Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 111 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 10:51
BaZZeHH schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:08:
Ik ervaar bij mijn Q4 met het wegrijden met volledig gedraaid stuur diverse schokken in de voorste wielophanging. Als ik het stuur weer naar nulstand laat gaan en weg rij is het vervolgens weg. Iemand anders die dit ook ervaart?
Ik ook ja, geen idee of dit normaal is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09-05 15:32
Ik ervaar bij mijn Q4 met het wegrijden met volledig gedraaid stuur diverse schokken in de voorste wielophanging. Als ik het stuur weer naar nulstand laat gaan en weg rij is het vervolgens weg. Iemand anders die dit ook ervaart?
Dat is een typisch fenomeen als de wielbouten los gekomen zijn of vergeten werden op moment aan te draaien bij een bandenwissel. Je zou niet de eerste zijn bij wie dat gebeurt. Ik heb het zelf ook al meegemaakt bij een vorige auto. Het kan natuurlijk ook iets minder evident zijn. Maar het is snel te checken. Dan kan je dat tenminste al uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Babavers schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:25:
[...]

Dat is een typisch fenomeen als de wielbouten los gekomen zijn of vergeten werden op moment aan te draaien bij een bandenwissel. Je zou niet de eerste zijn bij wie dat gebeurt. Ik heb het zelf ook al meegemaakt bij een vorige auto. Het kan natuurlijk ook iets minder evident zijn. Maar het is snel te checken. Dan kan je dat tenminste al uitsluiten.
De fat geeft een melding wanneer de bouten los zitten. Wellicht de Q4 ook?!

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:21
Hier idem. Bij heel scherp draaien, vooral achteruit, soms een flinke "klonk" uit de voortrein.
Misschien de remblokken die even blijven kleven en dan loskomen ?

Optisch zie ik helemaal geen afwijkingen en qua rij eigenschappen merk ik ook niets. Heb nog niet de moed gehad om ermee naar de de dealer te gaan aangezien mijn relatie daarmee bar slecht is en ik waarschijnlijk met een l*lverhaal weggestuurd word.
Gezien het feit dat er hier meerderen zijn die hetzelfde ervaren ga ik niet uit van een echt defect maar van een "producteigenschap" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:13
Hier nog geen 'klonk' meegemaakt, terwijl ik de auto bij het van de afrit afrijden maximaal draai. Ook bij keren op de weg etc. geen 'klonk' gehoord. Wel gisteren ineens de melding in het scherm dat de noodknop was gebruikt en dat er gebeld ging worden tenzij ik annuleerde. En de klok kiest vaak ook zijn eigen tijd. En mijn Q4 is van na week35, heeft wel SW versie 3608 (=Windows95) maar zal dus nog later geupdate worden? Ik denk dat ik de bestanden op een USB stickie laat zetten en zelf even setup.exe aanklik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
Zou je dat zelf updaten wel doen gezien de ervaringen die hier gedeeld worden ?
Wat al aangegeven is dat de update alleen een MMI update is. Het kan heel goed zo zijn dat de dealer update veel omvangrijker is en ook systemen update die veel dieper weggestopt zijn. Denk aan modules zoals de on-board lader, motorsturing en allerlei assistent systemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 15:50
deboss65 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 15:25:
Zou je dat zelf updaten wel doen gezien de ervaringen die hier gedeeld worden ?
Wat al aangegeven is dat de update alleen een MMI update is. Het kan heel goed zo zijn dat de dealer update veel omvangrijker is en ook systemen update die veel dieper weggestopt zijn. Denk aan modules zoals de on-board lader, motorsturing en allerlei assistent systemen.
Het is niet kan heel goed zo zijn....maar het is een feit. Heb ik eerder ookal gezegd dat de 3.2 update een omvangrijke update is. Voor de ID3/4 is het bijv 28gb totaal aan data dat geupdate wordt voor verschillende modules.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
marcelmg2 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:02:
Hier nog geen 'klonk' meegemaakt, terwijl ik de auto bij het van de afrit afrijden maximaal draai. Ook bij keren op de weg etc. geen 'klonk' gehoord. Wel gisteren ineens de melding in het scherm dat de noodknop was gebruikt en dat er gebeld ging worden tenzij ik annuleerde. En de klok kiest vaak ook zijn eigen tijd. En mijn Q4 is van na week35, heeft wel SW versie 3608 (=Windows95) maar zal dus nog later geupdate worden? Ik denk dat ik de bestanden op een USB stickie laat zetten en zelf even setup.exe aanklik.
Het gaat over week 35 in 2022, niet 2021. Volgens mij heb jij de jouwe in december 2021 al afgehaald (volgens je eigen aankondiging toen), tenzij je nu een andere hebt dan toen.... Na week 35/'22 werd de 3812 gemaakt en tussen 3608 en die 3812 zijn ook nog de 3669 (en sporadisch een paar andere versies) verdeeld geweest en het is volgens mij alles dat vooraf gaat aan die 3812 dat geupdate zal worden. Na week 35/'22 denk ik niet dat er nog 3608 modellen verdeeld werden, of dan moeten ze wel heel lang ergens in stock gestaan hebben. Kortom, die van jou zal zeker meegenomen worden in die update als je het mij vraagt.

Ik heb trouwens vandaag nog contact gehad met dealer (België) omdat de mijne volgende week al voor de derde keer onder garantie terug moet wegens lek in het airco-circuit dat ze blijkbaar niet vinden. Ik heb terloops gevraagd of die update niet gelijk kon gebeuren. Ze hebben me laten weten dat die nog steeds niet uitgerold wordt. Ze gaan ook niet in op mijn voorstel om mijn afspraak een paar weken of zo te verplaatsen naar latere datum om de 2 te combineren.
Ik versta daaruit dat het best nog maanden kan duren voordat het zover gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
ah ok, week 35 2022 :) Helemaal overheen gelezen. Dan denk ik dat m'n dealer me zo wel belt voor een afspraak deze week....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19:49
marcelmg2 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:23:
ah ok, week 35 2022 :) Helemaal overheen gelezen. Dan denk ik dat m'n dealer me zo wel belt voor een afspraak deze week....
Ik help het je hopen....kan wel eens een paar maanden gaan duren voordat iedereen aan de beurt is....
Maar ik lees het graag van je.

Zoals ik al eerder postte worden de bestuurders per regio geselecteerd en die krijgen een brief/mail om een afspraak te maken. De dealer kan dus niet zelf een afspraak maken als zijn/haar regio nog niet aan de beurt is: de update staat niet als artikel in hun database.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:56
Solidsystem87 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 07:56:
hebben nog mensen hier trillende remschijven? zover zelfs dat stuur meetrilt

ik merkte het al enkele maanden geleden maar dacht dat het door corrosie was. ik remde dan ook in neutraal even door om te reinigen maar merk het zelf bij lange ritten.

ondertussen een afspraak in de garage voor schijven te vervangen maar redelijk gek na 27000 km of 8 maanden.
Ja, mijn Q4 heeft daar ook al een tijd last van, alleen bij wat steviger remmen. Daarom stoor ik me er ook niet heel erg aan, want bij (voor mij) normaal rijgedrag met veel regenereren treedt het eigenlijk niet op. Denk dat het mij voor het eerst een maand of 6 geleden opviel - toen zal er zo'n 15.000km op de teller gestaan hebben.

Benieuwd of het inderdaad de remschijven zijn bij jou en of het na vervanging verholpen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-01 22:35
MetaalMan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:10:
[...]

Ja, mijn Q4 heeft daar ook al een tijd last van, alleen bij wat steviger remmen. Daarom stoor ik me er ook niet heel erg aan, want bij (voor mij) normaal rijgedrag met veel regenereren treedt het eigenlijk niet op. Denk dat het mij voor het eerst een maand of 6 geleden opviel - toen zal er zo'n 15.000km op de teller gestaan hebben.

Benieuwd of het inderdaad de remschijven zijn bij jou en of het na vervanging verholpen is.
De garage kwam snel bij die oplossing. ik moet wel zeggen dat het soms extreem is. na trip van 1000 km al trillend tot stilstand komen is niet aangenaam. is enkel bij niet regeneratief afremmen dus duidelijk iets met het remsysteem.

zat met een bijkomend probleem dat mijn zetelleuning steeds spontaan beetje bij beetje naar achter gaat.dus gaat de wagen 2 a 3 dagen binnen voor herstelling

had trouwens gevraagd of ze update niet konden meepakken maar helaas zagen ze deze nog niet bij de terugroepacties. ze zullen het wel in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theape1974
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 09:17
Zetelleuning probleem heb ik ook. Merk het alleen bij lange ritten (reizen). En kwam het al eerder tegen in de forums. Bij mijn garage hadden ze daar nog nooit van gehoord. Ze hebben het ook niet verholpen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Theape1974 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:52:
Zetelleuning probleem heb ik ook. Merk het alleen bij lange ritten (reizen). En kwam het al eerder tegen in de forums. Bij mijn garage hadden ze daar nog nooit van gehoord. Ze hebben het ook niet verholpen. :(
had ik nog nooit gelezen maar ben blij dat ik het mij niet inbeeld :) in mijn geval waren ze zeer meegaand en gaan ze de zetel uit elkaar halen en kijken hoe ze het kunnen oplossen. denk in combinatie met de trillende remmen dat ze wel wat wilden goedmaken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Solidsystem87 op 02-03-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Isheara schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 17:13:
[...]

