Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Niet met mijn witte huidje blond en soms dom.JDx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:20:
[...]
Gezien de tijd en deze post ben ik blijkbaar alweer 40 minuten naar een grafiek (op ander scherm) aan het kijken, alsof ik hem met mijn ogen over de 1,80 kan krijgen
Hoe kan de tijd zo snel gaan door naar een grafiek te staren... gauw weer naar buiten!
ik snap je en ben ook erg enthousiast... Helft van mijn portfolio zit al meerdere jaren in IOTA. Nooit verkocht.
Dat is bearish toch?D-Ed schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:05:
De laatste
Goed bezig! Ik heb redelijke diamond hands volgens mij (vanaf zomer 2017 zit ik erin en volg het project sindsdien). Af en toe wel wat handel gedaan met een deel van m'n portfolio maar nooit meer dan de helftgjtokkel schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:36:
[...]
ik snap je en ben ook erg enthousiast... Helft van mijn portfolio zit al meerdere jaren in IOTA. Nooit verkocht.
Mochten mensen snel bij willen lezen raad ik ook: https://www.reddit.com/r/Iota aan.
In sats ben ik rond dit niveau ingestapt begin mei (wilde eerder, maar wilde nog ff wachten, liep al vol richting event in mei). Maar zeker IOTA voor de HODL, mooi nieuwsD-Ed schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:05:
De laatste en belangrijkste fase voor IOTA is aangebroken voordat de Tangle echt decentraal, feeles en schaalbaar is!![]()
[Afbeelding]
https://blog.iota.org/iotav2devnet/
"Today we launch the IOTA 2.0 DevNet, the first fully decentralized IOTA network without the need of a Coordinator, together with our new Digital Assets framework. We invite everyone (and every machine) to join this network, to learn, and to experience the future of IOTA today. Check the fancy new website, the Tangle explorer, and the developer documentation."
Het duurde allemaal net wat langer dan verwacht maar de laatste maanden leveren ze alle milestones op die op de roadmap stonden en beginnen partners zoals Dell en Intel ook via hun eigen kanalen IOTA te pushen
![]()
Nog gekker om te bedenken.. Waar andere munten hun oude ATH's doorbraken, bleef IOTA achter relatief gezien achter (natuurlijk niet als je in maart 2020 onder een duppie kon inslaan)
Edit: Oja voor als er hier nog wat nerds over zijn gebleven, check de visualizer: https://v2.iota.org/visualizer
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Verwijderd
Goh man ik ben echt aan het genieten. Lekker door de weeks vrij tot vrijdag. Laatste dagen van alles en nog wat buiten aan de tuin gedaan, plantjes groeien lekker in het zonnetje. Gister een BBQ met de buurtjes bij ons in de tuin tot in de late uurtjes en nu lekker eten en natafelen buiten... Heerlijk.StevenzeN schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 17:01:
[...]
Dat we allemaal weer zo blij kunnen zijn met 3 dagen lekker weer na weken van regen en kou..
En ondertussen gaat de crypto ook nog redelijk ok zie ik, wat wil je nog meer
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Met baardmansRichh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:57:
NOS op 3 heeft een mooie video gemaakt over NFT's![]()
[YouTube: De kunst van online rijk worden]
Z790, 4070Ti, 13600K, 32gb DDR5 6200mhz, Samsung 980pro 2TB, Scythe Mugen rev C , Corsair 4000D airflow | Seat Leon Cupra 300 ST 4DRIVE
Zo zit ik DOT naar onderen te kijken!JDx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:20:
[...]
Gezien de tijd en deze post ben ik blijkbaar alweer 40 minuten naar een grafiek (op ander scherm) aan het kijken, alsof ik hem met mijn ogen over de 1,80 kan krijgen
Hoe kan de tijd zo snel gaan door naar een grafiek te staren... gauw weer naar buiten!
2 weken lang op de top weten in te zetten om meteen je geld te zien verdampen! Nu heb ik eindelijk geduld..
Blijft hij hangen..
F*ck mij life, dus net ingestapt en weer op jacht naar wat extra ATA muntjes
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..
Nee, dat lijkt zo. In hun schema's tellen ze CAKE mee die gemined en direct geburned wordt. Dan is het wel net aan deflationair, maar dat is niet helemaal eerlijk natuurlijk, want dat is deels nieuwe CAKE die nooit op de markt komt. Als je kijkt naar wat er per week echt bij komt of af gaat heeft CAKE momenteel een inflatie van ongeveer een 2% per week.wouterwouter2 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 14:42:
[...]
CAKE is sinds afgelopen maand ook deflationair toch? Zag zoiets voorbij komen bij hun updates. Pin me dr niet op vast, zelf even nagaan
Ik geloof best dat dat nu wat minder wordt met prediction dat weer loopt en de loterij die over een paar weken terug komt. CAKE kan trouwens wel deflationair zijn, maar heeft als doel om ergens dit jaar 'emissieneutraal' te zijn, oftewel inflatie noch deflatie.
Pffff
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Bijna 30% erbij in 3 dagen?BTFD schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:10:
[...]
Zo zit ik DOT naar onderen te kijken!What goes up..
2 weken lang op de top weten in te zetten om meteen je geld te zien verdampen! Nu heb ik eindelijk geduld..
Blijft hij hangen..
F*ck mij life, dus net ingestapt en weer op jacht naar wat extra ATA muntjes
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity, an optimist sees the opportunity in every difficulty" - Winston Churchill
Och crap. Ik zal voortaan beloven tenminste 1 pagina teruglezen voor ik denk wat nieuws te posten
[ Voor 41% gewijzigd door Gelukszoekr op 02-06-2021 20:04 ]
Bitcoin - A weapon of mass disruption
CNBC: CEO geeft toe het meme-moment te willen gebruiken om niet te hoeven "bedelen" bij banken en zo alsnog mooie make overs te kunnen uitvoeren.
