Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 117 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apjuh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-07 11:01
de_gizmo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:24:
Klopt het trouwens dat ionity laden in het buitenland niet meer aan voordeeltarief is met de e-tron charging kaart? Die tarieven zijn veranderd lijkt me.
Hier zijn de prijzen ook veranderd. ionity staat ook niet meer specifiek vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14:17
Ik heb nog het eirond charging contract wat na 2023 niet meer verlengd kan worden. Dit was een abonnement van € 17,65 die het 1e jaar gratis is. Per 1 juli zijn de prijzen flink aangepast. A-C laden gaat van € 0,45 naar € 0,59. Snelladen blijft € 0,79.
Bij Ionity kun je laden voor € 0,36. Dit was voor de meeste Ionity laders in Europa, maar geldt nu alleen voor de Nederlandse.
De opvolger van etron charging is Audi charging contract. Die heeft ook tarieven aangepast per 1 juli.
Dan is het niet meer zo interessant om zo’n contract van € 15 per maand af te sluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Een vraagje: wanneer meet je het best de bandenspanning? Ik merk best wel wat verschil tussen smorgens net voor vertrek meten of bv savonds wanneer de auto al een paar uur niet heeft gereden. Uiteraard net na aankomst een veel hogere bandenspanning, maar ik dacht altijd dat als je de auto een paar uur laat staan, de bandenspanning kan worden gemeten en nu zie ik dat het smorgens voor vertrek nog een heel stuk lager is... iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-06 22:16
Al 2 dagen in contact met Audi connect support mbt de satellietmappen....
Eerst kreeg ik als antwoord dat het een demo-versie betrof, die de dealer had moeten verwijderen...
Dan moest ik de audi connect service bijkopen via Functions on Demand, maar die staat er niet tussen....

Vervolgens heb ik dan even doorgevraagd waarom ik niet kan openen/sluiten met de app ? Terwijl ik overal lees dat dat mogelijk zou moeten zijn.

Als laatste kreeg ik dan antwoord dat de software moet geüpdate worden... de wagen is amper een maand oud.
Wanneer ik even check leek ik toch op de laatste versie te zitten ? niet ?

Nu, ik denk dat audi het zelf ook niet meer weet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6QtHgta7WycUYVv_Ex_CaweiAI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oqgan6avYirqTJb0pmEFUi7O.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11-09 19:58
MitLJ schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:18:
Al 2 dagen in contact met Audi connect support mbt de satellietmappen....
Eerst kreeg ik als antwoord dat het een demo-versie betrof, die de dealer had moeten verwijderen...
Dan moest ik de audi connect service bijkopen via Functions on Demand, maar die staat er niet tussen....

Vervolgens heb ik dan even doorgevraagd waarom ik niet kan openen/sluiten met de app ? Terwijl ik overal lees dat dat mogelijk zou moeten zijn.

Als laatste kreeg ik dan antwoord dat de software moet geüpdate worden... de wagen is amper een maand oud.
Wanneer ik even check leek ik toch op de laatste versie te zitten ? niet ?

Nu, ik denk dat audi het zelf ook niet meer weet

[Afbeelding]
Dit is de laatste versie idd. Openen/sluiten kan ik ook niet via de app, ik kan alleen de status zien.

Ik heb overigens vorige week de nieuwste update gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 02-09 11:05
Ik heb me vandaag nog eens ingelicht bij mijn dealer en nu blijken voor mij de updates 91ET en 93R9 eindelijk ook klaar te staan. Voor wie ook nog aan het wachten is : neem regelmatig contact met je dealer. Op een andere manier word je blijkbaar niet verwittigd (of toch niet systematisch). Mij vertelden ze vooraf dat ik een boodschap via MMI zelf zou krijgen. Niet dus. Noch via de app, noch via MyAudi en ook deze bewuste website geeft voor mijn wagen niks aan. En toch blijken de updates klaar te staan voor mijn wagen, terwijl de dealer zelf spontaan niks laat weten....
De dealer laat mij ondertussen weten dat de invoerder (d'Ieteren) de eigenaar verwittigt en dat is in mijn geval de LM Arval. Maar met die jongens valt helemaal geen land te bezeilen... Die sturen verkeersboetes ook pas door als de betalingstermijn al lang verstreken is. Het zal voor mijn geval dus daar wel 'blijven hangen' vermoed ik.

[ Voor 20% gewijzigd door Babavers op 07-07-2023 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
  • Laatst online: 09-09 19:18
Wat betalen jullie voor het onderhoud Q4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:54
vraagje...weet iemand welke alarm klasse de Q4 Sportback s-line (MY2022) standaard heeft? Ik dacht klasse II ..

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KKoets
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 08-07-2023
Ik heb klasse 3 op mijn Q4 40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:00
@MitLJ ben je correct als hoofdbestuurder aangemeld ? Dat is iets wat ze alleen bij de dealer ook kunnen regelen/bevestigen.

Het verbaast mij dat de Q4 nog zoveel softwarematige uitdagingen heeft, mijn fat e-tron had een kwartaal na zijn introductie een volledig werkend platform en serieus nooit gezeik meer gehad. FoD werkt zoals verwacht, satelietmappen, openen/sluiten op afstand net als locatie zien van de auto en routes uploaden. Ze weten dus wel hoe het moet zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
GeeMoney schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:46:
@MitLJ ben je correct als hoofdbestuurder aangemeld ? Dat is iets wat ze alleen bij de dealer ook kunnen regelen/bevestigen.

Het verbaast mij dat de Q4 nog zoveel softwarematige uitdagingen heeft, mijn fat e-tron had een kwartaal na zijn introductie een volledig werkend platform en serieus nooit gezeik meer gehad. FoD werkt zoals verwacht, satelietmappen, openen/sluiten op afstand net als locatie zien van de auto en routes uploaden. Ze weten dus wel hoe het moet zou je zeggen.
Dat verbaast ons allen.... Al 2 jaar lang... Ronduit onfatsoenlijk. Dacia doet het beter als je het mij vraagt. Dit is alvast mijn laatste Audi denk ik. Of ze zouden een serieuze tegemoetkoming moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
GeeMoney schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 09:46:

zeker aangelogd als hoofdgebruiker....
Is er iemand die de Q4 kan openen/sluiten via de app ???

