Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ik bedoelde dat Ripple een centrale oplossing is. Hoewel Ripple wel schaalbaarheid biedt is het niet gecentraliseerd. Hoe erg ze ook beweren dat Ripple los staat van XRP, in praktijk is dit niet zo.Slux schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:48:
[...]
Ik nam je heel serieus tot je Ripple schreef![]()
Nee hoor serieus +1 voor je informatie, komt een hoop bij kijken allemaal, sta er van te kijken dat je nog geen rants krijgt van de bitcoin maximalisten hier.
En thanks. Afgelopen maanden heb ik mijn master scriptie geschreven over CBDC en ben nu bij een consultancy bedrijf op een CBDC project. Dus daarmee behoorlijk wat kennis vergaard over crypto en CBDC en altijd goed om te delen.
Op zich geloof ik wel in een nut voor BTC maar niet in de huidige vorm. Eerder in een store of value, maar daarvoor moet de prijs eerst stabiliseren. Maar dat is weer een ander verhaal haha
levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:38:
[...]
Als jij 1 proof-of-work cryptocurrency kan aanwijzen dat in staat is om net zoveel betalingen te doen als VISA of MasterCard dan hoor ik het graag. Om dit te realiseren zijn er layer-2 implementaties of andere centrale oplossingen nodig (Ripple).
En ja, BTC is niet goed voor het milieu.

Was ff leuk de discussie, maar nu haak ik af ok?
Toch bijna tijd... tijd om te netflixen
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html
Daarom is voor BTC het lightning netwerk in ontwikkeling. Idd een second layerlevik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:38:
[...]
Als jij 1 proof-of-work cryptocurrency kan aanwijzen dat in staat is om net zoveel betalingen te doen als VISA of MasterCard dan hoor ik het graag. Om dit te realiseren zijn er layer-2 implementaties of andere centrale oplossingen nodig (Ripple).
En ja, BTC is niet goed voor het milieu.
https://www.skalex.io/lightning-network/
"Theoretically, the Lightning Network is capable of millions or billions of transactions per second. This is an amazing improvement over Bitcoin’s current rate of 7 transactions per second. It also far surpasses current payment providers like Visa who can handle around 60,000 transactions per second"
een transactie fee is 1 satoshi
Hodlen is hopen. Traden is geld verdienen.
Als je een betaalrekening bij een andere bank hebt is serieus een reden. of 'niet kunnen aantonen dat je een daadwerkelijk belang in NL hebt.' Dat draait toch een beetje de bewijslast om lijkt me.FijneKerst schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:22:
[...]
Ze mogen dat volgens mij niet "zomaar".
Dat mag alleen als daar gegronde redenen voor zijn.
En naast een crimineel wonen o.i.d. is iig GEEN gegronde reden
En eerder dit jaar had je dat van mensen die ook Amerikaan waren de rekening werd stopgezet omdat ze niet voldeden aan een bepaalde registratie in de VS, waar je een soort Amerikaans sofinummer voor nodig had dat je niet kon hebben als je er nooit gewoond had. Daarmee vonden Nederlandse banken wel dat deze Nederlands staatsburgers, die over het algemeen al vrijwel hun hele leven hier woonden, plotseling een witwasrisico vormden.
Dus niet letterlijk zomaar, maar dit zijn toch wel redenen die best redelijk zomaar zijn.
Naast dus goede redenen als veroordeeld zijn voor witwassen en zo.
Ja, zoals die vragen al aangegeven ligt het dus in de praktijk wat anders. Ze mogen het en ze doen het. Waarbij mij opmerking in eerste instantie vooral op zakelijke rekeningen doelde hoor, bij particulieren is het een minder groot probleem - maar banken hebben in de praktijk veel te veel macht en bewegingsruimte hierin.levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:32:
[...]
Een bank mag absoluut geen rekening weigeren:
https://www.basisbankreke...van%20terrorisme%20(Wwft).
Tenzij hier gegronde redenen voor zijn:
"Denk bijvoorbeeld aan consumenten die zijn veroordeeld voor – of worden verdacht van – een financieel delict."
En zelfs dan is het soms nog mogelijk om een rekening te openen:
"Als één of meer van deze weigerings- of opzeggingsgronden op u van toepassing is, dan vervalt uw wettelijk recht op een (basis)betaalrekening. Het Convenant Basisbankrekening biedt u echter alsnog een mogelijkheid om, onder voorwaarden, een betaalrekening te openen en te gebruiken. De bank kan het voor u verplicht stellen dat u zich bij uw aanvraag laat ondersteunen door een onder het Convenant erkende hulpverleningsinstantie, die het aanvraagformulier medeondertekent. De bank kan het hierbij ook verplicht stellen dat de betaalrekening door de betrokken hulpverleningsinstantie wordt beheerd. Bij de beoordeling daarvan speelt het door de bank ingeschatte risico van (mogelijk) misbruik van de betaalrekening voor het plegen van financiële delicten (waaronder fraude en/of witwassen) een belangrijke rol."
Het klopt wel dat hier veel discussies over zijn, zo zijn er hierover afgelopen jaar ook kamervragen over gesteld:
https://www.rijksoverheid...fm-weigering-bankrekening
Ik heb getwijfeld om te reageren, en ga toch een aantal dingen schrijven.levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:45:
[...]
