Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 118 ... 137 Laatste
Acties:

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
dolfg schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:22:
[...]

Ik krijg toch de indruk dat de updates wisselend worden uitgevoerd. Bij mij (pon Amersfoort) heb ik mijn e-mail en password achter gelaten. Zodat de software helemaal geïnstalleerd was bij ophalen. Werkte ook prima en geen centje pijn gehad (op wat finetunen na).
App, auto zelf en communicatie loopt prima. Behalve dat de app als datum 01-01-0001 heeft, maar daar hebben meer mensen last van. En is pas een week na de update gekomen, dus dat ligt dan aan de app zelf, denk ik.
Het werkt weer. Opnieuw als hoofdgebruiker aangemeld. App inderdaad wat nieuwe features en wat functies in de MMI.

• Complexity
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-08-2024
Vandaag een rit van 250 Km gemaakt (bijna volledig autostrade). Ik had de wagen volledig opgeladen, en de adaptive cruise control stond aan (110 Km/h). Na de rit had ik een resterende autonomie van 270. Dus, de WLTP waarde van 520 kilometer moet zeker haalbaar zijn. Moest ik enkel en alleen stadsverkeer rijden is er zeker meer mogelijk. Het verbruik lag op 15 Kwh / 100 Km.

[ Voor 65% gewijzigd door Complexity op 17-08-2023 21:52 ]

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-06 08:36
Ja lukt prima hoor. Mijn actieradius ligt nu op 528 kilometer. Zuinig rijden loont echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Complexity schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 21:29:
Vandaag een rit van 250 Km gemaakt (bijna volledig autostrade). Ik had de wagen volledig opgeladen, en de adaptive cruise control stond aan (110 Km/h). Na de rit had ik een resterende autonomie van 270. Dus, de WLTP waarde van 520 kilometer moet zeker haalbaar zijn. Moest ik enkel en alleen stadsverkeer rijden is er zeker meer mogelijk. Het verbruik lag op 15 Kwh / 100 Km.
500km haal je normaal niet met constant 110km/u te rijden. Er zullen zeker wat tragere stukken bijzitten en wss ook windmee en bergaf. Bij 90km per uur geloof ik het, maar niet bij 110km/u...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-06 16:21
Hupsel schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 21:20:
Tis niet de beste foto, maar zijn er mensen met dit slijtage probleem op de raam/deurlijn?

Het begon al na een paar maanden maar nu na 1,5 jaar echt niet om aan te zien. Verder is de lak overal perfect. Dit is net even ander materiaal.

En nee, de auto wordt niet wekelijks gewassen 😉
[Afbeelding]
Parkeer je naast een cactus? In ieder geval totaal niet herkenbaar bij de mijne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 22:45
Vandaag was het wel even schrikken, ter hoogte van A10 Amsterdam UMC was de active lane assist in de war (vluchtstrook was beschikbaar als rijstrook). Het maakt een rare stuurbewegingen (er kruiste aantal lijnen) ..ik kon gelukkig corrigeren, maar schrok wel even.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
EV_Eric schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 14:58:
[...]

Parkeer je naast een cactus? In ieder geval totaal niet herkenbaar bij de mijne.
Haha. Nope… ruime parkeerplaats met geen plant in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 08:19
Sinds vandaag weer iets nieuws.. nadat een tijdje geleden de laadklep niet meer open ging (die de dealer vervolgens heeft open gebroken, wordt aankomende week als het goed is vervangen) wil de Q4 nu helemaal niet meer opladen...

Bij het insteken van de kabel aan de kant van de auto geeft de Virtual Cockpit een hele tijd 'initialiseren' aan met vervolgens melding 'laadsysteem incompatible, controleer laadsysteem' (of iets in die strekking..). Kabel is daarbij dus nog helemaal niet aangesloten op de paal (in dit geval thuis). Sluit ik hem wel aan op de paal dan wordt het scenario niet anders.

Nog 10% accu en weinig zin om naar een openbare lader te rijden om te kijken of het daar wel werkt (wat ik betwijfel aangezien het zonder aansluiting op paal al niet goed gaat).

Iemand dit toevallig al een keer meegemaakt of hier ideeën over?

edit: Het probleem lijkt in de laadkabel te zitten. Even ergens een kabel geleend en nu functioneert het laden wel weer correct. Dus ook de accessoires om de auto heen begeven het al binnen twee jaar :/

[ Voor 10% gewijzigd door Bart op 20-08-2023 20:02 ]

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:47
Bart schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 17:55:
Sinds vandaag weer iets nieuws.. nadat een tijdje geleden de laadklep niet meer open ging (die de dealer vervolgens heeft open gebroken, wordt aankomende week als het goed is vervangen) wil de Q4 nu helemaal niet meer opladen...

Bij het insteken van de kabel aan de kant van de auto geeft de Virtual Cockpit een hele tijd 'initialiseren' aan met vervolgens melding 'laadsysteem incompatible, controleer laadsysteem' (of iets in die strekking..). Kabel is daarbij dus nog helemaal niet aangesloten op de paal (in dit geval thuis). Sluit ik hem wel aan op de paal dan wordt het scenario niet anders.

Nog 10% accu en weinig zin om naar een openbare lader te rijden om te kijken of het daar wel werkt (wat ik betwijfel aangezien het zonder aansluiting op paal al niet goed gaat).

Iemand dit toevallig al een keer meegemaakt of hier ideeën over?

edit: Het probleem lijkt in de laadkabel te zitten. Even ergens een kabel geleend en nu functioneert het laden wel weer correct. Dus ook de accessoires om de auto heen begeven het al binnen twee jaar :/
ik begin ook meer en meer te vermoeden dat mijn kabel het aan het begeven is. waar ik anderhalf jaar geen probleem had moet ik nu vaker de kabel terug uittrekken omdat laden niet start en na wat draaien met de kabel en terug in te steken start het laden toch :O na ondertussen 3 keer garage te doen voor: trillende remmen (en software update ineens), dan schrapende remmen (ergens beugeltje verkeerd gemonteerd bij vervangen schijven), en dan zetel te vervangen omdat ie steeds platter en platter kwam te liggen na eindje rijden zie ik het niet zitten om nog eens naar de garage te rijden met het volgend probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13:17
Mijn laadkabel was na een jaar ook defect, onder garantie vervangen. Bij het inpluggen van de kabel gaf de auto lang aan "initialiseren" waarna de melding "incompatibel laadsysteem" kort verschijnt en het volgende in beeld blijft staan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iliUW_yj1UEarERnW2ssRmVnszM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WWbh6RpPJih9u9322SDryb6p.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
Chirezza schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 09:31:
Mijn laadkabel was na een jaar ook defect, onder garantie vervangen. Bij het inpluggen van de kabel gaf de auto lang aan "initialiseren" waarna de melding "incompatibel laadsysteem" kort verschijnt en het volgende in beeld blijft staan:[Afbeelding]
Exact hetzelfde hier inderdaad. Vraag staat nu uit bij de lease of die onder garantie vervangen kan worden (auto nog geen twee jaar oud), ben benieuwd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:56
Vergeten de auto thuis op te laden, nu dus aan de snellader. Maar de Audi komt niet verder dan 66kW en zakt snel naar 57....Bij wie laadt zn Q4 altijd met > 120 zonder dat er aan een lange lijst voorwaarden is voldaan zoals SoC laag, accu warm, stand vd maan, zilveren kabels etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ik kwam deze week bij Shell recharge ook niet verder dan 53. Naast me stond een nieuwere Q4 (kenteken begon met R) en die bleef op 51 hangen.

Na de update is 1x even 110 de Max geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:06
Bij mij laadt ie precies volgens de curve zoals bij Fastned op de site. Dus als ie (ver) leeg is meteen 130 en dan zakt ie naar gemiddeld 100 en op einde lager, maar dan haal ik hem er af.
Dit is dan wel meestal met minimaal een kwartier/half uurttje rijden van tevoren.
Heb wel een keer gehad dat ie begin met 60, toen gewoon ontkoppeld van snellader en nieuwe sessie gestart en toen ging het wel goed. Maar stond half jaartje geleden naast een andere Q4 bij Fastned ergens, die man kwam bij mij kijken en was helemaal verontwaardigd over mijn snelheid. Hij gaf aan nooit boven de 60-70 te komen.
Ik heb na de update van vorige week overigens nog niet gesenellaad/snel geladen. Als het goed is moet ie nu vanaf 175 kunnen starten.
Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 11:56
De mijne krijgt op dit moment beide updates.
Ik heb een 50 van maart '22 en moet zelden snelladen, maar heb daar eigenlijk nooit een probleem mee gehad. Altijd min of meer volgens de gekende laadcurve en zelfs hoger. Het maximum zou bij mij tot dusver 125 kW moeten zijn, maar ik heb zeker al meer gehaald. Er is dus blijkbaar wel degelijk een groot verschil tussen de ene en de andere dat weinig te maken heeft met de update. Misschien gebruiken ze andere batterijen en/of bijhorende software voor een 50 (ofschoon de capaciteit dezelfde is als bij de 40). Ligt het daaraan misschien?
Ik ben ook benieuwd wat het gaat geven na de update. Ik doe over een paar weken een trip van ongeveer 2 x 1000 km, dus met diverse snellaadsessies. Ik zal mijn bevindingen hier posten nadien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Noorwegen, Ionity lader. Buiten temperatuur ongeveer 18 graden en accu op temperatuur na lange rit.... Alleen de laadcurve is nog niet echt super (vanaf 50% onder de 100 kW, eindigend op rond de 60kW vanaf 80%), maar als het laden zo snel begint dan is daar mee te leven...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t5I3FBIW8tDlEUqQGF27PzqhglQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z2n7P5NjhvlJs3QKz9HXyE8X.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door MarcCar op 22-08-2023 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Heeft er iemand met een recente Q4 al de waarschuwing als er boven de toegestane snelheid wordt gereden? Het wordt in elke nieuwe auto verplicht. Ofwel auditief ofwel ook met schokjes die in je stuur worden gegeven. De volgende bloedirritante regel na de lane assist die verplicht wordt... ook staat deze bij elke rit weer automatisch aan. Autorijden wordt met het jaar frustrerender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 08:49
Wat snelladen betreft heb ik geen klagen. Mijn Q4 40 is van december 2022.
De 1e keer ging ik snelladen. Ik ging laden bij Ionity met een soc van 29% en heb tot 80% 39 Kw geladen in 22 minuten.Temperatuur rond de 18 graden.
De andere keer ging ik laden na 2 uur met een kar te hebben gereden waardoor de accu wel op temperatuur zal zijn geweest.
Dit was bij Fastned van 175Kw. Ik begon met een soc van 19 % en hij ging gelijk naar 133 Kw. Bij 60% nog rond 110.
Zakte boven de 75 % onder de 100Kw. Had zo in 24 minuten 47 Kw geladen wat gemiddeld 118Kw is.
Dit viel mij erg mee. Deze snelladingen waren nog voor de update. Dealer had het erover dat als je laadpunt invoert op je navigatie de auto dan de accu voorverwarmd. Dit kan gunstig zijn in de winter. Heb na de update nog niet snelgeladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
MarcCar schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 15:13:
Noorwegen, Ionity lader. Buiten temperatuur ongeveer 18 graden en accu op temperatuur na lange rit.... Alleen de laadcurve is nog niet echt super (vanaf 50% onder de 100 kW, eindigend op rond de 60kW vanaf 80%), maar als het laden zo snel begint dan is daar mee te leven...

