[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 144 ... 245 Laatste
Acties:
  • 869.349 views

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
BootjeVaren schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:52:
[...]

Ik was 21 toen ik m'n eerste aandelen kocht en ben van het jaar 92. Mijn ouders/grootouders hebben gespaard tot mijn 18 en met een deel van dat bedrag heb ik wat aandelen gekocht. Ik heb er uiteindelijk eind vorig jaar mijn eigen inleg voor de hypothecaire lening van mijn woonst mee kunnen financieren. Dus ik ga niet echt akkoord met je punt. :P En ik gamede en blowde toen ook best veel.
Mijn ouders/grootouders hebben gespaard tot mijn 18 en met een deel van dat bedrag heb ik wat aandelen gekocht. <-- dit is wel een groot verschil natuurlijk met 99% van je generatiegenoten.

Verwijderd

Heeft er iemand al een lambo?

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-01 15:26
Bij crypto is het zo, ieder ander verdiend een Lambo, behalve jijzelf.
Dat is precies hoe het werkt :D

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

CornermanNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:46:
[...]

Om het in te haken op het onderwerp hier, zou crypto de stabiliserende factor kunnen worden ?
Ik heb hier kort over nagedacht. Het zou kunnen, maar als crypto doet wat we hier verwachten, krijg je eerst wel nog even een generatie waarbij het uitmaakt of je ouders crypto hadden of niet.

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
malarkan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Mijn ouders/grootouders hebben gespaard tot mijn 18 en met een deel van dat bedrag heb ik wat aandelen gekocht. <-- dit is wel een groot verschil natuurlijk met 99% van je generatiegenoten.
Valt wel mee toch? Of je ouders nou een spaarrekening voor je hebben of ze geven je op een bepaalde leeftijd een jubelton maakt per saldo weinig uit.

Het geldt zeker niet voor iedereen maar volgens mij zijn er echt veel starters die een duwtje in de rug krijgen..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

Verwijderd

Fordius schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:58:
[...]

Bij crypto is het zo, ieder ander verdiend een Lambo, behalve jijzelf.
Dat is precies hoe het werkt :D
No Lambo for Jaapio.

• malarkan
nee nog niet, zit jij long of short :') dan weet ik wat ik moet doen :P

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Dit komt denk ik doordat de jaren '90 het laatste decennium was met een soort collectieve identiteit. Je kan van muziek bijvoorbeeld duidelijk horen of het jaren '90 komt. Of jaren '70 of '80. Maar typisch jaren 0 of 10? Het lijkt er al een tijdje op dat cultureel gezien dit millennium vooralsnog alleen maar bestaat uit treurige mash-ups uit het vorige millennium met autotune.

Ik was trouwens een tijdje terug in Australië en daar is het gewoon nog de jaren '90. Het was erg bizar.
*Pakt koffers en gaat naar Australië*

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Verwijderd

malarkan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:59:
[...]

nee nog niet, zit jij long of short :') dan weet ik wat ik moet doen :P
Ik heb al een tijdje geen futures getrade.

Man, wat hou je dan een boel geld over.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:21
KAN.... is het sleutelwoord :+

Heb ook wel dat bedrag in een dag verdient... maar niet elke dag O-) was het maar zo'n feest

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
PheraX schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:46:
[...]

Dan heb je daar wel heel veel inzitten, ik kom niet verder dan 800 lambos
Rekenfoutje, had er even een paar nullen teveel bij bedacht. 8)7

• Waah
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:01:
[...]

Ik heb al een tijdje geen futures getrade.

Man, wat hou je dan een boel geld over.
En de markt herstelt direct _/-\o_

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:48:
[...]

Dat zal het voor velen geweest zijn, zo ook voor een van m'n beste vrienden, en ik ga het even concreet maken. Ik heb zelf veel last van die crisis gehad, maar dat was relatief tijdelijk, maar die vriend van me is jouw leeftijd. Heeft geen welgestelde ouders, maar wel 2 masters gehaald, in 2008. Nou die ging solliciteren in 2008. In 2011 is hij er mee gestopt. Had helemaal geen zin toen. Al die tijd blijven werken in een café, dat wel. Eigen winkeltje gehad. Nooit echt iets kunnen opbouwen eigenlijk en nu via via, vlak voor zijn 40e, toch nog een baan gevonden op WO-niveau. Mooi natuurlijk, maar dit is iemand voor wie die crisis van 2008 z'n hele leven gevolgen blijft hebben, en los van individueel vervelend, is het natuurlijk ook pure kapitaalvernietiging als iemand met zo'n opleiding geen baan op niveau kan vinden.

Jij werkt meen ik in de IT, daar zal je misschien niet veel van dit soort verhalen hebben, maar ik heb best wat mensen in mijn omgeving die door 2008 een behoorlijk valse start in het volwassen leven hebben gehad.

Edit: nee, niet half Nederland was dakloos, maar de problemen waren voor een relatief kleine groep disproportioneel - en die vriend van me uit bovenstaande heeft officieel nooit als werkloos geteld trouwens. Je zou mensen die onder hun niveau werken of minder uren dan gewild ook mee moeten tellen. Dan kom je alsnog niet boven de 15% uit denk ik - maar als je dan op cohortniveau (bijv 1981-1988) gaat kijken denk ik dat je wat anders ziet. maar ik heb geen zin in CBS-cijfers te gaan spitten.
Bouwkunde sector toevallig?

Toen ik klaar was met bouwkunde was er net de bouwcrisis. Men zei toen overal ga maar wat anders studeren. Ik had daar echt geen zin meer in want had ook al 2 jaar informatica ervoor gedaan. Op elke vacature had je toen 300 sollicitanten. Ik zag medestudenten uit wanhoop de ene na de andere shitbaan accepteren. De enige manier dat je toen aan het werk kwam op niveau in die sector was via relaties of in verlengde van een lucky stage. Man wat had ik spijt dat ik niet verder was gegaan in informatica. Pas in 2015 merkte ik verbetering. Pas sinds 3 jaar krijg ik een salaris wat hoort bij mijn niveau. Mensen die ik van de basisschool ken en nooit een fuck hebben gestudeerd en gewoon metselaar o.i.d. zijn geworden wonen in een bak van een huis. Lekker motiverend. Recent merk ik dat er een enorm tekort is aan ingenieurs en dat ik met mijn salaris omhoog kan. Maar dan heb je eindelijk een carrière en schieten de huizenprijzen omhoog. Persoonlijk ben ik qua timing altijd in ongunstige situaties uitgekomen, maar mag niet klagen hoe ik er nu bij zit. Je hoeft maar net qua timing iets anders te zitten en je leven verloopt heel anders. Ik zou trouwens nooit meer gaan studeren na de middelbare school. Wat een verloren tijd is dat zeg. Zelfstudie en werkervaring is goud in vergelijking. Dan kun je je gericht en met passie focussen.

https://opensea.io/seaart

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Ik heb hier kort over nagedacht. Het zou kunnen, maar als crypto doet wat we hier verwachten, krijg je eerst wel nog even een generatie waarbij het uitmaakt of je ouders crypto hadden of niet.
In nivellerend opzicht wellicht niet zo'n impact inderdaad, maar meer als stabiliserende factor in de zin dat zaken als 2008 niet meer voor kunnen komen in die mate door blockchain technologie. Het makkelijker maken om zaken te kunnen beheersen en controleren door eerder de signalen er uit te halen. Die kant dacht ik op.

• Stokstaart
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Dit komt denk ik doordat de jaren '90 het laatste decennium was met een soort collectieve identiteit. Je kan van muziek bijvoorbeeld duidelijk horen of het jaren '90 komt. Of jaren '70 of '80. Maar typisch jaren 0 of 10? Het lijkt er al een tijdje op dat cultureel gezien dit millennium vooralsnog alleen maar bestaat uit treurige mash-ups uit het vorige millennium met autotune.

