Mijne ook uit december 21 is 2 weken geleden gedaan, duurde 2 dagen. Moet zeggen dat het tot nu toe naar behoren werkt.
Dat klinkt goed, althans, dat het naar behoren werkt. Dus geen gast meer in eigen autoMsts schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:46:
Mijne ook uit december 21 is 2 weken geleden gedaan, duurde 2 dagen. Moet zeggen dat het tot nu toe naar behoren werkt.
JandV schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:43:
Zojuist m'n Q4 (van december '21) achtergelaten voor de grote ME 3.2 update. Ben benieuwd! Er werd al aangegeven bij de klantenservice dat menig update blijft hangen, dus dat dit nog wel eens langer dan een dag kan gaan duren....
Hoe werden jullie op de hoogte gebracht dat de update klaar stond voor jullie? Door de dealer? Door de invoerder (d'Ieteren)? Via de app? Per mail? Of een melding op MMI in de wagen zelf? Hebben jullie een leasing wagen en zo ja liep dat dan eerst nog via die maatschappij die jullie dan op hun beurt moesten verwittigen?Msts schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:46:
Heb gewoon zelf gebeld en een afspraak gemaakt. Ik heb een leaseauto trouwens, maar heb geen contact met de leasemij opgenomen hierover.Babavers schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:04:
[...]
[...]
Hoe werden jullie op de hoogte gebracht dat de update klaar stond voor jullie? Door de dealer? Door de invoerder (d'Ieteren)? Via de app? Per mail? Of een melding op MMI in de wagen zelf? Hebben jullie een leasing wagen en zo ja liep dat dan eerst nog via die maatschappij die jullie dan op hun beurt moesten verwittigen?
Dus, als ik het goed begrijp, heb je een afspraak gemaakt zonder dat je zelf ooit op de hoogte gebracht werd dat je auto reeds in aanmerking kwam? Ik krijg telkens te horen dat ik daar niet voor moet bellen of mailen, maar dat ik uitgenodigd word van zodra het zover is en dat zou via een melding op de MMI gebeuren waar ik dus niks van geloof en wat hier ook nog niemand bevestigd heeft dat dat de manier is om kenbaar te maken dat je auto in aanmerking komt. Dan toch maar weer eens mailen of bellen om niet op Godot te wachten....JandV schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:44:
[...]
Heb gewoon zelf gebeld en een afspraak gemaakt. Ik heb een leaseauto trouwens, maar heb geen contact met de leasemij opgenomen hierover.
Is er trouwens ondertussen al iemand met een 50 die zijn update gehad heeft?
Ik heb de afspraak germaakt via de werkplaatsplanner van Pon, liep allemaal erg soepel.
Dat is helemaal correct. Ik was het wachten zat, heb de auto al sinds december 2021 en heb gewoon zelf met de dealer contact gezocht. Moest anderhalve maand wachten op m'n beurt en nu dus eindelijk de auto weg kunnen brengenBabavers schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:02:
[...]
Dus, als ik het goed begrijp, heb je een afspraak gemaakt zonder dat je zelf ooit op de hoogte gebracht werd dat je auto reeds in aanmerking kwam? Ik krijg telkens te horen dat ik daar niet voor moet bellen of mailen, maar dat ik uitgenodigd word van zodra het zover is en dat zou via een melding op de MMI gebeuren waar ik dus niks van geloof en wat hier ook nog niemand bevestigd heeft dat dat de manier is om kenbaar te maken dat je auto in aanmerking komt. Dan toch maar weer eens mailen of bellen om niet op Godot te wachten....
Ik heb vandaag ook maar weer zelf online een update afspraak gemaakt. De vorige was op 20 april, maar toen belde de dealer mij om aan te geven dat dat nog niet kon. Nu dus weer 6 weken verder en geen enkel bericht of zo. Als dit 'Premium' is zal ik mn volgende auto maar uit het 'Ultimate' segment moeten halen.
Ik heb dus zelf ook nog maar eens gemaild en snel antwoord gekregen. De update staat nog altijd niet klaar voor de mijne. Geleverd in maart '22 met SW3608.JandV schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:36:
[...]
Dat is helemaal correct. Ik was het wachten zat, heb de auto al sinds december 2021 en heb gewoon zelf met de dealer contact gezocht. Moest anderhalve maand wachten op m'n beurt en nu dus eindelijk de auto weg kunnen brengen
Ik heb ook via de website van vd Udenhout een afspraak ingepland. Mijn auto is van okt. 21 en na ca. 86.000 km m.i. de hoogste tijd.
Heeft iemand al een update ontvangen met af fabriek schuifdak en trekhaak?
Heeft iemand al een update ontvangen met af fabriek schuifdak en trekhaak?
Mijne ook niet, December '21. Van Mossel geeft ook aan dat ook al wordt ie vrijgegeven ze de komende maanden toch geen tijd hebben, dus moet nergens op hopen. Zal wel volgend jaar worden. Knap waardeloos dit.Babavers schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:08:
[...]
Ik heb dus zelf ook nog maar eens gemaild en snel antwoord gekregen. De update staat nog altijd niet klaar voor de mijne. Geleverd in maart '22 met SW3608.
Ik heb ook een 50 en heb meerdere keren gebeld maar krijg continue te horen dat ik nog niet kan. Heb zelfs een keer een afspraak gemaakt en toen ik daar stond zeiden ze dat het niet mogelijk was…Babavers schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 15:02:
[...]
Dus, als ik het goed begrijp, heb je een afspraak gemaakt zonder dat je zelf ooit op de hoogte gebracht werd dat je auto reeds in aanmerking kwam? Ik krijg telkens te horen dat ik daar niet voor moet bellen of mailen, maar dat ik uitgenodigd word van zodra het zover is en dat zou via een melding op de MMI gebeuren waar ik dus niks van geloof en wat hier ook nog niemand bevestigd heeft dat dat de manier is om kenbaar te maken dat je auto in aanmerking komt. Dan toch maar weer eens mailen of bellen om niet op Godot te wachten....
Nog andere met 50 hier?
Ik heb zelf de dealer gevraagd via contact formulier of mijn auto geupdate kon worden al met het VIN. Bleek zo te zijn. Binnen een paar weken afspraak en gedaan. Geen contact met LM gehad. Dealers nemen zelf contact op met LM voor ze iets gaan doen is mijn ervaring.
