[SC] Cryptocurrency Slowchat topic #17 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 143 ... 245 Laatste
Acties:
  • 869.348 views

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Qunix schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:10:
[...]

Deels.

Hypotheek is een short positie op de fiat coin. :+
En inflatie zijn werk laten doen dan een hedge tegen short gaan? :P

Ik snap dat de koersen vandaag saai zijn. Ben benieuwd naar de jump van doge als traden actief wordt op coinbase pro.

Ondertussen heb ik in 3 weken 24/7 mijn rx 6800 xt een prima rendement te pakken. En in 2.5 dagen leuk rendement op eth. Ben benieuwd of die uit de ascending triangle breekt richting de 3k range of niet. Zal wel afhangen hoeveel zin bitcoin heeft om uit te breken.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:03:
[...]

Ja, daarover gesproken, waar is mijn Lambo eigenlijk? En ik heb nu al anderhalf jaar crypto en ik moet nog steeds werken. Wat is dit voor ongein?
Als je 6 (!) maand geleden €10.000 in Matic had gestoken, had je nu €1.000.000,- gehad.
Er zijn dus kansen :)

De Matic-kans heb ik deels gemist door te vroeg te verkopen. Maar Ankr gaat mijn California betalen :)

Beide overigens Ethereum-ondersteunde projecten. Do the math.

[ Voor 20% gewijzigd door Mooody op 02-06-2021 23:22 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• RickvN
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-04-2025
Joosie200 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:14:
[...]

Ik snap dat de koersen vandaag saai zijn. Ben benieuwd naar de jump van doge als traden actief wordt op coinbase pro.
Een dag geen rood is nood? :+
Een correctie soms is prima, maar aan de afgelopen dagen kan ik ook prima wennen.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-01 23:30
RickvN schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:13:
Eens, ik wilde dit jaar kom wat extra gaan aflossen maar twijfel om mijn Meesman aan te vullen of Celsius te gaan oppakken. Beetje risicoafweging nog momenteel :+
Afbeeldingslocatie: https://www.draadbreuk.nl/wp-content/uploads/2015/03/talkband-b2-huawei1.jpg

• Gelukszoekr
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:36
Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:08:
[...]

Anderzijds; je geeft €1000,- terug aan je bank, die er ongetwijfeld een zootje van gaat maken de komende jaren. De banken staan op ontploffen, het gaat nergens meer over hoe het nu is geregeld. Lucht wordt met lucht overeind gehouden.

Dan beter om je schulden t.o.v. de bank te behouden, dankzij inflatie wordt die schuld jaarlijks automatisch minder zonder af te betalen. Zodoende kun je die "oude sok" flink volstoppen en blijf je baas over eigen liquiditeit.
Dat is zeker zo. Het is daarom ook niet per definitie de beste oplossing. Ik ben het helemaal met je eens dat de banken er een zooitje van maken, dat de kans aannemelijk is dat de lasten door een stijgende inflatie steeds minder zwaar zullen worden. Allemaal zaken om vooral niet af te lossen

Maar er zit een psychologisch aspect aan. Mensen zijn geneigd hun levensstijl en standaard aan te passen aan het geld dat ze kunnen spenderen. Als ik al die liquiditeit zelf moet gaan beheren, voor een aantal jaren dan koop ik er shitcoins voor. En de vrouw zal helemaal los gaan met d'r keuken en voornamelijk het kopen van rotzooi dat na 2 jaar de vuilnisbak in kan.

Ik heb mijn gezin strak gehouden aan een bepaalde levensstandaard doordat er simpelweg niet meer was. En nu gaat dat 2 kanten op werken. Doordat er steeds minder afbetaald hoeft te worden blijft er meer geld over. En het geld dat altijd gebruikt is om af te lossen is ineens over. If that makes any sense :P

Bitcoin - A weapon of mass disruption

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik vind sideways eigenlijk ook wel heel lekker na een periode van bizarre volatiliteit. Van mij mag het de hele zomer nog wel wat aanmodderen, kun je misschien af'n toe nog wat euro'tjes erin stoppen en een beetje relaxen. Ik voel mij echt helemaal ontspannen op het moment.

Man wat een leventje

• Mooody

Mooody

elmoody

Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:22:
[...]

Dat is zeker zo. Het is daarom ook niet per definitie de beste oplossing. Ik ben het helemaal met je eens dat de banken er een zooitje van maken, dat de kans aannemelijk is dat de lasten door een stijgende inflatie steeds minder zwaar zullen worden. Allemaal zaken om vooral niet af te lossen

Maar er zit een psychologisch aspect aan. Mensen zijn geneigd hun levensstijl en standaard aan te passen aan het geld dat ze kunnen spenderen. Als ik al die liquiditeit zelf moet gaan beheren, voor een aantal jaren dan koop ik er shitcoins voor. En de vrouw zal helemaal los gaan met d'r keuken en voornamelijk het kopen van rotzooi dat na 2 jaar de vuilnisbak in kan.

Ik heb mijn gezin strak gehouden aan een bepaalde levensstandaard doordat er simpelweg niet meer was. En nu gaat dat 2 kanten op werken. Doordat er steeds minder afbetaald hoeft te worden blijft er meer geld over. En het geld dat altijd gebruikt is om af te lossen is ineens over. If that makes any sense :P
Ik begrijp je volkomen hoor. Hier ook gezinsleven met bijbehorende vergadermomenten over geld.

Ik heb voor elkaar gekregen dat ik alles binnen de "crypto PF" kan besteden naar eigen inzicht. Al die tijd die ik er in steek, moet natuurlijk ook voornamelijk in eigen handen weer te besteden zijn. Zij eet graag sushi met collega's, ik verdiep me graag in web 3.0. Ieder zijn ding.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-11-2025

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Mooody 18 maanden geleden had ik alleen helemaal geen €10k. Laat staan genoeg verstand van crypto om kansen te zien in een layer-2 oplossing.

Ik heb overigens best redelijk wat overgehouden aan Cake, alleen dan weer niet op het juiste moment verkocht - maar goed, ik vind het lastig om de juiste kansen te zien eigenlijk. Ik zie genoeg overtuigende projecten, maar daarvan red ook niet alles het. En tuurlijk, asymmetrische kans/risico-profielen zijn er genoeg, ik word er alleen niet helemaal wijs uit.