Kijk, dan ben je wakker.
39K USD babe ook al in de buurt?
Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving
Het is maar waar je je druk over maakt....roflexx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:17:
Bah ik walg van doge kopers.
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Over het weer kan ik niet klagen vandaag:)
Nice comeback
AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
(eens kijken of ik gelijk krijg)
[ Voor 20% gewijzigd door Qunix op 02-06-2021 20:38 ]
Ik kon niks vinden op Twitter / internet. Maar laat maar gaanRay_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:30:
Heb ik een nieuwtje over KSM gemist? Die gaat ineens als de brandweer.
DOT, KSM en COTI momenteel
Wat ben ik blij met mijn aankoop van extra DOT deze week (van 10% naar 22% in mijn PF).
Zowel DOT als KSM gaan nuts.Ray_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:30:
Heb ik een nieuwtje over KSM gemist? Die gaat ineens als de brandweer.
De crowdloans op KSM gaat bijna van start, dat zal de grootste reden zijn.
Verder serieuze geruchten over Coinbase listing van beide coins, maar ik verwacht pas tijdens het veilen van de parachains om extra momentum (hype) te ontwikkelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 02-06-2021 20:40 ]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ze waren ook zwaar afgeremd net toen BTC helemaal rekt ging paar weken geleden, terwijl ze op dat moment keihard hadden moeten moonen. Was nog wat goed te maken.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:40:
[...]
Zowel DOT als KSM gaan nuts.
De crowdloans op KSM gaat bijna van start, dat zal de grootste reden zijn.
Verder serieuze geruchten over Coinbase listing van beide coins, maar ik verwacht pas tijdens het veilen van de parachains om extra momentum (hype) te ontwikkelen.
https://opensea.io/seaart
Crypto goes mainstream.Richh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 18:57:
NOS op 3 heeft een mooie video gemaakt over NFT's![]()
[YouTube: De kunst van online rijk worden]
Toch grappig dat er mensen blijven die alleen op Bitcoin blijven gokken, terwijl het wereldje dat is ontstaan dankzij de Bitcoin-whitepaper er op het moment overheen dondert. Bull- of bear market, als iets adoptie krijgt, zal het zich losmaken van Bitcoin en een zeer waardevolle investering zijn.
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Ik had gisterochtend van wat winst van KSM nieuwe DOTjes gekocht. Had het misschien net zo goed in KSM kunnen laten zitten, maar desondanks een aardig dagje zo!RickvN schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:39:
[...]
Ik kon niks vinden op Twitter / internet. Maar laat maar gaan
DOT, KSM en COTI momenteel![]()
Wat ben ik blij met mijn aankoop van extra DOT deze week (van 10% naar 22% in mijn PF).
Waarom verkies je DOT boven KSM op dit moment?Ray_ schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:53:
[...]
Ik had gisterochtend van wat winst van KSM nieuwe DOTjes gekocht. Had het misschien net zo goed in KSM kunnen laten zitten, maar desondanks een aardig dagje zo!
De geldstroom begint nu pas naar binnen te druppelen bij Kusama. Voordat het bij DOT is, zijn we weken/maanden verder.
We hebben Henk en ingrids nodig die ons het geld spekken toch? 🤗
(De Doge kopers)
[ Voor 3% gewijzigd door Kol Nedra op 02-06-2021 20:59 ]
nothing stops this train
Haha, zeggen ze al een jaar of 10Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:46:
[...]
Crypto goes mainstream.
Toch grappig dat er mensen blijven die alleen op Bitcoin blijven gokken, terwijl het wereldje dat is ontstaan dankzij de Bitcoin-whitepaper er op het moment overheen dondert. Bull- of bear market, als iets adoptie krijgt, zal het zich losmaken van Bitcoin en een zeer waardevolle investering zijn.
Blockchain is niet de oplossing voor alles en talloze projecten zijn helemaal geen oplossing en zullen dus nooit serieuze adoptie kennen.
NFTs kunnen adoptie krijgen en dit zal wellicht positief werken voor enkele smart contract platforms, dat wel. Maar op NFTs kan je geen waardevolle blockchain bouwen. De NFTs zijn waardevol, niet de blockchain waar ze op staan.
Er is een goede reden dat mensen Bitcoin willen
Sowieso is het een stukje risk/reward, waar iedereen een eigen beslissing in maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door Richh op 02-06-2021 21:01 ]
Zeker weten, ETH is zo goed als los van BTC, dit gaat ook met ada gebeuren. Tuurlijk als btc hard door, dipt alles uiteraardMooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:46:
[...]
Crypto goes mainstream.
Wie weet Cake ook? Misschien alleen nu hype en over enkele maanden/jaren niet meer.
Als ETH 2.0 er is dan gaat ETH defi hard leven, uniswap en 1inch etc gaan dan stijgen denk ik 🙃
[ Voor 4% gewijzigd door Kol Nedra op 02-06-2021 21:03 ]
nothing stops this train
Denk dat Doge voornamelijk populair is onder jongeren die elkaar de kop gek maken op school, Reddit e.d.Kol Nedra schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:59:
[...]
We hebben Henk en ingrids nodig die ons het geld spekken toch? 🤗
(De Doge kopers)
Henk en Ingrid kopen geen Bitcoin of Ethereum, wat dat is "te duur". Ze gaan op Coinmerce en Bitvavo voor XRP, ADA, dat soort kleine bedragen.
(Twitter Dell EMC):
Get ready for the rise of #data confidence with Project Alvarium!