Ik was trouwens een tijdje terug in Australië en daar is het gewoon nog de jaren '90. Het was erg bizar.
Ik zie wel een directe link tussen deze post en wat je zei over internet. Net alsof het internet de collectieve identiteit ondermijnt door de hoeveelheid en fragmentatie van de informatie. Niet iedereen kijkt meer naar naar RTL4 waar reclame wordt gemaakt voor flippo's, maar de 1 kijkt op youtube naar slijmvideo's en de ander hangt op tiktok naar andere onzin te kijken.

• malarkan
Stokstaart schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Ik zie wel een directe link tussen deze post en wat je zei over internet. Net alsof het internet de collectieve identiteit ondermijnt door de hoeveelheid en fragmentatie van de informatie. Niet iedereen kijkt meer naar naar RTL4 waar reclame wordt gemaakt voor flippo's, maar de 1 kijkt op youtube naar slijmvideo's en de ander hangt op tiktok naar andere onzin te kijken.
JA en iedereen neemt zijn filmpje voor waarheid aan :P (zie alle crypto-shillers met hun vage meldingen)

• BootjeVaren
  • Laatst online: 28-01 08:54
malarkan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:54:
[...]

Dat kan. Ik werk al sinds mijn 15 en zette ook altijd een deel op de spaarrekening (toen die ten minste nog iets opbracht). En 99% is wel wat overdreven lijkt mij. In mijn vriendengroep had iedereen wel een spaarboekje van ouders/grootouders. Misschien is dat iets typisch West Vlaams. Geen idee.

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-01 20:58

Chaes

#HODL

Waah schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:01:
[...]

KAN.... is het sleutelwoord :+

Heb ook wel dat bedrag in een dag verdient... maar niet elke dag O-) was het maar zo'n feest
Ik verdien dat bedrag elke dag, ik krijg het alleen niet.

• Stokstaart
enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:02:
[...]

. Ik zou trouwens nooit meer gaan studeren na de middelbare school. Wat een verloren tijd is dat zeg. Zelfstudie en werkervaring is goud in vergelijking. Dan kun je je gericht en met passie focussen.
En wat als je niet van metselen houdt? Knappe advocaat die zonder studie aan de bak komt..

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:59:
[...]

Ik zit er nu 2 maanden in, en heb totaal geen slimme financiële achtergrond. Ouders werkten altijd knetterhard en ook al heb ik niets te klagen, het einde van de maand was het meeste op en er werd licht gespaard voor als er een wasmachine defect ging of de auto het begaf.

Zelf heb ik elke financiële fout gemaakt in mijn leven welke er mogelijk was. Compleet YOLO en "morgen", dat was er niet in mijn gedachten. Komt tijd komt raad. Best vreemd aangezien ik in mijn werk het omgekeerde ben.

Nu ik sinds een paar jaar beter met geld omga (spaarpotjes, beleggen, huisje gekocht ipv huur), wil ik dat ook doorgeven omdat ik daar nu pas de waarde van in zie. Zelf heb ik geen kinderen, maar mijn nichtjes en neefjes krijgen voor hun volgende verjaardag een hardware wallet met daarop een mooi bedrag aan BTC/ETH.

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:36
Ook zo typisch weer die interviewster. Alleen maar vragen naar geld en waarde. Dat scoort. Helemaal voor WNL

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• roflexx
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-06-2025
Kol Nedra schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:54:
[...]

Ja moet straks ook weer tanken :X
zeg maar daaag tegen €85 die ik veel beter in BTC kan stoppen ;w
Ik heb nog geluk dat ik 4km van duitsland woon.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Ook zo typisch weer die interviewster. Alleen maar vragen naar geld en waarde. Dat scoort. Helemaal voor WNL
WNL is gewoon feel good televisie, zolang je je niet stoort aan de gasten ;). Geluid uitzetten helpt heel erg.

• Waah
Of LPG. Scheelt een hoop knaken als je veel rijd.... En als je weinig rijd: Wegebelasting is gelijk aan benzine als je een klein autootje koopt :+

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:36
Ngangatar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:06:
[...]

WNL is gewoon feel good televisie, zolang je je niet stoort aan de gasten ;). Geluid uitzetten helpt heel erg.
Zonder geluid is het toch lastig informatie over te brengen. Of heb ik de tetten gemist ergens in het filmpje?

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Waah
Ngangatar schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Tante die al 30 jaar in Spanje woont, baseert haar beeld van NL op basis van WNL _O-
Altijd grappig als we daar komen en wij Nederlanders allemaal problemen hebben die ik zelf niet eens wist O-)

• streamnl
  • Niet online
Is het nu niet zo als de markt redelijk snel herstelt, dat er nog waarschijnlijk meer mensen instappen?

Waardoor de klap straks harder (meer panic sale) en voor meer mensen (meer volume) geldt?
En waardoor we nog harder naar beneden gaan dan we een tijdje geleden deden?

Meer dan ik dacht...

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Stokstaart schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Zeker! Ik hield in de jaren '90 totaal niet van de Backstreet Boys, maar ik wist wel wie het waren. Nu heb je dat niet echt meer. Andy Warhol riep nog dat in de toekomst iedereen 15 minuten beroemd zou zijn, en ik wil dat graag bijstellen: tegenwoordig is iedereen hooguit 15 minuten beroemd.

Erg jammer trouwens, ik weet nog dat mensen het idee hadden dat het internet juist tot meer directe creativiteit ging leiden en zo. dat was even buiten het gemiddelde niveau van de mensheid gerekend.

Als het je echt interesseert trouwens: de uitvinder van het concept virtual reality heeft hier in 2008 of zo al een mooi boek over geschreven, zij het af en toe wat pompeus en zweverig, maar het is echt wel mooi, de man is namelijk een idealistische hippie, maar ook een van de grondleggers van Silicon Vallley: https://www.goodreads.com...3549-you-are-not-a-gadget of op beeld hier: YouTube: Jaron Lanier: You Are Not a Gadget

• ArtPhil-Flower
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08-2022
moon

God morks in wysterious ways.

• Waah
streamnl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:09:
Is het nu niet zo als de markt redelijk snel herstelt, dat er nog waarschijnlijk meer mensen instappen?

Waardoor de klap straks harder (meer panic sale) en voor meer mensen (meer volume) geldt?
Ik verwacht dat wel, gebaseerd op 0 kennis en ervaring overigens.

Maar men heeft nu een dip meegemaakt... En men zal dus nu een plan hebben wat te doen als dat weer gebeurd.

• roflexx
  • Laatst online: 26-06-2025
streamnl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:09:

Zo snel vind ik het anders niet gaan hoor. Ik heb juist het gevoel dat er nu een gezond herstel plaats vind.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Waah schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Tante die al 30 jaar in Spanje woont, baseert haar beeld van NL op basis van WNL _O-
Altijd grappig als we daar komen en wij Nederlanders allemaal problemen hebben die ik zelf niet eens wist O-)
Heerlijk zulke gesprekken.

• Ngangatar
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:08:
[...]

Zonder geluid is het toch lastig informatie over te brengen. Of heb ik de tetten gemist ergens in het filmpje?
De dames van WNL zijn het aankijken prima waard, zeker vergeleken met wat er voor de rest in NL: op tv komt. Al moet ik bekennen, ik kijk zelden nog tv.

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-01 10:43

Tijn96

In speed we trust

Nog maar 30k te gaan! 69K soon :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Waah
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Zeker! Ik hield in de jaren '90 totaal niet van de Backstreet Boys, maar ik wist wel wie het waren. Nu heb je dat niet echt meer. Andy Warhol riep nog dat in de toekomst iedereen 15 minuten beroemd zou zijn, en ik wil dat graag bijstellen: tegenwoordig is iedereen hooguit 15 minuten beroemd.

Erg jammer trouwens, ik weet nog dat mensen het idee hadden dat het internet juist tot meer directe creativiteit ging leiden en zo. dat was even buiten het gemiddelde niveau van de mensheid gerekend.