[Afbeelding]
Mijns inziens is de curve veel belangrijker dan de piek.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBizkit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:33
Afgelopen maand vakantie naar Kroatië is het laden en rijden erg goed bevallen. Meestal ben ik gaan laden rond de 10-20% na 2-2,5 uur rijden en altijd boven de 130KW gestart met laden. 3x zelfs boven de 140KW. Onderstaand ook een laadcurve die de laadpaal van EnBW toont. 59KWh in 30 minuten vind ik wel netjes met gemiddeld 114KW.

Q4 40 uit Dec ‘22 met warmtepomp

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bww_cZV7Uid1jjOyh4UTqeIEaQ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDJayN5VQy2RjtHQLmhBDYo8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door WimBizkit op 23-08-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Uiteraard is de curve belangrijker dan de piek. Het is bij mijn Q4 uitstekend. Tot bijna 80% boven de 100kw en meestal 135 kw tot 140kw bij start onder 30% soc. Heel tevreden dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 09:52:
Uiteraard is de curve belangrijker dan de piek. Het is bij mijn Q4 uitstekend. Tot bijna 80% boven de 100kw en meestal 135 kw tot 140kw bij start onder 30% soc. Heel tevreden dus.
Prima curve. Vergelijkbaar met de fat (al houd die +- 130-140 aan tot de 80%)

Maar het is toch gek dat er bij dezelfde auto's (en afgaand op het verhaal dezelfde omstandigheden) zoveel verschil in de curve zit.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 23-08-2024
Is volgens mij een verschil tussen de 40 enerzijds en de 45/50 anderzijds. Deze laatsten hebben een ander type batterijen om het hogere vermogen van 2 motoren te te leveren, en ook een andere laadcurve. Ik rijd zelf met de 45, en die laadt idd maar tot ongeveer 50% boven de 100kw. Deze hebben wel een hogere piek (na software update toch) maar zakt dan redelijk lineair. Is ook zo bij vw en skoda trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBizkit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:33
de_gizmo schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:48:
Is volgens mij een verschil tussen de 40 enerzijds en de 45/50 anderzijds. Deze laatsten hebben een ander type batterijen om het hogere vermogen van 2 motoren te te leveren, en ook een andere laadcurve. Ik rijd zelf met de 45, en die laadt idd maar tot ongeveer 50% boven de 100kw. Deze hebben wel een hogere piek (na software update toch) maar zakt dan redelijk lineair. Is ook zo bij vw en skoda trouwens.
Direct naast mij stond een Q4 50 te laden en die had onderstaande laadcurve. Dus starten met 169kW, maar deze zakte dus wel veel sneller terug dan mijn Q4 40. De getallen vallen net weg, maar vanaf boven is dit 200, 169 en 107kW

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jCsSWcKNyxL_Egv8I6VrrIiojGw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IUak0gtSOR6f6VaGcqc1sWbf.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door WimBizkit op 23-08-2023 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Dean Martin schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 10:07:
[...]

Prima curve. Vergelijkbaar met de fat (al houd die +- 130-140 aan tot de 80%)

Maar het is toch gek dat er bij dezelfde auto's (en afgaand op het verhaal dezelfde omstandigheden) zoveel verschil in de curve zit.
Ik heb gehoord dat de 23 modellen een laadcurve hebben zoals bij mij. De 21 en 22 modellen kunnen na de update een hogere piek bereiken tot ongeveer 175kw, 180kw maar die vallen ook sneller terug onder de 100kw. Ik heb dat ergens gelezen, daarom zijn er zo'n verschillen. Ik heb nooit meer als 145kw gezien met mijn '23 model...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyMarc34
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-08-2023
Software update mislukt.

Mijn Q4 40 S-line is op 22 juni ingepland geweest voor DE software update, die ik gecombineerd had met het plaatsen van een trekhaak. Dus donderdag ochtend brengen en einde dag vrijdag ophalen. Daar waren 2 dagen voor gereserveerd.
De software update was redelijk gelukt, echter was nog niet alles geüpdatet. Daarnaast stond er nog een storing melding in over een accu module, echter was deze al een paar weken daarvoor vervangen. Het vermoeden was dat dit dezelfde melding was.
Om die reden wederom een afspraak gepland voor de software update, nu dan op vrijdag 14-7. Dit zou ongeveer de 6e keer zijn dat mijn auto in de garage zou staan dit jaar.

Zoals gepland de auto 14-7 netjes afgeleverd in de ochtend met de verwachting deze einde dag weer op te halen. De update die nodig was zou ongeveer 3 uur duren.
Midden van de dag krijg ik een bericht vanuit Audi:
"slecht nieuws helaas.De update voor de Q4 is gecrasht/ vastgelopen, en de auto is momenteel niet rijdbaar.
Ik verwacht ook niet meer dat deze vandaag rijdbaar zou worden.
De auto zal moeten blijven totdat we , in overeenstemming met de fabriek een oplossing hebben gevonden voor dit probleem.
Excuses voor het ongemak."

Niet ongebruikelijk gezien de hoeveelheid berichten dat dit wel eens gebeurd. En met een Q8 e-tron als vervangende auto onder je kont ga je daar niet direct over klagen :-)

Zou de week erop vervolgd worden na contact met Audi hoofdkantoor... Prima
Maandag 17-7 contact gehad met de dealer. Ze hadden akkoord gehad op het vervangen van het regelapparaat. Deze zou geïnstalleerd worden en de software zou dan weer volledig opnieuw ingespoeld moeten worden. Duidelijk verhaal, gas erop zou ik zeggen.

Mijn vakantie zou een week later van start gaan waarbij we met een vouwwagen op vakantie zouden gaan. Daarvoor had ik immers de trekhaak aangeschaft en uiteindelijk nog dakdragers erbij gekocht. Dus ik heb aangegeven dat ik me zorgen maakte dat dit niet tijdig gereed zou zijn.
Antwoord vanuit de dealer: "Oke, dan gaan we er gewoon voor zorgen dat uw eigen Audi rijdbaar is, en dan doen we de recalls ( om weer een vastloper te voorkomen ) na de vakanties." Na de vakantie zou er dan nog een gedeelte van de software opnieuw geladen moeten worden.

op 20-7 (end van de week) was de verwachting dat mijn auto gereed zou zijn, dus net voordat we op vakantie zouden gaan dat weekend. Dus ik vraag een status update bij de dealer hoe laat ik mijn auto weer ka ophalen. Krijg ik als antwoord: "Het ziet er niet goed uit. De boel stagneert weer.WE hebben net contact gelegd met Audi , en zijn weer in afwachting."

Daarna nog een status update opgevraagd met de vraag of ik 'm al op kon halen. Kreeg ik het volgende antwoord:
"Helaas niet, het is echt een ellende ;-("

Dit voelde uiteraard niet goed, dus ben ik langs geweest bij de dealer om verhaal te halen en nogmaals mijn zorgen te uiten. Mocht mijn auto niet klaar zijn dan zou ik vervangend vervoer krijgen. Een week of 2 geleden had ik al aangegeven dat ik een trekhaak nodig heb waarop ze aangegeven hadden dat dat geen probleem is.
Blijkbaar was dat dus wel een probleem...
Ze hadden gecheckt bij hun verhuurafdeling op beschikbaarheid van een auto met trekhaak, echter was er niets voorradig. Nogmaals de druk erop gezet dat ze een belofte hadden gedaan en dat ze die na moeten komen. Dit was niet pas gisteren aangegeven namelijk. Samengevat konden ze eigenlijk niets voor mij betekenen... en ze hadden voldaan aan het voorzien van vervangend vervoer, dus moest ik me maar wenden tot de lease maatschappij.

Na een hoop gebel, discussies met de lease maatschappij en de dealer uiteindelijk een Skoda Kodiaq kunnen regelen via de lease maatschappij, met trekhaak, die ik uiteindelijk om 17:15 op vrijdag net voor sluitingstijd op heb kunnen halen.

Dus met de Skoda Kodiaq 1.5 benzine automaat op vakantie geweest. Reed prima en is functioneel, echter het rijden met een benzine auto voelt aan als terug in de tijd :-O. Als je gas geeft dan gebeurt er niet meteen iets, dat was erg wennen. Het gejank van de motor als je even op wilt trekken of inhalen. Dan waardeer je het elektrisch rijden pas echt.

