@Robbedoesj jeetje, dat stip je niet even weg ben ik bang. Ik zou even langs een dealer rijden, volgens mij is dat een losse “strip” al ben ik bang dat het inclusief montage nog weleens op kon lopen.
Trouwens, alle gedoe over niet meer dan 80% laden ivm terugloop van de accu valt volgens mij wel mee.
Ik laad al sinds november 2021 tot 100%, rij ook genoeg direct na het opladen zodat op dezelfde dag de auto alweer op 80% staat.
En de actieradius is, na de updates, inmiddels gestegen tot 539 km.
Ik rij dan ook zuinig, maar ik heb niet de indruk dat, na 2 jaar tot 100% laden en 55.000 kilometer verder, de accus’s ook maar 1 procent aan capaciteit hebben ingeleverd. 🤗
Ik laad al sinds november 2021 tot 100%, rij ook genoeg direct na het opladen zodat op dezelfde dag de auto alweer op 80% staat.
En de actieradius is, na de updates, inmiddels gestegen tot 539 km.
Ik rij dan ook zuinig, maar ik heb niet de indruk dat, na 2 jaar tot 100% laden en 55.000 kilometer verder, de accus’s ook maar 1 procent aan capaciteit hebben ingeleverd. 🤗
/f/image/7djGRMnvXo6qafYynuHCiCEl.png?f=fotoalbum_large)
Is dat niet standaard? Volgens mij is dat bij Audi vaak 2 jaar of 30.000km, wat het eerst komt.Bart schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:22:
Kleine update omtrent 'standaard' onderhoud. Mijn Q4 nadert de twee jaar oud en virtual cockpit geeft nu een melding dat er onderhoud nodig is over X dagen. Ondanks dus ook de recente update naar de nieuwe software is dit nog steeds gekoppeld aan tijd en niet aan kilometerstand.
Is bij mijn A3 ook zo, en bij mijn vaders E-Tron volgens mij ook als ik kijk in de MyAudi App, in mei 2024 wordt zijn auto '2 jaar', en hij heeft nu nog 3200km of tot mei 2024 tot de volgende inspectie, daarnaast geeft de app aan dat iedere 2 jaar (of 60k gereden) het panorama dak gecontroleerd moet worden, en iedere 2 jaar de rem vloeistof en interieur filter gedaan moet worden (zonder KM stand, dus echt iedere 2 jaar).
Dat is dus de vraag wat standaard isDennism schreef op woensdag 20 september 2023 @ 11:30:
[...]
Is dat niet standaard? Volgens mij is dat bij Audi vaak 2 jaar of 30.000km, wat het eerst komt.
Is bij mijn A3 ook zo, en bij mijn vaders E-Tron volgens mij ook als ik kijk in de MyAudi App, in mei 2024 wordt zijn auto '2 jaar', en hij heeft nu nog 3200km of tot mei 2024 tot de volgende inspectie, daarnaast geeft de app aan dat iedere 2 jaar (of 60k gereden) het panorama dak gecontroleerd moet worden, en iedere 2 jaar de rem vloeistof en interieur filter gedaan moet worden (zonder KM stand, dus echt iedere 2 jaar).
I'm not deaf, I'm just ignoring you.
Tot nu toe was het zo dat bij de kiezen van de routeplanner de 1e 3 opties HPC/DC/AC waren. Nu zie ik ineens Parkeren staan maar niet die 3 opties. Onder de 3 puntjes zie ik ze ook niet.
Waar kan ik dat aanpassen?
Waar kan ik dat aanpassen?
https://www.autoblog.nl/n...-voor-meer-emotie-3548813
+20pk voor de 45
+40pk voor de 50
Nieuwe samenstelling van de batterij voor sneller te kunnen laden en afstemming van het onderstel herzien voor betere handling.
+20pk voor de 45
+40pk voor de 50
Nieuwe samenstelling van de batterij voor sneller te kunnen laden en afstemming van het onderstel herzien voor betere handling.
Het woord emotie wordt wel te pas en te onpas gebruikt. Daarnaast, dit gaat waarschijnlijk alleen voor de nieuwe modellen gelden. Tenminste, ik zie niet zomaar dat de samenstelling van 'bestaande' batteriijen aangepast wordt.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:16:
+20pk voor de 45
+40pk voor de 50
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Hier klopt toch iets niet helemaal. Er is sprake van een achterwielaangedreven 45-versie daar die enkel als 40 bestaat. Ik lees echter tevens dat de 40 versie voortaan 45 zal heten en dat die 45-versie dan zal bestaan in de smaak achterwielaandrijver alsook 4-wielaandrijver wat het bericht weer wel correct zou kunnen maken.Lambo LP670 SV schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:16:
+20pk voor de 45
+40pk voor de 50
Ik vraag me af wat er staat te gebeuren voor alle bestellingen die reeds gemaakt werden, maar nog niet geproduceerd/afgeleverd zijn.
Ikzelf heb een bestelling voor een 40 uitstaan sidns jan 2023, maar ben wel erg geniteresseerd om de nieuwe aandrijflijn te bekomen. Krijg ik die sowieso of moet ik bijbetalen of kan dit niet of...?
Wat ook met mijn levertermijn (momenteel geschat ergens januari 2024).
Vragen, vragen, vragen en nog eens vragen...
Dat hangt volgens mij vaak af van het moment wanneer in de fabriek het wisselmoment is en een 'facelift' (al weet ik niet of hier ook echt gefacelift wordt qua exterieur?) in productie gaat.
Ik het verleden wel eens gezien dat er bij bestellingen gedaan vlak voor een 'facelift' er soms nog wel eens het nieuwe model geleverd werd in overleg, maar normaliter hebben ze dat wel vrij goed afgestemd volgens mij waardoor ik niet heel snel zou verwachten dat een auto maanden geleden zomaar geleverd zal worden in de nieuwe variant, al kan dat natuurlijk door de tekorten en productie achterstanden anders zijn.
Ik zou als ik jou was eens een balletje opgooien bij de dealer.
Ik het verleden wel eens gezien dat er bij bestellingen gedaan vlak voor een 'facelift' er soms nog wel eens het nieuwe model geleverd werd in overleg, maar normaliter hebben ze dat wel vrij goed afgestemd volgens mij waardoor ik niet heel snel zou verwachten dat een auto maanden geleden zomaar geleverd zal worden in de nieuwe variant, al kan dat natuurlijk door de tekorten en productie achterstanden anders zijn.
Ik zou als ik jou was eens een balletje opgooien bij de dealer.
Ah, dat de 40 eruit gehaad staat idd niet op autoblog maar wel in hun persartikel. https://nieuws.audi.nl/ve...e-en-nog-meer-rijplezier/MrMaster schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:31:
[...]
Hier klopt toch iets niet helemaal. Er is sprake van een achterwielaangedreven 45-versie daar die enkel als 40 bestaat. Ik lees echter tevens dat de 40 versie voortaan 45 zal heten en dat die 45-versie dan zal bestaan in de smaak achterwielaandrijver alsook 4-wielaandrijver wat het bericht weer wel correct zou kunnen maken.
Ik vraag me af wat er staat te gebeuren voor alle bestellingen die reeds gemaakt werden, maar nog niet geproduceerd/afgeleverd zijn.
Ikzelf heb een bestelling voor een 40 uitstaan sidns jan 2023, maar ben wel erg geniteresseerd om de nieuwe aandrijflijn te bekomen. Krijg ik die sowieso of moet ik bijbetalen of kan dit niet of...?
Wat ook met mijn levertermijn (momenteel geschat ergens januari 2024).
Vragen, vragen, vragen en nog eens vragen...
Tikkeltje verwarrend zo, maar dit zijn dan de nieuwe model benamingen.
:strip_exif()/f/image/X2jtfWcokxRRT5uUW9r2aIPO.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb de mijn lease (40) besteld in mei dus als dat automatisch een nieuwe 45 wordt, des te beter met wat meer pk's onder de rechtervoet
[ Voor 14% gewijzigd door Lambo LP670 SV op 21-09-2023 14:13 ]
Volgens artikel bij autoweek kunnen de nieuwe Q4 45 met meer vermogen maar laden met snelheden tot 135 kw terwijl mijn Q4 40 sinds de update 170kw haalt. Als dat klopt is het dus niet alleen een vooruitgang, wat mij erg zou verbazen.
Ik heb m'n Audi Q4 sinds half november 2021.
Ik wil even reageren op verschillende berichten die ik zag in de laatste paar pagina's. :-)
Na een jaar heb ik zelf gebeld voor een afspraak voor onderhoud. Bij de garage wisten ze toen niet goed of dat moest of niet. Ik had toen een goeie 40.000 km gereden. De afspraak is doorgegaan in januari van dit jaar (was druk). De naam "inspectie" is inderdaad wel veel beter gekozen dan "onderhoud", want eigenlijk hebben ze helemaal niks gedaan. Enkel nagekeken.
Een paar weken terug heb ik zelf de batterij van de sleutel vervangen. Ik herinner me niet dat ik dat bij andere auto's ooit heb moeten doen, maar ik kan me vergissen. Was op zich niet veel werk.
Ik heb in die kleine twee jaar al twee keer voorgehad dat de auto tijdens het rijden een rode melding gaf dat ik aan de kant moest gaan staan. Eén keer ben ik gewoon doorgereden en heb ik er verder niks aan gedaan. De tweede keer (maanden later) heb ik Audi Assistance gebeld. De VAB kwam en heeft de wagen getakeld. Die heeft toen meer dan een week in de garage gestaan, maar die heeft helemaal niks gedaan. Ik kreeg gedurende vijf dagen een vervangwagen van Audi, enkel en alleen omdat ik na een jaar op onderhoud geweest was. Terwijl dat waarschijnlijk niet moet. Onduidelijkheid alom, maar soit, goed dat ik geweest ben.
