Toon posts:

Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 112 113 114 Laatste
Acties:

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:24
Gerardvhgn schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:42:
[...]

Je kon niet bij de andere PON vestigingen in bv Nijkerk, Naarden terecht? Zelf afspraak op 20 april (eerste mogelijkheid binnen alle vestigingen) voor Nijkerk.
Fijn voor jou (en de anderen die al een afspraak hebben). Wanneer is jouw auto geleverd? Die van mij 1 november 2021....

• H3ras
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:43
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Splitsen kan prima, hier ook gedaan:

[Afbeelding]

Openmaken doe ik met het juist torx bitje op een ratel te zetten, ging net :+
Dit kan hier niet omdat die UTP poort reeds in gebruik is voor de loadbalancer.
Dan laat ik hem gewoon op de versie staan dat hij staat.

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Is de update nou op uitnodiging vanuit dealer/Pon of zelf gechased en aangedrongen etc?

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08:25
speeter73 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:33:
Vraagje : weet iemand hoe je dit kan activeren of dit überhaupt bestaat voor q4 in België.
Dat de adaptive cruise control aangeeft dat er een bocht / rond punt aankomt.

YouTube: Audi Q4 E-Tron Lane Departure Warning/Lane Keep Assist

[Afbeelding]
Geloof me dat ben je liever kwijt dan rijk zo'n systeem!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:07

Er is iets vreemds aan de hand. Na de garagebeurt laadt de auto altijd erg snel. Normaal was het max 90kWh ergens.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jvddd
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 27-05 11:57
DmC1982 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 20:05:
[Afbeelding]

Er is iets vreemds aan de hand. Na de garagebeurt laadt de auto altijd erg snel. Normaal was het max 90kWh ergens.
Had ik vorige week ook, maar de hogere buitentemperatuur en of de accu warm is maken een groot verschil in laadsnelheid. Verder helpt het ook wel dat je met 7% begint te laden.

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10:41
H3ras schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:29:
[...]

Dit kan hier niet omdat die UTP poort reeds in gebruik is voor de loadbalancer.
Dan laat ik hem gewoon op de versie staan dat hij staat.
Dat zou wel moeten kunnen, je hebt 2 poorten in de Alfen. 1 voor de Loadbalancing (aan P1 van je stroommeter) die waarsch RJ11 is en een 2e voor netwerk, RJ45.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-05 18:42
Ik heb ook een werkplaatsafspraak voor een softwareupdate. Eind Q2 2021 geproduceerd, oktober 2021 geleverd (Duitse import). Ik heb overigens geen mail gehad.

Audi Q4 E-Tron 50 E1 Bronze, Ducati Monster 1200S en Scrambler Italia Independent

• rasman69
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 23:39
H3ras schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:36:
[...]

@rasman69 ,
Kan je mij zeggen waar je die extra UTP connectie hebt gevonden want die kan ik nergens in de handleiding van de Eve Single Pro-line terugvinden?
Bedankt alvast.
Het antwoord door Babavers gegeven klopt geheel (geldende voor de Alfen Eve single pro i.i.g.). Linksboven zit inderdaad de UTP-connector (RJ45 female), als je deze verbindt met je switch/router zodat deze aangesloten is op je lokale netwerk kun je ‘m vanuit de MyEve-app laten detecteren. Klop er daarna een vast IP-adres in en reserveer dat IP-adres ook nog even in je DHCP-server (meestal je router). Middels MyEve en de eerder genoemde installer is hij dan manageable. Let op met het aanpassen van de configuratie, je kunt ‘m ook onklaar maken of je leverancier de toegang ontzeggen en dat is niet wat je wilt. 😉 Weet even niet hoe ik een piccie moet uploaden, anders deed ik er een afbeelding van mijn laadpunt bij, met daarin een RJ11 P1-splitter, dus de UTP-aansluiting geheel vrijgespeeld.

[Voor 3% gewijzigd door rasman69 op 22-03-2023 00:02]

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
marcelmg2 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 19:31:
Is de update nou op uitnodiging vanuit dealer/Pon of zelf gechased en aangedrongen etc?
Ik had gisteren de bandenwissel en heb toen ook gevraagd hoe het ermee stond. Nog steeds niet officieel maar ik heb een afspraak in mei, zonder mail van Audi.

Ze verwachten ergens in april te starten. En dan eerst een aantal demo auto’s om te kijken hoe de update zich gedraagt.
Daarna dus de berg 3608 rijders.

• purelyatom
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-04 11:26
Erg benieuwd naar de update, hopelijk zijn we allemaal snel aan de beurt!

Kwam vandaag dit tegen: https://github.com/electrichasgoneaudi/q4-e-tron - daar openen ze nu issues met problemen die ze tegenkomen.

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:06
-Wing- schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:35:
Ik heb ook een werkplaatsafspraak voor een softwareupdate. Eind Q2 2021 geproduceerd, oktober 2021 geleverd (Duitse import). Ik heb overigens geen mail gehad.
Hoe is je afspraak precies tot stand gekomen?

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:12
Luke the Duke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:46:
[...]

Hoe is je afspraak precies tot stand gekomen?
Heel bijzonder ook want ik kreeg dit als antwoord van mijn dealer :

Goedemorgen Klaas,

De update van de Q4 is gisteren gepubliceerd. Audi gaat werken op basis van chasisnummers en verschillende fases. Hiermee bedoel ik te zeggen dat ze 47 chasissnummers hebben gekozen en dat alleen de chasissnummers die worden vrijgegeven wij kunnen uitvoeren als Audi dealer. Ik weet zeker dat u ook aan de beurt komt alleen kan ik niet vertellen wanneer dat precies gaat gebeuren. Voor meer vragen kunt u altijd contact opnemen met mij.

• MutsVerstoppen
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09-05 13:47
MutsVerstoppen schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:56:
Morgen wordt de update (ME 3.2) geïnstalleerd bij een Audi dealer in Duitsland (ik woon vlakbij de Duitse grens). Niet op uitnodiging maar op eigen initiatief (afspraak aantal weken geleden gemaakt).
Auto vanmorgen gebracht, krijg zojuist een telefoontje dat ze het update proces hebben gestart en nu zien dat de Q4 hier pas morgenmiddag 15u mee klaar zal zijn. dat betekend nogal wat voor het gehele proces van het bijwerken van alle Q4's volgens mij.....

