehad voor iets van bestuurders interventie, meermaals melding dat ik stuur moet vasthouden, flitsmeister signaal niet soepel over audio, laden met 175kwh is niet baanbrekend)
  • Basis uitrusting onder de maat voor segment en concurrentie (1 zone airco, binnenspiegel niet auto dimmend, geen parkeer sensoren voor, geen midden armsteun achter, …)
  • Afwerking binnen onder de maat voor segment (aardig wat harde kras gevoelige materialen)
Maar er is ook veel WEL goed:
  • De wagen oogt heel goed en deze rijdt soepel en fijn.
  • De koplampen geven een zee aan licht, naar voren en opzij is de kijk positie perfect.
  • Stoelen zitten ook goed en zijn aan alle kanten aan te passen.
  • Bereik voor mij genoeg, rij aardig door en krijg nu zo tussen de 370-400 op 100% accu.
Toch met gemengde gevoelens een overstap van BMW naar Audi. Met gewoon een goede software update, de verwachte interieur refresh en kleine upgrade van het basis pakket zou de Q4 echt zo maar vele concurrenten kunnen overtroeven, maar in huidig model en software versie wat mij part niet. Zijn nu te veel kanttekeningen voor deze prijsklasse.

(Dit is een gebruikersmening, deze hoeft niet gelijk te zijn aan andermans mening. _/-\o_ )

[ Voor 12% gewijzigd door Tech_Thom op 11-04-2024 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 23:30
Even een vraag, mogelijk al eerder gesteld, maar niet gezien en zit al een tijdje op dit forum;

is er een mogelijkheid om vanaf een IPhone draadloos via Apple Carplay video’s (Netflix, YouTube, overig) af te spelen op het MMI display, zonder de Iphone te jailbraken en er dan Fermata Auto/Cartube op te zetten of een CarPlay adapter/TV-box aan te schaffen?
Tijdens het laden of anderszins wachten in de auto is het soms wel lekker om even een videootje of iets te kijken. Ben ook benieuwd of er forumleden zijn die wel een CarPlay adapter/TV-box aangeschaft hebben en of dat dan goed werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
rasman69 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:15:
Even een vraag, mogelijk al eerder gesteld, maar niet gezien en zit al een tijdje op dit forum;

is er een mogelijkheid om vanaf een IPhone draadloos via Apple Carplay video’s (Netflix, YouTube, overig) af te spelen op het MMI display, zonder de Iphone te jailbraken en er dan Fermata Auto/Cartube op te zetten of een CarPlay adapter/TV-box aan te schaffen?
Tijdens het laden of anderszins wachten in de auto is het soms wel lekker om even een videootje of iets te kijken. Ben ook benieuwd of er forumleden zijn die wel een CarPlay adapter/TV-box aangeschaft hebben en of dat dan goed werkt?
Korte antwoord: Nee, dat gaat niet
Tech_Thom schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:45:
Korte gebruikers update na 2200 km. Ik focus eerst op de negatieve punten:
  • Technisch gezien (software) onder de maat. (Aanmelden verliep niet soepel, Bluetooth verbinding niet gegarandeerd, CarPlay heeft 2 keer gewerkt (iPhone 15), mis instellingen als stoelverwarming aan onder ## graden, ontgrendelen via app is er niet, meerdere keren noodmelding gehad voor iets van bestuurders interventie, meermaals melding dat ik stuur moet vasthouden, flitsmeister signaal niet soepel over audio, laden met 175kwh is niet baanbrekend)
  • Basis uitrusting onder de maat voor segment en concurrentie (1 zone airco, binnenspiegel niet auto dimmend, geen parkeer sensoren voor, geen midden armsteun achter, …)
  • Afwerking binnen onder de maat voor segment (aardig wat harde kras gevoelige materialen)
Vreemd.. Heb nooit issues gehad met Audio/Carplay (wireless) en/of Flitsmeister. iPhone 13 en 14.
De basisuitrusting is idd schandalig, maar een BMW heeft standaard ook geen dimmende binnenspiegel, dus je zou dit als "premium" rijder gewend moeten zijn :)

Materiaalgebruik is al veel discussie over geweest. is idd niet de kwaliteit die je van Audi zou verwachten. Dashboard is mi wel top, ook wat materialen betreft en de auto is (ook na 75k km) volledig kraak/geluidsvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_Thom
sbin schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:50:
[...]

