Toon posts:

Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 110 111 112 Laatste
Acties:

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 10:13
Isheara schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:42:
@Babavers Misschien moet je het zelf testen. Als je het niet vertrouwt, moet je er van af blijven.
Dit is een tweakers forum, dus er zijn genoeg mensen die het wel willen proberen.
Ik ga het vandaag ook doen (met dank aan @Rainesh) dus ik zal mijn bevindingen posten.
Als het gewon testen was had ik het al lang gedaan. Het probleem is dat er geen weg terug is als dat testen geen succes is.
Prima als jij het wil proberen. Ik kijk ernaar uit en zal je bevindingen met belangstelling lezen !!!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:30
Dean Martin schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:41:
[...]

Ik denk dat Rainesh een meer dan goede reputatie heeft op dit gebied ;)
Sterker, ik heb meer vertrouwen in Rainesh dan in mijn Audi dealer op dit vlak. Als mijn fat in aanmerking kwam zou ik zonder nadenken gebruik maken van zijn aanbod.
Voor de Fat heb ik ze natuurlijk ook:) stuur even je softwareversie

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Msts
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 24-03 19:08
Lees net hier : https://www.q4forums.co.u...624b4f0e91f471d7&start=10

dat de eerste auto's geen locatie services hebben ? Dus kunnen nog niet 'slim' laden als de update er is ???
Om 'Slim' te kunnen laden is het namelijk nodig om te weten of de auto 'thuis' is.

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
@Rainesh gelukt! Thanks!

Peugeot E2008 GT Cobra, Audi Q4 eTron 40, Zappi v2 3F

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:42
Msts schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:54:
Lees net hier : https://www.q4forums.co.u...624b4f0e91f471d7&start=10

dat de eerste auto's geen locatie services hebben ? Dus kunnen nog niet 'slim' laden als de update er is ???
Om 'Slim' te kunnen laden is het namelijk nodig om te weten of de auto 'thuis' is.
Ik heb een hele simpele Ali OBD2 dongle en kan je vertellen dat de auto (naast tientallen andere sensors) gewoon locatie/gps weergeeft. Overigens.. Hoe zou anders je navi moeten werken? Dus lijkt me vreemde constatering.
Maar bedoel je met " slim" laden Autocharge? Dat kan de Q4 idd (nog) niet. Maar dat gaat mbv een identifier/adres wat gekoppeld moet worden aan je auto en je auto dus moet verzenden

• Msts
sbin schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:24:
[...]

Ik heb een hele simpele Ali OBD2 dongle en kan je vertellen dat de auto (naast tientallen andere sensors) gewoon locatie/gps weergeeft. Overigens.. Hoe zou anders je navi moeten werken? Dus lijkt me vreemde constatering.
Maar bedoel je met " slim" laden Autocharge? Dat kan de Q4 idd (nog) niet. Maar dat gaat mbv een identifier/adres wat gekoppeld moet worden aan je auto en je auto dus moet verzenden
Ja het is mij ook niet helemaal duidelijk wat ze nou bedoelen op dat forum, wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld Tibber de Q4 niet ondersteunt met laden op de goedkoopste momenten (automatisch laden starten via app derde partij) omdat de auto niet doorgeeft waar hij op dat moment is, bij onze model 3 kunnen ze zien dat hij thuis staat, de Q4 geeft dat dus niet door via Myaudi, ook in de app kun je niet zien waar je auto is, alleen waar je zelf bent op die kaart (lekker nuttig).

• Msts
En welke voordelen/verbeteringen heb je nu t.o.v. de vorige versie ?

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:40
Zoals @Rainesh al aangaf heb ik vanochtend de update gedraaid.
Ik ben nu nog op het werk maar de interface was voor mijn gevoel sneller.
Ik zal vanmiddag op de terugweg even verder rommelen zoals ik altijd doe en dan post ik of ik nog andere verschillen opmerk.
Let wel, ik heb een fat e-tron.

@Babavers je moet je niet afvragen hoe en waarom Rainesh het kan leveren, je moet je afvragen waarom je dealer je niet pro-actief opbelt om deze update bij je uit te rollen (of welke update dan ook :9) .

Ik kom al 8-9 jaar bij Rainesh met ten minste 5 VAG auto's.

[Voor 30% gewijzigd door GeeMoney op 21-02-2023 13:54]

• sbin
Msts schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:28:
[...]

Ja het is mij ook niet helemaal duidelijk wat ze nou bedoelen op dat forum, wat ik wel weet is dat bijvoorbeeld Tibber de Q4 niet ondersteunt met laden op de goedkoopste momenten (automatisch laden starten via app derde partij) omdat de auto niet doorgeeft waar hij op dat moment is, bij onze model 3 kunnen ze zien dat hij thuis staat, de Q4 geeft dat dus niet door via Myaudi, ook in de app kun je niet zien waar je auto is, alleen waar je zelf bent op die kaart (lekker nuttig).
Ah idd, klopt. De API/MyAudi zal het idd nog niet doorgeven, maar zit er (uiteraard) dus wel in. Mooi he, mijn oude Passat had deze functionaliteit al in 2016 in de App;-)

• Babavers
Heb jij een MPR3 of MHI3 versie? Was de oorspronkelijke versie ook 3608 of zat jij voordien op 3669? En hoe ziet je app er nu uit? Is die layout spontaan veranderd en heb je daar nu ook al de mogelijkheden die horen bij 3812? Kan je zien waar je auto staat, of die gesloten is, kan je traject doorsturen naar de auto, kan je zien of hij gesloten is, kan je uitgesteld laden instellen? Ik was even vergeten dat je de fat etron hebt....

[Voor 3% gewijzigd door Babavers op 21-02-2023 13:40]

• Babavers
@Babavers je moet je niet afvragen hoe en waarom Rainesh het kan leveren, je moet je afvragen waarom je dealer je niet pro-actief opbelt om deze update bij je uit te rollen (of welke update dan ook :9) .
Inderdaad, die vraag stelde ik mij ook. Dat maakt het verhaal voor mij zo ongeloofwaardig. Dit doet Audi en heel hun dealernetwerk voor mij nog veel dieper zakken dan ze al gezakt waren.
En dat Rainesh dat dan ook nog onbaatzuchtig verdeelt maakt het nogmaals ongelooflijker.

• GeeMoney
Babavers schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 13:38:
[...]

Inderdaad, die vraag stelde ik mij ook. Dat maakt het verhaal voor mij zo ongeloofwaardig. Dit doet Audi en heel hun dealernetwerk voor mij nog veel dieper zakken dan ze al gezakt waren.
En dat Rainesh dat dan ook nog onbaatzuchtig verdeelt maakt het nogmaals ongelooflijker.
9 van de 10 dealers/verkopers zijn geen liefhebbers.
Wij zijn liefhebbers.

• Babavers
Oeps... Ik zie dat ik 2 personen door elkaar gooi. Het ben jij niet met die fat e-tron, dit is dus wel degelijk een Q4. Dus ik herhaal mijn vragen.
Heb jij een MPR3 of MHI3 versie? Was de oorspronkelijke versie ook 3608 of zat jij voordien op 3669? En hoe ziet je app er nu uit? Is die layout spontaan veranderd en heb je daar nu ook al de mogelijkheden die horen bij 3812? Kan je zien waar je auto staat, of die gesloten is, kan je traject doorsturen naar de auto, kan je uitgesteld laden instellen?