We're teaming up with @IOTA and @Intel to bring a new technology for the #edge—Data Confidence Fabrics (DCFs).
https://twitter.com/DellEMC/status/1397662073413373958
De verhouding DOT/KSM was een beetje scheef. Omdat KSM net een aardige stijging heeft gehad leek mij dit wel een goed moment om wat in te wisselen.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:56:
[...]
Waarom verkies je DOT boven KSM op dit moment?
De geldstroom begint nu pas naar binnen te druppelen bij Kusama. Voordat het bij DOT is, zijn we weken/maanden verder.
Ik had wat lijntjes getekend voor DOT die op 28 mei samen kwamen. Nadat DOT een groene paal tekende op de 1H, ging BTC weer onderuit en trok DOT mee. Ik gokte er op dat DOT het deze week daarom nog een keer zou proberen.
Bitcoin is een asset class op zich en het is altijd verstandig om een deel van je PF in Bitcoin te hebben.Richh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:00:
[...]
Haha, zeggen ze al een jaar of 10
Blockchain is niet de oplossing voor alles en talloze projecten zijn helemaal geen oplossing en zullen dus nooit serieuze adoptie kennen.
NFTs kunnen adoptie krijgen en dit zal wellicht positief werken voor enkele smart contract platforms, dat wel. Maar op NFTs kan je geen waardevolle blockchain bouwen. De NFTs zijn waardevol, niet de blockchain waar ze op staan.
Er is een goede reden dat mensen Bitcoin willen
Sowieso is het een stukje risk/reward, waar iedereen een eigen beslissing in maakt.
Maar momenteel heb ik 40-45% in ETH en slechts 30% in BTC, omdat er een overduidelijke overschuiving plaatsvindt. Jammer om daar niet van te profiteren....en (hopelijk) tijdig weer terug te bewegen. (wellicht nooit)
In de donkere krochten van deze nieuw bewustwording die Bitcoin heeft veroorzaakt, ontstaat toch iets moois? Vergeet daarbij ook niet dat alles nog in de kinderschoenen staan.
Het draait om rendement, dat is de reden waarom mensen Bitcoin kopen.
Het is een feit dat je met degelijke projecten als Ethereum, Chainlink en nu bijv. Polkadot over een vrij lange periode een beter rendement kon behalen dan met Bitcoin. Je hoeft er niet eens voor te traden, gewoon je verstand gebruiken en er op tijd bij zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door Mooody op 02-06-2021 21:12 ]
We gaan het zien. Voorlopig is Bitcoin volgens mij nog steeds de meest safe-betMooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:46:
[...]
Crypto goes mainstream.
Sinds wanneer is ETH los? Dat moet dan ergens in de afgelopen 2 weken zijn gebeurt. Nadat alles dankzij Bitcoin de afgrond in gingKol Nedra schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:02:
[...]
Zeker weten, ETH is zo goed als los van BTC, dit gaat ook met ada gebeuren. Tuurlijk als btc hard door, dipt alles uiteraard
Wie weet Cake ook? Misschien alleen nu hype en over enkele maanden/jaren niet meer.
Als ETH 2.0 er is dan gaat ETH defi hard leven, uniswap en 1inch etc gaan dan stijgen denk ik 🙃
Je hebt short term en long term rendement.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:08:
[...]
Bitcoin is een asset class op zich en het is altijd verstandig om 50-60% van je PF in Bitcoin te hebben.
Maar in de donkere krochten van deze nieuw bewustwording die Bitcoin heeft veroorzaakt, ontstaat toch iets moois? Vergeet daarbij ook niet dat alles nog in de kinderschoenen staan.
Het draait om rendement, dat is de reden waarom mensen Bitcoin kopen.
Het is een feit dat je met degelijke projecten als Ethereum, Chainlink en nu bijv. Polkadot over een vrij lange periode een beter rendement kon behalen dan met Bitcoin. Je hoeft er niet eens voor te traden, gewoon er op tijd bij zijn.
Het short term rendement van alts is altijd hoger geweest dan het short term rendement van Bitcoin.
Het long term rendement van Bitcoin is altijd hoger geweest dan het long term rendement van alts, en het risico is fors kleiner.
Ik heb een zakje alts hoor
Het draait overigens niet alleen om rendement, het draait ook om de dikke middelvinger naar QE, inflatie en de rest waar centrale banken de economische cyclussen mee proberen op te rekken
ETH is niet los. ETH loopt al maanden sterk in op het ETH/BTC-pair. Het is toch rete-aantrekkelijk (en eenvoudig) om iets met die beweging te doen lijkt me.Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:11:
[...]
Sinds wanneer is ETH los? Dat moet dan ergens in de afgelopen 2 weken zijn gebeurt. Nadat alles dankzij Bitcoin de afgrond in ging
Mocht ETH een nieuwe ATH in sats neerzetten, dan verwacht ik ook meteen een flinke run. Net zoals BTC dat liet zien t.o.v. de oude ATH t.o.v. de dollar.
Is ook met ada, ada/btc kun je echt perfect traden om zo SATS te verhogen 😊Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:15:
[...]
ETH is niet los. ETH loopt al maanden sterk in op het ETH/BTC-pair. Het is toch rete-aantrekkelijk (en eenvoudig) om iets met die beweging te doen lijkt me.
Mocht ETH een nieuwe ATH in sats neerzetten, dan verwacht ik ook meteen een flinke run. Net zoals BTC dat liet zien t.o.v. de oude ATH t.o.v. de dollar.
Mijn fav pairs zijn ook ada/btc en ETH/btc
nothing stops this train
Ja die @Verwijderd he. Enge wholecoiner.roflexx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:17:
Bah ik walg van doge kopers.