Ik heb ook een keer voor gehad dat de auto niet wilde starten. We hebben toen een andere auto gebruikt. Een paar uur later werkte de auto terug. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij de garage, maar die konden niks vinden.
Vanochtend had ik het opnieuw: De auto wilde niet starten. "Motorstartsysteem storing! Service opzoeken a.u.b." Audi Assistance stuurde een takeldienst. Die zette stroom op de kleine batterij. Toen werkte de auto terug, maar ik kreeg het advies asap naar een Audi garage te rijden.
In de Audi garage zagen ze twee terugroepacties actief staan, waaronder dus de langverwachte software update. Die gaan ze eerst toepassen vooraleer ze het probleem onderzoeken. Ik kreeg een Audi A6 mee, want die update zou minstens twee dagen duren. Morgen bellen ze met het nieuws of de update gelukt is.
Ik ben benieuwd.
Als vervangwagen heb ik een Audi A6, redelijk full option. Is een diesel. Is wennen, want is slomer, ook al zet je die in de Audi Drive Select Dynamic stand.
Ik wil even reageren op verschillende berichten die ik zag in de laatste paar pagina's. :-)
Na een jaar heb ik zelf gebeld voor een afspraak voor onderhoud. Bij de garage wisten ze toen niet goed of dat moest of niet. Ik had toen een goeie 40.000 km gereden. De afspraak is doorgegaan in januari van dit jaar (was druk). De naam "inspectie" is inderdaad wel veel beter gekozen dan "onderhoud", want eigenlijk hebben ze helemaal niks gedaan. Enkel nagekeken.
Een paar weken terug heb ik zelf de batterij van de sleutel vervangen. Ik herinner me niet dat ik dat bij andere auto's ooit heb moeten doen, maar ik kan me vergissen. Was op zich niet veel werk.
Ik heb in die kleine twee jaar al twee keer voorgehad dat de auto tijdens het rijden een rode melding gaf dat ik aan de kant moest gaan staan. Eén keer ben ik gewoon doorgereden en heb ik er verder niks aan gedaan. De tweede keer (maanden later) heb ik Audi Assistance gebeld. De VAB kwam en heeft de wagen getakeld. Die heeft toen meer dan een week in de garage gestaan, maar die heeft helemaal niks gedaan. Ik kreeg gedurende vijf dagen een vervangwagen van Audi, enkel en alleen omdat ik na een jaar op onderhoud geweest was. Terwijl dat waarschijnlijk niet moet. Onduidelijkheid alom, maar soit, goed dat ik geweest ben.
Ik heb ook een keer voor gehad dat de auto niet wilde starten. We hebben toen een andere auto gebruikt. Een paar uur later werkte de auto terug. Ik heb toen een afspraak gemaakt bij de garage, maar die konden niks vinden.
Vanochtend had ik het opnieuw: De auto wilde niet starten. "Motorstartsysteem storing! Service opzoeken a.u.b." Audi Assistance stuurde een takeldienst. Die zette stroom op de kleine batterij. Toen werkte de auto terug, maar ik kreeg het advies asap naar een Audi garage te rijden.
In de Audi garage zagen ze twee terugroepacties actief staan, waaronder dus de langverwachte software update. Die gaan ze eerst toepassen vooraleer ze het probleem onderzoeken. Ik kreeg een Audi A6 mee, want die update zou minstens twee dagen duren. Morgen bellen ze met het nieuws of de update gelukt is.
Ik ben benieuwd.
Als vervangwagen heb ik een Audi A6, redelijk full option. Is een diesel. Is wennen, want is slomer, ook al zet je die in de Audi Drive Select Dynamic stand.
Nog meer emotie? Ik heb me wel genoeg geërgerd de afgelopen twee jaar. Een en al emotie. Alsjeblieft zeg, mag ik een teiltje?party42 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:21:
[...]Het woord emotie wordt wel te pas en te onpas gebruikt.
Wat met bestaande modellen? Krijgen wij ook wat leuke veranderingen met een ota update?? Ik ben er wel zeker van dat de prijzen weer stevig naar boven zullen gaan voor de nieuwe motor en verbeteringen. Voor niets gaat de zon op.
Dan heb je best een pittige Q4 denk ik en ze hebben je afgescheept met het minimale aan motorisering in de A6, zelfs een diesel A6 zou dat normaliter namelijk redelijk makkelijk moeten winnen, zowel in top als het sprintje naar 100.janbus schreef op donderdag 21 september 2023 @ 15:09:
Is dat niet de Q6 etron?Bobo221 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 18:48:
Kwam gisteren dit tegen in Limburg. Ik vermoed de facelift van de Q4.
[Afbeelding]
Maar een topsnelheid en sprintje naar 100km per uur valt niet zo hard op als het constante koppel en directe respons wat een elektrische auto je biedt. Ik begrijp het goed hoor. Een auto met verbrandingsmotor is een hele stap terug in de tijd qua gevoel en rijden...Dennism schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:08:
[...]
Dan heb je best een pittige Q4 denk ik en ze hebben je afgescheept met het minimale aan motorisering in de A6, zelfs een diesel A6 zou dat normaliter namelijk redelijk makkelijk moeten winnen, zowel in top als het sprintje naar 100.
Zou kunnen dat de A6 zou winnen in een sprintje tot 100, maar ik merkte het vooral als je de weg oprijdt vanuit stilstand. Dan reageert een diesel trager. Je kan wel wat voorgas geven om dat te vermijden, maar dat ben ik duidelijk verleerd. :-)Dennism schreef op donderdag 21 september 2023 @ 19:08:
[...]
Dan heb je best een pittige Q4 denk ik en ze hebben je afgescheept met het minimale aan motorisering in de A6, zelfs een diesel A6 zou dat normaliter namelijk redelijk makkelijk moeten winnen, zowel in top als het sprintje naar 100.
En tijdens het plankgas optrekken voel je de A6 duidelijk schakelen. Ook dat was ik niet meer gewoon. :-)
Qua initiële respons heb je zeker gelijk in, al moet ik wel zeggen dat ik het verschil niet zo fors ervaar, ik rij regelmatig in beide en elektrisch is zeker wat meer comfortabel, zeker bij bijvoorbeeld stadsverkeer. ik wissel het regelmatig af en heb nu niet het idee dat ik een reis terug in de tijd maak qua comfort, tenzij het natuurlijk gewoonweg een veel oudere auto is. Maar tussen recente auto's, zeker uit een gelijkwaardige klasse en uitrusting, vind ik het verschil lang niet altijd heel groot, en prefereer ik zelfs soms een ICE model (zeker bij langere ritten).SWIGGA schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:17:
[...]
Maar een topsnelheid en sprintje naar 100km per uur valt niet zo hard op als het constante koppel en directe respons wat een elektrische auto je biedt. Ik begrijp het goed hoor. Een auto met verbrandingsmotor is een hele stap terug in de tijd qua gevoel en rijden...
Kan dat je dat zo ervaart, voor mij persoonlijk elke keer een stap terug in de tijd. Ik wil ook niet meer terug eerlijk gezegd. Ik hou van de directe respons en instant power..ik heb maar het 40 model en elke keer dat ik volstroom geef krijg ik toch direct een aangename duw in de rug. Gaat niet vervelen, ook de achterwielaandrijving niet 😀 het enige wat ik minder vind, is de soms stugge vering. Ben heel benieuwd of ze dat met de geuprade Q4 hebben aangepakt.Dennism schreef op donderdag 21 september 2023 @ 23:35:
[...]
Qua initiële respons heb je zeker gelijk in, al moet ik wel zeggen dat ik het verschil niet zo fors ervaar, ik rij regelmatig in beide en elektrisch is zeker wat meer comfortabel, zeker bij bijvoorbeeld stadsverkeer. ik wissel het regelmatig af en heb nu niet het idee dat ik een reis terug in de tijd maak qua comfort, tenzij het natuurlijk gewoonweg een veel oudere auto is. Maar tussen recente auto's, zeker uit een gelijkwaardige klasse en uitrusting, vind ik het verschil lang niet altijd heel groot, en prefereer ik zelfs soms een ICE model (zeker bij langere ritten).
Zonet contact met garage gehad die met de importeur checkte. De nieuwe aandrijflijn duurt toch nog even en is niet te wijzigen in bestaande bestellingen. Mijn bestelling feb 2023 met geschatte aflevering in Jan 2024 zal dus nog de oude versie betreffen.
Jammer dat ik nog maanden moet wachten op een auto waarvan ik nu al weet dat die outdated zal zijn.☹️
Jammer dat ik nog maanden moet wachten op een auto waarvan ik nu al weet dat die outdated zal zijn.☹️
Dat zal zeker niet vervelen mee, al zal het er denk ik ook wel van afhangen waar je vandaan komt, kom je bij wijze van een 1.0 naar elektrisch en terug zal die ervaring anders zijn dan wanneer je van een 3 liter turbo komt en weer in ieder vergelijkbaars stapt (zo reed ik laatst voor het eerst in een redelijk loaded BMW 5 serie, toch ook echt gewoon een genot om in te rijden, ondanks dat het gewoon een ICE had). Alles waar ik tegenwoordig in rij heeft wel iets van elektrische support of motor (MHEV, Hybride of full elektrisch, dat zal er ook mee te maken hebben denk ik).SWIGGA schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:27:
[...]
