[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 233 ... 245 Laatste
Acties:
  • 866.533 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:25
Thommie.nl schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:39:
33 k bodem om een mooi 4h te printen... Dan hebben we een tripple bottom en gaan we moonen. Als je dan nog niet ingekocht hebt ben je echt een sukkel imo. /Just my 2 cents.
die logica snap ik niet mbt die 4h candle printen. Ik zie dan vooral teveel rode candles op de 4h en doorbreken van 2 dalende trendlijnen.....

[ Voor 12% gewijzigd door anti elppa op 30-06-2021 07:41 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Eens kijken hoe deze vandaag uitpakt.

Liquidatie ~$33.3k

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdQhlTMz60y0g95lG5NuJ3CWlh0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/QEVKnLOKcBRPIK78FW2RLfFP.jpg?f=user_large

Die 33k mag van mij ook de bodem worden om vanuit daar smerig te moonen, al gaan we naar 100k zal deze long mij nog niet rijk maken.

Lekker boeiend allemaal dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:43:
Eens kijken hoe deze vandaag uitpakt.

Liquidatie ~$33.3k

[Afbeelding]

Die 33k mag van mij ook de bodem worden om vanuit daar smerig te moonen, al gaan we naar 100k zal deze long mij nog niet rijk maken.

Lekker boeiend allemaal dus.
hahaha lekker. Ik heb een x4 lopen. Maar die gaat naar de x10 als we weer een groene 4h candle printen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
nog niet echt overtuigend he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Dat vind ik ook niet.
Voor mijn gevoel is de golfbeweging nog niet op zijn bodem.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Kijkt niemand hier meer naar ? het is een nietszeggend getal maar gezien het aantal cryptos alleen maar oplopen en de marketcap zakt is voor mij een teken dat we of omhoog of omlaag gaan, ik zet zelf in op het laatste.

Cryptos: 10.710
Market Cap: $1,417,242,402,085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:19
toilet_paper schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Euh... Nie goe... Da's de verkeerde kant op...
Hadden die centen niet in stablecoins moeten zitten vanaf het moment dat je verkocht in hogere regionen?
Tenzij DCA natuurlijk ;)
Nee dit is een deel van de subsidie op mijn ev en volgende maand komt de btw teruggave van de zonnepanelen. Vandaar :)

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
Slux schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:01:
Kijkt niemand hier meer naar ? het is een nietszeggend getal maar gezien het aantal cryptos alleen maar oplopen en de marketcap zakt is voor mij een teken dat we of omhoog of omlaag gaan, ik zet zelf in op het laatste.

het is een nietszeggend getal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 26-09 18:12
Slux schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:01:

Cap zegt niet alles, met name bij de onderkant van de markt zegt het weinig tot niets (enkel dat de laatste gek er x voor heeft gegeven * het aantal muntjes dat een aantal whales in bezit heeft maar zonder volume en een orderboek is dat niet zo heel relevant).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
malarkan schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:21:
[...]

het is een nietszeggend getal
Ja dat staat er toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
BTC100K2021 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:23:
[...]

Cap zegt niet alles, met name bij de onderkant van de markt zegt het weinig tot niets (enkel dat de laatste gek er x voor heeft gegeven * het aantal muntjes dat een aantal whales in bezit heeft maar zonder volume en een orderboek is dat niet zo heel relevant).
Klopt zegt niks qua getallen maar is wel een indicator

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Slux schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:32:
[...]

Klopt zegt niks qua getallen maar is wel een indicator
We hebben straks meer crypto's dan dollars in omloop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:33:
[...]

_O- Zou me niks verbazen.

In het verleden zag je ook de cryptos oplopen richting eind van een bullrun, de meeste staan nu op deadcoins, zal nu niet anders zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
En vervolgens ga je er een enorme bearish spin aan geven... dus daarmee geef jij zelf aan dat het voor jou wel een iets zeggend getal is. het is geen indicator, al helemaal niet op totaalniveau.

Het zegt dus niets. Als je een paar seconden eerder of later keek was het waarschijnlijk anders. Als er toevallig iemand voor een muntje met triljarden aan coins voor 1 coin toevallig 1 dollar betaalde ipv een cent was het al exteem veranderd.

Bullish of bearish: MC zegt daarin helemaal niets. het geeft niet aan hoeveel geld er in omgaat, het geeft niet aan hoeveel geld er uit gaat. zoals @BTC100K2021 ook al aangeeft, zonder volumes is dit een getal dat hetzelfde waarde heeft als elk ander getal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

[...]

Maar hoe mee hoe meer stable toch? Dan zou hij toch juist niet meer richting 100k of wat dan ook gaan?

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
malarkan schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:38:
[...]

En vervolgens ga je er een enorme bearish spin aan geven... dus daarmee geef jij zelf aan dat het voor jou wel een iets zeggend getal is. het is geen indicator, al helemaal niet op totaalniveau.

Het zegt dus niets. Als je een paar seconden eerder of later keek was het waarschijnlijk anders. Als er toevallig iemand voor een muntje met triljarden aan coins voor 1 coin toevallig 1 dollar betaalde ipv een cent was het al exteem veranderd.

Bullish of bearish: MC zegt daarin helemaal niets. het geeft niet aan hoeveel geld er in omgaat, het geeft niet aan hoeveel geld er uit gaat. zoals @BTC100K2021 ook al aangeeft, zonder volumes is dit een getal dat hetzelfde waarde heeft als elk ander getal.
Enorme bearishe spin ? wat een opmerking :F
Echt geen idee waar je deze wizdom vandaan haalt want het is echt complete onzin hoe jij beweerd hoe ik er tegen aan kijk.
Mensen hebben wat moeite met begrijpend lezen tegenwoordig :X :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:40

YES

Moderator General Chat
Slux schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 08:44:
[...]

Echt geen idee waar je deze wizdom vandaan haalt want het is echt complete onzin hoe jij beweerd hoe ik er tegen aan kijk.
Je zegt :

"Het zegt niets.
Maar in mijn ogen is het een teken dat we omhoog of omlaag gaan. Ik denk omlaag."