Ik wou hier toch even op reageren. CBDC (en daarmee bedoel ik een digital euro) is juist beter voor je privacy dan een bank rekening bij een commerciële bank. Waar het bij een commerciële banken draait om geld te verdienen en dit goed mogelijk is met jouw data, heeft de ECB geen winstoogmerk en er dus ook geen baat bij om jouw gegevens te verkopen. Natuurlijk moet de ECB de transacties controleren op fraude, anti-money laundering en financiering van ongewilde doeleinden. Hier zullen ze dus wel de transacties voor moeten inzien, dit zou eventueel ook kunnen worden uitbesteed aan een commerciële partij aangezien die hiermee meer ervaring hebben. Maar zeer waarschijnlijk zal dit een contract worden waarmee een derde partij dus wel de data mag inzien om te controleren maar niet gebruiken voor andere doeleinden (bijv. verkoop).
Daarnaast moet je je realiseren dat de ECB in principe los van de politiek staat, ze zijn immers ook niet verkiesbaar. Dus hoewel de ECB een publieke instantie is maakt het niet deel uit van de overheid, het is slechts een controlerende organisatie (denk aan rechters).
PS. Het klopt inderdaad dat wij hier op Tweakers "hyperalert zijn voor alles wat met privacy schending te maken heeft". Maar dit gaat zeker niet op voor de gehele Nederlandse samenleving. Daarnaast zijn er in Europa ook hele grote verschillen, Duitsland loopt ver voorop in hoe belangrijk zij privacy vinden samen met zuidelijke landen. Dit heeft vooral te maken met de geschiedenis van het land en het vertrouwen in de overheid. In de Scandinavische landen is privacy bijna geen issue, zij hebben veel vertrouwen in hun overheid en vinden het om die reden ook minder erg om hun gegevens te delen met overheidsinstanties.
ECB heeft inderdaad geen behoefte om winstgevend te zijn en zal je gegevens niet doorverkopen. Maar dat is niet waar ik en (ik denk) vele andere bang voor zijn. Er is zoveel data voor hun beschikbaar dat ze het kunnen gebruiken en misbruiken. Ze kunnen jou volgen in wat je koopt en of je wel aan bepaalde criteria voldoet, daarop kunnen ze je meer of minder rente geven. = social credit score.
Weet wel dat net voor en tijdens de Tweede Wereld Oorlog zoiets als dit ook er was, specifiek voor de Joden. Beetje bij beetje werden dingen verboden. De transitie onderling was "minimaal" waardoor het contrast tussen de regels nihil is en de acceptatie van iedereen "redelijk" was. Als je in één keer van het begin tot het einde kijkt dan is het contrast enorm en ziet men wel dat het fout is. Zoiets zie ik ook met privacy gebeuren. Beetje bij beetje zijn er nieuwe regels en ontnemen "ze" je privacy onder het mom van veiligheid, controleerbaarheid of terrorisme (lees: angst).
Ik ben oprecht bang wat ze kunnen doen met de macht die ze krijgen. Een regel/wet aanpassen is makkelijker dan eerst de data vergaren na het aanpassen van de regel/wet. Dus het verzamelen is nu al gereed, later kunnen ze het uitlezen en gebruiken. Zo zie ik het. Weet wel dat ik het behoorlijk negatief zie.
ECB zou eigenlijk inderdaad los staan van politiek, maar dat is nu niet het geval. Kijk maar naar het klimaat en hoe zij denken over de zuid Europese landen. Dat is precies politiek. ECB doet ook wat IMF vraagt (IMF staat ook boven de ECB en de FED). En de WEF is een tak wat voor de ideologie zorgt.
:strip_exif()/f/image/2SSM1DV2yLGMSfXrJlUTlmvb.jpg?f=fotoalbum_large)
Het probleem is dat al deze layer2 oplossingen het systeem centraliseren. Terwijl BTC ontworpen is om decentraal te zijn. Dus de vraag is of we dit moeten willen, ik ben persoonlijk tegen.lighting_ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:04:
[...]
Daarom is voor BTC het lightning netwerk in ontwikkeling. Idd een second layer
https://www.skalex.io/lightning-network/
"Theoretically, the Lightning Network is capable of millions or billions of transactions per second. This is an amazing improvement over Bitcoin’s current rate of 7 transactions per second. It also far surpasses current payment providers like Visa who can handle around 60,000 transactions per second"
een transactie fee is 1 satoshi
Daarnaast hebben deze netwerken zich nog niet bewezen. Op internet wordt het enorm opgehypet en de veel gelezen blogs/websites zijn er erg lovend over maar als je de literatuur induikt dan valt het nog erg tegen. Zoek maar op "Lighting Network Bitcoin" via Google Scholar. Twee goede papers die ik kan aanraden:
An empirical study of availability and reliability properties of the Bitcoin Lightning Network
On the robustness of Lightning Network in Bitcoin
Conclusies van de papers zijn:
"Although the resulting possible channel graphs are well-studied, there is no empirical data on the network’s
reliability in terms of being able to successfully route payments at a given moment in time."
"Our simulation results demonstrate that the connectivity of the existing Lightning Network cannot be maintained sufficiently against target attacks that repeatedly destroy a few nodes with high centrality."
Dus naast de vraag of we het moeten willen is het ook nog niet bewezen dat Lightning Networks uiteindelijk wel zowel de schaalbaarheid als veiligheid kunnen garanderen.