Kan dat je dat zo ervaart, voor mij persoonlijk elke keer een stap terug in de tijd. Ik wil ook niet meer terug eerlijk gezegd. Ik hou van de directe respons en instant power..ik heb maar het 40 model en elke keer dat ik volstroom geef krijg ik toch direct een aangename duw in de rug. Gaat niet vervelen, ook de achterwielaandrijving niet 😀
Stug is volgens mij wel Audi standaard, als sinds ik mij kan heugen (lees eind jaren 80), wordt er bij ons in de familie Audi gereden en die zijn in mijn ervaring in ieder geval standaard altijd redelijk stug afgeveerd (zeker als je bijv. van een Franse auto oid af komt). Ik zou echter verwachten dat je bij een Q4 dat via Drive Select in zou moeten kunnen stellen, of is dat in dat segment tegenwoordig nog niet standaard. Op de E-Tron kan ik dat in ieder geval wel en was het volgens de verkoper een standaard uitrusting.het enige wat ik minder vind, is de soms stugge vering. Ben heel benieuwd of ze dat met de geuprade Q4 hebben aangepakt.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennism op 22-09-2023 09:30 ]
Jammer, helaas wel wat ik al verwachte. Verder is dat helaas wel een nadeel van langere levertijden, vooral hier in combinatie met een redelijk vroege 'facelift' (al heb ik het nog steeds niet helemaal duidelijk of het nu een echte facelift is, of dat het echt alleen de aandrijflijn is).MrMaster schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:44:
Zonet contact met garage gehad die met de importeur checkte. De nieuwe aandrijflijn duurt toch nog even en is niet te wijzigen in bestaande bestellingen. Mijn bestelling feb 2023 met geschatte aflevering in Jan 2024 zal dus nog de oude versie betreffen.
@Dennism de E-tron heeft standaard ook adaptieve luchtvering. Daar is het verschil dus duidelijk merkbaar.
Ik heb meerdere VAG modellen gehad zonder adaptieve luchtvering maar met dat DCC (Dynamic Chassis Control en Drive Select) maar moet zeggen dat ik het verschil daarin nagenoeg niet echt kon merken behalve in gas respons/doortrekken in toeren bijvoorbeeld. Zeker niet zo duidelijk als met luchtvering het geval is. Wat op zich ook logisch is want die kan/wordt daadwerkelijk fysiek aangepast.
@MrMaster VAG hanteert vaak 2 momenten in een jaar waarin nieuwe zaken worden verwerkt in de productielijnen. Als je daar dus net na valt is de kans groot dat je de "vernieuwingen" krijgt.
Meestal is het een upgrade maar soms ook een achteruitgang, ik kan mij herinneren dat er een serie geweest is die kreeg een kleiner scherm in de dash ipv een grotere maar meestal is het andersom.
Dat moment ligt vaak in Maart en in Oktober.
Ik heb in het verleden meermaals dit aan de hand gehad bij bestellingen en 1x ook mijn Tiguan express weer een nieuw productieslot laten geven. (Toen kreeg ik een groter en vernieuwd MMI en draadloos laden en DAB+)
Ik heb meerdere VAG modellen gehad zonder adaptieve luchtvering maar met dat DCC (Dynamic Chassis Control en Drive Select) maar moet zeggen dat ik het verschil daarin nagenoeg niet echt kon merken behalve in gas respons/doortrekken in toeren bijvoorbeeld. Zeker niet zo duidelijk als met luchtvering het geval is. Wat op zich ook logisch is want die kan/wordt daadwerkelijk fysiek aangepast.
@MrMaster VAG hanteert vaak 2 momenten in een jaar waarin nieuwe zaken worden verwerkt in de productielijnen. Als je daar dus net na valt is de kans groot dat je de "vernieuwingen" krijgt.
Meestal is het een upgrade maar soms ook een achteruitgang, ik kan mij herinneren dat er een serie geweest is die kreeg een kleiner scherm in de dash ipv een grotere maar meestal is het andersom.
Dat moment ligt vaak in Maart en in Oktober.
Ik heb in het verleden meermaals dit aan de hand gehad bij bestellingen en 1x ook mijn Tiguan express weer een nieuw productieslot laten geven. (Toen kreeg ik een groter en vernieuwd MMI en draadloos laden en DAB+)
[ Voor 46% gewijzigd door GeeMoney op 22-09-2023 09:37 ]
Ik heb gelezen dat Q4's met productiedatum vanaf week 44 de nieuwe updates krijgen... ik heb met mijn Q4 ook 3zone klimaatregeling gekregen terwijl ik het niet had besteld. Mijn audi garage zei toen ook dat ik geen 3 zone zou krijgen al hoort dat bij het nieuwe modeljaar bij de standaarduitrusting. Ik zou dus toch de hoop nog niet opgeven... bij vw en skoda beginnen ze al zo goed als met de nieuwe motor te leveren, waarom zou audi nog lang wachten? Ik merk dat veel verkopers en garages het vaak toch ook niet weten. Bovendien zie ik ze in 2024 geen 'oude' en 'nieuwe' Q4's door elkaar maken. Wat een gedoe moet dat zijn? Nee hoor vanaf een bepaalde datum iedereen de nieuwe standaardopties en motor anders gaat dat de productie alleen maar vertragen...MrMaster schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:44:
Op een lijn zie ik dat inderdaad ook niet gebeuren, ik hoorde echter wel dat er voor de Q4 een productie faciliteit bij komt. Dus mogelijk dat die al eerder / direct starten met de 'nieuwe' modellen en dat Zwickau mogelijk eerst de lopende orders doet en dan overgaat?SWIGGA schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:17:
Bovendien zie ik ze in 2024 geen 'oude' en 'nieuwe' Q4's door elkaar maken. Wat een gedoe moet dat zijn? Nee hoor vanaf een bepaalde datum iedereen de nieuwe standaardopties en motor anders gaat dat de productie alleen maar vertragen...
Zelfs daar geloof ik niet in... vanaf week 44 model '24 met al het nieuwe. Dat gaat zo goed als zeker het geval zijn. Ik zou hoop houden. Die nieuwe productie faciliteit in Brussel bedoel je? Daar is al lang sprake van en daar bouwen ze ook al de Q8... Bovendien starten ze daar pas met de Q4 te bouwen op het einde van het jaar als ik me niet vergis dus dan gaan ze al helemaal die 'oude' motoren niet meer gebruiken, tenzij ze model 24 gaan vertragen en pas ergens volgend jaar beginnen te produceren en iedereen dus nog het oude model krijgt en ze de nieuwe updates beginnen te leveren bij nieuwe bestellingen vanaf een bepaalde datum, maar dan zou het echt nog wel lang duren wanneer de eerste nieuwe modellen rondrijden...
[ Voor 65% gewijzigd door SWIGGA op 22-09-2023 20:14 ]
SWIGGA schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:26:
[...]
Zelfs daar geloof ik niet in... vanaf week 44 model '24 met al het nieuwe. Dat gaat zo goed als zeker het geval zijn. Ik zou hoop houden. Die nieuwe productie faciliteit in Brussel bedoel je? Daar is al lang sprake van en daar bouwen ze ook al de Q8... Bovendien starten ze daar pas met de Q4 te bouwen op het einde van het jaar als ik me niet vergis dus dan gaan ze al helemaal die 'oude' motoren niet meer gebruiken, tenzij ze model 24 gaan vertragen en pas ergens volgend jaar beginnen te produceren en iedereen dus nog het oude model krijgt en ze de nieuwe updates beginnen te leveren bij nieuwe bestellingen vanaf een bepaalde datum, maar dan zou het echt nog wel lang duren wanneer de eerste nieuwe modellen rondrijden...
ID4 en 5 zijn pas te bestellen vanaf eind oktober; bestellen is dus. Of even wachten tot je’m hebt.De Skoda configurator geeft ook nog niets mbt update. Ik wil wel hopen, maar denk echt niet dat ik een model met update zal hebben waarvan afleverdatum geschat werd in Jan 2024.
Alle merken (VW, Skoda en Audi) zeggen nog niet hoeveel extra dit zal kosten, maar er werd wel gesteld dat er sowieso een meerprijs zal zijn straks. Het lijkt me dan ook onmogelijk dat nieuwe bestellingen moeten bijbetalen en oude, nog niet afgeleverde, “gratis” de update krijgen.
Ps: Van de band in België rollen nu al Q4’s.
Alle merken (VW, Skoda en Audi) zeggen nog niet hoeveel extra dit zal kosten, maar er werd wel gesteld dat er sowieso een meerprijs zal zijn straks. Het lijkt me dan ook onmogelijk dat nieuwe bestellingen moeten bijbetalen en oude, nog niet afgeleverde, “gratis” de update krijgen.
Ik heb sinds vandaag m'n wagen terug met de software update. Ik kreeg ook de melding "Voertuig is niet veilig geparkeerd." Ik ben snel gaan kijken en heb de auto (nog eens?) gesloten. Ik weet niet of hij al op slot was of niet. In elk geval is de melding nu weg. Is dit nu een bug of een terechte melding?theo_de_boer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:04:
[...]
Dat heb ik ook. Belde in paniek vrouw op... maar is gewoon een bug. Komt er altijd te staan als zij is ingelogd.
Beide kerel dat ik het had (met de E-Tron, dus niet exact dezelfde auto), was de auto inderdaad niet afgesloten. Dit door gespeel met de comfort sleutel.janbus schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 11:52:
[...]
Ik heb sinds vandaag m'n wagen terug met de software update. Ik kreeg ook de melding "Voertuig is niet veilig geparkeerd." Ik ben snel gaan kijken en heb de auto (nog eens?) gesloten. Ik weet niet of hij al op slot was of niet. In elk geval is de melding nu weg. Is dit nu een bug of een terechte melding?
