Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 124 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filofax72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-12-2024
Tech_Thom schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 13:27:
[...]

Ben benieuwd vwb de 3-zone in nieuwe modellen. Wat dit een NL of BE auto? In BE is het inderdaad nu standaard, maar in NL in MY24 model nog steeds niet. Heb deze optie zelf uiteindelijk niet aangeklikt, maar als die mee komt zou dat fijn zijn….

Al kan me natuurlijk wel voorstellen dat dit een slecht gevoel geeft voor degene die er wel €835,- voor hebben betaald.

Zal wel een update geven op aantal zones wanneer ik de auto heb.
BE auto

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 13:43
Ik was eigenlijk verbaasd dat standaard buitenspiegel verwarming er niet op zit. Had ik echt niet op gelet en vind ik wel basic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blaaap
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 02-06 13:34
Dacht ik deel ook even mijn laatste ervaring na een wintersport rit.
Ik heb een Q4 e-tron 40 (Launch edition, advanced plus) die geleverd is in november 2021 en dit is de 3e keer dat ik op wintersport ben gegaan met de auto. De rit was ongeveer 1150 km naar de franse alpen omdat we iets moesten omrijden (Boeren die tolwegen afzetten).

De strategie was dat ik max. snelheid van de snelwegen heb aangehouden en de route via ABRP / google maps heb gepland. We keken tijdens laadstops naar een volgende laadplaats die volgens ABRP te halen was met zo'n 80% batterij bij vertrek en dat ging prima. We hebben een paar keer onze snelheid de laatste ~20 km van een stint verlaagd naar 110 km/u om de actieradius zo'n 20 km boven de te rijden afstand te houden.

De heenweg hadden we met een overnachting gedaan in een airbnb en helaas heb ik niet echt bijgehouden hoe lang we er over de totale rit hebben gedaan.

Omdat we bij de tussenstop niet konden laden na de eerste 1060 km heb ik de auto daar geparkeerd met 72% batterij na een extra laadstop zodat we de volgende dag in een keer door konden. De berg op ging het hard, de laatste 90 km hebben zo'n 45% batterij gekost.

Al met al op de heenweg zo'n 3 uur en 10 minuten bij snelladers gestaan en in totaal 271.76 kWh geladen.
(Een keer per ongeluk een lader voorbij gereden en toen bij een Lidl in een random dorp gestaan bij een 50 kW lader..)
Komt dus neer op een gemiddelde laadsnelheid van 85.8 kW.

Aangekomen met 27% batterij en heb op de bestemming gelukkig een nachtje kunnen laden in het dorp :)

De terugweg ging zonder fouten en reden we in een keer. Ik heb er 14 uur over gedaan.
Weer 1150 km in totaal en deze keer 5 keer gestopt, waarvan 1 hele korte stop (was niets te doen en niets te halen, dus kort geladen en daarna bij de volgende lader gestopt).

215.01 kWh geladen onderweg en dat in 2 uur en 15 minuten.
Een iets beter resultaat met een gemiddelde snelheid van 95.56 kW.

Temperaturen lagen op de terugweg zo ongeveer tussen de 8 en 12 C.
Heb op de terugweg gekeken naar laadcurves en die leken erg op deze:
https://evkx.net/models/a...on_quattro/chargingcurve/

Gemiddeld in ieder geval een stuk sneller geladen dan de vorige twee lange ritten naar de sneeuw (deze waren voordat ik de software update heb gehad).

Weet zo snel even niet welke software er nu exact op staat, maar ik heb eind december "de" update gehad bij de dealer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jY1E_syMzenBGwQ4d6OXydPK74E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BgBar2EkdpjI1YqmMpeHrCMc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Blaaap op 13-02-2024 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
In het kader van het verfraaien van de Q4 (of niet, maar over smaak twisten we niet) heb ik after-market side steps in de UK besteld. Ze zijn vandaag binnengekomen en zien er top uit. Met de bandenwissel in maart zal mijn dealer ze bevestigen. Foto's volgen dan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mIXrcQ0_keXBTDOfrJDPuNBK7g0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CkSDiL2T0JKjMEuShGWx216o.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:03
Na mijn recente ervaringen qua laaddramatiek onderweg naar Oostenrijk is de Q4 doorgelicht. Een van de accucellen is blijkbaar kapot en wordt midden maart vervangen. Hopelijk gaat het laden daarmee wel snel.

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
ephymerous schreef op maandag 19 februari 2024 @ 16:53:
Na mijn recente ervaringen qua laaddramatiek onderweg naar Oostenrijk is de Q4 doorgelicht. Een van de accucellen is blijkbaar kapot en wordt midden maart vervangen. Hopelijk gaat het laden daarmee wel snel.
Ik heb onlangs ook een (of meer) cellen kapot gehad, maar ontdekte dat door een foutmelding die niet meer weg ging. Ik kon wel rijden, merkte daar eigenlijk niks van, maar moest 'service opzoeken' wat ik dan ook maar gedaan heb. Ik ben de auto meer dan 3 weken kwijt geweest omdat mijn dealer nu eenmaal geen tijd vrij houdt voor pannes en dringende ingrepen (begijpe wie kan...). Bij het snelladen heb ik dat weliswaar nooit gemerkt. Ik sta immers te weinig aan snelladers om daar een tendens in te zien. De mijne heeft voordien zelfs ooit even een piek gehad van 170 kW (heel lage SoC en heel warm weer). Misschien is die cel daardoor ooit kapot gegaan, wie weet.... :? Ik was wel verbaasd ca. 2 maanden vóór die foutmelding toen ik maar aan ongeveer 70 kW kon laden, maar weet dat toen aan het koude weer. Misschien was toen al iets aan de hand met die cel. Anyway. Nadat ze vervangen werd ben ik direct daarna met de wagen naar Oostenrijk geweest en heb dus diverse malen moeten snelladen. Ook nu was het op de heenweg maar heel matig (ongeveer 80 kW bij ca. 15% SoC en buitentemperatuur van ca. 5 °C). Het werd wel stelselmatig beter bij volgende laadbeurten tot zelfs ca. 100 kW in gelijkaardige omstandigheden bij de laatste laadbeurt. Op de terugweg was het meer dan 5°C warmer en haalde ik zelfs tot 120 kW wat ik heel acceptabel vind bij temperaturen tussen 10 en 15 °C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Vraagje: voor mijn werk rijd ik van klant naar klant met soms een uurtje tijd er tussen. Is regelmatig kort opladen slecht voor de batterij of maakt dat niet zo veel uit? Ik houd het percentage wel mooi tussen de 30% en 75% op die manier... als ik minder zou laden tijdens de dag zou ik, zeker in de winter, vaker met maar 20% of minder thuiskomen terwijl dit nu vaak 50% of meer is... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 20:11
Al 6 weken staat de Q40 50 stil bij de garage. Iedere week belt men met helaas nog steeds slecht nieuws: de software update blijft maar vastlopen bij deel 7 van de update.
Drama dit!!!! Vraag mij af of ze zich wel genoeg inspannen......... Lijkt mij toch niet zo moeilijk, je verwijderd alle oude software. Dan is hij helemaal schoon en vervolgens de nieuwe inladen.