[ Voor 17% gewijzigd door Msts op 01-06-2023 23:59 ]
Nog even een vraagje ter check. Welke versie qua software staat er nu bij jouw Q4 op? Heb mijn Q4 gister opgehaald, maar zie nog steeds de 3608 versie staan, dus het lijkt erop dat er niets is veranderd....Msts schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:46:
Ook bij mij de SW3812, tot nu toe geen problemen meer gehad sinds de update.
Ik heb nog 1 keer het klok probleempje gehad. Dus verschil in tijd tussen dash klok en klok op het scherm. Voor de rest 0 problemen.Jan_1966 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:06:
Ook bij mij de SW3812, tot nu toe geen problemen meer gehad sinds de update.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Hier ook een 50 met schuifdak en trekhaak maar nog nergens een signaal van een aanstaande update.Miladje schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:55:
[...]
Ik heb ook een 50 en heb meerdere keren gebeld maar krijg continue te horen dat ik nog niet kan. Heb zelfs een keer een afspraak gemaakt en toen ik daar stond zeiden ze dat het niet mogelijk was…
Nog andere met 50 hier?
Nieuwste update werkt prima, maar het is nog steeds feest met opstarten, klinkt herkenbaar?
- Gebruiker wordt weergegeven, klik op doorgaan
- Auto starten
- Auto schakelt carplay in -> radio gaat uit
- Radio weer inschakelen
- Terug naar audi menu om carplay te starten
- Je komt op het laatste tabblad met Juridisch blabla
- 2x swipen naar links
- Klik op carplay
- Koplampen aanzetten (voor zichtbaarheid)
- Lane-assist uitzetten (staat altijd aan)
- En wegrijden maar…
Gebruiker wordt weergegeven, klik op doorgaan
-- gewoon gaan rijden gaat vanzelf weg
Auto starten
Auto schakelt carplay in -> radio gaat uit
-- ja klopt, irritant
Radio weer inschakelen
-- kun je instellen op dat programmeerbare knopje op je stuur
Terug naar audi menu om carplay te starten
-- zie stap hierboven, door de knop te gebruiken verlaat je carplay niet.
Je komt op het laatste tabblad met Juridisch blabla
-- heb ik niet
Koplampen aanzetten (voor zichtbaarheid)
-- je hebt dagrijverlichting die is altijd aan
Lane-assist uitzetten (staat altijd aan)
-- aanpassen met OBDEleven zodat hij de stand onthoudt.
En wegrijden maar…
Auto starten
-- ja klopt, irritant
Radio weer inschakelen
-- heb ik niet
En wegrijden maar…
[ Voor 8% gewijzigd door Msts op 02-06-2023 12:49 ]
bijkomende tip: ik heb ook carplay/android car als shortcut gezet (zoals navi en radio) in plaats van media knop. kan je doen door te blijven drukken op shortcut en dan kan je veranderen door een andere.
Op uitnodiging of eigen aandringen?JandV schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:43:
Zojuist m'n Q4 (van december '21) achtergelaten voor de grote ME 3.2 update. Ben benieuwd! Er werd al aangegeven bij de klantenservice dat menig update blijft hangen, dus dat dit nog wel eens langer dan een dag kan gaan duren....
Hi, thanks dit helpt ons ook:).Msts schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:48:
Gebruiker wordt weergegeven, klik op doorgaan
Auto starten
-- ja klopt, irritant
Radio weer inschakelen
-- heb ik niet
En wegrijden maar…
Hoe/waar is dat programmeerbare knopje op 't stuur? Benieuwd of dat ook helpt bij andere' problemen':
- Auto schakelt niet tussen de profielen. Wij hebben electrische verstelbare stoelen en 1x Android en 1x Apple thuis (I knowwww..)
Dus zou willen :
Je stapt in, selecteert gebruiker en stoel komt in juiste stand en switch naar Apple of Android carplay.
Vandaag software upgrade gehad.. waar ik me aan stoor is dat standaard de recuperatie stand verdwijnt uit beeld nu. Op foto hier zichtbaar, maar verdwijnt als je gaat rijden. De hele recuperatie lijkt ook gewoon te stoppen.
Als je via de Drive select knop opnieuw de Dynamic stand kiest blijft hij wel constant in beeld overigens en werkt het wel goed.
:strip_exif()/f/image/CLtSo2rBz8JOTn6ZYa1WQgNl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik rij in Dynamic.
Als je via de Drive select knop opnieuw de Dynamic stand kiest blijft hij wel constant in beeld overigens en werkt het wel goed.
:strip_exif()/f/image/CLtSo2rBz8JOTn6ZYa1WQgNl.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik rij in Dynamic.
[ Voor 6% gewijzigd door Hupsel op 03-06-2023 20:45 ]
We zijn een weekendje weg naar Noord-Frankrijk. Het valt me weer op hoe slecht de Q4 met sommige soort van asfalt omgaat... zo hard zelfs dat ik serieus twijfel om er iets aan te doen. Heb nu 20 inch en het standaard onderstel zonder adaptieve dempers... we stuiteren gewoon voortdurend in de auto. Mijn grootste klacht trouwens. Het verbruik valt me heel goed mee. Zouden die adaptieve dempers zoveel doen of zou 19 inch echt meer comfort bieden? Het gaat zeker in NL zo goed als altijd goed maar als je naar het buitenland gaat met minder goede wegen is het gewoon bloedvervelend!
Na de software update staat de D recuperatie standaard op automatisch, dit moet je wijzigen in het menu. Dan krijg je ook de 3 blokjes weer te zien. Bedoel je dat?Hupsel schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:03:
Het gaat om het sterretje op het stuur rechts. Deze ingedrukt houden dan krijg je een keuzemenu.ziconl schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 09:38:
[...]
Hi, thanks dit helpt ons ook:).
Hoe/waar is dat programmeerbare knopje op 't stuur? Benieuwd of dat ook helpt bij andere' problemen':
- Auto schakelt niet tussen de profielen. Wij hebben electrische verstelbare stoelen en 1x Android en 1x Apple thuis (I knowwww..)
Dus zou willen :
Je stapt in, selecteert gebruiker en stoel komt in juiste stand en switch naar Apple of Android carplay.