Als het je echt interesseert trouwens: de uitvinder van het concept virtual reality heeft hier in 2008 of zo al een mooi boek over geschreven, zij het af en toe wat pompeus en zweverig, maar het is echt wel mooi, de man is namelijk een idealistische hippie, maar ook een van de grondleggers van Silicon Vallley: https://www.goodreads.com...3549-you-are-not-a-gadget of op beeld hier: YouTube: Jaron Lanier: You Are Not a Gadget
Ik vind dat juist helemaal niet jammer. Waarom moet de halve aardkloot achter de Backstreetboys aanlopen? Zodat we gezamelijk het geweldig/kut kunnen vinden?

Juist dankzij Youtube, Twitch, en ook gewone TV heb ik nu véél meer manieren om dingen te vinden die ík leuk vind. En te ontdekken over dingen die er vroeger gewoon niet waren.

Ik vond Discovery altijd fantastisch... Tot het veranderde in een real-life soap-kanaal. Maar met kanalen zoals Vsauce en Kurzgesagt kan ik dezelfde informatie tot me krijgen... en vaak nog gedetailleerder en beter uitgelegd ook.

liever 100.000 "een beetje beroemd" dan 50 "voor altijd beroemd".

• enomiss
Stokstaart schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:05:
[...]

En wat als je niet van metselen houdt? Knappe advocaat die zonder studie aan de bak komt..
Voor sommige beroepen heb je inderdaad een papiertje nodig, maar voor genoeg beroepen kun je prima met zelfstudie wegkomen. Programmeren kun je bijvoorbeeld perfect zelf leren. Opleidingen zijn vaak heel algemeen en inefficiënt. Je moet allerlei dingen doen om een en ander te bewijzen terwijl de kennis al in je hoofd zit. Dit is inefficiënt. Ik heb geen behoefte om mij te moeten bewijzen. Als ik deze kennis direct inzet in het bedrijfsleven dan is het bewijs dat ik geld en nuttige producten/services oplever voor de maatschappij en mijzelf.
Ik zie dan ook meer toekomst in bedrijven die mensen oppikken van de middelbare school en gericht opleiden. Een bedrijf als ASML zou dit prima kunnen doen. Veel beter voor de economie dan al die pruts opleidingen. Bedrijven kunnen dan bv subsidies hiervoor krijgen.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Bouwkunde sector toevallig?

Toen ik klaar was met bouwkunde was er net de bouwcrisis. Men zei toen overal ga maar wat anders studeren. Ik had daar echt geen zin meer in want had ook al 2 jaar informatica ervoor gedaan. Op elke vacature had je toen 300 sollicitanten. Ik zag medestudenten uit wanhoop de ene na de andere shitbaan accepteren. De enige manier dat je toen aan het werk kwam op niveau in die sector was via relaties of in verlengde van een lucky stage. Man wat had ik spijt dat ik niet verder was gegaan in informatica. Pas in 2015 merkte ik verbetering. Pas sinds 3 jaar krijg ik een salaris wat hoort bij mijn niveau. Mensen die ik van de basisschool ken en nooit een fuck hebben gestudeerd en gewoon metselaar o.i.d. zijn geworden wonen in een bak van een huis. Lekker motiverend. Recent merk ik dat er een enorm tekort is aan ingenieurs en dat ik met mijn salaris omhoog kan. Maar dan heb je eindelijk een carrière en schieten de huizenprijzen omhoog. Persoonlijk ben ik qua timing altijd in ongunstige situaties uitgekomen, maar mag niet klagen hoe ik er nu bij zit. Je hoeft maar net qua timing iets anders te zitten en je leven verloopt heel anders. Ik zou trouwens nooit meer gaan studeren na de middelbare school. Wat een verloren tijd is dat zeg. Zelfstudie en werkervaring is goud in vergelijking. Dan kun je je gericht en met passie focussen.
Nee, bij hem was het een gamma-studie, bij mijzelf geschiedenis en nog een ander alfa-diploma. Het rare was dat ik eerst nog wel aan de bak kwam en 3 jaar op niveau op een ministerie gewerkt heb, en daarna alsnog 2 jaar werkloos raakte.
En ja, herkenbaar, dan kreeg ik een afwijzingsbrief terug waarin stond dat er wel 150 mensen hadden gesolliciteerd en dan dacht ik 'maar 150? Het gaat de goede kant op'.

Die timing is veel ja, er komt zo veel geluk bij kijken.

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-01 17:59
Nu eindelijk weer een beetje plus in m'n portfolio... Ik verwacht dat bij een daling dadelijk weer een hoop mensen paniek gaan verkopen en alles weer eruit gaan doen..

• Waah
enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Voor sommige beroepen heb je inderdaad een papiertje nodig, maar voor genoeg beroepen kun je prima met zelfstudie wegkomen. Programmeren kun je bijvoorbeeld perfect zelf leren. Opleidingen zijn vaak heel algemeen en inefficiënt. Je moet allerlei dingen doen om een en ander te bewijzen terwijl de kennis al i je hoofd zit. Dit is inefficiënt. Ik heb geen behoefte om mij te moeten bewijzen. Als ik deze kennis direct inzet in het bedrijfsleven dan is het bewijs dat ik geld en nuttige producten/services oplever voor de maatschappij en mijzelf.
Ik zie dan ook meer toekomst in bedrijven die mensen oppikken van de middelbare school en gericht opleiden. Een bedrijf als ASML zou dit prima kunnen doen. Veel beter voor de economie dan al die pruts opleidingen. Bedrijven kunnen dan bv subsidies hiervoor krijgen.
Probleem is alleen dat je mensen heb die kunnen programmeren... en mensen die kunnen programmeren. Er zit een enorme kloof tussen de hobby-bob die wat code aanpast voor zijn doel (present!) en de echte die-hard programmeur die vanaf scratch zijn eigen programma's schrijft.

En dan is een papiertje, certificering etc voor een werkgever toch enorm handig.

Een bedrijf als ASML zoekt gewoon de best of the best. En daar hebben ze bewijs voor nodig. En als je net van school komt is dat bewijs er gewoon niet. En ik zie een HRM afdeling écht niet de code-kwaliteit van een kandidaat controleren _O-

Daarbij leer je op school nog andere soft-skills die IMHO veel belangrijker zijn dan het in je hoofd stampen....

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Nee, bij hem was het een gamma-studie, bij mijzelf geschiedenis en nog een ander alfa-diploma. Het rare was dat ik eerst nog wel aan de bak kwam en 3 jaar op niveau op een ministerie gewerkt heb, en daarna alsnog 2 jaar werkloos raakte.
En ja, herkenbaar, dan kreeg ik een afwijzingsbrief terug waarin stond dat er wel 150 mensen hadden gesolliciteerd en dan dacht ik 'maar 150? Het gaat de goede kant op'.

Oh man, geschiedenis... super interessant. Respect dat je zo een studie hebt gekozen. Maar werk daarin? Ik ken toevallig een slimme Duitser die dat ook heeft gestudeerd en al jaren niet aan het werk komt. Dit vind ik zo triest om te zien. ☹ Tips die ik kan doorgeven?

• malarkan
BootjeVaren schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:04:
[...]

Dat kan. Ik werk al sinds mijn 15 en zette ook altijd een deel op de spaarrekening (toen die ten minste nog iets opbracht). En 99% is wel wat overdreven lijkt mij. In mijn vriendengroep had iedereen wel een spaarboekje van ouders/grootouders. Misschien is dat iets typisch West Vlaams. Geen idee.
Ik werkte naast mijn studie minimaal 30 uur per week om rond te komen en de studie te betalen.. sparen kon ik pas later, totdat ik na mijn studie geen baan kreeg en eerst vol ging solliciteren. Zoals enomiss ook al schetste: ik kreeg vaak niet eens een reactie terug omdat er 150 mensen solliciteerden op functies, waarvan de meeste masters en werkervaring meedroegen. Na 6 maand was de spaarpot wel op en heb ik een totaal andere functie aangenomen. inmiddels 3 banen verder en inmiddels een hele andere richting ingeslagen.