Ik help het je hopen....kan wel eens een paar maanden gaan duren voordat iedereen aan de beurt is....
Maar ik lees het graag van je.

Zoals ik al eerder postte worden de bestuurders per regio geselecteerd en die krijgen een brief/mail om een afspraak te maken. De dealer kan dus niet zelf een afspraak maken als zijn/haar regio nog niet aan de beurt is: de update staat niet als artikel in hun database.
Ik heb contact had met de dealer, die zei dat het bericht dan wel door de importeur geplaatst is, maar zij nog van niks weten. Hij wist ook niet hoeveel auto's terug moeten, die lijst krijgen ze van Pon.
ik wacht al meer dan een jaar op de update die in Q4 van 2021 zou komen. Paar weken/maanden er bij is ook geen ramp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babavers
marcelmg2 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:27:
[...]

Ik heb contact had met de dealer, die zei dat het bericht dan wel door de importeur geplaatst is, maar zij nog van niks weten. Hij wist ook niet hoeveel auto's terug moeten, die lijst krijgen ze van Pon.
ik wacht al meer dan een jaar op de update die in Q4 van 2021 zou komen. Paar weken/maanden er bij is ook geen ramp.
Die mening deel ik toch niet. Iets dat zo abominabel slecht is is een merk als Audi onwaardig en dan moet er prioriteit aan de dag gelegd worden om dat dan zo snel mogelijk te verbeteren, ookal is dan maar een deel opgelost. Aan heel de auto hebben ze misschien niet eens zolang geëngineerd als de tijd die nu verstreken is om die update te maken. Het is meer dan duidelijk dat ze er geen prioriteit van maken. Degene die het geluk gehad hebben om een paar maanden langer op hun auto te moeten wachten hebben voor hetzelfde geld iets totaal anders gekregen dan jij, ik en zovele anderen. Ronduit beschamend dat ze zoveel mensen laten stikken in die 3608 shit. Elke dag dat het langer duurt jaag ik me er meer in op. :(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06:17
Nou ja, als ik het uitleg aan anderen noem ik het altijd een eerste wereldprobleem. En dat is het ook.
Hij rijdt prima en ik ben verder zeer tevreden.

De echte update duurt inderdaad idioot lang, maar sinds december is duidelijk dat de update naar 3.2 ergens eerste kwartaal 2023 van start gaat.
En dat dan eind december iedereen een update heeft.
Dus of het nou april of juli wordt, als het maar gedaan wordt.
Maar goed, daar kijkt iedereen natuurlijk anders tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HS35
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-03 12:53
Babavers schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:41:
[...]

Die mening deel ik toch niet. Iets dat zo abominabel slecht is is een merk als Audi onwaardig en dan moet er prioriteit aan de dag gelegd worden om dat dan zo snel mogelijk te verbeteren, ookal is dan maar een deel opgelost. Aan heel de auto hebben ze misschien niet eens zolang geëngineerd als de tijd die nu verstreken is om die update te maken. Het is meer dan duidelijk dat ze er geen prioriteit van maken. Degene die het geluk gehad hebben om een paar maanden langer op hun auto te moeten wachten hebben voor hetzelfde geld iets totaal anders gekregen dan jij, ik en zovele anderen. Ronduit beschamend dat ze zoveel mensen laten stikken in die 3608 shit. Elke dag dat het langer duurt jaag ik me er meer in op. :(
Hoewel ik me behoorlijk opgewonden heb over de doorlooptijden (in mijn geval 13 maanden), ben ik achteraf blij met het moment van levering. December 2022. Volgens mij heb ik nl. de meest recente software. Los van wat kleine bugs, zoals bijvoorbeeld de radio die ineens uitgaat, heb ik eigenlijk nergens last van. Bovendien is mijn auto nog geleverd met warmtepomp en elektrische stoelen. Kortom: een eerdere levering had me waarschijnlijk oudere software opgeleverd en bij een latere had ik opties moeten laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
dolfg schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 17:24:
Nou ja, als ik het uitleg aan anderen noem ik het altijd een eerste wereldprobleem. En dat is het ook.
Hij rijdt prima en ik ben verder zeer tevreden.

De echte update duurt inderdaad idioot lang, maar sinds december is duidelijk dat de update naar 3.2 ergens eerste kwartaal 2023 van start gaat.
En dat dan eind december iedereen een update heeft.
Dus of het nou april of juli wordt, als het maar gedaan wordt.
Maar goed, daar kijkt iedereen natuurlijk anders tegenaan.
Een eerste wereld probleem is het zeker, maar goed, we hebben toch allemaal veel betaald voor een top-wagen, ook al is het onrechtstreeks via leasing. Je kan het ook zo bekijken dat we dan beter slechts 1/3 van die som hadden uitgegeven, eenzelfde kwaliteit hadden gehad, en 2/3 van die som aan de derde wereld hadden kunnen geven ipv aan Audi die ons als stront behandelt.
En in mijn geval komt er dan ook nog bij dat mijn Airco quasi constant stuk is. Ik heb op de 11 maanden dat ik ermee rijd nog maar 2 maanden een effectief werkende airco gehad, gelukkig wel tijdens de warmste periode. En die moet dus volgende week nog maar eens terug omdat die prutsers het lek blijkbaar niet vinden. De derde keer al. En het zal hout vast houden zijn voor de zomer want als ik de pech heb dat die begin juli weer in pan valt, dan krijg je bij Delorge Hasselt, hoe veel je ook aandringt, pas een afspraak op het einde van het rijtje wachtende, dus maanden later als de zomer gedaan is. Nee, echt gelukkig ben ik er tot dusver niet mee, noch met de auto, noch met de service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MutsVerstoppen
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-10-2024
Hallo,

Ik volg dit draadje al een tijdje, Ik zag vandaag deze op de Audi.nl site staan:
https://www.audi.nl/nl/we...tron-software-update.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babavers
MutsVerstoppen schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:29:
Hallo,

Ik volg dit draadje al een tijdje, Ik zag vandaag deze op de Audi.nl site staan:
https://www.audi.nl/nl/we...tron-software-update.html
Als je het draadje iets beter gevolgd had, dan wist je dat Joho82 de primeur had om dat te melden... Ere wie ere toekomt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:40
Ik ben wel benieuwd wat je precies met Alexa kunt doen. Is deze in verbinding met je Alexa thuis?
-Integratie van Amazons spraakdienst ‘Alexa’

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Isheara
Het is net als Alexa thuis, maar dan in je auto. Spraak assistent die je opdrachten kunt geven om bv mensen te bellen, notities te maken, incl volledige integratie met streaming diensten zoals spotify, navigatie etc.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:31
Ik heb vandaag de uitnodiging gekregen voor de update bij de dealer.
De dealer gaf aan dat het wel 8 uur kan duren.
Ik heb de 3669 en heb eigenlijk weinig problemen met de app. De app vind ik echter wel beperkt qua mogelijkheden.
In het begin gaf hij de kilometerstand aan. Dat is vervallen. Geeft wel het batterijpercentage en de range aan.Kan wel voor klimatiseren en laden met de timer.
Geeft echter niet aan waar de auto staat en ik kan ook niet via de app controleren of de auto gesloten is.
Ook werkt Bluetooth niet altijd. Als ik mijn telefoon dan verbind via de usb werkt alles weer wel naar behoren.
Deze auto geleverd half december. De productiedatum was begin september 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 12:58
Luisterzicht schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:00:
Ik heb vandaag de uitnodiging gekregen voor de update bij de dealer.
Goed om te horen! Mag ik vragen hoe ze je benaderd hebben en welke dealer is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
Ik kreeg een mail van Audi Nederland om de update in te plannen.
Daarna een afspraak gemaakt met de dealer. Ik kan nu op 4april de afspraak inplannen. Eerder was niet mogelijk.
Omdat ik pas 20 december j.l.mijn q4 heb gekregen was mijn idee dat deze auto niet zo snel ingepland zou worden omdat de latere versies toch minder problemen hebben als ik het zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Babavers schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Een eerste wereld probleem is het zeker, maar goed, we hebben toch allemaal veel betaald voor een top-wagen, ook al is het onrechtstreeks via leasing. Je kan het ook zo bekijken dat we dan beter slechts 1/3 van die som hadden uitgegeven, eenzelfde kwaliteit hadden gehad, en 2/3 van die som aan de derde wereld hadden kunnen geven ipv aan Audi die ons als stront behandelt.
En in mijn geval komt er dan ook nog bij dat mijn Airco quasi constant stuk is. Ik heb op de 11 maanden dat ik ermee rijd nog maar 2 maanden een effectief werkende airco gehad, gelukkig wel tijdens de warmste periode. En die moet dus volgende week nog maar eens terug omdat die prutsers het lek blijkbaar niet vinden. De derde keer al. En het zal hout vast houden zijn voor de zomer want als ik de pech heb dat die begin juli weer in pan valt, dan krijg je bij Delorge Hasselt, hoe veel je ook aandringt, pas een afspraak op het einde van het rijtje wachtende, dus maanden later als de zomer gedaan is. Nee, echt gelukkig ben ik er tot dusver niet mee, noch met de auto, noch met de service.
Ik snap je frustratie.
Ik heb al die problemen niet, bij mij is het hoofdzakelijk meerdere keren per maand mijn thuisadres invoeren.
En dus gastgebruiker zijn, afijn: alles wat de 3608 de enigszins brakke 3608 maakt.
Mijn model is overigens wel met Panoramadak en phonebox, ik had hem in de eerste week besteld en kreeg zodoende alle opties die ik had aangevinkt. Dat is natuurlijk wel zo fijn.