Op dit forum was 1 persoon met hetzelfde euvel en was binnen 1 week opgelost.

Daarnaast staat er ook nog een recall mbt de batterij voor een controle van de cellen. Nog meer mensen die deze al hebben laten uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:21
SWIGGA schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:34:
Vraagje: voor mijn werk rijd ik van klant naar klant met soms een uurtje tijd er tussen. Is regelmatig kort opladen slecht voor de batterij of maakt dat niet zo veel uit? Ik houd het percentage wel mooi tussen de 30% en 75% op die manier... als ik minder zou laden tijdens de dag zou ik, zeker in de winter, vaker met maar 20% of minder thuiskomen terwijl dit nu vaak 50% of meer is... iemand?
Bij mjin weten is het zelfs beter om vaker (traag) te laden om hem rond de 50% te doen variëren dan van leeg naar vol, dus prima gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Bij mjin weten is het zelfs beter om vaker (traag) te laden om hem rond de 50% te doen variëren dan van leeg naar vol, dus prima gedrag.
Ja maar bij elke laadsessie belast je wel weer de batterij? Als je 2 keer per dag 1,5 uur laadt, is dat dan weer minder goed dan 1 keer 3 uur te laden bv dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Ik heb geen idee wat nou wel of niet slim is. Ik laad altijd thuis op als ie bijna leeg is. Vorige week was het een keer nog maar 1%, 4 kilometer dus.
En dan altijd tot 100% laden.
Actieradius staat sinds vorige week (zachter weer) weer hoger, nu op 445 km.
Dus er ‘verdwijnt’ niks -of amper wat- van het vermogen, krijg ik de indruk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Laatst online: 21:15
SWIGGA schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:34:
Tussen de 30% en 75% is al heel goed. De extremen belasten de accu het meest.
In de regel is het niet slecht om kleine ladingen te doen. De levensduur wordt mede bepaald door de cumulatieve lading die in en uit de accu gaat. Grofweg staat één lading van 10%-90% gelijk aan 8 ladingen waar je 10% bijlaadt. Stel de acculevensduur wordt gespecificeerd met 1000 volledige ladingen (0-100%) dan kun je grofweg 10000 keer met 10% laden. Dit is even gesimplificeerd want er zijn vele factoren die invloed hebben.
Dus je kunt gerust een korte lading doen maar overdrijf het niet, Zeker met korte snelladingen want dan belast je de accu extra door de temperatuur ontwikkeling.
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:08:
[...]

Mee eens, Doe ik ook zo maar niet overdrijven. (dus niet van 45% naar 55%)
Gemiddeld rond 50% houden en extremen als onder de 10% en boven de 90% indien mogelijk vermijden.
SWIGGA schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 19:46:
[...]

Ja maar bij elke laadsessie belast je wel weer de batterij? Als je 2 keer per dag 1,5 uur laadt, is dat dan weer minder goed dan 1 keer 3 uur te laden bv dacht ik...
Bij DC snelladen ja, met AC 11kW laden nee.
Het enige wat zwaarder belast wordt is de laad aansluiting van de auto, die heeft technisch gezien een bepaalde levensduur in de zin van het aantal malen aankoppelen en verwijderen van de laadstekker. (mating cycles)
Met heel veel keren korte ladingen is die eerder aan zijn slijtgrens met contact problemen als gevolg.

Nog een factor die bijdraagt aan een snellere accu degradatie is fors accelereren en regenereren,
De hoge stromen die in en uit de accu gaan belasten hem flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
dolfg schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:15:
Ik heb geen idee wat nou wel of niet slim is. Ik laad altijd thuis op als ie bijna leeg is. Vorige week was het een keer nog maar 1%, 4 kilometer dus.
En dan altijd tot 100% laden.
Actieradius staat sinds vorige week (zachter weer) weer hoger, nu op 445 km.
Dus er ‘verdwijnt’ niks -of amper wat- van het vermogen, krijg ik de indruk.
Die indicatie is leuk maar in mijn beleving te onbetrouwbaar om een indicatie van de accu degradatie te geven.
Zet na het 100% laden het lang geheugen op 0 , onthoudt de actieradius en kijk als de accu bijna leeg is hoeveel km je echt gereden hebt. Klopt dat dan ?

Mijn vermoeden is dat de actieradius berekend wordt op basis van de gemeten accuspanning en temperatuur
Een gedegradeerde accu kun je dus zo niet zien, alleen zie je de aangegeven actieradius sneller teruglopen dan het aantal kilometers dat je rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
deboss65 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:29:
[...]

Tussen de 30% en 75% is al heel goed. De extremen belasten de accu het meest.
In de regel is het niet slecht om kleine ladingen te doen. De levensduur wordt mede bepaald door de cumulatieve lading die in en uit de accu gaat. Grofweg staat één lading van 10%-90% gelijk aan 8 ladingen waar je 10% bijlaadt. Stel de acculevensduur wordt gespecificeerd met 1000 volledige ladingen (0-100%) dan kun je grofweg 10000 keer met 10% laden. Dit is even gesimplificeerd want er zijn vele factoren die invloed hebben.
Dus je kunt gerust een korte lading doen maar overdrijf het niet, Zeker met korte snelladingen want dan belast je de accu extra door de temperatuur ontwikkeling.

[...]

Mee eens, Doe ik ook zo maar niet overdrijven. (dus niet van 45% naar 55%)
Gemiddeld rond 50% houden en extremen als onder de 10% en boven de 90% indien mogelijk vermijden.

[...]

Bij DC snelladen ja, met AC 11kW laden nee.
Het enige wat zwaarder belast wordt is de laad aansluiting van de auto, die heeft technisch gezien een bepaalde levensduur in de zin van het aantal malen aankoppelen en verwijderen van de laadstekker. (mating cycles)
Met heel veel keren korte ladingen is die eerder aan zijn slijtgrens met contact problemen als gevolg.

Nog een factor die bijdraagt aan een snellere accu degradatie is fors accelereren en regenereren,
De hoge stromen die in en uit de accu gaan belasten hem flink.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. De laadaansluiting bij vaker kort laden gaat dus sneller connectie verliezen maar ik neem aan dat dat alsnog heel lang gaat duren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
deboss65 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:45:
[...]