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 15:12
Hmm Binance heeft precies een foutje in mijn wallet info. Ik sta een paar honderd $ negatief maar nu geeft hij aan dat ik +200% winst heb vandaag...

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Waah schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:13:
[...]

Ik vind dat juist helemaal niet jammer. Waarom moet de halve aardkloot achter de Backstreetboys aanlopen? Zodat we gezamelijk het geweldig/kut kunnen vinden?

Juist dankzij Youtube, Twitch, en ook gewone TV heb ik nu véél meer manieren om dingen te vinden die ík leuk vind. En te ontdekken over dingen die er vroeger gewoon niet waren.

Ik vond Discovery altijd fantastisch... Tot het veranderde in een real-life soap-kanaal. Maar met kanalen zoals Vsauce en Kurzgesagt kan ik dezelfde informatie tot me krijgen... en vaak nog gedetailleerder en beter uitgelegd ook.

liever 100.000 "een beetje beroemd" dan 50 "voor altijd beroemd".
Ik heb er ook geen inherent probleem mee, maar in de praktijk vind ik het niveau ironisch genoeg echt lager geworden. Alles wordt een real-life soap, er is niks origineels meer. Blijkbaar deden de platenbazen waar ik zo'n hekel aan had toch nog een beetje goed werk als censor.

Er blijven wel pareltjes als je goed zoekt, maar aan de andere kant: er zijn meer streamingdiensten dan ooit, maar omdat ze allemaal met elkaar concurreren heb je alleen nog maar Marvel Superheldenfilm spinoff nummer 19 en 'Fast and the Furious 12: too angry to accelerate' omdat het geld nu echt alleen nog maar naar de grote massa gaat.

Het kan ook zijn dat dit niks met internet te maken heeft hoor, misschien lijdt onze maatschappij aan 'patroonuitputting' - dat zag je bij culturen in het oude Griekenland en Midden-oosten ook, die gingen dan potjes bakken en ze beschilderen, en die schilderingen werden steeds uitbundiger naar mate het economisch beter ging met die maatschappij - maar op een gegeven moment draait dat om, dan is zo'n maatschappij qua macht op haar hoogtepunt, maar die geschilderde patroontjes worden steeds saaier, steeds simpeler, steeds meer doffe massaproductie. Misschien zitten wij ook op zo'n punt. Dat zou weinig goeds voorspellen, want dan kunnen ze ons over een paar eeuwen ook opgraven .

• enomiss
Waah schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Probleem is alleen dat je mensen heb die kunnen programmeren... en mensen die kunnen programmeren. Er zit een enorme kloof tussen de hobby-bob die wat code aanpast voor zijn doel (present!) en de echte die-hard programmeur die vanaf scratch zijn eigen programma's schrijft.

En dan is een papiertje, certificering etc voor een werkgever toch enorm handig.

Een bedrijf als ASML zoekt gewoon de best of the best. En daar hebben ze bewijs voor nodig. En als je net van school komt is dat bewijs er gewoon niet. En ik zie een HRM afdeling écht niet de code-kwaliteit van een kandidaat controleren _O-

Daarbij leer je op school nog andere soft-skills die IMHO veel belangrijker zijn dan het in je hoofd stampen....
Vaak lopen opleidingen achter en bestaan er bedrijfsspecifieke voorkeuren. Op werk leer je de dingen die jij benoemt veel sneller. Dit heb ik zelf ervaren. Ik heb het dan niet over bob op de zolderkamer die zijn eigen dingen verzint (kan ook goed uitpakken), maar over een bedrijfsomgeving waarbij je van alle kanten input krijgt.
Met een of andere selectieprocedure kun je talenten ook zonder diploma's ontdekken.

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 03-06-2021 11:26 ]

• CornermanNL
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:16:
[...]

Geschiedenis , tof, dat had ik willen doen. Echter na een mislukt avontuur van een jaar HBO informatica gaan werken als ontwikkelaar. Aantal jaar later alsnog informatica gedaan en afgestudeerd. Puur voor het papiertje en de voet tussen de deur bij het solliciteren. Scheelde toch bij de eerste selectie.

Misschien dat ik het nog eens ga doen. Zo zie je maar puur toeval en momentum bepalen veel.

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-01 20:30
Nog niet, maar ik heb, sinds ik ben ingestapt in mei al 83 cent winst gemaakt op vechain, dus je kan wel stellen dat we er al bijna zijn

*dat de rest nog in het rood staat hebben we het niet over

• Arfalas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 28-01 20:30
oh ja:

Moon, HODL

• Waah
enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Vaak lopen opleidingen achter en bestaan er bedrijfsspecifieke voorkeuren. Op werk leer je de dingen die jij benoemt veel sneller. Dit heb ik zelf ervaren. Ik heb het dan niet over bob op de zolderkamer die zijn eigen dingen verzint (kan ook goed uitpakken), maar over een bedrijfsomgeving waarbij je van alle kanten input krijgt.
Klopt, maar dan draag je dus als bedrijf het risico van dat een kandidaat het werk niet aankan.... En dat wil een bedrijf helemaal niet. Die willen gewoon een goede kandidaat.

Toevallig hier een stagaire gehad... Nou die had ik echt niet eerst in dienst willen nemen, vervolgens moeten opleiden (en opvoeden) om daarna erachter te komen dat die het niveau gewoon niet aankan.

Ik snap wel dat bedrijven om een papiertje vragen in veel sectoren. dat "MBO/HBO/WO werk en denkniveau" staat niet voor niks op elk papiertje, vaak bovenaan zelfs.... en opleidingen scheiden daar vaak al het kaf van het koren

• CornermanNL
[...]

Met een of andere selectieprocedure kun je talenten ook zonder diploma's ontdekken.
Bij een studie krijg je met name handigheid in abstracter denken, programmeren op niveau is toch vaker denkwerk en richting aangeven aan een team die dan de technische uitwerking en code kloppen doet (niet negatief bedoeld want dat is ook behoorlijk op niveau qua denkwerk)

Het werk bestaat tegenwoordig voor 75% uit overleg en richting geven en 25% uit puur programmeren , althans bij mij.

Kennis vergroten op een opleiding is voor mij ook leerzaam geweest omdat ik inzicht kreeg waarom ik dingen deed en kon ze zo sneller toepassen.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-01 22:10
https://www.binance.com/en/trade/ADA_USDT?type=spot

Yes, eindelijk door de 1.8d heen :)

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
[...]

Ik heb 95% van mijn vaardigheden zelf ontwikkeld, pure autodidact. Vanuit de opleidingen is er zeer weinig blijven hangen. Heb wel de papiertjes, want zonder kom je sowieso nergens aan de bak.

Zero.

• Waah
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Ik heb er ook geen inherent probleem mee, maar in de praktijk vind ik het niveau ironisch genoeg echt lager geworden. Alles wordt een real-life soap, er is niks origineels meer. Blijkbaar deden de platenbazen waar ik zo'n hekel aan had toch nog een beetje goed werk als censor.

Er blijven wel pareltjes als je goed zoekt, maar aan de andere kant: er zijn meer streamingdiensten dan ooit, maar omdat ze allemaal met elkaar concurreren heb je alleen nog maar Marvel Superheldenfilm spinoff nummer 19 en 'Fast and the Furious 12: too angry to accelerate' omdat het geld nu echt alleen nog maar naar de grote massa gaat.

Het kan ook zijn dat dit niks met internet te maken heeft hoor, misschien lijdt onze maatschappij aan 'patroonuitputting' - dat zag je bij culturen in het oude Griekenland en Midden-oosten ook, die gingen dan potjes bakken en ze beschilderen, en die schilderingen werden steeds uitbundiger naar mate het economisch beter ging met die maatschappij - maar op een gegeven moment draait dat om, dan is zo'n maatschappij qua macht op haar hoogtepunt, maar die geschilderde patroontjes worden steeds saaier, steeds simpeler, steeds meer doffe massaproductie. Misschien zitten wij ook op zo'n punt. Dat zou weinig goeds voorspellen, want dan kunnen ze ons over een paar eeuwen ook opgraven .
Alle voorbeelden die je noemt hebben te maken met júíst niet het internet maar de grote corporaties. "The famous few". Indie-games had je 10/20 jaar geleden nauwelijks. Maar daar komen nu juist de meest bijzondere games vandaag ipv Final Fantasy 138.