Korte antwoord: Nee, dat gaat niet

[...]

Vreemd.. Heb nooit issues gehad met Audio/Carplay (wireless) en/of Flitsmeister. iPhone 13 en 14.
De basisuitrusting is idd schandalig, maar een BMW heeft standaard ook geen dimmende binnenspiegel, dus je zou dit als "premium" rijder gewend moeten zijn :)

Materiaalgebruik is al veel discussie over geweest. is idd niet de kwaliteit die je van Audi zou verwachten. Dashboard is mi wel top, ook wat materialen betreft en de auto is (ook na 75k km) volledig kraak/geluidsvrij.
Heb toch het gevoel dat andere premium merken wel de basis tegenwoordig completer leveren. Pak de iX1 als voorbeeld, deze heeft 2 zone airco + roosters achter, in 3 delen achterbank, park sensoren rondom en zelfs achteruitrijcamera + self-parking, spiegels elektrisch. Alleen de stoelverwarming dan weer niet (375€).

Het is natuurlijk allemaal van te voren zichtbaar, maar hoop toch dat merken meer richting model gaan wat in het oosten wordt gevoerd.

Telefoon integratie ga ik mee terug naar de dealer, want dit is toch wel echt storend. Alleen met kabel aangesloten werkt CarPlay. En ook telefoneren gaat vaak niet verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Tech_Thom schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:23:
[...]

Heb toch het gevoel dat andere premium merken wel de basis tegenwoordig completer leveren. Pak de iX1 als voorbeeld, deze heeft 2 zone airco + roosters achter, in 3 delen achterbank, park sensoren rondom en zelfs achteruitrijcamera + self-parking, spiegels elektrisch. Alleen de stoelverwarming dan weer niet (375€).

Het is natuurlijk allemaal van te voren zichtbaar, maar hoop toch dat merken meer richting model gaan wat in het oosten wordt gevoerd.

Telefoon integratie ga ik mee terug naar de dealer, want dit is toch wel echt storend. Alleen met kabel aangesloten werkt CarPlay. En ook telefoneren gaat vaak niet verbonden.
Op zich zijn de dingen die je mist allemaal te vinden in verschillende pakketten. Zeker, kost meer geld, maar dat het er niet is komt dan omdat je het er niet voor over hebt (wat iemands goed recht is hè, begrijp me niet verkeerd).

Heb zelf een iPhone 15 en persoonlijk geen enkel probleem met CarPlay. Helpt je verder voor geen meter, maar meer dat het met de 15 pro an sich wel mogelijk is

On a different note; gisteren de Q4 aan de snellader gegooid met 8% SoC en er 142.5 kWu uit kunnen peuteren aan het begin van de laadsessie. Een 40, dus zonder conditioning maar wel 18 graden buiten temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
Die van mij vandaag aan de thuis laadpaal gehangen, wegens negatieve stroomtarieven. Na een uur had mijn Q4 de laadsessie afgesloten blijkbaar. In de App stond wegens 'technisch probleem'. De laadpaal gaf aan op de wagen te wachten.

Na bijna 10% bij te laden had hij er blijkbaar genoeg van, is geëindigd op 71%. Leuk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solidsystem87
Vandaag eerste onderhoud gekregen van de Q4 na 69d km. Wagen had nog geen melding gegeven maar zag 05/2024 als datum volgende inspectie.

De stemming was onmiddelijk gezet toen de medewerker mij "onder mijn voeten" gaf omdat ik pas op 69d km pas voor het eerst binnenkom en dit normaal 30d km is. Na meermaals te vragen dit te verduidelijken in het verleden na verschillende bezoeken aan de garage voor software update, defecte laadkabel, kromme remschijven heb ik hier nooit een duidelijk antwoord op gehad.

Enkel pollenfilter en remblokken voor zijn vervangen + ruitenwissers.

Na het bezoek uiteindelijk wel duidelijkheid gehad dat ik 2 jaarlijks ongeacht km moet binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Laatst online: 09-06 14:55
Solidsystem87 schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:30:
Vandaag eerste onderhoud gekregen van de Q4 na 69d km. Wagen had nog geen melding gegeven maar zag 05/2024 als datum volgende inspectie.