Daarna reageert @BTC100K2021 door te zeggen dat het wat hem betreft écht nietszeggend is, en reageer jij letterlijk met dat het wél een indicator is.
Volgens mij doelt @malarkan met zijn opmerking over een bearish spin, op jouw opmerking:
het is een nietszeggend getal maar gezien het aantal cryptos alleen maar oplopen en de marketcap zakt is voor mij een teken dat we of omhoog of omlaag gaan, ik zet zelf in op het laatste.
Ik weet niet, maar ik snap wel dat mensen daardoor gaan denken dat jij er wel een soort van waarde aan hecht en het dus voor jou geen nietszeggend getal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMrq
  • Registratie: Februari 2021
[...]

Enorme bearishe spin ?
Feit is dat je waarde toekent aan een indicator die je zelf nietszeggend hebt genoemd. Dat vindt Malarkan wat dubieus, en dat kan ik me voorstellen. Tegelijkertijd wordt zijn reactie (imho) wel wat zwaar aangezet. Meet each other in the middle.

-Edit: wat Visca zegt, dus-

Terug naar de inhoud van de discussie, want die was leuk.
Je zegt:
...gezien het aantal cryptos alleen maar oplopen en de marketcap zakt is voor mij een teken dat we of omhoog of omlaag gaan
Volgens mij is een gezakte totale MC bij een oplopend aantal munten een teken dat we omlaag zijn gegaan. De afgelopen periode. Het lijkt me niet erg indicatief naar de toekomst toe?

Maktub

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• malarkan
[...]

exact wat @YES zegt.
is voor mij een teken dat we of omhoog of omlaag gaan, ik zet zelf in op het laatste.
als het nietszeggend is maar je hangt er wel een waarde aan, wat jij zelf heel letterlijk doet. Je zegt dat jij er op baseert dat we naar beneden gaan. Ik baseer mijn bewering op iets wat je zelf doet, en ik meld zelfs letterlijk in mijn zin dat ik dat doe.

En wil je ajb echt kappen met doen alsof iemand dom is omdat diegene zelfs UITLEGT wat hij bedoelt? Ik vind dat nogal een enorme dooddoener en nogal extreem asociaal. Je verheft je hiermee boven de anderen in de discussie. En nogal vreemd omdat je zelf blijkbaar mijn opmerking niet leest terwijl anderen dat wel duidelijk er uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
MrMrq schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:06:
[...]

Feit is dat je waarde toekent aan een indicator die je zelf nietszeggend hebt genoemd. Dat vindt Malarkan wat dubieus, en dat kan ik me voorstellen. Tegelijkertijd wordt zijn reactie (imho) wel wat zwaar aangezet. Meet each other in the middle.

-Edit: wat Visca zegt, dus-

Terug naar de inhoud van de discussie, want die was leuk.
Je zegt:

[...]

Volgens mij is een gezakte totale MC bij een oplopend aantal munten een teken dat we omlaag zijn gegaan. De afgelopen periode. Het lijkt me niet erg indicatief naar de toekomst toe?
Mogelijk reageer ik wat direct, omdat ik een directe reactie terug krijg. mijn eerste opmerking was eigenlijk antwoord op de vraag: kijkt niemand hier meer naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 20:26
HE bah . Waarom moet ie nou weer door die 35k zakken ;(

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Is de dollar zelf inmiddels ook niet virtueel. Zou me niks verbazen als we ook meer dollar op papier in de omloop hebben dan papieren dollar ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• filthy rich
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:50

filthy rich

löp wa los

HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Is de dollar zelf inmiddels ook niet virtueel. Zou me niks verbazen als we ook manier dollar op papier in de omloop hebben dat papieren dollar ;)
Potverdomme mooie zin, potverdomme

en aans löpt wa vast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
Khaelos schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:19:
HE bah . Waarom moet ie nou weer door die 35k zakken ;(
hij heeft je gehoord vooralsnog :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
HollovVpo1nt schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:29:
[...]

Is de dollar zelf inmiddels ook niet virtueel. Zou me niks verbazen als we ook manier dollar op papier in de omloop hebben dat papieren dollar ;)
Beroerte alarm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28jQQX7PoSPMkF-RrW8Vg5pwBWk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u8MnQIAZxtSx69gmM2RjFTaF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:01

HollovVpo1nt

I like gadgets

Het is vroeg en typ vanuit een schommelende trein :P Well played tho

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

anti elppa schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 06:47:
Zou mooi zijn als ie rond 34.6 bounced, dat zou de uitbraak omhoog bevestigen. Dit zijn 2 dalende trendlijnen die daar zitten. 1 vanaf 59.6 en 1 vanaf 18mei. Dat zou toch wel waarde moeten hebben zou je denken.
Bij een bounce iig een perfect moment om weer long te gaan.
Ik had een long lopen maar die is vannacht geclosed op 15% winst (stop loss)
Nice call vooralsnog.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 07:43:

...al gaan we naar 100k zal deze long mij nog niet rijk maken.
Ik snap je. Waaneer is het genoeg, 2 lambo's, of 4 lambo's en een villa... Ik denk ook een capsule op de maan erbij. 8)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:55
Qunix schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Ik snap je. Waaneer is het genoeg, 2 lambo's, of 4 lambo's en een villa... Ik denk ook een capsule op de maan erbij. 8)
Ik ga voor 1 Lambo. Een Gallardo Superleggera moet het worden, ga het het niet te gek maken.
Dus bij 2 ton winst ben ik tevreden, haal ik er al het geld uit en hou ik nog wat over voor onderhoud.

[ Voor 3% gewijzigd door Het Fantoom op 30-06-2021 10:22 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:27
Toch grappig dat mensen investeren in iets waarvan de prijs sterk zou / zal stijgen, en dan kopen ze een Lambo die rapper deprecieert dan gelijk welke asset :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
SlasZ schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:23:
Toch grappig dat mensen investeren in iets waarvan de prijs sterk zou / zal stijgen, en dan kopen ze een Lambo die rapper deprecieert dan gelijk welke asset :)
Als je denkt dat hier de verstandige investeerders rondhangen denk ik dat je 'ons' sowieso aardig overschat :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Je kan NOOIT verkeerd gaan met een fel gele of fel groene Lambo 8)

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
Daarom koop je ook een tweede hands lambo.

