De update is er, ze zijn aan het testen. Mijn auto wordt volgende week ingepland.Luke the Duke schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:56:
[...]
Mijn inschatting is dat we ons collectief weer gek hebben laten maken en dat het voorlopig uitzichtloos blijft. Mijn mening dat Audi incompetent is en de Q4 mislukt blijft ongewijzigd.
Oh, laat ons hier aansluitend iets weten dan of het wel degelijk gaat over de lang verwachte update. Thanks.-jann schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:54:
[...]
De update is er, ze zijn aan het testen. Mijn auto wordt volgende week ingepland.
Dat gaat het, ik heb direct contact met werkplaatsmanager van Audi.Babavers schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 12:59:
[...]
Oh, laat ons hier aansluitend iets weten dan of het wel degelijk gaat over de lang verwachte update. Thanks.
Er is vorige week een bezoek geweest bij PON en ze rollen nu uit. Vanaf week 6/7 worden de afspraken gepland.
Ik ben heel benieuwd, wil je ons langs deze weg op de hoogte houden svp?-jann schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:42:
[...]
ze rollen nu uit. Vanaf week 6/7 worden de afspraken gepland.
We zitten denk ik collectief op 3608 en zijn benieuwd naar welke versie het gaat, en of er verder nog achterstallige of te verbeteren zaken zijn.
Zeker, volgende week wordt mijn auto gepland. (Ben dan zelf op wintersport).Luke the Duke schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 13:55:
[...]
Ik ben heel benieuwd, wil je ons langs deze weg op de hoogte houden svp?
We zitten denk ik collectief op 3608 en zijn benieuwd naar welke versie het gaat, en of er verder nog achterstallige of te verbeteren zaken zijn.
Als de Q4 me terug brengt verwacht ik in week 7 bij de dealer te staan.
Ik zit al maanden te trekken, het voordeel is dat ik iemand intern ken dus ik zit vrij dicht bij het vuur.
De realiteit is wel dat Audi zelf, en PON hier heel lang geheimzinnig over hebben gedaan. Dit verklaart ook wel waarom niet iedere dealer hapt op een telefoontje.
De meeste garages zijn erg druk, en ik denk dat niemand voorbarig wil zijn naar klanten.
Dit is gelijk de reden waarom (een deel van) jullie dealers niet direct zegt dat er een update klaar staat.
Eerst goed uitgetest, dan officieel uitrollen is hierbij de gedachte denk ik.
PON doet geheimzinnig omdat Audi er niet duidelijk over was. Dan valt er weinig te beloven als je geen idee hebt wanneer de update gaat komen.
Hier heeft het idee dat ie nooit meer zou komen nogal sterk geleefd. Ook bij mij.
Maar dat de laatste testen nu plaatsvinden en de afspraken vanaf week 6/7 ingepland gaan worden is door PON ook aan mij bevestigd.
Dus het verhaal klopt wat dat betreft.
De grote vraag is nu of we de versie krijgen die al circuleert of dat dit een nieuwere software versie is.
En of we vanaf dat moment gewoon in aanmerking komen voor OTA updates.
Hier heeft het idee dat ie nooit meer zou komen nogal sterk geleefd. Ook bij mij.
Maar dat de laatste testen nu plaatsvinden en de afspraken vanaf week 6/7 ingepland gaan worden is door PON ook aan mij bevestigd.
Dus het verhaal klopt wat dat betreft.
De grote vraag is nu of we de versie krijgen die al circuleert of dat dit een nieuwere software versie is.
En of we vanaf dat moment gewoon in aanmerking komen voor OTA updates.
Ja, een collega heeft dit voor mijn Q4 ingesteld via ODBeleven, tegelijk met het weghalen van de privacy melding bij opstarten MMI. Voor wat betreft Lane Departure onthoudt de auto nu de laatst-actieve instelling, in plaats van standaard 'aan'.SWIGGA schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:51:
Is er iemand al in geslaagd om de Lane departure warning definitief uit te schakelen via OBDeleven ofzoiets?
Dat is geweldig!MetaalMan schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Ja, een collega heeft dit voor mijn Q4 ingesteld via ODBeleven, tegelijk met het weghalen van de privacy melding bij opstarten MMI. Voor wat betreft Lane Departure onthoudt de auto nu de laatst-actieve instelling, in plaats van standaard 'aan'.
Die van mij gaat 9 februari naar de Audi dealer voor een update. Onduidelijk of dit om de grote update gaat.
Is dit op uitnodiging of heb je problemen/zelf contact gezocht?DmC1982 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:51:
Die van mij gaat 9 februari naar de Audi dealer voor een update. Onduidelijk of dit om de grote update gaat.
Laatste paar weken heb ik veel storingen in het kinderslot. Dit werkt dan vaak niet meer, terwijl we wel een kleine hebben achterin.wimbre schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:40:
[...]
Is dit op uitnodiging of heb je problemen/zelf contact gezocht?
2 weken geleden bij de dealer geweest en hebben gezegd dat ze dit konden oplossen met een software update. Ik heb al vaker gevraagd of de grote update er is. Dus wie weet!
Kinderslot moet inderdaad wel veilig zijn.DmC1982 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:15:
[...]
Laatste paar weken heb ik veel storingen in het kinderslot. Dit werkt dan vaak niet meer, terwijl we wel een kleine hebben achterin.
2 weken geleden bij de dealer geweest en hebben gezegd dat ze dit konden oplossen met een software update. Ik heb al vaker gevraagd of de grote update er is. Dus wie weet!
Kreeg gelijk een flashback toen ik het las. Mijn schoonouders reden jaren geleden achter mij toen mijn zoontje ineens de deur open deed. Die arme mensen kregen haast een hartverzakking. Zoonlief had gezien hoe de verkoper van de auto e.e.a. uitlegde over o.a. kinderslot en hij later dacht dat kan ik ook.
Ben benieuwd welke update je krijg.

Die kinderslot issues heb ik ook een paar keer gehad. Is nu al een tijdje geleden, maar wel een mooi excuus om de update te krijgen bij mijn garage. Als ik zomaar naar een update ga vragen dan kom ik niet ver vermoed ik.
