Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 116 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:46
Bij mij stond de 93R9 update klaar bij check op die Duitse site. Na bellen met de dealer bleek ook de grote ME3.2 beschikbaar te zijn. Die stond er niet bij. Afspraak gemaakt voor eind juli, mijn Q4 40 is van oktober 21.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-10 06:33
Ik heb een afspraak staan voor de update op 20 juli a.s.
Mijn Q4 40 is van december 22
Ik heb de afspraak rechtstreeks met de dealer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-06 22:16
PauldeW schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:25:
Vandaag afspraak gemaakt voor update 93R9 en ME 3.2
Dealer geeft hieronder aan wat dit inhoud.
Voor een Audi Q4 Quattro, sept21 import DE, pano dak, trekhaak

Technische achtergrond
Audi ontwikkelt de Audi Q4 e-tron en de Q4 e-tron Sportback consequent verder. Voor deze voertuigen it en bepaald productietijdvak is een gecombineerde software-update (verse ME 3.2) samengesteld.
De software-update omvat de volgende extra functie-uitbreidingen:
.
Individuele gebruikersprofielen in de auto (incl. Laatste reisdoelen)
Doorsturen van routes via de myAudi-app naar de auto
Last-Mile-Navigation en overige app-functies (voertuigstatus, parkeerpositie)
Positie van de auto kan via myAudi-app worden bepaald
Online pechoproep inclusief schadeservice is beschikbaar
Integratie van de "Voorkeurslaadtijd" resp. een concreet laadtijdvenster kan worden vastgelegd
Afstandsaansturing laadsessie en vertrektijden (laadtimers) in de auto en in de app
Accubeschermingsfunctie (accusparend laden met begrenzing op 80% ladingstoestand (SOC))
Verbetering van de DC-laadcapaciteit (bigewerkt thermomanagement)
Integratie van de functie Plug & Charge
Integratie van Amazons spraakdienst "Alexa"
Integratie van de draadloze "Over-the-Air"-interface
Integratie witgebreide themawerelden in de MMI
Algemene bugfixes
Wat is die plug & charge ? Ik heb de Q4 nu een 2-tal weken, dus zou verwachten dat ik de laatste updates heb.... maar in de app vind ik die optie Plug & Charge alleszins niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-10 06:33
Ik kan nu nog niet plug and charge aanklikken, maar bij mij is ie wel na de update aan te klikken bij mijn e-tron Charging pro contract. Ik weet ook niet of die in de Audi-app beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 00:32
Iemand trouwens dit weleens gehad (Q4 uit April ‘23 SW versie 3812)
Het ‘Theme’ -icoontje is spontaan verdwenen uit de MMI. Wel eerder 2 thema achtergrondjes aangekocht, maar nu dus niet meer te selecteren. De ‘News en ‘Weather’ -icoontjes die eerst wel in de MMI stonden en werkten (ook een databundeltje van 25Gb aangeschaft) zijn ook verdwenen.
Zoektocht naar de icoontjes heeft nog niets opgeleverd. MMI al een paar keer gereset, ook zekering 19 al eens losgetrokken, 10min. gewacht etc. maar helaas. Tips zijn welkom 😉

[ Voor 3% gewijzigd door rasman69 op 18-06-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-10 14:27
rasman69 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 22:36:
Iemand trouwens dit weleens gehad (Q4 uit April ‘23 SW versie 3812)
Het ‘Theme’ -icoontje is spontaan verdwenen uit de MMI. Wel eerder 2 thema achtergrondjes aangekocht, maar nu dus niet meer te selecteren. De ‘News en ‘Weather’ -icoontjes die eerst wel in de MMI stonden en werkten (ook een databundeltje van 25Gb aangeschaft) zijn ook verdwenen.
Zoektocht naar de icoontjes heeft nog niets opgeleverd. MMI al een paar keer gereset, ook zekering 19 al eens losgetrokken, 10min. gewacht etc. maar helaas. Tips zijn welkom 😉
die hebben ze weer offline gehaald om een of andere reden. heb hetzelfde voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
MitLJ schreef op zondag 18 juni 2023 @ 20:13:
[...]

Wat is die plug & charge ? Ik heb de Q4 nu een 2-tal weken, dus zou verwachten dat ik de laatste updates heb.... maar in de app vind ik die optie Plug & Charge alleszins niet ?
plug en charge staat zover ik weet niet echt appart. je kan wel in audi charging services een contract nemen (eerste jaar geen service fee) en dan verschijnt de optie laadpaal ontgrendelen + wagen laad automatisch bij compatibele laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
  • Laatst online: 11-10 00:32
Solidsystem87 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 08:18:
[...]

die hebben ze weer offline gehaald om een of andere reden. heb hetzelfde voorgehad.
Dat meen je niet, heb ik daarvoor wat thema’s aangeschaft. Vaag weer, maar typisch Audi. Zal de garage eens contacteren, maar die weten vast weer van niets 😉
Thnx.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:23
rasman69 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:40:
[...]
Dat kan met contactspray (is ook speciaal daarvoor), WD40 (siliconenspray) en een wattenstaafje bijvoorbeeld. En dan even uitblazen om zorgen dat er geen pluisjes achterblijven.
Even een dringend advies: Gebruik nooit WD40 achtige middelen met siliconen of teflon op elektrische contacten. Dit gaat ten koste van de contactweerstand en kan daardoor problemen gaan geven en zelfs vuil aantrekken.

Contactspray is geschikt als de contacten geoxideerd zijn maar gezien de jonge leeftijd van de auto en laadpaal zou dit nu absoluut niet mogen optreden. Dus ook niet doen.
Als er nu al oxidatie zou zijn opgetreden is er wat anders aan de hand.

Met schone perslucht de contacten uitblazen en controleren op vastzittend vuil is het beste.
Anders naar de dealer.

[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 19-06-2023 10:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 03-10 08:18
Sta overigens net te snelladen vanaf 25% na 10 minuten rijden. Wát een verschil mbt oude software. Maximaal 132 kW, nu op 73% en nog steeds > 100 kW. 👌🏻

[ Voor 13% gewijzigd door Gerardvhgn op 19-06-2023 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Zeker een verschil tov de oude software, haalde gisteren 141kw bij Fastned, komt niet meer onder 100 kw tot 80 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Laatst online: 23-08-2024
Jan_1966 schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:33:
Zeker een verschil tov de oude software, haalde gisteren 141kw bij Fastned, komt niet meer onder 100 kw tot 80 %
Dat is allemaal de q4 40 veronderstel ik dan. Iemand met een quattro die al zicht heeft op de nieuwe laadcurve na update? Deze is niet zoveel veranderd naar het schijnt door een ander type batterijen dat gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 17-10 10:31
de_gizmo schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:44:
[...]

