Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 106 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
bassiej19 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 23:02:
[...]

Zover ik weet gaat alarm niet aan als je van binnenuit op slot doet 😁
In de fat krijg ik als ik afsluit 2 opties: verwarming aanlaten en interieur bewaking aan/uit. In de Q4 niet?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
Dean Martin schreef op donderdag 1 december 2022 @ 06:54:
[...]

In de fat krijg ik als ik afsluit 2 opties: verwarming aanlaten en interieur bewaking aan/uit. In de Q4 niet?
Nope... had ik dat maar...recent 2 kids in de auto blijven zitten toen ik even snel de supermarkt in moest.. En ja, uit automatisme had ik de auto op slot gedaan..... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
sbin schreef op donderdag 1 december 2022 @ 02:03:
[...]

Ben benieuwd, kan met niet voorstellen dat er een groot verschil is tussen M3 en MY. Collega krijgt er binnenkort een (MY), dus dan zullen we eens testen.
Voor wat betreft de Q4, die is veruit de stilste auto waar ik ooit in gereden heb. Op bv nieuw wegdek A2 met ong 100 km/uur hoor je werkelijk he-le-maal niets. Is mi echt een van de beste punten van deze auto. Lijkt me sterk dat een Tesla stiller is.
Ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Ik vergelijk wel mijn Q4 zonder dubbel glas met een Y die dat wel heeft overigens. Wellicht is dat bij jou anders.
Grootste ergernis van medepassagiers in mijn Q4 is het windgeruis van de spiegels bij 120+. En dat brengen ze zelf op zonder dat ik het vraag :X .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
Gerardvhgn schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:27:
[...]

Nope... had ik dat maar...recent 2 kids in de auto blijven zitten toen ik even snel de supermarkt in moest.. En ja, uit automatisme had ik de auto op slot gedaan..... :F
Dat is raar, zelfs ik krijg deze optie met de 3608 software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07-02 21:31
Nismod schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:07:
[...]

Ben benieuwd naar jouw bevindingen!
Ik vergelijk wel mijn Q4 zonder dubbel glas met een Y die dat wel heeft overigens. Wellicht is dat bij jou anders.
Grootste ergernis van medepassagiers in mijn Q4 is het windgeruis van de spiegels bij 120+. En dat brengen ze zelf op zonder dat ik het vraag :X .
Optie dubbelglas aan de zijkant altijd nemen, in België 150 euro en het scheelt blijkbaar toch wel wat. Windgeruis van de spiegels is zelfs op topsnelheid amper hoorbaar bij mij. Laat staan dat het storend zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -KRZ-
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Nismod schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:08:
[...]
Dat is raar, zelfs ik krijg deze optie met de 3608 software?
Yep, ik ook. Volgens mij kun je de interieurbeveiliging ook uitschakelen door na vergrendelen met afstandsbediening binnen 2 seconden nogmaals op vergrendelen te drukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
-KRZ- schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:40:
[...]

Yep, ik ook. Volgens mij kun je de interieurbeveiliging ook uitschakelen door na vergrendelen met afstandsbediening binnen 2 seconden nogmaals op vergrendelen te drukken...
Dan heb ik het wsch over het hoofd gezien.....zal er even extra op letten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
En dan alweer de volgende vraag 😅. Ik kwam deze morgen bij mijn auto en constateerde dat mijn linker achteraam openstond.

Nu zit er nooit iemand achterin en ben ik de avond ervoor minstens 5 keer omheen gelopen. Dus dat ik het zelf heb gedaan lijkt me bijna onmogelijk.

Iemand dit ooit meegemaakt? Of is het echt waarschijnlijker dat ik een josti ben en het zelf gedaan heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWallet
  • Laatst online: 02-05 23:13
bassiej19 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 00:13:
En dan alweer de volgende vraag 😅. Ik kwam deze morgen bij mijn auto en constateerde dat mijn linker achteraam openstond.

Nu zit er nooit iemand achterin en ben ik de avond ervoor minstens 5 keer omheen gelopen. Dus dat ik het zelf heb gedaan lijkt me bijna onmogelijk.

Iemand dit ooit meegemaakt? Of is het echt waarschijnlijker dat ik een josti ben en het zelf gedaan heb?
Heb ik ook al eens gehad. Alle ramen stonden open. En 2 keer de kofferbak helemaal open. Volgens de garage hebben mijn kinderen dat vast gedaan. Ook al hangt de sleutel van de auto in een sleutelkastje en zijn mijn kinderen 18 en 20….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:32
Ook 1x gehad. Kom 's ochtends bij de auto, beide voorramen open. Ik natuurlijk direct mn vrouw de schuld gegeven. Zij had de auto als laatste gebruikt. Zij snapte er niks van. Maar als het die nacht dus zwaar geregend zou hebben dan kan je de auto denk ik afschrijven? Mooie badkuip heb je dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Travish
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-12-2024
@The Wallet: toch even dit met je kinderen bespreken stiekem die ramen open doen kan echt niet natuurlijk :-)
Met vriendelijke groet van het Audi klantenservice team! (die bestaat volgens mij sowieso niet)
Iemand nieuws over de software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 10:19
Gisteravond problemen met diverse laadpalen. Na aansluiting veel getik. Om uiteindelijk een storing te geven (in de auto: laadsysteem niet compatible). Deze palen gebruik ik regelmatig en werken altijd. Bij paal zes werkte het laden pas weer.

Misschien moet de auto even wennen aan de kou?

Iemand hier ook ervaring mee?

Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babavers
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 30-04 17:58
party42 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:48:
Gisteravond problemen met diverse laadpalen. Na aansluiting veel getik. Om uiteindelijk een storing te geven (in de auto: laadsysteem niet compatible). Deze palen gebruik ik regelmatig en werken altijd. Bij paal zes werkte het laden pas weer.

Misschien moet de auto even wennen aan de kou?

Iemand hier ook ervaring mee?
Dat getik zijn waarschijnlijk relais die aantrekken en terug afvallen. Ik heb een sterk vermoeden dat het een slecht contact is op één van de twee bovenste pennen van de stekker, of de aarding, hetzij aan de auto, hetzij aan de laadpaal. Eén van die twee bovenste pennen geeft signaal aan de wagen en de laadpaal dat er verbinding is en geeft tegelijk aan hoeveel stroom de kabel aankan. De andere is een blokgolf waarmee de auto aangeeft hoeveel stroom mag vloeien, begrensd door wat die eerste pen aangeeft. De kring van beide pennen is gesloten via de aarde (één van de dikke pennen). Op die manier wordt dus ook getest of de aarde wel degelijk aangesloten is. Als één van die 3 pennen een wankel contact heeft kan je zo'n effect krijgen. Als één van de andere pennen slecht of geen contact heeft, dan zal je zien dat de laadstroom terugvalt naar 3,6 of 7,2 kW. Dat laatste heb ik soms bij mijn laadpaal thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• party42
Babavers schreef op zondag 4 december 2022 @ 17:30:
[...]

Dat getik zijn waarschijnlijk relais die aantrekken en terug afvallen. Ik heb een sterk vermoeden dat het een slecht contact is op één van de twee bovenste pennen van de stekker, of de aarding, hetzij aan de auto, hetzij aan de laadpaal. Eén van die twee bovenste pennen geeft signaal aan de wagen en de laadpaal dat er verbinding is en geeft tegelijk aan hoeveel stroom de kabel aankan. De andere is een blokgolf waarmee de auto aangeeft hoeveel stroom mag vloeien, begrensd door wat die eerste pen aangeeft. De kring van beide pennen is gesloten via de aarde (één van de dikke pennen). Op die manier wordt dus ook getest of de aarde wel degelijk aangesloten is. Als één van die 3 pennen een wankel contact heeft kan je zo'n effect krijgen. Als één van de andere pennen slecht of geen contact heeft, dan zal je zien dat de laadstroom terugvalt naar 3,6 of 7,2 kW. Dat laatste heb ik soms bij mijn laadpaal thuis.
En dus op te lossen met een reparatie van de kabel / nieuwe kabel? Dank voor je uitgebreide antwoord!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
party42 schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:17:
[...]

En dus op te lossen met een reparatie van de kabel / nieuwe kabel? Dank voor je uitgebreide antwoord!
Ik heb dat ook bij een tweetal palen in de buurt van mijn ouders. Ze pakken vrijwel altijd als ik de stekker vast blijf houden aan de autozijde en de stekker naar boven druk als het ware. Doe ik dat niet dan is de kans 50/50 op wel/niet starten met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
party42 schreef op zondag 4 december 2022 @ 18:17:
[...]

Zou kunnen, maar misschien is het gewoon vuil of bv. een herfstblad van een boom dat ooit eens meegeglipt is bij het insteken van de stekker. Ik zou toch eerst eens goed in de stekker en de gaatjes kijken of er niks in zit voordat ik een afspraak zou maken bij de garage of een nieuwe kabel zou bestellen. Of eens uitblazen met perslucht. Of wat contactspray proberen. Die kabels zijn heus niet gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-12-2024
Nu bijna 2 weken mijn auto. Erg fijn en gelukkig nog weinig issues. Wat me wel irriteert is sommige laadpalen. Bij mij thuis en op de meeste plekken pak ik altijd 10.5 a 11kwh. Heerlijk stabiel.

In bijvoorbeeld Aalsmeer staan er laadpalen met max 7kwh. Er staan 4 dubbele laadpalen en als ik er als enige auto sta laadt hij 3.5 a 4kwh. Echter als er dan een auto naast me komt te staan op 1 van de andere laadpalen zakt hij naar de 0.5 a 1kwh. Ik kom daar regelmatig en het is altijd het geval. Ik snap niet wat laadpalen dan voor een zin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
bassiej19 schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:11:
Nu bijna 2 weken mijn auto. Erg fijn en gelukkig nog weinig issues. Wat me wel irriteert is sommige laadpalen. Bij mij thuis en op de meeste plekken pak ik altijd 10.5 a 11kwh. Heerlijk stabiel.

In bijvoorbeeld Aalsmeer staan er laadpalen met max 7kwh. Er staan 4 dubbele laadpalen en als ik er als enige auto sta laadt hij 3.5 a 4kwh. Echter als er dan een auto naast me komt te staan op 1 van de andere laadpalen zakt hij naar de 0.5 a 1kwh. Ik kom daar regelmatig en het is altijd het geval. Ik snap niet wat laadpalen dan voor een zin hebben.
Ik denk dat je kW bedoelt ipv kWh. Maar goed, die 'lichte' palen zijn nuttig voor de plugin hybrides met hun kleine batterij. Die krijgen hun auto gemakkelijk opgeladen op een nacht aan zo'n paal. Maar als ik op de kaart kijk zie ik er heel wat meer in Aalsmeer die 11 of zelfs 22 kW zouden moeten geven. Die moet je natuurlijk opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• party42
Babavers schreef op maandag 5 december 2022 @ 00:31:
[...]

Zou kunnen, maar misschien is het gewoon vuil of bv. een herfstblad van een boom dat ooit eens meegeglipt is bij het insteken van de stekker. Ik zou toch eerst eens goed in de stekker en de gaatjes kijken of er niks in zit voordat ik een afspraak zou maken bij de garage of een nieuwe kabel zou bestellen. Of eens uitblazen met perslucht. Of wat contactspray proberen. Die kabels zijn heus niet gratis...
Alle contacten met perslucht uitgeblazen. Nog steeds geen geluk. Even met kabel van een vriend van me geprobeerd: werkte meteen.

Garage maar gebeld aangezien de auto en kabel nog geen jaar oud is. Morgen komt de nieuwe en valt dit onder de garantie.

Dank voor het meedenken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• party42
party42 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:55:
[...]

Alle contacten met perslucht uitgeblazen. Nog steeds geen geluk. Even met kabel van een vriend van me geprobeerd: werkte meteen.

Garage maar gebeld aangezien de auto en kabel nog geen jaar oud is. Morgen komt de nieuwe en valt dit onder de garantie.

Dank voor het meedenken!
Ter informatie, vandaag nieuwe kabel gekregen van de dealer. Bij doormeting bleek de oude inderdaad defect te zijn.

edit: de nieuwe kabel is overigens wel een stuk fijner / flexibeler dan de oude. Kan deze echt mooi oprollen tot een klein rondje. Dat dan weer wel :-)

[ Voor 12% gewijzigd door party42 op 07-12-2022 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purelyatom
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-10-2024
Kan je via de App niet meer instellen tot hoeveel % de auto moet gaan laden? Zo wel, hoe dan? Eerder kon ik op het laadniveau klikken en dan de schuif aanpassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiIan
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 03-09-2023
purelyatom schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:40:
Kan je via de App niet meer instellen tot hoeveel % de auto moet gaan laden? Zo wel, hoe dan? Eerder kon ik op het laadniveau klikken en dan de schuif aanpassen.
Nee dat kan niet meer sinds de laatste update van de app.
Je kan het nu dus alleen aanpassen in de auto…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-05-2024
Waarom ze dat gewijzigd hebben is mij echt een raadsel. Timer functie kan je ook niet meer vi de app aanpassen volgens mij. Zo is de app dus eigenlijk qua functionaliteit waardeloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oske
Kan alleen de klimaatregeling nog via de app doorsturen en wat navigatie gerelateerde zaken. Maar juist het belangrijkste, de laadplanning ,kan je verder niks via de app regelen of aanpassen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oske
Maar voor de rest ben ik erg tevreden met de auto hoor 😀. Fijne reiswagen. Maar Audi doe aub wat aan de app en software mogelijkheden, dat is toch wel bedroevend voor zo’n groot merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
purelyatom schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 08:40:
Bij de Fat wel. 2x Op de batterij/range status klikken. 1e widget.

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:17
MiIan schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:38:
[...]

Nee dat kan niet meer sinds de laatste update van de app.
Je kan het nu dus alleen aanpassen in de auto…
IPhone? Mijn Android versie is van 27-10 en nog wel de mogelijkheid het percentage aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 14:08
Hier versie 4.13.0 android App en kan bij mijn Q4 de laadlimiet instellen.
(vanmiddag even niet door de bekende serverfout :-()

Nu is die laadplanning met de timer instelling in de auto in mijn ervaring volstrekt onbetrouwbaar.
Of hij breekt de lading voortijdig af met een laderfout, laad helemaal niet of wat ik onlangs had was dat ondanks
dat de Q4 aan een 3 fase laadpaal hangt, na het automatisch starten door de auto met 1 fase werd geladen.
Que????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 10:51
Kan bevestigen dat het instellen van het laaddoel via de iOS App inderdaad niet meer mogelijk is.

Waardeloos weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_gizmo
  • Laatst online: 23-08-2024
boyd91 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 23:13:
Kan bevestigen dat het instellen van het laaddoel via de iOS App inderdaad niet meer mogelijk is.