God morks in wysterious ways.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Qunix schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Ik denk ook een capsule op de maan erbij. 8)
Ha, buurman! ik bouw dan uiteraard deze:

https://simpsonswiki.com/wiki/Bart's_Moon_Mansion

Afbeeldingslocatie: https://static.simpsonswiki.com/images/thumb/2/2f/TSTO_Bart%27s_Moon_Mansion.png/150px-TSTO_Bart%27s_Moon_Mansion.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
Ik denk dat slechts maximaal 5 users hier zijn die denken dat Bitcoin de opvolger, of zal bestaan naast, een monetaire systeem, en dus nu groot inzetten om later onafhankelijk te zijn. Die denken dat dit ook een revolutie is.
De meeste zien het als snel rijk worden zodat het later inderdaad weer omgezet kan worden naar fiat geld.

Thans, dat denk ik bij het lezen van deze reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

het is net shitcoins kiezen.. er zijn ook lambo's die meer waard worden

Afbeeldingslocatie: https://robbreport.com/wp-content/uploads/2020/06/1968_lamborghini_miura_p400_15916588173835e7711491d5634420200529_lambo_0001.jpg?w=1000

En alleen omdat je de into van canonbal na kan doen, priceless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Qunix schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Ik denk dat slechts maximaal 5 users hier zijn die denken dat Bitcoin de opvolger, of zal bestaan naast, een monetaire systeem, en dus nu groot inzetten om later onafhankelijk te zijn. Die denken dat dit ook een revolutie is.
De meeste zien het als snel rijk worden zodat het later inderdaad weer omgezet kan worden naar fiat geld.

Dan ben ik iig 1 van de 5.
Als je hier bent om "snel rijk" te worden dan ben je met Crypto toch echt aan het verkeerde adres.
Dat kan alleen als je er HEUL VEUL tijd en kennis in steekt, als in, full time job.
Of je moet al in 2013 ingestapt zijn, maar dan ben je onderhand al rijk.
En er zitten hier ook wel wat "rijke" lui .... dus wat dat betreft...

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
twain4me schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:45:
[...]

[Afbeelding]

[YouTube: THE CANNONBALL RUN (1981) Intro - Lamborghini Countach LP400S (S2)]
Er zijn zelfs praktische Lambo's met werkende website!

https://www.lamborghini-tractors.com/en-eu/

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 10:41
Pelox schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Er zijn zelfs praktische Lambo's met werkende website!

https://www.lamborghini-tractors.com/en-eu/
Doe mij maar een John Deere, die stellen nooit teleur als je stevig in de stront zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-09 21:37

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[...]

[Afbeelding]
Heeft ie nou van die Twingo oogwimpers?

Edit:

Afbeeldingslocatie: https://static.autoblog.nl/images/wp2014/Renault-Twingo-Carlashes.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Erazzzer op 30-06-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[...]

[Afbeelding]

[YouTube: THE CANNONBALL RUN (1981) Intro - Lamborghini Countach LP400S (S2)]
Gouwe film .. Canonball Run ... met een partij legendes erin waar je eng van wordt.
Moet ik weer eens opzetten .. biertje erbij... 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Gouwe film .. Canonball Run ... met een partij legendes erin waar je eng van wordt.
Moet ik weer eens opzetten .. biertje erbij... 8)
kijk maar uit... als je dan burt weer hebt gezien wil je ook weer smokey and the bandit kijken en daarna alles met john candy... }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10:33
Qunix schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:44:
[...]

Denk dat het er wel meer dan 5 zijn hier hoor :P

Persoonlijk zie ik het vooral als een investering waarmee je op de lange termijn (hopelijk) een mooi rendement kunt halen, en ja dat zal ik dan vermoedelijk in de toekomst wel omgaan zetten naar fiat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
nu niet meer. stoploss is afgegaan op 2% winst. Jammer maar blijkbaar toch nog teveel beren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:28

knakworst

Get more sats!

Zeg 34.6k was toch een stevige steun?

Edit: weliswaar iets eronder toch afgeketst. Nu moon!

[ Voor 43% gewijzigd door knakworst op 30-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
malarkan schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 09:07:
[...]

exact wat @YES zegt.

[...]

als het nietszeggend is maar je hangt er wel een waarde aan, wat jij zelf heel letterlijk doet. Je zegt dat jij er op baseert dat we naar beneden gaan. Ik baseer mijn bewering op iets wat je zelf doet, en ik meld zelfs letterlijk in mijn zin dat ik dat doe.

En wil je ajb echt kappen met doen alsof iemand dom is omdat diegene zelfs UITLEGT wat hij bedoelt? Ik vind dat nogal een enorme dooddoener en nogal extreem asociaal. Je verheft je hiermee boven de anderen in de discussie. En nogal vreemd omdat je zelf blijkbaar mijn opmerking niet leest terwijl anderen dat wel duidelijk er uit kunnen halen.
Prima (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

twain4me schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:56:
[...]

kijk maar uit... als je dan burt weer hebt gezien wil je ook weer smokey and the bandit kijken en daarna alles met john candy... }:|
OOOEH, Smokey and the Bandit... ja... check. komt ook op de lijst
John Candy doet me niet zoveel eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:27
Zag net een $14m short voorbijkomen aan 34600.. hoop dat die toch rekt gaat binnenkort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:47:
[...]

Dan ben ik iig 1 van de 5.
Als je hier bent om "snel rijk" te worden dan ben je met Crypto toch echt aan het verkeerde adres.
Dat kan alleen als je er HEUL VEUL tijd en kennis in steekt, als in, full time job.
Of je moet al in 2013 ingestapt zijn, maar dan ben je onderhand al rijk.
En er zitten hier ook wel wat "rijke" lui .... dus wat dat betreft...
Mee eens. Plus bijhouden van de ontwikkelingen.
Zit je in een shitcoin naast Bitcoin?
jvel92 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:56:
[...]

Denk dat het er wel meer dan 5 zijn hier hoor :P

Persoonlijk zie ik het vooral als een investering waarmee je op de lange termijn (hopelijk) een mooi rendement kunt halen, en ja dat zal ik dan vermoedelijk in de toekomst wel omgaan zetten naar fiat.
Ik dus niet.

