[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 193 ... 245 Laatste
Acties:
  • 866.606 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-09 16:34
Zoals in het filmpje gezegd werd. Dit is geen audit maar een attestation. Niets waard dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:17

knakworst

Get more sats!

SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:36:
[...]

Dat is geen audit maar een attestation, een bankuitreksel zeg maar. Dat hebben ze in het verleden ook al gedaan maar was gemanipuleerd… en ze zeggen ook niets van de samenstelling van die assets. Zelf gaven ze wel toe dat maar 3% in cash zit en 60% in short term leningen maar, en nog wat securities, crypto etc. Dat ganse bedrijf wordt gerund door 13 mensen…
Nee dit is een audit rapport gebaseerd op ISAE 3000, assurance anders dan historische financiële informatie.

Wat wel een rode vlag is is Moore Cayman, nog nooit gehoord van dat accountantskantoor.

[ Voor 7% gewijzigd door knakworst op 17-06-2021 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 18:36

watercoolertje

Untertitel

SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:34:
[...]

Alleen is die euro/usd gebacked door de overheid. Maar ok als er hier geen risico’s genoemd mogen worden.. euhm .. hodl en moon! dan zeker?
Risico's benoemen moet zeker kunnen en ruimte voor zijn, zo ook voor de discussie erover natuurlijk.

Maar hoe moet ik die backing zien? Behalve dat ze er 'achter' staan, staan daar wel middelen/assets tegenover? En vertegenwoordigen die middelen de volledige waarde van de muntjes?

Of doel je het depositogarantiestelsel? Dat is handig als een bank omvalt maar niet als een munt naar 0 devalueert (door gebrek aan vertrouwen), want dan is 100.000 euro net zo goed niks waard.

[ Voor 19% gewijzigd door watercoolertje op 17-06-2021 08:50 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thommie.nl
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-11-2022
Zoals altijd op zoek naar makkelijk geld, en de rest blijf ik vanaf ik denk dat ik er weer 1 heb gevonden:)

Dus net mijn zak met Shitcoins Keep gedumpt op Binance:)> Na de listing :)

En vol ingekocht op NuCypher.
Die twee spelen nml onder 1 hoedje en toe Nu gelist werd, was het logisch dat Keep erachter aan zou gaan....
Nu behoorlijk doodgebloed maar geheid dat de centjes verdiend in KEEP, linea recta richting Nu gaan binnenkort.....

Just saying, no financial advice;)

[ Voor 15% gewijzigd door Thommie.nl op 17-06-2021 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Super nieuws dat we gewoon in de rising channel blijven.als het goed is zit de bovenkant van die channel boven de 42K ben benieuwd of we als we boven de 42K uitbreken dan ook uit de channel naar boven uitgaan breken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:27
watercoolertje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:48:
[...]

Risico's benoemen moet zeker kunnen en ruimte voor zijn, zo ook voor de discussie erover natuurlijk.

Maar hoe moet ik die backing zien? Behalve dat ze er 'achter' staan, staan daar wel middelen/assets tegenover? En vertegenwoordigen die middelen de volledige waarde van de muntjes?

Of doel je het depositogarantiestelsel? Dat is handig als een bank omvalt maar niet als een munt naar 0 devalueert (door gebrek aan vertrouwen), want dan is 100.000 euro net zo goed niks waard.
Ik zeg niet dat het huidige fiat systeem veel beter is, maar als Tether zou omvallen gaat geen enkele overheid miljarden inpompen om het overeind te houden of een doorstart te doen. Als dat gebeurt zal BTC wel een flinke deuk krijgen alsook het vertrouwen (mt.gox achterna). Uiteindelijk herstelt het wel weer, maar zolang BTC niet de USD vervangt zullen dergelijke constructies blijven gebruikt worden want er moet ergens een manier zijn om USD in BTC om te zetten. Het feit dat er enorm veel geld in crypto zit trekt natuurlijk ook de minder eerlijke mensen aan, met connecties om shady dingen te kunnen doen. Dat is zeker ook zo in het huidige bankingsysteem maar door de vele regels die jaar na jaar verstrengd worden wapent het huidig systeem zich wel tegen exploten als Madoff / Lehmann en consoorten. Dit gebeurt niet bij crypto, integendeel - elke vorm van regulering wordt als negatief beschouwd.

Just my 2c, ik ben zeker geen econoom en misschien ben ik verkeerd, jullie zeggen het maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:25
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:11:
[...]

Ik zeg niet dat het huidige fiat systeem veel beter is, maar als Tether zou omvallen gaat geen enkele overheid miljarden inpompen om het overeind te houden of een doorstart te doen. Als dat gebeurt zal BTC wel een flinke deuk krijgen alsook het vertrouwen (mt.gox achterna). Uiteindelijk herstelt het wel weer, maar zolang BTC niet de USD vervangt zullen dergelijke constructies blijven gebruikt worden want er moet ergens een manier zijn om USD in BTC om te zetten. Het feit dat er enorm veel geld in crypto zit trekt natuurlijk ook de minder eerlijke mensen aan, met connecties om shady dingen te kunnen doen. Dat is zeker ook zo in het huidige bankingsysteem maar door de vele regels die jaar na jaar verstrengd worden wapent het huidig systeem zich wel tegen exploten als Madoff / Lehmann en consoorten. Dit gebeurt niet bij crypto, integendeel - elke vorm van regulering wordt als negatief beschouwd.

Just my 2c, ik ben zeker geen econoom en misschien ben ik verkeerd, jullie zeggen het maar :)
en waarom zou tether omvallen, en hoe? Tether is geen dollar. Waarom vergelijken mensen het met een bank?
Die tether fud komt elke keer weer langs, al tig keer, zelfde verhaal, zelfde onzin.
Oh en je hebt tether echt niet nodig om btc om te zetten naar usd. Het maakt het alleen makkelijker voor trading platforms

[ Voor 7% gewijzigd door anti elppa op 17-06-2021 09:16 ]

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:14:
[...]

en waarom zou tether omvallen, en hoe? Tether is geen dollar. Waarom vergelijken mensen het met een bank?
Die tether fud komt elke keer weer langs, al tig keer, zelfde verhaal, zelfde onzin.
Oh en je hebt tether echt niet nodig om btc om te zetten naar usd. Het maakt het alleen makkelijker voor trading platforms
Meer zelfs, het is een centrale crypto bank. Het kan simpel omvallen: als plots veel mensen willen cashen (nieuwe ATH of een bear markt) en Tether heeft niet voldoende middelen om iedereen uit te betalen. Als ze plots 10 mijlard moeten omzetten in USD kunnen ze het niet want een groot deel van hun vermogen is uitgeleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

PilatuS schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 22:52:
[...]

