[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 237 ... 245 Laatste
Acties:
  • 866.530 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

MicroWhale schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Deze snap ik wel. Vanuit de oude economie gedacht is een mandje van munten stabieler dan één munt op zich. En ze zien duidelijk dat de dollar het einde nabij is, dus dit is een mooi moment om te switchen zodat bij de ineenstorting van die dollar de rest van de wereld "gewoon" door kan blijven draaien.

Bitcoin als (reserve) currency lijkt me sowieso nooit een goed einddoel. Daar is het helemaal niet voor bedoeld. Een hybride is natuurlijk wel mogelijk, dus een cryptomunt waar je toevallig ook mee kan betalen, maar een bank die Btc centraal gaat plaatsen als waardebepaler. Nooit.
Er zit nog iets leuks achter: SDR is natuurlijk een mandje dat kan wisselen van samenstelling, maar in principe kan daar alles aan veranderen en is het een eenheid op zich. Stel je hebt nu je staatsschuld in dollars of euro's, maar de wereld gaat de SDR als nieuwe reservemunt gebruiken en het aandeel dollar en euro gaat daarin omlaag? Waarschijnlijk is je staatsschuld dan ook een stuk minder waard. Met als voordeel dat in SDR de wereld ineens helemaal niet in een schuldenbubbel zit.

Waarom de Rabobank keynesiaans genoemd werd net weet ik niet, maar Keynes had het macro-economisch volstrekt bij het rechte eind en in die zin is BTC als reservemunt geen goed idee - een staat heeft economische flexibiliteit nodig, en Oostenrijkse school-economie gaat denkt in de basis niet verder dan 'het huishoudboekje moet op orde', alsof de staat dezelfde ordegrootte heeft als een huishouden.
Maar goed, wat goed is voor de staat is niet per se goed voor mijn huishouden, dus ik zie adoptie van BTC graag gebeuren.
(Wat overigens het slechtste is voor iedereen is een systeem met een beleid van rechts gelul over de economie, maar een Grieks niveau van met geld omgaan, en laat dat nou net zijn wat zowel hier te lande als op Europees niveau plaatsvindt. En ook daarom is je geld in crypto steken een wijs idee.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
zzzzz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Ik geloof er geen bal van, maar voor de PR is het leuk natuurlijk. Alsof biljonairs en hun popster-vrouwen in een arbeiderskrot zouden willen wonen 8)7
Wat is 'wonen'? Voor mensen die na werk op de bank zitten en op de een of andere manier proberen te genieten van hetgeen ze om zich heen zien in de directe omgeving is dat misschien een ding. Voor mensen die alleen maar werken is een dergelijke locatie maar een plek om te slapen of tegen een scherm aan te kijken. Voor mensen die het leven beter begrijpen is de buitenwereld hun woning en het hok is een veilige locatie waarin ze noodzakelijke uren doorbrengen. Mijn achtertuin is de wereld.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:09:
[...]

Er zit nog iets leuks achter: SDR is natuurlijk een mandje dat kan wisselen van samenstelling, maar in principe kan daar alles aan veranderen en is het een eenheid op zich. Stel je hebt nu je staatsschuld in dollars of euro's, maar de wereld gaat de SDR als nieuwe reservemunt gebruiken en het aandeel dollar en euro gaat daarin omlaag? Waarschijnlijk is je staatsschuld dan ook een stuk minder waard. Met als voordeel dat in SDR de wereld ineens helemaal niet in een schuldenbubbel zit.

Waarom de Rabobank keynesiaans genoemd werd net weet ik niet, maar Keynes had het macro-economisch volstrekt bij het rechte eind en in die zin is BTC als reservemunt geen goed idee - een staat heeft economische flexibiliteit nodig, en Oostenrijkse school-economie gaat denkt in de basis niet verder dan 'het huishoudboekje moet op orde', alsof de staat dezelfde ordegrootte heeft als een huishouden.
Maar goed, wat goed is voor de staat is niet per se goed voor mijn huishouden, dus ik zie adoptie van BTC graag gebeuren.
(Wat overigens het slechtste is voor iedereen is een systeem met een beleid van rechts gelul over de economie, maar een Grieks niveau van met geld omgaan, en laat dat nou net zijn wat zowel hier te lande als op Europees niveau plaatsvindt. En ook daarom is je geld in crypto steken een wijs idee.)
Geniaal, spelen met geld op macro niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:14:
[...]
Voor mensen die het leven beter begrijpen is de buitenwereld hun woning
En daarom woon ik onder een brug 1 met de natuur en geen muren om mij heen, stel je toch eens voor dat je tussen muren woont :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:29

Darrell

Fiat moonboy

roflexx schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:46:
[...]

50% van de amerikanen sporen niet:)
Lijkt me niet dat 50% van de amerikanen in doge zit tbh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Er wordt hier gedaan alsof SDR iets nieuws is? SDR bestaat al sinds 1969 en wordt al gebruikt. Het is overigens geen munt of valuta. De voorraad SDR's is echter nooit meer dan 6 procent van de wereldwijde reserves geweest. De vergelijking met Bitcoin ontgaat mij totaal tenzij je alle voordelen van Bitcoin als irrelevant beschouwt.

Als een centrale bank SDR's wil aanhouden in plaats van dollars, kan ze dat nu al doen - ze zou gewoon haar reserves moeten diversifiëren naar USD, EUR, JPY en GBP in dezelfde verhouding als in de SDR (RMB komt er binnenkort bij). Er is geen verschil.

Het IMF geeft wel wat obligaties uit in SDR's, maar om couponbetalingen enz. te doen, zal het gewoon geld moeten inzamelen in elk van de samenstellende valuta's. Er is geen groot voordeel.

Het hele verhaal van de Rabobank slaat nergens op. Het enige nuttige wat erin staat is de laatste regel:

Dan zal de private SDR‐markt nooit van de grond komen en zal een op de SDR gebaseerd mondiaal valutastelsel altijd een fata morgana blijven. Op het oog best haalbaar dichtbij, maar in feite onhaalbaar veraf.

[ Voor 28% gewijzigd door enomiss op 01-07-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
Darrell schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:27:
[...]

Lijkt me niet dat 50% van de amerikanen in doge zit tbh
ik denk eerder dat 50% nog een lage schatting is :D ongeacht of ze in Doge zitten :D :+ :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21-09 17:47
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Heel veel aannames.
Zou kunnen hoor, maar ik denk dat we tegenwoordig helemaal hyperalert zijn voor alles wat met privacy schending te maken heeft en aangezien een CDBC een heel groot bord naast zich heeft staan met "DE OVERHEID KAN HIERMEE AL JOUW GELD TRANSACTIES VOLGEN, ALL YOUR MONEY ARE BELONG TO US" erop, gok ik erop dat een CDBC, in de vorm waarin jij het schets, er nooit zal komen.
Ik wou hier toch even op reageren. CBDC (en daarmee bedoel ik een digital euro) is juist beter voor je privacy dan een bank rekening bij een commerciële bank. Waar het bij een commerciële banken draait om geld te verdienen en dit goed mogelijk is met jouw data, heeft de ECB geen winstoogmerk en er dus ook geen baat bij om jouw gegevens te verkopen. Natuurlijk moet de ECB de transacties controleren op fraude, anti-money laundering en financiering van ongewilde doeleinden. Hier zullen ze dus wel de transacties voor moeten inzien, dit zou eventueel ook kunnen worden uitbesteed aan een commerciële partij aangezien die hiermee meer ervaring hebben. Maar zeer waarschijnlijk zal dit een contract worden waarmee een derde partij dus wel de data mag inzien om te controleren maar niet gebruiken voor andere doeleinden (bijv. verkoop).