Ik zie de prijs omhoog gaan, sure, maar ik denk dat over 10 tot 15 jaar wij allemaal een CBDC wallet op onze telefoon hebben, cash verbannen is, en men dan begint na te denken over privacy en zo.
Bitcoin zie ik als cash waar in de toekomst men moeilijker aan kan komen, en dat de CBDC precies zal vertellen, dan wel sociaal onderdrukkend effect hebben, wat je wel en niet mag doen (effectief social credit score). Bitcoin zal niet een vervanger worden, wel in arme landen misschien, maar hoofdzakelijk zal het bestaan naast een CBDC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Die beide Afrikanen zijn hun 2 miljard aan het cashen zeker?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:02:
[...]

OOOEH, Smokey and the Bandit... ja... check. komt ook op de lijst
John Candy doet me niet zoveel eerlijk gezegd.
:o

Planes, Trains and Automobiles O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Qunix schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Mee eens. Plus bijhouden van de ontwikkelingen.
Zit je in een shitcoin naast Bitcoin?
Nee, ik heb wel wat Altcoins naast BTC.
[...]

Ik dus niet.

Ik zie de prijs omhoog gaan, sure, maar ik denk dat over 10 tot 15 jaar wij allemaal een CBDC wallet op onze telefoon hebben, cash verbannen is, en men dan begint na te denken over privacy en zo.
Bitcoin zie ik als cash waar in de toekomst men moeilijker aan kan komen, en dat de CBDC precies zal vertellen, dan wel sociaal onderdrukkend effect hebben, wat je wel en niet mag doen (effectief social credit score). Bitcoin zal niet een vervanger worden, wel in arme landen misschien, maar hoofdzakelijk zal het bestaan naast een CBDC.
CBDC gaat er nooit komen. Het is niet decentraal en NIEMAND in Nederland (en de EU) gaat een overheid gedreven en gecontroleerde wallet gebruiken.

In China en andere communistische landen gaat het er waarschijnlijk wel van komen, maar in het "vrije" westen gaat dat tegen alle privacy regels in.
Jouw geld is jouw geld. Gaat niemand wat aan wat je er mee doet.

BTC en layers zoals lightning en strike zijn veel interessanter daarvoor. Dat gaan de overheden ook inzien als uit onderzoek gaat blijken dat een CDBC geen enkele behoefte/gat vult.
Over 10-15-20 jaar zijn BTC en enkele Altcoin projecten gemeengoed en weet je niet beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

twain4me schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:17:
[...]

:o

Planes, Trains and Automobiles O+
SSSSSSST, anders kom ik de komende dagen echt mijn hok niet meer uit :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qunix
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:18:
[...]

[...]

CBDC gaat er nooit komen. Het is niet decentraal en NIEMAND in Nederland (en de EU) gaat een overheid gedreven en gecontroleerde wallet gebruiken.

In China en andere communistische landen gaat het er waarschijnlijk wel van komen, maar in het "vrije" westen gaat dat tegen alle privacy regels in.

BTC en layers zoals lightning en strike zijn veel interessanter daarvoor. Dat gaan de overheden ook inzien als uit onderzoek gaat blijken dat een CDBC geen enkele behoefte/gat vult.
Over 10-15-20 jaar zijn BTC en enkele Altcoin projecten gemeengoed en weet je niet beter.
Het klopt dat het centraal is, en dat is de reden waarom er een wet zal komen dat dit een wettig betaalmiddel in Europa zal worden. De centrale planners willen juist alles zo centraal mogelijk houden want dat resulteert in meer macht voor hen. Ze zullen zeker de CBDC introduceren. Sterker nog, het is al reeds in stroomversnelling gekomen. Binnen 4 jaar is het er. Dan na een testperiode zal het beschikbaar worden voor het publiek en kan je een gratis wallet downloaden. Zodra je je gelegitimeerd hebt, krijg je gratis een bepaald bedrag in je wallet! Wie wilt dat nou niet!?
Waarom er een CBDC zal komen is omdat Europa geld wilt kunnen bijdrukken om alles te kunnen betalen. Zij volgen ook daarom de keynesiaanse denkschool. Bitcoin is precies het andere denkschool, het Oostenrijkse. Zij kunnen niet snel van hun geloof afstappen.

Bitcoin zal steeds sterker worden met meer lagen erboven inderdaad, Lightning is slechts een begin. Ik denk ook dat er meerdere "coins" of "tokens" zullen komen, maar geen vergelijking kunnen maken met Bitcoin.

Maar goed, wie zal gelijk hebben. Ik hoop jij :D We zullen het wel zien...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:08

Licko

ZVDK

Het huidige rentebeleid en de nationale schulden zal er denk ik toe leiden dat 'ze' er alles aan zullen doen CBDC te pushen.

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Qunix schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Het klopt dat het centraal is, en dat is de reden waarom er een wet zal komen dat dit een wettig betaalmiddel in Europa zal worden. De centrale planners willen juist alles zo centraal mogelijk houden want dat resulteert in meer macht voor hen. Ze zullen zeker de CBDC introduceren. Sterker nog, het is al reeds in stroomversnelling gekomen. Binnen 4 jaar is het er. Dan na een testperiode zal het beschikbaar worden voor het publiek en kan je een gratis wallet downloaden. Zodra je je gelegitimeerd hebt, krijg je gratis een bepaald bedrag in je wallet! Wie wilt dat nou niet!?
Waarom er een CBDC zal komen is omdat Europa geld wilt kunnen bijdrukken om alles te kunnen betalen. Zij volgen ook daarom de keynesiaanse denkschool. Bitcoin is precies het andere denkschool, het Oostenrijkse. Zij kunnen niet snel van hun geloof afstappen.

Bitcoin zal steeds sterker worden met meer lagen erboven inderdaad, Lightning is slechts een begin. Ik denk ook dat er meerdere "coins" of "tokens" zullen komen, maar geen vergelijking kunnen maken met Bitcoin.

