Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 120 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-06 11:11

K2.

DonDus schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:09:
[...]

Precies hetzelfde probleem. Ook pas gekomen na de update…

Helaas werkt onze laadpaal (Zappi v2.1) nu niet meer helemaal fijn met de Q4. Het ‘s nachts laten laden werkt niet meer. Audi is in diepe rust en wordt niet wakker om te laden..

Iemand al een oplossing? Of is dit echt een software dingetje?
Voor zover ik weet is er nog geen oplossing voorhanden.
Het moet een softwarematige bug zijn dat erin geslopen is bij de update, want ervoor werkte alles goed, nu gaat het laadsysteem van de Q4 na een paar minuten in rustmodus als er geen stroom vloeit door het laadsysteem en blijft in rustmodus tot wanneer je iets doet met de wagen, dan wordt hij weer wakker.
Ik veronderstel (lees hoop) dat Audi niet te lang gaat wachten om een update te voorzien om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDus
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-01 20:04
K2. schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

Het moet een softwarematige bug zijn dat erin geslopen is bij de update, want ervoor werkte alles goed, nu gaat het laadsysteem van de Q4 na een paar minuten in rustmodus als er geen stroom vloeit door het laadsysteem en blijft in rustmodus tot wanneer je iets doet met de wagen, dan wordt hij weer wakker.
Ik veronderstel (lees hoop) dat Audi niet te lang gaat wachten om een update te voorzien om dit probleem op te lossen?
Afwachten inderdaad. Ik las een paar pagina’s terug dat er enkele OTA updates komen. Hopelijk met wat bugfixes. Waaronder deze. Welke laadpaal gebruikt u?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

DonDus schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:34:
[...]

Afwachten inderdaad. Ik las een paar pagina’s terug dat er enkele OTA updates komen. Hopelijk met wat bugfixes. Waaronder deze. Welke laadpaal gebruikt u?
Ik gebruik Wallbox Copper SB laadpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 10:34
@K2. @SWIGGA

Toch even mijn ervaring delen, ik heb ook de update gehad en nergens last van (Q4 etron 35).
Mijn setup is 7kw max zonnepanelen (growatt), Easee lader met loadbalancer.
Het laden op zonnestroom wordt aangestuurd door EVCC welke ook schakeld tussen 1 en 3 fase afhankelijk van de hoeveelheid stroom beschikbaar. Minimale laadstroom is 1,5kw. (1 fase). Om het nog complexer te maken is de laadpaal ingesteld als publiek (dus ik moet mn RFID kaart ervoor houden voor die begint).

op zonnestroom laden, uitgesteld laden obv stroom prijs, doel laden obv vertrektijd etc. is allemaal geregeld door EVCC en ik heb 0 problemen. dus het lijkt niet perse een software update probleem?

Wat is zie is dat EVCC bij het aansluiten heel even stroom geeft en dan wacht tot zonnestroom of uitgesteld laden etc.

Marstek Venus 5,12kwh V149 CT003 V110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDus
matrover schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 10:43:
@K2. @SWIGGA

Toch even mijn ervaring delen, ik heb ook de update gehad en nergens last van (Q4 etron 35).
Mijn setup is 7kw max zonnepanelen (growatt), Easee lader met loadbalancer.
Het laden op zonnestroom wordt aangestuurd door EVCC welke ook schakeld tussen 1 en 3 fase afhankelijk van de hoeveelheid stroom beschikbaar. Minimale laadstroom is 1,5kw. (1 fase). Om het nog complexer te maken is de laadpaal ingesteld als publiek (dus ik moet mn RFID kaart ervoor houden voor die begint).

op zonnestroom laden, uitgesteld laden obv stroom prijs, doel laden obv vertrektijd etc. is allemaal geregeld door EVCC en ik heb 0 problemen. dus het lijkt niet perse een software update probleem?

Wat is zie is dat EVCC bij het aansluiten heel even stroom geeft en dan wacht tot zonnestroom of uitgesteld laden etc.
Hoi Matrover,

Misschien een domme vraag; wat is EVCC? Ik rijd een Q4 40sb. Ook ongeveer 7kw aan zonnepanelen. Zappi laadpaal kan ook switchen tussen 1 en 3 fasen. Ook laden op daltarieven etc… alleen werkt het dus niet meer sinds de update. Vreemd dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

het is 100% de software in de wagen, de mobiele lader die met de wagen kwam werkt ook niet als je die aansluit nadat de wagen in rustmodus gaat.
het lijkt er dus op dat de verantwoordelijke pin (CP) in de stekker van de wagen niet meer in standby staat of dat er softwarematig niks mee gedaan wordt met de informatie over deze CP pin wanneer de wagen in rustmodus is.
de laadpaal daarentegen ziet wel dat er een wagen is aangekoppeld want de indicatieled verandert van kleur.
het heeft dus niks te maken met de laadpaal.
straks gaan we naar de dealer om eens te tonen wat het probleem is want ze geloven het niet.
kijk er al naar uit dat ze elke lader proberen die ze daar hebben lol, geen enkele gaat werken.

@matrover ik weet niet of EVCC in je laadpaal de verbinding continu levend houdt met de wagen wanneer er geen laadstroom vloeit, zou best kunnen dat sommige laadpalen dit doen.
in elk geval is dit niet voor elke laadpaal zo.
als je een mobiele lader hebt, kan je ook even een test doen mocht je dat zien zitten?
sluit alle deuren van de wagen, maar doe hem niet op slot en wacht 3 minuten, steek dan de mobiele lader erin en kijk of de wagen begint te laden.

[ Voor 24% gewijzigd door K2. op 05-10-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matrover
DonDus schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Hoi Matrover,

Misschien een domme vraag; wat is EVCC? Ik rijd een Q4 40sb. Ook ongeveer 7kw aan zonnepanelen. Zappi laadpaal kan ook switchen tussen 1 en 3 fasen. Ook laden op daltarieven etc… alleen werkt het dus niet meer sinds de update. Vreemd dus…
is een stukje laad orchestratie https://evcc.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matrover
K2. schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:43:
het is 100% de software in de wagen, de mobiele lader die met de wagen kwam werkt ook niet als je die aansluit nadat de wagen in rustmodus gaat.
het lijkt er dus op dat de verantwoordelijke pin (CP) in de stekker van de wagen niet meer in standby staat of dat er softwarematig niks mee gedaan wordt met de informatie over deze CP pin wanneer de wagen in rustmodus is.
de laadpaal daarentegen ziet wel dat er een wagen is aangekoppeld want de indicatieled verandert van kleur.
het heeft dus niks te maken met de laadpaal.
straks gaan we naar de dealer om eens te tonen wat het probleem is want ze geloven het niet.
kijk er al naar uit dat ze elke lader proberen die ze daar hebben lol, geen enkele gaat werken.