Na mijn vakantie op 8-8 wederom contact opgenomen of het al gelukt was. Helaas nog niet. Later die dag de Skoda huurauto ingeleverd en een Audi Q3 benzine meegekregen vanuit de dealer. Reed ook prima.
Eindelijk eind van de dag het bericht gehad dat ik mijn auto op kon halen.

Hopelijk hoef ik voor een dergelijke update NIET meer terug naar de dealer vanaf nu en kan alles OTA.

Na de software updates zie ik geen significante verbetering m.b.t. laadsnelheid.
De app heeft geen echte verbeteringen of meer mogelijkheden, anders dan dat je kunt zien dat bijvoorbeeld alle ramen en deuren dicht zijn en je een bestemming door kunt sturen naar de navigatie van je auto.

Verder is de cockpit layout wat aangepast, maar geen extra's. De navigatie houdt nu de historie en opgeslagen bestemmingen vast en je bent geen gast meer in je eigen auto. Maar goed, dat hadden ze 2 jaar geleden al moeten fixen naar mijn idee.

Al met al een hoop bombarie voor minimale verbeteringen.
Is het nou teveel gevraagd voor een auto van ruim 60K dat ik mijn deuren op afstand wil kunnen openen middels de app? En dat ik gewoon altijd snel wil kunnen laden ipv met ongeveer 70 kWh bij een temperatuur van 23 graden buiten, warme motor/ accu's en een 18% accu?

Hopelijk zijn er weinig Q4 rijders met een zelfde soort ervaring. Ik zou Audi op dit moment iig niet aanbevelen. Elektrisch rijden uiteraard wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28
MarkyMarc34 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:23:
Software update mislukt.

Mijn Q4 40 S-line is op 22 juni ingepland geweest voor DE software update, die ik gecombineerd had met het plaatsen van een trekhaak. Dus donderdag ochtend brengen en einde dag vrijdag ophalen. Daar waren 2 dagen voor gereserveerd.
De software update was redelijk gelukt, echter was nog niet alles geüpdatet. Daarnaast stond er nog een storing melding in over een accu module, echter was deze al een paar weken daarvoor vervangen. Het vermoeden was dat dit dezelfde melding was.
Om die reden wederom een afspraak gepland voor de software update, nu dan op vrijdag 14-7. Dit zou ongeveer de 6e keer zijn dat mijn auto in de garage zou staan dit jaar.

Zoals gepland de auto 14-7 netjes afgeleverd in de ochtend met de verwachting deze einde dag weer op te halen. De update die nodig was zou ongeveer 3 uur duren.
"slecht nieuws helaas.De update voor de Q4 is gecrasht/ vastgelopen, en de auto is momenteel niet rijdbaar.
De auto zal moeten blijven totdat we , in overeenstemming met de fabriek een oplossing hebben gevonden voor dit probleem.

Niet ongebruikelijk gezien de hoeveelheid berichten dat dit wel eens gebeurd. En met een Q8 e-tron als vervangende auto onder je kont ga je daar niet direct over klagen :-)

Maandag 17-7 contact gehad met de dealer. Ze hadden akkoord gehad op het vervangen van het regelapparaat. Deze zou geïnstalleerd worden en de software zou dan weer volledig opnieuw ingespoeld moeten worden. Duidelijk verhaal, gas erop zou ik zeggen.

Mijn vakantie zou een week later van start gaan waarbij we met een vouwwagen op vakantie zouden gaan. Daarvoor had ik immers de trekhaak aangeschaft en uiteindelijk nog dakdragers erbij gekocht. Dus ik heb aangegeven dat ik me zorgen maakte dat dit niet tijdig gereed zou zijn.
Antwoord vanuit de dealer: "Oke, dan gaan we er gewoon voor zorgen dat uw eigen Audi rijdbaar is, en dan doen we de recalls ( om weer een vastloper te voorkomen ) na de vakanties." Na de vakantie zou er dan nog een gedeelte van de software opnieuw geladen moeten worden.

op 20-7 (end van de week) was de verwachting dat mijn auto gereed zou zijn, dus net voordat we op vakantie zouden gaan dat weekend. Dus ik vraag een status update bij de dealer hoe laat ik mijn auto weer ka ophalen. Krijg ik als antwoord: "Het ziet er niet goed uit. De boel stagneert weer.WE hebben net contact gelegd met Audi , en zijn weer in afwachting."

Daarna nog een status update opgevraagd met de vraag of ik 'm al op kon halen. Kreeg ik het volgende antwoord:

Dit voelde uiteraard niet goed, dus ben ik langs geweest bij de dealer om verhaal te halen en nogmaals mijn zorgen te uiten. Mocht mijn auto niet klaar zijn dan zou ik vervangend vervoer krijgen. Een week of 2 geleden had ik al aangegeven dat ik een trekhaak nodig heb waarop ze aangegeven hadden dat dat geen probleem is.
Ze hadden gecheckt bij hun verhuurafdeling op beschikbaarheid van een auto met trekhaak, echter was er niets voorradig. Nogmaals de druk erop gezet dat ze een belofte hadden gedaan en dat ze die na moeten komen. Dit was niet pas gisteren aangegeven namelijk. Samengevat konden ze eigenlijk niets voor mij betekenen... en ze hadden voldaan aan het voorzien van vervangend vervoer, dus moest ik me maar wenden tot de lease maatschappij.

Na een hoop gebel, discussies met de lease maatschappij en de dealer uiteindelijk een Skoda Kodiaq kunnen regelen via de lease maatschappij, met trekhaak, die ik uiteindelijk om 17:15 op vrijdag net voor sluitingstijd op heb kunnen halen.

Dus met de Skoda Kodiaq 1.5 benzine automaat op vakantie geweest. Reed prima en is functioneel, echter het rijden met een benzine auto voelt aan als terug in de tijd :-O. Als je gas geeft dan gebeurt er niet meteen iets, dat was erg wennen. Het gejank van de motor als je even op wilt trekken of inhalen. Dan waardeer je het elektrisch rijden pas echt.

Na mijn vakantie op 8-8 wederom contact opgenomen of het al gelukt was. Helaas nog niet. Later die dag de Skoda huurauto ingeleverd en een Audi Q3 benzine meegekregen vanuit de dealer. Reed ook prima.

Hopelijk hoef ik voor een dergelijke update NIET meer terug naar de dealer vanaf nu en kan alles OTA.

Na de software updates zie ik geen significante verbetering m.b.t. laadsnelheid.
De app heeft geen echte verbeteringen of meer mogelijkheden, anders dan dat je kunt zien dat bijvoorbeeld alle ramen en deuren dicht zijn en je een bestemming door kunt sturen naar de navigatie van je auto.

Verder is de cockpit layout wat aangepast, maar geen extra's. De navigatie houdt nu de historie en opgeslagen bestemmingen vast en je bent geen gast meer in je eigen auto. Maar goed, dat hadden ze 2 jaar geleden al moeten fixen naar mijn idee.

Is het nou teveel gevraagd voor een auto van ruim 60K dat ik mijn deuren op afstand wil kunnen openen middels de app? En dat ik gewoon altijd snel wil kunnen laden ipv met ongeveer 70 kWh bij een temperatuur van 23 graden buiten, warme motor/ accu's en een 18% accu?

Hopelijk zijn er weinig Q4 rijders met een zelfde soort ervaring. Ik zou Audi op dit moment iig niet aanbevelen. Elektrisch rijden uiteraard wel.
Typische Audi verhaal mijn inziens, mijn auto laad bij 50% altijd onder de 100 kWh. Als Q4 rijder van het eerste uur (oktober 2021) is de update nog steeds niet beschikbaar.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
MarkyMarc34 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:23:
Software update mislukt.

Die ervaring wil niemand meemaken.... Ik heb de mijne gisteren al kunnen afhalen voor de dubbele update. Maandag binnen gebracht, gisteren in de vroege namiddag al klaar. Beter kon ik niet wensen na alles wat ik hier al gelezen heb.

Ik heb wel nog eens heel uitvoerig gediscuteerd met de garagemanager over een compensatie. Ik vind het nog altijd niet kunnen dat men een auto aflevert waarvan de helft van het infotainment niet af is en waarvan de andere helft maar half fatsoenlijk werkt. En dan klanten tot 2 jaar toe laat wachten om uiteindelijk te updaten en dan ook nog de indruk te geven dat we een geweldig cadeau gekregen hebben. Een merk als Audi onwaardig. Als je weet dat iets niet af is bij aflevering, dan neem je de consequenties en doe je niet alsof je neus bloedt.
Als garage kunnen ze zogezegd niets ondernemen (wat ik niet geloof). Waarom zou de dealer zelf niet in zijn buidel kunnen tasten om een klant te kunnen behouden (en alle andere aan wie ik nu hartsgrondig afraad om ooit nog een Audi te kopen). Ik ga ervan uit dat ik gedurende 1,5 jaar quasi niks aan Audi Connect gehad heb en vraag niet meer of niet minder dan dat ze mij 2 jaar extra cadeau doen bovenop de 3 jaar die ingebrepen is bij de aankoop. Is toch niet te veel gevraagd lijkt me gezien de omstandigheden en zou Audi eigenlijk spontaan moeten doen voor ieder die met SW3608 heeft moeten rondrijden. Het zou hun zelf trouwens niets kosten. Hoe kortzichtig kan je zijn, denk ik dan.
Maar mijn dealer (A&M Hasselt, vroegere Delorge) steekt dus zijn kont door de haag en ik moet volgens hen mijn klacht neerleggen bij Customer Care. Wat ik ook ga doen... David tegen Goliath, maar toch.