Van de week trouwens voor de eerste keer de noodoproep storing. Kwam er ineens in mijn MMI dat ik een noodoproep gestart had, terwijl ik gewoon aan het rijden was en nergens aan had gezeten.. Even paniekmomentje. Maar gelukkig kun je nog in een popup kiezen of het een nood- of pechoproep is.. En dus annuleren.
Van de week trouwens voor de eerste keer de noodoproep storing. Kwam er ineens in mijn MMI dat ik een noodoproep gestart had, terwijl ik gewoon aan het rijden was en nergens aan had gezeten.. Even paniekmomentje. Maar gelukkig kun je nog in een popup kiezen of het een nood- of pechoproep is.. En dus annuleren.
Ja die noodoproep melding krijg ik ook wel eens ja. En inderdaad, gelukkig kun je deze nog wel annuleren.
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Zojuist mijn Q4 ingeleverd bij Audi Breda. Dit ivm de krakende bijrijdersstoel.
Toen ik vroeg naar de update voor de 3608, keken ze alsof ze water zagen branden. In hun systeem konden ze er niks over terug vinden.
Toen ik vroeg naar de update voor de 3608, keken ze alsof ze water zagen branden. In hun systeem konden ze er niks over terug vinden.
Edit
[Voor 97% gewijzigd door Msts op 08-02-2023 14:55]
Ja, kijk even naar mijn vorige berichten.SWIGGA schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:51:
Is er iemand al in geslaagd om de Lane departure warning definitief uit te schakelen via OBDeleven ofzoiets?
Msts in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"
Is er bekend wat de nieuwe softwareversie is? dan kan ik even vragen of ze dit straks willen gaan installeren...
Beniewd welke update dit wordtDmC1982 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 11:51:

Helaas! Audi staat nu bij de dealer, maar zij weten niks van een grote update. Hebben ook niks van Audi meegekregen....
Ik had een afspraak voor volgende week t.b.v. de update (op eigen verzoek). Dealer heeft laten weten dat het toch te vroeg is. De bevestiging is er dat de update komt. Zoals eerder door anderen aangegeven is Pon nog aan het testen. Wat de update exact inhoud en gaat opleveren is voor de dealer nog onbekend. Als de tests goed verlopen gaan de uitnodigingen uitgerold worden. Even geduld dus nog..
marcelmg2 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:12:
Ik heb nu ook ineens de nieuwe Android Auto interface met splitscreen. En ABRP doet het nu ook zomaar op AA terwijl je daar normaliter de Premium versie voor moet hebben. Ziet er nu een stuk mooier uit. En dat op FW versie 3608! [Afbeelding]
Ik heb de nieuwe android auto ook, maar ik krijg geen media of content aan de rechtse kant... wat moet je daarvoor doen??
Ik heb Whatsapp en Spotify op de telefoon en AA, dat is wat ik zag, maar heb verder niet er mee gespeeld
[Voor 11% gewijzigd door marcelmg2 op 09-02-2023 13:13]
Op het icoontje links onderin drukken, degene met de vele stipjes.SWIGGA schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:20:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb de nieuwe android auto ook, maar ik krijg geen media of content aan de rechtse kant... wat moet je daarvoor doen??
Zo werkt het in ieder geval wel met Applecarplay
Bedankt voor je reactie maar ik heb het al opgezocht en blijkbaar enkel spotify of youtube music komen er op en die gebruik ik beiden niet... jammer dat er geen mp3 of dergelijke bestanden via usb mee op het scherm komen.MLLL schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:18:
[...]
Op het icoontje links onderin drukken, degene met de vele stipjes.
Zo werkt het in ieder geval wel met Applecarplay
Hi!
Nog steeds niet binnen of nog geen tijd gehad? Ben zo benieuwd.
Emiel82 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:09:
[...]
Ik heb deze gewoon bij de dealer besteld. Het onderdeelnummer is 8Y0862533B 4PK . Wisselen is heel simpel maar als ik het onderdeel binnen heb zal ik even wat foto's maken van de wissel en dan ook de ervaring delen.
Hier even een ervaring over een trip naar Oostenrijk met de Q4. (SW3608).
Ik heb een Audi charging pro kaart (elke Q4 rijder kan deze voor 1 jaar gratis aanvragen). De kosten zijn dan €0,35 incl BTW bij Ionity laadstations.
De trip ging helemaal prima! 8x geladen bij Ionity zonder problemen. Elke keer aangekoppeld tussen de 15-20%. De curve startte constant bij 115kWh en daalde pas onder de 100 in de buurt van 60%
Voor het eerst gebruik gemaakt vam ABRP. Deze app is echt een enorme aanvulling op een elektrische Auto.
De e-tron routeplanner is wat dat aan gaat een waardeloze hulp.
Ik heb een Audi charging pro kaart (elke Q4 rijder kan deze voor 1 jaar gratis aanvragen). De kosten zijn dan €0,35 incl BTW bij Ionity laadstations.
De trip ging helemaal prima! 8x geladen bij Ionity zonder problemen. Elke keer aangekoppeld tussen de 15-20%. De curve startte constant bij 115kWh en daalde pas onder de 100 in de buurt van 60%
Voor het eerst gebruik gemaakt vam ABRP. Deze app is echt een enorme aanvulling op een elektrische Auto.
Update incoming: https://www-audi-dk.trans...o&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en
Gaat het dan om de betaalde versie van ABRP?-jann schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:26:
Hier even een ervaring over een trip naar Oostenrijk met de Q4. (SW3608).
En toevallig een linkje naar aanvraag audi charging pro kaart? bvd!
[Voor 4% gewijzigd door sixgirls op 11-02-2023 15:49]
Ja betaalde versie via carplay.sixgirls schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:49:
[...]
Gaat het dan om de betaalde versie van ABRP?
En toevallig een linkje naar aanvraag audi charging pro kaart? bvd!
Zie link: je kunt het afsluiten via de Audi App.
https://www.audi.nl/nl/we...uto/onderweg-opladen.html
Vandaag een leuk doe het zelf klusje. Het zilveren Audi logo vervangen door een zwarte. Bij het bestellen wel de zwarte dakrail en zwarte accenten besteld, maar blijkbaar vergeten het logo in zwart ook aan te vinken. Voor €25,- op Marktplaats een zwart logo gevonden inclusief 3M sticker.