Daarnaast moet je je realiseren dat de ECB in principe los van de politiek staat, ze zijn immers ook niet verkiesbaar. Dus hoewel de ECB een publieke instantie is maakt het niet deel uit van de overheid, het is slechts een controlerende organisatie (denk aan rechters).

PS. Het klopt inderdaad dat wij hier op Tweakers "hyperalert zijn voor alles wat met privacy schending te maken heeft". Maar dit gaat zeker niet op voor de gehele Nederlandse samenleving. Daarnaast zijn er in Europa ook hele grote verschillen, Duitsland loopt ver voorop in hoe belangrijk zij privacy vinden samen met zuidelijke landen. Dit heeft vooral te maken met de geschiedenis van het land en het vertrouwen in de overheid. In de Scandinavische landen is privacy bijna geen issue, zij hebben veel vertrouwen in hun overheid en vinden het om die reden ook minder erg om hun gegevens te delen met overheidsinstanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:23
zzzzz schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:56:
[...]

Ik geloof er geen bal van, maar voor de PR is het leuk natuurlijk. Alsof biljonairs en hun popster-vrouwen in een arbeiderskrot zouden willen wonen 8)7
Tiny Huis is misschien te overdreven maar dat huis van 37+ miljoen zou ik ook niet willen, zonde van al dat geld :/

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:08

resusaapje

h less

Thommie.nl schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Villa Hypotheek vrij ook goed;)?
Nee zonder gekheik zo vaak gezien dit..... TA's en influencers zeggen 33.300 zodat het volk koopt op 33.300, terwijl er dan doorheen geknald wordt en iedereen in blinde paniek weer verkoopt dus de dip gaat zitten op 32500/600 en als dat houdt en goed bounced is het kassa komende maanden.
Nou, ben benieuwd, zojuist $33.000 bereikt en weer stijgende :7

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

zwembroek schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:39:
[...]

Lekker die oliehoorn curry, maareh beetje vroeg niet?
Oliehoorn curry, DE BTC onder de curry's.

Misschien nog wel iets genialer als hun Brander mayo, welke gelijk staat aan ETH.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Moet je trouwens eens kijken ADA/BTC (Binance), dat was een mooi buy moment als je daar een buy order geplaatst had :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 01-07-2021 13:50 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kol Nedra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Tiny Huis is misschien te overdreven maar dat huis van 37+ miljoen zou ik ook niet willen, zonde van al dat geld :/
Als je er miljarden van hebt is 37m niks natuurlijk, wat moet je anders met je geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
resusaapje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:48:
[...]

Nou, ben benieuwd, zojuist $33.000 bereikt en weer stijgende :7
Morgen is het vrijdag. De stijging zal dus minder stijl en van korte duur zijn.
Pas vanaf zondagmiddag 13:47 gaan we een lichte stijging krijgen om op woensdag 04:26 de 37k weer te raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:06
Ngangatar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:49:
[...]

Oliehoorn curry, DE BTC onder de curry's.

Misschien nog wel iets genialer als hun Brander mayo, welke gelijk staat aan ETH.
Oei Brander is mijn onbetwiste nummer 1.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
Tartarus schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:51:
[...]

Morgen is het vrijdag. De stijging zal dus minder stijl en van korte duur zijn.
Pas vanaf zondagmiddag 13:47 gaan we een lichte stijging krijgen om op woensdag 04:26 de 37k weer te raken.
Dit keer is het anders.

#moon #69k

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Slux schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:50:
[...]

Als je er miljarden van hebt is 37m niks natuurlijk, wat moet je anders met je geld.
Ik zou proberen iets te doen aan terraforming in Afrika, of wat Elon al doet met SpaceX...

nothing stops this train

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Kol Nedra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Ik zou proberen iets te doen aan terraforming in Afrika, of wat Elon al doet met SpaceX...
Ja hij levert zelfs van die solar power centrales aan Afrika, op dat gebied is het wel een goed persoon voor de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:31:

Het hele verhaal van de Rabobank slaat nergens op. Het enige nuttige wat erin staat is de laatste regel:

Dan zal de private SDR‐markt nooit van de grond komen en zal een op de SDR gebaseerd mondiaal valutastelsel altijd een fata morgana blijven. Op het oog best haalbaar dichtbij, maar in feite onhaalbaar veraf.
Er wordt niet gedaan of SDR iets nieuws is, maar dat ze hem anders zouden kunnen gebruiken.

En die laatste zin is nou net dikke onzin. Een fata morgana lijkt ergens op van veraf, van dichtbij zijn ze er juist niet. Dat heeft te maken met warmte van luchtlagen en de bolling van de aarde. Wel weer een voorbeeld dat bankiers zelfs letterlijk geen idee hebben op wat voor planeet ze leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:45:
[...]

Ik wou hier toch even op reageren. CBDC (en daarmee bedoel ik een digital euro) is juist beter voor je privacy dan een bank rekening bij een commerciële bank. Waar het bij een commerciële banken draait om geld te verdienen en dit goed mogelijk is met jouw data, heeft de ECB geen winstoogmerk en er dus ook geen baat bij om jouw gegevens te verkopen. Natuurlijk moet de ECB de transacties controleren op fraude, anti-money laundering en financiering van ongewilde doeleinden. Hier zullen ze dus wel de transacties voor moeten inzien, dit zou eventueel ook kunnen worden uitbesteed aan een commerciële partij aangezien die hiermee meer ervaring hebben. Maar zeer waarschijnlijk zal dit een contract worden waarmee een derde partij dus wel de data mag inzien om te controleren maar niet gebruiken voor andere doeleinden (bijv. verkoop).

Daarnaast moet je je realiseren dat de ECB in principe los van de politiek staat, ze zijn immers ook niet verkiesbaar. Dus hoewel de ECB een publieke instantie is maakt het niet deel uit van de overheid, het is slechts een controlerende organisatie (denk aan rechters).