Maar goed, wie zal gelijk hebben. Ik hoop jij :D We zullen het wel zien...
Heel veel aannames.
Zou kunnen hoor, maar ik denk dat we tegenwoordig helemaal hyperalert zijn voor alles wat met privacy schending te maken heeft en aangezien een CDBC een heel groot bord naast zich heeft staan met "DE OVERHEID KAN HIERMEE AL JOUW GELD TRANSACTIES VOLGEN, ALL YOUR MONEY ARE BELONG TO US" erop, gok ik erop dat een CDBC, in de vorm waarin jij het schets, er nooit zal komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gLVHdiHzBrmyooMKzrNdWW3jWuk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/H6vkUpCoXOqTt9F9fGdozR9s.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door FijneKerst op 30-06-2021 11:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
LOL: https://cbdctracker.org/ Duik eens diep in deze site.
Als er iets 100% zeker gaat komen zijn het wel CBDC's. Dat is zowat de enige zekerheid in cryptoland.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:46:
[...]

Heel veel aannames.
Zou kunnen hoor, maar ik denk dat we tegenwoordig helemaal hyperalert zijn voor alles wat met privacy schending te maken heeft en aangezien een CDBC een heel groot bord naast zich heeft staan met "DE OVERHEID KAN HIERMEE AL JOUW GELD TRANSACTIES VOLGEN, ALL YOUR MONIES ARE BELONG TO US" erop, gok ik erop dat een CDBC, in de vorm waarin jij het schets, er nooit zal komen.

[Afbeelding]
Ik denk dat je te optimistisch bent over hoe sterk er verzet zal zijn tegen privacy-gevoelige zaken. Ondanks alle aandacht en ophef geeft een groot deel van de mensen nog altijd gratis al zijn data aan de Facebooks, Googles en dergelijke partijen van deze wereld.
Als we in Europa een digitale munt krijgen waarbij mensen gratis een bepaald bedrag in hun wallet krijgen wanneer ze zich aanmelden, dan vermoed ik dat de massa in polonaise richting die wallet marcheert, mits adoptie door (web)winkels goed geregeld is.

Ik hoop dat het anders zal zijn, maar ik denk dat als er zo'n centrale munt moet komen volgens de bewindvoerders, dan komt die er gewoon denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door YES op 30-06-2021 11:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

enomiss schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Als er iets 100% zeker gaat komen zijn het wel CBDC's. Dat is zowat de enige zekerheid in cryptoland.
Laat ik het anders zeggen. Het gaat er misschien komen, maar A. niemand gaat het gebruiken want.. privacy of B. we komen er na een paar jaar achter dat het RUK is en schakelen dan alsnog over naar BTC gerelateerde diensten.
CDBC staat haaks op waar we naartoe willen. Misschien de banken en de (huidige) overheid niet, maar het bedrijfsleven en de particulieren wel... en uiteindelijk gaan die winnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:34
enomiss schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:51:
[...]

Precies de overheden waren toch al bezig om het contact geld zoveel mogelijk uit de markt te weren. De crypto acceptatie versnelt dit proces alleen maar. Elke financiële transactie wordt straks gevolgd.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
hij lijkt nu toch weer op die neerwaardse trendlijn te hangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Heel veel aannames.
Zou kunnen hoor, maar ik denk dat we tegenwoordig helemaal hyperalert zijn voor alles wat met privacy schending te maken heeft en aangezien een CDBC een heel groot bord naast zich heeft staan met "DE OVERHEID KAN HIERMEE AL JOUW GELD TRANSACTIES VOLGEN, ALL YOUR MONEY ARE BELONG TO US" erop, gok ik erop dat een CDBC, in de vorm waarin jij het schets, er nooit zal komen.

[Afbeelding]
[YouTube: "PAY ATTENTION! This Is The Scary Truth About Bitcoin" | Edward Snowden]

Centrale exchanges die KYC vereisen, whitelisting van non custodial wallets, en standaard transacties zonder afscherming. Ik denk dat Mark Rutte wel weet wat de Ledger van Henk en Ingrid bevat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
[...]

Heel veel aannames.

[Afbeelding]
Mensen (zeker buiten de crypto en Tweakers bubbel) houden zich echt veel minder met privacy bezig dan jij denkt. Op social media delen mensen letterlijk hun hele persoonlijke leven, opvattingen etc.

Daarnaast als er een transactie tegenover staat dus, jij deelt je persoonlijke gegevens en ruil daarvoor mag je gebruik maken van X, dan zijn mensen al snel aan boord. Kijk alleen maar naar de ontwikkelingen van afgelopen jaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

YES schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Ik denk dat je te optimistisch bent over hoe sterk er verzet zal zijn tegen privacy-gevoelige zaken. Ondanks alle aandacht en ophef geeft een groot deel van de mensen nog altijd gratis al zijn data aan de Facebooks, Googles en dergelijke partijen van deze wereld.
Als we in Europa een digitale munt krijgen waarbij mensen gratis een bepaald bedrag in hun wallet krijgen wanneer ze zich aanmelden, dan vermoed ik dat de massa in polonaise richting die wallet marcheert, mits adoptie door (web)winkels goed geregeld is.

Ik hoop dat het anders zal zijn, maar ik denk dat als er zo'n centrale munt moet komen volgens de bewindvoerders, dan komt die er gewoon denk ik.
Informatie over wat je gegeten hebt en wanneer je jarig bent is net iets anders dan al je financiële gegevens en transacties openbaar maken voor de overheid.
99% van de mensheid probeert linksom of rechtsom zoveel mogelijk te verdienen, zo weinig mogelijk te betalen en zo stil mogelijk te zijn over zijn/haar vermogen en bestedingsmilieu ...
Om nog maar te zwijgen over hoe slecht onze ervaring en opinie is over onze overheden...
Denk je nou echt dat "we" met zijn allen blind die val in lopen???
Ik hoop toch echt dat we wat slimmer zijn, of dat op z'n minst de waakhonden die dit moeten overzien er waaks op zijn. Want een CDBC is gewoon wettelijk al niet in orde...... laat staan dat we het een wettelijk betaalmiddel maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:01:
[...]
Niet met zijn allen, een deel niet, een groter deel wel, denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Excuses dat ik zo op je reageerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 26-09 10:41
[...]

[...]