[Voor 40% gewijzigd door Babavers op 21-02-2023 14:18]

• Isheara
  • Nu online
Babavers schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:14:
[...]

Oeps... Ik zie dat ik 2 personen door elkaar gooi. Het ben jij niet met die fat e-tron, dit is dus wel degelijk een Q4. Dus ik herhaal mijn vragen.
Heb jij een MPR3 of MHI3 versie? Was de oorspronkelijke versie ook 3608 of zat jij voordien op 3669? En hoe ziet je app er nu uit? Is die layout spontaan veranderd en heb je daar nu ook al de mogelijkheden die horen bij 3812? Kan je zien waar je auto staat, of die gesloten is, kan je traject doorsturen naar de auto, kan je uitgesteld laden instellen?
Ik heb inderdaad een Q4, 40, had de 3608 SW (geleverd in 12-21) met de MPR3 versie.
Ik heb alleen even snel de update gedaan tussen meetings door op kantoor, dus verder verslaggeving volgt.

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:08
Isheara schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:47:
[...]

Ik heb inderdaad een Q4, 40, had de 3608 SW (geleverd in 12-21) met de MPR3 versie.
Ik heb alleen even snel de update gedaan tussen meetings door op kantoor, dus verder verslaggeving volgt.
Ik (en vast andere Q4 gebruikers met 3608) ben erg benieuwd.

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 15:47
Ik sluit me daar bij aan! Ben zeer benieuwd en geinteresseerd in de update (na deze week voor de derde keer mijn navigatiebestemmingen weer kwijt te zijn.) Ik heb 1 van de eerste Q4's (oktober 2021) met een MMI pro en uiteraard de 3608 software. Veel contact met Audi klantenservice en dealer (Udenhout) maar weet na bijna anderhalf jaar dat je daar niets van hoeft te verwachten.

• TPU
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23-02 13:47
Vanmiddag gebeld door de Audi dealer in Gorinchem. Deze bevestigt dat in Nederland de update voor de Q4 wordt uitgerold. Het gaat om 'update 3.2'. Van de medewerker - die een soort memo voorlas - begreep ik dat er binnenkort vanuit Audi ook meer informatie via de website wordt gegeven. Zoals ik begrijp gaat het onder andere over het verbeteren van de app (voertuigstatus, voertuig locatie), persoonlijke voorkeuren & navigatie (ik vermoed o.a. het onthouden van voorkeurslocaties), integratie voor draadloze en over the air updates, verbeteringen rondom de accu. Goed nieuws dus!

• Rainesh
TPU schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:19:
Vanmiddag gebeld door de Audi dealer in Gorinchem. Deze bevestigt dat in Nederland de update voor de Q4 wordt uitgerold. Het gaat om 'update 3.2'. Van de medewerker - die een soort memo voorlas - begreep ik dat er binnenkort vanuit Audi ook meer informatie via de website wordt gegeven. Zoals ik begrijp gaat het onder andere over het verbeteren van de app (voertuigststatus, voertuig locatie), persoonlijke voorkeuren & navigatie (ik vermoed o.a. het onthouden van voorkeurslocaties), integratie voor draadloze en over the air updates, verbeteringen rondom de accu. Goed nieuws dus!
ME3.2 update is een behoorlijke verbetering. De andere merken hebben de update al gehad.

Er zullen behoorlijk wat regelapparaten geupdate worden. Dat gaat grotendeels via de diagnose kabel en dat is niet snel......daarom dat het ongeveer 7,5u kan duren.

• Msts
Gelukkig hebben de andere merken wel voorsprong door techniek :)

• GeeMoney
Conclusie na de update van @Rainesh :

De interface is merkbaar een stuk sneller, vooral switchen tussen modes en Carplay zelf is beduidend sneller. Wisselen tussen media of radio gaat sneller maar ook swipen binnen de schermen en binnen Carplay zijn veel sneller.

Het opstarten heb ik getimed maar dat lijkt verwaarloosbaar.
Oude versie vanaf koude start tot aan 3D navi kaart was 22 seconden. Tot aan bruikbare instellingen scherm 38 seconden.
Nieuwe versie vanaf koude start tot aan 3D navi kaart was 21 seconden. Tot aan bruikbare instellingen scherm 35 seconden.

Ook heb ik nu de nieuwe radio logo’s en lijkt het connecten met mijn iPhone en Carplay voor mijn gevoel iets sneller al heb ik daar geen tijden van.

Ik kon verder geen nieuwe zaken of knoppen ontdekken.

Mijn grootste gemis is nog steeds dat je als een nummer speelt je niet met 1 druk op de knop weer een map omhoog kan in je lijst.
Ik heb mp3 gesorteerd in artiest->album->disc en nadat je een nummer langer afspeelt dan 30 seconden uit de map disc kan je niet simpel meer naar een andere map uit album. Hiervoor moet je dan opnieuw beginnen vanaf je bron. Irritant want bij het opnieuw beginnen en zoeken is die “terug” knop er wel.

Anyway, een duidelijke snelheids verbetering dus.

Let wel op, mijn favoriete adressen waren wel leeg na de update alleen mijn thuis adres was bewaard gebleven.

Mocht je interesse hebben zou ik zeker even een afspraak maken met Rainesh.

Kleine disclaimer, ik heb een fat e-tron 55.

[Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 21-02-2023 17:34]

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:30
Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:50:
[...]

ME3.2 update is een behoorlijke verbetering. De andere merken hebben de update al gehad.

Er zullen behoorlijk wat regelapparaten geupdate worden. Dat gaat grotendeels via de diagnose kabel en dat is niet snel......daarom dat het ongeveer 7,5u kan duren.
Ik kan eind Maart naar de dealer.
Heb wel interesse in de 3812 software. Zie bijlage mijn versie

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 15:10
TPU schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 16:19:
Vanmiddag gebeld door de Audi dealer in Gorinchem. Deze bevestigt dat in Nederland de update voor de Q4 wordt uitgerold. Het gaat om 'update 3.2'. Van de medewerker - die een soort memo voorlas - begreep ik dat er binnenkort vanuit Audi ook meer informatie via de website wordt gegeven. Zoals ik begrijp gaat het onder andere over het verbeteren van de app (voertuigstatus, voertuig locatie), persoonlijke voorkeuren & navigatie (ik vermoed o.a. het onthouden van voorkeurslocaties), integratie voor draadloze en over the air updates, verbeteringen rondom de accu. Goed nieuws dus!
Is update 3.2 nu versie 3812 of nog iets anders?

• Rainesh
SWIGGA schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:19:
[...]

Is update 3.2 nu versie 3812 of nog iets anders?
Versie 3.2 is heel wat anders dan 3812.

3812 = mmi update

3.2 = volledige wagen update.

• SWIGGA
Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:39:
[...]

3812 = mmi update

Oh ok! En vanaf wanneer was 3.2 standaard ingebouwd? Vanaf de 2023 modellen zo ergens eind augustus 2022?

• Rainesh
SWIGGA schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:05:
[...]

Oh ok! En vanaf wanneer was 3.2 standaard ingebouwd? Vanaf de 2023 modellen zo ergens eind augustus 2022?
Dat zou ik moeten nakijken maar voorlopig erg druk.

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-03 22:34
Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:39:
[...]

