Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 108 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-07 10:06
Dean Martin schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Het vervelende is dat je geen laders kunt uitsluiten en hij je nog steeds naar Audi dealers stuurt die semi openbaar zijn met sluitingstijden. Die kun je dan niet skippen bij het plannen.
Precies, uitsluiten en netwerken als voorkeur opgeven met correcte voorspelling van verbruik. Is toch niet zo moeilijk, zou je zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 04-07 15:51
Dean Martin schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 17:53:
[...]

Het vervelende is dat je geen laders kunt uitsluiten en hij je nog steeds naar Audi dealers stuurt die semi openbaar zijn met sluitingstijden. Die kun je dan niet skippen bij het plannen.
Ja klopt. Dat is het grote nadeel idd. Anders zette ik hem alléén op Fastned/Ionity/Shell Recharge. Wellicht in een update. Heb zelf nog de eerste firmware (Q4 van eind '21)

Overigens.. Iemand ook ervaring dat de winterbanden (heb ze pas sinds eergisteren, don't ask) een stuk stiller zijn dan de standaard (zomer) Bridgestones? Dit zijn wel Conti's, een beter merk mi. Maar normaal zijn winterbanden wat minder stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:45
sbin schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Ja klopt. Dat is het grote nadeel idd. Anders zette ik hem alléén op Fastned/Ionity/Shell Recharge. Wellicht in een update. Heb zelf nog de eerste firmware (Q4 van eind '21)

Overigens.. Iemand ook ervaring dat de winterbanden (heb ze pas sinds eergisteren, don't ask) een stuk stiller zijn dan de standaard (zomer) Bridgestones? Dit zijn wel Conti's, een beter merk mi. Maar normaal zijn winterbanden wat minder stil.
Precies dezelfde ervaring met mijn winterbanden. Ook Conti na Bridgetone. Vooral op ruw wegdek aan hogere snelheid merk ik het verschil fel. Maw op Belgische autosnelwegen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
sbin schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 08:49:
[...]

Als je dat kon aangeven is de navigatie top. ABRP heeft ook zo zijn gebreken vind ik.
Laatst naar Parijs gereden en eerlijk gezegd (dat is mijn eigen fout) niet gekeken naar de route, louter naar de km intervallen tussen de laders.

Hij liet me op een gegeven moment via de ardennen 60km binnendoor rijden......
Op de terugweg uiteraard wel de route vooraf gecheckt en gaat 'ie voor een normale route via de snelweg.

Anyway, op dat vlak is nog wel wat te winnen ja.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-07 08:34
Hmm, vandaag weer een nieuwe foutmelding gevonden, de snelheidsmeter blijft op 0 staan tijdens het rijden en ook bijna alle assistentiesystemen werken niet meer.

Hebben jullie hier al wel eens last van gehad en hoe zou je het kunnen oplossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cu28nqi5Q-rK0fuFmelBL7SpCS4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hs16BSxPh0zxnmq7tcXuN1PG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Babavers schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 09:07:
[...]

Precies dezelfde ervaring met mijn winterbanden. Ook Conti na Bridgetone. Vooral op ruw wegdek aan hogere snelheid merk ik het verschil fel. Maw op Belgische autosnelwegen.... ;)
Ik heb michelin winterbanden en ik heb de indruk dat deze toch iets luidruchtiger zijn... hangt af van band tot band natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XwJykGigxw23G5W5GK6D-E946xY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yiZJGMir5DX7FIfp2yaVLMvK.jpg?f=fotoalbum_large
Ik heb het opbergvakje aangekregen (besteld op 7 januari). Past goed :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel82
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-07 12:20
SWIGGA schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 10:27:
[Afbeelding]
Ik heb het opbergvakje aangekregen (besteld op 7 januari). Past goed :-)
Dat ziet er netjes uit! Een andere vraag, waar vind je de 'bekerhouder' verkleiners die ik op deze foto zie? Dit is niet de versie uit 'opbergpakket' toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Emiel82 schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:09:
[...]

Dat ziet er netjes uit! Een andere vraag, waar vind je de 'bekerhouder' verkleiners die ik op deze foto zie? Dit is niet de versie uit 'opbergpakket' toch?
Klopt, ik heb het opbergpakket niet. Het was voor mij niet nodig. Ik heb liever een maximale koffer (met opbergpakket heb je soort van rails liggen) + de netten achteraan de stoelen hoefde ook niet. Ik dacht dat de bekerhouders wel ok zouden zijn. Dat laatste was niet het geval helaas. Omwille van het harde plastic maken blikjes veel lawaai in zon stille auto. Ik ben daarom op zoek gegaan naar 'verkleiners' . De verkleiners klemmen goed en zijn van zacht kunststof gemaakt zodat het veel stiller is en beter klemt, want dat was nooit het geval. Ze passen niet helemaal perfect en wss zijn er nog betere op de markt, maar ik ben best tevreden met deze :-) blijkbaar van een model 3...
https://www.fruugo.be/nie...qn-6NYu0K5UgaArsFEALw_wcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel82
SWIGGA schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 22:19:
[...]

Klopt, ik heb het opbergpakket niet. Het was voor mij niet nodig. Ik heb liever een maximale koffer (met opbergpakket heb je soort van rails liggen) + de netten achteraan de stoelen hoefde ook niet. Ik dacht dat de bekerhouders wel ok zouden zijn. Dat laatste was niet het geval helaas. Omwille van het harde plastic maken blikjes veel lawaai in zon stille auto. Ik ben daarom op zoek gegaan naar 'verkleiners' . De verkleiners klemmen goed en zijn van zacht kunststof gemaakt zodat het veel stiller is en beter klemt, want dat was nooit het geval. Ze passen niet helemaal perfect en wss zijn er nog betere op de markt, maar ik ben best tevreden met deze :-) blijkbaar van een model 3...
https://www.fruugo.be/nie...qn-6NYu0K5UgaArsFEALw_wcB
Bedankt voor de reactie, dit is een mooie oplossing. Ik ga zelf nog even proberen hoe makkelijk de bekerhouder te wisselen is tegen de originele met klemmetjes uit het opbergpakket, als dit niet wat wordt is dit het alternatief :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Een eerste goede test in de sneeuw voor mij met de 40 e-tron. Ik moet zeggen ik sta versteld van de hoeveelheid grip. Ook al is het achterwielaandrijving, het werkt veel beter als auto's met verbrandingsmotor. (Wss door het lage zwaartepunt en elektromotor op de achteras) . Als je wil glijden is het enorm controleerbaar en grijpt het esp vrij snel in. Een dikke pluim die tractiecontrole :-) wat vinden jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
SWIGGA schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:46:
Een eerste goede test in de sneeuw voor mij met de 40 e-tron. Ik moet zeggen ik sta versteld van de hoeveelheid grip. Ook al is het achterwielaandrijving, het werkt veel beter als auto's met verbrandingsmotor. (Wss door het lage zwaartepunt en elektromotor op de achteras) . Als je wil glijden is het enorm controleerbaar en grijpt het esp vrij snel in. Een dikke pluim die tractiecontrole :-) wat vinden jullie?
Inderdaad toppie!! Omdat alles elektrisch is zal de ESP natuurlijk ook veel reactiever zijn dan bij een verbrandingsmotor waarbij heel wat meer mechanica/inertie in de regelkring zit. Ik heb de quattro 50 en daarmee voel je haast helemaal niet dat je op sneeuw rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
SWIGGA schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 08:46:
Werkt top idd. Zelfs even plankgas geven grijpt hij helemaal netjes en gecontroleerd in. Heb geen enkel moment gevoel gehad dat het oppassen geblazen was.
Dit was (heel) vroeger in mijn ook achterwielaangedreven BMW 120d wel anders. Dat ding was levensgevaarlijk met sneeuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-07 11:21
sbin schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:24:
[...]Wat mij betreft geen enkele reden meer om ABRP te gebruiken met hun crappy routeplanning en weergave.
Ik kreeg een mail van ABRP dat ze ook per direct stoppen met "Smart Car", live data via de cloud. Maar wel bezig zijn met nieuwe ontwikkelingen op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReaperr
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-12-2023
Heeft iemand al een oplossing voor kleinere bekers / blikjes in de bekerhouder?
Ik heb nu anti-slip onderzettertjes erin geplaatst, maar dat heeft het juist erger gemaakt omdat ie nu kantelt bij het wegrijden / remmen / op rotondes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Luke the Duke schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 13:40:
[...]