Mijn vermoeden is dat de actieradius berekend wordt op basis van de gemeten accuspanning en temperatuur
Een gedegradeerde accu kun je dus zo niet zien, alleen zie je de aangegeven actieradius sneller teruglopen dan het aantal kilometers dat je rijdt.
Bij die berekening wordt volgens mij ook wel de korte termijn historiek mee in rekening gebracht. Als ik bv. een tijdje weinig op de autosnelweg gereden heb gaat die autonomie omhoog en omgekeerd terug omlaag nadat ik heel wat autosnelweg heb gereden. Meer dan 400 km bij 100% SoC zie ik nooit bij weersomstandigheden van de laatste maanden. Ik vermoed dat dolfg zelden aan 120 km/u rijdt en bovendien erg zuinig rijdt mbt optrekken, afremmen, verwarming, enz... Of is mijn batterij niet OK? Of mijn voet te zwaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
SWIGGA schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:05:
[...]

Bedankt voor het uitgebreide antwoord. De laadaansluiting bij vaker kort laden gaat dus sneller connectie verliezen maar ik neem aan dat dat alsnog heel lang gaat duren ;-)
Voor deze laadaansluiting wordt als ik het goed gelezen heb onder normale condities 10000 mating cycles gespecificeerd.
Daarboven mag je verslechtering verwachten.
Als je elke dag één keer zou inpluggen zou je daar 27 jaar over doen. Dus inderdaad gaat dat heel lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Babavers schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:39:
[...]

Bij die berekening wordt volgens mij ook wel de korte termijn historiek mee in rekening gebracht. Als ik bv. een tijdje weinig op de autosnelweg gereden heb gaat die autonomie omhoog en omgekeerd terug omlaag nadat ik heel wat autosnelweg heb gereden. Meer dan 400 km bij 100% SoC zie ik nooit bij weersomstandigheden van de laatste maanden. Ik vermoed dat dolfg zelden aan 120 km/u rijdt en bovendien erg zuinig rijdt mbt optrekken, afremmen, verwarming, enz... Of is mijn batterij niet OK? Of mijn voet te zwaar?
Nee hoor, hij rijdt heel zuinig en volgens mij amper aan 120km/u. Bij 80% zit ik nu vaak aan 300km maar ik rijd ook wel wat snelweg aan 120km/u. Ik zet soms zelfs de verwarming uit. Volgende week denk ik terug op zomerbanden want winterbanden verhogen ook significant het verbruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:56
Iemand hier ooit een OTA update gehad (los van navigatie etc.)? Dus van de firmware van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:58
marcelmg2 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:16:
Iemand hier ooit een OTA update gehad (los van navigatie etc.)? Dus van de firmware van de auto.
Nee, ik zit er met smart op te wachten. Een tijd geleden gaf @Rainesh aan dat er een OTA update aan zat te komen, maar nog steeds niets gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Luke the Duke schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:15:
[...]

Nee, ik zit er met smart op te wachten. Een tijd geleden gaf @Rainesh aan dat er een OTA update aan zat te komen, maar nog steeds niets gezien.
Ik wacht nog steeds op de EU updates. Van meerdere modellen, maar helaas nog niks. Andere werelddelen hebben het wel al gehad

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
marcelmg2 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:16:
Er wordt nergens over een update gesproken voor de Q4. Verwacht er ook maar niet te veel van. Ik geloof zelfs niet dat we nog een interessante upgrade gaan krijgen. Een update voor de bestaande buggs mss, maar veel meer zou ik niet verwachten. Een beetje teleurgesteld in Audi eerlijk gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filofax72
Ik ben aan het zien om OBDAPP, OBDELEVEN of VCDS Coding aan te schaffen om een aantal dingen te veranderen (bv. Scandinavian DRL achter), iemand een voorkeur/idee/afkeur ?

Alle tips zijn welkom !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ben.verlinden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:08
filofax72 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:25:
Ik ben aan het zien om OBDAPP, OBDELEVEN of VCDS Coding aan te schaffen om een aantal dingen te veranderen (bv. Scandinavian DRL achter), iemand een voorkeur/idee/afkeur ?

Alle tips zijn welkom !
Ik rij al jaren met scandinavian achterlichten met m'n A4 en A3 ervoor. Verder heb ik de persoonlijke voorkeur om 4x te pinken ipv standaard 3x.
Dan afhankelijk vh model stel ik nog zaken in waar mogelijk.
Op de Q4 echter is dit zeer beperkt (heb hem btw nog niet). Ik gebruik obdeleven, er zijn weinig apps voor de Q4. Ook via coding denk ik niet veel te kunnen aanpassen, ik vind er alvast niet zoveel dingen over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:26
filofax72 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:25:

Alle tips zijn welkom !
Ik heb ook de DRL aangepast middels OBDEleven, werkt prima. Ook brandend remlicht bij geopende achterklep heb ik aangezet. Helaas kreeg ik het niet voor elkaar om het geluidssignaal bij openen/sluiten aan te zetten middels de app. Geklaagd bij OBDEleven en de vredits teruggekregen.

Ik weet niet of dit iemand anders wel is gelukt. Dank!

Keep rolling sixes!

• dolfg
deboss65 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 08:45:
[...]

Die indicatie is leuk maar in mijn beleving te onbetrouwbaar om een indicatie van de accu degradatie te geven.
Zet na het 100% laden het lang geheugen op 0 , onthoudt de actieradius en kijk als de accu bijna leeg is hoeveel km je echt gereden hebt. Klopt dat dan ?

Ik haal meestal de kilometers die aangegeven staan.
Nu is het weer 420, dus het fluctueert best wel op basis van weer en wind.
Maar per dag schrijf ik voor vertrek op waar ik einde dag op uit moet komen. En dat is soms 10 km. Minder, maar ook 15 km. Meer. Per saldo haal ik de aangegeven kilometers goed. Heb ik zuiniger gereden, dan gaat de actieradius de keer erop omhoog.
Dus best accuraat geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:20
Woot, volgende week ook een bestelling plaatsen, gaat de corporate S worden, was een mooi salon actie op! Deze bevat al vrij veel...
Daarbij nog de :

Grijze spaken ipv 20" standaard velgen
Sfeerverlichting +
Luxury leder
Elektrische koffer / comfort key
Storage pack
Shadow look +

Dit in zwarte uitvoering... Lijkt me compleet :)

Geen 360 gr camera, geen head up display... Dat waren nog eens dure opties :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kibimie
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 01-11-2024
Hoi allemaal,

Ik heb sinds kort een mooie Q4 50 Edition One, uit Duitsland gehaald.
Kwam er echter pas later achter dat de auto helemaal geen stoelverwarming heeft. Dit vind ik zo'n basic optie bij leren bekleding dat ik er nieteens op gelet heb...
Als ik echter onder de stoelen kijk zie ik diverse kabels naar de stoel lopen, wat mij doet vermoeden (hopen) dat de stoel zelf misschien wel voorbereid is maar dat enkel de knop en programmatuur ontbreekt?