Best even spannend bij een net nieuwe auto, maar het ging goed
Het logo aan de voorkant ga ik misschien nog wrappen om het een tintje donkerder te maken.
Verder super blij met de auto! (na 1,5 jaar levertijd) L.E. Adv. Plus, kiezelgrijs met 20 inch. Pano dak helaas moeten cancellen ivm levertijd. Door de lange levertijd wel het geluk dat ik met de nieuwste software rijd (3812). Succes voor degene die nog moeten wachten op een update!
Best even spannend bij een net nieuwe auto, maar het ging goed

Verder super blij met de auto! (na 1,5 jaar levertijd) L.E. Adv. Plus, kiezelgrijs met 20 inch. Pano dak helaas moeten cancellen ivm levertijd. Door de lange levertijd wel het geluk dat ik met de nieuwste software rijd (3812). Succes voor degene die nog moeten wachten op een update!
[Voor 4% gewijzigd door WimBizkit op 12-02-2023 16:53]
Zojuist bericht gehad dat het onderdeel binnen is, wordt op korte termijn vervolgd dus!iweq schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:23:
Hi!
[...]

Weet er iemand of deze obdeleven voldoende is om de lane departure warning definitief uit te schakelen? Of moet je het uitgebreide pakket nemen? Moet je jaarlijks betalen? Abbo?
[Voor 3% gewijzigd door SWIGGA op 14-02-2023 14:29]
Mijn dealer kon/wilde afgelopen maandag nog niets inplannen omdat ze nog van niets weten.-jann schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:13:
Hier nog even een update omtrent de updatehet wordt week 8 dus mijn afspraak is nog niet gepland.
[Afbeelding]
Vraagje:
Weet iemand of je ergens de maximum laadstroom kan aanpassen.
Want thuis laden doe ik aan 10kw/h waardoor mijn batterij van 20% naar 80% in ongeveer 6uur gaat. maar meestal staat hij langer thuis waardoor ik die tijd zou kunnen verlengen en een minder hoog capaciteitstarrief zou moeten betalen.
Laadpaal is van Blue Corner maar daar kunnen / mogen we zelf niks aanpassen.
Kan je dit in de wagen ergens instellen?
Want thuis laden doe ik aan 10kw/h waardoor mijn batterij van 20% naar 80% in ongeveer 6uur gaat. maar meestal staat hij langer thuis waardoor ik die tijd zou kunnen verlengen en een minder hoog capaciteitstarrief zou moeten betalen.
Heb ik nog nooit ontdekt. Je zou een zogenaamde Granny lader kunnen overwegen?speeter73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:47:
Vraagje:
Weet iemand of je ergens de maximum laadstroom kan instellen
Ik ben net bij Udenhout den bosch geweest - ze hebben bevestigd dat de update inderdaad snel beschikbaar komt. Ze verwachten binnen 3 tot 4 weken alle berijders gebeld te hebben om een afspraak in te plannen voor het uitvoeren ervan.Jope3 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 06:43:
[...]
Mijn dealer kon/wilde afgelopen maandag nog niets inplannen omdat ze nog van niets weten.
7300 Q4's verkocht-jann schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:13:
Hier nog even een update omtrent de updatehet wordt week 8 dus mijn afspraak is nog niet gepland.
[Afbeelding]
7,5 uur
40 dealers
4 tegelijk per dealer
8 uur in een dag
5 dagen in de week
7300 * 7,5 / 40 / 4 / 8 / 5 = 8,5 weken volcontinu 4 auto's updaten bij 40 dealers. Gaat natuurlijk nooit zo perfect, dus deze actie gaat een half jaar duren?
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP
8W0906961BJ MPR3_ER_AUASUV_P3812DmC1982 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 06:44:
Is er bekend wat de nieuwe softwareversie is? dan kan ik even vragen of ze dit straks willen gaan installeren...
3812 is de laatste softwareversie

Moet het nog installeren op een Q4, maar de versie hiervoor dat ik heb is 3608.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Dat ziet er veel belovend uit zeg! Waar komt dit bericht eigenlijk vandaag?-jann schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:13:
[Afbeelding]
Ik denk niet dat alle Q4s direct in deze actie hoeven. En ik ga er vanuit dat ze beginnen met de Q4s die de laagste SW versie hebben.marowi schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:02:
[...]
7300 Q4's verkocht
7,5 uur
40 dealers
4 tegelijk per dealer
8 uur in een dag
5 dagen in de week
7300 * 7,5 / 40 / 4 / 8 / 5 = 8,5 weken volcontinu 4 auto's updaten bij 40 dealers. Gaat natuurlijk nooit zo perfect, dus deze actie gaat een half jaar duren?
Is er al een versie die OTA ondersteunt of moeten alle Q4s met de hand gedaan worden?
Software ME3.2 wordt breder ingezet op het MEB-platform, onder meer in de Enyaq. Een maand geleden heeft Skoda deze video geplaatst om 3.2 verder toe te lichten, lijkt verder te gaan dan mij eerder bekend. Zo heeft deze nieuwe versie ook Plug and Charge, ofwel: direct laden na inpluggen van HPC.
Ongetwijfeld legt Audi er een eigen sausje overheen, maar geeft wellicht wel nieuwe inzichten.
YouTube: Simply Clever Podcast 2.0: How ME3.2 software makes your life easier!
Ongetwijfeld legt Audi er een eigen sausje overheen, maar geeft wellicht wel nieuwe inzichten.
YouTube: Simply Clever Podcast 2.0: How ME3.2 software makes your life easier!
Als ik nu al voor een simpele afspraak een maand tot 2 maanden moet wachten en deze actie komt er nog bij verwacht ik eerder een jaar.marowi schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 08:02:
[...]
7300 Q4's verkocht
7,5 uur
40 dealers
4 tegelijk per dealer
8 uur in een dag
5 dagen in de week
En de dealers zullen gebruikers van recentere sw versies (3669 en later) die dit jaar geleverd zijn misschien wel helemaal niet benaderen. (laten we het zo zeggen: het zou me niet verbazen)
In het bericht staat ook dat er geen eind datum voor deze actie is. Ik denk dat ik medio 2024 aan de beurt ben.