Technische weet ik niet het fijne ervan maar om vanuit te gaan dat het gecentraliseerd is lijkt mij erg sterk.levik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:26:
[...]
Het probleem is dat al deze layer2 oplossingen het systeem centraliseren. Terwijl BTC ontworpen is om decentraal te zijn. Dus de vraag is of we dit moeten willen, ik ben persoonlijk tegen.
Daarnaast hebben deze netwerken zich nog niet bewezen. Op internet wordt het enorm opgehypet en de veel gelezen blogs/websites zijn er erg lovend over maar als je de literatuur induikt dan valt het nog erg tegen. Zoek maar op "Lighting Network Bitcoin" via Google Scholar. Twee goede papers die ik kan aanraden:
An empirical study of availability and reliability properties of the Bitcoin Lightning Network
On the robustness of Lightning Network in Bitcoin
Conclusies van de papers zijn:
"Although the resulting possible channel graphs are well-studied, there is no empirical data on the network’s
reliability in terms of being able to successfully route payments at a given moment in time."
"Our simulation results demonstrate that the connectivity of the existing Lightning Network cannot be maintained sufficiently against target attacks that repeatedly destroy a few nodes with high centrality."
Dus naast de vraag of we het moeten willen is het ook nog niet bewezen dat Lightning Networks uiteindelijk wel zowel de schaalbaarheid als veiligheid kunnen garanderen.
Dat druist tegen het idee van decentralisatie. LN heeft namelijk ook nodes.
Daarbij geef ik antwoord op je vraag of er een oplossing komt voor de trage transacties.
En blijkbaar is dat in jouw ogen ook niet de oplossing.
Je kan allerlei linkjes en wat nog meer googlen wat je kritische mening onderbouwt.
Ik kan ook op google zoeken en een artikel vinden dat aangeeft dat de aarde plat is.
LN is al jaren in ontwikkeling. Het komt er of het komt niet. En een discussie van welles nietus heeft niet veel zin.
Dank voor je reactie allereerst. Altijd goed om de discussie open te houden.Qunix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:15:
[...]
Ik heb getwijfeld om te reageren, en ga toch een aantal dingen schrijven.
ECB heeft inderdaad geen behoefte om winstgevend te zijn en zal je gegevens niet doorverkopen. Maar dat is niet waar ik en (ik denk) vele andere bang voor zijn. Er is zoveel data voor hun beschikbaar dat ze het kunnen gebruiken en misbruiken. Ze kunnen jou volgen in wat je koopt en of je wel aan bepaalde criteria voldoet, daarop kunnen ze je meer of minder rente geven. = social credit score.
Weet wel dat net voor en tijdens de Tweede Wereld Oorlog zoiets als dit ook er was, specifiek voor de Joden. Beetje bij beetje werden dingen verboden. De transitie onderling was "minimaal" waardoor het contrast tussen de regels nihil is en de acceptatie van iedereen "redelijk" was. Als je in één keer van het begin tot het einde kijkt dan is het contrast enorm en ziet men wel dat het fout is. Zoiets zie ik ook met privacy gebeuren. Beetje bij beetje zijn er nieuwe regels en ontnemen "ze" je privacy onder het mom van veiligheid, controleerbaarheid of terrorisme (lees: angst).
Ik ben oprecht bang wat ze kunnen doen met de macht die ze krijgen. Een regel/wet aanpassen is makkelijker dan eerst de data vergaren na het aanpassen van de regel/wet. Dus het verzamelen is nu al gereed, later kunnen ze het uitlezen en gebruiken. Zo zie ik het. Weet wel dat ik het behoorlijk negatief zie.
ECB zou eigenlijk inderdaad los staan van politiek, maar dat is nu niet het geval. Kijk maar naar het klimaat en hoe zij denken over de zuid Europese landen. Dat is precies politiek. ECB doet ook wat IMF vraagt (IMF staat ook boven de ECB en de FED). En de WEF is een tak wat voor de ideologie zorgt.
[Afbeelding]
Het klopt inderdaad dat met de verkeerde intenties de ECB het systeem zeker kan misbruiken. Daarom is het inderdaad belangrijk om rollen gescheiden te houden. De ECB moet bij zijn rol als toezichthouder blijven en zelf geen transacties gaan controleren. Het beste is om dit dan toch uit te besteden aan private partijen. Door verschillende onderdelen uit te besteden aan verschillende partijen hou je het systeem ook enigszins decentraal en zal geen enkele partij over alle data beschikken.
Een social credit score is zeker niet gewild. En na de toestanden van de tweede wereld oorlog en de toestanden in China is er (bijna) niemand in Europa die hierna toe wil.
Overheden zijn momenteel inderdaad wel bezig om privacy te verminderen door zaken als end-to-end encryptie te verbieden. Daarom is het goed dat de ECB los staat van overheden en ook verder geen verantwoording hieraan hoeft af te leggen. (Zelfde zoals de FED niet hoefde te luisteren toen Trump de rente wou verhogen).
Zolang dit gescheiden blijft: overheid, toezichthouder (ECB) en uitvoerder (private partijen). Heb ik wel vertrouwen dat we nooit zaken als social credit scores zullen krijgen.