Ja, dat was ook mijn reactie. Voor nu is wat mij betreft niks echt los van Bitcoin.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:15:
[...]
ETH is niet los. ETH loopt al maanden sterk in op het ETH/BTC-pair. Het is toch rete-aantrekkelijk (en eenvoudig) om iets met die beweging te doen lijkt me.
Zoals vaak ben ik weer te snel op safe gegaan met wist pakken. Hoe ik er naar kijk is dat we inderdaad al maanden een altseizoen hebben zo laat de dominantie zien. Ik denk dat ook dat de btc dominantie vanzelf weet terug zal gaan naar de 60%+. En ja, dat gaat waarschijnlijk nog maanden duren.
Ik ben nu huiverig mijn positie op te delen. Voor mijn gevoel zit er nu gewoon veel lucht in de alts. En je zal zien, wanneer ik koop dondert een dag later het hele kaartenhuis in elkaar
Aars te verhogen? Tot je navel? of nog hoger?Kol Nedra schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:17:
[...]
Is ook met ada, ada/btc kun je echt perfect traden om zo aars te verhogen 😊
Mijn fav pairs zijn ook ada/btc en ETH/btc
Idd slim om het merendeel van je pf niet in BTC te hebben gezien alle ontwikkelingen rondom DeFi, NFT, etc... stroomt veel meer geld in dan in BTC.
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.
Ik wil niet teveel zeiken, maar ik zie het gewoon iets anders. Je hebt market cycles, momenteel loopt ETH al maanden in op het ETHBTC pair. Dat is het moment dat het kan lonen om "alt heavy" te gaan om (mocht je dat willen) meer sats te vergaren. Je hoeft niet eens diep te duiken, pak gewoon zinvolle zooi als ETH, LINK, DOT e.d.
Tevreden met het resultaat? Dan terug naar BTC en de kat uit de boom kijken.
Ik ben op dit moment vrij relaxt "alt heavy", terwijl ik normaal altijd 60-80% BTC in de PF wil hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Mooody op 02-06-2021 21:28 ]
Dat is het verhaal over de afgelopen maanden. Maar hoe lang gaat dat nog aanhouden. In de tussentijd is de BTC.D gezakt van ~70% naar ~40%. Het dieptepunt was ~32% op de top in 2018. Aangezien je zo alt-heavy zit verwacht jij wel een BTC.D van onder de 20% dit keer dus?Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:25:
[...]
Ik wil niet teveel zeiken, maar ik zie het gewoon iets anders. Je hebt market cycles, momenteel loopt ETH al maanden in op het ETHBTC pair. Dat is het moment dat het kan lonen om "alt heavy" te gaan om (mocht je dat willen) meer sats te vergaren. Je hoeft niet eens diep te duiken, pak gewoon zinvolle zooi als ETH, LINK, DOT e.d.
Afgezien van eventuele short term winsten of verliezen, ben ik overtuigd dat je beter bagholder kunt worden van een project dat je long term ziet overleven.Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:22:
[...]
Ik ben nu huiverig mijn positie op te delen. Voor mijn gevoel zit er nu gewoon veel lucht in de alts. En je zal zien, wanneer ik koop dondert een dag later het hele kaartenhuis in elkaar
Dan kun je deze ook in de bear market in dit topic blijven shillen zonder scheve gezichten
https://cointelegraph.com...nge-wallet-advertisementsSearch giant Google lifts 2018 ban on crypto exchange, wallet advertisements
The new policy allows companies that have cleared rigorous regulatory hurdles to post ads.
In a surprise move on Wednesday, online advertising behemoth Google lifted a nearly three-year-old policy banning cryptocurrency exchanges from using its ad services.
“Beginning August 3, advertisers offering Cryptocurrency Exchanges and Wallets targeting the United States may advertise those products and services when they meet the following requirements and are certified by Google,” reads a policy update on the company’s support page.
Natuurlijk had het al veel eerder gekund. Je moest het ETHBTC pair gewoon in de gaten houden. Ging keer op keer belangrijke levels voorbij. Eerst 0.03, daarna 0.045 (hele belangrijke) etc. etc. totdat-ie nu al op 0.072 staat.Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:31:
[...]
Dat is het verhaal over de afgelopen maanden. Maar hoe lang gaat dat nog aanhouden.
Zo ver denk ik (helaas?) niet. Ik kijk eerst naar Bitcoin en zie dat deze netjes rond de 30k is gebleven. Het ETH-pair is ook snel hersteld en gaat waarschijnlijk een nieuwe ATH neerzetten als het zo doorgaat. Ik kijk bewust al dat gezever op Youtube ook niet, want de ene zelfbenoemde expert lult de andere weer tegen. Jammer van je tijd.In de tussentijd is de BTC.D gezakt van ~70% naar ~40%. Het dieptepunt was ~32% op de top in 2018. Aangezien je zo alt-heavy zit verwacht jij wel een BTC.D van onder de 20% dit keer dus?
Tijdens de drop van 2 weken geleden heb ik niets verkocht en ga dat ook niet doen als BTC een nieuwe ATH aantikt. Ik ga pas een "uitcashplan" maken als ik daadwerkelijk iets wil cashen, eerder ga ik me er niet druk over maken.
[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 02-06-2021 21:58 ]
Of gewoon meerdere keren dikke winst pakken, je portfolio x heel veel zien groeien tov 2017 én dan pas bagholder wordenMooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:48:
[...]
Afgezien van eventuele short term winsten of verliezen, ben ik overtuigd dat je beter bagholder kunt worden van een project dat je long term ziet overleven.