PS. Het klopt inderdaad dat wij hier op Tweakers "hyperalert zijn voor alles wat met privacy schending te maken heeft". Maar dit gaat zeker niet op voor de gehele Nederlandse samenleving. Daarnaast zijn er in Europa ook hele grote verschillen, Duitsland loopt ver voorop in hoe belangrijk zij privacy vinden samen met zuidelijke landen. Dit heeft vooral te maken met de geschiedenis van het land en het vertrouwen in de overheid. In de Scandinavische landen is privacy bijna geen issue, zij hebben veel vertrouwen in hun overheid en vinden het om die reden ook minder erg om hun gegevens te delen met overheidsinstanties.
Veel mensen gaan bij CBDC's ervan uit dat commerciële banken irrelevant worden. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. De lobby en bijhorende systeemverandering is te groot. CBDC's zie ik eerder geïntroduceerd worden via commerciële banken als een trojan horse. Maar dit is maar een vage theorie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Kol Nedra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:52:
[...]

Volgens mij is er zat Afrika, daar hoeft niet nog meer van gevormd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:00:
[...]

Er wordt niet gedaan of SDR iets nieuws is, maar dat ze hem anders zouden kunnen gebruiken.

En die laatste zin is nou net dikke onzin. Een fata morgana lijkt ergens op van veraf, van dichtbij zijn ze er juist niet. Dat heeft te maken met warmte van luchtlagen en de bolling van de aarde. Wel weer een voorbeeld dat bankiers zelfs letterlijk geen idee hebben op wat voor planeet ze leven.
Haha nu je het zegt zie ik dat het totaal verkeerd geschreven is. Ik moest al knipperen met mijn ogen en dacht wat leest die zin raar. Maar je begrijpt het punt wat ik wil maken... dat ze zelf ook inzien dat het onhaalbaar is. Dat 'andere gebruik' is een illusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:45:
[...]

................. Natuurlijk moet de ECB de transacties controleren op fraude, anti-money laundering en financiering van ongewilde doeleinden. Hier zullen ze dus wel de transacties voor moeten inzien, dit zou eventueel ook kunnen worden uitbesteed aan een commerciële partij aangezien die hiermee meer ervaring hebben. Maar zeer waarschijnlijk zal dit een contract worden waarmee een derde partij dus wel de data mag inzien om te controleren maar niet gebruiken voor andere doeleinden (bijv. verkoop).
En precies dat is het punt... onder het mom van terrorisme, geld witwassen en nog wat van dat soort excuses, liggen dus met een CBDC al jouw geldzaken open en bloot. En als je denkt dat dat niet misbruikt wordt om de burger verder te controleren/onder de duim te krijgen, dan ben je erg naief imho.

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 24-09 16:38
enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:52:
https://twitter.com/100tr...tatus/1410357508665925634

For those who don't understand: PlanB is providing to us a way to retrieve the bitcoin whitepaper directly off the blockchain because Craig Wright has won a case in the UK forcing http://bitcoin.org to remove it in the UK.

that is the entire point: today's UK court decision has removed the nr1 link to the bitcoin whitepaper in google (and next 10 links are scams). so the bitcoin whitepaper is quite hard to find no.
Wat een zeikstraal. Maar wel beweren dat ie Satoshi Nakamoto is. :')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/taVnj9i970mf_1b5cN8qhDwF3LY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cItJZoLC7HEAFEHt6b5UEC7T.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
BootjeVaren schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:06:
[...]

[Afbeelding]
Ook weer de laatste zin die alleszeggend is. :')

My opinions are my own

Hoe komt het dat men het altijd voor zichzelf verpest in de laatste zin? _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:16
enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:14:
[...]

Wat is 'wonen'? Voor mensen die na werk op de bank zitten en op de een of andere manier proberen te genieten van hetgeen ze om zich heen zien in de directe omgeving is dat misschien een ding. Voor mensen die alleen maar werken is een dergelijke locatie maar een plek om te slapen of tegen een scherm aan te kijken. Voor mensen die het leven beter begrijpen is de buitenwereld hun woning en het hok is een veilige locatie waarin ze noodzakelijke uren doorbrengen. Mijn achtertuin is de wereld.
Van Musk is ook wel bekend dat hij soms op de fabriek slaapt en dan gewoon op een matrasje op de grond gaat liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

[...]

[Afbeelding]
Hij is 'Future POTUS" vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[...]

[Afbeelding]
Alsof je ooit iets compleet van het internet af kan halen.... :F

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:53

knakworst

Get more sats!

Meer tether fud leesvoer. Eigenlijk wel een goed artikel.

https://finance.yahoo.com...-in-crypto-105555730.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Vandaag geen leesvoer voor mij :). Vandaag is 2 verjaardagen, tussendoor lekker relaxen met gaming, koken en schilderen en wat inkooporders voor het weekend plaatsen. Chilling extravaganza :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
FijneKerst schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:10:
[...]

Alsof je ooit iets compleet van het internet af kan halen.... :F
Daar gaat het ook niet echt over voor mij. Lijkt me een zelfingenomen mannetje die heel zijn leven aandacht te kort heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:03:
[...]

Haha nu je het zegt zie ik dat het totaal verkeerd geschreven is. Ik moest al knipperen met mijn ogen en dacht wat leest die zin raar. Maar je begrijpt het punt wat ik wil maken... dat ze zelf ook inzien dat het onhaalbaar is. Dat 'andere gebruik' is een illusie.
Ja, en in 1988 was de val van de muur volstrekt onhaalbaar. Ik moet zeggen dat er hier - jij namelijk zeker niet alleen - erg veel mensen zijn die wel in crypto geloven, werkend sinds pas 2009, maar ook in veronderstelde onwrikbare onmogelijkheden van volstrekt mogelijke en haalbare dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:09:
[...]

Hij is 'Future POTUS" vergeten.
Tenzij hij bij deze band wil horen is dat ook echt volstrekt onmogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:33:
[...]

Tenzij hij bij deze band wil horen is dat ook echt volstrekt onmogelijk [YouTube: Peaches - The Presidents of the United States of America]
Alles is mogelijk, het lijkt me eerder dat toetreden tot deze band vrijwel onmogelijk is :).

Dat blijft overigens een heerlijk nummer.

[ Voor 5% gewijzigd door Ngangatar op 01-07-2021 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
sideways summer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

Sideways tussen 6.9k en 69k. Saaaaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:34:
[...]

Alles is mogelijk, het lijkt me eerder dat toetreden tot deze band vrijwel onmogelijk is :).

Dat blijft overigens een heerlijk nummer.
Zeker, hun albums zijn vaak ook nog prima te pruimen trouwens.

Maar een geboren Australiër zal toch nooit president van de VS mogen worden, al schat ik de kans dat ze hem in deze band willen hebben ook erg klein.
Hoewel het wel tof zou zijn om hem een triangel te geven en dan bij ieder optreden roepen dat de uitvinder van Bitcoin triangel in je band speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

BootjeVaren schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Daar gaat het ook niet echt over voor mij. Lijkt me een zelfingenomen mannetje die heel zijn leven aandacht te kort heeft gekregen.
Trump clone?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:30:
[...]