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-01 23:30
@Glenn Hoddle een schraal troost is dat er bizar weinig mensen zijn met echt verstand van crypto.
Je bent niet de enige dus.

• Mooody

Mooody

elmoody

Glenn Hoddle schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:29:
@Mooody 18 maanden geleden had ik alleen helemaal geen €10k. Laat staan genoeg verstand van crypto om kansen te zien in een layer-2 oplossing.

Ik heb overigens best redelijk wat overgehouden aan Cake, alleen dan weer niet op het juiste moment verkocht - maar goed, ik vind het lastig om de juiste kansen te zien eigenlijk. Ik zie genoeg overtuigende projecten, maar daarvan red ook niet alles het. En tuurlijk, asymmetrische kans/risico-profielen zijn er genoeg, ik word er alleen niet helemaal wijs uit.
Was ook het extreme voorbeeld.
Maar ook een voorbeeld dat vrij voorhanden lag. Matic was gefocust op ETH-scaling. ETH stond op uitbreken t.o.v. BTC. Het was wachten totdat BTC de bullrun begon na de halving. Ik heb dat ook enorm onderschat, anders had ik nu Texel kunnen kopen.

Ook nu zou je flink geld kunnen verdienen door eenvoudig te denken. Ethereum blijft de key player en zolang deze t.o.v. BTC nog stabiel blijft (of inloopt) gaan scaling oplossingen (Matic e.d.) en side-chains zoals Polkadot en Kusama er flink de vruchten van plukken. Maar ook NFT platforms zoals Enjin en functionele tokens als BAT en THETA zie ik het goed doen. Power to the people 2.0.

Het is vrij lui investeren op dit moment. Je moet alleen geen +20% per dag moeten willen behalen...dan ga je terecht op je muil :')

[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 02-06-2021 23:39 ]

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:21
Dot moet nog crazy gaan maar die heeft nog lucht genoeg om bij te kopen nu..

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:52
Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:14:
[...]

Bitcoin is het internet, Ethereum is Microsoft, Chainlink is Google (dit zijn voorbeelden). In die context moet het momenteel een beetje zien. Bitcoin maakt het allemaal mogelijk, maar dat zegt niet dat er elders geen wijzere investeringen te maken zijn.
Tja, hierover verschillen wij gewoon van mening :P ik zie blockchain niet als het nieuwe internet. Dat is een hype.

Imho: Bitcoin is een gegarandeerd schaarse financiële asset. Ethereum en andere smart contract platforms zijn een volledig nieuwe innovatie, nergens mee te vergelijken, geen idee wat dat waard gaat worden (maar de potentie is er zeker, NFTs zijn een leuk voorbeeld).
De rest? Is voornamelijk zooi, laat staan dat ze je rijk gaan maken (veelvoorkomend: product, hoe mooi het ook is, is niet gerelateerd aan de coin waarde maar iedereen en zijn moeder behandelen de coin als 'aandeel').

Short term zijn het allemaal financiële speelballen.
Long term durf ik zelf enkel substantiële bedragen in Bitcoin en wellicht Ethereum te drukken. Ik geloof niet in andere gegarandeerde long terms: het risico dat het implodeert is ook aanwezig.
Maar goed. We hebben het hier over een positieve cycle die ETH in mei 2020 al ingezet heeft. Vanaf mei 2020 tot nu kon je beter in ETH zitten, dan in BTC. Het is dus geen zenuwenwerk waarbij je met de vinger op de sell button moet zitten om ervoor te zorgen dat je investering verdampt.

Mensen die er redelijk op tijd bij waren, kunnen dit soort BTC-dips rustig afwachten, want ze staan al 200-250% in de plus t.o.v. Bitcoin. Ik heb geen sat, maar ook geen ETH verkocht tijdens de laatste dip, beetje jammer van de stress zou dat geweest zijn.
Dat snap ik - al is mijn punt vooral de periode waarin je alts zwaar in het rood staan. Deze periode is veel zwaarder dan de tijd dat Bitcoin zwaar onder water stond. Ook is het gokken op de 'juiste' altcoin echt niet te bepalen door je goed in te lezen. Met DOGE als prima voorbeeld.

Maar waar het mij vooral om draait op dit specifieke moment... Volgens mij kunnen we 2 kanten op:
- Bitcoin kan in de zomer recoveren en eind dit jaar een run naar S2fx levels neerzetten. Hiervoor zal de volledige alt cyclus opnieuw moeten starten. Denk aan 2013. Oftewel: alts moeten omlaag, al het nieuwe geld moet BTC omhoog brengen, vervolgens zullen de alts nog enkele maanden floreren.
- Bitcoin blijft rond dit level. Er is dan geen volume in crypto wat de alts doet blijven leven. Het hele spul, inclusief alts, stort dan sowieso in elkaar.

Ik zie op dit specifieke moment geen enkele ruimte voor noemenswaardige stijging bij altcoins, zonder dat er een goedkoper koopmoment moet ontstaan voor ze.
Maar dat is mijn glazen bol :P
Wat jij ook bedoelt (denk ik) en waarmee ik het volledig eens ben, is dat in het geval van alts je gewoon in de bear market moet instappen. Gebruik de bull market slechts gebruiken om korte trades te doen.
Dit klopt, en heeft mij met BTC ook by far het meeste opgeleverd :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 23:33:
[...]

Was ook het extreme voorbeeld.
Maar ook een voorbeeld dat vrij voorhanden lag. Matic was gefocust op ETH-scaling. ETH stond op uitbreken t.o.v. BTC. Het was wachten totdat BTC de bullrun begon na de halving. Ik heb dat ook enorm onderschat, anders had ik nu Texel kunnen kopen.

Ook nu zou je flink geld kunnen verdienen door eenvoudig te denken. Ethereum blijft de key player en zolang deze t.o.v. BTC nog stabiel blijft (of inloopt) gaan scaling oplossingen (Matic e.d.) en side-chains zoals Polkadot en Kusama er flink de vruchten van plukken. Maar ook NFT platforms zoals Enjin en functionele tokens als BAT en THETA zie ik het goed doen. Power to the people 2.0.

Het is vrij lui investeren op dit moment. Je moet alleen geen +20% per dag moeten willen behalen...dan ga je terecht op je muil :')
Ja, en ik heb wel een beetje opgelet, o.a. op wat jij zegt, dus nu heb allemaal beetjes KSM,DOT, REN, ANKR, MATIC... het komt ook allemaal wel goed. En 20% per dag, oké, dat gaat ver. ETH zelf heeft het natuurlijk ook prima gedaan.

• Richh
Ondertussen zit men DOGE weer richting de 45 cent te pumpen. Hoe is het mogelijk 8)7

Naja, stop loss maar wat verder ophogen. Wie weet koop ik wel AMC van de wist. Meme geld.

• Darrell
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01:27

Darrell

Fiat moonboy

Zag het hier nog niet langskomen maar je kan ook DOT of BUSD inleggen in de binance launchpad voor ATA. Geen advies, viel me alleen op.

Waren eerdere launchpads bnb exclusive?

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-01 20:46
Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:40:
[...]

Zowel DOT als KSM gaan nuts.
De crowdloans op KSM gaat bijna van start, dat zal de grootste reden zijn.

Verder serieuze geruchten over Coinbase listing van beide coins, maar ik verwacht pas tijdens het veilen van de parachains om extra momentum (hype) te ontwikkelen.
Nou nuts nuts. Ik heb ze gemiddeld op 31.5 gekocht. Daar zitten we nog even ver vanaf he

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

@Darrell Nee, het verschilt wat je in mag leggen, sowieso BNB, vaak BUSD, en de derde is een tikkie random.

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06
Zo, CELR is ook eindelijk eens wakker geworden! :) En KSM blijft ook maar gaan..

Dat het weer een mooie dag mag worden!

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:04

WhySoSerious

Be the change.

MOOOOOOOOOOOOOOOOON

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 20:17
Nog even een slag om de arm maar...

Is donderdag groen? Dan weet je wat je moet doen!

Zero.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:10

knakworst

Get more sats!

Volgens mij moet btc door de 42k knallen daarna kunnen we echt weer moon. Hopelijk eens een groen weekend.

• Pelox
Begint de donderdag groen, dan heb je kans op moon.

Zero.

• malarkan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Pelox schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 07:58:
Begint de donderdag groen, dan heb je kans op moon.
nou daar hebben we de winnaar van de tegeltjestekstwedstrijd!

• RaptorXS
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 13-03-2022
Kijktip voor vanavond:

Stand van Nederland: Generatie next
NPO 2
INFORMATIEF PROGRAMMA
NPO 2 VANAVOND 22:10 - 22:40
Economisch onderzoeksprogramma, gemaakt door drie jonge televisiemakers die een bovenmatige interesse hebben in economie en geld. Elen Demir, Jill Bleiksloot en Raquel Schilder gaan op zoek naar opvallende ontwikkelingen op elk economisch niveau in het land.
Presentatrice Elen Demir heeft last van Fomo: Fear of missing out. Heel veel van haar generatiegenoten zijn de afgelopen maanden gaan beleggen of hebben hun spaargeld in crypto's gestopt. Onderzoek wijst uit dat millennials grote risico's durven te nemen omdat ze, in financieel opzicht, nog nooit echt een grote crisis hebben meegemaakt. Welke generatie heeft het nakijken? 8) ;)

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

hahha, ook goedemorgen!

Iets vertelt mij dat dit het nog niet gaat zijn.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 29-01 11:26
RaptorXS schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:03:
Kijktip voor vanavond:

NPO 2
INFORMATIEF PROGRAMMA
Economisch onderzoeksprogramma, gemaakt door drie jonge televisiemakers die een bovenmatige interesse hebben in economie en geld. Elen Demir, Jill Bleiksloot en Raquel Schilder gaan op zoek naar opvallende ontwikkelingen op elk economisch niveau in het land.
Presentatrice Elen Demir heeft last van Fomo: Fear of missing out. Heel veel van haar generatiegenoten zijn de afgelopen maanden gaan beleggen of hebben hun spaargeld in crypto's gestopt. Onderzoek wijst uit dat millennials grote risico's durven te nemen omdat ze, in financieel opzicht, nog nooit echt een grote crisis hebben meegemaakt. Welke generatie heeft het nakijken? 8) ;)
das al een verkeerd uitgangspunt, de millennials die al ff in crypto zitten hebben al genoeg grote crisissen mee gemaakt. De figuren zoals hierboven beschreven zijn net ingestapt, dus idd niet het geval.
Dan punt 2, technisch gezien ben ik ook nog een millennial (op 1 jaar), ik heb 2008 zeer duidelijk mee gemaakt. Huis zwaar onder water. gelukkig wel een baan met een vast contract.

Ben dus bijna benieuwd wat voor onzin er in dit filmpje langs gaat komen

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Kom BTC, 1 tikje naar de 39000. Eentje maar.
Morgen mag je nog een keer.

Dan sluit ik Binance weer af en ga ik hard aan het werk O-)

Meer dan ik dacht...

• RickvN
Wat een overzicht tegenwoordig in dit forum, er is volgens mij flink aan de boom geschud :)

Laat BTC maar lekker steady opkrabbelen, wat een genot zo die alts 24h's.

"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

RickvN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:10:
Wat een overzicht tegenwoordig in dit forum, er is volgens mij flink aan de boom geschud :)

Laat BTC maar lekker steady opkrabbelen, wat een genot zo die alts 24h's.
Komt omdat de extreme dips weg zijn, is niet meer interessant om hier de hele dag te zitten.

Paar weken lang kon je best snel verkopen en wachten op een dipje. Zo mijn ADA voorraad aardig vergroot, uit zich nu pas in winst in USD. Het is nu gewoon saai/wachten.

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 03-06-2021 08:12 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
anti elppa schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:08:
[...]

das al een verkeerd uitgangspunt, de millennials die al ff in crypto zitten hebben al genoeg grote crisissen mee gemaakt. De figuren zoals hierboven beschreven zijn net ingestapt, dus idd niet het geval.
Dan punt 2, technisch gezien ben ik ook nog een millennial (op 1 jaar), ik heb 2008 zeer duidelijk mee gemaakt. Huis zwaar onder water. gelukkig wel een baan met een vast contract.

Ben dus bijna benieuwd wat voor onzin er in dit filmpje langs gaat komen
Ik wilde net zeggen, 2008 was volgens mij ook een behoorlijke crisis en die hebben millenials echt wel meegemaakt.

Misschien dat de filmmaker nog steeds denkt dat millennials jonge twintigers zijn, terwijl ze nu eerder rond de 35 zijn :P
Ik ken het gevoel, hoor, voor mij waren de jaren '90 ook 10 jaar geleden :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• anti elppa
anandus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Ik wilde net zeggen, 2008 was volgens mij ook een behoorlijke crisis en die hebben millenials echt wel meegemaakt.

Misschien dat de filmmaker nog steeds denkt dat millennials jonge twintigers zijn, terwijl ze nu eerder rond de 35 zijn :P
hahah true true, zo voelt dat voor mij ook. Denk dat ze eerder gen z (zoomers) bedoelen ipv millenials

• JoebarRC
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:05
anti elppa schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:19:
[...]

hahah true true, zo voelt dat voor mij ook. Denk dat ze eerder gen z (zoomers) bedoelen ipv millenials
Ergens nog een overzicht van de generaties?. Als een fossiel die in de jaren ‘60 het levenslicht zag ben ik even kwijt hoe je nu mensen in hokjes moet schuiven ;)

• anti elppa
JoebarRC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:21:
[...]

Ergens nog een overzicht van de generaties?. Als een fossiel die in de jaren ‘60 het levenslicht zag ben ik even kwijt hoe je nu mensen in hokjes moet schuiven ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WvYsAVRk5ZykQM8bcBIMtsEcCAg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zNFSGY4rTI3Z6KUGP7ilLPUZ.png?f=fotoalbum_large

• JDx

JDx

Ben ik ^

JoebarRC schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:21:
[...]

Daarom ben je ook generation X, die doen maar wat, kan je alles invullen :9

Zie mezelf als 82'er overigens niet echt als millennial (volgens bovenstaande), misschien ben ik dat wel, aangezien ik technologie wel snel adapteerde en ook lang heb bijgehouden.

• anti elppa
JDx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:25:
[...]

Daarom ben je ook generation X, die doen maar wat, kan je alles invullen :9

Zie mezelf als 82'er overigens niet echt als millennial (volgens bovenstaande), misschien ben ik dat wel, aangezien ik technologie wel snel adapteerde en ook lang heb bijgehouden.
heb hetzelfde, voel me niet als een millennial (ook 82), zeker als ik mezelf vergelijk met mensen die 5 tot 10 jaar jonger zijn dan ik

• Ray_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-01 10:36
Ik haat die benamingen. Ik zat altijd te klagen over millennials tot ik er achter kwam dat ik zelf ook nog net binnen dat hokje zit.

• JDx

JDx

Ben ik ^

anti elppa schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:29:
[...]

heb hetzelfde, voel me niet als een millennial (ook 82), zeker als ik mezelf vergelijk met mensen die 5 tot 10 jaar jonger zijn dan ik
Ja mijn jongste broertje is van 1990, die is een echte millennial, vanaf kind al internet thuis (niet vanaf baby) en in de brugklas zo'n beetje al Facebook enzo.

• roflexx
  • Laatst online: 26-06-2025
Lol gisteren gas gekocht . Die knalt nu flink omhoog

• Pelox
anti elppa schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:29:
[...]

Die generaties gaan nergens over. Ik val nog net in gen x met 1 maand. Wij hadden in 1984 onze eerste pc en nog eerder een spelcomputer. Dat is toch wat anders dan iemand uit 1968 die op zijn 27e voor het eerst in aanraking kwam met een pc.

En zo ken ik ook weer mensen geboren in de 90's en zo digibeet als wat..

Zero.

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:04

WhySoSerious

Be the change.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Mte-izqHcc4v9r0G42mGPI8vBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H8DfRtciZuZoogoJsz5GfoXZ.jpg?f=fotoalbum_large

Bring it Bitcoin!

• Valar Morghulis
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 12-05-2022
Valar Morghulis schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:55:
Ik ben weer even in FIAT, zal nu vast omhoog gaan. Take on for the team!
Graag gedaan :+

• RickvN
roflexx schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:39:
Lol gisteren gas gekocht . Die knalt nu flink omhoog
Ik moet straks ook weer tanken, te laat dus :(

[ Voor 4% gewijzigd door RickvN op 03-06-2021 08:51 ]

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09-2025
Moggggge jongens!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-01 01:16
RickvN schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Ik moet straks ook weer tanken, te laat dus :(
Ja moet straks ook weer tanken :X
zeg maar daaag tegen €85 die ik veel beter in BTC kan stoppen ;w

nothing stops this train

• RickvN
Kol Nedra schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:54:
[...]

EV boys incoming :+

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

Kol Nedra schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:59:
[...]

We hebben Henk en ingrids nodig die ons het geld spekken toch? 🤗
(De Doge kopers)
Dit dus inderdaad ;). De "Elon-botjes"

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

• JDx

JDx

Ben ik ^

[...]

Ik ben een beetje doorgeslagen met mijn bezuinigingen, besparingen en investeringen in duurzaamheid, van nieuwe auto naar oude fiets, maar zal die "verborgen" vaste lasten als benzine niet missen.

Elke keer dacht je, heb de auto in principe niet nodig, maar toch moest om de 2 weken de tank weer vol.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-01 09:02

Trackerfire

BTC HODLER

39k gebroken daar zaten wat verkoopordertjes op. Nondeju!

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

[...]

Daarom tank ik in Duitsland, 25 cent per liter goedkoper en E5 ipv E10 voor die prijs dus je haalt er ook nog meer km's uit :7

Alle proemn in n drek

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Ali Baba is ook een 82 millenial, maar tegelijkertijd ook eeuwenoud!

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

• Robinvanes13
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
Zou toch geen hele rare gedachte zijn dat vandaag de 40K aangetikt of zelfs verbroken zal worden?

Ben vooral benieuwd wat ETH gaat doen. Gaan we die dit weekend nog boven de 3000 zien?

• streamnl
  • Niet online
streamnl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:09:
Kom BTC, 1 tikje naar de 39000. Eentje maar.
Morgen mag je nog een keer.

Dan sluit ik Binance weer af en ga ik hard aan het werk O-)
Tju, nu heb ik echt geen excuus meer om niet te gaan werken....

Meer dan ik dacht...

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-01 09:02

Trackerfire

BTC HODLER

HOT explodeert! En… implodeert…

[ Voor 40% gewijzigd door Trackerfire op 03-06-2021 09:23 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• MarcB1978
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 19-01-2025
Valt toch wel mee? Werd ook wel weer eens hoog tijd voor wat beweging omhoog, want bleef toch wel wat achter bij andere alts volgens mij.Ten opzichte van begin april is het nog steeds ronduit bagger.

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-01 22:10
https://coinmarketcap.com/currencies/vechain/

Gaat ook weer prima. Heel benieuwd wanneer de 40K grens wordt doorbroken.

Gasten lullen echt maar wat he

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:10

knakworst

Get more sats!

streamnl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:07:
[...]

Tju, nu heb ik echt geen excuus meer om niet te gaan werken....
Sluit maar gauw af alles lijkt weer langzaam in te zakken ;)

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 29-01 11:49
Wackmack schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:26:

[Twitter]

Gasten lullen echt maar wat he
Er zijn echt bijzonder weinig mensen op social media die je serieus kan nemen wat betreft crypto hoor. Ze preken allemaal voor eigen parochie / portfolio. Degene die claimen dat niet te doen zijn de ergste.

Ik volg ze voor nieuws, al het andere moet je vooral negeren.

• streamnl
  • Niet online
knakworst schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:26:
[...]

Sluit maar gauw af alles lijkt weer langzaam in te zakken ;)
Dat doe het toch altijd?
We naderen een grens en het zakt weer. De vraag is hoever. ;)

Ideaal voor de daytraders.
Niet voor mij, van mij mag ie gewoon weer stijgen tot de 62K

Meer dan ik dacht...

• RickvN
streamnl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Dat doe het toch altijd?

Niet voor mij, van mij mag ie gewoon weer stijgen tot de 629K
FTFY :*)

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:23
Wackmack schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:26:

40k bij VET, dan ben ik in 1 klap Jeff Bezos voorbij :D

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-01 08:09

MicroWhale

The problem is choice

streamnl schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:32:
[...]

Dat doe het toch altijd?

Niet voor mij, van mij mag ie gewoon weer stijgen tot de 629K
FTFY :*)
FTFY 8) :D

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:50
Blik1984 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Dan heb je daar wel heel veel inzitten, ik kom niet verder dan 800 lambos

• Pelox
Yep.

Zero.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

RaptorXS schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:03:
Kijktip voor vanavond:

NPO 2
INFORMATIEF PROGRAMMA

Onderzoek wijst uit dat millennials grote risico's durven te nemen omdat ze, in financieel opzicht, nog nooit echt een grote crisis hebben meegemaakt.
Ik wist dat het treurig gesteld was met de journalistiek, maar wat was dat ding in 2008 dan precies?

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:16
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:49:
[...]

Ik wist dat het treurig gesteld was met de journalistiek, maar wat was dat ding in 2008 dan precies?
Dat was geen crisis, dat was het resultaat van de hebzucht van een aantal bank directeuren.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

anandus schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:15:
[...]

Dit komt denk ik doordat de jaren '90 het laatste decennium was met een soort collectieve identiteit. Je kan van muziek bijvoorbeeld duidelijk horen of het jaren '90 komt. Of jaren '70 of '80. Maar typisch jaren 0 of 10? Het lijkt er al een tijdje op dat cultureel gezien dit millennium vooralsnog alleen maar bestaat uit treurige mash-ups uit het vorige millennium met autotune.

Ik was trouwens een tijdje terug in Australië en daar is het gewoon nog de jaren '90. Het was erg bizar.

• Gelukszoekr
[...]

Afgaande op het plaatje van de vorige pagina zijn "de millennials" geboren tussen 1981-1996.

Ondanks dat deze groep de 2008 crisis meegemaakt hebben was de gemiddelde leeftijd 19.5 jaar. Op deze leeftijd is men over het algemeen nog niet bezig met investeren. En de enkeling die hier al wel mee bezig was had waarschijnlijk nog niet de beschikking over serieus geld.

• JDx

JDx

Ben ik ^

Wat ik nog wel steeds interessant vind is het verschil tussen ADA en MATIC, had beide, maar omdat ik er niet meer constant mee bezig ben heb ik MATIC even geleden omgezet naar ADA.

Het verschil was 30 cent, nu nog maar 4...

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:54:
[...]

Ik was trouwens een tijdje terug in Australië en daar is het gewoon nog de jaren '90. Het was erg bizar.
Lijkt me heerlijk, maar eens een vakantie naartoe plannen..

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Afgaande op het plaatje van de vorige pagina zijn "de millennials" geboren tussen 1981-1996.

Ondanks dat deze groep de 2008 crisis meegemaakt hebben was de gemiddelde leeftijd 19.5 jaar. Op deze leeftijd is men over het algemeen nog niet bezig met investeren. En de enkeling die hier al wel mee bezig was had waarschijnlijk nog niet de beschikking over serieus geld.
Dit is zowel een goed voorbeeld van hoe gemiddeldes er niet altijd toe doen, maar van meer belang: die crisis was niet in 2009 weer klaar. Die was pas in 2017 of zo echt voorbij. En een crisis heb je juist last van als je geen geld hebt - het waren de millennials die door die crisis problemen hadden aan het begin van hun carrière, werkloosheid, slechte banen, etc - en die problemen werken gewoon je hele leven door - en dan zijn ook er genoeg die erger meemaakten en dakloos e.d. werden. Ik zou bijna zelfs willen zeggen dat millenials en misschien de groep er net boven de enigen zijn die de crisis van 2008 echt hebben gevoeld. (De boomers hadden er in elk geval geen last van.)

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:16
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:01:
[...]
Ik zou bijna zelfs willen zeggen dat millenials en misschien de groep er net boven de enigen zijn die de crisis van 2008 echt hebben gevoeld. (De boomers hadden er in elk geval geen last van.)
Ik ben Generation X, maar ik verloor toch echt mijn baan in 2008.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Stokstaart schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:56:
[...]

Lijkt me heerlijk, maar eens een vakantie naartoe plannen..
Het was wel heftig hoor. Overal mensen op skateboards, mannen in witte long sleeves met lang haar in een platenzaak, overal telefooncellen, interviews met Kylie Minogue en Nick Cave in de krant (samen, over dat liedje uit de jaren 90), kauwgom met suiker, en er zaten zelfs mensen wie-is-het te spelen in het park. Overal heel slecht internet. Het was heerlijk, maar ook vreemd, want het was alsof ik door m'n jeugd liep terwijl ik inmiddels half-oud ben..

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

bregweb schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:03:
[...]

Ik ben Generation X, maar ik verloor toch echt mijn baan in 2008.
Dat bedoel ik, jij behoort tot de generatie net boven de millennials.

• anandus
  • Niet online
Wild Roses, niet? :D

Waarschijnlijk verklap ik wel mijn -minimale- leeftijd door het zo snel op te lepelen :P

[ Voor 72% gewijzigd door anandus op 03-06-2021 10:07 ]

• Stokstaart
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-12-2025
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:04:
[...]

Het was wel heftig hoor. Overal mensen op skateboards, mannen in witte long sleeves met lang haar in een platenzaak, overal telefooncellen, interviews met Kylie Minogue en Nick Cave in de krant (samen, over dat liedje uit de jaren 90), kauwgom met suiker, en er zaten zelfs mensen wie-is-het te spelen in het park. Overal heel slecht internet. Het was heerlijk, maar ook vreemd, want het was alsof ik door m'n jeugd liep terwijl ik inmiddels half-oud ben..
Ben je niet vergeten ze te vertellen om Bitcoin te kopen? En was er een marktplaats waar ik mijn Tamagotchi kan verkopen?

https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik gok op weer flinke correctie naar beneden in het weekend voor als die W niet naar boven uitbreekt.
Ik heb wat koop orders geplaatst voor ADA op 1 EUR, DOT op 12,5 EUR en KSM op 190 EUR.
Voor EUR pair gekozen omdat daar mooie wicks naar beneden zijn (Kraken).

https://opensea.io/seaart

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Stokstaart schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Ben je niet vergeten ze te vertellen om Bitcoin te kopen? En was er een marktplaats waar ik mijn Tamagotchi kan verkopen?
Ja, gewoon op de rommelmarkt. Buiten. Offline.

En toen ik m'n familie over crypto wilde uitleggen, hadden we geen internet. 2 weken lang. Midden in Sydney. Dat kwam blijkbaar vaker voor.

• anandus
  • Niet online
Stokstaart schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:08:
[...]

Ben je niet vergeten ze te vertellen om Bitcoin te kopen?
Als het de jaren '90 zijn denk ik eerder dat je ze moet vertellen dat ze moeten investeren in Dotcom-bedrijven en Web 2.0.

Jij met je futuristische bitcoin :P

• Gelukszoekr
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:01:
[...]

Dit is zowel een goed voorbeeld van hoe gemiddeldes er niet altijd toe doen, maar van meer belang: die crisis was niet in 2009 weer klaar. Die was pas in 2017 of zo echt voorbij. En een crisis heb je juist last van als je geen geld hebt - het waren de millennials die door die crisis problemen hadden aan het begin van hun carrière, werkloosheid, slechte banen, etc - en die problemen werken gewoon je hele leven door - en dan zijn ook er genoeg die erger meemaakten en dakloos e.d. werden. Ik zou bijna zelfs willen zeggen dat millenials en misschien de groep er net boven de enigen zijn die de crisis van 2008 echt hebben gevoeld. (De boomers hadden er in elk geval geen last van.)
Dat klopt. De gevolgen waren er zeker. Maar doordat de gehele maatschappij erdoor geraakt was is het ook lastig voor mensen te pinpointen wat de directe oorzaak was. "De 2008 crash" is ongrijpbaar en ver-van-je bed show.

Het is denk ik een verschil of je opgroeit in een maatschappij waarin alles even wat minder is als dat je werkelijk zelf veel geld zou hebben verloren.

En nu er weer wat geld over lijkt te zijn kan ik me voorstellen dat veel mensen bereid zijn risico's te nemen. De levensstandaard is immers alweer een stuk hoger als dat deze destijds was

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

De stand van Bitcoin en de altcoins valt mij eerlijk gezegd mee. Ik had al rekening gehouden met een bearmarket van 2 jaar oid maar de spirit lijkt er weer een beetje in te zitten. Het zou nog steeds een fake-out kunnen zijn natuurlijk maar sentiment wat ik zie/hoor/lees is toch weer wat positiever en 69k wordt ook vaker genoemd.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

• Julian-AMD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 24-02-2024

Julian-AMD

RTX 3080Ti | 3900X

Mighty schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:13:
De stand van Bitcoin en de altcoins valt mij eerlijk gezegd mee. Ik had al rekening gehouden met een bearmarket van 2 jaar oid maar de spirit lijkt er weer een beetje in te zitten. Het zou nog steeds een fake-out kunnen zijn natuurlijk maar sentiment wat ik zie/hoor/lees is toch weer wat positiever en 69k wordt ook vaker genoemd.
69K.

https://www.3dmark.com/spy/21686019 - RX 6900XT 21K+

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-12-2025
Even een sidepost:

Voor de NEXO token holders hier. Vergeet niet te voten op 7 juni! Is alleen maar voordelig voor alle holders
https://nexo.io/blog/gove...=twitter_Governance_may21

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-01 22:10
Blik1984 schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:41:
[...]

Hahahaha btccccccc :P

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:12:
[...]

Dat klopt. De gevolgen waren er zeker. Maar doordat de gehele maatschappij erdoor geraakt was is het ook lastig voor mensen te pinpointen wat de directe oorzaak was. "De 2008 crash" is ongrijpbaar en ver-van-je bed show.

Het is denk ik een verschil of je opgroeit in een maatschappij waarin alles even wat minder is als dat je werkelijk zelf veel geld zou hebben verloren.

En nu er weer wat geld over lijkt te zijn kan ik me voorstellen dat veel mensen bereid zijn risico's te nemen. De levensstandaard is immers alweer een stuk hoger als dat deze destijds was
De gehele maatschappij werd er niet door geraakt. Ik had aan het begin van die crisis een tijdje werk op een plek vol boomers met vaste contracten. Mensen die toen ze op de arbeidsmarkt kwam konden kiezen uit 3 banen, ofschoon ze voor geen van de 3 gekwalificeerd waren. Die generatie heeft een grote groep mensen die nooit enige tegenslag heeft gekend en van deze crisis hadden ze ook geen last.

En even wat minder is nogal een understatement - kijk, ik had graag in de crisis van 2008 wat geld verloren - klinkt een stuk beter dan baan en huis verliezen.
Een crisis is niet iets waar iedereen last van heeft, de nadelen van een crisis worden in NL afgewenteld op individuen, niet op het collectief.

Millennials op TV zijn trouwens ook een soort boomers, die hebben ook nog nooit een probleem van dichtbij gezien, dus het ligt voor de hand dat ze domme programma's maken. Nou ja, als het domme programma mensen maar aanzet tot het kopen van sloten crypto.

• Gelukszoekr
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:21:
En even wat minder is nogal een understatement - kijk, ik had graag in de crisis van 2008 wat geld verloren - klinkt een stuk beter dan baan en huis verliezen.
Een crisis is niet iets waar iedereen last van heeft, de nadelen van een crisis worden in NL afgewenteld op individuen, niet op het collectief.
Maar dan terug naar die gemiddelde leeftijd van 19.5 jaar van de millenial in de tijd. Zoveel baan en huis hadden die toch niet?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

freshprince schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:18:
Even een sidepost:

Voor de NEXO token holders hier. Vergeet niet te voten op 7 juni! Is alleen maar voordelig voor alle holders
https://nexo.io/blog/gove...=twitter_Governance_may21
Dat hangt er dan een beetje af wat je stemt, niet?

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

En hier trouwens wat meer info erover: https://nexo.io/blog/you-...t-on-nexo-tokens-proposal

• malarkan
Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Maar dan terug naar die gemiddelde leeftijd van 19.5 jaar van de millenial in de tijd. Zoveel baan en huis hadden die toch niet?
nee maar die hebben wel voor een vervolgopleiding gekozen op basis van de kennis van voor 2008 en tegen de tijd dat ze afgestudeerd waren was de hele economische situatie anders waardoor ze met hun opleiding vaak nergens meer terecht konden of alleen maar de afvoerputjes qua banen konden aannemen. Daarbij was de crisis pas jaren later echt opgelost. het was niet alleen 2008.

• freshprince
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 01-12-2025
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Dat hangt er dan een beetje af wat je stemt, niet?
Ja, ik hoop dat je niet op dividend zal stemmen :p.
Lage uitbetaling en zorgt er voor dat de token niet gelist kunnen worden op exchanges... Denk eens wat een boost het zou geven als nexo op zowel binance als coinbase zou komen in de toekomst.
Ook heeft het huidige dividend security problemen voor de US users.

Als er een APY op betaald zal worden is er alleen maar voordeel in mijn ogen :)

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:24:
[...]

Mensen geboren in 1981 waren in 2008 al 27. Tegen de tijd dat die crisis eindigde waren ze zo'n 35.

En je lijkt het probleem niet helemaal te snappen van geen baan en geen plek om te wonen hebben. Verwacht je dat millenials maar gewoon op straat leefden zonder geld? Misschien bedoel je dat dat je verwacht dat millenials nog op school/studie zaten gedurende de grote financiële crisis, maar dat klopt dus alleen voor de jongere millenials. 1981-1988 zeker niet. En ja, mensen van 1996 die gingen naar de middelbare school in 2008 dus die hadden er geen last van, anders dan dat ze op een vrij vervelend moment puber waren. Tenzij hun ouders natuurlijk hun baan kwijtraakten.

• Gelukszoekr
malarkan schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:27:
[...]

nee maar die hebben wel voor een vervolgopleiding gekozen op basis van de kennis van voor 2008 en tegen de tijd dat ze afgestudeerd waren was de hele economische situatie anders waardoor ze met hun opleiding vaak nergens meer terecht konden of alleen maar de afvoerputjes qua banen konden aannemen. Daarbij was de crisis pas jaren later echt opgelost. het was niet alleen 2008.
Ik zal er waarschijnlijk te simpel over denken dan. Ik was 28 toen Lehman omviel en de spreekwoordelijke poep de ventilator raakte. Het is allemaal langs mij heen gegaan. Het was een periode waarin ik bezig was met stoned zijn en gamen. Het jaar 2008 is voor mij net zo'n waas als 2002 of 2012 :P

• BootjeVaren
  • Laatst online: 28-01 08:54
Ben ik gisteren toch eens buitengekomen, heb ik vandaag nog altijd last van nadorst 8)7
Het belooft er een groene dag uit te zien. Wat is er gebeurd met donderdag dipdag?

• Gelukszoekr
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Mensen geboren in 1981 waren in 2008 al 27. Tegen de tijd dat die crisis eindigde waren ze zo'n 35.

En je lijkt het probleem niet helemaal te snappen van geen baan en geen plek om te wonen hebben. Verwacht je dat millenials maar gewoon op straat leefden zonder geld? Misschien bedoel je dat dat je verwacht dat millenials nog op school/studie zaten gedurende de grote financiële crisis, maar dat klopt dus alleen voor de jongere millenials. 1981-1988 zeker niet. En ja, mensen van 1996 die gingen naar de middelbare school in 2008 dus die hadden er geen last van, anders dan dat ze op een vrij vervelend moment puber waren. Tenzij hun ouders natuurlijk hun baan kwijtraakten.
Ja, wat ik net zeg. Ik zal het wel teveel bagatelliseren. Ik heb destijds in mijn eigen situatie of directe omgeving niks van meegekregen. Wat natuurlijk niet zegt dat het er niet geweest is.

Maar als ik even snel google, dan kom ik hier op uit
Na het uitbreken van de financiële crisis liep de werkloosheid tussen 2008 en 2010 naar ongeveer 6% van de be- roepsbevolking. Dit was de periode dat de overheid met werktijdverkorting en deeltijd-WW probeerde om ontslagen te voorkomen.
https://personal.vu.nl/b....uw/CrisisArbeidsmarkt.pdf

Dat is volgens mij het dubbele van wat het nu is. Maar ook niet alsof half Nederland werkeloos onder een brug sliep toch?

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:05
Glenn Hoddle schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:32:
[...]

Exact , we zaten in Nederland in een betrekkelijke luxe positie dat we met de bail outs geen massa ontslagen hadden, maar de naweeën zijn precies waarom we in de situatie zitten waarin we zitten. Woningmarkt , Arbeidsmarkt. Dure Assets , valuta's die als valkussen gebruikt worden door maar te blijven printen.

De huidige scheefgroei is de periode na 2008 versneld, mensen met geld werden sneller rijker en de risico's zijn terecht gekomen bij de zwakkeren in de samenleving. Dus in absolute zin hebben velen het misschien niet gemerkt, maar ze hebben zich niet gerealiseerd wat het met hun toekomst plannen zou doen. En daar komen steeds meer mensen nu wel achter.

Om het in te haken op het onderwerp hier, zou crypto de stabiliserende factor kunnen worden ?

• malarkan
Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:43:
[...]

Ja, wat ik net zeg. Ik zal het wel teveel bagatelliseren. Ik heb destijds in mijn eigen situatie of directe omgeving niks van meegekregen. Wat natuurlijk niet zegt dat het er niet geweest is.

Maar als ik even snel google, dan kom ik hier op uit

[...]

https://personal.vu.nl/b....uw/CrisisArbeidsmarkt.pdf

Dat is volgens mij het dubbele van wat het nu is. Maar ook niet alsof half Nederland werkeloos onder een brug sliep toch?
nee maar wat hier dus niet duidelijk is is welke groep er precies door die werkeloosheid geraakt werd. dat waren vaak niet de Boomers maar de Gen-X en Millenials met de tijdelijke of uitzendcontracten. daar zul je ongetwijfeld een scheefgroei zien.

laat staan dat de extraatjes zoals VUT etc voor deze groep ook al werden afgeschaft, dus dat dreunt nog wel even door.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:34:
[...]

Ik zal er waarschijnlijk te simpel over denken dan. Ik was 28 toen Lehman omviel en de spreekwoordelijke poep de ventilator raakte. Het is allemaal langs mij heen gegaan. Het was een periode waarin ik bezig was met stoned zijn en gamen. Het jaar 2008 is voor mij net zo'n waas als 2002 of 2012 :P
Dat zal het voor velen geweest zijn, zo ook voor een van m'n beste vrienden, en ik ga het even concreet maken. Ik heb zelf veel last van die crisis gehad, maar dat was relatief tijdelijk, maar die vriend van me is jouw leeftijd. Heeft geen welgestelde ouders, maar wel 2 masters gehaald, in 2008. Nou die ging solliciteren in 2008. In 2011 is hij er mee gestopt. Had helemaal geen zin toen. Al die tijd blijven werken in een café, dat wel. Eigen winkeltje gehad. Nooit echt iets kunnen opbouwen eigenlijk en nu via via, vlak voor zijn 40e, toch nog een baan gevonden op WO-niveau. Mooi natuurlijk, maar dit is iemand voor wie die crisis van 2008 z'n hele leven gevolgen blijft hebben, en los van individueel vervelend, is het natuurlijk ook pure kapitaalvernietiging als iemand met zo'n opleiding geen baan op niveau kan vinden.

Jij werkt meen ik in de IT, daar zal je misschien niet veel van dit soort verhalen hebben, maar ik heb best wat mensen in mijn omgeving die door 2008 een behoorlijk valse start in het volwassen leven hebben gehad.

Edit: nee, niet half Nederland was dakloos, maar de problemen waren voor een relatief kleine groep disproportioneel - en die vriend van me uit bovenstaande heeft officieel nooit als werkloos geteld trouwens. Je zou mensen die onder hun niveau werken of minder uren dan gewild ook mee moeten tellen. Dan kom je alsnog niet boven de 15% uit denk ik - maar als je dan op cohortniveau (bijv 1981-1988) gaat kijken denk ik dat je wat anders ziet. maar ik heb geen zin in CBS-cijfers te gaan spitten.

[ Voor 14% gewijzigd door Glenn Hoddle op 03-06-2021 10:52 ]

• Richh
[...]

Dit dus.

Rond de start van covid hadden we nog deze meme _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKsuz-1tYbW8xGpsKY5QunikBAw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9MYoUTO9dsyFuG1345vzxI9S.jpg?f=user_large

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Afgelopen nacht een buy order in gezet voor ADAUP op 118,5 USD. Verdomme net niet geraakt op 2 USD. na. 8)7

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• BootjeVaren
  • Laatst online: 28-01 08:54
Gelukszoekr schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 09:55:
[...]

Ik was 21 toen ik m'n eerste aandelen kocht en ben van het jaar 92. Mijn ouders/grootouders hebben gespaard tot mijn 18 en met een deel van dat bedrag heb ik wat aandelen gekocht. Ik heb er uiteindelijk eind vorig jaar mijn eigen inleg voor de hypothecaire lening van mijn woonst mee kunnen financieren. Dus ik ga niet echt akkoord met je punt. :P En ik gamede en blowde toen ook best veel.

Met de bankencrisis hier in BE (ik was toen 16/17) heeft mijn vader op aanraden van mij dan ook wat aandelen van Fortis (BNP Paribas) gekocht. Zelfs ik wist toen al dat ze de banken niet zomaar zouden laten failliet gaan.

[ Voor 11% gewijzigd door BootjeVaren op 03-06-2021 10:55 ]

Pagina: 1 ... 143 ... 245 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
  • Blijf on-topic.
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!