Daarom dat alle banken meldingsplicht hebben mbt 'verdachte' transacties. Het maximaal te betalen bedrag in cash is in BE al drastisch naar beneden geschroefd en in NL zit dat er ook aan te komen?
Ze kunnen het misschien niet afdwingen maar dat belet toch niet dat er zoiets zou kunnen komen. Misschien als de commies aan de macht komen. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• enomiss
YES schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Verzet is een uitgestorven fenomeen en bij voorbaat kansloos in de politiestaten waarin we leven. Iedereen zou van het een op het andere moment in verzet moeten komen om een kans te maken als volk. In elke andere natuurlijke vorm waarin het verzet zich langzaam uitbreidt wordt het vroeg genoeg de kop ingedrukt doormiddel van censuur, framing of politie/leger/rechtelijke macht. Met bezem en hark de straat op zoals tijdens de Franse revolutie kan echt niet meer om maar wat te noemen. We zijn letterlijk ontwapend (in de VS minder). Mensen kijken liever Netflix terwijl ze hun klaagzang op Facebook posten in de hoop dat er een wonder gebeurt.

Je kan een volk letterlijk toe alles bewegen, zie recent ‘Corona crisis’ en aanpak. Zie ook elke andere historische of actuele wantoestand in de wereld. Genoeg angst en motivatie zaaien, in combinatie met censuur, framing en nog wat ingrediënten, en het volk volgt als makke lammetjes. Waar zijn nu bijvoorbeeld onze grondrechten m.b.t. lichamelijke integriteit en zelfbeschikkingsrecht?

Dus bij een volgende EU crisis, waarbij op dat moment de voordelen van een CBDC zwaarder wegen t.o.v. privacy en noem maar op, wordt alle verzet keihard gecensureerd en ontmoedigt. Steker nog, je gaat helemaal in CBDC’s geloven. Je wil het.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 30-06-2021 12:33 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• malarkan
Slux schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Excuses dat ik zo op je reageerde.
Excuses aanvaard en geen probleem! Misschien was ik ook wel wat te direct...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jvel92
enomiss schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Verzet is een uitgestorven fenomeen en bij voorbaat kansloos in de politiestaten waarin we leven. Iedereen zou van het een op het andere moment in verzet moeten komen om een kans te maken als volk. In elke andere natuurlijke vorm waarin het verzet zich langzaam uitbreidt wordt het vroeg genoeg de kop ingedrukt doormiddel van censuur of politie/leger/rechtelijke macht. Met bezem en hark de straat op zoals tijdens de Franse revolutie kan echt niet meer om maar wat te noemen. Mensen kijken liever Netflix terwijl ze hun klaagzang op Facebook posten in de hoop dat er een wonder gebeurt.

Je kan een volk letterlijk toe alles bewegen, zie recent ‘Corona crisis’ en aanpak. Zie ook elke andere historische of actuele wantoestand inde wereld. Genoeg angst en motivatie zaaien, in combinatie met censuur en nog wat ingrediënten, en het volk volgt als makke lammetjes. Waar zijn nu onze gondrechten m.b.t. lichamelijke integriteit en zelfbeschikkingsrecht?

Dus bij een volgende EU crisis, waarbij op dat moment de voordelen van een CBDC zwaarder wegen t.o.v. privacy en noem maar op, wordt alle verzet keihard gecensureerd en ontmoedigt. Steker nog, je gaat helemaal in CBDC’s geloven. Je wil het.
Dit dus... Als je 2 jaar geleden had gezegd dat we nu een app met een QR code moeten gebruiken om aan te tonen dat je volledig gevaccineerd en/of negatief getest bent om toegang te hebben tot evenementen, buitenlandse vakanties etc zou je ook voor gek worden verklaard.

Mensen vinden het belangrijke dat ongestoord hun comfortabele leventje kunnen leiden dan dat ze ergens voor de straat op gaan om te protesteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 11:57:
[...]

Laat ik het anders zeggen. Het gaat er misschien komen, maar A. niemand gaat het gebruiken want.. privacy of B. we komen er na een paar jaar achter dat het RUK is en schakelen dan alsnog over naar BTC gerelateerde diensten.
CDBC staat haaks op waar we naartoe willen. Misschien de banken en de (huidige) overheid niet, maar het bedrijfsleven en de particulieren wel... en uiteindelijk gaan die winnen.
We hebben niks te willen. Zo simpel is het eigenlijk. Zonder verzet gebeurt er wat hun willen. En verzet komt er niet, zie vorige post. Verzet anno 2021 = wappie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:50
Als ze het slim brengen is CBCD gewoon een nieuwe vorm van internetbankieren of Tikkie voor de gemiddelde Europeaan.
Kan op je telefoon en/of Apple watch en klaar is Kees.

Die gaat echt niet veel nadenken over privacy-gevoeligheid en decentraal versus centraal.
Iedere Nederlander was destijds ook blij met Zalm zijn euro-proefpakketje, dus ze hoeven dat alleen te copy-pasten en je hebt een grote groep users. (En als Baudet dan ook nog tegen gaat zijn, dan is dat een bonus voor ee overheid)

Ik verwacht dat het straks gewoon naast elkaar gaat blijven bestaan.

[ Voor 6% gewijzigd door DaWayne op 30-06-2021 12:16 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

enomiss schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:14:
[...]

We hebben niks te willen. Zo simpel is het eigenlijk. Zonder verzet gebeurt er wat hun willen. En verzet komt er niet, zie vorige post. Verzet anno 2021 = wappie
Komt omdat mensen het (te) goed hebben.

Zodra er honger uitbreekt en kinderen sterven, dan pas slaat de vlam in de pan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
[...]
Verzet anno 2021 = wappie
Oei, stel je voor dat Willem Engel dan als vrijheidsstrijder de Bitcoin als volgend projectje ziet. Dan wordt het kiezen tussen 2 kwaden 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
jvel92 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Dit dus... Als je 2 jaar geleden had gezegd dat we nu een app met een QR code moeten gebruiken om aan te tonen dat je volledig gevaccineerd en/of negatief getest bent om toegang te hebben tot evenementen, buitenlandse vakanties etc zou je ook voor gek worden verklaard.