• marcelmg2
  • Nu online
Ik kon via de site van mijn dealer een afspraak maken voor de werkplaats.De recall update 3.2 stond er gewoon tussen als optie. Wel pas 20 april. Eerder kon ik niet kiezen

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08:24
Binnenkort een afspraak voor de langverwachte update. Nu is er weer een issue dat de geïnstalleerde software voor mijn trekhaak met de update wordt gewist. Software trekhaak moet dus door derde partij weer opnieuw geïnstalleerd worden. Hier zijn ook weer kosten aan verbonden. VAG groep weigert software trekhaak terug te zetten en te activeren. lekker weer zo’n software aangedreven auto..

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 19:56
MutsVerstoppen schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:10:
[...]

Auto vanmorgen gebracht, krijg zojuist een telefoontje dat ze het update proces hebben gestart en nu zien dat de Q4 hier pas morgenmiddag 15u mee klaar zal zijn. dat betekend nogal wat voor het gehele proces van het bijwerken van alle Q4's volgens mij.....
Ben benieuwd naar je bevindingen, mijn chassisnummer is nog niet aan de beurt

• -Wing-
marcelmg2 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:55:
Ik kon via de site van mijn dealer een afspraak maken voor de werkplaats.De recall update 3.2 stond er gewoon tussen als optie. Wel pas 20 april. Eerder kon ik niet kiezen
De optie die je kon kiezen, was deze gekoppeld aan jouw kenteken?

Ik had eerder gezegd dat het gelukt was met een afspraak maken. Helaas weigert de dealer deze uit te voeren omdat er op mijn voertuig geen terugroepactie is geplaatst door de ‘fabriek’. Ik denk dat ik toch maar een nieuwe dealer zoek. Er zijn wel meer voorvalletjes geweest…

Update: Het is niet gekoppeld aan het kenteken (evt terugroepactie). Ik heb bij Maas via de website een afspraak kunnen plannen.

Ik meen verder gelezen te hebben dat de update en vervangend vervoer gratis is (dealers konden dat boeken op een specifieke code), maar ik kan dat niet 123 terugvinden. Iemand die hier al wat meer over weet (verwachtingsmanagement)?

[Voor 22% gewijzigd door -Wing- op 23-03-2023 15:08]

Audi Q4 E-Tron 50 E1 Bronze, Ducati Monster 1200S en Scrambler Italia Independent

• Jan_1966
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 17:44
Pon Amersfoort regelt vervangend vervoer, kan pas op 8 mei langskomen.

• CaCo
  • Laatst online: 30-05 21:25
In België is de update ook opgestart (vanaf verleden week). Deze zal via de myaudi app gecommuniceerd worden met de klant. De update zal met golven vrijgegeven worden door de fabriek. Dit om de dealers de ruimte te geven , deze update duurt 7,5uur. Je krijgt ook een vervangwagen tijdens die update.
Grt,

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 12:02
Ik lees op een UK site van een Deen die beweert dat voorlopig enkel de achterwiel aangedreven modellen de update krijgen. De quattro's zouden later pas volgen. Dat zou uit een interne mail van een Audi medewerker komen. Klopt dat? Zijn er hier deelnemers in het forum met een 45 of 50 die toch al uitgenodigd werden voor de update?

• MutsVerstoppen
-jann schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:36:
[...]

Ben benieuwd naar je bevindingen, mijn chassisnummer is nog niet aan de beurt
Auto staat (nog steeds) bij de dealer, schijnt een probleem te zijn met de trekhaak, Pakeersensoren voor of de camera achter welke later ingebouwd zijn door de dealer. Wellicht maar goed dat we niet allemaal tegelijk gaan, Men is bezig met Audi AG om één en ander op te lossen.

• JohnSr
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 14-04 13:27
Ik wacht maar rustig af

• sbin
Bij Muntstad kun je de specifieke update ook selecteren bij een Service aanvraag.. Van Mossel weet uiteraard van niets. Had niet anders verwcht

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Nu online
sbin schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:52:
Bij Muntstad kun je de specifieke update ook selecteren bij een Service aanvraag.. Van Mossel weet uiteraard van niets. Had niet anders verwcht
Iedere dealer heeft - zo lijkt het - een eigen omgeving voor het inplannen van werkplaatsafspraken. Zo zag ik bij PON de algemene optie om een 'service upgrade', in te plannen, en niet specifiek ME3.2. In bevestingmail via Schueler Nijkerk (onderdeel PON) stond de als werkzaamheid code '1. Recall 91ET criterium 02'. Navraag leerde dat dit de interne codering is voor de update naar ME3.2.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sbin
Gerardvhgn schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Iedere dealer heeft - zo lijkt het - een eigen omgeving voor het inplannen van werkplaatsafspraken. Zo zag ik bij PON de algemene optie om een 'service upgrade', in te plannen, en niet specifiek ME3.2. In bevestingmail via Schueler Nijkerk (onderdeel PON) stond de als werkzaamheid code '1. Recall 91ET criterium 02'. Navraag leerde dat dit de interne codering is voor de update naar ME3.2.
Ja idd, ik ga ze maar bellen, elke site/bestelmodule is natuurlijk anders.

• dolfg
  • Nu online
Er stond voor mij bij PON ook een update klaar maar die had te maken met accubeheer ofzo. Ben alweer vergeten wat het was. Niet iedere update is dus ME3.2.

Ze hebben die ME 3.2 wel alvast ingepland in mei, om de boel te combineren met die ‘weet ik veel update’, maar het woord update betekent niks meer dan het is. Een update, van wat dan ook.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcelmg2
  • Nu online
Gerardvhgn schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Die heb ik dus ook gekozen op de site van mijn dealer (Kokkeler)
* Software update 3.2 (recall 91ET, alleen Q4)
Heb al een (geautomatiseerde) bevestiging ontvangen en zal daar eens over bellen.
Geen zin om op de dag dat ik de auto langsbreng te horen dat het nog niet kan.

• -Wing-
Babavers schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:58:
Ik lees op een UK site van een Deen die beweert dat voorlopig enkel de achterwiel aangedreven modellen de update krijgen. De quattro's zouden later pas volgen. Dat zou uit een interne mail van een Audi medewerker komen. Klopt dat? Zijn er hier deelnemers in het forum met een 45 of 50 die toch al uitgenodigd werden voor de update?
50 hier, maar wel mezelf uitgenodigd... Afspraak is gepland voor mei.

• MutsVerstoppen
Krijg zojuist bericht terug vd dealer, De besturingsunit voor de HV-accubesturing is aan vervanging toe en aan het hoogspanningssysteem is nog werk aan de winkel. Dit zal waarschijnlijk de hele volgende week in beslag gaan nemen.