Dat is allemaal de q4 40 veronderstel ik dan. Iemand met een quattro die al zicht heeft op de nieuwe laadcurve na update? Deze is niet zoveel veranderd naar het schijnt door een ander type batterijen dat gebruikt wordt.
Ik heb de versie 50. Vanwege de eerder genoemde storing gaf men aan enkele update en een recall klaar te staan. Echter, men wil het risico niet nemen op het vastlopen en heeft men mij geadviseerd toch nog te wachten totdat e.e.a stabieler draait qua downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12-10 10:37
Donjeffa schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 21:29:
[...]

Ik heb de versie 50. Vanwege de eerder genoemde storing gaf men aan enkele update en een recall klaar te staan. Echter, men wil het risico niet nemen op het vastlopen en heeft men mij geadviseerd toch nog te wachten totdat e.e.a stabieler draait qua downloaden.
Als ze dat zeggen lijkt me dat meer eigenbelang van de garage dan dat ze met jouw ongemak inzitten... Die worden waarschijnlijk forfaitair vergoed voor zo'n update en willen voor zichzelf een vastloper vermijden. Ik zou het niet aanvaarden. Toch zeker niet als je met 3608 rondrijdt. Dan kan het nooit slechter worden! Dan is zelfs gelijk welke vervangwagen beter ookal duurt het een week of zo. Ik ben het alvast spuugzat om te wachten op die update maar helaas staat de mijne nog niet op het lijstje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauldeW
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-11-2023
Q4 50 quattro bronze import sept21, pano + trekhaak af fabriek. Vandaag 2 jaar beurtje, SW ME3.2 en 93R9. Duurde 2 dagen. Geen problemen. Alles prima in orde. Fijne toevoegingen in App 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-10 16:25
Hier inmiddels ook ME3.2, zonder problemen alles gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 12:55
Ik had gisteren gebeld met Audi Centrum Rotterdam met de vraag of er al iets meer bekend was over de ME3.2 update. Ze belden vanochtend op en ga en aan dat zij deze inderdaad hebben maar dat er van de 10 auto’s 2 goed waren gegaan en bij de rest de update vastliep😱 en dat je dan je auto soms 2 weken kwijt bent. Ze hebben hier melding van gedaan bij de importeur en het wachten zou zijn op een oplossing. Ze adviseerden mij na de zomervakantie het nog eens te proberen.

Zijn er hier mensen die bij die dealer wel/niet succesvol een update hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 14:24
wimbre schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 10:52:
Ik had gisteren gebeld met Audi Centrum Rotterdam met de vraag of er al iets meer bekend was over de ME3.2 update. Ze belden vanochtend op en ga en aan dat zij deze inderdaad hebben maar dat er van de 10 auto’s 2 goed waren gegaan en bij de rest de update vastliep😱 en dat je dan je auto soms 2 weken kwijt bent. Ze hebben hier melding van gedaan bij de importeur en het wachten zou zijn op een oplossing. Ze adviseerden mij na de zomervakantie het nog eens te proberen.

Zijn er hier mensen die bij die dealer wel/niet succesvol een update hebben gehad?
Die van mij staat voor a.s maandag ingepland. De dealer heeft aangegeven dat ik "gelijkwaardig" vervangend vervoer krijg dus ik maak me er niet zo'n druk om als het een paar dagen langer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-10 12:55
Chirezza schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:18:
[...]

Die van mij staat voor a.s maandag ingepland. De dealer heeft aangegeven dat ik "gelijkwaardig" vervangend vervoer krijg dus ik maak me er niet zo'n druk om als het een paar dagen langer duurt.
Bij die betreffende dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirezza
wimbre schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 11:25:
[...]

Bij die betreffende dealer?
Sorry, ik zie nu dat ik je post niet goed gelezen heb. Mijn auto is in beheer bij Udenhout in Den Bosch. Ik heb vanuit hun vergelijkbare verhalen gehoord over auto's waarmee de updates mislukken, echter was dit voornamelijk in de beginfase het geval. Er werd tijdens de start van de terugroepactie 1 auto per week ingepland door vreemde voorvallen, dat zijn er nu inmiddels 5 per week.

Ik zou me er dus niet te veel zorgen om maken, vooral omdat er vervangend vervoer aangeboden wordt. Ik begreep van de dealer dat ze de kosten daarvoor zelf op Audi verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 16:43
Ik heb de mijne ( Q4 35) vanochtend weggebracht. Ik heb een A4 35 TFSI automaat mee gekregen. Dat is dus zeker wel >:) gelijkwaardig.
Toen ik afspraak maakte 2 weken geleden verwachten ze 1 dag kwijt te zijn.

Nu samen met de update voor batterij en de paar mislukte updates deze week hopen ze mij vanmiddag te kunnen bellen maar ik kon daar zeker niet van uitgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
kdoornbo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:08:
Ik heb de mijne ( Q4 35) vanochtend weggebracht. Ik heb een A4 35 TFSI automaat mee gekregen. Dat is dus zeker niet gelijkwaardig.
Wat is daar niet gelijkwaardig aan?

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-10 16:43
Dean Martin schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:00:
[...]

Wat is daar niet gelijkwaardig aan?
Dat is dus zeker wel >:) gelijkwaardig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
kdoornbo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:24:
[...]

Dat is dus zeker wel >:) gelijkwaardig
Ninja-edit. >:)

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTabor
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 05-05 15:07
Wat daar niet gelijkwaardig aan is? Het is geen elektrische auto....
Stap weer eens in een verbrander en het voelt (voor mij althans) als een forse stap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyMarc34
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-08-2023
Gisteren mijn Q4(40 2021 S-line) naar de dealer gebracht voor de grote software update. Daar staat hij vandaag nog omdat ik een trekhaak laat plaatsen wat toch wel handig blijkt te zijn :-P
Een aantal weken geleden was ik al naar de dealer geweest voor het vervangen (preventief volgens de dealer) van een accu deel/ onderdeel. En zojuist krijg ik het bericht dat er (wederom) een accu module toe is aan vervanging... Als dat maar goed komt en niet nog 12x voor gaat komen aangezien er 14 modules in een accu pack zitten in een Q4 40.

Als vervanger een andere Q4 (edition) meegekregen. Daar zit echt niets op qua opties :-O. Dat was wel even wennen aangezien ik de afgelopen keren een Q8 etron meegekregen had als vervangend vervoer :-)

Ik ben erg benieuwd naar de update en wat dit voor verbeteringen met zich mee brengt. Ik vind tot nu toe de mogelijkheden van de app ZEER beperkt in wat je kunt zien en doen. Bijvoorbeeld het op afstand kunnen ontgrendelen van je auto zou naar mijn idee gewoon mogelijk moeten zijn aangezien auto's (en Audi's) van bijna 10 jaar oud dit ook kunnen.
Maar goed, dat is mijn mening. einde dag mag ik 'm weer ophalen en kunnen we er weer even tegenaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
JanTabor schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:08:
Stap weer eens in een verbrander en het voelt (voor mij althans) als een forse stap terug.
Ik zou m'n fat zo inruilen voor een potente Q7 of Q8 (niet e-tron) hoor. Maar dat is off-topic.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:34