Ik ben geen leaserijder, november volgend jaar heb ik 55.000 ex btw betaald en ben ik ook juridisch eigenaar van de auto.
Dat is een hysterisch bedrag in privé te dokken, maar wie weet zorgt dat ervoor dat ik als eigenaar wat milder ben. Ik heb geen idee, maar ik zou de medewerkers van Pon Amersfoort geen prutsers willen noemen.
Die zaten ook met de handen in het haar wat betreft deze update. Mijn warmtepomp airco heeft het totnutoe prima gedaan.
Wie weet heb ik mazzel gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babavers
Zwollywood schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:08:
Volgende week (week 9) staat mijn Q4 bij de dealer en volgens hun heb ik dan de ME3.2 update al.

Of ik kijk er overheen hier op het forum ;), maar is er een lijst wat er allemaal nieuw is in de ME3.2?
Week 9 is voorbij. Ik ben nieuwsgierig... Hebben ze die update geïnstalleerd?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rainesh
Vandaag de uitgebreide documentatie voor de ME3.2 update gelezen.

Bestaat uit 10 stappen en er worden in totaal 6 modules geupdate. Het duurt inderdaad lang...maar staan naar mijn mening ook wat onduidelijkheden in wat betreft flash-tijd.

Voor de mensen die nog problemen ervaren na de MMI update, dat wordt allemaal opgelost na de ME3.2 update. Want bij sommige wagens is de koppeling CoC en MMI dus niet goed, kennelijk zijn hier meer klachten over geweest bij meerdere modellen. Vermoedelijk is dit een backend probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door Rainesh op 06-03-2023 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 06-03-2023
Record vandaag, met 4% eraan en continu 125-134 gehaald tot 45% , toen gestopt met
Laden 👏🏻👏🏻
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ezXyAXEMvHtTDwn7keMDaDXZnw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UAnOnguZDpG8gKV66n79mj8J.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Sjefkeeee op 06-03-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
Sjefkeeee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:26:
Record vandaag, met 4% eraan en continu 125-134 gehaald tot 45% , toen gestopt met
Laden 👏🏻👏🏻
[Afbeelding]
straf dat je 6217 km op een lading gedaan hebt _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hout77
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-05 13:13
Iemand ervaring met deze dashcam?

https://fitcamx.com/produ...sh-cam-for-audi-q4-e-tron

Het ziet er mooi uit, maar lijkt me wat trickie om aan te sluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Hout77 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:10:

Iemand in een FB Audi Q4 rijders groep heeft er een geinstalleerd. Hier zijn reactie: https://www.facebook.com/...ermalink/500901018334615/

Kon de tekst niet kopieren maar het komt erop neer dat het makkelijk installeren was maar de afwerking te wensen over liet. De aansluiting tussen de originele cover en cam is niet helemaal perfect. Heb geen foto’s gezien en misschien is dat nu aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hout77
  • Laatst online: 06-05 13:13
Iemand in een FB Audi Q4 rijders groep heeft er een geinstalleerd. Hier zijn reactie: https://www.facebook.com/...ermalink/500901018334615/

Kon de tekst niet kopieren maar het komt erop neer dat het makkelijk installeren was maar de afwerking te wensen over liet. De aansluiting tussen de originele cover en cam is niet helemaal perfect. Heb geen foto’s gezien en misschien is dat nu aangepast.
Thx,

Ik ga daar even kijken, eerst even lid worden.

Eind april krijg ik mijn jong 2e hands Q4 e-tron (A1) - Launch Edition (5000Km) dus ik ben nog wat aan het rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwollywood
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 11-04-2023
Babavers schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 00:25:
[...]

Week 9 is voorbij. Ik ben nieuwsgierig... Hebben ze die update geïnstalleerd?
Mijn auto staat nu bij Pon maar nog niet bij de dealer, dus helaas nog geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Rainesh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:05:
Vandaag de uitgebreide documentatie voor de ME3.2 update gelezen.

Bestaat uit 10 stappen en er worden in totaal 6 modules geupdate. Het duurt inderdaad lang...maar staan naar mijn mening ook wat onduidelijkheden in wat betreft flash-tijd.

Voor de mensen die nog problemen ervaren na de MMI update, dat wordt allemaal opgelost na de ME3.2 update. Want bij sommige wagens is de koppeling CoC en MMI dus niet goed, kennelijk zijn hier meer klachten over geweest bij meerdere modellen. Vermoedelijk is dit een backend probleem.
Deze update wordt dus al daadwerkelijk toegepast gezien je ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
Hout77 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:10:

Ik heb deze cam. Bevalt goed, en heb hem door de Audi dealer laten installeren, was mij iets teveel gepriegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-05 20:15
Klein vraagje, ik heb toegang tot een vierpolige stekkerdoos (400v denk), maar voor de Audi granny charger heb ik enkel een adapter voor een vijfpolige stekkerdoos (400v). Deze zijn niet compatibel...

Bestaat er ook een vierpolige adapter voor de Audi granny charger?

Voorbeeld van zo'n vierpolige stekker: https://www.acculaders.nl...-polig-16a-mannelijk.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
jwpi schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 15:51:
Klein vraagje, ik heb toegang tot een vierpolige stekkerdoos (400v denk), maar voor de Audi granny charger heb ik enkel een adapter voor een vijfpolige stekkerdoos (400v). Deze zijn niet compatibel...

Bestaat er ook een vierpolige adapter voor de Audi granny charger?

Voorbeeld van zo'n vierpolige stekker: https://www.acculaders.nl...-polig-16a-mannelijk.html
Bijna 100% zeker dat dat niet gaat werken. 4 polig betekent dat er geen nul aanwezig is.
Voor zover ik weet is de Audi granny (en ook de auto) alleen geschikt voor een 3 fasen + nul stelsel (3 x230V)
Dus alleen aansluiten op een 5 polige CEE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzelll
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
Sjefkeeee schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:26:
Laden 👏🏻👏🏻
[Afbeelding]
netjes! mijn q4 (40) komt maar niet boven de 60 kwh. Aankomen onder de 20% na een lange rit en vervolgens je snelheid zien schommelen tussen de 30 en 60 kwh is vrij frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:04
Danzelll schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 11:47:
[...]

netjes! mijn q4 (40) komt maar niet boven de 60 kwh. Aankomen onder de 20% na een lange rit en vervolgens je snelheid zien schommelen tussen de 30 en 60 kwh is vrij frustrerend.
Ik heb een Q4 35 en ik heb weleens 109kW/h gehad, maar dit was dan midden in de zomer na 30 min rijden. Als ik met deze temperatuur 1,5 uur rij en op 25% ga laden haal ik ook maar 60kW/h. De auto kan wel meer, alleen de temperatuur wordt niet goed geregeld van de batterijen. De nieuwere Q4's hebben beter batterijmanagement en kunnen hierdoor sneller laden. Na de veelbeloofde update zouden ook de oudere Q4's beter batterijmanagement moeten hebben (eerst zien, dan geloven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 21:07
Luisterzicht schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:43:
Ik kreeg een mail van Audi Nederland om de update in te plannen.
Daarna een afspraak gemaakt met de dealer. Ik kan nu op 4april de afspraak inplannen. Eerder was niet mogelijk.
Omdat ik pas 20 december j.l.mijn q4 heb gekregen was mijn idee dat deze auto niet zo snel ingepland zou worden omdat de latere versies toch minder problemen hebben als ik het zo lees
Zijn er al meer personen die een uitnodiging voor een software update hebben ontvangen? Mijn auto is begin oktober 2021 op de weg gekomen maar het blijft angstvallig stil. Als Audi nog veel langer wacht dan kan ik eens ga nadenken welke auto ik hierna wil rijden. Met de huidige levertijden ben je zo een jaar eerder al aan het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Jope3 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 14:47:
[...]

