Inflatie is een paar % geloof ik, bitcoin is wel wat meer als er weer even een paar k rode dildo voorbij komtanti elppa schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:00:
[...]
tuurlijk wel. Ze kijken nu machteloos toe hoe die stink yanks maar blijven printen. Dat kost ze bakken met geld. De inflatie komt nu lekker op stoom. Er kleven enorme nadelen aan op de dollar zitten.
Tuurlijk ze hadden een eigen munt kunnen gaan maken, maar snap dat ze dit willen proberen. Bitcoin pakt direct meer problemen aan, die je met een eigen munt niet aanpakt. Zou best wel eens gunstig uit kunnen pakken. En zo niet, dan kan je altijd over een poos nog naar een eigen munt. Maar nu als niet USA op een dollar zitten is echt extreem dom. 0 invloed, 0 positief effect van het printen, en alleen maar alle nadelen
Hoe het technisch in elkaar zit weet ik niet. Maar het is vrij simpel in grote lijnen:Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:08:
[...]
Nee helaas niet nee.
Dat is wel interessant zo fund maar hoe moet ik dat dan zien ? iemand zal die schommelingen moeten betalen lijkt mij ? ik denk dat die schommelingen hoger zijn dan de inflatie ?
Linkje over het verhaal op coindesk, het is nog niet helemaal zeker.
https://www.coindesk.com/...oin-fee-problem-lightning
Je zal een pot hebben met Dollars en Bitcoins. Wanneer A iets verkoopt aan B in Bitcoin, en de koers van Bitcoin daalt ondertussen tov de Dollar, en A wil bijvoorbeeld Dollars ontvangen, dan wordt het verschil vanuit die pot betaald. Andersom ook. Voor iedereen keuzevrijheid in de gewenste munteenheid. Als je ervan uitgaat dat Bitcoin op lange termijn beter presteert dan de Dollar, zal dat trust fund alleen maar groeien doordat deze pot bij elke transactie winst kan afsnoepen (corruptie uitgesloten). Win-win, pot wordt groter en resistent tegen bear markets. Laten we hopen dat deze pot groot genoeg is voor een eventuele langdurige negatieve trend.
https://opensea.io/seaart
is 5% nu, en dat komt niet meer terug. BTC heeft wat dildo's maar over meerde jaren loopt het precies de andere kant op tov inflatieSlux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:13:
[...]
Inflatie is een paar % geloof ik, bitcoin is wel wat meer als er weer even een paar k rode dildo voorbij komt
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Een soort hedge pot dus, ik ben benieuwd dat klinkt wel interessant zo.enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:14:
[...]
Hoe het technisch in elkaar zit weet ik niet. Maar het is vrij simpel in grote lijnen:
Je zal een pot hebben met Dollars en Bitcoins. Wanneer A iets verkoopt aan B in Bitcoin, en de koers van Bitcoin daalt ondertussen tov de Dollar, en A wil bijvoorbeeld Dollars ontvangen, dan wordt het verschil vanuit die pot betaald. Andersom ook. Voor iedereen keuzevrijheid in de gewenste munteenheid. Als je ervan uitgaat dat Bitcoin op lange termijn beter presteert dan de Dollar, zal dat trust fund alleen maar groeten doordat deze pot bij elke transactie winst kan afsnoepen (corruptie uitgesloten). Win-win, pot wordt grtoer en resistent tegen bear markets. Laten we hopen dat deze pot groot genoeg is voor een eventuele langdurige negatieve trend.
Een resistentie tegen bearmarkets zie ik zelf niet gebeuren vanwege de traders maar dat weet niemand.
Daar zit wat in ja.anti elppa schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:15:
[...]
is 5% nu, en dat komt niet meer terug. BTC heeft wat dildo's maar over meerde jaren loopt het precies de andere kant op tov inflatie
Het heeft in NL niet veel zin. Alsof je een extra rijbaan creëert terwijl het wegennet al prima is.Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:55:
[...]
Als ze die test in bijvoorbeeld NL of een ander rijk land zouden doen was ik wel benieuwd geweest, maar dit project is gewoon kansloos, kijk maar naar die projecten in Colombia en Venezuela met Dash toen de tijd.
Het ene project is het andere niet. BTC is nu een wettig betaalmiddel. Ik zou het gewoon een kans geven. En wij in de rijke westerse landen kunnen bekijken hoe het afloopt. Ik zie het probleem niet
Het zal niet zo zijn dat de gemiddelde inwoner gaat traden. Wij zijn er op een heel andere manier mee bezig. Het gaat erom dat een inwoner bananen kan kopen en de rekening voor water en elektra kan betalen op een eenvoudige manier. Zolang die rekening in Bitcoins niet opeens verdubbelt maakt een daling van de Bitcoin koers geen bal uit. 1 BTC = 1 BTC. Zolang het trust fund het aan kan is alles prima.Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:17:
[...]
Een soort hedge pot dus, ik ben benieuwd dat klinkt wel interessant zo.
Een resistentie tegen bearmarkets zie ik zelf niet gebeuren vanwege de traders maar dat weet niemand.
