[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 218 ... 245 Laatste
Acties:
  • 866.557 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Remy!!!! schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:01:
[...]

Desondanks de hoeveelheid die dagelijks/wekelijks wordt 'bijgedrukt' staat ie alsnog erg hoog, en zelfs van de BTC dip van dinsdag heeft ie weinig/niets gemerkt
Dus er zijn helaas nog teveel mensen die er vertrouwen in hebben...
Ik denk vooral veel holders die te hoog hebben ingekocht en niet met verlies willen verkopen en nog hopium hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:09
workermaster schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 22:54:
[...]

En die belastingcenten mag je houden. Ik werk gewoon voor mijn geld (softwaretester) en wil erg graag leren.
Oh, de ironie! Want dan is risico inschatten toch deel van je werk?

Just kidding, veel respect voor hoe je open, eerlijk en zonder rancune je verhaal hier deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik was er niet bij ten tijde van z'n acties, maar we mogen vannacht op z'n minst toch wel een groene kaars aansteken voor deze man als ik het zo hoor. Rip

[ Voor 4% gewijzigd door enomiss op 24-06-2021 00:35 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
roflexx schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:06:
[...]

Ik denk vooral veel holders die te hoog hebben ingekocht en niet met verlies willen verkopen en nog hopium hebben.
Doge is zo goed als religie geworden, een cult eigenlijk. Mensen die elkaar helemaal gek maken met dat Doge een solide coin is en dat het wel goed komt. Vooral op Reddit heel veel mensen die elkaar blijven vertellen dat ze holden wat er ook gebeurt. Eigenlijk compleet gestoord hoe sommige mensen er in staan. Pak je dan de infaltie van zo'n 400 miljoen dollar per jaar erbij met de huidige koers en waar Doge voor is gemaakt, dan gaat het compleet nergens over. Doge komt van 0.0025 cent voor de bullrun begon. Zat mensen die tussen de 10 cent en 50 cent hebben gekocht. Pak je een redelijk gemiddelde low zoals die 0.0025 staat ie op dit moment nog op zo'n 8000% winst. En elkaar maar blijven vertellen dat ze blijven holden hoe het ook gaat 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
PilatuS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:29:
[...]

Doge is zo goed als religie geworden, een cult eigenlijk. Mensen die elkaar helemaal gek maken met dat Doge een solide coin is en dat het wel goed komt. Vooral op Reddit heel veel mensen die elkaar blijven vertellen dat ze holden wat er ook gebeurt. Eigenlijk compleet gestoord hoe sommige mensen er in staan. Pak je dan de infaltie van zo'n 400 miljoen dollar per jaar erbij met de huidige koers en waar Doge voor is gemaakt, dan gaat het compleet nergens over. Doge komt van 0.0025 cent voor de bullrun begon. Zat mensen die tussen de 10 cent en 50 cent hebben gekocht. Pak je een redelijk gemiddelde low zoals die 0.0025 staat ie op dit moment nog op zo'n 8000% winst. En elkaar maar blijven vertellen dat ze blijven holden hoe het ook gaat 8)7
Bizar ja. Dat wordt nog ultieme rektheid de komende maanden. Doge gewoon weer terug naar een paar centjes.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Tominatie schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:38:
[...]
Bizar ja. Dat wordt nog ultieme rektheid de komende maanden. Doge gewoon weer terug naar een paar centjes.
Misschien dat BTC door weet te zetten, dan kan Doge nog mooi mee. Maar tenzij we in een permanente bullmarket komen kan het bijna niet anders dat Doge terug gaat naar 0.05 of lager. Er kan vanuit hier nog makkelijk 80% of meer af.

Die inflatie is killing voor Doge op de lange termijn. Dat er met de huidige koers een paar 100 miljoen euro in moet per jaar om die koers te behouden maakt het gemaakt om te falen. Op Reddit is het meme na meme en WIE HOLD ER NOG !!!11!1!. Dit gaat heel veel mensen heel veel geld kosten door Elon.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uMyQHqH.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:27
enomiss schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:25:
Ik was er niet bij ten tijde van z'n acties, maar we mogen vannacht op z'n minst toch wel een groene kaars aansteken voor deze man als ik het zo hoor. Rip
Ik sla even over. Elke week een nieuwe pump & dump coin (of was het elke dag?). Gelukkig nooit iets mee gedaan, maar aan de volwassenheid van crypto heeft de man niks bijgedragen.

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Even een positief artikel voor de Wyckoff fans..

https://cointelegraph.com...al-model-s-bullish-thesis

8)

[ Voor 45% gewijzigd door RaptorXS op 24-06-2021 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oli4-
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 12:28
Stokstaart schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:46:
[...]

Ik sla even over. Elke week een nieuwe pump & dump coin (of was het elke dag?). Gelukkig nooit iets mee gedaan, maar aan de volwassenheid van crypto heeft de man niks bijgedragen.
Iedere dag een andere coin inderdaad. Aparte man die aanzet tot nadenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:45
Lastig uitgeven in de bak ook. Maar volgens mij was die alles al zo goed als kwijt.

[ Voor 8% gewijzigd door keepitfrosty op 24-06-2021 07:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-09 20:26
En ja hoor.. klokslag 02:00 flikkert ie weer naar beneden.. wat een bullshit zeg :N -O-

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:42
Khaelos schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:15:
En ja hoor.. klokslag 02:00 flikkert ie weer naar beneden.. wat een bullshit zeg :N -O-
en gisteren was het een dikke vette groene paal. eergisteren ook. Zegt gewoon allemaal niets, anders dan dat er een nieuwe daily candle start om 2h

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaelos
anti elppa schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:28:
[...]

en gisteren was het een dikke vette groene paal. eergisteren ook. Zegt gewoon allemaal niets, anders dan dat er een nieuwe daily candle start om 2h
Het is gewoon best irritant als je er pas een half jaar in zit en de dikke gains gewend bent en dan dit.. op en neer en heen en weer _O- :+

En ja dit is voor een trader prima maar daar ben ik snel mee gestopt, veel te stressvol

[ Voor 9% gewijzigd door Khaelos op 24-06-2021 07:39 ]

Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
Khaelos schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:38:
[...]

Het is gewoon best irritant als je er pas een half jaar in zit en de dikke gains gewend bent en dan dit.. op en neer en heen en weer _O- :+

En ja dit is voor een trader prima maar daar ben ik snel mee gestopt, veel te stressvol
hahaha ja dat snap ik goed ja. Ik had dit ook niet echt verwacht vannacht. Maar kan prima straks weer op 35 staan....we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Khaelos schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:38:
[...]

Angst zit er bij velen denk ik nu gewoon in. Retail durft nu even niet. En de grote jongens wachten ook wat af. Ik blijf short term bearish op het moment en verwacht dat we nog wel weer een dip krijgen. De gains komen wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
keepitfrosty schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:48:
[...]

Angst zit er bij velen denk ik nu gewoon in. Retail durft nu even niet. En de grote jongens wachten ook wat af. Ik blijf short term bearish op het moment en verwacht dat we nog wel weer een dip krijgen. De gains komen wel weer.
is ook gewoon veel te vroeg om ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Tuurlijk als we nu naar 25k of 45k binnen een week gaan, is het redelijk duidelijk. Maar in dit gebied waar we nu al weken hangen.....flip a coin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaelos
Als we naar 25k gaan dan sla ik wel weer wat in hoor :7
Heb net wel even een beetje Ada en xrp omgezet in BTC omdat die koers nu gunstig leek.
BTC in de min en die twee in de plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Grofweg:

Wyckoff, s2f, onchain: bullish
Dxy, chinese miningban, sentiment: bearish

Als de chinese miners snel weer online zijn houden we dxy en sentiment over als bearish.

Mis ik er nog een aantal?

[ Voor 6% gewijzigd door Darrell op 24-06-2021 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Darrell schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:26:
Grofweg:

Dxy, chinese miningban: bearish

Als de chinese miners snel weer online zijn houden we dxy over als bearish.

Huidig sentiment: bearish >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 21:00
Ik denk dat heel veel mensen/partijen die nu aan de kantlijn staan best weer in Bitcoin willen stappen maar zo iets hebben van; oke het kan allemaal nog veel lager. Dus waarom nu instappen?

In 2 maanden tijd is de waarde gehalveerd. Dus waarom niet nog lager?

Want om weer dik 15k te moeten stijgen in waarde moeten er wel weer honderden Miljarden de markt instromen. De partijen (institutioneel) die dit geld ter beschikking hebben zijn gewoon heel terughoudend. Nieuwe instroom volgt hetzelfde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:43
ADA mooi terug gekomen, heb een deel ADA weer omgezet naar btc, nieuwe buyorder staat klaar op 3775 sats 🤗

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lonehitman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-09 06:57
Ricardovv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:35:
[...]

Ik denk dat heel veel mensen/partijen die nu aan de kantlijn staan best weer in Bitcoin willen stappen maar zo iets hebben van; oke het kan allemaal nog veel lager. Dus waarom nu instappen?

In 2 maanden tijd is de waarde gehalveerd. Dus waarom niet nog lager?

Want om weer dik 15k te moeten stijgen in waarde moeten er wel weer honderden Miljarden de markt instromen. De partijen (institutioneel) die dit geld ter beschikking hebben zijn gewoon heel terughoudend. Nieuwe instroom volgt hetzelfde pad.
Dat is niet waar.. Zouden alle BTC holders er nu voor kiezen om niet meer te verkopen dan is er niet veel voor nodig om de koers omhoog te laten knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Toegevoegd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardovv
lonehitman schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:37:
[...]

Dat is niet waar.. Zouden alle BTC holders er nu voor kiezen om niet meer te verkopen dan is er niet veel voor nodig om de koers omhoog te laten knallen.
Uhm hoe dan? Jij verondersteld dat iedereen maar BTC koopt om te hodlen?

Dat is een utopie. Zolang er dagelijks in Miljarden gehandeld word met crypto zal het hodl scenario nooit gebeuren.

MAAR stel dat echt niemand meer Bitcoin zou verkopen de hele markt zou Holdlen. Dan kan er niet meer verkocht worden.

Ook dit is een utopie.

Vraag en aanbod en daar is kapitaal voor nodig. Institutioneel HAD interesse.. nu geloven ze het wel met 50% waardedaling in 2 maanden tijd. Geen enkele investering valt op deze manier te rechtvaardigen.

Institutioneel steekt zijn geld gewoon in veilige havens zoals onroerend goed, edelmetalen of bedrijven zoals big pharma en de beurs.

Bitcoin is gewoon veel te hard gegroeid sinds okt/nov vorig jaar. Beetje het slachtoffer geworden van zijn eigen succes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-08 12:50
Ricardovv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:51:
[...]
Vraag en aanbod en daar is kapitaal voor nodig. Institutioneel HAD interesse.. nu geloven ze het wel met 50% waardedaling in 2 maanden tijd. Geen enkele investering valt op deze manier te rechtvaardigen.
Is het een waardedaling van 50% in 2 maanden of een waardestijging van 335% in 1 jaar ?
Perspectief is hier wel een beetje op z'n plek. De waardedaling nu is een correctie en maakt daarmee dit een bijzonder goed instapmoment voor bitcoin én crypto in het algemeen. En dat zie je ook als je kijkt hoeveel nieuw geld er aan het binnenstromen is, maar voorzichtig en in stapjes. Institutionele investeerders willen graag zo laag mogelijk inkopen en i.t.t. private investeerders zullen ze proberen de prijs zo min mogelijk op te drijven, voor zo lang mogelijk. My $0.01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
anti elppa schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 07:56:
[...]

is ook gewoon veel te vroeg om ook maar iets zinnigs over te kunnen zeggen. Tuurlijk als we nu naar 25k of 45k binnen een week gaan, is het redelijk duidelijk. Maar in dit gebied waar we nu al weken hangen.....flip a coin
Mwah niet helemaal mee eens, maar goed dat is mijn mening en gevoel erbij en niks meer. De weken dat wij onder de 42 gebleven zijn. De vele rejections op de 40-41. De dip naar de 28 en het naar mijn inziens matige herstel doen mij voor de short term een bearish outlook geven. Maar het is en blijft BTC en het kan inderdaad zomaar ineens flip a coin zijn en als een speer vertrekken. Mijn zak stables staat in elk geval klaar voor welke richting dan ook.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 24-06-2021 09:08 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

1 BTC = 1 BTC

Niets volatiels aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardovv
majic schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:02:
[...]

Is het een waardedaling van 50% in 2 maanden of een waardestijging van 335% in 1 jaar ?
Perspectief is hier wel een beetje op z'n plek. De waardedaling nu is een correctie en maakt daarmee dit een bijzonder goed instapmoment voor bitcoin én crypto in het algemeen. En dat zie je ook als je kijkt hoeveel nieuw geld er aan het binnenstromen is, maar voorzichtig en in stapjes. Institutionele investeerders willen graag zo laag mogelijk inkopen en i.t.t. private investeerders zullen ze proberen de prijs zo min mogelijk op te drijven, voor zo lang mogelijk. My $0.01.
Je maakt ook een redenatie fout. Bitcoin is alleen 335% in waarde gestegen voor die mensen/partijen die een jaar geleden zijn ingestapt. Voor iedereen die in begin Januari dit jaar is ingestapt is Bitcoin 0% in waarde gestegen. Voor iedereen die half April dit jaar is ingestapt is Bitcoin 50% in waarde gedaald.

Met andere woorden die honderden procenten waardestijging is totaal niet relevant op DIT moment.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:10

MicroWhale

The problem is choice

PilatuS schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 00:29:
[...]

Korte samenvatting: Doge gaat XRP achterna qua achterban.... en qua koersverloop. :+

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Ricardovv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:22:
[...]

Je maakt ook een redenatie fout. Bitcoin is alleen 335% in waarde gestegen voor die mensen/partijen die een jaar geleden zijn ingestapt. Voor iedereen die in begin Januari dit jaar is ingestapt is Bitcoin 0% in waarde gestegen. Voor iedereen die half April dit jaar is ingestapt is Bitcoin 50% in waarde gedaald.

Met andere woorden die honderden procenten waardestijging is totaal niet relevant op DIT moment.
Jij hebt het nu opeens over een heel andere doelgroep. Hoeveel institutionele investeerders zijn ingestapt op 60+ denk je? Juist, niet veel. Die weten wel wat ze doen hoor.

Je had het over de big boys, dan praten we big-boy taal. En die kijken wél naar de jaarlijkse groei en zien zo'n dip zoals nu als een kans, niet een probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fSRcZqs2CIcxCbuBqm2xJhGKvKQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/fo2XTO3X5Uoq6N1Aktpv2OYl.gif?f=user_large

Door de 300 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jisx4un57J1n0e1jQgdrNvQlCl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XaP1n6oFQo72INxZVumXYVao.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door knakworst op 24-06-2021 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
Darrell schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:26:
Grofweg:

Dxy, chinese miningban, sentiment: bearish

Als de chinese miners snel weer online zijn houden we dxy en sentiment over als bearish.

DXY klimt hard inderdaad, maar ik verwacht wel dat het tegen de weerstandslijn ketst en weer zal dalen. Als je dan uitzoomt zie je dat hij redelijk zijwaarts gaat. Zodra hij afgeketst is dan verwacht ik dat bitcoin weer hard omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricardovv
majic schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:24:
[...]

Jij hebt het nu opeens over een heel andere doelgroep. Hoeveel institutionele investeerders zijn ingestapt op 60+ denk je? Juist, niet veel. Die weten wel wat ze doen hoor.

Je had het over de big boys, dan praten we big-boy taal. En die kijken wél naar de jaarlijkse groei en zien zo'n dip zoals nu als een kans, niet een probleem.
Institutioneel zoekt stabiliteit. Een hoge koers verondersteld dat. Maar de volatiliteit in absolute bedragen doet institutioneel afschrikken. Institutioneel zijn niet de traditionele whales/crypto boys die nu massaal opscheppen maar pensioenfondsen en consorten. En die slaan echt niet in op dit moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:44
Inmiddels houd ik nogmaals een oog op ICP. Is eerder helemaal rekt gegaan, maar hij lijkt nu op een bodem te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Zouden we dan vandaag miljardair worden? 8)7

In ieder geval prettig om te zien dat de koers nog redelijk stabiel is van BTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

merauder schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:34:
Inmiddels houd ik nogmaals een oog op ICP. Is eerder helemaal rekt gegaan, maar hij lijkt nu op een bodem te zitten.
Ik weet niet hoeveel geduld je hebt, maar als je tot een bearmarket kan wachten zou ik dat toch enigszins aanbevelen... of in gespreid in flufjes aankopen.

*edit* en zolang hij het koersverloop heeft van een echte shitcoin (piek en daarna blijven dalen) zou ik hem nog niet aanraken.

*edit2* begrijp me niet verkeerd, hij zou best nog een opleving kunnen hebben deze bullrun, maar mijn verwachting is dat hij tijdens de bear naar dik <10$ gaat.

óf hij daarna weer opleeft valt te bezien, maar gezien het grote potentieel en de grote backing zou dat goed kunnen als het project niet uit elkaar valt tijdens zo'n bear.

[ Voor 38% gewijzigd door MicroWhale op 24-06-2021 09:38 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majic
Ricardovv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:34:
[...]

Institutioneel zoekt stabiliteit. Een hoge koers verondersteld dat. Maar de volatiliteit in absolute bedragen doet institutioneel afschrikken. Institutioneel zijn niet de traditionele whales/crypto boys die nu massaal opscheppen maar pensioenfondsen en consorten. En die slaan echt niet in op dit moment
Misschien is de subgroep binnen constitutioneel waar wij het over hebben dan anders. Pensioenfondsen weet ik te weinig van af om iets over te zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-08-2024
majic schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 09:37:
[...]

Misschien is de subgroep binnen constitutioneel waar wij het over hebben dan anders. Pensioenfondsen weet ik te weinig van af om iets over te zeggen.
Ik wel en die zitten totaal niet in crypto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:38
sampoo schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:49:
[...]

Dat lijkt mij het meest waarschijnlijke, maar dit soort tweets van zijn hand zullen ongetwijfeld tot de nodige speculatie leiden.
[Twitter]
De ultieme middelvinger, als je al een plan hebt gemaakt om zelfmoord te plegen als je wordt uitgeleverd, maar toch zo'n tweet uitbrengen om tot in de einde der tijden controverse te creëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
Ricardovv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Uhm hoe dan? Jij verondersteld dat iedereen maar BTC koopt om te hodlen?

Dat is een utopie. Zolang er dagelijks in Miljarden gehandeld word met crypto zal het hodl scenario nooit gebeuren.

MAAR stel dat echt niemand meer Bitcoin zou verkopen de hele markt zou Holdlen. Dan kan er niet meer verkocht worden.

Ook dit is een utopie.

Institutioneel steekt zijn geld gewoon in veilige havens zoals onroerend goed, edelmetalen of bedrijven zoals big pharma en de beurs.

Bitcoin is gewoon veel te hard gegroeid sinds okt/nov vorig jaar. Beetje het slachtoffer geworden van zijn eigen succes.
bijna nieuwe maand, meeste mensen krijgen rond nu en eind vd maand nieuwe shitcoin genaamd Euro op hun rekening, daar wordt vast en zeker nieuwe Bitcoin voor gekocht.
en uiteraard de Henk en Ingrids willen wat Doge kopen nu 👍

edit; wow erg bullish nu ada/btc pair 👀
iets te vroeg verkocht......ach winst is winst meer sats erbij 🙂

[ Voor 10% gewijzigd door Kol Nedra op 24-06-2021 10:10 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
[...]

Pensioenfondsen zitten inderdaad niet in BTC. Voor pensioenfondsen is het van belang dat hun investeringen cashflow oplevert en dat is iets wat BTC uit zichzelf niet doet. De DNB vind het bijvoorbeeld ook niet leuk als pensioenfondsen in goud gaan beleggen, en laat BTC nou vaak het digitale goud genoemd worden.

Juist, omdat het holden van BTC geen cashflow oplevert, verwacht ik dat ETH uiteindelijk meer interesse gaat krijgen van institutionele partijen in de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• malarkan
jvel92 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:10:
[...]

Pensioenfondsen zitten inderdaad niet in BTC. Voor pensioenfondsen is het van belang dat hun investeringen cashflow oplevert en dat is iets wat BTC uit zichzelf niet doet. De DNB vind het bijvoorbeeld ook niet leuk als pensioenfondsen in goud gaan beleggen, en laat BTC nou vaak het digitale goud genoemd worden.

Juist, omdat het holden van BTC geen cashflow oplevert, verwacht ik dat ETH uiteindelijk meer interesse gaat krijgen van institutionele partijen in de toekomst.
Met dien verstande dat dit op zijn vroegst pas gaat gebeuren nadat het nieuwe pensioenakkoord kan worden uitgevoerd en crypto minder volatiel is zodat mensen er zelf ook besluiten over kunnen nemen.

Het huidige pensioensysteem, zeker bij DB-regelingen zoals die van het ABP zijn op dit moment te gevaarlijk om de volatiliteit van crypto aan te kunnen, bij lange beleggingshorizons in DC-regelingen zou het in principe nog kunnen, maar dan heb je het wel over imo max 5% van het belegd vermogen, zelfs bij 30 jaar, en dan afbouwend uiteraard richting de pensioenleeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kol Nedra schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:06:
[...]

bijna nieuwe maand, meeste mensen krijgen rond nu en eind vd maand nieuwe shitcoin genaamd Euro op hun rekening, daar wordt vast en zeker nieuwe Bitcoin voor gekocht.
en uiteraard de Henk en Ingrids willen wat Doge kopen nu 👍

edit; wow erg bullish nu ada/btc pair 👀
iets te vroeg verkocht......ach winst is winst meer sats erbij 🙂
BNB/BTC is ook weer boven de 0,009.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VERINGTENTJE
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:45

VERINGTENTJE

BtC Hodler since '15

nvm.

[ Voor 98% gewijzigd door VERINGTENTJE op 24-06-2021 10:18 ]

Dit komt nooit meer goed. Kale macaroni for life. ®Jaapio Verwijderd69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Iemand een idee wat ADA aan het doen is.... Iets van nieuws?
Ik wilde nog wat bijkopen op 1$ maar zal dus nog wat moeten wachten tot een volgende drop :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:19
freshprince schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:18:
Ik wilde nog wat bijkopen op 1$ maar zal dus nog wat moeten wachten tot een volgende drop :(
Daar heb je gister toch de kans voor gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waarom je in de webbrowser Safari geen crypto wallets als extensie kunt gebruiken en wel in Chromium browsers en Firefox? Heeft dat met marktaandeel te maken of met de browser-engine? Of is WebKit beperkt of ligt het puur aan de zin van Apple?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

knakworst

Get more sats!

Er komt weer een nieuwe shitcoin naar binance launchpad, klay. Daarom een klein plusje voor bnb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• workermaster
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 15:14
freshprince schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:18:
Aan het stijgen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Vibravis schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:22:
[...]

Daar heb je gister toch de kans voor gehad?
fiat was jammergenoeg nog onderweg :'(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• enomiss
[...]

Pensioenfondsen en bedrijven werden lange tijd tegengehouden door de Nederlandse bank om goud op hun balans te zetten. Goud is sinds 1971 namelijk de anti-dollar. Omdat veel welvarende landen - en dus Nederland ook - vriendjes zijn met de VS is/was het ‘not done’ om in goud op de balans te zetten.

Recent heeft het pensioenfonds van DSM – met goedkeuring - voor 386 miljoen aan goud gekocht en dus De Nederlandsche Bank weten te overtuigen. Dit lijkt een keerpunt. Een tijd geleden heeft De Nederlandsche Bank namelijk ook zelf aangegeven dat goud noodzakelijk zal zijn bij een volgende economische crisis.

@Ricardovv Goud is ook volatiel. Volatiliteit alleen is per definitie geen rede om niet in een asset te gaan. Voor Henk en Ingrid kan het risicovol zijn wanneer ze een nieuwe auto moeten kopen wanneer de koers laag staat, echter voor Pensioenfondsen en bedrijven – die andere assets op de balans hebben staan - is dit geen obstakel.

Aan assets als goud en Bitcoin hangt schaarste - bij goud minder want we weten de voorraad niet - waardoor er een ‘natuurlijke wet’ geldt, dat zolang er vraag naar blijft - en de voorraad langzamer toeneemt - stijgt de waarde op lange termijn, ondanks de volatiliteit. ‘Lange termijn’ is key om te begrijpen en daarmee key om volatiliteit in het juiste daglicht te stellen. Volatiliteit bij een dergelijke asset is een noodzakelijk kwaad dat erbij hoort, want juist omdat deze assets zo winstgevend en dus bruikbaar zijn, zullen er altijd momenten zijn dat er winst gepakt wordt. Dit gebeurt in golfbewegingen - maar met scherpere pieken en dalen omdat mensen vanuit paniek handelen. Als er maar genoeg holders aangeven, dit is het moment om winst te pakken, dan volgt de rest. Dergelijke assets wil je namelijk af en toe omzetten in iets anders om er oplossingen mee realiseren, denk aan investeringen in een bedrijf. Pensioenfondsen of bedrijven gaan (vooralsnog) niet all-in op goud of Bitcoin (uitzonderingen daar gelaten), dus zij zitten niet in situaties waarbij ze zich zorgen maken om een lage koers. Investeringen kunnen ten tijde van een lage koers gerealiseerd worden op andere manieren. De balans is immers niet 100% goud of Bitcoin.

Daarom is het S2F (of S2Fx) model van PlanB zo belangrijk. Je kan er in geloven of niet, maar een dergelijk model is noodzakelijk voor Pensioenfondsen en bedrijven om Bitcoin om hun balans te kunnen zetten. Daarnaast is Bitcoin bijna verplicht om zijn bestaansrecht te bewijzen aan de hand van een dergelijk model (met eventuele aanpassingen in de toekomst). Wil Bitcoin als alternatief gezien kunnen worden voor goud, dan moet het zich op z’n minst als kunnen gedragen als goud - met bijhorende ‘natuurlijke wetten’ die statistisch en wiskundig omschreven kunnen worden. Het S2F model is daarom zo simplistisch mogelijk omdat je volatiliteit vanwege oorlogen, crisissen en pandemieën niet kunt voorspellen. Het gaat daarom ook niet om het volgen van de ‘lijn’ op de grafiek, maar om het bereiken van punten om de zoveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
malarkan schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:13:
[...]

Met dien verstande dat dit op zijn vroegst pas gaat gebeuren nadat het nieuwe pensioenakkoord kan worden uitgevoerd en crypto minder volatiel is zodat mensen er zelf ook besluiten over kunnen nemen.

Het huidige pensioensysteem, zeker bij DB-regelingen zoals die van het ABP zijn op dit moment te gevaarlijk om de volatiliteit van crypto aan te kunnen, bij lange beleggingshorizons in DC-regelingen zou het in principe nog kunnen, maar dan heb je het wel over imo max 5% van het belegd vermogen, zelfs bij 30 jaar, en dan afbouwend uiteraard richting de pensioenleeftijd.
De vraag is natuurlijk of crypto ooit minder volatiel gaat worden. Volatiliteit in bijvoorbeeld BTC wordt mede veroorzaakt door schaarste en dat zal in de toekomst alleen maar erger worden, als iedereen stug blijft holden.

Punt waarom specifiek BTC niet enorm geschikt is voor een pensioenfonds is omdat het holden van BTC uit zich zelf geen cashflow genereert voor de holder. De enige manier om de gemaakte winst te realiseren is om het om te zetten naar fiat. Je kunt je BTC natuurlijk stallen bij een externe partij om er rente op te vangen.

Grote verschil tussen DC en DB regelingen is eigenlijk dat bij een DB regeling het risico op de werkgever/pensioenfonds/verzekeraar ligt want de deelnemer heeft recht op x uitkering. Bij een DC regeling ligt het risico grotendeels bij de deelnemer zelf, omdat de uitkering immers nog niet vaststaat. Je krijgt dan op pensioenleeftijd een zak met geld en moet daar een uitkering van aankopen en bent dan afhankelijk van de rente. Uiteindelijk wordt bij beide regelingen wel gewoon geinvesteerd met vermogen, in de toekomst zou inderdaad 5% allocatie naar crypto goed zijn. Ik geloof dat sommige vermogensbeheerders dit ook al adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

freshprince schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Binance? Blijft apart dat ze iDeal (tijdelijk?) stop hebben gezet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasper7878
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-07 14:12
Ken. schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:46:
[...]

hopelijk is dit tijdelijk idd. moest nu weer via een broker wat btc kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
jvel92 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:43:
[...]

De vraag is natuurlijk of crypto ooit minder volatiel gaat worden. Volatiliteit in bijvoorbeeld BTC wordt mede veroorzaakt door schaarste en dat zal in de toekomst alleen maar erger worden, als iedereen stug blijft holden.

Punt waarom specifiek BTC niet enorm geschikt is voor een pensioenfonds is omdat het holden van BTC uit zich zelf geen cashflow genereert voor de holder. De enige manier om de gemaakte winst te realiseren is om het om te zetten naar fiat. Je kunt je BTC natuurlijk stallen bij een externe partij om er rente op te vangen.

Grote verschil tussen DC en DB regelingen is eigenlijk dat bij een DB regeling het risico op de werkgever/pensioenfonds/verzekeraar ligt want de deelnemer heeft recht op x uitkering. Bij een DC regeling ligt het risico grotendeels bij de deelnemer zelf, omdat de uitkering immers nog niet vaststaat. Je krijgt dan op pensioenleeftijd een zak met geld en moet daar een uitkering van aankopen en bent dan afhankelijk van de rente. Uiteindelijk wordt bij beide regelingen wel gewoon geinvesteerd met vermogen, in de toekomst zou inderdaad 5% allocatie naar crypto goed zijn. Ik geloof dat sommige vermogensbeheerders dit ook al adviseren?
Dat gedeelte over de DB-regelingen is de kort door de bocht. je wil namelijk bij DB-regelingen ook de inflatie -indexaties kunnen toekennen aan deelnemers. als dat niet kan doordat er minder kapitaal is in de technische voorzieningen wordt er dus niet geindexeerd of zoals bij de grotere pensioenfondsen nu eigenlijk al 2 jaar op rij had gemoeten cf de wetgeving dat de uitkeringen dan gekort worden. Dat is dus wel degelijk voor rekening van de deelnemers, ondanks dat dit inderdaad een toezegging van een uitkering is.

Ik snap je gedachte er achter wel overigens, maar weet ook dat bij een DB-regeling de PF's daarin veel teveel onder toezicht staan van oa: overheid en vakbonden die echt geen crypto gaan toestaan, doordat ze hier geen daadwerkelijk grip op krijgen.

Over de vermogensbeheerders: mogelijk wordt hier wel in geadviseerd, echter is het bij de grotere DC-pensioenfondsen echt nog niet ingeburgerd, denk dat alleen Robeco dit uberhaupt overweegt bij het pensioenfonds.
Als ik zo een beetje om mij heen kijk zie ik dat op dit moment ieg niet aangeboden worden, laat staan als los product. In lifecycles al helemaal niet, daar heb je het op dit moment voornamelijk over rente-afdekkingsfondsen en vastrentende beleggingen met meer of minder risico en dus ook meer of minder rendement.

En dat is imo ook prima. Laten we dat ook echt bij pensioenfondsen maar niet gaan aanbieden, daarmee bieden we ieg nog wat zekerheid voor H&I ipv dat ze echt alles in mogelijke short-term gains gaan gooien, 1 jaar voor pensioneren. Afgelopen jaar al aardig wat schrijnende verschillen gezien in april en mei 2020 door de crash, waarbij mensen hun levenslange pensioen opeens zagen verdampen.

Als het in een High-stakes-fund zit is dat al heel wat anders. maar niet specifiek een mogelijkheid om te zeggen: ik wil alles in crypto...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
jvel92 schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Ja kan crypto niet als een geheel omschrijven. Er moet onderscheid gemaakt worden:
- Crypto als asset
- Crypto als betaalmiddel
- Crypto als gokmiddel
- Crypto als NFT
- Crypto als smart contract
- Crypto als governance
- Enz.

Sommige crypto wil je volatiel hebben, denk aan meme coins als gokmiddel.
Andere crypto wil je stabiel hebben, denk aan betaalmiddelen, dit zullen daarom allemaal ouderwets gemanipuleerde CDBC's worden. Wellicht wat excotische crypto als Cardano in landen die geen CDBC kunnen ontwikkelen en geen andere CDBC willen gebruiken.
Voor crypto als asset, bijvoorbeeld Bitcoin, zie mijn vorige post. En aangaande volatiliteit op lange termijn, we weten het nog niet, want Bitcoin is iets nieuws.
Voor overige crypto use-cases hoeft volatiliteit helemaal geen rol te spelen. Vraag je af, waarom moet elke crypto verhandelbaar zijn door idioten? Dit hoeft niet. Crypto kan ook in interne systemen gebruikt worden, denk aan micro transacties.

[ Voor 7% gewijzigd door enomiss op 24-06-2021 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vibravis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-09 12:19
freshprince schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Als je daarvan afhankelijk bent dan zou ik andere keuzes maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Vibravis schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Ja inderdaad. Ik heb nu een buffer meegestuurd. En die laat ik dan in flex pool zitten op Binance in BUSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Zou dit te maken hebben met de regels van DNB? Dat ze een brief hebben ontvangen van DNB waarin ze gevraagd wordt meer gegevens af te leveren aan DNB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
[...]

wedt nooit op 1 paard, Bitvavo is opzich uitermate ideaal om te kopen (ideal gratis) en hodlen.
Voor traden moet je niet bij Bitvavo zijn.... KuCoin heeft volgens mij ook ideal, maar nog niet geporbeerd

[ Voor 13% gewijzigd door Kol Nedra op 24-06-2021 11:09 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• malarkan
Vibravis schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:01:
[...]

ik denk dat de fiat nog onderweg was richting binance door de Ideal-blokkade op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
enomiss schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Pensioenfondsen en bedrijven werden lange tijd tegengehouden door de Nederlandse bank om goud op hun balans te zetten. Goud is sinds 1971 namelijk de anti-dollar. Omdat veel welvarende landen - en dus Nederland ook - vriendjes zijn met de VS is/was het ‘not done’ om in goud op de balans te zetten.

Recent heeft het pensioenfonds van DSM – met goedkeuring - voor 386 miljoen aan goud gekocht en dus De Nederlandsche Bank weten te overtuigen. Dit lijkt een keerpunt. Een tijd geleden heeft De Nederlandsche Bank namelijk ook zelf aangegeven dat goud noodzakelijk zal zijn bij een volgende economische crisis.

@Ricardovv Goud is ook volatiel. Volatiliteit alleen is per definitie geen rede om niet in een asset te gaan. Voor Henk en Ingrid kan het risicovol zijn wanneer ze een nieuwe auto moeten kopen wanneer de koers laag staat, echter voor Pensioenfondsen en bedrijven – die andere assets op de balans hebben staan - is dit geen obstakel.

Aan assets als goud en Bitcoin hangt schaarste - bij goud minder want we weten de voorraad niet - waardoor er een ‘natuurlijke wet’ geldt, dat zolang er vraag naar blijft - en de voorraad langzamer toeneemt - stijgt de waarde op lange termijn, ondanks de volatiliteit. ‘Lange termijn’ is key om te begrijpen en daarmee key om volatiliteit in het juiste daglicht te stellen. Volatiliteit bij een dergelijke asset is een noodzakelijk kwaad dat erbij hoort, want juist omdat deze assets zo winstgevend en dus bruikbaar zijn, zullen er altijd momenten zijn dat er winst gepakt wordt. Dit gebeurt in golfbewegingen - maar met scherpere pieken en dalen omdat mensen vanuit paniek handelen. Als er maar genoeg holders aangeven, dit is het moment om winst te pakken, dan volgt de rest. Dergelijke assets wil je namelijk af en toe omzetten in iets anders om er oplossingen mee realiseren, denk aan investeringen in een bedrijf. Pensioenfondsen of bedrijven gaan (vooralsnog) niet all-in op goud of Bitcoin (uitzonderingen daar gelaten), dus zij zitten niet in situaties waarbij ze zich zorgen maken om een lage koers. Investeringen kunnen ten tijde van een lage koers gerealiseerd worden op andere manieren. De balans is immers niet 100% goud of Bitcoin.

Daarom is het S2F (of S2Fx) model van PlanB zo belangrijk. Je kan er in geloven of niet, maar een dergelijk model is noodzakelijk voor Pensioenfondsen en bedrijven om Bitcoin om hun balans te kunnen zetten. Daarnaast is Bitcoin bijna verplicht om zijn bestaansrecht te bewijzen aan de hand van een dergelijk model (met eventuele aanpassingen in de toekomst). Wil Bitcoin als alternatief gezien kunnen worden voor goud, dan moet het zich op z’n minst als kunnen gedragen als goud - met bijhorende ‘natuurlijke wetten’ die statistisch en wiskundig omschreven kunnen worden. Het S2F model is daarom zo simplistisch mogelijk omdat je volatiliteit vanwege oorlogen, crisissen en pandemieën niet kunt voorspellen. Het gaat daarom ook niet om het volgen van de ‘lijn’ op de grafiek, maar om het bereiken van punten om de zoveel tijd.
Een pensioenfonds met bitcoin op hun balans is wel het domste wat je kan doen als pensioenfonds.
Gelukkig hebben een aantal NL fondsen ook publiekelijk kenbaar gemaakt dat niet te zullen doen.

En een pensioenfonds gaat ook echt niet kijken naar een PlanB twittert accountje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Slux schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:10:
[...]

Een pensioenfonds met bitcoin op hun balans is wel het domste wat je kan doen als pensioenfonds.
Gelukkig hebben een aantal NL fondsen ook publiekelijk kenbaar gemaakt dat niet te zullen doen.

En een pensioenfonds gaat ook echt niet kijken naar een PlanB twittert accountje
Maar wel vol inzetten op de beurs en negatieve rente trekken?

Ben met je eens dat bitcoin te risicovol is maar dat zijn die andere opties ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
[...]

Pensioenfondsen beleggen constant, en daar zitten ook mislukte investeringen tussen. Je gelooft toch niet in sprookjes? Dus je verhaal raakt kant nog wal.
PlanB heeft 20 jaar bij een pensioenfonds gewerkt en weet wat pensioenfondsen nodig hebben om Bitcoin zichzelf te laten bewijzen: een fundamenteel model.
Ja, vooralsnog zou ik het ook als een risico omschrijven, maar dat hoeft niet zo te blijven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
[...]

Pensioen fondsen mogen gewoonweg niet investeren in risico volle producten. En al helemaal niet in iets wat de ECB niet erkent.

Maar in wapens, smerige olie of goud, kobalt met mensonterende omstandigheden is geen probleem. Zo zijn we weer wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Darrell schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Maar wel vol inzetten op de beurs en negatieve rente trekken?

Ben met je eens dat bitcoin te risicovol is maar dat zijn die andere opties ook.
Is niet te vergelijken imo op de reguliere beurzen heb je veel meer ''veilige'' opties dan wel in LT leningen om je geld weg te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
enomiss schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Pensioenfondsen beleggen constant, en daar zitten ook mislukte investeringen tussen. Je gelooft toch niet in sprookjes? Dus je verhaal raakt kant nog wal.
PlanB heeft 20 jaar bij een pensioenfonds gewerkt en weet wat pensioenfondsen nodig hebben om Bitcoin zichzelf te laten bewijzen: een fundamenteel model.
Ja, vooralsnog zou ik het ook als een risico omschrijven, maar dat hoeft niet zo te blijven.
Het is gewoon een feit, net wat @lighting_ zegt over de ECB.
En nee een echt bedrijf gaat echt geen anoniem accountje serieus nemen als je daar in gelooft dan geloof je zeker in sprookjes. ;)

Die gasten doen dat zelf wel, daar hebben ze ik weet niet hoeveel mensen voor in dienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:31

Ken.

\m/.([oO]).\m/

MicroWhale schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Zou dit te maken hebben met de regels van DNB? Dat ze een brief hebben ontvangen van DNB waarin ze gevraagd wordt meer gegevens af te leveren aan DNB?
Maar dan zou dat dan ook niet moeten gelden voor SEPA betalingen die ze ontvangen? Of valt dat onder andere regelgeving omdat dat geen directe/actieve betaling is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Slux schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:22:
[...]

Het is gewoon een feit, net wat @lighting_ zegt over de ECB.
En nee een echt bedrijf gaat echt geen anoniem accountje serieus nemen als je daar in gelooft dan geloof je zeker in sprookjes. ;)

Die gasten doen dat zelf wel, daar hebben ze ik weet niet hoeveel mensen voor in dienst.
Al had pipo de clown het model gemaakt, het maakt geen bal uit. Een model is een model. Feit.
Als een model zich bewijst dan is dat zo.
Als het model helpt om andere modellen zich verder te ontwikkelen, dan is dat zo.
Wellicht bestaan dergelijke modellen al lang ergens intern, maar S2F is publiek.

Verdiep je iets meer in PlanB zou ik zeggen. Van wat ik tussen de regels door opmaak vermoed ik dat die bij een van de grootste pensioenfonds in de wereld heeft gewerkt. Dan ken je het klappen van de zweep wel.

Of gaan we opeens alles wat anoniem is als afwijsbaar beschouwen. |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
Voor de duidelijkheid:

Pensioenfondsen doen extreem aan spreiding. Er zitten wel degelijk extreem volatiele beleggingen tussen, waarbij op sommige dagen 10% swings geen enkele uitzondering zijn.

Echter gezien het totaal belegde vermogen van een PF is dat vaak geen enkel probleem. Daar hebben ze inderdaad zeer goed betaalde VB's zoals Blackrock voor om te zorgen dat hun portfolio zo dicht mogelijk bij het geplande vermogen van het PF blijft zitten. Elke euro winst daar bovenop is super mooi, maar daar gaan ze bijna niet van uit, doordat het overgrote deel in vastrentende waarden zitten. En de rendementen die ze halen zijn nu al bijna belachelijk goed. Het probleem zoals ook al vaak aangestipt is dat de rekenrente nu extreem laag is waardoor ze niet mogen indexeren.

Ik zie op dit moment eigenlijk zelf geen enkele toegevoegde waarde waarom ze het investeren in crypto zouden willen toestaan. Mogelijk in de toekomst wel, zodra het inderdaad meer planbaar gaat worden wat de beleggingen zouden gaan doen in een overzicht.

Maar zodra iedereen zijn eigen beleggings-pensioenpotje (brrrrr dat woord geeft me zo de kriebels...) gaat krijgen vraag ik me echt af of je dat moet willen. Zoals gezegd: prima als het in een mix-fund onder beheer van de VB zit maar een eigen keuze in crypto als vrij-beleggen lijkt mij wat dat betreft niet wenselijk. Omdat zodra deze mensen daarmee hun hele pensioen verknallen de staat weer op kan draaien voor de gevolgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
enomiss schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Al had pipo de clown het model gemaakt, het maakt geen bal uit. Feit. Een model is een model.
Als het model helpt om andere modellen zich verder te ontwikkelen, dan is dat zo.
Wellicht bestaan dergelijke modellen al lang ergens intern, maar S2F is publiek.

Verdiep je iets meer in PlanB zou ik zeggen. Van wat ik tussen de regels door opmaak vermoed ik dat die bij een van de grootste pensioenfonds in de wereld heeft gewerkt. Dan ken je et klappen van de zweep wel

Ik heb genoeg gezien en gelezen over PlanB om hem niet serieus te nemen.

En jij weet dat ie bij een pensioenfonds heeft gewerkt omdat je hem kent, of omdat ie dat bij onze bitcoinsletje in de auto vertelde ? :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• malarkan
[...]

Al had pipo de clown het model gemaakt, het maakt geen bal uit. Een model is een model. Feit.

Verdiep je iets meer in PlanB zou ik zeggen. Van wat ik tussen de regels door opmaak vermoed ik dat die bij een van de grootste pensioenfonds in de wereld heeft gewerkt. Dan ken je het klappen van de zweep wel.

het ene pensioenfonds is het andere niet he. je kunt een heel groot pensioenfonds zijn (ABP) maar verschrikkelijke resultaten jaar na jaar laten zien omdat je niet kunt halen wat je zou moeten halen. of een middelgroot PF zijn (Detailhandel) die zelfs in crisisjaren kon indexeren omdat hun dekkingsgraad hoog genoeg bleef om dit te mogen doen. Laat staan dat het tussen de landen ook nog wel aardig verschil maakt wat goed en wat minder goed is. In NL is het pensioensysteem de top van de top, dat is in vele andere landen een stuk minder.

En de functie bij het pensioenfonds is ook wel een interessante omdat de meeste pensioenfondsen in NL hun eigen beleggingen totaal niet doen. Dit wordt voornamelijk uitbesteed aan VB's die daarmee volledig aan de haal gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

knakworst schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:23:
Er komt weer een nieuwe shitcoin naar binance launchpad, klay. Daarom een klein plusje voor bnb.
Mooi.

Nu nog even aankondigen wanneer ze dat flufje BNB gaan burnen van Q2.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
Slux schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:35:
[...]

En jij weet dat ie bij een pensioenfonds heeft gewerkt omdat je hem kent, of omdat ie dat bij onze bitcoinsletje in de auto vertelde ? :F
Als je vrouwen sletjes gaat noemen en als die bron je enige assosiatie is kan ik jou niet serieus nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
** Knip **

[ Voor 92% gewijzigd door Taro op 24-06-2021 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
** Knip **

[ Voor 91% gewijzigd door Taro op 24-06-2021 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
** Knip **

Maar goed MOON, Lambo en god tier bitcoin

[ Voor 64% gewijzigd door Taro op 24-06-2021 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
Slux schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:46:
[...]

** Knip **

Maar goed MOON, Lambo en god tier bitcoin
Toon dan aan dat het onzin is. Een fundamenteel model is noodzakelijker dan achterlijke driehoekjes. Sorry, ik ga niet meer op jou reageren tenzij het weer inhoudelijk wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Taro op 24-06-2021 20:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardovv
enomiss schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Heel verhaal.. prima.. maar het belangrijkste punt mis je.. Er is Bitcoin schaarste maar er is geen Crypto schaarste. Crypto en indirect Bitcoin is feitelijk oneindig. Er zal altijd kapitaal vanuit Bitcoin vloeien als de Alts harder stijgen. Alleen als de markt inklapt stroomt dit kapitaal niet automatisch terug naar Bitcoin. De volatiliteit zit niet alleen in de Bitcoin aankoop en verkoop maar vooral in de kapitaalstromen tussen Bitcoin en de Alts. Handelaren verkopen/ruilen Bitcoin gewoon in voor alts die (veel sterker) stijgen. Hele hold strategie is totaal niet van belang voor hun.

En goud gaat natuurlijk niet 50% in waarde dalen in 2 maanden tijd. (Ook niet stijgen).

Maargoed ik ben niet anti crypto hoor. Ik zit er sinds 2017 in. Leuke winsten gemaakt maar momenteel sta ik gewoon sceptisch aan de kantlijn. Niet om te irriteren, niet om het beter te weten. Maar wel om te relativeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:52

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hahahaha ik las dit in het stemmetje van dat vrouwtje, stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Ken. schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:26:
[...]

Maar dan zou dat dan ook niet moeten gelden voor SEPA betalingen die ze ontvangen? Of valt dat onder andere regelgeving omdat dat geen directe/actieve betaling is?
Ik heb geen flauw idee, maar vind t wel interessant om te onderzoeken van deze kant. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het direct met Binance te maken heeft dan hoor, omdat Binance buitenlands is. Misschien iets met de contractafspraken die verlengd moesten worden maar dat ze dat niet voor elkaar krijgen. Wellicht omdat iDeal aan zijn jasje is getrokken door DNB of EMF?

Zijn er bijvoorbeeld Belgische tweakers die hetzelfde probleem hebben? Of werkt iDeal daar sowieso niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
HollovVpo1nt schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Haha ik denk dat iedereen dat doet elke keer dat deze voorbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
nu ook Klay erbij, bem benieuwd hoe dat gaat met de BNB die je in je vault zit. krijg je dan 50% ATA en 50% Klay?

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:00:
[...]

haha echt geniaal ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
Ricardovv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:56:
[...]

Heel verhaal.. prima.. maar het belangrijkste punt mis je.. Er is Bitcoin schaarste maar er is geen Crypto schaarste. Crypto en indirect Bitcoin is feitelijk oneindig. Er zal altijd kapitaal vanuit Bitcoin vloeien als de Alts harder stijgen. Alleen als de markt inklapt stroomt dit kapitaal niet automatisch terug naar Bitcoin. De volatiliteit zit niet alleen in de Bitcoin aankoop en verkoop maar vooral in de kapitaalstromen tussen Bitcoin en de Alts. Handelaren verkopen/ruilen Bitcoin gewoon in voor alts die (veel sterker) stijgen. Hele hold strategie is totaal niet van belang voor hun.

En goud gaat natuurlijk niet 50% in waarde dalen in 2 maanden tijd. (Ook niet stijgen).

Maargoed ik ben niet anti crypto hoor. Ik zit er sinds 2017 in. Leuke winsten gemaakt maar momenteel sta ik gewoon sceptisch aan de kantlijn. Niet om te irriteren, niet om het beter te weten. Maar wel om te relativeren.
_O- Je zit in je eigen crypto playground wereldje na te denken en verliest het grote plaatje uit het oog.
Als je ook maar iets van fundamentals wist zou je niet zo praten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ricardovv
[...]

Uhm PlanB weet alles heel geloofwaardig te vertellen over zijn financiële verleden in de geld “industrie”. Maarja wie zegt of het waar is? Anoniem is anoniem. Kan alles en iedereen zijn. Elk jaar staat er wel ergens een “veteraan” vol gehangen met -tig medailles op een 4 of 5 mei bijeenkomst.. gewoon voor de aandacht want een echte militair is die nooit geweest.

Grote probleem wat ik met dat model heb is de sprongen die er in worden gemaakt. De laatste stappen zijn zo ruim interpreteerbaar dat het eigenlijk altijd wel uitkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FijneKerst
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 17:46

FijneKerst

Flufjes!!

Slux schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:35:
[...]

Gaan we nou ons Crypto babe Madelon bashen?.. wel gvd!! :(

Zat te wachten tot zij een keer een @jaapio babe post zou worden bij 50K ofzo :9~

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ricardovv schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:08:
[...]

Uhm PlanB weet alles heel geloofwaardig te vertellen over zijn financiële verleden in de geld “industrie”. Maarja wie zegt of het waar is? Anoniem is anoniem. Kan alles en iedereen zijn. Elk jaar staat er wel ergens een “veteraan” vol gehangen met -tig medailles op een 4 of 5 mei bijeenkomst.. gewoon voor de aandacht want een echte militair is die nooit geweest.

Grote probleem wat ik met dat model heb is de sprongen die er in worden gemaakt. De laatste stappen zijn zo ruim interpreteerbaar dat het eigenlijk altijd wel uitkomt.
Je gedachtes kan ik echt niet volgen. Enerzijds maak je je druk om volatiliteit en anderzijds geef je aan dat het model altijd wel uitkomt. Iets klopt er niet. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IgH4ple.png

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

enomiss schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Toon dan aan dat het onzin is. Een fundamenteel model is noodzakelijker dan achterlijke driehoekjes. Sorry, ik ga niet meer op jou reageren tenzij het weer inhoudelijk wordt.
"Every model is wrong, some are useful (en dan heb ik het over charts, niet vrouwelijk schoon)."

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDcm_cNBF9DcNQeuunD69ewsKhY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7an4DzFPpUcfZbACq9NKr9ok.png?f=fotoalbum_large

Mijn eerste Productreview! https://tweakers.net/productreview/243692/creative-sound-blasterx-h7.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:40
FijneKerst schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Gaan we nou ons Crypto babe Madelon bashen?.. wel gvd!! :(

Zat te wachten tot zij een keer een @jaapio babe post zou worden bij 50K ofzo :9~
Gaat @Verwijderd nooit doen, die duldt geen concurrentie, er is maar 1 Cryptosletje in dit forum >:) :+ O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKerst

FijneKerst

Flufjes!!

Je onderstreept het verkeerde getal volgens mij, of... wat is je punt eigenlijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
FijneKerst schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:11:
[...]

"Every model is wrong, some are useful (en dan heb ik het over charts, niet vrouwelijk schoon)."

[Afbeelding]
Vrijwel alles in de wereld wordt aan de hand van modellen aangepakt voor zolang ze werken. Dat maakt ze niet minder bruikbaar en noodzakelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
DCA effect. Niks mis mee.

Gemiddelde prijs wat minder, zie regel daarna in zijn tweet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
FijneKerst schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:12:
[...]

Je onderstreept het verkeerde getal volgens mij, of... wat is je punt eigenlijk? :P
Dat die gozert wederom de "dip" koopt en dat het een dag later naar 28K dropte. Iets met goede timing :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• majic
Er zijn zoveel financiële modellen die met terugwerkende kracht hebben laten zien dat het regelmatig opkopen van een hoeveelheid bitcoin [ongeacht de prijs!] op een willekeurig moment over de jaren heen een zeer winstgevende en succesvolle strategie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:27
Qunix schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:13:
[...]

DCA effect. Niks mis mee.

Gemiddelde prijs wat minder, zie regel daarna in zijn tweet.
Hoe kan het gemiddelde dalen als je boven het vorig gemiddelde koopt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ricardovv
enomiss schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 12:07:
[...]

_O- Je zit in je eigen crypto playground wereldje na te denken en verliest het grote plaatje uit het oog.
Als je ook maar iets van fundamentals wist zou je niet zo praten.
Of ik kijk er iets realistischer tegen aan in plaats van fundamenteel “believer” willen zijn. Geen offence verder want je mag best een “believer” zijn en overtuigd zijn dat het allemaal zo gaat komen als je denkt dat het gaat komen. Ik val deze overtuiging niet aan. Ieder zijn ding. Maar laten we ook ruimte overhouden voor de realiteit.

En die is gewoon feitelijk. 50% waardedaling in 2 maanden tijd in een markt waar iedereen 2 maanden geleden na de Coinbase beursgang nog eens 50% waardestijging verwachte.

Wie is er nu heilig van overtuigd dat we binnen 2 maanden weer op 64k zitten?
Pagina: 1 ... 218 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!