The President of El Salvador has announced that he will make #Bitcoin legal tender in his country.
Lache
Lache
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Dat je er gebruik van weet te maken wil niet zeggen dat het geen zooi is.Mooody schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:27:
[...]
Nee joh, er valt hier goud te verdienen.
Zonder crypto zat ik nog 0,5% rente te trekken op de Rabobank of had ik mijn geld gestoken in de S&P500. Verstandig, maar oeisaai.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Het is inderdaad gokken op winst/verlies.Mooody schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:08:
[...]
Als mensen geld verliezen is dat volledig hun eigen verantwoordelijkheid. Wanneer ze nu instappen en volgend jaar 300% winst hebben, is dat namelijk ook hun eigen verantwoordelijkheid geweest.
We moeten mensen niet zielig vinden als ze geld verliezen door te investeren in vreselijk speculatieve assets. Wat moeten we dan van ze vinden als ze geld verdienen aan deze assets? Ook zielig? Geniaal?
Klopt voor een deel, maar waarom zou iemand als Musk dan als de verstorende factor moeten optreden waardoor die vreselijke speculatieve assets stukken nog meer volatile worden.Mooody schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 22:08:
[...]
Als mensen geld verliezen is dat volledig hun eigen verantwoordelijkheid. Wanneer ze nu instappen en volgend jaar 300% winst hebben, is dat namelijk ook hun eigen verantwoordelijkheid geweest.
We moeten mensen niet zielig vinden als ze geld verliezen door te investeren in vreselijk speculatieve assets. Wat moeten we dan van ze vinden als ze geld verdienen aan deze assets? Ook zielig? Geniaal?
Met als verschil dat er regelgeving is omtrent manipulatieve handelingen aangaande aandelen die je in bezit hebt of krijgt. Crypto doesn’t have that, welcome to the wild west.niels j schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:04:
[...]
Het is inderdaad gokken op winst/verlies.
Maar als je gokt, dan kan je dat doen op basis van ervaring uit het verleden, ontwikkelingen en nieuws. Andere manier om een gok te winnen, is door te manipuleren. En dat lijkt Elon nu te doen, alhoewel ik geen idee heb of hij hier iets mee verdient. Inderdaad helemaal legaal wat hij doet. Het is inderdaad niet goed als 1 tweet/mening van wie dan ook de koers van Bitcoin kan bepalen. Maar als Elon morgen twittert dat het aandeel Boeing of Ford te hoog is, dan zal dat invloed hebben op dat aandeel. Ligt dus niet volledig aan speculatieve asset als Bitcoin, maar meer aan de macht van de op-1-na-rijkste persoon op aarde.
Als de koning zegt dat de Euro straks niks meer waard is, ook al is dat niet zo, zullen de prijzen toch stijgen.niels j schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:04:
[...]
Het is inderdaad gokken op winst/verlies.
Maar als je gokt, dan kan je dat doen op basis van ervaring uit het verleden, ontwikkelingen en nieuws. Andere manier om een gok te winnen, is door te manipuleren. En dat lijkt Elon nu te doen, alhoewel ik geen idee heb of hij hier iets mee verdient. Inderdaad helemaal legaal wat hij doet. Het is inderdaad niet goed als 1 tweet/mening van wie dan ook de koers van Bitcoin kan bepalen. Maar als Elon morgen twittert dat het aandeel Boeing of Ford te hoog is, dan zal dat invloed hebben op dat aandeel. Ligt dus niet volledig aan speculatieve asset als Bitcoin, maar meer aan de macht van de op-1-na-rijkste persoon op aarde.
Daar heeft Elon zich bij het aandeel Tesla ook weinig van aan getrokken.magic45 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:06:
[...]
Met als verschil dat er regelgeving is omtrent manipulatieve handelingen aangaande aandelen die je in bezit hebt of krijgt. Crypto doesn’t have that, welcome to the wild west.
[ Voor 11% gewijzigd door niels j op 05-06-2021 23:11 ]
We're excited to support El Salvador on its journey towards adoption of the #Bitcoin standard. As the leading Bitcoin infrastructure provider, we commit to supporting public and private stakeholders in El Salvador in the following ways. 1/
— Blockstream (@Blockstream) 5 juni 2021
Wow, El Salvador, ben een aardrijkskundeleek, is dat een stad of een land?