Weten jullie misschien of dat zo kan zijn? En welke kabels / stekkers van de stoelverwarming zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
Ik lees dat je dingen kan unlocken met zo een dongle die je kan kopen hier, iemand al getest?

https://obdappshop.de/Aud...-code-adjust/?language=en

Ik lees ook dat je on demand acties kan doen, zoals de head-up display... Dwz dat de hardware er al in zit?

https://nieuws.audi.nl/au...-air-opties-in-nederland/

Iemand al eens getest?

[ Voor 32% gewijzigd door NoFate op 28-02-2024 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:17
NoFate schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 07:58:
Ik lees dat je dingen kan unlocken met zo een dongle die je kan kopen hier, iemand al getest?

https://obdappshop.de/Aud...-code-adjust/?language=en

Ik lees ook dat je on demand acties kan doen, zoals de head-up display... Dwz dat de hardware er al in zit?

https://nieuws.audi.nl/au...-air-opties-in-nederland/

Iemand al eens getest?
Dat lijkt me sterk.. HUD heeft een heel projectie scherm in je bovenkant dashboard zitten. Als je dat niet hebt, dus de standaard navi, dan kun je het zeker niet unlocken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Vraag me dan af wat wel/niet kan met de demand acties

Ik ga helaas nog moeten wachten tot autgustus, de bestelling is vandaag pas gedaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21:27
NoFate schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 16:13:
Vraag me dan af wat wel/niet kan met de demand acties

Ik ga helaas nog moeten wachten tot autgustus, de bestelling is vandaag pas gedaan :-)
Kleurtjes in je ambilight en activering van de climate control voor de bijrijder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Holk schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:24:
[...]

Kleurtjes in je ambilight en activering van de climate control voor de bijrijder.
Hmm, is dat al, sfeefverlichting plus heb ik al, en die climate control is nu denk ik standaard op de nieuwere modellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
NoFate schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 19:41:
[...]

Hmm, is dat al, sfeefverlichting plus heb ik al, en die climate control is nu denk ik standaard op de nieuwere modellen
Ze noemen het ‘thema werelden’, wat een ander kleurtje is lijkt het. Zie nu toevallig ook de virtuele cockpit plus optie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
mijn Q4 is vandaag pas besteld, nog even geduld tot de zomer :-)
maar wou toch al wat bijlezen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
NoFate schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 20:05:
mijn Q4 is vandaag pas besteld, nog even geduld tot de zomer :-)
maar wou toch al wat bijlezen
Das het mooie, bijna 500 paginas aan leesplezier/voorpret heb je hier :-)
Toen ik hem bestelde zaten we nog op pagina 1 .. Tijd vliegt in de Q4

• ambuke
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-07 11:49
In het instrumentenpaneel linker klok (batterij) is de helderheid bij 100% weggevallen, bij activeren batterij is dit helder, zodra men in D of B zet valt dit uit (donker grijs), alsook de iconen bovenaan voor selectie navigatie, radio enz.
Iemand dezelfde ervaring?

Audi q4 45 - 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
SWIGGA schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:26:
[Afbeelding]
Weet er iemand of deze obdeleven voldoende is om de lane departure warning definitief uit te schakelen? Of moet je het uitgebreide pakket nemen? Moet je jaarlijks betalen? Abbo?
Heb je deze besteld? Wat kan je allemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Vanochtend ging ineens spontaan het alarm af tijdens het op slot doen van de auto.
De verkeersinfo werkte gisteren totaal niet, en het bestuurderslampje gaat al tijden niet meer aan tijdens het openen. Weer op slot doen en nog een keer open werkt wel.
Pon Audi kon het het niet oplossen.

Kortom: een gewone vrijdag met weer wat rare fratsen.
Verder niks aan de hand, maar toch….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
NoFate schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:13:
[...]

Heb je deze besteld? Wat kan je allemaal?
Nee ik heb deze niet besteld. Ik weet dus niet wat kan en wat niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
SWIGGA schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:33:
[...]

Nee ik heb deze niet besteld. Ik weet dus niet wat kan en wat niet helaas...
Dat staat toch exact op de site van OBDEleven, als je Q4 zoekt bij vehicles? Mag hier waarsch niet linken. Hoe dan ook, ide meeste opties zijn vrij nutteloos en het geld niet waard mi. En het "gratis" unlocken van betaalde features-on-demand dat kan (nog) helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
dolfg schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 22:10:
[...]

Ik heb sinds de update naar 3812 deze instapverlichting. Niets voor gedaan, dus ik gok dat ie standaard is bij de voorheen 3608 rijders.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat is wel een leuke, is deze instapverlichting standaard op auto's? Ik heb wel de sfeerverlichting plus pakket genomen? Of heb jij nog een aparte optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
NoFate schreef op zondag 3 maart 2024 @ 12:47:
[...]

Dat is wel een leuke, is deze instapverlichting standaard op auto's? Ik heb wel de sfeerverlichting plus pakket genomen? Of heb jij nog een aparte optie?
Misschien is het onderdeel van het Ambient lichtpakket plus, geen idee.
Iets voor de hand liggends als automatisch dimmende binnenspiegel of zelf inklappende buitenspiegels had ik niet aangevinkt (zat in het confortpakket van 1000 euro geloof ik).
Zelf naderhand maar laten inbouwen, zo’n handel bij je binnenspiegel is ook zo Lada.
Kortom: ik kan er geen touw aan vastknopen.
Maar goed, het kleurt leuk, zo’n e-tron pijl op de grond.

Dit zijn de opties die ik iig heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNo3QtripSzH0mdGHbt-oQO3Rc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oWc6rFYZy3a99zGxlcTXunWg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door dolfg op 03-03-2024 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
dolfg schreef op zondag 3 maart 2024 @ 13:45:
[...]

Misschien is het onderdeel van het Ambient lichtpakket plus, geen idee.
Iets voor de hand liggends als automatisch dimmende binnenspiegel of zelf inklappende buitenspiegels had ik niet aangevinkt (zat in het confortpakket van 1000 euro geloof ik).
Zelf naderhand maar laten inbouwen, zo’n handel bij je binnenspiegel is ook zo Lada.
Kortom: ik kan er geen touw aan vastknopen.
Maar goed, het kleurt leuk, zo’n e-tron pijl op de grond.