MLLL

Palm Treo 650

JanTabor schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:08:
Maar wel eentje die geen softwareupdate nodig heeft en wél blijft rijden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Gewoon niet te veel verwachten van die update jongens. Ik wacht op een vermogensupdate en meer functies in de app zoals bv de laadsnelheid kunnen kiezen thuis met eventueel de optie om even te pauzeren met opladen. Dat zou pas een update zijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
Hierbij een update over de update:
- laden nog niet getest, dit zal vast beter zijn
- app iets uitgebreid maar nog niet spannend
- lane assist nog steeds ruk
- als je op efficiency rijd, heeft hij het karakter van normal na een herstart van de auto, dit was ook al zo

Eigenlijk is er nagenoeg niets veranderd, behalve dat de auto eindelijk eens zou moeten laden zoals wordt vermeld in de brochure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:20
-jann schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:10:
- als je op efficiency rijd, heeft hij het karakter van normal na een herstart van de auto, dit was ook al zo

Eigenlijk is er nagenoeg niets veranderd, behalve dat de auto eindelijk eens zou moeten laden zoals wordt vermeld in de brochure.
hmm dat van lane assist heb ik gemerkt in een testrit,..het 'stuiterde' tussen de wegbelijning. Het een hoge verwachting.. maar was best teleurgesteld. Vond het rijdersdisplay heel erg krap en te veel vasthoudend aan oude indeling, echt jammer want de vorming auto vind ik wel mooi.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriej29
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 18:48
shaowoo schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:58:
[...]

hmm dat van lane assist heb ik gemerkt in een testrit,..het 'stuiterde' tussen de wegbelijning. Het een hoge verwachting.. maar was best teleurgesteld. Vond het rijdersdisplay heel erg krap en te veel vasthoudend aan oude indeling, echt jammer want de vorming auto vind ik wel mooi.
Zelf ervaringen. met active Lane Assist op de snelweg en dat werkt erg goed, beter dan bij een BMW i4 of Tesla. Tesla heeft als grootste nadeel dat je het stuur fysiek om de zoveel seconden moet bewegen terwijl je bij BMW en Audi alleen het stuur ligt hoeft aan te raken.
Maar z het verschik in ervaring worden veroorzaakt door verschil zijn tussen lane assist vs active lane assist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shaowoo
vriej29 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 14:05:
[...]

Zelf ervaringen. met active Lane Assist op de snelweg en dat werkt erg goed, beter dan bij een BMW i4 of Tesla. Tesla heeft als grootste nadeel dat je het stuur fysiek om de zoveel seconden moet bewegen terwijl je bij BMW en Audi alleen het stuur ligt hoeft aan te raken.
Maar z het verschik in ervaring worden veroorzaakt door verschil zijn tussen lane assist vs active lane assist.
uhm dus 'Lane departure warning' = lane assist

active lane assist, dat zit in 'Assistentiepakket advanced' ..dacht dat het in 'Assistentiepakket plus' zat (hierin zit dus lane assist). De verkoper had ook niet echt verstand over de opties, hij zei dat alleen in duurdere audi's zo'n systeem zit (binnen de belijning rijden en met de bochten mee)..ik nam dat al met een korreltje zout.

/edit bij BMW ix1 zijn de opties ook niet duidelijk overzichtelijk ..totdat je zo'n prijslijst met opties bekijkt wordt het iets wat duidelijker..

[ Voor 7% gewijzigd door shaowoo op 25-06-2023 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-10 19:12
Jope3 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 17:41:
Vandaag ging de laadklep niet meer open. Van alles geprobeerd maar geen resultaat. Vervolgens noodontgrendeling in kofferbak en ook geen resultaat. Vervolgens Audi Pechhulp gebeld maar aangezien de mobiliteitsgarantie verlopen was wilde deze ook niet “uitrukken”. Volgens deze mevrouw moet de auto om de ca. 30k onderhoud. Ik heb haar erop gewezen dat dit niet correct is (heeft mijn dealer recent nog via Audi uitgezocht en aan mij schriftelijk bevestigd) maar helaas. Geen actie vanuit Audi. Vervolgens de ANWB via Leaseplan ingeschakeld. Toen de ANWB arriveerde kreeg deze medewerker de tankklep gewoon open. Vervolgens eea extra gesmeerd en toen was het probleem opgelost. Echter niet voor lang. Zojuist ging de klep weer niet open. Na heel lang proberen eindelijk weer gelukt. Ik durf deze nu niet meer volledig dicht te maken. Na 76k kilometer met de Q4 weet ik toch echt wel hoe de klep te openen. Iemand ervaring hiermee en hoe het probleem definitief op te lossen?
Kan je aangeven hoe dit is opgelost? Laadklep bij mij wil ook totaal niet meer open. Ook de tip van ingedrukt houden of ernaast kloppen doet niks. Kan dus totaal niet laden nu.. Q4 40 van september 2021.

Al bijna twee jaar met brakke software rondrijden (nog steeds niet uitgenodigd voor update) en nu dit weer. Ongekend voor een auto van 65k. Beetje klaar met dat hele Audi..

Morgen maar dealer/service bellen, geen zin meer in vanavond nog allerlei toeters en bellen.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-10 13:11
Mijn laadklep gaat niet meer open. Ik hoor ook geen *klik* als ik 2x op de afstandsbediening heb gedrukt. Ik heb het 50x geprobeerd. Misschien iets te maken met de hitte? Iemand een tip zodat ik morgen wel kan laden onderweg als dit nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
DmC1982 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:01:
Mijn laadklep gaat niet meer open. Ik hoor ook geen *klik* als ik 2x op de afstandsbediening heb gedrukt. Ik heb het 50x geprobeerd. Misschien iets te maken met de hitte? Iemand een tip zodat ik morgen wel kan laden onderweg als dit nodig is?
Dit meen je niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
Ja, eigenlijk wel. Ik heb nog 91%. Ik moet van Leeuwarden naar Breukelen, naar Amsterdam en weer naar Leeuwarden. Ik moet maar heel rustig rijden. Dan moet het misschien net lukken.... 8)7 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirezza
Onder de klep in de kofferbak (in de ruimte waar dus ook de subwoofer zit) heb je aan de rechterkant een metalen trektouwtje die je nog kan proberen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BPIUsws5wDmfZONI5oS7XaGYOKI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hG16BUOuXuDqqIHjowxYHuCY.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DmC1982
Chirezza schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:07:
Onder de klep in de kofferbak (in de ruimte waar dus ook de subwoofer zit) heb je aan de rechterkant een metalen trektouwtje die je nog kan proberen:
[Afbeelding]
Hartelijk dank! ik wou het meteen proberen, en je raadt het vast. Ik hoorde weer een klik met de afstandsbediening, maar wel een hele zachte klik... Hij ging weer open. Dit is nu de 2e keer in 1 week tijd. Volgende keer probeer ik meteen jouw truuc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chirezza
DmC1982 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:09:
[...]