Ze hebben al een pump gehad door het nieuws dat ze gelist zouden worden. Meestal is dat het dan ook wel weer.
Grootste pomp is inderdaad het nieuws en vervolgens het eerste kwartier na listing. Net als bij Keep vanmorgen.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:14:
[...]

Die tether fud komt elke keer weer langs, al tig keer, zelfde verhaal, zelfde onzin
Denk als exchanges zelf de reserves aanhouden van tether<=>usd er inderdaad 'minimaal' probleem is.
Dan moeten de exchanges er maar voor zorgen dat ze de dollars hebben als iedereen zou uitcashen.
Hoe ze aan die tether of dollars komen weet ik echter niet.
Ik veronderstel dat ze USDT opkopen van Tether zodat ze deze zelf in "wallet" hebben.

Het vervelende dat ik ik zie is dat de mensen achter Tether ook achter Bitfinex zitten.
Die kunnen als het ware USDT bijprinten en gewoon gratis crypto kopen op hun eigen exchange?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Meer zelfs, het is een centrale crypto bank. Het kan simpel omvallen: als plots veel mensen willen cashen (nieuwe ATH of een bear markt) en Tether heeft niet voldoende middelen om iedereen uit te betalen. Als ze plots 10 mijlard moeten omzetten in USD kunnen ze het niet want een groot deel van hun vermogen is uitgeleend.
Hier snap ik het dus niet goed. Als je op een exchange je USDT laat uitbetalen naar USD/EUR dan komt dit van de exchange of Tether?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-10 12:18
Nou... dat was een leuk project op Beefy Finance 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
freshprince schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:21:
[...]

Denk als exchanges zelf de reserves aanhouden van tether<=>usd er inderdaad 'minimaal' probleem is.
Dan moeten de exchanges er maar voor zorgen dat ze de dollars hebben als iedereen zou uitcashen.
Hoe ze aan die tether of dollars komen weet ik echter niet.
Ik veronderstel dat ze USDT opkopen van Tether zodat ze deze zelf in "wallet" hebben.

Het vervelende dat ik ik zie is dat de mensen achter Tether ook achter Bitfinex zitten.
Die kunnen als het ware USDT bijprinten en gewoon gratis crypto kopen op hun eigen exchange?
dat laatste was vooral de fud van 2017 :P en het zou kunnen idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
freshprince schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:23:
[...]

Hier snap ik het dus niet goed. Als je op een exchange je USDT laat uitbetalen naar USD/EUR dan komt dit van de exchange of Tether?
Dat weet ik zelf ook niet hoe het werkt. Ik vermoed dat de exchanges wel een voorraad hebben, maar als er plots 1miljard nieuwe USDT moet komen zal dat toch via Tether gaan. En omgekeerd, exchanges zullen wel iets van een cashout kunnen opvangen maar als ze het via Tether doen houden de exchanges een betere liquiditeit aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:20:
[...]

zo werkt het dus niet. Tether zit ertussen. Vergeet nu ff het dollar verhaal want het is geen dollar incl een bankenrun.
Het is onzin om te denken dat iedereen van tether naar dollars gaat. wat er gebeurt is dat mensen van BTC naar usdt gaan en dan wellicht naar dollars. Dan staan daar weer koop orders in btc tegenover. Vraag en aanbod. De kans dat alles en iedereen ineens naar dollars gaat is idioot, dan bestaat heel de crypto wereld niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
Trouwens even een zijsprongetje. Vroeger deed ik mijn USD<=>EUR conversies op Revolut.
Nu doe ik dit gewoon op Binance via stablecoins :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:27:
[...]

Dat weet ik zelf ook niet hoe het werkt. Ik vermoed dat de exchanges wel een voorraad hebben, maar als er plots 1miljard nieuwe USDT moet komen zal dat toch via Tether gaan. En omgekeerd, exchanges zullen wel iets van een cashout kunnen opvangen maar als ze het via Tether doen houden de exchanges een betere liquiditeit aan.
ze hebben zelf een voorraad idd, net als dat ze een voorraad btc hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:09
Wat een mooi groen begin van de dag! :*)

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Met alle respect voor enthousiastelingen, maar die beefy troep hoort echt niet in dit topic thuis. Weg ermee.
Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden maar die beefy troep rook al meteen naar stront.
Pegging op zo’n platform is vragen om problemen.
USDT gebeurt helemaal niks mee zolang er op de grootste exchanges gehandeld wordt.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Machlah
enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:34:
Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden
Waarom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:28:
[...]

zo werkt het dus niet. Tether zit ertussen. Vergeet nu ff het dollar verhaal want het is geen dollar incl een bankenrun.
Het is onzin om te denken dat iedereen van tether naar dollars gaat. wat er gebeurt is dat mensen van BTC naar usdt gaan en dan wellicht naar dollars. Dan staan daar weer koop orders in btc tegenover. Vraag en aanbod. De kans dat alles en iedereen ineens naar dollars gaat is idioot, dan bestaat heel de crypto wereld niet meer
USDT heeft nu een market cap van 64 miljard, dat is inderdaad een peulschil tov van de volledige cryptomarkt, maar heeft wel de grootste liquiditeit van alle stablecoins. Als die wegvalt loopt een groot deel van crypto weg.

Ik zie niet in hoe je USDT los van de dollar kan zien. Zolang iedereen in crypto stapt of daytrade is er uiteraard geen probleem, maar als nu plots 50 miljard wegvloeit uit BTC (uitcashed) en een groot deel daarvan zit in USDT dan heeft Tether wel degelijk een probleem.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• enomiss
Omdat ik er onvoldoende over wist. Ruiken kan ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Machlah
enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Voel je volgende keer niet bezwaard haha.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• freshprince
enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:36:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8qMwbGsi7ZZXpV6c3u8q5at7C4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4fvenxmC1C9MK11JxcPJX7UF.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Met alle respect voor enthousiastelingen, maar die beefy troep hoort echt niet in dit topic thuis. Weg ermee.
Ik heb maar wijselijk mijn mond gehouden maar die beefy troep rook al meteen naar stront.
USDT gebeurt helemaal niks mee zolang er op de grootste exchanges gehandeld wordt.
idd, +100 _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:35:
[...]