Als het op die manier gaat zijn, (Dus enkel bij Q4's besteld vanaf ergens in oktober) heb je het nieuwe model pas ergens eind 2024 ? Tegen dan is er al een 25 model. Het lijkt me dus totaal niet logisch... maar wie weet schuift audi alles wel op en zien we elk nieuw jaarmodel pas een half jaar later op de baan? Ik had november 2021 besteld en heb eind oktober 2022 geleverd gekregen en dat was dus al het 2023 model met de toen nieuwe standaardopties die ik trouwens niet had besteld (3 zone klimaat bv) geen extra prijs en de auto is toen ook zo'n 7000 euro duurder geworden. Waarom zouden ze het nu ineens anders doen vraag ik me af...MrMaster schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 09:11:
ID4 en 5 zijn pas te bestellen vanaf eind oktober; bestellen is dus. Of even wachten tot je’m hebt.De Skoda configurator geeft ook nog niets mbt update. Ik wil wel hopen, maar denk echt niet dat ik een model met update zal hebben waarvan afleverdatum geschat werd in Jan 2024.
Weet iemand of er een ander instapverlichting mogelijk is bij de Q4? Ik krijg mijn Q4 op 2 oktober, dus ik kan nog niet zien of er instapverlichting zit. Heb wel wat dingen gevonden maar de Q4 staat er niet bij, zie: https://shop.audi.nl/auto...CR8AQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Edit: ik heb er een gevonden. Iemand enig idee of er een AliExpress/Bol.com versie te vinden is die compatible is met de Q4? https://shop.audi.nl/auto...apverlichting-e-tron-logo
Edit: ik heb er een gevonden. Iemand enig idee of er een AliExpress/Bol.com versie te vinden is die compatible is met de Q4? https://shop.audi.nl/auto...apverlichting-e-tron-logo
[ Voor 16% gewijzigd door virish01 op 23-09-2023 18:15 ]
Biedt het enige meerwaarde?virish01 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:15:
Weet iemand of er een ander instapverlichting mogelijk is bij de Q4? Ik krijg mijn Q4 op 2 oktober, dus ik kan nog niet zien of er instapverlichting zit. Heb wel wat dingen gevonden maar de Q4 staat er niet bij, zie: https://shop.audi.nl/auto...CR8AQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds
Voel mij eerder voor lul staan met zulke infantiele instapverlichting
Ik zou nog even terugkomen op nieuwe mmi softwareversie. 3844 is de huidige OTA versie, die zouden een aantal al binnen moeten krijgen. Er komt ook een 3874 versie uit zag ik, die komt ook OTA
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Ik heb sinds de update naar 3812 deze instapverlichting. Niets voor gedaan, dus ik gok dat ie standaard is bij de voorheen 3608 rijders.MLLL schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:29:
[...]
Biedt het enige meerwaarde?
:strip_exif()/f/image/eYNyYmIQoGSAS9rcTjD79ZKx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4rxG8dqP3Vk7Qs4KDHEUtePb.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier nog niks gezien…Rainesh schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:13:
die zouden een aantal al binnen moeten krijgen.
Bedankt voor de info! Brengen deze updates vernieuwingen of verbeteringen met zich mee??Rainesh schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:13:
Ik zou nog even terugkomen op nieuwe mmi softwareversie. 3844 is de huidige OTA versie, die zouden een aantal al binnen moeten krijgen. Er komt ook een 3874 versie uit zag ik, die komt ook OTA
Kun je altijd van uitgaan ja. De eerste MMI versies waren altijd beroerd, met de updates worden ze nagenoeg altijd beter. Is sinds eerste generatie MMI zo geweest en toch flikken ze het iedere keer om nieuwe MMI's te ontwikkelen met in het begin crappy software.SWIGGA schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:20:
[...]
Bedankt voor de info! Brengen deze updates vernieuwingen of verbeteringen met zich mee??
Ja maar als er geen nieuwigheden zouden komen met die updates zou dat echt wel een tegenvaller zijn. Software 3812 is reeds goed... (buiten een klokje dat soms een verkeerd uur geeft, maar daar stoor ik me niet echt aan)Rainesh schreef op zondag 24 september 2023 @ 11:39:
[...]
Kun je altijd van uitgaan ja. De eerste MMI versies waren altijd beroerd, met de updates worden ze nagenoeg altijd beter. Is sinds eerste generatie MMI zo geweest en toch flikken ze het iedere keer om nieuwe MMI's te ontwikkelen met in het begin crappy software.
Een update hoeft niet altijd nieuwigheden te bevatten maar kunnen ook gewoon optimalisaties en bugfixes zijn. Net als hoe je mmi nu sneller reageert tot 36xxSWIGGA schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:02:
[...]
Ja maar als er geen nieuwigheden zouden komen met die updates zou dat echt wel een tegenvaller zijn. Software 3812 is reeds goed... (buiten een klokje dat soms een verkeerd uur geeft, maar daar stoor ik me niet echt aan)
Dat weet ik wel maar ik heb altijd al 3812 gehad en als je dat hebt, is een volgende update zonder nieuwigheden ook niet spannend. Veel bugfixes zijn er niet nodig. Ik ben best tevreden met hoe het al heel de tijd is...Rainesh schreef op zondag 24 september 2023 @ 13:29:
[...]
Een update hoeft niet altijd nieuwigheden te bevatten maar kunnen ook gewoon optimalisaties en bugfixes zijn. Net als hoe je mmi nu sneller reageert tot 36xx
Aar heb je dat van week 44 gelezen?SWIGGA schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:17:
[...]
Ik heb gelezen dat Q4's met productiedatum vanaf week 44 de nieuwe updates krijgen.
Op het Duitse forum en er had ook iemand naar de fabriek gebeld met die vraag waarop ze zeiden vanaf week 44 nieuwe updates...
Heb je ook een link naar dat forum voor me aub?SWIGGA schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:31:
[...]
Op het Duitse forum en er had ook iemand naar de fabriek gebeld met die vraag waarop ze zeiden vanaf week 44 nieuwe updates...
Thx. Ik vraag me toch af waar die Duitser de info mbt week 44 vandaan heeft (lees: wie vertelde hem dat per telcon)?
Ik wou gewoon nog eens wat verbruiksinfo delen voor mensen die daar eventueel interesse in hebben.
Afgelopen weekend een trip vanuit Vlaanderen naar de Ardennen ondernomen met de Q4 40 en 4 fietsen op het dak.
Bij een max. snelheid op de snelweg van 110 km/u haalde ik een verbruik van 31,5 kWh/100 km; dat viel me toch wel heel erg zwaar tegen. Na amper 200 km al naar een snellader moeten zoeken; gelukkig staat er intussen een spiksplinternieuwe Fastned op de Baraque Fraiture.
Afgelopen weekend een trip vanuit Vlaanderen naar de Ardennen ondernomen met de Q4 40 en 4 fietsen op het dak.
Bij een max. snelheid op de snelweg van 110 km/u haalde ik een verbruik van 31,5 kWh/100 km; dat viel me toch wel heel erg zwaar tegen. Na amper 200 km al naar een snellader moeten zoeken; gelukkig staat er intussen een spiksplinternieuwe Fastned op de Baraque Fraiture.
Tja, fietsen op het dak, das niet de meest efficiente manier idd. Maar 31 is wel erg veel. Had je ze overdwars op je dak staan?Tsjiebie schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:41:
Ik wou gewoon nog eens wat verbruiksinfo delen voor mensen die daar eventueel interesse in hebben.
Ik merk overigens dat na de update mijn verbruik aanzienlijk beter is (zonder fietsen uiteraard). Zit nu op zo'n 16 kWh/100 gemiddeld, zonder aanpassing rijstijl.
Herkenbaar, ik reed wel iets sneller en terug met kinderzitje op de fiets:Tsjiebie schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:41:
chaba schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:21:
Omdat ik weinig ervaringen kom vinden over het verbruik tijdens het rijden met fietsen op het dak. Dacht ik deel die van mij.
3 fietsen op de Q4 40 sportback. Dik 200km, op de heen weg een verbruik van 25kWh. Overdag, beetje file en normale snelheid.
Terug heb ik het kinderzitje op een fiets laten staan. Geen file, normale snelheid 30,8kWh. Bizar verschil.
Natuurlijk geen 100% goede vergelijking, maar geeft een aardig idee
Deze week met bijna 100K op de klok (sinds 10/2021) voor de eerste beurt. (Q4 - 40) Op 1 grote storing na en een lege batterij van de sleutel eigenlijk alleen de MMI-problemen/update die wekelijks spelen. Je hebt als leaserijder toch zo'n gevoel dat die auto er inmiddels wel aan toe is😜 Ben benieuwd.
Ik heb de nieuwste prijslijst eens naast de vorige gelegd en moet constateren dat de basis prijzen fors omlaag gegaan zijn. bijvoorbeeld een 40 advanced edition is nu een 45 advanced edition en kost €6400,- minder.
En ook nog eens meer rijprestaties.
De prijzen zijn nu weer een beetje op het niveau van 2 jaar geleden maar is wel zuur voor diegene die de auto binnenkort uitgeleverd krijgen en waarschijnlijk de oude prijs betaald hebben.
En ook nog eens meer rijprestaties.
De prijzen zijn nu weer een beetje op het niveau van 2 jaar geleden maar is wel zuur voor diegene die de auto binnenkort uitgeleverd krijgen en waarschijnlijk de oude prijs betaald hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door deboss65 op 29-09-2023 08:24 ]
Via de garage vernomen dat de configurator ook online heel snel aangepast zal worden (volgende week). Elke wagen die nu besteld wordt krijgt sowieso de nieuwe configuratie.
Levertijden zijn nog steeds om en bij de 10 maanden (momenteel ergens juli 2024 als je nu bestelt).