Dit zijn de opties die ik iig heb:
[Afbeelding]
Ok, dat zal onderdeel zijn van dat ambiente pakket, heet "sfeerverlichting plus"... Wat doet dat Dynamic pack? Is dat een soort Sportmode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Nee, dat zijn drive select keuzes: efficiency comfort auto dynamisch of persoonlijk.
Ik merk niet heel veel verschil. Alleen is de reactie bij dynamisch sneller dan bij efficiency.
Dynamic plus biedt meer, ik geloof ook de sportstand, maar het is vooral stugger dan stug. Schijnt, ik heb er geen ervaring mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boers049
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 14-09-2024
dolfg schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 11:09:
Vanochtend ging ineens spontaan het alarm af tijdens het op slot doen van de auto.
De verkeersinfo werkte gisteren totaal niet, en het bestuurderslampje gaat al tijden niet meer aan tijdens het openen. Weer op slot doen en nog een keer open werkt wel.
Pon Audi kon het het niet oplossen.

Kortom: een gewone vrijdag met weer wat rare fratsen.
Verder niks aan de hand, maar toch….
Donderdag 29 februari was een grote onbekende dag voor Audi Verkeersinformatie :(
Bij mijzelf en 2 collega's (ook Audi Q4) de gehele dag geen verkeersinformatie... wat een grap. Dacht even aan de Millennium bug 2000..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambis7
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 31-03-2024
dolfg schreef op maandag 4 maart 2024 @ 01:29:
Nee, dat zijn drive select keuzes: efficiency comfort auto dynamisch of persoonlijk.
Ik merk niet heel veel verschil. Alleen is de reactie bij dynamisch sneller dan bij efficiency.
Dynamic plus biedt meer, ik geloof ook de sportstand, maar het is vooral stugger dan stug. Schijnt, ik heb er geen ervaring mee.
Ik bestel mogelijk de q4 deze week. Zoals het nu lijkt zonder de drive select optie. Hoe is de ervaring zonder deze optie? Lijkt me dat standaard ook goed genoeg is?

Ik vind het een erg mooie auto. En als ik dit topic lees, gelet op range moet 300km winter en 400km zomer wel lukken 🤙🏼.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ambis7 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:55:
[...]

Ik bestel mogelijk de q4 deze week. Zoals het nu lijkt zonder de drive select optie. Hoe is de ervaring zonder deze optie? Lijkt me dat standaard ook goed genoeg is?

Ik vind het een erg mooie auto. En als ik dit topic lees, gelet op range moet 300km winter en 400km zomer wel lukken 🤙🏼.
Ik vermoed dat elke auto de drive select keuzes heeft, alleen de "sport" mode heb je niet zonder Dynamic pakket? Maar ik kan verkeerd zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tech_Thom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 15:06
[...]

Afhankelijk van wanneer je de auto wil gaan rijden, en je opties, zou ik wel goed kijken naar het Q4 leveringen topic op tweakers. Bepaalde opties kan je beter niet nemen als je snel een wagen wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambis7
Welke opties zijn dit en wat is snel? Mijn huidige contract loopt af in November.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambis7
Aanvullende vraag: de led achterlamp. Bij de advanced editie, is de hele led aan (dus de hele strip)? Ook bij niet remmen zegmaar. Vind dat altijd een mooie achterkant wanneer het donker is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
[...]

Die range wordt veel te belangrijk gevonden. De afgelopen dagen op pad geweest met de grote e-tron. Dan rijd je 200 km flink door en is na een bak koffie de accu weer op 80%> , ik weet wel wat ik liever heb ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ambis7 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:36:
Welke opties zijn dit en wat is snel? Mijn huidige contract loopt af in November.
Ik heb de corporate S besteld, zit quasi alles reeds op, hier en daar nog wat extra genomen, hetgeen ik niet heb, augmented display, 360, pano dak, levering juli al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Iemand hier zonder S line en zonder Dynamic packet kan bevestigen of de "drive select" keuzes standaard op de auto zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
NoFate schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 06:24:
[...]

Ik heb de corporate S besteld, zit quasi alles reeds op, hier en daar nog wat extra genomen, hetgeen ik niet heb, augmented display, 360, pano dak, levering juli al
Die 360 camera kan je levering wel eens met een paar maanden (jaar) vertragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Holk schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Die 360 camera kan je levering wel eens met een paar maanden (jaar) vertragen.
Die optie is idd ook niet meer zichtbaar op de BE configurator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
NoFate schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:22:
Iemand hier zonder S line en zonder Dynamic packet kan bevestigen of de "drive select" keuzes standaard op de auto zitten?
Drive select zit er niet standaard op. Is mi ook volledig nutteloos.
Het standaard Q4 onderstel is overigens erg hard geveerd. Ik vind het heerlijk, de kinderen achterin wat minder. Die stuiteren letterlijk over de achterbankl heen.
Was wel even wennen, afkomende van de nogal slap geveerde VW's, maar mi erg prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
sbin schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:01:
[...]

Drive select zit er niet standaard op. Is mi ook volledig nutteloos.
Het standaard Q4 onderstel is overigens erg hard geveerd. Ik vind het heerlijk, de kinderen achterin wat minder. Die stuiteren letterlijk over de achterbankl heen.
Was wel even wennen, afkomende van de nogal slap geveerde VW's, maar mi erg prettig.
Ah, ik rijd nu met een A4 , zet hem altijd op sport stand, is toch leuker om te rijden? Zou toch vergelijkbaar moeten zijn met Dynamic bv?

Welke rijstand heb je dan zonder drive select?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
NoFate schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:03:
[...]

Welke rijstand heb je dan zonder drive select?
Er zijn geen rijstanden te selecteren zonder drive select. WYSIWYG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
sbin schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:11:
[...]

Er zijn geen rijstanden te selecteren zonder drive select. WYSIWYG :)
Dan hoop ik dat de default genoeg is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchemsupporte
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-08 14:54
Ik heb een S-line en gebruik de drive select dikwijls
ik heb ook geopteerd voor dynamische vering. is heel tof. je zet die af of op
ik heb Confort stand, efficentie, auto, dynamisch en eigen keuze te maken qua ophaning en weggedrag.

binnenkort terug 21" zomerbanden ip 19" winterbanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
berchemsupporte schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:58:
Ik heb een S-line en gebruik de drive select dikwijls
ik heb ook geopteerd voor dynamische vering. is heel tof. je zet die af of op
ik heb Confort stand, efficentie, auto, dynamisch en eigen keuze te maken qua ophaning en weggedrag.

binnenkort terug 21" zomerbanden ip 19" winterbanden.
Ik denk dat ik ook de drive modes ga missen... Nuja , als je ze niet hebt , kan je idd niet vergelijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
NoFate schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:29:
[...]