USDT heeft nu een market cap van 64 miljard, dat is inderdaad een peulschil tov van de volledige cryptomarkt, maar heeft wel de grootste liquiditeit van alle stablecoins. Als die wegvalt loopt een groot deel van crypto weg.

Ik zie niet in hoe je USDT los van de dollar kan zien. Zolang iedereen in crypto stapt of daytrade is er uiteraard geen probleem, maar als nu plots 50 miljard wegvloeit uit BTC (uitcashed) en een groot deel daarvan zit in USDT dan heeft Tether wel degelijk een probleem.
leg ff uit hoe je 50 miljard uitcashed wat in btc zit, maar ook in usdt 8)7 Het zit in BTC of in USDT, niet in beide.
Als er 50 miljard uit BTC gaat (wat regelmatig gebeurd op een slechte dag), dan gaat dat of naar usd/ eur, of mensen laten het online in USDT staan. Niets aan de hand dus. Gaat het naar usd/ eur dan komt dat omdat op jou verkoop order van 50 miljard, er ook voor 50 miljard kopers zijn in USD of EUR, anders kan je ze niet verkopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:02:
[...]

leg ff uit hoe je 50 miljard uitcashed wat in btc zit, maar ook in usdt 8)7 Het zit in BTC of in USDT, niet in beide.
Als er 50 miljard uit BTC gaat (wat regelmatig gebeurd op een slechte dag), dan gaat dat of naar usd/ eur, of mensen laten het online in USDT staan. Niets aan de hand dus. Gaat het naar usd/ eur dan komt dat omdat op jou verkoop order van 50 miljard, er ook voor 50 miljard kopers zijn in USD of EUR, anders kan je ze niet verkopen
Zo zie ik het niet. BTC/USDT is het meest verhandelde paar in crypto, dus inderdaad als je je BTC verkoopt hou je USDT over. Als je die wil cashen naar USD of EUR moet je via Tether en als zij niet genoeg liquiditeit hebben kunnen ze je niet uitbetalen.

Als je rechtstreeks handelt met USD of EUR is er niets aan de hand natuurlijk, maar via Binance bvb moet je via een stablecoin. Misschien dat je bij andere exchanges niet via een stablecoin moet werken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mjoaris
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-08 19:58
freshprince schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:22:
[...]

Deze aggressieve post heeft dan nog +5 gehad. Stoor ik mij dus wel wat aan...
A. Ik zei dat het risico er in zat dat IRON z'n peg van 1$ kan verliezen.
B. Ik zei dat niemand in IRON-USDC hoefde te investeren.
en C. Het heeft bij mij altijd om DeFi in het algemeen en specifiek Beefy Finance gegaan. Met Beefy Finance is niks mis. De money printer Iron Finance is nu wel gestopt.

Maar blijf je vooral storen aan anderen op het internet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
wouterwouter2 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 06:49:
[...]

Hoe kan dat nou, dr was toch letterlijk geen risico? 8)7

[...]

[Afbeelding]
Ik weet niet waarom je mij quote met een afbeelding van TITAN prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Zo zie ik het niet. BTC/USDT is het meest verhandelde paar in crypto, dus inderdaad als je je BTC verkoopt hou je USDT over. Als je die wil cashen naar USD of EUR moet je via Tether en als zij niet genoeg liquiditeit hebben kunnen ze je niet uitbetalen.

Als je rechtstreeks handelt met USD of EUR is er niets aan de hand natuurlijk, maar via Binance bvb moet je via een stablecoin. Misschien dat je bij andere exchanges niet via een stablecoin moet werken?
ja en dat werkt exact hetzelfde, als jij van btc naar usdt gaat met jou order, dan staat daar een order tegenover die de andere kant op gaat. Anders is het geen trade. De reserves die ze aanhouden is puur voor de liquidity events zoals met die flashcrash vorig jaar maart. En dat ging prima. Ook de crash eind 2017 ging helemaal top. Geen enkele kink in de kabel.
Maargoed ik heb ook geen glazen bol, maar tether heeft zich tot nu toe (ook in de bear markt en tijdens dikke crashes) bewezen. Dat kan je van defi staking biffy meuk nog niet zeggen (bedoel hier niet de staking mee van high cap defi met normale rentes)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enomiss
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Je kan gewoon BTC/EUR gebruiken op Binance. Overigens, voor zover mijn kennis reikt, zorgt de noodzakelijke tussenstap van USDT tussen BTC en USD op Binance voor voldoende liquiditeit voor USDT. Volgens mij hebben ze daar goed over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjoaris
Partypsych schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 07:47:
Ik moest er stiekem toch wel om grinniken. De Anaconda kwam al snel onder het gazon vandaan.
"Er kan weinig fout gaan, behalve als...."en laat dat nou net een dag later gebeuren :+

Ik snap dat er heus wel wat leuks te pakken is in Defi, en zeker niet alles te mooi is om waar te zijn maar ik heb toch altijd wel het idee dat ik door 4 hoepels moet heen springen om uberhaubt geld erop te krijgen...als de shit de fan raakt dan moet ik dus ook weer door 4 hoepels terug en dat kost gewoon te veel tijd als er dikke rode dildo's komen.

Anyhow, leverage stoploss op DOT met 0,003 cent vannacht gehit (22,870)...net ff te strak gepland want exact daarna ging het naar de 23,5-ish 8)7
Je omschrijft het mooi. Er zijn mijn inziens veel overeenkomsten met een risicovol project in DeFi en een leverage trade op een CEX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:15:
[...]

Je kan gewoon BTC/EUR gebruiken op Binance. Overigens, voor zover mijn kennis rijkt, zorgt de noodzakelijke tussenstap van USDT tussen BTC en USD op Binance voor voldoende liquiditeit voor USDT. Volgens mij hebben ze daar goed over nagedacht.
he lekker dat ik niet de enige ben die het snapt. Idd hoef je helemaal niet naar usdt te gaan. Heb ik ook nog nooit gedaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlasZ
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:14:
[...]

ja en dat werkt exact hetzelfde, als jij van btc naar usdt gaat met jou order, dan staat daar een order tegenover die de andere kant op gaat. Anders is het geen trade. De reserves die ze aanhouden is puur voor de liquidity events zoals met die flashcrash vorig jaar maart. En dat ging prima. Ook de crash eind 2017 ging helemaal top. Geen enkele kink in de kabel.
Maargoed ik heb ook geen glazen bol, maar tether heeft zich tot nu toe (ook in de bear markt en tijdens dikke crashes) bewezen. Dat kan je van defi staking biffy meuk nog niet zeggen (bedoel hier niet de staking mee van high cap defi met normale rentes)
Net niet, het idee van een Tether is dat een nieuwe USDT gemaakt wordt als iemand USD omzet in USDT, en vernietigd wordt als USDT omgezet wordt naar USD. Het is niet alsof er alleen maar meer USDT in omloop komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:18:
[...]