En het verschil is wel groot. Eindelijk werkt alles min of meer fatsoenlijk en zit er ook op wat erop moet zitten (uigesteld laden, gebruikersbeheer) ofschoon ik toch alweer kleine bugs ontdekt heb, maar niets om moeilijk over te doen. Nu alleen nog hopen dat het snelladen OK is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Babavers schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 15:56:
[...]

Die ervaring wil niemand meemaken.... Ik heb de mijne gisteren al kunnen afhalen voor de dubbele update. Maandag binnen gebracht, gisteren in de vroege namiddag al klaar. Beter kon ik niet wensen na alles wat ik hier al gelezen heb.

Ik heb wel nog eens heel uitvoerig gediscuteerd met de garagemanager over een compensatie. Ik vind het nog altijd niet kunnen dat men een auto aflevert waarvan de helft van het infotainment niet af is en waarvan de andere helft maar half fatsoenlijk werkt. En dan klanten tot 2 jaar toe laat wachten om uiteindelijk te updaten en dan ook nog de indruk te geven dat we een geweldig cadeau gekregen hebben. Een merk als Audi onwaardig. Als je weet dat iets niet af is bij aflevering, dan neem je de consequenties en doe je niet alsof je neus bloedt.
Als garage kunnen ze zogezegd niets ondernemen (wat ik niet geloof). Waarom zou de dealer zelf niet in zijn buidel kunnen tasten om een klant te kunnen behouden (en alle andere aan wie ik nu hartsgrondig afraad om ooit nog een Audi te kopen). Ik ga ervan uit dat ik gedurende 1,5 jaar quasi niks aan Audi Connect gehad heb en vraag niet meer of niet minder dan dat ze mij 2 jaar extra cadeau doen bovenop de 3 jaar die ingebrepen is bij de aankoop. Is toch niet te veel gevraagd lijkt me gezien de omstandigheden en zou Audi eigenlijk spontaan moeten doen voor ieder die met SW3608 heeft moeten rondrijden. Het zou hun zelf trouwens niets kosten. Hoe kortzichtig kan je zijn, denk ik dan.
Maar mijn dealer (A&M Hasselt, vroegere Delorge) steekt dus zijn kont door de haag en ik moet volgens hen mijn klacht neerleggen bij Customer Care. Wat ik ook ga doen... David tegen Goliath, maar toch.

En het verschil is wel groot. Eindelijk werkt alles min of meer fatsoenlijk en zit er ook op wat erop moet zitten (uigesteld laden, gebruikersbeheer) ofschoon ik toch alweer kleine bugs ontdekt heb, maar niets om moeilijk over te doen. Nu alleen nog hopen dat het snelladen OK is.
Het is eigenlijk heel simpel. Een Audi dealer is geen Audi dealer, maar een bedrijf die toevallig Audi’s verkoopt. De dealers hebben niks te zeggen over Audi, en ze verkopen gewoon een product die aan hun gepushed wordt door Audi Duitsland en PON. Ook zij worden volledig uitgeknepen door Audi.

Dat gezegd hebbende, mijn Q4 is afgelopen december (kosteloos) weer ingeleverd na een jaar gepruts met alles wat met software en snelladen te maken heeft. Men heeft bij mijn Q4 nooit de hardware geleverd om de accu überhaupt voor te verwarmen, dus de software update ging mij niet helpen. Dat was mijn weg uit het Audi universum _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Nismod schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:33:
[...]

Het is eigenlijk heel simpel. Een Audi dealer is geen Audi dealer, maar een bedrijf die toevallig Audi’s verkoopt. De dealers hebben niks te zeggen over Audi, en ze verkopen gewoon een product die aan hun gepushed wordt door Audi Duitsland en PON. Ook zij worden volledig uitgeknepen door Audi.

Dat gezegd hebbende, mijn Q4 is afgelopen december (kosteloos) weer ingeleverd na een jaar gepruts met alles wat met software en snelladen te maken heeft. Men heeft bij mijn Q4 nooit de hardware geleverd om de accu überhaupt voor te verwarmen, dus de software update ging mij niet helpen. Dat was mijn weg uit het Audi universum _/-\o_
Toch niet helemaal mee eens. Ze spenderen bv. grote sommen aan opendeurdagen en andere commerciële activiteiten zoals lokale beurzen. Als ze niet eerst een heleboel klanten wegjagen door de slachtofferrol te spelen en de hete aardappel door te schuiven naar d'Ieteren of PON, dan hoeven ze op al die beurzen en opendeurdagen minder in te zetten om andere klanten binnen te halen. En eentje die je wegjaagt compenseer je niet met één andere die je binnen haalt. De klant die met slaande deuren vertrekt, die sleurt andere (potentiële) klanten mee, meer dan een nieuwe klant ook andere nieuwe klanten aanbrengt. Denk ik toch. Ik blijf het ontzettend kortzichtig vinden van die dealers die zich zo gedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Laatst online: 01-06 15:15
Verleden week deze probleem gehad. Tijdens a her rijden werkt sensor niet meer, ik heb gewoon verder rijden de snelheid meter werkt blijkbaar ook niet.
Ik heb een video gemaakt Maar kon deze niet hier op zetten.er banden 2 gele waarschuwing lampje.
Na een stop van 30 min werkt alles weer. Heeft iemand dit ook voor gehad?
Bij mij is 2 de keer gebeurd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDhBYhCKjNlR5GrIHZ2GGm5k9UA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NHqUrrFjLp6C65nL1gcAa7Tv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
Babavers schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 17:23:
[...]

Toch niet helemaal mee eens. Ze spenderen bv. grote sommen aan opendeurdagen en andere commerciële activiteiten zoals lokale beurzen. Als ze niet eerst een heleboel klanten wegjagen door de slachtofferrol te spelen en de hete aardappel door te schuiven naar d'Ieteren of PON, dan hoeven ze op al die beurzen en opendeurdagen minder in te zetten om andere klanten binnen te halen. En eentje die je wegjaagt compenseer je niet met één andere die je binnen haalt. De klant die met slaande deuren vertrekt, die sleurt andere (potentiële) klanten mee, meer dan een nieuwe klant ook andere nieuwe klanten aanbrengt. Denk ik toch. Ik blijf het ontzettend kortzichtig vinden van die dealers die zich zo gedragen.
Ik probeer vooral aan te geven dat een Audi dealer niet van Audi is, maar een ondernemer die Audi verkoopt. Daar zit het verschil. Zie het als een soort franchise.
En dat ze zoveel geld spenderen aan open dagen en andere events is puur omdat ze xxxx auto’s moeten verkopen van Audi om als verkoper aan te blijven. Ik verwacht overigens dat dit voor alle merken zo is, behalve de Polestar, Tesla en overige new gen showrooms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Laatst online: 01-06 15:15
Simon.Q4 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:32:
Verleden week deze probleem gehad. Tijdens a her rijden werkt sensor niet meer, ik heb gewoon verder rijden de snelheid meter werkt blijkbaar ook niet.
Ik heb een video gemaakt Maar kon deze niet hier op zetten.er banden 2 gele waarschuwing lampje.
YouTube: Q4 speed meter broken
Na een stop van 30 min werkt alles weer. Heeft iemand dit ook voor gehad?
Bij mij is 2 de keer gebeurd.
[Afbeelding]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Nismod schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 18:37:
[...]

Ik probeer vooral aan te geven dat een Audi dealer niet van Audi is, maar een ondernemer die Audi verkoopt. Daar zit het verschil. Zie het als een soort franchise.
En dat ze zoveel geld spenderen aan open dagen en andere events is puur omdat ze xxxx auto’s moeten verkopen van Audi om als verkoper aan te blijven. Ik verwacht overigens dat dit voor alle merken zo is, behalve de Polestar, Tesla en overige new gen showrooms.
Ok, en als je dan toch xxxx auto's verkocht moet krijgen, dan helpt het toch ook om een deel van dat promotiebudget te besteden aan onheus behandelde klanten, ookal is het niet hun eigen schuld. En ze zouden zelf in actie moeten komen tegen hun leverancier, de invoerder en/of Audi AG die aan de basis ligt van zulke situaties. Ik verwacht van zo'n franchisehouder dat hij zijn klant verdedigt in plaats van aan de zijlijn te gaan staan. Ik vind dat evident.

• MrMaster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
Hi allen,
Daar er blijkbaar toch wel heel wat Q4 stockwagens bestaan denk ik erazan mijn bestelling mogelijks in te ruiklen voor een stockwagen; dan hoef ik niet zo lang meer te wachten. Uiteraard ben ik dan slaaf aan de opties die iemand anders voor me gekozen hefet, maar mogelijks kunnen er nog enkele zaken na-geinstalleerd worden (lees: opties die ik toch per se wil hebben en niet op de stockwagen staan). Kunnen jullie me vertellen 1. of volgende optiess zouden na ge-installeerd worden en 2. wat je hiervoor denkelijk zou moeten betalen?
* Shadow Look plus (ervan uitgaande dat er reeds een 'normale' shadow look was
* Motor & Model emblemen verwijderen van de koffer

Verder vraag ik me af wat de optie "Zonder LTE-versterker voor Audi phone box" doet bij sommige stockwagens (mijn bestelling is met LTE versterker, maar ik weet niet goed wat dit nu qua verschil wil zeggen).

Thanks
Mvg,

[ Voor 13% gewijzigd door MrMaster op 24-08-2023 08:43 ]

• -Wing-
  • Laatst online: 12-05 15:11
MrMaster schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 08:03:
Hi allen,
Daar er blijkbaar toch wel heel wat Q4 stockwagens bestaan denk ik erazan mijn bestelling mogelijks in te ruiklen voor een stockwagen; dan hoef ik niet zo lang meer te wachten. Uiteraard ben ik dan slaaf aan de opties die iemand anders voor me gekozen hefet, maar mogelijks kunnen er nog enkele zaken na-geinstalleerd worden (lees: opties die ik toch per se wil hebben en niet op de stockwagen staan). Kunnen jullie me vertellen 1. of volgende optiess zouden na ge-installeerd worden en 2. wat je hiervoor denkelijk zou moeten betalen?
* Shadow Look plus (ervan uitgaande dat er reeds een 'normale' shadow look was
* Motor & Model emblemen verwijderen van de koffer

Verder vraag ik me af wat de optie "Zonder LTE-versterker voor Audi phone box" doet bij sommige stockwagens (mijn bestelling is met LTE versterker, maar ik weet niet goed wat dit nu qua verschil wil zeggen).