Zijn er al meer personen die een uitnodiging voor een software update hebben ontvangen? Mijn auto is begin oktober 2021 op de weg gekomen maar het blijft angstvallig stil. Als Audi nog veel langer wacht dan kan ik eens ga nadenken welke auto ik hierna wil rijden. Met de huidige levertijden ben je zo een jaar eerder al aan het bestellen.
Audi Nederland laat vandaag in een DM via Twitter het volgende weten: "Er komt een software-update voor de Q4 e-tron. Hiermee komen meer mogelijkheden beschikbaar in het infotainmentsysteem en in de myAudi app voor Audi connect. Tevens zal deze update diverse verbeteringen bevatten. Het is op dit moment niet bekend wanneer deze software-update beschikbaar komt."

Mij bekruipt opeens het gevoel dat de website https://www.audi.nl/nl/we...tron-software-update.html en het bovenstaande alleen maar schone schijn is in het kader van: kijk ons eens goed bezig zijn maar dat de update helemaal nog niet geschikt is gebleken om uit te rollen.... of iets dergelijks.

[ Voor 16% gewijzigd door Luke the Duke op 08-03-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:13
[...]

Gister dealer aan de lijn gehad (Vallei Autogroep) vanwege wisseling naar zomerbanden. Uiteraard meteen even naar de softwareupdate gevraagd (hier ook een 3608 rijder..) en ze wisten dat het eraan zat te komen maar nog geen idee wanneer.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 13:24
[...]

December 21. En nee, nog geen uitnodiging.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joho82
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07-04 10:39
Ik rij al sinds begin september ‘21. Ik vermoed dat het ook wel logisch is als ze de update doen bij de eerste service beurt (2 jaar). Heb zelf weinig echte problemen met de auto, meer ongemakken. VAG en Pon zijn beide niet snel, dus zal wel even duren voordat dit hele proces loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:27
December '21 en geen nieuws.. Maar dat verwacht ik ook zeker niet gezien mijn ervaringen met de dealer.
Ik geloof het allemaal wel. Als ie ooit komt dan komt ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-05 12:10
Mijn Auto zou als 1 van de eerste een update krijgen.

Zoals eerder gezegd heb ik direct contact met de werkplaatsmanager.

Het komt er op neer dat de update nog niet is vrijgegeven en de dealers hebben nog niet te horen gekregen waarom.

Verbaast me niks gezien de laatste 1,5 jaar tijdens de grote Audi poppenkast show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Zoals ergens eerder door mij gezegd verwacht Pon zelf (Amersfoort) dat de update vanaf april uitgerold gaat worden.
Dus tot die tijd zou ik nergens op rekenen.

Voor de veiligheid starten ze met kleine aantallen. Gaat dat goed en zonder rare bijwerkingen dan wordt de boel opgeschaald.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Emiel82
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17-04 07:17
Zoals al eerder aangekondigd heb ik de originele bekerhouder uit het 'opbergen pakket' besteld om van het gerammel af te zijn. Onderstaand een handleiding voor degene die dit ook willen doen.

Artikelnummer bekerhouder: 8Y0 862 533B 4PK
Prijs bij de Audi dealer: € 60,-
Tijdsduur vervanging: 5 minuten

Stap 1: Situatie zonder bekerhouder met klemmetjes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMCIb9PE39e4Wu6XRzuFkmMLyB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F25XJuCfo0ymQmUNbbVy5gI0.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 2: Verwijder de huidige bekerhouder. Dit doe je door je nagels in de lijn bij de pijltjes te zetten en bekerhouder omhoog te trekken. Hij klikt dan uit de houders.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7PBrMKG-k8YeOaUFFTSvRclMvc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ooqsHLBuK7IG4ascSRkMxnJx.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 3: Zo ziet het eruit als de houder los zit en je deze als geheel kan uitnemen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dAb5_4yfOECAgHdXQAJJwQm0RYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dffI0EYEug1M6OrQNDjDOHob.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 4: Leg de gehele houder op de kop en zorg dat er een doek tegen het krassen onder ligt. Verwijder de 4 stuks Torx schroeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTYGaDYVkDPuldLIRaGWRg66jZk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QWXkrhZSF8Ul1xOb0un5NAS8.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 5: De houder zit naast de schroeven ook nog op 4 plaatsen met clips vast. Zet hier een kleine platte schroevendraaier of mesje tussen waarna je de hele houder kan uitnemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cN7DBE9Ys6FKxzRjUFC1B4wnqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YJoDixwyTWYoV15UsFu4paLF.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 6: Pak de nieuwe bekerhouder erbij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mrf694uSyeL8SX3voKzVNU7bqYk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SpP2rEC8lpaGR6IR57BRtRF.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 7: Monteer de nieuwe houder door deze weer in clips te klikken. Let op de voor- en achterkant (aan voorzijde het icoontje van de keyless start op de bodem van de houder). Plaats hierna de 4 Torx schroeven weer terug.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WFXukzcsV0r2Ex13AUaNvr3BK8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wSmSBH8yAJjvQdqplRLExfsi.jpg?f=fotoalbum_large

Stap 8: De bekerhouder is gereed om weer terug te plaatsen. Dit doe je in omgekeerde volgorde van het uitnemen. Dus goed positioneren en weer vastklikken.

Geniet vervolgens van rammelvrij gebruik van de originele bekerhouder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MMCIb9PE39e4Wu6XRzuFkmMLyB0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F25XJuCfo0ymQmUNbbVy5gI0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Emiel82 op 10-03-2023 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
dolfg schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:02:
Zoals ergens eerder door mij gezegd verwacht Pon zelf (Amersfoort) dat de update vanaf april uitgerold gaat worden.
Dus tot die tijd zou ik nergens op rekenen.

Voor de veiligheid starten ze met kleine aantallen. Gaat dat goed en zonder rare bijwerkingen dan wordt de boel opgeschaald.
Vanmorgen met de werkplaatsmanager gesproken bij Delorge in Hasselt. In België is volgens hem nog niks gestart mbt uitrollen van de update. Het zou voorlopig enkel in Duitsland en Nederland zijn ofschoon ik op andere fora zie dat ook Denemarken al van start gegaan is.
Anyway, ik kreeg wel bevestiging dat het er zit aan te komen, maar dat het een werk van lange adem zal zijn. Hij heeft mij geen aantallen genoemd, maar zei dat het er heel veel zijn die zij zullen moeten updaten en hij bevestigde dat de auto minstens 7,5 uur aan de computer moet hangen daarvoor waardoor de facto elke auto 2 dagen in hun garage (in de weg) zal staan. Een werk van lange adem.... Velen zullen dus nog lang moeten wachten en dan gaat het niet over weken maar vele maanden.
De man stak zich ook niet weg achter commerciële praatjes. Ik moest niet aandringen om hem te doen zeggen dat het Q4 verhaal op vlak van software één grote catastrofe is tot nu toe met dus enorm veel klachten (zoals ook op dit forum te zien is). En het stopt niet. De man zei me dat de nieuwe Q4 modellen die ze vandaag moeten slijten andere problemen hebben met de MMI. Blijkbaar flikkeren die schermen heel fel en ook dat zou niet hardware maar software gerelateerd zijn. En ze moeten die zo afleveren, goed wetend dat ze veel klachten zullen krijgen. Hier heb ik daar nog niks over gelezen. Komt misschien nog....Het was duidelijk dat zijn fierheid om voor Audi te werken door de Q4 een serieuze knauw gekregen heeft. En toch blijft het blijkbaar een enorm succes-model op vlak van verkoopcijfers, ondanks al die problemen, ondanks wezenloos lange en niet transparante levertermijnen. Blijkbaar, althans in België, omdat het een model is dat meestal nog net past in het budget van de leasingcontracten die firma's aanbieden aan hun werknemers. Daar waar de fat-etron, nu Q8 etron, er meestal (ver) buiten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luisterzicht
Ik had een afspraak ingepland op 4 april bij mijn dealer voor de update. Kreeg ik gisteren de mail dat de afspraak niet doorgaat,omdat de update nog niet gereed is om te installeren.Ik krijg nu een mail wanneer de update gereed is. Als die updates een dag per auto duren kan het nog lang duren voordat iedereen aan de beurt is. Niet heel veel problemen met de Mmi. De Audi app is echter beperkt. Kan wel laden en klimatiseren via de app. Kan de locatie van de auto niet zien en ook niet zien of de auto op slot staat. Kan wel het batterijpercentage een de range zien maar niet de km stand. Hier is wel mee te leven. De auto rijdt echter fantastisch de 3 maanden dat ik hem nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Emiel82 schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:07:
Zoals al eerder aangekondigd heb ik de originele bekerhouder uit het 'opbergen pakket' besteld om van het gerammel af te zijn. Onderstaand een handleiding voor degene die dit ook willen doen.
Thx.. Weet jij of er ook originele netjes te bestellen zijn voor achter de stoelen? Zoals die ook in het opbergpakket zitten? Heb wat gevonden op Ali, maar dat ziet er niet echt OEM/professioneel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn..!
  • Laatst online: 12-07-2023
Na veel te lang wachten nu eindelijk sinds twee weken mijn Audi Q4 gekregen. Ben er blij mee !
Gelijk de variabele Laadvloer los bijbesteld, was erg simpel om zelf te monteren. Bedankt voor de tip hier op het forum.
Ik heb alleen 1 probleem met de Q4 : bij achteruit rijden gooit hij zeer regelmatig de auto uit of in neutraal , iemand hier ook ervaring mee ? De proffesioneler van de autodealer hebben er natuurlijk nog nooit van gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetaalMan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:56
martijn..! schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:43:
Na veel te lang wachten nu eindelijk sinds twee weken mijn Audi Q4 gekregen. Ben er blij mee !
Gelijk de variabele Laadvloer los bijbesteld, was erg simpel om zelf te monteren. Bedankt voor de tip hier op het forum.
Ik heb alleen 1 probleem met de Q4 : bij achteruit rijden gooit hij zeer regelmatig de auto uit of in neutraal , iemand hier ook ervaring mee ? De proffesioneler van de autodealer hebben er natuurlijk nog nooit van gehoord.
Veel plezier met de Q4 :)