Het zou zomaar kunnen zijn dat ze daar dadelijk een hoogstaand monetair systeem hebben t.o.v. ons prehistorisch systeem. Een fossiel als Biden voert klassieke achterhaalde maatregelen uit, en ondertussen maken jonge slimme techneuten (afkomstig uit welvarende landen) en visionairs iets wat echt werkt in een land als El Salvador. De ironie.
[ Voor 20% gewijzigd door enomiss op 28-06-2021 14:36 ]
Iedere 10 minuten 6.25 btc, oftewel btc inflatie is 1 procent. Volgende halving 0.5 procent. Weak hands hebben dat niet begrepen.anti elppa schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:15:
[...]
is 5% nu, en dat komt niet meer terug. BTC heeft wat dildo's maar over meerde jaren loopt het precies de andere kant op tov inflatie
Ik had 1 video gezien met een El Salvadoriaan, en die zei in een groenten en fruit winkel ongeveer zoiets:
"doe mij maar appels, bananen en tomaten voor 1 dollar”
Kan ander fruit zijn geweest of een andere munteenheid, maar opeens realiseerde ik mij hoe andersom ik denk. Ik ga naar de supermarkt en pak van alles en zie het bedrag wel bij de kassa.
Fundamenteel kan die man waarschijnlijk beter met geld omgaan dan de gemiddelde Nederlander.
Dus zelfs als de beste man de ene dag minder tomaten kan kopen dan de andere dag, het maakt niet uit. Hij denkt niet in termen als ik moet en zal 10 tomaten hebben vandaag. De ene dag eet hij wat meer, en de andere dag wat minder.
Wij zijn zo gewend aan luxe, onvoorstelbaar. Waarschijnlijk zijn bijna alle nadelen die wij kunnen bedenken bij Bitcoin nog steeds voordelen daar.
In Afrika maakt men al vrolijk gebruik van crypto, zelfs met achterlijk hoge fees. Zelfs dan is het een voordeligere methode dan het alternatief.
Kan ander fruit zijn geweest of een andere munteenheid, maar opeens realiseerde ik mij hoe andersom ik denk. Ik ga naar de supermarkt en pak van alles en zie het bedrag wel bij de kassa.
Fundamenteel kan die man waarschijnlijk beter met geld omgaan dan de gemiddelde Nederlander.
Dus zelfs als de beste man de ene dag minder tomaten kan kopen dan de andere dag, het maakt niet uit. Hij denkt niet in termen als ik moet en zal 10 tomaten hebben vandaag. De ene dag eet hij wat meer, en de andere dag wat minder.
Wij zijn zo gewend aan luxe, onvoorstelbaar. Waarschijnlijk zijn bijna alle nadelen die wij kunnen bedenken bij Bitcoin nog steeds voordelen daar.
In Afrika maakt men al vrolijk gebruik van crypto, zelfs met achterlijk hoge fees. Zelfs dan is het een voordeligere methode dan het alternatief.
Cardano Africa deal, lambo soon ADA naar de 10 dollar 🚀enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:47:
.
nothing stops this train
Nou, sinds 2010 wordt er jaarlijks zo'n 4% aan bitcoin verloren. Dus netto is er deflatie, zelfs als we er van uit gaan dat tegenwoordig of in de toekomst mensen meer begrijpen van cryptocurrencies, of wallets meer verlies-bestendiger worden.knakworst schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:35:
[...]
Iedere 10 minuten 6.25 btc, oftewel btc inflatie is 1 procent. Volgende halving 0.5 procent. Weak hands hebben dat niet begrepen.
Dit is waarom het als store of value zo interessant is.
Cardano is nog steeds een papieren tijger met een charismatische CEO, meer niet. Praktisch gezien zitten ze nog in de alpha-fase...Kol Nedra schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:49:
[...]
Cardano Africa deal, lambo soon ADA naar de 10 dollar 🚀
Tenzij iedereen zijn wallet/crypto kwijtraakt. Waarom denk je dat EM Doge naar de maan wil brengen?majic schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:50:
[...]
Nou, sinds 2010 wordt er jaarlijks zo'n 4% aan bitcoin verloren. Dus netto is er deflatie, zelfs als we er van uit gaan dat tegenwoordig of in de toekomst mensen meer begrijpen van cryptocurrencies, of wallets meer verlies-bestendiger worden.
Er is dus een netto deflatie. Waarom het als store of value zo interessant is.
Alleen op de maan wallet SAFU.
Timestamped:enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:47:
Ik had 1 video gezien met een El Salvadoriaan, en die zei in een groenten en fruit winkel ongeveer zoiets:
Ik tank altijd voor 30 euro.. mij zullen ze niet krijgen met die prijsstijgingen.enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:47:
Dan rijd je gewoon wat minder vertwain4me schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:39:
[...]
Ik tank altijd voor 30 euro.. mij zullen ze niet krijgen met die prijsstijgingen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Cybercrime nummers gaan flink stijgen in El Salvador. Cheap ass ongepatche android telefoons met weinig security maatregelen (want hoe werkt dat nu eenmaal?? Het is allemaal maar lastig)
”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”
Of je past je levensstijl gewoon even aan. Zolang die een buffer heeft op de km's voor woon-werk verkeer kan het prima werken.