Net niet, het idee van een Tether is dat een nieuwe USDT gemaakt wordt als iemand USD omzet in USDT, en vernietigd wordt als USDT omgezet wordt naar USD. Het is niet alsof er alleen maar meer USDT in omloop komt...
i know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
Dus er hoeft helemaal niemand aan de andere kant van die trade te staan, die andere kant is de liquiditeit van Tether. Als die opgeraakt is er geen 'trade' en krijg je je geld niet.

Enfin, iedereen hier leeft op hoop dus hopen dat dit nooit gebeurd he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:35
Tether?
ff kijken hoe het ook alweer zat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBeM6YAGTq_fo2vLtmFIv4iudpo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SUElz2XxeUDPE4GKMnvP1x3p.png?f=user_large

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterwouter2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-09-2021
mjoaris schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Ik weet niet waarom je mij quote met een afbeelding van TITAN prijs?
In the case of IRON, which receives its collateral backing from TITAN, users may mint new stablecoins through a mechanism on Iron Finance’s network by locking up 25% in TITAN and 75% in USDC.

Due to how the tokenomics of this particular DeFi project functions, when new IRON stablecoins are minted, the demand for TITAN increases, driving up its price. Conversely, when the price of TITAN falls dramatically, as was the case on Wednesday evening, the peg becomes unstable.
Daarom

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mjoaris
Je weet er nog steeds weinig van af want dit heeft niets met Beefy Finance te maken, los van het feit dat ze een vault hebben gefaciliteerd voor zo'n beetje de grootste hype (lees: Iron Finance) op Polygon tot dusver. En daar kan ik ze ook geen ongelijk over geven. Beefy heeft in die tijd een mega omzet heeft gemaakt uit de winsten van die vaults. Op yield optimizers zit het risico altijd in welk project je via hun platform gebruikt... Beefy Finance bouwt gewoon voort op de rest, en dan kan er wel eens iets wegvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:03
resusaapje schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 16:31:
[...]

Precies. Nu alweer bijna mijn kosten van de hele operatie eruit. Bizar, binnen één middag.

Nog meer bizar: het 'even more' obscure stablecoin paar TITAN-IRON LP heeft een APY van 2.83B%

Je leest het goed: 2.830.000.000% per jaar! _O-

8)7
this didn't age well.

Ben benieuwd wat dit doet met Matic.

ps CELR hanteert andere security model 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 01-10 16:32
mannowlahn schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:28:
[...]

this didn't age well.

Ben benieuwd wat dit doet met Matic.

ps CELR hanteert andere security model 8)
ach ja BSC heeft genoeg ruggs, hacks en exploits wat nog meer gehad en die stampt ook gewoon verder. Matic zal wel blijven. Gewoon even een Marco Borsatootje doen. Even kleine media stilte en daarna weer met je nieuwe single uitkomen. Iedereen is het dan weer vergeten.

[ Voor 17% gewijzigd door keepitfrosty op 17-06-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:42

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

https://www.bbc.com/news/business-57507386

Het zou mooi zijn als een paar prominente bitcoin mensen het land zouden steunen en van advies voorzien. Kunnen we dat later als showcase / template voor anderen gebruiken. Echter Bitcoin als currency lijkt me niet heel logisch. Ja er is Lightning...

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:03
watercoolertje schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 08:01:
[...]
Hoop vooral dat ze er van leren.
ja denk je dat, als de apy% door het dak heen gaat en dan nog geen bellen gaan rinkelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:20:
[...]

Dus er hoeft helemaal niemand aan de andere kant van die trade te staan, die andere kant is de liquiditeit van Tether. Als die opgeraakt is er geen 'trade' en krijg je je geld niet.

Enfin, iedereen hier leeft op hoop dus hopen dat dit nooit gebeurd he.
hoe raakt die op dan? het is exact hetzelfde als wat ik schrijf, dollar in, tether uit, tether in, dollar uit. Ja wat bijvoorbeeld ellende kan veroorzaken is als ze lambo's gaan kopen van dat geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:35:
[...]

hoe raakt die op dan? het is exact hetzelfde als wat ik schrijf, dollar in, tether uit, tether in, dollar uit. Ja wat bijvoorbeeld ellende kan veroorzaken is als ze lambo's gaan kopen van dat geld....
Ja maar dat is nu net het probleem bij Tether.. Er zijn 64 miljard tethers in de wereld en Tether heeft maar 32 miljard collateral, waarvan slechts 3% USD. De rest zit vast in beleggingen of leningen.
Als de economie nu crashed zoals in 2008 is de kans groot dat:
  • Die leningen & assets sterk devalueren of verloren zijn
  • Mensen hun BTC willen verkopen
-> Tether bankroet en een groot stuk liquiditeit die wegvalt in BTC.

Doemscenario maar niet zo heel onrealistisch. Tether heeft gewoon keiharde linken met de huidige financiele wereld, en persoonlijk vetrouw ik de beheerders niet (al ken ik ze niet persoonlijk uiteraard) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Ja maar dat is nu net het probleem bij Tether.. Er zijn 64 miljard tethers in de wereld en Tether heeft maar 32 miljard collateral, waarvan slechts 3% USD. De rest zit vast in beleggingen of leningen.

Doemscenario maar niet zo heel onrealistisch. Tether heeft gewoon keiharde linken met de huidige financiele wereld, en persoonlijk vetrouw ik de beheerders niet (al ken ik ze niet persoonlijk uiteraard) :)
heb je wel eens naar de euro of dollar gekeken bij banken.....zijn stuk minder gedekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freshprince
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:43:
[...]

heb je wel eens naar de euro of dollar gekeken bij banken.....zijn stuk minder gedekt
Niet bij stilgestaan maar inderdaad. Daar locken ze gewoon de fysieke bankautomaten als er te veel wordt afgehaald.
Eigenlijk evengrote scam...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wouterwouter2
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:39:
[...]