Dan kun je deze ook in de bear market in dit topic blijven shillen zonder scheve gezichten
Ja, dat bagholder ken ik nog wel. Dat is ook wel een voordeel van m'n tas nu. Ik houd de alts zeker wel in de gaten maar ben steeds beter opgewassen tegen fomo. Wat me al maanden geld kost inderdaad. FML.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:48:
[...]
Afgezien van eventuele short term winsten of verliezen, ben ik overtuigd dat je beter bagholder kunt worden van een project dat je long term ziet overleven.
Scheve gezichten... Die heb ik hier al veroorzaakt wat ik heb begrepen. Genoeg lurkers hier die maar wat graag anoniem klagen volgens mij.Dan kun je deze ook in de bear market in dit topic blijven shillen zonder scheve gezichten
Ach, fuckit. ik moet toch ook ergens m'n shit ventileren. Ik weet niet hoe het jullie thuis afgaat, maar als ik ook maar het woord crypto dreig uit te spreken voel ik iedereen zuchten "Not this shit again..."
Doe je goed.D-Ed schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:58:
[...]
Of gewoon meerdere keren dikke winst pakken, je portfolio x heel veel zien groeien tov 2017 én dan pas bagholder worden
Ik kan alleen winst pakken met coins die ik bewust niet in de hodl-PF heb, zoals destijds BAND en ANKR.
Als de winsten te grappig worden, is het klaar.
Winst op LINK kan ik bijv. nog niet pakken. Die heb ik al best lang en heeft zich tijdens de bear market (2018-2020) opvallend goed gehouden.
Vwb praten met mensen in mijn omgeving ben ik al lang geleden gestopt daarmee.. Of ze moeten zelf het topic beginnen. Minding my own business en doe m'n ding (hodl, af en toe een trade en met wat geluk vallen die goed).Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:00:
[...]
Ja, dat bagholder ken ik nog wel. Dat is ook wel een voordeel van m'n tas nu. Ik houd de alts zeker wel in de gaten maar ben steeds beter opgewassen tegen fomo. Wat me al maanden geld kost inderdaad. FML.
[...]
Scheve gezichten... Die heb ik hier al veroorzaakt wat ik heb begrepen. Genoeg lurkers hier die maar wat graag anoniem klagen volgens mij.
Ach, fuckit. ik moet toch ook ergens m'n shit ventileren. Ik weet niet hoe het jullie thuis afgaat, maar als ik ook maar het woord crypto dreig uit te spreken voel ik iedereen zuchten "Not this shit again..."
Sinds ik het over een VW California heb, is mijn vrouw opeens bovenmatig geinteresseerd in mijn PFGelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:00:
Ik cash niet vaak wat uit, maar de Cali is in bestelling en uitcashmoment is januari 2022
Of het écht heel goed is kan ik pas ergens tussen 2023 en 2025 zeggen. Dat is een beetje mijn timing om de boel echt eens tegen het licht te houden. IOTA hodler zijn is geen makkelijke opgaven in ieder geval dus pak bewust ook af en toe wat winstMooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:01:
[...]
Doe je goed.
Ik kan alleen winst pakken met coins die ik bewust niet in de hodl-PF heb, zoals destijds BAND en ANKR.
Als de winsten te grappig worden, is het klaar.
Winst op LINK kan ik bijv. nog niet pakken. Die heb ik al best lang en heeft zich tijdens de bear market (2018-2020) opvallend goed gehouden.
Ik zit nog wel af en toe in de Discord community (beetje dezelfde stijl als dit topic maar dan één community, lekker overzichtelijk en heerlijk grappige 'bubbel' om af en toe in te zitten).
Vooropgesteld, dat magMooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 21:25:
[...]
Ik wil niet teveel zeiken, maar ik zie het gewoon iets anders. Je hebt market cycles
Maarehh, die market cycles worden volledig door Bitcoin halving geïnitieerd hè
Er komt een moment dat BTC het allemaal weer terug neemt. Dat moment is niet te timen denk ik. En dan blijft je papieren winst een papieren winst.momenteel loopt ETH al maanden in op het ETHBTC pair. Dat is het moment dat het kan lonen om "alt heavy" te gaan om (mocht je dat willen) meer sats te vergaren. Je hoeft niet eens diep te duiken, pak gewoon zinvolle zooi als ETH, LINK, DOT e.d.
Tevreden met het resultaat? Dan terug naar BTC en de kat uit de boom kijken.
Sowieso, de enige weg omhoog zie ik als Bitcoin aan een tweede pump begint. Zolang alts harder moonen dan Bitcoin in een herstelperiode als dit, zou ik niet weten hoe dit nog goed kan komen voor allebei.
Waarom zou je nu dan alts willen bezitten? Los van de daytrades die je erop kan maken?
Ik probeer het soms nog eens. Ik wil gewoon graag m'n ei kwijt over deze onzin. Het blijft eindeloos boeiend, maar niemand in mijn omgeving kan ik er ook maar een beetje mee interesseren. Op de gebruikelijkeD-Ed schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:02:
[...]
Vwb praten met mensen in mijn omgeving ben ik al lang geleden gestopt daarmee.. Of ze moeten zelf het topic beginnen. Minding my own business en doe m'n ding (hodl, af en toe een trade en met wat geluk vallen die goed).
"He, jij bent bekend met Bitcoin toch? Moet ik nu shitcoin x kopen op z'n ath? " na dan.
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Dat lijken mij vragen voor de glazen bolCis schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:07:
Nu alsnog instappen op ETH en BTC (ik wacht nog op koersdoel 23000), is dat een klassieke FOMO fout? Is het aannemelijk dat er nog een dip komt, of stuiteren we door naar 100k?
Ja, dat was ook mijn volgende doel. Een keuken voor de vrouw. Staat nu toch nog even op hodl. De hypotheek aflossen vond ik belangrijker, maar zelfs dat kan de vrouw hier niet interesseren.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:03:
[...]