En zijn er nog mensen die de satellietmappen niet kunnen activeren ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurtjeG
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-03-2024
zijn er nog mensen waarvan de my audi app niet werkt na de software update? er komt op de app "u kunt de functie niet gebruiken omdat u in het voertuig bent afgemeld" en als ik wil aanmelden in de auto zegt die dat je eerst als hoofdgebruiken moet aanmelden op de app. dit staat nog aan zie. heeft altijd gewerkt en nu niets meer. bij Autonatie nog aangegeven moeten jullie dit terug activeren. blijkbaar geen tijd en hij zij gewoon aanmelden in de wagen met je gegevens. en wou zelfs niet mee gaan kijken. wat een klanten service.
Iemand advies wat ik nog kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_lvb9o8tewRlNiYY_rwgS8bXC74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G7JlW1hQVzxD20ufwRtwTww0.jpg?f=fotoalbum_large
Iemand dit al tegengekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-09 07:46
Ja ,Heb hier nu alweer 2 dagen last van.
Bij op afstand laden en bij temperatuurinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Afgelopen nacht ging het alarm van de auto af. Ik naar beneden en met afstandsbediening deur open en dicht gedaan … stil. Ik weer in bed …. Alarm gaat weer af. Ik weer naar beneden en met afstandsbediening deur open en dicht gedaan … stil. Ik weer in bed ….nee, het bleef stil.

De afgelopen 6 maanden 2 x eerder meegemaakt maar dat was gelukkig overdag.

Wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn dat het alarm spontaan afgaat? Iemand ook deze ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:52
wimbre schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:21:
Afgelopen nacht ging het alarm van de auto af. Ik naar beneden en met afstandsbediening deur open en dicht gedaan … stil. Ik weer in bed …. Alarm gaat weer af. Ik weer naar beneden en met afstandsbediening deur open en dicht gedaan … stil. Ik weer in bed ….nee, het bleef stil.

Wat zou een mogelijke oorzaak kunnen zijn dat het alarm spontaan afgaat? Iemand ook deze ervaringen?
Mijn ervaringen:
1: Insect in auto die langs ultrasoon sensor vliegt. (Weet niet of Q4 deze heeft.)
2: OBD dongle in de auto en er wordt gepoogd daarmee verbinding te maken terwijl de auto geparkeerd en op slot staat.

de 2e heb ik een aantal malen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theape1974
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-09 08:58
kurtjeG schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:26:
zijn er nog mensen waarvan de my audi app niet werkt na de software update? er komt op de app "u kunt de functie niet gebruiken omdat u in het voertuig bent afgemeld" en als ik wil aanmelden in de auto zegt die dat je eerst als hoofdgebruiken moet aanmelden op de app. dit staat nog aan zie. heeft altijd gewerkt en nu niets meer. bij Autonatie nog aangegeven moeten jullie dit terug activeren. blijkbaar geen tijd en hij zij gewoon aanmelden in de wagen met je gegevens. en wou zelfs niet mee gaan kijken. wat een klanten service.
Ik had hetzelfde probleem. Deels opgelost door de hoofdgebruiker te wissen in de wagen. En terug toe te voegen. (In 1 van de gebruikers schermen geeft hij nu aan dat er geen hoofdgebruiker is aangemeld???.....).

Het gaat er bij mij niet in dat je die instructie niet mee krijgt na de update.

Ben ook verre van onder de indruk van deze update .... Nog steeds vage foutmeldingen. En een nutteloze overactieve lane assist.

Ik wacht ook op een nieuwe bestuurder stoel omdat de mijne langzaam maar zeker achteruit kantelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:30
wimbre schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:21:

Krijg je met de nieuwste software trouwens ook een melding op je telefoon als je alarm af gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 18:38
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
kurtjeG schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:26:

Bij mij werkt app ook niet meer na update. Eerste 3 weken werkt perfect. Deze week naar Italy gereden, tijdens rit was Hele navigate gecrasht. Gelukkig werkt mijn betrouwbaar google maps nog. Sinds dien ook geen comunucatie met de app en de voertuig. Mijn persoonlijk vind Ik waardeloos software, maar voor de rest is auto zeer goed om rijden.
Nog 1 ding tijdens rit naar laadstastion had Ik 0%, had nog 3 km te gaan. Met bang hartje is nog geluk naar laadstastion bereik. Ik heb opgeladen 0% naar 100% 77kw. Hoogste laadsnelheid 144kw. Tijd : 50 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
Klopt het dat de kofferbak langs de binnenkant van de auto niet gesloten kan worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09:55
MitLJ schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:59:
Klopt het dat de kofferbak langs de binnenkant van de auto niet gesloten kan worden ?
Ik kan de kofferbak vanuit de auto gewoon sluiten. Kwestie van de hendel in de deur vast blijven houden (trekken of duwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 14-09 18:38
Blijven trekken idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 23:45
Hm, hier niet, maar heb dan misschien de goedkope versie Launch edition Advanced uit eind 2021. Ik kan alleen sluiten met de knop in de achterklep zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MitLJ
net even gaan proberen... en effectief.. het werkt.
Ik had niet door dat je aan het knopje moet blijven trekken tot hij volledig dicht is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Net voor 't eerst aan de snellader sinds de update. Kwam met 11% en warme accu aan. Snelheid kwam even op 112, maar zakte steeds en zit nu op 55% en nog maar 75kW. Meh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Laatst online: 14:17
Ik heb nog geen update gehad.
Mijn Q4 40 is van december 2022.
Na een afstand van 175 km met kar kwam ik bij een snellader van Fastned met nog 19 %.
Hij ging redelijk vlot naar 132 Kw. Boven de 75% zakte ie onder de 100 Kw.
Ik had in 24 minuten 47kw geladen wat betekent dat ik op 117kw gemiddeld per uur zat.
Ik vond het erg meevallen.
Een paar weken daarvoor heb ik snel geladen. Ik begon toen met 29 % en heb toen in 23 minuten naar 80% geladen wat neerkomt op een gemiddelde van 104 Kw per uur. Toen kwam ik niet boven de 115, maar hield wel lang boven de 100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 06-09 11:08
Kleine update. Na 3 weken (!) gisteren de auto bij de dealer kunnen ophalen (Recalls en ME3.2 update) Er zijn wat onderdelen (2 x een laadregelaar vertelde ze) vervangen moeten worden voordat de update suucesvol was. Nu is er 1 hoogvolt accumodule defect en die moet in september vervangen worden (kosten van alleen de module is €2500,- + dus drie dagen labour. ) Particuliere bezitters check je garantie!
Software is wel beter maar moet nu op "verder" klikken wanneer auto mij begroet met naam..Iemand ervaring of dat ook te omzeilen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnSr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-03 14:11
Gewoon wegrijden.
Gaat vanzelf weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
marcelmg2 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:51:
Net voor 't eerst aan de snellader sinds de update. Kwam met 11% en warme accu aan. Snelheid kwam even op 112, maar zakte steeds en zit nu op 55% en nog maar 75kW. Meh...
Ik had op meer gehoopt. Wij zijn bijna terug van een rondje Letland, Estland en Zweden. Dat klinkt stoerder dat het is want we hebben veel uurtjes op de boot doorgebracht. Snelladen is met de oude software vaak om te huilen. Pijnlijk dat een Kia later naast je komt staan en eerder weg is :') (veel betere laadcurve)