De stemming was onmiddelijk gezet toen de medewerker mij "onder mijn voeten" gaf omdat ik pas op 69d km pas voor het eerst binnenkom en dit normaal 30d km is. Na meermaals te vragen dit te verduidelijken in het verleden na verschillende bezoeken aan de garage voor software update, defecte laadkabel, kromme remschijven heb ik hier nooit een duidelijk antwoord op gehad.

Enkel pollenfilter en remblokken voor zijn vervangen + ruitenwissers.

Na het bezoek uiteindelijk wel duidelijkheid gehad dat ik 2 jaarlijks ongeacht km moet binnenkomen.
Remblokken ?? Die slijten toch extreem weinig bij een EV (tenzij je steeds zo zwaar in de remmen gaat dat de recuperatie het niet aankan)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Babavers schreef op maandag 15 april 2024 @ 13:37:
[...]

Remblokken ?? Die slijten toch extreem weinig bij een EV (tenzij je steeds zo zwaar in de remmen gaat dat de recuperatie het niet aankan)..
vreemd genoeg is dit mijn 2de nieuw setje (3de set op de wagen) al gezien ik op 30k nieuwe schijven gekregen heb en ze toen ook vervangen werden...

Moet misschien mijn rijgedrag herzien. ik rijd nochtans veel op B stand binnendoor.

[ Voor 6% gewijzigd door Solidsystem87 op 15-04-2024 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben.verlinden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23-04 22:02
Dit kwam ik op audi.de tegen, het character sound van de Q4 2024:
https://www.audi.de/de/br...ek_infolayer.MASMGM4.html
Dit zit op de BE competition versie die ik besteld heb maar drive select (dynamic pack) heb ik niet wat volgens de DE-configurator noodzakelijk is. In de BE-configurator zit dynamic in deze combo er nu wel in. Ben dus benieuwd wat ik wel of niet ga ontvangen.

Heeft iemand dit geluid in zijn Q4 en wat denk je erover?

[ Voor 40% gewijzigd door ben.verlinden op 18-04-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Veng
  • Laatst online: 16:42
ben.verlinden schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:56:
Dit zit op de BE competition versie die ik besteld heb maar drive select (dynamic pack) heb ik niet wat volgens de DE-configurator noodzakelijk is. In de BE-configurator zit dynamic in deze combo er nu wel in. Ben dus benieuwd wat ik wel of niet ga ontvangen.

Ik heb de mijne nog niet, maar ik zou er nu niet meteen €630 voor over hebben om deze optie (die je uiteindelijk niet eens zelf hoort) toe te voegen, denk ik. Maar ja: zoiets is een persoonlijke keuze uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 06-06 10:26
ben.verlinden schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:56:

630 euro voor een ander mp3 bestandje (weet dat het iets ingewikkelder is) maar toch!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
renedg73 schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 00:47:
[...]

630 euro voor een ander mp3 bestandje (weet dat het iets ingewikkelder is) maar toch!!!
Nou.. het is niet veel ingewikkelder dat dat hoor. Kijk maar naar Tesla, waar dat gewoon kan (ander mp3tje inladen). :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ujsk1463
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-06 11:48
Wat een dramatische software heeft deze auto. Het is gewoon wachten op de volgende melding die weer in je dashboard komt. Het rijdt heerlijk, maar weg bij Audi dat is 1 ding zeker. Van meerdere Audi’s mogen genieten is het nu echt genoeg geweest met deze drama en vooral de service eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Ujsk1463 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:03:
Wat een dramatische software heeft deze auto. Nu is het echt genoeg geweest met deze drama en vooral de service eromheen.
Vorsprung durch technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
Ik heb ook wel dergelijke ervaring, maar naar wat refereer je specifiek?
Ujsk1463 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 09:03:
Wat een dramatische software heeft deze auto. Het is gewoon wachten op de volgende melding die weer in je dashboard komt. Het rijdt heerlijk, maar weg bij Audi dat is 1 ding zeker. Van meerdere Audi’s mogen genieten is het nu echt genoeg geweest met deze drama en vooral de service eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-9ClslJMUgodUO2Yy6xUFFyvWQg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Obs2zH6MYgkhj4pH7dTA6Avr.jpg?f=fotoalbum_large