Sinds ik het over een VW California heb, is mijn vrouw opeens bovenmatig geinteresseerd in mijn PF
Ik cash niet vaak wat uit, maar de Cali is in bestelling en uitcashmoment is januari 2022
Opzich heeft dat ook wel z'n voordeel. Dat ik eerder wel eens haar halve salaris in een shitcoin heb gedrukt zonder dat ze het wist
Ik laat af en toe mijn vrouw zien wat m'n pf doet en met blije, hoopvolle twinkel oogjes zeg ik dan: 'en hij heeft niet eens z'n ATH gehaald en de andere coins wel!!'Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:07:
[...]
Ik probeer het soms nog eens. Ik wil gewoon graag m'n ei kwijt over deze onzin. Het blijft eindeloos boeiend, maar niemand in mijn omgeving kan ik er ook maar een beetje mee interesseren. Op de gebruikelijke
"He, jij bent bekend met Bitcoin toch? Moet ik nu shitcoin x kopen op z'n ath? " na dan.
Ze kijkt mij dan met een vreemde glimlach aan en zakt ondertussen weer terug in haar boek/serie/app gesprek met vriendinnen....
'T is geen financieel advies, maar als je nu BTC koopt ben je in ieder geval beter af dan iemand die dat tussen februari en mei dit jaar deedCis schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:07:
Nu alsnog instappen op ETH en BTC (ik wacht nog op koersdoel 23000), is dat een klassieke FOMO fout? Is het aannemelijk dat er nog een dip komt, of stuiteren we door naar 100k?
Het eerlijke antwoord is dat niemand het zeker weet.Cis schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:07:
Het beste dat je kan doen is DCA. Koop op een vast moment BTC en/of ETH voor een vast bedrag ongeacht de koers. Dan krijg je over de lange termijn een gemiddelde inkoopprijs. En kan je hier de hele dag meelullen over hoe kut het gaat met de koers
Bitcoin is het internet, Ethereum is Microsoft, Chainlink is Google (dit zijn voorbeelden). In die context moet het momenteel een beetje zien. Bitcoin maakt het allemaal mogelijk, maar dat zegt niet dat er elders geen wijzere investeringen te maken zijn.Richh schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:07:
[...]
Vooropgesteld, dat mag![]()
Maarehh, die market cycles worden volledig door Bitcoin halving geïnitieerd hè
Ik bezit bijv Chainlink al 2 jaar en die trekt momenteel 7% rente op Nexo, van die rente DCA ik mijn ETH positie verder uit. Het is echt een mooie positie die naast rente ook nog eens 2 jaar lang flink wat (virtuele) sats heeft opgeleverd. Dat zou een voorbeeld zijn om naast Bitcoin ook iets anders te bezitten.[...]
Er komt een moment dat BTC het allemaal weer terug neemt. Dat moment is niet te timen denk ik. En dan blijft je papieren winst een papieren winst.
Sowieso, de enige weg omhoog zie ik als Bitcoin aan een tweede pump begint. Zolang alts harder moonen dan Bitcoin in een herstelperiode als dit, zou ik niet weten hoe dit nog goed kan komen voor allebei.
Waarom zou je nu dan alts willen bezitten? Los van de daytrades die je erop kan maken?
Ik cash LINK overigens bewust niet uit, omdat ik denk dat Chainlink nog wel een tijdje zal bestaan
Maar goed. We hebben het hier over een positieve cycle die ETH in mei 2020 al ingezet heeft. Vanaf mei 2020 tot nu kon je beter in ETH zitten, dan in BTC. Het is dus geen zenuwenwerk waarbij je met de vinger op de sell button moet zitten om ervoor te zorgen dat je investering verdampt.
Mensen die er redelijk op tijd bij waren, kunnen dit soort BTC-dips rustig afwachten, want ze staan al 200-250% in de plus t.o.v. Bitcoin. Ik heb geen sat, maar ook geen ETH verkocht tijdens de laatste dip, beetje jammer van de stress zou dat geweest zijn.
Wat jij ook bedoelt (denk ik) en waarmee ik het volledig eens ben, is dat in het geval van alts je gewoon in de bear market moet instappen. Gebruik de bull market slechts gebruiken om korte trades te doen.
[ Voor 19% gewijzigd door Mooody op 02-06-2021 22:39 ]
Kijk schat! Een dikke pump, zo dwars door 3 levels heen met volume en een geslaagde retest voor support.D-Ed schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:11:
[...]
Ik laat af en toe mijn vrouw zien wat m'n pf doet en met blije, hoopvolle twinkel oogjes zeg ik dan: 'en hij heeft niet eens z'n ATH gehaald en de andere coins wel!!'
Ze kijkt mij dan met een vreemde glimlach aan en zakt ondertussen weer terug in haar boek/serie/app gesprek met vriendinnen....
"Uh.. groen is goed toch? Leuk hoor"
En dan af en toe ff snel switchen in je Delta app tussen dag/week/maand/meerdere maanden overview om die groene kleur weer in beeld te krijgenGelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:15:
[...]
Kijk schat! Een dikke pump, zo dwars door 3 levels heen met volume en een geslaagde retest voor support.
"Uh.. groen is goed toch? Leuk hoor"
was ik al, ik raak vooral geld kwijt door een stoploss en te vroeg in entries. stop stop stop 10x je stoploss weg centen
[ Voor 31% gewijzigd door A87 op 02-06-2021 22:20 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
Zien wel morgenochtend of ik een liquidated mailtje krijg
of zoals veel hier een stoploss gaat je stoploss 500x affreshprince schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:20:
Heb ook een short staan op 38k x5.