Ja, en in 1988 was de val van de muur volstrekt onhaalbaar. Ik moet zeggen dat er hier - jij namelijk zeker niet alleen - erg veel mensen zijn die wel in crypto geloven, werkend sinds pas 2009, maar ook in veronderstelde onwrikbare onmogelijkheden van volstrekt mogelijke en haalbare dingen.
Als je in dat verhaal van de Rabobank gelooft, dan geloof je in wereldvrede en verdeling van welvaart. Als historicus weet je toch dat er heel veel moet gebeuren voordat een wereldmacht zijn status afgeeft. De USD wordt echt niet zomaar vervangen door een SDR muntje.

Mijn geloof in crypto is niet zo sterk als je denkt. Ik geloof in de idealen, de techniek en de filosofie. Maar ik zie veel praktische barrières. Het voordeel van iets als Bitcoin/crypto is dat het als een Trojan horse z'n weg kan banen in tegenstelling tot iets als een SDR alternatief. Er is geen politiek thema aan de orde.
Ik heb ook vaker gezegd dat CBDC's van welvarende landen de toekomst hebben, en dat Bitcoin een rol als asset ernaast kan vervullen, dus niet als currency. DeFi kan een heleboel andere rollen vervullen maar niet als currency. Hoogstens in minder welvarende landen die niet hun eigen CBDC ontwikkelen en geen andere CBDC willen adopteren. Daar maakt bijvoorbeeld ADA een kans. Maar CBDC's zullen waarschijnlijk stablecoins vervangen, en landen zullen er alles aan doen om hun eigen valuta om te vormen naar een CBDC en de macht te behouden of te vergroten.
Dus ik ben veel bescheidener in mijn geloof in Bitcoin/crypto dan vele anderen. Maar verwar dit niet met de idealen, de techniek en de filosofie an sich. De potentie zie ik sterk, en ik communiceer liever positief dan negatief erover.

[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 01-07-2021 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:39:
[...]

Zeker, hun albums zijn vaak ook nog prima te pruimen trouwens.

Maar een geboren Australiër zal toch nooit president van de VS mogen worden, al schat ik de kans dat ze hem in deze band willen hebben ook erg klein.
Hoewel het wel tof zou zijn om hem een triangel te geven en dan bij ieder optreden roepen dat de uitvinder van Bitcoin triangel in je band speelt.
Een man met zo'n ego zal vast wel ergens een dropje bloed en wat genen in zijn lichaam hebben, afkomstig uit de States. Wellicht wat generaties geleden, maar toch...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
Het zouden broers kunnen zijn ja, als je niet naar het kapsel kijkt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

BootjeVaren schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Het zouden broers kunnen zijn ja, als je niet naar het kapsel kijkt iig.
Kleurspoelinkje en je komt een heel eind hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:01:
[...]

Veel mensen gaan bij CBDC's ervan uit dat commerciële banken irrelevant worden. Dat zie ik nog niet zo snel gebeuren. De lobby en bijhorende systeemverandering is te groot. CBDC's zie ik eerder geïntroduceerd worden via commerciële banken als een trojan horse. Maar dit is maar een vage theorie.
Ik weet niet precies wat je bedoeld met een trojan horse. Maar het is zeer waarschijnlijk dat de ECB private partijen nodig heeft voor het lanceren van een CBDC. KYC en AML processen hebben zij geen ervaring mee en moeten ze ook niet willen doen, hiermee komt hun onafhankelijkheid in geding. Hierdoor blijft het bestaansrecht voor banken gewoon bestaan. Wat wel mogelijk is dat er disintermediatie ontstaan binnen banken omdat er wss veel concurrentie komt van Payment Service Providers en andere FinTechs. Hierdoor zullen sommige banken zich meer richten op front-end zaken (KYC en AML) en andere op back-end.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:46:
[...]

Een man met zo'n ego zal vast wel ergens een dropje bloed en wat genen in zijn lichaam hebben, afkomstig uit de States. Wellicht wat generaties geleden, maar toch...
De Amerikaanse wet vindt dat je daar geboren moet zijn om president te mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:50:
[...]

Ik weet niet precies wat je bedoeld met een trojan horse. Maar het is zeer waarschijnlijk dat de ECB private partijen nodig heeft voor het lanceren van een CBDC. KYC en AML processen hebben zij geen ervaring mee en moeten ze ook niet willen doen, hiermee komt hun onafhankelijkheid in geding. Hierdoor blijft het bestaansrecht voor banken gewoon bestaan. Wat wel mogelijk is dat er disintermediatie ontstaan binnen banken omdat er wss veel concurrentie komt van Payment Service Providers en andere FinTechs. Hierdoor zullen sommige banken zich meer richten op front-end zaken (KYC en AML) en andere op back-end.
Inderdaad.
Met trojan horse bedoel ik dat mensen niet eens veel verschil merken op korte termijn. De techniek en de dynamiek bij de banken verandert, maar ze snappen het niet. Dus geen weerstand of groot enthousiasme. Het gebeurt gewoon. Met de tijd zullen ze de economische effecten merken, positief of negatief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:52:
[...]

De Amerikaanse wet vindt dat je daar geboren moet zijn om president te mogen zijn.
I know, i know, maar laat me nou even. Voor zulke egootjes is het net zo'n lekker vergelijk om POTUS te noemen als voorbeeld. Australian Prime Minister klinkt toch echt iets minder :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
FijneKerst schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:05:
[...]

En precies dat is het punt... onder het mom van terrorisme, geld witwassen en nog wat van dat soort excuses, liggen dus met een CBDC al jouw geldzaken open en bloot. En als je denkt dat dat niet misbruikt wordt om de burger verder te controleren/onder de duim te krijgen, dan ben je erg naief imho.
Dat is niet een excuus. Ik hoop dat jij ermee eens bent dat betalingen hierop moeten worden gecontroleerd. Als dit niet zou mogen/kunnen dan ligt de hele wereld op zijn kop. Hoe kunnen er dan nog sancties worden uitgedeeld aan bijv. China welke onze privacy zeer ernstig schendt of een Rusland, die oefenaanvallen doen op onze marine. Naast dat dan alle drugsmaffia en andere grote illegale organisaties onbeperkt toegang krijgen tot de financiële markt.

Er moet dus een middenweg gevonden worden hoe enerzijds de privacy standhoudt en tegelijkertijd dit soort ongewilde transacties kunnen worden geblokkeerd. Mij lijkt de beste oplossing een systeem waar er één toezichthoudende macht is (ECB) en dat zij de controlerende zaken uitbesteden aan derde partijen (commerciële banken en PSPs). Met vastgelegd in het contract dat zij de data niet voor andere doeleinden mogen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48

MicroWhale

The problem is choice

[...]

[Afbeelding]
Blablabla...

Now ...
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OvguOh6.gif

Hij hoeft maar 1... nee, 0,01 Btc over te schrijven met een berichtje erin.