Dit artikel is wel iets voor jou. Al zijn dr in 2 jaar wel wat dingen veranderd.
https://www.kalzumeus.com/2019/10/28/tether-and-bitfinex/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02
[...]

Maar de banken worden op hun beurt ook weer gedekt ;).

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-10 16:11

MicroWhale

The problem is choice

freshprince schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Niet bij stilgestaan maar inderdaad. Daar locken ze gewoon de fysieke bankautomaten als er te veel wordt afgehaald.
Eigenlijk evengrote scam...
Even groot?
Elke euro die jij op je bankrekeningen hebt staan, geeft de bank minimaal 10x uit. En als het even kan ook nog eens via compound constructies, zodat ze opeens meer euro's hebben.

Dan vind ik een dekking van 50% echt enorm goed eigenlijk. :P

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoebarRC
  • Laatst online: 02-09 18:58
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 09:28:
[...]

En daar zit waarschijnlijk het probleem, onbegrip.
USDT is ontstaan voor verschillende redenen, sommige pairs zijn juridisch niet mogelijk (zoals BTC/USD in Europa zonder USD account) en omdat USDT een token is, is het makkelijker te verplaatsen.
Maar je betaald nog steeds niet uit in USDT, je betaald uit in je locale currency.
Als je BTC hebt, laat je dat uitbetalen in EUR, of als je een stable coin zoals USDT hebt laat je dat ook uitbetalen in EUR.
Meest belangrijke is, je moet wel kopers hebben om te verkopen. USDT is ook een token, die moet ook verkocht worden dus een ‘bankrun’ zonder kopers euhmmmmm

Het komt echt ieder jaar wel terug en het heeft al een keer een flinke dip in BTC gezorgd hoor maar de oudere traders reageren er niet meer op gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
[...]

Nogmaals ik verdedig het huidig economisch model niet, alleen maar dat Tether een risico is.
We gaan heus niet in situaties zoals in Venezuela terechtkomen hier in het westen als nog eens een crash komt. Maar constructies als Tether versterken wel het effect de bestaande economie heeft op crypto, omdat de beheerders niet als 'goede huisvaders' omgaan met het geld. Niet veel beter dan banken, maar dat maakt het ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

MrFX schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Maar de banken worden op hun beurt ook weer gedekt ;).
Gedekt als in genaaid? Dat worden alleen wij, de afnemers van bancaire "producten".

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• enomiss
mjoaris schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:25:
[...]

[...]

Je weet er nog steeds weinig van af want dit heeft niets met Beefy Finance te maken, los van het feit dat ze een vault hebben gefaciliteerd voor zo'n beetje de grootste hype (lees: Iron Finance) op Polygon tot dusver. En daar kan ik ze ook geen ongelijk over geven. Beefy heeft in die tijd een mega omzet heeft gemaakt uit de winsten van die vaults. Op yield optimizers zit het risico altijd in welk project je via hun platform gebruikt... Beefy Finance bouwt gewoon voort op de rest, en dan kan er wel eens iets wegvallen.
Met 'Beefy troep' refereer ik aan de troep die erop staat, niet het platform zelf. 8)7
Vanzelfsprekend zullen er een paar minder risicovolle vaults tussen zitten. Maar hoe kan average Joe het onderscheid maken? Platform is te risicovol voor dit topic imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freshprince
MicroWhale schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Even groot?
Elke euro die jij op je bankrekeningen hebt staan, geeft de bank minimaal 10x uit. En als het even kan ook nog eens via compound constructies, zodat ze opeens meer euro's hebben.

Dan vind ik een dekking van 50% echt enorm goed eigenlijk. :P
Dit doen ze toch allemaal...? De bank heeft letterlijk maar een minuscule voorraad van 10% ofzo in voorraad...
Kijk in Amerika waar de FED de verplichte voorraad van banken zelfs verlaagd heeft voor corona
Leningen enzo doen ze met geld dat niet bestaat (geld van jou)

[ Voor 5% gewijzigd door freshprince op 17-06-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
De 39.200 blijft een mooie resistance lijn, ben benieuwd of hij dat de komende tijd volhoudt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mjoaris
enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Met 'Beefy troep' refereer ik aan de troep die erop staat, niet het platform zelf. 8)7
Vanzelfsprekend zullen er een paar minder risicovolle vaults tussen zitten. Maar hoe kan average Joe het onderscheid maken? Platform is te risicovol voor dit topic imo.
Fair enough. Ik heb dan weer wat geleerd over de average Joe, die doet z'n huiswerk niet. Desalniettemin, ik ben benieuwd waar DeFi de volgende bullrun staat! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Nogmaals ik verdedig het huidig economisch model niet, alleen maar dat Tether een risico is.
We gaan heus niet in situaties zoals in Venezuela terechtkomen hier in het westen als nog eens een crash komt. Maar constructies als Tether versterken wel het effect de bestaande economie heeft op crypto, omdat de beheerders niet als 'goede huisvaders' omgaan met het geld. Niet veel beter dan banken, maar dat maakt het ook niet goed.
tuurlijk is er een risico, maar wat ik schreef, zelfs tijden de meest zwarte dagen van crypto afgelopen jaren heeft tether zich bewezen.
de banken in 2008-2010 deden het een stuk minder goed dan tether. Ook jou euro's op de bank zijn maar beperkt gedekt als je rekening vol genoeg staat. voor henk en ingrid is er weinig risico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Wordt een interessante dag/dagen, DXY flink omhoog door aankondiging Fed inzake de rente die naar horen zeggen nu toch vóór 2024 verhoogd zal worden. Stonks omlaag (S&P future -50bp, AEX -50bp). Crypto up? Een tijdje langer rond die 38k hangen en dan verder de weg omhoog vervolgen zou al mooi zijn :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:16
enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:50:
[...]

Op welke manier wil je definiëren of iets te risicovol is voor dit topic?

Om je funds in zo'n pool te krijgen moet je dusdanig veel stappen ondernemen, en op zekere hoogte ook wel een bepaalde mate van kennis en ervaring hebben met DeFi etc, dat de "average Joe" hier niet aan begint. Ik bedoel er zijn ontelbaar veel manieren waarop je geld al kunt kwijtraken voordat het uberhaupt in de pools hebt staan.

Vinden we het bespraken van leverage traden dan wel een acceptabel risico hebben? Genoeg mensen die daar hun account volledig mee opblazen en stuk eenvoudiger te gebruiken dan je funds in LP pool krijgen op het polygon network.