Levertijden zijn nog steeds om en bij de 10 maanden (momenteel ergens juli 2024 als je nu bestelt).
Hangt van de andere opties af, maar bij een auto met standaard 'puddle lights' in de deuren hebben de logo varianten zeker voordelen, ze zijn namelijk een stuk feller dan de puddle lights zonder logo waardoor je wat meer ziet bij de instap met de logo varianten.MLLL schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 19:29:
[...]
Biedt het enige meerwaarde?
Als je auto de hele boel aan de zijkant ook verlicht met de deuren dicht, zoals de foto hier vlak boven zal het denk ik minder meerwaarde hebben.
Is +-10 maanden realistisch ?The_one007 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:10:
Via de garage vernomen dat de configurator ook online heel snel aangepast zal worden (volgende week). Elke wagen die nu besteld wordt krijgt sowieso de nieuwe configuratie.
Samen met enkele collega's wachten wij nog steeds op deze van ons.
Allemaal besteld tussen februari & juni 2022.
Nog geen spoor van een levertermijn + geen opties in de selectie die de termijn zouden opdrijven.
10 maanden lijkt ons daarom heel optimistisch.
[ Voor 3% gewijzigd door Pollement op 30-09-2023 12:28 ]
MrMaster in dit topic heeft volgens mij bij een bestelling eerder dit jaar een verwachte leverdatum begin 2024 doorgekregen. Ik zou dan toch eigenlijk verwachten dat jouw / jullie dealer toch ook wel wat meer info zou moeten hebben. Tenzij je mogelijk ergens besteld hebt bij een dealer die niet heel erg ruim in de productie slots zit (als dit nog speelt, 'vroeger' kwam dit nog wel eens voor).Pollement schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 12:26:
[...]
Is +-10 maanden realistisch ?
Samen met enkele collega's wachten wij nog steeds op deze van ons.
Allemaal besteld tussen februari & juni 2022.
Nog geen spoor van een levertermijn + geen opties in de selectie die de termijn zouden opdrijven.
10 maanden lijkt ons daarom heel optimistisch.
Al las ik laatst ook nog dit: https://www.autoweek.nl/a...t-zeggen-alle-importeurs/
Maar goed, zoals je aangeeft, mogelijk was je hier al van op de hoogte en heb je deze optie nietWie een Q4 E-tron met elektrisch verstelbare stoelen wil, moet volgens een brief aan klanten - ingezien door AutoWeek - sowieso tot 2024 wachten. Ook als de auto in kwestie al in 2021 is besteld.
edit: Bron toegevoegd.
[ Voor 21% gewijzigd door Dennism op 30-09-2023 16:54 ]
Eindelijk update 3812 gehad, wagen donderdag ochtend binnen, pas maandag avond klaar, ging blijkbaar niet al te vlot…
Maar goed, de anderhalf jaar lange frustraties zijn eindelijk opgelost.
Of dat dacht ik dan toch tenminste, blijkt een nieuwe bug te zijn ingevoerd door de update?
Weet niet of dit een gekende bug is, maar sinds 3812 gaat het laadsysteem van de wagen na een paar minuten in rustmodus en als je dan de laadklep opent en de stekker van de lader (thuis) erin stopt, dan gebeurt er lekker niks.
Pas als je een portier opent of de afstandsbediening gebruikt, dan wordt de wagen wakker en begint te laden.
Dat op zich is niet zo erg, maar het volgende is zeer vervelend en vooral niet praktisch,
mijn laadpunt thuis staat in communicatie met de omvormer van de zonnepanelen en kan dus zodanig ingesteld worden dat er pas geladen wordt als er voldoende zon is.
Maar wanneer er gedurende een paar minuten de lader in pauze staat omdat er te weinig zon is (bvb wolken), dan gaat de wagen opnieuw in de rustmodus (wit lichtje thv de laadklep dooft).
Wanneer de lader dan terug in laadmodus gaat, dan reageert de wagen niet meer tot wanneer men weer een portier opent of op de sleutel klikt om te openen of te sluiten, dan pas gaat ie verder met opladen.
Nog iemand dit probleem?
Of dat dacht ik dan toch tenminste, blijkt een nieuwe bug te zijn ingevoerd door de update?
Weet niet of dit een gekende bug is, maar sinds 3812 gaat het laadsysteem van de wagen na een paar minuten in rustmodus en als je dan de laadklep opent en de stekker van de lader (thuis) erin stopt, dan gebeurt er lekker niks.
Pas als je een portier opent of de afstandsbediening gebruikt, dan wordt de wagen wakker en begint te laden.
Dat op zich is niet zo erg, maar het volgende is zeer vervelend en vooral niet praktisch,
mijn laadpunt thuis staat in communicatie met de omvormer van de zonnepanelen en kan dus zodanig ingesteld worden dat er pas geladen wordt als er voldoende zon is.
Maar wanneer er gedurende een paar minuten de lader in pauze staat omdat er te weinig zon is (bvb wolken), dan gaat de wagen opnieuw in de rustmodus (wit lichtje thv de laadklep dooft).
Wanneer de lader dan terug in laadmodus gaat, dan reageert de wagen niet meer tot wanneer men weer een portier opent of op de sleutel klikt om te openen of te sluiten, dan pas gaat ie verder met opladen.
Nog iemand dit probleem?
Mijn vermoedelijke LT van 14 maanden is alvast dik overschreden.Dennism schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 16:50:
[...]
MrMaster in dit topic heeft volgens mij bij een bestelling eerder dit jaar een verwachte leverdatum begin 2024 doorgekregen. Ik zou dan toch eigenlijk verwachten dat jouw / jullie dealer toch ook wel wat meer info zou moeten hebben. Tenzij je mogelijk ergens besteld hebt bij een dealer die niet heel erg ruim in de productie slots zit (als dit nog speelt, 'vroeger' kwam dit nog wel eens voor).
Al las ik laatst ook nog dit: https://www.autoweek.nl/a...t-zeggen-alle-importeurs/
[...]
Maar goed, zoals je aangeeft, mogelijk was je hier al van op de hoogte en heb je deze optie niet
edit: Bron toegevoegd.
Wat het probleem nu echt is, opties, de dealer, ...
Het zal voor ons altijd wat natte vinger werken blijven zeker ?

Persoonlijk zou ik mij niet te hard vastpinnen op de vermoedelijke LT.
Is er al duidelijk wanneer de overstap naar de updatet versie gaat gebeuren.
Misschien is het lange wachten een geluk bij een ongeluk voor sommige mensen ?
Ik wens alvast iedereen wat geluk toe
Volgens mij niet, er gaan wat geruchten van week 44, maar evengoed hoor je ook berichten dat bestellingen voor het nieuwe model pas binnenkort mogelijk gaan zijn. Zal dus afwachten blijven tot er iemand een definitieve bevestiging krijgt van Audi / een importeur of dealer.Pollement schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:46:
Is er al duidelijk wanneer de overstap naar de updatet versie gaat gebeuren.
Misschien is het lange wachten een geluk bij een ongeluk voor sommige mensen ?
Ik wens het alvast iedereen wat geluk toe
Dit herken ik totaal niet. Mijn auto hangt thuis standaard aan de laadstekker en ik bepaal handmatig dan wel via een schema of uitgestelde starttijd wanneer de lader de wagen gaat laden. Zonder verdere interventie.K2. schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:05:
Nog iemand dit probleem?
Een rare vraag misschien.. maar hoe zit met de warmtepomp. i) Ik neem dat het automatisch aan gaat als de omgevings temperatuur laag is (bijvoorbeeld in de winter).
ii) stel ik ga om 8:00 deur uit, moet ik dan de timer Voor klimaatregeling instellen (op bijv 7:30) zodat warmtepomp de accu (indien nodig) alvast voorverwarmd ?
ii) stel ik ga om 8:00 deur uit, moet ik dan de timer Voor klimaatregeling instellen (op bijv 7:30) zodat warmtepomp de accu (indien nodig) alvast voorverwarmd ?
[ Voor 3% gewijzigd door shaowoo op 30-09-2023 23:23 ]
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Stel je het laadschema of uitgestelde starttijd dan in de wagen in of via de laadpaal?Luke the Duke schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 22:46:
[...]
Dit herken ik totaal niet. Mijn auto hangt thuis standaard aan de laadstekker en ik bepaal handmatig dan wel via een schema of uitgestelde starttijd wanneer de lader de wagen gaat laden. Zonder verdere interventie.
Je stelt de vertrektijd in (8.00 uur) en dan zorgt de auto dat ie om 8 uur klaar en op temperatuur is. Afhankelijk van de omgevingstemperatuur wordt de stoelverwarming aangezet. Als je voorrruitverwarming in de app aanzet zijn de ruiten ook ontdooid.shaowoo schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 23:17:
Een rare vraag misschien.. maar hoe zit met de warmtepomp. i) Ik neem dat het automatisch aan gaat als de omgevings temperatuur laag is (bijvoorbeeld in de winter).
Auto past zich aan aan de omgevingstemperatuur op welk tijdstip hij begint met opladen.
Tenminste zo werkt het met mijn Q4 met warmtepomp.
Via de laadpaal.K2. schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:37:
[...]Stel je het laadschema of uitgestelde starttijd dan in de wagen in of via de laadpaal?
Hier heb ik in het grote leveringen topic al iets over geschreven als volgt:Dennism schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:49:
[...]
Volgens mij niet, er gaan wat geruchten van week 44, maar evengoed hoor je ook berichten dat bestellingen voor het nieuwe model pas binnenkort mogelijk gaan zijn. Zal dus afwachten blijven tot er iemand een definitieve bevestiging krijgt van Audi / een importeur of dealer.