3812 = mmi update

Het is toch wel interessant te weten of MMI 3812 in de 3.2 update zit, weet je dat toevallig?

• Rainesh
Luke the Duke schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:41:
[...]

Het is toch wel interessant te weten of MMI 3812 in de 3.2 update zit, weet je dat toevallig?
Zover ik weet niet.

• SWIGGA
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Ik had ook gelezen dat enkel de Q4's met productiedatum voor ergens in augustus 22 een update zouden krijgen. Volgens mij zijn de 2023 modellen uitgerust met 3812 en wat houdt de 3.2 update in? snelladen tot 135 kw ipv 125kw en functions on demand waarbij thema's en dergelijke gekocht kunnen worden? Want dat heb ik al met de mijne...

• -jann
Kun je me de link sturen?

• Miladje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-03 23:35
Wat ik niet begrijp is waarom er zoveel verschillende versies zijn… mijn scherm komt niet eens overeen met de jouwe
Zie onderstaande mijn versie:
-jann schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:34:
[...]

Ik kan eind Maart naar de dealer.
Heb wel interesse in de 3812 software. Zie bijlage mijn versie[Afbeelding]

• Babavers
Miladje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:44:
Wat ik niet begrijp is waarom er zoveel verschillende versies zijn… mijn scherm komt niet eens overeen met de jouwe
Zie onderstaande mijn versie:
[Afbeelding]

[...]
Naar beneden scrollen en dan zie je nogmaals softwareversie staan.

• -jann
Isheara schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:47:
[...]

Zit er ergens een normale USB aansluiting in de Q4 of heb je een USB-C stick gebruikt?

Zitten er ook verbeteringen in de app door deze update?

• Zwollywood
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 24-03 11:12
Volgende week (week 9) staat mijn Q4 bij de dealer en volgens hun heb ik dan de ME3.2 update al.

Of ik kijk er overheen hier op het forum ;), maar is er een lijst wat er allemaal nieuw is in de ME3.2?

• Isheara
  • Nu online
Het is een MMI update, geen systeem update, zoals @Rainesh al aangaf. Er is niets veranderd in de app.
Ik heb de MPR3 versie (MMI Pro met HUD) en de HUD geeft extra informatie (bv het icoon van de collission warning in beeld) met name de navigatie pijlen en de lijnen van de lane departure warning zijn groter en helderder.
De interface start sneller op en voelt ook vloeiender.
@-jann ik heb USB-C stick gebruikt. De update is binnen 20 minuten gepiept.

[Voor 10% gewijzigd door Isheara op 22-02-2023 09:35]

• -jann
Isheara schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:33:
Het is een MMI update, geen systeem update, zoals @Rainesh al aangaf. Er is niets veranderd in de app.
Ik heb de MPR3 versie (MMI Pro met HUD) en de HUD geeft extra informatie (bv het icoon van de collission warning in beeld) met name de navigatie pijlen en de lijnen van de lane departure warning zijn groter en helderder.

• Isheara
  • Nu online
Miladje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 22:44:
Zo te zien heb jij nog geen (OTA) navi kaart update naar de 2023 versie gedaan. Je zit nog op 11-2022

[Voor 3% gewijzigd door Isheara op 22-02-2023 09:37]

• Jan_1966
  • Laatst online: 16:30
Net begrepen dat er ook een usb-poort geïnstalleerd moet worden voordat de update geladen kan worden, updates worden vanaf april uitgevoerd.

• Babavers
Isheara schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:33:
@-jann ik heb USB-C stick gebruikt. De update is binnen 20 minuten gepiept.
En als het niet via de app kan, kan je nu dan tenminste toch via de MMI een laadplanning ingeven?
De privacy-melding bij opstart, is er die nog steeds of kan je die nu eens en voor altijd doen verdwijnen? Daarmee samenhangend, heb je nu gebruikersbeheer in de auto, een icoon die compleet ontbreekt in het hoofdmenu van 3608? En waarschijnlijk nog te vroeg om te kunnen antwoorden, blijven de opgeslagen adressen nu bestaan of worden die nog steeds gewist bij elke kaartupdate?
Dat zijn voor mij zowat de meest ergerlijke dingen waarvoor ik zou overwegen om de flash te doen.

• Rainesh
Mijn inbox loopt helemaal over met PM's voor firmwares :|

Misschien handig om anderen die de update al uitgevoerd hebben het beschikbaar te stellen voor mede-tweakers.

• Isheara
  • Nu online
Als iemand de MPR3 Versie heeft (MMI Pro met HUD) stuur mij een PM voor de link
@Rainesh more than happy to help out :)

Ik kan ook assisteren met de MHI3 versie :) Stuur mij maar een PM

[Voor 22% gewijzigd door Isheara op 22-02-2023 11:46]

• sbin
Heb net deze MMI update (3812) uitgevoerd op mijn Q4 40 (December 2021).
Ik had:
Release Version: MPR3_ER_AUASUV_P3608
Software version: 3608

Update via USB-C stickje in poorten bij de Phonebox (casual steek onder water naar diegenen die die niet hebben uiteraard :-) )
Duurt idd ongeveer 15-20 minuten en is zeer eenvoudig (next > next > finish type install)

Bevindingen tot nu toe:
- Interface voelt algemeen iets sneller, maar kan dit uiteraard niet meetbaar maken
- Navi pijlen in HUD zijn een heel stuk prominenter, andere aanduidigen ook iets veranderd
- Gastgebruiker melding is er nog steeds, helaas!
- Zie verder geen veranderde/nieuwe instellingen of opties

Update: De MyAudi app heeft geen nieuwe functies. Wellicht moet ik de auto er opnieuw inzetten, maar daar begin ik voorlopig niet meer aan, ben blij dat ie uberhaupt al een tijde foutloos werkt :+

[Voor 12% gewijzigd door sbin op 22-02-2023 12:54. Reden: Update]

• Rainesh
sbin schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:49:
Ik had:

Update via USB-C stickje in poorten bij de Phonebox (casual steek onder water naar diegenen die die niet hebben uiteraard :-) )
Duurt idd ongeveer 15-20 minuten en is zeer eenvoudig (next > next > finish type install)

Bevindingen tot nu toe:
- Interface voelt algemeen iets sneller, maar kan dit uiteraard niet meetbaar maken
- Navi pijlen in HUD zijn een heel stuk prominenter, andere aanduidigen ook iets veranderd

Update: De MyAudi app heeft geen nieuwe functies. Wellicht moet ik de auto er opnieuw inzetten, maar daar begin ik voorlopig niet meer aan, ben blij dat ie uberhaupt al een tijde foutloos werkt :+
Mmi update is just a mmi update :)

Zal geen nieuwe functies toevoegen aan de app

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:41
sbin schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:49:
Ik had:

Bevindingen tot nu toe:

Gastgebruiker melding is er nog steeds... WTF!

Als het verlies van thuisadres en laatstgekozen bestemmingen ook niet is opgelost dan pas ik :)

• Miladje
Isheara schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:36:
[...]

Zo te zien heb jij nog geen (OTA) navi kaart update naar de 2023 versie gedaan. Je zit nog op 11-2022
ik dacht dat Navi updated automatisch gingen. Hoe voer ik dit uit dan?