Dit was in Duitsland (onderweg naar Oostenrijk)in december. temperatuur was ca 8 grd.ephymerous schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:04:
[...]
Ik heb nog niet meegekregen dat het zo’n groot verschil is. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben
Die grote update zou in q4 2021 al komen. Ik houd rekening met dat de eerste modellen nooit ge-update worden.
Mijn Q4 (40) is geleverd in mei '22 / Software versie 3669
[Voor 14% gewijzigd door Q4Q4 op 15-02-2023 11:46]
Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)
Ik heb dat ook nog niet kunnen ontdekken. Toevallig zag ik gister in de ID4 van een collega dat daar wel een keuze was. Dan laadt de auto op 5,3kWh ipv 10,5kWh.speeter73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:47:
Vraagje:
Lijkt me dat dus in de Q4 ook mogelijk moet zijn.
Handig voor als het salderen verdwijnt.
Verwachte afleverweek 18 -> Audi Q4 e-tron 40 e-tron Launch edition S Competition (besteld begin juni '21)
Die vraag heb ik hier onlangs beantwoord:speeter73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:47:
Vraagje:
deboss65 in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"
Ik weet wel een "hack" maar dan moet je de laadpaal een beetje saboteren.
De beste optie blijft wat al gesuggereerd is om een granny te nemen. Die begrenst in de regel op 10A (2.3kW)
[Voor 12% gewijzigd door deboss65 op 15-02-2023 11:53]
Vind het alleen bijzonder dat deze optie in een ID4 wel zit.deboss65 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:49:
[...]
Die vraag heb ik hier onlangs beantwoord:
deboss65 in "Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1"
Mee eens.Q4Q4 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:52:
[...]
Vind het alleen bijzonder dat deze optie in een ID4 wel zit.
Is puur technisch gezien mogelijk als de MMI in staat is aan de onboard lader te vertellen "ik wil maar x kW trekken".
Mijn vermoeden is dat het bij de Q4 zeker zou kunnen maar dat de heren (en dames) bij Audi dit helaas niet hebben geïmplementeerd.
[Voor 12% gewijzigd door deboss65 op 15-02-2023 12:14]
Dat zijn hele andere waarden. Hoe is het verbruik met dakkoffer?Q4Q4 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Dit was in Duitsland (onderweg naar Oostenrijk)in december. temperatuur was ca 8 grd.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

XXXVI
Omdat je over 10 kW spreekt ga ik ervan uit dat je een 3-fasige aansluiting hebt. In dat geval kan het volstaan om één fase af te koppelen waar je laadpaal aangesloten is op je huisnetwerk. Ik weet niet of dat bij alle laadpalen zo is. Ikzelf heb een Alfen (eigendom leasing maatschappij) en die was door de monteur slecht aangesloten. Door een slecht contact op één van de fasen had ik soms niet het vol vermogen en zo ben ik er achter gekomen dat je op die manier eenvoudig de laadstroom kan beïnvloeden zonder de eigendom van Blue Corner aan te raken. Als je tenminste een beetje handige Harry bent en weet wat je doet als je in die elektriciteitskast begint te morrelen. Zoniet netjes afblijven....speeter73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:47:
Vraagje:

Mooie laadcurve! heb je dit altijd?Q4Q4 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:35:
[...]
Dit was in Duitsland (onderweg naar Oostenrijk)in december. temperatuur was ca 8 grd.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
die van mij zakt >50% altijd onder de 100kW
Wat zullen we toch blij zijn met de update, alsof je een nieuwe auto hebt;)
Met een “slim” laadpunt kan je de stroom instellen per ampère, met een minimum stand van 6A bij 3 fasen.speeter73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:47:
Vraagje:
Ik heb zo mijn laadpunt gekoppeld aan mijn zonnepanelen via Home Assistant om zo de laadstroom automatisch mee te laten stijgen/dalen naargelang veel/weinig productie zonnepanelen.
In de Q4 weet ik niet of je dat daar kan instellen, in de Polestar 2 alleszins wel.
[Voor 4% gewijzigd door K2. op 15-02-2023 18:16]
icm met de wind, het natte wegdek, temp ca 8grd en een snelheid van 140km/h (op de teller?) was het gemiddelde verbuik 29kWh/100km.ephymerous schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:45:
[...]
Dat zijn hele andere waarden. Hoe is het verbruik met dakkoffer?
dus 5x laden over 1050km.
Ik gebruik de snellader alleen als ik met vakantie ben, maar meestal is het wel ongeveer die curve indien de laaddpaal 150kW of hoger is. Tenzij ik een 150kW paal moet delen. dan gaat de snelheid naar 75kW.-jann schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:41:
[...]
Mooie laadcurve! heb je dit altijd?
die van mij zakt >50% altijd onder de 100kW
Wat zullen we toch blij zijn met de update, alsof je een nieuwe auto hebt;)
Ik gebruik de routeplanner van de auto. Weet niet of de accu dan extra voorverwarmd wordt oid voor de laadstop of dat het gewoon door het rijden komt.
Ik denk dat er wel zo'n preconditioning gebeurt als je navi gebruikt. Ik heb ook altijd heel goede curves gehad tot de laatste keer waarbij ik zonder navi te gebruiken op laatste moment besliste af te rijden van autosnelweg en bij te laden. Tot mijn verbazing ging hij toen niet hoger dan 75kW terwijl ik toch al ça. 90 km aan het rijden was. Kan ook met SoC bij start laden te maken hebben (vooraan in de 20%), maar ik denk het niet want dat heb ik al eerder gedaan. Helaas doe ik het wel te weinig aan een snellader om statisch waardevol te zijn. Neem het dus voor wat het waard is.Q4Q4 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:32:
[...]
Ik gebruik de snellader alleen als ik met vakantie ben, maar meestal is het wel ongeveer die curve indien de laaddpaal 150kW of hoger is. Tenzij ik een 150kW paal moet delen. dan gaat de snelheid naar 75kW.