"Ik las via een lid hier op tweakers dat iemand op een Duitse forum contact heeft gehad met Audi via de Chat. Die stelde dat vanaf week 44 de nieuwe aandrijflijn zou gemonteerd worden. Deze info is echter officieus.
Via Audi kreeg ik zelf wel een melding dat zodra de nieuwe aandrijflijn besteld kan worden, dat alle wagens die op dat moment nog niet officieel ingepland stonden voor productie automatisch de nieuwe aandrijflijn zouden krijgen. In theorie is dat dan vanaf week 44 (als die Duitse rakker het bij het rechte eind heeft tenminste).
Ondertussen kreeg ik via mjin garage melding dat mijn wagen vast staat ingepland voor productie in week 43; net 1 week te vroeg dus. Grmbl! Uitstellen ging zelfs niet meer (dikke zever mijn inziens, maar ik kan er niets aan doen lijkt het wel). Ca 1 jaar wachten om dan op 1 week tijd de nieuwe update te missen is echt zuur."
Herken ik helemaal niet. Auto in rustmodus heb ik nog nooit gezien. Ik heb de 3812 versie nu sinds ongeveer een maand en ben er heel tevreden mee. Wat een verschil vergeleken met 3608. Ik ben er ondertussen ook al mee naar Wenen gereden. De navigatie doet het nu ook prima, inclusief het dynamisch kiezen van de laadpalen onderweg. Ook het laden was toppie. Altijd binnen het half uur tot minstens 80% opgeladen. Piek van 163 kW gehad bij SoC rond de 10%. Enige probleem dat ik sindsdien gehad heb is onderbreking van de connectie via ingebouwde sim. Dat heeft dagen geduurd en loste zichzelf niet op. Daardoor geen verkeersinfo, geen connectie met de app, enz.... Hiervoor heb ik de zekering-19-truc moeten toepassen en het was opgelost.K2. schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:05:
Eindelijk update 3812 gehad, wagen donderdag ochtend binnen, pas maandag avond klaar, ging blijkbaar niet al te vlot…
Nog iemand dit probleem?
En daarbovenop heb ik via Customer Care ook nog 2 jaar extra Audi Connect kunnen afdwingen omwille van die 3608 catastrofe en de airco-problemen die ik gehad heb. Mijn dealer (Delorge Hasselt) notabene liet mij in de steek en had er geen oren naar een schadevergoeding te voorzien ofschoon ik nog altijd vind dat een dealer zijn klanten moet verdedigen ipv simpelweg door te verwijzen naar de invoerder. Maar goed het is me dan toch gelukt een compensatie los te peuteren.
Terugkomend op die laadproblemen : welke laadpaal heb jij? Ik heb een Alfen Eve Single pro-line. Nog nooit probleem gehad dat de auto zogenaamd in rustmodus gaat...
Ik heb 2 Wallbox laadpunten (we hebben twee EVs).Babavers schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 10:56:
[...]
Herken ik helemaal niet. Auto in rustmodus heb ik nog nooit gezien. Ik heb de 3812 versie nu sinds ongeveer een maand en ben er heel tevreden mee. Wat een verschil vergeleken met 3608. Ik ben er ondertussen ook al mee naar Wenen gereden. De navigatie doet het nu ook prima, inclusief het dynamisch kiezen van de laadpalen onderweg. Ook het laden was toppie. Altijd binnen het half uur tot minstens 80% opgeladen. Piek van 163 kW gehad bij SoC rond de 10%. Enige probleem dat ik sindsdien gehad heb is onderbreking van de connectie via ingebouwde sim. Dat heeft dagen geduurd en loste zichzelf niet op. Daardoor geen verkeersinfo, geen connectie met de app, enz.... Hiervoor heb ik de zekering-19-truc moeten toepassen en het was opgelost.
En daarbovenop heb ik via Customer Care ook nog 2 jaar extra Audi Connect kunnen afdwingen omwille van die 3608 catastrofe en de airco-problemen die ik gehad heb. Mijn dealer (Delorge Hasselt) notabene liet mij in de steek en had er geen oren naar een schadevergoeding te voorzien ofschoon ik nog altijd vind dat een dealer zijn klanten moet verdedigen ipv simpelweg door te verwijzen naar de invoerder. Maar goed het is me dan toch gelukt een compensatie los te peuteren.
Terugkomend op die laadproblemen : welke laadpaal heb jij? Ik heb een Alfen Eve Single pro-line. Nog nooit probleem gehad dat de auto zogenaamd in rustmodus gaat...
De ene is een Q4, de andere een P2.
Als we willen laden, dan doen we de laadklep open (zonder de afstandsbediening te gebruiken om de wagen te openen want deze zijn niet op slot, ze staan in een afgesloten garage) en steken de laadstekker in de wagen.
De laadpunten herkennen het aansluiten van de wagens en staan klaar om te laden.
Bij de P2 start het laadproces onmiddellijk maar de Q4 doet niks (sinds de update).
Pas als je een deur opent of op afstandsbediening gebruikt start het laden.
Zolang er dan geen onderbreking is van het laden (voor maximaal 2 minuten) gaat alles goed, het laden herneemt zonder problemen.
Maar als de onderbreking langer duurt, dan wacht de lader op laadvraag van de Q4 maar die komt er niet meer helaas. Pas als je opnieuw een deur opent ofzo, start het laden opnieuw op.
Dit probleem doet zich niet voor bij de P2 en ruilen van lader resulteert in hetzelfde gedrag.
Het ligt dus niet aan de laders, maar wel aan de Q4 sinds de update.
Mocht je (of iemand anders) tijd en zin hebben, kan je het volgende eens proberen?
Je sluit alle deuren van de wagen maar doet deze niet op slot, na een vijftal minuten open je enkel de laadklep en koppel de wagen aan de lader, zonder een deur te openen of de afstandsbediening te gebruiken.
Start het laden dan voor jou?
Heb zojuist geprobeerd. Ging feilloos. Wel met kleine nuance. Auto stond nog in timermodus en het moment wanneer ik instak viel buiten dat tijdsinterval. Ik hoorde zowel in de laadpaal als in de auto een relais klikken en de laadpaal gaf na het leggen van de communicatie aan dat hij wachtte op initiatief auto om te beginnen met laden. Ik heb geen enkele deur open gedaan en ook geen afstandsbediening gebruikt maar via de app overgeschakeld op 'direct laden' en toen startte die meteen. Zoals ik al eerder schreef, nog nooit ervaren dat de auto niet begon met laden terwijl hij het wel zou moeten doen. En ik heb ook geen idee of er ergens een of andere setting is die dat zou kunnen beïnvloeden.K2. schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Mocht je (of iemand anders) tijd en zin hebben, kan je het volgende eens proberen?
Je sluit alle deuren van de wagen maar doet deze niet op slot, na een vijftal minuten open je enkel de laadklep en koppel de wagen aan de lader, zonder een deur te openen of de afstandsbediening te gebruiken.
Start het laden dan voor jou?
Bedankt om het eens te proberen!Babavers schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 15:26:
[...]
Heb zojuist geprobeerd. Ging feilloos. Wel met kleine nuance. Auto stond nog in timermodus en het moment wanneer ik instak viel buiten dat tijdsinterval. Ik hoorde zowel in de laadpaal als in de auto een relais klikken en de laadpaal gaf na het leggen van de communicatie aan dat hij wachtte op initiatief auto om te beginnen met laden. Ik heb geen enkele deur open gedaan en ook geen afstandsbediening gebruikt maar via de app overgeschakeld op 'direct laden' en toen startte die meteen. Zoals ik al eerder schreef, nog nooit ervaren dat de auto niet begon met laden terwijl hij het wel zou moeten doen. En ik heb ook geen idee of er ergens een of andere setting is die dat zou kunnen beïnvloeden.
Door die kleine nuance is het inderdaad niet helemaal dezelfde test maar als je de auto hebt horen reageren toen je de stekker instak, is dat eigenlijk al voldoende om te weten dat je niet hetzelfde probleem hebt zoals bij mij. Je indicatie licht aan de laadklep was waarschijnlijk ook actief toen je de stekker instak?
Hier blijft het lichtje gedoofd.
Qua settings vind ik niks terug dat kan leiden tot dit probleem, tenzij het er één is dat er niet direct mee te maken heeft, maar dat zou me verwonderen.
Maar als ik het goed voorheb waren er twee updates dat werden uitgevoerd, de 3812 en dan nog één voor het laadsysteem? Misschien heb jij die tweede nog niet gehad?
In elk geval wordt het opnieuw contact opnemen met de dealer want dit is een vervelend probleem, uitgesteld laden zal dus waarschijnlijk ook niet werken in mijn geval, maar dat moet ik nog testen.
Uiteraard! En ik heb een Easee laadstation.
[ Voor 8% gewijzigd door Luke the Duke op 01-10-2023 20:10 ]
Ik heb het opnieuw geprobeerd. Deze keer heb ik op voorhand gezorgd dat de timer af stond en dan de auto geruime tijd (ongeveer een uur) geparkeerd laten staan zonder af te sluiten. Dan heb ik de stekker ingestoken en zo goed als onmiddellijk (max 2 seconden later) ging het wit lichtje aan. Dan heb ik mijn kaart langs de lader geswiped (laadpaal behoort bij leasing contract waardoor ik dus ook thuis moet swipen) en aansluitend begon hij te laden zoals het hoort.K2. schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:47:
[...]
Bedankt om het eens te proberen!
Door die kleine nuance is het inderdaad niet helemaal dezelfde test maar als je de auto hebt horen reageren toen je de stekker instak, is dat eigenlijk al voldoende om te weten dat je niet hetzelfde probleem hebt zoals bij mij. Je indicatie licht aan de laadklep was waarschijnlijk ook actief toen je de stekker instak?