Wellicht kun jij beoordelen wat hier aan de hand kan zijn @Rainesh? het begon allemaal met een update van één dag...... ;-)

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:55
MutsVerstoppen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:12:
Krijg zojuist bericht terug vd dealer, De besturingsunit voor de HV-accubesturing is aan vervanging toe en aan het hoogspanningssysteem is nog werk aan de winkel. Dit zal waarschijnlijk de hele volgende week in beslag gaan nemen.

Wellicht kun jij beoordelen wat hier aan de hand kan zijn @Rainesh? het begon allemaal met een update van één dag...... ;-)
Ze moeten maar eerst de grote update doorvoeren voordat ze dingen gaan vervangen. Voor het HV systeem is namelijk een update omdat je de hogere laadsnelheid krijgt.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Babavers
-Wing- schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 16:17:
[...]

50 hier, maar wel mezelf uitgenodigd... Afspraak is gepland voor mei.
Ik lees in je vorige post dat je al eens een afspraak had en dat ze je onverrichter zake wandelen gestuurd hebben. Nu heb je volgens wat ik lees een nieuwe afspraak gemaakt, maar opnieuw via de website. Ben je zeker dat het niet op hetzelfde gaat uitdraaien? Of hebben ze je op een of andere manier bevestigd dat die update nu wél beschikbaar zal zijn voor jouw wagen. Ik lees immers overal en ik hoor het ook van mijn dealer dat het geen vrije keuze is van de dealer om gelijk welke wagen te updaten. Het is naar verluidt 'God in Ingolstadt' die beslist welke auto's aan de beurt zijn en daar kan een dealer niks aan forceren.

• -Wing-
Babavers schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:39:
[...]

Ik lees in je vorige post dat je al eens een afspraak had en dat ze je onverrichter zake wandelen gestuurd hebben. Nu heb je volgens wat ik lees een nieuwe afspraak gemaakt, maar opnieuw via de website. Ben je zeker dat het niet op hetzelfde gaat uitdraaien? Of hebben ze je op een of andere manier bevestigd dat die update nu wél beschikbaar zal zijn voor jouw wagen. Ik lees immers overal en ik hoor het ook van mijn dealer dat het geen vrije keuze is van de dealer om gelijk welke wagen te updaten. Het is naar verluidt 'God in Ingolstadt' die beslist welke auto's aan de beurt zijn en daar kan een dealer niks aan forceren.
Klopt, mijn vorige afspraak die via Audi NL is verlopen had bevestigd moeten worden door de dealer. De dealer zei dat het niet binnengekomen was. Degene die de afspraak had gemaakt, had vooraf contact gehad met de dealer.

Vervolgens opnieuw uitgelegd en deze dealer wilde perse dat mijn auto op een lijst zou staan. Uitgelegd dat ik wel storingen ondervond, ook nog een reparatie moet uitvoeren, een van de eerste bij hen was uitgeleverd en bovendien nog een dure import is, en dat deze misschien uit het oog van specifieke systemen of lijstjes zou staan.

Misschien vinden sommigen dat ik voor mijn beurt ga, maar om eerlijk te zijn, degenen die het meest mee bezig zijn zitten wel hier of op een ander forum. En laat de mensen die er echt op wachten gewoon een afspraak kunnen inplannen.

Maar goed, ik ben de laatste jaren al wat vaker ontevreden over de dealer (mijn 4e nieuwe Audi), maar de verkoper met wie ik het best goed kon vinden is naar de concurrent overgestapt. En voorheen hebben ze eens groot onderhoud gepleegd en ervoor gezorgd dat mijn remmen het niet meer deden en ik er ook over moest zwijgen indien ik word gecontacteerd voor een beoordeling, had eigenlijk al de druppel moeten zijn. Nu was ik het zat en heb een andere dealer opgezocht.

Via de website kon ik de ME3.2 update gewoon aanklikken. De website bevatte een fout, maar is hersteld en de afspraak staat. Maar er zit nog wel een disclaimer op dat zij het nog kunnen cancelen. Maar ik ga uit van niet. Ik zal ze een week voor de afspraak nog ff bellen met hoe en wat. Er stond wel bij dat ik voor de vervangende auto moet betalen. Dus dat ga ik nog navragen.

Het hangt een beetje vanaf wat ze daar inderdaad mee bedoelen mbt God van Ingolstadt. Het zou bijzonder zijn dat de update restricted is tenzij VIN nummer in een lijst voorkomt (hardcoded) of dat het een papieren procedure is. Ik hoop dat in de tussentijd ik alsnog dat mailtje krijg. Maar goed, we zullen zien... Dank je voor je feedback :)

• MutsVerstoppen
Rainesh schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:21:
[...]

Ze moeten maar eerst de grote update doorvoeren voordat ze dingen gaan vervangen. Voor het HV systeem is namelijk een update omdat je de hogere laadsnelheid krijgt.
De grote update (ME 3.2) lukte dus niet, eerst leek dit te maken te hebben met de camera achter welke later is ingebouwd door de dealer. De dealer heeft vervolgens Audi AG analyse laten doen.

• Rainesh
MutsVerstoppen schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:00:
[...]

De grote update (ME 3.2) lukte dus niet, eerst leek dit te maken te hebben met de camera achter welke later is ingebouwd door de dealer. De dealer heeft vervolgens Audi AG analyse laten doen.
Laat ze de mmi update en camera svm terugmelden en daarna weer doen

• CaCo
@Rainesh
Als het met een svm code is dan is de camera origineel( geleverd door Audi). Maar het kan ook zijn dat het geen originele (niet geleverd door Audi)is en dan moet je hem coderen met vagcom( of gelijkwaardig toestel).

Dat is regelmatig een probleem bij een grote update. Dan wordt de originele codering van de wagen uit de fabriek terug gezet. Dit komt vooral voor bij trekhaken die achteraf geplaatst zijn, niet origineel en waar geen svm-codering bij is. Dan blijf je foutmeldingen krijgen in het geheugen van de wagen en daardoor kan soms de update vastlopen.

[Voor 10% gewijzigd door CaCo op 24-03-2023 20:03]

• Rainesh
CaCo schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:59:
@Rainesh
Als het met een svm code is dan is de camera origineel( geleverd door Audi). Maar het kan ook zijn dat het geen originele (niet geleverd door Audi)is en dan moet je hem coderen met vagcom( of gelijkwaardig toestel).