[ Voor 13% gewijzigd door JDx op 05-06-2021 23:14 ]
Onder Guatemala en ongeveer boven Costa Rica. (in de strook van Mexico naar Panama en Columbia)JDx schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:12:
[...]
Oh flink land nog wel, dacht een soort Monaco.
6.5 miljoen inwoners waarvan een kleine 40% onder de armoede grens...JDx schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:12:
[...]
En met Monaco bedoelde ik Andorra.
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
JDx schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:12:
[...]
En met Monaco bedoelde ik Andorra.
Gezellig landjeEr is veel criminaliteit in El Salvador. Er komen veel moorden voor.
Dit komt door de aanwezigheid van criminele bendes ('Maras') en zware criminaliteit in het hele land, waaronder drugscriminaliteit, overvallen en carjacking. Ook is er veel geweld tussen lokale bendes. De overheid treedt hard op, waardoor het veilig lijkt. Toch kunt u (per ongeluk) terechtkomen in een conflict tussen lokale bendes of in een overval.
De grootste risico’s voor reizigers zijn gewelddadige gewapende overvallen en verkrachtingen. Deze gebeuren vaak op straat, in de toeristische gebieden en op stranden. De meerderheid van de slachtoffers is vrouw. Ook kleine criminaliteit, zoals berovingen en inbraken, komt zeer regelmatig voor.
Neem voor uw veiligheid de volgende voorzorgsmaatregelen:
Loop niet over straat.
Reis niet na zonsondergang.
Reis niet alleen, reis uitsluitend als deel van een reisgroep.
Vermijd afgelegen plekken, zoals stille straten en ruïnes.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
De arme landen zullen Bitcoin omarmen en "rijker" worden, de rijke landen worden "armer" door het geld printen en wat not.
Vandaar ook dat de koers er precies niks op doet waarschijnlijk…Tominatie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:16:
wtf moeten die mensen nou met bitcoin, alleen de transactie fee is al hoger dan het gemiddelde salaris per maand daar
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Loop niet over straat, lol.
Het is politiek.Tominatie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:16:
wtf moeten die mensen nou met bitcoin, alleen de transactie fee is al hoger dan het gemiddelde salaris per maand daar
Weet je niet hoeveel (bende)moorden daar gepleegd worden? Bitcoin maakt al die kosten een stuk makkelijkerTominatie schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:16:
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Bepaalde mensen in arme landen zullen rijker worden, maar niet de gewone man op straatQunix schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:16:
[...]
De arme landen zullen Bitcoin omarmen en "rijker" worden, de rijke landen worden "armer" door het geld printen en wat not.
Op straat mag je niet lopen daaro.anandus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:22:
[...]
Bepaalde mensen in arme landen zullen rijker worden, maar niet de gewone man op straat
Dan snap ik wel dat de economie daar "stil staat". Lopen mag namelijk niet
$ alias cd='rm -rf'
[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 05-06-2021 23:31 ]
Misschien moet je dan de conclusie trekken dat Musk misschien de aanleiding is, maar niet de oorzaak.JoebarRC schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:06:
[...]
Dat is toch niet normaal, ondanks dat je inderdaad in een speculatieve asset zit, zit ik niet te wachten dat mijn crypto vermogen ineens gehalveerd is door een aandacht geile miljardair.
[ Voor 45% gewijzigd door Qunix op 05-06-2021 23:36 ]
[ Voor 41% gewijzigd door fRiEtJeSaTe op 05-06-2021 23:36 ]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV
Toch fijn dat zo’n land slechts 3 Bitcoin nodig heeft
Nee landen beginnen te denken dat Bitcoins echt zijn.fRiEtJeSaTe schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:35:
Heeft Elon weer een scheet gelaten?
Gelukkig zaten hier heel veel mensen te wachten op een mooi instapmomentje toch.