Hartelijk dank! ik wou het meteen proberen, en je raadt het vast. Ik hoorde weer een klik met de afstandsbediening, maar wel een hele zachte klik... Hij ging weer open. Dit is nu de 2e keer in 1 week tijd. Volgende keer probeer ik meteen jouw truuc.
Goed om te horen! Bij mij hielp dat slechts 1 keer helaas. Uiteindelijk ben ik naar de dealer gereden en heeft een monteur de klep opengebroken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3swpvG1SJqjz2CL9phluwD7uIZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFbObPCIvsRzELEx7fb35LFz.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rijdt nu al een paar weken zo rond, het mechanisme wordt vervangen als ik morgen voor de softwareupdate langs ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
DmC1982 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:07:
[...]

Ja, eigenlijk wel. Ik heb nog 91%. Ik moet van Leeuwarden naar Breukelen, naar Amsterdam en weer naar Leeuwarden. Ik moet maar heel rustig rijden. Dan moet het misschien net lukken.... 8)7 8)7
Ik bedoel mijn post boven jou :) Ik heb namelijk precies hetzelfde op het moment…

Die trekkabel in de kofferbak doet overigens ook niks bij mij (had ik al geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
Bart schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:12:
[...]

Ik bedoel mijn post boven jou :) Ik heb namelijk precies hetzelfde op het moment…

Die trekkabel in de kofferbak doet overigens ook niks bij mij (had ik al geprobeerd).
Zou het dan een temperatuur ding zijn? Auto staat al de hele dag (laadklep kant) in de zon. Was nog steeds erg warm binnen met het verplaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
DmC1982 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:14:
[...]

Zou het dan een temperatuur ding zijn? Auto staat al de hele dag (laadklep kant) in de zon. Was nog steeds erg warm binnen met het verplaatsen...
Geen idee.. tot op heden krijg ik ‘m nog steeds niet open in ieder geval..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babavers
Chirezza schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:07:
[Afbeelding]
Dat trektouwtje dient om de stekker te ontgrendelen als dat automatisch niet gebeurt. Dat heb ik trouwens al nodig gehad bij een snellader die helemaal de mist in ging waardoor ik de stekker er niet uit kreeg. Dat heeft geen invloed op de laadklep denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19-10 09:24
Bij mij is het mechanisme ook Ca. 3 maanden geleden volledig vervangen omdat de laadklep niet openging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:18
Bij mij is update nu ook gepland voor eind Juli. Wel fijn, aangezien de MMI navi niet meer werkt door mijn "eigen" MMI update. Voor wat betreft laden kan het alleen maar beter worden, maar moet zeggen dat ik daar geen issues mee heb en nooit gehad. Begint eigenlijk altijd wel dik boven de 100 om dan rond de 90-100 te eindigen.

De winterbanden zijn er nu ook af, best fijn bij 30 plus graden.. Merk dat de originele Bridgestones een héél stuk luidruchtiger zijn dan de winter Conti's trouwens. Maar wegligging is wel wat betert als de banden niet onder je auto wegsmelten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
Laadklep hebben ze opengebroken bij de dealer dus kan in ieder geval weer laden. Schijnt overigens vaak voor te komen de laatste tijd wisten ze me te vertellen. Blijkbaar staat de softwareupdate ook klaar voor m'n Q4 en die gaan ze dus ook uitvoeren. Eind augustus kan ik terecht..

[ Voor 25% gewijzigd door Bart op 26-06-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
mede tweakers..vraagje (hopelijk mag dit hier) ..ik zit te kijken naar :https://www.bierschneider.de/fahrzeuge/fahrzeugsuche/detail/audi/q4e-tron/gebrauchtwagen/7020825/?ma=5&mo=6001326&of=SalePrice
alleen zit met aantal zaken, auto vanuit feb 2022 en oude model met 195 km (edition one). Volgens de verkopen hebben ze het direct van de audi fabriek gekocht en is het schadevrije auto. Zo'n auto heeft dan lang stilgestaan ... Het is best wel aangeklede auto voor een relatieve lage prijs. Er zit garantie op de auto maar de verkoper geeft aan dat de dealers in Nederland weleens moeilijk erover doen. Het is 8 uurtjes rijden daarnaar toe :|

mijn vraag: laten liggen vanwege bovenstaande info (ik ga natuurlijk wel langs als ik besluit om het te gaan kopen) ?

/update: na gesprek met de duitse audi dealer (en advies van hem) even verder kijken..de garantie verloopt op feb 2024.

[ Voor 9% gewijzigd door shaowoo op 26-06-2023 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
  • Laatst online: 16-10 13:27
Ik kan al een dikke week niet in de my-audi app. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik heb contact gezocht met Audi en die geven aan dat er een storing is met de online diensten. Deze reactie kreeg ik vrijdag ook al.

Voor ik kon vragen hoe lang het nog zou duren liep de chat op de Audi site vast en kon ik niet meer reageren.

Het is bij mij begonnen toen ik een TRONITY account probeerde te koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Hout77 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:07:
Ik kan al een dikke week niet in de my-audi app. Zijn er meer mensen die daar last van hebben?
Ik heb contact gezocht met Audi en die geven aan dat er een storing is met de online diensten. Deze reactie kreeg ik vrijdag ook al.

Voor ik kon vragen hoe lang het nog zou duren liep de chat op de Audi site vast en kon ik niet meer reageren.

Het is bij mij begonnen toen ik een TRONITY account probeerde te koppelen.
De laatste tijd zelden nog problemen gehad met de app connectie en ook nu werkt het bij mij perfect. Ongeveer een jaar geleden was dat schering en inslag en als dat gebeurde was het telkens bij iedereen tegelijk het geval en duurde dat inderdaad meerdere dagen lang. Als je in dit forum terug gaat naar die periode dan zie je dat. Maar daar heeft Audi wel degelijk aan gewerkt en is in het najaar van '22 eigenlijk helemaal opgelost, op uitzonderingen na. Vorige week heb ik nog zo eens een paar uren gehad dat ik geen contact kreeg terwijl ik aan het laden was, maar dat is zeldzaam geworden. Ik heb trouwens ook een Tronity account. Al lang trouwens en ik heb daar totaal geen probleem mee gehad toen ik die account aanmaakte en met Audi verbond. Maar ook die had vorige week gedurende die paar uren geen contact met de Audi servers en werd dus ook niet geupdate.
Tronity is trouwens een aanrader. Werkt prima en houdt ook een mooie historiek bij. Je kan dat bovendien op zijn beurt ook nog eens integreren in Home Assistant voor wie met zulke domotica oplossingen experimenteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jann
-jann schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:10:

Vandaag bij de snellader gestaan, Recharge 160kw. Een ouder model.

Eigenlijk geen verschil met dit mooie weer, aangekoppeld met 16%, ging naar 129kwh.

Bij 40% knalde de lader ineens naar 40kWh, lag denk ik aan Recharge, ik heb altijd wat met die oudere recharge palen.

Later als test nog even aan Fastned gekoppeld vanaf 38%. Hier pakte hij hem direct op met 110kwh, tot 45%, toen ben ik doorgereden

Die 110kwh bij 38% was wel interessant, dit heb ik nog niet eerder gezien. 129kw bij 15% is echter niets beter dan het was.