Daarnaast is het ook niet zo dat de ECB moet doet wat het IMF vraagt. Net zo min als dat Nederland moet doen wat de VN zegt. Het IMF is namelijk onderdeel van de VN. Tuurlijk zijn het wel richtlijnen en hebben wij met zijn alle afgesproken ons hieraan te houden.
Ook de BTc komt aan de beurt, net als de CBDC en over de kwijtschelding van schulden..
[ Voor 17% gewijzigd door RaptorXS op 01-07-2021 17:54 ]
De fee bestaat uit 2 componenten: een vaste en een variabel bedrag. Vast is wat de node ingesteld heeft waarmee je verbindt en variabel is een bepaald bedrag per sat van het aantal sats wat je verstuurd, plus via welke nodes je gaat. Dat laatste is niet om te verdienen maar te zorgen voor liquiditeit op het netwerk.
De grootste node van Nederland (van Aaron van Wierdum) heeft als fee 1 sat vast en 0,000151 sats per sat wat je verstuurd.
Zie: https://1ml.com/node/03e6...8607a802526053/statistics
Dat is precies wat ik bedoelde, LN druist in tegen het idee van decentralisatie. Het heeft nodes maar deze zijn centraler om op die manier scaling te kunnen creëren. Het is een afweging tussen hoeveel scaling je wil en hoe decentraal je wil zijn. Daarnaast is het door het centraler te maken ook veel vatbaarder voor cyberattacks. Dat is ook wat in de eerder door mij aangehaalde academische papers aangehaald wordt. LN worden al jaren onderzocht (eerste echte whitepaper kwam in 2016) maar tot nu toe is er nog geen haalbare oplossing gevonden.lighting_ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:42:
[...]
Technische weet ik niet het fijne ervan maar om vanuit te gaan dat het gecentraliseerd is lijkt mij erg sterk.
Dat druist tegen het idee van decentralisatie. LN heeft namelijk ook nodes.
Je kan allerlei linkjes en wat nog meer googlen wat je mening onderbouwt.
Ik kan ook op google zoeken en een artikel vinden dat aangeeft dat de aarde plat is.
LN is al jaren in ontwikkeling. Het komt er of het komt niet. En een discussie van welles nietus heeft niet veel zin.
Mijn punt is dat je inderdaad op google alles kan vinden. Daarom adviseer ik via google scholar te zoeken, hier vind je namelijk academische papers. En kan je ook filteren op gepubliceerde papers. Wat in mijn ogen juist de enige manier is om betrouwbare informatie te verkrijgen. Dus ik zou aanraden om juist deze academische papers door te lezen ipv blogposts zoals die van Skalex.io
3 augustus komt het boek uit. Ik wil hem wel lezen.RaptorXS schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:50:
Voor iedereen die zich interesseert in ons? geldsysteem, vond ik dit een toppertje.
Ook de BTc komt aan de beurt, net als de CBDC.
[YouTube: 💡 Een keerpunt in de geschiedenis: 1971 | Cryptocast 174]

Denk dat ik deze ook maar bestel , lijkt me zeer interessant leesvoer na de podcast over het geldsysteem
zoals hierboven geplaatst.
[ Voor 41% gewijzigd door RaptorXS op 01-07-2021 18:08 ]
De centralisatie schijnt ook een definitie te zijn. Maar de mate is al bekend bij de LN ontwikkelaarslevik7 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:52:
[...]
Dat is precies wat ik bedoelde, LN druist in tegen het idee van decentralisatie. Het heeft nodes maar deze zijn centraler om op die manier scaling te kunnen creëren. Het is een afweging tussen hoeveel scaling je wil en hoe decentraal je wil zijn. Daarnaast is het door het centraler te maken ook veel vatbaarder voor cyberattacks. Dat is ook wat in de eerder door mij aangehaalde academische papers aangehaald wordt. LN worden al jaren onderzocht (eerste echte whitepaper kwam in 2016) maar tot nu toe is er nog geen haalbare oplossing gevonden.
Mijn punt is dat je inderdaad op google alles kan vinden. Daarom adviseer ik via google scholar te zoeken, hier vind je namelijk academische papers. En kan je ook filteren op gepubliceerde papers. Wat in mijn ogen juist de enige manier is om betrouwbare informatie te verkrijgen. Dus ik zou aanraden om juist deze academische papers door te lezen ipv blogposts zoals die van Skalex.io
https://www.coindesk.com/...tralized-researchers-find
"This trend toward centralization is “likely temporary,” he tweeted. He and other lightning developers are “working to make it easier for operators to build redundancies into the network.”
https://twitter.com/Snyke/status/1228736422565249024
Mijn advies: lekker niks doen en afwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door lighting_ op 01-07-2021 18:11 ]
Het “likely temporary” snap ik niet helemaal. Volgens mij is het namelijk een blijvende eigenschap van een LN.lighting_ schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:10:
[...]
De centralisatie schijnt ook een definitie te zijn. Maar de mate is al bekend bij de LN ontwikkelaars
https://www.coindesk.com/...tralized-researchers-find
"This trend toward centralization is “likely temporary,” he tweeted. He and other lightning developers are “working to make it easier for operators to build redundancies into the network.”
https://twitter.com/Snyke/status/1228736422565249024
Mijn advies: lekker niks doen en afwachten.
Verder ben ik het helemaal met je advies eens. Het is alleen wel goed om te realiseren dat LN mogelijk dus niet de heilige graag is die mensen denken dat het is.