Ik gebruik de routeplanner van de auto. Weet niet of de accu dan extra voorverwarmd wordt oid voor de laadstop of dat het gewoon door het rijden komt.
Ik ben ook aan het wachten op mijn Q4:speeter73 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 07:47:
Vraagje:
- Attraction 40
- mythos zwart
- pack business
- trekhaak
- panoramisch dak
- pack comfort
- pack assistance tour plus
- pack assistance city
- pack storage
- verduisterde zijruiten
- akoestische beglazing voorruiten
Besteld januari 2022, verwachte leverdatum november 2023. Na status te hebben nagevraagd bij de garage, zou dit nu mogelijks juni 2023 worden, maar nog niet bevestigd.
Ondertussen dit forum al enige tijd aan het volgen.
Ik zag ergens de applicatie “STEKKER” (https://www.stekker.com/) voorbijkomen waar het dynamisch instellen van het laadvermogen mogelijk zijn kunnen zijn.
Iemand hier ervaring mee?
Stekker heeft een poosje een beetje gewerkt, de ene dag wel, de andere niet. Ik gebruikte dat omdat de beta software SW3608 geen uitgesteld laden heeft (ofschoon de handleiding zegt van wel....). Ik wilde uitgesteld kunnen laden, en nog steeds, voornamelijk om te voorkomen dat mijn hoofdvoeding uitvalt als ik de auto bij thuiskomst oplaad aan 11kW en tegelijk elektrisch moet koken, de was doen of whatever. Na een tijdje heeft Stekker er, jawel, de stekker uit getrokken en dus geen ondersteuning voor Q4 meer voorzien. Volgens wat ik ervan begreep had dat vooral te maken met de gebrekkige communicatie met de servers van Audi wat trouwens ook aan de basis lag van het feit dat dat de ene dag werkte en de volgende weer niet. Sindsdien moet ik dus 's avonds niet vergeten om mijn auto te gaan insteken alvorens te gaan slapen in afwachting van de bewuste software update waarop menig onder ons nu al meer dan een jaar op wachten.decorteq schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:45:
[...]
Ik ben ook aan het wachten op mijn Q4:
- Attraction 40
- mythos zwart
- pack business
- trekhaak
- panoramisch dak
- pack comfort
- pack assistance tour plus
- pack assistance city
- pack storage
- verduisterde zijruiten
- akoestische beglazing voorruiten
Besteld januari 2022, verwachte leverdatum november 2023. Na status te hebben opgelost rage bij de garage, zou dit nu mogelijks juni 2023 worden, maar nog niet bevestigd.
Ondertussen dit forum al enige tijd aan het volgen.
Ik zag ergens de applicatie “STEKKER” (https://www.stekker.com/) voorbijkomen waar het dynamisch instellen van het laadvermogen mogelijk zijn kunnen zijn.
Iemand hier ervaring mee?
Dit alles dateert van voor de zomer 2022, nadien heb ik het eigenlijk niet meer gevolgd of geprobeerd. Kan dus zijn dat heel mijn verhaal achterhaald is.
Hebben jullie dan geen planning op de laadpaal?
Ik steek de stekker er in als ik thuis kom en de Wallbox gaat dan om 23.05 uur aan de slag met nachtstroom.
Werkt prima.
Ik steek de stekker er in als ik thuis kom en de Wallbox gaat dan om 23.05 uur aan de slag met nachtstroom.
Werkt prima.
Helaas, met de Alfen die de leasemaatschappij heeft geleverd is niks aan te passen 🤷🏼♂️ Maarrr… met DE update, moet alles goedkomendolfg schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:06:
Werkt prima.

Heb je Vattenfall als 'provider' van de back office?Gerardvhgn schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:14:
[...]
Helaas, met de Alfen die de leasemaatschappij heeft geleverd is niks aan te passen 🤷🏼♂️ Maarrr… met DE update, moet alles goedkomen
The best is yet to come
Tjonge jonge, dat is toch wel het minste.Gerardvhgn schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:14:
[...]
Helaas, met de Alfen die de leasemaatschappij heeft geleverd is niks aan te passen 🤷🏼♂️ Maarrr… met DE update, moet alles goedkomen
Dat je zelf kunt bepalen hoe laat de stroom aangaat.
Nooit verwacht dat je daar geen enkele invloed op hebt.
Nee, Eneco Mobility…Dean Martin schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 19:49:
[...]
Heb je Vattenfall als 'provider' van de back office?
Nope. Alfen laadpaal, geplaatst door 50five, in opdracht van Numobi, in opdracht van Arval (leasing maatschappij). Wordt beheerd door Numobi. Ik kan op de laadpaal helaas dus niks instellen. Nachtstroom heb ik niet (nachtstroom in combinatie met zonnepanelen is een slecht idee, tenminste in Vlaanderen) en heb nog steeds terugdraaiende teller. Het maakt me dus voorlopig niks uit mbt de facturatie van mijn persoonlijk piekverbruik (capaciteitstarief), maar dus wel omwille van overbelasting van de hoofdzekering. Momenteel kan ik installatie van een 'slimme' meter nog weigeren tot minstens 2025 en dat ga ik uiteraard ook doen. Nadien wordt het nog complexer. Dan ga ik toch via de P1 poort moeten 'praten' met die laadpaal, of ze het bij Numobi willen of niet....dolfg schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:06:
Werkt prima.
Voor de Q4 rijders met MPR3 systeem en nog geen 3812 hebben, maar wel willen installeren. Stuur even een PB dan stuur ik je de firmware 

Wat is een MPR3 systeem?Rainesh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 18:16:
Voor de Q4 rijders met MPR3 systeem en nog geen 3812 hebben, maar wel willen installeren. Stuur even een PB dan stuur ik je de firmware
XXXVI
Is een van de mmi systemen in de Audi modellen. Zie je ook staan bij je softwareversie
Interessant! Is dit iets wat niet in b.v. de eerste versie zit? Misschien kan je wat uitweiden?Rainesh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:12:
[...]
Is een van de mmi systemen in de Audi modellen. Zie je ook staan bij je softwareversie
Dat geldt dus niet voor mij?Rainesh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 19:12:
[...]