Met investeren in crypto neem je gewoon een groot risico, en ja dat geld ook voor BTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
jvel92 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:07:
[...]

Op welke manier wil je definiëren of iets te risicovol is voor dit topic?

Om je funds in zo'n pool te krijgen moet je dusdanig veel stappen ondernemen, en op zekere hoogte ook wel een bepaalde mate van kennis en ervaring hebben met DeFi etc, dat de "average Joe" hier niet aan begint. Ik bedoel er zijn ontelbaar veel manieren waarop je geld al kunt kwijtraken voordat het uberhaupt in de pools hebt staan.

Vinden we het bespraken van leverage traden dan wel een acceptabel risico hebben? Genoeg mensen die daar hun account volledig mee opblazen en stuk eenvoudiger te gebruiken dan je funds in LP pool krijgen op het polygon network.

Met investeren in crypto neem je gewoon een groot risico, en ja dat geld ook voor BTC.
Een definitie vormen als harde scheidingslijn lijkt mij moeilijk.
Ondertussen is het meeste pancakeswap gebeuren ook verplaatst naar een ander topic...
Onze ervaren mods kunnen hier beter een mening over vormen.

[ Voor 17% gewijzigd door enomiss op 17-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
Jedi_Pimp schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:07:
Wordt een interessante dag/dagen, DXY flink omhoog door aankondiging Fed inzake de rente die naar horen zeggen nu toch vóór 2024 verhoogd zal worden. Stonks omlaag (S&P future -50bp, AEX -50bp). Crypto up? Een tijdje langer rond die 38k hangen en dan verder de weg omhoog vervolgen zou al mooi zijn :)
Dxy gaat wel weer zakken gok ik. Is gewoon korte opleving denk ik. Met een lage rent, nog meer printen.....hoe kan die dan niet zakken. Ja er is 1 mogelijkheid, als het mandje waaruit DXY bestaat het nog slechter doet dan de dollar. wat ook niet ondenkbaar is natuurlijk in deze rare tijden

[ Voor 18% gewijzigd door anti elppa op 17-06-2021 11:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• baba420
In het rode blokje van dit topic staat duidelijk “En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!”

Je kan je geld op de bank houden. Je kan beleggen in indexfondsen. Je kan BTC kopen en je kan nog meer risicovoller zaken doen zoals in een LP zitten met grote kans op impermanent losses. Uiteindelijk is iedereen voor zichzelf verantwoordelijk. Ik vind het jammer dat sommige het aankopen van BTC of andere altcoins als iets veiligs zien. Risico is er altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 16:37
Youp1e schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Vind al die extra stappen al een drempel (in vergelijk met bijv. pancakeswap, ik snap dat het over polygon loopt etc. maar toch), maar dit risico doet me toch aftaaien.
Hou het zelf lekker bij CAKE en wat anderen verspreid te staken, ik watertand van die percentages maar het is me toch te gortig.
O-)

[ Voor 16% gewijzigd door Youp1e op 17-06-2021 11:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• enomiss
baba420 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:19:
In het rode blokje van dit topic staat duidelijk “En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!”

Je kan je geld op de bank houden. Je kan beleggen in indexfondsen. Je kan BTC kopen en je kan nog meer risicovoller zaken doen zoals in een LP zitten met grote kans op impermanent losses. Uiteindelijk is iedereen voor zichzelf verantwoordelijk. Ik vind het jammer dat sommige het aankopen van BTC of andere altcoins als iets veiligs zien. Risico is er altijd.
Meme coins = bewezen hoog risico = apart topic
ICO = bewezen hoog risico = apart topic
Honderdduizendste DeFi ding = bewezen hoog risico = apart topic O-)
BTC, ETH en een handvol andere = bewezen op lange termijn

Het gaat er niet om dat het hier absoluut niet kan, maar om het feit dat mensen zich gaan storen aan een stortvloed aan detail-posts met betrekking tot het zoveelste project/verdienmodel wat ruikt naar disaster.

En wat is er zo erg aan een apart topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Remy!!!! schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:59:
De 39.200 blijft een mooie resistance lijn, ben benieuwd of hij dat de komende tijd volhoudt.
Bedoel je support of echt resistance?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 03-10 14:17
Skywalker88 schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 03:27:
Post mortem.. ;w

Slecht nieuws zo laat in de nacht, helemaal opgebleven om de schade nog enigzins te beperken.

Stable coin USDC - IRON LP is nu officieel dood, nu de prijs van Titan naar 0 is gedaald 8)7 IRON heeft zijn peg nu ook compleet verloren en wordt nu alleen voor ong 70% gepegged door USDC

Haal je funds zsm uit de pool van beefy/iron finance, wanneer het kan.. de smart contract van de pool laat dit voorlopig niet toe aangezien de prijs 0 is geworden. Na 12 uren zou je weer USDC uit kunnen halen..

meer info twitter van iron finance: https://twitter.com/IronFinance

Het was mooi zo lang het duurde. eindresultaat zo'n 12% verlies :-(

samenvatting:
[Afbeelding]
Play stupid games, win stupid prizes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Hier iemand al post ontvangen?

https://www.security.nl/p...llets+per+post+opgestuurd

Ik ben benieuwd wanneer ik een stoffige paper wallet per post ontvang. Dat zou vreemd zijn want waar komt mijn adres dan vandaan :p

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
sh4d0wman schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:42:
Hier iemand al post ontvangen?

https://www.security.nl/p...llets+per+post+opgestuurd

Ik ben benieuwd wanneer ik een stoffige paper wallet per post ontvang. Dat zou vreemd zijn want waar komt mijn adres dan vandaan :p
pfff wat een drama zeg, ze worden ook steeds meer profi. Hier gaan helaas wel weer wat mensen intrappen ben ik bang :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:47:
[...]

pfff wat een drama zeg, ze worden ook steeds meer profi. Hier gaan helaas wel weer wat mensen intrappen ben ik bang :(
Ben zelf meer van Trezor, en daar zit een hologram seal op. Zal wellicht een beetje helpen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/slqvTraThSMhL-GxG1Syo8lj5h0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PQo0kyoRPBPMcdR5fohBUzBO.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door enomiss op 17-06-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:52:
[...]