Ik ook. Staat miniem in het rood tov bitcoin. (2% verschil) Laat eth maar 2300 succesvol retesten, dan ligt de weg open naar 2800.JDx schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:05:
Zou het wel sterk vinden als ETH vandaag de 2100 houdt.
2000 bedoel je?Joosie200 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:50:
[...]
Ik ook. Staat miniem in het rood tov bitcoin. (2% verschil) Laat eth maar 2300 succesvol retesten, dan ligt de weg open naar 2800.
Decentralisatie is daarnaast een zwaarder thema bij assets dan bij transacties denk ik.
De traagheid is voor Bitcoin als asset überhaupt geen probleem.
[ Voor 21% gewijzigd door enomiss op 01-07-2021 19:05 ]
https://opensea.io/seaart
Weet jij wat het dan precies in dollars kost om 20 USD aan btc via LN te versturen ? ik ben niet zo thuis in satsQunix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:52:
Over Lightning Network:
De fee bestaat uit 2 componenten: een vaste en een variabel bedrag. Vast is wat de node ingesteld heeft waarmee je verbindt en variabel is een bepaald bedrag per sat van het aantal sats wat je verstuurd, plus via welke nodes je gaat. Dat laatste is niet om te verdienen maar te zorgen voor liquiditeit op het netwerk.
De grootste node van Nederland (van Aaron van Wierdum) heeft als fee 1 sat vast en 0,000151 sats per sat wat je verstuurd.
Zie: https://1ml.com/node/03e6...8607a802526053/statistics
Als je nu 20 usd btc via een ATM zou kopen hou je daar maar netto +/-13 usd van over.
Verwijderd
Gewoon ff hodlen. Dan is het weer 25 usd.Slux schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:02:
[...]
Weet jij wat het dan precies in dollars kost om 20 USD aan btc via LN te versturen ? ik ben niet zo thuis in sats
Als je nu 20 usd btc via een ATM zou kopen hou je daar maar netto +/-13 usd van over.
of 2.Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:08:
[...]
Gewoon ff hodlen. Dan is het weer 25 usd.
LolVerwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:12:
Ik lees dat de grote mensen aan het discussiëren zijn.
* Jaapio houdt zijn bek wel even.
Dat nieuwe geld moet door regelgeving allerlei procedures door, ik denk dat menigeen net als mij afhaakt.
[ Voor 19% gewijzigd door BTC100K2021 op 01-07-2021 19:17 ]
Inderdaad. De enigste reden dat we je hier tolereren is je mee-mees en domme lul verhalen. En niks anders hoor!Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:12:
Ik lees dat de grote mensen aan het discussiëren zijn.
* Jaapio houdt zijn bek wel even.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Mijn schoonvader wou ook bitcoin kopen, maar kreeg het niet voor elkaar (vooral luiheid eerlijk gezegd. *kuch Boomer Kuch*.. dus toen ging zijn zoon het voor hem doen.BTC100K2021 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:14:
Ergens snap ik wel dat BTC zo blijft hangen. Wilde vanmiddag voor het eerst weer een klein bedrag richting de hardware wallet gooien via mijn gebruikelijke route (bitonic, ik weet het niet de meest goedkope manier maar het concept koop-en-hold bij afwezigheid van een verkoopknop werkt goed voor mij). In het verleden heb ik mijn rekeningnummer al eens geverifiëerd, kwestie van 0,01 betalen met Ideal. Nu moet je echter een nog veel zwaardere procedure door, ze willen nog net niet weten welk soort WC-papier je gebruikt. Ik ben halverwege afgehaakt, even geen zin in het koppelen van telefoonnummers en afgeven van een kopie van de ID-kaart.
Dat nieuwe geld moet door regelgeving allerlei procedures door, ik denk dat menigeen net als mij afhaakt.
Polletje? Short of Long? 😏
*enigeThe Chosen One schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:14:
[...]
Inderdaad. De enigste reden dat we je hier tolereren is je mee-mees en domme lul verhalen. En niks anders hoor!
Ik spaar voor een langdurige short op BTC, zal nog wel ff op en neer gaan en dan doei...PlanR schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:20:
Durft er iemand een Short te plaatsen?
Net gedaan, zal nu wel stijgen…PlanR schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:20:
Edit: short dus
[ Voor 3% gewijzigd door SlasZ op 01-07-2021 19:33 ]
Waar baseer je de 2800 op?Joosie200 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:50:
[...]
Ik ook. Staat miniem in het rood tov bitcoin. (2% verschil) Laat eth maar 2300 succesvol retesten, dan ligt de weg open naar 2800.
1 BTC = $33.400Slux schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:02:
[...]
Weet jij wat het dan precies in dollars kost om 20 USD aan btc via LN te versturen ? ik ben niet zo thuis in sats
vaste fee = 1 sat = 0,00000001 BTC
variabele fee = 0,000151 sat per verstuurde sat = 0,00000000000151 BTC
20 USD = 59880 sats = 0,00059880 BTC
variabele fee = 59880 * 0,000151 = 9,04188 sats = 0,0000000904188 BTC
Dus in BTC te betalen: 0,00059880 + 0,0000000904188 + 0,00000001 = 0,00059890 BTC
0,00059890 BTC in USD = $20,00326. Dus minder dan 1 cent fee betaal je.