• Babavers
Zwollywood schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:08:
Volgende week (week 9) staat mijn Q4 bij de dealer en volgens hun heb ik dan de ME3.2 update al.

Of ik kijk er overheen hier op het forum ;), maar is er een lijst wat er allemaal nieuw is in de ME3.2?
Laten we tenminste al hopen dat ze daarmee eindelijk voor iedereen in orde brengen wat ze al voor einde '21 beloofd hebben. Houd ons op de hoogte zou ik zeggen !! En volgens wat ik lees zouden vanaf dan ook OTA updates van het systeem mogelijk zijn en is dus een terugroepactie voor toekomstige updates niet meer nodig. Waarmee ze dan ook korter op de bal kunnen spelen ipv oneindig lang te wachten alvorens een update te verspreiden. Als ik het goed begrepen heb.

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15:39
Bedankt @Rainesh update net geïnstalleerd en werkt prima. Ik heb ook het gevoel dat alles net wat vlotter loopt.ook al had ik niet veel te klagen van de 3669, met uitzondering van de uitzonderlijke eigenaardigheden (klok klopt niet of eenmalig eens adressen verloren)

[Voor 40% gewijzigd door Solidsystem87 op 22-02-2023 16:02]

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:39
Net Pouw gesproken. Het schijnt zo te zijn dat de updates op basis van chassisnummer worden vrijgegeven en ze mij niet kunnen inplannen tot ik rechtstreeks een bericht van Audi heb gehad. In ieder geval netjes dat Pouw pro-actief belt :)

XXXVI

• Fitzyfitz
  • Laatst online: 16-03 14:35
Solidsystem87 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:56:
Bedankt @Rainesh update net geïnstalleerd en werkt prima. Ik heb ook het gevoel dat alles net wat vlotter loopt.ook al had ik niet veel te klagen van de 3669, met uitzondering van de uitzonderlijke eigenaardigheden (klok klopt niet of eenmalig eens adressen verloren)
Is het mogelijk ergens de update te downloaden incl. handleiding?

• Isheara
  • Nu online
@Fitzyfitz Zoals eerder gezegd, stuur even een PB naar mij, niet naar @Rainesh want zijn box is vol.

• Solidsystem87
Fitzyfitz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Ik heb een link gehad met de file die ik moest downloaden en op een stick zetten. De rest was in het filmpje hier wat boven te zien. Moest de link die ik kreeg ook werken bij jou stuur ik hem gerust door 😁

• Rainesh
Fitzyfitz schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:54:
[...]

Even belangrijk om vooraf te controleren of je MPR3 of MHI3 hebt.

Nu er meerdere mensen zijn die de update geinstalleerd hebben is het makkelijker om alle bevindingen bij te houden. Sneller systeem, betere iconen in HUD (MPR3) etc is al bevestigd.

Waarom? In de changelogs van Audi staat soms echt zo summiere informatie over de updates dat ze net zo goed geen changelog uit kunnen brengen.

[Voor 39% gewijzigd door Rainesh op 22-02-2023 17:43]

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 27-03 19:06
ephymerous schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 16:51:
Net Pouw gesproken. Het schijnt zo te zijn dat de updates op basis van chassisnummer worden vrijgegeven en ze mij niet kunnen inplannen tot ik rechtstreeks een bericht van Audi heb gehad. In ieder geval netjes dat Pouw pro-actief belt :)
Ik heb zelf een tijd geleden gewoon een afspraak ingepland icm bandenwissel. En gezegd dat ik die update perse wil. Uiteraard moest ik zeggen dat erg veel klachten ondervond (maar voor een 3608 bouw juli 2021) valt het heel erg mee.

Hopelijk is de update beschikbaar in de eerste week van maart. Maar misschien ben ik toch nog net te vroeg.

Audi Q4 E-Tron 50 E1 Bronze, Ducati Monster 1200S en Scrambler Italia Independent

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Rainesh schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:33:
[...]

Nu er meerdere mensen zijn die de update geinstalleerd hebben is het makkelijker om alle bevindingen bij te houden. Sneller systeem, betere iconen in HUD (MPR3) etc is al bevestigd.

Waarom? In de changelogs van Audi staat soms echt zo summiere informatie over de updates dat ze net zo goed geen changelog uit kunnen brengen.
Zoals aangegeven bij mij de update in de fat ook gelukt.
Omdat ik nu toch een USB bij de hand had, gelijk de via VAGCOM vrijgeschakelde video in motion functie maar eens getest, maar dat is wel echt gaaf!

Ik luister graag naar live concerten, en met beeld is het nog gaver (en omdat het een muziekvideo is niet meer afleiding dan louter de muziek) als je de beelden mee krijgt als je staat te wachten/laden etc. en de muziek (en beelden) niet gelijk stoppen als je gaat rijden.

[Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 22-02-2023 19:59]

The best is yet to come

• Isheara
  • Nu online
@-Wing- pb me even voor de 3812 MMI update, maakt jouw HUD ook een stuk functioneler

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:03
-Wing- schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 19:16:
[...]

Ik heb zelf een tijd geleden gewoon een afspraak ingepland icm bandenwissel. En gezegd dat ik die update perse wil. Uiteraard moest ik zeggen dat erg veel klachten ondervond (maar voor een 3608 bouw juli 2021) valt het heel erg mee.

Hopelijk is de update beschikbaar in de eerste week van maart. Maar misschien ben ik toch nog net te vroeg.
Zojuist PON Amersfoort gesproken. Er is nog geen groen licht vanuit Duitsland voor de grote update.
Die verwachten ze wel zeer binnenkort.
Idee is dat vanaf april de updates uitgevoerd gaan worden.
In het begin mondjesmaat, om te kijken of het echt goed gaat en er geen kinderziektes in zitten.
Werkt het goed dan wordt de snelheid opgeschaald.

Aangezien het per update 7 uur duurt hebben ze sowieso nog wel even te gaan.

• Miladje
Isheara schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:22:
@Fitzyfitz Zoals eerder gezegd, stuur even een PB naar mij, niet naar @Rainesh want zijn box is vol.
Ik heb je een bericht gestuurd!

• Chearfull12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 09:31
https://amitec.be/product...-armrest-compartment-box/

Je zult er maar naar op zoek zijn.. Al vind ik dat bakje in de console wel makkelijk

• Isheara
  • Nu online
Ziet er handig uit. Welk bakje in de console bedoel jij? De bak onder de armsteun?

• Babavers
Rainesh schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:33:
[...]