:strip_exif()/f/image/xR5FowwKLW2JL1YjEG0P4wS3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eQg2ecCy30d96NEv0KVfL00p.jpg?f=fotoalbum_large)
Update naar nieuwe software is afgelopen week met succes uitgevoerd. In het weekend aan de snellader gehangen (Ionity): van 20 naar 80% onder de 20 minuten. Begon bij 140kW en pas boven de 70% zakte de snelheid onder de 100kW. Goed nieuws voor de komende vakantie rit! (plas en koffie pauzes worden wel erg kort....
)
Hi, prima dat ie op automatisch staat bij de start, maar als ik 2x klik (= 2 blokjes, waar ik 90% van de tijd mee rij) dan wil ik dat ook blijven doen (zoals voor de upgrade).MiIan schreef op zondag 4 juni 2023 @ 01:12:
[...]
1. Na de software update staat de D recuperatie standaard op automatisch, dit moet je wijzigen in het menu. Dan krijg je ook de 3 blokjes weer te zien. Bedoel je dat?
Nu gebeurt er helemaal niks meer, alleen recuperatie tot je weer het gaspedaal aanraakt geeft. Behalve dus als je via Drive select het menu rond gaat tot weer Dynamic, dan 'onthoudt' de auto het wel.
2. En jammer dat het automatisch switchen naar Carplay als je radio luistert nog steeds niet is opgelost.
3. Als ik de voorruitverwarmingsknop indrukte dan begon de ventilatie altijd flink te blazen, na de upgrade gebeurd dit niet meer, iemand anders dit ook gemerkt of zit het tussen mijn oren?
[ Voor 19% gewijzigd door Hupsel op 06-06-2023 07:25 ]
Dat switchen naar Carplay is een 'feature' van carplay volgens mij.
En mijn auto heeft voor de update ook het recuperen niet onthouden (kan het wel doen met de flipper maar zodra je weer op het energiepedaal gaat gaat hij weer uit).... dat is toch echt een instelling ergens in het MMI. Had volgens mij te maken met predictive routes o.i,d. Hij remt dan zelf af bij bochten en naderen van andere auto's enzo. Op andere momenten heb je toch ook geen recuperatie nodig ?
En mijn auto heeft voor de update ook het recuperen niet onthouden (kan het wel doen met de flipper maar zodra je weer op het energiepedaal gaat gaat hij weer uit).... dat is toch echt een instelling ergens in het MMI. Had volgens mij te maken met predictive routes o.i,d. Hij remt dan zelf af bij bochten en naderen van andere auto's enzo. Op andere momenten heb je toch ook geen recuperatie nodig ?
[ Voor 68% gewijzigd door Msts op 06-06-2023 14:21 ]
Wellicht heeft een van jullie een antwoord.
In de navigatie van de virtual cockpit zie ik de naam van de afslag, en dat vind ik erg handig. Echter in de MMI-navigatie zie ik dat niet. Is dit ergens in de instellingen te wijzigen?
In de navigatie van de virtual cockpit zie ik de naam van de afslag, en dat vind ik erg handig. Echter in de MMI-navigatie zie ik dat niet. Is dit ergens in de instellingen te wijzigen?
[ Voor 5% gewijzigd door Gerardvhgn op 06-06-2023 12:53 ]
Ah, feature van carplay... onhandig als je net radio zit te luisteren en je mist een aantal seconden. Maar goed.Msts schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:14:
Dat switchen naar Carplay heeft niks met de auto te maken, dat is een 'feature' van carplay volgens mij.
Ik vond het recuperen als je het pedaal loslaat juist wel handig. Ik zet het nu dus maar weer aan met de drive select (ook al staat het dan in dezelfde stand). Maar wel onhandig al die extra acties. Ik zal eens de menu's doorgaan om te zien of het een instelling is als niemand het hier weet
Als ik in D rijdt gaat de recuperatie er gelijk af als je het stroompedaal aanraakt, ook al rijd ik in de dynamic stand.
Het is wel zo dat de auto in de D dynamic stand automatisch afremt bij het naderen van een rotonde of een afslag wat op zich wel handig is. Als je echter af moet slaan op een doorgaande weg remt ie niet af. Deze auto heeft de 3669 versie.
In de bebouwde kom rij ik echter altijd op de B stand ,omdat je dan voor ieder kruising of stoplicht makkelijker tot stilstand komt. Als je op adaptief cruisecontrol rijdt is het helemaal makkelijk omdat als je achter een ander rijdt de auto helemaal tot stilstand komt. In de B stand kun je de remkracht ook nog beperken door licht het stroompedaal aan te raken.
Het is wel zo dat de auto in de D dynamic stand automatisch afremt bij het naderen van een rotonde of een afslag wat op zich wel handig is. Als je echter af moet slaan op een doorgaande weg remt ie niet af. Deze auto heeft de 3669 versie.
In de bebouwde kom rij ik echter altijd op de B stand ,omdat je dan voor ieder kruising of stoplicht makkelijker tot stilstand komt. Als je op adaptief cruisecontrol rijdt is het helemaal makkelijk omdat als je achter een ander rijdt de auto helemaal tot stilstand komt. In de B stand kun je de remkracht ook nog beperken door licht het stroompedaal aan te raken.
Volgens mij doet die 'van mij' dat wel als ik de navigatie aan heb staan. Dan remt ie niet alleen omdat ik de bebouwde kom in ga (70-->50) maar daarna ook omdat ik vrij snel linksaf moet. De recuperatie start dan opnieuw.
Nou dat (beiden) heeft de mijne tot de upgrade nooit gedaan. ACC wel uiteraard
Ik reed altijd in 2 omdat je de auto dan wel voelt afremmen (ook op snelweg) maar zonder dat de remlichten aangaan zoals in de 3e stand.
Maar ik denk dat ik de setting gevonden heb inderdaad, nu automatisch uitgezet in de Drive Select settings onder Range control. WERKT NU WEER ZOALS IK WIL!
Ik reed altijd in 2 omdat je de auto dan wel voelt afremmen (ook op snelweg) maar zonder dat de remlichten aangaan zoals in de 3e stand.
Maar ik denk dat ik de setting gevonden heb inderdaad, nu automatisch uitgezet in de Drive Select settings onder Range control. WERKT NU WEER ZOALS IK WIL!