Ik kreeg een mail van ABRP dat ze ook per direct stoppen met "Smart Car", live data via de cloud. Maar wel bezig zijn met nieuwe ontwikkelingen op dat gebied.
Volgens mij zeggen ze wat anders:
Stop offering logging of activities based on data from TRONITY. Live data will work just as usual.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartezzje
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 22:10
Babavers schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:55:
[...]

Ik heb die warmtepomp niet en ik ben blij dat ik ze niet genomen heb. Toch niet voor ons klimaat. In de zomer is het effect verwaarloosbaar, in de winter kan het afhankelijk van wat je leest in de grootte-orde van 10% opleveren in extra range (of dus 10% besparen in verbruik). Let wel, ONZE winters, en niet die van Noorwegen, Zweden, of de alpen of zo. Als je telt aan 40 eurocent per kWh dan kom je ruw geteld aan een kostprijs van 10€/100 km energiekost. Gemiddeld, over het ganse jaar genomen ga je minder dan 5% kunnen besparen. Een warmtepomp brengt immers het meeste in de winter, in de tussenseizoenen nauwelijks iets en in de zomer een klein beetje. Dus globaal 5% besparen is nog aan de gunstige kant geteld.
Dat betekent dus dat je op 100 km ongeveer 50 cent gaat kunnen besparen op die 10 €/100 km. Dus moet je al 200.000 km afleggen om 1000 € te besparen op energie. Zet dat eens naast die optieprijs en dan weet je het wel.
Niet doen dus tenzij je het hyper belangrijk vindt om ook tijdens die enkele winterpieken die wij kennen gevoelig verder te kunnen rijden met een volle batterij.
Bedankt voor je reactie. Helder verhaal. Ik heb hem destijds gekozen voor meer actieradius om niet te hoeven snelladen tussendoor.
Max ritlengte is totaal 400 km bij mij. Hoop dat ik dat kan halen..

2x Marstek Venus 5.12 / 13x Zuid-oost en 5x West totaal 5400 Wp / 3x split airco Mitsubishi / Audi Q4 / Ratio laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
bartezzje schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 12:24:
[...]

Bedankt voor je reactie. Helder verhaal. Ik heb hem destijds gekozen voor meer actieradius om niet te hoeven snelladen tussendoor.
Max ritlengte is totaal 400 km bij mij. Hoop dat ik dat kan halen..
Ik denk persoonlijk dat het amper actieradius scheelt met of zonder warmtepomp. Ik heb ze ook niet besteld. Het kan alleen maar stuk gaan zon warmtepomp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-07 22:19
Bij de launch edition advanced plus zat de warmtepomp erbij. Ik weet niet hoe het zonder is natuurlijk.
Maar een voordeel is iig dat na 300 meter rijden de auto al bijna warm is. Of mensen met een accu dat ook hebben, vast wel.
Maar ik ben blij.

Met dit weer gaat de actieradius flink naar beneden.
Zomers kom ik aan 480 (op papier 520).
Nu in de winter zit ik op 395.
En dan doe ik ECHT mijn best.
Langdurig verbruik is nu van 16.7 naar 19.8 kWh gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
dolfg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:24:
Bij de launch edition advanced plus zat de warmtepomp erbij. Ik weet niet hoe het zonder is natuurlijk.
Maar een voordeel is iig dat na 300 meter rijden de auto al bijna warm is. Of mensen met een accu dat ook hebben, vast wel.
Maar ik ben blij.

Klopt inderdaad. De auto is zonder warmtepomp ook echt na een hele korte tijd warm. Ja met koude temperaturen is het quasi onmogelijk om 400km te halen. Eerder 350 km bij normaal rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
dolfg schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 14:24:
Maar ik ben blij.

Dat lijkt mij wel heel zuinig. Daar kom ik in de verste verte niet aan. Ik rijd nochtans niet hard, maar als ik 120 mag dan ga ik niet aan 100 of 110 rijden om te besparen. Ik zit ook niet te beknibbelen op comfort. Er wordt bv. aanbevolen om temp in de auto op 16° te zetten en stoelverwarming te gebruiken. Dat zijn dingen waar ik niet aan meedoe. Bij mij staat de verwarming op 20 en dan zet ik de stoelverwarming ook nog op 3.... 😉 Maar dan zit ik in de winter toch steevast korter bij 25 kWh dan 20 kWh per 100 km. En als ik veel korte ritten doe zit ik zelfs boven 25.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Babavers schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Dat lijkt mij wel heel zuinig. Daar kom ik in de verste verte niet aan. Ik rijd nochtans niet hard, maar als ik 120 mag dan ga ik niet aan 100 of 110 rijden om te besparen. Ik zit ook niet te beknibbelen op comfort. Er wordt bv. aanbevolen om temp in de auto op 16° te zetten en stoelverwarming te gebruiken. Dat zijn dingen waar ik niet aan meedoe. Bij mij staat de verwarming op 20 en dan zet ik de stoelverwarming ook nog op 3.... 😉 Maar dan zit ik in de winter toch steevast korter bij 25 kWh dan 20 kWh per 100 km. En als ik veel korte ritten doe zit ik zelfs boven 25.
16 graden en stoelverwarming, 100 of minder op de autostrade? Bij mij is het ook heel anders, eerder 22 a 23 en stoelverwarming op 3 en 120 of meer als het kan. Vrachtwagentempo is echt niets voor mij... 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luisterzicht
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20:48
Ik heb mijn Q4 sinds half december dus alleen inde winter gereden. Ik heb een Q4 40 S line ,dus een warmtepomp. De warmte voel je inderdaad heel snel nadat je gaat rijden. Of dat aan de warmtepomp ligt heb ik geen mening over. Valt wel op dat wanneer ik voorklimatiseer voor vertrek het verbruik bij kort geheugen sneller terug gaat naar ongeveer 20-22 kw dan als ik niet voorklimatiseer. Het verbruik tot nu toe is 19,9 kw per 100 km. Dat valt me voor de winter niet tegen. Als ik echter de geladen kw’s deel door het aantal gereden km’s kom ik eerder aan 22 kw per 100 km. Zijn dit nu hoofdzakelijk laadverliezen of is de boordcomputer te optimistisch. Ik tot nu toe alleen AC geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauldeW
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-11-2023
Luisterzicht schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 22:31:
Ik heb mijn Q4 sinds half december dus alleen inde winter gereden. Ik heb een Q4 40 S line ,dus een warmtepomp. De warmte voel je inderdaad heel snel nadat je gaat rijden. Of dat aan de warmtepomp ligt heb ik geen mening over. Valt wel op dat wanneer ik voorklimatiseer voor vertrek het verbruik bij kort geheugen sneller terug gaat naar ongeveer 20-22 kw dan als ik niet voorklimatiseer. Het verbruik tot nu toe is 19,9 kw per 100 km. Dat valt me voor de winter niet tegen. Als ik echter de geladen kw’s deel door het aantal gereden km’s kom ik eerder aan 22 kw per 100 km. Zijn dit nu hoofdzakelijk laadverliezen of is de boordcomputer te optimistisch. Ik tot nu toe alleen AC geladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauldeW
Kijk eens naar mijn eerder bericht over laadverlies en verbruik. Ben nog steeds data aan het verzamelen om eea duidelijker te krijgen. Laadverlies is 2-6%. Maar afwijking werkelijk verbruik in kw/100km is ongeveer 15% hoger dan auto aangeeft. De boordcomputer is dus wel erg optimistisch!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauldeW
Trouwens praktisch nu geen probleem met zonnepanelen en saldering. Maar als de salderingsregeling gaat worden afgebouwd wordt het een ander verhaal als het zonnepanelen systeem weinig oplevert zoals nu in de winter.
Jammer dat Audi zijn verbruiksdata veel te rooskleurig specificeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:49
Na 30.000 km hier mixed feelings over de Q4. Qua rijden, looks en ruimte dik tevreden. Dat die software nog niet is ge-update, bij een beetje sneeuw alle systemen als adaptive cruisecontrol niet meer werken en het rond het vriespunt een uur duurt om ‘m vol te laden vind ik echt idioot.