Ben benieuwd bij de wat koudere temperaturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
Babavers schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:29:
[...]

De laatste tijd zelden nog problemen gehad met de app connectie en ook nu werkt het bij mij perfect. Ongeveer een jaar geleden was dat schering en inslag en als dat gebeurde was het telkens bij iedereen tegelijk het geval en duurde dat inderdaad meerdere dagen lang. Als je in dit forum terug gaat naar die periode dan zie je dat. Maar daar heeft Audi wel degelijk aan gewerkt en is in het najaar van '22 eigenlijk helemaal opgelost, op uitzonderingen na. Vorige week heb ik nog zo eens een paar uren gehad dat ik geen contact kreeg terwijl ik aan het laden was, maar dat is zeldzaam geworden. Ik heb trouwens ook een Tronity account. Al lang trouwens en ik heb daar totaal geen probleem mee gehad toen ik die account aanmaakte en met Audi verbond. Maar ook die had vorige week gedurende die paar uren geen contact met de Audi servers en werd dus ook niet geupdate.
Tronity is trouwens een aanrader. Werkt prima en houdt ook een mooie historiek bij. Je kan dat bovendien op zijn beurt ook nog eens integreren in Home Assistant voor wie met zulke domotica oplossingen experimenteert.
Dank voor je reactie, ik kreeg het idee dat het een standaard antwoord was van de chat helpdesk.
Inmiddels heb ik een account aangemaakt voor mijn vrouw en die per ongeluk hoofdgebruiker gemaakt waardoor mijn instellingen allenmaal weg waren. Dus ik dacht dan maak ik voor mezelf ook maar een nieuwe aan met een ander mail adres. Koppeling met Audi charge weg en alles opnieuw instellen, maar de app en Tronity werken wel.

Bedankt voor de tip van Homeassistant, die gebruik ik uitgebreid. Dus dat ga ik eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
shaowoo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:01:
mede tweakers..vraagje (hopelijk mag dit hier) ..ik zit te kijken naar :https://www.bierschneider.de/fahrzeuge/fahrzeugsuche/detail/audi/q4e-tron/gebrauchtwagen/7020825/?ma=5&mo=6001326&of=SalePrice
alleen zit met aantal zaken, auto vanuit feb 2022 en oude model met 195 km (edition one). Volgens de verkopen hebben ze het direct van de audi fabriek gekocht en is het schadevrije auto. Zo'n auto heeft dan lang stilgestaan ... Het is best wel aangeklede auto voor een relatieve lage prijs. Er zit garantie op de auto maar de verkoper geeft aan dat de dealers in Nederland weleens moeilijk erover doen. Het is 8 uurtjes rijden daarnaar toe :|

mijn vraag: laten liggen vanwege bovenstaande info (ik ga natuurlijk wel langs als ik besluit om het te gaan kopen) ?

/update: na gesprek met de duitse audi dealer (en advies van hem) even verder kijken..de garantie verloopt op feb 2024.
Er bestaat geen "oud model" en de Edition One is echt heel dik aangekleed. Volgens mij alleen in DE verkrijgbaar tijdens launch. Lijkt me een hele goeie deal. Vergelijkbaar aangeklede NL versie zou nu dik boven de 70K uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
wimbre schreef op zondag 18 juni 2023 @ 11:47:
Het lijkt dat een aantal Audi's Q4 uit 2021 de grote ME3.2 update gehad hebben. Die van mij is uit maart 2022 en hoop dat ik hem voor de vakantie (september) krijg. Ik heb verder geen problemen maar zou graag de verbeterde laadperformance hebben.

Via de audi site zie ik met mijn VIN nummer dat er niets op de planning staat.

Zijn er al mensen die de update al hebben gehad en in het bezit zijn van een 2022 versie?
Yep, bijna geen verschil gemerkt. Dus verwacht weinig van de update. Audi is op dat gebied zeker geen Tesla. Blijft op software vlak een absoluut B-merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
shaowoo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:01:

Dat een auto lang stilgestaan heeft, hoeft geen probleem te zijn. Zo’n auto hoort nagekeken te worden.

Ik zou bij jouw lokale dealer navragen hoe het zit met de garantie als je bij hen een importauto door hen laat onderhouden.

Ik heb ook een importauto, weliswaar met de dealer in opdracht van mij laten importeren, maar ik kan ook gewoon reparaties laten uitvoeren en beroepen op garantie. Voor zover ik snel kan zien is dat de versie van de advertentie met die van mij alleen motorisering en pano dak verschil is (misschien ook nog de trekhaak). Voor de rest is ie helemaal compleet (op misschien 1 pakket na)…

Ik zou het wel eten met de Edition One (typhoon grey is normaal gesproken met bronzen velgen), maar ik ben ook niet helemaal subjectief ;)

Let wel op: Auto’s in Duitsland zijn goedkoper, maar er zijn wel bijkomende kosten ihgv import, zoals vervoer, bpm etc. Succes met zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Laatst online: 06-09 11:08
“Mijn” (lease) Q4 40 (oktober 21) nu voor de derde dag bij de dealer voor software update. Update is niet gelukt en nu moet er een regelapparaat vervangen worden en dan gaan ze voor de herkansing. Ik ben benieuwd of hij nog voor het weekend terug is. 🤕
Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmo4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 14:52
Travish schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:12:
“Mijn” (lease) Q4 40 (oktober 21) nu voor de derde dag bij de dealer voor software update. Update is niet gelukt en nu moet er een regelapparaat vervangen worden en dan gaan ze voor de herkansing. Ik ben benieuwd of hij nog voor het weekend terug is. 🤕
Hier ook een Q4 40 die sinds maandagochtend bij de dealer staat voor de software-update én onderhoud. Zojuist bericht gekregen dat de auto waarschijnlijk vandaag aan het eind van de dag klaar staat, maar nog geen 100% bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
Dezelfde issues had ik ook, uiteindelijk na een week terug. Is dus wel goed gekomen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0vds
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 01-12-2023
Klein vraagje, hebben jullie ook zoveel moeite als je terug in de auto stapt om de connectie met Bluetooth aan de gang te krijgen ? Vaak duurt dit zeer lang en geeft ook vaak foutmeldingen. Apple CarPlay daar werd ik helemaal gek van die switchte 2-3 keer als ik aan gereden was tussen radio en CarPlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solidsystem87
Woon werk was nog nooit zo zuinig 😁Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RAfS3gapIjwlsMgqH0Cr6zp-2Z0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/szSE4p7jGIX3cAR1RiqFmsPc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Solidsystem87 op 29-06-2023 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
J0vds schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 07:44:
Klein vraagje, hebben jullie ook zoveel moeite als je terug in de auto stapt om de connectie met Bluetooth aan de gang te krijgen ? Vaak duurt dit zeer lang en geeft ook vaak foutmeldingen. Apple CarPlay daar werd ik helemaal gek van die switchte 2-3 keer als ik aan gereden was tussen radio en CarPlay.
Herken ik wel ja. Wat ik sinds enige tijd ook heb (en wat er op lijkt) is, als het scherm niet op CarPlay staat maar op bijv. de radio, dat er een melding komt dat de 'smartphone interface gedeactiveerd is' waarna die een paar seconden later weer activeert en dan dus de radio uitschakelt omdat die naar CarPlay switcht... En dat gebeurt vervolgens rustig meerdere keren op een rit. Hou je het scherm op CarPlay, al is het maar gewoon je 'home' scherm dan gebeurt dit niet.