wij hebben onze Q4 45 nu een paar dagen, fijne auto. De lat lag hoog omdat we van een MB EQE 300 komen. De Q4 is een erg stille auto met akoestisch glas zowel in de voorruit als de zijramen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hansoverdiep op 05-05-2024 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Hansoverdiep schreef op zondag 5 mei 2024 @ 08:19:
[Afbeelding]

wij hebben onze Q4 45 nu een paar dagen, fijne auto. De lat lag hoog omdat we van een MB EQE 300 komen. De Q4 is een erg stille auto met akoestisch glas zowel in de voorruit als de zijramen.
Eerlijk gezegd kan ik me hier niet in vinden. Mijn Q4 e-tron heeft ook het akoestische glas en mijn A4 ervoor had dit ook. Bij 130km/u was mijn A4 makkelijk factor 2 stiller dan de Q4 helaas. Was voor mij een grote teleurstelling. Veel afrolgeluiden en windgeruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

Dat komt mij vreemd over, ik ben juist erg gevoelig voor geluiden. Veel verschillende auto's gehad. Al flinke tocht met de Q4 gemaakt met tegenwind en totaal geen windgeruis viel mij op. Jammer dat jij het anders ervaart. Weet wel dat alles wat met zintuigen te maken heeft verschillend wordt ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
Heb ook de akoestisch glas en bijna geen windgeruis. Maar bandengeluid hoor je daarentegen wel op ruwer wegdek. Nu hebben we wel de 21 inch banden, wat niet zal helpen. Op glad wegdek is het inderdaad een erg stille auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

merk en type band speelt wellicht ook een rol, ik heb de 19 inch velgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
Hansoverdiep schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:51:
merk en type band speelt wellicht ook een rol, ik heb de 19 inch velgen
All season ecobanden, ook 19'.
Ik ga ook niet zeggen dat het luid is in de wagen, maar mijn A4 was overduidelijk stiller op snelheid.
Is ook wat lager en platter in tegenstelling tot zo'n SUV die veel wind pakt met zijn bredere banden ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

klopt, een hogere wagen vangt inderdaad meer wind op de kop. en dat hoor je. maar ten opzichte van de EQE die geen akoestich glas had vind ik de Q4 stiller. vooral tegenliggers waren bij de EQE goed hoorbaar zeker als wegdek nat was. ik vind dat ik er qua geluidservaring op vooruit gegaan ben. wij hebben ook een ID.4 gehad en ik ben nu onder de indruk van de nieuwe motor met 286 pk en 545 Nm. meer dan zat power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Zomerbanden 20 inch zijn zeker stiller, mijn winterbanden maken meer geluid.
Gok dat all season banden dan ook iets meer geluid produceren.
Na de bandenwissel is het iig een oase van rust (ik heb ook akoestisch glas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donjeffa
Vandaag staat de Q4 50 precies 5 maanden bij de garage voor de laatste software update. Schandalig!!! Wat een stelletje incompetente lui bij Audi NL en Duitsland.

Dit geintje heeft mij al 2000 euri gekost!!! Benzine Voor vervangend voertuig A1!!!!! en verzekering Q4 die niet rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC2328
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-06-2024
Wellicht al eerder in het forum voorbij gekomen maar ik probeer het toch.

Ik heb vorige week mijn Q4 in ontvangst genomen. Heel tevreden behalve over de achteruitrijcamera. De beeldkwaliteit is erg matig en de kijkhoek is niet breedt.

Mijn vorige auto was een Mercedes CLA180 waarbij alles zowat HD op het scherm getoont werd en ik handmatig de kijkhoek kon aanpassen van normaal naar breedt en v.v.

Heeft iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Donjeffa schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:45:
[...]
Vandaag staat de Q4 50 precies 5 maanden bij de garage
Het lijkt me dat een goede jurist hier wel gehakt van zou kunnen maken. Heb je geen rechtsbijstand verzekering o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
Luke the Duke schreef op maandag 6 mei 2024 @ 12:41:
[...]