In Oostenrijk stond een i4 uit NL naast me te laden. Die starte boven de 200 kWh en heeft een veel mooiere curve.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jann
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 07-07 19:58
ephymerous schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:04:
Na 30.000 km hier mixed feelings over de Q4. Qua rijden, looks en ruimte dik tevreden. Dat die software nog niet is ge-update, bij een beetje sneeuw alle systemen als adaptive cruisecontrol niet meer werken en het rond het vriespunt een uur duurt om ‘m vol te laden vind ik echt idioot.

In Oostenrijk stond een i4 uit NL naast me te laden. Die starte boven de 200 kWh en heeft een veel mooiere curve.
Helemaal mee eens. Hoe was de laadcurve bij een doorgewarmde accu naar Oostenrijk? Ik ga over 1,5 week die kant op met de Q4.

Laadcurve in de zomer was prima, hou mn hart vast voor de koude trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
-jann schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:57:
[...]

Helemaal mee eens. Hoe was de laadcurve bij een doorgewarmde accu naar Oostenrijk? Ik ga over 1,5 week die kant op met de Q4.

Laadcurve in de zomer was prima, hou mn hart vast voor de koude trip.
Begon vaak rond de 65 kWh en kakte in naar de 30 kWh ;w

Gelukkig reizen wij met kleine kinderen en duren onze stops hoe dan ook lang. Anders was ik er rap klaar mee.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
PauldeW schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:23:
Kijk eens naar mijn eerder bericht over laadverlies en verbruik. Ben nog steeds data aan het verzamelen om eea duidelijker te krijgen. Laadverlies is 2-6%. Maar afwijking werkelijk verbruik in kw/100km is ongeveer 15% hoger dan auto aangeeft. De boordcomputer is dus wel erg optimistisch!!
De Q4 is in ieder geval een heel pak zuiniger dan de fat.
In de fat verbruik ik nu ongeveer 40-45 kWh/100 km, als ik daar die 15% bij pak :X

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
ephymerous schreef op zondag 22 januari 2023 @ 19:59:
[...]

Begon vaak rond de 65 kWh en kakte in naar de 30 kWh ;w

Gelukkig reizen wij met kleine kinderen en duren onze stops hoe dan ook lang. Anders was ik er rap klaar mee.
Pff hier word ik niet bepaald vrolijk van. Bij hoeveel % koppelde je de auto aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
-jann schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:32:
[...]

Pff hier word ik niet bepaald vrolijk van. Bij hoeveel % koppelde je de auto aan?
Beetje wisselend, tussen de 10 en 35%. En ik snap dat je niet bepaald vrolijk wordt, dat werd ik ook niet ;)

Maar zoals gezegd. Voordat we als gezin toe waren aan verder rijden was de accu (nagenoeg) vol. Alleen voor zo’n dure auto kan dit echt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door ephymerous op 23-01-2023 08:33 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
ephymerous schreef op maandag 23 januari 2023 @ 08:32:
[...]

Beetje wisselend, tussen de 10 en 35%. En ik snap dat je niet bepaald vrolijk wordt, dat werd ik ook niet ;)

Maar zoals gezegd. Voordat we als gezin toe waren aan verder rijden was de accu (nagenoeg) vol. Alleen voor zo’n dure auto kan dit echt niet.
Pff.. dat is inderdaad wel een dingetje. Kunnen anderen dit ook bevestigen? Zoals eerder ook door iemand vermeld, heb ik alleen ervaring met lange ritten in de zomer >25 gr temperaturen en dat was vrijwel altijd 90+ met uitschieters/starten rond de 130 kW.
Zal eens langs de Fastned gaan en testen als mijn batterij <20% is, ben nu wel benieuwd wat het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-07 14:16
sbin schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:14:
[...]

Pff.. dat is inderdaad wel een dingetje. Kunnen anderen dit ook bevestigen? Zoals eerder ook door iemand vermeld, heb ik alleen ervaring met lange ritten in de zomer >25 gr temperaturen en dat was vrijwel altijd 90+ met uitschieters/starten rond de 130 kW.
Zal eens langs de Fastned gaan en testen als mijn batterij <20% is, ben nu wel benieuwd wat het doet.
Ik ben rond kerst een weekje naar Hongarije getrokken (1600km). Onderweg geladen in Duitsland, oostenrijk, Slovenië aan temperaturen onder de 10 graden en in slovenië aan vriestemperaturen. fastned, ionity en ewbi. ongeacht aanbieder viel het op dat ik max 110 kW kon laden (in de zomer vlot 130) en bij de plaatsen waar er al 3 a 4 wagens stonden te laden was het zelfs max 70/80 kW. Ongeacht of ik op 10,20, 30% toekwam op laadplaats. de temperatuur heeft effectief een impact maar de bezetting van de laadplaatsen had er nog meer.
Absoluut toppunt was een laadpaal van 150kw met 2 sockets waar ik vrolijk 110 kw aan het laden was, kwam er iemand aanrijden en aankoppelen, bij mij viel hij naar 50kw erna. ik heb even mijn wagen verzet :) de laadpaal zelf had duidelijk moeite om goed de laadstroom te verdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apjuh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 24-06 07:39
sbin schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:14:
[...]