Thanks
Mvg,
Wat de kosten van 1 zijn weet ik niet. Achteraf monteren/vervangen kan maar ik ben bang dat je een hoop arbeidskosten keijt bent.

Motor en model embleem verwijderen kan altijd. Ze zetten er gewoon een fohn op. Die emblemen zijn geplakt. Ik heb ook alle emblemen (incl s-line, quattro, Q4 50 in het zwart) laten verwijderen…

Het verschil wat betreft LTE heb ik niet meegemaakt. De mijne bevat ook een versterker, en ik moet wel zeggen dat de verbinding altijd goed is.

• MrMaster
Thx.
Ondertussen heeft de garage me laten weten dat shadow look plus en verwijderen van emblemen inderdaad geen probleem zijn nadien. Kosten vernoemde hij niet.

Een wegklapbare trekhaak na-installeren zal rond €2.200,- moeten zijn.

De LTE versterker voor de smartphone box zorgt ervoor dat je ook draadloos kan opladen.

Voor de stockwagen die ik voor ogen had is dit geen oplossing, maar mogelijks kan dit een hulp zijn voor de mede Tweakeraars. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
MrMaster schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:15:
Thx.
Ondertussen heeft de garage me laten weten dat shadow look plus en verwijderen van emblemen inderdaad geen probleem zijn nadien. Kosten vernoemde hij niet.

Een wegklapbare trekhaak na-installeren zal rond €2.200,- moeten zijn.

De LTE versterker voor de smartphone box zorgt ervoor dat je ook draadloos kan opladen.

Voor de stockwagen die ik voor ogen had is dit geen oplossing, maar mogelijks kan dit een hulp zijn voor de mede Tweakeraars. :-)
Ik ben volgens mij een van de weinigen die nog een Phonebox heeft met draadloos laden, maar is de meest waardeloze optie ever. Enige handige ervan is het clipje waar je telefoon in kan. Draadloos laden (iPhone 13) gaat enorm traag en durf niet tegelijk Carplay navigatie te gebruiken, je telefoon smelt dan zowat door het plastic van het dashboard heen :-)
Dus in de praktijk gebruik ik het nooit, zeker niet als ik ook Spotify of GM via Carplay wil gebruiken. Al is dat laatste niet meer nodig nu mijn Audi MMI navi weer werkt sinds de update

• Babavers
Weet er iemand hoe je een tweede gebruiker instelt? Ik heb nog maar pas de update gekregen en probeer een tweede persoon bij te voegen met zijn myAudi account maar dat lukt niet.
Ik kan enkel een lokale gebruiker bijvoegen.
Elders lees ik dat je als hoofdgebruiker eerst een gebruiker moet bijvoegen in je eigen myAudi account alvorens die zich kan aanmelden als tweede gebruiker van de wagen. Maar dat vind ik nergens zoals het beschreven staat op bv deze website. Als ik die instructies volg zie ik alleen mezelf als hoofdgebruiker. Ik kan mezelf afmelden als hoofdgebruiker (wat ik uiteraard niet doe) en dat is alles. Ik kan nog niet één gebruiker toevoegen, laat staan 5 zoals beschreven op die website.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LebufvuGIZeNR6KLGUHuoM8kqNU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMwXjR2UqQH5oFTjElUXqNlV.jpg?f=fotoalbum_large
Op de website van myAudi zie ik hetzelfde. Is dat bij jullie allen ook zo? Kan je dus enkel maar lokale gebruikers bijvoegen in de auto?? Lijkt me zo vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Woensdag eindelijk de auto kunnen wegbrengen voor de 3.2 update, een recall en een onderhoudsbeurt (2jaar). (Bouwjaar einde Q2 2021, sw versie 3608 naar 3812).

Donderdag einde middag de auto weer kunnen ophalen.

De update zorgt ervoor dat een aantal instellingen zoals je virtual cockpit weer terug gaat naar klassiek. Daarnaast worden andere zaken zoals de persoonlijke drive select instelling gereset en meeteenheden etc. Op zich niet erg.

Grootste verandering was het regeneratief afremmen wanneer je het gas los laat. Voorheen kon je deze eenmalig instellen totdat je weer uitstapte of na gebruik van cruise control. Nu wordt deze gereset na het intrappen van het gas. Het is even wennen…

Ik zie wat meer functies in de MyAudi app, zoals de status van de auto en timers voor het laden.

Mijn auto zegt echter dat ik geen hoofdgebruiker ben, mijn dealer en mijn app zegt van wel. Heb de zoekfunctie gebruikt maar zie niet de oplossing staan. Iemand die het antwoord hierop nog weet? Moet ik opnieuw het aanmeldproces met/bij de dealer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Ik lees hier weleens mensen roepen over compensatie. Ik denk dat het (gratis) verlengen van de licenties (waarvan het meeste na 3 jaar verloopt) het meest voor de hand liggend moeten zijn…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Ik heb om te testen een 2e gebruiker aangemaakt in de auto voor mijn vriendin. Zonder myAudi account. Echter - zoals verwacht - is dat kompleet nutteloos omdat het enige belangrijke (per profiel een eigen Bluetooth/telefoonkoppeling - uiteraard niet werkt. Hij blijft gewoon de telefoon koppelen die je het laatste hebt ingesteld,ongeacht het geselecteerd profiel. Lekker handig dus.

Verder wel erg blij met de auto, zeker na deze update. Rijdt nog steeds fantastisch, zeker vergeleken met benzine autos. Blijf me er alleen wel aan storen dat de leen Q2 veel beter afgewerkt was (dus "des Audi") dan mijn Q4. En oh man dat ronde s-line sportstuurtje is zooo veel fijner en mooier. Met echte knoppen nog wel :-)

[ Voor 31% gewijzigd door sbin op 25-08-2023 10:48 . Reden: rant ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
-Wing- schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 10:25:
Woensdag eindelijk de auto kunnen wegbrengen voor de 3.2 update, een recall en een onderhoudsbeurt (2jaar). (Bouwjaar einde Q2 2021, sw versie 3608 naar 3812).

Donderdag einde middag de auto weer kunnen ophalen.

De update zorgt ervoor dat een aantal instellingen zoals je virtual cockpit weer terug gaat naar klassiek. Daarnaast worden andere zaken zoals de persoonlijke drive select instelling gereset en meeteenheden etc. Op zich niet erg.

Grootste verandering was het regeneratief afremmen wanneer je het gas los laat. Voorheen kon je deze eenmalig instellen totdat je weer uitstapte of na gebruik van cruise control. Nu wordt deze gereset na het intrappen van het gas. Het is even wennen…

Ik zie wat meer functies in de MyAudi app, zoals de status van de auto en timers voor het laden.

Mijn auto zegt echter dat ik geen hoofdgebruiker ben, mijn dealer en mijn app zegt van wel. Heb de zoekfunctie gebruikt maar zie niet de oplossing staan. Iemand die het antwoord hierop nog weet? Moet ik opnieuw het aanmeldproces met/bij de dealer doen?
Dat van die hoofdgebruiker is iets waarom ik eerder al schreef dat ik nog altijd bugs zie. Als je bij instellingen op gebruikers klikt dan krijg je die boodschap dat er geen hoofdgebruiker is. Als je in de app of bij myAudi gaat kijken dan zie je dat je wél hoofdgebruiker bent. Zo is het bij mij tenminste toch en ik vermoed dat het dat is wat jij ook ziet.
Ondertussen is het mij wél gelukt om een tweede gebruiker toe te voegen met een myAudi account. Vraag me niet waarom nu wel en gisteren niet. Maar als die tweede gebruiker zich op zijn eigen telefoon aanmeldt op de Audi app, dan ziet die niks tenzij hij/zij de procedure doorloopt om hoofdgebruiker te worden. Dat heb ik maar niet gedaan omdat ik dan vrees dat ik zelf niet meer hoofdgebruiker zal zijn. Of kan een auto twee hoofdgebruikers hebben? Kortom, zoals het nu is heeft een tweede gebruiker volgens mij absoluut niks aan zijn/haar myAudi-account. Enkel in de auto zelf heeft die zijn/haar eigen favorieten, maar hij/zij kan op de app niks zien en ook niks bedienen (klimaatregeling) of doorsturen (navigatietraject).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Hebben anderen ook gemerkt dat na een kaartupdate (ik lijk er de afgelopen week wel minstens 3 te hebben gehad) verschillende snellaadpunten (HPC) uit de navi lijken te zijn verdwenen? Zijn nog wel zichtbaar in de myAudi app maar niet meer op de kaart in de auto.