Ik denk dat ik ook de drive modes ga missen... Nuja , als je ze niet hebt , kan je idd niet vergelijken
Ik heb ook geen drive select (dynamic pac) en je mist dat totaal niet, tenzij je mss vaak in de ecostand wil rijden, maar dan heb je minder power dus dat zou ik al helemaal nooit doen. Als je ook de adaptieve dempers wil moet je dynamic plus pakket nemen (1600 euro) maar ook die maken niet heel veel verschil blijkbaar... ik heb standaardonderstel, zonder dynamic pack en op 20 inch en meer als strak genoeg...ik zou nooit s line nemen op de Q4. Het exterieur is nauwelijks te onderscheiden en de auto wordt er alleen maar harder van... Je kan je budget beter in iets anders steken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
SWIGGA schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:37:
[...]

Ik heb ook geen drive select (dynamic pac) en je mist dat totaal niet, tenzij je mss vaak in de ecostand wil rijden, maar dan heb je minder power dus dat zou ik al helemaal nooit doen. Als je ook de adaptieve dempers wil moet je dynamic plus pakket nemen (1600 euro) maar ook die maken niet heel veel verschil blijkbaar... ik heb standaardonderstel, zonder dynamic pack en op 20 inch en meer als strak genoeg...ik zou nooit s line nemen op de Q4. Het exterieur is nauwelijks te onderscheiden en de auto wordt er alleen maar harder van... Je kan je budget beter in iets anders steken dan.
Ja, maar dat is het net, jij hebt geen drive select, maar rijd nu altijd wel al in eco stand en kan je er meer power uithalen? :-)

Zonder de drive select weet je toch niet hoe de auto staat ingesteld, wellicht wel op "auto"

Ik heb de corporate S genomen, die heeft ook een sportophanging, maar geen idee of het te vergelijken is met een S - Line

[ Voor 4% gewijzigd door NoFate op 08-03-2024 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berchemsupporte
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 27-08 14:54
toen ik mijn Q4 sportback bestelde, had ik maar 3 keuzes uitvoering. nu zijn er 5 of 6

ik ben echter heel tevreden van alle opties en uitvoering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
NoFate schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 11:40:
[...]

Ja, maar dat is het net, jij hebt geen drive select, maar rijd nu altijd wel al in eco stand en kan je er meer power uithalen? :-)

Zonder de drive select weet je toch niet hoe de auto staat ingesteld, wellicht wel op "auto"

Ik heb de corporate S genomen, die heeft ook een sportophanging, maar geen idee of het te vergelijken is met een S - Line
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt. Ik heb helemaal geen ecostand of sportstand of wat dan ook. Ik heb met de proefrit een paar jaar geleden gemerkt dat het niet veel uitmaakt. Dat alleen de ecostand de motor knijpt en niet aangenaam is. Geen drive select dus en geen gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ik heb wel drive select. En ik gebruik meestal de efficiency stand. Merk weinig dat de boel geknepen wordt hoor.
Behalve dat ie bij CC niet idioot hard optrekt enzo, om energie te sparen.

Ik betaal alles zelf, dus om nou flink hogere rijkosten per maand te maken om lekker snel op te trekken enzo, daar zie ik persoonlijk het nut niet zo van in.

Maar goed, bij dynamic trekt ie bij maximaal pedaal intrappen wel sneller op enzo. Dat is waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambis7
Zojuist besteld 😁. Ben heel benieuwd! De demo auto had ook die grijze kleur. Erg mooi!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Elt4-nvbE1ayt46ZBVeMtkLYmRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xavmnHddQkCMTrB3xMTb6Cw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oHZyiLf-Km0pjbF0bx_jzmm4eP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mrZKZfxkSGh488rWYJU9g5Ws.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3xaa3jV_i9XoNympNFbE0KdeS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4VZJ8mZiJaessU066OELeZO7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Ik ben volledig shadow gegaan, ik kijk er naar uit :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HL2RTNDTF1yfqIiFMqKAYO95Sd0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dQu9eAWeHLuYSalaHISmLh9T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 19:58
ephymerous schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 23:38:
[...]

Die range wordt veel te belangrijk gevonden. De afgelopen dagen op pad geweest met de grote e-tron. Dan rijd je 200 km flink door en is na een bak koffie de accu weer op 80%> , ik weet wel wat ik liever heb ;)
Dat zeggen alleen mensen die niet vaak lange afstanden rijden icm lange werkdagen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CL9
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04:51

CL9

NoFate schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:16:

[Afbeelding]
Nice! Exact hetzelfde besteld deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambis7

[Afbeelding]
Ook heel vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-09 09:50
Iemand die kan bevestigen of de clip voor draadloos laden volledig plastiek is of dit toch wat zachter is op het drukpunt? Lijkt me toch dan mogelijke krassen te maken op het scherm?

Ik twijfel nog tussen een ENYAQ en Q4, beiden gelijkaardig uitgerust. Iemand die ook voor deze keuze stond en waarom heb je dan toch Q4 gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
HannesB schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:39:
Iemand die kan bevestigen of de clip voor draadloos laden volledig plastiek is of dit toch wat zachter is op het drukpunt? Lijkt me toch dan mogelijke krassen te maken op het scherm?

Ik twijfel nog tussen een ENYAQ en Q4, beiden gelijkaardig uitgerust. Iemand die ook voor deze keuze stond en waarom heb je dan toch Q4 gekozen?
Puur subjectief en persoonlijk; de Skoda is aan de buitenkant een stuk lelijker (we noemen het ‘de schoen’ omdat we de auto op het oude ING kantoor in Amsterdam vinden lijken)

Binnenkant top, zou ik de keuze niet van kunnen afhangen, buitenkant was het erg simpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48

Onze eerste Q4 had de optie om draadloos te laden met een plastic clip die de telefoon vasthield. De clip had geen zachte materialen. Tevens werd de telefoon erg heet. Persoonlijk zou ik deze optie niet meer nemen.

PS, ook uitgebreid proef gereden in de Scoda en vooropgesteld dat smaken verschillen, de Audi beviel ons veel beter. De layout van het dashboard en het uiterlijk bevalt ons veel beter, Sommige klagen over het martiaal gebruik van van de Audi maar persoonlijk vind ik dat een beetje onzin. Alles zit degelijk in elkaar en nergens een rammel of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous

Ik weet niet hoe de laarsnelheid en de software van een Enyaq zijn maar dat kan gauw beter dan de Q4. Achteraf had ik met liefde 125 euro per maand meer bijtelling betaald voor een grote e-tron of de iX3. Scheelt een hoop gedoe ;)
vriej29 schreef op zondag 10 maart 2024 @ 16:28:
[...]