Mensen vinden het belangrijke dat ongestoord hun comfortabele leventje kunnen leiden dan dat ze ergens voor de straat op gaan om te protesteren.
Reputatieschade speelt ook een grote rol. Ik durf al veel dingen niet meer te schrijven omdat je al snel voor wappie uitgemaakt wordt. Ga eens na hoe journalisten zich moeten manouveren tegenwoordig.
Stel ik ga demonstreren en die demonstratie loopt uit op niets (grote kans, zie eerdere post), dan sta je goed voor lul op de foto/video. Je kan je carrière en sociale status wel vergeten.
Het is zelfs zo erg dat vanwege social media, vrouwen niet meer met ontbloot bovenlijf durven te zonnen. Vroeger was dat normaal en allemaal geen probleem. De kans dat iemand een foto of video maakte was zeer klein, en als dat al gebeurde was de verspreidingskans en schaal zeer klein.
Mensen moeten nu wel in het gareel lopen, anders loop je heel snel reputatieschade op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
DaWayne schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:18:
[...]

Oei, stel je voor dat Willem Engel dan als vrijheidsstrijder de Bitcoin als volgend projectje ziet. Dan wordt het kiezen tussen 2 kwaden 7(8)7
In cryptoland hebben we daar een Rogert Ver en Craig Wright al voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
[b]
Het is zelfs zo erg dat vanwege social media, vrouwen niet meer met ontbloot bovenlijf durven te zonnen. Vroeger was dat normaal en allemaal geen probleem.
Vroegah was alles beter. (Maar toen hadden we geen crypto-babes bij iedere mijlpaal)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

enomiss schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:21:
[...]

Reputatieschade speelt ook een grote rol. Ik durf al veel dingen niet meer te schrijven omdat je al snel voor wappie uitgemaakt wordt. Ga eens na hoe journalisten zich moeten manouveren tegenwoordig.
Stel ik ga demonstreren en die demonstratie loopt uit op niets (grote kans, zie eerdere post), dan sta je goed voor lul op de foto/video. Je kan je carrière en sociale status wel vergeten.
Het is zelfs zo erg dat vanwege social media, vrouwen niet meer met ontbloot bovenlijf durven te zonnen. Vroeger was dat normaal en allemaal geen probleem. De kans dat iemand een foto of video maakte was zeer klein, en als dat al gebeurde was de verspreidingskans en schaal zeer klein.
Mensen moeten nu wel in het gareel lopen, anders loop je heel snel reputatieschade op.
Ik heb het eerder gezegd maar doe het nog eens, social media is echt het gezwel van onze samenleving. Zeker nu silicon valley ook nog eens gaat bepalen wat wel en niet gezegd mag worden.

Het is een rare tijd en maar weinig mensen hebben het door, willen het niet zien of durven zich er niet over uit te laten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Darrell schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:31:
[...]

Ik heb het eerder gezegd maar doe het nog eens, social media is echt het gezwel van onze samenleving. Zeker nu silicon valley ook nog eens gaat bepalen wat wel en niet gezegd mag worden.

Het is een rare tijd en maar weinig mensen hebben het door, willen het niet zien of durven zich er niet over uit te laten.
Wel leuk om te lezen, jaren terug was bijna iedereen voor een Google of facetube want maakte het leven makkelijker en bracht mensen dichter bij elkaar. nu hoor je steeds meer het tegenovergestelde.

Slux is altijd al beetje anti geweest, geen facetube, geen wattsapp, geen google account zelfs geen vrienden, woning of leven :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
[...]

Inderdaad. Tijd voor een decentraal social platform op de blockchain. d:)b
Eigenlijk zou alle kennis sowieso de blockchain op moeten.

[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 30-06-2021 12:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
enomiss schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:38:
[...]

Inderdaad. Tijd voor een decentraal social platform op de blockchain. d:)b
Die zijn er toch al ? Steemit, gnusocial en nog een paar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

[...]

Meningen verschillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Laatst online: 26-09 21:00
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:01:
[...]

Informatie over wat je gegeten hebt en wanneer je jarig bent is net iets anders dan al je financiële gegevens en transacties openbaar maken voor de overheid.
99% van de mensheid probeert linksom of rechtsom zoveel mogelijk te verdienen, zo weinig mogelijk te betalen en zo stil mogelijk te zijn over zijn/haar vermogen en bestedingsmilieu ...
Om nog maar te zwijgen over hoe slecht onze ervaring en opinie is over onze overheden...
Ik hoop toch echt dat we wat slimmer zijn, of dat op z'n minst de waakhonden die dit moeten overzien er waaks op zijn. Want een CDBC is gewoon wettelijk al niet in orde...... laat staan dat we het een wettelijk betaalmiddel maken.
Als het overgrote deel een experimenteel MRNA vaccin in zijn donder last douwen dan kijk ik nergens meer van op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

jvel92 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Een wereldwijde pandemie waarbij miljoenen mensen overlijden proberen onder controle te krijgen is NET iets anders dan een geld systeem digitaliseren for no apparent reason met als doel inzicht te krijgen in al jouw geld transacties.

Ik zeg ook niet dat er geen CDBC komt, maar niet in de vorm van een overheid gedreven en gecontroleerde wallet die je MOET gebruiken. Het vervuld geen enkele behoefte die er nu is. Er is geen usecase voor een CDBC behalve het ondermijnen van Bitcoin, wat een veel beter alternatief is en wel degelijk een usecase heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Een wereldwijde pandemie waarbij miljoenen mensen overlijden proberen onder controle te krijgen is NET iets anders dan een geld systeem digitaliseren for no apparent reason met als doel inzicht te krijgen in al jouw geld transacties.

Ik zeg ook niet dat er geen CDBC komt, maar niet in de vorm van een overheid gedreven en gecontroleerde wallet die je MOET gebruiken. Het vervuld geen enkele behoefte die er nu is. Er is geen usecase voor een CDBC behalve het ondermijnen van Bitcoin, wat een veel beter alternatief is en wel degelijk een usecase heeft.
Het brengt daarmee natuurlijk ook illegale transacties in kaart, zoals opbrengsten van drugs en mensenhandel.

Ik denk niet dat overheden dit alleen zouden introduceren om meer controle/inzicht te krijgen over onze geldstromen, maar voornamelijk om criminaliteit, terrorisme en corruptie tegen te werken.