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Lekker als je om 22:14 massaal had ingeslagen, rekenend op de BIG ANNOUNCEMENT en WORLDCHANGING NEWS
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
nothing stops this train
JDx schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:43:
Zou mooi zijn als El Salvadorianen al ingeslagen hadden en nu meteen het vertrouwen kwijt zijn.
Dat lijkt me eerder goed nieuws.JDx schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:40:
[...]
Nee landen beginnen te denken dat Bitcoins echt zijn.
Ik denk dat we morgenochtend wel weer hoger staan.
Beetje als zeggen, morgen sleeën als het vannacht blijft sneeuwen.
Ik wilde net zeggen, zit nu duidelijk op 2500$ bij ETH en 35k bij BTC.Tartarus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:58:
$35k is zo een beetje wel de harde grens zo te zien.
Hopen dat dat zo blijft. Eenmaal er onder, dan kan het zomaar heel lang duren voordat we er weer bovenop komen.
Ik lees al weken van de wat meer ervaren jongens hier dat men verwacht dat minimaal de 28k nog aangetikt dient te worden voor we weer een gestage stijging gaan zien. Laten we daar dan maar wat rapper naartoe gaan. Die 34 heb ik nu wel gezien al een paar keer.Tartarus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:58:
Hopen dat dat zo blijft. Eenmaal er onder, dan kan het zomaar heel lang duren voordat we er weer bovenop komen.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Ja, dat gevoel heb ik bij mijn vriendin ook altijd.Tartarus schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 23:58:
[ Voor 17% gewijzigd door A87 op 06-06-2021 00:06 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Blijven hopen gaat een keer weg, vooral als je kinderen hebt.Cis schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:03:
[...]
Ja, dat gevoel heb ik bij mijn vriendin ook altijd.
Blijven hopen.
nothing stops this train
A87 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:05:
Niet mijn chart maar wel geinig, zegt dus dat we richting 16k kunnen gaan.
[Afbeelding]
The thing that stood out for me about everyone I met at the #Bitcoin conference. Price was down, but every person was filled with hope and love. I've never seen anything like it.
— Jeff Booth ⚡️ (@JeffBooth) 5 juni 2021
Maybe that is the natural state of humans when money comes out of the darkness and into the light.
Ik ben benieuwd, vind het erg leuk om dat soort voorspellingen en ontwikkelingen in de gaten te houden. En het is een fijne bevestiging voor mezelf om te merken dat ik er niet van schrik of in paniek raak. Met traden vond ik dat moeilijker, met HODL/DCA totaal niet.Glenn Hoddle schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:03:
@Ngangatar De $28k aantikken is volstrekt nergens voor nodig hoor.
Zondag in het groen hoor.
Hoop is uitgestelde teleurstelling.Kol Nedra schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:08:
[...]
Blijven hopen gaat een keer weg, vooral als je kinderen hebt.
Zover ik weet is op zondag 6 juni 2021, de eerste 15m candle nog nooit rood geweest.
Echt he, ongelooflijk. Doet pijn aan de oogjes.Luuk schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:10:
Echt die hele sfeer op dat Miami Bitcoin event. Vreselijk. Die knul die die announcement deed met z'n neppe emo verhaal inclusief tranen, dat geloof je toch niet?![]()
![]()
Niet gek dat de publieke opinie over crypto steeds negatiever wordt als je dat zo ziet. De kerk is er niks bij.
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Haha het klinkt nu net alsof we -20% zijn gezakt ofzo, dit is in mijn woordenboek sideways en gerommel in de marge. Laatste tijd veel tussen 35 en 40k niks doenKhaelos schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:17:
Damn.. vandaag amper gekeken en "ineens" staan we op 35k wtf just happened..
Nou je het zegt, ff kijken naar Matic, die had ik toen gedumpt voor Ada, uiteindelijk stond die zelfs onder Ada.freshprince schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:25:
Ik ben blij om te zien dat ETH en ADA procentueel niet harder zakken dan BTC. Dat was een tijdje geleden wel het geval.
Hopelijk blijft dat zo
Nederlands kunnen ook niks hebben he.Tominatie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:17:
[...]