Zien wel morgenochtend of ik een liquidated mailtje krijg
Nooit mailtjes wel rekt
markt swingt permanent een procent of 2-5 op en neer ,,stoploss is bijna niet te positioneren
Support resitance ALL over the place
[ Voor 21% gewijzigd door A87 op 02-06-2021 22:24 ]
Heb nu al mijn btc verkocht.Cis schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:07:
Kooporder staat gereed voor 29500.
Lager denk ik niet dat die zal gaan tussen nu en zonsopgang.
gevaarlijke dit. beter geen orders en zelf inschattenTartarus schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:23:
[...]
Heb nu al mijn btc verkocht.
Kooporder staat gereed voor 29500.
Lager denk ik niet dat die zal gaan tussen nu en zonsopgang.
Ik hou er van om op het randje te balanceren.A87 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:23:
[...]
gevaarlijke dit. beter geen orders en zelf inschatten
Random verhaal:
Ik deed al fietsende met handjes los en een tas in een hand mijn T-shirt aan zonder te stoppen
Inderdaad. Geen stoploss of take profit. Kijk wel manueel af en toe eens.A87 schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:21:
[...]
of zoals veel hier een stoploss gaat je stoploss 500x af
Nooit mailtjes wel rekt
markt swingt permanent een procent of 2-5 op en neer ,,stoploss is bijna niet te positioneren
Support resitance ALL over the place
Het is soms alsof ze op je stoploss jagen in de orderbooks... Hit en dan zakt ie terug. Geen 3de keer meer bij mij
Hoeveel hypotheekrente betaal je? Je moet je afvragen hoeveel je opschiet met het aflossen van je hypotheek. Een hypotheek tegen de huidige rentes (alles onder de 5% zeg maar) is de meest gunstige lening die je kunt hebben. Je betaalt er zelfs minder IB door. NutsGelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:11:
[...]
Ja, dat was ook mijn volgende doel. Een keuken voor de vrouw. Staat nu toch nog even op hodl. De hypotheek aflossen vond ik belangrijker, maar zelfs dat kan de vrouw hier niet interesseren.
Opzich heeft dat ook wel z'n voordeel. Dat ik eerder wel eens haar halve salaris in een shitcoin heb gedrukt zonder dat ze het wist
Woningverbetering (nieuwe keuken) of cash in het handje (aankoop nieuwe woning) is waardevoller imo.
Wilde ook keer wat aflossen, 10k kwijt ofzo voor 14 euro minder per maand.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Hoeveel hypotheekrente betaal je? Je moet je afvragen hoeveel je opschiet met het aflossen van je hypotheek. Een hypotheek tegen de huidige rentes (alles onder de 5% zeg maar) is de meest gunstige lening die je kunt hebben. Je betaalt er zelfs minder IB door. Nuts![]()
Woningverbetering (nieuwe keuken) of cash in het handje (aankoop nieuwe woning) is waardevoller imo.
Nja kwijt, kon er wel leukere dingen mee doen.
[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 02-06-2021 22:40 ]
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Dat komt omdat je waarschijnlijk 1% betaalt.JDx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:39:
[...]
Wilde ook keer wat aflossen, 10k kwijt ofzo voor 14 euro minder per maand.
Een hypotheek van €500.000 tegen 1% kost "maar" €417,- per maand aan rente.
Het is de verplichte aflossing dat de maandlasten verhoogd. (€500.000,- aflossen in 360 maand = €1390,- per maand aan aflossing)
Nogmaals: Je hypotheek aflossen wanneer je 1-2-3-4% rente betaalt is imo niet zinvol. Aflossen moet je sowieso en dat doe je netjes maandelijks.
Cash in handen hebben is goud waard, zeker nu het niet zeker is waar de economie naar toe wil gaan.
Waarbij je niet voorbij moet gaan aan het feit dat hypotheek aflossen gegarandeerde besparing is, waarbij crypto erg volatiel blijft.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Hoeveel hypotheekrente betaal je? Je moet je afvragen hoeveel je opschiet met het aflossen van je hypotheek. Een hypotheek tegen de huidige rentes (alles onder de 5% zeg maar) is de meest gunstige lening die je kunt hebben. Je betaalt er zelfs minder IB door. Nuts![]()
Hangt imho af van wat de verhoudingen zijn. LTV van 50% en heavy in crypto, prima. Net hypotheek afgesloten en kom je net rond per maand, dan liever wat minder in crypto.
Wellicht hunkert je vrouw naar de ATH's van weleer?D-Ed schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:11:
[...]
Ik laat af en toe mijn vrouw zien wat m'n pf doet en met blije, hoopvolle twinkel oogjes zeg ik dan: 'en hij heeft niet eens z'n ATH gehaald en de andere coins wel!!'
We hebben het niet expliciet over crypto, maar generiek over cash.WhySoSerious schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:46:
[...]
Waarbij je niet voorbij moet gaan aan het feit dat hypotheek aflossen gegarandeerde besparing is, waarbij crypto erg volatiel blijft.
Hangt imho af van wat de verhoudingen zijn. LTV van 50% en heavy in crypto, prima. Net hypotheek afgesloten en kom je net rond per maand, dan liever wat minder in crypto.
Stel je hebt €50k in handen. (uitgecasht uit crypto of whatever). Moet je dat gebruiken om je hypotheek af te lossen? Ligt uiteraard aan de situatie, maar in de meeste gevallen (recente hypotheekrente) is dat niet de beste optie.
Ik denk er niet over om mijn 30-jarige 1,2% lening op dit moment af te lossen wanneer fiat steeds minder waard wordt. Je hypotheekschuld lost zichzelf in feite op door de inflatie. Feit!