[ Voor 7% gewijzigd door ephymerous op 20-07-2023 18:15 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Jope3 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:41:
[...]

Ik kan de kofferbak vanuit de auto gewoon sluiten. Kwestie van de hendel in de deur vast blijven houden (trekken of duwen).
Hier ook, als je (vroegtijdig) loslaat, stopt het sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Ik ben super tevreden over de laadcurve. Het gaat zo snel. 140kw haal ik regelmatig en hij blijft ook tot ongeveer 75% boven de 100 kw. Heel netjes. Nu op vakantie in Italië. Totaal geen laadstress gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Deze week de lang verwachte update gehad. Mijn Q4 is van oktober 21. Deze is prima verlopen. Bij Van den Udenhout Den Bosch kreeg ik een keurige A4 als leenauto mee. Het viel mij op dat de A4 bijna identiek qua afwerking aan de binnenzijde (hard plastic) is dan de Q4. Weliswaar ander dashboard maar vergelijkbaar qua kwaliteit.
Ik had meer verwacht van de update. De Q4 op afstand openen en sluiten kan nog steeds niet. De update is een hele verbetering maar niet het ei van Columbus. Laadsnelheid heb ik nog niet kunnen testen omdat ik veelal thuis op 10,5 kW laad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
Opgelet!
Tijdens vakantie op de terugweg van Italy had Ik een probleem met laadklep openen. Heb paar keer kofferbak rechts aan de laadklep touwtje getrokken. Blijkbaar werkt niet.
Ik heb audi assistance gebeld om hulp gevraagd. Ze vroegen mijn km stand.
Ik zei: 30200. Ze vraagt of een onderhoud gepland was.
Ik mijn verhaal verteld : op 28000 km stand heb ik een afspraak geboekt voor onderhoud en werd via email bevestigen + software update. Bij de auto ophalen zei de garage dat de onderhoud niet nodig was dat Ik na mijn vakantie moet doen.
Na lang gesprek met assistance werd ik geweigerd hulp te beide, omdat mijn onderhoud niet in orde was. Ze zeiden dat de fout lag aan de garage.
Ik kreeg geen hulp en moest zelf uitzoeken. Ik stond met 30 % baterij en kon niet laden en meer Dan 1200km van huis. Met koel hoofd ben Ik naar een audi garage gereden in Italy. Ik werd zeer vriendelijk ontvangen en goed geholpen om mijn laadklep geopend dat Ik tijdelijk naar huis kan rijden.
De audi garage heeft geen geld gevraagd voor het werk.
Ik was zeer blij dat Ik wwer kan laden en thuis kan raken.
Dus mensen opgelet voor 30000 km je onderhoud voor je naar buitenland vertrekt.
Ik was wel teleurgesteld van assistance van audi.
Nu moet ik nog naar de garage gaan in belgie om mijn verhaal doen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNBVhvJZHzZeDfmTzcN_GpuQV2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmUKjdAmmRvZO03tqUHeREvx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Simon.Q4 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 09:11:
Opgelet!
Tijdens vakantie op de terugweg van Italy had Ik een probleem met laadklep openen. Heb paar keer kofferbak rechts aan de laadklep touwtje getrokken. Blijkbaar werkt niet.
Ik mijn verhaal verteld : op 28000 km stand heb ik een afspraak geboekt voor onderhoud en werd via email bevestigen + software update. Bij de auto ophalen zei de garage dat de onderhoud niet nodig was dat Ik na mijn vakantie moet doen.
Na lang gesprek met assistance werd ik geweigerd hulp te beide, omdat mijn onderhoud niet in orde was. Ze zeiden dat de fout lag aan de garage.
Ik kreeg geen hulp en moest zelf uitzoeken. Ik stond met 30 % baterij en kon niet laden en meer Dan 1200km van huis. Met koel hoofd ben Ik naar een audi garage gereden in Italy. Ik werd zeer vriendelijk ontvangen en goed geholpen om mijn laadklep geopend dat Ik tijdelijk naar huis kan rijden.
[Afbeelding]
Poe wat naar zeg. Daar kan je flink van in de stress zijn stel ik me zo voor.