:strip_exif()/f/image/rBJXAtiuLBKNUVXzI6xQo4Y2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Hupsel op 07-06-2023 16:22 ]
Wie had er hier een bakje gekocht voor extra ruimte om munten in te leggen en dergelijke voor in de midden console ? Ik had het terug gezocht maar kan het niet zo 1,2,3 vinden. En zijn er hier nog dingen die een must have zijn wat betreft externe aankopen voor de q4 ? Thx voor de feedback alvast.
https://nl.aliexpress.com...97%21rec%21NL%21169215273J0vds schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:15:
Wie had er hier een bakje gekocht voor extra ruimte om munten in te leggen en dergelijke voor in de midden console ? Ik had het terug gezocht maar kan het niet zo 1,2,3 vinden. En zijn er hier nog dingen die een must have zijn wat betreft externe aankopen voor de q4 ? Thx voor de feedback alvast.
https://nl.aliexpress.com...9912&gatewayAdapt=glo2nld
originele van een belgisch bedrijfje
https://amitec.be/product-category/car-accessoires/
[ Voor 17% gewijzigd door renedg73 op 07-06-2023 08:50 ]
Hi,J0vds schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 07:15:
Ik heb deze besteld en snel geleverd gekregen. Erg handig!
Onlangs heb ik via dezelfde leverancier (Amitec) ook de 'matjes' besteld voor in alle deurvakken, etc. Dit omdat het geschuif van spullen in de harde plastic bakken mij mateloos irriteert. De matjes zijn nu onderweg en komen waarschijnlijk nog deze week aan.
Zie deze site waar ik besteld heb en waar meer handige Q4 accessoires worden aangeboden.
Daarnaast heb ik vorig jaar de FitcamX dashcam besteld en door mijn dealer laten installeren (niet al te moeilijk maar ik ben totaal niet handig). Bevalt super! Totaal onzichtbaar en goed werkend.
(zie deze video over de installatie)
[ Voor 24% gewijzigd door MarcCar op 07-06-2023 09:11 ]
Ben benieuwd hoe ze passen en aanvoelen.MarcCar schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:43:
[...]
Ik heb deze besteld en snel geleverd gekregen. Erg handig!
Onlangs heb ik via dezelfde leverancier (Amitec) ook de 'matjes' besteld voor in alle deurvakken, etc. Dit omdat het geschuif van spullen in de harde plastic bakken mij mateloos irriteert. De matjes zijn nu onderweg en komen waarschijnlijk nog deze week aan.
Zie deze site waar ik besteld heb en waar meer handige Q4 accessoires worden aangeboden.
Laat even weten hoe en wat als ze binnen zijn. Dan wil ik ze ook wel bestellen.
De prijs valt me heel erg mee.
Vandaag auto naar de garage om het klepje van de laadport te laten repareren/vervangen ging regelmatig niet meer open (niet handig als je wil laden). Halverwege de dag een belletje er staan ook nog twee terugroepacties voor je klaar, kunnen we de auto wat langer houden. Dus de update naar me3.2 en een nog een update betreffende de batterij. Ben benieuwd morgen . Q4 35 dec 2021
Op de Duitse Audi website (https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/feldmassnahmen.html) krijg ik de melding dat er een service-actie van Audi is voor mijn Q4 50 in België, geleverd JAN22. Het betreft service-code 93R9. Iemand een idee wat dat is? Ik lijk niet direct een spoor te vinden op diverse websites ...
Mag ik hopen dat dit het equivalent is van de 91ET maar dan voor Q4 50 (dus de grote update)?
Morgen bel ik naar de dealer, ik zal maar hopen dat die iets gaat weten. Van die kant (Brussels Auto Group) nog geen notificatie/uitnodiging gezien (en de app werkt natuurlijk niet).
Ik krijg volgende melding op de website:
Sehr geehrte Damen und Herren,
Ihr Fahrzeug mit der Fahrgestellnummer WAUZxxxxxxxxx6050 ist aktuell von einer Maßnahme der AUDI AG betroffen. Bitte setzen Sie sich mit einem Audi Partner in Verbindung.
Maßnahme: 93R9
Beschreibung: S-Softwareupdate Batteriesteuergerät (Verbund 3.2.1)
Mag ik hopen dat dit het equivalent is van de 91ET maar dan voor Q4 50 (dus de grote update)?
Morgen bel ik naar de dealer, ik zal maar hopen dat die iets gaat weten. Van die kant (Brussels Auto Group) nog geen notificatie/uitnodiging gezien (en de app werkt natuurlijk niet).
Ik krijg volgende melding op de website:
Ihr Fahrzeug mit der Fahrgestellnummer WAUZxxxxxxxxx6050 ist aktuell von einer Maßnahme der AUDI AG betroffen. Bitte setzen Sie sich mit einem Audi Partner in Verbindung.
Ik heb een model 50 en deze is sinds maandag bij de garage omdat ik helemaal gek werd van alle foutmeldingen die ik kreeg.
Maandag vertelden ze me dat helaas een software update niet mogelijk was, omdat mijn auto nog niet vrij was gegeven… vreemd genoeg belden ze vandaag op dat hij toevallig vandaag is vrij gegeven en ge-update man worden.
Het is even afwachten want ik ben er een beetje klaar mee dat ik zoveel heb betaald en dat er continue storingen en problemen ermee zijn.
Maandag vertelden ze me dat helaas een software update niet mogelijk was, omdat mijn auto nog niet vrij was gegeven… vreemd genoeg belden ze vandaag op dat hij toevallig vandaag is vrij gegeven en ge-update man worden.
Het is even afwachten want ik ben er een beetje klaar mee dat ik zoveel heb betaald en dat er continue storingen en problemen ermee zijn.
Enig idee welke service-code je te zien krijgt op https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/feldmassnahmen.html voor jouw VIN?Miladje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:50:
Ik heb een model 50 en deze is sinds maandag bij de garage omdat ik helemaal gek werd van alle foutmeldingen die ik kreeg.
Ihr Fahrzeug mit der Fahrgestellnummer WxxxxccNP010290 ist aktuell von einer Maßnahme der AUDI AG betroffen. Bitte setzen Sie sich mit einem Audi Partner in Verbindung.
Ihr Fahrzeug mit der Fahrgestellnummer WxxxxccNP010290 ist aktuell von einer Maßnahme der AUDI AG betroffen. Bitte setzen Sie sich mit einem Audi Partner in Verbindung.
2 vragen mbt de nieuwe audi q4
1. Iemand enig idee waarom de satellietmappen plots na een week niet meer te activeren zijn ?
2. Iemand hier toevallig al een zonnebrilhouder gevonden die je ter vervanging van het bestuurder uitstaphandvat (plafond) kan plaatsen ?