@matrover ik weet niet of EVCC in je laadpaal de verbinding continu levend houdt met de wagen wanneer er geen laadstroom vloeit, zou best kunnen dat sommige laadpalen dit doen.
in elk geval is dit niet voor elke laadpaal zo.
als je een mobiele lader hebt, kan je ook even een test doen mocht je dat zien zitten?
sluit alle deuren van de wagen, maar doe hem niet op slot en wacht 3 minuten, steek dan de mobiele lader erin en kijk of de wagen begint te laden.
zal dit eens testen van het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

Bedankt Matrover.
We zijn ondertussen bij de dealer, hier werken de laders dus ook niet.
Wagen wordt momenteel uitgelezen en verslag opgemaakt om naar hoofdzetel te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

we zijn terug van bij de dealer, het verslag werd naar de technische dienst in de hoofdzetel gestuurd.
als ze daar de oplossing niet vinden wordt het naar de fabriek doorgestuurd.
alleszins is er momenteel van Audi uit geen berichtgeving naar de dealers toe ivm dit probleem.
het zal dus niet voor morgen zijn...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
K2. schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 16:46:
we zijn terug van bij de dealer, het verslag werd naar de technische dienst in de hoofdzetel gestuurd.
als ze daar de oplossing niet vinden wordt het naar de fabriek doorgestuurd.
alleszins is er momenteel van Audi uit geen berichtgeving naar de dealers toe ivm dit probleem.
het zal dus niet voor morgen zijn...
Uit nieuwsgierigheid heb ik het nog eens geprobeerd, deze keer ook met een draagbare 'Granny'. En alles ging normaal. Ik kan dat bizarre gedrag met de mijne niet uitlokken. Het moet toch iets met een bepaalde serie wagens te maken hebben (andere hardware of zo), los van de update ofschoon het wel de update is die het fenomeen bij een aantal wagens doet opduiken maar dus zeker niet systematisch bij elke wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

Babavers schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 21:08:
[...]

Uit nieuwsgierigheid heb ik het nog eens geprobeerd, deze keer ook met een draagbare 'Granny'. En alles ging normaal. Ik kan dat bizarre gedrag met de mijne niet uitlokken. Het moet toch iets met een bepaalde serie wagens te maken hebben (andere hardware of zo), los van de update ofschoon het wel de update is die het fenomeen bij een aantal wagens doet opduiken maar dus zeker niet systematisch bij elke wagen.
Dank om het ook eens te testen.
Is wat ik ook suggereerde aan de technieker bij de dealer, verschillende hardware in de wagens welke ervoor zorgt dat het anders reageert met de software en hij bevestigde de mogelijkheid van die veronderstelling.
Ze zijn jammer genoeg met beide handen gebonden als dealer, ze kunnen (en mogen) absoluut niks wijzigen aan de interne instellingen of software van de wagen, enkel uitlezen en verslag opmaken.
Ook bij de update hebben ze totaal geen controle over het proces, gewoon aansluiten en verder niks, alles gaat automatisch.
Bij versie 3608 zat er trouwens ook veel verschil in de problemen tussen de verschillende Q4s, dus eigenlijk niet onlogisch dat het bij 3812 ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDus
Morgen naar de Audi dealer voor de kofferbakken van onze Q4 SB die een eigen leven leidt en niet goed functioneert. Zal gelijk het probleem van het laden aankaarten. Kunnen ze ook hier een rapport van maken. Wel vreemd dat voor de 3.2 software wel kon.. nu zijn er andere bugs gefixt, maar kunnen we niet meer scheduled laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Wat een klucht. Ze zeiden me dat elke auto om de 30 000 km op onderhoud moet. Ik dus braaf op onderhoud. Na een uur krijg ik te horen dat het om de 2 jaar is voor elektrische auto's ongeacht de kmstand. Hoor ik daar nog dat er discusie is en dat ze het precies niet goed weten. Ongelofelijk toch. Blijkbaar communiceert Audi zeer slecht naar garages. Conclusie: garages weten ook zeer weinig...In 1 keer wat meer info proberen te krijgen over bestaande Q4's en ota updates. Buiten wat bugfixes is er niets bekend. Voorlopig geen nieuwe zaken met updates maar zou in de verre toekomst wel kunnen. Ook zou de '35' eind 2024 terugkomen maar met een iets grotere accu dan de huidige 35 en wss ook iets meer vermogen dus en gaat dan de '40' heten. Ivm de nieuwe motoren werd me gezegd dat kopers zowieso eerst op de hoogte zullen gebracht worden als ze een 45 ipv 40 krijgen en dat er dus nog heel wat gewone 40 modellen geproduceert worden... dat zou komen omdat er nu buiten nieuwe standaardopties er ook echt een nieuwe motor e.d. bijkomt en dat is anders dan gewoon naar een nieuw jaarmodel gaan. Voor diegene die wachten op hun levering wordt het dus nog spannend afwachten. Als het allemaal ook weer klopt natuurlijk. Ongelofelijk dat Audi zo slecht communiceert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:11
SWIGGA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:23:
Wat een klucht. Ze zeiden me dat elke auto om de 30 000 km op onderhoud moet. Ik dus braaf op onderhoud. Na een uur krijg ik te horen dat het om de 2 jaar is voor elektrische auto's ongeacht de kmstand.
Sinds de Golf 3 geven VAG auto's zelf aan wanneer de Service Interval is bereikt?!

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K2.

K2.

SWIGGA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:23:
…Blijkbaar communiceert Audi zeer slecht naar garages. Conclusie: garages weten ook zeer weinig...In 1 keer wat meer info proberen te krijgen over bestaande Q4's en ota updates. Buiten wat bugfixes is er niets bekend…
Ook onze ervaring, als klant zijn we heel vaak beter op de hoogte dan de dealers zelf waaruit je dan concludeert dat je met een slechte dealer zit, maar de echte reden is Audi zelf, niet de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Salvatore.NL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Sinds de Golf 3 geven VAG auto's zelf aan wanneer de Service Interval is bereikt?!
Klopt maar er was veel onduidelijkheid over de Q4 en hier op het forum. Sommige auto's geven het aan, andere niet of verkeerd. Ook had ik een verhaal gelezen van iemand met een Q4 op reis en omdat hij/zij geen onderhoud de eerste 30 000km had gedaan kreeg hij/zij geen audi assistance pechverhelping. Daarom dat ik het aan de garage ben gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:11
SWIGGA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:16:
[...]

Klopt maar er was veel onduidelijkheid over de Q4 en hier op het forum. Sommige auto's geven het aan, andere niet of verkeerd. Ook had ik een verhaal gelezen van iemand met een Q4 op reis en omdat hij/zij geen onderhoud de eerste 30 000km had gedaan kreeg hij/zij geen audi assistance pechverhelping. Daarom dat ik het aan de garage ben gaan vragen.
Ah dat is inderdaad vaag. Ik heb het gevoel dat de dealers en garages het moeilijk kunnen bijbenen met alle nieuwe en moderne ev techniek.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Ik zou ook denken dat ik als klant geen boodschap heb aan de gebrekkige communicatie tussen garage, dealer en de producent.

Zorg dat je zaakjes voor elkaar zijn en val mij niet lastig met je interne problemen.

Maar goed, dat is vast te simpel gedacht. 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbV2iHr0iCJ179rHiwYdSRh9u3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1aUDN6KB0hAv1IibbyYpVJil.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:58
SWIGGA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:16:
[...]
Ook had ik een verhaal gelezen van iemand met een Q4 op reis en omdat hij/zij geen onderhoud de eerste 30 000km had gedaan kreeg hij/zij geen audi assistance pechverhelping. Daarom dat ik het aan de garage ben gaan vragen.
Mobiliteitsgarantie kan inderdaad wel een lastige zijn, omdat dit zeker bij initieel contact ook nog wel eens een 'computer says yes / no' gehalte heeft. Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens iemand initieel niet geholpen zien worden omdat hij volgens de 'computer' over de limiet zat (wat ook klopte), echter was dit juist in overleg met zijn dealer, omdat deze dealer de al gemaakte afspraak had moeten verzetten vanwege drukte in de werkplaats.