De keren dat ik bij een snellader geladen heb was dit meestal tussen de 90-100 kWh. Met een buitentemperatuur van -3. Dit was 2x bij Totalenergie in Belgie en 1x bij Fastned. 1x bij IONITY geladen maar daar kwam die ook niet verder dan 65 kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
Solidsystem87 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:05:
[...]

Ik ben rond kerst een weekje naar Hongarije getrokken (1600km). Onderweg geladen in Duitsland, oostenrijk, Slovenië aan temperaturen onder de 10 graden en in slovenië aan vriestemperaturen. fastned, ionity en ewbi. ongeacht aanbieder viel het op dat ik max 110 kW kon laden (in de zomer vlot 130) en bij de plaatsen waar er al 3 a 4 wagens stonden te laden was het zelfs max 70/80 kW. Ongeacht of ik op 10,20, 30% toekwam op laadplaats. de temperatuur heeft effectief een impact maar de bezetting van de laadplaatsen had er nog meer.
Absoluut toppunt was een laadpaal van 150kw met 2 sockets waar ik vrolijk 110 kw aan het laden was, kwam er iemand aanrijden en aankoppelen, bij mij viel hij naar 50kw erna. ik heb even mijn wagen verzet :) de laadpaal zelf had duidelijk moeite om goed de laadstroom te verdelen.
Wanneer is je auto geleverd? Is het een uitvoering met de oude software of de nieuwere. Dit maakt een groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel82
TheReaperr schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:47:
Heeft iemand al een oplossing voor kleinere bekers / blikjes in de bekerhouder?
Ik heb nu anti-slip onderzettertjes erin geplaatst, maar dat heeft het juist erger gemaakt omdat ie nu kantelt bij het wegrijden / remmen / op rotondes....
Ik heb de originele bekerhouder besteld welke af fabriek in het 'opbergpakket' zit met de klemmetjes en wissel deze uit met de standaard houder. Momenteel is er geen zicht op een leverdatum en staat deze in back order.

Zodra deze binnen is zal ik de ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
-jann schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:52:
[...]

Wanneer is je auto geleverd? Is het een uitvoering met de oude software of de nieuwere. Dit maakt een groot verschil.
Wat is het grote verschil? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachtenopdeq4
  • Laatst online: 26-01-2023
Vandaag voor het eerst iets gehoord. AUDI Q4 E-TRON BEV 82KWH 40 E-TRON EDITION besteld in januari 2021 bij PON Nederland via Dutchlease. Geen extra opties.
Verwachtte leertijd is nu week 13🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-06 22:16
Wachtenopdeq4 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 20:13:
Vandaag voor het eerst iets gehoord. AUDI Q4 E-TRON BEV 82KWH 40 E-TRON EDITION besteld in januari 2021 bij PON Nederland via Dutchlease. Geen extra opties.
Verwachtte leertijd is nu week 13🥳
januari '21 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Zal januari 22 zijn...
Een vraag voor Q4 rijders op winterbanden... voelt de auto omwille van winterbanden bij jullie ook stugger aan, wss zal het wel normaal zijn. Ik blijf ergens nog met die vraag zitten of de instelbare dempers nog wat extra comfort kunnen bieden tov het standaard/'comfort' onderstel. Ik rij namelijk met het standaard onderstel, 20 inch zomer en winterbanden maar zonder dus de instelbare dempers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
Heel veel verschillen, waaronder laadcurve, max laadsnelheid.

Als het goed is rolt Audi een grote update uit voor de eerste uitvoeringen in dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
-jann schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 06:55:
[...]

Als het goed is rolt Audi een grote update uit voor de eerste uitvoeringen in dit jaar.
Ik heb nog niet meegekregen dat het zo’n groot verschil is. Vandaar dat ik nieuwsgierig ben :)

Die grote update zou in q4 2021 al komen. Ik houd rekening met dat de eerste modellen nooit ge-update worden.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzyfitz
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

SWIGGA schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:19:
[...]

Zal januari 22 zijn...
Een vraag voor Q4 rijders op winterbanden... voelt de auto omwille van winterbanden bij jullie ook stugger aan, wss zal het wel normaal zijn. Ik blijf ergens nog met die vraag zitten of de instelbare dempers nog wat extra comfort kunnen bieden tov het standaard/'comfort' onderstel. Ik rij namelijk met het standaard onderstel, 20 inch zomer en winterbanden maar zonder dus de instelbare dempers...
Ik heb 21 inch winterbanden, maar ik merk weinig verschil in comfort met de zomerbanden. Ik heb overigens wel het instelbare onderstel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
SWIGGA schreef op maandag 23 januari 2023 @ 22:19:
[...]

Zal januari 22 zijn...
Nee, integendeel. Zoals eerder vermeld zijn de Conti's ook nog een stuk stiller. Auto is een beetje meer "zoekerig" door de winterbanden doordat die zachter zijn, maar zeker niet stugger.
Heb 20" met standaard (niet aanpasbaar) onderstel.

Fun fact.. Voor de grap trouwens mijn Q4 (Eind '21) nog eens opnieuw geconfigureerd op de Audi site.
Is gewoon 10k duurder geworden (mijne 62k, nu in exact zelfde uitvoering: 71k).. Helemaal gek zijn ze geworden.. Echt..
Voor 20k minder heb je een Model Y, die in veel dingen beter is, maar helaas wel imo afschuwelijk is en na 4 jaar van ellende uit elkaar valt.. Geeft wel te denken.

[ Voor 19% gewijzigd door sbin op 24-01-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
-jann schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 06:55:
[...]

Ben je er zeker van dat dat de oplossing gaat zijn voor wie problemen heeft met snelladen? Ik heb eerder de indruk dat er grote verschillen zijn van auto tot auto, zelfs met dezelfde (beta-)software. Ik heb er zo eentje van de eerste generatie (SW3608) en heb eigenlijk nooit problemen gehad met snelladen. Ik doe het wel niet vaak, maar heb nog nooit reden tot klagen gehad. Ik heb al met 127 kW kunnen laden terwijl er sneeuw op mijn auto hing. Het is wel zo dat het maximum opgetrokken werd naar 135 kW met die update. Dat is althans wat Audi zelf gecommuniceerd heeft. Maar wat ik zo lees van mensen die terecht ontevreden zijn gaat het niet om dat verschil in de hogere regionen. Ik lees heel wat over mensen die klagen omdat ze niet hoger geraken dan bv. 60 kW met een quasi lege batterij (SoC < 20%) en dat heeft volgens mij weinig te maken met die software-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:56:
[...]

Nee, integendeel. Zoals eerder vermeld zijn de Conti's ook nog een stuk stiller. Auto is een beetje meer "zoekerig" door de winterbanden doordat die zachter zijn, maar zeker niet stugger.
Heb 20" met standaard (niet aanpasbaar) onderstel.