Echt he, ongelooflijk. Doet pijn aan de oogjes.
https://opensea.io/seaart
Luuk schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:10:
Echt die hele sfeer op dat Miami Bitcoin event. Vreselijk. Die knul die die announcement deed met z'n neppe emo verhaal inclusief tranen, dat geloof je toch niet?![]()
![]()
Niet gek dat de publieke opinie over crypto steeds negatiever wordt als je dat zo ziet. De kerk is er niks bij.
Die gast maakt toch ook constant dezelfde filmpjes niet?
Save my portfolio Elon. My wife is threatening to leave me, I put our money we saved for a house in $DOGE and went all in the day you went on Saturday night live. We lost 70% of the money we invested in it. This is my nightmare of a life now. She just started a onlyfans. Help pls
— Imperator (@imperooterxbt) 5 juni 2021
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Het is gewoon niet om aan te gluren man. Die typische VS over de top fake BS. Wat een drama zeg...enomiss schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:37:
[...]
Nederlands kunnen ook niks hebben he.![]()
![]()
Gelukkig is de rest van de wereld niet zo nuchter en saai.
Ondertussen is Jack Mallers niet bepaald een knul.
Voor deze mensen is Bitcoin een revolutie.
Als je potentieel 6.454 miljoen mensen in El Salvador een beter leven kan bezorgen mag er best iemand om huilen.
Bitcoin - A weapon of mass disruption
Die zijn er niet. Bitcoin is puur gebaseerd op mensen die geld inleggen en hopen dat na hun anderen komen die nog meer geld inleggen. Verder heeft het geen doel/nut. Om het toch legitiem te doen klinken wordt het tegenwoordig maar een 'store of value' genoemd i.p.v. een 'currency'. Eigenlijk is het puur een piramide spel. 40% van alle Bitcoins is van 1000 eigenaren: https://www.businessinsid...ernational=true&r=US&IR=T. Goed bezig! Die zullen ongetwijfeld dit soort Bitcoin events sponsoren. En ondertussen heb je allerlei Youtubers die grafiekjes tekenen waarbij de koers hoe dan ook altijd omhoog gaat (snap ik als je er belang bij hebtGelukszoekr schreef op zondag 6 juni 2021 @ 01:35:
[...]
Het is gewoon niet om aan te gluren man. Die typische VS over de top fake BS. Wat een drama zeg...
Waar blijven de verbeterpunten? Zaken waar we als community aan moeten werken? Keuzes tussen snelheid of decentraal? Enzovoorts...
Het is een schuur vol ja-knikkers die een slaatje willen slaan uit de prijs van Bitcoin zonder enig realiteitsbesef of zelfkritiek.
< dit stukje webruimte is te huur >
Beetje zoals dit topic dusGelukszoekr schreef op zondag 6 juni 2021 @ 01:35:
[...]
Het is een schuur vol ja-knikkers die een slaatje willen slaan uit de prijs van Bitcoin zonder enig realiteitsbesef of zelfkritiek.
Alleen dan zie je op beeld hoe wij zijn. Heel confronterend.
20 uurtjes geleden inmiddels.lucatoni schreef op zondag 6 juni 2021 @ 06:25:
Elon is ook weer bezig geweest vannacht. Pumpen van CumRocket.
https://www.coingecko.com/nl/coins/cumrocket
Idd ja, en dat 3x per dagfreshprince schreef op zondag 6 juni 2021 @ 01:08:
[...]
Die gast maakt toch ook constant dezelfde filmpjes niet?
Zoals het hoort, want het is nog steeds weekend.knakworst schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:35:
En na een schijnbeweging omhoog is de weg omlaag weer ingezet.
Oud nieuws, echter niet terug te vinden op hun 'officiële' kanalen.hgeert schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:48:
Hackers van Anonymous hebben genoeg van Elon Musk: “We komen achter je aan”
https://www.hln.be/nieuws...n-achter-je-aan~ae02f68b/
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Idd.burnebie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:41:
[...]
Oud nieuws, echter niet terug te vinden op hun 'officiële' kanalen.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Zonder het filmpje te kijken, wat veranderd er dan?MicroWhale schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:50:
[...]