De eigenaar van de auto, en de dealer, moeten toen flink in de telefoon klimmen om toch wat gedaan te krijgen. Uit eindelijk wel opgelost, maar op dat moment wel even lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:55
Dennism schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

Mobiliteitsgarantie kan inderdaad wel een lastige zijn, omdat dit zeker bij initieel contact ook nog wel eens een 'computer says yes / no' gehalte heeft. Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens iemand initieel niet geholpen zien worden omdat hij volgens de 'computer' over de limiet zat (wat ook klopte), echter was dit juist in overleg met zijn dealer, omdat deze dealer de al gemaakte afspraak had moeten verzetten vanwege drukte in de werkplaats.

De eigenaar van de auto, en de dealer, moeten toen flink in de telefoon klimmen om toch wat gedaan te krijgen. Uit eindelijk wel opgelost, maar op dat moment wel even lastig.
Bij mij werd helemaal niet (op zondag) uitgerukt. Geen onderhoud geen actie. En ik maar zeggen dat volgens de dealer pas na 2 jaar ongeacht het aantal kilometers onderhoud uitgevoerd hoefde te worden. Maar de mevrouw van de mobiliteitsgarantie had hier geen boodschap aan. Uiteindelijk via Leaseplan de ANWB ingeschakeld. Vorige week na 2 jaar en 105k kilometers de eerste onderhoudsbeurt gehad. Ik denk dat deze mevrouw mij nu wel weer helpt😩

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Jope3 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Bij mij werd helemaal niet (op zondag) uitgerukt. Geen onderhoud geen actie. En ik maar zeggen dat volgens de dealer pas na 2 jaar ongeacht het aantal kilometers onderhoud uitgevoerd hoefde te worden. Maar de mevrouw van de mobiliteitsgarantie had hier geen boodschap aan. Uiteindelijk via Leaseplan de ANWB ingeschakeld. Vorige week na 2 jaar en 105k kilometers de eerste onderhoudsbeurt gehad. Ik denk dat deze mevrouw mij nu wel weer helpt😩
Dus eigenlijk best wel om de 30 000km. Wat als je op vakantie zoiets meemaakt? Dit kan toch niet meer. Je krijgt dus met een elektrische audi niet altijd pechverhelping omdat verschillende partijen anders zeggen wanneer er op onderhoud moet gegaan worden... nu als dat bij mij voorkomt, zal ik niet lief blijven aan de telefoon denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Jope3 schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:45:
[...]

Dat kun je zien in de myaudi app, als bij je laatste beurt staat 'Mobiliteitsgarantie: Ja', dan ben je in ieder geval als het goed is 'veilig' voor de komende 30k / 2 jaar, wat het eerst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
SWIGGA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:58:
[...]

Dus eigenlijk best wel om de 30 000km. Wat als je op vakantie zoiets meemaakt? Dit kan toch niet meer. Je krijgt dus met een elektrische audi niet altijd pechverhelping omdat verschillende partijen anders zeggen wanneer er op onderhoud moet gegaan worden... nu als dat bij mij voorkomt, zal ik niet lief blijven aan de telefoon denk ik.
Je zou bijna wel gaan denken, misschien in ieder geval iedere 30k dan navraag doen bij de dealer, en als deze dan zegt 'is niet nodig' dat ook op papier zetten, dan heb je in ieder geval een stop om mee te slaan als je in een 'computer says no' situatie komt.

Of natuurlijk naar de mobiliteitsgarantie ook lid zijn van de ANWB. Zie ik ook wel veel mensen nog altijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Dennism schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Je zou bijna wel gaan denken, misschien in ieder geval iedere 30k dan navraag doen bij de dealer, en als deze dan zegt 'is niet nodig' dat ook op papier zetten, dan heb je in ieder geval een stop om mee te slaan als je in een 'computer says no' situatie komt.

Of natuurlijk naar de mobiliteitsgarantie ook lid zijn van de ANWB. Zie ik ook wel veel mensen nog altijd doen.
Goed idee, zoiets wil ik volgende zomer op vakantie niet meemaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
SWIGGA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:15:
[...]

Goed idee, zoiets wil ik volgende zomer op vakantie niet meemaken...
Je kan je toch gewoon beroepen op wat je auto aangeeft? Elke elektrische auto geeft zelf aan wanneer deze onderhoud nodig heeft, die teller reset de dealer naar de volgende interval als hij binnen geweest is.

Ik ben 1x afgesleept (op zondag) en kreeg de vraag trouwens niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
GeeMoney schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:10:
[...]

Je kan je toch gewoon beroepen op wat je auto aangeeft? Elke elektrische auto geeft zelf aan wanneer deze onderhoud nodig heeft, die teller reset de dealer naar de volgende interval als hij binnen geweest is.

Ik ben 1x afgesleept (op zondag) en kreeg de vraag trouwens niet eens.

[ Voor 19% gewijzigd door SWIGGA op 09-10-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
SWIGGA schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:36:
[...]

Goed voor jou, maar er zijn dus al andere gevallen bekend. Als ze van assistance daar niet van moeten weten, sta je daar wel natuurlijk. Ik wil zekerheid als ik heel ver van huis met mijn gezin in het buitenland ben, dat begrijp je wel denk ik. Hier in België maak ik me uiteraard niet druk 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 23:17
K2. schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:30:
[...]

Ook onze ervaring, als klant zijn we heel vaak beter op de hoogte dan de dealers zelf waaruit je dan concludeert dat je met een slechte dealer zit, maar de echte reden is Audi zelf, niet de dealer.
Helemaal eens, het ligt bij Audi en alles spreekt elkaar tegen, dealer/garage/mmi/myaudi app/onderhoudsboekje etc. Maar na 3 jaar kun je je daar ook niet meer achter verschuilen. Dan heb je een statement klaar met hoe het daadwerkelijk zit. Zeker met de wetenschap dat de consumenten door alle fora vaak beter op de hoogte zijn van techniek/onderhoud en leveringen dan je eigen organisatie(s). En de dealers (alle VAG-dealers) hebben natuurlijk ook een haalplicht van ontbrekende/onduidelijke info bij Audi. Dat wordt m.i. ook te weinig uitgenut. Deze houding zou ik naar mijn klanten moeten hebben 😉

[ Voor 9% gewijzigd door rasman69 op 09-10-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 20:22
De configurator is eindelijk aangepast naar het 2024 model. Auto is toch wel pakje goedkoper geworden (business pack was voorheen 5k, terwijl het nu zo goed als standaard geworden is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 06:31
De packs zijn inderdaad goedkdoper geworden maar de basisprijs is omhoog gegaan.
Net mijn config opnieuw gemaakt en ik lijk iets duurder uit te komen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris.D
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 02-01-2024
Vandaag mijn auto opgehaald (besteld mei 22). En ja hoor. We leven in 1970 … 🤦‍♂️