Het uitschakelen bij achteruitrijden doet mijn Q4 ook, maar blijkbaar alleen als ik de veiligheidsgordel niet ingeklikt heb. Bij iets langer rustig achteruitrijden schakelt de auto dan uit. Sindsdien doe ik maar netjes m'n gordel weer om na het openen van de roldeur op het werk, om vervolgens 10-20 meter achteruit de garage in te rijden... Nog nooit gehad met de gordel om, dus ik ben er van uit gegaan dat het een soort ingebouwde beveiliging is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauldeW
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-11-2023
Hallo…Dit een beveiliging bij ev’s. Wel vervelend soms. Je bent geneigd om bij achteruitrijden misschien over je schouder te kijken, je komt dan onbewust een beetje los van de stoelzitting. Dan stopt de auto. Blijven zitten dus met je volle gewicht op de stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:40
MetaalMan schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:29:
[...]

Veel plezier met de Q4 :)

Het uitschakelen bij achteruitrijden doet mijn Q4 ook, maar blijkbaar alleen als ik de veiligheidsgordel niet ingeklikt heb. Bij iets langer rustig achteruitrijden schakelt de auto dan uit. Sindsdien doe ik maar netjes m'n gordel weer om na het openen van de roldeur op het werk, om vervolgens 10-20 meter achteruit de garage in te rijden... Nog nooit gehad met de gordel om, dus ik ben er van uit gegaan dat het een soort ingebouwde beveiliging is.
Ik heb versie 3608 en heb bovenstaande problemen niet gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
sbin schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 14:21:
[...]

Thx.. Weet jij of er ook originele netjes te bestellen zijn voor achter de stoelen? Zoals die ook in het opbergpakket zitten? Heb wat gevonden op Ali, maar dat ziet er niet echt OEM/professioneel uit.
Wat ik kan ontdekken is dat je dan gehele zwarte afdekplaat achterop de rugleuning moet vervangen. Het onderdeelnummer hiervan is 4K0 881 969. Links en rechts is gelijk.

Als je op google zoekt op '4K0881969' vind je er diverse en lijkt het erop dat ze ook worden toegepast in andere Audi modellen zoals bijvoorbeeld de A6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Emiel82 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:20:
[...]

Wat ik kan ontdekken is dat je dan gehele zwarte afdekplaat achterop de rugleuning moet vervangen. Het onderdeelnummer hiervan is 4K0 881 969. Links en rechts is gelijk.

Als je op google zoekt op '4K0881969' vind je er diverse en lijkt het erop dat ze ook worden toegepast in andere Audi modellen zoals bijvoorbeeld de A6.
Thx, maar lijkt me een US onderdeelnummer, als ik combi zoek met Duitse of Nederlandse onderdelensites dan vind ie niets zo te zien. Maar als ik de prijzen op die Amerikaanse sites zie dan pas ik toch even. 2x $290 voor wat stoelnetjes vind ik wel iets te gortig :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAaajDTkqS3jxc5QJptrkGLEsXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ec0vs7OBVJnckOCRybLnxDUr.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag de koplampen 'geblacked'. Het past m.i. goed in combi met het shadowlook plus pakket, nu straks eens kijken hoeveel licht ze nog geven 😀

[ Voor 17% gewijzigd door SWIGGA op 13-03-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
SWIGGA schreef op maandag 13 maart 2023 @ 16:55:
[Afbeelding]

Vandaag de koplampen 'geblacked'. Het past m.i. goed in combi met het shadowlook plus pakket, nu straks eens kijken hoeveel licht ze nog geven 😀
Vroeger deden we dat bij de scooter door er een panty overheen te spannen :D hoe heb je het gedaan?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Dean Martin schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:03:
[...]

Vroeger deden we dat bij de scooter door er een panty overheen te spannen :D hoe heb je het gedaan?
Haha, het is eigenlijk een gesmokete beschermfolie voor de koplampen. Gewoon natmaken en de luchtbubbels eruit wrijven :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motormuis69
  • Laatst online: 16-09-2023
Nadat dealer (Udenhout) van niets bleek te weten, vandaag maar eens een mailtje gewaagd naar de klantenservice van Audi NL over de status van de software update. Hun reactie:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Ik kan u op dit moment niet aangeven of en zo ja, wanneer de Software update ME3.2 uitkomt, wij hebben hier helaas nog geen informatie over. Wilt u als eerste geïnformeerd worden over het laatste nieuws van de Audi Q4 e-tron? Schrijf u dan nu in voor de nieuwsbrief op audi.nl.

T is toch werkelijk om te janken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
sbin schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Thx, maar lijkt me een US onderdeelnummer, als ik combi zoek met Duitse of Nederlandse onderdelensites dan vind ie niets zo te zien. Maar als ik de prijzen op die Amerikaanse sites zie dan pas ik toch even. 2x $290 voor wat stoelnetjes vind ik wel iets te gortig :-)
Zal later wel ff voor je kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel82
sbin schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:23:
[...]

Uitgaande van de zwarte versie die de meesten zullen hebben is dit toch echt het EU bestelnummer.

4K0 881 969 OIL afdekplaat voor rugleuning met opbergnet soul (zwart)

Dealerprijs ca. € 192,- incl. BTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theape1974
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-05 09:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaCo
  • Laatst online: 18-08-2023
Beste,
Heeft iemand al de nieuwe Audi ringen van de Q8 e-tron geplaatst op de Q4? Ik zou graag de zwart met grijze ringen voor en achter willen plaatsen. De Audi ringen zijn besteld( geen levertermijn gekend) en we gaan proberen dat ze op de Q4 passen. Vooraan zou moeten passen, we hebben dit opgemeten bij een Q8 e-tron die in de showroom staat. Achteraan is moeilijk te zeggen omdat de kromming van de achterval anders is. Dus te bekijken als de ringen van de Q4 zijn. Voor de geïnteresseerden: onze wagen staat klaar met de Audi ringen van de Q8 e- tron. Het lukt dus om deze te plaatsen.
Mvg,
Carl

[ Voor 63% gewijzigd door CaCo op 24-03-2023 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaCo
Allen,
De laatste software waar hier veel over gesproken wordt staat vanaf modeljaar 2023 op de wagen. De andere modeljaren zullen in België een uitnodiging in de MyAudi app krijgen. Dit zal wel in golven uitgerold worden.
Mvg,
Carl

[ Voor 40% gewijzigd door CaCo op 16-03-2023 19:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wim De Witte
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05 08:55
Schaamteloos om bugs en ontbrekende functies te verkopen als nieuwe functies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Wat is nou de aller allermakkelijkste manier om te switchen tussen telefoons mbt carplay. Ik ben altijd aan het zoeken.... help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
sixgirls schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:10:
Wat is nou de aller allermakkelijkste manier om te switchen tussen telefoons mbt carplay. Ik ben altijd aan het zoeken.... help!
switch je van carplay tijdens je rit??

indien ja eventueel via swipe down en verbindingen.