(ik hoop dat ik het goed gedaan heb)
waarom zou je niet durven, met de huidige koersbeweging is x100 nog niet eens spannendPlanR schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:20:
Morgen wordt het mooier.
Btc gaat door naar 35.374k om vervolgens het weekend rond de 34.4k en 34.9k door te sukkelen. En maandag gaan we succesvol naar de 37.3k om vervolgens het hele week door te brengen rond de 36/37k regionen.
Netjes dacht altijd dat het een stuk meer was.Qunix schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:47:
[...]
1 BTC = $33.400
vaste fee = 1 sat = 0,00000001 BTC
variabele fee = 0,000151 sat per verstuurde sat = 0,00000000000151 BTC
20 USD = 59880 sats = 0,00059880 BTC
variabele fee = 59880 * 0,000151 = 9,04188 sats = 0,0000000904188 BTC
Dus in BTC te betalen: 0,00059880 + 0,0000000904188 + 0,00000001 = 0,00059890 BTC
0,00059890 BTC in USD = $20,00326. Dus minder dan 1 cent fee betaal je.
(ik hoop dat ik het goed gedaan heb)
Mwa 500 beweging & je gaat…Tominatie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:50:
[...]
waarom zou je niet durven, met de huidige koersbeweging is x100 nog niet eens spannend
Verwijderd
47k euro winnen in een pokertoernooi en vervolgens alles op zwart zetten bij roulette.
In Vegas lukte ons dat 3x met 100 dollar en toen was het weg, je stopt nooitVerwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:10:
Bitcoin is:
47k euro winnen in een pokertoernooi en vervolgens alles op zwart zetten bij roulette.
[YouTube: Jake Cody wins UKPC high roller AT Dusk Till Dawn and puts entire win (£42k) on black....]
Gelukkig is die Doge terug in z'n hok.
Mee-meesThe Chosen One schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:14:
[...]
Inderdaad. De enigste reden dat we je hier tolereren is je mee-mees en domme lul verhalen. En niks anders hoor!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nYGf0bUklWtc3kjBPQRnAMoV.jpg?f=user_large)
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Ik heb geen ervaring met een ICO, is het verstandig de ontvangen MTO direct te swappen via MetaMask na ontvangst in mijn wallet, of is het beter te wachten op listing?The Merchant Token ICO has successfully ended and are now closed for new investments. No more more tokens can be purchased in the ICO. Within a few days there will be a burn event and token distributions. After that you will be able to buy or sell merchant token on the open market, ie Uniswap.- Team Hips
Ik hodl ze lekker longterm en zie het wel. Zodra ze gelist worden op een exchange verwacht ik zeker wel een stijging.TXav schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:27:
[...]
Ik heb geen ervaring met een ICO, is het verstandig de ontvangen MTO direct te swappen via MetaMask na ontvangst in mijn wallet, of is het beter te wachten op listing?
Belangrijkste voor je eigen keuze wat te doen: geloof je in het project en heb je geduld?
Overigens een geweldige typo. The whole team is super exited. Rugpull!

The Merchant Token ICO is now officially closed! Token distribution will begin in a few days. It was an unbelievable successful ICO and the whole team is super exited to take this project to the next level! 🚀🚀
— Merchant Token (@merchant_token) 1 juli 2021
[ Voor 14% gewijzigd door Darrell op 01-07-2021 20:48 ]
Verwijderd schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:10:
Bitcoin is:
[YouTube: Jake Cody wins UKPC high roller AT Dusk Till Dawn and puts entire win (£42k) on black....]

Tja, de laatste 2 projecten waar ik wel wat in zag (LTO & ICP) zijn nogal hard gezakt de laatste tijd.....
Belangrijkste voor je eigen keuze wat te doen: geloof je in het project en heb je geduld?
geduld hierbij is een schone zaak..
Wel mooi om wat bij te kopen natuurlijk, maar het geloof zakt met de prijs...
En CoinGekko of Delta voor 'overzicht'? Wat heeft hier de voorkeur? Nog steeds keer doen.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Bensimpel
Positieve meneer
Persoonlijke voorkeur voor mij is delta. Ook handig voor meer dan alleen crypto zoals aandelen enzo.The Chosen One schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:55:
Met als toevoeging op bovenstaande. Gewoon withdrawal adress op bijv. Binance gebruiken? Zie ook opties voor 'ERC20 compatible wallet' e.d.
En CoinGekko of Delta voor 'overzicht'? Wat heeft hier de voorkeur? Nog steeds keer doen.
😆 - Denk ook eens om ;)
Om en nabij de 2800 zijn we naar beneden gedoken rond 4, 5, 7 juni. Dat is wmb nu dus weerstand geworden. Net zoals rond de 2250 van 22 juni en vandaag.
En als ik kijk tussen ath en de bounce rond 1700 zit je om en nabij de 2300 en 2750.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CU2jmLWpSj9n9hwsXjsVqCBD.jpg?f=user_large)
Als je binance gebruikt kan je er niets mee totdat ze daar gelist worden en je ziet ze tot die tijd ook niet in je wallet. Trustwallet of metamask kan je via uniswap traden zodra je ze hebt. Maar je moet dat wel snel regelen.The Chosen One schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:55:
Met als toevoeging op bovenstaande. Gewoon withdrawal adress op bijv. Binance gebruiken? Zie ook opties voor 'ERC20 compatible wallet' e.d.