Het blijft echt een top product, hoop dat dit ook opgelost is na de software update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:39
Mijn Q4 40 (december 2021) is nu voor de update bij de dealer. Er werd gevraagd of ik zelf nog wat had veranderd aan de software, want dat zou een voorspoedige update in de weg kunnen zitten. Verder werd aangegeven dat er een grote kans was dat die vandaag gewoon voor einde werkdag klaar zou zijn. Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
marcelmg2 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:25:
Mijn Q4 40 (december 2021) is nu voor de update bij de dealer. Er werd gevraagd of ik zelf nog wat had veranderd aan de software, want dat zou een voorspoedige update in de weg kunnen zitten. Verder werd aangegeven dat er een grote kans was dat die vandaag gewoon voor einde werkdag klaar zou zijn. Ik ben benieuwd!
Oei.. Hoop dat ze dat bij mij niet vragen.. Wel goed dat ze zo positief zijn. Mijn dealer gaf bij plannen al aan "ja.. er staat 1 dag voor, maar alle tig Q4's die we tot nu toe gedaan hebben zijn de 1e keer misgegaan, dus we rekenen standaard 2 dagen voor de update" :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J0vds
Bart schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Herken ik wel ja. Wat ik sinds enige tijd ook heb (en wat er op lijkt) is, als het scherm niet op CarPlay staat maar op bijv. de radio, dat er een melding komt dat de 'smartphone interface gedeactiveerd is' waarna die een paar seconden later weer activeert en dan dus de radio uitschakelt omdat die naar CarPlay switcht... En dat gebeurt vervolgens rustig meerdere keren op een rit. Hou je het scherm op CarPlay, al is het maar gewoon je 'home' scherm dan gebeurt dit niet.

Het blijft echt een top product, hoop dat dit ook opgelost is na de software update.
Zover ik weet heb ik de nieuwste software, maar het Bluetooth gebeuren en Apple CarPlay werkt niet goed… tot ergernis toe. Het switcht 2-3-4 keer op korte tijd heel vervelend Apple CarPlay. Dus die heb ik eraf gegooid en dat het alleen nog werkt met het kabeltje helaas. Bluetooth als iemand een oplossing daar voor heeft zou fijn zijn. Zelfde als Apple CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Bart schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 08:55:
[...]

heb hetzelfde probleem altijd gehad. uiteindelijk opgelost door altijd via kabel te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0vds
Solidsystem87 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:55:
[...]

heb hetzelfde probleem altijd gehad. uiteindelijk opgelost door altijd via kabel te werken...
Dat doe ik nu ook, zou echter niet de bedoeling mogen zijn om het zo op te lossen. Het hoort gewoon goed te werken zelfde als Bluetooth echter falen ze beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
J0vds schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 11:06:
[...]

Dat doe ik nu ook, zou echter niet de bedoeling mogen zijn om het zo op te lossen. Het hoort gewoon goed te werken zelfde als Bluetooth echter falen ze beide.
helemaal mee eens, helaas leert de realiteit ons dat ze deze soort problemen blijkbaar niet hoog op prio lijst zetten waardoor we ons plan moeten trekken met hetgeen we hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
sbin schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:08:
[...]

Oei.. Hoop dat ze dat bij mij niet vragen.. Wel goed dat ze zo positief zijn. Mijn dealer gaf bij plannen al aan "ja.. er staat 1 dag voor, maar alle tig Q4's die we tot nu toe gedaan hebben zijn de 1e keer misgegaan, dus we rekenen standaard 2 dagen voor de update" :-)
Net gebeld door de dealer, ze redden het niet vandaag Reden was ongeveer dat de Audi update servers er een tijdje uit lagen waardoor ze niet konden updaten. Kost ze normaliter al 7.5- 9.5h doorlooptijd.
Morgen wel klaar, zeiden ze. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
marcelmg2 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 17:11:
[...]

Net gebeld door de dealer, ze redden het niet vandaag Reden was ongeveer dat de Audi update servers er een tijdje uit lagen waardoor ze niet konden updaten. Kost ze normaliter al 7.5- 9.5h doorlooptijd.
Morgen wel klaar, zeiden ze. :|
Duurde bij mij 7dgn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
DmC1982 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:01:
Vanaf gisteren ging hij echt niet meer open. Vanmorgen naar de dealer gereden. Zij hebben hem geforceerd geopend en wat pennetjes afgeknipt. Ik kan in ieder geval weer laden.
Meerdere modellen hebben hier last van werd mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
De klimaatregeling blijft uitgeschakeld als je aan het laden bent. Kan je die op 1 of andere manier toch activeren? Als je op vakantie bent en het is 30+ graden buiten wil je toch lekker koel kunnen zitten als dat mogelijk is... iemand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bart
SWIGGA schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:07:
De klimaatregeling blijft uitgeschakeld als je aan het laden bent. Kan je die op 1 of andere manier toch activeren? Als je op vakantie bent en het is 30+ graden buiten wil je toch lekker koel kunnen zitten als dat mogelijk is... iemand?
Kwestie van 'op contact' zetten volgens mij? Dus rempedaal intrappen als je weer instapt na aansluiten lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Bart schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 12:09:
[...]

Kwestie van 'op contact' zetten volgens mij? Dus rempedaal intrappen als je weer instapt na aansluiten lader.
Verschillende keren geprobeerd maar de airconditioning blijft uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Via de app lukt het wel, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ik heb m terug. Zo rond het middaguur was ie klaar. Wel een dikke reset, dus moet 'alles' weer opnieuw instellen. Lijkt er veel settings bij te hebben gekregen, wel die irritante accuspaarmelding in beeld gehad, kom ik daar van af? Op 99% instellen of zo ;)
Nou, ik ga maar eens ontdekken wat er echt anders is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Accu bescherming is uit te schakelen. Dan blijft ie op de waarde die het laatst is ingesteld.
Of wat ook schijnt te kunnen is dat per locatie aangegeven kan worden tot hoever geladen mag worden.
Heb ik nooit gebruikt en weet niet of dat betrouwbaar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travish
  • Laatst online: 06-09 11:08
Mijne gaat de tweede week in bij de dealer in hun werkplaats… ze hebben vlgs mij echt geen idee en hebben nu Pon ingeschakeld na diverse onderdelen vervangen te hebben. Ze gaan mijn leasemaatschappij factureren voor het vervangend vervoer (Q2).. er wordt vanuit Audi maar 1 dag vergoed. Dus je brengt een ondeugdelijk product op de markt en factureert derden voor het ongemak. Mooi bedrijf dat Audi… het grappige is dat ik de Q4 mis…en de Q2 met benzine motor echt een stap terug in de tijd lijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:13
Travish schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:36:
Mijne gaat de tweede week in bij de dealer in hun werkplaats… ze hebben vlgs mij echt geen idee en hebben nu Pon ingeschakeld na diverse onderdelen vervangen te hebben. Ze gaan mijn leasemaatschappij factureren voor het vervangend vervoer (Q2).. er wordt vanuit Audi maar 1 dag vergoed. Dus je brengt een ondeugdelijk product op de markt en factureert derden voor het ongemak. Mooi bedrijf dat Audi… het grappige is dat ik de Q4 mis…en de Q2 met benzine motor echt een stap terug in de tijd lijkt
Vergeet niet dat die lease maatschappijen alles ook tot het gaatje uitknijpen.
Ik had namelijk 2 weken vervangend vervoer laatst dat mijn fat e-tron elektromotor naar de knoppen was. Auto van 3 jaar oud en 110k op de teller. (Gekocht en dus geen lease). Het kan ook nog per dealer schelen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
GeeMoney schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 18:50:
[...]