Hier blijft het lichtje gedoofd.
Qua settings vind ik niks terug dat kan leiden tot dit probleem, tenzij het er één is dat er niet direct mee te maken heeft, maar dat zou me verwonderen.
Maar als ik het goed voorheb waren er twee updates dat werden uitgevoerd, de 3812 en dan nog één voor het laadsysteem? Misschien heb jij die tweede nog niet gehad?
In elk geval wordt het opnieuw contact opnemen met de dealer want dit is een vervelend probleem, uitgesteld laden zal dus waarschijnlijk ook niet werken in mijn geval, maar dat moet ik nog testen.
Ivm de updates : de update van de MMI kan je eenvoudig checken, maar die andere update niet, of toch niet dat ik weet. Als ik voortga op wat ze me in de garage vertelden hebben ze wel degelijk beide updates gedaan. Die tweede update heeft trouwens, volgens wat ik ervan weet, alles te maken met het beheer van de batterij. Daardoor is de laadtijd verkort en rijdt de auto ook zuiniger (tgv beter temperatuur-beheer). En dat merk ik, vooral die laadstroom van 163 kW, dat heb ik voordien nooit gezien. Ik ga er dus wel degelijk van uit dat ook die tweede update gebeurde.
Lang verhaal kort : als het niet aan de laadpaal ligt, dan denk ik dat er wel degelijk iets mis is met jouw wagen.
Top! Heel veel dank hiervoor!Babavers schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:14:
[...]
Ik heb het opnieuw geprobeerd. Deze keer heb ik op voorhand gezorgd dat de timer af stond en dan de auto geruime tijd (ongeveer een uur) geparkeerd laten staan zonder af te sluiten. Dan heb ik de stekker ingestoken en zo goed als onmiddellijk (max 2 seconden later) ging het wit lichtje aan. Dan heb ik mijn kaart langs de lader geswiped (laadpaal behoort bij leasing contract waardoor ik dus ook thuis moet swipen) en aansluitend begon hij te laden zoals het hoort.
Ivm de updates : de update van de MMI kan je eenvoudig checken, maar die andere update niet, of toch niet dat ik weet. Als ik voortga op wat ze me in de garage vertelden hebben ze wel degelijk beide updates gedaan. Die tweede update heeft trouwens, volgens wat ik ervan weet, alles te maken met het beheer van de batterij. Daardoor is de laadtijd verkort en rijdt de auto ook zuiniger (tgv beter temperatuur-beheer). En dat merk ik, vooral die laadstroom van 163 kW, dat heb ik voordien nooit gezien. Ik ga er dus wel degelijk van uit dat ook die tweede update gebeurde.
Lang verhaal kort : als het niet aan de laadpaal ligt, dan denk ik dat er wel degelijk iets mis is met jouw wagen.
Het is dus een alleenstaand probleem en het ligt niet aan de laadpalen want beide doen hetzelfde en er is geen probleem met de andere wagen.
Ik hoor een diepe zucht naast mij in de zetel, het is de wagen van mijn vriendin, ze was al blij dat er eindelijk een update was om alle problemen op te lossen… was van korte duur

Ik zou toch eens proberen bij een ander merk laadpaal. Dit lijkt me immers zo vreemd. Wie weet handelt die laadpaal van jou die communicatie protocol lichtjes anders af waar een poolstar probleemloos mee om kan, maar een audi misschien niet. Misschien hebben je laadpalen een firmware update nodig? Of doe nog eens een oproep naar mensen met dezelfde laadpaal. Als je met dat probleem naar je dealer gaat kan ik je immers nu al voorspellen dat het verloren moeite zal zijn. Die weten immers van toeten of blazen... Veel succes.K2. schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:24:
[...]
Top! Heel veel dank hiervoor!
Het is dus een alleenstaand probleem en het ligt niet aan de laadpalen want beide doen hetzelfde en er is geen probleem met de andere wagen.
Ik hoor een diepe zucht naast mij in de zetel, het is de wagen van mijn vriendin, ze was al blij dat er eindelijk een update was om alle problemen op te lossen… was van korte duur
We zullen morgen eens de kleine thuislader voor gewoon stopcontact proberen, maar ben er vrij zeker van dat het geen verschil gaat maken.Babavers schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:58:
[...]
Ik zou toch eens proberen bij een ander merk laadpaal. Dit lijkt me immers zo vreemd. Wie weet handelt die laadpaal van jou die communicatie protocol lichtjes anders af waar een poolstar probleemloos mee om kan, maar een audi misschien niet. Misschien hebben je laadpalen een firmware update nodig? Of doe nog eens een oproep naar mensen met dezelfde laadpaal. Als je met dat probleem naar je dealer gaat kan ik je immers nu al voorspellen dat het verloren moeite zal zijn. Die weten immers van toeten of blazen... Veel succes.
Het laden op zich is geen probleem, als de laadstekker in de wagen wordt gestoken en je opent een portier, dan start het laden onmiddellijk en zolang er geen laadpauze plaatsvindt van langer dan 2 minuten, dan werkt het laden prima.
Dus de wagen, de laadpaal, de laadkabel etc. werken perfect samen.
Onze wagens worden op deze manier al anderhalf jaar gebruikt zonder problemen.
De enige variabele dat gewijzigd is, is de update van de Q4.
Wat de dealer betreft, dat is hier ook een ramp, we kennen er alles van, dit is ondertussen onze 6de Audi, waarschijnlijk ook de laatste als het zo blijft doorgaan…
Net even getest met de mobiele lader in het stopcontact, auto reageert ook niet tot wanneer je een deur opent.
Ligt dus 100% aan de wagen.
Hopelijk kan de dealer het eventueel makkelijk oplossen softwarematig via de ODB poort, ik weet niet of ze meer instellingen op die manier kunnen wijzigen?
Straks even bellen. Wordt vervolgd.
Edit: we gaan eerst eens proberen met de wagen te resetten naar fabrieksinstellingen, misschien helpt dat wel.
Hopelijk kan de dealer het eventueel makkelijk oplossen softwarematig via de ODB poort, ik weet niet of ze meer instellingen op die manier kunnen wijzigen?
Edit: we gaan eerst eens proberen met de wagen te resetten naar fabrieksinstellingen, misschien helpt dat wel.
[ Voor 14% gewijzigd door K2. op 02-10-2023 08:27 ]
Ik ga waarschijnlijk overgaan van een Audi A4 Avant (facelift model) naar een Audi Q4. Ik vind de kofferruimte van de A4 al aan de kleine kant met een kindje (en de ganse volksverhuis die er bij hoort als je ergens naar toe moet). Iemand ervaring hoe de kofferruimte van de Q4 zich verhoudt tot de A4 Avant?
puur technisch heeft de Q4 +-30liter extra kofferruimte, dus niet superveel.The_one007 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:17:
Ik ga waarschijnlijk overgaan van een Audi A4 Avant (facelift model) naar een Audi Q4. Ik vind de kofferruimte van de A4 al aan de kleine kant met een kindje (en de ganse volksverhuis die er bij hoort als je ergens naar toe moet). Iemand ervaring hoe de kofferruimte van de Q4 zich verhoudt tot de A4 Avant?
persoonlijk met 2 kleine kids van 5 en 1.5 en 1.5 jaar ervaring met de wagen heb ik niet te klagen. incl 3 reizen, 1 x Frankrijk, 2 x Hongarije. al is de optionele bagagenet al goed van pas gekomen om tot het dak de stapelen
Klopt, zag ik ook. Al ga ik vooral de diepte missen vrees is. Nu kan de kinderwagen bv. in de lengte staan, waardoor je nog een halve koffer over hebt. Ik vrees dat dit in de Q4 eerder in de breedte zal moeten, waardoor uw koffer eigenlijk al vol zit...Solidsystem87 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:25:
[...]
puur technisch heeft de Q4 +-30liter extra kofferruimte, dus niet superveel.
persoonlijk met 2 kleine kids van 5 en 1.5 en 1.5 jaar ervaring met de wagen heb ik niet te klagen. incl 3 reizen, 1 x Frankrijk, 2 x Hongarije. al is de optionele bagagenet al goed van pas gekomen om tot het dak de stapelen
Klopt, al zal het met A4 niet veel uitmaken, das al geen ruimtewonder. Ik kwam van een Passat, dan is het wel even behelpen. Let wel dat je het "bagagepakket" (als dat zo nog heet) bestelt, zodat je de dubbele laadvloer hebt. Anders ziet het er erg zielig uit en heb je een hoge tildrempel.The_one007 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:27:
[...]
Klopt, zag ik ook. Al ga ik vooral de diepte missen vrees is. Nu kan de kinderwagen bv. in de lengte staan, waardoor je nog een halve koffer over hebt. Ik vrees dat dit in de Q4 eerder in de breedte zal moeten, waardoor uw koffer eigenlijk al vol zit...
Op Duits forum een tijdje geleden iets gelijkaardigs gelezen. Ik vermoed dus dat er idd wel iets veranderd is sinds de software update. Je bent in elk geval niet de enige. Heb ff de link opgezocht:K2. schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:21:
Net even getest met de mobiele lader in het stopcontact, auto reageert ook niet tot wanneer je een deur opent.
https://www.motor-talk.de...uch-standby-t7485692.html
Ik heb met opzet het bagagepakket NIET genomen. Je krijgt meer spullen mee zonder dat pakket en de koffer ziet er zonder dat pakket ook groter uit. Een hoge laaddrempel? Goh als je 80+ bent kan ik daar nog inkomen ja, maar toch niet als (jong)volwassene?😉sbin schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:08:
[...]