In Nederland wonen net zoveel domme mensen met meer geld op de rekening.MrFX schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:51:
Cybercrime nummers gaan flink stijgen in El Salvador. Cheap ass ongepatche android telefoons met weinig security maatregelen (want hoe werkt dat nu eenmaal?? Het is allemaal maar lastig)
makkelijk SATjes verzamelen dus?MrFX schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:51:
Dat hoeft natuurlijk niet, je kunt ook best een keer vaker voor 30 euro tanken...enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:51:
[...]
Of je past je levensstijl gewoon even aan. Zolang die een buffer heeft op de km's voor woon-werk verkeer kan het prima werken.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Het verschil met die mensen is dat ze niet naar crypto hoeven en over het algemeen een redelijk modern toestel hebben wat voorzien is van de laatste patches.enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:52:
[...]
In Nederland wonen net zoveel domme mensen met meer geld op de rekening.
Er is geen geen probleem maar wat ik al aangaf ik denk niet dat dit land nou de geschikte kandidaat is, maar we gaan het allemaal zien, wat @enomiss zij over die soft van hedge pot klinkt wel interessant.lighting_ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:23:
[...]
Het heeft in NL niet veel zin. Alsof je een extra rijbaan creëert terwijl het wegennet al prima is.
Het ene project is het andere niet. BTC is nu een wettig betaalmiddel. Ik zou het gewoon een kans geven. En wij in de rijke westerse landen kunnen bekijken hoe het afloopt. Ik zie het probleem niet
Nog wel lees voer waar het imo goed beschreven wordt
https://www.theguardian.c...oin-legal-tender-congress
Dit helpt niet echt
https://www.bbc.com/news/business-57507386
En er loopt nog een rechtszaak om het tegen te gaan.
Een oud toestel (3j) met de laatste updates kan veiliger zijn dan een 'nieuw' toestel (1j) zonder de laatste updates. Hardware <> software. Henk en Ingrid om me heen die ik ken stellen elke update uit omdat ze er geen zin in hebben, want het verstoort hun luxe leventje. Maar dit doe je wel als elke sat voor je telt.MrFX schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:58:
[...]
Het verschil met die mensen is dat ze niet naar crypto hoeven en over het algemeen een redelijk modern toestel hebben wat voorzien is van de laatste patches.
Het meeste geld wordt niet gejat door lekken in de tech van telefoons maar door domme scams zoals linkjes, whatsapp betaal verzoeken, enz.
[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 28-06-2021 16:08 ]
Dat is nog niet eens een probleem, grootste probleem nu imo is dat maar 33% van de bevolking toegang heeft tot internet,MrFX schreef op maandag 28 juni 2021 @ 15:51:
Zeer zeker! Dan zullen ze het open vertrouwde netwerk van de merchant gebruikenSlux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:03:
[...]
Dat is nog niet eens een probleem, grootste probleem nu imo is dat maar 33% van de bevolking toegang heeft tot internet,
Die hebben ze niet overal nodig. Alleen waar het er toe doet en daar is wel dekking.Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:03:
[...]
Dat is nog niet eens een probleem, grootste probleem nu imo is dat maar 33% van de bevolking toegang heeft tot internet,
Jij denkt te lineair. Te zwart wit. Je hebt nu de zelfde dingen al meerdere malen herhaald dat het een beetje bedroevend wordt.
** Niet op de man spelen **
[ Voor 100% gewijzigd door Taro op 28-06-2021 19:22 ]
** Niet op de man spelen **
[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 28-06-2021 19:22 ]
** Knip **
[ Voor 94% gewijzigd door Taro op 28-06-2021 19:23 ]
** Knip **
[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 28-06-2021 19:23 ]
** Knip **
[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 28-06-2021 19:24 ]
Jullie snappen het echt niet he, sommigen roepen maar wat zonder ze überhaupt weten wat er speelt en hoe het werkt, google staat er vol me, ik plaatste net nog wat linkjes.
[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 28-06-2021 19:24 ]
Ik heb dit gevonden en deed mij deugd voor de hopium.
Weet je dat wel zeker?Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:15:
[...]
** Knip **, ik zeg helemaal niet dat ik het beter weet.
Je hebt de adoptie van Bitcoin als betaalmiddel nu al meerdere malen als een falend project bestempeld met allemaal rare, onjuiste, onvolledige argumenten in een kortzichtige zwart-witbeleving uit je eigen perspectief.
Als dat niet het ultieme voorbeeld is van denken het beter te weten dan weet ik het ook niet meer.
[ Voor 3% gewijzigd door Taro op 28-06-2021 19:25 ]
Ik ben nu een stuk positiever inderdaadQunix schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:17:
Ik heb dit gevonden en deed mij deugd voor de hopium.
[Afbeelding]
Kom dan eens met tegen argumenten en feiten dat het anders is.Tartarus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Weet je dat wel zeker?
Je hebt de adoptie van Bitcoin als betaalmiddel nu al meerdere malen als een falend project bestempeld met allemaal rare, onjuiste, onvolledige argumenten in een kortzichtige zwart-witbeleving uit je eigen perspectief.
Als dat niet het ultieme voorbeeld is van denken het beter te weten dan weet ik het ook niet meer.
Wellicht onpopulaire mening, maar ik denk toch echt dat sommigen hier hun roze bril moeten afzetten met betrekking tot BTC en El Salvador.
De tijd zal het leren of dit positief of negatief gaat zijn. Maar Het is goed om kritisch om te blijven en niet alleen te denken aan je BTC bags.
De tijd zal het leren of dit positief of negatief gaat zijn. Maar Het is goed om kritisch om te blijven en niet alleen te denken aan je BTC bags.
Volgens mij is het vooral anders denken, niet beter weten.Tartarus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:17:
[...]
Weet je dat wel zeker?
Echter er zit een dusdanig fundamenteel verschil in denkwijze tussen Slux en sommige anderen hier dat jullie nooit dichter bij elkaar zullen komen, hoeveel linkjes er ook geplaatst gaan worden.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
voor de zekerheid: 50.5% van het land heeft toegang tot het internet volgens cijfers uit januari 2021. En uit het artikel uit de Guardian haal ik het volgende:
Of het goed of slecht is weet ik ook niet, maar jouw argument blijft niet helemaal staan onder deze cijfers...
dat zou toch al betekenen dat 20% MEER toegang tot een bank-systeem gaat krijgen?Although Bukele says about 70% of people in El Salvador lack access to traditional financial services, the cryptocurrency’s use for remittances globally is patchy. Converting local currencies to and from bitcoin often relies on informal brokers, prices are volatile, and buying and selling is a complex process that demands technical knowledge.
Of het goed of slecht is weet ik ook niet, maar jouw argument blijft niet helemaal staan onder deze cijfers...
Het is zou jammer dat voor de rest bijna niemand linkjes plaatst, gewoon oogkleppen op en gaan.Ngangatar schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:20:
[...]
Volgens mij is het vooral anders denken, niet beter weten.
Echter er zit een dusdanig fundamenteel verschil in denkwijze tussen Slux en sommige anderen hier dat jullie nooit dichter bij elkaar zullen komen, hoeveel linkjes er ook geplaatst gaan worden.
Maakt niet uit wat je zegt.
Het is een legaal betaalmiddel geworden, ondanks jouw argumenten.Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:19:
[...]
Kom dan eens met tegen argumenten en feiten dat het anders is.
Dat is al reden genoeg om aan te nemen dat er wel een kans van slagen is.
Doordat men nu een telefoon en internet zou nodig kunnen hebben op meerdere plaatsen, zal ook dat bal binnenkort aan het rollen raken zodat internet meer toegankelijk wordt voor iedereen op de gekste plaatsen.
Jij gelooft niet in progressie, enkel in stagnatie.
Jij denkt dat El Salvador morgen zal ophouden met bestaan. Ik denk dat ze grote sprongen voorwaarts zullen maken en sneller zullen moderniseren dan dat het geval was.
Man ben ik blij dat ik een koude Hertog Jan voor mijn neus heb en geen azijn......
Dat zou idd al een stukje beter zijn maar 50%is nog te laag,malarkan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:21:
voor de zekerheid: 50.5% van het land heeft toegang tot het internet volgens cijfers uit januari 2021. En uit het artikel uit de Guardian haal ik het volgende:
[...]
dat zou toch al betekenen dat 20% MEER toegang tot een bank-systeem gaat krijgen?
ik haalde mijn info van de worldbank
https://data.worldbank.org
Het is überhaupt niet relevant hoeveel dekking er is. Investeerders die toenemende geldcirculatie zien en geld ruiken hebben nu een incentive om te voorzien en de doelgroep te vergroten. Er is maar 1 barrière tussen huidige omzet en meer omzet: internettoegang. Opeens is er een duidelijk businessmodel. Hoe meer mensen geld naar jou kunnen sturen voor wat voor (nutteloos) product of service dan ook, hoe meer incentive om te voorzien in internettoegang. Leer andersom denken.
[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 28-06-2021 16:32 ]
maar het is al meer dan 30%, dus positief toch? Meer is beter dan minder?Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:25:
[...]
Dat zou idd al een stukje beter zijn maar 50%is nog te laag,
ik haalde mijn info van de worldbank
https://data.worldbank.org
50% is te laag, agreed, maar beter dan 30, dus waarom dan halstarrig vasthouden aan 30?
Euhm het is officieel nog geen legaal betaalmiddel het congres heeft het net goed gekeurd maar pas in september is het ''officieel'', er loopt helaas nog een rechtzaak omdat tegen te gaan.Tartarus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:24:
[...]
Het is een legaal betaalmiddel geworden, ondanks jouw argumenten.
Dat is al reden genoeg om aan te nemen dat er wel een kans van slagen is.
Doordat men nu een telefoon en internet zou nodig kunnen hebben op meerdere plaatsen, zal ook dat bal binnenkort aan het rollen raken zodat internet meer toegankelijk wordt voor iedereen op de gekste plaatsen.
Jij gelooft niet in progressie, enkel in stagnatie.
Jij denkt dat El Salvador morgen zal ophouden met bestaan. Ik denk dat ze grote sprongen voorwaarts zullen maken en sneller zullen moderniseren dan dat het geval was.
Zeker, maar waar haal je die 50% vandaan ? dacht zelf dat die data van hun redelijk accuraat was.malarkan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:29:
[...]
maar het is al meer dan 30%, dus positief toch? Meer is beter dan minder?
50% is te laag, agreed, maar beter dan 30, dus waarom dan halstarrig vasthouden aan 30?
Ik weet niet waarom maar ik heb vertrouwen in de toekomst en mensheid in het algemeen.
* Tartarus doet zijn roze zonnebril weer op
* Tartarus doet zijn roze zonnebril weer op
Daar heb je helemaal gelijkt in voor de rest, maar nogmaals de meerderheid kan niet bij die funds en moeten het doen met usd.enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:26:
Het is überhaupt niet relevant hoeveel dekking er is. Investeerders die toenemende geldcirculatie zien en geld ruiken hebben nu een incentive om te voorzien en de doelgroep te vergroten. Er is maar 1 barrière tussen huidige omzet en meer omzet: internettoegang. Opeens is er een duidelijk businessmodel. Hoe meer mensen geld naar jou kunnen sturen voor wat voor (nutteloos) product of service dan ook, hoe meer incentive. Leer andersom denken.
Zoals iemand anders hier al zij nu is het een speeltje voor de elite, dat lees je ook overal terug.
Zullen we het eens zijn om het voorlopig oneens te zijn?Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:34:
[...]
Daar heb je helemaal gelijkt in voor de rest, maar nogmaals de meerderheid kan niet bij die funds en moeten het doen met usd.
Zoals iemand anders hier al zij nu is het een speeltje voor de elite, dat lees je ook overal terug.
[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 28-06-2021 16:36 ]
Ja ik ben zeker nieuwsgierig hoe jij er over denkt, jij bent op 1 na de enige die wel relevante info hierover had gepost, kan helaas niet alles terug vinden over die fonds wat je zij maar alle info is welkom, voor de rest heeft niemand zonder onderbouwing of bronnen wat benoemd, anders heb ik er overheen gelezen.enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:35:
[...]
Zullen we het eens zijn om het voorlopig oneens te zijn?Als je nieuwsgierig bent waarom ik er anders over denk hoor ik het wel. Maar ik heb eigenlijk samen met anderen al genoeg punten benoemd.
YouTube: Why El Salvador Made Bitcoin Legal Tender with President Nayib Bukel...Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:38:
[...]
Ja ik ben zeker nieuwsgierig hoe jij er over denk, jij bent op 1 na de enige die wel relevante info hierover had gepost, kan helaas niet alles terug vinden over die fonds wat je zij maar alle info is welkom, voor de rest heeft niemand zonder onderbouwing of bronnen wat benoemd, anders heb ik er overheen gelezen.
En volg Jack Mallers op Twitter. Dat is een begin.
Ten eerste is de elite waar je het over hebt erbij gebaat om een hogere geld circulatie in het land voor elkaar te krijgen.
Ten tweede zijn er voldoende klassieke manieren om als land geld binnen te harken en niet aan het volk te geven. Bitcoin is wellicht de minst rendabele manier om lekker corrupt succesvol te zijn. Al helemaal wanneer je de VS, het IMF en de FED tegenover je krijgt.
Je kunt er van alles van vinden, maar het is een heldhaftige daad.
Overigens zie ik het wel misgaan in El Salvador maar dan vanwege bovengenoemde partijen ea die wel wat verzinnen om het land laag te houden. Ben bang dat Bitcoin de schuld krijgt.
De corruptie zit vooral in het oude systeem.
Volgens mij kwam dat terug ook in het interview met de president. Als je tijd hebt, best interessant. YouTube: Why El Salvador Made Bitcoin Legal Tender with President Nayib BukeleSlux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:38:
[...]
Ja ik ben zeker nieuwsgierig hoe jij er over denk, jij bent op 1 na de enige die wel relevante info hierover had gepost, kan helaas niet alles terug vinden over die fonds wat je zij maar alle info is welkom, voor de rest heeft niemand zonder onderbouwing of bronnen wat benoemd, anders heb ik er overheen gelezen.
Kritisch zijn is nooit verkeerd. Het is maar aan welke kant je staat. De positieve of negatieve versie. Ik denk niet dat op de forum hier iemand bitcoin maximalist is en een roze bril heeft. We weten allemaal dat het kan falen.jvel92 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:19:
Wellicht onpopulaire mening, maar ik denk toch echt dat sommigen hier hun roze bril moeten afzetten met betrekking tot BTC en El Salvador.
Zulke discussies zijn prima. Zolang we elkaar maar respecteren.
[ Voor 3% gewijzigd door lighting_ op 28-06-2021 16:47 ]
Deze info kwam van digital reports 2021Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:31:
[...]
Zeker, maar waar haal je die 50% vandaan ? dacht zelf dat die data van hun redelijk accuraat was.
Internet world stats geeft zelfs nog hoger zie ik nu (68.3%)
World bank inderdaad 33.8% maar dat is informatie uit 2017 https://data.worldbank.or....NET.USER.ZS?locations=SV
lastig omdat de data nogal veel afwijkt van elkaar... maar laten we aannemen dat het niet achteruit is gegaan afgelopen 4 jaar. de 30% van de guardian kan ik niet terughalen helaas.