Voor jou wel, 3812 is ook de laatste versie voor MHI3. Stuur even een pbiweq schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:30:
[...]
Dat geldt dus niet voor mij?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoort die naad tussen de afdekkap van het multimediasysteem en de klimaatbediening daar te zitten?iweq schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:30:
[...]
Dat geldt dus niet voor mij?[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ziet er ietwat wat vreemd uit
Lijkt erop dat clima paneel niet goed erin geklikt zit.MLLL schreef op maandag 20 februari 2023 @ 17:12:
[...]
Hoort die naad tussen de afdekkap van het multimediasysteem en de klimaatbediening daar te zitten?
Ziet er ietwat wat vreemd uit
Ik heb dezelfde versie, maar ik ben nog altijd niet mee. En ik denk dat er wel meer onder ons met een groot vraagteken zitten. Eerst gaat het over MPR3 en nu zeg je dat MHI3 ook in aanmerking komt. Zo vreemd. Iedereen klaagt en zaagt al maandenlang omdat we allemaal zitten te wachten op een update die nooit lijkt te komen, en jij beweert nu plots dat je die zomaar ter beschikking hebt. Hoe kan dat?? Hoe ben je daar aan geraakt? Heb je die ook zelf geïnstalleerd op je wagen? En hoe verloopt dat dan, simpelweg met een memory stick of hoe moet ik me dat voorstellen?Rainesh schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Voor jou wel, 3812 is ook de laatste versie voor MHI3. Stuur even een pb
Er zijn meerdere systemen geleverd in de Audi modellen.Babavers schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:05:
[...]
Ik heb dezelfde versie, maar ik ben nog altijd niet mee. En ik denk dat er wel meer onder ons met een groot vraagteken zitten. Eerst gaat het over MPR3 en nu zeg je dat MHI3 ook in aanmerking komt. Zo vreemd. Iedereen klaagt en zaagt al maandenlang omdat we allemaal zitten te wachten op een update die nooit lijkt te komen, en jij beweert nu plots dat je die zomaar ter beschikking hebt. Hoe kan dat?? Hoe ben je daar aan geraakt? Heb je die ook zelf geïnstalleerd op je wagen? En hoe verloopt dat dan, simpelweg met een memory stick of hoe moet ik me dat voorstellen?
Lees even wat posts op tweakers van mij, dan kun je mijn achtergrond wel uitvogelen

Ja update doe je met een usb of sd
Ik zie al dat mensen spreken over versie 3853, dus 3812 die ik heb is ook niet de laaste versie volgens mij... ik merk dat soms de tijd verkeerd wordt weergegeven, maar later weer juist is. Voor de rest nog geen opmerkingen over versie 3812.
Heb je een pic van 3853? Ik heb die wel voor de A4/5/6/7/8 etc maar nog niet voor de Q4. Kan vanavond wel even kijken, maar heeft wat tijd nodig.SWIGGA schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:32:
Ik zie al dat mensen spreken over versie 3853, dus 3812 die ik heb is ook niet de laaste versie volgens mij... ik merk dat soms de tijd verkeerd wordt weergegeven, maar later weer juist is. Voor de rest nog geen opmerkingen over versie 3812.
Nee ik heb daar niets van, heb er enkel van gelezen...Rainesh schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:38:
[...]
Heb je een pic van 3853? Ik heb die wel voor de A4/5/6/7/8 etc maar nog niet voor de Q4. Kan vanavond wel even kijken, maar heeft wat tijd nodig.
Is het toevallig bekend of er straks met de software-update ook verbeterde DC-laadsnelheden zijn voor de 2021-modellen? Die van mij is dus geleverd met 3608. Met snelladen is het me tot op heden nog niet gelukt om boven de 60kW uit te komen.
Onderstaande screenshots van vandaag - vertrokken met 100% batterij 10 graden, na 220 kilometer gestopt met 11% resterend en ingeplugd op een 125kW lader van allego.
Anders misschien toch maar eens als probleem aanmelden bij de dealer..
Onderstaande screenshots van vandaag - vertrokken met 100% batterij 10 graden, na 220 kilometer gestopt met 11% resterend en ingeplugd op een 125kW lader van allego.
Is inderdaad wel slecht genoeg om te gaan klagen lijkt me. Ben je er met ingebouwde navi naar toe gereden? Dat zou het verschil kunnen maken. Ik heb altijd prima laadstroom gehad, ook met 3608, behalve de laatste keer toen ik navigatie niet gebruikt heb. Maar dan had ik toch nog altijd 75 kW en begon ik te laden met meer dan 20% SoC. PS, je rijdt toch niet met een 35 veronderstel ik. Dat zou natuurlijk ook veel kunnen verklaren.Chirezza schreef op maandag 20 februari 2023 @ 21:26:
Is het toevallig bekend of er straks met de software-update ook verbeterde DC-laadsnelheden zijn voor de 2021-modellen? Die van mij is dus geleverd met 3608. Met snelladen is het me tot op heden nog niet gelukt om boven de 60kW uit te komen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik heb geen gebruik gemaakt van interne navi (zit er niet op). Ik rijdt inderdaad wel een 35, echter lijkt me ook dat dit model meer dan 60kW aan zou moeten kunnen toch?Babavers schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:45:
[...]
Is inderdaad wel slecht genoeg om te gaan klagen lijkt me. Ben je er met ingebouwde navi naar toe gereden? Dat zou het verschil kunnen maken. Ik heb altijd prima laadstroom gehad, ook met 3608, behalve de laatste keer toen ik navigatie niet gebruikt heb. Maar dan had ik toch nog altijd 75 kW en begon ik te laden met meer dan 20% SoC. PS, je rijdt toch niet met een 35 veronderstel ik. Dat zou natuurlijk ook veel kunnen verklaren.
Naar welke gegevens ben je op zoek? Ik heb eerst in 1u15m 120 kilometer afgelegd waarvan nagenoeg volledig snelweg (tussen de 100 en 110km/u) , een korte stop gemaakt van 5 minuten en toen mijn reis vervolgd naar huis. Ik heb hem vervolgens in mijn woonplaats even aan een snellader gehangen om te kijken hoe deze zou presteren.GeeMoney schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:56:
@Chirezza post je rit details eens van die dag en dan natuurlijk die lange stint.