Vergeet niet dat die lease maatschappijen alles ook tot het gaatje uitknijpen.
Ik had namelijk 2 weken vervangend vervoer laatst dat mijn fat e-tron elektromotor naar de knoppen was. Auto van 3 jaar oud en 110k op de teller. (Gekocht en dus geen lease). Het kan ook nog per dealer schelen wellicht.
Holy.. dat was op eigen kosten (standaard is nml 2 jaar garantie)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:13
shaowoo schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 19:24:
[...]

Holy.. dat was op eigen kosten (standaard is nml 2 jaar garantie)?
Nee hoor, fabrieks garantiewerk :).
6 jaar of 160k kilometers op accu en aandrijflijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
Ja, duurde bij mij uiteindelijk 7 werkdagen. Cruisecontrol werkt nu plots niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Vrijdag dus de Q4 opgehaald na de succesvolle update. Vanmiddag probeerde ik een extra gebruiker toe te voegen. Toen kreeg ik dit scherm op de MMI. En die gaat niet meer weg. Ik kan de MMI ook niet resetten (lang indrukken media knop rechts van 'versnellings' schakelaar. Iemand enig idee hoe hier vanaf te komen? De app update wel, km stand en laad% zo, maar toch een foutmelding, 'Gegevens niet geactualiseerd'. Ik kan in de app ook niet zien wat de status is van ramen of portieren. Jullie wel? Privacysfeer staat uit (dus alle gegevens zouden gedeeld moeten worden). Kan bijv. wel remote zien waar de auto staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7tV8Q5Hh-PADRu2E2_mVVZl4ZxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SikBS8sN7ARvflpG2qmfnSoH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door marcelmg2 op 02-07-2023 20:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hout77
marcelmg2 schreef op zondag 2 juli 2023 @ 20:25:
Vrijdag dus de Q4 opgehaald na de succesvolle update. Vanmiddag probeerde ik een extra gebruiker toe te voegen. Toen kreeg ik dit scherm op de MMI. En die gaat niet meer weg. Ik kan de MMI ook niet resetten (lang indrukken media knop rechts van 'versnellings' schakelaar. Iemand enig idee hoe hier vanaf te komen? De app update wel, km stand en laad% zo, maar toch een foutmelding, 'Gegevens niet geactualiseerd'. Ik kan in de app ook niet zien wat de status is van ramen of portieren. Jullie wel? Privacysfeer staat uit (dus alle gegevens zouden gedeeld moeten worden). Kan bijv. wel remote zien waar de auto staat.
Deze melding heb ik ook gehad en kreeg ik opgelost door op de website op myaudi in te loggen en daar moest ik een voorwaarde accepteren (vinkje zetten), die kwam van zelf naar voren bij het inloggen. Daarna was de melding in de auto weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
De auto heeft er een nachtje over geslapen en nu stond ie ineens op het 'kies gebruiker' startscherm. De extra gebruiker die ik probeerde toe te voegen stond er bij en alles doet het weer. Zal dus wel ergens aan de Audi IT hebben gelegen.
Zie echter nog geen status van ramen/deuren etc. Is dat voor de Q4 al beschikbaar in de app dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiIan
  • Laatst online: 03-09-2023
marcelmg2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 09:31:
De auto heeft er een nachtje over geslapen en nu stond ie ineens op het 'kies gebruiker' startscherm. De extra gebruiker die ik probeerde toe te voegen stond er bij en alles doet het weer. Zal dus wel ergens aan de Audi IT hebben gelegen.
Zie echter nog geen status van ramen/deuren etc. Is dat voor de Q4 al beschikbaar in de app dan?
Dat werkt bij mij prima! [Q4 40 dec ‘21]
Vinkjes worden rood als iets niet klopt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U2g1e8a1AGHLDYTDFRJlU4kZh8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3tJgWY31oJ4jugJiIBQ31qyE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Ah, nu heb ik die statussen wel! Ik denk dat ik wat te ongeduldig was. Ik zie dat mn vrouw de auto niet veilig geparkeerd heeft ?? Wat is dat dan weer voor melding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/agC-CF9OiMcmB5RitJc3uJnpxT8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5XJ0mRE1q0cPIJ7wOloPz1NP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
marcelmg2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:06:
Ah, nu heb ik die statussen wel! Ik denk dat ik wat te ongeduldig was. Ik zie dat mn vrouw de auto niet veilig geparkeerd heeft ?? Wat is dat dan weer voor melding?

[Afbeelding]
Gewoon.... niet op slot
(Wollig taalgebruikt in de app staat "chiquer" |:( )

[ Voor 4% gewijzigd door deboss65 op 03-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theo_de_boer
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07-08-2023
marcelmg2 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 12:06:

[Afbeelding]
Dat heb ik ook. Belde in paniek vrouw op... maar is gewoon een bug. Komt er altijd te staan als zij is ingelogd.