Maar dan zijn we het toch gewoon in grote lijnen met elkaar eens ?enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:44:
[...]
YouTube: Why El Salvador Made Bitcoin Legal Tender with President Nayib Bukel...
En volg Jack Mallers op Twitter. Dat is een begin.
Ten eerste is de elite waar je het over hebt erbij gebaat om een hogere geld circulatie in het land voor elkaar te krijgen.
Ten tweede zijn er voldoende klassieke manieren om als land geld binnen te harken en niet aan het volk te geven. Bitcoin is wellicht de minst rendabele manier om lekker corrupt succesvol te zijn. Al helemaal wanneer je de VS, het IMF en de FED tegenover je krijgt.
Je kunt er van alles van vinden, maar het is een heldhaftige daad.
Overigens zie ik het wel misgaan in El Salvador maar dan vanwege bovengenoemde partijen ea die wel wat verzinnen om het land laag te houden. Ben bang dat Bitcoin de schuld krijgt.
De corruptie zit vooral in het oude systeem.
Ben het nu het youtube linkje aan het kijken, eerste indruk ... tja wat moet ik hier van zeggen .. aparte man meer een technerd en die interviewer met gescheurde broek .. maja je moet nooit iemand op hun uiterlijk beoordelen
Hier staat weer dat het tot Juni 2021 ismalarkan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:49:
[...]
Deze info kwam van digital reports 2021
Internet world stats geeft zelfs nog hoger zie ik nu (68.3%)
World bank inderdaad 33.8% maar dat is informatie uit 2017 https://data.worldbank.or....NET.USER.ZS?locations=SV
lastig omdat de data nogal veel afwijkt van elkaar... maar laten we aannemen dat het niet achteruit is gegaan afgelopen 4 jaar. de 30% van de guardian kan ik niet terughalen helaas.
https://tradingeconomics....f-population-wb-data.html
laatste 3 jaar geen groei lijkt me ook sterk maar 30 of 50% het is gewoon niks de echte arme mensen pissen achter het netje
Kom op Elon, pump de Bitcoin efkes want het 2e kwartaal loopt af.
Met weinig winst tot nu toe maar dat gun ik je wel.
ps, je bent vandaag 50 jaar geworden Elon, komt wijsheid met de jaren?
Met weinig winst tot nu toe maar dat gun ik je wel.

ps, je bent vandaag 50 jaar geworden Elon, komt wijsheid met de jaren?
[ Voor 24% gewijzigd door RaptorXS op 28-06-2021 17:15 ]
ja die interviewer is peter, wel een bekende in de bitcoin wereld. Die is zeker oke. Verhaal van die kleding is dat ie on the road was en hij redelijk onverwachts dat interview kon doen. Toen vroeg ie kan ik gewoon aantrekken wat ik wel bij me heb, en het antwoord laat zich radenSlux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:55:
[...]
Maar dan zijn we het toch gewoon in grote lijnen met elkaar eens ?
Ben het nu het youtube linkje aan het kijken, eerste indruk ... tja wat moet ik hier van zeggen .. aparte man meer een technerd en die interviewer met gescheurde broek .. maja je moet nooit iemand op hun uiterlijk beoordelen
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Peter McChivo is best wel bekend in cryptoland.Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:55:
[...]
Maar dan zijn we het toch gewoon in grote lijnen met elkaar eens ?
Je moet het zo zien, de kleren die men draagt is vaak een signaal tegen het establishment.
Als je als Millennial, Gen X of Gen Alpha nog een pak draagt heb je ('je' in z'n algemeen) het echt niet begrepen.

Het idee is een beetje: skills beat appearance and fancy talk
Zie ook Mark Zuckerberg in z'n simpele outfits.
Ik doe ook geen overhemden en lakschoentjes meer aan naar sollicitatiegesprekken enz., voel me echt steeds meer belachelijker hoe netter ik eruit zie (let op: wel verzorgt). En hoor alleen maar positieve response op mijn inhoudelijke deel. Ik wil niet dat men mij pakt voor het uiterlijk.
[ Voor 17% gewijzigd door enomiss op 28-06-2021 17:16 ]
eerst even een tip: nooit via via data bekijken, zoals je hier dus duidelijk ziet is dat ze de laatste info hebben doorgetrokken naar 2019, maar dat WB zelf maar tot 2017 gaat.Slux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:59:
[...]
Hier staat weer dat het tot Juni 2021 is
https://tradingeconomics....f-population-wb-data.html
laatste 3 jaar geen groei lijkt me ook sterk maar 30 of 50% het is gewoon niks de echte arme mensen pissen achter het netje
Maar gaat me niet om dat arme mensen achter het netje vissen in deze situatie, het gaat me er om dat dus sowieso al minder mensen er achter vissen dan eerst.
Dat is toch positief? Jij bent constant alleen maar aan het kijken hoeveel er geen mogelijkheid toe hebben, maar je moet ook kijken hoeveel het er nu niet hebben en dan wel, en dat zijn er meer, dat lijkt me voor die mensen dus een positief ding. als eerder 70 geen bankmogelijkheid hebben en straks 65-40 procent wel (uitgaan ergens tussen de 1 en 8% toename, van 2016 op 2017 was er een forse toename) zou dat toch voor dat land mooi zijn?