Daarnaast: Als BSV zo goed is, waarom heeft hij die meer dan 1 miljoen gewone Btc nog niet omgezet naar zijn eigen BSV? :P

Er is maar 1 conclusie:
Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/images/eb3ac3e0dca120d9d6882fe98193b4b0/tenor.gif

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ngangatar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:58:
[...]

I know, i know, maar laat me nou even. Voor zulke egootjes is het net zo'n lekker vergelijk om POTUS te noemen als voorbeeld. Australian Prime Minister klinkt toch echt iets minder :).
Dit is tweakers. We laten mensen niet zomaar even. Daarvoor moet je op fok zijn, als dat al nog steeds bestaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:44:
[...]

Als je in dat verhaal van de Rabobank gelooft, dan geloof je in wereldvrede en verdeling van welvaart. Als historicus weet je toch dat er heel veel moet gebeuren voordat een wereldmacht zijn status afgeeft. De USD wordt echt niet zomaar vervangen door een SDR muntje.
Ik weet als historicus juist dat wereldmachten heel vaak hun status ineens 'zomaar' op geven; net als met de Sovjet-Unie, wat in 1988 zeker geen logische gegeven was dat die zou verdwijnen, waarbij iedereen er van overtuigd was dat die nooit zou verdwijnen zonder dan op z'n minst een kernoorlog. Toch gebeurd. Net als met het Britse rijk na WOII, toch redelijk geruisloos verdwenen.

Amerika kan er nu ook weinig meer aan doen als de rest van de wereld van de dollar af wil. Hier in Europa laten flink wat politici zich nog intimideren door een verscheurd disfunctioneel land dat het equivalent is van 3 kleuters op elkaars schouders in een regenjas die doen of ze een volwassene zijn. Maar daarbuiten steeds minder, met China ook nog als grootste bezitter van Amerikaanse staatsschuld. Na Trump is de VS misschien zelfs wel geen wereldmacht meer, meer een hele grote regionale macht, maar dat moet nog blijken.

Zo'n herverdeelde SDR als nieuwe reservemunt zou overigens wel een vrij fraaie manier om de VS z'n status te ontnemen zonder al te veel gezichtsverlies, omdat bijna niemand dan echt begrijpt wat er gaande is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
MicroWhale schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Blablabla...

Now ...
[Afbeelding]

Hij hoeft maar 1... nee, 0,01 Btc over te schrijven met een berichtje erin.

Daarnaast: Als BSV zo goed is, waarom heeft hij die meer dan 1 miljoen gewone Btc nog niet omgezet naar zijn eigen BSV? :P

Er is maar 1 conclusie:
[Afbeelding]
Ik beweer ook nergens dat hij gelijk heeft. Ik googlede zijn naam nadat ik de post van @enomiss had gelezen. Ik vind het triest en grappig tegelijk, vandaar mijn post.

Ik weet dat hij satoshi niet is omdat ik het misschien wel ben. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Tartarus schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:03:
[...]

Dit is tweakers. We laten mensen niet zomaar even. Daarvoor moet je op fok zijn, als dat al nog steeds bestaat.
"We"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Dat is niet een excuus. Ik hoop dat jij ermee eens bent dat betalingen hierop moeten worden gecontroleerd. Als dit niet zou mogen/kunnen dan ligt de hele wereld op zijn kop. Hoe kunnen er dan nog sancties worden uitgedeeld aan bijv. China welke onze privacy zeer ernstig schendt of een Rusland, die oefenaanvallen doen op onze marine. Naast dat dan alle drugsmaffia en andere grote illegale organisaties onbeperkt toegang krijgen tot de financiële markt.

Er moet dus een middenweg gevonden worden hoe enerzijds de privacy standhoudt en tegelijkertijd dit soort ongewilde transacties kunnen worden geblokkeerd. Mij lijkt de beste oplossing een systeem waar er één toezichthoudende macht is (ECB) en dat zij de controlerende zaken uitbesteden aan derde partijen (commerciële banken en PSPs). Met vastgelegd in het contract dat zij de data niet voor andere doeleinden mogen gebruiken.
Mee eens. Maar wat een complex topic is dit zeg...
Eigenlijk wil je een systeem hebben waarbij er geen opsporingsdynamiek is (verloren energie), maar een systeem wat zichzelf controleert zonder de externe controle en privacy opoffering die je beschrijft. Maar hoe zo een systeem zou werken...
Misschien dat je transacties niet moet controleren, maar de personen/bedrijven aan de deur bij het handelsplatform. KYC eigenlijk. Misschien is dat al genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
‘We are tweakers, we are everywhere. Fear us, yet don’t be afraid of us.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ngangatar schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Ik heb nogal wat familie daar, en ik denk dat er geen westers land is met bezopener politici dan Australië, dus hij zou er waarschijnlijk nog goed bij afsteken ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
BootjeVaren schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Ik beweer ook nergens dat hij gelijk heeft. Ik googlede zijn naam nadat ik de post van @enomiss had gelezen. Ik vind het triest en grappig tegelijk, vandaar mijn post.

die vent moet je ook gewoon volledig negeren. Was de laatste 4 jaar ook lekker rustig om trend die lul de behanger, jammer dat ie weer uit z'n stronthol omhoog gekropen is.
Net als roger ver.....om van de kotsen die kerel.....die houd zich ook rustig gelukkig

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

BootjeVaren schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:06:
[...]

Ik weet in ieder geval wel zeker dat hij het niet is. Zo obvious. En er zijn toch best veel mensen die heilig in hem geloven. Ongelofelijk.

We zijn allemaal Satoshi Nakamoto, behalve Craig Wright.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
anti elppa schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:12:
[...]

die vent moet je ook gewoon volledig negeren. Was de laatste 4 jaar ook lekker rustig om trend die lul de behanger, jammer dat ie weer uit z'n stronthol omhoog gekropen is.
Net als roger ver.....om van de kotsen die kerel.....die houd zich ook rustig gelukkig
Hoe is het met onze bcash believer trouwens ? heb hem al een tijdje niet meer gezien hier, niet dat ik hem mis :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• levik7
enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:07:
[...]

Mee eens. Maar wat een complex topic is dit zeg...
Eigenlijk wil je een systeem hebben waarbij er geen opsporingsdynamiek is (verloren energie), maar een systeem wat zichzelf controleert zonder de externe controle en privacy opoffering die je beschrijft. Maar hoe zo een systeem zou werken...
Misschien dat je transacties niet moet controleren, maar de personen/bedrijven aan de deur bij het handelsplatform. KYC eigenlijk. Misschien is dat al genoeg?
Zeker waar. Ik ben hier in mijn dagelijks werk veel mee bezig maar nog steeds ben ik er niet uit hoe het optimale systeem eruit zou moeten zien.