Juist de "kleintjes" innoveren. Netflix is relatief klein (als producer) en die maken dus echt ander soort series. Disney is al groot (als producer, niet als streamer) en gaat dus eindeloos herkauwen. Want succes gegarandeerd. O-)

Dus ik ben wel blij dat er véle zijn met 15 minutes of fame and that's it.

• Waah
Pelox schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb 95% van mijn vaardigheden zelf ontwikkeld, pure autodidact. Vanuit de opleidingen is er zeer weinig blijven hangen. Heb wel de papiertjes, want zonder kom je sowieso nergens aan de bak.
Het is net als een rijbewijs. Rijden leer je pas nádat je een examen haalt. Toch vind ik het fijn dat we gewoon rijlessen hebben en je een papiertje nodig hebt :+

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Volgde het vanmorgen even op de kortere timeframes en ADA schiet niet zo omhoog (en omlaag) als BTC, maar lijkt zich als een bergbeklimmer steeds vast te bijten in een hogere top.

Nog 1 cent en het is Matic voorbij :o

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GOpmx0A.png?1

screenshot was seconde te laat...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6DFSa3u.png?1

Deze moest ik nog even posten voor mijn OCD, nu weer andere dingen doen.

[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 03-06-2021 11:41 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• HoppyF
  • Laatst online: 19:39
Wie weet haalt ie de $2 wel weer.

Deze gast zegt dat het kan gebeuren.
Er wordt meer geroepen maar wie weet komt het uit.
https://dailyhodl.com/202...breakout-against-bitcoin/

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-12-2025
HoppyF schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Wie weet haalt ie de $2 wel weer.

Deze gast zegt dat het kan gebeuren.
Er wordt meer geroepen maar wie weet komt het uit.
https://dailyhodl.com/202...breakout-against-bitcoin/
Je hebt shillers voor alle coins...
Ik blijf nog steeds met mijn voorspelling van 2.5-3$ end of year.

• freshprince

• enomiss
CornermanNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:30:
[...]

Bij een studie krijg je met name handigheid in abstracter denken, programmeren op niveau is toch vaker denkwerk en richting aangeven aan een team die dan de technische uitwerking en code kloppen doet (niet negatief bedoeld want dat is ook behoorlijk op niveau qua denkwerk)

Het werk bestaat tegenwoordig voor 75% uit overleg en richting geven en 25% uit puur programmeren , althans bij mij.

Kennis vergroten op een opleiding is voor mij ook leerzaam geweest omdat ik inzicht kreeg waarom ik dingen deed en kon ze zo sneller toepassen.
Ik ben het eens met al jullie argumenten, maar ik denk dat je een vergelijkbare ontwikkeling kan doormaken, maar dan meteen in het bedrijfsleven.
Natuurlijk past dit momenteel niet in het huidige systeem: hoe bedrijven functioneren. Echter, dit heeft voornamelijk te maken met hoe wij samen bedacht hebben dat bedrijven functioneren binnen onze economie en binnen het kapitalisme.
Om een voorbeeld te noemen, je kunt je als land ook focussen op bepaalde sectoren en daar enorm goed in worden. Dit gebeurt naar mijn menimg onvoldoende. Denk aan Taiwan en chips. Wat dat betreft doet heel Europa het momenteel niet goed. We lopen achter in de 4e industriële revolutie. Er is geen tijd te verliezen. Opleidingen zijn traag. De overheid moet het wereldwijd succes van een bedrijf als ASML herkennen en hier VOL op inzetten. Oftewel, nu talenten spotten met slimme programma’s op de middelbare school. Doe je dit niet, gaan ze misschien een zinloze opleiding volgen. Gaan ze wel informatica/computer wetenschappen of iets dergelijks doen, dan zie je ze pas over 4-8 jaar op de arbeidsmarkt. Tegen die tijd heeft China ASML al helemaal gekopieerd en heeft NL weer eens een glorie verloren. En als dat niet gebeurt zullen ze hier zo stom zijn om ieder hoopgevend bedrijf te verkopen aan de VS of China. Gelukkig is de EU nu bezig om daar een eind aan te maken.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Oh man, geschiedenis... super interessant. Respect dat je zo een studie hebt gekozen. Maar werk daarin? Ik ken toevallig een slimme Duitser die dat ook heeft gestudeerd en al jaren niet aan het werk komt. Dit vind ik zo triest om te zien. ☹ Tips die ik kan doorgeven?
Ik ben een kind van de jaren '90, dus mij is toen verteld dat ik gewoon moeten kiezen wat je leuk vind. En die neiging had ik als 17-jarige toch wel. En werk zou er toch overal wel in zijn.

En werk in de geschiedenis bestaat natuurlijk niet echt - anders dan als leraar of aan de universiteit zelf. Maar je ziet wat matige historici als Mark Rutte en Thierry Baudet nog hebben weten te bereiken.
Eh, even serieus, ik heb zelf echt nog wel moeten zoeken naar 'wat kan ik nou beter dan anderen', want los van een bepaald tijdperk heb je geen specialisme, en geschiedenis is de zwaarste alfa-studie, maar die worden op zich nogal ondergewaardeerd. Dus ja, je kan aantonen dat je slim bent, en dan?

Ik kwam er uiteindelijk op uit dat je als historicus als het goed is geleerd hebt heel veel feiten om te bouwen tot vrij kort, logisch en goed leesbaar verhaal. Je bent eigenlijk een soort überverhalenverteller. Nou, daar is natuurlijk overal vraag naar, mensen willen vaak een goed onderbouwd verhaal horen, of dat nou de directeur van een bedrijf is die een beslissing moet namen, een politicus op het stadhuis of en voetbalclub met een PR-probleem. Ik werk zelf nu vooral bij de overheid in Den Haag, en ik word inmiddels ook lastig gevallen door recruiters, dus dat gaat wel prima. En ik heb studiegenoten die baas van het RTL-journaal zijn, of conservator in een museum, en ook leraar. Je kan er eigenlijk van alles mee worden, zoals het cliché al zegt.
Zelf zou ik die Duitser de overheid aanraden als het echt niet wil lukken, die stellen meestal niet van die hele specifieke eisen aan diploma's.(Tenzij hij ook echt in Duitsland woont, daar werkt dat namelijk anders.) Ik heb nog wel concretere tips als je wil, maar dat kan dan beter via pm.

• freshprince
Beetje FOMO bij ADA wel momenteel :D
Altijd grappig

• HoppyF
  • Laatst online: 19:39
freshprince schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:40:
[...]

Je hebt shillers voor alle coins...
Ik blijf nog steeds met mijn voorspelling van 2.5-3$ end of year.
Dankzij Alonzo test net zo te zien.

Its native cryptocurrency, ADA, has also not suffered in the slightest — reaching an all-time high of US$2.47 on May 16 before dropping amid an overall market correction a few days later to a low of US$1.06.
The launch of the Alonzo testnet has given traders further confidence, and ADA has bounced back nearly 70% to the US$1.70 mark.

….

This is likely to be a bullish construction for Cardano, the analyst said, with Poppe using the ADA/BTC charts to make his point as well. The popular trader concluded his point by suggesting that a breach of the aforementioned level could be crucial to deriving a target zone of $3.35 and $5 using the Fibonacci extension.