Is het geweldig? nee, maar is het beter dan nu? ja. wat is er dan op tegen?
Of dat bullish is of niet voor BTC interesseert me in dezen eigenlijk niet. As I said: geen idee hoe het gaat uitpakken,
De uitspraak van Enomiss over dat ze gaan scape-goaten zie ik ook wel uitkomen.
Eens ik heb jaren in pakken gelopen, irriteer me ook nog mateloos aan mensen die niet goed kunnen stroppen.enomiss schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:02:
[...]
Peter McChivo is beste wel bekend in cryptoland.
Je moet het zo zien, de kleren die men draagt is een signaal tegen het establishment.
Als je als Millennial, Gen X of Gen Alpha nog een pak draagt heb je ('je' in z'n algemeen) het echt niet begrepen.![]()
Het idee is een beetje: skills beat appearance and fancy talk
Zie ook Mark Zuckerberg in z'n simpele outfits.
Ik doe ook geen overhemden en lakschoentjes meer aan naar sollicitatiegesprekken enz., voel me echt steeds meer belachelijker hoe netter ik eruit zie (let op: wel verzorgt). En hoor alleen maar positieve response op mijn inhoudelijke deel. Ik wil niet dat men mij pakt voor het uiterlijk.
Maar persoonlijk vind ik dat je als ''wereldleider'' neutraal gekleed moet zijn en in pak, dan kunnen zo ook niet over je oordelen.. zoals ik nu doe
Voor de rest van de wereld slaven, spijkerbroek met gaten prima
Maar dit is weer een hele andere discussie
Ik snap wel dat hij bitcoin wilt gebruiken het is een echte bitcoin maximalist persoonlijk haakte ik echt af toen hij zij dat je bitcoin kan voorspellen en waar het heen gaat, gevaarlijke uitspraak, maar goed dat ben ik.
We zien wel waar ze over een jaar staan.
ik ben er klaar mee voor rest, ik ga lekker decadent uit eten bij de mac, was een goede trade dag hier.
Nee ik pakte ook worlddata omdat die niet verder ging keek ik op die andere, dat is ook geen kleine jongen maar hoe meer hoe beter uiteraardmalarkan schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:05:
[...]
eerst even een tip: nooit via via data bekijken, zoals je hier dus duidelijk ziet is dat ze de laatste info hebben doorgetrokken naar 2019, maar dat WB zelf maar tot 2017 gaat.
Maar gaat me niet om dat arme mensen achter het netje vissen in deze situatie, het gaat me er om dat dus sowieso al minder mensen er achter vissen dan eerst.
Dat is toch positief? Jij bent constant alleen maar aan het kijken hoeveel er geen mogelijkheid toe hebben, maar je moet ook kijken hoeveel het er nu niet hebben en dan wel, en dat zijn er meer, dat lijkt me voor die mensen dus een positief ding. als eerder 70 geen bankmogelijkheid hebben en straks 65-40 procent wel (uitgaan ergens tussen de 1 en 8% toename, van 2016 op 2017 was er een forse toename) zou dat toch voor dat land mooi zijn?
Is het geweldig? nee, maar is het beter dan nu? ja. wat is er dan op tegen?
Of dat bullish is of niet voor BTC interesseert me in dezen eigenlijk niet. As I said: geen idee hoe het gaat uitpakken,
De uitspraak van Enomiss over dat ze gaan scape-goaten zie ik ook wel uitkomen.
Bigmac here i come

Dan heb ik je totaal anders begrepen, dacht dat je beweerde dat het nooit goed zou zijn voor de salvadorianen omdat ze dan geen toegang meer hadden tot hun geldSlux schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:20:
[...]
Nee ik pakte ook worlddata omdat die niet verder ging keek ik op die andere, dat is ook geen kleine jongen maar hoe meer hoe beter uiteraardlost van wel of geen internet, ik zelf dat het op de LT niet positief is voor een bitcoin want er komt alleen maar slechte publiciteit uit.
Bigmac here i come
Wat mij opvalt is dat heel veel sites naar elkaar wijzen voor deze data eigenlijk
Zonder btc?Darrell schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:25:
Ether gaat lekker heur

Ach, het maakt allemaal niks uit of BTC het gaat halen of niet.
Met de komst van ISO 20022 in het bankwezen i.c.m. DLT van Ripple moet het goedkomen.
https://www.finextra.com/...petition-in-years-to-come
hopium
Met de komst van ISO 20022 in het bankwezen i.c.m. DLT van Ripple moet het goedkomen.
https://www.finextra.com/...petition-in-years-to-come
hopium
:fill(white):strip_exif()/f/image/SZDSAZSEaX5TCHuc1gKDCtUo.png?f=user_large)
Wat een gevecht, en bijna geen invloed op de prijs...
ADA/ETH pair! ETH maakt gehakt nu van Cardano 🥲
nothing stops this train
Bitcoin is best interessant bezig. Bart Simpson is mislukt (5min chart) en nu mooie trapjes omhoog. Kan best rap gaan als die dadelijk omhoog schiet.