indien je gewoon bedoelt dat de carplay steeds via verkeerde telefoon gaan, ik heb dat opgelost door wireless carplay af te zetten in mijn telefoons en gewoon mijn telefoon te verbinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Solidsystem87 schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:21:
[...]

switch je van carplay tijdens je rit??

indien ja eventueel via swipe down en verbindingen.

indien je gewoon bedoelt dat de carplay steeds via verkeerde telefoon gaan, ik heb dat opgelost door wireless carplay af te zetten in mijn telefoons en gewoon mijn telefoon te verbinden :)
Komt beide voor, dat verkeerde telefoon connect tijdens aanvang van de rit maar ook dat een kind achterin DJ wil spelen. Swipe down kende ik niet, en wireless uitzetten ook niet. Ik ga eens proberen wat voor mij werkt, thanks voor de tips

[ Voor 3% gewijzigd door sixgirls op 15-03-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cobra
  • Laatst online: 17-04 18:42
Hallo,

Ben aan het overwegen om een Q4 te bestellen.
Het zou gaan om een zwarte Q4 etron attraction (basic dus) met Assistance Tour Plus (adaptive cc) , pack smartphone + verduisterde achterruiten.
Maar voor ik de knoop doorhak, heb ik nog de volgende vragen:

1) kan ik met de HUIDIGE versie van de app de maximale laadstroom instellen ?
ik weet dat een laadpaal dit kan communiceren naar de auto, want uiteindelijk is het de AC/DC convertor in de auto die dit bepaald, maar kan ik dit ook instellen via de app ?
UPDATE: ik snap nu dat het beter via de laadpaal gaat, want via de app zou het gelden voor elke laadpaal.
2) kan je laaduren instellen in de app ? ie alleen laden van 22:00 tot 07:00 bv ?
3) Als ik het standard stuur heb (geen shifters), welke instellingen kan ik dan doen ivm regeneratief remmen ? is dit via het MMI systeem dan ? en is dit fixed (of moet dat telkens opnieuw ingesteld worden)
4) alle versies hebben toch het digitale Audi Virtual Cockpit scherm ?
5) ik veronderstel ook dat als ik heb ongeveer nu bestel, dat ik dan wel de laatste software versie zal hebben tegen dat ie geleverd wordt .....

mvg,
the_cobra.

[ Voor 7% gewijzigd door the_cobra op 17-03-2023 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
the_cobra schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:23:
Hallo,

Ben aan het overwegen om een Q4 te bestellen.
Het zou gaan om een zwarte Q4 etron attraction (basic dus) met Assistance Tour Plus (adaptive cc) , pack smartphone + verduisterde achterruiten.
Maar voor ik de knoop doorhak, heb ik nog de volgende vragen:

1) kan ik met de HUIDIGE versie van de app de maximale laadstroom instellen ?
ik weet dat een laadpaal dit kan communiceren naar de auto, want uiteindelijk is het de AC/DC convertor in de auto die dit bepaald, maar kan ik dit ook instellen via de app ?
UPDATE: ik snap nu dat het beter via de laadpaal gaat, want via de app zou het gelden voor elke laadpaal.
2) kan je laaduren instellen in de app ? ie alleen laden van 22:00 tot 07:00 bv ?
3) Als ik het standard stuur heb (geen shifters), welke instellingen kan ik dan doen ivm regeneratief remmen ? is dit via het MMI systeem dan ? en is dit fixed (of moet dat telkens opnieuw ingesteld worden)
4) alle versies hebben toch het digitale Audi Virtual Cockpit scherm ?
5) ik veronderstel ook dat als ik heb ongeveer nu bestel, dat ik dan wel de laatste software versie zal hebben tegen dat ie geleverd wordt .....

mvg,
the_cobra.
toon volledige bericht
1) vergeet niet dat veel laadpalen NIET toelaten om de laadstroom eenvoudig te wijzigen. Ikzelf heb thuis een Alfen die beheerd wordt door de leasing maatschappij. Ik heb daar in principe geen mogelijkheid op om wat dan ook in te stellen. Dat gebeurt allemaal remote door hen. En noch de app, noch de auto geeft de mogelijkheid om zelf een lagere stroom in te stellen (tenzij de laatste versie, 3812 en wat nu verspreid gaat worden dat wel voorziet, maar ik denk het niet). Kan in Vlaanderen belangrijk zijn als je wil sparen op het capaciteitstarief dat we vanaf dit jaar moeten betalen... Voor mij maakt het voorlopig nog niks uit omdat ik nog een terugdraaiende teller heb.
En van de automatische AC/DC convertor moet je eigenlijk niks verwachten. Die pakt wat hij kan krijgen vermits je probleemloos tot 100% kan opladen met 11kW hetgeen op 3 fasen het maximum is voor die AC/DC convertor. Je zal die enkel zien 'smoren' als je auto al opgeladen is en je de voorverwarming gebruikt terwijl de auto nog in de stekker steekt. Dan zal je zien dat die bv. maar 3 kW neemt en niet de volle 11 kW, maar in alle andere gevallen pakt die wat hij kan krijgen en gaat die naar zijn maximum.
2) kan wel op alle versies vanaf 3668 (en dus ook na de update voor de 3608 versies)
3) regeneratief remmen gebeurt altijd, ook als je op het rempedaal drukt. Je kan het zelfs niet af zetten. Je hebt daar dus echt geen flippers of B-stand voor nodig. Het zijn alleen hulpmiddelen om op een andere manier te rijden als je er tegen op ziet om je rechter voet te verplaatsen. De B-stand bv kan heel praktisch zijn in stadsverkeer. De flippers gebruik ik persoonlijk nauwelijks en als ik het al eens doe, dan is het om eens wat anders te doen omdat ik ze nu eenmaal heb. Veel mensen denken dat er niet geregenereerd wordt met het rempedaal, maar dat is dus wel degelijk wél zo. Tot op zekere hoogte want met de motoren kan je nu eenmaal geen noodstop realiseren. Als je niet zoals een 'Johnny' rijdt, zal je merken dat je velgen nooit zwart worden zoals bij een gewone auto hetgeen al genoeg zegt. De mechanische rem komt enkel in actie als je hard remt en om de laatste meters af te remmen wanneer de snelheid te laag is om nog via de motoren te kunnen remmen. Je voelt dat niet gebeuren, dat gaat naadloos over van motor-rem naar mechanische rem, maar je ziet dat wel gebeuren op het dashboard.
4) ?? weet ik niet. Ik volg de huidige optiepakketten niet.
5) dat is toch wat men aankondigt. Jij gaat zeker model 2023 (of later) hebben en die worden nu al geleverd met dezelfde software als al de oude zullen krijgen die vanaf nu geupdate gaan worden. En nog beter, vanaf nu zal eindelijk ook Audi blijkbaar OTA kunnen updaten zodat ze waarschijnlijk ook korter op de bal zullen spelen om bugs te corrigeren. Hopelijk toch....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skubba
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:09
Gisteren en vandaag is mijn Q4 bij de dealer geweest voor een aantal garantiezaken (VD Udenhout Eindhoven). Daarbij is het volgende vervangen:

- Alarmhoorn ivm diverse keren vals alarm (waaronder 3x 's nachts)
- Achterklepslot vanwege de achterklep die soms (1 a 2x per maand) niet vanzelf open wil
- Uitlijnen ivm lichtjes naar links trekken

Monteur nam alle klachten serieus, nam de tijd om details aan te horen en heeft dus erg netjes geholpen. Ik had ook diverse SW / MMI gerelateerde bugs gemeld, maar daar was bij brengen nog geen oplossing voor. Bij ophalen kon men melden dat er nieuwe voertuigsoftware beschikbaar is, maar dat ik daarvoor (helaas) moest terugkomen. Mijn huidige SW is nog 3608...