Het lijkt me dat een goede jurist hier wel gehakt van zou kunnen maken. Heb je geen rechtsbijstand verzekering o.i.d.?
Yep, heb al geïnformeerd. Valt niet onder de auto verzekering dekt dit niet. Rechtsbijstand via aansprakelijkheid wel. Ben daar nu mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansoverdiep

Hansoverdiep

@DC2328 ik vind het OK

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIPHSvKLMEtB3Gsk2efUNj8y0I0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pcJhTnUAecBNDd8lZK5OhlIo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
DC2328 schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:09:
Wellicht al eerder in het forum voorbij gekomen maar ik probeer het toch.

Ik heb vorige week mijn Q4 in ontvangst genomen. Heel tevreden behalve over de achteruitrijcamera. De beeldkwaliteit is erg matig en de kijkhoek is niet breedt.

Mijn vorige auto was een Mercedes CLA180 waarbij alles zowat HD op het scherm getoont werd en ik handmatig de kijkhoek kon aanpassen van normaal naar breedt en v.v.

Heeft iemand dezelfde ervaring?
Yep, beeld is ok-ish, daar is dan ook alles mee gezegd... Mijn vorige Passat had ook een beter beeld (en geen vieze/met spinnenweb bedekte cameralens, want zat netjes in VW teken dat openklapte bij achteruitrijden) + de mogelijkheid voor breedbeeld en trekhaakbeeld...
Kosten besparings dingetje vermoed ik. Want premium 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldie127
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:17
Solidsystem87 schreef op maandag 15 april 2024 @ 14:25:
[...]

vreemd genoeg is dit mijn 2de nieuw setje (3de set op de wagen) al gezien ik op 30k nieuwe schijven gekregen heb en ze toen ook vervangen werden...

Moet misschien mijn rijgedrag herzien. ik rijd nochtans veel op B stand binnendoor.
Ik zou in de toekomst voor je de wagen binnen brengt zelf even naar de blokken en schijven kijken geloof er niks van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
Ik heb nu 2.5 jaar een Audi Q4. Blijft het prima doen, alleen krijg ik na 1.5 uur rijden veel last van mijn benen.
Ik ben 1.93m lang en de stoelen lijken te kort waardoor ik geen steun heb aan mijn bovenbenen.
Meer mensen last van? Ik moet nog 2.5 jaar rijden, kan ik hier iets aan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAgony
DmC1982 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 11:42:
Ik heb nu 2.5 jaar een Audi Q4. Blijft het prima doen, alleen krijg ik na 1.5 uur rijden veel last van mijn benen.
Ik ben 1.93m lang en de stoelen lijken te kort waardoor ik geen steun heb aan mijn bovenbenen.
Ik meet 1.83m en heb hier ook last van. Ik kan de stoel niet hoog genoeg afstellen naar mijn gevoel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-04 13:52
ziconl schreef op zondag 31 maart 2024 @ 19:36:
We willen een tablethouder plaatsen voor onze kleine. Nu zie ik nergens een knop voor het omhoog zetten van de hoofdsteunen. Kan online ook niet vinden hoe dit zit. Ik voel wel metalen pinnen tussen hoofdsteun en rugsteun. Is hier een oplossing voor/mis ik iets?
Is helaas niet mogelijk, voor de lange vakantieritten hier opgelost door bij de ANWB deze https://www.anwb.nl/webwi...o-organizer-met-tabletvak aan te schaffen. Konden ze ook ander zooi in kwijt. Werkte prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
Heb je dan wel de S-line stoelen? Zelf ong 1.85 maar met de stoelverleners heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
vriej29 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:39:
[...]

Heb je dan wel de S-line stoelen? Zelf ong 1.85 maar met de stoelverleners heb ik nergens last van.
Nee, geen S-Line. Advanced 40 model.
Ik wil kijken of ik van de auto af kan en kan (leasecontract, nog 2.5 jaar) en gaan voor of een Audi Q6, of een Zeekr 001. Lange ritten van 1.5 uur+ is niet meer te doen met deze stoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21:22
Ik heb een paar weken geleden een rit naar Spanje gemaakt van 3600 km. Ik vind de stoelen prima zitten met voldoende ondersteuning. Ik wel een Q4 40 S line. Dat zijn sportstoelen. Hebben ook goede ondersteuning zijwaarts. Ze zitten aanmerkelijk beter dan mijn vorige auto, een Renault grand Scenic. Die had korte zittingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vriej29
DmC1982 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:40:
[...]