[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 28-06-2021 17:48 ]
FTFY.Ronald.42 schreef op maandag 28 juni 2021 @ 16:25:
Man ben ik blij dat ik een koude Hertog Jan voor mijn neus heb en geen azijn Heineken......
Om even in te pikken op de discussie die hier woedt.
Het belangrijkste aan heel dit verhaal is dat BTC hierdoor niet meer kan verboden (voor zover dat kon) worden in het gros van de wereld. Want Legal Tender..
Of het project in El Salvador kans op slagen heeft? Dat zal enkel de tijd uitwijzen maar ik word er niet warm noch koud van. Maar het is wel een soort van mijlpaal en zet de deur open voor meer adoptie, tenzij het natuurlijk faliekant mislukt. Maar zelfs met een mislukking zal dit weinig invloed hebben op BTC als Store-of-Value.
Het is hier wel heel zwart-wit de laatste posts en mi mag er hier door bepaalde mensen wel wat genuanceerder gedacht en gereageerd worden, zowel door de believers als de ontkenners.
Ik ga mij een Duveltje (echt bier) opentrekken en nog wat zon meepikken.
Bitcoin dominance daalt! whyyyyyy
ETH +9% tegenover BTC, das echt Bullish!
[ Voor 41% gewijzigd door Kol Nedra op 28-06-2021 18:01 ]
nothing stops this train
@Kol Nedra denk dat de mensen beetje zat worden van BTC up en down kost soms veel geld.😅
10 seconden timeframe?
[ Voor 82% gewijzigd door jorwas op 28-06-2021 18:08 ]
https://www.tradingview.com/symbols/CRYPTOCAP-BTC.D/
lijkt erop dat een whale veel btc omgezet heeft naar eth...
[ Voor 14% gewijzigd door Kol Nedra op 28-06-2021 18:09 ]
nothing stops this train
@jorwas kijk maar eens een paar maanden wat er om 18:00 gebeurd meestal met BTC !
Als je dat kan terug halen.
Dit is toch niet echt een dump? Het hangt even uit te rusten op de 800 on zo lekker door de 35k heen te brekenpletter schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:11:
@jorwas kijk maar eens een paar maanden wat er om 18:00 gebeurd meestal met BTC !
@jorwas hoop het wel maar heb ook geen glazen bol.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9SuxzlsTNZNzAmw5E1ft5310.jpg?f=user_large)
Geldontwaarding (inflatie) is een functie van de koopkracht van een valuta, niet van hoe hard de printer of de verbrandingsoven loopt. Dat zijn enkel onderdelen die invloed kunnen hebben op de inflatie.knakworst schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:35:
[...]
Iedere 10 minuten 6.25 btc, oftewel btc inflatie is 1 procent. Volgende halving 0.5 procent. Weak hands hebben dat niet begrepen.
Rusten? Heeft niet anders gedaan dan kruipen vandaagjorwas schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:14:
[...]
Dit is toch niet echt een dump? Het hangt even uit te rusten op de 800 on zo lekker door de 35k heen te breken
Het is dan ook een oude lul heSlasZ schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:19:
[...]
Rusten? Heeft niet anders gedaan dan kruipen vandaag
_
[ Voor 100% gewijzigd door jorwas op 28-06-2021 18:23 ]
Zelfde verhaal als altijd toch?Kol Nedra schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:58:
In een bear of onzekere sideways markt stappen mensen uit alts en in bitcoin (en stables). Om zo de leveraged verliezen van alts te ontwijken. Bitcoin is dan zekerder, en minder volatiel.
Zodra de markt gestabiliseerd is en een kleine of stevige uptrend laat zien dan stappen mensen uit bitcoin en in de alts om zo een hoger rendement stijging te realiseren dan als ze in bitcoin waren blijven zitten.
Dit omschakelen drukt zowel de prijs van bitcoin een beetje als zorgt voor de verhoogde vraag naar alts, en zeker premium alts zoals Eth.
Belangrijke les: niet te vaak naar de koersen kijkenRichh schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:30:
Vorige keer dat ik hier was zaten we in de run naar 14k, en vandaag ook mooie groene kaarsen
[Afbeelding]
Prima dagje

Omdat het een kutmunt is!Kol Nedra schreef op maandag 28 juni 2021 @ 17:58:
Waarsdat? ;pRichh schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:30:
Vorige keer dat ik hier was zaten we in de run naar 14k, en vandaag ook mooie groene kaarsen
[Afbeelding]
Prima dagje
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Het mooie dagje komt hier vooralsnog door ICP. Had deze al langer op de korrel en gisteren ingestapt.
muziekje voor tijdens het wachten
check ADA/ETH, geen advies maar mooie buy order?👀
bij ETH/BTC zie je het ook, de stijging lijkt gestopt te zijn voor eth 🙃
[ Voor 44% gewijzigd door Kol Nedra op 28-06-2021 21:06 ]
nothing stops this train
Ik snap de use case van deze pair niet zo.Kol Nedra schreef op maandag 28 juni 2021 @ 21:02:
check ADA/ETH, geen advies maar mooie buy order?👀
meer eth-sats (geen idee hoe je dat noemt)
nothing stops this train
Dit topic is gesloten.
Let op:
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!