Dat is regelmatig een probleem bij een grote update. Dan wordt de originele codering van de wagen uit de fabriek terug gezet. Dit komt vooral voor bij trekhaken die achteraf geplaatst zijn, niet origineel en waar geen svm-codering bij is. Dan blijf je foutmeldingen krijgen in het geheugen van de wagen en daardoor kan soms de update vastlopen.
Eruit coderen, zekering eruit, busrust en dan opnieuw update proberen te draaien.

Wat je allemaal beschrijft is niks nieuws voor mij, ik weet hoe het werkt maar als ik dit weet dan had dat dealer dat eigenlijk ook moeten weten.

• CaCo
@Rainesh
Jij weet dit en ik ook,maar de rest van de mensen niet. De dealer bestaat uit verschillende afdelingen. En soms worden extra opties door andere leveranciers geplaatst en dan weet de werkplaats dit niet.
Een oplossing zal steeds gevonden worden 😀

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 29-05 19:56
Ik begreep van de werkplaatsmanager dat het echt per chassisnummer wordt vrijgegeven.

Het is voor mij een bekende, die me, als het mogelijk zou zijn naar voren zou trekken.
Volgens hem is dit niet mogelijk en gaat het dus gefaseerd.

Hoe dit werkt en wat hiervan de reden is weet ik niet.

• dolfg
  • Nu online
Ik neem aan dat de eerst geleverde wagens ook het eerst in aanmerking komen voor de update. Anders kan iedereen die non-stop aan de telefoon gaat hangen een plek vooraan claimen.
Hoe begrijpelijk ook, degenen die het langst in 3608 rijden zouden als eerste de 3.2 moeten krijgen.

• Babavers
dolfg schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 00:02:
Ik neem aan dat de eerst geleverde wagens ook het eerst in aanmerking komen voor de update. Anders kan iedereen die non-stop aan de telefoon gaat hangen een plek vooraan claimen.
Hoe begrijpelijk ook, degenen die het langst in 3608 rijden zouden als eerste de 3.2 moeten krijgen.
Inderdaad, tenzij de compatibiliteit met bepaalde uitrusting of hardware nog niet voldoende getest is. Dat gerucht gaat bv. mbt de quattro's, ook op andere fora. Ik heb tot dusver nog geen harde bevestiging gezien van iemand die de update effectief al gehad heeft op een quattro. Het zou dus wel eens waar kunnen zijn. Maar het zou net zo goed over andere uitrusting kunnen gaan zoals bv. matrix LED of een trekhaak om maar iets te noemen. Transparant is Audi nooit geweest over zulke dingen en dat gaat vandaag niet veranderen met als resultaat veel frustratie bij mensen, en zelfs dealers, die geen uitleg krijgen waarom sommige voorrang krijgen ten opzichte van de, door iedereen aanvaarde, chronologische volgorde.

• -Wing-
Babavers schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 03:19:
[...]

Inderdaad, tenzij de compatibiliteit met bepaalde uitrusting of hardware nog niet voldoende getest is. Dat gerucht gaat bv. mbt de quattro's, ook op andere fora. Ik heb tot dusver nog geen harde bevestiging gezien van iemand die de update effectief al gehad heeft op een quattro. Het zou dus wel eens waar kunnen zijn. Maar het zou net zo goed over andere uitrusting kunnen gaan zoals bv. matrix LED of een trekhaak om maar iets te noemen. Transparant is Audi nooit geweest over zulke dingen en dat gaat vandaag niet veranderen met als resultaat veel frustratie bij mensen, en zelfs dealers, die geen uitleg krijgen waarom sommige voorrang krijgen ten opzichte van de, door iedereen aanvaarde, chronologische volgorde.
Je zou inderdaad denken dat de eerst geproduceerde en geleverde het eerst aan de beurt zouden zijn, maar wat ik in sommige groepen gelezen heb zie ik dat iig niet gebeuren. Het lijkt op een selectie en of deze selectie willekeurig is, of op basis van specifieke hardware, dat is niet inzichtelijk. ik bel eind april wel met de vraag of het uitvoerbaar is...

• MutsVerstoppen
Rainesh schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 20:07:
[...]

Eruit coderen, zekering eruit, busrust en dan opnieuw update proberen te draaien.

Wat je allemaal beschrijft is niks nieuws voor mij, ik weet hoe het werkt maar als ik dit weet dan had dat dealer dat eigenlijk ook moeten weten.
Waar we allemaal tegenaan liepen tijdens de bestelling van de Q4 waren de levertijden, op verzoek van de dealer zijn de trekhaak en de achteruitrij camera later in gebouwd (dat scheelde destijds ruim 5 maanden op de levertijd). Dit zal bij meerdere Q4 bezitters bekend in de oren klinken.

Dat de Q4 marketing technisch te vroeg de fabriek uit is geduwd met gebrekige software heeft nog een lange nasleep.

Ik heb de input van jullie gedeeld met de Dealer maar vertrouw ook op de kennis/kunde van de dealer. ze hebben het samen met Audi AG opgepakt. Ik heb eerder ook regelmatig laadstoringen gehad tijdens het laden langs de weg.......

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 30-05 19:11
Vandaag ging de laadklep niet meer open. Van alles geprobeerd maar geen resultaat. Vervolgens noodontgrendeling in kofferbak en ook geen resultaat. Vervolgens Audi Pechhulp gebeld maar aangezien de mobiliteitsgarantie verlopen was wilde deze ook niet “uitrukken”. Volgens deze mevrouw moet de auto om de ca. 30k onderhoud. Ik heb haar erop gewezen dat dit niet correct is (heeft mijn dealer recent nog via Audi uitgezocht en aan mij schriftelijk bevestigd) maar helaas. Geen actie vanuit Audi. Vervolgens de ANWB via Leaseplan ingeschakeld. Toen de ANWB arriveerde kreeg deze medewerker de tankklep gewoon open. Vervolgens eea extra gesmeerd en toen was het probleem opgelost. Echter niet voor lang. Zojuist ging de klep weer niet open. Na heel lang proberen eindelijk weer gelukt. Ik durf deze nu niet meer volledig dicht te maken. Na 76k kilometer met de Q4 weet ik toch echt wel hoe de klep te openen. Iemand ervaring hiermee en hoe het probleem definitief op te lossen?