Ja klopt. Ik probeer/doe op het moment juist alles met Binance om het 'simpel' te houden. Nu dus kijken of nog steeds handig is. Niet het grootste bedrag er toen ingestoken (was ook beetje semi-blind dus niet te wild doen). Spul voor de weekendplannen.
In principe kan de munt al stijgen/dalen voordat hij bij X plek gelist wordt dus?
Stel dat je erg in X munt geloofd, kun je niks doen, doe je dat niet, X wallet -> traden.
[ Voor 12% gewijzigd door The Chosen One op 01-07-2021 21:07 ]
De afgelopen week 3x iemand proberen te helpen die een ERC20 token heeft verstuurd over de BSC. Waarschijnlijk omdat dit goedkoper is. Dat werkt niet mensen. Je kan niet simpelweg het goedkoopste netwerk kiezen. Kijk altijd goed op welke blockchain een token staat. Bijvoorbeeld Chainlink is een ERC20 token. Die wil je niet versturen via de Binance Smart Chain (BSC).
Misschien basic shit, maar toch...
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Als je dit doet, wat gebeurd er dan eigenlijk met je geld?Gelukszoekr schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:12:
Pas op met crypto versturen vanaf Binance.
De afgelopen week 3x iemand proberen te helpen die een ERC20 token heeft verstuurd over de BSC. Waarschijnlijk omdat dit goedkoper is. Dat werkt niet mensen. Je kan niet simpelweg het goedkoopste netwerk kiezen. Kijk altijd goed op welke blockchain een token staat. Bijvoorbeeld Chainlink is een ERC20 token. Die wil je niet versturen via de Binance Smart Chain (BSC).
Beetje afhankelijk van de ontvangende partij. Is het een adres van Kraken dan kan je fluiten naar je geld. Hier een voorbeeld.wian schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:28:
[...]
Als je dit doet, wat gebeurd er dan eigenlijk met je geld?
https://bscscan.com/addre...f6600415a56c6cf5673a3d096
Volgens mij kan je met de BSC wallet bij dezelfde ERC20 adressen als je het netwerk wisselt. Daarna kan je de coin weer via het ERC20 netwerk doorsturen. Natuurlijk wel afhankelijk van waar je het heen hebt gestuurd.Gelukszoekr schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:12:
Pas op met crypto versturen vanaf Binance.
Of men het 100% kwijt is zou ik dus nog wel even goed uitzoeken. De netwerken zijn tot op zekere hoogte compatibel. Ik heb een tijd geleden via het verkeerde netwerk een coin ontvangen, maar kon er desondanks toch bij en de funds nog veilig stellen.
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Het is inderdaad erg afhankelijk van wie de eigenaar van de wallet is. Kraken als voorbeeld werkt niet mee aan het omzetten van deze coins.Taro schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:34:
[...]
Volgens mij kan je met de BSC wallet bij dezelfde ERC20 adressen als je het netwerk wisselt. Daarna kan je de coin weer via het ERC20 netwerk doorsturen. Natuurlijk wel afhankelijk van waar je het heen hebt gestuurd.
Of men het 100% kwijt is zou ik dus nog wel even goed uitzoeken. De netwerken zijn tot op zekere hoogte compatibel. Ik heb een tijd geleden via het verkeerde netwerk een coin ontvangen, maar kon er desondanks toch bij en de funds nog veilig stellen.
Desalniettemin. Ook al is het niet altijd verloren. Kijk gewoon even naar wat de native chain is waar deze token op staat. Scheelt een hoop gedoe
[ Voor 9% gewijzigd door Gelukszoekr op 01-07-2021 21:37 ]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Me buy order is net geraakt zie ik, kreeg een alarmpje.... lager dan 32400 gaat het niet. Just my 2 cents.resusaapje schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:48:
[...]
Nou, ben benieuwd, zojuist $33.000 bereikt en weer stijgende
Famous last words?Thommie.nl schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:40:
[...]
Me buy order is net geraakt zie ik, kreeg een alarmpje.... lager dan 32400 gaat het niet. Just my 2 cents.
Cme futures bodem? 32400 mogelijkwian schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:47:
Van de laatste 12 5m candles zijn er 10 rood... zie nog geen bodem.
Op de 15 is de sinus alweer omgedraaid, alleen hij is wel erg ver gezakt nu, dus weet niet hoe snel hij weer de andere kant op gaat.wian schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:47:
Van de laatste 12 5m candles zijn er 10 rood... zie nog geen bodem.
Google image search: blijkt Kate Upton te zijnDarrell schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 20:43:
[...]
Dat is Kaatje toch? Hoor Zie je niet zoveel meer van.
Ik zoek nog ff verder in mijn InPrivate venster met SafeSearch uit.
Toch nog ff checken of ik haar écht niet ken...
Zeg je nou dat je Kate Upton niet kent?Cis schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:56:
[...]
Google image search: blijkt Kate Upton te zijnKomt me niet bekend voor
Hij liegt, waarvan weet ik eigenlijk niet.
Deed ze niet een dansje op de tribune ofzo waardoor ze erg bekend werd?
[ Voor 23% gewijzigd door JDx op 01-07-2021 21:59 ]
Vraag een kind van 5 maar eens een basketbal onder water te houden, dat klapt omhoog vroeg of laat hoe hard ze ook drukt.