Ik heb het ook geïnstalleerd en ben er toch niet zo blij mee. Hier mijn bevindingen.
Wat ik gehoopt had is er niet, integendeel zelfs. Op sommige vlakken is het zelfs nog erger geworden.
  • HUB is inderdaad beter zichtbaar mbt navigatie maar het groene lijntje achter de auto die hij volgt als ACC geactiveerd is is verdwenen. Af en toe schiet dat voorbij in beeld, maar het blijft niet staan waar het zou moeten zijn.
  • Berekening van SoC bij aankomst op bestemming slaat nergens op, alsof je met 4% 150 km zou kunnen afleggen. Hij berekent dus ook niet meer automatisch waar en wanneer je moet bijladen op een lang traject. Of het is helemaal verkeerd.
  • Het Google icoontje is verdwenen, nuttig om uitgebreider bestemmingen te kunnen ingeven. Bestemmingen die ik vroeger kon ingeven, bv. naam van een restaurant, kan nu niet meer.
  • Laaddoel instellen kan niet meer via MMI, kan nu enkel nog via de app. Gelukkig kan het nog via de app...
  • Laadtimer: de knop staat nu wel op MMI (was er vroeger niet op 3608 versie), maar je kan er niks mee doen. Uitgesteld laden dus nog altijd niet mogelijk. Niet via MMI, noch met de app.
  • Het resterende bereik in km's is helemaal mis, maar dat moet zich misschien nog herkalibreren naarmate ik wat meer km's gedaan heb. Het is te hopen althans... Voorlopig nog niks van te merken dat het in de juiste richting evolueert.
  • Privacy melding nog steeds niet weg te krijgen, en geen gebruikersbeheer, maar dat was al gesignaleerd.
Kortom, ik zou het niemand aanraden. In feite installeer je een layer op een onderliggend systeem dat niet geupdate wordt en dus ook niet correct kan communiceren met alle toeters en bellen die de nieuwere layer ondersteunt.

Tenzij iemand oplossingen heeft gevonden om die euvels te verhelpen. Dan hoor of lees ik het graag.

• Rainesh
Als ik kijk naar de wetgeving dan zal privacy melding altijd blijven. Iets met data registratie en AVG.

Wanneer heb je het geïnstalleerd en hoe lang mee gereden? Aantal gereden km's berekening is motor management en mmi update heeft daar geen invloed op.

Hoorde vandaag dat er een nieuwe batch mmi updates aankomt. Voor de A3 MHI3 hebben ze 4014 gereleased.

[Voor 16% gewijzigd door Rainesh op 23-02-2023 22:43]

• Babavers
Rainesh schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:41:
Als ik kijk naar de wetgeving dan zal privacy melding altijd blijven. Iets met data registratie en AVG.

Wanneer heb je het geïnstalleerd en hoe lang mee gereden? Aantal gereden km's berekening is motor management en mmi update heeft daar geen invloed op.

Hoorde vandaag dat er een nieuwe batch mmi updates aankomt. Voor de A3 MHI3 hebben ze 4014 gereleased.
Die privacy-melding : het is wel degelijk de bedoeling dat je die kan weg klikken zodat die niet meer terug komt. Er is een knop "niet meer tonen", maar die werkt niet omdat er geen gebruikersbeheer is. Dan zegt hij dat je gastgebruiker bent en daarom dat niet kan wegklikken. De auto's die geleverd werden met 3668 en 3812 hebben dat probleem niet voor zover ik weet. Die kunnen dat wel wegklikken. Die hebben ook gebruikersbeheer.

Wat die range betreft. Motormanagement of niet, wie zal het zeggen. In elk geval stond die waarde helemaal wild na de installatie. Nog maar 150 km gereden sindsdien. Is nog weinig, weet ik. Ik reken erop dat zich dat vanzelf normaliseert. Hoop ik toch... En dan hopelijk ook de berekende SoC bij aankomst in de navigatie. Ofschoon die voorspelling nog vele malen meer naast de kwestie zat. Zoals ik al zei, 150 km met slechts 4% batterij. Was het maar waar... 😉

• Rainesh
Babavers schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:13:
[...]

Die privacy-melding : het is wel degelijk de bedoeling dat je die kan weg klikken zodat die niet meer terug komt. Er is een knop "niet meer tonen", maar die werkt niet omdat er geen gebruikersbeheer is. Dan zegt hij dat je gastgebruiker bent en daarom dat niet kan wegklikken. De auto's die geleverd werden met 3668 en 3810 hebben dat probleem niet voor zover ik weet. Die kunnen dat wel wegklikken. Die hebben ook gebruikersbeheer.

Wat die range betreft. Motormanagement of niet, wie zal het zeggen. In elk geval stond die waarde helemaal wild na de installatie. Nog maar 150 km gereden sindsdien. Is nog weinig, weet ik. Ik reken erop dat zich dat vanzelf normaliseert. Hoop ik toch... En dan hopelijk ook de berekende SoC bij aankomst in de navigatie. Ofschoon die voorspelling nog vele malen meer naast de kwestie zat. Zoals ik al zei, 150 km met slechts 4% batterij. Was het maar waar... 😉
Hmm ik zal kijken of ik wat kan vinden over niet meer tonen knop

• Babavers
Rainesh schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:18:
[...]

Hmm ik zal kijken of ik wat kan vinden over niet meer tonen knop
Dat kan dmv een OBDeleven. Maar dan moet je van die credits kopen. Met de dongle zonder credits gaat het niet.

• GeeMoney
@Rainesh in mijn fat e-tron kreeg ik die privacy melding eenmalig bij het registreren van de auto en de app en het koppelen daarvan. Dat is een bekende bug inderdaad op de Q4 dat die knop “niet meer tonen” niets lijkt te doen.
Ook is bekend dat een aantal functies nog moeten komen inderdaad zoals via de app laadtimers instellen en locatie van de auto zien bijvoorbeeld.

@Babavers dat je SoC niet klopt heeft weinig met de software versie te maken maar meer met je BMS en die wordt niet geraakt bij deze updates voor zover ik weet en die kan zichzelf opnieuw kalibreren door de accu even zo leeg mogelijk te rijden en in 1x naar het liefst minimaal 80% op te laden.

Dat je andere problemen ervaard komt gewoon door de ontwikkelingen op de Q4 en niet zozeer door de software update voor je MMI.
Zonder nieuwe versie worden je problemen zeker niet minder :).

Ik raad hem elke fat e-tron rijder wel degelijk aan. En A1 rijders ook. Rainesh heeft ook de A1 van mijn vrouw weer voorzien :).

[Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 23-02-2023 23:40]

• Babavers
GeeMoney schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:32:
@Rainesh in mijn fat e-tron kreeg ik die privacy melding eenmalig bij het registreren van de auto en de app en het koppelen daarvan. Dat is een bekende bug inderdaad op de Q4 dat die knop “niet meer tonen” niets lijkt te doen.
Ook is bekend dat een aantal functies nog moeten komen inderdaad zoals via de app laadtimers instellen en locatie van de auto zien bijvoorbeeld.

@Babavers dat je SoC niet klopt heeft weinig met de software versie te maken maar meer met je BMS en die wordt niet geraakt bij deze updates voor zover ik weet en die kan zichzelf opnieuw kalibreren door de accu even zo leeg mogelijk te rijden en in 1x naar het liefst minimaal 80% op te laden.

Dat je andere problemen ervaard komt gewoon door de ontwikkelingen op de Q4 en niet zozeer door de software update voor je MMI.

Ik raad hem elke fat e-tron rijder wel degelijk aan. En A1 rijders ook. Rainesh heeft ook de A1 van mijn vrouw weer voorzien :).
Toch is het een link gedoe. Ik kan verdomd geen laaddoel meer instellen in de auto. Op zich al erg genoeg en het had ook nog veel erger kunnen zijn. Voor hetzelfde geld kon ik de helft van de instellingen niet meer bedienen. Volgende keer denk ik toch 2 keer na voor ik zoiets doe. En ik kan gewoon niet meer terug als ik zou willen.
Hopelijk gaat de grote update niet te lang meer op zich laten wachten, als die überhaupt ooit komt (want ik geloof er steeds minder van na alles wat al aangekondigd werd en nooit gebeurde). En dan hoop ik maar dat alles in zijn plooi valt.