Inderdaad een systeem op basis van een algoritme/AI zou heel mooi zijn aangezien er dan minder externe controle nodig is. Echter als je helemaal geen externe controle mag/kan doen, hoe voorkom je dan biases? Voorbeeld: Stel dat het algoritme 'ondekt' dat er in 1 straat in de Bijlmer veel illegale transacties gedaan worden en besluit alle transacties in die betreffende straat in de Bijlmer te weigeren. Dan moet er toch worden ingegrepen door een externe partij.

En wat betreft welke mate van controle nodig is, met enkel KYC ben je er ook nog niet. Wat nou als mijn oma gebeld wordt door een scammer en geld moet overmaken naar India. Idealiter zou je dit soort transacties ook automatisch blokkeren of in ieder geval uit het systeem laten springen zodat de bank kan bellen naar mijn oma of het inderdaad de bedoeling is dat zij geld overmaakt naar India.

Inderdaad heel ingewikkeld allemaal en zeker een discussie waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
Bestaat er een website die een overzicht heeft van alle beschikbare yield farms over de verschillende platformen heen? Behalve CMC dan want die zijn niet zo actueel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
[...]

5 seconds of 'fame' op tweakers. Eentje om toe te voegen aan zijn CV op zijn website. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
BootjeVaren schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:20:
Bestaat er een website die een overzicht heeft van alle beschikbare yield farms over de verschillende platformen heen? Behalve CMC dan want die zijn niet zo actueel.
Misschien heb je hier wat aan ?
https://www.coingecko.com/en/yield-farming

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Die Craig is nog een tandje erger. Die is gewoon psychotisch en megalomaan tegelijk... met een enorme waanzin-kronkel er doorheen. Die wil in de rechtbank bewijzen dat hij recht heeft op die Btc...

... maar als je er eigenaar van bent, dan hoef je dat toch niet te bewijzen maar kun je toch gewoon bij je eigen zelf gemaakte Btc?

Delusional noemen ze dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:04:
Ik weet als historicus juist dat wereldmachten heel vaak hun status ineens 'zomaar' op geven; net als met de Sovjet-Unie, wat in 1988 zeker geen logische gegeven was dat die zou verdwijnen, waarbij iedereen er van overtuigd was dat die nooit zou verdwijnen zonder dan op z'n minst een kernoorlog. Toch gebeurd. Net als met het Britse rijk na WOII, toch redelijk geruisloos verdwenen.
Dat kan wel gebeurd zijn, maar de ziel van het volk blijft lange tijd bestaan. Zie Rusland-Ukraine, Rusland vindt dat het van hun is. Zie UK-EU, UK waant zich nog steeds een wereldmacht. Zolang de ziel van het volk niet fundamenteel verandert maken dergelijke verandering in positieve zin weinig verschil. Er blijven krachten bestaan die terug willen naar het oude.
Aangaande de VS, ik weet niet in hoeverre je op de hoogte bent van de macht van de USD, hun bezittingen over de grens, en hun militaire macht. Onderschat je de VS niet?
Maar nog belangrijker, wie wil China als wereldmacht? Een groot deel van de wereld moet daar echt niet aan denken. Dus los van het feit wie sterker is op welk gebied dan ook, op eenzelfde level krijg je dergelijke wereldmachten voorlopig niet. Of je moet het al zoeken in de hoek van new world order etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:19:
[...]

Voorbeeld: Stel dat het algoritme 'ondekt' dat er in 1 straat in de Bijlmer veel illegale transacties gedaan worden en besluit alle transacties in die betreffende straat in de Bijlmer te weigeren. Dan moet er toch worden ingegrepen door een externe partij.
Je kan ook zeggen dat mensen dan eindelijk niet meer kunnen wegkijken bij georganiseerde criminaliteit in hun straat. (Nou net niet in de Bijlmer, waar veel straten meer dan 1000 huisnummers hebben)

En dat gebeurt nu eigenlijk trouwens ook al: banken weigeren gewoon klanten uit sommige sectoren. Te gek voor woorden, maar het is dagelijkse kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:35
MicroWhale schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:22:
[...]

Die Craig is nog een tandje erger. Die is gewoon psychotisch en megalomaan tegelijk... met een enorme waanzin-kronkel er doorheen. Die wil in de rechtbank bewijzen dat hij recht heeft op die Btc...

... maar als je er eigenaar van bent, dan hoef je dat toch niet te bewijzen maar kun je toch gewoon bij je eigen zelf gemaakte Btc?

Delusional noemen ze dat.
ja helemaal eens, en weinig aan toe te voegen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
Normaal minder fan van coingecko maar dit overzicht is toch een stuk netter, waarvoor dank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
[...]

Zeker waar. Ik ben hier in mijn dagelijks werk veel mee bezig maar nog steeds ben ik er niet uit hoe het optimale systeem eruit zou moeten zien.

Inderdaad een systeem op basis van een algoritme/AI zou heel mooi zijn aangezien er dan minder externe controle nodig is. Echter als je helemaal geen externe controle mag/kan doen, hoe voorkom je dan biases? Voorbeeld: Stel dat het algoritme 'ondekt' dat er in 1 straat in de Bijlmer veel illegale transacties gedaan worden en besluit alle transacties in die betreffende straat in de Bijlmer te weigeren. Dan moet er toch worden ingegrepen door een externe partij.

En wat betreft welke mate van controle nodig is, met enkel KYC ben je er ook nog niet. Wat nou als mijn oma gebeld wordt door een scammer en geld moet overmaken naar India. Idealiter zou je dit soort transacties ook automatisch blokkeren of in ieder geval uit het systeem laten springen zodat de bank kan bellen naar mijn oma of het inderdaad de bedoeling is dat zij geld overmaakt naar India.

En toch zou de bitcoin voor vele de oplossing zijn :X het is toch wat ingewikkelder dan de meeste willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
BootjeVaren schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:26:
[...]

Normaal minder fan van coingecko maar dit overzicht is toch een stuk netter, waarvoor dank.
Deze is er ook nog, coingekko is minder accuraat want die laat niet alles zien
https://www.worldcoinindex.com/nl/yieldfarming

[ Voor 9% gewijzigd door Slux op 01-07-2021 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
Slux schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:31:
[...]

Deze is er ook nog, coingekko is minder accuraat want die laat niet alles zien
https://www.worldcoinindex.com/nl/yieldfarming
Dat is een overzicht van de platformen die dat aanbieden maar weinig zin om ze 1 voor 1 te overlopen O-) :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Slux schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:18:
[...]

Hoe is het met onze bcash believer trouwens ? heb hem al een tijdje niet meer gezien hier, niet dat ik hem mis :P
please don't.. :'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 14:58:
[...]

Het verschil is dat je bij de CDBC manier je al "schuldig" bent tot anders bewezen, terwijl het nu zo is dat ze eerst gegronde redenen moeten hebben voordat ze jouw financiele gegevens in te mogen/kunnen zien.
Zodra je dat allemaal bij 1 centraal punt neerlegd dan is de grens opeens heel erg dun om het "alvast" maar in te zien of steekproeven te doen e.d. onder het mom van "het zou best eens kunnen dat...."