Gemerkt afgelopen donderdag op terugweg uit Duitsland en vandaag ook weer tussen Ehv en Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-05 23:15
Babavers schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Dat van die hoofdgebruiker is iets waarom ik eerder al schreef dat ik nog altijd bugs zie. Als je bij instellingen op gebruikers klikt dan krijg je die boodschap dat er geen hoofdgebruiker is. Als je in de app of bij myAudi gaat kijken dan zie je dat je wél hoofdgebruiker bent. Zo is het bij mij tenminste toch en ik vermoed dat het dat is wat jij ook ziet.
Ondertussen is het mij wél gelukt om een tweede gebruiker toe te voegen met een myAudi account. Vraag me niet waarom nu wel en gisteren niet. Maar als die tweede gebruiker zich op zijn eigen telefoon aanmeldt op de Audi app, dan ziet die niks tenzij hij/zij de procedure doorloopt om hoofdgebruiker te worden. Dat heb ik maar niet gedaan omdat ik dan vrees dat ik zelf niet meer hoofdgebruiker zal zijn. Of kan een auto twee hoofdgebruikers hebben? Kortom, zoals het nu is heeft een tweede gebruiker volgens mij absoluut niks aan zijn/haar myAudi-account. Enkel in de auto zelf heeft die zijn/haar eigen favorieten, maar hij/zij kan op de app niks zien en ook niks bedienen (klimaatregeling) of doorsturen (navigatietraject).
Ik heb dat ook al eerder gedaan, de vrouw met haar eigen telefoon (en in haar MyAudi-app, onder haar eigen mailadres) opgevoerd als tweede gebruiker. Zij zag niets en kon niets met haar app, alleen werd haar telefoon automatisch gekoppeld, that’s it. Dus i.d.d. de procedure verder doorlopen en dan moest ik haar (ook) hoofdgebruiker maken. Dus gedaan en ja hoor, ik was hoofdgebruiker af. Zucht. 2 hoofdgebruikers op 1 voertuig gaat dus niet. Gelukkig hoefde ik niet naar de dealer om mijzelf weer hoofdgebruiker te maken, dat lukte na vele pogingen pas. Resumé, een extra gebruiker -die ook wat opties ziet en kan bedienen- toevoegen, zonder deze hoofdgebruiker te maken (waardoor je het zelf niet meer bent), gaat niet. Echt Calimero-software van Audi. 8)7
Wat zomaar wel weer ‘opeens’ werkt in de app is de datum/tijd v/d laatste connectie weer normaal getoond wordt. Was een maand lang 01-01-0001 😆 Nu moet Audi DE het thema-icoon weer terugzetten, zodat ik de aangekochte thema’s weer kan activeren. Maar dat zal wel niet meer terug komen (waren issues mee, aldus Audi NL), is ook verdwenen in de Audi functions store v/h functions on demand. Het blijft een Peppi en Kokkie-gebeuren allemaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
rasman69 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:57:
[...]

Ik heb dat ook al eerder gedaan, de vrouw met haar eigen telefoon (en in haar MyAudi-app, onder haar eigen mailadres) opgevoerd als tweede gebruiker. Zij zag niets en kon niets met haar app, alleen werd haar telefoon automatisch gekoppeld, that’s it. Dus i.d.d. de procedure verder doorlopen en dan moest ik haar (ook) hoofdgebruiker maken. Dus gedaan en ja hoor, ik was hoofdgebruiker af. Zucht. 2 hoofdgebruikers op 1 voertuig gaat dus niet. Gelukkig hoefde ik niet naar de dealer om mijzelf weer hoofdgebruiker te maken, dat lukte na vele pogingen pas. Resumé, een extra gebruiker -die ook wat opties ziet en kan bedienen- toevoegen, zonder deze hoofdgebruiker te maken (waardoor je het zelf niet meer bent), gaat niet. Echt Calimero-software van Audi. 8)7
Wat zomaar wel weer ‘opeens’ werkt in de app is de datum/tijd v/d laatste connectie weer normaal getoond wordt. Was een maand lang 01-01-0001 😆 Nu moet Audi DE het thema-icoon weer terugzetten, zodat ik de aangekochte thema’s weer kan activeren. Maar dat zal wel niet meer terug komen (waren issues mee, aldus Audi NL), is ook verdwenen in de Audi functions store v/h functions on demand. Het blijft een Peppi en Kokkie-gebeuren allemaal..
Ik kan het niet hard genoeg bevestigen. Ik had bijna dezelfde ervaring ware het niet dat ik mijn vrouw geen hoofdgebruiker KON maken. Die verificatie (zonder via de dealer te passeren) moest ofwel via e-mail, ofwel via SMS. E-mail werd niet aanvaard omdat Gmail een gratis provider is en dat willen ze bij Audi blijkbaar niet. En SMS ging niet omdat ik Belg ben.... Het telefoonnummer MOEST beginnen met +31 terwijl ik wel degelijk op de Belgische en niet op de Nederlandse site zat. Je moet gewoon bij Audi zijn om mee te maken wat je zelf niet kan verzinnen... 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiq4
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 19-07-2024
sbin schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 19:52:
[...]

Ik ben volgens mij een van de weinigen die nog een Phonebox heeft met draadloos laden, maar is de meest waardeloze optie ever. Enige handige ervan is het clipje waar je telefoon in kan. Draadloos laden (iPhone 13) gaat enorm traag en durf niet tegelijk Carplay navigatie te gebruiken, je telefoon smelt dan zowat door het plastic van het dashboard heen :-)
Dus in de praktijk gebruik ik het nooit, zeker niet als ik ook Spotify of GM via Carplay wil gebruiken. Al is dat laatste niet meer nodig nu mijn Audi MMI navi weer werkt sinds de update
Same here, Phonebox, draadloos opladen is compleet waardeloos. Iphone gaat bij opladen regelmatig uit ivm oververhitting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 10:49
Audiq4 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:11:
[...]

Same here, Phonebox, draadloos opladen is compleet waardeloos. Iphone gaat bij opladen regelmatig uit ivm oververhitting...
Maar dat heb ik ook met het bekabelde opladen (icm Carplay).

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
Babavers schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 00:25:
[...]

Ik kan het niet hard genoeg bevestigen. Ik had bijna dezelfde ervaring ware het niet dat ik mijn vrouw geen hoofdgebruiker KON maken. Die verificatie (zonder via de dealer te passeren) moest ofwel via e-mail, ofwel via SMS. E-mail werd niet aanvaard omdat Gmail een gratis provider is en dat willen ze bij Audi blijkbaar niet. En SMS ging niet omdat ik Belg ben.... Het telefoonnummer MOEST beginnen met +31 terwijl ik wel degelijk op de Belgische en niet op de Nederlandse site zat. Je moet gewoon bij Audi zijn om mee te maken wat je zelf niet kan verzinnen... 🙃
Klopt inderdaad en ja dat vergat ik ook nog, haar hotmail.com of live.com mailadres werd niet geaccepteerd (duurt ook weer ff voordat je daar achter bent), dus maar via haar werk mailadres de activatie gedaan toen. Het is i.d.d. ongekend wat je bij Audi mee kunt maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
Audiq4 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:11:
[...]

Werkt bij mijn Iphone ook niet super, gsm wordt erg heet, valt uit, is ook slecht voor het toestel. Daarom deze gekocht, Isetchi QI lader (via bol.com) kabeltje kun je heel mooi wegwerken en gsm wordt nooit te heet. In het linkerrooster naast het mmi scherm gemonteerd, blijft goed zitten en telefoon schuif je er zo op en af. Prima alternatief, voor iets wat goed zou moeten werken, maar het niet doet. Linkje

https://www.bol.com/nl/nl...JhNMQw_0_1.2.ProductImage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Na de update werkt carplay in combinatie met mmi nog slechter. Carplay neemt keer op keer over van radio wanneer je het niet wil. En als je wel wil connecten dan gaat dit (onder verbindingen) veel veel minder vaak succesvol dan vroeger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 05:42
rasman69 schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 22:09:Werkt bij mijn Iphone ook niet super, gsm wordt erg heet, valt uit, is ook slecht voor het toestel. Daarom deze gekocht, Isetchi QI lader (via bol.com) kabeltje kun je heel mooi wegwerken en gsm wordt nooit te heet. In het linkerrooster naast het mmi scherm gemonteerd, blijft goed zitten en telefoon schuif je er zo op en af. Prima alternatief, voor iets wat goed zou moeten werken, maar het niet doet. Linkje

https://www.bol.com/nl/nl...JhNMQw_0_1.2.ProductImage
Ik zou dan liever deze kiezen. Ik heb iets vergelijkbaars in gebruik, maar dan een houder, die ook via magsafe laadt. De kabel zit dan in de houder ipv in de telefoon.
Ik heb mijn houder ook op linker rooster naast de MMI geplaatst voor extra koeling.
https://www.amazon.nl/Mag...-Autohouder/dp/B096SQ8MQ7

[ Voor 14% gewijzigd door Isheara op 29-08-2023 20:46 ]

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rasman69
Isheara schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:40:
[...]

Ik zou dan liever deze kiezen. Ik heb iets vergelijkbaars in gebruik, maar dan een houder, die ook via magsafe laadt. De kabel zit dan in de houder ipv in de telefoon.
Ik heb mijn houder ook op linker rooster naast de MMI geplaatst voor extra koeling.
https://www.amazon.nl/Mag...-Autohouder/dp/B096SQ8MQ7
Ook een mooie oplossing dit en links naast de mmi is een prima oplossing i.d.d. Die van mij heeft ook een kabel in de QI lader zelf zitten, achterin, uit het zicht, dus hoef je niet in de gsm te prikken. Wil ik ook echt niet. Een collega nog hele kleine klemmetjes op de 3D-printer laten maken, kabeltje is haast ook uit het zicht. Het verschil met die van jou is dat die magsafe laadt en die van mij via de oudere QI laadmethodiek. Maar resumerend, we moeten wat hè, om de tekortkomingen van Audi op te vangen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door rasman69 op 29-08-2023 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
rasman69 schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:41:
[...]

Ook een mooie oplossing dit
Tja, mooi vind ik dat zeker niet, zo'n houder op je dashboard. Dat kan mijn minimalistische kijk op design niet handlen vrees ik. Ga toch eens kijken of ik de Qi lader in die phonebox evt kan vervangen door een betere. Tot die tijd hangt ie maar aan het kabeltje als ik wil opladen, netjes "weggewerkt" achterin dat bakje :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
Bart schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Exact hetzelfde hier inderdaad. Vraag staat nu uit bij de lease of die onder garantie vervangen kan worden (auto nog geen twee jaar oud), ben benieuwd :X
Nog even korte update. Auto is twee dagen bij de dealer geweest. Kapot slot van de laadklep is vervangen, laadkabel is vervangen en software is succesvol geüpdatet. Laadklep slot en laadkabel allebei onder garantie vervangen dus dat is uiteindelijk goed geregeld.