Dat Audi geen premium merk is ben ik inmiddels wel achter -O-

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

MLLL

Palm Treo 650

Voortaan maar naast de laadkabel een premium koevoet leggen om de laadklep te openen in geval van nood.
Voorsprong door techniek _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Opgelet!
[Afbeelding]
Heb ik exact hetzelfde gehad maar dan op een zondag in Nederland. Audi assistance wilde niet komen omdat ik het onderhoud niet conform voorschriften had laten uitvoeren terwijl ik een paar weken daarvoor nog per mail door de Audi dealer bevestigd had gekregen 1x per 2 jaar ongeacht het aantal kilometers. Vervolgens LeasePlan gebeld en zij hebben de ANWB gestuurd. Op maandag contact gehad met mijn Audi dealer. Zij zouden het met Pon regelen maar als ik het bovenstaande lees is tot nu toe weinig geregeld. Om dit te voorkomen heb ik ook nog gevraagd of het onderhoud naar voren geschoven kon worden maar volgens de dealer zou LeasePlan hier nooit akkoord mee gaan. Begin oktober 23 zijn 2 jaar voorbij en kan ik voor onderhoud gaan (na. 100k km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hens72
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 28-11-2024
@jope
hier hetzelfde geen onderhoud te plannen tegelijk met de update. Dus update maar tegelijk met het onderhoud in oktober.
Hetzelfde verhaal, maar kan ook niet anders zelfde dealer en werkgever, geen onderhoud voor 2 jaar ongeacht het aantal KM.

Andere wel onderhoud voor de twee jaar verstreken zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Waar kan ik het onderhoudsschema van mijn auto terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Jope3 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:26:
[...]
Hier sinds gisteren en vandaag ook last van.

Heb ik exact hetzelfde gehad maar dan op een zondag in Nederland. Audi assistance wilde niet komen omdat ik het onderhoud niet conform voorschriften had laten uitvoeren terwijl ik een paar weken daarvoor nog per mail door de Audi dealer bevestigd had gekregen 1x per 2 jaar ongeacht het aantal kilometers. Vervolgens LeasePlan gebeld en zij hebben de ANWB gestuurd. Op maandag contact gehad met mijn Audi dealer. Zij zouden het met Pon regelen maar als ik het bovenstaande lees is tot nu toe weinig geregeld. Om dit te voorkomen heb ik ook nog gevraagd of het onderhoud naar voren geschoven kon worden maar volgens de dealer zou LeasePlan hier nooit akkoord mee gaan. Begin oktober 23 zijn 2 jaar voorbij en kan ik voor onderhoud gaan (na. 100k km).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Opgelet!
[Afbeelding]
Dat touwtje in de kofferruimte is enkel om de stekker te ontgrendelen als je hem er op de normale manier na het stoppen van het laden niet uit krijgt. Dat heeft geen invloed op de klep.
Dat probleem met de klep heb ik regelmatig aan de hand. Tot dusver hielp het om de auto een keer te sluiten en opnieuw te openen, soms meer dan één keer. Vandaag, nadat ik pas uit vakantie terug kwam en de auto 2 weken stil gestaan had, hielp dat niet, maar wel toen ik een lichte druk tegen de klep uitoefende terwijl ik de auto opende met de afstandbediening. Aansluitend kon ik de klep openen zoals gebruikelijk. Of dat nu toeval was of DE manier om het op te lossen laat ik in het midden. In elk geval een hint om te proberen voor wie het ook aan de hand moest krijgen. Hopelijk lukt het een volgende keer opnieuw op die manier. Fingers crossed... Het is blijkbaar een kinderziekte die stilaan boven water komt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Update: dealer geeft aan dat motortje van de oplaadklep defect is. Komt blijkbaar vaker voor. Nieuwe is besteld en wordt deze week geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-09-2023
Jope3 schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 15:26:
[...]

Hier exact dezelfde ervaring bij een lekke band en dit als antwoord van Audi NL klantenservice. Heb nog gevraagd of ze de regels gaan aanpassen of in ieder geval duidelijker maken (ze spreken zelf over 30.000km EN/OF 2 jaar), maar daar is geen reactie meer op gekomen. Volstrekt waardeloos....

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Elke nieuwe Audi heeft bij aflevering standaard recht op de Audi Pechhulp. U behoudt het recht als u daarna onderhoud volgens voorschrift en de geadviseerde reparaties laat uitvoeren door een officiële Audi dealer. De Audi Pechhulp geldt dan totdat de volgende inspectie- of onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd. Het onderhoudsinterval staat in het (digitaal) Serviceplan van uw auto. In dit geval is dit om de 30.000km en/of 2 jaar. U heeft dus inderdaad het onderhoud gemist. 

Indien het onderhoud aan uw Audi is uitgevoerd door een niet-officiële Audi dealer, vervalt het recht op onze Pechhulp. U kunt dit recht herstellen door een Grote Onderhoudsservice of Longlife Onderhoudsservice (inclusief de geadviseerde reparaties) te laten uitvoeren bij een officiële Audi dealer. Voor meer informatie kunt u terecht op de pagina over onze Pechhulp op audi.nl.

Met vriendelijke groet,

Audi Customer Care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 10-09 16:36
Zo bijzonder, naar aanleiding van de berichten hier heb ik gisteren gebeld met assistance. Daar werd, na intern overleg, aangegeven dat ondersteuning vervalt als je een onderhoudsmelding in je scherm hebt genegeerd of als onderhoud bij een niet-dealer is geweest. Dus geen km of tijdsgrens. 🤷🏼‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Babavers
Gerardvhgn schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:08:
Zo bijzonder, naar aanleiding van de berichten hier heb ik gisteren gebeld met assistance. Daar werd, na intern overleg, aangegeven dat ondersteuning vervalt als je een onderhoudsmelding in je scherm hebt genegeerd of als onderhoud bij een niet-dealer is geweest. Dus geen km of tijdsgrens. 🤷🏼‍♂️
Klopt, zo staat het ook in de handleiding p 265.
En trouwens op MyAudi staat bij mij onder 'digitaal serviceplan' enkel de 10 km inspectie bij aflevering. En bij de extra werkzaamheden staat geur- en allergeenfilter en ook remvloeistof vervangen na 2 jaar ZONDER kilometerbeperking. Verder GEEN onderhoudsinstructies. Die bewuste 30.000 km duikt nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Babavers schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:19:
[...]