Nee, geen S-Line. Advanced 40 model.
Ik wil kijken of ik van de auto af kan en kan (leasecontract, nog 2.5 jaar) en gaan voor of een Audi Q6, of een Zeekr 001. Lange ritten van 1.5 uur+ is niet meer te doen met deze stoelen.
De Zeekr001 heb ik recent in proef gereden en serieus overwogen. Mooie luxe auto met grote accu, al blijkt het verbruik wat hoog te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Ik heb dat probleem in mijn Lancia destijds opgelost door aan de voorkant van de stoelrail een paar carrosserieringen tussen de bodem en rail te plaatsen.

Wordt de hellingshoek net iets groter en gaf bij mij voldoende steun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchemsupporte
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02 15:27
ik heb een probleempje met mijn Myaudi app.
alles werkte tot voor kort maar nu heb ik enkel problemen met laadpaal zoeken.
De app sluit zich.
ook wanneer ik in de kaarten op de laadpaal klik.

het rare is dat wanneer ik hetzelfde doe bij mijn samsung tablet s8 dit wel werkt.

weet iemand welke instelling die fout staat op mijn gsm?
het is een Nokia 8.3 5g met android 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Laatst online: 09-06 14:55
berchemsupporte schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 16:48:
ik heb een probleempje met mijn Myaudi app.
alles werkte tot voor kort maar nu heb ik enkel problemen met laadpaal zoeken.
De app sluit zich.
ook wanneer ik in de kaarten op de laadpaal klik.

het rare is dat wanneer ik hetzelfde doe bij mijn samsung tablet s8 dit wel werkt.

weet iemand welke instelling die fout staat op mijn gsm?
het is een Nokia 8.3 5g met android 12
Zelfde probleem op een OnePlus 10T (android 14). Op mijn oude Lenovo tablet daarentegen geen probleem ofschoon het dezelfde versie van MyAudi is (4.24) maar wel andere versie android (android 10). Ik denk dat ze bij Audi nog niet weten dat android 10 niet meer de laatste versie is.... Het zou me alvast niet verbazen. 8)7

Update: ik heb ontdekt dat het wel werkt als je eerst voldoende uitzoomt zodat er minstens één laadpunt binnen het zoekgebied valt. Op mijn oude tablet werkt het altijd, maar mijn smartphone is daar effectief gevoelig voor.

[ Voor 12% gewijzigd door Babavers op 12-05-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
De afgelopen 4 dagen is de update van de aangeschafte webdiensten keer op keer mislukt.
‘Fout bij de installatie, neem contact op met de afdeling support.’

Meer mensen last van?
Mijn contract looot tot 1-11-24, dus dat kan het probleem niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_Thom
Met de wat warmere dagen merk ik nu dat al meerdere keren de airco op “off” staat.

Ik heb dit zeker niet bewust gedaan en rij altijd in Dynamic drive mode.

Herkent iemand dit? Zie ik een instelling over het hoofd, of gaat het onbedoeld via aanraak gevoelige stuur knoppen?

Als er tips zijn graag. Op deze manier komt er naast het uitzetten van allerlei veiligheidssystemen die geen effect hebben een standaard check bij tijdens wegrijden. Begint langzamerhand op een echte take off check list te lijken helaas. De vooruitgang in de techniek zie ik nog niet echt terugkomen helaas….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
Donjeffa schreef op maandag 6 mei 2024 @ 10:45:
[...]

Vandaag staat de Q4 50 precies 5 maanden bij de garage voor de laatste software update. Schandalig!!! Wat een stelletje incompetente lui bij Audi NL en Duitsland.

Dit geintje heeft mij al 2000 euri gekost!!! Benzine Voor vervangend voertuig A1!!!!! en verzekering Q4 die niet rijdt.
Wederom weer een week verder....... nu kwam men weer met het volgende: er moeten wederom 2 units vervangen net nadat er al eerder een andere unit was vervangen. Kortom weer de batterij onder de auto uit en de zaak vervangen. Al met al komende vrijdag nieuwe belafspraak.
Inmiddels ruim 5,5.maand verder......... Hoe lang nog?
Pagina: 1 ... 125 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.