Klopt, al zal het met A4 niet veel uitmaken, das al geen ruimtewonder. Ik kwam van een Passat, dan is het wel even behelpen. Let wel dat je het "bagagepakket" (als dat zo nog heet) bestelt, zodat je de dubbele laadvloer hebt. Anders ziet het er erg zielig uit en heb je een hoge tildrempel.
De laaddrempel is trouwens even hoog, met of zonder die optie. Het voordeel van dat pakket is dat de koffervloer dan op dezelfde hoogte is als de laaddrempel wat handig is om een lading bv. een plooibox eruit te halen. Je moet niet eerst tillen maar je kan het zo naar je toe trekken. En je hebt een aparte ruimte om kabels, paraplu, wat gereedschap enz op te bergen zonder dat het voortdurend in de weg zit te rommelen. Is vooral interessant als je meestal thuis laadt en die laadkabels zelden nodig hebt. En heb je per uitzondering de volledige koffer nodig dan neem je die dubbele vloer er moeiteloos gewoon uit. Er is dus absoluut geen nadeel aan die optie. Het zou eigenlijk standaard moeten zijn omdat er geen 'frunk' is.SWIGGA schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:21:
[...]
Ik heb met opzet het bagagepakket NIET genomen. Je krijgt meer spullen mee zonder dat pakket en de koffer ziet er zonder dat pakket ook groter uit. Een hoge laaddrempel? Goh als je 80+ bent kan ik daar nog inkomen ja, maar toch niet als (jong)volwassene?😉
De laadkabel kan je ook onder de vloer kwijt naast de subwoofer... ieder zijn ding. Je hebt zonder het pakket geen geleiders of wat het ook is op je vloer dus in principe is dat handiger voor op reis te gaan... ik mis dat pakket totaaaal niet. Een frunk zou wel goed geweest zijn daar ben ik het mee eens.Babavers schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:14:
[...]
De laaddrempel is trouwens even hoog, met of zonder die optie. Het voordeel van dat pakket is dat de koffervloer dan op dezelfde hoogte is als de laaddrempel wat handig is om een lading bv. een plooibox eruit te halen. Je moet niet eerst tillen maar je kan het zo naar je toe trekken. En je hebt een aparte ruimte om kabels, paraplu, wat gereedschap enz op te bergen zonder dat het voortdurend in de weg zit te rommelen. Is vooral interessant als je meestal thuis laadt en die laadkabels zelden nodig hebt. En heb je per uitzondering de volledige koffer nodig dan neem je die dubbele vloer er moeiteloos gewoon uit. Er is dus absoluut geen nadeel aan die optie. Het zou eigenlijk standaard moeten zijn omdat er geen 'frunk' is.
Kan er iemand zeggen wat de precieze vrije hoogte is onder die dubbele laadvloer?
Ik verwacht mijn Q4 pas begin dec te mogen ontvangen.
Ik wil een elek. stepje kopen dat opgeplooid daar net zou onder passen. Ik wil in mijn “aankoopzoektocht” dus goed rekening willen houden met de opgeplooide afmetingen ervan.
Thx
Ik verwacht mijn Q4 pas begin dec te mogen ontvangen.
Ik wil een elek. stepje kopen dat opgeplooid daar net zou onder passen. Ik wil in mijn “aankoopzoektocht” dus goed rekening willen houden met de opgeplooide afmetingen ervan.
Thx
Dank je voor de link, is inderdaad exact hetzelfde probleem zo te zien.de_gizmo schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 11:20:
[...]
Op Duits forum een tijdje geleden iets gelijkaardigs gelezen. Ik vermoed dus dat er idd wel iets veranderd is sinds de software update. Je bent in elk geval niet de enige. Heb ff de link opgezocht:
https://www.motor-talk.de...uch-standby-t7485692.html
Ondertussen contact gehad met de dealer en hij bevestigde ook dat het geen alleenstaand geval is.
Wel weer bizar dat het niet voor iedereen is.
[ Voor 7% gewijzigd door K2. op 03-10-2023 17:56 ]
Idd, ik ergerde me dood aan de afwerking (of gebrek eraan) zonder bagagepakket. Dat zier er echt niet uit. Heb oem dubbele vloer van ID.4 gekocht en geinstalleerd achteraf. Is stuk goedkoper dat de Audi variant en exact hetzelfde :-)SWIGGA schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:37:
[...]
De laadkabel kan je ook onder de vloer kwijt naast de subwoofer... ieder zijn ding. Je hebt zonder het pakket geen geleiders of wat het ook is op je vloer dus in principe is dat handiger voor op reis te gaan... ik mis dat pakket totaaaal niet. Een frunk zou wel goed geweest zijn daar ben ik het mee eens.
Nu volg ik niet meer... Hebben wij ergens onder de vloer een subwoofer?? Of is dat iets dat enkel de sonos-bezitters hebben? Het lijkt erop dat ergens een bergruimte bestaat die ik niet ken.... Of bedoel je die ruimte in de koffer vlak achter de laaddrempel? Maar dat is toch geen subwoofer die daar zit?SWIGGA schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:37:
[...]
De laadkabel kan je ook onder de vloer kwijt naast de subwoofer... ieder zijn ding. Je hebt zonder het pakket geen geleiders of wat het ook is op je vloer dus in principe is dat handiger voor op reis te gaan... ik mis dat pakket totaaaal niet. Een frunk zou wel goed geweest zijn daar ben ik het mee eens.
Alle launch editions hebben Audi geluid met subwoofer. Dat is een kastje in de ruimte/uitsparing waar de laadkabel in kan (samen met hesjes etc) onder het kofferbakvloertjeBabavers schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Nu volg ik niet meer... Hebben wij ergens onder de vloer een subwoofer?? Of is dat iets dat enkel de sonos-bezitters hebben? Het lijkt erop dat ergens een bergruimte bestaat die ik niet ken.... Of bedoel je die ruimte in de koffer vlak achter de laaddrempel? Maar dat is toch geen subwoofer die daar zit?
Ja zeker wel. Daar zit iig een flink kastje bij mij. Kan er nog net wat hesjes en grannylader naast proppen. Heb wel Sonos overigens.Babavers schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Nu volg ik niet meer... Hebben wij ergens onder de vloer een subwoofer?? Of is dat iets dat enkel de sonos-bezitters hebben? Het lijkt erop dat ergens een bergruimte bestaat die ik niet ken.... Of bedoel je die ruimte in de koffer vlak achter de laaddrempel? Maar dat is toch geen subwoofer die daar zit?
Inderdaad daar zit de subwoofer. Met audi sound toch. Ik weet niet of de sonoswoofer meer ruimte inneemt, maar daar steekt dus mijn oplaadkabel (ik gebruik deze heeel zelden) een koffer is trouwens een koffer voor mij. Hoe groter hoe liever, zeker als je jaarlijks op autovakantie gaat met 2 jonge kids :-)Babavers schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:51:
[...]
Hoe vreemd. Ik dacht dat daar de AC/DC omvormer of zoiets in zat omdat dat nogal kort bij de laadpoort zit. Enfin, ik wist eigenlijk niet wat dat was, maar het laatste waar ik aan zou denken is een subwoofer vermits die box volledig gesloten lijkt. Thanks voor de info. Weer iets bijgeleerd....Gerardvhgn schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:12:
[...]
Alle launch editions hebben Audi geluid met subwoofer. Dat is een kastje in de ruimte/uitsparing waar de laadkabel in kan (samen met hesjes etc) onder het kofferbakvloertje
Klopt, laagste instelbare waarde is 6A, dat komt bij 3 fasen uit op iets meer dan 4kW.SWIGGA schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:58:
[Afbeelding]
Weet er iemand of dit klopt?? Kan toch bijna niet dat je meer dan 4kw moet produceren om je auto op te laden??
Maar stel je voor je zonnepanelen leveren even 2kw op, dan gaat die 2kw toch ook al naar de auto, gecombineerd met stroom van het net als je bv aan 7kw oplaadt of zie ik dat fout? Wat bedoelen ze nu met die 4.1 kw? Dat je niet trager dan 4kw kan opladen met een 3 fasige aansluiting?K2. schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:02:
[...]
Klopt, laagste instelbare waarde is 6A, dat komt bij 3 fasen uit op iets meer dan 4kW.
[ Voor 11% gewijzigd door SWIGGA op 04-10-2023 22:05 ]
Precies hetzelfde probleem. Ook pas gekomen na de update…K2. schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:05:
Nog iemand dit probleem?
Helaas werkt onze laadpaal (Zappi v2.1) nu niet meer helemaal fijn met de Q4. Het ‘s nachts laten laden werkt niet meer. Audi is in diepe rust en wordt niet wakker om te laden..
Iemand al een oplossing? Of is dit echt een software dingetje?
Als je de wagen wil laden via een driefasige lader, dan ga je inderdaad minimaal 4,1kW verbruiken.SWIGGA schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 21:42:
[...]
Maar stel je voor je zonnepanelen leveren even 2kw op, dan gaat die 2kw toch ook al naar de auto, gecombineerd met stroom van het net als je bv aan 7kw oplaadt of zie ik dat fout? Wat bedoelen ze nu met die 4.1 kw? Dat je niet trager dan 4kw kan opladen met een 3 fasige aansluiting?
Als je zonnepanelen ondertussen 2kW leveren, dan ga je nog 2,1kW van het net halen.
Bedankt voor je antwoord :-)K2. schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:16:
[...]
Als je de wagen wil laden via een driefasige lader, dan ga je inderdaad minimaal 4,1kW verbruiken.
Als je zonnepanelen ondertussen 2kW leveren, dan ga je nog 2,1kW van het net halen.
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.