Target levels of $3.35 and $5 would point to extraordinary upsides for the altcoin. Chart analysis aside, are these levels out of the question, however? According to Real Vision’s Raoul Pal, the answer is no, with the analyst recently commenting,

[ Voor 32% gewijzigd door HoppyF op 03-06-2021 11:55 ]

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Ondertussen is MATIC een stablecoin geworden op +- $1.8 :/

• Stokstaart
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Het kan ook zijn dat dit niks met internet te maken heeft hoor, misschien lijdt onze maatschappij aan 'patroonuitputting' -
Ik kan me wel voorstellen dat het internet een rol heeft in een proces als patroonuitputing. Iets origineels, authentieks en moois wordt via internet tot in den treure gekopieerd en uitgekauwd. Mogelijk versnelt dat het proces?

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-01 14:36

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Ik ben een kind van de jaren '90, dus mij is toen verteld dat ik gewoon moeten kiezen wat je leuk vind. En die neiging had ik als 17-jarige toch wel. En werk zou er toch overal wel in zijn.

En werk in de geschiedenis bestaat natuurlijk niet echt - anders dan als leraar of aan de universiteit zelf. Maar je ziet wat matige historici als Mark Rutte en Thierry Baudet nog hebben weten te bereiken.
Eh, even serieus, ik heb zelf echt nog wel moeten zoeken naar 'wat kan ik nou beter dan anderen', want los van een bepaald tijdperk heb je geen specialisme, en geschiedenis is de zwaarste alfa-studie, maar die worden op zich nogal ondergewaardeerd. Dus ja, je kan aantonen dat je slim bent, en dan?

Ik kwam er uiteindelijk op uit dat je als historicus als het goed is geleerd hebt heel veel feiten om te bouwen tot vrij kort, logisch en goed leesbaar verhaal. Je bent eigenlijk een soort überverhalenverteller. Nou, daar is natuurlijk overal vraag naar, mensen hebben vaak een goed onderbouwd verhaal horen, of dat nou de directeur van een bedrijf is die een beslissing moet namen, een politicus op het stadhuis of en voetbalclub met een PR-probleem. Ik werk zelf nu vooral bij de overheid in Den Haag, en ik word inmiddels ook lastig gevallen door recruiters, dus dat gaat wel prima. En ik heb studiegenoten die baas van het RTL-journaal zijn, of conservator in een museum, en ook leraar. Je kan er eigenlijk van alles mee worden, zoals het cliché al zegt.
Zelf zou ik die Duitser de overheid aanraden als het echt niet wil lukken, die stellen meestal niet van die hele specifieke eisen aan diploma's.(Tenzij hij ook echt in Duitsland woont, daar werkt dat namelijk anders.) Ik heb nog wel concretere tips als je wil, maar dat kan dan beter via pm.
Dan ben je goed terecht gekomen. :)
Ik denk dat geschiedenis enorm relevant is om de huidige werkelijkheid te kunnen relativeren. Net zoals in crypto, je kan meegaan op het moment van de dag, maar als je de geschiedenis ervan bestudeert weet je pas wat je redelijkerwijs kan verwachten. Deze manier van denken is inderdaad nuttig in alle facetten van het leven en ondergewaardeerd.
Tips via pm zijn altijd welkom, maar voel je niet gedwongen. (Hij woont in DE)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Stokstaart schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:47:
[...]

Ik kan me wel voorstellen dat het internet een rol heeft in een proces als patroonuitputing. Iets origineels, authentieks en moois wordt via internet tot in den treure gekopieerd en uitgekauwd. Mogelijk versnelt dat het proces?
Ik denk het wel. Kopiëren is makkelijk en de laagdrempeligheid van alles trekt mensen aan die geen interne drang tot maken hebben, maar het doen om het sociaal kapitaal (of zelfs financieel kapitaal) dat ze er voor terugkrijgen, en dan is populaire dingen herkauwen het makkelijkste.

Anderzijds, ik heb al een tijdje een theorette dat bij muziek het probleem eigenlijk gewoon is dat de muziek 'op' is. Er is maar een beperkt aantal akkoorden en die klinken ook alleen in een nog beperkter aantal patronen goed, daarbij houden we erg van vierkwartsmaten - misschien hebben we alle goed klinkende mogelijkheden binnen die kaders er in ongeveer 50 jaar allemaal doorheen gejast. Alles wat je echt nieuw maakt is dan in de praktijk gewoon niet om aan te horen. Iemand zou eens een algoritme moeten bouwen om dat te checken.

• malarkan
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Ik kwam er uiteindelijk op uit dat je als historicus als het goed is geleerd hebt heel veel feiten om te bouwen tot vrij kort, logisch en goed leesbaar verhaal. Je bent eigenlijk een soort überverhalenverteller. Nou, daar is natuurlijk overal vraag naar, mensen willen vaak een goed onderbouwd verhaal horen, of dat nou de directeur van een bedrijf is die een beslissing moet namen, een politicus op het stadhuis of en voetbalclub met een PR-probleem. Ik werk zelf nu vooral bij de overheid in Den Haag, en ik word inmiddels ook lastig gevallen door recruiters, dus dat gaat wel prima. En ik heb studiegenoten die baas van het RTL-journaal zijn, of conservator in een museum, en ook leraar. Je kan er eigenlijk van alles mee worden, zoals het cliché al zegt.
heel veel feiten om te bouwen tot vrij kort, logisch en goed leesbaar verhaal. <--

TL:DR vertaler dus? :+ :+

• CornermanNL
enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:43:
[...]

Ik ben het eens met al jullie argumenten, maar ik denk dat je een vergelijkbare ontwikkeling kan doormaken, maar dan meteen in het bedrijfsleven.
Natuurlijk past dit momenteel niet in het huidige systeem: hoe bedrijven functioneren. Echter, dit heeft voornamelijk te maken met hoe wij samen bedacht hebben dat bedrijven functioneren binnen onze economie en binnen het kapitalisme.
Om een voorbeeld te noemen, je kunt je als land ook focussen op bepaalde sectoren en daar enorm goed in worden. Dit gebeurt naar mijn menig onvoldoende. Denk aan Taiwan en chips. Wat dat betreft doet heel Europa het momenteel niet goed. We lopen achter in de 4e industriële revolutie. Er is geen tijd te verliezen. Opleidingen zijn traag. De overheid moet het wereldwijd succes van een bedrijf als ASML herkennen en hier VOL op inzetten. Oftewel, nu talenten spotten met slimme programma’s op de middelbare school. Doe je dit niet, gaan ze misschien een zinloze opleiding volgen. Gaan ze wel informatica of iets dergelijks doen, dan zie je ze pas over 4-8 jaar op de arbeidsmarkt. Tegen die tijd heeft China ASML al helemaal gekopieerd en heeft NL weer eens een glorie verloren. En als dat niet gebeurt zullen ze hier zo stom zijn om ieder hoopgevend bedrijf te verkopen aan de VS of China. Gelukkig is de EU nu bezig om daar een eind aan te maken.
Dat kan zeker, ik heb het zelf gedaan, opleiding was deeltijd. In zekere zin hecht men teveel of soms te weinig waarde aan een papiertje. Het is een moment opname, het zou veel meer gericht moeten zijn op multidisciplinair samenwerken bijvoorbeeld.

Het is wel zo dat er tegenwoordig veel meer gelet wordt op papiertjes , en op portfolio's in zekere zin. Voorheen was er voor de autodidact meer ruimte. Nu is het gewoon handig om als autodidact een papiertje mee te nemen.

Er wordt overigens vaak bedroevend weinig gebruik gemaakt van de beschikbaarheid van kennis , waar je vroeger veel meer moeite moest doen en er denk ik dientengevolge meer tijd in stak. En het beter internaliseerde. Meer begreep wat je deed , alles is sneller en vloeibaarder. Maar het heeft er toch niet toe geleidt dat meer mensen het kunnen en voldoende benutten.

Ergens zou je verwachten dat internet de grote gelijkmaker zou zijn. Wellicht zitten we met crypto en blockchain dus ook wel mis.

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-01 18:37
majic schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:46:
Ondertussen is MATIC een stablecoin geworden op +- $1.8 :/
Matic is gewoon super sterk, waar het nu op staat is echt een prestatie op zich. Ik zie wel iets meer groei in Matic dan Ada op dit moment. Als btc even richting de 42k ofzo gaat dan is matic ook weer terug naar de 2 dollar.