1. Iemand enig idee waarom de satellietmappen plots na een week niet meer te activeren zijn ?
2. Iemand hier toevallig al een zonnebrilhouder gevonden die je ter vervanging van het bestuurder uitstaphandvat (plafond) kan plaatsen ?
is niet de me3.2 update maar een software test die de batterijaansturing module test en kijkt of deze vervangen moet worden, werd mij vertled vandaag bij de dealer.
is niet de me3.2 update maar een software test die de batterijaansturing module test en kijkt of deze vervangen moet worden, werd mij vertled vandaag bij de dealer.
Ze vertelden me dat er twee grote updates waren die ze gingen doen. Bovenstaande gaat mijn storingen niet verhelpen dus ik hoop dat de 3.2 ook erbij zit.renedg73 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:23:
Ik wacht het af en laat jullie weten.
dus meerdere mensen opeens de update vandaag toeval of is hij nu opeens vrij gegeven? Als je hem nog niet hebt zou ik een belletje wagen naar de dealer morgen.Miladje schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 23:35:
[...]
Ze vertelden me dat er twee grote updates waren die ze gingen doen. Bovenstaande gaat mijn storingen niet verhelpen dus ik hoop dat de 3.2 ook erbij zit.
Ik wacht het af en laat jullie weten.
Dealer bevestigd: zowel 93R9 als 91ET staan klaar voor de Q4 50. Update begin juli ... hopelijk gaat dat vlot.
Geen melding van dealer of importeur gezien, zelf gezien op de Audi site, al is daar enkel de 93R9 zichtbaar.
Geen melding van dealer of importeur gezien, zelf gezien op de Audi site, al is daar enkel de 93R9 zichtbaar.
Ik heb de dealer ook even gebeld. 93R9 is sinds gisteren ook voor mijn auto beschikbaar, evenals de MMI update (hier zouden ze me over informeren zodra hij beschikbaar kwam maar dat lijkt dus niet gebeurd..).
Er is bij de dealer nog geen plan voor de uitrol van 93R9, ik wordt begin volgende week teruggebeld om een afspraak te maken om beide in 1 keer door te voeren.
Er is bij de dealer nog geen plan voor de uitrol van 93R9, ik wordt begin volgende week teruggebeld om een afspraak te maken om beide in 1 keer door te voeren.
Ik heb zojuist de bevestiging van mijn dealer gehad dat het Idd ging om beide updates.
Morgen ochtend mag ik hem ophalen
Ik heb ook het bakje gehaald. Deze werd rechtstreeks verscheept uit China. Ik vind het een mooi initiatief, maar ik weet niet of het echt een eigen product is of dat er sprake is van dropshipping. Mocht je hetzelfde artikel zien op Ali en het is de fractie van de prijs…
Begrijp ik goed dat nu ook de 3.2 update gehad hebt? Q4 50 en geen bericht gehad dat de 3.2 update klaar stond?Miladje schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:04:
Ik heb zojuist de bevestiging van mijn dealer gehad dat het Idd ging om beide updates.
Amitec hoofdkantoor zit ook in China als je op de site kijkt.-Wing- schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:25:
[...]
Ik heb ook het bakje gehaald. Deze werd rechtstreeks verscheept uit China. Ik vind het een mooi initiatief, maar ik weet niet of het echt een eigen product is of dat er sprake is van dropshipping. Mocht je hetzelfde artikel zien op Ali en het is de fractie van de prijs…
vandaag gebeld door dealer helaas update is vastgelopen, we gaan het opnieuw proberen en hopen dat hij nu wel goed gaat anders moet auto ook nog het weekend en maandag blijven bij de dealer,renedg73 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:09:
Vandaag auto naar de garage om het klepje van de laadport te laten repareren/vervangen ging regelmatig niet meer open (niet handig als je wil laden). Halverwege de dag een belletje er staan ook nog twee terugroepacties voor je klaar, kunnen we de auto wat langer houden. Dus de update naar me3.2 en een nog een update betreffende de batterij. Ben benieuwd morgen . Q4 35 dec 2021
word vervolgd
Dat klopt. In eerste instantie was er geen update beschikbaar (dinsdag ochtend). Woensdag ben ik gebeld dat ze twee updates wilden uitvoeren en of dat mocht. Vandaag ben ik gebeld dat alles gereed staat en morgen opgehaald kon worden.-Wing- schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:45:
[...]
Begrijp ik goed dat nu ook de 3.2 update gehad hebt? Q4 50 en geen bericht gehad dat de 3.2 update klaar stond?
Ik heb dus vanuit Audi of de dealer in eerste instantie niet te horen gekregen dat er een update beschikbaar was.
Naar de dealer geweest ivm storingslampje airbag aan passagierskant. Deze verscheen ineens na het laden en ging niet meer spontaan weg. Was een garantie kwestie werd gezegd. Vervolgens na half uur gebeld nadat hij was uitgelezen. Bleek dat er een kabel van een storingscensor die ook de buitentemperatuur meet door een Steenmarter was doorgebeten. Geen garantie maar wel bijna 300 euri aan kosten. Iemand anders ook al last van Marters gehad?
Ik ben vandaag teruggebeld, op 26 juni mag ik de auto brengen voor beide updates. Ze hebben de auto twee dagen nodig.Chirezza schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 11:28:
Ik heb de dealer ook even gebeld. 93R9 is sinds gisteren ook voor mijn auto beschikbaar, evenals de MMI update (hier zouden ze me over informeren zodra hij beschikbaar kwam maar dat lijkt dus niet gebeurd..).
Zelf een aantal weken geleden een afspraak gemaakt voor de update. Vandaag is de dag!
Q4 40 met pano dak en trekhaak van aug 21.
Q4 40 met pano dak en trekhaak van aug 21.
Ik heb ook net maar gebeld en er staan bij mij nu ook beide updates (93R9 en 91ET) beschikbaar. 2,5 week geleden was er nog niets beschikbaar.
Zomer 2021, ook met pano en trekhaak.
Zomer 2021, ook met pano en trekhaak.
[ Voor 17% gewijzigd door -Wing- op 09-06-2023 15:58 ]
Vandaag afspraak gemaakt voor update 93R9 en ME 3.2
Dealer geeft hieronder aan wat dit inhoud.