• CaCo
@Jope3
Voor het probleem met de laadklep= waarschijnlijk stelmotor die vervangen moet worden. Momenteel kan je dit verhelpen door de tankklep even in te duwen en dan te ontgrendelen. En als dat niet lukt elke x bij ontgrendeling links naast de laadklep even met de vuist kloppen, zodat het stelelement een schokje krijgt en zo hopelijk open gaat. Geen deuk in de carrosserie kloppen hé😀
Voor het onderhoud= 2 jaar,toch in België
Veel succes.

[Voor 29% gewijzigd door CaCo op 31-03-2023 20:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• marcelmg2
  • Nu online
Ik heb een paar weken terug de garage maar eens gebeld. Ik wilde weten wanneer de auto eens voor een beurt moest. Pas in december werd gezegd, dan is ie 2 jaar oud....
Nu 53k km erop, nog niet een keer een melding gehad over onderhoud.

• CaCo
Woensdag halen we onze Q4 op bij de garage, ik vraag het voor alle zekerheid nog eens na. De info tot nu is 2 jaar in België

[Voor 4% gewijzigd door CaCo op 31-03-2023 20:37]

• -Wing-
CaCo schreef op zondag 26 maart 2023 @ 19:00:
Woensdag halen we onze Q4 op bij de garage, ik vraag het voor alle zekerheid nog eens na. De info tot nu is 30000km of 2 jaar in België
Kan je ook eens kijken in de audi app, onderste balk, 2e icoontje van links (gereedschap) en kijken of daar mobiliteitsgarantie staat en welke termijnen zij daar hanteren?

In NL:

[Voor 29% gewijzigd door -Wing- op 26-03-2023 19:06]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaCo
@Wing

Momenteel is de app nog niet volledig verbonden met de Q4 zelf, ik moet eerst de wagen nog zelf koppelen met de geheime code. Hij moet ook nog door de garage uit transportmodus gezet worden. Dat zal woensdag gebeuren. Ik vraag het zeker na. En laat iets weten.

• Luke the Duke
marcelmg2 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:50:
Ik heb een paar weken terug de garage maar eens gebeld. Ik wilde weten wanneer de auto eens voor een beurt moest. Pas in december werd gezegd, dan is ie 2 jaar oud....
Nu 53k km erop, nog niet een keer een melding gehad over onderhoud.
Ik ga er van uit dat de wagen en of de app een seintje geeft als er een afspraak gemaakt moet worden voor service?

• dolfg
  • Nu online
Staat bij mij allemaal keurig in de app:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luke the Duke
dolfg schreef op maandag 27 maart 2023 @ 07:30:
Staat bij mij allemaal keurig in de app:

[Afbeelding]
Klopt, maar ik doel op een notificatie, als het zo ver is, net als bij een ICE wagen. Een notificatie op het dashboard en of in de App. Traditioneel bij ICE wagens verschijnt er een icoon in de vorm van een baco of moersleutel en soms ook aanvullende tekst.

• martijn..!
  • Laatst online: 27-05 14:01
Ik heb sinds drie weken ook zo’n Mickey mouse Audi q4 en ik wordt dagelijks door meerdere voertuigen geseind alsof er iets mis is. Waarschijnlijk zal dat dan verlichting zijn , meer mensen die dat herkennen of weten of daar klachten over bekend zijn?

Auto is uitgevoerd met trekhaak

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:50
martijn..! schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:18:
Ik heb sinds drie weken ook zo’n Mickey mouse Audi q4 en ik wordt dagelijks door meerdere voertuigen geseind alsof er iets mis is. Waarschijnlijk zal dat dan verlichting zijn , meer mensen die dat herkennen of weten of daar klachten over bekend zijn?

Auto is uitgevoerd met trekhaak
Wellicht heb je je automatische grootlicht aanstaan. Die is soms wat te assertief en herkent auto’s in de verte niet goed, waardoor je wellicht mensen verblind.

• martijn..!
  • Laatst online: 27-05 14:01
pschouten schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Wellicht heb je je automatische grootlicht aanstaan. Die is soms wat te assertief en herkent auto’s in de verte niet goed, waardoor je wellicht mensen verblind.
Gaat om achterverlichting 🙃
En ook overdag

• Travish
  • Laatst online: 29-05 09:49
@ martijn: gebruik je dan de adaptive cruisecontrol? Het verkeer achter ziet dan heel vaak je remlichten gaan branden. Wanneer de auto niet de hem gewenste afstand heeft remt hij wat af waar dan inderdaad de remlichten gaan branden. Erg irritant voor de achter je rijdende weggebruikers. Zo’n Q4 is niet alleen qua software een lachertje (ja ook 3608) maar als je niet oppast worden de overige weggebruikers ook nog kwaad op je 😜

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Babavers
Travish schreef op maandag 27 maart 2023 @ 16:01:
@ martijn: gebruik je dan de adaptive cruisecontrol? Het verkeer achter ziet dan heel vaak je remlichten gaan branden. Wanneer de auto niet de hem gewenste afstand heeft remt hij wat af waar dan inderdaad de remlichten gaan branden. Erg irritant voor de achter je rijdende weggebruikers. Zo’n Q4 is niet alleen qua software een lachertje (ja ook 3608) maar als je niet oppast worden de overige weggebruikers ook nog kwaad op je 😜
Daar heb ik toch mijn twijfels over. Je ziet natuurlijk niet altijd je eigen remlichten aangaan, behalve in het donker, en dan nog niet in alle omstandigheden. In elk geval is het bij mij toch zo dat, voor zover ik kan zien, die NIET altijd aangaan als de auto automatisch vertraagt bij adaptieve cruise control, of ook bv. bij naderen van een T-kruispunt of een rotonde. En ook als je bv. remt met de flippers, dan gaan ze NIET aan bij stand één en twee, maar pas in de derde stand en dan is het ook correct want dan ben je serieus aan het afremmen. Het hangt er dus allemaal van af hoe snel de auto vertraagt of die al dan niet aan gaan. Ik kan echt niet zeggen dat ik daar mistevreden over ben en heb trouwens nog nooit gemerkt dat ze vanachter naar me seinen dat er iets mis zou zijn in zulke gevallen.
Wat me bij de adaptieve cruise control wél stoort is het gedrag ervan als je voorligger rechts afdraait. Als je dat ziet gebeuren moet je snel overnemen met het gaspedaal of de ACC uitschakelen, zoniet stopt de auto bijna tot stilstand terwijl die voorganger ondertussen al afgedraaid is en je eigenlijk gewoon kan doorrijden. In zo'n geval kan ik me inderdaad best voorstellen dat een achterligger seint, maar dan gaat het heel specifiek over die situatie.
En ik rij met de eerste generatie : 3608 (weliswaar met geupgrade MMI naar 3812 hetgeen je zelf kan doen, maar wat ik niemand aanraad)