• JDx

JDx

Ben ik ^

mannowlahn schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:00:
[...]

Matic is gewoon super sterk, waar het nu op staat is echt een prestatie op zich. Ik zie wel iets meer groei in Matic dan Ada op dit moment. Als btc even richting de 42k ofzo gaat dan is matic ook weer terug naar de 2 dollar.
Juist minder sterk dus.

Matic schiet BTC achterna, dan weer terug, ADA stijgt steeds een beetje.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

CornermanNL schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:59:
[...]

Ergens zou je verwachten dat internet de grote gelijkmaker zou zijn. Wellicht zitten we met crypto en blockchain dus ook wel mis.
Het creëert een 'gelijk speelveld' in de zin dat iedereen dan toegang heeft tot dezelfde informatie. Maar wat iemand met die informatie kan verandert niet zo snel.

Bij crypto weet ik het niet. Enerzijds werkt dat wel als gelijkmaker omdat iedereen in principe toegang heeft tot crypto - en niet iedereen tot een goed werkend financieel systeem. Anderzijds maakt die toegang je nog niet automatisch in staat redelijke beslissingen te nemen. (Nog afgezien van het feit dat de markt collectief dusdanig onredelijk kan zij dat Doge 50 cent waard wordt.)

• enomiss
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:55:
[...]

Ik denk het wel. Kopiëren is makkelijk en de laagdrempeligheid van alles trekt mensen aan die geen interne drang tot maken hebben, maar het doen om het sociaal kapitaal (of zelfs financieel kapitaal) dat ze er voor terugkrijgen, en dan is populaire dingen herkauwen het makkelijkste.

Anderzijds, ik heb al een tijdje een theorette dat bij muziek het probleem eigenlijk gewoon is dat de muziek 'op' is. Er is maar een beperkt aantal akkoorden en die klinken ook alleen in een nog beperkter aantal patronen goed, daarbij houden we erg van vierkwartsmaten - misschien hebben we alle goed klinkende mogelijkheden binnen die kaders er in ongeveer 50 jaar allemaal doorheen gejast. Alles wat je echt nieuw maakt is dan in de praktijk gewoon niet om aan te horen. Iemand zou eens een algoritme moeten bouwen om dat te checken.
Stel je voor je kan van bepaalde akkoorden of melodieën NFT's maken....
Ik zie NFT's heel, heel, heel groot worden hoor. De digitale toekomst kan eigenlijk niet zonder.
Wellicht is er nog meer kans dat iets als Bitcoin verboden - of kapot gemaakt - wordt, en dat men NFT's juist wil omarmen, omdat deze het oude systeem niet bedreigen.

[ Voor 6% gewijzigd door enomiss op 03-06-2021 12:09 ]

• keepitfrosty
  • Laatst online: 29-01 14:57
enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:06:
[...]

Stel je voor je kan van bepaalde akkoorden of melodien NFT's maken.... :+
Ik zie NFT's heel, heel, heel groot worden hoor. De digitale toekomst kan eigenlijk niet zonder.
Word het daar anders van dan dat het nu is? Een melodie een klein beetje anders laten klinken en je hebt dan toch weer een nieuwe NFT? Ok kijk ik er dan wat te simpel tegenaan.

[ Voor 4% gewijzigd door keepitfrosty op 03-06-2021 12:09 ]

• CornermanNL
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:05:
[...]

Het creëert een 'gelijk speelveld' in de zin dat iedereen dan toegang heeft tot dezelfde informatie. Maar wat iemand met die informatie kan verandert niet zo snel.

Bij crypto weet ik het niet. Enerzijds werkt dat wel als gelijkmaker omdat iedereen in principe toegang heeft tot crypto - en niet iedereen tot een goed werkend financieel systeem. Anderzijds maakt die toegang je nog niet automatisch in staat redelijke beslissingen te nemen. (Nog afgezien van het feit dat de markt collectief dusdanig onredelijk kan zij dat Doge 50 cent waard wordt.)
Ja dat is de grilligheid van de markt. En dat de toegang niet veel veranderd heeft is in die zin logisch omdat de waardering ervan niet gegroeid is. Als je de kennis op Hardvard opdoet is deze meer 'waard' dan wanneer iemand het zichzelf eigen maakt. Waar het laatste in zekere zin lastig is. Omdat de stimulerende omgeving en vooral de infrastructuur ontbreekt die gericht is op leren. Samen doen maakt sterker ook.

Voor blockchain is het logischer omdat het geheel ontstaan is als tegenhanger , dus geen bestaande structuren gebruikt.

Het wordt snel wat te filosofisch. Anyway interessante materie.

• enomiss
keepitfrosty schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:09:
[...]

Word het daar anders van dan dat het nu is? Een melodie een klein beetje anders laten klinken en je hebt dan toch weer een nieuwe NFT dan? Ok kijk ik er dan wat te simpel tegenaan.
Je kan ook wel een marge inbouwen toch? Alles is te programmeren...

• keepitfrosty
enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:10:
[...]

Je kan ook wel een marge inbouwen toch? Alles is te programmeren...
Klopt maar ook wel te omzeilen dan. Ik zie niet helemaal in hoe de muziekwereld daar echt anders van word. Gaat denk ik dezelfde discussies opleveren wanneer het gaat om iemand die een bepaalde melodie of setje akkoorden heeft gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door keepitfrosty op 03-06-2021 12:13 ]

• enomiss
keepitfrosty schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Klopt maar ook wel te omzeilen dan. Ik zie niet helemaal in hoe de muziekwereld daar echt anders van word.
Of de muziek er beter van wordt geen idee, maar geld zal het wel opleveren voor belanghebbenden.
- Digitale detectie van kopieën wordt eenvoudig.
- Kopieën kunnen verboden worden, of worden toegestaan tegen betaling.
- Denk ook aan films. Sla je films nu op in de cloud, kan een cloud provider deze scannen op geschonden NFT's. Uiteindelijk kun je dan moeilijker illegaal aan content komen of het bewaren.
- Netflix en Spotify kunnen allemaal via NFT tech gaan functioneren.
- Samples kunnen wellicht ook als NFT de markt opgaan.
- Uiteindelijk wordt het hele internet misschien een grote verzameling van NFT's.

[ Voor 28% gewijzigd door enomiss op 03-06-2021 12:25 ]

Verwijderd

69k klinkt mij wel als muziek in de oren.

Heb ik geen non fungable tokens voor nodig.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-01 11:26
beetje een prutser met wisselgeld. Snap niet goed dat hij de stap gemaakt heeft dit fulltime te doen. Als je zelfs in een bullmarkt maar af en toe een keer 2000 pakt dan ga je geen enkele bear markt overleven. Hij weet dus of niet waar hij mee bezig is, of hij heeft kloten en kan op een broodje pindakaas met water leven voor 2 jaar.

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• keepitfrosty
enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:16:
[...]

Of de muziek er beter van wordt geen idee, maar geld zal het wel opleveren voor belanghebbenden.
- Digitale detectie van kopieën wordt eenvoudig en kopieën kunnen verboden worden of toegestaan tegen betaling. Denk ook aan fims. Sla je films op in de cloud dan kan een cloud provider deze scannen op gschonden NFT's. Uiteindelijk kun je dan moeilijker illegaal aan content komen of het bearen denk ik.
- Samples kunnen wellicht ook als NFT de markt opgaan.
- Vast meer dingen..
Ja misschien, al denk ik dat tegenwoordig met muziekstreaming platforms het kopieetjes maken al een stuk minder is (Ik doe daar in elk geval al jaren niks meer mee en ik was een fervente mp3 downloader). En ik zie NFT dan als een soort DRM wat volgens mij door de pirate scene ook wel weer gesloopt kan worden. Net als dat je van een NFT afbeelding een screenshot kunt maken en tadaa je hebt de afbeelding.

Maar goed who knows of het inderdaad een ding gaat worden.