Onze eerste Q4 had de optie om draadloos te laden met een plastic clip die de telefoon vasthield. De clip had geen zachte materialen. Tevens werd de telefoon erg heet. Persoonlijk zou ik deze optie niet meer nemen.
Daar sluit ik me bij aan. Wat een waardeloze optie. Telefoon wordt te heet hij laden en navigeren :N

[ Voor 24% gewijzigd door ephymerous op 10-03-2024 21:49 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filofax72

[Afbeelding]
Je kan die dan nog extra donker maken... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KURAlF1oGMRoyHShbfXXntOGelk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dbXI1jsiyLabNAYrOzEbniGh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znQ9e0hjBxhGK4PhxPmZcPhYasg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0a8XI1vvWoSbBv7MmBjCJeM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Laatst online: 22:21
ephymerous schreef op zondag 10 maart 2024 @ 21:48:
[...]

Ik weet niet hoe de laarsnelheid en de software van een Enyaq zijn maar dat kan gauw beter dan de Q4. Achteraf had ik met liefde 125 euro per maand meer bijtelling betaald voor een grote e-tron of de iX3. Scheelt een hoop gedoe ;)

[...]

Daar sluit ik me bij aan. Wat een waardeloze optie. Telefoon wordt te heet hij laden en navigeren :N
Heb het gevoel dat het zeker het geval is voor iPhones. Die worden idd snel heet en steek je beter in, ipv draadloos te laden.

Android lijkt er iets minder moeite mee te hebben maar is nog steeds niet efficiënt of snel. (via kabel is overigens ook niet snel, even de laptop opladen via usb-c of je gsm fastchargen zit er niet in..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
filofax72 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:18:
[...]

Je kan die dan nog extra donker maken... [Afbeelding]

[Afbeelding]
De 'Fuck it edition'

Sommige mannen met teveel geld en te weinig klasse zouden geen aandacht moeten krijgen ondanks dat ze er zo hard om schreeuwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
[...]

[Afbeelding]
hoe heb je die zo extra donker gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Lambo LP670 SV schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:10:
[...]

Heb het gevoel dat het zeker het geval is voor iPhones. Die worden idd snel heet en steek je beter in, ipv draadloos te laden.

Android lijkt er iets minder moeite mee te hebben maar is nog steeds niet efficiënt of snel. (via kabel is overigens ook niet snel, even de laptop opladen via usb-c of je gsm fastchargen zit er niet in..)
In ons geval iPhones inderdaad.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Er is geen mogelijkheid om navigatie via carplay om de virtual cockpit te tonen? Ik lees dat blijkbaar bij Skoda dit wel (beperkt) mogelijk is, zelfs met de hud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filofax72
NoFate schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:36:
[...]

hoe heb je die zo extra donker gemaakt?
Tintwrap, heel licht maar is toch een redelijk verschil vind ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
filofax72 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:16:
[...]

Tintwrap, heel licht maar is toch een redelijk verschil vind ik...
Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Of heb je ergens een linkje waar je dat gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tech_Thom
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 15:06
[...]

[Afbeelding]
Leuk dat je dit deelt.
Heb je ook een foto met led/lichten aan?

Zit er ook aan te denken een tint donkerder te gaan, maar wel benieuwd wat de invloed is op de licht uitstraling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• filofax72
Tech_Thom schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:19:
[...]

Leuk dat je dit deelt.
Heb je ook een foto met led/lichten aan?

Zit er ook aan te denken een tint donkerder te gaan, maar wel benieuwd wat de invloed is op de licht uitstraling.
Here you go

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LWW5IsaLb8bMvKzdPb3kT5QBo8k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jProKcSsvNhfUYAwSUu6LdRJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1aYxIqe_3zVJdjfno-74WSJKh0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5G0f8kpUEfcfEuQ6vCJcR0ud.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filofax72
NoFate schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 20:13:
[...]

Heb je dat zelf gedaan of laten doen? Of heb je ergens een linkje waar je dat gekocht hebt?
Laten doen bij Protint9000 in Gent, heel tevreden

protint9000.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
Leuk, wat heb je ervoor betaald?
Ik zie ook dat als je de "competition" versie neemt, dat de matrix lampen ook donkerder zijn, staat toch zo in de omschrijving... Vreemd dat dit geen optie is voor andere modellen... De voorkant ook laten doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• filofax72
NoFate schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 06:16:
[...]

Leuk, wat heb je ervoor betaald?
Ik zie ook dat als je de "competition" versie neemt, dat de matrix lampen ook donkerder zijn, staat toch zo in de omschrijving... Vreemd dat dit geen optie is voor andere modellen... De voorkant ook laten doen?
Was 180 €, en nee, voorkant niet laten doen, het zou té jammer zijn want de grootlichten zijn superhelder.

Ik overweeg de velgen te laten wrappen ook, volledig zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
filofax72 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 08:39:
[...]

Was 180 €, en nee, voorkant niet laten doen, het zou té jammer zijn want de grootlichten zijn superhelder.

Ik overweeg de velgen te laten wrappen ook, volledig zwart...
Dat valt idd nog mee, mss ook laten doen, maar nog even wachten tot ik hem heb in de zomer :-)
Denk dat we dezelfde auto hebben idd :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Lekker die hete accu. Not!
Ik haal ‘m op de A1 uit de lader omdat ie zo heet voelt en leg de telefoon naast me neer op de bijrijdersstoel.
Op exact dat moment rijdt er een politiebusje naast me. Aanhouding, u had uw telefoon in de hand, boete 420 euro.
3 seconden eerder of later had me 420 euro gescheeld. En een oplader die de iPhone niet op standje 10 verhit ook.
Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
HannesB schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:54:
Er is geen mogelijkheid om navigatie via carplay om de virtual cockpit te tonen? Ik lees dat blijkbaar bij Skoda dit wel (beperkt) mogelijk is, zelfs met de hud.
Nee, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollement
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 13:45
Nog mensen met volgende error in de audi app?
Of die dit probleem in het verleden hebben gehad.
De timers werkten tot gisteren nog.

Ik zie ook dat alle timers een uurtje zijn vervoegt?

Momenteel weigeren ze iedere vorm van synchroniseren met de wagen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqZK7DSzuRiIXoJ8moirbtF9gG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kz55Xu3OslWSYgKC5GKpe4pA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Pollement op 13-03-2024 21:22 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 08:47
Pollement schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 21:19:
Nog mensen met volgende error in de audi app?
Of die dit probleem in het verleden hebben gehad.
De timers werkten tot gisteren nog.

Ik zie ook dat alle timers een uurtje zijn vervoegt?

Momenteel weigeren ze iedere vorm van synchroniseren met de wagen.
[Afbeelding]
Precies hetzelfde. Foutmelding en de timer een uur eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HannesB
Kan je user profiles aanmaken in het systeem en hieraan voorkeuren koppelen, zoals de instellingen van elektrische zetels of spiegels met geheugenfunctie, radiostation, sfeerverlichting? Ik lees dat dat vroeger niet kon en een bug was.