Om een of andere reden kan ik nu helemaal niet meer op afstand bekijken als account van mijn vrouw staat ingelogd ipv de mijne

[ Voor 3% gewijzigd door theo_de_boer op 03-07-2023 15:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fitzyfitz
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

Afgelopen weekend retourtje Oostenrijk gedaan met Q4-50. Ik gebruik alleen de Ionity laders en plan de route met ABPR en voer de locaties in in de auto-navi. Ik probeer tussen de 5-10% accu aan te komen, aangezien ik dan start met 150-175kw laadsnelheid, welke dan terugloopt naar 80-100 afhankelijk van tot welk niveau ik laad (bij voorkeur tot max 70%. Met 70% kan ik met gemak 250km verder komen, op deze manier verplicht ik mezelf ook na 2.5 uur een pauze te nemen. Geen probleem gehad met wachttijden bij de laadpalen. Gemiddeld verbruik over de hele reis (2200km) 19kw per 100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Hoe nauwkeurig is het door ABRP geschatte % waarmee je aankomt bij de lader? En heb je ABRP met dongle verbonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fitzyfitz

Fitzyfitz

Audi Q4-50

Nauwkeurigheid van ABPR is redelijk oke, maar hangt wel af van je rechtervoet en af en of je bijvoorbeeld moet klimmen of dat je aan het dalen bent.
Ik reken zelf met een gemiddeld bereik van 35km per 10% accu en dan rond ik het de bereiken oplaadpercentage naar boven af. Onderweg hou ik in de gaten wat mijn "marge" is tussen afstand tot het doel en de actiradius, Afhankelijk van de marge versnel of vertraag ik voor zover mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
Ik heb ABRP gekoppeld aan een gratis account van Tronity, Daarmee maakt hij contact met je hoofd account en lees hij regelmatig je accu capaciteit uit.
Mijn ervaring tot nu toe (een week of twee) is dat hij tijdens het rijden soms een beetje afwijkt tov de boordcomputer, maar als je een route plant voor vertrek hij wel met de juiste accu lading rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
theo_de_boer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:04:
[...]

Dat heb ik ook. Belde in paniek vrouw op... maar is gewoon een bug. Komt er altijd te staan als zij is ingelogd.

Om een of andere reden kan ik nu helemaal niet meer op afstand bekijken als account van mijn vrouw staat ingelogd ipv de mijne
Lijkt mij geen bug, maar een feature. De auto staat dan te dicht op een muur, struik, ander auto of iets dergelijks geparkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsjiebie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21-07-2024
Zaterdag vanuit België naar Biarritz gereden met de Q4 met dakkoffer.

Gebruikt gemaakt van de Audi navi. Werkte perfect. Geen enkel probleem gehad met laden: steeds onmiddellijk volle 135 kw (soms zelfs iets hoger), altijd vrije laders onmiddellijk beschikbaar.

Gemiddeld verbruik met dakkoffer en 110 km/u kwam wel op 24 kWh/100km uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanTabor
Ik mag sinds februari '22 over een Q4-40 beschikken. Ondertussen 46k op de klok. Heb al enkele lange stukken gereden (3x Slowakije, 2x Noord Italie), in het begin gebruik gemaakt van ABRP (met dongle) voor zowel planning als navigatie onderweg. Maar nadat ABRP er onderweg een paar keer op een ongelukkig moment mee gestopt is, heb ik leren vertrouwen op de Audi navigatie. Ondanks dat deze niet erg intuitief werkt, geeft deze toch alle benodigde info (na lang puzzelen alles gevonden wat ik nodig heb - de meeste features "per ongeluk"). Ben nu ook aan het experimenteren met routeplanning in Audi-app, maar vooralsnog lukt het alleen om het einddoel naar de navigatie in de auto te sturen, tussenstops die ik via de app geprogrammeerd heb worden niet meegenomen (of doe ik iets verkeerd?). Een ander nadeel is dat zowel de app als navigatie niet kunnen filteren op provider (ik heb een laadpas waarmee ik bij Ionity 35ct/kWh betaal), dus daarvoor gebruik ik nog ABRP.
Verder strategie van batterij tussen 10 en 80% houden, elke 250km een rustpauze (we nemen vaak de hond mee, dus die waardeerd dit ook) en gewoon met verkeer meerijden op ACC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:47
JanTabor schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 13:12:
Ik mag sinds februari '22 over een Q4-40 beschikken. Ondertussen 46k op de klok. Heb al enkele lange stukken gereden (3x Slowakije, 2x Noord Italie), in het begin gebruik gemaakt van ABRP (met dongle) voor zowel planning als navigatie onderweg. Maar nadat ABRP er onderweg een paar keer op een ongelukkig moment mee gestopt is, heb ik leren vertrouwen op de Audi navigatie. Ondanks dat deze niet erg intuitief werkt, geeft deze toch alle benodigde info (na lang puzzelen alles gevonden wat ik nodig heb - de meeste features "per ongeluk"). Ben nu ook aan het experimenteren met routeplanning in Audi-app, maar vooralsnog lukt het alleen om het einddoel naar de navigatie in de auto te sturen, tussenstops die ik via de app geprogrammeerd heb worden niet meegenomen (of doe ik iets verkeerd?). Een ander nadeel is dat zowel de app als navigatie niet kunnen filteren op provider (ik heb een laadpas waarmee ik bij Ionity 35ct/kWh betaal), dus daarvoor gebruik ik nog ABRP.
Verder strategie van batterij tussen 10 en 80% houden, elke 250km een rustpauze (we nemen vaak de hond mee, dus die waardeerd dit ook) en gewoon met verkeer meerijden op ACC.
Krijg jij het ook voor elkaar dat de Audi navi rekening houdt met weg opbrekingen? De Haringvlietbrug is nu afgesloten. Dit wordt netjes aangegeven, maar de route wordt vervolgens doodleuk over de brug gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Laatst online: 23-08-2024
Klopt het trouwens dat ionity laden in het buitenland niet meer aan voordeeltarief is met de e-tron charging kaart? Die tarieven zijn veranderd lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzyfitz

Fitzyfitz

Audi Q4-50

de_gizmo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:24:
Klopt het trouwens dat ionity laden in het buitenland niet meer aan voordeeltarief is met de e-tron charging kaart? Die tarieven zijn veranderd lijkt me.
Ik betaal gewoon nog steeds 35ct per kwh, ik betaal daarnaast wel 15 euro per maand, maar of dat interessant is hangt af van het aantal km's dat je maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTabor
de_gizmo schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 17:24:
De nieuwe tarieven voor audi charging (ELLI) zijn vanaf 1 Juni duurder geworden. De abonnementen die daarvoor zijn afgesloten, blijven 1 jaar geldig. Daarna kunnen ze verlengd worden tegen het dan geldende tarief (dat tegen die tijd hopelijk gunstiger is dan de huidige prijzen).

Of een abonnement gunstig is hangt inderdaad af van hoe vaak je de auto aan een snellader moet hangen, maar als je bedenkt dat het tarief bij Ionity (en veel andere aanbieders) standaard rond de 70ct hangt, dan heb je na 1x per maand 36kWh laden het abonnement al "terugverdiend". Oftewel na 3x laden bij Ionity heb je gemiddeld ongeveer 47ct per kWh betaald.

Als je de eerste keer na aanschaf van jouw Q4 zo'n abo via de audi app afsluit, betaal je het eerste jaar geen maandelijkse kosten, en het stopt na een jaar vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanTabor
chaba schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 15:10:
[...]

Krijg jij het ook voor elkaar dat de Audi navi rekening houdt met weg opbrekingen? De Haringvlietbrug is nu afgesloten. Dit wordt netjes aangegeven, maar de route wordt vervolgens doodleuk over de brug gepland.
Daar ben ik ook nog mee aan het stoeien. Navi geeft inderdaad netjes wegwerkzaamheden en files aan, maar lijkt daar bij de planning geen rekening mee te houden :?
Pagina: 1 ... 116 ... 139 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.