[ Voor 9% gewijzigd door keepitfrosty op 03-06-2021 12:25 ]

• enomiss
keepitfrosty schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:23:
[...]

Ja misschien, al denk ik dat tegenwoordig met muziekstreaming platforms het kopieetjes maken al een stuk minder is (Ik doe daar in elk geval al jaren niks meer mee en ik was een fervente mp3 downloader). En ik zie NFT dan als een soort DRM wat volgens mij door de pirate scene ook wel weer gesloopt kan worden. Net als dat je van een NFT afbeelding een screenshot kunt maken en tadaa je hebt de afbeelding.

Maar goed who knows of het inderdaad een ding gaat worden.
In theorie kan het internet omgebouwd worden tot een systeem met microtransacties via crypto tech. Weet niet of Web 3.0 hier ook al over gaat.
Nu zie je dingen als onlyfans (wat het ook moge zijn, maar zie het vaker voorbij komen in nieuws) waarbij content verborgen wordt achter een paywall.
Wat als elk artikel, elke post straks automatisch een NFT is? Stel je bezoekt een pagina, en terwijl je scrollt worden NFT’s gedetecteerd, en betaal je met microtransacties voor alle content die op je scherm verschijnt. Misschien wil ik wel dat je betaalt voor deze post. :*) Het internet zou zo wel eens minder ‘mooi’ kunnen worden. Eigenlijk is het nu ook te mooi om waar te zijn. Al die informatie wat bijna gratis is. Vroeger moest je een encyclopedie of iets dergelijks kopen. _O-

[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 03-06-2021 12:35 ]

• CornermanNL
enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:31:
[...]

In theorie kan het internet omgebouwd worden tot een systeem met microtransacties via crypto tech.
Nu zie je dingen als onlyfans (wat het ook moge zijn, maar zie het vaker voorbij komen in nieuws) waarbij content verborgen wordt achter een paywall.
Wat als elk artikel, elke post straks automatisch een NFT is? Stel je bezoekt een pagina, en terwijl je scrollt worden NFT’s gedetecteerd, en betaal je met microtransacties voor alle content die op je scherm verschijnt. Misschien wil ik wel dat je betaalt voor deze post. :*) Het internet zou zo wel eens minder ‘mooi’ kunnen worden. Eigenlijk is het nu ook te mooi om waar te zijn. Al die informatie wat bijna gratis is. Vroeger moest je een encyclopedie of iets dergelijks kopen. _O-
Het verschil is dat dat direct tastbaar eigendom is geworden. Een NFT verwijst nu nog naar een locatie. Als het om micro aankopen gaat is er wellicht een ander alternatief beter geschikt. Maar kunst als vorm is voor veel mensen nog steeds tastbaar, in plaats van enkel digitaal. Ik voorzie vooral een hybride op dit gebied. Een tastbaar deel en een NFT. Het zijn leuke tijden.

• WhySoSerious
  • Nu online

WhySoSerious

Be the change.

Wie ziet er een W-pattern ontstaan op de 4H? :9B

• enomiss
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:16:
69k klinkt mij wel als muziek in de oren.

Heb ik geen non fungable tokens voor nodig.
Hoe rijk zou jij zijn als al je meme's of oneliners NFT's waren, en wij zouden betalen per view. :+

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 20-01 16:49
anti elppa schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:21:
[...]

beetje een prutser met wisselgeld. Snap niet goed dat hij de stap gemaakt heeft dit fulltime te doen. Als je zelfs in een bullmarkt maar af en toe een keer 2000 pakt dan ga je geen enkele bear markt overleven. Hij weet dus of niet waar hij mee bezig is, of hij heeft kloten en kan op een broodje pindakaas met water leven voor 2 jaar.
Als hij zijn 35 btc had gehouden hoeft hij niet dagelijks te gaan traden.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Ik maak allerlei "art" (zie sig) en zit ook wel een beetje in die scene, maar iets omzetten naar een NFT om het even te proberen is me veel te link, genoeg mensen die het hebben gedaan en dan geld gewoon kwijt zijn.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:10

knakworst

Get more sats!

enomiss schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:37:
[...]

Hoe rijk zou jij zijn als al je meme's of oneliners NFT's waren, en wij zouden betalen per view. :+
Er is er maar één nodig die CZ wil hebben en je kan de rest van je leven een milennial uithangen.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-01 11:26
lighting_ schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:39:
[...]

Als hij zijn 35 btc had gehouden hoeft hij niet dagelijks te gaan traden.
tja dat is natuurlijk ook een punt ja. Maar afgezien daarvan vind ik het maar een rare keuze en lijkt het wel of ie niet echt verder kijkt dan zijn neus lang is

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:10

knakworst

Get more sats!

WhySoSerious schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:37:
Ik bereid me voor op de 12 uur dip, 18 uur dip, verlate donderdagdip, weekenddip. Dan valt het hopelijk mee.

• enomiss
KSM swingt helemaal de pan uit. Geen peil op te trekken. Heerlijk.

Verwijderd

JDx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:41:
Ik maak allerlei "art" (zie sig) en zit ook wel een beetje in die scene, maar iets omzetten naar een NFT om het even te proberen is me veel te link, genoeg mensen die het hebben gedaan en dan geld gewoon kwijt zijn.
Zijn toch alleen de gasfees voor het minten toch? Gewoon een beetje van dag tot dag even kijken hoe hoog die gasfees zijn. Ik heb een NFT gemaakt met 18 dollar aan ETH.

• CornermanNL
anti elppa schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:48:
[...]

tja dat is natuurlijk ook een punt ja. Maar afgezien daarvan vind ik het maar een rare keuze en lijkt het wel of ie niet echt verder kijkt dan zijn neus lang is
No worries , hij weet wat hij doet. De journalist stelt ook niet veel meer vragen dan , hoeveel verlies , hoeveel winst. Mooie uitgelezen mogelijkheid om door te vragen. Maar dat past niet in 4 minuten. Doet mij een beetje denken aan een oude documentaire over daghandel op de beurs. Weet even niet meer hoe die heet. Daar volgde ze wat mensen over langere tijd. De pijn van grote sommen verliezen spatte van je tv. Mooie docu was dat.

• Aslanboy1905
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Het zou wat zijn als we uit de resistance komen en weer omhoog gaan tot het einde van het jaar. Fuck de bullrun support band, THIS TIME ITS DIFFERENT :)

AMD Ryzen 3700x | Asus X470-F Gaming | DDR4 16GB @ 3766C14 | Powercolor Red Devil RX 5700 XT

• streamnl
  • Niet online
WhySoSerious schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:37:
Ik zie wel dat BTC (op de 1D) tegen de ma21 tikt.

Meer dan ik dacht...

• enomiss
streamnl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:01:
[...]

Ik zie wel dat BTC (op de 1D) tegen de ma21 tikt.
En MA25 gaat door MA200 kruisen...

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Verwijderd schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 12:57:
[...]

Zijn toch alleen de gasfees voor het minten toch? Gewoon een beetje van dag tot dag even kijken hoe hoog die gasfees zijn. Ik heb een NFT gemaakt met 18 dollar aan ETH.
nou...MetaMask is één grote scam/bug fest, als ik het zie. Het minten, alles koppelen, unpredictable gas fees, zit je op t juiste platform met je art etc etc. Ben me er al weken over aam het inlezen maar geen goed gevoel bij so far. Maar wil/moet ook..

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik zie een 69K-patroon.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/g1GCj6I.png

Verwijderd

majic schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 13:05:
[...]

nou...MetaMask is één grote scam/bug fest, als ik het zie. Het minten, alles koppelen, unpredictable gas fees, zit je op t juiste platform met je art etc etc. Ben me er al weken over aam het inlezen maar geen goed gevoel bij so far. Maar wil/moet ook..
Maar wat is er zo'n scam/bug fest aan dan? Want die ervaringen heb ik totaal niet.

Ik gebruik dan wel Rarible icm Metamask idd: https://rarible.com/plui5
Pagina: 1 ... 144 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!