Voor een Audi Q4 Quattro, sept21 import DE, pano dak, trekhaak
Technische achtergrond
Audi ontwikkelt de Audi Q4 e-tron en de Q4 e-tron Sportback consequent verder. Voor deze voertuigen it en bepaald productietijdvak is een gecombineerde software-update (verse ME 3.2) samengesteld.
De software-update omvat de volgende extra functie-uitbreidingen:
.
Individuele gebruikersprofielen in de auto (incl. Laatste reisdoelen)
Doorsturen van routes via de myAudi-app naar de auto
Last-Mile-Navigation en overige app-functies (voertuigstatus, parkeerpositie)
Positie van de auto kan via myAudi-app worden bepaald
Online pechoproep inclusief schadeservice is beschikbaar
Integratie van de "Voorkeurslaadtijd" resp. een concreet laadtijdvenster kan worden vastgelegd
Afstandsaansturing laadsessie en vertrektijden (laadtimers) in de auto en in de app
Accubeschermingsfunctie (accusparend laden met begrenzing op 80% ladingstoestand (SOC))
Verbetering van de DC-laadcapaciteit (bigewerkt thermomanagement)
Integratie van de functie Plug & Charge
Integratie van Amazons spraakdienst "Alexa"
Integratie van de draadloze "Over-the-Air"-interface
Integratie witgebreide themawerelden in de MMI
Algemene bugfixes
Dealer geeft hieronder aan wat dit inhoud.
Voor een Audi Q4 Quattro, sept21 import DE, pano dak, trekhaak
Technische achtergrond
Audi ontwikkelt de Audi Q4 e-tron en de Q4 e-tron Sportback consequent verder. Voor deze voertuigen it en bepaald productietijdvak is een gecombineerde software-update (verse ME 3.2) samengesteld.
De software-update omvat de volgende extra functie-uitbreidingen:
.
Individuele gebruikersprofielen in de auto (incl. Laatste reisdoelen)
Doorsturen van routes via de myAudi-app naar de auto
Last-Mile-Navigation en overige app-functies (voertuigstatus, parkeerpositie)
Positie van de auto kan via myAudi-app worden bepaald
Online pechoproep inclusief schadeservice is beschikbaar
Integratie van de "Voorkeurslaadtijd" resp. een concreet laadtijdvenster kan worden vastgelegd
Afstandsaansturing laadsessie en vertrektijden (laadtimers) in de auto en in de app
Accubeschermingsfunctie (accusparend laden met begrenzing op 80% ladingstoestand (SOC))
Verbetering van de DC-laadcapaciteit (bigewerkt thermomanagement)
Integratie van de functie Plug & Charge
Integratie van Amazons spraakdienst "Alexa"
Integratie van de draadloze "Over-the-Air"-interface
Integratie witgebreide themawerelden in de MMI
Algemene bugfixes
Ik heb hem net opgehaald en auto is ge-update naar de nieuwste software.
Tot heden ziet alles er goed uit, ben benieuwd naar opladen en de overige “bug” fixes.
Tot heden ziet alles er goed uit, ben benieuwd naar opladen en de overige “bug” fixes.
Garage gebeld, updates staan beide voor mijn auto klaar. Al die tijd geen melding gekregen vanuit Audi zelf.
Q4, dec ‘22
Q4, dec ‘22
Net terug vd dealer. Update me3.2 gedaan!
Werd mij verteld dat er sinds deze week nog een terugroepactie is. Het gaat om modules in de accus die vervangen moeten worden.
Auto is dan ongeveer 2 dagen weg om dat te verhelpen. Gelukkig kon ik hier binnenkort al voor langskomen.
Werd mij verteld dat er sinds deze week nog een terugroepactie is. Het gaat om modules in de accus die vervangen moeten worden.
Auto is dan ongeveer 2 dagen weg om dat te verhelpen. Gelukkig kon ik hier binnenkort al voor langskomen.
Update weer vastgelopen dus auto nog tot minimaal maandag bij de dealerrenedg73 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:22:
[...]
vandaag gebeld door dealer helaas update is vastgelopen, we gaan het opnieuw proberen en hopen dat hij nu wel goed gaat anders moet auto ook nog het weekend en maandag blijven bij de dealer,
word vervolgd
Update :
Verleden week update gehad 2, 5 dag geduurd. Eerste ervaring :app werkt veel beter meer functie:strip_exif()/f/image/tqevNLEifPEWS5MrzHUG5wo8.jpg?f=fotoalbum_large)
Opvallend 1 functie + plug & charge. Moet nog testen.
1 ding dat het stoort bij instappen van de wagen vraagt hij : hoofdgebruiker of gast. Daarna pincode intikken. Weet iemand hoe je kunt uitzetten?
Verleden week update gehad 2, 5 dag geduurd. Eerste ervaring :app werkt veel beter meer functie
:strip_exif()/f/image/tqevNLEifPEWS5MrzHUG5wo8.jpg?f=fotoalbum_large)
1 ding dat het stoort bij instappen van de wagen vraagt hij : hoofdgebruiker of gast. Daarna pincode intikken. Weet iemand hoe je kunt uitzetten?
Herkenbaar, was bij mij ook. Maar het komtrenedg73 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:48:
[...]
Update weer vastgelopen dus auto nog tot minimaal maandag bij de dealer![]()
![]()
goed!
Je kunt pincode vragen uitzetten in mmi. Ga naar gebruikers->jou gebruiker->pincode vragen slider uitzetten.Simon.Q4 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 07:45:
Update :
Verleden week update gehad 2, 5 dag geduurd. Eerste ervaring :app werkt veel beter meer functie [Afbeelding]
Hier ook eindelijk een afspraak voor ME3.2 (91ET) en de nieuwe 93R9.
Volgende week woensdag en donderdag staat de auto bij de dealer.
Update : plug & charge werkt perfect. Moet niet meer naar oplaadkaarten zoeken. Stekker in zo simpel.
Ben blij met deze update zeer handig.
het is goed gekomen vandaag auto opgehaald.Gerardvhgn schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:53:
[...]
Herkenbaar, was bij mij ook. Maar het komt
goed!
klopt, ook zeer blij mee maar helaas nog niet overal ondersteund dus hou die kaart toch maar in je achtezakSimon.Q4 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:04:
Update : plug & charge werkt perfect. Moet niet meer naar oplaadkaarten zoeken. Stekker in zo simpel.