Dat bevestigd mogelijk je vermoeden of kan het verklaren.
Zijn er mensen in dit forum die deze update al geprobeerd hebben? Ik heb ondertussen het engineering menu al ontdekt om de update te flashen maar ik durf de update niet goed toepassen ofschoon het heel eenvoudig lijkt. Ik stel me heel wat vragen. Het is niet moeilijker dan een kaartupdate flashen. Ik vraag me derhalve af waarom Audi het dan niet zelf verdeelt op deze manier om een hoop kosten te kunnen sparen met het binnenroepen van al die auto's? Is het niet zo dat tegelijk ook aan serverzijde bij Audi een en ander aangepast moet worden? Moet ik misschien opnieuw als hoofdgebruiker gedefinieerd worden nadien of gaat dat allemaal vanzelf? Idem voor Audi Connect activatie. En gaat de auto uberhaupt mijn sleutel nog herkennen? Is er een reëel risico dat ik heel het spel om zeep help, garantie verlies en met hangende pootjes naar de dealer moet bellen dat ze mijn auto moeten komen wegslepen voor herstelling... ? Duurt dit trouwens lang? Ik lees op diverse plaatsen dat zo'n update urenlang kan duren. Is dat zo? En zo ja, moet ik mijn 12V batterij dan aan een lader hangen om te voorkomen dat ik het VW ID4 probleem moet meemaken? En hoe zit het nadien met de app op de smartphone? Gaat die layout zich dan vanzelf aanpassen waardoor ik te zien krijg wat ik hoor te kunnen zien bij de 3812 versie? Of vraagt dat aanpassingen op de Audi-servers die via de dealer geïnitieerd moeten worden? Kortom, ik zou toch graag eerst zien dat iemand zijn ervaring deelt voordat ik eraan begin....Rainesh schreef op maandag 20 februari 2023 @ 18:28:
[...]
Er zijn meerdere systemen geleverd in de Audi modellen.
Lees even wat posts op tweakers van mij, dan kun je mijn achtergrond wel uitvogelen
Ja update doe je met een usb of sd
Ik zou het niet doen. Ik begreep dat een auto zo’n 7 uur aan het updaten is.
Het is net of je in het zicht van de haven ineens een nieuwe koers gaat varen.
Als er bij de dealer iets fout gaat met die update is het hun probleem.
Met je usb stick thuis is het jouw probleem.
Ik zou er echt niet aan beginnen.
Maar gaat de post waar je op reageert wel over de inmiddels al legendarische software update?
Maar gaat de post waar je op reageert wel over de inmiddels al legendarische software update?
Stuur eens een shot van je gemiddelden en rijtijden inderdaad in je app/auto.Chirezza schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:21:
[...]
Naar welke gegevens ben je op zoek? Ik heb eerst in 1u15m 120 kilometer afgelegd waarvan nagenoeg volledig snelweg (tussen de 100 en 110km/u) , een korte stop gemaakt van 5 minuten en toen mijn reis vervolgd naar huis. Ik heb hem vervolgens in mijn woonplaats even aan een snellader gehangen om te kijken hoe deze zou presteren.
Wellicht voor je beleving heb je gemiddeld zo snel en lang gereden maar is dit niet zo, of je laden gaat echt gewoon traag.
Dit is niet de ME3.2 update maar een simpele mmi update.dolfg schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 01:10:
Ik zou het niet doen. Ik begreep dat een auto zo’n 7 uur aan het updaten is.
Kijk eens op YouTube naar Audi mmi update. Dan zie je hoe het update proces gaat. Voor zowel nieuwe als oude systemen is het hetzelfde.Babavers schreef op maandag 20 februari 2023 @ 23:38:
[...]
Zijn er mensen in dit forum die deze update al geprobeerd hebben? Ik heb ondertussen het engineering menu al ontdekt om de update te flashen maar ik durf de update niet goed toepassen ofschoon het heel eenvoudig lijkt. Ik stel me heel wat vragen. Het is niet moeilijker dan een kaartupdate flashen. Ik vraag me derhalve af waarom Audi het dan niet zelf verdeelt op deze manier om een hoop kosten te kunnen sparen met het binnenroepen van al die auto's? Is het niet zo dat tegelijk ook aan serverzijde bij Audi een en ander aangepast moet worden? Moet ik misschien opnieuw als hoofdgebruiker gedefinieerd worden nadien of gaat dat allemaal vanzelf? Idem voor Audi Connect activatie. En gaat de auto uberhaupt mijn sleutel nog herkennen? Is er een reëel risico dat ik heel het spel om zeep help, garantie verlies en met hangende pootjes naar de dealer moet bellen dat ze mijn auto moeten komen wegslepen voor herstelling... ? Duurt dit trouwens lang? Ik lees op diverse plaatsen dat zo'n update urenlang kan duren. Is dat zo? En zo ja, moet ik mijn 12V batterij dan aan een lader hangen om te voorkomen dat ik het VW ID4 probleem moet meemaken? En hoe zit het nadien met de app op de smartphone? Gaat die layout zich dan vanzelf aanpassen waardoor ik te zien krijg wat ik hoor te kunnen zien bij de 3812 versie? Of vraagt dat aanpassingen op de Audi-servers die via de dealer geïnitieerd moeten worden? Kortom, ik zou toch graag eerst zien dat iemand zijn ervaring deelt voordat ik eraan begin....
Voorbeeld van MMI update.
Update duurt ongeveer 20-30min, kan zelfs met draaiende "motor" of geheel contact uit.
Een mmi systeem bepaald niet of je sleutels herkend worden of niet.
Dan wil je niet weten wat we allemaal met @GeeMoney auto's gedaan hebben

[Voor 65% gewijzigd door Rainesh op 21-02-2023 07:47]
Chirezza heeft 3608... Niet te veel vragen. Dat hebben wij, 3608 rijders, allemaal niet.GeeMoney schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 06:57:
[...]
Stuur eens een shot van je gemiddelden en rijtijden inderdaad in je app/auto.