• Msts
Babavers schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:21:
[...]

Dat kan dmv een OBDeleven. Maar dan moet je van die credits kopen. Met de dongle zonder credits gaat het niet.
Heb je geen credits voor nodig :

Msts in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"

• Babavers
Toch wel. Opslaan lukt niet zonder credits. Probeer maar.

• Dean Martin
  • Niet online
GeeMoney schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:32:

Ik heb de Fat ook geüpdate. Ik merk eigenlijk geen verschil. Maar had dan ook nergens last van vóór de update.

The best is yet to come

• Msts
Babavers schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 00:09:
[...]

Toch wel. Opslaan lukt niet zonder credits. Probeer maar.
Dan heb je geen pro account denk ik ?

• Rainesh
Babavers schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:58:
[...]

Toch is het een link gedoe. Ik kan verdomd geen laaddoel meer instellen in de auto. Op zich al erg genoeg en het had ook nog veel erger kunnen zijn. Voor hetzelfde geld kon ik de helft van de instellingen niet meer bedienen. Volgende keer denk ik toch 2 keer na voor ik zoiets doe. En ik kan gewoon niet meer terug als ik zou willen.
Hopelijk gaat de grote update niet te lang meer op zich laten wachten, als die überhaupt ooit komt (want ik geloof er steeds minder van na alles wat al aangekondigd werd en nooit gebeurde). En dan hoop ik maar dat alles in zijn plooi valt.
Doe eens fabrieks instellingen

• Babavers
Msts schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:26:
[...]

Dan heb je geen pro account denk ik ?
Ook niet , nee. Dat is een abonnement. Levenslang gaat niet meer. En dat is trouwens vooral voor de one click apps.

• Babavers
Rainesh schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 07:54:
[...]

Doe eens fabrieks instellingen
Hoe ging dat ook weer? Is iets met volumeknop dacht ik, nee?

• Rainesh
Babavers schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:25:
[...]

Hoe ging dat ook weer? Is iets met volumeknop dacht ik, nee?
nee staat in je mmi. Wat jij opnoemt is hard reboot

• Chearfull12
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-02 09:31
Isheara schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:00:
Ziet er handig uit. Welk bakje in de console bedoel jij? De bak onder de armsteun?
Ja, exact die. zo kan ik wat spullen onder handbereik houden zonder in die diepe bak te moeten graaien.

Van die Tupperware bakjes in de deurgrepen wordt ik (denk ik) niet vrolijk. Mijn huisgenoten laten nu al teveel in m'n auto rondslingeren en als ik dan sleutels of munten uit de deurgrepen moet vissen dreigt er wat uit de hand te lopen. :(

Wat ik leuker zou vinden is een soort cover over die afschuwelijke gaten waar je blikjes kunt parkeren, dat gebruik ik 2 x per jaar en iets anders kun je daar niet leggen want dat schuift en maakt lawaai.

Of een soort "matjes" in de deurbakken. Die bakken zijn groot genoeg maar zinloos want alles schuift op hard plastic.

Ik weet; het zijn kleine ergernissen maar toch

• Msts
Babavers schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:23:
[...]

Ook niet , nee. Dat is een abonnement. Levenslang gaat niet meer. En dat is trouwens vooral voor de one click apps.
Ik heb een levenslang account inderdaad, en de one click apps kosten altijd credits

• Isheara
  • Nu online
Babavers schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:30:
[...]

Ik heb het ook geïnstalleerd en ben er toch niet zo blij mee. Hier mijn bevindingen.
Wat ik gehoopt had is er niet, integendeel zelfs. Op sommige vlakken is het zelfs nog erger geworden.
  • HUB is inderdaad beter zichtbaar mbt navigatie maar het groene lijntje achter de auto die hij volgt als ACC geactiveerd is is verdwenen. Af en toe schiet dat voorbij in beeld, maar het blijft niet staan waar het zou moeten zijn.
  • Berekening van SoC bij aankomst op bestemming slaat nergens op, alsof je met 4% 150 km zou kunnen afleggen. Hij berekent dus ook niet meer automatisch waar en wanneer je moet bijladen op een lang traject. Of het is helemaal verkeerd.
  • Het Google icoontje is verdwenen, nuttig om uitgebreider bestemmingen te kunnen ingeven. Bestemmingen die ik vroeger kon ingeven, bv. naam van een restaurant, kan nu niet meer.
  • Laaddoel instellen kan niet meer via MMI, kan nu enkel nog via de app. Gelukkig kan het nog via de app...
  • Laadtimer: de knop staat nu wel op MMI (was er vroeger niet op 3608 versie), maar je kan er niks mee doen. Uitgesteld laden dus nog altijd niet mogelijk. Niet via MMI, noch met de app.
  • Het resterende bereik in km's is helemaal mis, maar dat moet zich misschien nog herkalibreren naarmate ik wat meer km's gedaan heb. Het is te hopen althans... Voorlopig nog niks van te merken dat het in de juiste richting evolueert.
  • Privacy melding nog steeds niet weg te krijgen, en geen gebruikersbeheer, maar dat was al gesignaleerd.
Kortom, ik zou het niemand aanraden. In feite installeer je een layer op een onderliggend systeem dat niet geupdate wordt en dus ook niet correct kan communiceren met alle toeters en bellen die de nieuwere layer ondersteunt.

Tenzij iemand oplossingen heeft gevonden om die euvels te verhelpen. Dan hoor of lees ik het graag.
Ik heb ook de update gedaan en herken bovenstaande problemen absoluut niet.
Kan me ook niet indenken dat een MMI update iets zou doen met SoC berekeningen.
De MMI onthoudt nu in ieder geval navi instellingen, zoals thuis- en werk adres en laatste bestemmingen, dus dat is fijn.
De privacy melding aan het begin haal ik er wel uit met mijn OBDEleven, nog niet aan toegekomen.
Bij mij is de groene streep als afstandshouder nog steeds aanwezig (en dikker dan vroeger, dus beter zichtbaar), dus ook dit herken ik niet.

• Solidsystem87
voorlopig na 2 dagen nog steeds tevreden. enige wat ik al 2 keer heb moeten instellen is dat de kaart sateliet beelden moet nemen ipv kaarten (schuivertje verzetten). dat had ik ervoor niet. geen wereldproblemen dus

• Vanquish24
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:23
Babavers schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:30:
[...]

Moet helaas zeggen dat ik deze ongemakken ook ervaar. Nu 3 dagen verder en ze zijn niet weg.
Met name het zoeken via Google, dat mis ik enorm. Ook de satelliet beelden zijn weg, deze kan ik aanvinken maar ze worden niet zichtbaar.

Factory reset heeft niet geholpen.

Betreft een q4 e-tron uit December ‘21.

Zag wel dat themawereld beschikbaar is gekomen in de app. Vind het erg prijzig per afbeelding. Iemand dit al geprobeerd?

• Babavers
Isheara schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:00:
[...]