De Q4 staat inmiddels alweer 4 dgn bij de dealer voor de update. Update leek in 1e instantie gelukt. Bij het wegrijden bleken allerlei veiligheidsfuncties die verband houden met de rader/camera niet meer te werken. Ook bleek de auto bij het inschakelen van de D plots achteruit te rijden.. Nu wacht men op instructies van de fabriek. Waarom gaat bij Audi nooit iets in 1 keer goed. Grrr..
Ik heb de inleg 'matjes' binnen, zie foto. Zien er goed uit, dit weekend plaats ik ze in de auto (nadat ik alle vakken goed heb schoongemaakt).deboss65 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:20:
[...]
Ben benieuwd hoe ze passen en aanvoelen.
Laat even weten hoe en wat als ze binnen zijn. Dan wil ik ze ook wel bestellen.
De prijs valt me heel erg mee.
Overigens werd gisteren ook de 50 update bevestigd door mijn dealer voor 5 juli...
:strip_exif()/f/image/mZ0WMSrwuberLNtShyF67YaW.jpg?f=fotoalbum_large)
Als jij je VIN-nummer ingeeft op deze site, zie je dan dat je auto in aanmerking komt voor de update?-jann schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:55:
Hier ook eindelijk een afspraak voor ME3.2 (91ET) en de nieuwe 93R9.
Of zie je een of andere melding bv. in de app of in MyAudi? Bv. onder 'Service' bij 'Extra werkzaamheden' of zo. Ik zou graag weten of ik het ergens zelf kan opvolgen zonder telkens opnieuw de dealer te moeten raadplegen.
Die van mij is ingepland voor ME3.2 en de nieuwe 93R9 en toont het volgende op die pagina:Babavers schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:39:
[...]
Als jij je VIN-nummer ingeeft op deze site, zie je dan dat je auto in aanmerking komt voor de update?
Of zie je een of andere melding bv. in de app of in MyAudi? Bv. onder 'Service' bij 'Extra werkzaamheden' of zo. Ik zou graag weten of ik het ergens zelf kan opvolgen zonder telkens opnieuw de dealer te moeten raadplegen.
/f/image/Awp6Clxk6tlYPEFMAjrVEoAs.png?f=fotoalbum_large)
Lijkt er dus op dat de MMI-update niet getoond wordt. Q4 35 uit september 2021
Die standaard ingestelde laadmaximum van 80% is wel frustrerend. Natuurlijk, ik kan laadbeschermibng uitzetten dat resulteert in waarschuwingen.
Iemand iets hierop gevonden (behalve elke keer overrulen in de app).
Ja via die website, daarna heb ik de dealer gebeld en die bevestigde het.Babavers schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 13:39:
[...]
Als jij je VIN-nummer ingeeft op deze site, zie je dan dat je auto in aanmerking komt voor de update?
In de fat zie je niks buiten een driehoekje in de app. Maar daar heb je geen last van verder.party42 schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 15:17:
Die standaard ingestelde laadmaximum van 80% is wel frustrerend. Natuurlijk, ik kan laadbeschermibng uitzetten dat resulteert in waarschuwingen.
The best is yet to come
In de Q4 zie je die ook op de centrale display. En nee, doet geen pijn maar irriteert me wel :-)Dean Martin schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:35:
[...]
In de fat zie je niks buiten een driehoekje in de app. Maar daar heb je geen last van verder.
heren een vraagje (voor de zekerheid), er is toch geen verschil tussen Q4 uit 2022 en 2023 (maw er is toch geen facelift geweest of iets dergelijks)?
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Neen geen facelift. Enkel de software is verschillend maar die brengen ze allemaal op '23 niveau'shaowoo schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:19:
heren een vraagje (voor de zekerheid), er is toch geen verschil tussen Q4 uit 2022 en 2023 (maw er is toch geen facelift geweest of iets dergelijks)?
Thanks .. dus uiteindelijk wordt /is software gelijkgetrokken. volgende week heb ik een testrit, dus dan kijken naar de software versie.SWIGGA schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:17:
[...]
Neen geen facelift. Enkel de software is verschillend maar die brengen ze allemaal op '23 niveau'
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Zojuist de matjes in de auto aangebracht. Passen goed, alleen het matje dat bedoeld is voor de bekerhouders voorin passen niet, maar dat werd ook gemeld aangezien die niet voor alle markten gelijk is?. Ik ben er tevreden mee.
Hi allen, sinds paar weken heb ik problemen met thuis laden aan de eigen Eneco alfen paal. Het laden lukt wel maar gaat met 3,8kw ipv met 11 kw (per uur?). Het lampje bij de laaddop op de Q4 knippert groen en dan weer rood. Herstarten van de paal heeft niet geholpen. Wordt dit probleem herkend? Kost mogelijk nog wat moeite om te achterhalen of het aan de paal ligt, aan de Q4 of aan de combinatie van beide.
Hoor graag! Dank
Hoor graag! Dank
Probeer eens publiek te laden. Dan heb je deels antwoord op het laatste.sixgirls schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:07:
Hi allen, sinds paar weken heb ik problemen met thuis laden aan de eigen Eneco alfen paal. Het laden lukt wel maar gaat met 3,8kw ipv met 11 kw (per uur?). Het lampje bij de laaddop op de Q4 knippert groen en dan weer rood. Herstarten van de paal heeft niet geholpen. Wordt dit probleem herkend? Kost mogelijk nog wat moeite om te achterhalen of het aan de paal ligt, aan de Q4 of aan de combinatie van beide.
Hoor graag! Dank
The best is yet to come
Net gedaan, dat werkt goed. Dus idd iets met de paal of met de stekker icm aansluiting.Dean Martin schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:26:
[...]
Probeer eens publiek te laden. Dan heb je deels antwoord op het laatste.
Ik vermoed dat je een driefasige aansluiting hebt vermits 3,8 kW het vermogen per fase is. Kijk eens in je zekeringskast of misschien 2 automaten voor de voeding van je laadpaal uitgevallen zijn. En moest je voldoende technisch aangelegd zijn, meet de spanning eens op elke fase van het vertrek naar de laadpaal.sixgirls schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:07:
Hoor graag! Dank
Wat je ziet is dat als de auto zo laadt, met dat groen rood knipperende lampje, op lage laadsnelheid, dat je dan ook gewoon de stekker uit de auto kan trekken.Babavers schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:37:
[...]