![]()
Het is natuurlijk met een knipoog gemaakt, zeker het einde, ... maar ...
Ik vind hier toch wel een aantal pijnlijke waarheden in voorkomen die me serieus anders doen denken over mijn exit-strategie.
Menig journalist gebruikt social media als waardige bron. En vervolgens knipt en plakt de men dat.streamnl schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:43:
[...]
Idd.
Toch bijzonder dat je het overal hoort.
Zelfs net op radio 2
ja aan de reacties hier kan je heel duidelijk zien dat er toch extreem veel newbies in dit topic rondhangen. Gok dat de meeste veel van sprekers niet kennen, en al helemaal niet weten wat ze voor BTC en de community gedaan hebben de afgelopen 10 jaar. Zonder veel van dat soort mensen had BTC en crypot niet gestaan waar het nu staat en hadden jullie het niet over lambo's gehad.DaCoTa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:42:
[...]
![]()
Je moet misschien iets verder kijken dan je neus lang is. Hij is 8 jaar aan het knokken om iets voor elkaar te krijgen, om iets op te bouwen. Zouthandel hier zeg.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ongetwijfeld de next Bitcoin!lucatoni schreef op zondag 6 juni 2021 @ 06:25:
Elon is ook weer bezig geweest vannacht. Pumpen van CumRocket.
https://www.coingecko.com/nl/coins/cumrocket
Nou idd, komt echt zo veel crap naar buiten, ik ben geen wappie, maar vetrouwen in veel grote sites die ik vroeger zomaar vertrouwde, die vertrouw ik niet meteen meer.burnebie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:58:
[...]
Menig journalist gebruikt social media als waardige bron. En vervolgens knipt en plakt de men dat.
Nieuws is ook niet meer wat het geweest is
[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 06-06-2021 09:09 ]
Dat zal allemaal best maar dat cocaine fueled cringefest daar in Miami doet mij bijna verlangen naar een bearmarket. Ik ben er te nuchter voor waarschijnlijkanti elppa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:04:
[...]
ja aan de reacties hier kan je heel duidelijk zien dat er toch extreem veel newbies in dit topic rondhangen. Gok dat de meeste veel van sprekers niet kennen, en al helemaal niet weten wat ze voor BTC en de community gedaan hebben de afgelopen 10 jaar. Zonder veel van dat soort mensen had BTC en crypot niet gestaan waar het nu staat en hadden jullie het niet over lambo's gehad.
Ik heb toch maar een flufje gekocht
De publieke opinie mbt vaccineren verandert ook. Zeker als men weer dingen wil doen waar dat voor nodig is en er weinig tot geen slecht nieuws meer is omtrent vaccineren.JDx schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:07:
[...]
Nou idd, komt echt zo veel crap naar buiten, ik ben geen wappie, maar vetrouwen in veel grote sites die ik vroeger zomaar vertrouwde, die vertrouw ik niet meteen meer.
Overigens ook over het vaccin, eerst waren veel tegen in bepaalde comments en op een gegeven moment werden kritische posts "weg-gemod" en stonden er opeens extreem veel pro-vac reacties op.
Juist daardoor ben ik gaan twijfelen.
Nix.burnebie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:42:
[...]
'Flufje' krijgt hier toch even een andere 'lading'
[ Voor 19% gewijzigd door JDx op 06-06-2021 09:47 ]
Dus aan hen hebben we te danken dat bitcoin een piramidespel-casinomunt is geworden in plaats van een redelijk alternatief voor fiat waarmee we makkelijk zouden kunnen betalen?anti elppa schreef op zondag 6 juni 2021 @ 09:04:
[...]
ja aan de reacties hier kan je heel duidelijk zien dat er toch extreem veel newbies in dit topic rondhangen. Gok dat de meeste veel van sprekers niet kennen, en al helemaal niet weten wat ze voor BTC en de community gedaan hebben de afgelopen 10 jaar. Zonder veel van dat soort mensen had BTC en crypot niet gestaan waar het nu staat en hadden jullie het niet over lambo's gehad.
[ Voor 35% gewijzigd door anandus op 06-06-2021 09:54 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq