Het grote Audi Q4 e-tron topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 11 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-05 07:49
kevinos schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:44:
Net de dealer gesproken:

Nergens wordt in de config gesproken over Audi active lane assist, behalve in het pakket Assistentiepakket Advanced. Op alle andere plekken komt alleen Lane Departure Warning naar voren.

Ik heb het Assistentiepakket Plus, maar wil ook Audi active lane assist zoals ik dat nu ook op mijn A3 E-tron heb. Volgens de dealer zit dit er standaard al op met het Plus pakket, maar met alles wat ik lees en begrijp klopt dat niet. Daarvoor moet je dus het Advanced pakket kiezen, mooi ter vervanging van de phonebox en het panaromadak, maar wel een erg prijzige optie!

Kan iemand met een Q4, inmiddels in bezit, daar wat over roepen?
Ik ga morgen ook zelf wel even testen bij de dealer of dat nu hetzelfde werkt als op mijn A3 E-tron.
Veel dealers wisten ook niet dat het single zone climate control was… ik zou maar uitgaan van de prijslijst en omschrijving daar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschouten
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-06 11:05
Pollux89 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 15:31:
Ook nog niks gehoord… Ik neem aan dat alle dealers inmiddels toch wel zijn geïnformeerd?
Ik heb gister de dealer even zelf gebeld en krijg panoramadak en phone box niet geleverd als ik ‘m dit jaar wil.Dus maar akkoord gegaan met korting…

Ze moesten na mij nog 600 andere klanten bellen met wijzigingen in de configuraties, dus lekker klusje zo als verkoper 😅.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
Heeft iemand ervaring met bedrijven voor wrappen omgeving Rotterdam?

Door gemis van t panoramadak ga ik t dak zwart laten wrappen; toch beetje luxer effect zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2023
the-hyrax schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:32:
Heeft iemand ervaring met bedrijven voor wrappen omgeving Rotterdam?

Door gemis van t panoramadak ga ik t dak zwart laten wrappen; toch beetje luxer effect zo
Mijn dealer Wittebrug laat mijn buitenspiegels zwart wrappen. De Nederlandse variant van optiepakket zwart met de zwarte gril vond ik niet mooi.
Ik zal vragen waar hij dit doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 17:15
spreuter schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:35:
[...]

Mijn dealer Wittebrug laat mijn buitenspiegels zwart wrappen. De Nederlandse variant van optiepakket zwart met de zwarte gril vond ik niet mooi.
Ik zal vragen waar hij dit doet
Wat is er specifiek aan de Nederlandse variant van het optiepakket zwart? Ik heb voor deze optie gekozen i.c.m. typhoon grijze kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APO80
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 28-01-2022
mouse1277 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

Alphabet gisteren ook gebeld en die wisten geen details en verwezen me door naar Van Mossel.
Heeft Alphabet jouw proactief benaderd of waren zij wel op de hoogte toen je ze belde?
Ik heb het idee dat niemand van de hoed of de rand daar weet en vooral wijzen naar anderen voor meer info....
Nee ik ben niet benaderd, heb zelf gebeld. Bij alphabet weten ze niks en verwijzen eigenlijk enkel naar info die ze van dealer krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-05 15:11
Pollux89 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

Wat is er specifiek aan de Nederlandse variant van het optiepakket zwart? Ik heb voor deze optie gekozen i.c.m. typhoon grijze kleur.
Ik vind Typhoongrijs ook mooi, maar heb deze kleur niet gekozen omdat de randen manhattan grijs zijn (kan niet meegespoten worden). Zwart optiekpakket maakt de grill en de voorkant zwart, evenals de diffusers. Vanaf de zijkant bezien blijft de onder rand en de wielkasten manhattangrijs...

Ik zou deze mee laten wrappen als je zwart optiek hebt genomen. Dat manhattangrijs is in het echt gelukkig wat donkerder (al maakt volle zon, indoor/outdoor ook wat uit), maar het is geen zwart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
Pollux89 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:45:
[...]

De zwarte grill aan de voorzijde. Edition one in andere landen die je vaak ziet heeft wel optiekpakket maar geen zwarte grill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
spreuter schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 17:53:
[...]

De zwarte grill aan de voorzijde. Edition one in andere landen die je vaak ziet heeft wel optiekpakket maar geen zwarte grill
De grill zoals bij de Edition One (Typhoon grijs en bronzen wielen) is echt voorbehouden aan deze versie. Als je namelijk een gewone Duitse versie neemt, met zwart optiek pakket, dan is ie ook helemaal zwart zoals de Nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Ik heb min of meer dit voor ogen. Typhoon grey met o.a. zwarte grill:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5hlmlG8ac_VSz7Ng7JlOpHgDZI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYSiSAyoFlU0yGgR6xJa4Y2Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byYIWpV66TDeo6PdKYGNczSBhI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6lZbni300VapBY9g3FQFvSY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rzjcASe9aEfRzfXysysrE5CrFSI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1YjZTENbOICCR71Ta5OeVbPR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Pollux89 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:21:
Ik heb min of meer dit voor ogen. Typhoon grey met o.a. zwarte grill:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie foto's, ik ben helemaal weg van deze versie. Maar deze grill wordt alleen op deze Edition One geleverd. Deze grill is grijs met zwarte lamelletjes/blaadjes/vinnetjes (weet niet hoe je die dingen moet noemen). Ik heb een filmpje meegestuurd van de grill van het optiek zwart pakket. Daar is alles helemaal zwart.

Als je goed kijkt naar de wielkasten, dan zie je wat ik bedoel dat de manhattan grijs niet zwart is. Tov van optiek zwartpakket is het klein beetje off...

YouTube: 2022 AUDI Q4 SPORTBACK E-TRON 40 - 520KM LONG RANGE VERSION - AURORA...

[ Voor 6% gewijzigd door -Wing- op 06-08-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
-Wing- schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:28:
[...]

Mooie foto's, ik ben helemaal weg van deze versie. Maar deze grill wordt alleen op deze geleverd. Ik heb een filmpje meegestuurd van de grill van het optiek zwart pakket. Als je goed kijkt naar de wielkasten, dan zie je wat ik bedoel dat de manhattan grijs niet zwart is.

YouTube: 2022 AUDI Q4 SPORTBACK E-TRON 40 - 520KM LONG RANGE VERSION - AURORA...
Ik ben bekend met dat filmpje! Op de video lijkt de grill een stuk donkerder dan op de foto's die ik net weer deelde. Ik heb alleen nog nergens "mijn" spec gezien op video. Ik vraag mij dan af welke grill er zit op de Q4 van de foto's die ik net deelde? Is dat niet dezelfde grill van de YT video?

Nevermind ik zie dat je al antwoord hebt gegeven. Heeft er iemand goed beeld van de Q4 Typhoon grijs met zwart optiepakket? Zou het graag ontvangen :)

Overigens wordt er bij de beschrijving onder deze YT video https://www.youtube.com/watch?v=l3niiZqU3Yk wel gesproken over black optics. Vanuit deze video komen de foto's die ik net deelde.

[ Voor 14% gewijzigd door Pollux89 op 06-08-2021 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Pollux89 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:32:
[...]

Ik ben bekend met dat filmpje! Op de video lijkt de grill een stuk donkerder dan op de foto's die ik net weer deelde. Ik heb alleen nog nergens "mijn" spec gezien op video. Ik vraag mij dan af welke grill er zit op de Q4 van de foto's die ik net deelde? Is dat niet dezelfde grill van de YT video?
De Edition One heeft deze grill:
S line mit S line-Exterieurdifferenzierungen mit Kühlerschutzgitter in Platinumgrau und mit S line-Emblem auf den Kotflügeln

Deze omschrijving heb ik niet gezien op andere (Duitse) edities.

Ik kan het mishebben.

Hier nog wat andere filmpjes:
Edition One YouTube: 2021 AUDI Q4 E-Tron in Typhoon Grey - Exterior Interior and Drive
(plaat is echt grijs)

Engelse versie
YouTube: Brand New Audi Q4 E-Tron Edition 1 - Crewe Audi
zwarte grill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4c5to209i3o_J9ZCxro15Ylhd9I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hX0vCN76WURezuP3EfVYqqeW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c0KyD0R_jnPE3MSIrorgU0snvII=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0hpmwabX1uqyeOvL5VxKhSRm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ay6uKJIVwysQVDylNJ4KUvkJC8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X9nKGN1Aa0OeSYsgooyy6ZDc.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is advance zonder optiek pakket zwart in thyphone grijs.
Ik het donkere achterruiten en gewrapte spiegels erbij besteld.

Standaard velgen staan hem beter dan op voorhand gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
-Wing- schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:46:
[...]

De Edition One heeft deze grill:
S line mit S line-Exterieurdifferenzierungen mit Kühlerschutzgitter in Platinumgrau und mit S line-Emblem auf den Kotflügeln

Deze omschrijving heb ik niet gezien op andere (Duitse) edities.

Ik kan het mishebben.

Hier nog wat andere filmpjes:
Edition One YouTube: 2021 AUDI Q4 E-Tron in Typhoon Grey - Exterior Interior and Drive
(plaat is echt grijs)

Engelse versie
YouTube: Brand New Audi Q4 E-Tron Edition 1 - Crewe Audi
zwarte grill
Hmm het lijkt erop dat het inderdaad net weer wat anders is. Dank voor al je voorbeelden trouwens! Ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat komen te zien. Zodra ik hem heb zal ik foto's posten. Leverweek staat echter nog op 45 dus dat zal nog wel even duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
spreuter schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 18:47:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is advance zonder optiek pakket zwart in thyphone grijs.
Ik het donkere achterruiten en gewrapte spiegels erbij besteld.

Standaard velgen staan hem beter dan op voorhand gedacht
Mooi! Is deze van jou? Zo te zien bij Audi Centrum Amsterdam geweest :) Ik denk dat het privacy glas en gewrapte spiegels hem net dat beetje extra gaan geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JandV
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-01-2024
Alphabet heeft mij een gewijzigde leveringsdatum gestuurd, nadat de dealer mij gebeld had (en contact heeft gezocht met Alphabet). Ik krijg de advanced plus ‘gewoon’ geleverd, al wordt het niet begin augustus maar ergens in oktober…
mouse1277 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 16:04:
[...]

Alphabet gisteren ook gebeld en die wisten geen details en verwezen me door naar Van Mossel.
Heeft Alphabet jouw proactief benaderd of waren zij wel op de hoogte toen je ze belde?
Ik heb het idee dat niemand van de hoed of de rand daar weet en vooral wijzen naar anderen voor meer info....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Pollux89 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:00:
[...]

Hmm het lijkt erop dat het inderdaad net weer wat anders is. Dank voor al je voorbeelden trouwens! Ik ben erg benieuwd hoe het eruit gaat komen te zien. Zodra ik hem heb zal ik foto's posten. Leverweek staat echter nog op 45 dus dat zal nog wel even duren helaas.
Geen dank, ik ben blij dit forum gevonden heb, want heb hier heel wat opgestoken. Denk dat het er nog steeds erg gaaf uitziet. Het is jammer dat de Edition One niet geleverd wordt hier, anders had ik m besteld...

Nog een vraagje: Weet iemand hier of de warmtepomp ook achteraf ingebouwd kan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pollux89
-Wing- schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:28:
[...]

Geen dank, ik ben blij dit forum gevonden heb, want heb hier heel wat opgestoken. Denk dat het er nog steeds erg gaaf uitziet. Het is jammer dat de Edition One niet geleverd wordt hier, anders had ik m besteld...

Nog een vraagje: Weet iemand hier of de warmtepomp ook achteraf ingebouwd kan worden?
Ik weet het niet 100% zeker maar het lijkt me stug dat dit op een later moment nog kan. Ik vraag me tegelijkertijd af een warmtepomp echt veel toegevoegde waarde heeft. Iemand hier die hier ervaring mee heeft?

Ik heb voor de Advanced Plus gekozen voornamelijk vanwege het panoramadak. Nu bestaat er een kans dat deze wegvalt gezien de recente omstandigheden (ben nog niet gebeld door de dealer overigens).Ik twijfel nu of ik de warmtepomp dan binnen de nieuwe configuratie laat. Volgens mij is het toch zo'n 1500 euro (?) ongeveer

[ Voor 33% gewijzigd door Pollux89 op 06-08-2021 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:45
-Wing- schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:28:
[...]

Op alle andere VAG modellen is het naar mijn weten geen optie/mogelijkheid dus ik verwacht dat het ook voor de Q4 niet anders zal zijn.
Overigens is de meerwaarde beperkt natuurlijk, het geeft wat extra maar het is nu niet zo dat je opeens even die 100km extra aantikt hoor onder de ideale omstandigheden…

S line exterieur heeft altijd andere bumpers dan welke editie dan ook.
Ook het interieur met S line heeft andere accenten dan welke editie dan ook. Dit is al sinds jaar en dag het geval :).

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 06-08-2021 19:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ApOE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-05 21:22
the-hyrax schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 20:36:
[...]

Wow, over geluk gesproken 👀
Ja zeg dat wel, ben echt happy! Vandaag alles rond gekregen. Netjes afgehandeld met Pouw en nu bij Broekhuis Alkmaar een voorraad bestelling overgenomen (tip, bel ze!)

Ik heb nu dus meer dan ik initieel had besteld maar
ben er stiekem heel erg trots op!

Q4 E-tron Typhoon grey:
Launch edition plus
20” velgen
Zwart pakket
Comfort pakket
Dynamic pakket
Elektrische stoel
Sportstoel leer pakket
Sonos
Ambiet plus
Instaplijst verlicht
Comfort pakket
Trekhaak

Week 40 met alle opties voor zover mogelijk gegarandeerd, deze staat niet op “de lijst” met probleem auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Klinkt goed!!! Logisch dat je happy bent 🙂
ApOE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:50:
[...]

Ja zeg dat wel, ben echt happy! Vandaag alles rond gekregen. Netjes afgehandeld met Pouw en nu bij Broekhuis Alkmaar een voorraad bestelling overgenomen (tip, bel ze!)

Q4 E-tron Typhoon grey:
Launch edition plus
20” velgen
Zwart pakket
Comfort pakket
Dynamic pakket
Elektrische stoel
Sportstoel leer pakket
Sonos
Ambiet plus
Instaplijst verlicht
Comfort pakket
Trekhaak

Week 40 met alle opties voor zover mogelijk gegarandeerd, deze staat niet op “de lijst” met probleem auto’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_i4M50
  • Laatst online: 20-11-2024
Vandaag contact gehad met de dealer (De Waal) over mijn Advance Plus 50. Er worden geen nieuwe bestellingen meer aangenomen maar de bestaande bestellingen worden dit jaar uitgeleverd gaven ze aan. Blij mee als dat gaat gebeuren, ook al is het zonder panorama dak en Phonebox. Ter compensatie heb ik mmi Pro genomen. HUD is wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
Pollux89 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:01:
[...]

Mooi! Is deze van jou? Zo te zien bij Audi Centrum Amsterdam geweest :) Ik denk dat het privacy glas en gewrapte spiegels hem net dat beetje extra gaan geven.
Audi Amsterdam idd een week of 3 geleden.
Die van mij wordt exact zo maar dan met donkere achterruiten en donkere gewrapte spiegels.
Hopen dat de phonebox er in zit. 🤞🏻.

Toch super handig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 08:29

xsive

ii

Pollux89 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:35:
[...]

Ik weet het niet 100% zeker maar het lijkt me stug dat dit op een later moment nog kan. Ik vraag me tegelijkertijd af een warmtepomp echt veel toegevoegde waarde heeft. Iemand hier die hier ervaring mee heeft?
Die tot 30% meer bereik bij winterse omstandigheden (in de Audi prijslijst) die is echt zwaar overtrokken. Zowel de eerlijke VAG verkoper als de Polestar verkoper hebben het over 25-35km range verschil onder dergelijke omstandigheden.

Nederland is geen Scandinavië natuurlijk. Het scheelt idd iets van 1200 euro bij Audi en Skoda, 1000 euro bij VW.

Staat je auto in een garage of onder een carport? Doe je voorverwarmen terwijl de auto ingestoken is?

Ik twijfel er zelf ook over hoor, maar betwijfel of het zijn 1200 euro gaat opbrengen. Je zult ook al veel winst halen uit stoel/stuurverwarming gebruiken IPV climate control.

Had sowieso voor dergelijke bedragen er wel gratis in mogen zitten. De Koreanen hebben het nagenoeg standaard aanwezig (IONIQ5 vanaf de connect+ of als meerprijs bij connect, de EV6 al vanaf de EV6 plus) en de BMW i4 ook. Bij de Polestar 2 moet je het plus pack nemen van 4500 voor een warmtepomp...

[ Voor 13% gewijzigd door xsive op 06-08-2021 22:41 ]

Polestar 2 MY22 LRDM Magnesium SW2.11

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sbin
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14:36
Het is geen tot 30% meer bereik, maar tot 30% besparing op energieverbruik (van de kachel)
Dus mi vrij nutteloos, tenzij je op wintersport gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Wing-
Bedankt voor alle inzichten over de warmtepomp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
ApOE schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 19:50:
[...]

Q4 E-tron Typhoon grey:
Launch edition plus
20” velgen
Zwart pakket
Comfort pakket
Dynamic pakket
Elektrische stoel
Sportstoel leer pakket
Sonos
Ambiet plus
Instaplijst verlicht
Comfort pakket
Trekhaak

Gefeliciteerd! Ik heb ze 2 dagen geleden ook gesproken. Ze waren (inderdaad) erg behulpzaam. Helaas waren de modellen waarin ik geinteresseerd was (s competition) niet met de juiste configuratie. Ze hebben een goede indruk achter gelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Ben ik trouwens de enige die een witte heeft besteld 🥸?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRJ020
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:50
the-hyrax schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 00:25:
Ben ik trouwens de enige die een witte heeft besteld 🥸?
Nee hoor hier ook een witte besteld.

Itho Amber 95 + WPV-H 240L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-06 20:56
Ik ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hank311
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-06 18:11
besteld op 29 juni:

kieselgrijs
assistentie pakket plus
parkeerhulp voor / achter
comfort pakket
optiekpakket zwart
privacy glas
20" velgen
sport onderstel.
ook nog zwarte Audi ringen

van dealer gehoord deze week:
productie week 41, levering na 6 weken

[ Voor 7% gewijzigd door Hank311 op 07-08-2021 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APO80
Peter_i4M50 schreef op vrijdag 6 augustus 2021 @ 20:35:
Vandaag contact gehad met de dealer (De Waal) over mijn Advance Plus 50. Er worden geen nieuwe bestellingen meer aangenomen maar de bestaande bestellingen worden dit jaar uitgeleverd gaven ze aan. Blij mee als dat gaat gebeuren, ook al is het zonder panorama dak en Phonebox. Ter compensatie heb ik mmi Pro genomen. HUD is wel leuk.
Maar kun jij dan je huidige bestelling wijzigen, omdat je aangeeft dat je mmi pro neemt?
Normaal wordt het dan toch een nieuwe order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielie8520
  • Laatst online: 23-01-2023
APO80 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Maar kun jij dan je huidige bestelling wijzigen, omdat je aangeeft dat je mmi pro neemt?
Ik heb hem ook gewijzigd en geen nieuwe order, huidig productieslot blijft staan.

Dus zonder andere vertragingen week 37 produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerardvhgn
  • Laatst online: 30-04 13:52
APO80 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 11:18:
[...]

Zolang productiedatum nog niet definitief is, kan er gewijzigd worden. De mijne was dat wel, en heb dak en box vervangen door MMI Pro en 3 zone airco. Bestaande bestelling wordt in voorraad opgenomen, nieuwe configuratie nu begin december voor de deur ipv half oktober voor de bestaande/oude configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APO80
Misschien vloeken in de kerk, maar zijn er ook personen die de BMW iX3 hebben overwogen?
Ik weet dat die niet op een nieuw platform is gebouwd maar lijkt me nog steeds een vette bak en met de 2 lijn executive en high executive zijn deze auto’s vol opties....
Hoor graag jullie mening over dit alternatief (elektrisch). Zou nog gewoon geleverd kunnen worden in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JandV
Zeker! In januari nog mee getest, maar ik vind de Q4 mooier. Ik dacht dat het leveren van een iX3 niet meer mogelijk zou zijn wanneer je ‘m nu besteld.
APO80 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 12:50:
Misschien vloeken in de kerk, maar zijn er ook personen die de BMW iX3 hebben overwogen?
Ik weet dat die niet op een nieuw platform is gebouwd maar lijkt me nog steeds een vette bak en met de 2 lijn executive en high executive zijn deze auto’s vol opties....
Hoor graag jullie mening over dit alternatief (elektrisch). Zou nog gewoon geleverd kunnen worden in 2021.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixgirls
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-04 09:30
Zeker overwogen. Fijne auto. Omdat ik al jaren Audi rijd toch maar voor de q4 gekozen. Ik was verbaasd over de complete pakketten die bmw biedt. In 1 pakket zit gewoon alles, helemaal top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:37

Trackerfire

BTC HODLER

Weet iemand trouwens hoe de “phone box” eruit ziet zonder phonebox. Heb je dan nog steeds wel zo’n handig bakje met klipje voor je telefoon? Maw mist alleen de draadloze mat of is t iets heel anders?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Figlio39
  • Laatst online: 21-04-2023
Ik overweeg ook een iX3 na de teleurstelling rondom de huidige gang van zaken bij Audi. Ik ben overigens nog steeds niet gebeld door mijn dealer (Witteburg Den Haag).
Ik heb gister proefgereden in de iX3 die uit voorraad in November leverbaar is aangezien ze nu op de boot vanuit China staan.
De proefrit beviel best al moet ik zeggen dat ik de Q4 een stuk fijner (lees minder stug) vond rijden. Ook vind ik de Q4 inderdaad een stuk mooier en sportiever ogen.
Daarin tegen is de iX3 voor de zelfde prijs een stuk ruimer/ luxer uitgerust met volledig leer, elektrische stoelen, drive assist enz. Ook de HUD van BMW vond ik fijner. Daarnaast wordt deze wel geleverd met zowel een panorama dak en phone box.
Al met al een lastige keuze maar ik denk voorlopig dat ik bij de Q4 blijf. Tenzij mijn ervaring met de dealer nog verder verslechterd…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Naar gekeken maar vind 'm eigenlijk gewoon niet mooi. Ziet er imo wat gedateerd uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
Smaken verschillen, maar ik vind de ix3 wekelijk afschuwelijk. Zelfde geldt overigens voor de i4, met die blauwe strepen.
De Q4 daarin tegen ziet er in het echt nog dikker en mooier uit dan op fotos/filmpjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-hyrax
sbin schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:13:
Smaken verschillen, maar ik vind de ix3 wekelijk afschuwelijk. Zelfde geldt overigens voor de i4, met die blauwe strepen.
De Q4 daarin tegen ziet er in het echt nog dikker en mooier uit dan op fotos/filmpjes
Vergeet de bever tanden van de i4 niet 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
the-hyrax schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:14:
[...]

Vergeet de bever tanden van de i4 niet 😆
Ja idd. BMW is werkelijk helemaal de weg kwijt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 05:42
Figlio39 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:42:
Daarin tegen is de iX3 voor de zelfde prijs een stuk ruimer/ luxer uitgerust met volledig leer, elektrische stoelen, drive assist enz.
Welke zelfde prijs? De high Executive iX3 begint op €73k, dan heb je een achterwiel aangedreven auto, terwijl je bij de Q4 een quattro hebt.

Keep rolling sixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Trackerfire schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 13:37:
Weet iemand trouwens hoe de “phone box” eruit ziet zonder phonebox. Heb je dan nog steeds wel zo’n handig bakje met klipje voor je telefoon? Maw mist alleen de draadloze mat of is t iets heel anders?
Bij zijn grote broer de E-tron is dat hele bakje er dan dus niet en dus ook niet de klip houder.
Ik ben bang voor de Q4 hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 07-08-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Kort naar gekeken, niet overwogen. Vind zowel iX3 en iX4 echt niet mooi.
Auw aan mijn ogen:
Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/files/2021/03/bmw-ix-2021-00013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Hank311 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 10:25:
besteld op 29 juni:

kieselgrijs
assistentie pakket plus
parkeerhulp voor / achter
comfort pakket
optiekpakket zwart
privacy glas
20" velgen
sport onderstel.
ook nog zwarte Audi ringen

van dealer gehoord deze week:
productie week 41, levering na 6 weken
Leuk, ook iemand met kieselgrijs!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hank311
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4A2m6b3nAHP4hLLKpiR1wIQSgsQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bSeHVaKNXrtJxQ9NgVOQLnqe.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59l-esA-JGE6LU0T4wAs_ls21JY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vAJP6sv5nPUBX2gTmaB3hXgt.jpg?f=fotoalbum_large

de q4 in de kleur kieselgrijs bij Pouw gezien, niet met optiek pakket zwart , maar vond hem wel geslaagd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

sbin schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 14:13:
Je weet dat je die blauwe elementen gewoon kosteloos met een optie aanvinken in de configurator eraf kunt halen? IPV bij te moeten betalen voor een black pakket van 640 euro bij de Q4?

De ix3 is wel echt gedateerd inmiddels, zeker t.a.v. dashboard i4. Beenruimte achter is ook om te janken t.o.v. de Q4.

Ik ben echter zo diep teleurgesteld in de interieurafwerking van de Q4, o.a. de deurbekleding incl goedkope plastics (mijn huidige Peugeot 3008 deuren zijn 2x zo dik en mooi afgewerkt met dito materialen, maar ja, is maar een Peugeot...), De oversteek met de gearselector, de bekerhouders.

Audi duwt me zo naar BMW. En geloof me, ik heb echt een Audi hart. Laat BMW nou net sprongen hebben gemaakt in het interieur sinds de nieuwe 1 serie eind 2019.

Het ix3 interieur doet het voor mij ook niet hoor, maar voor dat van de i4 niets dan lof.

En begrijp me niet verkeerd, ik begin zowat te kwijlen als ik een Q4 passeer, schitterende auto, zeker met de verlichting aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Weet iemand welke dealer er een in het wit heeft? Zou m wel eens in het echt in die kleur willen zien.
Liefst oooost'n van het land, maar stukkie rijden is geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

marcelmg2 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:58:
Weet iemand welke dealer er een in het wit heeft heeft? Zou m wel eens in het echt in die kleur willen zien.
Deze S-Line staat bij Audi centrum Breda:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LI8yP2t07lL024X8TRSbunyOpw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BSY2BPMSQxCojxC3B0elUxHF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbin
xsive schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:53:
[...]

Ik ben echter zo diep teleurgesteld in de interieurafwerking van de Q4, o.a. de deurbekleding incl goedkope plastics (mijn huidige Peugeot 3008 deuren zijn 2x zo dik en mooi afgewerkt met dito materialen, maar ja, is maar een Peugeot...), De oversteek met de gearselector, de bekerhouders.
Dit viel mij ook tegen, mijn huidige Passat is mooier afgewerkt, overal zachte delen/plastics, knopjes om de achterbank plat te gooien etc etc, maar na er in gezeten te hebben (Q4) viel het me alleszins mee. Zit echt wel goed en mooi in elkaar. Zelfs de stof op de stoelen voelt goed en ziet er mooi uit (behalve die afgrijselijke grijze streep dan). Kijk misschien wel door een roze bril, maar alle materialen en knopjes voelen en zien er goed en hoogwaardig uit mi.
Vind het model van de Q4 echt af. Vanuit alle hoeken. De huidige BMW EV’s doen me helemaal niets, zien er mi te gekunsteld en niet-BMW uit. Zelfde geldt voor de Mercedes EQ modellen.
Hoe moeilijk kan het zijn.. gewoon een EV maken die er normaal uitziet. Audi snapt dat iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreuter
xsive schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:02:
[...]

Deze S-Line staat bij Audi centrum Breda:
[Afbeelding]
Wow super ordinair met zo’n zwarte grill. Zo zonde!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Franciesco
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16:58
-Wing- schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 19:59:
[...]

Kort naar gekeken, niet overwogen. Vind zowel iX3 en iX4 echt niet mooi.
Auw aan mijn ogen:
[Afbeelding]
Voor de goede orde: de foto die je plaatste is van een iX, de iX4 bestaat niet. De iX is maatje BMW X5, dus niet dezelfde klasse als de Q4 e-tron. Meer concurrent voor de e-tron 55 dus.
En nee: ook ik vind de iX niet mooi…, maar dit soort type en formaat auto’s (ongeacht merk) zijn überhaupt niet mijn ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wing-
Franciesco schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:01:
[...]

Voor de goede orde: de foto die je plaatste is van een iX, de iX4 bestaat niet. De iX is maatje BMW X5, dus niet dezelfde klasse als de Q4 e-tron. Meer concurrent voor de e-tron 55 dus.
En nee: ook ik vind de iX niet mooi…, maar dit soort type en formaat auto’s (ongeacht merk) zijn überhaupt niet mijn ding. :)
Ah er is een i4 en een iX... Bedankt voor de correctie. Ging mij niet eens om het formaat maar om de verhoudingen. Recht van achter is ie nog wel ok. Bezien vanuit de overige hoeken vind ik het niet geslaagd (smaken verschillen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:15
spreuter schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

Smaken verschillen, ik vind het tof. Ben benieuwd hoe het zwart pakket straks op mijn Navarra Blue staat :)

XXXVI

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the-hyrax
spreuter schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 21:27:
[...]

Haha, mijn configuratie, thanks 🤣
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VW1G4fA_-6F2vE22OKD-GyVZBHA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjIc5crKwcKQ5zsVeBGjcdbc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:03
Van de week langs de dealer geweest. Maar vond het echt een afknapper. Ruimte is goed, uiterlijk van buiten is prachtig. Alleen binnen....
Ja het was een iets kalere model, maar het leek alsof ik op 2 planken zat. Alles met stof en dashboard zo klein dat ik me afvraag of dit wel een auto is vanaf 60.000 euro.

Ook even in de normale E-tron gezeten. Ja dat is een duurdere auto, maar dat merk je aan alles. Alles is luxer en voelt ook beter aan. In de Q4 kreeg ik echt een kart gevoel.

Ik denk dat ik toch voor de i-Pace ga. Dan maar een verjaard model, maar liever meer comfort en luxe binnen, dan mooi van buiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Urquattro83
  • Laatst online: 30-07-2024
Al een tijdje volg ik deze discussie, nu maar even een account aangemaakt, dan kan ik er ook aan bijdragen😉

Mijn bestelling:

Audi Q4 E-TRON 35 e-tron Launch edition Advanced

Kieselgrijs
Assistentiepakket plus
3 zone airconditioning
Verwarmbaar stuurwiel
Opberg- en bagageruimtepakket inclusief scheidingsnet
Velgen, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-Y-spaak"- design grafietgrijs, glansgedraaid

Productie week 40
Levering week 46
24-07-2021 de bevestiging gekregen van de dealer dat de auto was besteld

[ Voor 4% gewijzigd door Urquattro83 op 08-08-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urquattro83
Hank311 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:52:
[Afbeelding][Afbeelding]

de q4 in de kleur kieselgrijs bij Pouw gezien, niet met optiek pakket zwart , maar vond hem wel geslaagd
Staat deze momenteel in de showroom bij Pouw? Zo ja welke locatie? Obv filmpjes gekozen voor deze kleur, maar wil hem graag nog even in het echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hank311
Urquattro83 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Staat deze momenteel in de showroom bij Pouw? Zo ja welke locatie? Obv filmpjes gekozen voor deze kleur, maar wil hem graag nog even in het echt zien.
stond in Zwolle, maar dat was bij de introductie dagen waarbij de Q4 circuleerde over de diverse Pouw showrooms. ik weet dus niet waar hij nu staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urquattro83
Hank311 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

stond in Zwolle, maar dat was bij de introductie dagen waarbij de Q4 circuleerde over de diverse Pouw showrooms. ik weet dus niet waar hij nu staat
. Helaas moet ik nog even in spanning blijven😃

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deboss65
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Goedemorgen,

Ik heb mijn account na 10 jaar slapende te zijn maar weer tot leven gewekt om hier wat actiever te kunnen zijn.

Afgelopen week mijn Q4 Launch edition Advanced 40 besteld.
Kleur Geiserblauw,
Opties:
Warmtepomp, Laadsysteem compact en het comfort pakket omdat vreemd genoeg er bij een auto >55k geen dimbare inklapbare spiegels afkunnen. (zitten wel standaard op mijn huidige octavia 3)

Ik zou eigenlijk de quattro met meer opties willen maar aangezien ik hem particulier koop heb ik maar een grens gesteld. Heb er al slapeloze nachten van.... :z

Leverdatum indicatie 27 nov maar niet bevestigd.
Als ik e.e.a hier lees zou dit zomaar volgend jaar kunnen worden. Jammer maar het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
marcelmg2 schreef op zaterdag 7 augustus 2021 @ 20:58:
Weet iemand welke dealer er een in het wit heeft? Zou m wel eens in het echt in die kleur willen zien.
Dago Doetinchem,
Zie website en zoek naar de Q4 demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier ook mail gehad. Geen pano, geen phonebox en trekhaak wordt accessoire. Communicatie verloopt nogal chaotisch en geen compensatie.

Eigenlijk heb ik geen leaseauto nodig maar ik vond de Q4 echt een mooie auto met alles erop en eraan. Ideale overnamekandidaat voor na de lease ;-). Op deze manier vraag ik me af of ik mee moet gaan in dit verhaal of hem maar moet annuleren. Dealer gevraagd mij terug te bellen voor overleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-06 08:06
deboss65 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:00:

Warmtepomp, Laadsysteem compact en het comfort pakket omdat vreemd genoeg er bij een auto >55k geen dimbare inklapbare spiegels afkunnen. (zitten wel standaard op mijn huidige octavia 3)
Ik heb zelf een Launch Edition S Competition besteld maar daar zitten deze spiegels toch wel op of vergis ik me nu? Begin steeds meer te twijfelen door die constante verandering van website en configuratie :-( .

Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Toink schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:16:
Hier ook mail gehad. Geen pano, geen phonebox en trekhaak wordt accessoire. Communicatie verloopt nogal chaotisch en geen compensatie.

Eigenlijk heb ik geen leaseauto nodig maar ik vond de Q4 echt een mooie auto met alles erop en eraan. Ideale overnamekandidaat voor na de lease ;-). Op deze manier vraag ik me af of ik mee moet gaan in dit verhaal of hem maar moet annuleren. Dealer gevraagd mij terug te bellen voor overleg.
Dat ligt eraan op welk vlak je principieel wilt zijn :).
Wil je een auto met opties die voldoet aan je eisen of wil je persé een 12% auto :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
mouse1277 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:20:
[...]

Ik heb zelf een Launch Edition S Competition besteld maar daar zitten deze spiegels toch wel op of vergis ik me nu? Begin steeds meer te twijfelen door die constante verandering van website en configuratie :-( .
Als ik het Launch edition S Competition pakket online selecteer zijn de spiegels instelbaar en verwarmbaar maar niet dimmend en inklapbaar.

Zelfde geldt voor de airco, standaard 1 zone terwijl bij een beetje middenklasser dit minimaal een 2 zone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
[...]

Ligt eraan; je moet even de prijslijst nagaan die gold toen je bestelde. Ik heb juli besteld en toen zat dit er niet op een heb ik het comfort pakket moeten nemen. Ook een Competition S

Edit: even de prijslijst nagaan van April en daar was het ook een optie

[ Voor 8% gewijzigd door the-hyrax op 08-08-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

kx22 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 08:01:
Van de week langs de dealer geweest. Maar vond het echt een afknapper. Ruimte is goed, uiterlijk van buiten is prachtig. Alleen binnen....
Ja het was een iets kalere model, maar het leek alsof ik op 2 planken zat. Alles met stof en dashboard zo klein dat ik me afvraag of dit wel een auto is vanaf 60.000 euro.

Ook even in de normale E-tron gezeten. Ja dat is een duurdere auto, maar dat merk je aan alles. Alles is luxer en voelt ook beter aan. In de Q4 kreeg ik echt een kart gevoel.

Ik denk dat ik toch voor de i-Pace ga. Dan maar een verjaard model, maar liever meer comfort en luxe binnen, dan mooi van buiten.
Exact dit! En ik ben iemand met een Audi hart, maar mijn roze bril werkt inmiddels niet meer.

Ik eindig mogelijk zelfs met een BMW i4... Say what?! 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JandV
Laat ik mijn bestelling eens delen op dit forum.

Op 19 mei heb ik de volgende bestelling geplaatst (via Alphabet lease)

Audi Q4 e-tron 40 Launch Edition Advanced Plus. Verwachte levering zou eind juli / begin augustus zijn. Inmiddels is dit door de leveringsproblemen gewijzigd naar half oktober…

Specs:
Velgen 21" x 8.5J (front) 9.0J (rear) 5-W-spoke star Audi Sport alloy wheels, Platinum grey
Kiezelgrijs
Comfort pack plus
Black optic package
Dak railing in zwart
Spiegels in zwart
Audi logo black pack
Akoestische ramen
Panoramadak
Privacy glass

Nog even geduld hebben nog….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

deboss65 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:00:
Goedemorgen,

Ik heb mijn account na 10 jaar slapende te zijn maar weer tot leven gewekt om hier wat actiever te kunnen zijn.

Afgelopen week mijn Q4 Launch edition Advanced 40 besteld.
Kleur Geiserblauw,
Opties:

Ik zou eigenlijk de quattro met meer opties willen maar aangezien ik hem particulier koop heb ik maar een grens gesteld. Heb er al slapeloze nachten van.... :z

Leverdatum indicatie 27 nov maar niet bevestigd.
Als ik e.e.a hier lees zou dit zomaar volgend jaar kunnen worden. Jammer maar het is niet anders.
Daar komt bij dat het echt hilarisch is hoe beperkt die buitenspiegels maar inklappen bij een Q4...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
xsive schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:54:
[...]

Exact dit! En ik ben iemand met een Audi hart, maar mijn roze bril werkt inmiddels niet meer.

Ook naar gekeken, maar helaas pas in 2022 leverbaar :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

the-hyrax schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:29:
[...]

Ook naar gekeken, maar helaas pas in 2022 leverbaar :'(.
Ja ik zit sowieso op 16%, wat ik ook kies. Vanwege mijn contract dat Q1 afloopt.

Polestar 2 single motor long range toch ook serieuze optie. In vele opzichten vind ik hem beter dan de Q4, zeker qua rijeigenschappen en standaarduitrusting.

[ Voor 23% gewijzigd door xsive op 08-08-2021 12:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marcelmg2
xsive schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:32:
[...]

Ja ik zit sowieso op 16%, wat ik ook kies. Vanwege mijn contract dat Q1 afloopt.
Mijn huidige contract liep ook tot begin Q2 maar dat heb ik afgekocht. Op 1-12 lever ik mn huidige 3008 in en hoop dan dat mijn Q4 klaar staat. Die 'boete' verdien ik in een paar maanden terug met het verschil tussen 12% en 16%.4% van 40k is 1600,-. bruto per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsive

xsive

ii

marcelmg2 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 12:38:
[...]

Mijn huidige contract liep ook tot begin Q2 maar dat heb ik afgekocht. Op 1-12 lever ik mn huidige 3008 in en hoop dan dat mijn Q4 klaar staat. Die 'boete' verdien ik in een paar maanden terug met het verschil tussen 12% en 16%.4% van 40k is 1600,-. bruto per jaar.
Geniaal, heb nu ook een 3008 GT-Line haha :)
Juist daarom viel me de karigheid van het Q4 interieur me op. Heb nu wel dat nappa leder interieur met massage en volledig elektrisch, misschien dat dat ook voor wat contrast zorgt. Maar ik vind de deurafwerking (standaard denk ik voor elke 3008?) echt minstens 2x zo mooi/dik dan de Q4. Zo zonde, want ben zo een Audi fan.

Dat afkopen staan mijn werkgever en leasemaatschappij niet toe helaas, alle opties voorgesteld. Heb me er inmiddels bij neergelegd helaas.

[ Voor 21% gewijzigd door xsive op 08-08-2021 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:03
xsive schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 11:54:
[...]

Ik heb geen voorliefde voor geen enkele merk (liefst niet een merk waar de meute in rijdt), maar ik denk niet dat ik 5 jaar gelukkig ga worden in een Q4. De i4 is gedurfd, alleen kom ik van een sedan af en wil ik nu juist meer ruimte.
Geen idee hoe de i4 van binnen uit ziet, maar van buiten is het een gewaagd model.

Op de andere Audi's heb ik echt niks aan te merken. De hybride Q5 was ook zeer mooi. Voelde gewoon goed aan, alleen de Q4...dacht dat ik in een Q2 zat joh. Alleen dan het prijskaartje van een Q5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
[...]

Zitten er in basis niet op, tenzij je het comfortpakketerbij hebt gekozen. Zo niet, dan heb je ook nog een “keurige” hendel om je binnenspiegel te dimmen! 😂😂
Voorsprong door techniek, premium en andere containerbegrippen komen voorbij…

Ik vraag me nog steeds af of dit nou aan Audi of Pon ligt… wellicht versterken die twee elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deboss65
  • Nu online
Kan iemand mij vertellen wat het verlengen van de Audi connect Navigation & Infotainment (plus) gaat kosten?
Na 3 jaar loopt deze licentie af. Het is mij ook na een lange zoektocht op het www volstrekt onduidelijk wat de verlenging hier in nederland gaat kosten. Lekker vaag allemaal.
In duitsland lees ik bedragen van €145,- p/j voor andere modellen.

Stel dat ik zou besluiten niet te verlengen, welke functies lever ik dan in en kan ik deze met een gekoppelde smartphone alsnog gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbin
deboss65 schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 22:49:
Kan iemand mij vertellen wat het verlengen van de Audi connect Navigation & Infotainment (plus) gaat kosten?
Na 3 jaar loopt deze licentie af. Het is mij ook na een lange zoektocht op het www volstrekt onduidelijk wat de verlenging hier in nederland gaat kosten. Lekker vaag allemaal.
In duitsland lees ik bedragen van €145,- p/j voor andere modellen.

Stel dat ik zou besluiten niet te verlengen, welke functies lever ik dan in en kan ik deze met een gekoppelde smartphone alsnog gebruiken?
Neem aan zelfde als bij VW, al is het daar een stukje goedkoper (EUR 75/jr).
Dus enige wat je overhoud is noodoproep en je gewone offline navigatie/kaarten.
Updaten kan dan niet meer online en ook alle online, traffic info, Google Maps, etc etc. vervallen. Dus ook waarsch. (bij VW Passat iig wel) de app-koppeling (klimatisering, lokatie, status). Kortom alle online diensten vervallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:25

tomtom901

Moderator General Chat
sbin schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 00:33:
[...]

Dus ook waarsch. (bij VW Passat iig wel) de app-koppeling (klimatisering, lokatie, status). Kortom alle online diensten vervallen..
Dit zou toch wel vreemd zijn met een EV, iemand die dat kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
tomtom901 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:22:
[...]

Ik kijk nergens meer van op. Destijds was het hebben van Apple Carplay ook een abonnementsservice op BMW bijvoorbeeld :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:36
[...]

Dit is bij de Enyaq ook het geval. Dus lijkt me logisch dat dit ook bij Audi zo is.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12:33
[...]

Bij de Enyaq zijn er twee paketten:
1 voor online entertainment (dit omvat ook alle navo gerelateerde online zaken)
1 voor iV, dit omvat op afstand laden start/stop, klimatiseren etc.

Deze laatste heb je volgens mij voor de levensduur van het voertuig.

Andere genoemde zaken (lokaliseren, status vergrendeling, toeteren etc) werken voor de Enyaq en VW iD (nog) niet.

[ Voor 6% gewijzigd door RandomNick op 09-08-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:36
RandomNick schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:05:
[...]

Bij de Enyaq zijn er twee paketten:
1 voor online entertainment (dit omvat ook alle navo gerelateerde online zaken)
1 voor iV, dit omvat op afstand laden start/stop, klimatiseren etc.

Deze laatste heb je volgens mij voor de levensduur van het voertuig.

Andere genoemde zaken (lokaliseren, status vergrendeling, toeteren etc) werken voor de Enyaq en VW iD (nog) niet.
Je hebt alleen de noodservice voor tien jaar. De rest 1 of 3 jaar afhankelijk van gekozen pakket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4e6_qvrzxiYKn8UDE8J89zd-Ywc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/582hTQUodWnxUfmQZD6d1Dnw.png?f=fotoalbum_large

Blijft wel VAG natuurlijk. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Inspired op 09-08-2021 09:10 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-hyrax
Inspired schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:07:
[...]

Je hebt alleen de noodservice voor tien jaar. De rest 1 of 3 jaar afhankelijk van gekozen pakket.

[Afbeelding]

Blijft wel VAG natuurlijk. :)
Dat ongevalmelding etc. dat klinkt leuk maar in de praktijk is dat gewoon verplicht.

[ Voor 8% gewijzigd door the-hyrax op 09-08-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Audiq4
  • Laatst online: 19-07-2024
Levering van de auto is met 8 weken vertraagd, maar dealer geeft aan dat hij geleverd wordt met panoramadak, phone-box en trekhaak.

We gaan het zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:11
29 mei besteld. Leverdatum zou 20 augustus zijn na aantal wijzigjngen. Nu te horen gekregen dat het vertraagd is naar 5 november. Geen panoramadak, trekhaak ofzo. Advanced edition met assisentiepakket. Hij zou in week 29/30 geproduceerd moeten zijn. Dus ik begrijp de vertraging niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcCar
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 06-03 12:21
zokiz schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:02:
29 mei besteld. Leverdatum zou 20 augustus zijn na aantal wijzigjngen. Nu te horen gekregen dat het vertraagd is naar 5 november. Geen panoramadak, trekhaak ofzo. Advanced edition met assisentiepakket. Hij zou in week 29/30 geproduceerd moeten zijn. Dus ik begrijp de vertraging niet.
Mijn S competition stond qua productie gepland voor week 30, staat hij volgens Audi site (honeymoon) nog steeds, maar de leverdatum is vrijdag veranderd van week 35 naar week 43. Volgens dealer echter wel compleet volgens bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Vandaag te horen gekregen dat het helaas niet mogelijk is om nog andere opties toe te voegen (vanwege het vervallen van pano dak en Phone Box), omdat er al een definitieve productiedatum bekend is.

Definitieve besteldatum 5 juli. Verwachte productieweek 36. Leverdatum nog steeds in de week van 8 december 2021.
robertolli schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:26:
Ook eindelijk besteld. Duurde erg lang wat betreft communicatie tussen LM en werk. levering 8 december

Audi Q4 e-tron 50 e-tron quattro Launch edition Advanced Plus
Navarrablauw metallic
Leder/mono.pur 550-kunstleder

Opties :
- Interieurpakket sportstoelen en zwart leder/mono.pur
- Comfortpakket plus
- Velgen Audi Sport, 20 inch gegoten lichtmetaal "5-V-spaak-Polygoon"-
- MMI navigatie pro
- Veiligheidspakket plus
- Comfortsleutel (inclusief achterklep met virtual pedal)
- Sonos premium soundsystem
- Optiekpakket zwart
- Dynamic pakket
- Privacy glas
- Exterieurdetails in carrosseriekleur
- Contour/Ambiente lichtpakket (multicolor)
- Instaplijsten vóór in aluminium, verlicht
- Dakrails zwart

vermoedelijke leverdatum : in de week van 8 december 2021

[ Voor 3% gewijzigd door robertolli op 09-08-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pielie8520
  • Laatst online: 23-01-2023
robertolli schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 11:18:
Vandaag te horen gekregen dat het helaas niet mogelijk is om nog andere opties toe te voegen (vanwege het vervallen van pano dak en Phone Box), omdat er al een definitieve productiedatum bekend is.

Definitieve besteldatum 5 juli. Verwachte productieweek 36. Leverdatum nog steeds in de week van 8 december 2021.

[...]
Vanwaar die lange tijd tussen productie en levering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
pielie8520 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:05:
[...]

Vanwaar die lange tijd tussen productie en levering?
Volgens LM om een veilige marge in te bouwen. Ze weten ook niet hoeveelste mijn auto in de rij is van deze productieweek. Mocht hij snel geproduceerd zijn dan zal mijn voorlopige leverdatum naar voren verschuiven aldus LM.

Mag dan toch hopen dat ik begin oktober al kan rijden ipv begin december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 06:03
robertolli schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 12:33:
[...]

Volgens LM om een veilige marge in te bouwen. Ze weten ook niet hoeveelste mijn auto in de rij is van deze productieweek. Mocht hij snel geproduceerd zijn dan zal mijn voorlopige leverdatum naar voren verschuiven aldus LM.

Mag dan toch hopen dat ik begin oktober al kan rijden ipv begin december
Dat komt mij bekend voor.

Volgens de app van de LM staat de aflevering van mijn auto (medio juli besteld) in week 31 december). Deze data zou door de dealer ge-update worden volgens de LM. Dat laatste gebeurt blijkbaar niet want de dealer gaf mij vorige week telefonisch door dat de productieweek week 42 zou zijn en aflevering week 45. Dus aan de info van de LM heb ik niet zoveel.

De dealer kijkt in zijn eigen systeem en ja of dát actueel is weet ik natuurlijk ook niet. De tijd zal het leren.

Blijft mij toch wel verbazen dat men anno 2021 niet in staat is actuele info bij de klant te krijgen. Als ik mijn klanten zo zou informeren heb ik toch iets uit te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danzelll
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-08-2023
Vandaag eindelijk de dealer gesproken. Mijn q4 advanced plus gaat gewoon geleverd worden met een panoramadak en phonebox. Wel een vertraging van 6 weken. Levering staat nu gepland voor 5 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06 23:51
Vandaag ook bericht gekregen. Half juni besteld, maar geen panodak en geen phone box helaas. Heeft die phone box veel nut, de moeite waard om later er in te laten bouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
ziconl schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 14:54:
Vandaag ook bericht gekregen. Half juni besteld, maar geen panodak en geen phone box helaas. Heeft die phone box veel nut, de moeite waard om later er in te laten bouwen?
Dat achteraf inbouwen schijnt niet zo heel makkelijk te zijn.
Gisteren (voor de grap) dit besteld als probeerseltje: https://www.amazon.nl/Qi-...479&qid=1628514056&sr=8-1.
Ben benieuwd ;) .
Geen idee of het werkt of ik het wel ergens netjes (uit het zicht) kwijt kan, maar voor dat geld.........

[ Voor 7% gewijzigd door mouse1277 op 09-08-2021 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
Thx, maar behalve draadloos opladen, mis je niet veel qua opbergen/functionaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse1277
ziconl schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:04:
Thx, maar behalve draadloos opladen, mis je niet veel qua opbergen/functionaliteit?
Geen externe antenne maar eerlijk gezegd nog nooit gemist (zeker niet hier in Nederland met onze (nagenoeg) perfect dekking)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
mouse1277 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 15:05:
[...]

Geen externe antenne maar eerlijk gezegd nog nooit gemist (zeker niet hier in Nederland met onze (nagenoeg) perfect dekking).
USB-C aansluitingen zijn er verder nog steeds dan? Dan vind ik het gemis niet zo groot.
Pagina: 1 ... 11 ... 137 Laatste

Let op:
Updates rondom bestellingen of leveringen van je Audi Q4 E-tron mogen in het speciaal daarvoor bedoelde leveringen topic: Het Audi Q4 E-Tron leveringen topic.