Dat probleem is al 2 jaar gekend maar nog steeds niet opgelost dus …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_one007
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 09-09 20:22
Hoe zit dat trouwens met de achteruitrijcamera? Ik zie dat deze zelfs in de 2024 configuratie nog steeds niet standaard was, terwijl ik dacht dat de EU dit verplicht heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:45
Ik drukte gisteren per ongeluk op het knopje van de spraakassistent. En snel weer geannuleerd. Wie gebruikt die assistent? En waarvoor? Hij/zij begrijpt me niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris.D
  • Laatst online: 02-01-2024
The_one007 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:10:
Hoe zit dat trouwens met de achteruitrijcamera? Ik zie dat deze zelfs in de 2024 configuratie nog steeds niet standaard was, terwijl ik dacht dat de EU dit verplicht heeft?
Als je het document van de europese commissie opzoekt staat er “reversing camera or detection system”. Dus sensoren is voldoende om aan die wetgeving te voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
marcelmg2 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:21:
Ik drukte gisteren per ongeluk op het knopje van de spraakassistent. En snel weer geannuleerd. Wie gebruikt die assistent? En waarvoor? Hij/zij begrijpt me niet....
Bwa, bij de testwagen die ik gebruikte (ik ontvang mijn Q4 pas begin dec) werkte dit wel. Bv: knopje indrukken, spreken “navigeer naar Kerkstraat nummer 10 in Mechelen” en hopla, het werkte gewoon…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absjaar
  • Laatst online: 02-06-2024
Beste Q4 kenners, ik ben sinds deze week ook in het bezit van een Q4 e-tron en heb alvast een praktisch vraagje voor jullie tweakers.
Ik heb de smartphone interface niet aangekocht.
Kan ik op de een of andere manier wel Waze/Spotify aan het scherm koppelen zonder een licentie aan te moeten kopen?
Ik kon het hier niet meteen terugvinden in het topic en het lukt niet meteen via Android Auto.
Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 3% gewijzigd door Absjaar op 13-10-2023 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Maandag a.s. heb ik een afspraak bij de dealer om de Update ME 3.2 te installeren. Ben hem 2 dagen kwijt maar krijg een vervangende auto dus prima.

Is het nu dat na de update de gastgebruiker weer ingesteld staat of moet je de echte gebruiker(s) (laten) instellen bij de dealer?

[ Voor 3% gewijzigd door wimbre op 14-10-2023 14:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Ik heb my Audi account e-mail en wachtwoord (die je ook voor de app gebruikt) achter gelaten bij de dealer. Met die info zou de auto na de update op mijn naam staan.
Werkte prima. Ik zo wegrijden als hoofdgebruiker van de auto. 👌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Absjaar schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:17:
Beste Q4 kenners, ik ben sinds deze week ook in het bezit van een Q4 e-tron en heb alvast een praktisch vraagje voor jullie tweakers.
Ik heb de smartphone interface niet aangekocht.
Kan ik op de een of andere manier wel Waze/Spotify aan het scherm koppelen zonder een licentie aan te moeten kopen?
Ik kon het hier niet meteen terugvinden in het topic en het lukt niet meteen via Android Auto.
Alvast bedankt voor de hulp!
Dus je hebt niet de smartphone interface maar wilt wel smartphone interface gaan gebruiken, wat denk je dat er nodig is? ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Absjaar
  • Laatst online: 02-06-2024
GeeMoney schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Dus je hebt niet de smartphone interface maar wilt wel smartphone interface gaan gebruiken, wat denk je dat er nodig is? ;).
Haha, idd :)
Ik dacht dat er mss een manier was om de interface te omzeilen. Niet dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-08-2024
K2. schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:24:
[...]

Misschien eens checken op

https://www.motor-talk.de...ndby-t7485692.html?page=2

Lijkt wel een workaround voor te bestaan. Zou veroorzaakt knn worden door een verkeerd gelopen update procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:17
Sinds gisteren met met telefoon geen contact meer met de Q4.
Geen informatie van accupercentage,geen kilometerstand,kan ook niet meer zien dat ie laadt en kan niet meer voorklimatizeren.
Geeft in de app aan dat een update in behandeling is, maar dit duurt al heel lang. Al een keer de app eraf gedaan en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft geen resultaat. Ik vind dat het na de update er niet beter op is geworden. Voordien nooit problemen gehad. De vorige versie (3669) verbond ook sneller en makkelijker met mijn telefoon als ik was ingestapt. Nu weigert hij soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

de_gizmo schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:46:
[...]

Misschien eens checken op

https://www.motor-talk.de...ndby-t7485692.html?page=2

Lijkt wel een workaround voor te bestaan. Zou veroorzaakt knn worden door een verkeerd gelopen update procedure.
Thx, interessante lectuur! Blijkt eerder een slechte heropstart te zijn na de update-procedure en een eventuele oplossing zou zijn door zekering 30 gedurende minstens 10 minuten te onderbreken als ik het goed heb begrepen.
In elk geval liep de update niet vlot, i.p.v. 2 dagen updaten werden het er 5 omdat het niet lukte.
Maar ga dat wel eens proberen in elk geval die reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K2.

K2.

ik heb gisteren eens onder de motorkap gekeken naar die zekering F30, maar deze is ongebruikt, er zit geen zekering in houder 30 en er dient ook geen te zitten volgens de schema's.
ondertussen zie ik op het duitse forum dat het niet F30 is maar F3.
F3 lijkt wel de juiste zekering te zijn want deze beveiligt de elektronica voor de spanningsomvormer, het hoogspanning laadsysteem, etc.
ik ga dit vanavond dan maar eens proberen.

[ Voor 20% gewijzigd door K2. op 17-10-2023 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Luisterzicht schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:06:
Sinds gisteren met met telefoon geen contact meer met de Q4.
Geen informatie van accupercentage,geen kilometerstand,kan ook niet meer zien dat ie laadt en kan niet meer voorklimatizeren.
Geeft in de app aan dat een update in behandeling is, maar dit duurt al heel lang. Al een keer de app eraf gedaan en opnieuw geïnstalleerd. Dat heeft geen resultaat. Ik vind dat het na de update er niet beter op is geworden. Voordien nooit problemen gehad. De vorige versie (3669) verbond ook sneller en makkelijker met mijn telefoon als ik was ingestapt. Nu weigert hij soms.
Ik heb dat ook een keer gehad na de update. Het lag bij mij niet aan de app, maar aan de auto. Die was niet meer online. Op de MMI rechts bovenaan waar LTE staat met enkele balkjes die de signaalsterkte aangeven stond bij mij toen 2G ipv LTE. Ik had geen verkeersinfo meer, geen Google connectie, waarschijnlijk ook geen kaartupdates, kortom ontkoppeld van het internet. Heeft een paar dagen geduurd en toen heb ik geprobeerd het op te lossen door zekering 19 eruit te halen gedurende een paar minuten. En dat werkte. Daarna heeft zich alles terug hersteld. Over die bewuste zekering 19 is trouwens meer te vinden in dit forum. Let trouwens op dat je GEEN contact opzet als de zekering er niet in zit want dan gaat je airbag in storing. Een storing die niet zomaar weg gaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Krijg de laatste tijd steeds vaker de pre-sense foutmelding. Komt door kouder wordende weer? Misschien omdat er condensvorming op de camera's ontstaat?

Meer mensen last van?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
party42 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:56:
Krijg de laatste tijd steeds vaker de pre-sense foutmelding. Komt door kouder wordende weer? Misschien omdat er condensvorming op de camera's ontstaat?

Meer mensen last van?
Ja ik heb vandaag ook die melding gekregen maar verdwijnt na een tijdje. Niet te veel van aantrekken lijkt me...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenwiers
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-08 11:57

coenwiers

Digitales

BEI Audi is zelfs iets vertalen moeilijk

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCvcGplBIgloPrvuukZoVgRToHk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9vZiJp6A01VZtHfx8n5NvoQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door coenwiers op 17-10-2023 18:10 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• K2.

K2.