En kan het profiel gekoppeld worden aan een sleutel zodat de bij openen van de wagen alles al wordt ingesteld volgens voorkeuren?

[ Voor 22% gewijzigd door HannesB op 14-03-2024 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollement
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 13:45
chaba schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 23:21:
[...]

Precies hetzelfde. Foutmelding en de timer een uur eerder
Lijkt terug opgelost te zijn.

Ik heb wel iets grappigs ontdekt.
Timer 5 in de app is timer 1 in de auto,
Timer 1 in de app is timer 2 in de auto
Timer 2 .......

Waarom ze dit niet gewoon synchroon hebben gemaakt ?
Gelukkig geen drama :)

[ Voor 42% gewijzigd door Pollement op 15-03-2024 07:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15-09 12:26
-jann schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:25:
Dat zeggen alleen mensen die niet vaak lange afstanden rijden icm lange werkdagen ;)
Dit zeggen alleen de mensen die geen (of weinig) ervaring met BEV hebben....

1. Parkeren betekent dat je de mogelijkheid hebt om te laden. Lange werkdagen = veel stilstaan = veel laden. (ik neem aan dat je ook gewoon een werkplek hebt op een kantoor en niet vanuit de auto werkt).
2. Wat is een lange afstand voor jou? een afstand die in 1 keer gereden wordt en verder is dan de volledige range? Dan zou ik wellicht overwegen om dichter bij je werk te gaan wonen...

Je maakt mij niet wijs dat zowel 1 als 2 op jou van toepassing is...en als dat wel zo is dan is een BEV voor jou en jouw manier van autogebruik niet of minder geschikt.

Ik denk dat 99% van de BEV rijders geen moeite hebben met range in dagdagelijks gebruik.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Audi Electric Motor Engine PRODUCTION - Car MANUFACTURING Process

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 19:58
Isheara schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 09:38:
[...]

Dit zeggen alleen de mensen die geen (of weinig) ervaring met BEV hebben....

1. Parkeren betekent dat je de mogelijkheid hebt om te laden. Lange werkdagen = veel stilstaan = veel laden. (ik neem aan dat je ook gewoon een werkplek hebt op een kantoor en niet vanuit de auto werkt).
2. Wat is een lange afstand voor jou? een afstand die in 1 keer gereden wordt en verder is dan de volledige range? Dan zou ik wellicht overwegen om dichter bij je werk te gaan wonen...

Je maakt mij niet wijs dat zowel 1 als 2 op jou van toepassing is...en als dat wel zo is dan is een BEV voor jou en jouw manier van autogebruik niet of minder geschikt.

Ik denk dat 99% van de BEV rijders geen moeite hebben met range in dagdagelijks gebruik.
Ben wel met je eens dat het voor (95%) geen probleem is.

Ik heb veel klanten die ik bezoek door NL, veelal in het zuiden en westen. Ons kantoor zit gevestigd in het Noorden van NL.

Een enkele rit is vaak tussen de 200/240km waardoor zeker in de koude periode dagelijks geladen moet worden onderweg.

Geen enkel probleem als mijn klanten (of de buren) een laadpaal hebben, maar ik maak nog erg vaak mee dat er gewoon geen laadpaal is, zeker op de oudere delen industrieterreinen. En als ze er zijn, hangt er vaak iemand aan als je gedurende een werkdag aankomt.

Ben inmiddels bijna 100.000km verder in mijn Q4 dus onervarenheid is onzin.

In mijn geval zijn range EN laadsnelheid belangrijk, de Q4 kan beide niet waarmaken in de winter wat ronduit teleurstellend is.

Ben overigens benieuwd wat de nieuwe Q6 gaat bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autokoper
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 08-04-2024
Ik had een tijdje geleden mijn zinnen gezet op de Q4 E-tron. Toch was ik nog even aan het vergelijken met de concurrentie en toen heb ik ook maar eens naar Chinese merken zitten kijken. En dan schrik ik toch wel een beetje.

Ik keek naar de Xpeng G9 Long Range versie, zonder enige opties, en ik vergeleek die met een Audi Q4 die ik met opties naar dezelfde specificatie bracht.

G9 LR prijs zonder opties: €63.200
Audi Q4 met dezelfde specificatie: €78.960

Voordeel van Q4:
  • Je krijgt een HUD
  • 10 kW meer vermogen (240 kW versus 250 kW).
  • waarschijnlijk iets efficiënter, want kleiner en lichter.
Voordeel van G9:
  • Hogere range: 570km WLTP vs 503km bij de Audi
  • Je krijgt geavanceerdere ADAS-systemen zoals cruise control met rijstrookcentrering, in feite een soort autopilo. Zit dit ook op de Audi?
  • Je bespaart € 16.000.
  • Je krijgt een full-size SUV.
  • Alle stoelen zijn elektrisch verstelbaar, ook de achterbank.
  • Voorstoelen masseren.
  • Je krijgt een passagiersscherm.
  • Grotere batterij (94 kWh versus 77 kWh)
  • Veel hogere laadsnelheid (300 kW versus 175 kW). Dus ook al is je batterij groter, je doet de 10-80% sneller.
  • 5 jaar langere garantie op gehele auto (7 jaar versus 2 jaar bij Audi).
Mis ik iets wat de Audi beter maakt behalve dat het geen Chinees merk is? Begin nu wel een beetje te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAgony
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-09 13:43
-jann schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 15:41:
[...]

Ben wel met je eens dat het voor (95%) geen probleem is.

Ik heb veel klanten die ik bezoek door NL, veelal in het zuiden en westen. Ons kantoor zit gevestigd in het Noorden van NL.

Een enkele rit is vaak tussen de 200/240km waardoor zeker in de koude periode dagelijks geladen moet worden onderweg.

Geen enkel probleem als mijn klanten (of de buren) een laadpaal hebben, maar ik maak nog erg vaak mee dat er gewoon geen laadpaal is, zeker op de oudere delen industrieterreinen. En als ze er zijn, hangt er vaak iemand aan als je gedurende een werkdag aankomt.

Ben inmiddels bijna 100.000km verder in mijn Q4 dus onervarenheid is onzin.

In mijn geval zijn range EN laadsnelheid belangrijk, de Q4 kan beide niet waarmaken in de winter wat ronduit teleurstellend is.

Ben overigens benieuwd wat de nieuwe Q6 gaat bieden.
Ik ben het helemaal eens met je reactie. Audi heeft (alvast met de Q4) het ganse laadgebeuren niet goed geïmplementeerd. Vraag me af of het ontbreekt aan ervaring, of het eerder uit kostenoogpunt was om de prijszetting lager te krijgen.
Pagina: 1 ... 124 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.