Nee, ik blijf erbij... een CDBC op de manier waarop ze het nu willen opzetten is 1 grote privacy schending die tevens 0,0 problemen oplost van het huidige financiele stelsel.

Bitcoin is de beste manier om deze huidige financiele problemen op te lossen EN je privacy niet zomaar overboord te gooien.
Bitcoin is ook nog eens erg goed opgewassen tegen terrorisme omdat elke transactie bewaard blijft EN in te zien is... als je maar weet hoe. En dat laatste is een groter struikelpunt voor de overheden en "powers that be" omdat ze er geen barst van snappen en alleen maar FUD rondspuien.

Als ze net zoveel tijd zouden steken in het begrijpen van wat Bitcoin inhoudt en waarom het ooit is bedacht, als dat ze doen om het onderuit te halen en wazige CDBC oplossingen te verzinnen, dan hadden we al lang een mooie oplossing gehad en zaten we nu in het stadium vooruitgang en awareness ipv FUD, bangmakerij en tijdverspilling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
[...]

Het is bijna een utopie om dit voor elkaar te krijgen. Moeilijk werk heb jij haha.

Je moet een wereldwijde morele standaard ontwikkelen (als je deze adoptie wil) met wat vinden we illegaal en wat niet. Vervolgens, de enige manier om dat te handhaven is AI en big data analyse. Echter daar zit zoals je zegt altijd bias in.

En daarnaast zijn dergelijke systemen zo complex dat ze niet meer te auditen zijn.

Maar je voorbeeld snap ik niet. Stel je hebt een database of blockchain met mensen/bedrijven die geverifieert zijn (geen waargenomen illegale activiteiten), dan kan je toch op individu handhaven, en dan hoeft dat toch niet op een hele straat?

Eigenlijk zijn transacties nu ook maar een toevallig hulpmiddel om criminaliteit op te sporen. De vraag is of dat het waard is in verhouding tot de privacy die je opgeeft. Andersom kan je er ook ervoor kiezen om criminaliteit op te sporen via de waarneming ervan.

Met een dergelijk systeem zou de opsporing zich verplaatsen buiten het financiële stelsel. Net zoals Bitcoin de politiek buitenspel zet, zou het ook morele oordelen buiten spel kunnen zetten. Elke cultuur denkt daar ten slotte anders over.

Overigens, stel we hebben een perfect systeem waarvan de wereld een stuk beter wordt, dan zou de criminaliteit ook vanzelf moeten afnemen. In die zin is een minder perfect systeem paradoxaal op het doel.

En dan kun je ook nog debatteren of je mensen niet meer hun ding moet laten doen en minder zaken als criminaliteit moet definiëren.

[ Voor 10% gewijzigd door enomiss op 01-07-2021 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Slux schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:29:
[...]

En toch zou de bitcoin voor vele de oplossing zijn :X het is toch wat ingewikkelder dan de meeste willen zien.
Eggactly ... (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Zo de 32 ff aantikken? :9

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Nee, nergens voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst

knakworst

Get more sats!

BootjeVaren schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:20:
Farm.army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
En dan doorstoten naar de 69 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
50x short momenteel op 250%. Zou me geen windeieren leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Je kan ook zeggen dat mensen dan eindelijk niet meer kunnen wegkijken bij georganiseerde criminaliteit in hun straat. (Nou net niet in de Bijlmer, waar veel straten meer dan 1000 huisnummers hebben)

En dat gebeurt nu eigenlijk trouwens ook al: banken weigeren gewoon klanten uit sommige sectoren. Te gek voor woorden, maar het is dagelijkse kost.
In Nederland mogen banken geen particulieren weigeren bij het openen van een bank rekening. Dus dit gaat niet op.

Daarnaast is het natuurlijk van der zotte als jij benadeeld wordt door activiteiten die je buren uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Het Fantoom schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Dikke stuiterbal ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:08:
[...]

In Nederland mogen banken geen particulieren weigeren bij het openen van een bank rekening. Dus dit gaat niet op.

Daarnaast is het natuurlijk van der zotte als jij benadeeld wordt door activiteiten die je buren uitvoeren.
Dat mogen ze wel en ze doen het ook regelmatig. Zeker niet zo vaak als bij zakelijke rekeningen trouwens, wat natuurlijk ook best ingrijpend kan zijn.

En ja, tuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
enomiss schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:31:
Als een centrale bank SDR's wil aanhouden in plaats van dollars, kan ze dat nu al doen - ze zou gewoon haar reserves moeten diversifiëren naar USD, EUR, JPY en GBP in dezelfde verhouding als in de SDR (RMB komt er binnenkort bij). Er is geen verschil.
Ik snap nog steeds niet waarom ze goud niet toevoegen aan het mandje. En sinds 2016 zit de Chinese munt er ook bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:16:
[...]

Dat mogen ze wel en ze doen het ook regelmatig. Zeker niet zo vaak als bij zakelijke rekeningen trouwens, wat natuurlijk ook best ingrijpend kan zijn.

En ja, tuurlijk.
Ze mogen dat volgens mij niet "zomaar".
Dat mag alleen als daar gegronde redenen voor zijn.
En naast een crimineel wonen o.i.d. is iig GEEN gegronde reden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Qunix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:19:
[...]

Ik snap nog steeds niet waarom ze goud niet toevoegen aan het mandje. En sinds 2016 zit de Chinese munt er ook bij.
Goud is anti-dollar. Als je zaken met de VS doet, doe je geen zaken met goud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
FijneKerst schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 15:38:
[...]

Het verschil is dat je bij de CDBC manier je al "schuldig" bent tot anders bewezen, terwijl het nu zo is dat ze eerst gegronde redenen moeten hebben voordat ze jouw financiele gegevens in te mogen/kunnen zien.
Zodra je dat allemaal bij 1 centraal punt neerlegd dan is de grens opeens heel erg dun om het "alvast" maar in te zien of steekproeven te doen e.d. onder het mom van "het zou best eens kunnen dat...."

Nee, ik blijf erbij... een CDBC op de manier waarop ze het nu willen opzetten is 1 grote privacy schending die tevens 0,0 problemen oplost van het huidige financiele stelsel.

Bitcoin is de beste manier om deze huidige financiele problemen op te lossen EN je privacy niet zomaar overboord te gooien.
Bitcoin is ook nog eens erg goed opgewassen tegen terrorisme omdat elke transactie bewaard blijft EN in te zien is... als je maar weet hoe. En dat laatste is een groter struikelpunt voor de overheden en "powers that be" omdat ze er geen barst van snappen en alleen maar FUD rondspuien.

Als ze net zoveel tijd zouden steken in het begrijpen van wat Bitcoin inhoudt en waarom het ooit is bedacht, als dat ze doen om het onderuit te halen en wazige CDBC oplossingen te verzinnen, dan hadden we al lang een mooie oplossing gehad en zaten we nu in het stadium vooruitgang en awareness ipv FUD, bangmakerij en tijdverspilling.
"Het verschil is dat je bij de CDBC manier je al "schuldig" bent tot anders bewezen"
Hoezo zou dit zo zijn? Dat is namelijk helemaal niet zo.