GOED NIEUWS!

de reset van het laadsysteem door de zekering gedurende 10 minuten uit te trekken werkt dus.

het betreft de zekering F3 in de fusebox onder de motorkap.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2MCw2LOv-sLiE3-HMVWQovAJZgI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BaMqSr32d44WLpkcJXMzskWM.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HiBJHHaZgzL1Et0IPA7y4T2cnSU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ufrIYq5b9Qb5FkwO8MDx8jDR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:11:
Maandag a.s. heb ik een afspraak bij de dealer om de Update ME 3.2 te installeren. Ben hem 2 dagen kwijt maar krijg een vervangende auto dus prima.

Is het nu dat na de update de gastgebruiker weer ingesteld staat of moet je de echte gebruiker(s) (laten) instellen bij de dealer?
Gisteren auto bij dealer gebracht voor de update en vanmiddag kon ik hem weer ophalen. Update zonder problemen verlopen.

Kreeg een nieuwe A3 Sportback mee als tijdelijke auto. Was blij dat ik mijn eigen auto weer terug had, wat een rust🤓.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDus
K2. schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:30:
GOED NIEUWS!

de reset van het laadsysteem door de zekering gedurende 10 minuten uit te trekken werkt dus.

het betreft de zekering F3 in de fusebox onder de motorkap.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat zou fantastisch zijn. Morgen de dealer maar even contacten en kijken of ze kunnen helpen met dit. Zeker het proberen waard..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K2.

K2.

DonDus schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

Dat zou fantastisch zijn. Morgen de dealer maar even contacten en kijken of ze kunnen helpen met dit. Zeker het proberen waard..
Heb het zelf gedaan en daarna enkele laadtesten uitgevoerd welke ervoor niet gingen en kan bevestigen dat het de oplossing is.
Je kan het makkelijk zelf doen, stelt niks voor en je kan niks verkeerd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDus
K2. schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:33:
[...]

Heb het zelf gedaan en daarna enkele laadtesten uitgevoerd welke ervoor niet gingen en kan bevestigen dat het de oplossing is.
Je kan het makkelijk zelf doen, stelt niks voor en je kan niks verkeerd doen.
Enkel motorkap openen en zekering F3 kan ik er zo “uit trekken”? 10min wachten en terugplaatsen? Ik heb in een lang verleden wel autotechniek gehad. Maar ben geen monteur/electricien…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• K2.

K2.

DonDus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Enkel motorkap openen en zekering F3 kan ik er zo “uit trekken”? 10min wachten en terugplaatsen? Ik heb in een lang verleden wel autotechniek gehad. Maar ben geen monteur/electricien…
Ja klopt, motorkap open zetten, de fusebox bevindt zich rechtsboven, je kan het deksel eraf doen door de linkerklip en rechterklip in te duwen.
In de box zit een wit plastic klemmetje dat een hulpmiddel is om de zekering eruit te trekken, kan ook met vinger/nagel.
Het is de zekering F3 (10A).
10 minuten uit laten en dan terug insteken, deksel erop, motorkap dicht en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
DonDus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Een zekering vervangen staat in de gebruikershandleiding en niet in de onderhoudshandleiding. Dat is dus gericht aan iedereen die de auto gebruikt, ook mensen die NOOIT autotechniek of enige andere technische opleiding gehad hebben. Daar moet je echt niet voor terug deinzen hoor. Je belt toch ook geen elektricien als je thuis het licht wil aandoen. Maar goed, als jij daarvoor een afspraak wil maken bij de dealer (waar ze trouwens zelf niet eens op de hoogte gaan zijn van het feit dat het zo eenvoudig op te lossen is), dan moet je dat maar doen... Maar ik zou toch eens proberen als ik jou was. Stelt echt niks voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• K2.

K2.

Zou inderdaad heel goed kunnen zijn dat ze het nog niet weten bij de dealer en dat ze er misschien niks aan gaan (willen) doen.
Heel goed op de hoogte zijn ze daar niet, althans niet bij onze dealer, want bij ons bezoek voor het melden van het laadprobleem vroeg ik de technieker of er geen reset mogelijk was van het systeem en hij zei dat dat niet kon en dat ze sowieso niks mogen doen tijdens de update, alles verloopt automatisch, ze mogen enkel de auto verbinden met de computer voor de update.
In elk geval laten wij onze dealer niks weten van het feit dat we het zelf hebben opgelost, als test om te zien hoelang het deze keer gaat duren alvorens ze ons contacteren om langs te komen om het probleem op te lossen. Als het zal verlopen zoals gewoonlijk dan horen we er hoogstwaarschijnlijk nooit niks meer van…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonDus
Okay. Zelf zekering er uit gehaald, 15min gewacht en terug gezet. Om 18:00test ik het… ben benieuwd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonDus
Het werkt!

Prachtige oplossing. Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollement
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 14-09 13:45
Een collega op het werk bestelde een audi q4 met elektrische trekhaak.
De wagen was aangekomen en de audi dealer heeft ter plaatse een trekhaak laten monteren + keuring ??

Wil iemand hier mij terecht wijzen als ik verkeerd ben te denken dat deze trekhaak er toch in de fabriek had moeten opzitten ?
Klopt het dat een trekhaak er niet fabriek af op zit en de plaatsing achteraf moet gebeuren. Volgens mij is dit toch niet correct.

Over de keuring duf ik niet te oordelen, moet dit altijd lokaal gebeuren of niet.

Iemand een idee hierover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
  • Laatst online: 11:30
Pollement schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:19:
De wagen was aangekomen en de audi dealer heeft ter plaatse een trekhaak laten monteren + keuring ??

Wil iemand hier mij terecht wijzen als ik verkeerd ben te denken dat deze trekhaak er toch in de fabriek had moeten opzitten ?
Klopt het dat een trekhaak er niet fabriek af op zit en de plaatsing achteraf moet gebeuren. Volgens mij is dit toch niet correct.

Over de keuring duf ik niet te oordelen, moet dit altijd lokaal gebeuren of niet.

Bij mij zat er af fabriek trekhaak voorbereiding op en hebben ze bij de dealer de trekhaak gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
Pollement schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:19:

Toen ik bestelde (oktober 2021) was de optie af fabriek montage niet (meer) beschikbaar. Wel als optie voor achteraf montage, met als bijkomend voordeel geen bijtelling over de meerprijs. Dat dus laten doen en heel tevreden over. Klapt volledig onzichtbaar weg en is goedgekeurd voor aankoppelen 1200kg aanhanger (quattro versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollement
EV_Eric schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:57:
[...]

Toen ik bestelde (oktober 2021) was de optie af fabriek montage niet (meer) beschikbaar. Wel als optie voor achteraf montage, met als bijkomend voordeel geen bijtelling over de meerprijs. Dat dus laten doen en heel tevreden over. Klapt volledig onzichtbaar weg en is goedgekeurd voor aankoppelen 1200kg aanhanger (quattro versie).
Ik heb volgende optie:
1M6 Elektrisch wegklapbare trekhaak

Dan mag ik toch veronderstellen dat de trekhaak tijdens de productie zal gemonteerd worden en niet achteraf ? (mag ik hopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-08 20:29
party42 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:56:

Meer mensen last van?
Ik krijg ze ook weer steeds vaker. Vorige winter elke rit na ongeveer 5 minuten en onderweg ook nog wel eens.
Binnenkort maar eens bellen met de dealer om het uit te laten lezen.

Ik heb trouwens een Fat E-Tron geen Q4

[ Voor 4% gewijzigd door -Colossalman- op 21-10-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
Pollement schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 17:20:
[...]

Ik heb volgende optie:
1M6 Elektrisch wegklapbare trekhaak

Dan mag ik toch veronderstellen dat de trekhaak tijdens de productie zal gemonteerd worden en niet achteraf ? (mag ik hopen)
Wat denk je dan het verschil is? Achteraf inbouw is met dezelfde trekhaak en zelfde knopje in de achterbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
-Colossalman- schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 19:13:
[...]