Fun fact.. Voor de grap trouwens mijn Q4 (Eind '21) nog eens opnieuw geconfigureerd op de Audi site.
Is gewoon 10k duurder geworden (mijne 62k, nu in exact zelfde uitvoering: 71k).. Helemaal gek zijn ze geworden.. Echt..
Voor 20k minder heb je een Model Y, die in veel dingen beter is, maar helaas wel imo afschuwelijk is en na 4 jaar van ellende uit elkaar valt.. Geeft wel te denken.
Ja het is mss inderdaad het wat meer 'zoekerige' dat ik bedoel. Je krijgt het gevoel dat de auto wat onrustiger is over bepaald asfalt... ben je tevreden van het onderstel? ja de prijzen zijn enorm gestegen maar dat is bij bijna alle auto's het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Fitzyfitz schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:42:
[...]

Ik heb 21 inch winterbanden, maar ik merk weinig verschil in comfort met de zomerbanden. Ik heb overigens wel het instelbare onderstel.
Merk je veel verschil tussen de comfortstand en de andere standen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
-jann schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:52:
[...]

mei 2022. zit op 3669 als ik mij niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
SWIGGA schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:29:
[...]

ben je tevreden van het onderstel?
Zeker, vind het erg prettig. Hard, maar niet te.. De Q4 rijdt echt heerlijk. Op de achterbank is een ander verhaal. Zowel de bank zelf als achterkant zijn keihard (geveerd). Minste of geringste vliegt iedereen bij wijze van spreken tegen het dak aan. Maar daar zitten gelukkig alleen de kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
sbin schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Zeker, vind het erg prettig. Hard, maar niet te.. De Q4 rijdt echt heerlijk. Op de achterbank is een ander verhaal. Zowel de bank zelf als achterkant zijn keihard (geveerd). Minste of geringste vliegt iedereen bij wijze van spreken tegen het dak aan. Maar daar zitten gelukkig alleen de kinderen.
Ik herken het. Bij mij ook jonge kinderen vanachter en die klagen niet... 😀 het soms wat onrustige karakter bij bepaalde wegen mocht voor mij wel wat beter, maar gelukkig kom ik niet al te vaak zon wegen tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
Dean Martin schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 15:18:
[...]

Volgens mij zeggen ze wat anders:

[...]
Dit staat er in de mail die ik kreeg:

"Last fall, we launched our ABRP Premium Connectivity via SmartCar to offer live data from your car. However, after evaluating the number of users who get useful data out of it we have concluded that unfortunately it is not worth the cost.

You have your named X977XX in ABRP connected today with SmartCar and effective immediately this will stop receiving new live data. All credentials stored with SmartCar will be deleted, and no action on your side is necessary."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
Luke the Duke schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 17:10:
[...]

Dit staat er in de mail die ik kreeg:

"Last fall, we launched our ABRP Premium Connectivity via SmartCar to offer live data from your car. However, after evaluating the number of users who get useful data out of it we have concluded that unfortunately it is not worth the cost.

You have your named X977XX in ABRP connected today with SmartCar and effective immediately this will stop receiving new live data. All credentials stored with SmartCar will be deleted, and no action on your side is necessary."
Wat vreemd, in mijn quote zie je wat ik kreeg :/

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
Babavers schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 09:22:
[...]

Ben je er zeker van dat dat de oplossing gaat zijn voor wie problemen heeft met snelladen? Ik heb eerder de indruk dat er grote verschillen zijn van auto tot auto, zelfs met dezelfde (beta-)software. Ik heb er zo eentje van de eerste generatie (SW3608) en heb eigenlijk nooit problemen gehad met snelladen. Ik doe het wel niet vaak, maar heb nog nooit reden tot klagen gehad. Ik heb al met 127 kW kunnen laden terwijl er sneeuw op mijn auto hing. Het is wel zo dat het maximum opgetrokken werd naar 135 kW met die update. Dat is althans wat Audi zelf gecommuniceerd heeft. Maar wat ik zo lees van mensen die terecht ontevreden zijn gaat het niet om dat verschil in de hogere regionen. Ik lees heel wat over mensen die klagen omdat ze niet hoger geraken dan bv. 60 kW met een quasi lege batterij (SoC < 20%) en dat heeft volgens mij weinig te maken met die software-versie.
Ik weet het niet, bij mij is het vooral temperatuur wat een enorme invloed heeft. Ene keer laad hij wel met 110kwh en 0C buiten, en de andere keer komt hij niet hoger dan 65-70 terwijl ik aankoppel tussen 15-20%.

Ik heb direct contact met een chef werkplaats van Audi (een bekende) en hij beaamt dit wel. Er zijn vanuit de nieuwe software veel minder klachten. Kijk ook maar eens naar Enyaq en ID4, ook hier hebben ze de nodige problemen gehad.

Hij gaf aan dat PON in week 5 met een officieel bericht gaat komen. Ze weten er bij Audi echt wel van dat het niet goed zit, dus maak je geen zorgen. Ze zijn gewoon heel voorzichtig met het verstrekken van informatie als er van bovenaf nog geen officieel persbericht is gegeven.

Ik sta in ieder geval hoog op de lijst, dus zodra de update er is schieten ze hem er in, dan kan ik in ieder geval verslag leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iweq
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05-06 23:56
Hoi!

Heb jij een link oid?

Of heb je dit ‘gewoon’ bij dr Audi dealer besteld?

Zo ja, heb jij dan de onderdelen nummering?

Dank alvast!
Emiel82 s[s][/s]chreef op maandag 23 januari 2023 @ 17:01:
[...]

Ik heb de originele bekerhouder besteld welke af fabriek in het 'opbergpakket' zit met de klemmetjes en wissel deze uit met de standaard houder. Momenteel is er geen zicht op een leverdatum en staat deze in back order.

Zodra deze binnen is zal ik de ervaringen delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Het valt niet mee Q4 rijder te zijn. Volgende week vakantie en moest vandaag 'snel'laden. Kwam aan met 14% na 80km rijden en begint op 78kW. Nu op 92, maar gewoon echt niet 125 of zo. Dat worden iets langere stops straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
marcelmg2 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 18:23:
Het valt niet mee Q4 rijder te zijn. Volgende week vakantie en moest vandaag 'snel'laden. Kwam aan met 14% na 80km rijden en begint op 78kW. Nu op 92, maar gewoon echt niet 125 of zo. Dat worden iets langere stops straks.
Helaas ook ondervonden ;) . op een rit van 1600km waren die langere laadstops goed voor 1,5 a 2 uur extra laadgenot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donjeffa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 08-07 13:06
Als je maar niet naar Engeland gaat. Daar is het laden alleen maar RUK!.
Er staan zelfs HPC laders op de navigatie die niet eens zijn aangesloten!!!
Daarnaast veel laadpalen waar een app voor moet worden gedownload, vervolgens gegevens ingeven van creditcard en laden ho maar.

Tot slot als je kan laden bij een grote tankstation, laadt hij zonder dat je het weet maar 80% terwijl de audit op 100% staat.

Kortom denk goed na en zorg dat je e.e.a. goed voorbereid. :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel82
iweq schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:14:
Hoi!

Heb jij een link oid?

Of heb je dit ‘gewoon’ bij dr Audi dealer besteld?

Zo ja, heb jij dan de onderdelen nummering?

Dank alvast!

[...]

Ik heb deze gewoon bij de dealer besteld. Het onderdeelnummer is 8Y0862533B 4PK . Wisselen is heel simpel maar als ik het onderdeel binnen heb zal ik even wat foto's maken van de wissel en dan ook de ervaring delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruudalder
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 31-08-2023
De heren aan de receptie konden mij vertellen dat er vanaf week 5 een update beschikbaar komt. In week 8 heb ik een afspraak bij Audi in Capelle a/d Ijssel voor het updaten van de software. Dat was hiervoor nog niet mogelijk ook al rijden de 2023 Q4`s al wel met nieuwe software (met groot scherm). De Q4 die ik rij komt uit dec '21.
-jann schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:15:
[...]

Ik weet het niet, bij mij is het vooral temperatuur wat een enorme invloed heeft. Ene keer laad hij wel met 110kwh en 0C buiten, en de andere keer komt hij niet hoger dan 65-70 terwijl ik aankoppel tussen 15-20%.

Ik heb direct contact met een chef werkplaats van Audi (een bekende) en hij beaamt dit wel. Er zijn vanuit de nieuwe software veel minder klachten. Kijk ook maar eens naar Enyaq en ID4, ook hier hebben ze de nodige problemen gehad.

Hij gaf aan dat PON in week 5 met een officieel bericht gaat komen. Ze weten er bij Audi echt wel van dat het niet goed zit, dus maak je geen zorgen. Ze zijn gewoon heel voorzichtig met het verstrekken van informatie als er van bovenaf nog geen officieel persbericht is gegeven.

Ik sta in ieder geval hoog op de lijst, dus zodra de update er is schieten ze hem er in, dan kan ik in ieder geval verslag leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:17
ruudalder schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:12:
De heren aan de receptie konden mij vertellen dat er vanaf week 5 een update beschikbaar komt. In week 8 heb ik een afspraak bij Audi in Capelle a/d Ijssel voor het updaten van de software. Dat was hiervoor nog niet mogelijk ook al rijden de 2023 Q4`s al wel met nieuwe software (met groot scherm). De Q4 die ik rij komt uit dec '21.

Ik hoop het van harte. Ik weet wel dat er een terugroepactie is:

"Bij Audi Q4 e-tron voertuigen moeten de historiegegevens van de hoogvoltaccu voor analysedoeleinden worden afgevraagd."

Ik heb mijn Audi dealer gelijk laten weten dat ík hiervoor niet naar de garage kom. Mogen ze gelijk met de inspectiebeurt van oktober 2023 doen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
ruudalder schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:12:

[...]
Verrassender wijs weten ze bij Pouw van niets -O-

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
-jann schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 21:15:
[...]
Welke versie heb je nu als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Pon Amersfoort bevestigt dat de uitrol van de nieuwe software vanaf week 6/7 start.
Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 01-07 10:06
dolfg schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 16:42:
Pon Amersfoort bevestigt dat de uitrol van de nieuwe software vanaf week 6/7 start.
Eindelijk.
Begreep wel dat er volgende week nog testrondes zijn voor de software, pas als die goed zijn verlopen zou de definitieve bevestiging komen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -jann
Luke the Duke schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:45:
[...]

Welke versie heb je nu als ik vragen mag?
3608. Auto is van sept 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjefkeeee
  • Laatst online: 06-03-2023
Ik lees al een tijd niet meer mee vanwege het vele geklaag hier . Vandaag wedermaal geladen en weer 125kw gehaald
Voor de rest, app klimaat werkt altijd.
Lang gebruik 19,3 oid over 11k km
Zeer tevreden en meer dan waard deze auto

Snap niet wat ik hier soms voor gemekker lees, succes iedereen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTQ8HqhoUMn4PQ6N7Qx9DypSYwQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjGD9UvOvBFC0nkRgghUdNuq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Nu online
Sjefkeeee schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 07:59:
Ik lees al een tijd niet meer mee vanwege het vele geklaag hier . Vandaag wedermaal geladen en weer 125kw gehaald

[Afbeelding]
Jij hebt zeker niet de 3608 firmware he? Ruilen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -jann

[Afbeelding]
Nieuwere software, anders piep je wel anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jope3
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:17

[Afbeelding]
Ligt ook eraan wat je hiervoor gewend bent. Stap je uit een Ford Focus (sorry Focus rijders) dan zou ik het ook geweldig vinden. Stap je uit een ander premium merk dan is het toch echt een stapje terug. Het rijden is prima maar de rest erom heen is bij tijd en wijlen een ruime onvoldoende. Gelukkig heb jij er weinig last van maar ik wel. En dat voor een auto die ca. 73k kost. En niet vergeten dat jij pas 11k kilometer hebt gereden. Hopelijk blijft verdere ellende jou bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7SJWZ-1tGxQJLbT4UgyWfo9VQMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3a3Xi4wrdPO0lJtomaiOvwe.jpg?f=fotoalbum_large

De curve vanochtend. As we speak zijn we onderweg naar huis vanuit Oostenrijk. De tweede laadstop had een hogere startsnelheid, wel 68 kWh. Helaas kon ik daar curve tevoorschijn toveren.

Overigens hebben we de eerste ruim 500 km een gemiddelde van 20,3 kWh / 100 kmh met een snelheid van 105-110 cruise control. Dat is dan wel weer oké :)

[ Voor 12% gewijzigd door ephymerous op 28-01-2023 11:41 ]

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Nu online
Hier ook onderweg naar noord Italië. Tussenstop straks in Kempten. Veel laders bezet, vaak ook door niet elektrische auto's. Nu 1e laadstop, kwam met 18% aan en start nu met slechts 78Kw. En nu gedaald naar 67. Maar ik schijn niet te mogen mekkeren ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door marcelmg2 op 28-01-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -jann
marcelmg2 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:05:
Hier ook onderweg naar noord Italië. Tussenstop straks in Kempten. Veel laders bezet, vaak ook door niet elektrische auto's. Nu 1e laadstop, kwam met 18% aan en start nu met slechts 78Kw. En nu gedaald naar 67. Maar ik schijn niet te mogen mekkeren ;-)
Ik ga volgende week zaterdag met de Q4, denk via dezelfde weg, via wurzburg naar Bregenz.

Bezette laders kun je gedeeltelijk wel tackelen met ABRB (hoop ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
Gezien ik toch nog even moet wachten op de levering van mijn Q4 besteld in januari 2022, begin ik sterk te twijfelen over de kleur....
Ik had de zwarte genomen, maar twijfel er nu aan om over te stappen naar het Typhoongrijs.
Gezien we van het bedrijf de goedkoopste versie krijgen, ging ik zwart nemen in functie van het zwarte plastic....

Heeft hier iemand toevallig een "attraction" uitvoering in kleur typhoongrijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-07 14:02
Vanochtend de klimaatregeling ingesteld om vanmiddag om voor te verwarmen en ik om 12.15 weg wil gaan.

Sindsdien krijg ik constant meldingen in de MyAudi app dat de klimaatregeling is ingesteld, klimaatregeling niet ingesteld kon worden en de klimaatregeling is gestart.

Heeft iemand dat eerder gehad?

Zelf wel eens een keer een melding gehad dat hij niet ingesteld kon worden en daarna weer verzonden en dat het dan goed ging maar niet, zoals nu een paar keer in een minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBizkit
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-07 16:30
wimbre schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:19:
Vanochtend de klimaatregeling ingesteld om vanmiddag om voor te verwarmen en ik om 12.15 weg wil gaan.

Sindsdien krijg ik constant meldingen in de MyAudi app dat de klimaatregeling is ingesteld, klimaatregeling niet ingesteld kon worden en de klimaatregeling is gestart.

Zelf wel eens een keer een melding gehad dat hij niet ingesteld kon worden en daarna weer verzonden en dat het dan goed ging maar niet, zoals nu een paar keer in een minuut.
Hier sinds een uur geleden hetzelfde probleem. Zelfs met app afgesloten kreeg ik die meldingen. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, maar nu geeft hij aan dat ik eerst naar de Audi dealer moet om mij als hoofdgebruiker te laten registreren om deze te kunnen gebruiken. :-( Waarom is dat nodig, of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
WimBizkit schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:41:
[...]

Hier sinds een uur geleden hetzelfde probleem. Zelfs met app afgesloten kreeg ik die meldingen. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd, maar nu geeft hij aan dat ik eerst naar de Audi dealer moet om mij als hoofdgebruiker te laten registreren om deze te kunnen gebruiken. :-( Waarom is dat nodig, of doe ik iets verkeerd?
Ik had bewust NIET gekozen de app te deïnstalleren omdat ik bang was dat de registratie een probleem zou worden. Had wel het MMI systeem in de auto en mijn iPhone laten herstarten en ook een nieuwe timer gesteld voor nu maar dat hielp allemaal niet.

Ik zie allemaal meldingen in forums dat ze gek worden van de meldingen. Dus een “wereldwijd” serverprobleem. Mijn advies (net zoals bij de update) wachten tot er een oplossing bij Audi vandaan komt

Op de iPhone de meldingen maar even uitgezet bij de Audi app. tot het probleem verholpen is.

[ Voor 5% gewijzigd door wimbre op 29-01-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Ah, we zitten allemaal in dezelfde ‘the app messages that never ends’ schuitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solidsystem87
wimbre schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:19:

App geforceerd stoppen in android helpt voor de meldingen weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Bij mij geeft ie zoals daarnet ook een onterechte melding, maar na 1 keer melden heb ik er geen last meer van. Gewoon wegvegen die melding en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
MitLJ schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:04:

Jazeker, wat wil je weten? Naast het feit dat het verreweg de mooiste kleur is op de Q4, zeker icm. de zwarte accenten (wielkappen, onderzijde deuren). Ik weet overigens niet wat de "Attraction" variant is. Ik heb de "Launch Edition Advanced" versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
wimbre schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:08:
[...]

Ik had bewust NIET gekozen de app te deïnstalleren omdat ik bang was dat de registratie een probleem zou worden. Had wel het MMI systeem in de auto en mijn iPhone laten herstarten en ook een nieuwe timer gesteld voor nu maar dat hielp allemaal niet.

Ik zie allemaal meldingen in forums dat ze gek worden van de meldingen. Dus een “wereldwijd” serverprobleem. Mijn advies (net zoals bij de update) wachten tot er een oplossing bij Audi vandaan komt

Op de iPhone de meldingen maar even uitgezet bij de Audi app. tot het probleem verholpen is.
Update: Gisteravond de meldingen weer aangezet en sindsdien geen meldingen meer gehad. Het lijkt er op dat het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Lees hier dat er een software update binnenkort beschikbaar is. Dus gelijk gebeld om deze te combineren met een bandenwissel. Ik wacht normaliter op de bandenwissel, maar als ik deze combineer met de software update, mag/kan ik er niet op wachten. Tevens kan deze niet tegelijkertijd uitgevoerd worden (dus niet parallel maar serieel). Omdat je tijdens de software update de auto niet 'aangeraakt' mag worden. Dus heb ik ook vervangend vervoer nodig en ik moest ook nog rekening houden met evt een volgende dag pas klaar als deze einde ochtend pas gebracht wordt.

Iemand anders die hetzelfde te horen krijgt, of kan jouw dealer dit wel degelijk tegelijk' uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
-Wing- schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:09:
Lees hier dat er een software update binnenkort beschikbaar is. Dus gelijk gebeld om deze te combineren met een bandenwissel. Ik wacht normaliter op de bandenwissel, maar als ik deze combineer met de software update, mag/kan ik er niet op wachten. Tevens kan deze niet tegelijkertijd uitgevoerd worden (dus niet parallel maar serieel). Omdat je tijdens de software update de auto niet 'aangeraakt' mag worden. Dus heb ik ook vervangend vervoer nodig en ik moest ook nog rekening houden met evt een volgende dag pas klaar als deze einde ochtend pas gebracht wordt.

Iemand anders die hetzelfde te horen krijgt, of kan jouw dealer dit wel degelijk tegelijk' uitvoeren?
We mogen al blij zijn dat ze niet gezegd hebben 'Welke update?', 'Hoezo update?', 'Is er een update komend?', 'Wij weten van niks'. Dat op zich is al een goed teken voor ons allen !! En dat je de auto een dag moet afstaan is standaard inderdaad. Dat lees ik tenminste op meer plaatsen als het gaat om systeemupdates bij Audi. Ik denk dat dat uren duurt. Om te illustreren: bij VW ID4 gebeurt dat OTA, gewoon bij je thuis terwijl de auto stil staat, en bij die auto's hebben ze zelfs de 12V batterij moeten vervangen door een zwaarder type omdat die in bepaalde omstandigheden niet toereikend was om tijdens de update voldoende voeding te voorzien. Dan moet het wel zo zijn dat dat niet zomaar een zaak van een kwartiertje is of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Babavers schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:49:
[...]

We mogen al blij zijn dat ze niet gezegd hebben 'Welke update?', 'Hoezo update?', 'Is er een update komend?', 'Wij weten van niks'. Dat op zich is al een goed teken voor ons allen !! En dat je de auto een dag moet afstaan is standaard inderdaad. Dat lees ik tenminste op meer plaatsen als het gaat om systeemupdates bij Audi. Ik denk dat dat uren duurt. Om te illustreren: bij VW ID4 gebeurt dat OTA, gewoon bij je thuis terwijl de auto stil staat, en bij die auto's hebben ze zelfs de 12V batterij moeten vervangen door een zwaarder type omdat die in bepaalde omstandigheden niet toereikend was om tijdens de update voldoende voeding te voorzien. Dan moet het wel zo zijn dat dat niet zomaar een zaak van een kwartiertje is of zo.
Haha, ik had wat vollediger moeten zijn in mijn bericht...

De vraag van 'welke update' en 'hoezo' heb ik ook gekregen. Waarom wil je die, heb je problemen dan? Verder wilde ze een datum inplannen. Eerstvolgende is medio februari. Ik: is de update dan al beschikbaar? Uh dat weet ik niet. Nou laat ik dan maar voor de zekerheid maart inplannen (wat ik ook logischer vind ivm temperatuur en zomerbanden). Maar goed... Ik was vroeger best tevreden over de dealer, maar dat is met de jaren minder geworden. Zeker toen ze een keer een fuckup gedaan hadden en mijn remvloeistof ventiel te strak aangedraaid hadden waardoor deze scheurde en ik geen remdruk meer had (en dus niet meer kon remmen). Eerst zeggen dat het geschetste beeld erg onwaarschijnlijk is. Na onderzoek bleek het ontstaan te zijn bij een onderhoudsbeurt, maar er gevraagd of ik dat niet wilde melden bij de onafhankelijke beoordeling... (F)oei!