Ook blij met de software, standaard verbeteringen die iedereen gemeld heeft (geen guest popup meer, auto locatie zichtbaar in app etc.). Hoop wel dat toekomstige updates OTA kunnen maar we gaan het zien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
De ID4 en 5 krijgen een technische update. Meer PK, sneller laden en infotainment update.

https://www.autoblog.nl/n...jnen-id-4-en-id-5-3542765

Neem aan dat de Q4 ook zal volgen.

Wel lekker overigens als je net je ID5 hebt geleverd gekregen nadat je 'm bij de launch gelijk bestelde.

[ Voor 38% gewijzigd door Dean Martin op 04-09-2023 18:45 ]

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:28
Maar weer eens gebeld naar Pouw en wat blijkt; mijn Q4 is eindelijk te updaten. Toch ergerlijk dat ik daar zo achteraan moet zitten.

Afijn, eind oktober hebben ze pas ruimte en ze reserveren drie dagen. Gelukkig is me wel fatsoenlijk vervangend vervoer toegezegd ipv van het A1-tje.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Dean Martin schreef op maandag 4 september 2023 @ 18:43:
De ID4 en 5 krijgen een technische update. Meer PK, sneller laden en infotainment update.

Wel lekker overigens als je net je ID5 hebt geleverd gekregen nadat je 'm bij de launch gelijk bestelde.
Jammer dat ze geen 'al rond rijdende modellen' kunnen upgraden... ik wil ook wel 286pk ipv 204pk 😞 of zou er nog zoiets komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op maandag 4 september 2023 @ 21:48:
[...]

Jammer dat ze geen 'al rond rijdende modellen' kunnen upgraden... ik wil ook wel 286pk ipv 204pk 😞 of zou er nog zoiets komen ?
In mijn fat is het nooit gebeurd. Hebben ze bij Audi toch alweer een tijdje de tijd voor gehad. Denk het niet dus.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin

Hmm, das lekker idd. Even 80pk er bij. Die "wij" dus niet krijgen. Overigens hebben wij toch al wel het 170kW laden gekregen met de update? Of mis ik iets.
Wel jammer dit.. Toch weer "old auto". Bij Tesla krijg je die zaken wel allemaal OTA, er vanuitgaande dat er geen fysieke aanpassingen nodig zijn natuurlijk. Betere infotainment was volgens mij zowieso wel een ding bij VW. Wij Q4 rijders hebben natuurlijk dat fantastische MMI systeem wat zo'n 2 jaar na levering eindelijk functioneel is. / sarcasm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaster

Dat durf ik nog niet te stellen. Skoda Eyaq kreeg een tijdje terug ook zo'n bericht, al was voor de Skoda deze update enkel beschikbaar voor een of andere uitvoering (L&K of zoiets) en dus niet voor alle modellen met dat accupakket/motor. Ik hoop uiteraard van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 13:50
shaowoo schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 18:06:
Sinds vandaag, kan ik me aansluiten bij de trotse Q4 bezitters (Q4 40 s-line).. ik zit wat te 'klooien' met de myaudi app., kan je vanuit de app nergens iets vinden mbt remote acties uitvoeren (bijvoorbeeld ramen dicht /open doen of deur op slot doen..) of de audi connect key ( vermoed dat ik de feature niet heb).

Ik kan wel klimaatregeling aan /uit zetten en zie de status van de auto en dergelijke.

was we 'grappig', kreeg de laadkabel niet los (nadat ik een laadsessie afsloot).. na wat geklooit kwam ik erachter dat ik auto moest ontgrendelen en dat je dan pas de kabel los krijgt :|
Lijkt mij vrij logisch, anders kan iedereen je laadkabel lostrekken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 31-05 13:50
Dean Martin schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 07:20:
[...]

In mijn fat is het nooit gebeurd. Hebben ze bij Audi toch alweer een tijdje de tijd voor gehad. Denk het niet dus.
Ik begreep dat de fat alleen een update krijgt als het echt nodig is. Zal binnenkort nog eens informeren en mijn onvrede uitspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Deze vraag is vermoedelijk al eerder gesteld maar ik kan het niet onmiddelijk vinden.

bij de enyaq kunnen mensen blijkbaar vrij gemakkelijk TA aanzetten. ik bedoel dus niet de ACC en het gepingpong tussen lijnen maar effectief het midden van het rijvak aanhouden en meedraaien met de weg.

op vandaag stuurt mijn wagen mee in bochten en stuurt hij terug in het het vak maar daar houd het ook op.

ik heb city assistance pack bijgenomen maar blijkbaar was er een andere pack die de active travel assist omvatte.

is dit bij de Q4 ook aan te zetten? en welke HW is hiervoor nodig? (camera's, ...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:57
Solidsystem87 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:34:
Deze vraag is vermoedelijk al eerder gesteld maar ik kan het niet onmiddelijk vinden.

bij de enyaq kunnen mensen blijkbaar vrij gemakkelijk TA aanzetten. ik bedoel dus niet de ACC en het gepingpong tussen lijnen maar effectief het midden van het rijvak aanhouden en meedraaien met de weg.

op vandaag stuurt mijn wagen mee in bochten en stuurt hij terug in het het vak maar daar houd het ook op.

ik heb city assistance pack bijgenomen maar blijkbaar was er een andere pack die de active travel assist omvatte.

is dit bij de Q4 ook aan te zetten? en welke HW is hiervoor nodig? (camera's, ...) ?
Je auto, als hij de lijnen herkent, blijft toch altijd tussen de lijnen en draait mee met de weg? Standaard, hier moet je toch niets voor doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Matuna schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 08:47:
[...]

Je auto, als hij de lijnen herkent, blijft toch altijd tussen de lijnen en draait mee met de weg? Standaard, hier moet je toch niets voor doen?
probleem is dat hij gewoon terugduwt in je vak maar niet het midden aanhoud. ook tijdens het rijden kan je afwijken tot zijkant en dan duwt hij je terug. er is normaal een mogelijk op active cruisecontrol te hebben (je midden in je vak houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Solidsystem87 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:26:
[...]

probleem is dat hij gewoon terugduwt in je vak maar niet het midden aanhoud. ook tijdens het rijden kan je afwijken tot zijkant en dan duwt hij je terug. er is normaal een mogelijk op active cruisecontrol te hebben (je midden in je vak houden)
Het pingpongen is standaard, maar het tussen de lijnen rijden is een optie. Hangt dus van je uitrusting af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Nismod schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:02:
[...]

Het pingpongen is standaard, maar het tussen de lijnen rijden is een optie. Hangt dus van je uitrusting af.
daarom vraag ik mij af wat er als hardware nodig is om dit te doen werken. bij skoda heb ik de indruk dat ze dit vrij gemakkelijk kunnen vrij zetten met coding maar daar spreken ze vooral over het stuur en een knopje voor TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaster
Nismod schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:02:
[...]

Welke rij-uitrusting/optie moet je dan kiezen om het "netjes" nbinnen de lijnen rijden te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Solidsystem87 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:39:
[...]

daarom vraag ik mij af wat er als hardware nodig is om dit te doen werken. bij skoda heb ik de indruk dat ze dit vrij gemakkelijk kunnen vrij zetten met coding maar daar spreken ze vooral over het stuur en een knopje voor TA
Is niet zo makkelijk. Je hebt ook de camera's nodig in spiegels en voorin (in grille). En dan zal het systeem gecodeerd moeten worden. Heb begrepen dat dat (nog) niet mogelijk is op de "onofficiele weg",

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
sbin schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:45:
[...]

Is niet zo makkelijk. Je hebt ook de camera's nodig in spiegels en voorin (in grille). En dan zal het systeem gecodeerd moeten worden. Heb begrepen dat dat (nog) niet mogelijk is op de "onofficiele weg",
ok duidelijk zo weet ik alvast dat het nooit zal lukken bij mij (geen camera in de grille of onder de spiegels. bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 03-06 20:22
sbin schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:45:
[...]

Ik heb zelf op mijn Q4 de active lane assist met alle camera's aanwezig. Erg fijn systeem en de Q4 houd je erg goed tussen de lijnen. Ook het stuurwiel zal sensoren moeten hebben om het systeem actief te houden. Je hoeft het stuur maar eens per ong 15 sec heel ligt aan te raken, actief sturen is niet nodig.

Maar ik had ondanks alle aanwezige camera's geen 360 weergave bij achteruit rijden, sterker nog, ook de achteruitrijcamera deed niks.
Deze heb ik laten coderen en viola, prachtig 360 beeld. Coderen kan dus wel op de Q4 indien de camera's aanwezig zijn. Nadeel is dat bij de update je ze opnieuw moet activeren. Zelf kreeg ik bij het coderen een dongel waarmee het na de update in 5 min weer was geactiveerd.

Lang verhaal met als moraal, coderen kan indien de hardware aanwezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
vriej29 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:58:
[...]

Ik heb zelf op mijn Q4 de active lane assist met alle camera's aanwezig. Erg fijn systeem en de Q4 houd je erg goed tussen de lijnen. Ook het stuurwiel zal sensoren moeten hebben om het systeem actief te houden. Je hoeft het stuur maar eens per ong 15 sec heel ligt aan te raken, actief sturen is niet nodig.

Maar ik had ondanks alle aanwezige camera's geen 360 weergave bij achteruit rijden, sterker nog, ook de achteruitrijcamera deed niks.
Deze heb ik laten coderen en viola, prachtig 360 beeld. Coderen kan dus wel op de Q4 indien de camera's aanwezig zijn. Nadeel is dat bij de update je ze opnieuw moet activeren. Zelf kreeg ik bij het coderen een dongel waarmee het na de update in 5 min weer was geactiveerd.