Ik vermoed dat je een driefasige aansluiting hebt vermits 3,8 kW het vermogen per fase is. Kijk eens in je zekeringskast of misschien 2 automaten voor de voeding van je laadpaal uitgevallen zijn. En moest je voldoende technisch aangelegd zijn, meet de spanning eens op elke fase van het vertrek naar de laadpaal.
Nu net voor de 12e keer weer erin en eruit en aangedrukt. Nu blijft lampje wel groen en is de laadsnelheid wel 11 kw.
Het lijkt er dus ook op dat de stekker niet vergrendeld wordt / kan worden. Misschien is dat reden dat dan ook niet op 3-fasen wordt geladen? Ter bescherming of zo…?
@babavers de interne laad infra is dus op orde lijkt me
[ Voor 3% gewijzigd door sixgirls op 17-06-2023 16:07 ]
Ik heb hier ook een eigen laadpunt van Eneco, de Alfen Eve single pro-line (mond vol 😉) aangesloten op 3 fase. Laad altijd met 11 kW, lampje op auto is dan altijd groen, nooit geen knipperend lampje, dus herken het issue niet. Even aannemende dat er geen automaat is uitgevallen (zou raar zijn, want dient aangesloten te zijn op een 4-polige automaat (3P+N) en niet 3 losse automaten), ik zou je laadpunt sowieso ff spanningsloos maken en opnieuw op laten starten, alsook de contacten van de stekkers (auto en kabel) even schoonmaken. Lijkt wel of je enkelfasig laadt.sixgirls schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 15:07:
Hoor graag! Dank
(Niet aan de (fabrieks-) instellingen van je laadpunt gezeten? Via de MyEve-app kun je, mits je een extra ethernetkabel vanaf je laadpunt hebt aangesloten op je router, deze instellingen configureren).
Nu we het toch over laadpunten hebben, vind dit wel geinig. Heb een collega met zijn 3D-printertje even een schuif-luikje laten printen, felle display (ja die kun je ook echt uitzetten) is nu uit het zicht. Veel beter, zie piccies.
:strip_exif()/f/image/atTTBNu2PCCzM8ssuwhQJ7GY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/51HpAKK334Lb05vpdjaxgqV7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door rasman69 op 17-06-2023 23:45 ]
Heb je de kast gemod? Stuk fraaier zo dan mijn witte behuizing.rasman69 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:55:
[...]
Ik heb hier ook een eigen laadpunt van Eneco, de Alfen Eve single pro-line (mond vol 😉) aangesloten op 3 fase. Laad altijd met 11 kW, lampje op auto is dan altijd groen, nooit geen knipperend lampje, dus herken het issue niet. Even aannemende dat er geen automaat is uitgevallen (zou raar zijn, want dient aangesloten te zijn op een 4-polige automaat (3P+N) en niet 3 losse automaten), ik zou je laadpunt sowieso ff spanningsloos maken en opnieuw op laten starten, alsook de contacten van de stekkers (auto en kabel) even schoonmaken. Lijkt wel of je enkelfasig laadt.
(Niet aan de (fabrieks-) instellingen van je laadpunt gezeten? Via de MyEve-app kun je, mits je een extra ethernetkabel vanaf je laadpunt hebt aangesloten op je router, deze instellingen configureren).
Nu we het toch over laadpunten hebben, vind dit wel geinig. Heb een collega met zijn 3D-printertje even een schuif-luikje laten printen, felle display (ja die kun je ook echt uitzetten) is nu uit het zicht. Veel beter, zie piccies.
[Afbeelding][Afbeelding]
XXXVI
Nee kast is niet gemod, is te bestellen in witte en donkergrijze variant. Vond de laatste mooier staan tegen de gevel, dus die besteld. Enige aangepaste is het schuif-luikje. 😉ephymerous schreef op zondag 18 juni 2023 @ 08:49:
[...]
Heb je de kast gemod? Stuk fraaier zo dan mijn witte behuizing.
Contacten van de stekkers schoonmaken? Wat zou jij daarvoor gebruiken? En de laadpaal kan ik uitzetten, maar ga ik echt de connectoren op de auto schoonmaken? Auto is nooit uit uit.rasman69 schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:55:
[...]
Ik heb hier ook een eigen laadpunt van Eneco, de Alfen Eve single pro-line (mond vol 😉) aangesloten op 3 fase. Laad altijd met 11 kW, lampje op auto is dan altijd groen, nooit geen knipperend lampje, dus herken het issue niet. Even aannemende dat er geen automaat is uitgevallen (zou raar zijn, want dient aangesloten te zijn op een 4-polige automaat (3P+N) en niet 3 losse automaten), ik zou je laadpunt sowieso ff spanningsloos maken en opnieuw op laten starten, alsook de contacten van de stekkers (auto en kabel) even schoonmaken. Lijkt wel of je enkelfasig laadt.
[Afbeelding][Afbeelding]
Dat kan met contactspray (is ook speciaal daarvoor), WD40 (siliconenspray) en een wattenstaafje bijvoorbeeld. En dan even uitblazen om zorgen dat er geen pluisjes achterblijven.sixgirls schreef op zondag 18 juni 2023 @ 10:19:
[...]
Contacten van de stekkers schoonmaken? Wat zou jij daarvoor gebruiken? En de laadpaal kan ik uitzetten, maar ga ik echt de connectoren op de auto schoonmaken? Auto is nooit uit uit.
Iemand trouwens dit weleens gehad; het thema-icoontje is spontaan verdwenen uit de MMI. Wel eerder 2 thema achtergrondjes aangekocht, maar nu dus niet meer te selecteren. Zoektocht naar het icoontje heeft nog niets opgeleverd. MMI al een keer gereset, ook zekering 19 al eens losgetrokken, maar helaas. Tips zijn welkom 😉
Het lijkt dat een aantal Audi's Q4 uit 2021 de grote ME3.2 update gehad hebben. Die van mij is uit maart 2022 en hoop dat ik hem voor de vakantie (september) krijg. Ik heb verder geen problemen maar zou graag de verbeterde laadperformance hebben.
Via de audi site zie ik met mijn VIN nummer dat er niets op de planning staat.
Zijn er al mensen die de update al hebben gehad en in het bezit zijn van een 2022 versie?
Via de audi site zie ik met mijn VIN nummer dat er niets op de planning staat.
Zijn er al mensen die de update al hebben gehad en in het bezit zijn van een 2022 versie?
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.