Dat gebeurde straks ook.
Ik doe ook nog wel even wat diepte-onderzoekCis schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:56:
[...]
Komt ook weer naar beneden daarna hoorThommie.nl schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:00:
Als je de mediaan neemt van de 4hr en dit deelt door het stock to flow current ratio, in verhouding van 3 tot 1 op min mining cap ex rati0 zie je dat het echt mega bullish is.
Vraag een kind van 5 maar eens een basketbal onder water te houden, dat klapt omhoog vroeg of laat hoe hard ze ook drukt.
Dat gebeurde straks ook.
Welke straks? Verleden tijd of toekomstige tijd?Thommie.nl schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:00:
Als je de mediaan neemt van de 4hr en dit deelt door het stock to flow current ratio, in verhouding van 3 tot 1 op min mining cap ex rati0 zie je dat het echt mega bullish is.
Dat gebeurde straks ook.
Alle buikjes flink rond van de whales, btc flink oversold, mega veel usdt in de sidelines, you do the math.
Als je nu nog een oelewapper bent en niet koopt, tja.... worst case is een dump van nog eens 10 procent en dam verkoop je toch gewoon....;)
You only live once. No guts no glory. Enjoy it!
[ Voor 7% gewijzigd door Thommie.nl op 01-07-2021 22:12 ]
Thommie.nl schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:00:
Dat gebeurde straks ook.

https://www.dumpert.nl/tag/uptonJDx schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:58:
[...]
Hij liegt, waarvan weet ik eigenlijk niet.
Deed ze niet een dansje op de tribune ofzo waardoor ze erg bekend werd?
Hoppa!

https://www.dumpert.nl/item/1432261_97376ebe
Deze bedoelde ik dus, eerste filmpje van haar ook op Dumpert.
Is dat vergelijkbaar met 100 filmpjes Kate Upton achter elkaar kijken?Thommie.nl schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:00:
Dat gebeurde straks ook.
om maar een beetje ontopic te blijven
:fill(white):strip_exif()/f/image/TRO1FNSCuJWs7yxgNDRXnvh7.png?f=user_large)
In één uur een uitleg over de befaamde Tweakers Shitcoin Chart.
YouTube: Aflevering 17 - De bitcoin standaard
(begint op 7:00)
Lightning is unfairly cheap.
Daarnaast, en dat is hier ook onderbelicht, ik zie ook heel veel minescule betalingen langskomen via mijn lightning node, vaak <10 sats, oftewel sub-cent betalingen.
Dit zijn betaling voor - bijvoorbeeld - streaming podcasts, die per minuut betaald worden. Dus in plaats van 6 minuten reclame vooraf en 3 minuten reclame in het midden, betaal je bijvoorbeeld 1 euro per uur, en reken je af per minuut. Stop je met luisteren, stopt de betaling. Schakel je naar een andere podcast, gaan de betalingen naar een andere podcaster.
Als luisteraar geef je aan wat je wilt betalen - dus bijvoorbeeld die 1 euro per uur - en de podcast app betaald volgens een verdeelsleuten die de podcast maker in de podcast stream gezet heeft. Het kan dus dat die betalingen per minuut nog eens opgedeeld worden in een betaling van 50% aan de podcaster, 20% aan de gast, 15% voor de producent, 10% de geluidstechnicus en 5% de grafisch vormgever die het logo gemaakt heeft. Dus al die mensen krijgen dan een micro-betaling per minuut dat jij luistert. Voor zolang als die podcast bestaat.
Geen reclame, geen abonnement, geen tussenpersonen.
[ Voor 22% gewijzigd door DaCoTa op 01-07-2021 23:12 ]
Cis schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:56:
[...]
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/MggfwLdLbBtUPPl4t5KM4XXZ.gif?f=user_large)
Ik geloof je, in je chart, en in bitcoin!toilet_paper schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:00:
Ff wat hopium erin pomp'm heur.
Ome TP's 'Market Sentiment' chart:[Afbeelding]
(Daily BTCUSD chart.)
Mochten we naar onder uitbreken dan eh.. Tja dan eh... Dan klopt er geen reet meer van.

Dus binnen een week weten we meer.
Nu nog niet in ieder geval, maar iedereen slaapt al zeker...Qunix schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 00:02:
[...]
Ik geloof je, in je chart, en in bitcoin!
Dus binnen een week weten we meer.
Bensimpel
Positieve meneer
Nee hoorJDx schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 04:00:
[...]
Nu nog niet in ieder geval, maar iedereen slaapt al zeker...
😆 - Denk ook eens om ;)
Echt niet leuk wakker worden zo.
Al de hele maand juli is het kouder dan in Juni. En dat was al niet zo een fijn maandje.
Ik help je even.
Volgens mij zijn er grofweg twee strategieën om met een crypto portfolio geld te verdienen. Traden en holden.
Ben je een hodler? Dan is je horizon heel lang en kijk je uit naar een volgende ATH in een volgende bull run. Een ‘bloedbad’ vandaag maakt je niet uit.
Ben je een trader? Dan verdien je je geld enkel en alleen als er koerswisselingen zijn. Een ‘bloedbad’ vandaag zie je als een kans om geld te verdienen.
In beide gevallen kun je dus leuk wakker worden!
Graag gedaan.

Maktub
Dit topic is gesloten.
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!