• -Wing-
In B driving modus gaan de remlichten ook aan als je voet van het ‘gas’ gaat. Maar dat denk ik ook niet jouw probleem…

Enige wat ik even kan bedenken is dat je de klep van je laadaansluiting soms open hebt staan, of jouw achterklep open staat, maar zeker in het geval van het laatste had je dat wel gemerkt 😉
Babavers schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Daar heb ik toch mijn twijfels over. Je ziet natuurlijk niet altijd je eigen remlichten aangaan, behalve in het donker, en dan nog niet in alle omstandigheden. In elk geval is het bij mij toch zo dat, voor zover ik kan zien, die NIET altijd aangaan als de auto automatisch vertraagt bij adaptieve cruise control, of ook bv. bij naderen van een T-kruispunt of een rotonde. En ook als je bv. remt met de flippers, dan gaan ze NIET aan bij stand één en twee, maar pas in de derde stand en dan is het ook correct want dan ben je serieus aan het afremmen. Het hangt er dus allemaal van af hoe snel de auto vertraagt of die al dan niet aan gaan. Ik kan echt niet zeggen dat ik daar mistevreden over ben en heb trouwens nog nooit gemerkt dat ze vanachter naar me seinen dat er iets mis zou zijn in zulke gevallen.
Wat me bij de adaptieve cruise control wél stoort is het gedrag ervan als je voorligger rechts afdraait. Als je dat ziet gebeuren moet je snel overnemen met het gaspedaal of de ACC uitschakelen, zoniet stopt de auto bijna tot stilstand terwijl die voorganger ondertussen al afgedraaid is en je eigenlijk gewoon kan doorrijden. In zo'n geval kan ik me inderdaad best voorstellen dat een achterligger seint, maar dan gaat het heel specifiek over die situatie.
En ik rij met de eerste generatie : 3608 (weliswaar met geupgrade MMI naar 3812 hetgeen je zelf kan doen, maar wat ik niemand aanraad)

• tha_playah
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 29-03 08:32
speeter73 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:33:
Vraagje : weet iemand hoe je dit kan activeren of dit überhaupt bestaat voor q4 in België.
Dat de adaptive cruise control aangeeft dat er een bocht / rond punt aankomt.

YouTube: Audi Q4 E-Tron Lane Departure Warning/Lane Keep Assist

[Afbeelding]
Dus je kan die lane assist uitschakelen door middel van 2s te drukken op de richtingsaanwijzer?
Life hack van 2023 voor mij! :)
Is zo irritant om iedere keer door het menu te gaan.

[Voor 3% gewijzigd door tha_playah op 28-03-2023 16:57]

• -Wing-
Aangezien ik binnenkort naar de dealer om een reparatie uit te voeren ben ik maar aan het inventariseren wat nog meer hersteld kan worden:

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar niet gevonden en ik meen dat iemand hier eerder er last van had: de naden langs de achterklep van de gewone Q4 uitvoering kan vocht afvoeren. Toch heb ik een klein vochtplekje bij de achterbak dorpel en waar de bekleding begint (helemaal in het hoekje). Iemand ervaring hiermee?

(Ik heb nog geen tijd gehad onderhoudsboekje te checken om te zien of ik iets moet schoonmaken/legen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaCo
Vandaag de nodige info gekregen voor het onderhoud van de Q4. Is heel eenvoudig dus. Niet elke 30000km zoals ik dacht maar alleen tijdsgebonden. De wagen geeft dit op tijd aan op het combiinstrument en je zou in je Audi app een push bericht kunnen laten sturen. Dit moet je wel activeren. Morgen wordt alles bij de levering piekfijn uitgelegd.

[Voor 33% gewijzigd door CaCo op 29-03-2023 21:32]

• CaCo
Vandaag Q4 gaan afhalen met de nwe software in, timer om te laden en te verwarmen via app en ook in mmi. Ik had ook de Audi ringen van de Q8 e-tron laten plaatsen, al positieve reacties gekregen in de garage.
Momenteel nog geen onderhoud info in app. Waarschijnlijk nog te weinig km’s gereden.

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:39
CaCo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 20:58:
Vandaag Q4 gaan afhalen met de nwe software in, timer om te laden en te verwarmen via app en ook in mmi. Ik had ook de Audi logo’s van de Q8 e-tron laten plaatsen, al positieve reacties gekregen in de garage.
Momenteel nog geen onderhoud info in app. Waarschijnlijk nog te weinig km’s gereden.
sorry, maar wat bedoel je juist met de logo's van de Q8 e-tron laten plaatsen als ik vragen mag ?

• CaCo
@MitLJ
De Audi ringen, deze stijl gaan ze vanaf nu gebruiken bij de nwe modellen. De Q8 e-tron was de eerste.
Wij hebben een full- black met dus die zwart-grijze Audi ringen.Hieronder voorbeeld bij Q8 e-tron.

[Voor 115% gewijzigd door CaCo op 29-03-2023 21:47]

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 08:25
CaCo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:11:
@MitLJ
De Audi ringen, deze stijl gaan ze vanaf nu gebruiken bij de nwe modellen. De Q8 e-tron was de eerste.
Wij hebben een full- black met dus die zwart-grijze Audi ringen.Hieronder voorbeeld bij Q8 e-tron.
[Afbeelding][Afbeelding]
Geef mij maar de 3D ringen. Ik vind deze er enorm goedkoop uitzien. De ringen op het stuur van de Q4 stoorden me ook enorm maar die heb ik zelf in 3D ringen veranderd...

• Emiel82
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-05 12:57
MutsVerstoppen schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:53:
[...]

Waar we allemaal tegenaan liepen tijdens de bestelling van de Q4 waren de levertijden, op verzoek van de dealer zijn de trekhaak en de achteruitrij camera later in gebouwd (dat scheelde destijds ruim 5 maanden op de levertijd). Dit zal bij meerdere Q4 bezitters bekend in de oren klinken.

Dat de Q4 marketing technisch te vroeg de fabriek uit is geduwd met gebrekige software heeft nog een lange nasleep.