En trouwens op MyAudi staat bij mij onder 'digitaal serviceplan' enkel de 10 km inspectie bij aflevering. En bij de extra werkzaamheden staat geur- en allergeenfilter en ook remvloeistof vervangen na 2 jaar ZONDER kilometerbeperking. Verder GEEN onderhoudsinstructies. Die bewuste 30.000 km duikt nergens op.
Daarom vroeg ik hier ook waar ik die info kon vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijskl
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:02
Babavers schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 18:19:
[...]

Het is wel erg verwarrend allemaal. Ik heb afgelopen maandag contact gezocht met mijn dealer welke aangaf dat er pas onderhoud nodig is zodra de auto het aangeeft, voor de zekerheid verwezen ze mij door naar Audi Nederland. Audi Nederland vertelde mij dat ze niet concreet (????) konden aangeven wat het onderhoudsschema is en dus geen advies kunnen uitbrengen. Omdat ik vrijdag al een afspraak had staan bij de dealer heb ik deze kunnen omzetten naar een onderhoudsbeurt. Ga maandag voor 3 weken naar Frankrijk en Spanje en heb geen zin in gedoe. Mijn Q4 is van november 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14-09 22:32
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrEPkxvfQJEpXKbNe4VHUXdhVXM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DWawKKQj8AqhiqO096rR4mfP.png?f=fotoalbum_large

Hier zou je toch geen discussie over moeten krijgen. 2 jaar of 60.000 kilometer.
Of hebben mensen heel andere info in de app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09 16:52
dolfg schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:33:
[Afbeelding]

Hier zou je toch geen discussie over moeten krijgen. 2 jaar of 60.000 kilometer.
Of hebben mensen heel andere info in de app?
Duidelijk toch? Laten we het er op houden dat het een pruts organisatie is die absoluut niet weet waar ze mee bezig zijn en waar ze het over hebben.

Voeg dit toe aan de lange lijst met "onvolkomenheden" en je weet genoeg voor een volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSr
Klopt
Maar voor de eerste 2 jaren geldt 30.000 km of 2 jaar.
Voor de volgende jaren is het dus 2 jaar of 60.000 km

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:26
JohnSr schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:22:
Klopt
Maar voor de eerste 2 jaren geldt 30.000 km of 2 jaar.
Voor de volgende jaren is het dus 2 jaar of 60.000 km
Waar staat dat dan? En waarom geeft de auto geen melding dan?

Ik heb bijna 60k gereden, nog geen enkele melding gezien. Navigeer ik in de MMI naar onderhoud dan staat er september 2023 (auto is dan twee jaar oud). Er wordt nergens over een kilometerstand gesproken.

Ik heb er ooit ook eens voor gebeld naar de dealer maar daar kwam ook een weinig overtuigend verhaal uit. Auto zou het aan moeten geven en er werd nog 40k (!?) geroepen..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSr
Op het scherm kreeg ik een melding over het aantal dagen en in de app stond 30.000 km of 2 jaar.
Nu staat er 60.00 km of 2 jaar in de appAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtqjPLd61lfsM_qhmeV6iSq3hCg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Dsgs9e3xygp6IYHCmYKuOeE4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSr
Dus ik denk dat het onderhoud vooral tijdsafhankelijk is.
In elk geval via de app.
Maar omdat ik het panoramadak heb staat er een km.stand bij.
Beetje verwarrend allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Dit zie ik in de autoAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/POObwIW3R5pzF84hFq2SYx49WUk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOCk9lIx1qbCTp8UEEKYJbc1.jpg?f=fotoalbum_large

En dit in de app
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvEAUlutPyqvFwVaqNes4il-0IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALQlP8bu44YEUyHYek2NJOZt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dc9Un2xyzW8TvxWdzPEWhZr1LHA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VftniqZQqOm4CJsdt7NHEImi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Nou de update gehad en het loopt allemaal prima.
Ik zie alleen mijn actuele kWh verbruik niet meer op het display staan. Wel de accuinhoud, maar niet het verbuik.

En de automatische naar binnen klappende spiegels werken niet meer met de deurvergrendeling.
Maar die heb ik achteraf laten inbouwen bij Audi wereld. Is zo gefixt zeggen ze.

Verder alles prima, was blij dat ik mijn pincode nog wist, want die heb je blijkbaar iedere keer nodig als je de auto start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnSr
Pincode kan je volgens mij in de MMI uitschakelen zodat je die niet iedere keer hoeft in te toetsen.
Verbruik is bij mij gewoon nog steeds zichtbaar

[ Voor 20% gewijzigd door JohnSr op 27-07-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Thanks! Alles werkt weer helemaal. Behalve die thema werelden krijg ik niet aan de praat.
Verder kan ik routes versturen naar de auto.

Ik had een ID4 pro als vervanging, met keyless entry. Dat is wel super handig.
Ontbreekt bij mijn Audi, en ook het ontgrendelen met de app lukt niet, ook dat pakket (noodservice ofzo) is niet te bestellen zo te zien.
Zou wel een hoop schelen. Dat gedruk op die sleutel om de deur te openen is toch een beetje 1990.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-09 23:17
dolfg schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:38:
Thanks! Alles werkt weer helemaal. Behalve die thema werelden krijg ik niet aan de praat.
Verder kan ik routes versturen naar de auto.