"terwijl het nu zo is dat ze eerst gegronde redenen moeten hebben voordat ze jouw financiele gegevens in te mogen/kunnen zien."
Ook niet waar. Alle transacties worden automatisch gecontroleerd. Met CBDC zou dit niks veranderen, aangezien deze controles zeer waarschijnlijk worden uitgevoerd door dezelfde partijen die dit nu ook doen.

"Bitcoin is ook nog eens erg goed opgewassen tegen terrorisme omdat elke transactie bewaard blijft EN in te zien is... als je maar weet hoe."
Hiermee kan je privacy toch juist niet gewaarborgd worden?

In mijn opinie is CBDC de enige reële oplossing om privacy te blijven waarborgen, mits deze juist ontworpen wordt.

Bitcoin en soortgelijken zijn niet schaalbaar en efficiënt genoeg om als betalingsmiddel te voldoen. Layer2 oplossingen zijn weer centraal en omdat ze draaien op een blockchain en niet onderdeel zijn van de blockchain kan ook niet de veiligheid worden gegarandeerd van een coin die wel op een blockchain draait.

Proof-of-stake systemen zijn mogelijk wel schaalbaar en efficiënt. Maar er bestaan al enige tijd proof-of-stake systemen en deze lukt het tot nu toe niet om de schaalbaarheid aan te bieden die nodig is voor een wijd gebruikte currency, de systemen die dit wel kunnen hebben weer andere hele serieuze problemen.

Stablecoins kunnen wel een oplossing zijn. Maar aangezien deze worden uitgegeven door private partijen (WeChat, Facebook) heb ik er geen vertrouwen in dat privacy gegarandeerd wordt.

Nogmaals, CBDC is imo de enige oplossing. CBDC zal geen volledige anonimiteit bieden maar wel volledige privacy. Dit is vergelijkbaar met een pinautomaat, de ECB weet wel wie en wanneer iemand geld uit de muur haalt maar weet vervolgens niet waarvoor het gebruikt wordt.

"Als ze net zoveel tijd zouden steken in het begrijpen van wat Bitcoin inhoudt en waarom het ooit is bedacht, als dat ze doen om het onderuit te halen en wazige CDBC oplossingen"
Ik denk dat jij even wat tijd moet gaan steken in het begrijpen hoe wazige CBDC oplossingen werken. Ik kan je de papers van de Bank of Canada aanbevelen:
https://www.bankofcanada.ca/2020/02/contingency-planning-central-bank-digital-currency/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
Glenn Hoddle schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:16:
[...]

En ja, tuurlijk.
Een bank mag absoluut geen rekening weigeren:
https://www.basisbankreke...van%20terrorisme%20(Wwft).

Tenzij hier gegronde redenen voor zijn:
"Denk bijvoorbeeld aan consumenten die zijn veroordeeld voor – of worden verdacht van – een financieel delict."
En zelfs dan is het soms nog mogelijk om een rekening te openen:
"Als één of meer van deze weigerings- of opzeggingsgronden op u van toepassing is, dan vervalt uw wettelijk recht op een (basis)betaalrekening. Het Convenant Basisbankrekening biedt u echter alsnog een mogelijkheid om, onder voorwaarden, een betaalrekening te openen en te gebruiken. De bank kan het voor u verplicht stellen dat u zich bij uw aanvraag laat ondersteunen door een onder het Convenant erkende hulpverleningsinstantie, die het aanvraagformulier medeondertekent. De bank kan het hierbij ook verplicht stellen dat de betaalrekening door de betrokken hulpverleningsinstantie wordt beheerd. Bij de beoordeling daarvan speelt het door de bank ingeschatte risico van (mogelijk) misbruik van de betaalrekening voor het plegen van financiële delicten (waaronder fraude en/of witwassen) een belangrijke rol."

Het klopt wel dat hier veel discussies over zijn, zo zijn er hierover afgelopen jaar ook kamervragen over gesteld:
https://www.rijksoverheid...fm-weigering-bankrekening

[ Voor 4% gewijzigd door levik7 op 01-07-2021 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
33k de nieuwe supportlevel? Hope so d:)b

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Bitcoin en soortgelijken zijn niet schaalbaar en efficiënt genoeg om als betalingsmiddel te voldoen
Ugh.. ok .. nee.. laat maar..
Ik snap dat niet iedereen het snapt, maar om nou op dit niveau weer terug te komen.
Straks ga je nog beweren dat Bitcoin milieu onvriendelijk is en alleen maar gebruikt wordt voor terrorisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Heb een short x100 op 33.001
Eens zien of ik kan raakschieten.

Erin en er weer uit! Haha

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• levik7
FijneKerst schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:33:
[...]

Ugh.. ok .. nee.. laat maar..
Ik snap dat niet iedereen het snapt, maar om nou op dit niveau weer terug te komen.
Straks ga je nog beweren dat Bitcoin milieu onvriendelijk is en alleen maar gebruikt wordt voor terrorisme
Als jij 1 proof-of-work cryptocurrency kan aanwijzen dat in staat is om net zoveel betalingen te doen als VISA of MasterCard dan hoor ik het graag. Om dit te realiseren zijn er layer-2 implementaties of andere centrale oplossingen nodig (Ripple).

En ja, BTC is niet goed voor het milieu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Als jij 1 proof-of-work cryptocurrency kan aanwijzen dat in staat is om net zoveel betalingen te doen als VISA of MasterCard dan hoor ik het graag. Om dit te realiseren zijn er layer-2 implementaties of andere centrale oplossingen nodig (Ripple).

Kom met de recycle coin of statiegeld coin :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Het Fantoom schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:04:
[...]

Doorstoten bij 69 is een slecht idee volgens Miss Waah :')

Misschien moeten we allemaal 69 doen om de bitcoin goden tevreden te stellen en te laten zien hoe dat getal eruit ziet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 16:08
Kol Nedra schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:33:
33k de nieuwe supportlevel? Hope so d:)b
De weekend multiplier moet nog komen :) gaat er nog wel doorheen imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Waah schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:42:
[...]

Doorstoten bij 69 is een slecht idee volgens Miss Waah :')

Misschien moeten we allemaal 69 doen om de bitcoin goden tevreden te stellen en te laten zien hoe dat getal eruit ziet :+
Zoals die site 69gag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/E5M09pkXwAAruJg?format=png&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:21
Must...not....google...to...see...if...exists....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlanR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-09 06:02
Moooon (1 minute)

Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:38:
[...]

Ik nam je heel serieus tot je Ripple schreef :+

Nee hoor serieus +1 voor je informatie, komt een hoop bij kijken allemaal, sta er van te kijken dat je nog geen rants krijgt van de bitcoin maximalisten hier. :X
Pagina: 1 ... 237 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!