Ik krijg ze ook weer steeds vaker. Vorige winter elke rit na ongeveer 5 minuten en onderweg ook nog wel eens.
Binnenkort maar eens bellen met de dealer om het uit te laten lezen.

Ik heb trouwens een Fat E-Tron geen Q4
Is volgens mij inderdaad door ijsvorming of condens. Ik heb het ook weer regelmatig nu, hele zomer geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollement
EV_Eric schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 22:31:
[...]

Wat denk je dan het verschil is? Achteraf inbouw is met dezelfde trekhaak en zelfde knopje in de achterbak.
Dit is een persoonlijke gevoel maar als ze hem achteraf monteren voel ik mij bedot.
Waarom kies ik het dan nog als optie bij een nieuwe wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Pollement schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

Dit is een persoonlijke gevoel maar als ze hem achteraf monteren voel ik mij bedot.
Daar sheelt idd mijn inziens toch iets aan de Audi service.
Ik kan me bedenken dat als er onverhoopt een serieus issue hiermee is, dat er een discussie kan opgestart worden wie er verantwoordelijk is (Audi of de partij die achteraf installeerde). Wat met garantie en herstelkosten, etc...
Niet netjes van Audi lijkt me; al ben ik een persoon die de zaken vaak te gecompliceerd durf zien en spoken zien waar niets aan de hand hoeft te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMaster op 22-10-2023 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Profiteren van stockdeal voor de 40, of wachten voor een nieuwe 45 (nog te bestellen en levertijd juli-augustus)? Wat zouden jullie doen en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apjuh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-07 11:01
Zijn er hier nog meer mensen waarbij de app de laatste week niet meer werkt (iphone)? Bij mij blijft die laden en komt die niet verder. Ik heb de app opnieuw geinstalleerd en krijg nu een foutmelding bij het openen van de app, dat het downloaden mislukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
Apjuh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:25:
Zijn er hier nog meer mensen waarbij de app de laatste week niet meer werkt (iphone)? Bij mij blijft die laden en komt die niet verder. Ik heb de app opnieuw geinstalleerd en krijg nu een foutmelding bij het openen van de app, dat het downloaden mislukt is.
Hier ook, na de update geen toegang meer tot de app. Foutmelding bij het inloggen.
Eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar nu blijft hij hangen bij de landkeuze.....
Iphone 12 pro
Vreemde is dat de app bij de vrouw des huizes wel is blijven werken...

aanvulling, ook het online inloggen lukt niet en foutmelding. Iets over de servers grrrr

[ Voor 6% gewijzigd door hens72 op 26-10-2023 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Het ligt niet aan de Q4 , want bij mijn fat idem vwb de app ;)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apjuh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-07 11:01
hens72 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 12:32:
[...]

Hier ook, na de update geen toegang meer tot de app. Foutmelding bij het inloggen.
Eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd maar nu blijft hij hangen bij de landkeuze.....
Iphone 12 pro
Vreemde is dat de app bij de vrouw des huizes wel is blijven werken...

aanvulling, ook het online inloggen lukt niet en foutmelding. Iets over de servers grrrr
Als ik United Kindom kies als land en dan als taal engels, dan laadt de app wel. Alleen kan ik dan alleen maar het batterij niveau zien en de range. De overige functies zijn uit gegrijsd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Laatst online: 31-07 16:24
Apjuh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:25:
Ja hier hetzelfde probleem 8)7
Nieuwe telefoon. Als je na downloaden van de app kiest voor Nederland, dan een foutmelding. Keuze voor ieder ander land gaat de app wel naar het volgende scherm. Vorige week contact gehad met klantenservice van Audi. Meer problemen waren geregistreerd, en ik zou terug gebeld worden. Ooit......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeocoderBE
  • Laatst online: 19-09-2024
Apjuh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Als ik United Kindom kies als land en dan als taal engels, dan laadt de app wel. Alleen kan ik dan alleen maar het batterij niveau zien en de range. De overige functies zijn uit gegrijsd
Hier (België) werkt de app nog steeds als voordien, maar meer dan batterij niveau en range heb ik met die app nog nooit kunnen doen. Locatie van de auto op kaartje werkt ook, maar afsluiten of openen of dergelijke, of notificatie bij einde laadsessie werkt allemaal niet. Laaddoel instellen lukt normaal ook wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Apjuh schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 14:02:
[...]

Ik heb Belgie gekozen en alles werkt. Ik kan voorverwarmen, laadplanning instellen etc. (Wel de fat).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:17
Bij mij een paar weken geleden ook geen informatie meer van de app. Gaf aan dat update in behandeling was. Wanneer ik in de auto instapte kreeg ik wel verbinding met de auto.
Bij uitstappen stond er weer update in behandeling. Geen enkele informatie meer in de app.
Toch na een dag of vier deed de app het weer. Nu kan ik het laden weer instellen en kan weer voorklimatizeren.
Kan ook weer zien als het laden klaar is. Hoe alles het nu weer doet is voor mij toch raadselachtig. Ik heb na de laatste update (3812) meer problemen dan met mijn originele,wat voor mij 3669 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Laatst online: 15:13
Vandaag voor een eerste beurt met de Q4 model 50 (september 2021 import) naar de dealer in Rotterdam geweest, bijna 600 euri armer.
Er zat tevens een storing in de sos module.
Bleek deze kapot te zijn en er moest een nieuwe besteld worden. Uiteraard garantie.
Men gaf tevens aan dat er 2 updates klaar staan. Deze mag nog niet uitgevoerd worden. Het kan zijn dat de batterij mogelijk een kapotte cel heeft en dan dient men dit.ook.met een soort kit te gebruiken. Kit komt via Pon en is voorlopig niet leverbaar.
Update zal wel ergens in december worden. 2 dagen of mogelijk langer auto kwijt.
Ook overschrijft hij de vagcom aanpassingen. Na wat doorvragen zei de monteur dat ze hem uitlezen en alle codes noteren om daarna alles terug te zetten.
Wordt vervolgd, ben bang dat ik Rainesh weer moet vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasman69
Dean Martin schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 21:19:
[...]

Ik heb Belgie gekozen en alles werkt. Ik kan voorverwarmen, laadplanning instellen etc. (Wel de fat).
Hier (NL) precies hetzelfde gedaan, MyAudi app werkt eigenlijk al langere tijd perfect (Q4 van 04-‘23, dus sw 3812), maar sinds maandag op de iPads en gsm’s werd er weinig meer geladen. Ff opnieuw geinstalleerd en NL kiezen kan, taal is greyed out, resultaat > is niet opnieuw te installeren. Kies ik voor BE, taal blijft NL-maar is niet greyed out en app installeert en werkt prima. Ben ik toch lekker woonachtig in België. Vaag maar Audi-like 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boskamp66
  • Laatst online: 31-07 16:24
Boskamp66 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 15:41:
[...]

Ja hier hetzelfde probleem 8)7
Nieuwe telefoon. Als je na downloaden van de app kiest voor Nederland, dan een foutmelding. Keuze voor ieder ander land gaat de app wel naar het volgende scherm. Vorige week contact gehad met klantenservice van Audi. Meer problemen waren geregistreerd, en ik zou terug gebeld worden. Ooit......
Vandaag reactie van de klantenservice van Audi:
Vervelend dat u de melding ' Downloaden mislukt. Er is een fout opgetreden ' krijgt. Dit probleem is ondertussen bekend bij Audi AG; de beheerder van de app. Audi AG werkt aan een oplossing.

