Nee, ik heb wel wat Altcoins naast BTC.
[...]
Ik dus niet.
Ik zie de prijs omhoog gaan, sure, maar ik denk dat over 10 tot 15 jaar wij allemaal een CBDC wallet op onze telefoon hebben, cash verbannen is, en men dan begint na te denken over privacy en zo.
Bitcoin zie ik als cash waar in de toekomst men moeilijker aan kan komen, en dat de CBDC precies zal vertellen, dan wel sociaal onderdrukkend effect hebben, wat je wel en niet mag doen (effectief social credit score). Bitcoin zal niet een vervanger worden, wel in arme landen misschien, maar hoofdzakelijk zal het bestaan naast een CBDC.
CBDC gaat er nooit komen. Het is niet decentraal en NIEMAND in Nederland (en de EU) gaat een overheid gedreven en gecontroleerde wallet gebruiken.
In China en andere communistische landen gaat het er waarschijnlijk wel van komen, maar in het "vrije" westen gaat dat tegen alle privacy regels in.
Jouw geld is jouw geld. Gaat niemand wat aan wat je er mee doet.
BTC en layers zoals lightning en strike zijn veel interessanter daarvoor. Dat gaan de overheden ook inzien als uit onderzoek gaat blijken dat een CDBC geen enkele behoefte/gat vult.
Over 10-15-20 jaar zijn BTC en enkele Altcoin projecten gemeengoed en weet je niet beter.
Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html