Ik heb ook de update gedaan en herken bovenstaande problemen absoluut niet.
Kan me ook niet indenken dat een MMI update iets zou doen met SoC berekeningen.
De MMI onthoudt nu in ieder geval navi instellingen, zoals thuis- en werk adres en laatste bestemmingen, dus dat is fijn.
De privacy melding aan het begin haal ik er wel uit met mijn OBDEleven, nog niet aan toegekomen.
Bij mij is de groene streep als afstandshouder nog steeds aanwezig (en dikker dan vroeger, dus beter zichtbaar), dus ook dit herken ik niet.
Interessant.... Ik heb de MPR3, jij de MHI3 als ik het goed heb, is het niet? Misschien dat het verschil daarin ligt. Niemand anders die dezelfde fenomenen als mij ziet? Ik heb trouwens vanmiddag even een reset naar fabrieksinstellingen gedaan op aangeven van Rainesh. Niks opgelost en er is er nog een fout bij gekomen : nu ben ik ook nog de satelietbeelden kwijt... Schuivertje aan of uit zetten helpt niet.

• Isheara
  • Nu online
Ik heb de MPR3 (HUD/MMI Pro) versie (dat had je ook al uit mijn comments kunnen halen), daarom zie ik ook de groene streep en de dikkere pijlen en lijnen met de navigatie aan via de HUD.

Satelliet was ik ook even kwijt, maar dat sprong op een gegeven moment ook gewoon weer aan.

Dat is me al eens eerder gebeurd (live verkeersinformatie valt dan ook uit) en was te wijten aan de servers bij Audi.

[Voor 6% gewijzigd door Isheara op 24-02-2023 16:26]

• Babavers
Isheara schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:25:
Ik heb de MPR3 (HUD/MMI Pro) versie (dat had je ook al uit mijn comments kunnen halen), daarom zie ik ook de groene streep en de dikkere pijlen en lijnen met de navigatie aan via de HUD.

Satelliet was ik ook even kwijt, maar dat sprong op een gegeven moment ook gewoon weer aan.

Dat is me al eens eerder gebeurd (live verkeersinformatie valt dan ook uit) en was te wijten aan de servers bij Audi.
Ok, dan krijg ik mijn groene streep net als de satellietbeelden misschien ook nog ooit spontaan terug ofschoon die streep natuurlijk niks met die servers te maken heeft... Of waar zou het anders aan kunnen liggen dat jij die nog hebt en ik, Vanquish24 en wellicht anderen niet meer...?

Kan jij je laaddoel nog wijzigen via MMI?

Bij mij trouwens nog steeds geen satellietbeeld. Heel de navi is offline, geen verkeersinfo, geen bezetinfo van laadstations. En dat is pas begonnen na fabrieksreset.

[Voor 9% gewijzigd door Babavers op 24-02-2023 19:16]

• Vanquish24
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:23
Babavers schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:14:
[...]

Ok, dan krijg ik mijn groene streep net als de satellietbeelden misschien ook nog ooit spontaan terug ofschoon die streep natuurlijk niks met die servers te maken heeft... Of waar zou het anders aan kunnen liggen dat jij die nog hebt en ik, Vanquish24 en wellicht anderen niet meer...?

Bij mij trouwens nog steeds geen satellietbeeld. Heel de navi is offline, geen verkeersinfo, geen bezetinfo van laadstations. En dat is pas begonnen na fabrieksreset.
Heb het idee dat de update bij ons beide correct is verlopen maar dat wij geen verbinding meer krijgen met de Audi servers.

Wellicht de zekering (19) eruit trekken en 10min wachten. Zal straks eens proberen.

• Rainesh
Vanquish24 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:39:
[...]

Moet helaas zeggen dat ik deze ongemakken ook ervaar. Nu 3 dagen verder en ze zijn niet weg.
Met name het zoeken via Google, dat mis ik enorm. Ook de satelliet beelden zijn weg, deze kan ik aanvinken maar ze worden niet zichtbaar.

Factory reset heeft niet geholpen.

Betreft een q4 e-tron uit December ‘21.

Zag wel dat themawereld beschikbaar is gekomen in de app. Vind het erg prijzig per afbeelding. Iemand dit al geprobeerd?
Heb je onder dataverbindingen gekeken?

Voor nu adviseer ik dan de mensen met MHI3 even niet te updaten. De MPR3 systemen zijn dus tot nu toe gewoon prima

[Voor 8% gewijzigd door Rainesh op 24-02-2023 19:52]

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:03
Babavers schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:14:
[...]

Pfff, ja het klinkt lullig, maar jouw verhaal is precies de reden voor mij geweest om er nooit aan te beginnen.
Niet met een Q4 en 3608. Die zit niet goed in elkaar en heb je pech dan krijg je dit.
Al die andere gebruikers met fat etron’s enzo hebben in basis al een andere auto die wel functioneert.
Gaan wij ook krijgen, maar nu nog niet.
Ik wacht wel tot ergens in april de grote update van 3608 komt. Sterkte.

• SWIGGA
dolfg schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:49:
[...]

Pfff, ja het klinkt lullig, maar jouw verhaal is precies de reden voor mij geweest om er nooit aan te beginnen.
Niet met een Q4 en 3608. Die zit niet goed in elkaar en heb je pech dan krijg je dit.
Al die andere gebruikers met fat etron’s enzo hebben in basis al een andere auto die wel functioneert.
Gaan wij ook krijgen, maar nu nog niet.
Ik wacht wel tot ergens in april de grote update van 3608 komt. Sterkte.
Je hebt groot gelijk. Wacht op de grote update, hier kan je anders gedoe mee krijgen denk ik...

• Babavers
Vanquish24 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:26:
[...]

Heb het idee dat de update bij ons beide correct is verlopen maar dat wij geen verbinding meer krijgen met de Audi servers.

Wellicht de zekering (19) eruit trekken en 10min wachten. Zal straks eens proberen.
De auto heeft wel degelijk contact met de servers. Ik kan immers een en ander zien en bedienen met de app. Enkel de navigatie heeft geen toegang. Zekering 19 gaat ons dus niet helpen denk ik.

• Babavers
Rainesh schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 19:50:
[...]

Heb je onder dataverbindingen gekeken?

Voor nu adviseer ik dan de mensen met MHI3 even niet te updaten. De MPR3 systemen zijn dus tot nu toe gewoon prima
Ja, dataverbinding staat aan denk ik. Waar zet je dat aan of uit? Zie ik iets over het hoofd? In elk geval bereik ik de auto via de app, dus zit de auto toch op het net.

En nee, ik heb niet MHI3. Wel MPR3, net als Isheara die blijkbaar niet al die problemen heeft.

• Dean Martin
  • Niet online
Babavers schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Ja, dataverbinding staat aan denk ik. Waar zet je dat aan of uit? Zie ik iets over het hoofd? In elk geval bereik ik de auto via de app, dus zit de auto toch op het net.

En nee, ik heb niet MHI3. Wel MPR3, net als Isheara die blijkbaar niet al die problemen heeft.
En heb je ook het MPR3 update bestand gebruikt? Ik weet niet of het überhaupt anders kan maar probeer mee te denken.

Ik heb de MPR3 in de fat gebruikt en ervaar geen problemen.

The best is yet to come

• Babavers
Dean Martin schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 07:30:
[...]

En heb je ook het MPR3 update bestand gebruikt? Ik weet niet of het überhaupt anders kan maar probeer mee te denken.