Ik heb de input van jullie gedeeld met de Dealer maar vertrouw ook op de kennis/kunde van de dealer. ze hebben het samen met Audi AG opgepakt. Ik heb eerder ook regelmatig laadstoringen gehad tijdens het laden langs de weg.......
Zijn er inmiddels alweer ontwikkelingen omtrent het verloop van de update bij jouw auto?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:26
Leaseplan verstuurt inmiddels ook de aankondiging. Hoewel in maart aankondigen dat het nog 'dit jaar' gaat gebeuren me wel wat pessimistisch maakt. Maar goed, het gáát gebeuren :-)

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Gerardvhgn
  • Nu online
party42 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:38:
Leaseplan verstuurt inmiddels ook de aankondiging. Hoewel in maart aankondigen dat het nog 'dit jaar' gaat gebeuren me wel wat pessimistisch maakt. Maar goed, het gáát gebeuren :-)

[Afbeelding]
Wel jammer dat je dan de oude software (3.1) krijgt ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• party42
Gerardvhgn schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:02:
[...]

Wel jammer dat je dan de oude software (3.1) krijgt ;)
Ben sowieso wel benieuwd hoe ze mijn niet aanwezige 360 graden camera gaan upgraden. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miladje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-05 00:33
Ik heb zelf naar mijn dealer gebeld : Maas autogroep. In eerste instantie gaven ze aan de zij dit niet konden doen, maar dat een andere vestiging wel “slots” vrij hadden om dit te kunnen doen.

Afspraak is nu ingepland voor 8 mei.
Ben benieuwd.

• TheWallet
  • Laatst online: 16:18
Ik heb ook contact gehad met mijn dealer (Century Groningen), mijn auto staat nog niet op de lijst. Nog geen afspraak dus…

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:39
CaCo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 21:11:
@MitLJ
[Afbeelding][Afbeelding]
vind het er persoonlijk nog netjes uit zien... dus dan zal het er bij mij opzitten als ik het goed begrijp ?
We zijn nog steeds wachtende op een productiedatum of enig bericht. Besteld januari '21 in België, de "simpele" attraction uitvoering met business pack plus, assistance tour plus en comfort pack...

• Dean Martin
  • Niet online
MitLJ schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 19:12:
[...]

vind het er persoonlijk nog netjes uit zien... dus dan zal het er bij mij opzitten als ik het goed begrijp ?
We zijn nog steeds wachtende op een productiedatum of enig bericht. Besteld januari '21 in België, de "simpele" attraction uitvoering met business pack plus, assistance tour plus en comfort pack...
Nee, op de Q4 zit het niet.

The best is yet to come

• CaCo
@MitLJ
Deze Audi ringen zijn momenteel exclusief voor de Q8 e- tron ,de volgende zal waarschijnlijk de Q6 e- tron zijn. Momenteel zijn ze zelfs nog niet leverbaar via de dealers in België ( ze staan in BO). Ik ben er via Duitsland aan geraakt en de garage heeft ze dan geplaatst. Ik vond dit beter passen bij de toch wel speciale grill van de Q4.

[Voor 14% gewijzigd door CaCo op 31-03-2023 20:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CaCo
Daarstraks in een VW id-buzz gezeten en kwam het volgende tegen in het accu menu. Hopelijk komt dit ook in de Q4.

• -Wing-
CaCo schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:31:
Daarstraks in een VW id-buzz gezeten en kwam het volgende tegen in het accu menu. Hopelijk komt dit ook in de Q4.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is een functie waar ik het meest naar uitgekeken heb (handig voor op vakantie of met uitstapjes of op remote plekken waar je geen stroom hebt). In het verleden is er door VW groep iets geroepen over deze functie op nieuwe versies en dat het niet duidelijk was of eerder uitgeleverde auto’s deze upgrade kan krijgen. Vooralsnog is het erg stil gebleven hierover.

• PeeGee73
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 06:41

pfff....

Audi Q4 Sportback 40 Advanced Mythoszwart

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019

MLLL

Palm Treo 650

Ze maakten op 19 augustus 1970 bijna nog betere software ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:39
Op de werkplaatsplanner van van den Udenhout is de update inmiddels te kiezen:

Telefonisch navraag gedaan, er is een doorlooptijd van 2 werkdagen daarna ze kunnen aangeven of de auto in aanmerking komt of niet. Er is op de vestiging software aanwezig waarmee ze dit kunnen nakijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Babavers
Chirezza schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:50:
Op de werkplaatsplanner van van den Udenhout is de update inmiddels te kiezen:
[Afbeelding]

Telefonisch navraag gedaan, er is een doorlooptijd van 2 werkdagen daarna ze kunnen aangeven of de auto in aanmerking komt of niet. Er is op de vestiging software aanwezig waarmee ze dit kunnen nakijken.
Ik heb ook deze site gevonden. Als ik mijn VIN-nummer ingeef blijkt de mijne nog niet in aanmerking te komen wat overeenstemt met wat mijn dealer me onlangs nog liet weten, maar ik weet natuurlijk niet of deze site enkel werkt voor auto's die in Duitsland ingeschreven werden. Misschien wil iemand die vandaag een afspraak heeft voor de update zijn VIN-nummer eens ingeven en het resultaat op dit forum delen. Als dat werkt dan heeft bij deze iedereen een tool waarmee hij het online kan opvragen zonder telkens de dealer te moeten lastig vallen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Nu online
Babavers schreef op maandag 3 april 2023 @ 13:41:
[...]

Ik heb ook deze site gevonden. Als ik mijn VIN-nummer ingeef blijkt de mijne nog niet in aanmerking te komen wat overeenstemt met wat mijn dealer me onlangs nog liet weten, maar ik weet natuurlijk niet of deze site enkel werkt voor auto's die in Duitsland ingeschreven werden. Misschien wil iemand die vandaag een afspraak heeft voor de update zijn VIN-nummer eens ingeven en het resultaat op dit forum delen. Als dat werkt dan heeft bij deze iedereen een tool waarmee hij het online kan opvragen zonder telkens de dealer te moeten lastig vallen.
Ik kreeg een melding dat mijn VIN ongeldig was, heb wel afspraak voor de update..

• Jan_1966
  • Laatst online: 17:44
Ook mijn vin was ongeldig, wel een afspraak kunnen maken voor een update ( SW3608 )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-04 16:27
Meer mensen last van een fluitend raam bij 50 / 70 km/u bij maar een zuchtje wind?
Paar maanden geleden opeens begonnen.

En zie wat posts (niet alles teruggelezen) over een software upgrade, bevalt die?
Zal mijn dealer eens mailen of die beschikbaar is.

Verder nog steeds zeer blij met mijn wagen.

• Hupsel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 03-04 16:27
tha_playah schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 16:51:
[...]