Ben zelf meer van Trezor, en daar zit een hologram seal op. Zal wellicht een beetje helpen.
[Afbeelding]
ja heb zelf ook alleen maar trezors, al jaren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
Darrell schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Bedoel je support of echt resistance?
Ah foutje, support idd! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:51
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Of het is al jaren lang doorgesluisd via allerlei obscure constructies om vastgoed op de wereld op te kopen? Feit blijft dat Tether voor hoe groot het is akeling weinig aan openheid gaf altijd. Ik gok dat bovenstaand scenario, dat er gewoon allerlei andere business ondernomen is met het geld reeel. Dat kan dat best ooit uitkomen op een bankrun waarbij op dat moment er niet genoeg liquide middelen zijn. Starbucks fungeert tegenwoordig ook als bank. Er zijn zo ziek veel mensen met starbucks tegoed dat starbucks puur uit al die tegoeden winkels uit de grond kan blijven stampen zonder enige vorm van financiering benodigd is. Zijn zelfs amerikanen die elkaar betalen met starbucks tegoed. Nu nog ff crypto van maken :P

Dat dollar in tether uit en tether in dollar uit is, hebben ze toch al toegegeven dat niet 1 op 1 klopt? Die dollars hebben zeker niet stilgezeten en zijn absoluut verre van 100% liquide. De liquide kant kan opraken, als de investeringen geen winsten hebben opgelevered kan zelfs de hele balans leegraken voor elke tether 'uitbetaald' is.

https://tether.to/wp-cont...21-reserves-breakdown.pdf

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 17-06-2021 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

freshprince schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Dit doen ze toch allemaal...? De bank heeft letterlijk maar een minuscule voorraad van 10% ofzo in voorraad...
Kijk in Amerika waar de FED de verplichte voorraad van banken zelfs verlaagd heeft voor corona
Leningen enzo doen ze met geld dat niet bestaat (geld van jou)
Dat spreekt dan toch enorm voor crypto, waar je zelf bepaalt waar je je geld in steekt en hoeveel risico je loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
BTC klimt een beetje, alsook de shorters.. omgekeerde wereld of weten zij iets meer dan ons? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lmVz4Bxg39p2exNeQ0d5UJm3S3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FqTDxHkLezRdJuwXhjgNF6dE.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wat een ge...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggWQRTvmnarBxA_p436XdRJQQIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9CO8EkCQxJCN8h7gMMXKX8JY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:52:
[...]
[Afbeelding]
Geen idee hoe complex dat hologram is maar ja, zulke zaken bestel je tegenwoordig ook redelijk simpel uit China....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Of het is al jaren lang doorgesluisd via allerlei obscure constructies om vastgoed op de wereld op te kopen? Feit blijft dat Tether voor hoe groot het is akeling weinig aan openheid gaf altijd. Ik gok dat bovenstaand scenario, dat er gewoon allerlei andere business ondernomen is met het geld reeel. Dat kan dat best ooit uitkomen op een bankrun waarbij op dat moment er niet genoeg liquide middelen zijn. Starbucks fungeert tegenwoordig ook als bank. Er zijn zo ziek veel mensen met starbucks tegoed dat starbucks puur uit al die tegoeden winkels uit de grond kan blijven stampen zonder enige vorm van financiering benodigd is. Zijn zelfs amerikanen die elkaar betalen met starbucks tegoed. Nu nog ff crypto van maken :P

Dat dollar in tether uit en tether in dollar uit is, hebben ze toch al toegegeven dat niet 1 op 1 klopt? Die dollars hebben zeker niet stilgezeten en zijn absoluut verre van 100% liquide. De liquide kant kan opraken, als de investeringen geen winsten hebben opgelevered kan zelfs de hele balans leegraken voor elke tether 'uitbetaald' is.

https://tether.to/wp-cont...21-reserves-breakdown.pdf
goede post. en je laatste punt, dan nog steeds is het een stuk hoger percentage dan wat een "normale" bank aanhoud. En nogmaals, ze hebben zich bewezen in donkere tijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• themikes
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03-10 19:41
1. The World Bank wants no part in El Salvador’s Bitcoin revolution
2. Bitmex Traders Shorting Bitcoin at Most Bearish Rate Since April 2020, Great Sign for BTC: Santiment
3, Bitcoin hashrate collapses to low since December 2020, from 180eh/s to 130 eh/s
4. Bitcoin price falls after Fed shifts interest rate hikes forward amid inflation fears

@SlasZ genoeg redenen dus om een short positie in te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 17:51
anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:06:
[...]

goede post. en je laatste punt, dan nog steeds is het een stuk hoger percentage dan wat een "normale" bank aanhoud. En nogmaals, ze hebben zich bewezen in donkere tijden
Dat bewijzen in donkere tijden is mij een beetje apart, hoeveel USDT outflow was er destijds dan? Ik kan mijn USDT niet verkopen bij tether daar ben ik een veel te kleine speler voor (of kan dat tegenwoordig wel?), jij kan op willekeurige exchange mijn tether kopen voor fiat of crypto, dat is heel wat anders dan dat tether overeind blijft na een echte run in donkere tijden. Dat jij je centjes voor je tethers van mij kan krijgen heeft niks te maken met of wij onze centjes terug kunnen krijgen van tether. Heel veel mensen hebben niks meer gedaan met usd/eur in die 'donkere tijden' maar stonden simpelweg een tijd lang in USDT bijv. (Maar ik heb de cijfers er niet bij, wellicht dat je gelijk hebt en dat tether in die tijd tientallen miljarden terug heeft gepompt en daadwerkelijk flexibele liquiditeit heeft aangetoond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-09 21:04
themikes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:15:
2. Bitmex Traders Shorting Bitcoin at Most Bearish Rate Since April 2020, Great Sign for BTC: Santiment
3, Bitcoin hashrate collapses to low since December 2020, from 180eh/s to 130 eh/s
4. Bitcoin price falls after Fed shifts interest rate hikes forward amid inflation fears

Mooi wat brandstof voor een uitbraak naar boven. Volgens mij gaat microstrategy nog aardig wat miljoenen in BTC pompen. Tenzij ze dat al gedaan hebben natuurlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wouterwouter2
T-mo-T schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:19:
[...]