Ik heb de MPR3 in de fat gebruik en ervaar gen problemen.
Ja zeker. Zeer goed gekeken om zeker geen cruciale fout te maken. Had ik nu maar dezelfde 3608 versie, ik zou zeker terug flashen.... Navi is en blijft effectief off line. Die update dus waarschijnlijk ook geen kaarten meer. Klein voordeel, favorieten worden waarschijnlijk niet meer voortdurend gewist....

• sbin
Heb ook de MPR3 uitgevoerd vorige week. Nu nog 3 issues.
- Groene streep onder autos bij ACC is verdwenen.. Nu gebruik ik nooit ACC dus is geen groot gemis, maar toch.
- Kan laaddoel percentage niet meer instellen in de auto, wel op de app. Ook geen drama, was toch al niet echt intuitief in auto,
- Satellietkaart is hit or miss. Sommige gebieden heeft ie, maar meeste is hij weg of helemaal blurred. Nu heb ik dit eerder gehad bij (kaart)updates of server issues en herstelde zich meestal na enkele dagen of zelfs weken.

Dus ook al zijn dit geen issues waar ik wakker van lig, zou toch afraden om te updaten, want enige voordeel wat ik zie is dat de HUD pijlen wat "dikker" zijn.
Oh ja en dat je de "te dichtbij" melding in je HUD ziet nu.

Nu hebben die HUD pijlen nooit meer gedaan dan slechts een gadget zijn en werkten ze ook in het verleden vrijwel nooit (soms zie je ze de hele rit, soms niet, dan weer wel), dus dat is het probleem niet.
Achteraf is die hele MMI Plus (de HUD) volledige onzin en nutteloos. Het geld iig zeker niet waard mi.

• Isheara
  • Nu online
Ik vind de HUD juist een verrijking, ik kijk vrijwel nooit meer op mijn dashboard.
Bij ACC zie je nu heel even de groene streep die vervolgens vooruit beweegt en verdwijnt. Hij blijft niet meer prominent in beeld, wat ik op zich niet heel erg vind.
Navigeren doe ik meestal via Waze, maar ik vind de AR van de bewegwijzering wel een stuk verbeterd tov de oude versie.
Ik heb nog geen storingen in de satelliet kaart gezien, zoals je aangeeft.
Wel werkt inderdaad bij het ingeven van het navi doel de knop rechtsboven (waar in de vorige versie de G (google) stond) niet meer. Ben echter in de korte tijd nog geen reisdoelen tegen gekomen die niet werden gevonden.

• Joho82
  • Laatst online: 12-03 14:45
Nu ook officieel aangekondigd door Audi NL!

https://www.audi.nl/nl/we...tron-software-update.html

Release notes:
Individuele gebruikersprofielen (incl. laatste reisdoelen)
Routes doorsturen vanuit de myAudi app naar uw e-tron
Last-Mile-Navigation en overige app-functies (voertuigstatus, parkeerpositie en meer)
Positie van uw e-tron kan via myAudi app worden bepaald
Online pechoproep inclusief schadeservice
Integratie van laadtijdvenster
Op afstand laad en vertrek timers instellen in de auto
Accubeschermingsfunctie (accu sparend laden met begrenzing op 80% ladingstoestand (SOC))
Verbetering van de DC-laadcapaciteit (bijgewerkt thermomanagement)
Integratie van de functie Plug & Charge1
Integratie van Amazons spraakdienst ‘Alexa’
Integratie van de draadloze ‘Over-the-Air’-interface
Integratie online rittenboek
Integratie uitgebreide themawerelden in de MMI
Algemene bugfixes

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 11:39
Joho82 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:40:
Nu ook officieel aangekondigd door Audi NL!

https://www.audi.nl/nl/we...tron-software-update.html

Release notes:
Individuele gebruikersprofielen (incl. laatste reisdoelen)
Routes doorsturen vanuit de myAudi app naar uw e-tron
Last-Mile-Navigation en overige app-functies (voertuigstatus, parkeerpositie en meer)
Positie van uw e-tron kan via myAudi app worden bepaald
Online pechoproep inclusief schadeservice
Integratie van laadtijdvenster
Op afstand laad en vertrek timers instellen in de auto
Accubeschermingsfunctie (accu sparend laden met begrenzing op 80% ladingstoestand (SOC))
Verbetering van de DC-laadcapaciteit (bijgewerkt thermomanagement)
Integratie van de functie Plug & Charge1
Integratie van Amazons spraakdienst ‘Alexa’
Integratie van de draadloze ‘Over-the-Air’-interface
Integratie online rittenboek
Integratie uitgebreide themawerelden in de MMI
Algemene bugfixes
Alleen is de UX van deze pagina niet helemaal in orde. Schermvullende afbeelding met CTA-button 'maak afspraak' en ergens daaronder de tekst: Je kunt pas een afspraak maken nadat je bent uitgenodigd. Denk dat er velen -net als ik- een afspraak inplannen op basis van de button :)

--update--
Kreeg net bericht van dealer dat ik moet wachten op de melding in de app om een afspraak in te plannen :)

[Voor 4% gewijzigd door Gerardvhgn op 27-02-2023 11:35]

• Isheara
  • Nu online
Net geprobeerd om afspraak te maken bij Muntstad, maar is nog niet mogelijk. Audi nodigt per regio uit en is daarna pas in te boeken, niet eerder.
Ik wacht wel af....

• davidvandemaele
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 17-03 21:37
Het gekraak van de bestuurderstoel die hier al verschillende keren is gepasseerd, is dat gedurende de volledige rit, of enkel bij het instappen, of....?
Ik heb de wagen nu 3-tal weken, en ik merkte het gekraak vrij snel op, maar enkel en alleen als ik in de wagen stap.

• Chirezza
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 15:53
davidvandemaele schreef op maandag 27 februari 2023 @ 16:42:
Het gekraak van de bestuurderstoel die hier al verschillende keren is gepasseerd, is dat gedurende de volledige rit, of enkel bij het instappen, of....?
Ik heb de wagen nu 3-tal weken, en ik merkte het gekraak vrij snel op, maar enkel en alleen als ik in de wagen stap.
Ik hoorde het in mijn geval alleen bij het nemen van drempels, niet bij het in- en uitstappen (of op de motorkap duwen ofzo).

• Solidsystem87
hebben nog mensen hier trillende remschijven? zover zelfs dat stuur meetrilt

ik merkte het al enkele maanden geleden maar dacht dat het door corrosie was. ik remde dan ook in neutraal even door om te reinigen maar merk het zelf bij lange ritten.

ondertussen een afspraak in de garage voor schijven te vervangen maar redelijk gek na 27000 km of 8 maanden.

• BaZZeHH
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-03 13:15
Ik ervaar bij mijn Q4 met het wegrijden met volledig gedraaid stuur diverse schokken in de voorste wielophanging. Als ik het stuur weer naar nulstand laat gaan en weg rij is het vervolgens weg. Iemand anders die dit ook ervaart?

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:12
BaZZeHH schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 15:08:
Ik ervaar bij mijn Q4 met het wegrijden met volledig gedraaid stuur diverse schokken in de voorste wielophanging. Als ik het stuur weer naar nulstand laat gaan en weg rij is het vervolgens weg. Iemand anders die dit ook ervaart?
Absoluut. Ook achteruit rijden uit een parkeervak met volledige draai krijg ik het ook.

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

• Solidsystem87
Datum en uur bug is alvast nog aanwezig na update van Audi connect diensten.
Pagina: 1 ... 110 111 112 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee