Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:14:
[...]
Bitcoin is het internet, Ethereum is Microsoft, Chainlink is Google (dit zijn voorbeelden). In die context moet het momenteel een beetje zien. Bitcoin maakt het allemaal mogelijk, maar dat zegt niet dat er elders geen wijzere investeringen te maken zijn.
Tja, hierover verschillen wij gewoon van mening

ik zie blockchain niet als het nieuwe internet. Dat is een hype.
Imho: Bitcoin is een gegarandeerd schaarse financiële asset. Ethereum en andere smart contract platforms zijn een volledig nieuwe innovatie, nergens mee te vergelijken, geen idee wat dat waard gaat worden (maar de potentie is er zeker, NFTs zijn een leuk voorbeeld).
De rest? Is voornamelijk zooi, laat staan dat ze je rijk gaan maken (veelvoorkomend: product, hoe mooi het ook is, is niet gerelateerd aan de coin waarde maar iedereen en zijn moeder behandelen de coin als 'aandeel').
Short term zijn het allemaal financiële speelballen.
Long term durf ik zelf enkel substantiële bedragen in Bitcoin en wellicht Ethereum te drukken. Ik geloof niet in andere gegarandeerde long terms: het risico dat het implodeert is ook aanwezig.
Maar goed. We hebben het hier over een positieve cycle die ETH in mei 2020 al ingezet heeft. Vanaf mei 2020 tot nu kon je beter in ETH zitten, dan in BTC. Het is dus geen zenuwenwerk waarbij je met de vinger op de sell button moet zitten om ervoor te zorgen dat je investering verdampt.
Mensen die er redelijk op tijd bij waren, kunnen dit soort BTC-dips rustig afwachten, want ze staan al 200-250% in de plus t.o.v. Bitcoin. Ik heb geen sat, maar ook geen ETH verkocht tijdens de laatste dip, beetje jammer van de stress zou dat geweest zijn.
Dat snap ik - al is mijn punt vooral de periode waarin je alts zwaar in het rood staan. Deze periode is veel zwaarder dan de tijd dat Bitcoin zwaar onder water stond. Ook is het gokken op de 'juiste' altcoin echt niet te bepalen door je goed in te lezen. Met DOGE als prima voorbeeld.
Maar waar het mij vooral om draait op dit specifieke moment... Volgens mij kunnen we 2 kanten op:
- Bitcoin kan in de zomer recoveren en eind dit jaar een run naar S2fx levels neerzetten. Hiervoor zal de volledige alt cyclus opnieuw moeten starten. Denk aan 2013. Oftewel: alts moeten omlaag, al het nieuwe geld moet BTC omhoog brengen, vervolgens zullen de alts nog enkele maanden floreren.
- Bitcoin blijft rond dit level. Er is dan geen volume in crypto wat de alts doet blijven leven. Het hele spul, inclusief alts, stort dan sowieso in elkaar.
Ik zie op dit specifieke moment geen enkele ruimte voor noemenswaardige stijging bij altcoins, zonder dat er een goedkoper koopmoment moet ontstaan voor ze.
Maar dat is mijn glazen bol

Wat jij ook bedoelt (denk ik) en waarmee ik het volledig eens ben, is dat in het geval van alts je gewoon in de bear market moet instappen. Gebruik de bull market slechts gebruiken om korte trades te doen.
Dit klopt, en heeft mij met BTC ook by far het meeste opgeleverd