Waardeloos weer
Enkel iOS dan? In Android kan het zeker wel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
de_gizmo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:46:
[...]

Ik in iOS ook. Alleen zit het nu ergens anders, zoals eerder vermeld (wel met de fat, maar neem aan dat de app niet anders is).

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
de_gizmo schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:46:
[...]

Met android inderdaad geen enkel probleem. Alles werkt nog zoals altijd al het geval was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• purelyatom
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 22-10-2024
Suf weer dan, het is puur 'n app beperking, want via Stekker kan het nog wel. Waarom doet Audi dit? Het kan uiteraard 'n bug zijn, maar inderdaad is dit een van de voornaamste dingen die je wilt wijzigen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 01-05 09:13
Omdat ze het niet kunnen. Incompetentie noemen ze dat ook wel. Heel de uitrol van de Q4 is wat dit betreft een mislukking. Het is ronduit schandelijk en ze komen er mee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 04-05 08:03
Hebben de Q4 40 berijders ook dat nu bij lagere temperaturen minder vermogen beschikbaar is? Vanochtend reed ik met mijn 45 versie bij een 50 procent acculading en temperatuur onder nul met maar max 80 procent van het vermogen. In het instructieboekje vind ik ook terug dat dat kan kloppen, maar als de 40 versie dat niet heeft, dan is het vermogen onder deze omstandigheden opeens vrijwel gelijk. Net zoals een 50 eigenlijk bijna nooit meer vermogen levert als een 45 (lees in dezelfde passage: overboost alleen bij accutemp tussen 23 en 50 en laadstatus boven 88).

Edit: vraag is ook voor berijders van de 50 versie, want de bewuste passage in het instructieboekje is specifiek benoemd voor de 195kw versie. Als de 50 versie wel altijd minimaal 195kw levert (zonder de overboost) is de 50 versie misschien toch nog zijn meerprijs waard.

[ Voor 19% gewijzigd door EV_Eric op 12-12-2022 15:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• party42
Nu de Q4 bijna een jaar in gebruik en ik bemerk wel slijtage. Ramen die 'schuren' / 'trekken' bij openen en sluiten, de kofferbak die vaak niet opent (met dubbelklik op afstandbediening). Heeft nog een manueel zetje nodig. Ruitenwissers die over de ramen trekken (met lawaai). Raamrubbers die loslaten / verbuigen.

Iemand die dit ook heeft? Echt, hij rijdt perfect. Maar de kwaliteit van de materiaal dan wel de houdbaarheid van de constructie laat wel te wensen over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -KRZ-
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
EV_Eric schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:50:
Edit: vraag is ook voor berijders van de 50 versie, want de bewuste passage in het instructieboekje is specifiek benoemd voor de 195kw versie. Als de 50 versie wel altijd minimaal 195kw levert (zonder de overboost) is de 50 versie misschien toch nog zijn meerprijs waard.
Ik kan het alleen voor de 50 beantwoorden. Overboost is erg temperatuursafhankelijk: bij hogere temperaturen is er ook bij <88% acculading vaak nog een deel beschikbaar. Je moet het zien als een extra stukje van de power schaal en het vermogen loopt langzaam terug als de accu leger raakt. Bij lage temperaturen is er fors minder vermogen beschikbaar (net als bij jou). Denk aan 70% vermogen bij 50% accu tot slechts 50% vermogen bij ca. 15% accu…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
party42 schreef op maandag 12 december 2022 @ 16:24:
Nu de Q4 bijna een jaar in gebruik en ik bemerk wel slijtage. Ramen die 'schuren' / 'trekken' bij openen en sluiten, de kofferbak die vaak niet opent (met dubbelklik op afstandbediening). Heeft nog een manueel zetje nodig. Ruitenwissers die over de ramen trekken (met lawaai). Raamrubbers die loslaten / verbuigen.

Iemand die dit ook heeft? Echt, hij rijdt perfect. Maar de kwaliteit van de materiaal dan wel de houdbaarheid van de constructie laat wel te wensen over.
Ik heb exact dezelfde puntjes bij mijn Q4. Ook een jaar in gebruik. Ruitenwissers zou je kunnen zeggen dat ze na een jaar best vervangen mogen worden. Aan de andere kant, in de 4 jaar dat ik mijn V40 heb gehad zijn ze maar 1x vervangen, en hebben het nog nooit zo slecht gedaan als die van de Q4..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Bij mij schuift 1 wisserblad er steeds uit en glibbert een beetje rond en trommelt op het dak. Dan duw ik hem weer terug en dan gaat t weer even goed. Verder nog geen andere dingen anders dan dat ik bij de snellader rond de 44kw bleef steken. Iedereen lacht je dan uit. Maar hij rijdt zo lekker en krijg nog steeds complimenten voor de mooie auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
marcelmg2 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 00:41:
Bij mij schuift 1 wisserblad er steeds uit en glibbert een beetje rond en trommelt op het dak. Dan duw ik hem weer terug en dan gaat t weer even goed. Verder nog geen andere dingen anders dan dat ik bij de snellader rond de 44kw bleef steken. Iedereen lacht je dan uit. Maar hij rijdt zo lekker en krijg nog steeds complimenten voor de mooie auto.
En precies om die reden komt Audi er elke keer mee weg! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
marcelmg2 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 00:41:
Ik krijg nu rond de 80 kw bij het snelladen rond de 30% en dat hield hij aan tot 67%, verder heb ik niet geladen.... Voor zo koud te zijn lijkt me dat acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
EV_Eric schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:50:
Hebben de Q4 40 berijders ook dat nu bij lagere temperaturen minder vermogen beschikbaar is? Vanochtend reed ik met mijn 45 versie bij een 50 procent acculading en temperatuur onder nul met maar max 80 procent van het vermogen. In het instructieboekje vind ik ook terug dat dat kan kloppen, maar als de 40 versie dat niet heeft, dan is het vermogen onder deze omstandigheden opeens vrijwel gelijk. Net zoals een 50 eigenlijk bijna nooit meer vermogen levert als een 45 (lees in dezelfde passage: overboost alleen bij accutemp tussen 23 en 50 en laadstatus boven 88).

Mijn 40 heeft gewoon het vermogen als anders, daar heeft het weer toch niet veel mee te maken denk ik. Soms is het ook vreemd. Heeft ie onder de 50% soms iets minder vermogen, maar ik heb bij 36% ook al gemerkt dat ie vanaf relatief lage snelheid nog steeds 100% vermogen aangeeft, maar dat was bij warmere temperaturen ook al het geval... over het algemeen heb ik niet veel vermogenverlies met mijn 40, enkel bij heel lage soc stand <20%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:24
Geen issues met de auto, alleen is mijn account weer uit de app (kan dus weer garage bellen) en heeft de plaatselijke dealer inmiddels al een jaar nodig om te begrijpen dat er 2 verschillende bandenmaten op de Q4 liggen (en dus al 2x de verkeerde winterbanden besteld). Echt.. een slapstick kan ik het niet eens meer noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
SWIGGA schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:30:
[...]

Mijn 40 heeft gewoon het vermogen als anders, daar heeft het weer toch niet veel mee te maken denk ik. Soms is het ook vreemd. Heeft ie onder de 50% soms iets minder vermogen, maar ik heb bij 36% ook al gemerkt dat ie vanaf relatief lage snelheid nog steeds 100% vermogen aangeeft, maar dat was bij warmere temperaturen ook al het geval... over het algemeen heb ik niet veel vermogenverlies met mijn 40, enkel bij heel lage soc stand <20%
Inderdaad pas bij heel lage temperaturen en <20% merkbaar vermogens verlies. Bij<5% wordt het op de snelweg trouwens wat kritiek. Ik reed gister met nog 3% Max 80 op de snelweg omdat het vermogen nog maar een paar % was. Gelukkig hoefde ik nog maar een paar km om thuis aan de laadpaal te kunnen 😉
Je krijgt hier trouwens een paar km eerder een rode melding van dat de lage accu lading en temperatuur alleen nog maar manoeuvreren toestaat. Het bereik van de accu houdt hier overigens geen rekening mee, die geeft nog gewoon 10km aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Figlio39 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:04:
[...]

Inderdaad pas bij heel lage temperaturen en <20% merkbaar vermogens verlies. Bij<5% wordt het op de snelweg trouwens wat kritiek. Ik reed gister met nog 3% Max 80 op de snelweg omdat het vermogen nog maar een paar % was. Gelukkig hoefde ik nog maar een paar km om thuis aan de laadpaal te kunnen 😉
Je krijgt hier trouwens een paar km eerder een rode melding van dat de lage accu lading en temperatuur alleen nog maar manoeuvreren toestaat. Het bereik van de accu houdt hier overigens geen rekening mee, die geeft nog gewoon 10km aan.
Zo ver laat ik het normaal niet komen :-) Ik laad meestal al op als ik onder de 50% zit omdat ik elke dag wel 40% op rijd. Ik probeer altijd tussen de 20 en 80% te blijven voor de batterij... 1 keer ben ik onder de 10% geweest en inderdaad dan heb je echt maar de helft van het vermogen of minder. Wat me nu ook opvalt is dat als je 100km per uur of meer rijdt er nu met 68% soc net geen vol vermogen is, maar wanneer ik 50 km per uur rijd, wel het geval is. Enkel op hoge snelheden lijkt een lagere soc dus een beetje effect te hebben tenzij onder de 20% natuurlijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Figlio39
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-04-2023
SWIGGA schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 10:48:
[...]

Zo ver laat ik het normaal niet komen :-) Ik laad meestal al op als ik onder de 50% zit omdat ik elke dag wel 40% op rijd. Ik probeer altijd tussen de 20 en 80% te blijven voor de batterij... 1 keer ben ik onder de 10% geweest en inderdaad dan heb je echt maar de helft van het vermogen of minder. Wat me nu ook opvalt is dat als je 100km per uur of meer rijdt er nu met 68% soc net geen vol vermogen is, maar wanneer ik 50 km per uur rijd, wel het geval is. Enkel op hoge snelheden lijkt een lagere soc dus een beetje effect te hebben tenzij onder de 20% natuurlijk...
Ja dat klopt. Toen ik van de snelweg af was steeg het max vermogen naar 25%.
Normaliter kom ik ook niet zo laag maar op mijn tussenstop waren alle laadpalen bezet en had geen tijd om te zoeken naar een andere paal. Even plannen dus om voldoende over te hebben om thuis te komen dus… in de winter dus blijkbaar even rekening houden dat je thuis met meer speling aan dient te komen om niet zonder vermogen over de snelweg te moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Sven
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11-12-2023
Goedemiddag, ik bezit sinds 2 maanden een geïmporteerde 35 Sportback. Super blij mee. Ziet er mooi uit en rijdt heerlijk. Echter ervaar ik 2 minpunten. Als eerste de app. Vaak geen verbinding met de auto (zoals vandaag) en hij is erg beperkt. Tweede ergernis is het geheugen van de navigatie. Vandaag al voor de 5e keer alle voorgaande ritten en zelfs de favorieten als huis- en werkadres verdwenen. De spraakbediening werkt perfect, maar het is toch vooral lastig. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Q4Sven schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:54:
Goedemiddag, ik bezit sinds 2 maanden een geïmporteerde 35 Sportback. Super blij mee. Ziet er mooi uit en rijdt heerlijk. Echter ervaar ik 2 minpunten. Als eerste de app. Vaak geen verbinding met de auto (zoals vandaag) en hij is erg beperkt. Tweede ergernis is het geheugen van de navigatie. Vandaag al voor de 5e keer alle voorgaande ritten en zelfs de favorieten als huis- en werkadres verdwenen. De spraakbediening werkt perfect, maar het is toch vooral lastig. Heeft iemand een idee hoe dit komt?
Je hebt hoogstwaarschijnlijk een 21'model geimporteerd met softwareproblemen. Er wordt aan een update gewerkt, die zou gelden voor alle Q4's die voor augustus 2022 geproduceerd zijn geweest en krijgen dan de software van de 2023 modellen... het is alleen nog niet duidelijk wnr dat zal gebeuren. Je hebt duidelijk nog niet veel gelezen op fora haha 😀 de app ligt er sinds vanmorgen uit, ook bij mij (voor de eerste keer, heb zelf het 23 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q4Sven
  • Laatst online: 11-12-2023
Klopt inderdaad. Ik ben niet alle 422 pagina’s gaan lezen. Was gaan zoeken naar een item over de 4G connectie die steeds weg viel. Ongeveer 20 pagina’s geleden. Dat heb ik nu 2 keer gehad. Mijn auto is inderdaad uit 2021 en heeft software versie 3616. Ik lees hier meer over een andere versie dan over 3616.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzyfitz
  • Laatst online: 03-03-2024

Fitzyfitz

Audi Q4-50

-KRZ- schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:01:
[...]
Hier hetlzefde, model 50 van mei dit jaar, waarbij ik moet zeggen dat ik nooit het gevoel heb dat ik vermogen te kort kom. :) Ook weinig issues met software moet ik zeggen, profielen blijven er netjes in, alleen 1x gehad dat mijn thuisadres verdwenen was uit de favorieten.

Ik kan het alleen voor de 50 beantwoorden. Overboost is erg temperatuursafhankelijk: bij hogere temperaturen is er ook bij <88% acculading vaak nog een deel beschikbaar. Je moet het zien als een extra stukje van de power schaal en het vermogen loopt langzaam terug als de accu leger raakt. Bij lage temperaturen is er fors minder vermogen beschikbaar (net als bij jou). Denk aan 70% vermogen bij 50% accu tot slechts 50% vermogen bij ca. 15% accu…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Q4Sven schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:29:
Klopt inderdaad. Ik ben niet alle 422 pagina’s gaan lezen. Was gaan zoeken naar een item over de 4G connectie die steeds weg viel. Ongeveer 20 pagina’s geleden. Dat heb ik nu 2 keer gehad. Mijn auto is inderdaad uit 2021 en heeft software versie 3616. Ik lees hier meer over een andere versie dan over 3616.
Alle software versies worden geupdate naar 3812 denk ik dat het is ;-)
Maar ik denk dat het nog even wachten zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdoornbo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 06:26
Ik heb de 3669 versie en sinds aankoop Juni 2022 nog NOOIT de app werkende gehad
Totaal 0 communicatie tussen telefoon en auto

Audi Duitsland is met het probleem bezig maar het kon nog wel even duren werd mij verteld een maand geleden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-05 13:30
Nismod schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:49:
[...]

En precies om die reden komt Audi er elke keer mee weg! ;-)
Ik snap nog steeds niet dat men bij zo'n grote uitgave en dan nog prut leveren niet met fakkels en hooivorken bij PON op de stoep staat. In Duitsland wordt het meeste door de VW-Audi Groep aardig goed geregeld en anders volgt compensatie. Pon Neemt voor Nederland alle verantwoordelijkheden voor service en garantie etc. over en heeft dan een betere aanschaf prijs. Maar de aftersales maken ze ook echt een zooi van. En dan is Audi nog wel je premium luxe merk!

Het product, de app en de service is "non conform": Niet wat je had mogen verwachten op basis van de website, folder en dealer info. Normaal mag je dan vervanging of geld terug vragen als na een tijd blijkt dat dit niet opgelost is. Stel dat heel Nederland zijn Audi en VW's morgen inlevert...hoe lang is PON dan nog importeur? Geen kerstbonus voor die jongens. Heerlijk! De zwarte piet waar hij liggen moet ipv. bij de klant.

Helaas te afhankelijk van ons vervoer.

Pon neemt zijn klanten totaal niet serieus en dat wordt beloond met nieuwe aankopen bij de volgende auto. Hè?

[ Voor 23% gewijzigd door ucsdcom op 14-12-2022 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fermion
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02-05 20:20
kdoornbo schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 19:29:
[...]

Ik heb de 3669 versie en sinds aankoop Juni 2022 nog NOOIT de app werkende gehad
Totaal 0 communicatie tussen telefoon en auto

Audi Duitsland is met het probleem bezig maar het kon nog wel even duren werd mij verteld een maand geleden |:(
SportBack model eind 2020.

De App is een complete miss, al sinds bij het ontvangen van de auto is er vaak geen communicatie mogelijk met de auto. Super vervelend, nu met dit koude weer wil je de auto graag voor verwarmen.

Een ander probleem, wat irritanter is, is dat het laden niet altijd vlekkeloos verloopt. Kan aan mijn lader ligger, Webasto Live of e-tron. Garage heeft een wachttijd van 8 weken, maar nog niets gehoord.

Wat ik ervaar:
- Het wilt niet laden.
- Schakelt bij het laden soms uit.
- Bij de start laadt met te laag vermogen 3,9kWh en blijft daar hangen, gaat niet naar het maximale 11kWh.
- Laadt met vol vermogen en schakelt daarna terug naar een lager vermogen, maar niet terug naar 11kWh (geen loadbalancer actie, want om 23:00 wordt thuis niets gebruikt).

Wat ik dan doe,
- 10sec audio knop indrukken voor een reset, of dit nou echt helpt, geen idee.
- laadpaal herstarten
- meerdere keren 5 á 8x opnieuw proberen laad sessie op te starten.

Nog meer rijders met deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theape1974
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-04 08:48
https://www.theverge.com/...d4-bug-problem-smartphone

Vooral over ID4 maar toch veel relevante info over "het" probleem van onze wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SWIGGA
Heeft de Q4 een actief of passief koelingssysteem voor de batterij? Weet iemand dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oske
In de app (ios) lijkt de laadplanning het weer te doen. Timerfunctie en instellen laadniveau kan ik weer instellen…. Even afwachten voor hoe lang

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
Ik heb ook weer verbinding, maar moest wel zekering #19 verwijderen en weer terug plaatsen.

• boyd91
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-04 10:51
Oske schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:02:
In de app (ios) lijkt de laadplanning het weer te doen. Timerfunctie en instellen laadniveau kan ik weer instellen…. Even afwachten voor hoe lang
Niet bij mij. Ik kon eerst op het laadniveau tikken en dan vervolgens het laaddoel instellen, dat werkt niet meer.

De "Timermodus starten" knop is bij mij lichtgrijs en doet niks. Dat heeft dan mogelijk te maken met mijn software versie?

• Nismod
SWIGGA schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:27:
Heeft de Q4 een actief of passief koelingssysteem voor de batterij? Weet iemand dit?
Leuke vraag en de reden waarom mijn Q4 terug gaat. In eerdere documentatie werd getoond dat de Q4 een actief koel/verwarmsysteem heeft en de batterij altijd rond de 30 graden houdt (hier heb ik mijn keuze op gebaseerd voor de Q4 destijds). Dit blijkt echter helemaal niet het geval te zijn (toegegeven door de dealer, hardware is nooit geleverd) bij de Q4's uit 2021. Vervolgens is men overgestapt op een actief koelsysteem die werkt via de snelladers. Deze zit op de auto's vanaf maart 2022.

Dit is ook de enige reden waarom het snelladen traag gaat in de winter. In de zomer is er niks aan de hand, zelfs niet bij de flinstone 3608 software auto's.

• SWIGGA
Nismod schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:17:
[...]

Leuke vraag en de reden waarom mijn Q4 terug gaat. In eerdere documentatie werd getoond dat de Q4 een actief koel/verwarmsysteem heeft en de batterij altijd rond de 30 graden houdt (hier heb ik mijn keuze op gebaseerd voor de Q4 destijds). Dit blijkt echter helemaal niet het geval te zijn (toegegeven door de dealer, hardware is nooit geleverd) bij de Q4's uit 2021. Vervolgens is men overgestapt op een actief koelsysteem die werkt via de snelladers. Deze zit op de auto's vanaf maart 2022.

Dit is ook de enige reden waarom het snelladen traag gaat in de winter. In de zomer is er niks aan de hand, zelfs niet bij de flinstone 3608 software auto's.
Bedankt voor de info, dat wist ik niet. Dus dat wil zeggen dat de batterijen van de Q4's vanaf maart 2022 normaal gezien een langere levensduur gaan hebben als de Q4's geproduceerd voor die datum? Laadsnelheden liggen denk ik wel altijd lager in de winter als in de zomer, maar er zal wss zeker nog verschil in zitten... wel erg toch allemaal voor die 'first adapters'... het moet frustrerend zijn al die bugs en de app die niet werkt... nu ben ik zelf blij dat de levering zo lang op zich liet wachten en dat ik een 23 model heb, het is echt een super auto. Zo blij mee.

• EV_Eric
[...]
.... hardware is nooit geleverd) bij de Q4's uit 2021. Vervolgens is men overgestapt op een actief koelsysteem die werkt via de snelladers. Deze zit op de auto's vanaf maart 2022.

Weet niet of dat klopt voor auto's vanaf maart. De mijne is van juli 22, geleverd augustus, heeft wel goede software (geen problemen!), maar snelladen gaat ook heel langzaam bij temperaturen onder het vriespunt. In augustus raakte de laadcurve de 135kw aan, met gemiddeld boven de 110, maar gisteren stond ik bij Fastned te laden van 15 naar 65 procent (en temperatuur onder nul) met tussen de 65 en 72kw laadsnelheid. Vind ik vrij matig.

• SWIGGA
EV_Eric schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:36:
[...]

Weet niet of dat klopt voor auto's vanaf maart. De mijne is van juli 22, geleverd augustus, heeft wel goede software (geen problemen!), maar snelladen gaat ook heel langzaam bij temperaturen onder het vriespunt. In augustus raakte de laadcurve de 135kw aan, met gemiddeld boven de 110, maar gisteren stond ik bij Fastned te laden van 15 naar 65 procent (en temperatuur onder nul) met tussen de 65 en 72kw laadsnelheid. Vind ik vrij matig.
Dat is bij veel ev's zo hoor, in de winter gaat laden zowieso minder snel... ook bij een ev6 of ioniq 5 gaat het laden veel minder snel als wat ze in de zomer halen... je verliest toch al snel 40% van je maximale laadsnelheid met deze temperaturen, tenzij je de batterij kan preconditioneren...

• Apjuh
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 13-04 08:02
EV_Eric schreef op donderdag 15 december 2022 @ 19:36:
[...]

Mijn Q4 heeft als productiedatum september 22 en dinsdagnacht haalde ik bij de snellader 90-100 kw. Ik merk wel dat het erg afhankelijk is van op welke locatie de snellader staat.

• Oske
Ik heb gisteravond bij vrieskou ook bij een snellader gestaan van 5% naar 80% en heb tussen de 100-113kw gehaald. Bij warm weer haalt de wagen 120-130kw. Bij snelladen gaat het bij mij dus altijd wel goed. Is in juni 2022 geleverd. Ben naar een fastned lader gereden in de buurt want durfde het niet aan om ‘s nachts aan de thuislaadpaal te laten staan, moest weer vroeg weg en geen idee wat het koude weer dan doet met de stekker van de ac lader. Geen zin om daar om 5.30 uur ‘s ochtends achter te komen. Dus was eigenlijk met een koude accu naar de snellader gereden.

• EV_Eric
Oske schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:09:
Ik heb gisteravond bij vrieskou ook bij een snellader gestaan van 5% naar 80% en heb tussen de 100-113kw gehaald. Bij warm weer haalt de wagen 120-130kw. Bij snelladen gaat het bij mij dus altijd wel goed. Is in juni 2022 geleverd. Ben naar een fastned lader gereden in de buurt want durfde het niet aan om ‘s nachts aan de thuislaadpaal te laten staan, moest weer vroeg weg en geen idee wat het koude weer dan doet met de stekker van de ac lader. Geen zin om daar om 5.30 uur ‘s ochtends achter te komen. Dus was eigenlijk met een koude accu naar de snellader gereden.
Dat klinkt een stuk beter. Ik had net een kilometer of vijftig gereden, maar ik dacht dat dat juist tot een hogere laadsnelheid zou moeten leiden dan met een koude accu. Ik denk dat ik de zorg van een vastgevroren laadstekker (dat bedoel je toch?) thuis wel kan wegnemen, volgens mij wordt die aansluiting verwarmd, ofwel de aansluiting wordt vanzelf warm genoeg als je de auto laat voorverwarmen met de stekker erin. Ik heb ook de eerste generatie Opel Ampera gereden en daar zat die laadkabel wel soms vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oske
Inderdaad, was bang om met een vastgevroren stekker te eindigen. Maar dan is die zorg bij deze ook weer weggenomen. Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
Mijn Q4 van December '21 heeft nog nooit issues gehad met snelladen. Bij voldoende lege batterij start hij netjes boven de 100, in zomer tikt ie de 120-130 aan. Nu gaat hij ook netjes over de 100 hoor. Alleen goede ervaringen bij Fastned en Ionity overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagavond
  • Laatst online: 17-11-2023
Goedemorgen, ik volg dit forum al 1,5 jaar. Mijn Q4 rijd ik sinds december 21’. Het rijden is prettig, maar ik herken wat ‘kleine’ frustraties. Nu is er echter een probleem van andere orde. Sinds vorige week gaat mijn climate control niet van ‘Hi’ af. Alsof hij blijft hangen. Zodra je de temperatuur naar beneden wil zetten verschijnt een fractie van een seconde de gewenste temperatuur, maar hij blijft op ‘Hi’. Met dit weer is het te overzien, maar niet fijn. De auto is vanmorgen voor de 2e keer bij de Audi dealer geweest. De diagnose was dat er een nieuw bedieningspaneel ik moet. Na 1,5 uur de auto meegekregen, nieuw paneel, maar geen oplossing. De dealer weet de oorzaak niet en heeft het bij Audi NL neergelegd. Ze hopen op uitsluitsel en dan mag ik binnenkort weer terugkomen. Iemand die dit issue herkent?
De toetsen werken en er lijkt geen opdracht vanuit mijnAudi app te ‘blijven hangen’.
Alvast bedankt!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZuW2F4Fj-ILnJxchoazQYCIgxw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BDZb5OqONcI2MaKx4QZLFehh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Zondagavond schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:55:
Goedemorgen, ik volg dit forum al 1,5 jaar. Mijn Q4 rijd ik sinds december 21’. Het rijden is prettig, maar ik herken wat ‘kleine’ frustraties. Nu is er echter een probleem van andere orde. Sinds vorige week gaat mijn climate control niet van ‘Hi’ af. Alsof hij blijft hangen. Zodra je de temperatuur naar beneden wil zetten verschijnt een fractie van een seconde de gewenste temperatuur, maar hij blijft op ‘Hi’. Met dit weer is het te overzien, maar niet fijn. De auto is vanmorgen voor de 2e keer bij de Audi dealer geweest. De diagnose was dat er een nieuw bedieningspaneel ik moet. Na 1,5 uur de auto meegekregen, nieuw paneel, maar geen oplossing. De dealer weet de oorzaak niet en heeft het bij Audi NL neergelegd. Ze hopen op uitsluitsel en dan mag ik binnenkort weer terugkomen. Iemand die dit issue herkent?
De toetsen werken en er lijkt geen opdracht vanuit mijnAudi app te ‘blijven hangen’.
Alvast bedankt![Afbeelding]
Nee, niet dat het op HI blijft staan, maar soms kan ik de snelheid/intensiteit van het blazen of de temperatuur niet aanpassen. Of knippert linksboven in het paneel een knop continu waardoor de bediening niet werkt.

Ik ga zo naar de dealer voor winterbanden. Ik laat de auto dan gelijk even uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
‘Uurtje of 2’ lezen, dan ben je weer helemaal bij 😉 veel plezier met jouw Q4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Bij mij kon ik bijvoorbeeld de fan snelheid niet aanpassen. Dat kan soms pas als ik de uitblaasopeningen aanpas.
Dan ineens heb ik weer 'controle'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 24-04 08:33
Oske schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:09:
Vorige week haalde ik rond de 100kWh, batterij rond 15%, ongeveer een uur gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amitec
  • Laatst online: 13-01-2023
Beste leden,

Welke aftermarket accessoires zouden jullie graag willen aanschaffen en zo ja dewelke?
Dus hiermee bedoel ik niet officiële Audi-producten maar andere producten die jullie niet kunnen vinden voor het interieur en exterieur om meer een persoonlijke touch te geven en/of mooier, praktischer en soms ook beter te maken?

Ik ben heel benieuwd naar jullie antwoorden!?

Groeten,

Serge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-05 14:08
[...]

Ik ben toch benieuwd waarom de dealer dat beweert. Dit zou betekenen dat de eerste Q4's qua batterij thermisch management op het niveau van de oude Nissan Leaf zou zitten.
Gaat er bij mij niet in.

Ik weet bijna zeker dat er in alle Q4's een batterij verwarmer / chiller zit.
(kan het alleen nu even niet bewijzen :) )

Hier zou hij moeten zitten: (Als je door dat gat kijkt)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhzjG0Fi0ScECQ9II7yYiNEKopA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TWfLeN3rDlU2DXcvWT21Fwuz.jpg?f=fotoalbum_large

Dit moet hem zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kmyVfV6I9Pbc-I8sPPcQ_aFcIfo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K3pwoVVD9HcbhuJY5HdL4HVa.jpg?f=fotoalbum_large

Bij mij zit hij er in maar ik kan bevestigen dat deze de batterij onder huidige omstandigheden zeker niet naar 30° gaat verwarmen. Vandaag zat ie op 5°. Ik zal het eens in de gaten houden.
Ik sta buiten de zomer vakantie niet aan de snellader dus de laadsnelheden kan ik niet bevestigen.

Wellicht dat een forumlid met een '21 model kan kijken of de verwarmer erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:40
[...]

Wat een onzin dat je keuze daarop gebasseerd zou zijn, waarom in godsnaam ook en al zeker geen 30 graden.
Het pack continu in alle omstandigheden verwarmen naar 30 graden zou slopend voor je verbruik zijn.

Hij brengt hem zsm naar 15 graden plus zou ik verwachten op het moment dat je snellaad (of ernaartoe navigeerd wellicht) omdat hij dat verbruik via de snellader snel kan pakken en daarmee efficiënter sneller kan laden.

Zelfs een Tesla houd zijn accu niet continu op 30 graden en die staan bekend om hun aggressieve verwarmings methoden die ze ook nog eens niet in verbruik meenemen.

Ik ken ook geen dealer die op hand daarvan een auto uitlevert en later terugneemt als een privé persoon zonder enig bewijs en kennis van zaken maar wat loopt te beweren. Of heb je een foto/bewijs van een missend onderdeel?

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 16-12-2022 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
deboss65 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:34:
[...]

Ik ben toch benieuwd waarom de dealer dat beweert. Dit zou betekenen dat de eerste Q4's qua batterij thermisch management op het niveau van de oude Nissan Leaf zou zitten.
Gaat er bij mij niet in.

Ik weet bijna zeker dat er in alle Q4's een batterij verwarmer / chiller zit.
(kan het alleen nu even niet bewijzen :) )

Hier zou hij moeten zitten: (Als je door dat gat kijkt)
[Afbeelding]

Dit moet hem zijn:
[Afbeelding]

Bij mij zit hij er in maar ik kan bevestigen dat deze de batterij onder huidige omstandigheden zeker niet naar 30° gaat verwarmen. Vandaag zat ie op 5°. Ik zal het eens in de gaten houden.
Ik sta buiten de zomer vakantie niet aan de snellader dus de laadsnelheden kan ik niet bevestigen.

Wellicht dat een forumlid met een '21 model kan kijken of de verwarmer erin zit.
Ik ben alleen de Messenger.. de Q4's vanaf mrt 22 dienen wel met de Audi MMI genavigeerd te worden om de accu voor te verwarmen trouwens! Dit staat ook zo in de handleiding.
Het gekke is dat Audi bij de release in technische documentatie aangaf dat de accu altijd rond de 30 graden zou zijn voor max laadperformance en efficiëntie tijdens het rijden. Vanaf de 22 modellen is dat opeens gewijzigd naar voorverwarmen op basis van navigatie. Ik heb dit eerder al eens gepost:

The thermal management system aims to get the battery up to the ideal temperature range of around 30 degrees Celsius quickly after it is started and to keep it there until the end of the journey. This ensures that its full power – and therefore the power of the entire drive system – is available after a short time even in extremely cold conditions. Thanks to the stable thermal conditions, the driver can also call on it repeatedly or charge the battery at an HPC charging terminal with high output. The sophisticated thermal management system also gives the battery a long life cycle – Audi guarantees that it will still have at least 70 percent capacity after eight years of operation or after 160,000 kilometers.

Bron: https://www.audi-mediacenter.com/en/electric-suvs-in-the-premium-compact-segment-the-audi-q4-e-tron-and-the-q4-sportback-e-tron-13887/battery-thermal-management-and-charging-13902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nismod
GeeMoney schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:29:
[...]

Wat een onzin dat je keuze daarop gebasseerd zou zijn, waarom in godsnaam ook en al zeker geen 30 graden.
Het pack continu in alle omstandigheden verwarmen naar 30 graden zou slopend voor je verbruik zijn.

Hij brengt hem zsm naar 15 graden plus zou ik verwachten op het moment dat je snellaad (of ernaartoe navigeerd wellicht) omdat hij dat verbruik via de snellader snel kan pakken en daarmee efficiënter sneller kan laden.

Zelfs een Tesla houd zijn accu niet continu op 30 graden en die staan bekend om hun aggressieve verwarmings methoden die ze ook nog eens niet in verbruik meenemen.

Ik ken ook geen dealer die op hand daarvan een auto uitlevert en later terugneemt als een privé persoon zonder enig bewijs en kennis van zaken maar wat loopt te beweren. Of heb je een foto/bewijs van een missend onderdeel?
Leuk je bericht met alle aannames, maar check even wat ik net post van Audi zelf. Fijne avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 08:55
Wilde mijn Q4 voorverwarmen en krijg nu 7(8)7 ditAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j96uD-cQOAEKj18S8T5kgjc5To8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jb17eYjsc8mXq6kjmUUi0B3c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 08:55
wimbre schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:55:
Wilde mijn Q4 voorverwarmen en krijg nu 7(8)7 dit[Afbeelding]
Hij doet het weer *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-04 10:40
Ik heb dit ook een keer gehad. Na een dag of 3 was dit weer helemaal verdwenen.
In de tussentijd heb ik ook de voorverwarming meerdere keren uitgevoerd. Want daar is het een keer mis gegaan met de HI stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EV_Eric
sbin schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:13:
Mijn Q4 van December '21 heeft nog nooit issues gehad met snelladen. Bij voldoende lege batterij start hij netjes boven de 100, in zomer tikt ie de 120-130 aan. Nu gaat hij ook netjes over de 100 hoor. Alleen goede ervaringen bij Fastned en Ionity overigens.
Ik heb goede hoop dat ik een oorzaak gevonden heb, waarom ik ver van de 100kw bleef deze week. Thuis ging het laden opeens maar met 1kw. Die kabel hangt continu buiten, dus vandaag even met contactspray die stekker en de auto aansluiting bespoten en daarna met een aantal wattenstaafjes de aansluitingen schoongemaakt. Leek ook wel nodig te zijn. Daarna in ieder geval thuis weer gewoon de normale laadsnelheid. Snelladen volgende week weer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 10:09
Mijn airco heeft ook aardig wat issues gehad. Paneel ook vervangen. Probleem is nog maar 1 keer terug gekomen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaOYu5yF3bdzC7SegAxJjOf4CMI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/e8uSpJotJX7Gy6FqUKzStqCb.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagavond
  • Laatst online: 17-11-2023
DmC1982 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 14:48:
[...]

Ik heb dit ook een keer gehad. Na een dag of 3 was dit weer helemaal verdwenen.
In de tussentijd heb ik ook de voorverwarming meerdere keren uitgevoerd. Want daar is het een keer mis gegaan met de HI stand.
Bedankt! Ik had al een aantal keer vanaf de app proberen voor te verwarmen, maar na jouw berichtje het nog een aantal keer geprobeerd. Zowaar..27 graden vanuit de app en in de auto verscheen eveneens 27 graden. Alles werkt weer als vanouds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Motjoo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01-2023
App update. Laaddoel is weer terug!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SWIGGA
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0QkByDEN2xSNRG2anVI6Zwflk4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JDNIveyxAbPPjk6KB6BsPugO.jpg?f=fotoalbum_large
Eindelijk goede 3D ringen gevonden die perfect passen. #(Shadow look ultra?) >:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Babavers
Er is goed nieuws voor de SW3608 rijders. In Noorwegen heeft Audi alvast een aankondigingen verspreid : https://www.e-tronforum.c...ware-versions.2877/page-4. Slecht nieuws : in worst case kan het nog een jaar duren eer je aan de beurt bent....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gerardvhgn
Babavers schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:36:
Er is goed nieuws voor de SW3608 rijders. In Noorwegen heeft Audi alvast een aankondigingen verspreid : https://www.e-tronforum.c...ware-versions.2877/page-4. Slecht nieuws : in worst case kan het nog een jaar duren eer je aan de beurt bent....
Dit komt wel overeen met wat ik eerder vanuit AudiNL heb begrepen, dat vanaf Q1 de uitrol zou starten. Had het hier nog niet benoemd omdat het vaak ijdele hoop bleek..maar aangezien dit nu gecommuniceerd is in Noorwegen, lijkt het nu toch echt te gaan gebeuren. Laten we hopen dat we snel aan de beurt zijn. Zeker ook het snellere laden en net wat meer bereik is interessant.
Benieuwd hoe de dealer dit laat weten, aangezien de servicemodule 'extra werkzaamheden' bij service-ingrepen al tijden een foutmelding geeft...

[ Voor 5% gewijzigd door Gerardvhgn op 21-12-2022 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dolfg
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-05 09:57
Het is net de Sint, hij komt hij komt, en wie weet ergens in november, samen met de stoomboot.
Hoe dan ook: hij komt eraan.😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babavers
Gerardvhgn schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 16:13:
[...]

Dit komt wel overeen met wat ik eerder vanuit AudiNL heb begrepen, dat vanaf Q1 de uitrol zou starten. Had het hier nog niet benoemd..maar aangezien dit nu gecommuniceerd is in Noorwegen. Laten we hopen dat we snel aan de beurt zijn. Zeker ook het snellere laden is interessant.
Benieuwd hoe de dealer dit laat weten, aangezien de servicemodule 'extra werkzaamheden' bij service-ingrepen al tijden een foutmelding geeft...
Inderdaad, de geruchten gingen al langer maar dit is toch betrouwbaarder lijkt me dan al de rest dat ik al heb zien passeren. Je hoort via andere kanalen (voornamelijk 'mijn dealer zei....') immers vanalles en het tegengestelde daarvan. Verhalen over hardware die het niet toeliet om te upgraden, enz....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolfg
Nou, mijn info van Pon Amersfoort komt exact overeen met het nieuws uit Noorwegen. In ieder geval dat er zeker een update komt en dat de testen in het 4e kwartaal worden afgerond.
Dat heb ik een tijdje geleden gepost.
Het scheelt natuurlijk vast dat het hier om een dealer gaat die ook de importeur is, maar het nieuws was dus, uit betrouwbare bron, al wel bekend.
Gelukkig wordt dat nu bevestigd. 👏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 21:16

Aldmar

Niks...

SWIGGA schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:19:
[Afbeelding]
Eindelijk goede 3D ringen gevonden die perfect passen. #(Shadow look ultra?) >:)
Heel mooi!

Maar wat mij nog meer opvalt is wat er op het centrale scherm staat. Dat is dus exact wat ik (en vele anderen met 3608) niet hebben vanwege de 'gast-modus' toestand? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke the Duke
  • Laatst online: 01-05 09:13
Babavers schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:36:
Is geen goed nieuws wat mij betreft, ze denken gewoon hiermee nog een jaar tijd te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sbin
Moet vrijdag naar de dealer voor winterbanden en algemene terugroepaktie (hoogvoltaccu), zal dan ook eens vragen naar de update. Ik kan me de glazige blik alweer voorstellen die ik terug ga krijgen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SWIGGA
Aldmar schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:34:
[...]

Heel mooi!

Maar wat mij nog meer opvalt is wat er op het centrale scherm staat. Dat is dus exact wat ik (en vele anderen met 3608) niet hebben vanwege de 'gast-modus' toestand? :X
Klopt, ik heb het 23 model en dus software 3812... dit zullen jullie hopelijk ook snel zien 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dolfg
Luke the Duke schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:41:
[...]

Is geen goed nieuws wat mij betreft, ze denken gewoon hiermee nog een jaar tijd te kopen.
Nou, vorige maand was de teneur hier dat er nooit meer een update zou komen. Want dat hadden mensen dan ergens gehoord.
En uitrol 1e kwartaal 23 betekent niet dat iedereen nog een jaar moet wachten.

Ik speel even de positieve goeroe nu. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.v.Heerikhuize
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-05 13:05
heb sinds 3 weken een e-Tron 55 Quattro, verbruik is nu wel een tegenvaller, zat in Duitsland in de kou -6, en in de bergen echter dan krijg je wel een beetje een rot gevoel als je de batterij meter zie terug lopen. echter alles uiteindelijk goed gegaan. maar ik was thuis, wil ochtends de auto starten, batterij 100 % vol omdat er een dagje rijden in zat, wilde de avond ervoor de klimaat regeling aanzetten, echter kreeg steeds een connectie foutmelding, en een uur voor vertrek weer geprobeerd niets dus, dan wil ik de auto pakken echter niets deuren niet open en geen enkele melding, bleek de 12 volt accu leeg te zijn. hop Audi service gebeld komt de ANWB die zet hem aan de lader en toen deed deze het weer. echter na een week controle bij de garage niets kunnen vinden. geeft niet een echt fijn gevoel. vrijdag weer naar duitsland ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. andere hier ook ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
D.v.Heerikhuize schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:22:
heb sinds 3 weken een e-Tron 55 Quattro, verbruik is nu wel een tegenvaller, zat in Duitsland in de kou -6, en in de bergen echter dan krijg je wel een beetje een rot gevoel als je de batterij meter zie terug lopen. echter alles uiteindelijk goed gegaan. maar ik was thuis, wil ochtends de auto starten, batterij 100 % vol omdat er een dagje rijden in zat, wilde de avond ervoor de klimaat regeling aanzetten, echter kreeg steeds een connectie foutmelding, en een uur voor vertrek weer geprobeerd niets dus, dan wil ik de auto pakken echter niets deuren niet open en geen enkele melding, bleek de 12 volt accu leeg te zijn. hop Audi service gebeld komt de ANWB die zet hem aan de lader en toen deed deze het weer. echter na een week controle bij de garage niets kunnen vinden. geeft niet een echt fijn gevoel. vrijdag weer naar duitsland ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. andere hier ook ervaring mee.
Nu ook een paar maanden de 55 maar herken het niet.

Er is een actieve Facebook groep 'e-tron Benelux' ik zou de vraag daar eens stellen!

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 21-12-2022 19:53 ]

The best is yet to come

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babavers
Luke the Duke schreef op woensdag 21 december 2022 @ 13:41:
[...]

Zou misschien wel eens kunnen meevallen. In Noorwegen is 20 % van het wagenpark volledig elektrisch. In België nauwelijks 1,5 %. Die hebben relatief gezien dus waarschijnlijk ook veel meer Q4's en dus ook meer werk per dealer en hebben dus ook meer tijd nodig om dat allemaal in te plannen. Kwestie van positief te blijven... :)

• Aldmar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-04 21:16

Aldmar

Niks...

JohnSr schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:48:
[Afbeelding]
Deze melding kreeg ik maandag
Op dinsdag kon ik naar Van Udenhout in Eindhoven
Vandaag door Louis Vosters de SOS module vervangen
Super service
Sinds begin deze week heb ik ook deze melding. Zo te lezen in het topic, zal het contact opnemen met de dealer worden, om de module te vervangen. :X Er is geen 'oplossing' door middel van een zekering oid?
Pagina: 1 ... 106 ... 136 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.