Ik had een ID4 pro als vervanging, met keyless entry. Dat is wel super handig.
Ontbreekt bij mijn Audi, en ook het ontgrendelen met de app lukt niet, ook dat pakket (noodservice ofzo) is niet te bestellen zo te zien.
Zou wel een hoop schelen. Dat gedruk op die sleutel om de deur te openen is toch een beetje 1990.
Pas geleden nog gebeld met Audi NL (en zij met Audi DE) en de thema’s (waarvan ik er ook 2 had aangeschaft), komen voorlopig (en mogelijk definitief) niet terug. Waren wat issues mee. Vandaar dat (i.i.g. bij mij in de MMI) het thema-icoon ook sinds 2 maanden of zo, verdwenen is. Dat was eerst ook met het news- en het weather-icoon, maar die zijn sinds 1 maand weer terug en werken prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 10:07
Verwacht binnenkort nieuwe firmware voor de Q4. De Azië versie is net gereleased.

Voor zowel MPR3 als MHI3 systemen, nieuwe versie wordt 387x. Azie heeft 3873 en 3876 bijv. Verwacht EU ook in die reeks.

Ben nu benieuwd of die ook OTA gereleased zal worden, gezien 3812 de OTA functionaliteit aan toegevoegd heeft.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMaster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
dolfg schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:39:
de automatische naar binnen klappende spiegels werken niet meer met de deurvergrendeling.
Maar die heb ik achteraf laten inbouwen bij Audi wereld. Is zo gefixt zeggen ze.
Wat kost zoiets eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
dolfg schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:39:
Nou de update gehad en het loopt allemaal prima.
Ik zie alleen mijn actuele kWh verbruik niet meer op het display staan. Wel de accuinhoud, maar niet het verbuik.

En de automatische naar binnen klappende spiegels werken niet meer met de deurvergrendeling.

Verder alles prima, was blij dat ik mijn pincode nog wist, want die heb je blijkbaar iedere keer nodig als je de auto start.
Idd zo gefixt. Paar bitjes coderen en klaar. 5min werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SFries
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-08-2023
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 01-08-2023 15:33 . Reden: Nutteloze eerst post ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
MrMaster schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:57:
[...]

Wat kost zoiets eigenlijk?
Ik heb gelijk de automatisch dimmende binnenspiegel laten doen (had zo een die je met de hand moest doen). Deurpaneel moest vervangen worden ivm extra stand raamschakelaar om de spiegels elektrisch naar binnen te klappen.
Totaal ongeveer 1.570 euro ex btw. (1.900 inclusief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Rainesh schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 14:23:
Ben nu benieuwd of die ook OTA gereleased zal worden, gezien 3812 de OTA functionaliteit aan toegevoegd heeft.
Ben benieuwd, hoop dat je ons op de hoogte houdt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GZR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-04 09:10

GZR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PMxKCfQzPod7mBR41X4I9RrQsa0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Htpk1fLZSF5LshPemWdKlaoY.jpg?f=fotoalbum_largewordt weer een verrassing bij het wegrijden. Laatste update 01-01-0001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
GZR schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:41:
[Afbeelding]wordt weer een verrassing bij het wegrijden. Laatste update 01-01-0001
Ja Audi heeft het goed voor elkaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04:45

MLLL

Palm Treo 650

GZR schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 14:41:
[Afbeelding]wordt weer een verrassing bij het wegrijden. Laatste update 01-01-0001
Bijgewerkt toen Jezus 6 dagen oud was, best knap van Audi!.
Dat is nou echte voorsprong door techniek, of is het 2022 jaar achterstand?! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 17:02
Eerder vandaag kreeg ik de melding dat de batterij van de sleutel vervangen moest worden, dat was daarna ook netjes in de app terug te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSwuW30uqfp7ITpi8jM3zlNFvL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4Imz05TYTyPb7Kwhbcf9zUnj.jpg?f=fotoalbum_large

De batterij is overigens prima zelf vervangbaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:47
Omdat ik weinig ervaringen kom vinden over het verbruik tijdens het rijden met fietsen op het dak. Dacht ik deel die van mij.

3 fietsen op de Q4 40 sportback. Dik 200km, op de heen weg een verbruik van 25kWh. Overdag, beetje file en normale snelheid.

Terug heb ik het kinderzitje op een fiets laten staan. Geen file, normale snelheid 30,8kWh. Bizar verschil.

Natuurlijk geen 100% goede vergelijking, maar geeft een aardig idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:52
Gisteren ook weer een sterk voorbeeld gehad van de incompetentie van de (mijn) Audi dealer.
Al vanaf aflevering staat het stuur bij rechtuit rijden een heel klein beetje scheef (1-2°), wat des te meer opvalt door de afgevlakte bovenzijde. Hiervan melding gemaakt bij de dealer en het antwoord was dat het allemaal niet zo makkelijk was te corrigeren en het de vraag was of het te corrigeren viel. Eigenlijk vonden ze het "binnen spec"

Omdat ik via OBD kon zien dat de stuursensor keurig op 0° staat als het stuur recht stond moest het aan de uitlijning liggen. Daarom een uitlijn specialist opgezocht en kort samengevat:
Linker achterwiel uitlijning was net buiten spec. Juist afgesteld en stuur staat recht.
Binnen een half uurtje gepiept. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
deboss65 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 08:30:
Gisteren ook weer een sterk voorbeeld gehad van de incompetentie van de (mijn) Audi dealer.
Al vanaf aflevering staat het stuur bij rechtuit rijden een heel klein beetje scheef (1-2°), wat des te meer opvalt door de afgevlakte bovenzijde. Hiervan melding gemaakt bij de dealer en het antwoord was dat het allemaal niet zo makkelijk was te corrigeren en het de vraag was of het te corrigeren viel. Eigenlijk vonden ze het "binnen spec"

Omdat ik via OBD kon zien dat de stuursensor keurig op 0° staat als het stuur recht stond moest het aan de uitlijning liggen. Daarom een uitlijn specialist opgezocht en kort samengevat:
Linker achterwiel uitlijning was net buiten spec. Juist afgesteld en stuur staat recht.
Binnen een half uurtje gepiept. 8)7
Heb precies hetzelfde. Ik probeer me er al sinds aflevering niet aan te storen, want het is echt minimaal, maar dat lukt niet altijd. Ik ga er bij de winterbanden wissel even om vragen bij de bandenspecialist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GYBS_DuAFnDXNqrxHPo_qhlHwHc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8tQ7xz5FK6NhDZIc25ZKh54o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollement
  • Laatst online: 14-09 13:45
Hallo,

Ergens rond oktober november moet ik mij huidige Volvo XC40 recharge P8 inleveren en zal ik rond rijden met een Audi Q4 50.

Ik kijk er enorm naar uit. Uiteraard ben ik nu heel hard aan het vergelijken met de huidige EV waarmee ik rij.
Er is 1 ding dat ik niet kan vinden waarvan ik denk dat iemand van jullie mij kan helpen.

Kan je de met een Q4 de laadsnelheid beperken via de auto ?

Met mijn huidige XC40 kan je de laadsnelheid aanpassen via de auto door een slider te verschuiven die de maximum stroom kan beperken in de auto.

Is dit iets dat je ook kan bij de Q4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon.Q4
Pollement schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:52:
Hallo,

Ergens rond oktober november moet ik mij huidige Volvo XC40 recharge P8 inleveren en zal ik rond rijden met een Audi Q4 50.

Ik kijk er enorm naar uit. Uiteraard ben ik nu heel hard aan het vergelijken met de huidige EV waarmee ik rij.
Er is 1 ding dat ik niet kan vinden waarvan ik denk dat iemand van jullie mij kan helpen.

Met mijn huidige XC40 kan je de laadsnelheid aanpassen via de auto door een slider te verschuiven die de maximum stroom kan beperken in de auto.

Bij mij kan de laadsnelheid niet instellen. Q4 is goede keuze, u zal van genieten👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Pollement schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:52:
Hallo,

Nee dat gaat niet bij de Q4. U zal snelheid en comfort inboeten tov de volvo maar de Q4 stuurt beter en is de sportievere van de 2. Het is maar net wat je wil van een auto 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
Ik heb nu ook ineens instapverlichting met het Etron logo. Zag het gisteravond voor het eerst toen ik het slot ontgrendelde. Toch leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ineens na de update van het systeem. Dus niet zomaar ineens, maar ik had er niet op ‘gerekend’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollement
  • Laatst online: 14-09 13:45
SWIGGA schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 19:03:
[...]

Nee dat gaat niet bij de Q4. U zal snelheid en comfort inboeten tov de volvo maar de Q4 stuurt beter en is de sportievere van de 2. Het is maar net wat je wil van een auto 😉
Ik wil van die XC40 af :O , we zijn een slechte match 8)7
Enkel de 408pk zou ik willen houden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Pollement schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 21:34:
[...]

Ik wil van die XC40 af :O , we zijn een slechte match 8)7
Enkel de 408pk zou ik willen houden _/-\o_
Ja dat gevoel van acceleren zal je niet ervaren bij de Q4... we zouden de snelheid en het comfort van de xc40 moeten hebben, gecombineerd met het uiterlijk en sturen van de Q4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Verwacht binnenkort nieuwe firmware voor de Q4. De Azië versie is net gereleased.
Hier nog nieuws over?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
Nee nog niks. Zodra ze gereleased worden geef ik wel een seintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
Sinds vandaag, kan ik me aansluiten bij de trotse Q4 bezitters (Q4 40 s-line).. ik zit wat te 'klooien' met de myaudi app., kan je vanuit de app nergens iets vinden mbt remote acties uitvoeren (bijvoorbeeld ramen dicht /open doen of deur op slot doen..) of de audi connect key ( vermoed dat ik de feature niet heb).

Ik kan wel klimaatregeling aan /uit zetten en zie de status van de auto en dergelijke.

was we 'grappig', kreeg de laadkabel niet los (nadat ik een laadsessie afsloot).. na wat geklooit kwam ik erachter dat ik auto moest ontgrendelen en dat je dan pas de kabel los krijgt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
En onder de klep in de bagageruimte zit ook een kabeltje dat je in noodgevallen kan gebruiken om de laadkabel los te krijgen. Is dat wel verteld bij de overhandiging? Was ongeveer het enige wat mij verteld werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
marcelmg2 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 19:39:
En onder de klep in de bagageruimte zit ook een kabeltje dat je in noodgevallen kan gebruiken om de laadkabel los te krijgen. Is dat wel verteld bij de overhandiging? Was ongeveer het enige wat mij verteld werd...
ik heb de auto uit Duitsland geimporteerd (8 maanden oud),.. dus niet echt een overhandiging gehad. Alles heb hierzo gelezen en via youtube :)
Was wel een beetje verbaasd dat een 79% accu een 356 km actieradius aangeeft (mogelijk omdat het mijn rijstijl niet kent?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-09 13:48
Net de update gehad bij de dealer (Century), blijkt bij het wegrijden de lane assist en pre sense het niet te doen. Geeft storingsmelding. Iemand dit ook gehad en een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
Weet iemand of het koordje van de hoedenplank los te bestellen is? Dus koord plus stukje rubber voor montage.

Denk dat ik die ergens ben kwijtgeraakt bij volladen achterbak…

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
party42 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 21:41:
Weet iemand of het koordje van de hoedenplank los te bestellen is? Dus koord plus stukje rubber voor montage.

Denk dat ik die ergens ben kwijtgeraakt bij volladen achterbak…
We komen natuurlijk allemaal liefst zo min mogelijk bij de dealer, maar dat zal toch het antwoord zijn. Elk onderdeel zou los te bestellen moeten zijn, al leveren ze het soms alleen als complete set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:55
EV_Eric schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:02:
[...]

We komen natuurlijk allemaal liefst zo min mogelijk bij de dealer, maar dat zal toch het antwoord zijn. Elk onderdeel zou los te bestellen moeten zijn, al leveren ze het soms alleen als complete set.
Klopt, was als los onderdeel te bestellen (a 18 euro voor een stukje draad :-) ).

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Ik heb nu duidelijk bericht gehad van de audi dealer. De auto moet elke 30.000km of om de 2 jaar afhankelijk welke je het eerst bereikt op onderhoud. Veel Q4's geven dit niet juist aan door een software fout die ze bijna allemaal hebben. Ze zouden dat bij mijn onderhoud binnekort kunnen in orde brengen zodat de auto op 58.000km een melding geeft voor een volgend onderhoud. (Dus 2000 km voor het onderhoud) ook zoals hier al gezegd: je krijgt geen audi pechverhelping als je het onderhoud niet tijdig doet... dus zeker tijdig doen als je naar het buitenland vertrekt voor vakantie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
SWIGGA schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 21:53:
Ik heb nu duidelijk bericht gehad van de audi dealer. De auto moet elke 30.000km of om de 2 jaar afhankelijk welke je het eerst bereikt op onderhoud. Veel Q4's geven dit niet juist aan door een software fout die ze bijna allemaal hebben. Ze zouden dat bij mijn onderhoud binnekort kunnen in orde brengen zodat de auto op 58.000km een melding geeft voor een volgend onderhoud. (Dus 2000 km voor het onderhoud) ook zoals hier al gezegd: je krijgt geen audi pechverhelping als je het onderhoud niet tijdig doet... dus zeker tijdig doen als je naar het buitenland vertrekt voor vakantie!
Wil dit juridisch steekhoudend zijn dan had Audi de Q4 eigenaren moeten informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik wilde ook een onderhoud plannen. Kreeg inderdaad door pas na 2 jaar meneer. Ondanks dat mijne al op 48k km staat nu.

Beetje klaar met Audi en hun "service". Ik vertrek binnenkort voor een vakantie trip naar Spanje met ruim 5k km te verwachten. Ik maak me er niet druk om. Ze zoeken het maar uit als ik strand.... (lease).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jope3
En ik heb op papier van de dealer dat het elke twee jaar is ongeacht het aantal kilometers😩 Wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo

Voor zowel MPR3 als MHI3 systemen, nieuwe versie wordt 387x. Azie heeft 3873 en 3876 bijv. Verwacht EU ook in die reeks.

@Rainesh Weet je wat in de update zit ?op internet nog niks iets te vinden... afgelopen vanaf pagina 400 doorgelezen en verkaard aantal functies niet kan vinden (bijv. audi connect key of remote functies).

Heb nu de auto (Q4 40 sportsback) bijna een weekje en ben harstikke tevree mee..afgezien van kleine ongemakheden (die hier eerder benoemd zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22-08-2023
Tis niet de beste foto, maar zijn er mensen met dit slijtage probleem op de raam/deurlijn?

Het begon al na een paar maanden maar nu na 1,5 jaar echt niet om aan te zien. Verder is de lak overal perfect. Dit is net even ander materiaal.

En nee, de auto wordt niet wekelijks gewassen 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J3qvYnT99BcDZ4rgKZp5y8QPBmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbzEFvd5cuP7ZJPJttxcwecg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Hupsel op 15-08-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b17b
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-11-2024
Mijn Q4 krijgt deze week de software update.

Wat zijn concreet de aanpassingen en evt. nieuwe functionaliteiten?

Is het nodig de app opnieuw te verbinden? Hoop dat de verbinding niet gaat crashen. Binnenkort op vakantie en wil wel remote de laadstatus kunnen volgen ivm diverse snellaadstops onderweg.

Net de auto weer terug. In auto mezelf als hoofdgebruiker aangemaakt. Privacy settings in auto weer gedeactiveerd omdat ook de satellietkaart verdwenen was en nu weer terug is.

App lijkt wel verbinding te hebben maar melding in app: "gegevens niet gecatualiseerd" en "onbekende fout opgetreden". Kan ook niet de accustatus aflezen.

Gaat dit vanzelf weer goed komen?

[ Voor 37% gewijzigd door b17b op 16-08-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
Sinds een paar weken heb ik last van een fluitend panoramadak in kantelstand. Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
b17b schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 13:46:
Mijn Q4 krijgt deze week de software update.

Wat zijn concreet de aanpassingen en evt. nieuwe functionaliteiten?

Is het nodig de app opnieuw te verbinden? Hoop dat de verbinding niet gaat crashen. Binnenkort op vakantie en wil wel remote de laadstatus kunnen volgen ivm diverse snellaadstops onderweg.

Net de auto weer terug. In auto mezelf als hoofdgebruiker aangemaakt. Privacy settings in auto weer gedeactiveerd omdat ook de satellietkaart verdwenen was en nu weer terug is.

App lijkt wel verbinding te hebben maar melding in app: "gegevens niet gecatualiseerd" en "onbekende fout opgetreden". Kan ook niet de accustatus aflezen.

Gaat dit vanzelf weer goed komen?
Ik krijg toch de indruk dat de updates wisselend worden uitgevoerd. Bij mij (pon Amersfoort) heb ik mijn e-mail en password achter gelaten. Zodat de software helemaal geïnstalleerd was bij ophalen. Werkte ook prima en geen centje pijn gehad (op wat finetunen na).
App, auto zelf en communicatie loopt prima. Behalve dat de app als datum 01-01-0001 heeft, maar daar hebben meer mensen last van. En is pas een week na de update gekomen, dus dat ligt dan aan de app zelf, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:54
Zo update is nu ook gedaan bij mij. Eindelijk weer werkende satellietkaart en verkeer. Wat nieuwe featres in de app, vooral lokatie auto is handig.
Is misschien een gevoel, maar heb het idee dat de remmen nu ook niet meer kraken bij stoppen.
2 dagen een benzne leenauto meegehad, reed prima, maar dat is echt terug in de tijd gaan met dat motorlawaai en die trage dsg/tiptronic die de motor zo laag in de toeren houdt. De Q4 is dan letterlijk een ruimteschip als je er weer instapt en wegrijdt.

[ Voor 0% gewijzigd door sbin op 17-08-2023 16:38 . Reden: fix ]

Pagina: 1 ... 117 ... 138 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.