Mooi wat brandstof voor een uitbraak naar boven. Volgens mij gaat microstrategy nog aardig wat miljoenen in BTC pompen. Tenzij ze dat al gedaan hebben natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHuV0Vt3v5_b_DwGkIIFpwehHg4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/eIz09f9R7CkaRoGjT9f0pEG9.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootjeVaren
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-10 14:40
enomiss schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Een definitie vormen als harde scheidingslijn lijkt mij moeilijk.
Ondertussen is het meeste pancakeswap gebeuren ook verplaatst naar een ander topic...
Onze ervaren mods kunnen hier beter een mening over vormen.
Ik ben wel voor. Zo ga je de vervuiling hier wat tegen en kan je makkelijker info over DeFi terugvinden indien je echt interesse hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anti elppa
themikes schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:15:

ja en daar ga je fout, als het bijna niet slechter kan, is er bijna geen beter koop moment/ moment om een long te openen. Heel de wereld gaat short.....dat gaat natuurlijk niet goed. Zelfde als paar maanden terug, iedereen zat long. Die balans komt vanzelf altijd terug.
Ik zou van leven niet short gaan op btc gaan nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

anti elppa schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:39:
[...]

ja en daar ga je fout, als het bijna niet slechter kan, is er bijna geen beter koop moment/ moment om een long te openen. Heel de wereld gaat short.....dat gaat natuurlijk niet goed. Zelfde als paar maanden terug, iedereen zat long. Die balans komt vanzelf altijd terug.
Ik zou van leven niet short gaan op btc gaan nu
You dont short the king heb ik geleerd van Benjamin en de bitcoinmaxies hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anti elppa
Darrell schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:44:
[...]

You dont short the king heb ik geleerd van Benjamin en de bitcoinmaxies hier.
Ik doe dat ook niet, 1x gedaan 3 jaar terug en heb er nog spijt van. Het voelt ook gewoon niet goed. voelt alsof je een verrader bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Moon soon of zitten we voorlopig in deze regionen te zwengelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorwas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-11-2024
Tartarus schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:54:
Moon soon of zitten we voorlopig in deze regionen te zwengelen?
Langazaam maar zeker gaan we omhoog, zitten in een rising channel. maarja we blijven wel een beetje heen en weer pendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06 17:55
Icx moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 01-10 16:32
haha ik dacht even echt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
jorwas schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Langazaam maar zeker gaan we omhoog, zitten in een rising channel. maarja we blijven wel een beetje heen en weer pendelen.
We zitten toch tegen de onderkant van het channel aan te schurken, heeft niet veel nodig om naar beneden uit te breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

Elon triggered.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUA3M6VHCq93QOpiZgkNeOH6quw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/QN8EEHiUcYKF5hY9TvQgKU0f.gif?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 10:29
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:07:
[...]

We zitten toch tegen de onderkant van het channel aan te schurken, heeft niet veel nodig om naar beneden uit te breken.
Ssst! Kijk nou wat je doet :(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/srMHJXlbnM6wgeM8AQyYJtg3zZs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9GDOrqZDX3nQv5lWtAkvUOfj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
als er veel shorts zijn en ze sluiten die short, dan stijgt btc toch weer? opzich niet erg korte termijn laat maar.komen ik dca wel weer wat 👍

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlasZ
Ray_ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:26:
[...]

Ssst! Kijk nou wat je doet :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2iaOc_bs3i67fqkXB10rlg9fFqs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UVUpGxYxikqVJkBk5fBcCWVQ.png?f=fotoalbum_large

In dit channel zit het nog goed toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:29:
[...]

[Afbeelding]

ja die ja, dat ding paar posts erboven is op veel te kort timeframe om ook maar iets van waarde te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darrell
  • Nu online

Darrell

Fiat moonboy

SlasZ schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:29:
[...]

[Afbeelding]

Als je het wickje onderin niet meeneemt is er zelfs nog ruimte omlaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 10:29
In dat geval:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Da8GZivgiKpbDnm7DZnocb0G9-M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a4YUHvvDVmovhBU4XjO9tX5C.jpg?f=fotoalbum_large

Gaat nog best goed!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Jack Zomer schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:16:
Zo, het eerste crypto omzetten naar comfort is gedaan..
Een Bose 700 nc headset,. Voornamelijk tijdens van a naar b vliegen..
Op het lijstje staan nog:
1. Fiat gebruiken om fiber beheerder om te kopen en een lijn te installeren.
2. Afhankelijk of dat lukt een nieuw ubiquiti netwerk bouwen.
3. Afhankelijk van 1 een nieuwe trading en game pc.
4. Lenovo x1 nano (i7 met simkaart) als hij uitkomt voor onderweg.
5. Rivian r1t (als in Europa en als ik goed mijn best doe)

Nummer 1 is gelukt. Nu fibra 1200meter van waar nodig.
Nummer 2 is klaar
Nummer 3 is klaar
Nummer 4 is nog niet leverbaar.
Nummer 5 is nog niet leverbaar, en ik moet beter mijn best doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzUYdB2tA4iA3WU1LyCvLQbuUQI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bCJH0lJdFNBSA4A93BGRjARk.jpg?f=fotoalbum_large

zo mijn nummer 3 is klaar.

lg oled48c1
amd 5950x
amd 6900xt
asus b550m wifi
corsair h150
corsair rm 850
corsair 4x 8gb.

beetje overkill. maar erg blij mee.
het scherm is wennen, maar heerlijk mbt to ruimte/multitasking

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10 18:36

watercoolertje

Untertitel

jack zomer schreef op donderdag 17 juni 2021 @ 13:32:
[...]

Op het lijstje staan nog:
1. Fiat gebruiken om fiber beheerder om te kopen en een lijn te installeren.
2. Afhankelijk of dat lukt een nieuw ubiquiti netwerk bouwen.
3. Afhankelijk van 1 een nieuwe trading en game pc.
4. Lenovo x1 nano (i7 met simkaart) als hij uitkomt voor onderweg.
5. Rivian r1t (als in Europa en als ik goed mijn best doe)

Nummer 1 is gelukt. Nu fibra 1200meter van waar nodig.
Nummer 2 is klaar
Nummer 3 is klaar
Nummer 4 is nog niet leverbaar.
Nummer 5 is nog niet leverbaar, en ik moet beter mijn best doen.

[Afbeelding]

zo mijn nummer 3 is klaar.

lg oled48c1
amd 5950x
amd 6900xt
asus b550m wifi
corsair h150
corsair rm 850
corsair 4x 8gb.

beetje overkill. maar erg blij mee.
het scherm is wennen, maar heerlijk mbt to ruimte/multitasking
Bij het zien van de foto, dacht ik, dat is krap :D Maar 48 inch is vrij hoog dus er is nog wat headroom (in de letterlijke zin) :P

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Pagina: 1 ... 193 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!