Voor nu is inderdaad het advies om voor een andere taal dan Nederlands te kiezen, daarna zal het downloaden wel lukken. U kunt over een aantal dagen proberen om de taal naar het Nederlands te wijzigen. Wij gaan er voor nu vanuit dat het probleem met een aantal dagen opgelost zal zijn.

Op "België" gezet, en nu lijkt alles (nou ja laden en klimaatregeling) het te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik
  • Laatst online: 11-09 00:01
Donjeffa schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:25:
Vandaag voor een eerste beurt met de Q4 model 50 (september 2021 import) naar de dealer in Rotterdam geweest, bijna 600 euri armer.
Mag ik vragen waarom je hiervoor moest betalen? De Q4 valt toch onder 7 jaar gratis onderhoud:

https://www.audi.nl/nl/we...sche-auto/audi-ecare.html

Of is dit omdat je auto geïmporteerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Pollement schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:13:
[...]

En als je bepaalde velgen besteld en die worden bij de dealer gemonteerd waarbij hij op stalen velgen van de trailer wordt afgerold, voel je je dan ook bedot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Jorik schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:35:
[...]

Mag ik vragen waarom je hiervoor moest betalen? De Q4 valt toch onder 7 jaar gratis onderhoud:

https://www.audi.nl/nl/we...sche-auto/audi-ecare.html

Of is dit omdat je auto geïmporteerd is?
Dat is inderdaad, zoals ook op die pagina staat, niet voor geïmporteerde auto's.
Audi e-care
Bij een vooruitstrevende auto hoort vooruitstrevende service. Daarom zijn de volledig elektrische modellen (die oorspronkelijk voor de Nederlandse markt zijn geleverd) standaard voorzien van Audi e-care:
een uitgebreid servicepakket dat ervoor zorgt dat u altijd en overal zorgeloos elektrisch kunt rijden.
Daarnaast zal niet alles gratis in alle gevallen gratis zijn:
et is belangrijk dat uw Audi e-tron in topconditie is en blijft. Daarom biedt Audi e-care tot en met 7 jaar lang onderhoudsinspecties en APK. Uitgevoerd door de e-tron experts van Audi Service uiteraard. De inhoud van de inspecties bestaat uit de door de fabriek geadviseerde onderhoudsinspecties (dit betekent: inspecties, interieur filter, remvloeistof) en APK. Alle reparaties of vervangingen die het gevolg zijn van slijtage van onderdelen of schade door het gebruik van de auto, die niet vallen onder de voorgeschreven onderhoudsinspecties van de auto zijn niet inbegrepen.
Maar ik vermoed dat hier het stukje 'import' roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollement
Eddos schreef op woensdag 1 november 2023 @ 18:49:
[...]

En als je bepaalde velgen besteld en die worden bij de dealer gemonteerd waarbij hij op stalen velgen van de trailer wordt afgerold, voel je je dan ook bedot?
Ja, ik zou mij bedot voelen. Tenzij ik zelf om de aanpassing vroeg.

Als je hiermee akkoord kunnen ze zo wel meerdere delen van de wagen achteraf gaan verbouwen/inbouwen.
vb: Zetels, lichten, ...

Het ligt mogelijks aan mij maar als ik een nieuwe wagen koop en deze volledig configureer + er is geen communicatie vanuit de dealer/audi, dan verwacht ik dat de wagen van de band gaat rollen zoals ik het vroeg.

[ Voor 38% gewijzigd door Pollement op 02-11-2023 14:05 . Reden: Extra zin ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Pollement schreef op donderdag 2 november 2023 @ 13:46:
[...]

Ja, ik zou mij bedot voelen. Tenzij ik zelf om de aanpassing vroeg.

Als je hiermee akkoord kunnen ze zo wel meerdere delen van de wagen achteraf gaan verbouwen/inbouwen.
vb: Zetels, lichten, ...

Het ligt mogelijks aan mij maar als ik een nieuwe wagen koop en deze volledig configureer + er is geen communicatie vanuit de dealer/audi, dan verwacht ik dat de wagen van de band gaat rollen zoals ik het vroeg.
Wat een onzin, als ze het je niet hadden gezegd had je het niet eens geweten.
Je moet gewoon krijgen wat je besteld hebt en waar ze dat erop of eraan zetten zal je toch een worst zijn.
Ze moeten natuurlijk geen Chinese meuk erop bakken maar dat is hier ook niet het geval. Je krijgt gewoon de officiële Audi parts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollement
GeeMoney schreef op donderdag 2 november 2023 @ 14:50:
[...]

Wat een onzin, als ze het je niet hadden gezegd had je het niet eens geweten.
Je moet gewoon krijgen wat je besteld hebt en waar ze dat erop of eraan zetten zal je toch een worst zijn.
Ze moeten natuurlijk geen Chinese meuk erop bakken maar dat is hier ook niet het geval. Je krijgt gewoon de officiële Audi parts.
Voor mij is dat geen onzin maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik heb er zeker vertrouwen in dat de onderdelen origineel zullen zijn.

Nu, dit is redelijk ver weg van mijn initiële vraag, deze was:

"Een collega op het werk bestelde een audi q4 met elektrische trekhaak.

Wil iemand hier mij terecht wijzen als ik verkeerd ben te denken dat deze trekhaak er toch in de fabriek had moeten opzitten ?"

Ik concludeer, het zou er fabriek af moeten opzitten maar achteraf monteren met OEM onderdelen is oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:44
Goh, ik zou er niet te zwaar aan tillen.
Heb 2 dagen geleden de mijne gaan ophalen bij de dealer en daar stond hij nog niet klaar. Hij moest nog van de overkant komen waar ze juist het 'fleet protection pack' hadden aangebracht (doorzichtbare folie op de kofferrand voor krassen, wat rubberen matten). Maakt me weinig uit dat dit niet door de fabriek is gedaan.

Wel had ik ze gewezen op lijmresten achteraan bij het logo (heb die in het zwart genomen), hebben ze snel weggepoetst. Waarschijnlijk ook nog maar net aangebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online

MLLL

Palm Treo 650

Pollement schreef op donderdag 2 november 2023 @ 16:11:
[...]

Voor mij is dat geen onzin maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik heb er zeker vertrouwen in dat de onderdelen origineel zullen zijn.

Nu, dit is redelijk ver weg van mijn initiële vraag, deze was:

"Een collega op het werk bestelde een audi q4 met elektrische trekhaak.

Wil iemand hier mij terecht wijzen als ik verkeerd ben te denken dat deze trekhaak er toch in de fabriek had moeten opzitten ?"

Ik concludeer, het zou er fabriek af moeten opzitten maar achteraf monteren met OEM onderdelen is oké.
Ben blij dat ik jouw dealer niet ben O-)
Een trekhaak monteren is geen rocketscience en maakt geen enkel verschil of de fabrikant of dealer die monteert.

Bijvoorbeeld achteraf leder in laten bouwen is 9 van de 10 keer mooier en beter dan fabrieksaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
rasman69 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 22:40:
[...]