Maar wellicht ben ik daarin te naïef.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Ik wel. Niet uit liefde voor de overheid, maar hoe minder grip commerciële banken op het financiële systeem hebben, hoe beter.

Enne, privacyregels, je zegt het al, het zijn regels, het zijn wetten. De overheid zal die wallet niet controleren en qua privacy heb je meer te vrezen van private partijen. (Overigens zou een wallet die in Nederland door de overheid op de markt wordt gebracht tegen 481x te duur worden ontwikkeld door het 'bedrijf' van een VVD-lid natuurlijk.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• malarkan
Glenn Hoddle schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:04:
[...]

Ik wel. Niet uit liefde voor de overheid, maar hoe minder grip commerciële banken op het financiële systeem hebben, hoe beter.

Enne, privacyregels, je zegt het al, het zijn regels, het zijn wetten. De overheid zal die wallet niet controleren en qua privacy heb je meer te vrezen van private partijen. (Overigens zou een wallet die in Nederland door de overheid op de markt wordt gebracht tegen 481x te duur worden ontwikkeld door het 'bedrijf' van een VVD-lid natuurlijk.)
of een CDA-lid die zegt dat hij het zonder winst gaat doen :D

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Ricardovv schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:49:
[...]

Als het overgrote deel een experimenteel MRNA vaccin in zijn donder last douwen dan kijk ik nergens meer van op.
Misschien begrijpen die mensen wel dat dit vaccin totaal niet experimenteel is, maar een paar bijwerkingen op wat minderheidsgroepen nog niet helemaal in kaart waren gebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:00:
[...]

Het brengt daarmee natuurlijk ook illegale transacties in kaart, zoals opbrengsten van drugs en mensenhandel.

Ik denk niet dat overheden dit alleen zouden introduceren om meer controle/inzicht te krijgen over onze geldstromen, maar voornamelijk om criminaliteit, terrorisme en corruptie tegen te werken.

Maar wellicht ben ik daarin te naïef.
Uiteraard, het heeft altijd 2 kanten.
En dat is ook zeker een goed punt, maar dat kan je met Bitcoin ook al als je als overheid/politie snapt hoe het werkt.
Er moet gewoon een buffer blijven tussen de overheid en het volk.
Of laat ik het anders zeggen.... In China komt er een CBDC op korte termijn..... willen wij China achterna??

8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvel92
FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:54:
[...]

Tjah en dan is er wel weer een andere crisis waardoor een dergelijk iets geruisloos ingevoerd zou kunnen worden.

Je vergeet dat de gemiddelde gebruiker 0 interesse heeft in hoe decentraal iets is, die willen gewoon dat iets werkt. En of dat nu gecontroleerd is door de overheid, of die dude van Binance, dat is een bijzaak voor velen.

Daarnaast; de meerderheid van de mensen is niet blootgesteld aan BTC, dus die liggen er niet wakker van als de overheid het tot aan de grond toe afbrand. Sterker nog: er zelfs een groep die het zou toejuichen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:55
[...]

Nederlanders zijn sowieso enorme kuddedieren. Kijk bv alleen al hoe iedereen (min. 80%) nu braaf 100 rijdt op de snelweg. Of links blijft rijden met 95. Terwijl de max eerst nog van 120 naar 130 ging.

[ Voor 5% gewijzigd door Het Fantoom op 30-06-2021 13:09 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Dat was natuurlijk te verwachten. Die 'sociale media' zijn ontwikkeld door nerds zonder sociale vaardigheden. Met als gevolg dat gewone mensen nu ook op dat niveau gaan functioneren - en ergens is het pijnlijke dat het de nerds ook nog eens sociaal niks heeft gebracht natuurlijk - de hebben gewoon heel veel mensen naar hun niveau van sociaal disfunctioneren getrokken en nu is bijna iedereen een heel ongemakkelijk mens.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Het Fantoom schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Nederlanders zijn sowieso enorme kuddedieren. Kijk bv alleen al hoe iedereen (min. 80%) nu braaf 100 rijdt op de snelweg. Of links blijft rijden met 95.
Ja, of hoe 99,9% niet constant andere mensen vermoord alleen maar omdat het verboden is. Te bizar voor woorden gewoon.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

Het Fantoom schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:08:
[...]

Nederlanders zijn sowieso enorme kuddedieren. Kijk bv alleen al hoe iedereen (min. 80%) nu braaf 100 rijdt op de snelweg. Of links blijft rijden met 95. Terwijl de max eerst nog van 120 naar 130 ging.
Het niet willen krijgen van boetes is inderdaad ongelofelijk kuddegedrag. Hoe durven ze. De schaapjes.

Ik heb de laatste pagina even doorgenomen maar kan het weer terug naar Crypto gaan of wordt dit het nieuwe wappie-conspiracy-roddeltopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YES

YES

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:12:
[...]
Ik heb de laatste pagina even doorgenomen maar kan het weer terug naar Crypto gaan of wordt dit het nieuwe wappie-conspiracy-roddeltopic
Ik hoop dat Bitcoin nog even een mooie daling maakt, dan worden mijn buy orders gehit en heb ik weer succesvol getrade *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:12:
[...]

Het niet willen krijgen van boetes is inderdaad ongelofelijk kuddegedrag. Hoe durven ze. De schaapjes.

Gelukkig heb ik flitsmeister:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn Hoddle schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:10:
[...]

Ja, of hoe 99,9% niet constant andere mensen vermoord alleen maar omdat het verboden is. Te bizar voor woorden gewoon.
1 moord = 1 moord. Daarin maakt de wet geen verschil.

Maar het fysiek emotionele verschil tussen een kogel van 100 meter afstand in iemands hart planten of met je duimen iemands ogen door zijn hersenen heen drukken is aanzienlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:14:
[...]

1 moord = 1 moord. Daarin maakt de wet geen verschil.

Maar het fysiek emotionele verschil tussen een kogel van 100 meter afstand in iemands hart planten of met je duimen iemands ogen door zijn hersenen heen drukken is aanzienlijk.
Ermm.....wil..... jij ons iets vertellen @Verwijderd ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FijneKerst schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:16:
[...]

Ermm.....wil..... jij ons iets vertellen @Verwijderd ??
Jawel?

Wat wil je weten :)
Pagina: 1 ... 233 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!