Lang verhaal met als moraal, coderen kan indien de hardware aanwezig is.
Ik vraag me af of de cameras niet los te bestellen zijn en zelf in te bouwen. Kan mi niet zo spannend zijn. Krijg het iig niet gevonden. Misschien dat @Rainesh een idee heeft om zoiets aftermarket in te bouwen en te coderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:33
sbin schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:24:
[...]

Ik vraag me af of de cameras niet los te bestellen zijn en zelf in te bouwen. Kan mi niet zo spannend zijn. Krijg het iig niet gevonden. Misschien dat @Rainesh een idee heeft om zoiets aftermarket in te bouwen en te coderen..
Nagenoeg alles dat origineel te krijgen is, is achteraf in te bouwen en te coderen. Dus ook 360.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Laatst online: 08:49
Als goed tussen de lijnen wil rijden heb je het assistentiepakket advanced nodig. Dit is een optie van € 1300.
Toen ik september 2021 mijn q4 had besteld heb ik die optie aangevinkt. Omdat het te lang duurde voordat ik mijn Q4 kreeg heb ik een voorraadauto gekocht waar dit niet op zit. De vertegenwoordiger gaf aan dat de auto niet zo strak tussen de lijnen rijdt. Je kunt echter nu niet rijden zonder zelf te sturen,anders stuitert hij van lijn naar lijn. Stuurt wel mooi geleidelijk tegen als je te dicht op de lijn zit. De piepjes als je te dicht op de lijn zit zijn wel irritant en de melding dat je je handen aan het stuur moet houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Luisterzicht schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:08:
Als goed tussen de lijnen wil rijden heb je het assistentiepakket advanced nodig. Dit is een optie van € 1300.
Klopt, maar zou mooi zijn als je dat aftermarket met 3 cameras monteren en coderen zou kunnen regelen.. Zou meer een gimmick zijn overigens, want ik gebruik geen enkele van die systemen. Eerste wat ik doe als ik instap is knopje voor uitschakelen lane assist 5 sec indrukken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
sbin schreef op maandag 11 september 2023 @ 08:45:
[...]

Klopt, maar zou mooi zijn als je dat aftermarket met 3 cameras monteren en coderen zou kunnen regelen.. Zou meer een gimmick zijn overigens, want ik gebruik geen enkele van die systemen. Eerste wat ik doe als ik instap is knopje voor uitschakelen lane assist 5 sec indrukken :-)
Vind het geen gimmick maar een erg prettige optie. Zeker op de snelweg of B wegen maakt deze optie het rijden relaxed en veilig. Je hebt ook geen last meer van die irritante ingrepen.
Nu een paar jaar gewend aan zo een systeem en zou niet meer zonder willen, voor mij een must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:46
vriej29 schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:02:
[...]

Vind het geen gimmick maar een erg prettige optie. Zeker op de snelweg of B wegen maakt deze optie het rijden relaxed en veilig. Je hebt ook geen last meer van die irritante ingrepen.
Nu een paar jaar gewend aan zo een systeem en zou niet meer zonder willen, voor mij een must have.
Inderdaad, active lane assist is echt heel fijn icm travel assist. Zorgt voor bijna autonoom rijden. Ontspannen je stuur vasthouden zodat je geen melding 'stuur vasthouden' krijgt en je kan uren blijven doorkachelen. Ben je ook zoals je al zegt direct af van al die 'lane assist' meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Scrtz schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:42:
[...]

Inderdaad, active lane assist is echt heel fijn icm travel assist. Zorgt voor bijna autonoom rijden. Ontspannen je stuur vasthouden zodat je geen melding 'stuur vasthouden' krijgt en je kan uren blijven doorkachelen. Ben je ook zoals je al zegt direct af van al die 'lane assist' meldingen.
grrr moest mijn dealer dit iets of wat uitgelegd hebben zou ik onmiddelijk de optie bijgenomen hebben. nu sta ik hier met mijn city assistance pack :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
Solidsystem87 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:49:
[...]

grrr moest mijn dealer dit iets of wat uitgelegd hebben zou ik onmiddelijk de optie bijgenomen hebben. nu sta ik hier met mijn city assistance pack :P
Ja ik denk oprecht dat er een hoop verkopers zijn die geeneens het verschil weten tussen die systemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Active lane assist is bij audiwereld in Utrecht nog niet in te bouwen in de Q4.
Vertelde de eigenaar me vandaag.

• J0vds
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-12-2023
Scrtz schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:42:
[...]

Ik heb zo ver ik weet alle opties,echter krijg ik heel de tijd de melding stuur vasthouden terwijl ik het wel gewoon vast heb. Moet ik een bepaalde optie activeren in de MMI ? Wat betrekking heeft tot travel assist ?

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAohDuhgtsMGnla5VR6D_msXQEM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUQ7UXbNkyYmJe6LFvsdVhJK.jpg?f=fotoalbum_large
Update in behandeling? Dat heb ik precies nog nooit zien staan op de app. Heeft iemand dit nog al gehad?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MutsVerstoppen
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-10-2024
Ja, gezien tijdens de installatie van de Update ME3.2 (in April).
Maar staat er nu sinds vandaag bij mij ook weer.....

• Scrtz
J0vds schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:04:
[...]

Ik heb zo ver ik weet alle opties,echter krijg ik heel de tijd de melding stuur vasthouden terwijl ik het wel gewoon vast heb. Moet ik een bepaalde optie activeren in de MMI ? Wat betrekking heeft tot travel assist ?
Heb zelf een VW, daar heb je een knopje links op het stuur om travel assist aan te zetten. Neem aan dat je bij Audi ook op knopje voor Travel Assist moet drukken.

• SWIGGA
MutsVerstoppen schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:57:
Zou het een ota update kunnen zijn naar software versie 3844?

• vriej29
Vandaag voor het eerst na de grote update mogen snelladen bij Ionity (Apeldoorn).
Kwam aan met 6% en de laadsnelheid schoot gelijk door naar de 165KW! _/-\o_ Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ujB2iBEsMTvyeIpuCnLICqDlFPo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o39tW21qEmwkDnQNOZPEv83i.jpg?f=fotoalbum_large

In 32 min van 6% naar 80% maar de eerste 20% waren prettig snel, erg blij mee :)

• marcelmg2
165kW Nice ...ik zit direct op 065kW...
App geeft nu ook 'Update in behandeling'.
En ook dat de ramen open staan, maar ze zijn dicht...

[ Voor 25% gewijzigd door marcelmg2 op 13-09-2023 18:11 ]

• Fonny
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-05 18:03
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k4Dpec0S8lPhyUp8hCGDc-mlSIQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6meerSglyi9Fu4E65WljGvq1.png?f=fotoalbum_large

Onderweg naar het zuiden deze zomer ook snel kunnen laden bij Ionity.

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-05 09:20
MutsVerstoppen schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:57:
Hier ook update in behandeling...

• marcelmg2
Heb net in de auto gekeken maar zie daar niks bijzonders, niks wat erop duidt dat er een update aan het plaatsvinden is.

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 23:02
Hier dezelfde melding.
In de app zie ik ook niet meer de actuele km stand. Dus misschien bedoelt hij met update in behandeling, update van de km stand ophalen,..
SWIGGA schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:05:
[Afbeelding]
Update in behandeling? Dat heb ik precies nog nooit zien staan op de app. Heeft iemand dit nog al gehad?

• SWIGGA
marcelmg2 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:05:
Heb net in de auto gekeken maar zie daar niks bijzonders, niks wat erop duidt dat er een update aan het plaatsvinden is.
Idd ben ook gaan kijken en ook niets speciaals te zien. Afwachten zeker. Mss testen ze iets, wie weet...

• SWIGGA
chaba schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:31:
Hier dezelfde melding.
In de app zie ik ook niet meer de actuele km stand. Dus misschien bedoelt hij met update in behandeling, update van de km stand ophalen,..

[...]
Zou ook kunnen :-)

• dolfg
Wel fijn dat iedereen de update in behandeling is. En ook de kilometerstand weg.
Maar geen idee wat dit nu weer betekent.

• MutsVerstoppen
Wellicht een update van het Audi Connect platform waarmee de auto en de app verbinding maken?

Het vervelende is alleen dat je er toch niet achter komt wat er aan de hand is. Waarom gebruikt men de app niet om hierover (vooraf) met de klanten te communiceren (kan uiteraard niet als er een onverwachte storing is).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
Kleine update omtrent 'standaard' onderhoud. Mijn Q4 nadert de twee jaar oud en virtual cockpit geeft nu een melding dat er onderhoud nodig is over X dagen. Ondanks dus ook de recente update naar de nieuwe software is dit nog steeds gekoppeld aan tijd en niet aan kilometerstand.

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-06 23:02
De melding 'update in behandeling' is bij mij weer weg. Er staat nu 'bijgewerkt om 3 uren'. Dus.

Km stand is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-05 15:41
Vragen die ik heb:

Wat is de laatste mmi software versie en waar vind ik überhaupt release notes per versie.

Wat doet de functie in de navigatie instellingen: “neem navigatie mobiel toestel over”?

(Collega met een Skoda ziet zijn navigatie via bijv. Google Maps overgenomen worden in de routegeleiding van zijn auto)

Is er al bekend wanneer er extra functies via de app aan de audi toegevoegd kunnen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MutsVerstoppen
Hebben een uitdaging met het dashboard na een rit naar de bouwmarkt. Zijn hiervoor lakstiften te koop? Hoe kom je erachter welke kleur je nodig hebt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gt4JmjRxN3f4RAy9no-Pvh88BwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cp9kBLKk7KqOo29wkRx7lvdo.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 118 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.