Iemand een fijne dealer aan te raden in regio Zuid Holland of Utrecht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Immutable
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 07-07 13:20
De echte reden Volgens Munro betreft de Warmtepomp. Zou het zo maar eens kunnen dat Volkswagen Group gewoon geen goede warmtepomp kan maken? (En liegt Audi gewoon glashard tegen zijn klanten?)

[ Voor 9% gewijzigd door Immutable op 30-01-2023 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Babavers schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:49:
[...]

Inderdaad Audi in Zwolle weet van niets, daar geloof ik weinig van.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:24
Immutable schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:19:
De echte reden Volgens Munro betreft de Warmtepomp. Zou het zo maar eens kunnen dat Volkswagen Group gewoon geen goede warmtepomp kan maken? (En liegt Audi gewoon glashard tegen zijn klanten?)
[YouTube: Ask Munro E6: Audi Eliminates Heat Pump in Q4 E-Tron]
Had een echte analyse verwacht maar ik hoor alleen wat oppervlakkig gespeculeer en verwijzing naar youtube dat daar vergelijkingen met en zonder warmtepomp te vinden zijn.
Die vergelijkingen die ik heb kunnen vinden waren niet heel overtuigend.

Ik zou eens een echt vergelijk willen zien van een Q4/Id.4 met en zonder warmtepomp die verder 100% identiek zijn. En dan bij veel verschillende temperaturen en rij condities het verbruik bekijken. Maar dat kost behoorlijk wat voorbereiding, tijd en inspanning.

Het enige wat ik ervaar is dat als ik via de ODB poort het vermogen van de hulpsystemen bekijk ik in eerste instantie een hoog verbruik (enkel kW) zie om de boel snel op te warmen (PTC heater) en dat na redelijk korte tijd het vermogen zakt tot 350-500W om de boel op temperatuur te houden.
Mijn inschatting is dat dan de warmtepomp zijn werk aan het doen is.
Maar dat is puur een vermoeden.

Die odb data zou ik eens willen zien bij een Q4 zonder warmtepomp. kijken waar dat heen gaat.
Maar het zou ook best eens kunnen zijn dat de geruchten dat het allemaal veel slechter presteert dan voorgespiegeld kloppen.
Audi weet dat best wel maar ze zijn (zoals velen) nou niet bepaald een open boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitLJ
sbin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:09:
[...]

Jazeker, wat wil je weten? Naast het feit dat het verreweg de mooiste kleur is op de Q4, zeker icm. de zwarte accenten (wielkappen, onderzijde deuren). Ik weet overigens niet wat de "Attraction" variant is. Ik heb de "Launch Edition Advanced" versie.
Hier in Belgie heb je de attraction versie, wat eigenlijk de goedkoopste variant is. Met het zwarte plastic, dus niet meegespoten of in contrasterende kleur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
MitLJ schreef op zondag 29 januari 2023 @ 09:04:
Gezien ik toch nog even moet wachten op de levering van mijn Q4 besteld in januari 2022, begin ik sterk te twijfelen over de kleur....
Ik had de zwarte genomen, maar twijfel er nu aan om over te stappen naar het Typhoongrijs.
Gezien we van het bedrijf de goedkoopste versie krijgen, ging ik zwart nemen in functie van het zwarte plastic....

https://www.autoscout24.be/nl/lst/audi/q4-e-tron

Kijk hier eens op, hier vind je bijna alle configuraties omdat er zoveel op staan (bijna 1000) beetje zoeken kan je best wel zelf neem ik aan 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Is er iemand al in geslaagd om de Lane departure warning definitief uit te schakelen via OBDeleven ofzoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel82
SWIGGA schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:51:
Is er iemand al in geslaagd om de Lane departure warning definitief uit te schakelen via OBDeleven ofzoiets?
Ik heb hier al wel een uurtje aan besteed maar de juiste instelling helaas nog niet gevonden. Dit geld eveneens voor de instelling om het automatisch wissen van de achterruit bij het achteruitrijden met regen uit te zetten. Ook hier veel geprobeerd maar de juiste wijziging nog niet gevonden. Als iemand één van beiden wel is gelukt hoor ik het graag.

Wat betreft de Lane assist zou dit wel moeten kunnen aangezien het hier wordt aangeboden:

https://obdappshop.de/Aud...Zustand-freischalten.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Ja ik ben ook benieuwd of iemand het al voor elkaar heeft gekregen...Automatisch wissen achteruitrijcamera bij regen? Ik ben niet mee, is dat een instelling? 😀 bedoel je dat er bij regen geen beelden van de camera op je mmi verschijnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
Mbt de update ( van de 3608 naar de huidige) ook Audi Eindhoven (van Udenhout) heeft niet de mogelijkheid om een software update uit te voeren. Gisteren weer gesproken met Audi Nederland en die melden dat er nog geen software update beschikbaar is…fijn merk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Vanaf week 6/7 als de laatste tests goed zijn verlopen. Dus dat het nu nog niet kan/niet beschikbaar is klopt helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarts ACM
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
App heeft geen verbinding meer met auto. Laadstatus dus oa niet meer te zien in Audi app. Meer Q4 rijders die hier last van hebben? (3608software)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel82
SWIGGA schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:16:
Ja ik ben ook benieuwd of iemand het al voor elkaar heeft gekregen...Automatisch wissen achteruitrijcamera bij regen? Ik ben niet mee, is dat een instelling? 😀 bedoel je dat er bij regen geen beelden van de camera op je mmi verschijnen?
Ik bedoelde de ruitenwisser achter die automatisch wist als je met regen de auto in de achteruit zet. In mijn vorige auto's kon je in het menu aan/uit zetten maar bij de Q4 niet. Inmiddels heb ik vooralsnog opgelost door de zekering van de achterruitenwisser eruit te halen. Dit geeft geen foutmeldingen in de auto wat ik tot nu toe zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
Voor alle 3608 gedupeerden: in Denemarken zou de update starten in week 9. Licht aan het einde van de tunnel...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7EnKszwIxp8y7Bx4dLqEtkYmaLI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lUs0pcIYOMS1TnMeWvQje7xG.jpg?f=fotoalbum_large
Dit betekent ongeveer volgende :
Dus er is goed nieuws.
Ik heb vanmorgen Rikke gesproken en de update start in week 9, bevestigt Audi AG.
Audi DK start nu het proces en zij zijn het die de leiding hebben over de afwikkeling en de uitnodigingen.
U kunt dus zelf geen afspraak inboeken.
Meer details volgen...

Die "Rikke" schijnt Rikke Hamilton te zijn, een van de grote Audi-bazen in Denemarken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke the Duke
Travish schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:36:
Mbt de update ( van de 3608 naar de huidige) Gisteren weer gesproken met Audi Nederland en die melden dat er nog geen software update beschikbaar is…fijn merk…
Mijn inschatting is dat we ons collectief weer gek hebben laten maken en dat het voorlopig uitzichtloos blijft. Mijn mening dat Audi incompetent is en de Q4 mislukt blijft ongewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Als je in alle communicatie maand vervangt door jaar dan is de teleurstelling een stuk minder
Pagina: 1 ... 108 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.