17 april moet ik terug, ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaCo
Onze nieuwe Q4 staat ook in de garage. Wij hebben geen matrixlampen( keuzes moeten maken😀) genomen en hebben dus ook niet de fel gegeerde lichtbalk verlichting op de koffer. Is er al iemand die weet dat je die verlichting toch kan laten meebranden? Animatie zal zeker niet werken,maar misschien gewoon. Ik weet ook niet dat er een verschil is in de lichtbalk stuknummer (matrix-standaard).
Ik weet dat er in Nederland veel firma’s zijn die aanpassingen kunnen doen maar de gecontacteerde kunnen het niet.
Iemand ervaring mee?
Grt

[ Voor 5% gewijzigd door CaCo op 18-03-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
CaCo schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 19:15:
Onze nieuwe Q4 staat ook in de garage. Wij hebben geen matrixlampen( keuzes moeten maken😀) genomen en hebben dus ook niet de fel gegeerde lichtbalk verlichting op de koffer. Is er al iemand die weet dat je die verlichting toch kan laten meebranden? Animatie zal zeker niet werken,maar misschien gewoon. Ik weet ook niet dat er een verschil is in de lichtbalk stuknummer (matrix-standaard).
Ik weet dat er in Nederland veel firma’s zijn die aanpassingen kunnen doen maar de gecontacteerde kunnen het niet.
Iemand ervaring mee?
Grt
Wie heb je benaderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaCo
@Rainesh
Info@vagcoding en iemand via de Marktplaats.nl( was een particulier).
Een vraagje: hoe antwoord ik best op je opmerking? Ik heb geen ervaring met deze systemen😀
Grt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaCo
Ik heb ook vernomen dat de update 3.2 in België opgestart wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door CaCo op 19-03-2023 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
CaCo schreef op zondag 19 maart 2023 @ 06:35:
@Rainesh
Info@vagcoding en iemand via de Marktplaats.nl( was een particulier).
Een vraagje: hoe antwoord ik best op je opmerking? Ik heb geen ervaring met deze systemen😀
Grt
Vagcoding.nl heeft haast geen ervaring met Q4. Probeer @Antera eens, die heeft vaker gecodeerd aan een Q4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaCo
@Antera
Antwoord gekregen via mail= codering is niet mogelijk.

[ Voor 85% gewijzigd door CaCo op 19-03-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rasman69
  • Laatst online: 07-05 15:14
Babavers schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:28:
[...]

1) vergeet niet dat veel laadpalen NIET toelaten om de laadstroom eenvoudig te wijzigen. Ikzelf heb thuis een Alfen die beheerd wordt door de leasing maatschappij. Ik heb daar in principe geen mogelijkheid op om wat dan ook in te stellen. Dat gebeurt allemaal remote door hen. En noch de app, noch de auto geeft de mogelijkheid om zelf een lagere stroom in te stellen (tenzij de laatste versie, 3812 en wat nu verspreid gaat worden dat wel voorziet, maar ik denk het niet). Kan in Vlaanderen belangrijk zijn als je wil sparen op het capaciteitstarief dat we vanaf dit jaar moeten betalen... Voor mij maakt het voorlopig nog niks uit omdat ik nog een terugdraaiende teller heb.
En van de automatische AC/DC convertor moet je eigenlijk niks verwachten. Die pakt wat hij kan krijgen vermits je probleemloos tot 100% kan opladen met 11kW hetgeen op 3 fasen het maximum is voor die AC/DC convertor. Je zal die enkel zien 'smoren' als je auto al opgeladen is en je de voorverwarming gebruikt terwijl de auto nog in de stekker steekt. Dan zal je zien dat die bv. maar 3 kW neemt en niet de volle 11 kW, maar in alle andere gevallen pakt die wat hij kan krijgen en gaat die naar zijn maximum.
2) kan wel op alle versies vanaf 3668 (en dus ook na de update voor de 3608 versies)
3) regeneratief remmen gebeurt altijd, ook als je op het rempedaal drukt. Je kan het zelfs niet af zetten. Je hebt daar dus echt geen flippers of B-stand voor nodig. Het zijn alleen hulpmiddelen om op een andere manier te rijden als je er tegen op ziet om je rechter voet te verplaatsen. De B-stand bv kan heel praktisch zijn in stadsverkeer. De flippers gebruik ik persoonlijk nauwelijks en als ik het al eens doe, dan is het om eens wat anders te doen omdat ik ze nu eenmaal heb. Veel mensen denken dat er niet geregenereerd wordt met het rempedaal, maar dat is dus wel degelijk wél zo. Tot op zekere hoogte want met de motoren kan je nu eenmaal geen noodstop realiseren. Als je niet zoals een 'Johnny' rijdt, zal je merken dat je velgen nooit zwart worden zoals bij een gewone auto hetgeen al genoeg zegt. De mechanische rem komt enkel in actie als je hard remt en om de laatste meters af te remmen wanneer de snelheid te laag is om nog via de motoren te kunnen remmen. Je voelt dat niet gebeuren, dat gaat naadloos over van motor-rem naar mechanische rem, maar je ziet dat wel gebeuren op het dashboard.
4) ?? weet ik niet. Ik volg de huidige optiepakketten niet.
5) dat is toch wat men aankondigt. Jij gaat zeker model 2023 (of later) hebben en die worden nu al geleverd met dezelfde software als al de oude zullen krijgen die vanaf nu geupdate gaan worden. En nog beter, vanaf nu zal eindelijk ook Audi blijkbaar OTA kunnen updaten zodat ze waarschijnlijk ook korter op de bal zullen spelen om bugs te corrigeren. Hopelijk toch....
toon volledige bericht
Betreffende punt 1) Q4 nog steeds in bestelling *zucht*, maar het laadpunt Alfen Eve Single Pro-line al een half jaar aan de muur. Wordt eveneens gemanaged door energieleverancier Eneco (NL) via sim-card/4G en is via UTP aangesloten op P1-aansluiting van de slimme kWh-meter. Maar, ik heb een 2e UTP kabel vanaf het laadpunt aangesloten op het thuisnetwerk (Lan). Als je dan de MyEve app download kun je het laadpunt zelf behoorlijk managen. Zoals stekkervergrendeling/ -ontgrendeling, instelling max. laadstroom, fasegebruik 1~ of 3~ etc, aanmaken gastnetwerk / optie gastgebruik etc. Extra RJ45-aansluiting in het laadpunt is standaard aanwezig voor dit doel, maar wordt bij installatie nimmer door de installateur aangesloten (is niet nodig, klopt, maar wel heel handig) dus zelf gedaan. Doe er je voordeel mee. Nu de auto nog 😂 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
rasman69 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:49:
[...]

Betreffende punt 1) Q4 nog steeds in bestelling *zucht*, maar het laadpunt Alfen Eve Single Pro-line al een half jaar aan de muur. Wordt eveneens gemanaged door energieleverancier Eneco (NL) via sim-card/4G en is via UTP aangesloten op P1-aansluiting van de slimme kWh-meter. Maar, ik heb een 2e UTP kabel vanaf het laadpunt aangesloten op het thuisnetwerk (Lan). Als je dan de MyEve app download kun je het laadpunt zelf behoorlijk managen. Zoals stekkervergrendeling/ -ontgrendeling, instelling max. laadstroom, fasegebruik 1~ of 3~ etc, aanmaken gastnetwerk / optie gastgebruik etc. Extra RJ45-aansluiting in het laadpunt is standaard aanwezig voor dit doel, maar wordt bij installatie nimmer door de installateur aangesloten (is niet nodig, klopt, maar wel heel handig) dus zelf gedaan. Doe er je voordeel mee. Nu de auto nog 😂 8)7
Weet ik. Daarom schreef ik ook 'in principe'. Maar dan moet je inderdaad zelf al een beetje onderlegd zijn in die materie wat jij dus bent, maar waar ik niet van uit ging. Eenmaal je die connectie hebt kan je trouwens nog veel meer als je de "Alfen Service Installer configuration tool" download en installeert. Je moet daar wel installator-credentials voor hebben om te kunnen inloggen, maar die heb ik op eenvoudig verzoek op de site van Alfen tot mijn eigen verbazing prompt gekregen zonder vragen te stellen. Dan kan je echt alles instellen en zelfs je leasing maatschappij als beheerder verwijderen als je dat zou willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_cobra
Bedankt voor de feedback. Bij mij zal de laadpaal waarschijnlijk een Shell Recharge laadpaal zijn (ook via leasing). Ik heb gehoord dat je daar naar de helpdesk kan bellen om het maximum vermogen te limiteren, maar zelf kan je ook weinig aan instellen (nochtans heb ik thuis home assistent draaien). Goed om weten dat een Alfen wel instelbaar is. Als de wagen dan ook geen instellingen heeft, dan is het vrij gevaarlijk vind ik. Ik wil NIET laden aan 11KW als ik mijn digitale meter krijg. Einde verhaal. Ik heb nu kwartierpieken tot ongeveer 5 KW. 6KW wil ik er nog van maken, maar ik wil GEEN verhoging van mijn distributiekosten door het home-laden. Nu dat elektrisch rijden gestimuleerd moet worden, gaan ze het nog extra belasten via het capaciteitstarief. Ik vind dat -onbegrijpelijk-. Eigenlijk ontraden ze mensen om een oplader thuis te zetten ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
@the_cobra Wellicht een idee om ook eens naar de laadpaal van Zonneplan te kijken.
Deze heeft een aantal interessante features.
https://www.zonneplan.nl/laadpaal

