Inmiddels hard op weg naar de 15000km met de Q4 (versie 45 advanced). Overall enorm tevreden, heerlijke auto.
Comfort (20 inch/standaard onderstel) voor mij uitstekend, van de achterbank ook nooit klachten gehad.
Uiteraard is niet alles perfect, ik zal wat ergernissen noemen, mogelijk heeft iemand op het forum een oplossing:
1. Verbruik en daarmee actieradius valt tegen, momenteel heb ik op 80 procent lading maar ongeveer 260km bereik. Wel vrij veel avond-snelwegkilometers, mag dan dus 130, ik houd meestal maar 120/125 aan omdat het verbruik per km/h harder flink toeneemt.
2. Automatische ruitenwissers blijf ik bijstellen, soms ben ik het zat en zet ze maar helemaal op handmatige bediening.
3. Rechterbuitenspiegel kan ik ook blijven bijstellen, achteruitversnelling inschakelen doet deze naar de stoep draaien, maar komt meestal niet in zijn oorspronkelijke stand terug.
4. Laadsnelheid bij snellader is nogal variabel, vorige week een keer 149kw gehaald gedurende een minuut of 10, meestal echter rond de 90kw.
5. Software doet het meestal goed (versie 3669). Af en toe is de tijd op het MMI fout. Navigatie snapt het dan ook niet meer, gisteren had ik dat aankomsttijd steeds vroeger werd, tot een half uur voor de huidige tijd (terwijl MMI klok nog 18 uur eerder stond). Als klap op de vuurpijl ging toen bij het uitstappen het alarm af en bleef loeien tot afsluiten en weer openen van de auto. Vreemd, hopelijk blijft het bij een incidentje.
Verder dus erg tevreden.