Hier (NL) precies hetzelfde gedaan, MyAudi app werkt eigenlijk al langere tijd perfect (Q4 van 04-‘23, dus sw 3812), maar sinds maandag op de iPads en gsm’s werd er weinig meer geladen. Ff opnieuw geinstalleerd en NL kiezen kan, taal is greyed out, resultaat > is niet opnieuw te installeren. Kies ik voor BE, taal blijft NL-maar is niet greyed out en app installeert en werkt prima. Ben ik toch lekker woonachtig in België. Vaag maar Audi-like 😉
Net nog even getest, MyAudi-app (eerder geinstalleerd als Belg) gedeinstalleerd en opnieuw geinstalleerd in NL en nu loopt de installatie wel en alles werkt. Ook voorverwarmen etc.

Wat het ook opeens weer doet: Themawereld. Eerder 2 thema’s aangeschaft, zag er geinig uit en toen werd het Themawereld-icoontje verwijderd uit de MMI. Ook uit de Audi store/Audi functions in de app is deze verwijderd. Tegoedbonnetje gehad van Audi NL met de mededeling dat dit waarschijnlijk ook niet meer terug zou komen. Ik zag Themawereld echter net weer in de app staan, 3e thema aangeschaft, de MMI werd bijgewerkt en jahoor, het icoon staat weer in de MMI en ik kan zowaar de 3 aangekochte thema’s selecteren. Mogelijk is bovenstaande alleen bij mij van toepassing (geweest), maar ik deel graag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 09:34
Hoi allemaal,

Ik vroeg mij even af hoeveel opties er nog makkelijk na levering zijn toe te voegen. Voornamelijk het keyless entry systeem. Is dat gewoon een vinkje in de software van de auto, of moeten er dan ook daadwerkelijk onderdelen op lastige plekken worden toegevoegd. Ik had tenminste begrepen dat bij nieuwe auto's vaak de hardware wel aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:47
Collega heeft versie 3812, maar vanuit de dealer een terugroepactie om te updaten. Ik dacht dat 3812 nu de laatste was. Of gooi ik al die versies doorelkaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lambo LP670 SV
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:44
dexter07051982 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 10:43:
Hoi allemaal,

Ik vroeg mij even af hoeveel opties er nog makkelijk na levering zijn toe te voegen. Voornamelijk het keyless entry systeem. Is dat gewoon een vinkje in de software van de auto, of moeten er dan ook daadwerkelijk onderdelen op lastige plekken worden toegevoegd. Ik had tenminste begrepen dat bij nieuwe auto's vaak de hardware wel aanwezig is.
Aansluitend ben ik ook wel benieuwd wat er allemaal te coderen valt van zaken die stiekem al aanwezig zijn maar gewoon niet enabled of verbeterd kunnen worden qua config. Is hier ergens een overzicht van te vinden toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Donderdagavond ging mijn schoondochter in Breda naar een concert en had haar auto bij een laadpaal gezet. Bij terugkomst bleek dat bij alle auto’s die aan de laadpaal stonden de laadkleppen gestolen waren. Nu rijd zij geen Audi maar was wel benieuwd of iemand van jullie al eens van zo’n diefstal (laadklep) gehoord of ervaren heeft.

Het verdienmodel is er m.i. niet maar de schade bedraagt circa €650😱🤬. De klep kan bij die Volvo blijkbaar niet zomaar teruggeplaatst worden.

Ik hoop niet dat dit gedaan wordt vanwege antipathie tegen elektrische auto’s.

[ Voor 4% gewijzigd door wimbre op 04-11-2023 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De_Remus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 06:31
chaba schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 13:33:
Collega heeft versie 3812, maar vanuit de dealer een terugroepactie om te updaten. Ik dacht dat 3812 nu de laatste was. Of gooi ik al die versies doorelkaar?
Mijne werd met versie 3844 eind september afgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:51
Hoi , mogelijks ga ik ook voor de Q4 Etron, iemand enig wat er mogelijk is met ODB of andere... Om extra features te enablen? Ik hoor dat ze met "on demand" functies gaan komen, moet toch ergens mogelijk zij om via man in the middle features te kunnen activeren?

Thnx :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
NoFate schreef op zondag 5 november 2023 @ 19:55:
Hoi , mogelijks ga ik ook voor de Q4 Etron, iemand enig wat er mogelijk is met ODB of andere... Om extra features te enablen? Ik hoor dat ze met "on demand" functies gaan komen, moet toch ergens mogelijk zij om via man in the middle features te kunnen activeren?

Thnx :-)
Je zal met OBD nog altijd zaken kunnen aanpassen of vrij schakelen, maar het is voor zover ik weet nog geen van deze dienstverleners gelukt om features die nu 'On Demand' zijn vrij te schakelen.

Voor de Q4 zijn de volgende zaken FoD's op het moment volgens Audi Nederland:

Adaptive cruise control
Automatische airconditioning 2 zones << Deze vind ik een beetje vreemd, ik dacht dat dit standaard zou zijn, maar schijnbaar niet?
Audi smartphone interface << is volgens mij standaard op alle Nederlandse uitvoeringen
Audi virtual cockpit << Is volgens mij standaard op alle Nederlandse uitvoeringen, mogelijk bedoelen ze Virtual Cockpit plus? Of misschien wat extra layouts?
MMI navigatie plus met touch response & Audi connect

Deze opties zou je dus mogelijk beter direct voor kunnen opteren als je ze echt wil hebben, dan gokken op mogelijke vrijschakeling in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:51
Dennism schreef op maandag 6 november 2023 @ 17:05:
[...]

Je zal met OBD nog altijd zaken kunnen aanpassen of vrij schakelen, maar het is voor zover ik weet nog geen van deze dienstverleners gelukt om features die nu 'On Demand' zijn vrij te schakelen.

Voor de Q4 zijn de volgende zaken FoD's op het moment volgens Audi Nederland:

Adaptive cruise control
Automatische airconditioning 2 zones << Deze vind ik een beetje vreemd, ik dacht dat dit standaard zou zijn, maar schijnbaar niet?
Audi smartphone interface << is volgens mij standaard op alle Nederlandse uitvoeringen
Audi virtual cockpit << Is volgens mij standaard op alle Nederlandse uitvoeringen, mogelijk bedoelen ze Virtual Cockpit plus? Of misschien wat extra layouts?
MMI navigatie plus met touch response & Audi connect

Deze opties zou je dus mogelijk beter direct voor kunnen opteren als je ze echt wil hebben, dan gokken op mogelijke vrijschakeling in de toekomst.
Ah , ik had gehoopt op de matrix lampen, of eventueel de 360gr camera (als de hardware erin zit) :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Matrix lampen zijn volgens mij op de Q4 echt een optie, en dus ook niet aanwezig wanneer je ze niet aanvinkt.
Anders dan bij de E-Tron, waar ze er wel altijd op zitten en je ze ook af kan nemen als FoD.

Dit zijn als het goed is de units die krijgt wanneer je de standaard LED's afneemt:

Afbeeldingslocatie: https://media.electrichasgoneaudi.net/multimedia/models/q4-e-tron/technology/lights/headlightstandards.jpg

Terwijl de Matrix Units er zo uit zien:

Afbeeldingslocatie: https://media.electrichasgoneaudi.net/multimedia/models/q4-e-tron/technology/lights/signature2s.jpg

is mogelijk wel te retrofitten, maar dat zal een flinke duit kosten, net als de 360gr camera's als je die niet af fabriek af neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
NoFate schreef op maandag 6 november 2023 @ 18:24:
[...]

Ah , ik had gehoopt op de matrix lampen, of eventueel de 360gr camera (als de hardware erin zit) :+)
360 camera kan worden geactiveerd als de originele hardware aanwezig. Heb ik laten doen en werkt prima. Wel moest dit opnieuw gebeuren nadat de update bij de dealer was gedaan.
Pagina: 1 ... 120 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.