Zoek een manier om meer dan 1,2% rendement per jaar te verkrijgen (in dit voorbeeld) en je hebt al winst t.o.v. het aflossen van je hypotheek.
[ Voor 17% gewijzigd door Mooody op 02-06-2021 22:54 ]
Ik heb nog een oude aflossingsvrije hypotheek, was 5,25% toen 3,35% nu 2,35% ofzo.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:44:
[...]
Dat komt omdat je waarschijnlijk 1% betaalt.
Een hypotheek van €500.000 tegen 1% kost "maar" €417,- per maand aan rente.
Het is de verplichte aflossing dat de maandlasten verhoogd. (€500.000,- aflossen in 360 maand = €1390,- per maand aan aflossing)
Nogmaals: Je hypotheek aflossen wanneer je 1-2-3-4% rente betaalt is imo niet zinvol. Aflossen moet je sowieso en dat doe je netjes maandelijks.
Cash in handen hebben is goud waard, zeker nu het niet zeker is waar de economie naar toe wil gaan.
Ik betaal 4.6% op een annuiteitendeel. En dat moet gewoon asap weg imo.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:35:
[...]
Of het de beste investering is. Dat weet ik niet. Ik voel me hier in elk geval goed bij. En dat is denk ik heel belangrijk. Het zorgt voor lage maandlasten en zekerheid. Dat is wel een soort ultiem doel voor mij. Samen met zonnepanelen en een klein koekblik als auto heeft er voor gezorgd dat ik op m'n 35e een werkdag heb kunnen inleveren. Voor mij is dit een epic win.
Een beetje goedkoop leven, cashback pakken waar het kan, alles helpt zoals je weet
Toen je ATH nog 20cm was.Mooody schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:46:
[...]
Wellicht hunkert je vrouw naar de ATH's van weleer?
This is the way.Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:50:
[...]
Ik betaal 4.6% op een annuiteitendeel. En dat moet gewoon asap weg imo.
Of het de beste investering is. Dat weet ik niet. Ik voel me hier in elk geval goed bij. En dat is denk ik heel belangrijk. Het zorgt voor lage maandlasten en zekerheid. Dat is wel een soort ultiem doel voor mij. Samen met zonnepanelen en een klein koekblik als auto heeft er voor gezorgd dat ik op m'n 35e een werkdag heb kunnen inleveren. Voor mij is dit een epic win.
Een beetje goedkoop leven, cashback pakken waar het kan, alles helpt zoals je weet. En die keuken, dat is het volgende doel. Er staat al een deel stablecoins rente te harken
Voor mij is het €1000 aflossen voor €5 besparing. Dan denk je natuurlijk, dat schiet niet op. Maar nu na een paar jaar geld in die put gooien is het toch elke maand zo'n €400 minder lasten. Kost ff, maar dan heb je ook wat.JDx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:39:
[...]
Wilde ook keer wat aflossen, 10k kwijt ofzo voor 14 euro minder per maand.
Mja mijn hele hypotheek is maar 250 euro per maand meer.Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Voor mij is het €1000 aflossen voor €5 besparing. Dan denk je natuurlijk, dat schiet niet op. Maar nu na een paar jaar geld in die put gooien is het toch elke maand zo'n €400 minder lasten. Kost ff, maar dan heb je ook wat.
Het onderdeel geluk is belangrijker uiteraard. Een "stressarm" bestaan is uiteraard meer waard dan welk rendement dan ook.Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:50:
[...]
Ik betaal 4.6% op een annuiteitendeel. En dat moet gewoon asap weg imo.
Een beetje goedkoop leven, cashback pakken waar het kan, alles helpt zoals je weet. En die keuken, dat is het volgende doel. Er staat al een deel stablecoins rente te harken
Dooddoener: Het leven is kort.
Zou er bijna een tegeltje van maken
Ja, daarover gesproken, waar is mijn Lambo eigenlijk? En ik heb nu al anderhalf jaar crypto en ik moet nog steeds werken. Wat is dit voor ongein?
Wet Hillen van toepassing?JDx schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Mja mijn hele hypotheek is maar 250 euro per maand meer.
Anderzijds; je geeft €1000,- terug aan je bank, die er ongetwijfeld een zootje van gaat maken de komende jaren. De banken staan op ontploffen, het gaat nergens meer over hoe het nu is geregeld. Lucht wordt met lucht overeind gehouden.Gelukszoekr schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Voor mij is het €1000 aflossen voor €5 besparing. Dan denk je natuurlijk, dat schiet niet op. Maar nu na een paar jaar geld in die put gooien is het toch elke maand zo'n €400 minder lasten. Kost ff, maar dan heb je ook wat.
Dan beter om je schulden t.o.v. de bank te behouden, dankzij inflatie wordt die schuld jaarlijks automatisch minder zonder af te betalen. Zodoende kun je die "oude sok" flink volstoppen en blijf je baas over eigen liquiditeit.
Deels.
Hypotheek is een short positie op de fiat coin.
Dit topic is gesloten.
![]()
- De meer inhoudelijke en onderbouwde berichten mogen in het Nieuws en koers topic: ~[NK] Cryptocurrency nieuws & koers topic #3.
- Blijf on-topic.
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden. Net als het zonder nuttige toelichting linken en shillen van coins met als enige doel anderen aan te zetten tot het kopen ervan.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Invites en referrals zijn verboden. Dit betreft zowel het linken, aanbieden als vragen.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Dit is geen NSFW-topic. Babes posten is prima, maar hou het een beetje fatsoenlijk. Geldt natuurlijk ook voor "groene dildo's" en dat soort plaatjes.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!
:strip_exif()/f/image/HlHvfJHwRk5SWz3AQayq9muK.jpg?f=fotoalbum_large)