Wellicht voor je beleving heb je gemiddeld zo snel en lang gereden maar is dit niet zo, of je laden gaat echt gewoon traag.

Zit er (veel) verschil tussen deze en een oudere versie?Rainesh schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:52:
[...]
Voor jou wel, 3812 is ook de laatste versie voor MHI3. Stuur even een pb
En moet er op de audi servers niks gewijzigd of opnieuw ingesteld worden ivm hoofdgebruiker, Audi connect activatie, connectie met en layout van de app?Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:25:
[...]
Dit is niet de ME3.2 update maar een simpele mmi update.
[...]
Kijk eens op YouTube naar Audi mmi update. Dan zie je hoe het update proces gaat. Voor zowel nieuwe als oude systemen is het hetzelfde.
[YouTube: MH2P CONVERSION ANY REGION TO ANY NO SOLDERING]
Update duurt ongeveer 20-30min, kan zelfs met draaiende "motor" of geheel contact uit.
Ik zie in dat filmpje ook die Vega toepassing op PC. Ik veronderstel dat die verbonden is via obd poort. Heb je dat ook allemaal nodig om het proces te voltooien?Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 07:25:
[...]
Dit is niet de ME3.2 update maar een simpele mmi update.
[...]
Kijk eens op YouTube naar Audi mmi update. Dan zie je hoe het update proces gaat. Voor zowel nieuwe als oude systemen is het hetzelfde.
[YouTube: MH2P CONVERSION ANY REGION TO ANY NO SOLDERING]
Gaat puur om het stukje vanaf 4:41 tot mmi update klaar. Derest heb je niet nodig.Babavers schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:30:
[...]
Ik zie in dat filmpje ook die Vega toepassing op PC. Ik veronderstel dat die verbonden is via obd poort. Heb je dat ook allemaal nodig om het proces te voltooien?
Derest van het filmpje is een regio conversie wat hij aan het doen is, dat is compleet wat anders
OK, duidelijk.Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:44:
[...]
Gaat puur om het stukje vanaf 4:41 tot mmi update klaar. Derest heb je niet nodig.
Derest van het filmpje is een regio conversie wat hij aan het doen is, dat is compleet wat anders
En ken je ook het antwoord op deze vragen : En moet er op de audi servers niks gewijzigd of opnieuw ingesteld worden ivm hoofdgebruiker, Audi connect activatie, connectie met en layout van de app?
Nee dat is niet nodig. Dat blijft allemaal behouden.Babavers schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:27:
[...]
OK, duidelijk.
En ken je ook het antwoord op deze vragen : En moet er op de audi servers niks gewijzigd of opnieuw ingesteld worden ivm hoofdgebruiker, Audi connect activatie, connectie met en layout van de app?
@GeeMoney heeft net de update uitgevoerd op zijn Fat Etron. Hij zal later wel zijn bevindingen posten.
Ik blijf het een straf verhaal vinden. Ik zie trouwens aan de datestamps van het merendeel van de folders in die download van begin februari '23 dateren ofschoon 3812 al veel langer bestaat. De bestanden daarentegen zijn wel veel ouder. Van waar komt dit eigenlijk? Is dat gedownload uit een bestaande auto? Is dat illegaal uitgelekt door een medewerker van Audi? En waarom installeert Audi het zelf niet bij hun ontevreden klanten als het toch zo simpel is? Want ontevreden klanten hebben ze genoeg gekweekt na het 3608 debacle... En dat weten ze. Daar moet toch ergens een addertje onder het gras zitten. Of ben ik paranoïde??Rainesh schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:33:
[...]
Nee dat is niet nodig. Dat blijft allemaal behouden.
@GeeMoney heeft net de update uitgevoerd op zijn Fat Etron. Hij zal later wel zijn bevindingen posten.
[Voor 4% gewijzigd door Babavers op 21-02-2023 12:41]
Ik denk dat Rainesh een meer dan goede reputatie heeft op dit gebiedBabavers schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:37:
[...]
Ik blijf het een straf verhaal vinden. Ik zie trouwens aan de datestamps van het merendeel van die bestanden dat ze van begin februari '23 dateren ofschoon 3812 al veel langer bestaat. Van waar komt dit eigenlijk? Is dat gedownload uit een bestaande auto? Is dat illegaal uitgelekt door een medewerker van Audi? En waarom installeert Audi het zelf niet bij hun hun ontevreden klanten als het toch zo simpel is? Want ontevreden klanten hebben ze genoeg gekweekt na het 3608 debacle... En dat weten ze. Daar moet toch ergens een addertje onder het gras zitten. Of ben ik paranoïde??

Sterker, ik heb meer vertrouwen in Rainesh dan in mijn Audi dealer op dit vlak. Als mijn fat in aanmerking kwam zou ik zonder nadenken gebruik maken van zijn aanbod.
[Voor 8% gewijzigd door Dean Martin op 21-02-2023 12:42]
The best is yet to come
@Babavers Misschien moet je het zelf testen. Als je het niet vertrouwt, moet je er van af blijven.
Dit is een tweakers forum, dus er zijn genoeg mensen die het wel willen proberen.
Ik ga het vandaag ook doen (met dank aan @Rainesh) dus ik zal mijn bevindingen posten.
Dit is een tweakers forum, dus er zijn genoeg mensen die het wel willen proberen.
Ik ga het vandaag ook doen (met dank aan @Rainesh) dus ik zal mijn bevindingen posten.
Peugeot E2008 GT Cobra, Audi Q4 eTron 40, Zappi v2 3F
Geen twijfel over zijn vaardigheden en kennis, laat dat duidelijk zijn. Maar toch, hij heeft die software niet zelf geschreven. Hoe geraakt dat in het circuit, en is het op zijn beurt niet ook een soort van beta-versie van de real thing?Dean Martin schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 12:41:
[...]
Ik denk dat Rainesh een meer dan goede reputatie heeft op dit gebied
Sterker, ik heb meer vertrouwen in Rainesh dan in mijn Audi dealer op dit vlak. Als mijn fat in aanmerking kwam zou ik zonder nadenken gebruik maken van zijn aanbod.
Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.