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Wat een gedoe, dat capaciteitstarief in België. Ik heb me even ingelezen (omdat ik niet begreep was there over ging), maar dat is wel DE manier om mensen een elektrische auto uit te jagen zeg.
Zeldzaam, zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
dolfg schreef op maandag 20 maart 2023 @ 19:27:
Wat een gedoe, dat capaciteitstarief in België. Ik heb me even ingelezen (omdat ik niet begreep was there over ging), maar dat is wel DE manier om mensen een elektrische auto uit te jagen zeg.
Zeldzaam, zoiets.
Daar kunnen we inderdaad een apart forum over oprichten... Je houdt het niet voor mogelijk hoe debiel dat in elkaar steekt. En het gaat nog veel verder dan enkel effecten op ev-bezitters. Wie zonnepanelen heeft en het niet verbruikt op het moment dat hij produceert is ook nog eens de sigaar. Een schande eigenlijk. De elektriciteitsfactuur is in ons land een tweede belastingsbrief. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaCo
Het spijtige is ook dat de Q4 momenteel nog steeds niet kan gebruikt worden als “thuis batterij “ , dit is wel al vanaf 2021 dat de VW groep er mee bezig is. De fabrikanten hebben hier geen ervaring mee en de gegeven garantie 8jaar of 160000km( bij Audi) zou wel eens kunnen tegenvallen voor hen. Dit omdat de batterij bijna dubbel zoveel gaat geladen/ontladen worden. De elektronica van de wagen is er klaar voor,alle omvormers ac-dc zijn aanwezig dus andersom kan ook. Maar de laadpaal kan dit nog niet. Volgens Alfen (waar ik een laadpaal ,eve pro) van heb,wacht alleen op een din- goedkeuring om een protocol te schrijven. Ze willen niet per merk iets moeten doen. Dan kan dit via WiFi/4g verzonden worden en kan je maximum 5kw vanuit de batterij naar je huis sturen. Ik heb met Alfen gebeld 1 jaar geleden toen EDI de laadpaal al kwam plaatsen. En nu pas de wagen😀,de garantie van de laadpaal is al half voorbij.
Dit zou al een oplossing zijn voor het capaciteitstarief, de pieken afvlakken en de batterij met 3,7 kw opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3ras
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-03 09:39
rasman69 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 21:49:
[...]

Extra RJ45-aansluiting in het laadpunt is standaard aanwezig voor dit doel, maar wordt bij installatie nimmer door de installateur aangesloten (is niet nodig, klopt, maar wel heel handig) dus zelf gedaan. Doe er je voordeel mee. Nu de auto nog 😂 8)7
@rasman69 ,
Kan je mij zeggen waar je die extra UTP connectie hebt gevonden want die kan ik nergens in de handleiding van de Eve Single Pro-line terugvinden?
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
H3ras schreef op maandag 20 maart 2023 @ 22:36:
[...]

@rasman69 ,
Kan je mij zeggen waar je die extra UTP connectie hebt gevonden want die kan ik nergens in de handleiding van de Eve Single Pro-line terugvinden?
Bedankt alvast.
Je moet die open schroeven. Boutjes zitten aan de achterkant. Het is prutsen om die gedraaid te krijgen. Eenmaal het deksel eraf moet je links bovenaan naast het display zoeken. Daar zit zowel die P1 poort als een RJ45 ethernet poort. Je kan trouwens ook rechtstreeks verbinden met een laptop maar dan moet je die wel een vast IP adres geven vermits er geen DHCP server actief is. Ik denk ergens in de range van 169.254.x.x maar daar ben ik niet meer zeker van. Te lang geleden...

Zie ook filmpje. Vanaf 7'15".

[ Voor 4% gewijzigd door Babavers op 21-03-2023 00:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Mail voor service / update ontvangen..🥳

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MutsVerstoppen
  • Laatst online: 04-10-2024
Morgen wordt de update (ME 3.2) geïnstalleerd bij een Audi dealer in Duitsland (ik woon vlakbij de Duitse grens). Niet op uitnodiging maar op eigen initiatief (afspraak aantal weken geleden gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Babavers schreef op maandag 20 maart 2023 @ 23:36:
[...]

Je moet die open schroeven. Boutjes zitten aan de achterkant. Het is prutsen om die gedraaid te krijgen. Eenmaal het deksel eraf moet je links bovenaan naast het display zoeken. Daar zit zowel die P1 poort als een RJ45 ethernet poort. Je kan trouwens ook rechtstreeks verbinden met een laptop maar dan moet je die wel een vast IP adres geven vermits er geen DHCP server actief is. Ik denk ergens in de range van 169.254.x.x maar daar ben ik niet meer zeker van. Te lang geleden...

Zie ook filmpje. Vanaf 7'15".
Stomme vraag, maar hoe heb je hem open gekregen? Met een mes oid? Ik heb geen torx schroevendraaier die zo kort is en ding hangt strak tegen de buitenmuur. :)
Bij mij is op de Alfen Eve alleen de RJ11 voor load balancing aangesloten destijds, maar wel een UTP kabel. Ga kijken of ik die kan splitten zodat ik netwerk/RJ45 ook aan kan sluiten. Alternatief is een 2e kabel erbij graven, maar dat is een klusje voor in de zomer

[ Voor 3% gewijzigd door sbin op 21-03-2023 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

sbin schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:17:
[...]

Stomme vraag, maar hoe heb je hem open gekregen? Met een mes oid? Ik heb geen torx schroevendraaier die zo kort is en ding hangt strak tegen de buitenmuur. :)
Bij mij is op de Alfen Eve alleen de RJ11 voor load balancing aangesloten destijds, maar wel een UTP kabel. Ga kijken of ik die kan splitten zodat ik netwerk/RJ45 ook aan kan sluiten. Alternatief is een 2e kabel erbij graven, maar dat is een klusje voor in de zomer
Splitsen kan prima, hier ook gedaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TO3nddbvr9gzi1gabvyzGm0V2Hs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eOhArnVxU9jaOj7dgs8G8X8Z.png?f=fotoalbum_large

Openmaken doe ik met het juist torx bitje op een ratel te zetten, ging net :+

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan_1966
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-10-2024
Vandaan afspraak gemaakt bij Pon voor update naar 3.2, kan pas in de eerste week van mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Jan_1966 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 11:29:
Vandaan afspraak gemaakt bij Pon voor update naar 3.2, kan pas in de eerste week van mei.
Je kon niet bij de andere PON vestigingen in bv Nijkerk, Naarden terecht? Zelf afspraak op 20 april (eerste mogelijkheid binnen alle vestigingen) voor Nijkerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speeter73
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-01-2024
Vraagje : weet iemand hoe je dit kan activeren of dit überhaupt bestaat voor q4 in België.
Dat de adaptive cruise control aangeeft dat er een bocht / rond punt aankomt.

YouTube: Audi Q4 E-Tron Lane Departure Warning/Lane Keep Assist

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XW4qnjtlyDRDSuXEg58Dr-qXIjk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6MYvHpsySAcjflgqxVWZ3z7x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the_cobra
CaCo schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:58:
Het spijtige is ook dat de Q4 momenteel nog steeds niet kan gebruikt worden als “thuis batterij “ , dit is wel al vanaf 2021 dat de VW groep er mee bezig is.
ja bidirectioneel ook bekeken, maar ik zou al een dure Quasar moeten installeren als ik daar "ooit" (?) van gebruik wil maken, en inderdaad, voorlopig nog door bijna geen enkele auto ondersteund (alleen Mishubishi PHEV en Nissan Leaf , chademo dus). Ik vrees dat het daar nog te vroeg voor is, ook al is de Quasar recent in Belgie gecertifieerd :-)
Bon, Q4 besteld maar over een laadpaal twijfel ik nog (dank u Belgische regering). ik denk dat ik hem gewoon in het stopcontact ga steken....

[ Voor 10% gewijzigd door the_cobra op 21-03-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-05 20:09
[quote]the_cobra schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:35:
[...]
ja bidirectioneel ook bekeken, maar ik zou al een dure Quasar moeten installeren als ik daar "ooit" (?) van gebruik wil maken, en inderdaad, voorlopig nog door bijna geen enkele auto ondersteund (alleen Mishubishi PHEV en Nissan Leaf , chademo dus). Ik vrees dat het daar nog te vroeg voor is, ook al is de Quasar recent in Belgie gecertifieerd :-)
Bon, Q4 besteld maar over een laadpaal twijfel ik nog (dank u Belgische regering). ik denk dat ik hem gewoon in het stopcontact ga steken....

[ook een optie, of gewoon een krachtstroom stekker gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
speeter73 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:33:
Vraagje : weet iemand hoe je dit kan activeren of dit überhaupt bestaat voor q4 in België.
Dat de adaptive cruise control aangeeft dat er een bocht / rond punt aankomt.

YouTube: Audi Q4 E-Tron Lane Departure Warning/Lane Keep Assist

[Afbeelding]
In de Fat Etron is dat een optie onder het rijhulpsystemen menu.
Het is overigens bijzonder irritant.

The best is yet to come

Pagina: 1 ... 111 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.