Dus je kan die lane assist uitschakelen door middel van 2s te drukken op de richtingsaanwijzer?
Life hack van 2023 voor mij! :)
Is zo irritant om iedere keer door het menu te gaan.
Haha, ja.. eerste wat ik doe als ik instap.. vroeger (nou ja... een jaar geleden) ook altijd via het menu gedaan totdat een fat e-tron rijder me op het knopje attendeerde

[Voor 3% gewijzigd door Hupsel op 03-04-2023 15:55]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05 08:48
Vandaag wagen binnengebracht voor herstelling bestuurderstoel (leuning ging steeds wat naar achter) + trillende remschijven. had gevraagd naar update maar die was 2 a 3 weken geleden nog niet beschikbaar. bij het binnenbrengen stond softwareupdate toch op planning van wagen (ben hem toch 3 dagen kwijt door zetel) en nu zie ik dat wagen uitgelogd is in app, fingers crossed dus dat ze hem toch konden meepakken :) hij is van Mei 2022 met sw 3669 (die ik onlangs zelf geupdate had naar 38..).

• CaCo
Vandaag het volgende ondervonden. Het uur van het mmi scherm staat niet juist. Op het combiinstrument wel. Ik kon het ook niet juist zetten in het menu , ik kan het niet manueel aanpassen-> gaat steeds naar automatisch. Oei en de wagen is geen week oud en heeft de laatste software.

• sbin
CaCo schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:20:
Vandaag het volgende ondervonden. Het uur van het mmi scherm staat niet juist. Op het combiinstrument wel. Ik kon het ook niet juist zetten in het menu , ik kan het niet manueel aanpassen-> gaat steeds naar automatisch. Oei en de wagen is geen week oud en heeft de laatste software.
Dat is een bekende bug en gaat normaal gezien vanzelf over (bij mij althans). Vreemd dat je dat hebt met een nieuwe Q4, zou zeggen dat het wel verholpen moet zijn intussen.

• Babavers
Gerardvhgn schreef op maandag 3 april 2023 @ 15:03:
[...]

Ik kreeg een melding dat mijn VIN ongeldig was, heb wel afspraak voor de update..
Die melding kreeg ik niet, mijn VIN was wel geldig.
https://tweakers.net/i/Y4WQZf38lbRnAS89kpG8BQP5K_M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odoHNQaN9li0S2G5IZ6XhqXR.jpg?f=fotoalbum_large
Ingeschreven in België. Is dat misschien het verschil? Iemand in België die al een afspraak heeft en eens wil proberen of het op die bewuste site zichtbaar is dat die update klaar staat ?

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 30-05 08:48
Babavers schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]
Ingeschreven in België. Is dat misschien het verschil? Iemand in België die al een afspraak heeft en eens wil proberen of het op die bewuste site zichtbaar is dat die update klaar staat ?
heb hetzelfde als jou (Belgische wagen) maar wordt ondertussen indd geupdate in de garage (al was ik niet specifiek opgeroepen maar doen ze het omdat de wagen er toch al staat)

[Voor 5% gewijzigd door Solidsystem87 op 04-04-2023 08:44]

• Babavers
Solidsystem87 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:44:
[...]

heb hetzelfde als jou (Belgische wagen) maar wordt ondertussen indd geupdate in de garage (al was ik niet specifiek opgeroepen maar doen ze het omdat de wagen er toch al staat)
Er is gewoon niet aan uit te kunnen. De mijne was onlangs ook in de garage voor mijn airco en mij vertellen ze dan dat ze dat niet KUNNEN doen zolang dat niet vrijgegeven is. En dat is trouwens wat ik al meer gelezen heb. Bij de jouwe kan dat dus blijkbaar wel. En je hebt dan nog 3669, de mijne is van maart (3608).

• Luke the Duke
Babavers schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:13:
[...]

Er is gewoon niet aan uit te kunnen. De mijne was onlangs ook in de garage voor mijn airco en mij vertellen ze dan dat ze dat niet KUNNEN doen zolang dat niet vrijgegeven is. En dat is trouwens wat ik al meer gelezen heb. Bij de jouwe kan dat dus blijkbaar wel. En je hebt dan nog 3669, de mijne is van maart (3608).
In eerdere posts dacht ik gezien te hebben dat ze de update in batches vrijgeven en dat er in principe het hele jaar 2023 voor staat ingepland....

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
De mijne wordt vandaag geüpdatet. Versie 3608, maart 2022

• party42
NRJ020 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:30:
Mooi man, die van mij (december '21) is nog niet aan de beurt jammer genoeg. Ben benieuwd hoe die is na de update!

• KoenD
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-05 15:06
Babavers schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:21:
[...]

[Afbeelding]
Ik krijg dezelfde melding, betreft een 50 geleverd in JAN21 in België.

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 10:24
KoenD schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:04:
[...]

Ik krijg dezelfde melding, betreft een 50 geleverd in JAN21 in België.
De Q4 40 van mijn broer (Dec21) krijgt de update in mei. Echter, mijn Q4 50 (Nov21), is nog niet vrij gegeven voor de update. Het lijkt er dus op dat het per uitgeleverd type gaat?

Of zijn er hier al berijders van een 50 die wel een update krijgen?

• Luke the Duke
NRJ020 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 14:30:
Zojuist telefonisch afgesproken met mijn dealer (ze belden mij na vele mailtjes): die van mij met nu ook versie 3608 wordt volgende week donderdag 13-04-2023 geupdated. Ben benieuwd. Ze hadden een batch met 27 VINs en de mijne zit daar bij.

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Helaas de update is mislukt. Morgen een nieuwe poging..

• WimBizkit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18:06

Hier ook nog regelmatig een verkeerde datum. Daarnaast ook al een keer al mijn favorieten in de navigatie opeens verdwenen. Q4 40 van Januari dit jaar. Dus ook de “nieuwste” software heeft deze bug nog.

• CaCo
@WimBizkit
Bij mij hetzelfde, deze middag stond de klok op de mmi plots voor de eerste keer juist. Info van de garage gekregen, dit is gekend maar er is nog geen oplossing voor.

• -Wing-
Wie heeft hier een afspraak kunnen maken én de update kunnen uitvoeren, zonder dat de auto op de beruchte lijst staat?

Een aantal dealers laten je wel een afspraak inplannen voor de software update, maar puntje bij paaltje kan het toch weer niet uitgevoerd worden.

Pagina: 1 ... 112 113 114 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee