He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Abort Mission
Half bitcoin, half shitcoin.
Dat vakantiegeld moet ergens heen, hè?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Dat krijg ik nu ook door. Wie dat HODL in het leven heeft geroepen? Verlies loopt alleen nog maar verder opHet Fantoom schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:40:
[...]
Je bent niet dom, je bent realistisch.
Er zijn hier ook mensen die roepen dat je moet blijven holden, want 'zolang je niks verkoopt heb je geen verlies'
Ja dat noem ik pas dom.
dit idd
dit idd, zolang je niet verkoopt heb je geen verlies.Het Fantoom schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:40:
[...]
Er zijn hier ook mensen die roepen dat je moet blijven holden, want 'zolang je niks verkoopt heb je geen verlies'
Ja dat noem ik pas dom.
heb vertrouwen, dit kunstje gaan ze toch wel weer doen over 2-4 jaar in een nieuwe bullrun.
het is allemaal geregeld, crypto net een tikje erger (oke 10x meer corrupt) dan de normale beurs.
nothing stops this train
Ik heb wat alts met wat meer betekenis (cardano, uni, dat soort zaken) en overweeg nu heel hard om het alsnog de deur uit te doen. Ik twijfel alleen of dat dan een panic sell (onverstandig) is of een overwogen te late (verstandige) uitstap. Mag ik om je mening vragen?anti elppa schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:42:
wel prachtig al die mensen die nu alles verkopen (echte shitcoins snap ik, die kunnen gerust nog een keer -90%).....dat kan je dus beter niet doen en had je 2 weken terug moeten doen. Het is namelijk echt niet onrealistisch dat de boel ineens weer enorm up vliegt als de whales genoeg getankt hebben van jullie goedkope muntjes. Want dat is dit, een beweging van retail naar smart money. Hebben we al tig keer gehad in crypto afgelopen 10 jaar. Ik snap het wel, ik deed het ook in 2013, maar heb mijn lesje geleerd.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
M'n ADA bag is straks 15% procent groter als ik terug in koop. Dat is een paar jaar staking rewards.
HODL is juist een top strategie bij bitcoin dat is niet dom. De geschiedenis tot nu heeft toch uitgewezen dat holden gewoon enorme gains geeft? tuurlijk heb je momenten dat je ff tering hard op je bek gaat, boeie.
Hodl + bijkopen iedere maand = niet dom maar juist winstgevend. Traden is niet voor iedereen weggelegd en ik vind het ook helemaal niet leuk om daar teveel mee bezig te zijn, krijg ik veel stress door. Heel af n toe op een vrije dag even een trade doen is geinig maar verder gewoon hodl.
Het was mijn les uit 2018. Op de top in Dec 2017 gekocht net voor de drop. Twee jaar stug HODL en daarna met winst verkocht. Vind ik niet dom.Het Fantoom schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:40:
[...]
Ja dat noem ik pas dom.
Als ik helemaal niet had verkocht zat ik nu nog steeds op 200% winst.
Wat dom was, was in 1 keer te kopen ipv DCA. Dan had ik op de piek en in de dip gekocht en niet zolang in de min gezeten.
korte termijn wel, maar bv in 2030 nietmannetje19 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:42:
[...]
Dat krijg ik nu ook door. Wie dat HODL in het leven heeft geroepen? Verlies loopt alleen nog maar verder op
nothing stops this train
Alles voor 2030!
Mij kan juli nog niet eens verrotten
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 23-05-2021 15:48 ]
Als een soort verzekering goederen/producten/handel
IN een markt crash
[ Voor 56% gewijzigd door A87 op 23-05-2021 15:46 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Ik heb ook ada, en daar heb ik nog steeds winst op. ETH en ltc idem. Ook als die onderwater komen doe ik ze nog niet weg. Ik geloof namelijk niet dat dit een bear van 2 jaar word maar een mini bear van 3 tot 5 maanden zoals in 2013. Ik roep dat ook al 3 maanden hier. Ik hodl dus ook mijn alts gewoon door.JT schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:44:
[...]
Ik heb wat alts met wat meer betekenis (cardano, uni, dat soort zaken) en overweeg nu heel hard om het alsnog de deur uit te doen. Ik twijfel alleen of dat dan een panic sell (onverstandig) is of een overwogen te late (verstandige) uitstap. Mag ik om je mening vragen?
Beste is nu gewoon de hele bende op je trezor/ ledger zetten en wat leuks gaan doen ipv naar crypto kijken
Helemaal mee eens. Ik ben nu officieel bagholder van de hele top 10 minus DOGE. Gaan echt niet meer weg, kan het goed missen en nu maar eens 1x per week kijken ipv 7x per dag.anti elppa schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb ook ada, en daar heb ik nog steeds winst op. ETH en ltc idem. Ook als die onderwater komen doe ik ze nog niet weg. Ik geloof namelijk niet dat dit een bear van 2 jaar word maar een mini bear van 3 tot 5 maanden zoals in 2013. Ik roep dat ook al 3 maanden hier. Ik hodl dus ook mijn alts gewoon door.
Beste is nu gewoon de hele bende op je trezor/ ledger zetten en wat leuks gaan doen ipv naar crypto kijken
Hier heb je een mooie houder voor al je bags.TalentedMrRiple schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:49:
[...]
Helemaal mee eens. Ik ben nu officieel bagholder van de hele top 10 minus DOGE. Gaan echt niet meer weg, kan het goed missen en nu maar eens 1x per week kijken ipv 7x per dag.
Ik twijfel nog wel, zal vast nog wel iets verder stijgen, maar ben weer uitgestapt. Eerst zeker weten wat Bitcoin de komende uren gaat doen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/CQZ2ygm4SR1zyirOw94cmVxu.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/spCV0AiJQ9NyqhBW5DqiwT8Z.png?f=user_large)
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Bij 6 usd koop ik ze weerTominatie schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:52:
wajo ik zit eff te kijken en wat zijn sommige altcoins rekt gegaan zeg. Zoiets als NEO ook gewoon weer $40, laatst nog $120, bizar.
Zero.
omfgWackmack schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:55:
Weak hands of hodl? Hodl! 1k ingelegd in XLM/ADA/DOT/VET 💪😚😋
Je denkt echt teveel aan whales, lees hier de afgelopen uren maar eens terug, kijk hoeveel er verkocht hebben. Dit zijn echt niet alleen whale games, dit gaat om sentiment, paniek, vele individuele traders, etc.Sjuul100 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:55:
Wie veroorzaken deze crash, weet iemand welke whales nu verkopen?
iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp
Kleine nuance: ik heb nog niks verkocht. Ben ik te verstijfd voor. Met terugtrekken bedoel ik even de forums uit, even blockfolio dichtlaten. Maar dat is mij al niet gelukt...Het Fantoom schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:40:
[...]
Ja dat noem ik pas dom.
De mensen die elkaar ophitsen dat het verder down gaat. Weinig met whales te maken.Sjuul100 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:55:
gedeelde rektheid is beter dan in je eentje rekt zijn, zo heb ik ook de vorige bearmarket overleeft toen we op 3k dood en begraven waren met de bitcoin.HollovVpo1nt schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Kleine nuance: ik heb nog niks verkocht. Ben ik te verstijfd voor. Met terugtrekken bedoel ik even de forums uit, even blockfolio dichtlaten. Maar dat is mij al niet gelukt...
dit forum zorgt er wel voor dat je op de been blijft
Je kunt ook altijd deels uitstappen he? 10%, 25% eruit halen en dan even afwachten. Het is niet alles of niets. Zoals iemand anders net ook al aangaf: Nu nog uitstappen brengt ook een risico op sell low met zich mee, idealiter had je hoger verkocht en stond je nu weer klaar om in te kopen.HollovVpo1nt schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:56:
[...]
Kleine nuance: ik heb nog niks verkocht. Ben ik te verstijfd voor. Met terugtrekken bedoel ik even de forums uit, even blockfolio dichtlaten. Maar dat is mij al niet gelukt...
Zero.
Ik ben blij dat ik mijn BTG's en BCD's die gratis waren uit 2017 heb gedumpt. Bitcoin Gold heeft op 169 dollar gestaan en ik heb ze rond de 140 dollar verkocht, nu is het 45 dollar. Die forks zijn natuurlijk ook wel de koningen van de shitcoins, maar dan nog, wat een daling.Tominatie schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:52:
wajo ik zit eff te kijken en wat zijn sommige altcoins rekt gegaan zeg. Zoiets als NEO ook gewoon weer $40, laatst nog $120, bizar.
ik heb als starter geleerd om te hodlen. Nu heb ik al 70% verlies maar dat is alleen op papier, want als ik niet verkoop, heb ik ook geen verlies!graceful schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:57:
[...]
De mensen die elkaar ophitsen dat het verder down gaat. Weinig met whales te maken.
ik ben erg blij om te lezen dat jij 1k absoluut niet nodig hebt, de komende drie jaar, en dat jouw DCA moment blijkbaar precies op zondag 15u55 is.Wackmack schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:55:
Weak hands of hodl? Hodl! 1k ingelegd in XLM/ADA/DOT/VET 💪😚😋
Een andere reden om nu bij te kopen zie ik even niet.
Maktub
Geen idee wie je dat leert, maar ik heb geleerd andere nooit te adviseren. Als dat is waar je je goed bij voelt, is waar het om draait.Sjuul100 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:59:
[...]
ik heb als starter geleerd om te hodlen. Nu heb ik al 70% verlies maar dat is alleen op papier, want als ik niet verkoop, heb ik ook geen verlies!
Mooi hè... vertrouwen zo goed als weg, toen alle zakken in de schuur geparkeerd a la, we zien het wel weer.Tominatie schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:58:
[...]
gedeelde rektheid is beter dan in je eentje rekt zijn, zo heb ik ook de vorige bearmarket overleeft toen we op 3k dood en begraven waren met de bitcoin.
dit forum zorgt er wel voor dat je op de been blijft
En waarschijnlijk zijn we nu weer op dat zelfde punt.
Voor mij een goede les geweest dat HODL en bijkopen toch echt de beste beslissing is geweest in die lange winter.
Is al de hele week zo, hoe kan het ook anders.
Alleen als je garantie hebt dat de oude koers weer wordt aangetikt en die heb je niet. Daarmee zeg ik niet dat het een verkeerde gedachte of "strategie" is, het kan prima werken, maar je moet er wel alert op zijn dat je niet in de verkeerde coins zit die er mogelijk nooit meer bovenop komen. Hold je bijv. BTC of ETH dan komt het vast wel weer goed. Hold je Safemoon door een bearmarket heen, dan vermoed ik dat je bij de volgende bullrun niets meer hebt.Sjuul100 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:59:
[...]
ik heb als starter geleerd om te hodlen. Nu heb ik al 70% verlies maar dat is alleen op papier, want als ik niet verkoop, heb ik ook geen verlies!
Op zich is dit best een goede week om in te stappen, ben je meteen genezen.gijsvogel schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:03:
[...]
Is al de hele week zo, hoe kan het ook anders.
Was je een paar weken geleden ingestapt had je misschien wel meer ingezet dan je lief was.
Ez money.
(veel gehoord: stijgt alleen maar, dat zeiden ze ook toen ik m'n huis kocht in 2006)
[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 23-05-2021 16:08 ]
word wederom dood verklaard
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Ben benieuwd of dat uit komt. Misschien moet ik nú maar beginnen met DCA'en ipv wanneer de market écht bear isanti elppa schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:46:
[...]
Ik heb ook ada, en daar heb ik nog steeds winst op. ETH en ltc idem. Ook als die onderwater komen doe ik ze nog niet weg. Ik geloof namelijk niet dat dit een bear van 2 jaar word maar een mini bear van 3 tot 5 maanden zoals in 2013. Ik roep dat ook al 3 maanden hier. Ik hodl dus ook mijn alts gewoon door.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Ik zou verbaasd zijn als bitcoin dit naar nog boven de 40k komt voor langer dan een dag. Dit zal alleen zijn wanneer het grote geld bepaald dat het zo moet zijn.
Crypto is puur gebaseerd op vertrouwen en dat is nu weg. Met name door o.a. markt manipulatie, musk en shitcoins. Er zijn teveel mensen door dit soort dingen geraakt, die zijn er klaar mee.
Als je geld wil verdienen moet je gewoon swing/daytraden.
/glazen bol
Lesje geleerd hebben is op 42k na mega black wednesday dip naar 29k je profit nemen in de wetenschap dat die 29k soweiso nog een keer confirmed gaat worden.anti elppa schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:42:
Ik snap het wel, ik deed het ook in 2013, maar heb mijn lesje geleerd.
Ik ben niet erg enthousiast over deze 33K. Maar mijn strategie is ook DCA op dit soort momenten, ik koop gewoon veel liever een ziek rode panic candle die alle apps en websites laat freezen, dan weet je zeker dat je goed zit. Mijn tactiek is: bijv 10k btc kopen op 33k en dan 5k uitstappen op die 33700 hier waar het niet echt vooruit wil en 5K hodlen omdat ik 33K an sich als goedkoop zie (vrij ver van 36k en 40k etc resistance af).Taro schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:55:
@Malarky Wick onder de onderste lijn die je liet zien en nu er weer boven?
[ Voor 47% gewijzigd door Malarky op 23-05-2021 16:33 ]
Over 7 jaar zal er wel weer een nieuwe ath zijn maar momenteel gaat het erg hard en zal me niks verbazen als hij over 4 maanden op de 9000 staat.Khaelos schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:17:
crypto heeft meer levens als 100 katten bij elkaar![]()
word wederom dood verklaard
Ik ben meer benieuwd hoe de beurs de komende week reageert hierop
Het gaat verder downgraceful schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:57:
[...]
De mensen die elkaar ophitsen dat het verder down gaat. Weinig met whales te maken.
Wees dankbaar, de meeste alts hebben hun dip van vorige week al geraakt of zijn die gepasseerd. ADA staat er nog 15% vanaf. In april was ADA nog 93ct, andere alts zitten al op februari waarden, nee daar kan echt nog heel veel vanaf.Tominatie schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:33:
Fuck ouwe ADA nadert de $1, dat is toch altijd het teken dat de correctie over is?
dat is dan ook gelijk mijn laatste strohalm. Kan iemand mijn hand vasthouden
/f/image/uaHLejEPiPVtZXxmDpnKhLc8.png?f=fotoalbum_large)
Hier die blauwe lijn zijn ADA in niets misstaan op de lange termijn chart. Dan zitten we op de prijs van 5 februari, ook niets bijzonders dus na maanden pure winst. Samengevat: op naar 38ct dus voor ADA komende wekennnn.
ADA komt notabene van 1 ct aangerent en dan zou 38ct opeens bizar laag zijn. Dat is nog altijd x38 in ruim een jaar lijkt me een prachtige koerswinst.
En ja ADA en VET en al die mooie coins zijn de absolute toekomst, kunnen alleen maar omhoog, etc. etc. Dat verhaal wordt mij al verteld over LTC en ETH sinds 2014 en over de meeste alts sinds 2016. Maar keer op keer maken ze gezonde correcties.
[ Voor 83% gewijzigd door Malarky op 23-05-2021 16:28 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Dank, ook mijn inkoop orders zijn nog lang niet geraakt.
Maktub
De Chinezen. Beleid dat financiële instellingen geen diensten meer mogen verlenen op het gebied van cryptomunten hakt er nogal in met 1,3 miljard mensen. Beperkt ook nogal de opwaartse potentieel.Sjuul100 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:55:
60% hodl en 40% swing gaat nog meer dan prima
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Roeptoeteren ze dat niet elk jaar, en het gebeurd nooit?Uhuruburu schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:28:
[...]
De Chinezen. Beleid dat financiële instellingen geen diensten meer mogen verlenen op het gebied van cryptomunten hakt er nogal in met 1,3 miljard mensen. Beperkt ook nogal de opwaartse potentieel.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
100k ETH longs were added on Bitfinex in the last 6 hours. pic.twitter.com/5zObzHde6D
— WhalePanda (@WhalePanda) 23 mei 2021
Dus die gaat imploderen?
Was eerst niet voor particulieren. Nu wel.Bad Brains schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:29:
[...]
Roeptoeteren ze dat niet elk jaar, en het gebeurd nooit?
@Taro Misschien een bullish signaal dat het niet lang gaat duren voor de pump komt?
Als je een long opent en de koers daalt verder, dan wordt of een SL geraakt, of je besluit je positie te sluiten of je besluit je positie steeds verder te vergroten. Mocht de koers verder dalen en de posities geliquideerd worden, dan krijg je enorme spikes naar beneden omdat ze via market sells worden gesloten. Aan de andere kant neemt het vertrouwen op een stijging dus toe, dus de kans dat er een omslag komt wordt ook steeds groter, terwijl er ook veel shorts lopen. En daar geldt het tegenovergestelde voor: Als de koers stijgt moeten zij op een gegeven moment terugkopen en kan de koers daardoor verder stijgen. Er komt dus waarschijnlijk een mooi volatiel schouwspel aan
Hari-Bo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:29:
Zo nog even eth’s ingeslagen weg en weggezet op een cold Wallet over een paar jaar kijken of het een succes verhaal is.
60% hodl en 40% swing gaat nog meer dan prima
/f/image/FwfvNgDMKZeHuTQF20Ayp3H0.png?f=fotoalbum_large)
Ik ben altijd een bearish koper geweest en rij nooit lang mee naar boven, maar zou mij sterk lijken als die de 1200 de komende weken niet aantikt, lijkt me meer dan gezond.
Immers, zo bijzonder is dat ETH mainnet allemaal niet met haar 30-50 dollar transactiekosten per iets.
[ Voor 6% gewijzigd door Malarky op 23-05-2021 16:36 ]
Thanks, goeie info!Taro schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:35:
[...]
Als je een long opent en de koers daalt verder, dan wordt of een SL geraakt, of je besluit je positie te sluiten of je besluit je positie steeds verder te vergroten. Mocht de koers verder dalen en de posities geliquideerd worden, dan krijg je enorme spikes naar beneden omdat ze via market sells worden gesloten. Aan de andere kant neemt het vertrouwen op een stijging dus toe, dus de kans dat er een omslag komt wordt ook steeds groter, terwijl er ook veel shorts lopen. En daar geldt het tegenovergestelde voor: Als de koers stijgt moeten zij op een gegeven moment terugkopen en kan de koers daardoor verder stijgen. Er komt dus waarschijnlijk een mooi volatiel schouwspel aan
Sta toch in de winst nuanandus schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:36:
[...]
Okee, ik ben net cryptohouder geworden.
Dan gaat-ie nu vast naar de €10k
Vooral mijn Tezos.
De transactie kosten gaan flink omlaag met de volgende update in juli.Malarky schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:36:
[...]
[Afbeelding]
Ik ben altijd een bearish koper geweest en rij nooit lang mee naar boven, maar zou mij sterk lijken als die de 1200 de komende weken niet aantikt, lijkt me meer dan gezond.
Immers, zo bijzonder is dat ETH mainnet allemaal niet met haar 30-50 dollar transactiekosten per iets.
Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Mooi sell the newsHari-Bo schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:38:
[...]
De transactie kosten gaan flink omlaag met de volgende update in juli.
/f/image/NBM3UZd9QE1Zrt7myFfvXxXN.png?f=fotoalbum_large)
Over hoe resistance in een bear trend vrij eenvoudig te spotten is. Hier het voorbeeld DOT/USDT, dit soort lijnen kun je vandaag op alle coins trekken. Vrij simpel te zien waar er sterke resistance gaat volgen en waar ik dus zeker 50% van mijn winst neem als is het maar voor de pullback.
Edit: en daar is die al MATIC is er ook al. al zit er nu wel heel veel power op bij de meeste coins.
[ Voor 5% gewijzigd door Malarky op 23-05-2021 16:43 ]
En zo heb ik het in 2017/18 ook gedaan. Zwaar verlies, gewoon vastgehouden, en momenteel sta ik nog steeds op winst. Duurt even, maar ik heb geen haast. Had ook een paar minder gangbare coins, maar die zijn in de loop der tijd gewoon netjes mee omhoog gegaan, harder dan BTC zelfs. Ik had uitgerekend dat als ik er uit zou stappen, ik ook een aardig bedrag zou verliezen, zeker omdat je dan het juiste instapmoment ook niet kunt timen. Maar ik neem de boel dan ook niet serieus, meer een hobby.Sjuul100 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:59:
[...]
Maar dan zie je dit dus als een soort van belegging voor later, maar met meer risico?Moineau schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:45:
[...]
En zo heb ik het in 2017/18 ook gedaan. Zwaar verlies, gewoon vastgehouden, en momenteel sta ik nog steeds op winst. Duurt even, maar ik heb geen haast. Had ook een paar minder gangbare coins, maar die zijn in de loop der tijd gewoon netjes mee omhoog gegaan, harder dan BTC zelfs. Ik had uitgerekend dat als ik er uit zou stappen, ik ook een aardig bedrag zou verliezen, zeker omdat je dan het juiste instapmoment ook niet kunt timen. Maar ik neem de boel dan ook niet serieus, meer een hobby.
Ik zie crypto juist iets om snel geld mee te verdienen of verliezen. Kan je niet beter gewoon sparen dan? Of is het het gevoel dat je dit meer onder controle hebt dan een beleggingsfonds ofzo.
Verwijderd
Met sparen wordt je geld niet waardevoller van tegenwoordig. Sterker nog, voor een deel van de Nederlanders kost het ze zelfs alleen maar geld.JDx schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:47:
[...]
Maar dan zie je dit dus als een soort van belegging voor later, maar met meer risico?
Ik zie crypto juist iets om snel geld mee te verdienen of verliezen. Kan je niet beter gewoon sparen dan? Of is het het gevoel dat je dit meer onder controle hebt dan een beleggingsfonds ofzo.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2021 16:49 ]
Geloof je het nou zelf wat je schrijft? Nogmaals je hebt behalve een computercode in de vorm van een crypto muntje helemaal niets. Het geld wat je er in hebt gestoken ben je kwijt.Sjuul100 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 15:59:
[...]
Misschien heel misschien wil iemand in de toekomst er meer voor betalen dan dat jij hebt betaald. Maar dat is ook 0 zekerheid.
Als je er zo in staat, wat doe je dan hier?Ricardovv schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Geloof je het nou zelf wat je schrijft? Nogmaals je hebt behalve een computercode in de vorm van een crypto muntje helemaal niets. Het geld wat je er in hebt gestoken ben je kwijt.
Misschien heel misschien wil iemand in de toekomst er meer voor betalen dan dat jij hebt betaald. Maar dat is ook 0 zekerheid.
PSN/Steam: Xamsix
sjeez, sinds het begin van bitcoin is the jaarlijkse return 200%Ricardovv schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Geloof je het nou zelf wat je schrijft? Nogmaals je hebt behalve een computercode in de vorm van een crypto muntje helemaal niets. Het geld wat je er in hebt gestoken ben je kwijt.
Noem me even een betere investering ?
Verwijderd
Misschien heel misschien?Ricardovv schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Mwah. Daarmee doe je de afgelopen 10 jaar wel IETS tekort.
Het AEX index beleggingstopic is niet hier.Ricardovv schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Tuurlijk, we zitten hier allemaal voor de tech
In de armste landen worden de meeste krasloten verkocht.Firestorm schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:53:
[...]
Tuurlijk, we zitten hier allemaal voor de tech
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Zo simpel is het natuurlijk niet. Zijn motto is maar gedeeltelijk waar.UniMatrix schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:59:
In die twitter feed stond ook: be greedy when others are fearfull and fearfull when others are greedy - Warren Buffet
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Is toch ook zo? In principe is het allemaal gebakken lucht, wat computercode. Dat is met de dollar en euro ook zo. Maar daar hangt een hele rits garanties aan wat het vertrouwen sterkt.
Ja, de kans is groot dat het weer hoger is straks. Maar zeker met Alts is het natuurlijk niet zeker dat dit dezelfde zijn over 2 jaar als nu.
En als er iets nieuws en disruptiefs komt zoals bitcoin dat is geweest kan de waarde gewoon naar bijna 0 natuurlijk.
De tech is mooi. Maar veel mensen ziten hie gewoon vanwege de knaken en het volatiele karakter wat het interessant maakt. Veel actie. Als bitcoin een week niets doet klaagt iedereen steen en been... Terwijl een stabiele bitcoin juist iets goeds zou zijn voor adoptie.
Je munten vasthouden kan zeker een strategie zijn. Maar er hangen wel risico's aan vast. Die weg wuiven neigt naar fanboyism IMHO. Dat mensen daar voor waarschuwen is prima. Wat men er mee doet moet men zelf weten.
lol, dat is ook echt het slechtste advies ooit
Als je het je niet kan veroorloven moet je het gewoon niet doen. Punt.Robert Kiyosaki, the best-selling author of “Rich Dad Poor Dad,” says now that bitcoin is “crashing,” it is a buying opportunity, especially for those who said that they could not afford it before.
Jij verwacht 9k poeh... Dat moet ik even laten bezinkenJnaaazer schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:20:
[...]
Over 7 jaar zal er wel weer een nieuwe ath zijn maar momenteel gaat het erg hard en zal me niks verbazen als hij over 4 maanden op de 9000 staat.
Ik ben meer benieuwd hoe de beurs de komende week reageert hierop
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Dat niet kunnen veroorloven heeft twee betekenissen:anandus schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:02:
[...]
[...]
Als je het je niet kan veroorloven moet je het gewoon niet doen. Punt.
#1 Ik heb geen geld dat ik zou kunnen missen
#2 Ik ben niet rijk genoeg om bitcoins te kopen want die zijn super duur.
Ligt er maar aan welke 'can't afford' men het over heeft
[ Voor 7% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-05-2021 17:04 ]
Strikt gezien heeft hij cijfertjes in 1 computer omgewisseld voor cijfertjes in een andere. Hij heeft ooit arbeid ingeruild voor dat cijfertje in die computer, dat was verlies 😄Ricardovv schreef op zondag 23 mei 2021 @ 16:49:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Je wilt toch juist laag kopen en hoger verkopen? We komen van de 60k af. Persoonlijk zou ik zelf nog wel wachten tot BTC in de 20k range zit, hopelijk is dat niet te laat.anandus schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:02:
[...]
[...]
Want, wat is het verschil met eerst?TWeaKLeGeND schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:03:
[...]
Dat niet kunnen veroorloven heeft twee betekenissen:
#1 Ik heb geen geld dat ik zou kunnen missen
#2 Ik ben niet rijk genoeg om bitcoins te kopen want die zijn super duur.
Ligt er maar aan welke 'can't afford' men het over heeft
Je kan het geld nog steeds niet missen en bent nog steeds niet rijk genoeg.
Het is niet alsof je alleen maar hele bitcoins kan kopen
Ja, met geld dat je kwijt kan raken. Als je het niet kan veroorloven moet je het gewoon niet doen, maakt niet uit hoe laag de markt staat.Nopheros schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:06:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Je wilt toch juist laag kopen en hoger verkopen?
En genoeg mensen die dat dus niet weten of simpelweg denken dat het een asset class is die boven ze staat, dus als die uitspraak komt uit 'bitcoin kan ik niet kopen want dat is te duur voor mij' wil dat niet zeggen dat die persoon geen geld heeft dat ie gerust zou kunnen missenanandus schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:06:
[...]
Want, wat is het verschil met eerst?
Je kan het geld nog steeds niet missen en bent nog steeds niet rijk genoeg.
Het is niet alsof je alleen maar hele bitcoins kan kopen
[ Voor 6% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-05-2021 17:08 ]
Zo iemand moet dan ook echt niet instappen lijkt meTWeaKLeGeND schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:07:
[...]
En genoeg mensen die dat dus niet weten, dus als die uitspraak komt uit 'bitcoin kan ik niet kopen want dat is te duur voor mij' wil dat niet zeggen dat die persoon geen geld heeft dat ie gerust zou kunnen missen
Ff iedereen in een FUD mode zetten nice CNN
[ Voor 55% gewijzigd door A87 op 23-05-2021 17:09 ]
Staat nog altijd mijlenver boven iemand die doge moon instapt. 'Want die kan ik me wel veroorloven' 'Dat is voor normale mensen als ik' En vervolgens 10k inpompen die ze eigenlijk NIET kunnen missenanandus schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:08:
[...]
Zo iemand moet dan ook echt niet instappen lijkt me
[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 23-05-2021 17:10 ]
Precies, dikke kans dat als je nu koopt je op een bepaald moment sowieso weer 100+% winst hebt bij een nieuwe ATH. Het kan misschien een paar maanden of jaar duren, maar als je er voor de lange termijn in zit is dat geen probleem.Nopheros schreef op zondag 23 mei 2021 @ 17:06:
[...]
Ben ik het niet mee eens. Je wilt toch juist laag kopen en hoger verkopen? We komen van de 60k af. Persoonlijk zou ik zelf nog wel wachten tot BTC in de 20k range zit, hopelijk is dat niet te laat.
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/YmNSaNPwBvbPFWAOnWH7aXtl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/issCvC9Wm7HdJPT9EbtIrDpC.jpg?f=fotoalbum_large)